Frag1le schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 18:09:
[...]
Deze test was toch erg uitgebreid en ze hadden hierbij een stuk of 25 voedingen getest op efficiëntie en hoe stabiel de 12v 5v en 3v lijnen waren. Het is typisch weer echt een tweakers opmerking om te zeggen dat die testen niet deugen. Nochtans komt deze voeding ook overal in verschillende reviews erg goed uit de test.
Er zijn maar een paar echte review sites. De meesten hangen aan een 900 Watt voeding een overgeklokte quadcore en 2 HD4980's en dan zeggen ze dat de voltages stabiel blijven.
Tuurlijk blijven ze stabiel zou niet best zijn als je de voeding half belast en die het dan al niet meer aan zou kunnen. De test van PCM was bijvoorbeeld in een lab van CoolerMaster volgens mij en heel toevallig kwam CM er heel goed uit en Antec ook nog. De rest kwamen er erg slecht uit en dat terwijl 'echte' review sites van voedingen zoals Hardware Secrets hele andere uitslagen kwamen.
Als een capacitor aan de bovenkant bol staat of gescheurd is kan deze volgens mij gaan fluiten. Nochtans of het nu een trillende spoel, knipperend ledje, fluitende schakelaar of iets anders is, ik ga het garantie zegel niet verbreken, om te kijken wat er aan de hand is.
Misschien gaat die dan idd wel fluiten, maar eerst zal de PC helemaal niet meer stabiel lopen of helemaal niet meer werken, omdat de voeding de voltages niet meer stabiel kan houden.

Wanneer de voeding net nieuw is, is er niets aan de hand. Zodra ik tijdens het fluiten van de voeding m'n handen op beide openingen van de voeding leg wordt het geluid een stuk minder. Het geluid komt dus echt uit de voeding.
Het kan ook wel uit de voeding komen, maar het kan ook wel een mobo, voeding issue zijn.
Core i7 @ 3.5ghz @ 1.45v vcore verbruikt veel meer dan 130watt, helemaal als deze stressed is.
Waarvoor denk je dat die onderste 130 Watt was.

GTX 295 doet volgens verschillende reviews ±300watt loaded @ stock. Uiteraard OC ik deze dus zal deze nog meer verbruiken
Dat is het verbruik van de hele PC.

Er is zo goed als ik weet maar 1 site die het verbruik alleen meet van de videokaart en dat is XbitLabs.
Tevens heb ik nog USB devices, 8 hdds (+ruimte voor uitbreiding) en een boel fans in de kast zitten. PCI(-e) kaarten etc.
Doe je er 100 Watt bij, maar je gaat mij niet vertellen dat het niet gaat werken met een 700 Watt A-merk voeding.
Goed, laatste artikelen die ik las waren voedingen totaal niet efficient wanneer ze een hoge load hadden, tevens ging de voeding fan dan een hoop meer toeren maken en dus lawaai maken. Ook is het niet gunstig voor je 12v 5v en 3.3v lijnen wanneer je voeding zwaar wordt belast. Ik heb dus liever een hogere wattage voeding die een ruime marge biedt en dus misschien maar 50% loaded is. Alle voltages blijven dan strak en ik hoef me ook niet druk te maken wanneer de voeding wegens ouderdom wat vermogen verliest.
Een voeding met een 80 plus certificaat hebben een minimaal rendement van 80% bij een belasting van 20,50 en 100%. Het rendement is idd vaak het hoogst bij 50%. Maar het laagst is die vaak niet bij 100% maar juist bij een lage belasting. Maar dit verschil ga je zeker niet zien op je energie rekening.
En jouw PC gaat niet altijd op 100% draaien neem ik aan, het vaakst is een PC idle en dan zit je met een 900 Watt voeding niet echt dicht bij de 50% belasting.

Ik waardeer je commentaar, maar niet alles klopt wat je schrijft.
Tuurlijk niet, zelfs Einstein had niet altijd gelijk.