Toon posts:

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.966 views

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 02:05
Zoals het nu staat wordt dit mijn nieuwe server. Tevens met een Perc 6/i. Ik heb in principe alles behalve fans, case en voeding. Te zijner tijd ga ik deze nog upgraden naar een i5 met wellicht nog 2 extra 1,5 TB schijven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus A7N8X-X€ 0,-€ 0,-
6Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 59,-€ 354,-
2Western Digital Caviar SE WD800AAJS, 80GB€ 30,55€ 61,10
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 93,50€ 93,50
1Gigabyte GA-K8N Ultra-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394)€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Silent Series 120mm, 120mm€ 9,23€ 9,23
3Fractal Design Silent Series 140mm Fan, 140mm€ 10,81€ 32,43
1AMD Athlon 64 3500+€ 29,95€ 29,95
2Kingston ValueRAM KVR400X64C3AK2/2G€ 80,56€ 161,12
1Gigabyte Odin GT 550W€ 104,50€ 104,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 845,83

Ik heb dat alles in een calculator gegooid en zo te zien red de voeding het wel. vooral denkende aan de 12v rail ivm opstarten van alle schijven. Maar aangezien deze bak 24/7 gaat draaien was ik benieuwd naar jullie mening over de voeding. Reden voor de Odin GT was software control maar ben er niet meer zo zeker van of dit wel echt een toegevoegde waarde heeft.

Out of order...

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom volledig modulair, met zo'n PC heb je sowieso al heel wat aansluitingen nodig.
2. ik gok dat mijn pc me voeding aardig tot het naatje drijf.
Met zulke overkloks wel ja. ;)
Ik heb zelf al rond zitten kijken naar de corsair ax1200 en de silverstone strider 1200 en 1500watt maar ik heb totaal geen ervaring met silverstone, iemand hier ervaring mee?
De pricewatch: Antec HCP-1200 is de beste 1000 Watt+ voeding van dit moment zie bijvoorbeeld de review van HardOCP
De Silverstone van 1200W is veel te duur en 1500 Watt heb je in principe niet nodig, maar de Antec moet dat trouwens ook wel kunnen leveren. Wordt alleen niet zo verkocht omdat die waarschijnlijk dan niet meer een 80 plus Gold certificaat krijgt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• kappa mike
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-01 17:49
en dit is ook een kwaliteits voeding dus dat het miet na een jaartje stuk is of niet juist fungtioneert??

• -The_Mask-
  • Niet online
Denk niet dat je een betere voeding zal vinden als het gaat om kwaliteit, prestaties/vermogen voor die prijs, voor voedingen met vergelijkbare kwaltiteit mag je meer dan 100 euro neer tellen. ;)

http://www.jonnyguru.com/...Reviews&op=Story&reid=140 review van het 750 Watt model.

[Voor 21% gewijzigd door -The_Mask- op 20-12-2010 16:13]

AMD Nieuwsdiscussie

• kappa mike
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-01 17:49
thanks voor al jullie hulp ik ga hem bestelle

• -The_Mask-
  • Niet online
X1pheR schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:44:
Ik heb dat alles in een calculator gegooid en zo te zien red de voeding het wel. vooral denkende aan de 12v rail ivm opstarten van alle schijven. Maar aangezien deze bak 24/7 gaat draaien was ik benieuwd naar jullie mening over de voeding. Reden voor de Odin GT was software control maar ben er niet meer zo zeker van of dit wel echt een toegevoegde waarde heeft.
Een goede voeding is het wel, maar drie jaar geleden was die eigenlijk al te duur voor wat je kreeg. Dat is nu helemaal erg geworden, meer dan 60 euro is echt veel te veel voor die voeding.

Hoeveel geld heb je voor de voeding over en waar moet die aan voldoen?

AMD Nieuwsdiscussie

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:18

InFamous

excommunicado

@ The Mask.
ik wil graag voor volledig modulair gaan aangezien er nu al een hoop aansluitingen bij zitten die ik totaal niet gebruik en dat maakt een rotzooi waardoor tevens mijn side panel niet netjes dicht kan.
de corsair ax1200 spreekt me daarom erg aan omdat deze gebruik maakt van platte kabels en geen ronde bundels. alleen weet ik niet in hoeverre die corsair ax1200 echt waar voor zijn geld is en deze ook langere tijd (jaren) mee zal gaan zoals de zalman nu wel doet. kijk een hoop geld is het wel maar ik ga liever voor degelijk en in 1 keer goed dan dat ik over een jaar weer een nieuwe kan kopen(hiermee betrek ik me tot antec aangezien ik daar niet hele goede ervaringen mee heb) silverstone's zijn duur had ik al gezien ja, helaas beperken de reviews op internet zich tot eenmalig gebruik en niet over een periode van een paar jaar.

Formerly known as Ragdoll

• -The_Mask-
  • Niet online
InFamous schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:56:
ik wil graag voor volledig modulair gaan aangezien er nu al een hoop aansluitingen bij zitten die ik totaal niet gebruik en dat maakt een rotzooi waardoor tevens mijn side panel niet netjes dicht kan.
Maar de semi modulaire voedingen hebben vaak alleen de aansluitingen vast aan de voeding zitten die je sowieso moet gebruiken. (24 pins ATX, 4/8 pins CPU enz)
de corsair ax1200 spreekt me daarom erg aan omdat deze gebruik maakt van platte kabels en geen ronde bundels. alleen weet ik niet in hoeverre die corsair ax1200 echt waar voor zijn geld is en deze ook langere tijd (jaren) mee zal gaan zoals de zalman nu wel doet. kijk een hoop geld is het wel maar ik ga liever voor degelijk en in 1 keer goed dan dat ik over een jaar weer een nieuwe kan kopen(hiermee betrek ik me tot antec aangezien ik daar niet hele goede ervaringen mee heb) silverstone's zijn duur had ik al gezien ja, helaas beperken de reviews op internet zich tot eenmalig gebruik en niet over een periode van een paar jaar.
Je kan ook moeilijk een voeding een jaar lang reviewen dan is die al weer oud als de review klaar is.

Maar als je de pricewatch: Antec HCP-1200 niet goed genoeg vind moet je denk ik maar een paar jaar wachten aangezien je niks beters zal vinden, als het gaat om prestaties, kwaliteit enz. ;)

Laatste alinea van de review van HardOCP
The Bottom Line
Prior to today's launch of the Antec High Current Pro 1200W (HCP-1200), the Corsair AX1200 ruled the roost as the best 1200W unit on the market. After taking in to account the excellent build quality, the outstanding voltage regulation, outstanding efficiency, and outstanding DC Output Quality results we begin to see a pattern where the HCP-1200 edges out the AX1200 on just about every front. Even when it comes down the Transient Load Testing, which has tripped up many high quality units, we see the HCP-1200 coming up as clearly the best 1200W unit we have seen to date.

Clearly, with the Antec High Current Pro 1200W (HCP-1200) coming in at the same $299 as the recent Corsair AX1200 we have to tip our hat to the new king of the 1200 watt PSUs as Antec has really hit this one out of the park with the HCP-1200 surpassing the AX1200 in almost every way.
Maar welke Antec voeding had je dan problemen mee? Antec heeft namelijk wel een slechte serie gehad (Smartpower's) maar dat is een totaal andere voeding. Overigens ook door een hele andere fabrikant gemaakt. De Smartpower's werden gemaakt door CWT, terwijl deze Antec voeding gemaakt wordt door Delta.

AMD Nieuwsdiscussie

• InFamous
  • Laatst online: 17:18

InFamous

excommunicado

ik heb voornamelijk problemen gehad met de truepower serie. spannings verschillen van laag naar hoog niet stabiel etc.

ik zit tevens even naar foto te kijken van de antec en daarbij zie ik nu al dat er een te grote kabel bundel aanzit waardoor dit niet gaat passen met mijn sidepanel zelfs mijn zalman is meer modulair.

ik heb er zo juist een wattage meter aangezet met me overclock en toen even een bench gedraait op prima 95 en furmark en dan zit ie ruim boven de 1200 watt schommelt een beetje tussen de 1212 en 1227 watt en dat op een 1000watt voeding:p toch alles maar even op stock gezet

[Voor 76% gewijzigd door InFamous op 20-12-2010 19:07]

Formerly known as Ragdoll

• -The_Mask-
  • Niet online
InFamous schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:51:
ik heb voornamelijk problemen gehad met de truepower serie. spannings verschillen van laag naar hoog niet stabiel etc.
Er zijn heel veel verschillende Truepower's, worden door door drie verschillende fabrikanten gemaakt, maar geen van de drie (Enhance, CWT en Seasonic) maakt de High Current Pro voedingen. Dus je hebt sowieso een andere fabrikant. ;)
ik zit tevens even naar foto te kijken van de antec en daarbij zie ik nu al dat er een te grote kabel bundel aanzit waardoor dit niet gaat passen met mijn sidepanel zelfs mijn zalman is meer modulair.
De kabels die vast aan de voeding zitten heb je (bijna) allemaal nodig, dus al koop je volledig modulaire voeding dan nog plug je al deze kabels in en nemen ze zelf iets meer ruimte in. (modulair kost wat meer ruimte)
Dus als het niet gaat passen heb je een beetje een probleem, want een volledig modulaire voeding gaat het ook niet oplossen. Je moet trouwens niet vergeten dat een volledig modulaire voeding vaak ook hele lange kabelbomen heeft waar heel wat connectors aanzitten die je niet gaat gebruiken.
ik heb er zo juist een wattage meter aangezet met me overclock en toen even een bench gedraait op prima 95 en furmark en dan zit ie ruim boven de 1200 watt schommelt een beetje tussen de 1212 en 1227 watt en dat op een 1000watt voeding:p toch alles maar even op stock gezet
Vergeet niet dat je nu het verbruik aan het stopcontact meet, je trekt nu dus zo'n 1000 Watt van de voeding.

[Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 21-12-2010 17:26]

AMD Nieuwsdiscussie

• X1pheR
-The_Mask- schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:03:
[...]

Een goede voeding is het wel, maar drie jaar geleden was die eigenlijk al te duur voor wat je kreeg. Dat is nu helemaal erg geworden, meer dan 60 euro is echt veel te veel voor die voeding.

Hoeveel geld heb je voor de voeding over en waar moet die aan voldoen?
Daar was ik al een beetje bang voor. Ik vond het voornamelijk met deze voeding wel handig dat je via software alles kunt uitlezen. Aangezien hij voor m'n server is leek me monitoring niet verkeerd. Maar helaas schijnen de waardes ook niet heel erg accuraat te zijn.

Wat zou je wel aanraden? Ik heb het systeem dus (als toekomstige i5 met 8x hd's in RAID6) in de calculator gezet en dan werd er max 310W gemeld en 18A benodigd op de 12V rail. Waarschijnlijk voornamelijk door het aanslingeren van alle hd's tegelijkertijd. Vandaar dat ik ook uit kwam op gemiddeld een 500W als benodigde.

Wat ik zoek in een voeding behalve natuurlijk stabiliteit is modulair. Omdat ik toch eigenlijk alleen maar hd's er aan hang en niks speciaals (lees: exotische videokaart-setups, etc). Verder ivm plaatsing in waarschijnlijk een Fractal Design Define R3 kast moet de fan aan de onderkant zitten, maar dat zit het tegenwoordig toch al standaard volgens mij. Ow ja, en het liefste geen herrie-maker.

Out of order...

• -The_Mask-
  • Niet online
Modulair dus en stil maar ook nog efficiënt? 80 plus gold/silver bijvoorbeeld?

AMD Nieuwsdiscussie

• X1pheR
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:25:
Modulair dus en stil maar ook nog efficiënt? 80 plus gold/silver bijvoorbeeld?
Precies. Ik heb gezocht naar het verschil in efficientie en wat het nu precies uit maakt qua wattages maar niet echt kunnen vinden. Als het redelijk wat scheelt dan telt het denk ik toch nog behoorlijk op met een server die 24/7 draait. Kijkende naar wat je bespaard dan jaarlijks...

Out of order...

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou ik heb drie geschikte voedingen gevonden.
De pricewatch: Seasonic M12II 520W is een erg goede voeding, 80 plus brons.
De pricewatch: be quiet! Straight Power 480W heeft een 80 plus zilver certificaat, kwaliteit is iets minder maar nog steeds goed. Voeding heeft wel 4 virtuele 12 volt rails van elk 18 ampère, waarbij alle molex en sata power connectors samen met de 24 pins ATX stekker op één zitten, daarom even een review opgezocht en de OCP grijpt pas in bij 25 ampère dus dit zou geen probleem mogen zijn, zelf niet met zoveel HD's.
De pricewatch: Seasonic X-560 is de beste voeding in zijn klasse, 80 plus goud, semi passief en volledig modulair, kwalitatief ook erg goed.

AMD Nieuwsdiscussie

• X1pheR
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:54:
Nou ik heb drie geschikte voedingen gevonden.
De pricewatch: Seasonic M12II 520W is een erg goede voeding, 80 plus brons.
De pricewatch: be quiet! Straight Power 480W heeft een 80 plus zilver certificaat, kwaliteit is iets minder maar nog steeds goed. Voeding heeft wel 4 virtuele 12 volt rails van elk 18 ampère, waarbij alle molex en sata power connectors samen met de 24 pins ATX stekker op één zitten, daarom even een review opgezocht en de OCP grijpt pas in bij 25 ampère dus dit zou geen probleem mogen zijn, zelf niet met zoveel HD's.
De pricewatch: Seasonic X-560 is de beste voeding in zijn klasse, 80 plus goud, semi passief en volledig modulair, kwalitatief ook erg goed.
Thanks voor het opzoeken! Zeer gewaardeerd. _/-\o_ Ik zat nog eens verder te kijken naar de efficientie van de verschillende 80 plus certificeringen en kwam DIT tegen:

* 80PLUS: 80% rendement
* Brons: 85% rendement
* Zilver 88% rendement
* Goud 90% rendement
* Platinum 95% rendement

Het efficienty verschil tussen de twee seasonics is 5%. Gokkend op het gemiddelde wat mijn setup zou trekken kan het vast niet meer zijn dan een verschil van 10W. 10W x 24/7 dan is dat jaarlijks zo'n € 19,-. Oftewel na bijna 2,5 jaar heb je pas winst van zo'n 80 Plus Gold voeding. Of heb ik het nu helemaal fout? Afgaande van jouw ervaringen wat zou jij zeggen? Heb de voedingen ff opgezocht en vergeleken qua specs. Ikzelf zou de 1e of 2e zeggen. De 1e heeft 2x20A 12v rails, de 2e heeft er zoals je zegt 4x18A. Wat zou de betere keus zijn? De 1e?

Out of order...

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

oeps die was blijven liggen, ik ga morgen bestellen
Ghost Dog schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:59:Maar waarom wil je zo graag een zwaardere voeding, als je pc al genoeg heeft aan 650W?
ik was vergeten te melden dat ik ook de i7-980x wil kunnen overclocken. maar goed, als de Antec TP 650 een top van 770 kan leveren kan ik er wel mee leven, alleen dát kan ik weer nergens vinden. En na onderzoek weet ik dat je wel goeie redenen moet hebben om boven de 700W te gaan zitten. Antec pronkt bij de reviews op zijn site alleen met de awards voor de TP 750, is die ook echt beter dan de TP 650?

edit: Mijn twijfel tussen deze TP 650 en de X-650 van Seasonic zelf -€77 versus €140- helt over naar de duurdere variant vooral omdat alle kabels modulair zijn.

[Voor 41% gewijzigd door druipgrot op 22-12-2010 04:24]

https://www.hpdetijd.nl/2015-12-28/het-stalacpijporgel-van-luray/

• -The_Mask-
  • Niet online
X1pheR schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:32:
[...]

Thanks voor het opzoeken! Zeer gewaardeerd. _/-\o_ Ik zat nog eens verder te kijken naar de efficientie van de verschillende 80 plus certificeringen en kwam DIT tegen:

* 80PLUS: 80% rendement
* Brons: 85% rendement
* Zilver 88% rendement
* Goud 90% rendement
* Platinum 95% rendement
Dat klopt niet zie bijvoorbeeld Wikipedia, wat daar staat klopt wel, je moet overigens kijken naar 115V Internal Non-Redundant, andere is niet bedoelt voor consumenten voedingen. Maar er staan nog wel meer fouten in het artikel, domste is nog wel dat ze zeggen dat een 520 Watt voeding 648 Watt (54 ampère) kan leveren op de 12 volt rails. De voeding kan dus meer leveren op de 12 volt rails dan dat die totaal kan. :+ Je mag het dus niet optellen, het totale vermogen bepaald de fabrikant zelf, in dit geval dus 480 Watt (40 ampère).
Het efficienty verschil tussen de twee seasonics is 5%. Gokkend op het gemiddelde wat mijn setup zou trekken kan het vast niet meer zijn dan een verschil van 10W.
Idd waarschijnlijk nog geen 10 Watt als de PC idle is en dat zal die het meeste zijn denk ik.
10W x 24/7 dan is dat jaarlijks zo'n € 19,-. Oftewel na bijna 2,5 jaar heb je pas winst van zo'n 80 Plus Gold voeding. Of heb ik het nu helemaal fout?
Idd zo rond de 20 euro per jaar voor 24/7.
Afgaande van jouw ervaringen wat zou jij zeggen? Heb de voedingen ff opgezocht en vergeleken qua specs.
De twee Seasonics ken ik al helemaal van A tot Z dus alleen even info gezocht over de Be Quiet!.
Ikzelf zou de 1e of 2e zeggen. De 1e heeft 2x20A 12v rails, de 2e heeft er zoals je zegt 4x18A. Wat zou de betere keus zijn? De 1e?
Denk zelf dat de Seasonic geen twee virtuele 12 volt rails heeft, ook al staat het in de specs, Seasonic doet dat normaal gesproken niet. Maar we zoeken het op! :p
En ziet u eens de voeding heeft idd maar één 12 volt rail, overigens is dit vrij normaal voor Seasonic. (is overigens een linkje naar de niet modulaire variant, voor de rest dezelfde voeding)

Als ik jouw was zou ik voor de goedkope of dure Seasonic gaan, kwaliteit is bij beide (zoals normaal is bij Seasonic) erg goed. Dan is het maar net of je het geld over hebt voor een efficiëntere voeding al verdien je het niet zo maar terug.

AMD Nieuwsdiscussie

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 15:43
Ben een game bak in het samenstellen en kom tot onderstaande config. De voeding welke ik heb uitgekozen is volledig modulair zo te zien (ook de ATX powercable) en heeft een Gold certificaat (mooi meegenomen)

Nu is het de vraag of deze voeding voldoende is voor deze pc. Mij lijkt het van wel aangezien mijn i3 540 systeem incl RAID controller en 12 x 2TB HDD's slechts 95 Watt verstookt (full load). Dan kan deze i7 gamebak ook wel af met 600Watt (zeker een Gold PSU)?

Wat denken jullie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium Bulk€ 60,20€ 60,20
1Fractal Design Define R3 (Wit)€ 101,80€ 101,80
1Intel Core i7 870€ 241,-€ 241,-
1Cooler Master Silent Pro Gold 600W€ 105,90€ 105,90
1Kingston KHX1600C9D3K4/8GX€ 102,11€ 102,11
1Gigabyte GA-P55A-UD3€ 109,-€ 109,-
2Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 163,90€ 327,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.047,81

..::System Specs::..

• X1pheR
-The_Mask- schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:28:
[...]

Dat klopt niet zie bijvoorbeeld Wikipedia, wat daar staat klopt wel, je moet overigens kijken naar 115V Internal Non-Redundant, andere is niet bedoelt voor consumenten voedingen. Maar er staan nog wel meer fouten in het artikel, domste is nog wel dat ze zeggen dat een 520 Watt voeding 648 Watt (54 ampère) kan leveren op de 12 volt rails. De voeding kan dus meer leveren op de 12 volt rails dan dat die totaal kan. :+ Je mag het dus niet optellen, het totale vermogen bepaald de fabrikant zelf, in dit geval dus 480 Watt (40 ampère).

[...]
Idd waarschijnlijk nog geen 10 Watt als de PC idle is en dat zal die het meeste zijn denk ik.
[...]
Idd zo rond de 20 euro per jaar voor 24/7.

[...]
De twee Seasonics ken ik al helemaal van A tot Z dus alleen even info gezocht over de Be Quiet!.

[...]

Denk zelf dat de Seasonic geen twee virtuele 12 volt rails heeft, ook al staat het in de specs, Seasonic doet dat normaal gesproken niet. Maar we zoeken het op! :p
En ziet u eens de voeding heeft idd maar één 12 volt rail, overigens is dit vrij normaal voor Seasonic. (is overigens een linkje naar de niet modulaire variant, voor de rest dezelfde voeding)

Als ik jouw was zou ik voor de goedkope of dure Seasonic gaan, kwaliteit is bij beide (zoals normaal is bij Seasonic) erg goed. Dan is het maar net of je het geld over hebt voor een efficiëntere voeding al verdien je het niet zo maar terug.
Ik had ook ondertussen nog even verder gezocht. De 2e kwam ik nog ergens tegen en blijkt toch een hele goede voeding te zijn waarbij efficientie ook nog eens bijna op 80 plus gold waardes komt. Tevens schijnt hij heel erg stil te zijn. Maar gezien je ervaring hebt met de seasonics dan zou het de eerste worden inderdaad. Wellicht toch beter te gaan voor zekerheid. Ik was even bezorgd over de lengte van de kabels aangezien ik ergens gelezen had dat deze vooral met voor het moederbord aan de korte kant was. Maar die link van jouw geeft anders weer. Dit aangezien ik voor een Fractal Design Define R3 of XL ga en bij de laatste zou het anders een probleem worden. Is de 1e trouwens een beetje stil?

Out of order...

• -The_Mask-
  • Niet online
X1pheR schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:30:
[...]
De 2e kwam ik nog ergens tegen en blijkt toch een hele goede voeding te zijn waarbij efficientie ook nog eens bijna op 80 plus gold waardes komt.
Linkje toevallig? :)
Tevens schijnt hij heel erg stil te zijn.
Klopt, maar de goedkope Seasonic is ook erg stil en de duurdere Seasonic is extreem stil, ook semi-passief, dus waarschijnlijk gaat de fan niet eens draaien bij normaal gebruik.
Maar gezien je ervaring hebt met de seasonics dan zou het de eerste worden inderdaad. Wellicht toch beter te gaan voor zekerheid. Ik was even bezorgd over de lengte van de kabels aangezien ik ergens gelezen had dat deze vooral met voor het moederbord aan de korte kant was. Maar die link van jouw geeft anders weer. Dit aangezien ik voor een Fractal Design Define R3 of XL ga en bij de laatste zou het anders een probleem worden.
Kabellengte zal denk ik bij alle drie wel goed zitten, als je het niet vertrouwd kun je als nog even kijken op de site van de fabrikant hier zal je het waarschijnlijk wel kunnen vinden.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Sowieso is de Silent Pro Gold serie niet volledig modulair, maar een goede 600 Watt voeding moet idd genoeg zijn. Maar de efficiëntie heeft hier dan weer niks mee nodig.

Maar Coolermaster maakt vaak niet zulke goede voedingen en als ze goed/redelijk zijn, zijn ze vaak te duur en dat is ook wel wat zo met deze.

De pricewatch: NZXT Hale90 550W en pricewatch: Seasonic X-560 zijn bijvoorbeeld beide een betere koop.

Overigens moet je voor CrossFire echt een ander moederbord gebruiken, want ik denk niet dat een tweede HD6850 beter zal zijn dan een enkele met dit mobo (tweede PCI-e slot heeft de bandbreedte van een PCI-e 1.x x4 slot, welke de bandbreedte ook nog moet delen met andere aansluitingen, USB, S-ATA, enz.)

AMD Nieuwsdiscussie

• X1pheR
-The_Mask- schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:54:
[...]
Linkje toevallig? :)

[...]
Klopt, maar de goedkope Seasonic is ook erg stil en de duurdere Seasonic is extreem stil, ook semi-passief, dus waarschijnlijk gaat de fan niet eens draaien bij normaal gebruik.

[...]

Kabellengte zal denk ik bij alle drie wel goed zitten, als je het niet vertrouwd kun je als nog even kijken op de site van de fabrikant hier zal je het waarschijnlijk wel kunnen vinden.
Natuurlijk. Dit is een review alleen dan van de 580W variant. Maar wel dezelfde E8 versie. Daar zit de efficiëntie op 80 plus goud terwijl het een 80 plus zilver is. Enige nadeel is voor grafische kaarten wat niet van toepassing is voor mijn server. Verder de 18A op 12V. Dat zou het net moeten opvangen als alle schijven spinup doen.

Out of order...

• -The_Mask-
  • Niet online
X1pheR schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:40:
[...]

Natuurlijk. Dit is een review alleen dan van de 580W variant. Maar wel dezelfde E8 versie.
Is niet zo vreemd dat de efficientie daar veel hoger is, ze testen daar op 230V andere site's en ook 80plus.org testen op 115V. Op 230V geeft een voeding normaal gesproken een hoger rendement dus niet echt vergelijkbaar. Ook gebruiken ze vaak hetzelfde model voor vermogens die dicht bij elkaar zitten, alleen een hoog rendement halen met een voeding met laag vermogen is veel moeilijker, dus dat het 580W model een hogere efficiëntie heeft zou niet vreemd zijn.
Verder de 18A op 12V. Dat zou het net moeten opvangen als alle schijven spinup doen.
Bij 25 ampère grijpt de OCP dus pas in en niet 18 ampère zoals op de voeding staat. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-03 09:44

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

druipgrot schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:05:
Antec pronkt bij de reviews op zijn site alleen met de awards voor de TP 750, is die ook echt beter dan de TP 650?
Bij mijn weten niet.
edit: Mijn twijfel tussen deze TP 650 en de X-650 van Seasonic zelf -€77 versus €140- helt over naar de duurdere variant vooral omdat alle kabels modulair zijn.
Zelf zou mijn voorkeur ook uitgaan naar de X-650, omdat er inderdaad niet al een bult kabels toch vastzitten aan de PSU, en omdat de Seasonic semi-passief werkt, en ik een beetje een stiltefreak ben. ;)
Het is alleen aan jou of je dat het prijsverschil waard vindt. (Overigens is de X-650 €130, niet €140. Desalniettemin een verschil van €55. ;))

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• X1pheR
-The_Mask- schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:22:
[...]
Is niet zo vreemd dat de efficientie daar veel hoger is, ze testen daar op 230V andere site's en ook 80plus.org testen op 115V. Op 230V geeft een voeding normaal gesproken een hoger rendement dus niet echt vergelijkbaar. Ook gebruiken ze vaak hetzelfde model voor vermogens die dicht bij elkaar zitten, alleen een hoog rendement halen met een voeding met laag vermogen is veel moeilijker, dus dat het 580W model een hogere efficiëntie heeft zou niet vreemd zijn.

[...]

Bij 25 ampère grijpt de OCP dus pas in en niet 18 ampère zoals op de voeding staat. ;)
Thanks. Desondanks zou dus de goedkopere Seasonic alsnog beter zijn als ik het lees. Dan ga ik daar gewoon voor. Bedankt voor alle moeite :)

Out of order...

• StealthTBH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-02 23:32
hoi,

Is de coolermaster 620W (greenpower geloof ik) genoeg voor dit:

I5 760
4gb geheugen
HD6870
7200 rpm harddisk

Alles zonder overclocks. Of kan ik beter ook meteen naar een nieuwe voeding kijken?

• -The_Mask-
  • Niet online
Coolermaster Real Power van 620 Watt of iGreen Power van 600 Watt?
De Real Power is hooguit een matige voeding, de iGreen is zelfs dat niet eens, maar omdat die PC zo'n 200 Watt neemt tijdens gamen zal het wel gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 15:52
Hey Mask :)

Kun jij iets vinden over deze voeding:

Chieftec Arena (ANP-355A12)

http://www.chieftec.eu/in...sk=view&id=403&Itemid=660

Volgens mij worden ze door CWT gemaakt (model PUFP355S).

Maar ik denk dat jou Google niet meer vind als mijn Google, dus hoe schat je ze in dit rijtje?

HKC
AOpen
Be Quiet Pure Power L7

Ze zitten namelijk in Chieftec kasten die volgens mij best interessant zijn :)

Tesla Model Y RWD / 5.4 kWp PV installatie

• -The_Mask-
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op woensdag 22 december 2010 @ 23:58:
Hey Mask :)

Kun jij iets vinden over deze voeding:

Chieftec Arena (ANP-355A12)

http://www.chieftec.eu/in...sk=view&id=403&Itemid=660

Volgens mij worden ze door CWT gemaakt (model PUFP355S).
[/q]Is idd CWT PUF.
Maar ik denk dat jou Google niet meer vind als mijn Google, dus hoe schat je ze in dit rijtje?

HKC
AOpen
Be Quiet Pure Power L7

Ze zitten namelijk in Chieftec kasten die volgens mij best interessant zijn :)
Boven de HKC natuurlijk en onder de Be Quiet! maar als Aopen bedoel je de pricewatch: AOpen Z350-08FC?

AMD Nieuwsdiscussie

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03 15:52
Indeed. Die zit in de AOpen kasten toch? Zo'n hoge efficiëntie had ik niet verwacht trouwens :o

[Voor 40% gewijzigd door Stefanovic45 op 23-12-2010 08:43]

Tesla Model Y RWD / 5.4 kWp PV installatie

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@The Mask, het is toch geen Enermax voeding geworden, na het lezen van jouw aangehaalde reviews ben naar mijn 2e merk overgestapt een SeaSonic (X-560). Zeer positieve reviews, iets goedkoper en iets zwaarder (meer vermogen).

AMD Phenom X6 1090T
Gigabyte GA-890FXA-UD5
Kingston ValueRAM geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3
2x Sapphire Vapor-X 5770 1GB PCI-e 16x
Perc5i SAS RAID controller
8x Western Digital Raptor WD740ADFD, 73GB
Samsung DVDDLRW

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• -The_Mask-
  • Niet online
StefanvanGelder schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:40:
Indeed. Die zit in de AOpen kasten toch?
Ja
Zo'n hoge efficiëntie had ik niet verwacht trouwens :o
Minder accurate apparatuur en testen op 230V kan bijvoorbeeld een beetje scheef beeld veroorzaken, ga vanavond wel even opzoek naar de kwaliteits verschillen, maar de kwaliteit van CWT PUF(P) valt nogal tegen.

In Win behuizingen uit de C en Z serie zouden echt een verbetering kunnen zijn, alleen het is mij nog niet gelukt om dezen bij de webshops te krijgen.
_Dune_ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:51:
@The Mask, het is toch geen Enermax voeding geworden, na het lezen van jouw aangehaalde reviews ben naar mijn 2e merk overgestapt een SeaSonic (X-560). Zeer positieve reviews, iets goedkoper en iets zwaarder (meer vermogen).
Dat was idd ook degene waar ik aan dacht. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Anoniem: 377820

Dit systeem heb ik samengesteld alleen wil ik weten hoeveel watt voeding ik nodig heb om die draait te krijgen.
tevens moet er nog rekening met een 1 hhd en een 1 ssd rekening worden gehouden

Alvast bedankt

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 377820 op 23-12-2010 15:59]

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 377820 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:58:
Dit systeem heb ik samengesteld alleen wil ik weten hoeveel watt voeding ik nodig heb om die draait te krijgen.
Zonder videokaart gaat het systeem zelf niet met de beste voeding werken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

-The_Mask- schreef op donderdag 23 december 2010 @ 19:47:
[...]

Zonder videokaart gaat het systeem zelf niet met de beste voeding werken. ;)
Waarschijnlijk zie je de onboard videokaart over het hoofd??

Die processor is een i3 540.
met deze voeding heb ik ruimte en om later een videokaart bij te zetten.

aangezien de pc op dit moment alleen voor email en internet gebruikt gaat worden.

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 377820 op 23-12-2010 20:52]

1 x toetsenbord/muis - algemeen - 6-pens mini-DIN (PS/2 stijl)
1 x audio - SPDIF - TOSLINK
1 x opslag - interface diskettestation
8 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A
1 x scherm/video - VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)
1 x scherm/video - DVI-Digital - 24-pens digitale DVI
1 x scherm/video - HDMI - 19-pens HDMI type A

1 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX/1000Base-T - RJ-45
1 x audio - Ingang
1 x audio - Uitgang
1 x microfoon - invoer - mini-telefoon 3,5 mm.
1 x audio - lijnuitgang (achter)
1 x audio - lijnuitgang (zijkant surround)
1 x audio - lijnuitgang (midden/subwoofer)
1 x audio - Ingang - 4-PIN MPC

http://azerty.nl/0-1225-253323/gigabyte-ga-h55-ud3h-.html

• -The_Mask-
  • Niet online
Alles leuk een aardig maar ik zou eerst maar eens goed uitzoeken, zonder onboard video (IGP) ga je echt geen beeld krijgen op die aansluitingen. ;)

Je hebt het bericht gewijzigd zie ik nu.

PC neemt nog eens 100 Watt, dus neem gewoon een goedkope voeding van degelijke kwaliteit, zit je altijd goed. Vermogen maakt niks uit goede voedingen van minder dan 300 Watt vind je toch amper.

[Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 23-12-2010 21:22]

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
[b][message=35250037,noline]StefanvanGelder schreef op woensdag 22 december 2010 @
Ga hem onder de Aopen zetten, al stelt de Aopen ook niet heel veel voor en de behuizing is ook nogal erg plastic achtig.

Wil je een echt goede budget behuizing met voeding hebben moet je de In Win behuizingen halen uit de C (ATX) en Z (mATX) serie. De behuizingen zijn beter dan de Coolermaster Elite serie en zien er ook echt mooi en stevig uit (beter dan op de plaatjes op de site) en de voedingen die erin zitten. Voedingen zijn ook best wel goed rendement zal zo rond de 80% liggen gok ik, kwaliteit is redelijk en de prestaties zijn goed.

Maar ik ben al bijna een half jaar bezig om ze goed leverbaar in Nederland te krijgen, maar niemand wil meewerken, dus als je je verveeld mag je wel een DM sturen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik ben van plan om komende maand m'n computer wat te upgraden (Sandy Bridge, SSD etc :Y) ) en ik vraag me even af of m'n voeding het nog wel gaat trekken. Ik heb geen dikke videokaart nodig maar wel een hoop HD's :P En ik ben van plan de unlocked i7 te kopen dus wat ruimte voor OC'en zou mooi zijn.

Dit moet het ongeveer worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K€ xxx,xx€ xxx,xx
1Asus P8P67 DELUXE€ 210,90€ 210,90
1Kingston HyperX KHX1333C7D3K4/8GX€ 106,46€ 106,46
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 110,95€ 110,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 104,35€ 104,35
4Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 33,90€ 135,60
5Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 230,-
1Highpoint RocketRAID 2322€ 263,30€ 263,30
1OCZ PowerStream OCZ520ADJSLI (520W)€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.423,10

+ een simpele DVD brander en een stuk of 5 fans.

edit:
Zijn er nog ontwikkelingen op het gebied van mobo aansluitingen waardoor mijn oude voeding misschien niet meer compatible is?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 19:17
fsfikke schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:56:
Ik ben van plan om komende maand m'n computer wat te upgraden (Sandy Bridge, SSD etc :Y) ) en ik vraag me even af of m'n voeding het nog wel gaat trekken. Ik heb geen dikke videokaart nodig maar wel een hoop HD's :P En ik ben van plan de unlocked i7 te kopen dus wat ruimte voor OC'en zou mooi zijn.

Dit moet het ongeveer worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K€ xxx,xx€ xxx,xx
1Asus P8P67 DELUXE€ 210,90€ 210,90
1Kingston HyperX KHX1333C7D3K4/8GX€ 106,46€ 106,46
1Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 110,95€ 110,95
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 104,35€ 104,35
4Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 33,90€ 135,60
5Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 230,-
1Highpoint RocketRAID 2322€ 263,30€ 263,30
1OCZ PowerStream OCZ520ADJSLI (520W)€ 147,-€ 147,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.423,10

+ een simpele DVD brander en een stuk of 5 fans.

edit:
Zijn er nog ontwikkelingen op het gebied van mobo aansluitingen waardoor mijn oude voeding misschien niet meer compatible is?
Ik zou dan toch eerder voor een 700 watt PSU gaan... iets meer power, aangezien je wel veel HDD's hebt ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• thesinsher
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-02 22:22
Hallo,

Ik heb de volgende opstelling:

amd x6 1055t @ 2,8ghz (stock)
Kingston valueram 4gb ddr3 1333mhz
Asrock 890GX Extreme 3
Samsung 1TB 32MB (HD103SJ)
Be quiet! Pure power L7 530W
Coolermaster CM 690 II Advanced

Ik wil een Sapphire 6970 2GB GDDR5 erin doen maar ik weet niet of de 530W het kan trekken. Ik dacht van wel maar daar zitten ook twijfels aan. Dus zou het kunnen of niet?

Dank u.

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-03 09:44

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Soundstorm2010 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:19:
[...]

Ik zou dan toch eerder voor een 700 watt PSU gaan... iets meer power, aangezien je wel veel HDD's hebt ;)
Dat is niet nodig. Wel zou ik voor een andere PSU gaan, want die van OCZ zijn niet echt super. Of heb je de voeding al?

Je weet nooit waar iemand 2ehands weer een of andere voeding opduikt ;)

[Voor 10% gewijzigd door Ghost Dog op 24-12-2010 15:23]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het lijkt mij niet dat hij nu nog een voeding uit 2004 zal gaan kopen welke al lang niet meer leverbaar is. ;)

Maar zonder overklok en met staggered spin-up aan zal die het waarschijnlijk wel trekken, overklokken van de CPU wordt het wat moeilijker. Maar het is sowieso wel aan te raden zo'n oude voeding te vervangen. Dus wat zijn de eisen? :)

[Voor 51% gewijzigd door -The_Mask- op 24-12-2010 14:19]

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
thesinsher schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:22:

Ik wil een Sapphire 6970 2GB GDDR5 erin doen maar ik weet niet of de 530W het kan trekken. Ik dacht van wel maar daar zitten ook twijfels aan. Dus zou het kunnen of niet?
Een wat betere voeding is wel aan te raden, de pricewatch: Antec TruePower TP-650 is maar zo'n 20 euro duurder maar ook van veel betere kwaliteit en laat ook wat ruimte over.

AMD Nieuwsdiscussie

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

-The_Mask- schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:14:
Het lijkt mij niet dat hij nu nog een voeding uit 2004 zal gaan kopen welke al lang niet meer leverbaar is. ;)

Maar zonder overklok en met staggered spin-up aan zal die het waarschijnlijk wel trekken, overklokken van de CPU wordt het wat moeilijker. Maar het is sowieso wel aan te raden zo'n oude voeding te vervangen. Dus wat zijn de eisen? :)
Ik ga idd niet voor honderden Euro's gloednieuwe hardware kopen en vervolgens voor twee tientjes een oude voeding te kopen :P
Maar op zich moet ie het dus wel kunnen trekken. Ik moet sowieso nog even kijken of ik niet een paar HD's er uit gooi. Ik zit ook weer niet zo te springen om nu €150 extra uit te geven voor een nieuwe voeding terwijl m'n huidige het waarschijnlijk ook wel trekt :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Een Antec TruePower New van 650W kost maar een dikke 70 euro en daarmee kun je weer heel wat jaren vooruit.

AMD Nieuwsdiscussie

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat is misschien wel het overwegen waard dan.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik m'n vorige voeding heb uitgezocht maar ik had niet het idee dat OCZ toentertijd matige voedingen waren.

• -The_Mask-
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:50:
Dat is misschien wel het overwegen waard dan.
Zou het gewoon doen, voeding is van zo'n 100 euro naar zo'n 70 euro gedaalt en gaat nu weer langzaam omhoog. En voor 100 euro was het volgens mij al de beste 650W voeding die er te krijgen was.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik m'n vorige voeding heb uitgezocht maar ik had niet het idee dat OCZ toentertijd matige voedingen waren.
Volgens mij was dat toen ook niet zo.

AMD Nieuwsdiscussie

Anoniem: 296748

never mind, voeding reviews nagelopen, en ding weggesmeten voordat 't huis de fik in gaat...

(wist ik dat Allied onderdeel van Deer was :s )

[Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 296748 op 25-12-2010 17:26. Reden: brandveiligheid]

Anoniem: 188583

Hoi The_Mask- of andere voedingsdeskundigen (lees niet: dietisten),
Ik heb hier een systeem met een p55 chipset en een i3 processor draaien met een Be Quiet L7 430W. Het probleem is echter dat in tegenstelling tot de 530W versie van deze voeding er geen 2x4pins cpu connector op de voeding zit. Ik krijg mijn pc wel opgestart en alles met 1x4 pins. Zelf vermoed ik dat hij wel voldoende vermogen zou moeten kunnen leveren op 1x4 pins, maar toen ik terug kwam van een poosje afk, zag ik dat de computer onverwachts uit is gegaan middels een medling op mijn scherm.

TLDR; Kan een i3 processor lopen op een 1x4pins connector, wanneer het GA-P55 mobo een 2x4 pins cpu connector vraagt? Kan dit een reden zijn voor vastlopers?

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 188583 schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:20:
Kan dit een reden zijn voor vastlopers?
Nope elke CPU heeft nog meer dan genoeg aan één 4 pins connector en als het niet zo zou zijn zie je de kabel wel wegsmelten. :p

AMD Nieuwsdiscussie

• Catwoman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-03 15:50
AantalProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 125,45€ 125,45
1ASRock 870 Extreme3€ 75,55€ 75,55
1ASUS VW246U€ 179,00€ 179,00
1Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9 kit€ 38,10€ 38,10
1Lite-On iHDS118€ 12,50€ 12,50
1Logitech K120 for Business€ 9,12€ 9,12
1Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL OEM€ 79,50€ 79,50
1Revoltec PipeTower Pro€ 17,00€ 17,00
1Samsung Spinpoint F3 1TB€ 49,75€ 49,75
1Sapphire Radeon HD 6850 1GB€ 161,05€ 161,05
1Sitecom WL-353 USB Adapter Nano Wifi 150N€ 12,50€ 12,50
1XFX Core Edition 650W€ 73,00€ 73,00
1Xigmatek Midgard€ 59,00€ 59,00
13 productenImporteren als eigen wensenlijstTotaal€ 891,52

Ik wil later wel 6850 CF draaien, ik had eerst de Antec True Power 650 watt maar die is van de ene op de andere dag 105 euro gaan kosten, dat is me toch 'n beetje te duur. Nu heb ik die van XFX staan maar is dat eigenlijk wel wat?

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:32
#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Caviar Green WD10EARS, 1TB€ 48,95€ 97,90
1Dell Ultrasharp U2211H€ 219,-€ 219,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,50€ 79,50
1Fractal Design Define R2€ 0,-€ 0,-
1M-Audio Studiophile AV 40€ 127,47€ 127,47
1Noctua NH-D14€ 66,-€ 66,-
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 56,-€ 56,-
1Logitech G500€ 34,90€ 34,90
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,-€ 5,-
1Intel Core i7 950 Boxed€ 246,50€ 246,50
1Corsair HX450W€ 0,-€ 0,-
2OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 181,39€ 362,78
1OCZ Platinum DDR3 PC3-10666 Low-Voltage Triple Channel€ 159,98€ 159,98
1Asus Sabertooth X58€ 173,50€ 173,50
1XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort XXX (HD-577A-ZNDA)€ 122,45€ 122,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.750,98

Deze week ga ik de videokaart vervangen met een XFX 6970, en nu vroeg ik mij een beetje af of ik de voeding moet vervangen.
Ik heb laatst een energiemeter aan gehangen (een cesta, weet het type nummer niet meer). En die gaf bij idle aan 100á120W en met furmark zat hij tegen de 280W aan te hikken, en met normale spellen rond de 240W
Als ik verschillende benchmarks van de 6970 nakijk, dan zie ik dat deze ongeveer 100W meer trekt dan mijn 5770.

Nu weet ik dat furmark je gpu extreem belast vergeleken met normale games.
Maar dit gaat eventueel in de toekomst veranderen(?) en dan ben ik bang of mijn huidige voeding het nog wel trekt.
Als ik dan even een simpele optelsom maak dan kom ik uit op 280 (furmark) + 100 = 380W.
Dat komt wel erg dicht tegen het maximum wat de voeding kan leveren.

Nu had ik de Corsair HX650W al op het oog, aangezien ik die dan makkelijk kan overzetten zonder dat ik al mijn kabels opnieuw moet netjes leggen.

Maar zal het nodig zijn om te upgraden, of hou ik het hiermee nog wel even vol?

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je niet gaat overklokken en geen programma's zoals Furmark gaat draaien moet het prima gaan, was je dit wel van plan dan is het beter een andere voeding te halen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:32
-The_Mask- schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:31:
Als je niet gaat overklokken en geen programma's zoals Furmark gaat draaien moet het prima gaan, was je dit wel van plan dan is het beter een andere voeding te halen.
Nee overclocken staat niet in de planning.
Dan houdt ik het voorlopig wel bij deze voeding, en houdt ik het wel in de gaten met m'n energiemeter.

Om het even over een andere boeg te gooien, waarschijnlijk wordt mijn huidige voeding wel warmer met de nieuwe videokaart, dan als ik de 650W erin plaats of niet?

• -The_Mask-
  • Niet online
Remy!!!! schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:39:
Om het even over een andere boeg te gooien, waarschijnlijk wordt mijn huidige voeding wel warmer met de nieuwe videokaart, dan als ik de 650W erin plaats of niet?
Niet echt iets over te zeggen, dat ligt helemaal aan de efficiëntie van beide voedingen en de interne koeling (fan en heatsinks)

AMD Nieuwsdiscussie

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Hoi,

Ik zoek een goedkope voeding voor een zelfbouw NAS. Er komt een simpel moederbordje in met een Sempron 140, een DVD lezer, 2-4 * 3,5" 7200 RPM schijven en 4-8 * 3,5" 5400 RPM schijven (maximaal 8 totaal).

De PSU calculator raad me hiervoor een voeding aan met een vermogen van 320 Watt, het nominale vermogen ligt rond de 90 Watt (volgens de specs van de onderdelen). Ook zou het natuurlijk wel fijn zijn als er standaard al een heleboel SATA connectoren beschikbaar zijn.

Nou had ik eerst deze uitgezocht, maar in het grote DIY NAS topic raadden ze me toch aan om een betrouwbaardere en zuinigere voeding te kiezen. En bij nader inzien ben ik het daar wel mee eens.

Ik heb in mijn game-pc een fijne Tagan 480W voeding zitten (meer dan genoeg zolang ik er niet 2 dikke videokaarten insteek), omdat ik dat toch wel belangrijk vond, dus moet ik op de PSU van mijn "server" ook niet onnodig bezuinigen. Maar ik wil er ook niet meer aan uitgeven dan nodig, en goedkopere voedingen zijn over het algemeen niet zo zuinig als je maar iets van 20-30% van het maximale (nominale?) vermogen trekt.

Wat kunnen jullie me aanraden?

• -The_Mask-
  • Niet online
SymbolicFrank schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:48:
Nou had ik eerst deze uitgezocht, maar in het grote DIY NAS topic raadden ze me toch aan om een betrouwbaardere en zuinigere voeding te kiezen. En bij nader inzien ben ik het daar wel mee eens.
Vraag mij echt af of de onderdelen het uberhaubt wel een jaar gingen vol houden op die voeding. :p
Wat kunnen jullie me aanraden?
Met zoveel HD's moet je wel gebruik maken van een PCI(-e) kaartje met extra sata aansluitingen, gaat dit dan ook een RAID kaart worden welke staggered spin-up ondersteund? Gaat namelijk erg veel uit maken, anders heb je misschien wel een voeding nodig welke dubbel zoveel vermogen moet kunnen leveren alleen maar voor de piek van het opspinnen van de HD's.

AMD Nieuwsdiscussie

• SymbolicFrank
Ik heb nog een SATA kaartje met 2 aansluitingen (ik weet alleen nog niet of dat gaat werken onder Linux) en er zitten 6 SATA aansluitingen op het moederbord. Maar dat is niet staggered.

Volgens Samsung gebruiken hun F2 schijven 2A * 12V = 24 Watt tijdens het upspinnen, dus met 30 Watt * 8 schijven = 240 Watt extra moet dat wel lukken (iets meer voor de oudere schijven). En dat is dan afhankelijk van of het opgegeven vermogen van de voeding nominaal of maximaal is, bij die Tagan in mijn game-pc is het nominaal. Die kan nog een minuut lang 20 Watt extra leveren, en nog een stuk meer als het maar voor een paar seconden of korter is.

Edit: de DVD speler is alleen voor de installatie (en PATA), de onboard video ook, en het maximale vermogen zit dan rond de 300 Watt, tijdens het opspinnen. Dus de 320 Watt aanbeveling van de PSUcalculator klopt aardig.

[Voor 15% gewijzigd door SymbolicFrank op 27-12-2010 18:46]

• SymbolicFrank
Inderdaad! Dank je.

• Redsandro
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Tijdens een poging tot het uitsluiten van een roege voeding als oorzaak van veel computerproblemen denk ik aan de pricewatch: Antec TruePower TP-650. Hebben de luxere PSU's als deze dan ook RFI filter achtige truukjes of moet ik dan ook nog aan een UPS gaan denken?

Sowieso ben ik benieuwd of ik beter kan investeren in een goede voeding of gewoon bij mijn b-merk blijven en investeren in een UPS. Allebei mogelijk voor ~99,-

[Voor 19% gewijzigd door Redsandro op 28-12-2010 02:20]

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Smitmartijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03-2017
ik wil een nieuw systeem gaan bouwen en heb daarbij jullie hulp nodig voor de keuze van een goede voeding. Een aantal eisen waar de voeding aan moet voldoen:
- Modulair (geheel of gedeeltelijk maakt niet veel uit)
- 2x 8Pins CPU connector (of 2x 4+4pins)
- 2x 8pins PCIe connector (minimaal)
- 2x 6pins PCIe connector (minimaal)

het systeem:
- Asus Rampage 3 Extreme (moederbord)
- Intel Core i7 950 (CPU)
- Corsair Dominator 6GB (RAM)
- 2x Corsair F60 (SSD)
- Western Digital 10EADS (HDD)
- AMD 6950 (GPU)
- 7 Casefans (verschillende afmetingen)

Er moet ruimte zijn om flink over te clocken en er moet ruimte zijn om eventueel later een tweede videokaart bij te steken. Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de moeite! :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Redsandro schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:16:
Sowieso ben ik benieuwd of ik beter kan investeren in een goede voeding of gewoon bij mijn b-merk blijven en investeren in een UPS. Allebei mogelijk voor ~99,-
Meestal is een goede voeding beter dan een slechte met UPS, de Antec heeft ook een ingangsspanning van 100~240VAC ±10% volgens de site en het wordt altijd ook nog gefilterd.

Maar heb je misschien wat meer info wat er allemaal bij jouw aan de hand is en wat je nu hebt?

[Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 28-12-2010 11:35]

AMD Nieuwsdiscussie

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:41
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 32,87€ 32,87
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,50€ 16,50
1Antec Three Hundred€ 52,29€ 52,29
1AMD Athlon II X3 445€ 62,65€ 62,65
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,25€ 37,25
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 88,52€ 88,52
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 42,95€ 42,95
1Asrock 880GXH/USB3€ 73,71€ 73,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 406,74

Of kan het ook 300W zijn?

• Redsandro
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:34:
[...]

Meestal is een goede voeding beter dan een slechte met UPS, de Antec heeft ook een ingangsspanning van 100~240VAC ±10% volgens de site en het wordt altijd ook nog gefilterd.

Maar heb je misschien wat meer info wat er allemaal bij jouw aan de hand is en wat je nu hebt?
Ik heb afentoe crashes, dan zijn er RAID problemen, dan gaat de Matrix Storage Manager de boel scannen en repareren en dan is alles weer goed. Ik steeds de HD's de schuld geven maar na verschrikkelijk lang scannen met badblocks in linux blijkt er niets aan de hand. Maar omdat lampen hier ook 8 keer sneller stuk gaan dan in mijn vorige woning ga ik nu de stroom de schuld geven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Realtek RTL8139C (100Mbps, RJ-45, PCI)€ 4,95€ 4,95
2Hitachi Deskstar 7K1000.C, 1TB€ 44,75€ 89,50
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 51,21€ 102,42
1Samsung SpinPoint T166 HD501LJ, 500GB€ 42,-€ 42,-
1XFX GeForce 7600 GS 256MB DDR2€ 99,-€ 99,-
1Intel Core 2 Quad Q6700€ 256,-€ 256,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 686,87

De voeding staat niet eens in de Pricewatch. Het zal wel een lame C-merk zijn, maar hij is heerlijk stil:
YOURS Switching Power Supply ATX 450W

Ik heb ook een 2e computer met afentoe bootproblemen. Met een UPS kon ik die ook mooi filteren, maar ik kan niet 2 dure voedingen kopen. :P Alleen is mijn workstation wel belangrijk dus als een voeding een beter idee is dan zal ik alleen de belangrijke computer safeguarden.

[Voor 3% gewijzigd door Redsandro op 28-12-2010 13:36]

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik ken Yours wel, Z merk zou een beter zijn, maar als je wat meer info over de voeding wil dan heb ik een duidelijke foto nodig van de zijkant van de voeding waar de specs op staan.

AMD Nieuwsdiscussie

• Redsandro
  • Niet online
Nou Z-merk zegt wel genoeg eigenlijk. Die moet ik dus vervangen. Weet je toevallig of er een goedkoper maar ook goed alternatief is voor de pricewatch: Antec TruePower TP-650, of is dat gewoon the way to go?

Die andere computer heeft een merkloze (?) EE-ATX-420W-C1-PFC. Volgens mij is dat een B-merk. Ook heerlijk stil. :P

• bartjan30
  • Laatst online: 07-03-2018
ik wil mijn hd6870 in crossfire gaan laten draaien maar nou weet ik niet of mijn voeding het trekt
ik denk eigenlijk van niet
dit is de voeding die ik heb
avantec avt-6500
kan ook weinig info vinden op het internet over deze voeding
weet iemand het hier mischien??

• bartjan30
http://www.avanti-it.de/i...=com_virtuemart&Itemid=56

hierboven een link naar een site met info over de voeding

• Smitmartijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03-2017
bartjan30 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:55:
ik wil mijn hd6870 in crossfire gaan laten draaien maar nou weet ik niet of mijn voeding het trekt
ik denk eigenlijk van niet
dit is de voeding die ik heb
avantec avt-6500
kan ook weinig info vinden op het internet over deze voeding
weet iemand het hier mischien??
er zitten niet eens genoeg aansluitingen op die voeding om CF of SLI te draaien, daar issie dan waarschijnlijk ook niet voor gemaakt.. Ik zou de gok dus niet nemen ;)

• -The_Mask-
  • Niet online
Smitmartijn schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:16:
Er moet ruimte zijn om flink over te clocken en er moet ruimte zijn om eventueel later een tweede videokaart bij te steken. Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt voor de moeite! :)
Eén van deze vier lijkt mij het meest geschikt.
pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 775W
pricewatch: Silverstone Strider PSU 750W (SST-ST75F-P)
pricewatch: Corsair AX750
pricewatch: Seasonic X-750

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Redsandro schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:41:
Nou Z-merk zegt wel genoeg eigenlijk. Die moet ik dus vervangen. Weet je toevallig of er een goedkoper maar ook goed alternatief is voor de pricewatch: Antec TruePower TP-650, of is dat gewoon the way to go?
Staan er nog uitbreidingen geplant? Want eigenlijk is 400 Watt al overdreven. ;)
Die andere computer heeft een merkloze (?) EE-ATX-420W-C1-PFC.
Spire, wel B-merk trouwens.

AMD Nieuwsdiscussie

• bartjan30
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:39:
Zou idd heel wat beter zijn de voeding direct maar te vervangen. ;)
wat ik al dacht dus,dank u
nu dus opzoek naar een betere

• Redsandro
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:52:
[...]
Staan er nog uitbreidingen geplant? Want eigenlijk is 400 Watt al overdreven. ;)
Op termijn nog een goede videokaart en de grootste harde schijf die bestaat (2 in RAID maar de oude Samsung gaat er dan uit), maar verder is dit het wel.

• logitechi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 16:45
Hallo,

Ik heb al een tijdje dit systeem draaien:

Quad core Q9400 2,66 Ghz, draait op 3,2 Ghz
Samsung 750GB SATA300 32MB, HD753LJ
OCZ SSD 2.5", 60GB, SATA, Vertex 2
ASUS P5Q DELUXE ip45
Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL6.0
Cooler Master Powersupply Realpower 620W Modular
ASUS HD5870 v1

Ga ik het halen met deze voeding om nog een 2e HD5870 aan te sluiten of moet ik dan een andere voeding kopen?

alvast bedankt

Gergroet, Jason

• NeelV
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05-2016
Hallo,

De voeding van mijn pc is naar de haaien dus ik heb een nieuwe nodig.

Belangrijkste specs:
mobo p5k
gpu eah3870
cpu q6600

Er zat een recom power engine 550W in.

Indertijd wou ik +500W voor zo weinig mogelijk geld, omdat ik zoiets had van "een voeding werkt altijd goed".

Nu neig ik eerder naar een betrouwbaarder merk als coolermaster, maar 70 € of meer vind ik te veel. Rond de 50€ wil ik er aan geven.
Heeft mijn systeem eigenlijk werkelijk 500W nodig of is 450 ook oké?

Alvast bedankt.

Neel

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02 18:53
Middag, ik wil m'n ouwegetrouwe HD3870 eigenlijk wel eens gaan vervangen voor een HD6850. Verdere specs:

CPU Phenom II 955be
Mobo Asus m4a78-te
4gb ddr3 1333
Blu-Ray lezer
2 s-ata harde schijven

M'n huidige voeding is een Asus A-45GA 450watt. Heb ik hier genoeg aan als er een HD6850 bij komt? Volgens mij kom ik dan aardig aan de limiet van m'n voeding, ondanks het feit dat de 6850 niet eens heel veel meer verbruikt dan een 3870. OC'en doe ik niet aan. Thnx.

[Voor 17% gewijzigd door Emgeebee op 30-12-2010 12:55]

• Catwoman
Oke hier ben ik weer :p, Voeding voor dit systeem ?? :

PrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 125,45€ 125,45
1ASRock 870 Extreme3€ 75,55€ 75,55
1ASUS VW246U€ 177,62€ 177,62
1Kingston ValueRam 4GB DDR3-1333 CL9 kit€ 38,46€ 38,46
1Lite-On iHDS118€ 12,50€ 12,50
1Logitech K120 for Business€ 9,12€ 9,12
1Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL OEM€ 79,00€ 79,00
1Revoltec PipeTower Pro€ 17,00€ 17,00
1Samsung Spinpoint F3 1TB€ 50,90€ 50,90
1Sapphire Radeon HD 6950 2GB€ 259,00€ 259,00
1Sitecom WL-353 USB Adapter Nano Wifi 150N€ 12,50€ 12,50
1Xigmatek Midgard€ 61,00€ 61,00
12 Importeren als eigen wensenlijstTotaal€ 918,10

Ik ga de 6950 wel unlocken maar niet in de toekomst in CF draaien
ps. Zal deze CPU een bottleneck vormen voor de unlockte 6950?

• -The_Mask-
  • Niet online
logitechi schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:43:
Ga ik het halen met deze voeding om nog een 2e HD5870 aan te sluiten of moet ik dan een andere voeding kopen?
Er zit bij deze voeding nogal een verschil in kunnen en aan te raden, waarschijnlijk kan die het namelijk wel maar is het wel af te raden.
Zie bijvoorbeeld deze review, is direct ook de enige goede review over deze voeding, is wel in het Grieks dus als je dat niet kan lezen kun je het beste Google translate gebruiken.
Overigens heeft de voeding sowieso te weinig aansluitingen en heb je verloopjes nodig, maar ik zou de voeding vervangen door een betere.

AMD Nieuwsdiscussie

• logitechi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-03 16:45
Heel erg bedankt voor je advies!!

heb al een Corsair Voeding TX850W 850W besleld.

--

Jason

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-05-2020
Kan die 750 watt voeding dit systeem af?

Hardware:

chieftec super series cft-750

Phenom II x6 3.8Ghz
1x HDD
1xDVD brander
2x6950 crossfire (6970 bios mod)
asrock 870 extreme3
4GB RAM(2x2GB)

Bedankt

• -The_Mask-
  • Niet online
NeelV schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:45:

Nu neig ik eerder naar een betrouwbaarder merk als coolermaster,
Coolermaster voedingen zijn vaak ook niet echt betrouwbaar, alleen de Silent Pro's zijn echt goed, rest is meer matig tot slecht.
Zelf een goede voeding van 350W is meer dan genoeg. pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Michielgb schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:51:
M'n huidige voeding is een Asus A-45GA 450watt. Heb ik hier genoeg aan als er een HD6850 bij komt? Volgens mij kom ik dan aardig aan de limiet van m'n voeding, ondanks het feit dat de 6850 niet eens heel veel meer verbruikt dan een 3870. OC'en doe ik niet aan. Thnx.
Denk het niet, want volgens Hardwaresecrets is de voeding maar goed voor een dikke 350W en zitten de 6 pins PCI-e stekker en 4 pins CPU stekker ook nog eens beide op dezelfde virtuele 12 voltrail.

De pricewatch: Antec HCG-400 zou een goede vervanger kunnen zijn of bijvoorbeeld de pricewatch: Antec HCG-520 voor toekomstige upgrades.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
SpireQ schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:02:
Oke hier ben ik weer :p, Voeding voor dit systeem ?? :

Ik ga de 6950 wel unlocken maar niet in de toekomst in CF draaien
pricewatch: XFX PRO750W of pricewatch: Silverstone Strider PSU 750W (SST-ST75F-P) bijvoorbeeld
Of pricewatch: Seasonic X-750 of pricewatch: Corsair AX750 (in principe dezelfde voeding) als je het beste van het beste wil hebben.
ps. Zal deze CPU een bottleneck vormen voor de unlockte 6950?
De Phenom II X4 955 BE moet in principe elke game wel aan kunnen, dus als je de instellingen goed omhoog gooit valt de bottleneck wel mee.

AMD Nieuwsdiscussie

• NeelV
  • Laatst online: 07-05-2016
NeelV schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:45:

Nu neig ik eerder naar een betrouwbaarder merk als coolermaster,
Coolermaster voedingen zijn vaak ook niet echt betrouwbaar, alleen de Silent Pro's zijn echt goed, rest is meer matig tot slecht.
quote:
Zelf een goede voeding van 350W is meer dan genoeg. pricewatch: be quiet! Pure Power L7 350W bijvoorbeeld.
Met een Cooler Master EXtreme Power Plus 390W(die in de pc zit waar ik nu aan zit) boot mijn pc niet. Dat heb ik in het verleden al eens geprobeerd. Ik ben vrij zeker dat alle kabels goed aangesloten waren.
Maar watt zegt misschien niet alles ?

Ik wil wel zeker zijn dat hij werkt als ik iets bestel :).

Die EAH3870 top editie maakt niet veel uit tov een andere 3870 waarschijnlijk?

[Voor 42% gewijzigd door NeelV op 30-12-2010 21:56]

• snoos
  • Laatst online: 24-03 13:16
Hallo :)

AMD Phenom II 9** ( moet nog aankoop doen )
pricewatch: Asus M3A76-CM
pricewatch: Corsair Dominator TWIN2X2048-9136C5DF
pricewatch: HIS HD4870 IceQ 4+ Turbo HDMI/1GB/256bit/GDDR5
250 GB schijfje
Eventueel nog een Thermal take big water setje

voeding

pricewatch: Tagan TG480-U22, 480W (ATX, PCI-e)

Is dit genoeg ? :)

• -The_Mask-
  • Niet online
alikebap schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:25:
Kan die 750 watt voeding dit systeem af?
Moet kunnen. :)
NeelV schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:25:
[...]

Maar watt zegt misschien niet alles ?
Vrij weinig zelfs.
Die EAH3870 top editie maakt niet veel uit tov een andere 3870 waarschijnlijk?
Nee niet echt.

AMD Nieuwsdiscussie

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:18

Rick-Jan

always connected

hallo,

ik zoek een goede voeding voor mijn systeem, ik wil namelijk een upgrade doen, maar wil weten wat voor voeding ik hiervoor nodig heb.
Codegen 6236 460 watt<-- veel te weinig,
ik zoek een goed merk, maar ik wil er niet meer dan60- 70 euro voor kwijt zijn.
hebben jullie advies voor mij?

Biostar n68s3 Sam3 moederbord
phenom 2 x4 945 @ 3,0 Ghz nog niet overclocked
4 GB RAM, 1366Mhz (non oc'ed)
gigabyte gtx 470 oc, niet de SOC dus.
1 harde schijf
1dvd lezer/writer
1 Antec tricolor 120mm fan molex

alvast bedankt!

[Voor 8% gewijzigd door Rick-Jan op 31-12-2010 14:04]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je niet van plan bent over te klokken moet de pricewatch: Antec HCG-520 genoeg zijn, als je het wel van plan bent kun je beter een iets ruimere voeding nemen pricewatch: Chieftec Super CFT-650-14CS bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

• powerpuck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik ben van plan de HD6950 te kopen en die te flashen, in de toekomst mogelijkheid voor crossfire houden,
Op load is de totale systeem consumptie 596 Watt volgens reviews. Trekt een Antec truepower TP-650 dat?

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11-2022
Als je quad-sli wilt draaien is dat aan te raden minimaal 750+ te nemen? + quadcore + 4HDD's + 1DVD brander + 1 Blu Ray speler + 8GB ram

[Voor 30% gewijzigd door iNFiNiTY- op 01-01-2011 11:49]

• Catwoman
-The_Mask- schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:51:
[...]

pricewatch: XFX PRO750W of pricewatch: Silverstone Strider PSU 750W (SST-ST75F-P) bijvoorbeeld
Of pricewatch: Seasonic X-750 of pricewatch: Corsair AX750 (in principe dezelfde voeding) als je het beste van het beste wil hebben.

[...]

De Phenom II X4 955 BE moet in principe elke game wel aan kunnen, dus als je de instellingen goed omhoog gooit valt de bottleneck wel mee.
Guru3D adviseert 550 watt voor 1 6970, welke gegevens heb jij erbij genomen dat je aan 750 watt komt ?

ps. "n vriend van mij wil hetzeflde systeem als ik gaan bestellen maar dan met 'n 6870 met oog op later 6870 CF, welke voeding moet dan in 't systeem? xfx 650 watt genoeg of voor 700/750 watt gaan ?

• -The_Mask-
  • Niet online
powerpuck schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:44:
Ik ben van plan de HD6950 te kopen en die te flashen, in de toekomst mogelijkheid voor crossfire houden,
Op load is de totale systeem consumptie 596 Watt volgens reviews. Trekt een Antec truepower TP-650 dat?
Een HD6950 kan max 200 Watt verbruiken, twee dus 400 Watt. Dus zolang er geen zwaar overgeklokte CPU bij komt en heel veel HD's moet het prima gaan.
iNFiNiTY- schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:48:
Als je quad-sli wilt draaien is dat aan te raden minimaal 750+ te nemen? + quadcore + 4HDD's + 1DVD brander + 1 Blu Ray speler + 8GB ram
Ligt er helemaal aan welke videokaarten het over gaat.
SpireQ schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:39:
[...]

Guru3D adviseert 550 watt voor 1 6970, welke gegevens heb jij erbij genomen dat je aan 750 watt komt ?
Guru3D komt sowieso vaak met rare voedingsadviezen, maar ik las dat je juist CrossFire ging nemen. :p
Ga je de CPU trouwens ook nog overklokken?
ps. "n vriend van mij wil hetzeflde systeem als ik gaan bestellen maar dan met 'n 6870 met oog op later 6870 CF, welke voeding moet dan in 't systeem? xfx 650 watt genoeg of voor 700/750 watt gaan ?
De XFX van 650W is genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

• Catwoman
-The_Mask- schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:28:

[...]
Guru3D komt sowieso vaak met rare voedingsadviezen, maar ik las dat je juist CrossFire ging nemen. :p
Ga je de CPU trouwens ook nog overklokken?

[...]
De XFX van 650W is genoeg.
Klopt, als ik voor de 6850 ga. Het wordt 6850 CF óf single 6950 ( BIOS flashen). Ik ga NIET overklokken,

En over de voeding voor 6870CF, de xfx 6870 heeft 2 6-pin powerkabels nodig, dus CF zou 4 6pin power kabels nodig hebben, maar als ik 't goed begrijp komt de XFX pro 650 watt met maar 2 6 pin kabels. Dan zou je er 2 te kort komen, hoe kun je dan 2 6870 kaarten aansluiten op de PSU :? En misschien een domme vraag maar; waar krijgt je monitor stroom vandaan, stopcontact 220 ?
EDIT: Ik zie nu dat de Sapphire 6870, met 2 6 pin kabels komt :) Dan heb je wél 4 kabels

[Voor 6% gewijzigd door Catwoman op 01-01-2011 16:37]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee