Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 15:16
U manier kan natuurlijk ook. Maar als je ziet heb ik mijn post aangepast met een mooie uitleg hoe ik het zou doen. Als je dan je gewenste snelheid hebt dan kan je je geheugen gaan tweaken en ook je geheugen snelheid.

Over het voltage over de cpu/nb ik heb deze waardes overgenomen van http://www.overclock.net/...ouble-ocing-my-1055t.html kijk naar de derde post. Omdat ik deze voltages al redelijk hoog vond heb ik er zelf al 0.05v afgehaald.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-06 14:49
Scorpia schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:22:
U manier kan natuurlijk ook. Maar als je ziet heb ik mijn post aangepast met een mooie uitleg hoe ik het zou doen. Als je dan je gewenste snelheid hebt dan kan je je geheugen gaan tweaken en ook je geheugen snelheid.

Over het voltage over de cpu/nb ik heb deze waardes overgenomen van http://www.overclock.net/...ouble-ocing-my-1055t.html kijk naar de derde post. Omdat ik deze voltages al redelijk hoog vond heb ik er zelf al 0.05v afgehaald.

mvg
Die handleiding is erg handig. Alleen een kleine vraag, mijn geheugen loopt nu standaard minder dan de specificaties. Dus bijv. cl9 ipv 7. Moet ik dit nu nog zo laten staan of kan ik deze beter instellen op de snelheden van de specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:17

Zenix

BOE!

VulcanRaven schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:33:
[...]

Die handleiding is erg handig. Alleen een kleine vraag, mijn geheugen loopt nu standaard minder dan de specificaties. Dus bijv. cl9 ipv 7. Moet ik dit nu nog zo laten staan of kan ik deze beter instellen op de snelheden van de specificaties?
Ja, en ook voltage juist doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-06 14:55
Gelukkig nieuwjaar iedereen. Dat mijn moederborden-RMA record van 5 stuks per halfjaar niet gebroken word en dat we voorlopig nog lang en gezond plezier mogen hebben van onze hardware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 17:41
Damn 5 mobos =x door te hoge overclocks?
Daar wil ik mezelf toch wel voor behoeden :P

Krijg volgende week een 1055T binnen, daar maar eens mee aan de slag :)
Zit aan 3.4-3.6 Ghz te denken op een Asrock 870 Extreme3 met een h50.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Singular1ty schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 07:17:
Gelukkig nieuwjaar iedereen. Dat mijn moederborden-RMA record van 5 stuks per halfjaar niet gebroken word en dat we voorlopig nog lang en gezond plezier mogen hebben van onze hardware ;)
En dat bulldozer alles omver walst >:)
Willie Billie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:50:
Damn 5 mobos =x door te hoge overclocks?
Daar wil ik mezelf toch wel voor behoeden :P

Krijg volgende week een 1055T binnen, daar maar eens mee aan de slag :)
Zit aan 3.4-3.6 Ghz te denken op een Asrock 870 Extreme3 met een h50.
Dat zou makkelijk moeten lukken. suc6 ermee!

Ik heb gisteren ook mijn 1055T nog wat verder gepusht.
http://img717.imageshack.us/img717/9069/10712225.png

4312MHz, bech stabiel tijdens 3dmark06 en 11. Niet getest of die echt stabiel was, aangezien dit voltage toch teveel is voor 24/7.
Een raam open doen met dit weer helpt veel. Ik denk zelfs dat er nog meer in zat. Maar ik vond dit wel voldoende.

[ Voor 54% gewijzigd door Zenix op 01-01-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:31

faust2016

You yes have my shirt

ff een korte off-topic vraag: Kan ik IntelBurnTest met maximum RAM usage gebruiken om mn Ram overclock te testen, of kan ik daar beter een ander programma voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

faust2016 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:34:
ff een korte off-topic vraag: Kan ik IntelBurnTest met maximum RAM usage gebruiken om mn Ram overclock te testen, of kan ik daar beter een ander programma voor gebruiken?
prime95 test de imc ( internal memory controller beter ) dus ik zou een combinatie van beiden gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Wouw, 4,3GHz stabiel op een 1055T, zeer deftig resultaat Zenix! Ik kijk even of ik met een nieuwe voeding en na de boel netjes te lappen, ik eindelijk aan de slag kan met m'n 1090T. Helaas is het feest met de 95W 1055T niet doorgegaan, de Amerikaanse aanbieder wou niet naar Nederland versturen, en de veiling om het Britse exemplaar verloor ik nipt met 2 pond verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210226

Dude, wow, 4.3Ghz met een 1055 is impressive! _/-\o_
Ik probeer mijn 1090T op 4.1Ghz of 4.2Ghz te krijgen, maar na een klein half uurtje met LinX..boem it's not happening..
Heb wel mijn NB Freq op 2600Mhz gekregen en gehouden, maar ik krijg er niet meer uit, terwijl het moet kunnen lukken toch?
Kan wel de voltages weer verhogen, maar ik denk dat de temp van 56 graden niet goed is voor de CPU of kan het wel wat hebben?
Toen ik alleen al de Bus op 205 zette x 20 Multiplier, toen ging het al snel fout met LinX. Maar ja het geheugen ging gelijk naar 1640Mhz en de NB Freq ging naar 2666Mhz.

Ik vind het knap van je om je 1055 op 4.3Ghz te krijgen! Nice job! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Ja ik hoef me geen zorgen te maken om de temp kijk er niet eens na aangezien ik een overkill aan koeloppervlak heb met 2x240mm radiators.

als je onder de 60 graden blijft of er iets boven tijdens stress testen is het goed. Normaal gesproken wordt ie toch nooit zo warm. En met dit weer een raam open doen, verwarming uitdoen kan ook flink helpen. Of tijdens stress testen even wat extra fans gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294684

Ik krijg helaas mijn 1090T niet boven de 3,8GHz uit. Alles boven die snelheid crasht de computer, hoeveel voltage ik er doorheen pomp maakt niet uit. Toch wel jammer want ik had op 4,0GHz gehoopt.

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/1336/cpuzdc.png

Dit alles met 1333MHz geheugen Corsair en een Asrock 870 Extreme3 moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 294684 op 01-01-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
@Taartje
Op hoeveel draait je nb? Misschien is dit wel de bottleneck.
Draait je geheugen op de aanbevolen 1333MHz?
Welke koeling heb jé?
Iets meer informatie graag ;)

[ Voor 9% gewijzigd door arneschoonvliet op 01-01-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Wat meer info is wel gewenst als je advies wilt.
Voltages / settings / op welke manier heb je overgeklokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het spijt me van de overhaaste post daarnet.

Ik heb de 3,8GHz bereikt door de multiplier van 16 naar 19 te zetten, dat leek me het handigst met een BE CPU. Hij draait op 1,42V en wordt ongeveer 52 graden in prime95. (Koeling is een Scythe Mugen (versie 1) en de kamertemperatuur 23C)

de Northbridge draait nu op 2400MHz (standaard was 2000) op een voltage van 1,15V.

Geheugen draait gewoon op standaard 1333MHz.

Turbo modus, C1E, Cool & Quiet etc staan allemaal uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Verhoog de NB voltage wat naar 1.2v en probeer dan de multi van de cpu is te verhogen. Als het dan nog niet gaat misschien het voltage op de HT-link met paar stapjes verhogen en nog eens proberen.
Hou als max vcore in het bios 1.45v aan.
mvg

[ Voor 9% gewijzigd door arneschoonvliet op 01-01-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Je mag veel meer Vcore geven hoor, zolang je temperaturen onder de 60 graden blijven kan je het voltage verhogen. Voor 24/7 gebruik wordt meer dan 1,5V alleen niet echt aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Meer mag natuurlijk dat weet ik maar als in het bios 1.45v instelt dat het in load in cpu-z wel ongeveer 1.47v ~ 1.48v. Ik raad aan om tijdens load onder de 55c te blijven. De max die AMD geeft is rond de 62c en dan is die 60c er toch dicht bij. Ook lees ik veel als je boven de 55c gaat dat dit snel voor instabiliteit zorgen ( heb het maar gelezen hé, geen ervaring.)

Hier een lijstje wat ik als max voor 24/7 aan houd.
- Max cpu voltage is 1.50v.
- Houd de temp onder 55c ( hoger mag maar dit zorgt snel voor instabiliteit)
- NB frequentie zo hoog da ge kunt krijgen. Om he minimum te weten moet je de snelheid dat cpu-z geeft vermenigvuldigen met 3. Bv: cpu-z geeft 800mhz aan dan zou je een minimum NB-frequentie hebben van 2400Mhz hebben
- CPU/NB voltage maw 1.4v. Dit voltage is voor de NB frequentie
- Houd de HT-link rond de 2000mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 08:13

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Scorpia schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:59:
Meer mag natuurlijk dat weet ik maar als in het bios 1.45v instelt dat het in load in cpu-z wel ongeveer 1.47v ~ 1.48v. Ik raad aan om tijdens load onder de 55c te blijven. De max die AMD geeft is rond de 62c en dan is die 60c er toch dicht bij.
Die 62 graden is niet een echte grens hoor, je kan hem rustig warmer laten worden. Ik houd zelf gewoon 60 graden aan.
Ook lees ik veel als je boven de 55c gaat dat dit snel voor instabiliteit zorgen ( heb het maar gelezen hé, geen ervaring.)
bron?
opzich wel waar, maar ook dit hangt van verschillende factoren af. (moederbord enzo)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Ik heb al deze waardes van een persoon op www.overclock.net hij reageert en helpt veel mensen met overclock vragen ed.

Mijn lijstje heb ik ook van die persoon hij geeft als max Vcore 1.55v op air en op water 1.6v al vind ik dit wel hoog dus heb ik er zelf al 0.05v afgetrokken.
http://www.overclock.net/...0-overclocking-1055t.html zie naar de 6e post.

De bron van dat je snel instabiliteit krijgt wanneer de temperatuur boven de 55c komt vind ik niet direct maar het komt ook van deze persoon.

Edit.
Hier de post dat hij zegt over de voltage waardes http://www.overclock.net/...y-1090t-broke-4-5ghz.html
Kijk ook de post daaronder waar ze zeggen dat je best onder de 55c kan blijven. Dit komt daar altijd terug.

mvg

[ Voor 19% gewijzigd door arneschoonvliet op 01-01-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Scorpia schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:16:
Hier de post dat hij zegt over de voltage waardes http://www.overclock.net/...y-1090t-broke-4-5ghz.html
Kijk ook de post daaronder waar ze zeggen dat je best onder de 55c kan blijven. Dit komt daar altijd terug.
AMD zegt zelf zelfs dat hun processors 62 graden mogen worden. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je dan bij 55 graden al stabiliteitsproblemen krijgt. Daarbij stress je hem normaal nooit zo zwaar als prime doet, dus in de praktijk zal de temperatuur altijd lager uitkomen.

edit: goed dat je een marge aanhoud, maar 55 graden is vrij laag IMO.

[ Voor 5% gewijzigd door epic_gram op 01-01-2011 19:43 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Wat je zegt is waar. Maar als je een goede koeling hebt komt hij als je hem volledig stresst dat hij niet zo snel boven 55c komt. Al vind ik het raar dat ze daar allemaal aanraden om de temp onder de 55c te houden. Misschien dat ik het wel eens vraag aan AMD zelf :p

Edit
Eigenlijk is 55c niet zo laag. Als je kijkt naar de max van amd zit ik daar maar 7c onder. Maar ik zal eens een account maken op overclock.net en is vragen waarom 55c beter als max temp kunt houden.

Edit2
Kheb het gevraagd ben benieuwd. Voor de mensen die de post willen zien http://www.overclock.net/...ax-temp.html#post11853161. Let wel niet op mijn engels maar dat zijn details :9

mvg

[ Voor 46% gewijzigd door arneschoonvliet op 01-01-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:19
Dat een temperatuur boven de 55-60c instabiliteit KAN veroorzaken is inderdaad 100% waar. En ik praat uit ervaring.

Athlon II x3 435 @ stock cooler.
3.61Ghz 1.55v: Op het moment dat hij over de 57c ging BSOD.
Identieke settings onder een Hyper TX2 in een kamertemp van 14c: Gerust 5 uur Prime95 stabiel en max temp was een graad of 47. Zette ik dan de fan even op 10% zodat de temp lekker snel opliep: 57-59c: BSOD.

Plus ik heb het ook veel en veel vaker gelezen.

K, even ontopic over een probleem welke ik nog steeds heb met m'n Phenom II x4 b55 (555BE unlocked) op een ASUS M4A79T Deluxe

Ik snap gewoon NOG steeds niet waarom mijn NB zo enorm vervelend doet. Ik leg het nog een keer kort uit en misschien kan iemand me nog wat advies geven want ik wil gewoon echt verder pushen omdat ik op 3.76Ghz 1.435v echt Primestabiel ben, alles daarboven, ook al is het 3.81Ghz is meteen over en uit in Prime, ongeacht het voltage. Alleen benchen lukt op 4 cores nog wel tot 4.2-4.4Ghz aan toe met het voltage zo rond de 1.55-1.6v dus ja ik wil de NB ook mee hebben.

Nou is het probleem dat ik de NB tot ~2600Mhz probleemloos kan clocken met iets meer voltage, 1.20v CPU-NB en 1.24v NB.
Zodra however ik de NB over de ~2700Mhz til kan ik spelen met wat voor voltage dan ook, tot in extremen aan toe, maar het is met geen mogelijkheid stabiel te krijgen. Ook niet met de CPU-RAM op ongeveer stock speeds.

Wat er gebeurd: 2700-2900Mhz betekend dat m'n cores er 1 voor 1 uit knallen in Prime (ook op ~stock CPU clocks).
2900+Mhz Moederbord POST niet meer en blijft hangen met alle fans 100%. Reset geeft een Overclocking Failed melding.

Voltages maken bar weinig uit, zelfs 2977Mhz op 1.45v CPU-NB en 1.4v NB 2.0V NB1.8 POST wel, alleen bij het laden van Windows is het al over en uit.

Is er gewoon iets wat me tegenhoud om hoger te gaan of is de NB gewoon niet best in deze combo.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Sow even wat gespeeld met mijn 1055t.

Heb hem nu op 3.7 ghz draaien met een kleine verhoging van het voltage, 1.38v, maar dit kan nog wat lager denk ik want ik heb dit express iets hoger gezet. Dus niet omdat hij vastliep oid.

Voor de rest staat alles nog op stock, alleen cpu-nb heb ik op het hoogste staan dat is nu 2400 mhz en de HT link staat iets hoger, maar deze kon ik niet lager zetten, bij 2.5 ghz wel.

Afbeeldingslocatie: http://img695.imageshack.us/img695/873/proc1.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
@Immprezion
Hou je NB eens wat lager en probeer het dan eens. Zet de NB op 2400mhz 1.35v en probeer dan hoger te gaan op de cpu met de multiplier omdat je toch een black edition hebt.

Het kan natuurlijk ook liggen aan de je hem hebt unlock. Maar hiermee heb ik geen ervaring, er zullen mensen zijn die u kunnen helpen

@VulcanRaven
De HT-link houd je best rond de 2000mhz dit is gewoon een waarde.
Maar eerst nog enkele vragen zodat we je kunnen helpen
Welke snelheid wil je bereiken.?
Wat zijn de temps?
op welk voltage staat op je cpu/nb?
...

Voor allebei hier enkele waardes waaraan je jezelf best aanhoud voor 24/7 overclock.
- NB frequentie zo hoog dat je stabiel kunt krijgen. Om he minimum te weten moet je de snelheid dat cpu-z geeft vermenigvuldigen met 3. Bv: cpu-z geeft 800mhz aan dan zou je een minimum NB-frequentie hebben van

Voor een redelijk te begrijpen uitleg inverband met de temps http://www.overclock.net/...074-why-55c-max-temp.html
mvg

[ Voor 62% gewijzigd door arneschoonvliet op 01-01-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Is logisch dat een lagere temperatuur voor meer stabiliteit zorgt.
Maar daarom mag je hem wel gewoon 60 graden laten worden als het gewoon stabiel is.
Het kan wel zo zijn dat een overclock op 60 graden niet stabiel is maar op 50 graden wel.

Heb ik zelf ook bij mijn 1055T gemerkt, ik had eerst stock cooler en zat ik hele tijd tegen limiet aan. Maar toen ik mijn watercooling erop had, geen limiet meer en stabiliteit.

Trouwens ik vind meer dan 1,5 voor 24/7 ook met watercooling teveel. Want als je over dat voltage gaat, dan is je watt/prestatie verhouding erg scheef. En die 200 ~ 300MHz merk je toch niks van. Ik denk dat er bij mij ook wel 4,2~4,3GHz stabiel inzit met hogere voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Oké maar misschien kunnen we dan allemaal samen voor bepaalde waardes gaan die we aan iedereen aanraden. Zodat die mensen die iets vragen niet voor 15 verschillende waardes staan. ( maar een idee hé )

Voor Air cooling stel ik dit voor
- NB frequentie zo hoog dat je stabiel kunt krijgen.Om he minimum te weten moet je de geheugen snelheid dat cpu-z geeft vermenigvuldigen met 3. Bv: cpu-z geeft 800mhz aan dan zou je een minimum NB-frequentie hebben van
- CPU/NB voltage maw 1.4v. Dit voltage is voor de NB frequentie

voor Watercooling stel ik dit voor
- Max cpu voltage is 1.55v.
- NB frequentie zo hoog dat je stabiel kunt krijgen.Om he minimum te weten moet je de snelheid dat cpu-z geeft vermenigvuldigen met 3. Bv: cpu-z geeft 800mhz aan dan zou je een minimum NB-frequentie hebben van
- CPU/NB voltage max 1.45v. Dit voltage is voor de NB frequentie

Wat stellen jullie voor?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Zenix schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:25:
Is logisch dat een lagere temperatuur voor meer stabiliteit zorgt.
Maar daarom mag je hem wel gewoon 60 graden laten worden als het gewoon stabiel is.
Het kan wel zo zijn dat een overclock op 60 graden niet stabiel is maar op 50 graden wel.
Precies, anders hadden we ook geen stikstofkoeling nodig gehad. Het punt is gewoon dat je geen 55 graden hoeft aan te houden als je verder kan klokken. Ik typ dit bericht van een athlon 64 die soms de 80 graden aantikt. Nooit problemen met stabiliteit gehad.

Temperatuur zegt niet zoveel.

edit:
Scorpia schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:38:
Oké maar misschien kunnen we dan allemaal samen voor bepaalde waardes gaan die we aan iedereen aanraden. Zodat die mensen die iets vragen niet voor 15 verschillende waardes staan. ( maar een idee hé )
Ben ik het niet mee eens, de ene configuratie kan beter met bepaalde waarden omgaan dan de ander. Ik denk dat je zoiets niet kan zeggen maar gewoon per geval zelf uit moet zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door epic_gram op 01-01-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Maar dat er gezegd wordt dat als je over de 55c dat dit snel voor instabiliteit zorgt. Ik weet het niet hoor ik ben eigenlijk ook maar een noob hé.
Maar omdat die athlons op een ander procédé werden gebakken konden die volgens mij hogere temp aan. ( weeral geen ervaring alleen gelezen )
edit:
quote:
Scorpia schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:38:
Ben ik het niet mee eens, de ene configuratie kan beter met bepaalde waarden omgaan dan de ander. Ik denk dat je zoiets niet kan zeggen maar gewoon per geval zelf uit moet zoeken.
Waar maar dit zijn maximum waardes hé. En omdat de phenom II ahtlon II en sempron eigenlijk allemaal dezelfde architectuur zijn kunnen we deze waardes wel opstellen denk ik. Het is niet gezegd dat de personen deze waardes moeten gebruiken hé. Hoe lager hoe beter natuurlijk. Het was maar een idee hebben andere mensen misschien ook een mening. Laat maar horen hé :p
mvg

[ Voor 64% gewijzigd door arneschoonvliet op 01-01-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
Scorpia schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:18:
@VulcanRaven
De HT-link houd je best rond de 2000mhz dit is gewoon een waarde.
Maar eerst nog enkele vragen zodat we je kunnen helpen
Welke snelheid wil je bereiken.?
Wat zijn de temps?
op welk voltage staat op je cpu/nb?
...
Voor een redelijk te begrijpen uitleg inverband met de temps http://www.overclock.net/...074-why-55c-max-temp.html
mvg
De HT-Link wisselt bij mij met de cpu snelheid en kan ik alleen op 2000mhz zetten als mijn proc onder de 3500 mhz of op 4000 mhz draait.

Ik wil graag voor de 4 Ghz gaan.
Temps zijn momenteel 48 graden.
Cpu volt = 1.38v
CPU/NB = 1.2v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
VulcanRaven schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:43:
[...]

De HT-Link wisselt bij mij met de cpu snelheid en kan ik alleen op 2000mhz zetten als mijn proc onder de 3500 mhz of op 4000 mhz draait.

Ik wil graag voor de 4 Ghz gaan.
Temps zijn momenteel 48 graden.
Cpu volt = 1.38v
CPU/NB = 1.2v
De HT-link niet perfect 2000mhz zijn. 1900mhz of 2100 mhz is ook goed, maar hoe dichter bij de 2000mhz hoe beter.
Verhoog de cpu/nb voltage naar 1.3v
En doe 2 stapjes meer voltage op de ht-link ( kan de stabilitiet verbeteren)

en dan in stappen naar de 4Ghz gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scorpia schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:59:
Mijn HT-link loopt op 2400MHz en ik heb er geen stabiliteitsproblemen mee ondervonden?
Ik geloof niet dat mijn stabiliteitsproblemen boven de 3,8GHz hier aan liggen, want ik heb dezelfde problemen met de HT-link op 2000MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Anoniem: 294684 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:36:
[...]

Mijn HT-link loopt op 2400MHz en ik heb er geen stabiliteitsproblemen mee ondervonden?
Ik geloof niet dat mijn stabiliteitsproblemen boven de 3,8GHz hier aan liggen, want ik heb dezelfde problemen met de HT-link op 2000MHz.
Maar houd de ht-link gewoon zo dicht mogelijk op 2000mhz. Dat is gewoon algemeen zo vast gesteld en heeft ook geen prestatie verschil.
Verhoog de cpu/nb naar 1.3v en heb je ook de het ht-link voltage verhoogt met 2 stapjes.
En verhoog systematisch de vcore totdat je stabiel geraakt op 4ghz. Neem als max vcore 1.5v als je de temp onder de 55c kunt houden.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu de HT link terug gezet naar 2000MHz, het stond schijnbaar default op 'auto' en was met de NB meegeklokt naar 2400MHz, stom van me dat ik dit gemist heb.

Ik denk dat ik de komende tijd even blijf bij de huidige 3,8GHz en wanneer ik meer tijd heb en die 4,0GHz ook daadwerkelijk nodig heb zal ik wel weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Is goed, 3.8GHz is ook een mooie snelheid en die 200mhz gaat ook niet zoveel snelheid meer geven. Maar ik hoop dat je prime95 al minstens 8u hebt laten draaien of Linx 50 passes om zeker te zijn dat het stabiel is.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scorpia schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:51:
Is goed, 3.8GHz is ook een mooie snelheid en die 200mhz gaat ook niet zoveel snelheid meer geven. Maar ik hoop dat je prime95 al minstens 8u hebt laten draaien of Linx 50 passes om zeker te zijn dat het stabiel is.

mvg
Ik heb uit verschillende bronnen al vernomen (oa. OC topic op Tom's Hardware) dat als je overklokt met de multi van een black edition dat je de stress test niet zo lang hoeft te laten lopen, aangezien deze al vrij snel zou moeten crashen.

Hij heeft 2 uur prime95 doorstaan en dat leek me voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
doe anders linx 50 passes dit duurt ook ongeveer 2u dit heeft toch nog wat meer zekerheid dat het stabiel is. liefst 8u prime dan stresst die ook de cpu/nb

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal het vannacht laten draaien, ben er vrij zeker van dat hij dat moet doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Wat zijn je voltages?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1,42V op de Vcore en 1,15V op de NB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Scorpia schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:41:
Maar dat er gezegd wordt dat als je over de 55c dat dit snel voor instabiliteit zorgt.
Zolang het nog stabiel is bij 55 graden kan je rustig verderklokken. Koeler is altijd stabieler, waarom zouden die die-hards anders stikstof en droogijs gebruiken? Als je die stikstofkoeler dan vervangt door een andere koeler waar hij bijvoorbeeld van -200 graden opeens 40 graden word is hij ook niet meer stabiel. En dan? Tegen iedereen zeggen dat je 40 als max moet aanhouden?
Maar omdat die athlons op een ander procédé werden gebakken konden die volgens mij hogere temp aan. ( weeral geen ervaring alleen gelezen )
Deze mocht geloof ik 67 graden worden ofzo, maar dan zit hij er alsnog dik overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
epic_gram schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:42:
[...]

Zolang het nog stabiel is bij 55 graden kan je rustig verderklokken. Koeler is altijd stabieler, waarom zouden die die-hards anders stikstof en droogijs gebruiken? Als je die stikstofkoeler dan vervangt door een andere koeler waar hij bijvoorbeeld van -200 graden opeens 40 graden word is hij ook niet meer stabiel. En dan? Tegen iedereen zeggen dat je 40 als max moet aanhouden?

[...]

Deze mocht geloof ik 67 graden worden ofzo, maar dan zit hij er alsnog dik overheen.
Ik zal mijn tekstje veranderen in: de max temperatuur die AMD geeft. Maar hoe lager hoe beter dit bevorderd de stabiliteit. Liefst rond de 55c

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Oké we hebben vandaag onze spullen binnen om voor de eerste keer te overklokken. Windows erop en hup naar het bios. In het bios enkele waardes ingevuld

vcore: 1.3v
cpu/nb voltage: 1.2v
ht-link voltage op 1.2v

ht reference clock op 205mhz gezet en booten. Wat krijgen we een foutcode 00. Hebben we dit opgezocht en we geraken er niet veel wijzer uit.

Om zeker van te zijn hebben we gewoon alles op auto gelaten voltage multi alles en gewoon de ht ref clock op 201 gezet en dan boot hij ineens niet meer. (Ook dezelfde foutcode '00')
We kunnen wel de voltages vastzetten, Multipliers veranderen ed. Maar als we de ht ref clock met nog maar met 1 verhogen foutcode 00

Het rare van de zaak is dat we in OC Tuner (Van Asrock) wel kunnen OC'en.
Daar hebben we HT Reference Clock al op 215Mhz kunnen zetten. En een SuperPi gedraaid.

Wie kan ons helpen ?

MVG

EDIT: De foutcode '00' wilt volgens de manual dit zeggen:

EDIT2: We hebben nu juist ook een oudere bios versie geprobeert en het zelfde probleem. Ht ref clock 1 tje omhoog foutcode 00
--> Passes control to OS Loader (typically INT19h)

[ Voor 35% gewijzigd door arneschoonvliet op 02-01-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 06:55
epic_gram schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:38:
[...]

Precies, anders hadden we ook geen stikstofkoeling nodig gehad. Het punt is gewoon dat je geen 55 graden hoeft aan te houden als je verder kan klokken. Ik typ dit bericht van een athlon 64 die soms de 80 graden aantikt. Nooit problemen met stabiliteit gehad.

Temperatuur zegt niet zoveel.

edit:

[...]

klopt helemaal, de 62 graden wat AMD aanhoud voor de phenoms e.d. is puur een richtlijn, en die moet safe zijn, aangezien de cpu's ook verkocht worden aan een dell e.d.

dus al zou die 24/7 draaien met een temp van 65 graden is er echt niks aan de hand, aangezien de cpu's wel meer kunnen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, na een heel weekend gespeeld te hebben met de 1090T, ben ik nu tot een overclock gekomen waar ik wel mee kan leven.
Ik probeerde van alles, andere MP, allerlei NB Freq, andere voltages, maar elke keer in LinX en Prime ging het fout.
Heb m'n raam opgezet (mijn computer staat bij het raam) en de 3 front fans in mijn Antec 1200 case wat hoger gezet voor goede koeling.
De CPU ging naar 54graden max bij full load.
Ben tot de volgende waardes gekomen die het na 2 uur LinX bleven doen:

CPU-Z
Core speed: 4053.4Mhz at 1.44 V (spring naar 1.5V in full load in LinX)
Mulitplier: x 20.0
Bus speed: 202.7Mhz
HT Link: 2026.7Mhz
NB Freq: 2634.8Mhz (volgens mij op 1.375V)
DRAM Freq: 810.7Mhz (op een voltage wat net iets hoger ligt dan 1.65V)
8-8-8-24-41-2T

Ik vind het knap hoe al die anderen het doen die de 4.1 en 4.2 en hoger halen, denk dat hun hardware gewoon beter is. Waterkoeling helpt veel, maar je moet ook wel een klein beetje geluk hebben met de chip als ik alle overclock websites moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345217

Anoniem: 210226 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:15:
Nou, na een heel weekend gespeeld te hebben met de 1090T, ben ik nu tot een overclock gekomen waar ik wel mee kan leven.

Ik vind het knap hoe al die anderen het doen die de 4.1 en 4.2 en hoger halen, denk dat hun hardware gewoon beter is. Waterkoeling helpt veel, maar je moet ook wel een klein beetje geluk hebben met de chip als ik alle overclock websites moet geloven.
Ik heb ook een 1090T icm een MSI 890FX bord en een Scythe ninja3

op 4200 MHZ Krijg ik hem zelf ook nog niet stabiel voor OCCT maar games gaan wel goed.

Ik kon hem op het std voltage op 3800 mhz krijgen..... dan moest ik naar 1.4v voor 4 ghz OCCT stabiel en 1.46 voor 4200 mhz. niet OCCT stabiel.

Ik heb alleen nog maar met de MP gewerkt en heb de NB op 2600 mhz staan. (dacht 1.3 volt)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 345217 op 02-01-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
Toch nog een best goed resultaat anders! Ook je RAM en NB gaan lekker mee zie ik wel.
Draait je RAM ook op 8-8-8-24-31-1T? Dit is volgens mijzelf getest en volgens de SPD's optimaal. Alleen 1T wordt meestal niet gebruikt maar ik zie toch een klein verschil tussen 1T en 2T in RAM intensieve benches. Voor dagelijks gebruik maakt het natuurlijk lang niet genoeg uit om het duidelijk te merken.

Ben zelf ook flink bezig geweest, en wat blijkt: Al mijn problemen komen door het feit dat er schijnbaar een ''slechte regio'' in m'n FSB zit. Als m'n overclocks op 232x16.5=3828Mhz staat dan is hij met geen mogelijkheid stabiel te krijgen (lees m'n vorige posts oa.).

Nu heb ik gewoon voor puur testen de FSB even naar 295 gegooid en de multi op 13 wat 3835Mhz geeft.
Dit is prima stabiel op 1.4875v voor een uur Prime en een uur OCCT achter elkaar. Max temps liggen zop zo'n 52c CPU temp. Core temps kan ik niet zien vanwege unlock alleen ik ga uit van zo'n graad of 10 hoger dus dan zit ik nu wel op de limiet van het voltage.

Dus, de final OC settings even ingevuld met hetzelfde handige lijstje van jou ;)

Core Speed: 3835.1Mhz at 1.487v (Gaat naar zo'n 1.477v in full load Prime95 Blend)
Multiplier: x 13.0
Bus speed: 295.0Mhz
HT Link: 2065.2Mhz (1.30v op de HT - kan gewoon op stock trouwens, dit was puur uitsluiten)
NB Freq: 2655.1Mhz (1.35v CPU-NB met de NB zelf op 1.30v - waarschijnlijk ook onnodig dat laatste)
DRAM Freq: 786.7Mhz (1.66v - Dit zijn dus goedkope Geil Value DC 4x1GB PC3-8500 DIMM's LOL)
8-8-8-23-31-1T

Verder wil m'n arme CPU echt niet komen op 4 cores. Dit is echt het meeste wat ik eruit kan persen met deze koeling.

Op 2 cores however is het een heel ander verhaal. Geen stresstesten gedaan, maar haalde wel een 3dmark06 benchmark probleemloos op 4130Mhz (295x14) met 1.500v en de rest van de settings identiek aan de bovenstaande OC. Waarschijnlijk is het zo dat als ik Prime95 ook maar AANKLIK het meteen over en uit is maar ja, hij benched er wel mee :)

Zal nu even 3dmark06 draaien met deze nieuwe OC en kijken wat het verschil is met m'n vorige OC waarbij ik net over de 19000 punten kwam. Wat niet slecht is met een veel te warm wordende 9800GX2 zonder koelhuis als GPU.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Asus 890FX bordje met een Scythe Mugen 2.
Ik krijg hem ook wel draaiende op een 4.2Ghz met een NB Freq van 3000, maar in Prime of LinX gaat het gewoon elke keer fout.
Heb het voltage van de NB al naar 1.4V gezet, heb het voltage van de CPU naar 1.47 (full load 1.51V) gezet, maar ja de temps werden ook hoger dan 55 graden, ging al richting de 60 graden.
Das ook no good, dus ja moet je een beetje tevreden zijn met wat je heb. In ieder geval heb ik al wat meer geleerd over overclocken, das altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Scorpia schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:46:
Oké we hebben vandaag onze spullen binnen om voor de eerste keer te overklokken. Windows erop en hup naar het bios. In het bios enkele waardes ingevuld

vcore: 1.3v
cpu/nb voltage: 1.2v
ht-link voltage op 1.2v

ht reference clock op 205mhz gezet en booten. Wat krijgen we een foutcode 00. Hebben we dit opgezocht en we geraken er niet veel wijzer uit.

Om zeker van te zijn hebben we gewoon alles op auto gelaten voltage multi alles en gewoon de ht ref clock op 201 gezet en dan boot hij ineens niet meer. (Ook dezelfde foutcode '00')
We kunnen wel de voltages vastzetten, Multipliers veranderen ed. Maar als we de ht ref clock met nog maar met 1 verhogen foutcode 00

Het rare van de zaak is dat we in OC Tuner (Van Asrock) wel kunnen OC'en.
Daar hebben we HT Reference Clock al op 215Mhz kunnen zetten. En een SuperPi gedraaid.

Wie kan ons helpen ?

MVG

EDIT: De foutcode '00' wilt volgens de manual dit zeggen:

EDIT2: We hebben nu juist ook een oudere bios versie geprobeert en het zelfde probleem. Ht ref clock 1 tje omhoog foutcode 00
--> Passes control to OS Loader (typically INT19h)
We zijn echt ten einde raad.

edit:
We hebben ook dan wat overclockt in windows zelf en we geraken op geen enkele manier voorbij de 250mhz reference clock

Cpu multi: 11 (2800mhz)
cpu/nb multi: 8 (2000mhz)
ht-link multi: 8 (2000mhz)
geheugen snelheid: 500mhz

vcore: 1.5v
cpu/nb voltage: 1.4v
Sb voltage: 1.2v
ht link voltage 1.31v
dram voltage: 1.575v

249 kan ik superpi 1M draaien maar 250 lukt gewoon voor geen meter. Windows loopt gewoon vast :(
Ik denk dat ik op een wall zit :(

[ Voor 15% gewijzigd door arneschoonvliet op 02-01-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2023
Scorpia schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:57:
[...]

We zijn echt ten einde raad.
*nattevingerwerk*

Laat ik eens mijn ervaringen hier dumpen (ook al staan ze al uitgebreid in Deel 3):
  • Toen ik eens met mijn bus wilde gaan spelen omdat een extra multiplierstap teveel was, kreeg ik de gaarste problemen. Zelfs 1MHz bij de bus optellen leverde bootproblemen op. Dit bleek te komen doordat de HT-link dan op 2010MHz draaide, wat teveel van het goede bleek.
  • Misschien past AsRock OC Tuner wel stiekem de multipliers aan?
  • Probeer eens (ik neem aan dat je de BE hebt uit je Wenslijst) de HTT op echt laag te zetten, zeg eens 8x ofzo. Probeer dan nog eens die bus te verhogen. Dan sluit je voor mij de grootste instabiliteit uit.
  • Tijdens het bootproces zijn de foutmarges zo goed als 0. Tijdens Windows is dit iets minder erg, je zou zelfs met een best wel gare PC eventjes SuperPI kunnen draaien, als je maar door de boot heenkomt.
  • Zet eens netjes je Southbridge op 100MHz (deze draait op PCI-e speeds). Dit vergeet men nogal eens.
  • Ga eens met de CPU(NB)-multiplier aan de gang. Zet ze bijvoorbeeld op 17x/11x met de gekozen voltages. Dat redden ze toch allemaal wel. Stabiel? Zoek het probleem ergens anders.
  • Misschien al logisch voor je, maar CPU's van tegenwoordig kunnen alleen maar bij code die in ROM of RAM staat. Vervelend, want je OS staat ergens anders: op je schijf. Wat doe je daaraan? Je laat de zogenaamde 'bootloader' het OS van de schijf naar het RAM pompen. Als die klaar is, kan je CPU het OS 'uitvoeren'. En die stap faalt dus in jouw/uw geval.

[ Voor 18% gewijzigd door Orwell op 02-01-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
We hebben geen black edition dat is juist het probleem we moeten de htt bus dus gebruiken. Maar ik kan gewoon de htt bus niet verhogen. Van 200mhz standaart geraak ik zelf niet naar 201mhz htt bus. Hy geeft telkens een foutcode 00 tijdens het booten.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
Dan neem ik dus aan dat je de PC uit je signature hebt, Even opletten hier. ;)

Misschien heb je er overheen gekeken, of heb je de edit nog niet gezien, maar probeer de tips eens uit (zie helaas geen resultaten in je post). De meeste tips werken wel op een niet-BE, multiplier verlagen kan altijd voor zover ik weet van ervaring met een Athlon64 4000+ (goeie ouwe tijd, ook al klokte dat ding voor geen reet over doordat die serie qua kloksnelheid al op zijn tenen liep).

[ Voor 23% gewijzigd door Orwell op 02-01-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arneschoonvliet
Zie mijn edit.

Ik kan alleen mijn htt bus in het bios niet veranderen. 1 verschil en hy boot op geen enkele manier.

Ik kan alleen mijn htt bus in windows zelf veranderen. Bios lukt het niet.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
Ik wil niet lullig doen, maar ik zie nergens een edit die met de SB of een lagere HT-multiplier te maken heeft. :?

Verder moet je sowieso niet aan een SB-voltage beginnen. Dat ding hoor je met rust te laten zodat je ook van da voltage af kunt blijven. Tip (herhaal): zet dat ding vast op 100MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 20:24
Hallo,

Ik ben de maat van Scorpia ik zelf even op een rij zetten wat niet lukt.

We kunnen de HTT Reference Clock niet veranderen in het bios. Als je dit zelfs met maar 1 Mhz verhoogt boot hij niet meer :(

We krijgen de HTT Reference Clock niet voorbij de 250 Mhz.
Bij 249Mhz lukt SuperPi nog wel.

Voor waardes: zie Scorpia's post

MVG

EDIT: To boven mij: SB Frequentie is geen mogelijkheid in het bios --> Hoe kan ik het dan vast zetten? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door AMD_Aero op 02-01-2011 22:12 ]

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
AMD_Aero schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:51:
EDIT: To boven mij: SB Frequentie is geen mogelijkheid in het bios --> Hoe kan ik het dan vast zetten? ;)
He probleem van 250MHz ligt waarschijnlijk ergens anders aan (of niet), maar eerst dat van 100MHz aanpakken.

Zoals ik zei loopt dat ding op PCI-e frequentie (of een vermenigvuldiging daarvan). Is die misschien vast te zetten op 100MHz? Dat moet haast wel, zelfs de gaarste borden kunnen dat aanpassen, zoals de mijne die me €48 kostte. :D

Ik heb echt het vermoeden dat AsRock's tool het op de achtergrond mooi wel doet namelijk. Die Southbridge kan er echt niet tegen omdat aan diezelfde Bridge spulletjes als de PCI-, LAN-, USB- en (S)ATA-controller zitten. En geen enkele fabrikant van die dingen gaat ooit moeite steken in overclockbaarheid. Leuk praktisch voorbeeld is een gerucht(?) rond de nieuwe Sandy Bridge, die misschien één kloktempo voor het hele moederbord krijgt:

http://www.bit-tech.net/n...andy-bridge-overclocking/

Die heeft dus een op de FSB/DMI (Intel--HTT) gelockte SB, wat al corrupte USB oplevert op 102MHz. Heel grote kans dat hetzelfde gebeurt hierzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 20:24
Orwell schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:35:
[...]

He probleem van 250MHz ligt waarschijnlijk ergens anders aan (of niet), maar eerst dat van 100MHz aanpakken.

Zoals ik zei loopt dat ding op PCI-e frequentie (of een vermenigvuldiging daarvan). Is die misschien vast te zetten op 100MHz? Dat moet haast wel, zelfs de gaarste borden kunnen dat aanpassen, zoals de mijne die me €48 kostte. :D

Ik heb echt het vermoeden dat AsRock's tool het op de achtergrond mooi wel doet namelijk. Die Southbridge kan er echt niet tegen omdat aan diezelfde Bridge spulletjes als de PCI-, LAN-, USB- en (S)ATA-controller zitten. En geen enkele fabrikant van die dingen gaat ooit moeite steken in overclockbaarheid. Leuk praktisch voorbeeld is een gerucht(?) rond de nieuwe Sandy Bridge, die misschien één kloktempo voor het hele moederbord krijgt:

http://www.bit-tech.net/n...andy-bridge-overclocking/

Die heeft dus een op de FSB/DMI (Intel--HTT) gelockte SB, wat al corrupte USB oplevert op 102MHz. Heel grote kans dat hetzelfde gebeurt hierzo.
Ik heb geen probleem met die 100Mhz. Want die staat immers al vast. Zal morgen dan nog het SB Voltage op AUTO zetten :)

Meer kan iik niet tweaken aan het SB 8)7

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Zo, ik ben ook eindelijk weer aan het overklokken geslagen, daarbij geholpen door mijn nieuwe Zalman HP600 voeding. Kennelijk lag het probleem dat ervoor zorgde dat ik al 2 moederborden lang geen stabiele voltages kon krijgen toch echt aan mijn OCZ StealthXstream die na 2 jaar niet meer zo goed presteerde als vroegah. Zit nu op 3,7GHz stabiel op stock voltage, NB op 2,8GHz met 1,175V, en ga nog even door. Temperaturen kruipen richting 55 graden, maar als deze chip een beetje uitzicht biedt neem ik het schuurpapier ter hand. Op naar de 4,3GHz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
Ik had net een vastlopertje bij Black Ops dus toch niet stabiel met hoge FSB, lage MP.
Ik leg me er bij neer dat ik niet sneller kan. Heb gewoon de maximale settings bereikt voor dit bord en deze CPU.

Op twee cores klokt hij iig lekker door tot ~4.2Ghz benchstable. Dus het ligt toch echt aan die 2 unlockte cores :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
De eerste uitvallers doen zich voor. Opvallend is dat bij instabiliteit m'n pc helemaal uitvalt en niet direct weer boot (moet even een paar seconden 'afkoelen'). Zorgwekkend?

Ik probeer nu 3,8GHz bij 1,38V. Dit vertaalt zich in CPU-Z onder load tot een volt of 1,41. Vind dit wel een stuk prettiger dan een drop van bijna een tiende volt zoals eerst ;)

Edit: ik krijg 'm niet goed stabiel op 1,4V, en wanneer ik het voltage verhoog valt 'ie nog sneller uit. Zou het nog kunnen dat de load niet wordt getrokken door deze nieuwe voeding, want die is op zich ook niet nieuw...

[ Voor 23% gewijzigd door Singular1ty op 03-01-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
Zalman voedingen staan nou niet echt bekend als slechte voedingen. Dit moet hij toch wel kunnen trekken... Tenzij die net als de stealthxtream gaar is maar dat lijkt me wel heel toevallig.

Ik trek evenveel watt als jou met een CM RealPower M520w en zelfs die heeft nergens last van. Voltages zakken niet tot nauwelijks in met Prime95 + Furmark MultiGPU tegelijk en alles blijft stabiel. Warm, maar stabiel :P

M'n 9800GX2 neemt een stuk meer (idle) wattage dan een HD5870, zeker omdat ik geen ''2d clocks'' meer heb maar altijd max OC. Plus, m'n CPU draait op 1.4750v wat ook meer wattage meeneemt.

Waar zitten je temperaturen op dan? Misschien heeft jou CPU ook last van die '55c grens''.

EDIT: Ik zie dat mijn overclocks toch net wat stabieler zijn bij een zeer hoge FSB, zo'n 290+, alleen hiervoor moet ik wel de PCI-E freq wat omhoog gooien anders ziet hij m'n SATA / USB poorten niet in de POST :?
Kan dit kwaad? PCI-E staat nu op 106Mhz en dan POST hij goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Imprezzion op 03-01-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Ik moet nog even kijken vanmiddag of het helpt gewoon nog meer prik op de CPU te zetten, maar vind het een beetje vaag dat 3,7GHz op stock voltage wel lukt, terwijl voor 3,8GHz al meteen meer dan 1,42V nodig lijkt te zijn. Heb het CPU-NB voltage al verhoogd naar 1,2V en ook dat hielp niet, toen werd het laat. Ook het feit dat ik geen BSODs krijg, maar dat de boel uitvalt en een afkoelperiode nodig heeft, baart me zorgen, dat is niet normaal. Ik heb het vermoeden dat een ander onderdeel roet in het eten gooit.

Vanavond meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Core: 3500
Bus: 250
vCore: 1.4
vNB: 1.175

Dit net een uur geprimed, straks maar even 8 uur primen.
Alleen valt me op dat de core temp 42 is en de CPU temp is maar liefst 62!!!
Dit alles in een kast met 1 intake en de h50 als outtake.
Moet ik me nu zorgen maken?
Als ik de idle temps zie lijkt die van de CPU mij realistischer dan de core temp, welke moet ik aanhouden?:D
Screenie:
http://tweakers.net/ext/i/?UserID=125384&FotoID=6348

Edit: Ik neem aan dat de core beter is, ook als deze screen zie van iemand die stable op WC draaid.
http://i408.photobucket.c...hty151986/41GhzStable.png
78 graden lijkt me dan een beetje buggy xD

[ Voor 19% gewijzigd door Willie Billie op 03-01-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
Dat je voor een verhoging van 100Mhz meer een bult voltage meer nodig hebt leek mij in eerste instantie ook wat vreemd alleen ik had exact hetzelfde bij m'n Athlon II x3 435, 3.4Ghz was perfect stabiel op 1.3875v, alleen voor 3.51Ghz was 1.45v nodig en 3.61Ghz was alleen te behalen met 1.600v.

Nu met deze Phenom II b55 heb ik hetzelfde. 3.6Ghz is perfect stabiel op x4 en 1.35v. 3.71-3.76Ghz is (niet echt perfect) stabiel op 1.4375v en alles daarboven moet 1.5v+ hebben.

Ik zat er trouwens ook naast met mijn assumptie dat de temperatuur die AMD opgeeft als maximum de Core temperatuur is. Dit is blijkbaar niet zo maar net als bij Intel de TCase dus in principe is m'n CPU juist nog erg koel... Ik maakte me zorgen om een core temp van zo'n 60-65c en een TCase van 48-51c... Alleen het blijkt dat ik voor die 63c dus de TCase moet zien en niet de cores, welke je toch niet kan meten op unlocked CPU's.

Dan zal ik vanavond even kijken of ik 3.8+Ghz stabiel kan krijgen met nog wat meer prik. Had op die Athlon ook 1.55v 24/7 en 1.6375v benchmarks staan dus kan deze dat ook wel overleven hoop ik...

Ik moet en zal 4Ghz benchstabiel krijgen op 4 cores :) Hij boot er wel prima op, zelfs tot 4.46Ghz aan toe wel met 1.45v, alleen bij lange na niet stabiel genoeg om iets mee te kunnen draaien.

Wil dit niet, dan ga ik wel even op 2 cores kijken wat hij dan wil. Minder hitte, minder watts, dus meer volts. LOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Dat je voor een verhoging van 100Mhz meer een bult voltage meer nodig hebt leek mij in eerste instantie ook wat vreemd alleen ik had exact hetzelfde bij m'n Athlon II x3 435, 3.4Ghz was perfect stabiel op 1.3875v, alleen voor 3.51Ghz was 1.45v nodig en 3.61Ghz was alleen te behalen met 1.600v.
Kan zijn, maar voor een 1090T is dat gewoon een waardeloos resultaat. Mijn vorige had voor 4GHz aan 1,45V meer dan zat en werd met een Scythe Mugen die op papier minder presteert ook een stuk minder warm. Ik moet nog wat spelen met de CPU-NB snelheid en het voltage daarvan, maar als ik nu al op 3,8GHz vastzit rond de 1,42V ga ik de 4GHz niet eens redden...

Ik vraag me ook af of het lappen van m'n Venomous-X wel goed is gegaan, ik had veel betere temperaturen verwacht maar hij tikt de 55 graden al aan met 2 Noctua NF-P12s op volle snelheid (1300rpm), met m'n Mugen meen ik me te herinneren dat 'ie de 50 nog niet eens haalde :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:24
Singular1ty schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Kan zijn, maar voor een 1090T is dat gewoon een waardeloos resultaat. Mijn vorige had voor 4GHz aan 1,45V meer dan zat en werd met een Scythe Mugen die op papier minder presteert ook een stuk minder warm. Ik moet nog wat spelen met de CPU-NB snelheid en het voltage daarvan, maar als ik nu al op 3,8GHz vastzit rond de 1,42V ga ik de 4GHz niet eens redden...

Ik vraag me ook af of het lappen van m'n Venomous-X wel goed is gegaan, ik had veel betere temperaturen verwacht maar hij tikt de 55 graden al aan met 2 Noctua NF-P12s op volle snelheid (1300rpm), met m'n Mugen meen ik me te herinneren dat 'ie de 50 nog niet eens haalde :C
Mijn 1090T heeft ook een dot V nodig hoor om zonder kleerscheuren te werken..idle moet er nu 1.44 V op anders klapt intelburn test op max mem, en linx er uit na een paar runs.. Verder heb ik de HT link op 2000 staan en de nb op 2600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 17:25

Speedy-J

AMD Enthusiast

Bij mij wil op een of andere manier me nb niet meer overclocked draaien,2GHz is het maximum wat ik er nog uit kan halen .
Hij stond altijd op 2600MHz zonder voltage verhoging van de cpu-nb.
Is de CPU aan het aftakelen?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Speedy-J schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:25:
Bij mij wil op een of andere manier me nb niet meer overclocked draaien,2GHz is het maximum wat ik er nog uit kan halen .
Hij stond altijd op 2600MHz zonder voltage verhoging van de cpu-nb.
Is de CPU aan het aftakelen?
2600 zonder verhoging? Dat betwijfel ik. Stond die niet gewoon op auto?
Ik zou gewoon CPU-NB manual verhogen en dan testen.
Het kan trouwens ook aan het geheugen liggen, dat is allemaal afhankelijk van elkaar.
Ik kon nooit hoge CPU-NB draaien met mijn vorig geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Is er iemand die nog commentaar weet te leveren op het feit dat bij een instabiele clock mijn systeem uitvalt alsof de stroom eraf word gegooid, in plaats van de bekende BSOD -> reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Singular1ty schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:39:
Is er iemand die nog commentaar weet te leveren op het feit dat bij een instabiele clock mijn systeem uitvalt alsof de stroom eraf word gegooid, in plaats van de bekende BSOD -> reboot?
Tja, ik vind het moeilijk ben je niet iets in je pc aan het overbelasten? Een bepaalde rail?
Ik weet dat de Zalman voeding wel goed is, maar voedingen worden wel minder met de jaren.
Die voeding heb ik ook gehad en die gaf geen krimp bij een Q6600 op 1,6. En die verstookt nog veel meer dan de 1090T op 1,6. Of er is wat mis met de stroomvoorziening van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Zenix schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:34:
[...]

2600 zonder verhoging? Dat betwijfel ik. Stond die niet gewoon op auto?
Ik zou gewoon CPU-NB manual verhogen en dan testen.
Het kan trouwens ook aan het geheugen liggen, dat is allemaal afhankelijk van elkaar.
Ik kon nooit hoge CPU-NB draaien met mijn vorig geheugen.
De nb frequentie is zonder verhoging in voltage altijd al 2600MHz geweest bij mij.
Dit weet ik zeker want de cpu-nb voltage kan ik door een bug in de bios niet instellen,hij staat netjes op 1.125V.
Ik zou kunnen proberen met phenommsr tweaker de cpu-nb wat omhoog te zetten .Met AOD het voltage verhogen is een ramp daar begin ik niet aan.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Tja, ik vind het moeilijk ben je niet iets in je pc aan het overbelasten? Een bepaalde rail?
Dat is wat ik me ook afvraag, de Zalman is op zich niet meer een nieuwe voeding maar is weinig gebruikt. Verder kan ik niet verzinnen wat verder nog een belasting veroorzaakt, behalve de CPU op een relatief aanvaardbaar voltage. Het moederbord is een Crosshair IV Formula en zou geen problemen mogen geven zelfs met LN2 en achterlijke voltages erop, maar het overklokken van mijn systeem voelt nu alsof een bepaald component te heet wordt en er de brui aan geeft. Ik kreeg m'n eerste uitval na een beetje voltage verhoging. Heb toen het systeem even met rust gelaten en kon doorbakken tot 3,8GHz. Toen na 4 runs Linx boem. Meer voltage leidde gisteren tot snellere uitval (eerst de 2e run, daarna meteen bij de eerste) CPU temp blijft onder 55 graden. De voeding is erg warm, maar zou beter gekoeld moeten zijn dan normaal omdat ik de stock fan vervangen heb door een Noctua exemplaar en dit op volle snelheid laat draaien zolang ik overklok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:36
@Singular1ty is je airflow wel in orde? Mischien anders wat extra fans toevoegen ;) M'n Phenom II X6 1075T doet het nu al tijdje prima @ 4ghz op een budget bordje (Asrock 870 Extreme3)

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Verklaart het uitvallen niet. Airflow is goed over nagedacht en lijkt me 100% in orde. 1x 120mm intake (is niet zo boeiend) 120mm outtake in het zijpaneel die direct de warme lucht van m'n 5870 Accelero aftrekt, Venomous-X met push pull, omringd met 1x 120mm outtake achter en 1x 120mm outtake via de voeding boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
Ik denk dan toch als eerste aan de stroomvoorziening op je bordje... Was dit hetzelfde bord met die enorme vdrop?

Ik ben toch maar iets naar beneden gegaan weer qua clocks naar 235x16 = 3.76Ghz. En ik heb nu vanwege het stroomverbruik even C&Q aangezet, en wat blijkt, hij klokt prima terug naar 940Mhz (235x4) met 1.000v in licht gebruik (internetten, youtube, downloaden dat soort), de volgende stap zit op 2468Mhz (235x10.5) met 1.1250v voor dingen als youtube HD, opstarten van programma's en het spelen van oude games die op 1 core lopen (Call of duty 1, Soldier of fortune 2) en dan de normale snelheid wanneer het nodig is, 3761Mhz (235x16) met 1.435v voor zwaar gebruik.

Dit is prima stabiel na een dik uur Prime95 en een uur OCCT, plus als ik de hele tijd Prime even op pause zet en weer aan om zo het schakelen goed te belasten is er ook helemaal niks aan de hand.

Ook voor m'n GPU heb ik in Afterburner even een 2d en 3d profiel gefixed, 2d = 450/1125/750Mhz met de fan op minimaal (30%) en 3d = 713/1782/1102Mhz voor in games enz.

Heerlijk zo'n stilte en laag verbruik. Was een beetje hypocriet, een duur LED scherm kopen om het stroomverbruik, en dan zo'n overclockt bakbeest ernaast die idle 10x zoveel stroom als m'n scherm neemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Ik denk dan toch als eerste aan de stroomvoorziening op je bordje... Was dit hetzelfde bord met die enorme vdrop?
Nope, ik heb het probleem van de Vdroop naar de voeding weten te herleiden, omdat ik na de aanschaf van een fatsoenlijk bord (Crosshair IV ipv Extreme3) nog steeds die Vdroop zat. Met de nieuwe voeding krijg ik normale voltages maar dit uitvalprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga toch ook denken aan de power voorziening, als ik zo de problemen hoor.
Of een fout in de fabricage van het bord? Maar ja OK ik ben ook wel nieuw in het overclocken, so what do I know?
Ik heb ook een 1090T en ik draai het op de Asus M4A89TD Pro/USB3 met een Cooler Master RealPower M620 voeding, niet echts iets bijzonders, maar de 4.0Ghz gaat best op dit bord met die voeding.

CPU-Z
Core speed: 4053.4Mhz at 1.44 V (spring naar 1.5V in full load in LinX)
Mulitplier: x 20.0
Bus speed: 202.7Mhz
HT Link: 2026.7Mhz
NB Freq: 2634.8Mhz (volgens mij op 1.375V)
DRAM Freq: 810.7Mhz (op een voltage wat net iets hoger ligt dan 1.65V)
8-8-8-24-41-2T

LinX ging hij goed doorheen hoor, geen errors met Intelburn.
Ik weet wel dat bij mij de Core Voltage op 1.38-1.392V stond en de CPU op 4.0Ghz, maar dat dat echt te weinig voltage is voor LinX, Prime etc
Ik moest em echt op 1.44V zetten om stabiel te zijn.
Ik heb een Scythe Mugen 2 koeling en bij de LinX raakte de CPU toch wel de 55 graden echt wel hoor. Moest het raam er wel even voor open zetten om de temperatuur een paar graadjes te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Conclusie: moederbord of PSU zijn ruk. Ik gok PSU, de crosshair is niet oud en zou robuust moeten zijn, de Zalman PSU is wel goed naadje... Heb je net alle bekabeling opnieuw gedaan, kan je weer van voor af aan beginnen :( &%$%. De tering.

Net voltage geprobeerd nog iets verder te pushen, na 45 seconden Intel Burn Test boem. Het zit ook nooit eens mee verdomme.

Het kan er overigens niets mee te maken hebben dat ik de fan van de voeding vervangen heb? Dat 'ie in de stress schiet omdat 'ie geen fan detecteert en de temperaturen boven een bepaalde waarde uitstijgen?

[ Voor 42% gewijzigd door Singular1ty op 03-01-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390225

Hallo.. ik ben nieuw hier en heb niet veel ervaring... maar ik denk dat ik dit hier moet posten?

Ik heb:
Moederbord: Asus M4A78-AM
Processor: AMD Athlon II X2 250 @3000MHz
Fyiek Geheugen: 2048MB (1x 2048DDR2-SDRAM)
Videokaart: ATI Radeon HD4650 (1gb)

en een koeler van 450watt

Als ik mijn processor naar een triple core wil maken in de bios, loopt mijn pc vast bij het laden in het schermpje met dat Windows XP logo.

Hoe los ik dit probleem op?

Groet,
RudyFaasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Kennelijk is je extra core niet stabiel (genoeg), wat ook de reden is dat deze uitgeschakeld was toen je de CPU kocht. Je kan proberen het CPU voltage iets te verhogen. Als dat niet werkt, pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Singular1ty schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:59:
Kennelijk is je extra core niet stabiel (genoeg), wat ook de reden is dat deze uitgeschakeld was toen je de CPU kocht. Je kan proberen het CPU voltage iets te verhogen. Als dat niet werkt, pech gehad.
Oke, hoeveel voltage verhogen is het beste om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
Een Athlon II x2 is niet unlockbaar aangezien de Athlon II x2's op een echte dual-core chip (Regor) gebaseerd zijn. Alleen de Rana's en sommige Propus cores van de Athlon familie zijn unlockbaar.

Ik vind het echt kut voor je Singularity btw dat je zoveel pech hebt met je bordje / cpu / voeding...
ALs je nou eens in de buurt van friesland (heerenveen) woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Anoniem: 390225 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:03:
[...]

Kleine stapjes, je basisvoltage is 1,325V, voor het stabiel laten draaien van 4 cores zou niet meer dan 1,4V nodig mogen zijn. Verhoog in stapjes van 0,01V en kijk tussentijds of je kan booten. Lukt het bij 1,4V nog niet, dan zou ik het opgeven, je extra cores zijn dan dood.

[ Voor 11% gewijzigd door Singular1ty op 03-01-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390225 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:03:
Gewoon in kleine stapjes, kijken in de bios waar het nu op staat, en dan 1 stapje verder, werkt het nog niet? nog 1 stapje verder. herhaal dit telkens, maar verder dan 1,475V zou ik niet gaan op die CPU (ik kan trouwens ook niet vinden wat hij mag hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Anoniem: 294684 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:12:
[...]

Gewoon in kleine stapjes, kijken in de bios waar het nu op staat, en dan 1 stapje verder, werkt het nog niet? nog 1 stapje verder. herhaal dit telkens, maar verder dan 1,475V zou ik niet gaan op die CPU (ik kan trouwens ook niet vinden wat hij mag hebben)
1,475V is belachelijk voor alleen het stabiel laten draaien van 4 cores en verder niet verhogen van de kloksnelheid. Ik zou het opgeven als ik meer dan 1,4V moest toevoeren. Als je dat laatste ook probeert is voor 24/7 gebruik 1,5V een veilige limiet, mits je temperaturen binnen de perken blijven. Hoger gaan dan 60 graden is de moeite niet waard.

[ Voor 13% gewijzigd door Singular1ty op 03-01-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Singular1ty schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:11:
[...]

Kleine stapjes, je basisvoltage is 1,325V, voor het stabiel laten draaien van 4 cores zou niet meer dan 1,4V nodig mogen zijn. Verhoog in stapjes van 0,01V en kijk tussentijds of je kan booten. Lukt het bij 1,4V nog niet, dan zou ik het opgeven, je extra cores zijn dan dood.
bedankt ik zal het proberen.. en best jammer dat ie puur op een 2 chip is gemaakt, als het niet werkt koop ik ooit wel eens een nieuwe processor..

@ Imprezzion, toevallig dat ik daar woon :p

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 390225 op 03-01-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
Toevallig woon ik daar.
:? Ik snap je opmerking niet.

edit: aha, ninja-edit. Shit happens I suppose. Ik ben niet voor niets hardware prutser en houder moederborden RMA record 2e helft 2010... Je blijft bezig met deze hobby.

[ Voor 56% gewijzigd door Singular1ty op 03-01-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Singular1ty schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:19:
[...]

edit: aha, ninja-edit. Shit happens I suppose. Ik ben niet voor niets hardware prutser en houder moederborden RMA record 2e helft 2010... Je blijft bezig met deze hobby.
Ja ging ff wat fout met het quoten

Tja leuke hobby maar je moet er maar verstand van hebben en dat heb ik zeer weinig... dit zou m'n eerste keer zijn geweest met echt overclocken/unlocken

Ik ga nu de pc afsluiten en in de bios met die voltages prutsen... bedankt voor alle hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 17:14

BiLo

PSN: toiletcleaner

Zijn er hier nog users die een 1055t hebben? ik zoek wat vergelijkingsmateriaal..

Dit is zijn mijn specs op het moment.

Specification AMD Phenom(tm) II X6 1055T Processor
Package Socket AM3 (938)
CPUID F.A.0
Extended CPUID 10.A
Core Stepping PH-E0
Technology 45 nm
Core Speed 3780.0 MHz
Multiplier x FSB 14.0 x 270.0 MHz
HT Link speed 2160.0 MHz
Stock frequency 2800 MHz

(.txt uit CPU-Z)

Vcore op 1.46V

edit:

gekoeld door een Scythe Mugen 2 Rev. B, Seasonic M12II 520W

[ Voor 9% gewijzigd door BiLo op 03-01-2011 21:42 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

DylanE schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:36:
Zijn er hier nog users die een 1055t hebben? ik zoek wat vergelijkingsmateriaal..
Ja, http://img255.imageshack.us/img255/1333/x64ghz.jpg
Dit draai ik stabiel op 1,49vcore cpu-nb 1,3150 24/7
En dit is mijn max http://img717.imageshack.us/f/10712225.png/
1,6vcore 1,4 cpu-nb

Met waterkoeling, EK Supreme LT, 2x 240mm radiator ( MCR220 ) en een Liang MCP355 + XSPC restop.
Singular1ty schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:19:
[...]

Ja wat een pech heb jij zeg. :| Ik hoop dat het goed komt. Zelf heb ik bijna nooit dit soort problemen gehad gelukkig.

[ Voor 66% gewijzigd door Zenix op 03-01-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389184

Het heeft iets langer geduurd dan gedacht.

Maar Crosshair 2 zit in mn kast met alles erop:)
tevens ook myn 2 kingston latjes vervangen voor 2 identieke XMS latjes.

zometeen alles even van auto halen. en handmatig instellen.. en dan kan de pret weer beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
Succes ermee Herr. En jij ook Singular1ty! (Brute game is dat trouwens.)

Ik ben al blij zat dat ik 3.76Ghz op maar 1.435v kan draaien met Cool&Quiet op 940Mhz 1.000v aan haha.
Ik snap niet waarom mensen zeggen dat C&Q het beste uit kan bij overclocks. Ik heb het bij bijna al m'n AMD CPU's aan gehad bij een OC en het werkt eigenlijk altijd foutloos samen met m'n OC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoelang moet je Prime eigenlijk laten lopen, tussen de stappen dat je de Multiplier en of HTT omhoog gooit?

zit nu aan de 3.6Ghz met een 940BE puur op multi(18x)

netzolang doorgaan totdat ik BSOD krijg, en dan stabiel zien te krijgen en weer verder kloken?

Temps zijn Nice :D 23Idle 36 Load :)

19x is BSOD boot.
18.5 nog even proberen.

paar voltage's die ik niet snap uit de bios (Crosshair II)

VDDNB = voor zover ik gezocht heb, 't voltage van de interne memory controller in de cpu (vergelijkbaar met de CPU-NB vid??) opties Auto of +100mv vervolgens in stapjes van 0.050mv

VDDA = PPL = Phase Locked Loop (iemand die mij hier iets van text en uitleg over kan geven?

BR= PCI-e slot voltage... voor mijn intenties dus niet noodzakelijk.

voor zover ik weet is het bij een niet stabiele boot Vcore iets omhoog. baat dit niet de CPU-NB Vid iets omhoog.. maar is dit in mijn geval de VDDNB ?

Afbeeldingslocatie: http://img840.imageshack.us/img840/2048/36ghz.th.png

3.6Ghz was 20 runs LinX Stable.
zie screenie

Vcore kan nog iets omlaag ~1.378V

vandaag maar eens kijken of ik hem boven 18x multi bootend krijg.
18.5 of 19 is bsod boot zelfs met 1.4Vcore. 18x met 210HTT is tevens ook no boot 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 389184 op 04-01-2011 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
:/ Mensen ik heb een probleem, ik wil mijn 790FX-UD5P zijn Nb op 2.4Ghz zetten maar als ik dit doen dan zet hij alles terug naar default.
Hoe kan ik dit verhelpen? Voltage hoger? Hoeveel max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat heb je allemaal al geprobeerd?

- Laatste bios
- Clear CMOS

en wat zet hij terug naar default? alle bios instellingen?

ik ben nu tevens ook Bootable op 3.8Ghz 200x19 Iets meer Vcore en VDDA

nu eerst ff 10minuten LinX draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
Nog een vraagje over de Temperatuur van de X6 1055T
Moet ik de CPUTIN aanhouden of de Core temps?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=125384&FotoID=6348

Het verschil bij mij is 21 graden!
Op stock zijn mijn temps 58 bij CPUTIN en 39 bij Core en dit onder een H50.

Ik neem aan dat de Coretemp moet aanhouden?

Hier staat dat min of meer ook.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1556060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Willie Billie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:08:
Nog een vraagje over de Temperatuur van de X6 1055T
Moet ik de CPUTIN aanhouden of de Core temps?
Ik neem aan dat de Coretemp moet aanhouden?
Ja coretemp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willie Billie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:08:
[b]Ik neem aan dat de Coretemp moet aanhouden?
Mij is altijd verteld dat je de CPU temp moet aanhouden bij de AMD hexacores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Anoniem: 294684 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:20:
[...]

Mij is altijd verteld dat je de CPU temp moet aanhouden bij de AMD hexacores.
Dat lijk mij ook ja aangezien idle de coretemp ver beneden kamertemp zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
@Herr flick

Het gaat over de NB hé. Want denk dat jij het over de cpu hebt. Daar heb ik geen problemen mee.

Heb bios nar maar pas geupdate, maar laatste versie is een beta versie :s kan dit het zijn?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.