Toon posts:

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.967 views

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
SpireQ schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:17:
[...]

Klopt, als ik voor de 6850 ga. Het wordt 6850 CF óf single 6950 ( BIOS flashen). Ik ga NIET overklokken,
pricewatch: Antec HCG-520
pricewatch: Seasonic M12II 520W
Eén van deze twee voedingen zijn goede keuzes, ene is modulair andere niet.
En over de voeding voor 6870CF, de xfx 6870 heeft 2 6-pin powerkabels nodig, dus CF zou 4 6pin power kabels nodig hebben, maar als ik 't goed begrijp komt de XFX pro 650 watt met maar 2 6 pin kabels. Dan zou je er 2 te kort komen, hoe kun je dan 2 6870 kaarten aansluiten op de PSU :? En misschien een domme vraag maar; waar krijgt je monitor stroom vandaan, stopcontact 220 ?
De voeding heeft twee 6 pins aansluitingen en twee 6+2 pins aansluitingen, is genoeg dus.

Maar als de voeding niet genoeg had, waren er ook nog verloopjes van molex naar 6 pins PCI-e.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:11

Thomg

Aww yiss

Bij de nadelen kun je ook melden dat je de kabeltjes kunt kwijtraken en ze algemeen iets duurder zijn ( tientje ).

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-03 11:00
Hoi,

Even een vraagje hier droppen aangezien ik de ballen verstand heb van voedingen.
Ik heb een oude Medion 8083 (zie hier een aanbieding over welk model het gaat.)
Ondertussen is er wel het één en ander aan veranderd. Er zitten nu twee andere harde schijven in, 2Gb geheugen en een nieuwe videokaart.
Nu is er sinds afgelopen donderdag afgelopen donderdag iets aan de hand, hij viel eerst uit met op het beeld alleen een grijze waas. Dan denk ik direct aan de videokaart maar nu veronderstel ik dat die het niet is.
Je rook nl. een soort "verbrand stof" geurtje. Direct de PC, fans en voeding helemaal schoongemaakt van binnen, hoeveelheid stof viel mee.
Toen weer opgestart, geur kwam weer terug, PC viel weer uit, direct geroken waar het vandaan kwam en dat was de voeding. PC laten afkoelen, weer aangezet, werkte weer een tijdje en toen helemaal niets meer! Zelfs aan/uitknop werkt niet meer.
Ik verdenk toch echt de voeding. Gisteren al een tijdje aan het neuzen geweest maar ik kom er niet uit.
Voeding is de volgende: fsp350-60mdn Rev.A van Fortron maar die schijn alleen voor Medion gemaakt te zijn.
Welke voeding kan ik nu evt. aanschaffen als vervanging?
Ik heb ergens gelezen dat deze Fortron voeding aangepast is voor Medion en dat dus niet iets normaals erin kan maar dat kan ik nu helaas niet meer terug vinden.
In de nabije toekomst zal er een andere PC komen maar deze wil ik dan graag behouden als tweede PC. Mijn vraag is dus (kort gezegd)
Welke voeding kan ik kopen ter vervanging van deze:
de PC
De voeding fsp350-60mdn Rev.A

P.Duh! lekker puh!

• thof1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-03 17:19

thof1

FP ProMod
@pduh
Zit er nog garantie op het systeem? Wellicht kunnen ze het dan voor jou oplossen.
Er zit een 350Watt voeding in op het moment. De vraag is alleen of het een ATX of een ander formaat voeding is.

In een eerder deel kwam ik je voeding al tegen:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 22
Maar vond daar geen informatie over het type voeding verder. Na wat verder onderzoek kwam ik deze thread tegen: http://www.techsupportfor...r-supply-replacement.html
Daar is het een ATX voeding.

Ik begrijp dat je huidige voeding een geruime tijd goed gedraaid heeft. Ik zou dan een A-merk voeding aanraden van hetzelfde wattage.

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• thof1

thof1

FP ProMod
Graag zou ik zelf ook advies ontvangen voor een 24/7 systeempje. :9~

Het systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define XL (Zwart)€ 132,10€ 132,10
1Asrock SATA3 Card€ 12,59€ 12,59
6Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 71,75€ 430,50
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,50€ 16,50
1Scythe Kama Bay Speaker ACE Zwart€ 18,-€ 18,-
1Fractal Design Silent Series 140mm Fan, 140mm€ 10,81€ 10,81
1AMD Athlon II X4 640€ 85,50€ 85,50
1Seasonic S12II 380W€ 50,71€ 50,71
1GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC€ 72,63€ 72,63
1Gigabyte GA-880GA-UD3H€ 86,20€ 86,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 915,54

Er komen uiteraard nog wat power adapter kabeltjes bij :P

Note
- 24/7 gebruik, een efficiënte voeding is een pre mits het zich terug verdient binnen 2a3 jaar.
- Het systeem zo als aangegeven zal zo'n beetje het max zijn wat er in komt te hangen (veel meer schijven passen er gewoon niet in, hooguit nog een stuk of 2).

Vragen / Twijffels
- Wattage, ik verwacht rond de 400 watt. De schijven nemen volgens de specificaties van de fabrikant 2.0A tijdens hun spin-up, er is geen staggered spin-up mogelijkheid aanwezig.
- Merk, ik zelf zit te denken aan een Be Quiet! (L7-350 of L7-430) of een Seasonic S12II (380 of 430)

• -The_Mask-
  • Niet online
pduh schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:29:
Welke voeding kan ik kopen ter vervanging van deze:
Maakt vrij weinig uit bijna elke moderne ATX voeding moet wel voldoen, misschien nog even kijken welke connectors je allemaal gebruikt als je het zeker wil weten.

AMD Nieuwsdiscussie

• pduh
OK, het moet dus een ATX voeding zijn, dan is er nog iets met ATX 2.0 en 2.2
Moet ik dan eerst mijn voeding eruit halen, alle aansluitingen bekijken en dan een keuze maken via pricewatch? Daar kan ik niet vinden welke aansluitingen zo'n voeding dan heeft.
Het is voor mij maar onduidelijk. Moet ik mijn aansluitingen anders even op foto zetten voor hier?
Ik kom er niet uit.

P.Duh! lekker puh!

• -The_Mask-
  • Niet online
pduh schreef op zondag 02 januari 2011 @ 21:47:
Het is voor mij maar onduidelijk. Moet ik mijn aansluitingen anders even op foto zetten voor hier?
Dat kan. :)

Nog even verder gegoogled, maar zou gewoon de meest goedkope voeding halen van een beetje kwaliteit, imo is de PC ook niet meer waard.
pricewatch: AOpen Z350-08FC bijvoorbeeld.

[Voor 37% gewijzigd door -The_Mask- op 02-01-2011 22:55]

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
thof1 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:07:
Vragen / Twijffels
- Wattage, ik verwacht rond de 400 watt. De schijven nemen volgens de specificaties van de fabrikant 2.0A tijdens hun spin-up, er is geen staggered spin-up mogelijkheid aanwezig.
- Merk, ik zelf zit te denken aan een Be Quiet! (L7-350 of L7-430) of een Seasonic S12II (380 of 430)
pricewatch: Antec HCG-400 lijkt mij het meest geschikt, is gebaseerd op de Seasonic S12II Bronze van 430W, prijs is amper meer dan de Be Quiet! L7 430W en Seasonic S12II Bronze van 380W. Kwalitatief aardig beter dan de Be Quiet's en meer s-ata aansluitingen dan de Seasonic van 380W.

De pricewatch: Super Flower Golden Green SF-450P14XE zou je ook nog kunnen overwegen, morgen zullen er denk ik wel enige prijzen bij staan, maar waarschijnlijk minimaal 80 euro (nog steeds goedkoop trouwens), terwijl je ze in Duitsland voor 65 euro kunt vinden.

AMD Nieuwsdiscussie

• pduh
De pc is het ook niet meer waard, een goedkope is dan ook prima. Nieuwe pc moet er toch komen nu want straks is het wat anders dat stuk gaat maar als extra pc wilde ik hem dan nog even behouden. Zitten op die voeding die the mask noemt dan de goede aansluitingen?
Hoe kan ik daar achter komen?
Voor zo'n oude pc is die prijs nog te doen, moet niet veel meer worden.

P.Duh! lekker puh!

• thof1

thof1

FP ProMod
-The_Mask- schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:37:
[...]

pricewatch: Antec HCG-400 lijkt mij het meest geschikt, is gebaseerd op de Seasonic S12II Bronze van 430W, prijs is amper meer dan de Be Quiet! L7 430W en Seasonic S12II Bronze van 380W. Kwalitatief aardig beter dan de Be Quiet's en meer s-ata aansluitingen dan de Seasonic van 380W.

De pricewatch: Super Flower Golden Green SF-450P14XE zou je ook nog kunnen overwegen, morgen zullen er denk ik wel enige prijzen bij staan, maar waarschijnlijk minimaal 80 euro (nog steeds goedkoop trouwens), terwijl je ze in Duitsland voor 65 euro kunt vinden.
Bedankt voor het advies, ik zat met de voeding dus in het juiste wattage te denken. Super Flower Golden Green, had er nog nooit van gehoord maar wat een ding! 80 plus gold :9~ Het verwachte prijs kaartje is er dan ook wel naar. Stiekem hoop ik toch dat de prijs iets later komt te liggen, 80 is wat aan de hoge kant alhoewel het zich wel terug verdient uiteindelijk (maar welke termijn...)

Morgen maar eens reviews zoeken over de aanbevolen voedingen. De Super Flower Golden Green had wel iets opvallends, hij kan op de 12V rail 444W leveren en totaal maximaal 450, erg netjes!

edit: zag ik mijn bericht nou even zwart met groen worden bij het posten?

• -The_Mask-
  • Niet online
pduh schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:24:
Zitten op die voeding die the mask noemt dan de goede aansluitingen?
Ik had al even gegoogled, deze voeding heeft alle aansluitingen die je nodig hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
thof1 schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:26:
[...]
Bedankt voor het advies, ik zat met de voeding dus in het juiste wattage te denken. Super Flower Golden Green, had er nog nooit van gehoord maar wat een ding! 80 plus gold :9~
Wel van de NZXT Hale 90 serie? Dat zijn namelijk ook Super Flower Golden Green voedingen, zijn nog wel meer fabrikanten maar helaas niet in NL.
Het verwachte prijs kaartje is er dan ook wel naar. Stiekem hoop ik toch dat de prijs iets later komt te liggen, 80 is wat aan de hoge kant alhoewel het zich wel terug verdient uiteindelijk (maar welke termijn...)
In principe valt het wel mee, nu is de goedkoopste 80 Plus Gold voeding nog 100 euro.
Morgen maar eens reviews zoeken over de aanbevolen voedingen. De Super Flower Golden Green had wel iets opvallends, hij kan op de 12V rail 444W leveren en totaal maximaal 450, erg netjes!
Dat is normaal voor een 80 plus Gold voeding. Om namelijk zo'n hoog rendement te halen moet de voeding namelijk over het zogenaamde DC-DC design beschikken. Dit betekend dat de 230V AC wordt omgezet naar 12V DC en de 12V DC wordt weeromgezet naar 3,3V DC en 5V DC. Dit is de meest efficientie manier en betekend dus dat de voeding ook al zijn vermogen op de 12V rail kan leveren.

Dit is de meest intressante review, wel van het 430W model, maar verschil zal klein zijn. Hier is degene van het 450W model, maar je hebt de review van het 430W model nodig om het plaatje kompleet te maken.
Alleen zijn beide reviews in het Chinees en als je niet veel verstand van voedingen hebt zal het nogal moeilijk te volgen zijn. Maar op een samenvatting te geven: er worden allemaal high-end onderdelen gebruikt en zelfs voor 80 euro is het een prima koop. :)

[Voor 17% gewijzigd door -The_Mask- op 03-01-2011 00:09]

AMD Nieuwsdiscussie

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
Door omstandigheden komen er wat onderdelen uit mijn eigen PC dit jaar vrij. Nu heb ik thuis nog een PC staan die op LANs wel vaker als backup PC wordt gebruikt voor iemand die er geen heeft, die verouderd begint te raken.

Wat er uit mijn PC vrijkomt:
  • Intel Core i5 750 (niet OC)
  • MSI P55-GD65
  • 4GB OCZ Gold DDR3 PC3-10666
Wat er in de backup PC zit en de bovenstaande onderdelen gaat aanvullen:
  • ASUS EN9800GT HybridPower
  • Be Quiet! Pure Power L7 350W
  • Oudere HD waarvan ik de gegevens niet weet
Mijn vraag is nu of de Be Quiet! dit allemaal zou kunnen bevoorraden van genoeg stroom, of dat dat toch echt te krap wordt. Het duurt nog wel even voordat ik het plan in werking ga stellen, maar aangezien ik nu niets te doen heb plant ik de vraag bij jullie neer. ^^

Alvast bedankt!

*edit: Ik merkte te laat dat OuterVision Extreme een voeding calculator heeft. Deze geeft 312W als recommended aan. Jeuhj! Dan kan ik jullie wel de vraag stellen of jullie je hiermee in kunnen vinden?

[Voor 10% gewijzigd door Sagaris op 03-01-2011 15:34. Reden: Toevoeging]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Onder deze rig
inventaris: Computer Nu
zoek ik een voeding, hoeveel W raden jullie mij aan, en hoeveel W moet er minimaal op de 12V zitten?
En Sagaris, ik denk dat ie erg veel moeite zal hebben.

[Voor 15% gewijzigd door Thomg op 03-01-2011 17:36]

• Minaril
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-01 14:13
Hallo,

Ik heb een vraag over voedingen. Eigenlijk heb ik wat advies nodig :)
Ik heb een PC in de bestelling zitten (i7 950) en na wat gelezen te hebben over de nieuwe Sandy Bridge toch maar besloten mijn bestelling te wijzigen of annuleren.
Dus.
Ik wil eigenlijk weten of configuratie met een AX850 of een AX1200 kan voeden.
Afgezien hiervan komt er nog 1 HDD, 1 SSD en een Blu ray lezer/CD/DVD brander bij.
De TDP van de 2600k is 95 W. Wordt uiteraard meer bij een overclock.

Ik wil de CPU zeker gaan overklokken. Hopelijk 4.5 tot 4.8 Ghz

Uit de PSU calculators (i7 950 op 4Ghz op 1.45V), voor zover betrouwbaar, kwam ik uit rond de 1000 watt. (Alles peak load en capacitor aging op 25%)
Ik moest de oude i7 wel gebruiken want de nieuwe staan er nog niet in.
Is een AX1200 dan overkill of kan hij het hebben.
Of zit ik helemaal op de verkeerde weg en kan ik veel beter een andere voeding kiezen. Kan natuurlijk ook :P

Alvast bedankt :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K€ 0,-€ 0,-
1Corsair AX850€ 159,95€ 159,95
1Corsair AX1200€ 243,-€ 243,-
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A2000C9€ 148,-€ 148,-
2Sapphire HD6970 2GB GDDR5 PCIE€ 319,-€ 638,-
1Asus Maximus IV Extreme€ 316,-€ 316,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.504,95

Edit: TDP

• -The_Mask-
  • Niet online
Sagaris schreef op maandag 03 januari 2011 @ 15:30:
Mijn vraag is nu of de Be Quiet! dit allemaal zou kunnen bevoorraden van genoeg stroom, of dat dat toch echt te krap wordt. Het duurt nog wel even voordat ik het plan in werking ga stellen, maar aangezien ik nu niets te doen heb plant ik de vraag bij jullie neer. ^^
Voeding zal het wel aan kunnen.
*edit: Ik merkte te laat dat OuterVision Extreme een voeding calculator heeft. Deze geeft 312W als recommended aan. Jeuhj! Dan kan ik jullie wel de vraag stellen of jullie je hiermee in kunnen vinden?
Tja beetje nutteloos aangezien de lang niet alle voedingen van 300 of 350 Watt de PC zullen trekken, de meesten misschien zelfs niet.

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-02 09:52

Singular1ty

EV Evangelist

Zie sig voor specificaties, ik had onderstaande werkend met een OCZ StealthXstream 600W voeding, deze heeft altijd op vergelijkbare setups en zwaarder prima gepresteerd, maar op gegeven moment kreeg ik issues met extreme Vdroop bij het overklokken. Heb toen, in de veronderstelling dat het aan m'n budget Asrock plank lag, eerst een dure Crosshair IV Formula gekocht, om hetzelfde probleem te mogen constateren. Vervolgens de voeding vervangen door een ZM600-HP van Zalman, zou goed spul moeten zijn. Voltages bleken zich inderdaad nu normaal te gedragen. Ik enthousiast aan het overklokken...

Maar als het core voltage nu de 1,45V overschrijdt blijkt deze CPU dikke vinger te roepen en valt mijn pc uit onder het stressen met Linx. Dit lijkt niet aan een instabiele overclock te liggen, maar aan een PSU probleem, gezien ik geen bekende BSOD -> reboot krijg maar de boel gewoon uitvalt alsof de stekker eruit word getrokken. Bovendien valt de pc sneller uit als ik het voltage verhoog, wat niet logisch is als de overclock instabiel zou zijn. De computer wil na het uitvallen ook enkele seconden niet meer starten. Dat terwijl andere Tweakers roepen dat ze veel dikkere overkloks en voltages hebben gedraaid (en dus veel meer vermogen uit dezelfde lijn hebben getrokken) met dezelfde voeding. Is mijn exemplaar gaar?

Sidenote: ik heb de fan ervan vervangen door een Noctua exemplaar, zodat deze regelbaar zou zijn en als outtake dienst kon doen. De originele fan heb ik lompweg losgeknipt, dit heb ik ook bij andere voedingen gedaan in het verleden en dat was nooit een probleem. Is het nog mogelijk dat mijn PSU daarom vervelend doet?

• -The_Mask-
  • Niet online
Thomg schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:33:
Onder deze rig
inventaris: Computer Nu
zoek ik een voeding, hoeveel W raden jullie mij aan, en hoeveel W moet er minimaal op de 12V zitten?
Een goede voeding welke minimaal 44A kan leveren en 600 Watt is, tenminste als je niet gaat overklokken.

Wat is je budget en waar moet de voeding aan voldoen?

AMD Nieuwsdiscussie

• Thomg

Thomg

Aww yiss

budget is simpel: zo laag mogelijk. Heb 400 euro, maar geef liever zo min mogelijk uit.

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
-The_Mask- schreef op maandag 03 januari 2011 @ 18:09:
[...]
Voeding zal het wel aan kunnen.
My thanks is big! d:)b

• -The_Mask-
  • Niet online
Thomg schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:48:
budget is simpel: zo laag mogelijk. Heb 400 euro, maar geef liever zo min mogelijk uit.
Tweedehands ook een optie?

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Minaril schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:37:
Of zit ik helemaal op de verkeerde weg en kan ik veel beter een andere voeding kiezen. Kan natuurlijk ook :P
Nou als je de videokaarten niet gaat overklokken, is 750 Watt sowieso genoeg, was je dat wel van plan moet een echt goede 750 Watt voeding ook genoeg zijn. Een redelijke 750 Watt voeding gaat er misschien wat moeite mee hebben maar bijvoorbeeld een AX750 van Corsair moet het gewoon nog prima aan kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Liefste 2e hands, maar dan graag wel garantie, 2e hands vertrouw ik niet.

• -The_Mask-
  • Niet online
Thomg schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:22:
[...]

Liefste 2e hands, maar dan graag wel garantie, 2e hands vertrouw ik niet.
Op V&A heb je beste keuze al gevonden zo te zien: V&A aangeboden: Corsair TX750W

Nieuw is er deze nog: pricewatch: Chieftec Super CFT-650-14CS intern vergelijkbaar met de Corsair (beide zijn gemaakt door CWT)

AMD Nieuwsdiscussie

• thof1

thof1

FP ProMod
-The_Mask- schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:58:
Wel van de NZXT Hale 90 serie? Dat zijn namelijk ook Super Flower Golden Green voedingen, zijn nog wel meer fabrikanten maar helaas niet in NL.
Ook niet van gehoord helaas, maar ook die ziet er goed uit. Kwam het inderdaad al tegen dat Super Flower ook voor OEM's produceert waaronder ook NZXT. Had ook die links door de Google Translate gehaald, het resultaat was echt triest van de translate maar er vielen nog wel wat dingen uit te halen. :9
In principe valt het wel mee, nu is de goedkoopste 80 Plus Gold voeding nog 100 euro.
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-550P14XE
De 550 watt versie staat nu voor ~90€ in de pricewatch, dus hoop dat het een mooi prijsje gaat worden want dan is het zeker de moeite waard. Vindt het niet de meest mooie voeding, maar ach je stopt hem toch in een kast ;) Wel sleeved en dat is ideaal naar mijn inzien. Daarnaast veel meer aansluitingen en meer Ampère. Als ik het zo snel even goed berekend heb is het in 2.5 a 3 jaar terug te verdienen bij een load van 20%.

Ben benieuwd wat de prijzen gaan worden in Nederland voor de 450W variant, helaas is deze serie pas vanaf 650W modulair.

The Mask, waar haal je zoveel kennis over voedingen vandaan? Hobby of beroepsmatig mee bezig?

[Voor 3% gewijzigd door thof1 op 03-01-2011 22:11]

• -The_Mask-
  • Niet online
Singular1ty schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:35:
Vervolgens de voeding vervangen door een ZM600-HP van Zalman, zou goed spul moeten zijn. Voltages bleken zich inderdaad nu normaal te gedragen. Ik enthousiast aan het overklokken...
Mag ik vragen waar je dat weg hebt, want beide voedingen zijn van hetzelfde FSP 80GLC desing. :p
Verschil zit hem in de heatsinks welke bij de Zalman beter zijn en nog wat kleine veranderingen, maar verschil tussen beide voeding is intern vrij klein. Beide zijn dus niet echt kwalitatief hoogwaardige voedingen.
Sidenote: ik heb de fan ervan vervangen door een Noctua exemplaar, zodat deze regelbaar zou zijn en als outtake dienst kon doen. De originele fan heb ik lompweg losgeknipt, dit heb ik ook bij andere voedingen gedaan in het verleden en dat was nooit een probleem. Is het nog mogelijk dat mijn PSU daarom vervelend doet?
Zou kunnen, maar denk het niet. Maar is sowieso niet de meest slimme actie, aangezien je volgens mij niet een fan hebt geplaatst welke evenveel lucht verplaatst.

Voeding zou gaar kunnen zijn, maar volgens mij heb je hem nog niet zo lang dus dat lijkt mij ook weer niet echt van toepassing. Waar ik zelf aan denk is de slechte implementatie van de meerdere virtuele 12 voltlijnen, waardoor een OCP ingrijpt (terwijl dit eigenlijk helemaal niet nodig is).

Wat overigens ook nog kan is dat een ander onderdeel van de PC gewoon te warm wordt, waardoor de PC uitvalt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
thof1 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:07:
[...]
Ook niet van gehoord helaas, maar ook die ziet er goed uit. Kwam het inderdaad al tegen dat Super Flower ook voor OEM's produceert waaronder ook NZXT. Had ook die links door de Google Translate gehaald, het resultaat was echt triest van de translate maar er vielen nog wel wat dingen uit te halen. :9
Vertaal je het naar Nederlands of Engels, Nederlands is idd helemaal niet te volgen, Engels is vaak nog te doen.

Zijn nog wel Engelse reviews van een 850W model, maar dan van NZXT en Kingwin, welke beide dus ook Super Flower Golden Green design's zijn.
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=199
http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=206
Voedingen verschillen natuurlijk nogal wat met hun kleine broertje van 450W maar misschien heb je er nog wat aan.
Ben benieuwd wat de prijzen gaan worden in Nederland voor de 450W variant
Hier in NL is Afuture de goedkoopste, is geen leverancier in NL welke deze voedingen heeft, dus ze komen van een Duitse leverancier en waarschijnlijk rekent die wat hogere transport kosten naar Nederland. ;)
Dus of je moet nog geduld hebben (geen idee hoe lang) of je kunt hem beter uit Duitsland halen, als je hem goedkoop wil hebben.
helaas is deze serie pas vanaf 650W modulair.
600W tenminste voor Europa, in Azië hebben ze sowieso ook nog een 500W model en ook nog een 350 en 400W model welke niet modulair zijn. Helaas zal het nog wel even duren voordat we hier 350W en 400W 80 plus Gold voedingen zullen zien, denk ik.
The Mask, waar haal je zoveel kennis over voedingen vandaan? Hobby of beroepsmatig mee bezig?
Hobby vooral

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Mag ik vragen waar je dat weg hebt, want beide voedingen zijn van hetzelfde FSP 80GLC desing. :p
Verschil zit hem in de heatsinks welke bij de Zalman beter zijn en nog wat kleine veranderingen, maar verschil tussen beide voeding is intern vrij klein. Beide zijn dus niet echt kwalitatief hoogwaardige voedingen.

quote:

Zou kunnen, maar denk het niet. Maar is sowieso niet de meest slimme actie, aangezien je volgens mij niet een fan hebt geplaatst welke evenveel lucht verplaatst.

Voeding zou gaar kunnen zijn, maar volgens mij heb je hem nog niet zo lang dus dat lijkt mij ook weer niet echt van toepassing. Waar ik zelf aan denk is de slechte implementatie van de meerdere virtuele 12 voltlijnen, waardoor een OCP ingrijpt (terwijl dit eigenlijk helemaal niet nodig is).

Wat overigens ook nog kan is dat een ander onderdeel van de PC gewoon te warm wordt, waardoor de PC uitvalt. ;)
Bedankt voor het meedenken. Ik zal het nog wat verder toelichten. Het overhit raken van andere onderdelen heb ik uitgesloten, GPU, CPU, moederbord en ander componenten blijven ruim binnen veilige marges. Ik was er verder ook al achter dat de Zalman voeding hetzelfde binnenwerk had als mijn OCZ exemplaar, op de koeling na. Er was an sich niets mis met mijn OCZ beestje, maar de ouderdom heeft het parten gespeeld. Achteraf gezien had ik dit moeten hebben onderzocht voor ik tot de aanschaf overging.

Wat de fan betreft is dit een 1300rpm exemplaar, dat meer dan zat lucht zou moeten verplaatsen. Voorzover ik heb gelezen gaat het OEM ventilatortje dat standaard in de voeding zit maar tot 1200rpm, het grootste deel van de tijd minder. En bij het overklokken zet ik alle fans op max. Dat zou dan juist een betere airflow op moeten leveren.

Als het een OCP probleem is, valt hier dan nog wat aan te doen?

En als het allemaal k*t met peren is, wat voor model voeding zou jij dan aanraden?

• -The_Mask-
  • Niet online
Singular1ty schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:42:
[...]
Als het een OCP probleem is, valt hier dan nog wat aan te doen?
Nieuwe voeding. :p
Maar misschien is het ook nog op te lossen door verloopjes te gebruiken, bijvoorbeeld 1x 2x molex naar PCI-e voor één aansluiting van de videokaart. Of het gebruiken van de 4 pins of 8 pins CPU stekker, tenminste als de voeding er meer heeft. Is dan gewoon een kwestie van proberen. Of logisch nadenken, maar dat moet je even opzoeken welke aansluitingen je gebruikt en welken op welke virtuele rail zitten.
En als het allemaal k*t met peren is, wat voor model voeding zou jij dan aanraden?
Eisen? Budget?

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Maar misschien is het ook nog op te lossen door verloopjes te gebruiken, bijvoorbeeld 1x 2x molex naar PCI-e voor één aansluiting van de videokaart. Of het gebruiken van de 4 pins of 8 pins CPU stekker, tenminste als de voeding er meer heeft. Is dan gewoon een kwestie van proberen. Of logisch nadenken, maar dat moet je even opzoeken welke aansluitingen je gebruikt en welken op welke virtuele rail zitten.
Dat gaat 'm niet worden. Mijn subtiel kabelmanagement gaat naar de knoppen als ik met molexen moet gaan werken (heb overigens een schijthekel aan die dingen), en ik heb maar 1 CPU aansluiting. En laat daar nou het euvel lijken te zitten.
Eisen? Budget?
Ik wil dat 'ie mijn setup ook met een dikke overclock draaiende kan houden, zonder dat de rook door m'n zolderkamer drijft, niet gaat bitchen als ik de fan ervan vervang (moet 120mm zijn), bij voorkeur modulair is (als 't even kan met platte kabels) en voldoende aansluitingen en headroom biedt om er in de toekomst eens een 2e 5870 aan te hangen. En voor die functies wil ik zoals iedereen zo min mogelijk hoeven te betalen ;)

Anoniem: 304171

Binnenkort ga ik voor een kennis een systeem samenstellen en ik heb al een beetje rondgekeken. Ik stel dit systeem samen voor iemand die geen games speelt, maar wel dingen doet waar CPU kracht voor nodig is. De voeding hoeft dus niet al te veel vermogen te hebben. Ik heb nu de be quiet! Straight Power E7 450W gekozen, maar die is aan de prijzige kant bij Azerty, 75 euro voor 450W is best veel volgens mij.

Ik zoek een voeding die stil is, genoeg vermogen heeft (500W +/-), een goede kwaliteit heeft en die niet duurder is als 70 euro. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Het systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,50€ 16,50
1Cooler Master CM 690 II€ 73,11€ 73,11
1be quiet! Straight Power E7 450W€ 60,90€ 60,90
1Kingston HyperX KHX1333C7D3K2/4GX€ 50,84€ 50,84
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 126,50€ 126,50
1Gigabyte GA-890XA-UD3€ 119,99€ 119,99
1Asus EAH5550 SILENT/G/DI/1GD2€ 56,69€ 56,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 551,53

• -The_Mask-
  • Niet online
Singular1ty schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:14:
Ik wil dat 'ie mijn setup ook met een dikke overclock draaiende kan houden, zonder dat de rook door m'n zolderkamer drijft, niet gaat bitchen als ik de fan ervan vervang (moet 120mm zijn), bij voorkeur modulair is (als 't even kan met platte kabels) en voldoende aansluitingen en headroom biedt om er in de toekomst eens een 2e 5870 aan te hangen. En voor die functies wil ik zoals iedereen zo min mogelijk hoeven te betalen ;)
Naar mijn weten is er maar één voeding geschikt en dat is de pricewatch: Corsair HX750W

Door de platte kabels en de twee HD5870's is dit eigenlijk de enige voeding welke geschikt is, als je de platte kabels laat vallen is er wel veel meer keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 304171 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:00:
Ik zoek een voeding die stil is, genoeg vermogen heeft (500W +/-), een goede kwaliteit heeft en die niet duurder is als 70 euro. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
De pricewatch: Antec HCG-520 of pricewatch: Seasonic S12II 520W lijken mij het meest geschikt. Voedingen zijn intern bijna hetzelfde.

AMD Nieuwsdiscussie

• Smitmartijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03-2017
ik heb net een nieuw moederbord en een nieuwe cpu gekocht en ik vroeg me af of mijn huidige voeding dat gaat houden. De voeding die ik nu heb is een Cooler Master Real Power M520.

Mijn systeem:
- Asus Rampage III Extreme
- Intel Core i7 920
- Ati Radeon 5850
- Corsair Dominator 3GB
- 2 SSD's in RAID
- Western Digital 1TB hdd

Verder zitten er 7 fans in de kast en heb ik nog 1 fancontroller en 1 dvd brander aangesloten. De bedoeling is om te gaan overclocken, in principe alleen de cpu overclocken aangezien ik grafisch gezien wel genoeg kracht heb.

• DutchYtje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-03 09:36
Hallo,

Ik wil deze maand een nieuwe PC gaan bestellen maar twijfel tussen 2 voedingen namelijk de:
- Corsair HX1000W
- Corsair AX1200

Mijn setup wordt:
#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 94,-
1Samsung Syncmaster P2770FH€ 269,-€ 269,-
1Sony Optiarc AD-7261S Zwart€ 19,-€ 19,-
1Corsair Obsidian 800D€ 246,19€ 246,19
1Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty)€ 119,95€ 119,95
1Intel Core i7 2600K€ 0,-€ 0,-
1Corsair Dominator GT CMT8GX3M2A2000C9€ 192,-€ 192,-
2XFX AMD Radeon HD 6970€ 317,-€ 634,-
1Asus Maximus IV Extreme€ 306,-€ 306,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.073,14

Verder komt er nog een fancontroller in en wordt de pc volledig watergekoeld en ben ik van plan om de pc te gaan overclocken.

Volgens OuterVision Extreme PSU calculator komt het verbruik rond de 1080 Watt (uitgaande van een overgeclockte i7950) te liggen.
Welke van de bovengenoemde voedingen raden jullie mij aan.

Alvast bedankt! _/-\o_

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Smit, ga maar uit van niet.

• -The_Mask-
  • Niet online
Smitmartijn schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:02:
De voeding die ik nu heb is een Cooler Master Real Power M520.

De bedoeling is om te gaan overclocken, in principe alleen de cpu overclocken
Zolang je niet extreem gaat overklokken 4,4GHz met 1,4V en dan ook nog Furmark met LinX tegelijk moet het wel gaan, maar is niet echt een kwalitatief hoogwaardige voeding dus verwacht geen wonderen.

AMD Nieuwsdiscussie

Anoniem: 304171

-The_Mask- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:29:
[...]

De pricewatch: Antec HCG-520 of pricewatch: Seasonic S12II 520W lijken mij het meest geschikt. Voedingen zijn intern bijna hetzelfde.
Ik heb even gekeken en ik zag ook nog een andere voeding van Seasonic die niet zo gek veel duurder is als degene die jij zegt. Ik heb het over de pricewatch: Seasonic M12II 520W, deze voeding is van een andere serie van Seasonic en is modulair (voor 7 euro meer, waarom niet?). Volgens reviews is deze ook stil en goed net als de Seasonic S12II 520W. Toch bedankt voor het helpen! :)

• Smitmartijn
-The_Mask- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:13:
[...]

Zolang je niet extreem gaat overklokken 4,4GHz met 1,4V en dan ook nog Furmark met LinX tegelijk moet het wel gaan, maar is niet echt een kwalitatief hoogwaardige voeding dus verwacht geen wonderen.
dus een upgrade zou wel handig zijn zodat mn systeem ook eea aan ruimte overhoud en de voeding niet helemaal belast wordt? :9

Ik had nog een ander vraagje, ik volg dit topic al een tijdje en lees dat de voedingen van Cooler Master meestal niet zo goed zijn. Hoe kan het dan dat sommige modellen toch een 80 plus gold certificaat hebben? Wat maakt dan bijvoorbeeld een Corsair voeding met hetzelfde certificaat zoveel beter als een Cooler Master voeding?

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-03 13:24
Ik krijg binnenkort een nieuwe videokaart namelijk een Asus 6970 en vermoed dat mijn huidige voeding niet meer zal voldoen. Mijn huidige systeem bestaat uit het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB€ 63,-€ 63,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Samsung Syncmaster T220€ 290,-€ 290,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 24,99€ 24,99
1Cooler Master CM 690€ 65,16€ 65,16
1Logitech X-230€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper TX3€ 13,90€ 13,90
1Logitech Wave Keyboard (Qwerty)€ 29,95€ 29,95
1Logitech G5 Laser Mouse€ 0,-€ 0,-
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 26,-€ 26,-
1Intel Core i5 750€ 159,-€ 159,-
1Cooler Master Real Power M520€ 69,90€ 69,90
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB€ 139,-€ 139,-
1Corsair XMS3 TW3X4G1333C9€ 39,96€ 39,96
1Gigabyte GA-P55-UD3€ 0,-€ 0,-
1Club3D HD 5850 1GB (CGAX-58524IDP)€ 197,94€ 197,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.165,80

Nou was ik ter vervanging aan het kijken naar voedingen van Seasonic.

pricewatch: Seasonic X-560
pricewatch: Seasonic X-650 80+ Gold
pricewatch: Seasonic X-660 80+ Gold Hybrid silent fan control

Met het oog op toekomstige upgrades wil ik gelijk een wat zwaardere voeding aanschaffen dus de X560 valt ook mede door het geringe prijsverschil af. Mijn vraag is of er nog een wezenlijk verschil is tussen de X660 en de X650. Of kan ik de goedkoopste nemen?

Alvast bedankt.

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 304171 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:25:
[...]

Ik heb even gekeken en ik zag ook nog een andere voeding van Seasonic die niet zo gek veel duurder is als degene die jij zegt. Ik heb het over de pricewatch: Seasonic M12II 520W,
Kan ook ja, voeding is in principe hetzelfde maar dan met enkele modulaire kabels.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
DutchYtje schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:25:
Welke van de bovengenoemde voedingen raden jullie mij aan.
Geen van beide, de HX1000W is oud en de AX1200 is erg overdreven.

Een Core i7 2600K gaat namelijk nooit meer verbruiken dan 200 Watt.
Een HD6970 gaat niet meer verbruiken dan 250W, PowerTune is namelijk 250W, bij games en zonder overklok gaat die niet meer dan 200W verbruiken.

Als max zal je dus nooit meer dan 700 watt zien, als je de videokaarten ook niet gaat overklokken moet 750W genoeg zijn, denk je daar wel aan kun je een 850W voeding nemen om nog wat ruimte over te houden.

pricewatch: Seasonic X-750
pricewatch: Corsair AX750
Zijn dus goede opties.

pricewatch: Corsair AX850
Of de als je nog wat ruimte over wil houden.

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Door de platte kabels en de twee HD5870's is dit eigenlijk de enige voeding welke geschikt is, als je de platte kabels laat vallen is er wel veel meer keuze.
Dus niet die coolermaster dingen met die gekke platte kabels erin?

Smitmartijn schreef:
Ik had nog een ander vraagje, ik volg dit topic al een tijdje en lees dat de voedingen van Cooler Master meestal niet zo goed zijn. Hoe kan het dan dat sommige modellen toch een 80 plus gold certificaat hebben? Wat maakt dan bijvoorbeeld een Corsair voeding met hetzelfde certificaat zoveel beter als een Cooler Master voeding?
Dat vraag ik me dan inderdaad ook af, die CM voedingen heb je ook met mooi platte kabels.

• -The_Mask-
  • Niet online
Smitmartijn schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:29:
[...]

dus een upgrade zou wel handig zijn zodat mn systeem ook eea aan ruimte overhoud en de voeding niet helemaal belast wordt? :9
Hoe ver was je van plan te overklokken?
Simpel kwaliteit en efficiëntie heeft in principe maar weinig met elkaar te maken.
Singular1ty schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:24:
[...]

Dus niet die coolermaster dingen met die gekke platte kabels erin?
Welke had je in gedachte?
Dat vraag ik me dan inderdaad ook af, die CM voedingen heb je ook met mooi platte kabels.
Maar zijn meestal ook te duur voor wat je krijgt.

[Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 05-01-2011 20:51]

AMD Nieuwsdiscussie

• thof1

thof1

FP ProMod
-The_Mask- schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:56:
Vertaal je het naar Nederlands of Engels, Nederlands is idd helemaal niet te volgen, Engels is vaak nog te doen.
Had hem inderdaad op het Nederlands gezet, dat was niet te doen. Engels was inderdaad de uitkomst.

Mochten anderen ook geïnteresseerd zijn in pricewatch: Super Flower Golden Green SF-450P14XE dan is hier een Duitse review te vinden met een reeks aan foto's: http://www.hardwareovercl...Green_PRO_SF-450P14XE.htm

Ik denk er nog even over na welke beslissing ik ga nemen, heb totaal geen haast met bestellen. Eerst maar eens wachten tot ik de voor mij bijna ideale configuratie rond heb :+

• -The_Mask-
  • Niet online
Twistedmark schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:45:
Met het oog op toekomstige upgrades wil ik gelijk een wat zwaardere voeding aanschaffen dus de X560 valt ook mede door het geringe prijsverschil af. Mijn vraag is of er nog een wezenlijk verschil is tussen de X660 en de X650. Of kan ik de goedkoopste nemen?
De goedkoopste (X-660) zou ook de betere moeten zijn. De nieuwe versie (X-660) zou namelijk een paar kleine verbeteringen moeten hebben en ook nog eens goedkoper te produceren.

AMD Nieuwsdiscussie

• Twistedmark
-The_Mask- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:35:
[...]

De goedkoopste (X-660) zou ook de betere moeten zijn. De nieuwe versie (X-660) zou namelijk een paar kleine verbeteringen moeten hebben en ook nog eens goedkoper te produceren.
Ik kijk nu wat verder en zie de pricewatch: Seasonic M12D-850 80+ Silver Label staan, Is de X-660 het extra geld waard. Voordelen lijken me de fan die niet altijd hoeft te draaien en het feit dat hij volledig modulair is. Maar die X-660 is denk ik niet genoeg als ik een tweede 6970 koop?

• Twistedmark
-The_Mask- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:26:
Je weet dat je dan een ander mobo nodig hebt?
Ja daar ben ik van op de hoogte. Zit al te denken aan een i7 950. Weet alleen niet zeker of ik ooit crossfire ga draaien.

[Voor 17% gewijzigd door Twistedmark op 06-01-2011 00:21]

• Smitmartijn
-The_Mask- schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:48:
[...]
Hoe ver was je van plan te overklokken?
nouja, wat jij zei vond ik wel een mooie snelheid, dus 4,4 Ghz en dan het voltage zo laag mogelijk

• Smitmartijn
maar zonder overclock moet ie em wel gewoon aankunnen?
dus Rampage III Extreme + i7 920 + ATI 5850 (en overige hardware)

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 15:43
Aargh, wordt helemaal gek. Lees review na review en kom er niet uit. Heb onderstaand systeem welke er gaat komen en had het idee een goede voeding te hebben gekozen. Dit na het lezen van oa de Toms Hardware review tbv zijn grotere broer de 700Watt.

Ibidem in "[BBG aanschaf] Gamesysteem"

Opper PSU kenner "-The_Mask-" is het niet eens met mijn keuze en ik wil het beste voor de beste prijs uiteraard.

Nu heb ik een Corsair HX520W in mijn fileserver met 10HDD's. Deze trekt 120Watt aan stroom in full load en kan dus vervangen worden door een goede instapper (Antec GreenPower 360Watt wellicht?) Dan kan de Corsair in mijn nieuw te bouwen game pc. Lijkt me voldoende prik te geven (hield een C2D E6850 @4Ghz. + 4870X2 ook draaiende) voor deze nieuwe Sandy Bridge gamepc met 2 x een 6850 in CF.

Nu is mijn vraag of bovenstaand een goed idee is en of de gekozen budget voeding aan te raden is OF dat ik moet gaan voor een nieuwe voeding voor de game pc?

In het laatste geval moet de voeding modulair zijn en tussen de 500-600Watt en zo efficiënt mogelijk.

Iemand?

..::System Specs::..

• pduh
-The_Mask- schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:51:
[...]

Ik had al even gegoogled, deze voeding heeft alle aansluitingen die je nodig hebt.
Mooi, het is bijna weekend en ik ben het werken op een laptop wel zat.
The Mask (opperhoofd PSU :) slijm slijm), nog 1 vraagje (waarschijnlijk een noob vraag)
Op het werk gaat een HP server vervangen worden, daar zit de volgende voeding in van Delta Electronics:
DPS-600MB A REV (iets chinees):05M
P/N D37236-001
S/N DLD0629013722

Heeft ontzettend veel aansluitingen maar kan ik die ook gebruiken?
Deze volgens mij maar ik heb er nog ergens een fan in hangen.
Ben huiverig om hem aan te sluiten ... blaas ik misschien iets op??

P.Duh! lekker puh!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ibidem schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:25:
Aargh, wordt helemaal gek. Lees review na review en kom er niet uit. Heb onderstaand systeem welke er gaat komen en had het idee een goede voeding te hebben gekozen. Dit na het lezen van oa de Toms Hardware review tbv zijn grotere broer de 700Watt.
Tomshardware is al lang niet echt meer een goede site, maar ik zie daar de 3,3V rimple ook buiten spec gaan.
Nu heb ik een Corsair HX520W in mijn fileserver met 10HDD's. Deze trekt 120Watt aan stroom in full load en kan dus vervangen worden door een goede instapper (Antec GreenPower 360Watt wellicht?)
Meer info over de PC?
Dan kan de Corsair in mijn nieuw te bouwen game pc. Lijkt me voldoende prik te geven (hield een C2D E6850 @4Ghz. + 4870X2 ook draaiende) voor deze nieuwe Sandy Bridge gamepc met 2 x een 6850 in CF.
Mag idd geen probleem zijn.
In het laatste geval moet de voeding modulair zijn en tussen de 500-600Watt en zo efficiënt mogelijk.
Is niet nodig maar de pricewatch: Seasonic X-560 is absoluut het tientje meer waard.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
pduh schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:16:
[...]
Heeft ontzettend veel aansluitingen maar kan ik die ook gebruiken?
Mag geen probleem zijn, goede voeding voor zijn tijd (5 jaar geleden) nu ook nog prima alleen vast niet zo efficiënt.
1
Ben huiverig om hem aan te sluiten ... blaas ik misschien iets op??
Denk dat deze voeding wel een prima kortsluit beveiling heeft. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Ibidem
Nu heb ik een Corsair HX520W in mijn fileserver met 10HDD's. Deze trekt 120Watt aan stroom in full load en kan dus vervangen worden door een goede instapper (Antec GreenPower 360Watt wellicht?)
Meer info over die PC? Core i3 540, 2 x 2GB DDR3, M-ITX bordje + Intel 8 poort RAID controller, 3 x 120mm fans. 10 x HD203WI, 1 x OCZ Onyx SSD

Heb geen super veel SATA power aansluitingen nodig aangezien ik al 2 adapters van 1 x molex naar 4 x SATA power heb :+

Wat raad je aan?

[Voor 10% gewijzigd door Ibidem op 07-01-2011 10:39]

• pduh
-The_Mask- schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:52:
[...]
Mag geen probleem zijn, goede voeding voor zijn tijd (5 jaar geleden) nu ook nog prima alleen vast niet zo efficiënt.

[...]

Haha, dat snap ik, ik bedoelde meer het moederbord etc.
Ik ga vanavond aan het klussen en ik hoop maar dat alles past etc.
Bedankt voor je raad!

P.Duh! lekker puh!

• -The_Mask-
  • Niet online
Meer info over die PC? Core i3 540, 2 x 2GB DDR3, M-ITX bordje + Intel 8 poort RAID controller, 3 x 120mm fans. 10 x HD203WI, 1 x OCZ Onyx SSD
Ondersteund de RAID controller staggered spin-up en heb je het ook ingeschakeld?

AMD Nieuwsdiscussie

• Ibidem
-The_Mask- schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:10:
[...]

Ondersteund de RAID controller staggered spin-up en heb je het ook ingeschakeld?
Yes & Yes

• Ibidem
Net even de GP 380 voor 30 EUR op 't werk besteld.... Thx!

• pduh
-The_Mask- schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 00:52:
[...]

[...]

Nu weet ik dus waarom ik zo huiverig ben om een voeding te halen. Haal de P1 van het moederbord, bekijk de P1 van de vervanger en zie direct dat dit niet gaat lukken.
De originele P1 heeft 20 pins en de vervanger heeft 24 pins.
Tweede aansluiting die ik van het moederbord lostrek zit naast de processor en heeft 4 pins, zo'n aansluiting heeft mijn vervanger helemaal niet!
Dus daarom nog een keer mijn vraag welke voeding ik kan bestellen/halen/krijgen/lenen ter vervanging van de Fortron/Source FSP Group Inc. FSP350-60MDN Rev.A
Ik denk dat dat dus misschien wel een speciaal Medion model is waarbij de aansluitingen aangepast zijn voor het moederbord (een MSI model van Medion, de MD8088 Ver: 1.0 waarbij verder nog vermeld staat N1996)
Handleiding moederbord op pagina 3 staan die twee bovengenoemde aansluitingen vermeld als JPW1 en ATX Power Supply.
WIe helpt mij verder?

P.Duh! lekker puh!

• -The_Mask-
  • Niet online
Grote kans dat het wel gewoon past. ;)

De 20 pins ATX stekker is namelijk oud en vervangen door een 24 (of 20+4) pins ATX stekker, dus als niks in de weg zit kun je hem er gewoon op pluggen of je knipt de 4 extra eraf.
4 pins P4 connector hetzelfde, mobo heeft een oude 4 pins en de voeding de nieuwe 8 pins EPS stekker. Meestal bestaat de 8 pins EPS stekker op de voeding uit een 4+4 stekker is dit niet het geval dan past die vaak nog steeds wel (maar steekt dus over) of je knipt de extra 4 pins er weer af.

AMD Nieuwsdiscussie

Anoniem: 95732

ik ben voor een familielid gevraagd een werkstation samen te stellen op basis van de nieuwe Sandy bridge i7 2600k... worden geen slurpende videokaarten ingezet ofzo, want gamen is geen doel... we beginnen hooguit met een ATI 5650.
Daarnaast komt er ttzt hooguit een tweetal HDD en SDD in.
MB zijn we nog niet uit, waarschijnlijk de MSI P67A-GD65 ivm leverbaarheid.

welke voeding hiervoor te nemen...lijkt me dat 520W al ruim voldoende is, of misschien zelfs lager gaan zitten?

voorwaarde is dat de voeding stil is..denk aan een corsair of seasonic ivm goede ervaringen?

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

-The_Mask- schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:27:
[...]

Die heeft maar twee PCI-e connectors. ;)
Aha. Wel, als ik het bij 1 videokaart zou houden, zou dit ding wel kunnen toch:

V&A aangeboden: Cooler Master Silent Pro M600

• -The_Mask-
  • Niet online
Die voeding kan wel maar 480W op de 12 volt rail leveren, dus als je over de 4GHz gaat met de CPU en het voltage ook op zo'n 1,5V zet, dan ook nog de videokaart gaat overklokken dan kun je hier wel over heen gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 95732 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:19:
ik ben voor een familielid gevraagd een werkstation samen te stellen op basis van de nieuwe Sandy bridge i7 2600k... worden geen slurpende videokaarten ingezet ofzo, want gamen is geen doel... we beginnen hooguit met een ATI 5650.
Beginnen? Dus er komt nog wat beters misschien? Nu gaat het verbruik namelijk niet echt vaak over de 100W heen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Die voeding kan wel maar 480W op de 12 volt rail leveren, dus als je over de 4GHz gaat met de CPU en het voltage ook op zo'n 1,5V zet, dan ook nog de videokaart gaat overklokken dan kun je hier wel over heen gaan.
Juist. Dan wordt het tijd dat ik maar gewoon weer eens een voeding nieuw in de winkel haal, heb hier nu 2 halfdode voedingen in huis en das op z'n zachtst gezegd vervelend.

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01
Ik zit te twijfelen of ik een nieuwe voeding zal aanschaffen voor mijn nieuwe systeem. het is een 460 Watt extreme power plus coolermaster voeding, die het voor het te maken systeem wel moet redden (o.a. Phenom X4 955 en AMD 9850). Het punt is echter dat er in het bios een voltage verkeerd staat (ik geloof dat de -5, +3,4 is, oid). Ik heb hem destijds omgeruild voor een andere voeding, wel zelfde type, maar die had het ook. Dus misschien dat er alleen iets op het moederbord kapot is, eventueel door het doodgaan van mijn oude voeding?
Waarschijnlijk is het het slims te kijken met een ander moederbord of hij die fut ook geeft? Dat kan echter niet op korte termijn, maar wel voordat ik mijn nieuwe systeem in elkaar zet.

• -The_Mask-
  • Niet online
Spanning van de voeding aflezen via software of het bios geeft altijd verkeerde waardes!

AMD Nieuwsdiscussie

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05-2020
Zou deze voeding een systeem afkunnen met een OC sandy bridge 2500K + een AMD 6850 in crossfire?

http://azerty.nl/8-1073-2...3904-550w-deluxe-80-.html

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01
die specs kunnen nooit helemaal kloppen:
+12V2 - 143 A, dan kom je ruim aan de 1700 watt, maar het zal wel gaan.

[Voor 34% gewijzigd door Diablow op 11-01-2011 14:50]

• -The_Mask-
  • Niet online
Die Eminent is een 350 Watt voeding volgens mij en dat zie je pas als je de verpakking openhaalt en 60 euro voor een niet al te beste 350 Watt voeding is natuurlijk belachelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 20:19
Idd:
http://www.eminent-online...ding-550w-deluxe-80-.html
Gewoon een 350 watt voeding dus, Dat gaat die SB en 6850 crossfire niet trekken als je een dikke overclock erbij neemt.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

• -The_Mask-
  • Niet online
Zonder overklok lijkt het mij ook nogal aan de krappe kant. ;)

Maar hoeveel wil alikebap aan zijn voeding uitgeven? En waar moet de voeding aan voldoen? Of allemaal zo goedkoop mogelijk?

AMD Nieuwsdiscussie

• alikebap
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:09:
Zonder overklok lijkt het mij ook nogal aan de krappe kant. ;)

Maar hoeveel wil alikebap aan zijn voeding uitgeven? En waar moet de voeding aan voldoen? Of allemaal zo goedkoop mogelijk?
Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Ik dacht zelf aan ongeveer een 60 euro. Ik heb verder niet veel eisen, er komt maar 1 HDD in en de videokaarten hebben samen maar 2 pci-e stekkers nodig.

Ik had een Xigmatek 700 watt voeding voor mijn gtx 460 GB sli + phenom x6 setup, maar dit lijkt me wat veel aangezien de core i5 2500k en 6850 XF minder verbruiken.

Ik ga de voeding trouwens bij azerty.nl aankopen.

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:47
admin verwijder deze post maar

heb een voeding besteld

[Voor 84% gewijzigd door TI_Observer op 11-01-2011 20:55]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• -The_Mask-
  • Niet online
alikebap schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:30:
[...]
Liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk. Ik dacht zelf aan ongeveer een 60 euro. Ik heb verder niet veel eisen, er komt maar 1 HDD in en de videokaarten hebben samen maar 2 pci-e stekkers nodig.

Ik had een Xigmatek 700 watt voeding voor mijn gtx 460 GB sli + phenom x6 setup, maar dit lijkt me wat veel aangezien de core i5 2500k en 6850 XF minder verbruiken.
Dat kan idd makkelijk minder.
Voor rond de 60 euro kun je de pricewatch: OCZ StealthXStream II 600W krijgen. Is niet de meest moderne voeding en haalt niet de beste resultaten maar moet goed te doen zijn.
pricewatch: Corsair Builder CX600 hiervoor geld hetzelfde, looks en aansluitingen zijn alleen wat beter/ruimer.
pricewatch: Huntkey Jumper 550W deze Huntkey haalt echt goede resultaten voor een voeding van zijn prijs en is ook nog eens modulair, nadeel zijn de condensators welke niet echt van hoge kwaliteit zijn...

Mag het ook een paar euro meer zijn dan zou ik echt voor een pricewatch: Corsair VX550W of pricewatch: Antec HCG-520 gaan.
Ik ga de voeding trouwens bij azerty.nl aankopen.
Dat beperkt de keuze iig aanzienlijk, voor 60 euro is er namelijk eigenlijk niet echt iets te krijgen. De Huntkey is niet leverbaar, de Corsair Builder kost 70 euro en de OCZ is twee euro goedkoper. Kijken we naar de duurdere voedingen zien we dat de Corsair VX550 86 euro kost wat een beetje erg veel is. Dan de Antec die zit op 69 euro dit is dus de beste keuze bij Azerty. :)

[Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 11-01-2011 21:00]

AMD Nieuwsdiscussie

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01 10:22
ik heb een vrij simpele vraag: de huidige voeding van m'n PC zei vanavond spontaan *poef*, stop doorgeslagen, na testen (en dus nog een keer de stop eruit blazen) bleek dus de voeding kapot...
't was een Enermax Liberty DXX 620W, die de volgende onderdelen van power voorzag:

* Gigabyte GA-EX58-UD4P
* Asus EAH4850/HTDI/512M
* OCZ Gold XTC DDR3 PC3-10666 Low-Voltage (12Gb in totaal)
* Intel Core i7 920
* dvd-speler
* dvd-brander
* 3x HDD

't heeft een poos goed gedraait dus ik zou zeggen dat 620W voldoende is, maar is 't dat ook? kan 't zijn dat ie toch wat op z'n top heeft gedraaid en nu dan eindelijk *poef* deed?

I'm not weird, I'm a limited edition

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-03 16:02
Ik kom er totaal niet uit met de aanschaf van mijn upgrade onderdelen. Ik heb:
CM 690
Palit GTX260 216core
3 HDD
De upgrade onderdelen die ik uit heb gezocht zijn:
gallery: Raznov
Maar nu komt het lastige deel voor mij, omdat ik de voeding vaak overschat. Ik zoek een A-Merk stille voeding die genoeg moet zijn voor deze setup. Zelf heb ik een Antec 500W (uit mijn Sonata III) voeding, maar ik ben bang dat deze in peak het geheel niet meer gaat trekken. Ik ben gaan zoeken en kwam uit op een be quiet! Pure Power L7 530W, maar ik vraag me af of deze 30W echt iets extra's gaat bieden. Het budget ligt bij mij rond de 80 euro. Is er iemand die mij zou kunnen helpen met een aanbeveling OF die mij zou kunnen vertellen wat mijn systeem ongeveer zal vragen in wattage?
Ik ga er niet mee overklokken of wat dan ook dus alles zal stock draaien.

[Voor 4% gewijzigd door Raznov op 11-01-2011 22:59]

Strava & Untappd - Do not combine!

• -The_Mask-
  • Niet online
TheGhost schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:33:
't heeft een poos goed gedraait dus ik zou zeggen dat 620W voldoende is, maar is 't dat ook? kan 't zijn dat ie toch wat op z'n top heeft gedraaid en nu dan eindelijk *poef* deed?
Een goede 400 Watt voeding is meer dan genoeg als je geen grote overklok had draaien. De Enermax was ook een erg goede voeding dus waarom die stuk is gegaan? Waarschijnlijk omdat het kan. :p

Zoek je trouwens nog een vervanger? Zo ja waar moet die allemaal aan voldoen?

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Raznov schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:40:
De upgrade onderdelen die ik uit heb gezocht zijn:
Upgrade van de CPU is in principe nooit een probleem al helemaal niet als het gaat om een vrij zuinige Sandy Bridge CPU. ;) De Antec moet het overigens ook nog prima aan kunnen. Maar als je niet gaat overklokken heeft een CPU met unlocked multiplier natuurlijk helemaal geen zin, kun je net zo goed de niet K versie nemen, die is voor de rest hetzelfde. 1600MHz geheugen heeft trouwens ook totaal geen zin en kan alleen maar instabiliteit veroorzaken als je het niet goed instelt en aangezien je niet gaat overklokken zal het geheugen goed instellen er ook wel niet inzitten aangezien dat nog moeilijker is ook. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
bladerash schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 02:31:
[...]
Het kan zijn dat cougar niet de beste spullen heeft. Ze claimen zelf wel alleen hoogwaardig materiaal te gebruiken.
Componenten keuze is bij Cougar meestal best wel in orde, maar met alleen goede componenten ben je er nog niet.
Alle voedingen die ze op tweakers laten reviewen zullen dat ook wel zijn. Je stuurt geen troep op waarvan je weet dat ze niet meer verkocht zullen worden zodra de reviews uitkomen. Dus de voedingen die ze beschikbaar stellen heb ik ook vertrouwen in.
Er zijn helaas toch fabrikanten welke niet retail exemplaren verzenden naar de reviewsite's om er zo beter uit te komen.
Maar van de Cougar die ik heb heb ik zoveel mogelijk info gezocht en daar blijkt uit dat de voeding bijvoorbeeld geen 80plus certificaat heeft en het hier ook duidelijk niet verdient. Toch plakt Cougar er een 80 plus Silver certificaat op.
De alternatieven die je opnoemt zijn gerenommeerde merken en staan natuurlijk sterk in hun schoenen. Maar heb je ze echt zo gekozen dat elk alternatief zonder twijfel betere componenten gebruik of word je ook deels beïnvloedt door het merk zelf?
Je wordt altijd beïnvloed, maar naar mijn mening zijn ze ook beter.
Ik heb ook pas sinds kort van Cougar vernomen via deze topic en ik denk dat ze het proberen waard zijn. Mooie logo trouwens.. het oog wilt ook wat.
Uiterlijk is zeker erg goed bij Cougar.
Van Super Flower heb ik nog nooit gehoord, maar een gouden certificatie is altijd netjes.
Wat vind je van pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE ?
Heel mooi, maar jammer dat die alleen in Azië op de markt is, in Europa is de 450W versie degene met het laagste vermogen. Voor de rest de Golden Green serie is erg goed, voor een nog beter prijs. Voor reviews zul je alleen naar het chinese ITOCP moeten gaan. Of kijken naar bijvoorbeeld de NZXT Hale90 welke intern ook een SuperFlower Golden Green is.
Of van een Forton
Ook nooit van gehoord.. maar inmiddels wel goedkoopste 80 plus brons met 350W.
Toch zijn ze erg groot en bekend. ;) Misschien kun je ze wel onder de naam FSP Group. Antec, Aopen, Be Quiet, Coolermaster, Gigabyte, Nexus, OCZ, Silverstone, Thermaltake en Zalman. Al deze merken hebben voedingen in het assortiment welke door hun gemaakt worden, zijn overigens nog wel meer. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• alikebap
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:58:
[...]
Dat kan idd makkelijk minder.
Voor rond de 60 euro kun je de pricewatch: OCZ StealthXStream II 600W krijgen. Is niet de meest moderne voeding en haalt niet de beste resultaten maar moet goed te doen zijn.
pricewatch: Corsair Builder CX600 hiervoor geld hetzelfde, looks en aansluitingen zijn alleen wat beter/ruimer.
pricewatch: Huntkey Jumper 550W deze Huntkey haalt echt goede resultaten voor een voeding van zijn prijs en is ook nog eens modulair, nadeel zijn de condensators welke niet echt van hoge kwaliteit zijn...

Mag het ook een paar euro meer zijn dan zou ik echt voor een pricewatch: Corsair VX550W of pricewatch: Antec HCG-520 gaan.

[...]

Dat beperkt de keuze iig aanzienlijk, voor 60 euro is er namelijk eigenlijk niet echt iets te krijgen. De Huntkey is niet leverbaar, de Corsair Builder kost 70 euro en de OCZ is twee euro goedkoper. Kijken we naar de duurdere voedingen zien we dat de Corsair VX550 86 euro kost wat een beetje erg veel is. Dan de Antec die zit op 69 euro dit is dus de beste keuze bij Azerty. :)
Ik heb bij azerty deze voeding zien staan;

http://azerty.nl/0-1073-2...cooling-fusion-550r-.html

Die kost maar 57 euro en volgens de review is het een vrij goede voeding. Wat vinden jullie er van?

Bedankt trouwens voor de reacties ;)

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01 10:22
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:52:
[...]

Een goede 400 Watt voeding is meer dan genoeg als je geen grote overklok had draaien. De Enermax was ook een erg goede voeding dus waarom die stuk is gegaan? Waarschijnlijk omdat het kan. :p

Zoek je trouwens nog een vervanger? Zo ja waar moet die allemaal aan voldoen?
edit: net een Cooler Master M520 gehaald, gelukkig lijkt alles 't weer te doen :)

[Voor 39% gewijzigd door TheGhost op 12-01-2011 17:27. Reden: Voeding gekocht]

I'm not weird, I'm a limited edition

• -The_Mask-
  • Niet online
TheGhost schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:06:
[...]

edit: net een Cooler Master M520 gehaald, gelukkig lijkt alles 't weer te doen :)
Jammer die is veel te duur en hooguit matig, maar slecht zou je hem ook kunnen noemen.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
alikebap schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:18:
[...]

Ik heb bij azerty deze voeding zien staan;

http://azerty.nl/0-1073-2...cooling-fusion-550r-.html

Die kost maar 57 euro en volgens de review is het een vrij goede voeding. Wat vinden jullie er van?

Bedankt trouwens voor de reacties ;)
Die voeding kan maar een dikke 400W leveren op de 12 voltlijnen, het is overigens ook een 500W voeding. Maar door het "lage" vermogen op de 12 voltlijnen wordt het wel heel krap met overklok, is niet aan te raden.

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ben nu aan een Q9400 bak bezig, met 8GB RAM en een GTX295. Zal een CoolerMaster SilentPro M600 het trekken als ik die Q9400 naar 4GHz probeer te slepen?

PS voor m'n hoofdsysteem is de HX850 in de bestelling, bedankt ;)

[Voor 18% gewijzigd door Singular1ty op 13-01-2011 00:55]

• -The_Mask-
  • Niet online
Je gaat wel richting de 600 Watt max kunnen komen, maar het is geen slechte voeding (of in geval van Coolermaster één van hun allerbeste voedingen) dus hij zal niet doorbranden maar gewoon netjes uitschakelen als je hem te veel belast.

AMD Nieuwsdiscussie

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Ja het word kiele-kiele denk ik, maar met een maximum output van 720W en het feit dat ik nooit CPU en GPU tegelijkertijd zal belasten zal het waarschijnlijk net lukken. Thanks for the vote of confidence :)

• alikebap
-The_Mask- schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 20:48:
[...]

Die voeding kan maar een dikke 400W leveren op de 12 voltlijnen, het is overigens ook een 500W voeding. Maar door het "lage" vermogen op de 12 voltlijnen wordt het wel heel krap met overklok, is niet aan te raden.
Ik heb besloten om de pc bij salland te bestellen en deze voeding te nemen:

pricewatch: SilverPower SP-600 A2C 600W

Die kan 528 watt leveren op de 12 voltlijnen en kreeg goede reviews.

• -The_Mask-
  • Niet online
alikebap schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:11:
[...]

Ik heb besloten om de pc bij salland te bestellen en deze voeding te nemen:

pricewatch: SilverPower SP-600 A2C 600W

Die kan 528 watt leveren op de 12 voltlijnen en kreeg goede reviews.
Volgens mij kan die 432W leveren op de 12V lijnen maar goede reviews lijkt mij erg sterk, deze voeding is gemaakt door Solytech. Solytech = Deer, Deer is één van de meest gare voeding makers welke er bestaat, nu zijn Solytech voedingen soms nog wel te doen. Maar deze voeding kan zijn voltages niet eens binnen de specs houden volgens een review op Anandtech. Rimple/noise wordt niet meegenomen, maar zal waarschijnlijk ook niet al te best zijn. Maar goed is de voeding iig sowieso niet, slecht is die wel. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• alikebap
-The_Mask- schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:31:
[...]

Volgens mij kan die 432W leveren op de 12V lijnen maar goede reviews lijkt mij erg sterk, deze voeding is gemaakt door Solytech. Solytech = Deer, Deer is één van de meest gare voeding makers welke er bestaat, nu zijn Solytech voedingen soms nog wel te doen. Maar deze voeding kan zijn voltages niet eens binnen de specs houden volgens een review op Anandtech. Rimple/noise wordt niet meegenomen, maar zal waarschijnlijk ook niet al te best zijn. Maar goed is de voeding iig sowieso niet, slecht is die wel. ;)
ow 8)7 dan zag ik deze voeding nog in de aanbieding staan bij salland :P wat vind je van die voeding?

http://www.salland.eu/pro...4-pins-sst-st65zf-gm.html

• -The_Mask-
  • Niet online
Denk gemaakt door Enhance, dus waarschijnlijk goed te doen, al is het een oud model. Misschien moet je ook eens op vraag en aanbod kijken voor een tweedehands voeding komen genoeg goede voedingen langs.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee