[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 111.082 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:10:
[...]Avatar zal lastig worden die moet worden gedownscaled.
The Big Bang theory is een eitje, iPad speelt gewoon 720p.mkv af
Ja, maar niet in VLC. Alleen als je ze omzet naar MP4 en dan in de native player afspeelt (met GPU versnelling). Als VLC al wat doet met 720p H.264 (of x264) dan doet hij 1 beeldje en dan 10 seconden niks :)

Edit: Sorry kmf was me voor.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 06-01-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Ja, maar niet in VLC. Alleen als je ze omzet naar MP4 en dan in de native player afspeelt (met GPU versnelling). Als VLC al wat doet met 720p H.264 (of x264) dan doet hij 1 beeldje en dan 10 seconden niks :)

Edit: Sorry kmf was me voor.
Geeft niet jouw verhaal is minder cryptisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:21:
[...]

Geeft niet jouw verhaal is minder cryptisch
Jij was degene die zegt dat alles in VLC af te spelen valt

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:46:
[...]

Jij was degene die zegt dat alles in VLC af te spelen valt
Als jij dan zo snugger was om te vertellen dat je 1080p content wil afspelen had ik wel eerder gezegd dat dat niet kan ik doelde eigenlijk meer op wat voor extensies VLC aankan om dat er werd gesproken over M4v,AVI en MP4 bestanden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo lullen we ons vast en proberen we het alsnog te downsizen om niet een flater te slaan :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 14:09:
[...]

Als jij dan zo snugger was om te vertellen dat je 1080p content wil afspelen had ik wel eerder gezegd dat dat niet kan ik doelde eigenlijk meer op wat voor extensies VLC aankan om dat er werd gesproken over M4v,AVI en MP4 bestanden :9
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:57:
[...]

Converteren is onzin.
Download gewoon de gratis VLC app zet je films er in en je speelt alles af

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus... mijn bericht kun je lezen zoals je wilt. Converteren voor de bestands extensie hoeft nog steeds niet met VLC, het speelt wel alle bestanden af alleen niet jouw geliefde 1080p Avatar film omdat de iPad nou eenmaal deze resolutie niet aankan #Care boehoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

bartsplendes, dit gaat nergens over. Een bestandsextensie zegt niet, MP4, MKV, AVI etc zijn containers, een MP4 kan ook HD resolutie hebben, dus ja dat werkt niet met VLC. Alles omvat natuurlijk alles, (ongeacht resolutie, codes, fps etc.)

Met jouw bericht wek je gewoon de indruk dat VLC dat kan, in een ervaringen topic schept dat een verwachtingspatroon, puur omdat je (misschien kort door de bocht) stelt dat VLC alles kan afspelen. Dat is gewoon niet het geval. Je ontkomt niet aan converten (of dat nu on the fly is of niet). Er is momenteel geen app die deze hardwarebeperking het hoofd biedt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:36
dat converteren heb ik allemaal ook geen zin in.... teveel tijd, en streamen werkt buitenshuis niet... ik download gewoon in divx kwaliteit en dat ziet er prima uit op de iPad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik bijna mijn iPad :D,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 10:44

nielsvv

100% Afol

Enkel is vlc bijna onbruikbaar na de laatste update, loopt telkens vast.

Bricklink Store - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Vandaag TouchPad app gekocht, zo kan ik iPad gebruiken als mousepad voor mijn Macbook, werkt wel prettig eigenlijk. Voornamelijk voor internetten, want voor het typewerk gebruik ik weer liever mijn fysieke toetsenbord van de macbook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Joarie schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:45:
[...]

Dat zou ik ook wel willen weten. Net lopen stoeien om de links bv in Pages te krijgen, maar dan is er geen mogelijk om ze actief te krijgen. Hetzelfde geldt voor synchronisatie met iTunes.

Iemand?

(wel Ziggo gebruiker hier...voordat daar een opmerking over komt)
Je kan de specifieke post ook via "Add to Homescreen" aan je lijst met Apps toevoegen, zodat het lijkt alsof je een App opent wanneer je dit Icon aanklinkt.

Ook kan je een van de volgende sites voor dit doeleind gebruiken:
- http://iPad.JunkieXP.com/TVStreams
- http://basvanderploeg.nl/itv/#home
- https://www.ziggo.nl/#spotlight/televisie/live-tv/
Hopelijk heb je er wat aan.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 22:32
nielsvv schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:31:
Enkel is vlc bijna onbruikbaar na de laatste update, loopt telkens vast.
ik moet zeggen dat ik er de laatste tijd toch minder last van heb. Misschien ligt het aan enkele codecs ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
Heb zitten zoeken op Google maar kan het antwoord niet vinden

het volgende: Op mijn werk heb ik itunes waarmee ik mijn iPhone sync. Ik krijg vanavond een iPad, die wil ik thuis syncen. Kan dat met hetzelfde itunes account wat ik al heb voor mijn iPhone?

Krijg ik dan de apps die ik al gekocht heb thuis ook te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greekmaster schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:19:
Heb zitten zoeken op Google maar kan het antwoord niet vinden

het volgende: Op mijn werk heb ik itunes waarmee ik mijn iPhone sync. Ik krijg vanavond een iPad, die wil ik thuis syncen. Kan dat met hetzelfde itunes account wat ik al heb voor mijn iPhone?

Krijg ik dan de apps die ik al gekocht heb thuis ook te zien?
Ja! Je kan maximaal 5 computers autoriseren om je iTunes account te gebruiken.
Wel ff alle aankopen die op je iPhone staan overzetten op je thuis computer dan kan je ze daarna zonder problemen op je iPad zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Alleen de native iPad apps kan je natuurlijk niet openen op je iPhone.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En native iPhone / iTouch apps zijn qua uiterlijk niet echt bijzonder op de iPad :p (universele Apps zijn stukken beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:23:
[...]

Ja! Je kan maximaal 5 computers autoriseren om je iTunes account te gebruiken.
Wel ff alle aankopen die op je iPhone staan overzetten op je thuis computer dan kan je ze daarna zonder problemen op je iPad zetten
Bedankt voor de info, ga vanavond even uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand (goede) ervaringen met een toetsenbordje voor de Ipad?

Het zal veel mensen als een raar product in de oren klinken (koop dan een netbook!) maar ik gebruik de Ipad om via SSH, Linux servers te beheren en dat bevalt me eigenlijk heel erg goed, het scherm heeft het goede formaat om een terminal in te laten zien en is lekker helder.

Alles goed en wel....
Behalve dan dat on-screen keyboad dat prima volstaat voor de meeste zaken maar eigenlijk niet geschikt is om veel op te typen, al helemaal niet als je veel speciale tekens wil gebruiken. (even een Perl scriptje aanpassen...)

De CLI is eigenlijk perfect op de Ipad en ik heb geen netbook, alleen een laptop van m'n werk. (zwaar, groot, lomp)

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:30:
Heeft iemand (goede) ervaringen met een toetsenbordje voor de Ipad?

Het zal veel mensen als een raar product in de oren klinken (koop dan een netbook!) maar ik gebruik de Ipad om via SSH, Linux servers te beheren en dat bevalt me eigenlijk heel erg goed, het scherm heeft het goede formaat om een terminal in te laten zien en is lekker helder.

Alles goed en wel....
Behalve dan dat on-screen keyboad dat prima volstaat voor de meeste zaken maar eigenlijk niet geschikt is om veel op te typen, al helemaal niet als je veel speciale tekens wil gebruiken. (even een Perl scriptje aanpassen...)

De CLI is eigenlijk perfect op de Ipad en ik heb geen netbook, alleen een laptop van m'n werk. (zwaar, groot, lomp)

Iemand?
Dit geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
of gewoon de bluetooth wireless keyboard van apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toetsenbord van Apple heb ik wel gezien, maar ik vroeg me af of er mensen ervaring mee hebben, en met eventueel producten van een derde partij.
Recenties van het apple toetsenbord zijn niet heel goed dus ik twijfel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:51:
....maar ik vroeg me af of er mensen ervaring mee hebben, en met eventueel producten van een derde partij.
Ik heb hier nog een El Cheapo Silvercrest toetsenbordje liggen van de Lidl, bedoeld voor Windows.
Dat ding blijkt goed te werken met de iPad!

Ok, het is geen topding, maar dikke kans dat andere BT keyboards het ook doen. Logitech, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ReneK schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:38:
[...]Ok, het is geen topding, maar dikke kans dat andere BT keyboards het ook doen. Logitech, bijvoorbeeld.
Ja, mijn opvouwbare ThinkOutside keyboard doet het ook prima op de iPad (ook bluetooth).

Ik heb trouwens helemaal geen problemen met het officiele Apple BT toetsenbord, werkt super op mijn Mac en gaat een eeuwigheid mee op batterijen. Ik heb nog de oude 3-penlite versie (de nieuwe doet het met 2)

Ik gebruik die alleen niet op de iPad omdat hij zo groot is, die opvouwbare vind ik handiger mee te nemen voor die enkele keer dat ik hem nodig heb.

[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 07-01-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank Renek en Prutser :)
Ik ga eens naar die opties kijken. Het mag ook niet teveel gaan kosten, want ik ga het enkel gebruiken bij SSH sessies. Bij "gewoon" gebruik, beetje surfen, gamen etc ga ik gewoon het on-screen toetsenbord gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Lol.

Ik denk ik neem mijn ipad eens mee naar het werk....

dus ik begin met een vet racespel, wat grafich hoogstaande spelletjes.... niemand geintreseerd.

Ik laat " zap a minion" zien, (ongeveer rond 10:00 uur vanochtend)
NIEMAND is meer aan het werk.... er werden ter plekke 2 ipads besteld... en er is een "zap een minion" wedstrijd georganiseerd....

zo simpel... zo succesvol.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Decon Frost schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:32:
NIEMAND is meer aan het werk.... er werden ter plekke 2 ipads besteld... en er is een "zap een minion"
Iets soortgelijks is dat niemand bij ons op het werk snapte "wat je met zo'n aaipet moet". Totdat ik er eentje voor softwareontwikkeling kreeg, waarna er nog eentje volgde die regelmatig door mensen mee naar huis wordt genomen. In no-time waren er 4 mensen die zelf zo'n ding gekocht hebben, waarvan 2 er nog eentje bij hebben gekocht omdat het moeilijk delen met vrouwlief was :+ Wij hebben er hier thuis ook twee, al sinds de introductie, en ze worden enorm veel gebruikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Exirion schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:40:
[...]

Iets soortgelijks is dat niemand bij ons op het werk snapte "wat je met zo'n aaipet moet". Totdat ik er eentje voor softwareontwikkeling kreeg, waarna er nog eentje volgde die regelmatig door mensen mee naar huis wordt genomen. In no-time waren er 4 mensen die zelf zo'n ding gekocht hebben, waarvan 2 er nog eentje bij hebben gekocht omdat het moeilijk delen met vrouwlief was :+ Wij hebben er hier thuis ook twee, al sinds de introductie, en ze worden enorm veel gebruikt.
Het is inderdaad handig als iemand je een keer laat zien wat je er allemaal mee kunt. Zo een nieuw concept is voor de mensen ook moeilijk te begrijpen. Ze komen in princiepe niets te kort.. Maar als ze zien wat het is, en hoe het werkt....
Ik ken zat mensen die er een kopen... wegleggen in de kast. Vervolgens kom ik langs... installeer wat apps... en het ding licht nooit meer stil.

Daarom begin ik ook alteid met het installeren van een TV gids. Dan licht hij ieder geval voortaan op de bank.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Decon Frost schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:32:
Lol.

Ik denk ik neem mijn ipad eens mee naar het werk....

dus ik begin met een vet racespel, wat grafich hoogstaande spelletjes.... niemand geintreseerd.

Ik laat " zap a minion" zien, (ongeveer rond 10:00 uur vanochtend)
NIEMAND is meer aan het werk.... er werden ter plekke 2 ipads besteld... en er is een "zap een minion" wedstrijd georganiseerd....

zo simpel... zo succesvol.
En gewerkt word er niet meer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:56:
[...]

En gewerkt word er niet meer? :+
Als de baas in de buurt komt, dan krijgen ze vanzelf wel een pushbericht ter waarschuwing O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:18:
[...]

Ik kan me in dit verhaal helemaal vinden, had hem voor mijn vrouw gekocht om te internetten (hyves, potje kaarten, de krant) maar ze vind het niet handig, vooral het vasthouden is niet handig als je in een stoel zit en je hem niet kan neerleggen op de leuning. Dus ze gebruikt weer gewoon de laptop.. ik ben nu de enige gebruiker en speel angrybirds in bed.. dure spelcomputer :)
LOL hahah das idd een dure spelcomputer jah :) Nou ik wilde hem weer terugbrengen naar de Mediamarkt maar dit ging helaas niet omdat Apple producten niet weer teruggenomen kunnen als eenmaal de verzegeling van de verpakking weg is |:( Maar mijn vriendin is hem liever rijk dan kwijt en op aandringen van m'n vriendin mag die toch nog (ff) blijven.... Wacht lekker ff af wanneer ze met een fatsoenlijke jailbreak komen voor OS 4.2 misschien dat die dan een stuk interessante voor mij gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
Donstil schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:15:
Mensen overdrijven graag als ze zelf iets niet begrijpen.

Ook op een Windows machine kun je foto's syncen met je iPad. Gewoon door een map toe te voegen onder Foto's in iTunes.

Heeft niets met de "Apple manier" te maken. Je hebt je er gewoon niet in verdiept en/of je snapt het niet.
maar als ik dat nou helemaal niet wil?? ik wil gewoon bestand voor bestand kunnen uploaden naarn mijn Ipad. En niet via een speciale Apple prog waar ik alleen maar mappen kan kiezen die gesync gaan worden.

Ik, wil gewoon dat ik het ding kan aanpluggen of via netwerk en dan in de mappen van de ipad kan browsen en siimpel een bestand naar toe kan slepen en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaos94 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:22:
[...]

maar als ik dat nou helemaal niet wil?? ik wil gewoon bestand voor bestand kunnen uploaden naarn mijn Ipad. En niet via een speciale Apple prog waar ik alleen maar mappen kan kiezen die gesync gaan worden.

Ik, wil gewoon dat ik het ding kan aanpluggen of via netwerk en dan in de mappen van de ipad kan browsen en siimpel een bestand naar toe kan slepen en vice versa.
Ooit gehoord van Dropbox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16
De VLC App is nog wel erg 'ruw' moet ik zeggen. HD speelt hij niet af; Maar ook 480p Divx rips gaan lang niet altijd goed. Bijvoorbeeld videos met 5.1 sound spelen bij mij enkel het achtergrondgeluid af! Heerlijk rustig...maar je film is niet echt kijkbaar. Ook subs werken niet. Wordt tijd dat ze VLC dus weer updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
Donstil schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:27:
[...]

Nope.
Niet betalen is ook niet krijgen.

[...]

Als je een iPad gaat kopen omdat het een laptop moet vervangen dan ben je eigenlijk al verkeerd bezig.
Een Tablet (iPad in dit geval) is niet bedoelt als device ipv een Macbook(pro)/Laptop maar als device TUSSEN je Smartphone en MAcbook(Pro)/Laptop zoals je zelf al aangeeft.

iOS (niet iPhone os) is een prachtig platform voor dit soort machines. Wat je juist niet zou moeten willen is een echt OS op een kleine tablet, alles wordt dan priegelig en te complex wat weer opgevangen moet worden met HTC Sense achtige rommel. We hebben dit jaren geleden gezien met Microsoft XP TabletPC Edition en dat is niet voor niets geen succes geworden.

Dat je er geen Firefox op kunt installeren is geen probleem van de iPad maar een probleem wat bij mozilla ligt. Zei hebben immers nog geen Firefox uitgebracht voor de iPad en iets wat er niet is kun je idd niet installeren :P
(er zijn wel andere browsers voor de iPad en zelfs eentje met Flash)
[afbeelding]
Ik heb nooit beweerd dat ik een tablet machine wil die gelijk staat aan een PC/laptop. Het enige wat ik heb gezegd is dat ik de Ipad heb gekocht ter vervanging van mijn laptop die ik voornamelijk nog gebruikte voor het internetten. Verder dacht ik dat Apple met de komst van de Ipad echt iets nieuws op de markt heeft gezet en die twee dingen hebben me heel erg aangesproken om de Ipad te kopen. Maar dat ik achteraf toch bewust ben geworden dat de Ipad eigenlijk helemaal niet iets vernieuwend is omdat het eigenlijk een Ipod met een 9.7 inch scherm. En vind gewoon dat de Ipad teveel leunt op de Ipod ipv de laptop en dat had ik graag anders gezien. En niet zozeer dat het een laptop zonder toetsenbord moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
kmf schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:43:
Ik begrijp niet hoe je als tweaker zijnde, iemand die bovenbemiddeld kennis over computergebruik heeft, niet begrijpt wat de intentie is van itunes en het synchen van foto's...

De applegedachte is gewoon dat er 1 centrale hub is voor je data. Je iphone, ipod, ipad zijn sattelieten die deze dat consumeren. Bewerkingen gaan daar vandaan. Zo komen jouw foto's geoptimaliseerd en gesorteerd op de apparaten. Die sattelieten zijn niet bedoeld om de data te verwijderen. Daar heb je je werkplek voor.

Voor "op reis internetcafe" en "screenshots" werkt het anders. , dan is jouw ipad/ipod een scratchbook die nog na afloop gesorteerd moet worden.
Foto's op je camera kan je importeren, ordenen, verwijderen op je ipad, maar die zitten in een apart mapje. Je moet die na afloop nog in de centrale hub donderen.
Volgens mij is die Apple gedachte met Itunes juist het voorkomen van het illegaal kopieren van files van andere devices/computers.. Itunes is in eerste instantie ontwikkeld om verzekerd te zijn dat er niet illegaal gekopieerd/gedownload wordt..

Goed voor de muziekhandel etc, minder goed voor de consument zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
chaos94 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:55:
[...]

Volgens mij is die Apple gedachte met Itunes juist het voorkomen van het illegaal kopieren van files van andere devices/computers.. Itunes is in eerste instantie ontwikkeld om verzekerd te zijn dat er niet illegaal gekopieerd/gedownload wordt..

Nou, dat is goed gelukt zeg. Ik heb nog geen enkele liedje, serie of film gekocht via iTunes 8)7
Wel heb ik al mijn mp3tjes kunnen categoriseren in iTunes en wat geleerd dat die automatische playlists toch wel heel wat beter werkt dan zelf folders aanmaken en mp3tjes erin kopiëren...
Naja, categoriseren.... Itunes mocht eenmalig alle mp3tjes van m'n nas indexeren en daarna heb ik niks meer gedaan.

Maar ieder z'n ding. Je kanaltijd je iPad nog verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
kmf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:15:
[...]

Nou, dat is goed gelukt zeg. Ik heb nog geen enkele liedje, serie of film gekocht via iTunes 8)7
Wel heb ik al mijn mp3tjes kunnen categoriseren in iTunes en wat geleerd dat die automatische playlists toch wel heel wat beter werkt dan zelf folders aanmaken en mp3tjes erin kopiëren...
Naja, categoriseren.... Itunes mocht eenmalig alle mp3tjes van m'n nas indexeren en daarna heb ik niks meer gedaan.

ik zeg ook niet dat het hun gelukt is maar dat dat wel hun gedachte is :)
iig wordt het al wat lastige als je bv je Iphone/Ipad bij iemand anders met zijn computer wil synchroniseren om daar het spul van af te plukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
chaos94 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:32:
[...]

Iig wordt het al wat lastige als je bv je Iphone/Ipad bij iemand anders met zijn computer wil synchroniseren om daar het spul van af te plukken...
Mweh, als ik het zelf niet kan vinden (afgelopen 5 jaar niet meer gebeurd), zeg ik wel dat ze het even moeten opsturen via email of dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:58
domme vraag misschien... maar kan je eigenlijk SMS'en met de Ipad? (3g versie dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbrouwers123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 23:10
dieter0901 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 18:35:
domme vraag misschien... maar kan je eigenlijk SMS'en met de Ipad? (3g versie dan)
Nee, niet via het "normale" netwerkcircuit (wel via sommige internetdiensten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:15:
[...]

Ik betaal gewoon keurig voor muziek, films en serie's (films en serie's niet allemaal moet ik eerlijk zeggen).

Dat gaat echt geweldig via iTunes.
Ik zou dan ook zo 123 geen andere app weten op de mac die dat allemaal zo mooi kan bundelen (de Winkel. de opslag en ook de connectie tussen me apparaten)
chaos94 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:22:
[...]

En waarom koop je dan een iPad? Het is toch een algemeen gegeven dat een iPod/iPhone/iPad met iTunes werkt? Mocht je dit niet geweten hebben (kan ik me voorstellen) had je altijd informatie kunnen inwinnen voor de koop of er vanaf kunnen zien.

Kan je hier echt niet mee leven dan zijn er gelukkig inmiddels andere opties. Bv de GalaxyTab of andere op android gebaseerde tabs.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 08-01-2011 00:10 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
In heb een iPad en een iPhone en ik sync ze nooit met iTunes. Ik heb het ook nog niet nodig gehad. Enige keren dat ze aan de pc hangen is voor een iOS update. Verder gaat alles via Dropbox, Spotify en het internet. Werkt perfect. Nog een voordeel, ik heb beide apparaten in de 16GB versie en ruimte over :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gisteren had ik het met m'n vader erover om een tweedehands iPad 32 GB (zonder 3G) te kopen i.p.v. een spiksplinternieuwe iPad 16 GB (zonder 3G) uit de winkel, maar hij zegt dat ik voor muziek m'n iPod touch kan gebruiken. Dat is ook wel zo, want thuis zit ik toch nauwelijks met oordoppen in. Meer met m'n iPod in het speaker dock.

16 GB lijkt me voldoende voor apps en af en toe een film, of valt dat vies tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42
syltheboy schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:31:
Gisteren had ik het met m'n vader erover om een tweedehands iPad 32 GB (zonder 3G) te kopen i.p.v. een spiksplinternieuwe iPad 16 GB (zonder 3G) uit de winkel, maar hij zegt dat ik voor muziek m'n iPod touch kan gebruiken. Dat is ook wel zo, want thuis zit ik toch nauwelijks met oordoppen in. Meer met m'n iPod in het speaker dock.

16 GB lijkt me voldoende voor apps en af en toe een film, of valt dat vies tegen?
Dat is ook mijn ervaring. De iPad is te groot om als mediaspeler te gebruiken, en dat doe ik dan ook niet.
Zelfs films erop kijken doe ik eigelijk niet, het converteren kost me zodanig veel tijd dat ik hem ondertussen al gekeken heb.

16GB is in mijn gebruik meer dan genoeg ruimte. Enkel wanneer je navigatie erop wilt gebruiken, kan 32GB of groter handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy

ik heb ook geen muziek op mijn ipad 16GB, dat luister ik wel op mijn iphone...
Genoeg ruimte over voor veel apps en films erop te zetten! vooral films kijken doe ik vaak met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mn (16GB) iPad wel gewoon om muziek mee te luisteren, en dat dan via AirTunes icm mn AirPort Express :+ of via mn koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

chaos94 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 16:55:

Euh? :?

Volgens die redenering is het in de rekken zetten van doosjes en de CD's achter de kassa bewaren, zoals bijna alle muziekwinkels doen, ook 'minder goed voor de consument zelf..'

Dat vind ik een toch wel erg vreemde redenering.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor thuis wel ja. Streaming audio is op papier natuurlijk heel leuk maar als je hem eens mee neemt op (bv) vakantie dan kun je daar weer vrij weinig mee.

Juist omdat ik hem ook vaak in het vliegtuig gebruik heb ik voor een grotere gekozen en staat me muziek echt op me iPad. (in het vliegtuig werkt spotify niet zo lekker namelijk 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:02:
Ik gebruik mn (16GB) iPad wel gewoon om muziek mee te luisteren, en dat dan via AirTunes icm mn AirPort Express :+ of via mn koptelefoon.
Net of je met 16gb geen ruimte hebt om je mp3's op de ipad te zetten ipv de airport :/

Ik heb ook een 16gb en dat vind ik zelf meer als genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17
Donstil schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:47:
[...]

Voor thuis wel ja. Streaming audio is op papier natuurlijk heel leuk maar als je hem eens mee neemt op (bv) vakantie dan kun je daar weer vrij weinig mee.

Juist omdat ik hem ook vaak in het vliegtuig gebruik heb ik voor een grotere gekozen en staat me muziek echt op me iPad. (in het vliegtuig werkt spotify niet zo lekker namelijk 8)7 )
Wel via offline playlists :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kassad schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:57:
[...]

Wel via offline playlists :)
Die weer opgeslagen moeten worden en dan is er dus geen voordeel meer lijkt me?
DJH schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:52:
[...]

Net of je met 16gb geen ruimte hebt om je mp3's op de ipad te zetten ipv de airport :/

Uiteraard wel maar bv mijn muziek in AAC is al 9gb en dat is helemaal zo veel niet. De iPad 16gb is 14gb en dan blijft er wel verdacht weinig over voor films en apps.

Een magazine van bv project is al 500mb.
Zit een 16gb toch zo vol?

Edit: nog een voorbeeldje. Ik ben in 2010 een maandje naar de vs geweest. Deed ik continu me iPhone4 foto's/filmpjes backupen op me iPad via die camera kit. Was al snel 5gb geworden. Dan moet je echt keuzes gaan maken als je een iPad 16gb hebt en moet er dus content verdwijnen voordat er iets anders op kan. Dat zie ik persoonlijk niet zitten en ben daarom voor een grotere gegaan. Prijs verschil is ook niet gigantisch natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 08-01-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

[...]

Ik dacht een maand of twee geleden ook dat ik 16GB nooit vol zou krijgen. Nu staat er Infinity Blade, twee Monkey Islands, 7th Guest, The Settlers, Civilization en nog een flink aantal spellen, apps en boeken op en ik heb nog maar 800MB vrij zonder er ook maar een mp3'tje opgezet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
iid, games en apps worden steeds groter. Voordat de ipad verkrijgbaar was, waren er al apps uit, Toen Lonely Planet met een app uitkwam van 350MB was dat de grootste. Nu is een beetje game al gauw 500MB.

Natuurlijk, iedereen gebruikt z'n ipad anders, misschien dat voor non-gamers en degene die de ipad enkel gebruiken voor surfen en mail (de netbookoverstappers zullen we maar zeggen) hebben aan 16GB wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

AirTunes is dan ook als streaming vanaf de iPad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02
Ik heb zelf gekozen voor de 32Gb WiFi variant, juist omdat ik er achteraf niet achter wilde komen dat de 16Gb toch net niet groot genoeg was.

Vooralsog staat er een beetje muziek op ( heb in totaal zo'n 75Gb aan muziek, en daar heb ik weer een iPod classic voor ), welgeteld 1 film ( via handbrake ) en een heleboel apps....
En de apps vind ik nog het leukste, beetje uitproberen wat je leuk vind, beetje pielen...

Verder ben ik er reuze blij mee, en heb ik hem wel gekocht als vervanger van m'n laptop, maar dat kwam omdat ik met de laptop alleen maar een beetje deed internetten en mailen.

Zo tik ik dit berichtje nu op m'n iPad in de badkamer, terwijl mijn dochtertje in bad zit en ondertussen gebruik ik DS Audio om tegelijkertijd naar muziek te luisteren......ideaal !!
( zeg Donstil.....kom binnenkort toch een bakkie bij je doen hoor.....zag laatst dat we bijna buren zijn :-) )

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nou, voor spellen gebruik ik m'n Nintendo DS XL gewoon. En op m'n iPod touch heb ik ook niet echt veel spellen, want de meeste vind ik geen reet aan. Dan heb ik toch liever een spiksplinternieuwe 16 GB, waarvan ik zeker weet dat er niets mee gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 21:43

SkyStreaker

Move on up!

ondertussen type ik nu dit bericht via itap. het is even een beetje uitzoeken hoe het werkt. maar dit is een ideaal remote desktop tooltje die het nog prima doet ook!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]chaos94 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:32[/message]:
[...]

iig wordt het al wat lastige als je bv je Iphone/Ipad bij iemand anders met zijn computer wil synchroniseren om daar het spul van af te plukken...
Long live Jailbreak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric H schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:10:
( zeg Donstil.....kom binnenkort toch een bakkie bij je doen hoor.....zag laatst dat we bijna buren zijn :-) )
Haha Ooh vertel. Ook oud-beijerland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Nee, al heb ik daar wel ruim 20 jaar gewoond, ben er ook geboren en getogen

Ben de groei van obl ontvlucht, en ben een dorpje opgeschoven.
Woon nu al weer ruim 10 jaar in Goidschalxoord

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
hebbehebbehebbeu :9~

Afbeeldingslocatie: http://i287.photobucket.com/albums/ll144/passchier2007/4ae01703.png

Atari and Ion bring the authentic arcade experience to the iPad with iCade

ThinkGeek made a pretty convincing April Fools’ prank last year: the iCade cabinet for theiPad. Now, thanks to the keen beans at Ion, the two companies held hands and turned this totally rad concept into reality. Find out the details after the break.

If you remember the original mockups by ThinkGeek, they looked like this. Very similar to what Ion has come up with, makes it pretty clear where the inspiration came from.

Come late spring, retro gaming enthusiasts will be able to pick up one of these well-built Bluetooth joystick kits for $99 direct from Ion, and eventually they’ll make it across the pond for about €99 and £79.

Don’t worry, there’ll be plenty of classic games available to suit the iCase courtesy of Atari, who’s already got Asteroids working beautifully on the iPad (and it’s actually a lot harder than it looks); any iOS game that takes a Bluetooth input peripheral should also play nice with the iCade.

According to Ion, the iCade “ensures safe loading and unloading of your iPad,” as well as a secure fit. It also positions the iPad at a decent viewing angle for arcade play. The stick and buttons, by the way, will operate via Bluetooth.

The kicker here is that Ion’s business partner, Atari, will be publishing “a huge suite” of classic games to market with the device. In the press release, the only game name-dropped is Asteroids, but I’d imagine that we’ll also see ports of Centipede, Tempest, Missile Command, Crystal Castles, Super Breakout, andGravitar at the very least. Curiously enough, some of these games have alreadybeen released by Atari, but were pulled early last year. We’ll have to wait and see how different these re-released games turn out being.
http://www.ipad.net/atari...-the-ipad-with-icade.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier alvast wat foto's van de iPad2.

http://welingelichtekring...over-een-paar-weken2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 23:28

Nicap

Tsssk....

Ik wil nog wel eens een film verwijderen van m.n synology nas. Nu moet ik dat met de laptop doen, omdat ik met de iPad niet weet hoe ik bestanden moet verwijderen op m,n nas. Normaal gesproken doe ik dat met de rechtemuisknop, maar dat gaatbop de iPad lastig. Weet iemand hoe ik bestanden kan selecten op de nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:06:
Hier alvast wat onbevestigde foto's van een Chinese fabrikant van cases voor de opvolger van de originele iPad2.

http://welingelichtekring...over-een-paar-weken2.html
There, I fixed it for you ;)

Of het werkelijk het apparaat zal zijn, moeten we nog zien. Een paar "leaks" van de originele iPad:

Afbeeldingslocatie: http://seecho.com/blog/wp-content/uploads/2009/08/itouch-ipad-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/newsimages/Item12010/small_apple-tablet.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tablet-news.com/wp-content/uploads/2010/01/Apple_iPad_leak.jpg

Afbeeldingslocatie: http://iphoneindia.gyanin.com/wp-content/uploads/2010/01/apple-ipad-leaked-image2.jpeg

Etc etc.
Geduld hebben, dan sta je niet voor idioot binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Phuncz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:56:
[...]
Etc etc.
Geduld hebben, dan sta je niet voor idioot binnenkort.
Het gaat hier wel om een ontwerp dat op CES te bezichtigen was, dus niet iets wat met een vage oorsprong op youtube gedumpt is. Deze fabrikant loopt dus ook het risico om op CES voor gek te staan.

En deze casefabrikant is niet de enige die deze nieuwe vorm heeft laten doorschemeren, hij kwam ook uit de plaatjes op alibaba naar voren. Dat Apple die heeft laten verwijderen geeft ze nog meer waarde, want het is tot nu toe nog nooit voor gekomen dat ze iets hebben laten verwijderen dat geen echt Apple ontwerp was. (Ik vraag me ook af of dat uberhaupt wel zou mogen aangezien het copyright van nep ontwerpen immers niet bij Apple rust).

De case fabrikanten zijn bovendien de laatste jaren bijzonder goed op de hoogte, zo waren er ook al iPod nano cases te zien met de nieuwe, radicaal veranderde vorm (het huidige touchscreen model).

Dus ik ben het absoluut met je eens, het is een gerucht, maar ik denk wel dat het wat meer waarheidsgehalte heeft dan de voorbeelden die je laat zien. Van sommige van die was het bij voorbaat al duidelijk dat het een fake was. Ik hoop trouwens wel dat het hem niet wordt want ik vind hem lelijker dan het bestaande model :) Al is de platte onderkant wel handig want dat gewiebel is vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz, de vraag is wie hier voor idioot staat gezien je arrogante en aanmatigende reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nicap schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:40:
Ik wil nog wel eens een film verwijderen van m.n synology nas. Nu moet ik dat met de laptop doen, omdat ik met de iPad niet weet hoe ik bestanden moet verwijderen op m,n nas. Normaal gesproken doe ik dat met de rechtemuisknop, maar dat gaatbop de iPad lastig. Weet iemand hoe ik bestanden kan selecten op de nas?
File manager van de synology webpagina gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:26:
Phuncz, de vraag is wie hier voor idioot staat gezien je arrogante en aanmatigende reactie.
Mijn excuses, het was niet als persoonlijke aanval bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke tijden breken weer aan.
De iPad mockup's en "gelekte" iPad's komen er weer aan.

Persoonlijk kan ik me nog niet echt voorstellen dat Apple de nieuwe iPad echt als iPad2 gaat verkopen.
Zover ik weet (of me kan herrinneren) gebruikt Apple eigenlijk nooit "2" als nieuwe aanduiding.

Nieuwe iPod's/Mac's heten ook nooit iPodNano6 maar simpelweg iPodNano.
Achter de schermen heet (bv) de nieuwe nano wel Nano6Gen maar er staat geen Nano6 op.

Met dat in het achterhoofd moet die mockup wel fake zijn. 128gb kan opzich wel maar ik verwacht niet dat het 32/64/128 zal worden ALS er een 128gb komt dan blijft de 16gb er ook nog wel in. De verkopen laten immers zien dat de 16gb voor veel mensen goed genoeg is (of mensen denken bij aanschaf dat een 16gb goed genoeg is)

Wat verwachten jullie in de nieuwe iPad?
Ik gok op een scherm met meer DPI (geen retina) en een camera op de front en hoop dat er geen camera aan de achterkant in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

kmf schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:31:
[...]

En hoe krijg ik dan met m'n ipad een scherm zoals ik op de laptop krijg met de rechtermuisknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Ik verwacht juist wel front and back camera, dat de resulutie hoger getild gaat worden lijkt me ook onontkoombaar.

Verder verwacht ik eigenlijk meer een styling naar iPhone4 voorbeeld.

Voor de rest laat ik me verrassen :)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Front camera snap ik wel voor Facetime enzo, maar back camera vind ik op zo'n groot apparaat eigenlijk een beetje nutteloos :P Heb ook wel eens gezien dat iemand met een Galaxy Tab een foto ging maken en dat zag er al debiel uit, en dan te bedenken dat de iPad nog een maatje groter is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabasco
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-03 09:05
Never mind

[ Voor 143% gewijzigd door tabasco op 09-01-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GekkePrutser schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:20:
Het gaat hier wel om een ontwerp dat op CES te bezichtigen was, dus niet iets wat met een vage oorsprong op youtube gedumpt is. Deze fabrikant loopt dus ook het risico om op CES voor gek te staan.
Nee. Iemand heeft een in een onbewaakt ogenblik achtergelaten apparaat op de foto gezet. Niemand weet met zekerheid wat het is, waar het is en waarom het ding rondslingert. Er zijn nog twee foto's en de laatste daarvan maakt het gelijk ongeloofwaardig. De UI van het ding lijkt in niets op iOS en op alle mogelijke manieren op een Chinese ripoff. Lelijke, rare iconen met 256 kleurtjes, geen spoor van een hogere resolutie, eerder lager, vervormde verhoudingen binnen de plaatjes van de iconen (kijk eens goed naar het BMW-logo camera-icoon) of ronduit belachelijke wijzigingen. Wat moet een iOS-device met een 'Favorites'-icoon?

Niks 'bezichtingen', en al helemaal geen flard van een officieele presentatie. Niets meer en niets minder dan een gerucht, net zoals de rest.

[ Voor 9% gewijzigd door burne op 09-01-2011 21:49 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Sommige mensen willen iets te hard geloven idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zelfs minder dan een gerucht. Dat is zo nep als maar kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nicap schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:34:
[...]

En hoe krijg ik dan met m'n ipad een scherm zoals ik op de laptop krijg met de rechtermuisknop?
Ik weet niet hoe jouw laptopscherm er uit ziet, maar ik doe het zo:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/73nxna.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Het heeft geen zin om te discussieren of de nieuwe ipad op die mockups lijkt of niet, dat zien we vanzelf wel over een paar weken.

Wat WEL interessant is, is om je verwachtingen op te schrijven.

Ik verwacht zelf:
(hoop)
dunner
lichter
sneller SOC (dualcore)
hogere dpi (ik denk 1200x1024)

(zal wel komen, maar hoeft van mij niet)
front camera
back camera

(wens, en zal niet komen de komende generaties)
aangepast ipadlayout zodat beter gebruik wordt gemaakt van de screen estate van de ipad voor home screen.
lock screen uitschakelbaar
resolutie van 2000px breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou ook wel een frontcam willen zien icm een iChat applicatie.
Vind al die iChat clients uit de store toch net niet lekker werken.

1200x1024 kan ik me ook wel in vinden en is makkelijk te realiseren icm de huidige resolutie.
Sneller is altijd wel kom maar geen must (heb niet het gevoel dat ik dat nu mis)
Back camera liever niet.
Dunner en lichter altijd lekker. Vooral als hij dunner zou worden vergroot dat het gadget gehalte enorm.
Eric H schreef op zondag 09 januari 2011 @ 09:29:
Nee, al heb ik daar wel ruim 20 jaar gewoond, ben er ook geboren en getogen

Ben de groei van obl ontvlucht, en ben een dorpje opgeschoven.
Woon nu al weer ruim 10 jaar in Goidschalxoord
Haha ooh dat is dichtbij idd. Mocht je ooit met een probleem zitten dan wip je maar langs.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 09-01-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Er zijn momenten waarbij extra power wel handig kan zijn. Bij mij is dat bij het laden van complexe PDFjes, en openen van comics bestanden (uitpakken). Maar een dual core zorgt er misschien wel voor dat een paar extra soorten filmpjes afgespeeld kunnen worden met oplayer.

(nog iets voor de wensenlijst: hardware acceleration voor 3rd party appmakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:56:
[...]

Mijn excuses, het was niet als persoonlijke aanval bedoeld.
Apologies accepted, u bent een heer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

kmf schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:00:
[...]

Ik weet niet hoe jouw laptopscherm er uit ziet, maar ik doe het zo:

[afbeelding]
ok, maar ik heb dsm3.0 er niet op staan. Dus als ik dsm3.0 op m'n nas zet dan kan ik net zoals op jou screenshot bestanden selecteren en acties starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Lijkt me wel hè, anders kan je op de demo van synology zelf even testen als je het niet vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:03
GekkePrutser schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:20:
[...]

En deze casefabrikant is niet de enige die deze nieuwe vorm heeft laten doorschemeren, hij kwam ook uit de plaatjes op alibaba naar voren. Dat Apple die heeft laten verwijderen geeft ze nog meer waarde, want het is tot nu toe nog nooit voor gekomen dat ze iets hebben laten verwijderen dat geen echt Apple ontwerp was. (Ik vraag me ook af of dat uberhaupt wel zou mogen aangezien het copyright van nep ontwerpen immers niet bij Apple rust).

De case fabrikanten zijn bovendien de laatste jaren bijzonder goed op de hoogte, zo waren er ook al iPod nano cases te zien met de nieuwe, radicaal veranderde vorm (het huidige touchscreen model).

Dus ik ben het absoluut met je eens, het is een gerucht, maar ik denk wel dat het wat meer waarheidsgehalte heeft dan de voorbeelden die je laat zien. Van sommige van die was het bij voorbaat al duidelijk dat het een fake was. Ik hoop trouwens wel dat het hem niet wordt want ik vind hem lelijker dan het bestaande model :) Al is de platte onderkant wel handig want dat gewiebel is vervelend.
De hoesjesfabrikanten krijgen van Apple de afmetingen van de nieuwe iPad en waar de aansluitingen komen dmv een tekening or what so ever. Dus ze krijgen nooit te zien hoe de iPad eruit ziet. Dus dat de iPad er zo uit komt te zien is heeeeel klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Als VLC niet meer beschikbaar is, welke mp4/divx/etc-player is dan goed te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CineXPlayer is afaik de enige andere die op de iPad zelf avi's afspeelt. Maar alleen divx/xvid.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marketing iemand?

Ik bedoel wat kost het nou voor zo`n fabriek om een paar case hoezen in een andere vorm/ formaat te drukken.

Ze verzinnen gewoon een realistisch lijkende afmeting en geven de hoes een ipad2 naam en hoppa max reclame voor je bedrijfje. En iedere halve zool trapt erin :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Appleman schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:55:
[...]

De hoesjesfabrikanten krijgen van Apple de afmetingen van de nieuwe iPad en waar de aansluitingen komen dmv een tekening or what so ever. Dus ze krijgen nooit te zien hoe de iPad eruit ziet. Dus dat de iPad er zo uit komt te zien is heeeeel klein.
Ik heb er helaas geen bron meer van, volgens mij zag ik het ergens in m'n Pulse app voorbij komen, maar ik las dus ergens dat Apple helemaal geen specs (en dus ook geen afmetingen) vrijgeeft voor toekomstige devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

CyBeR schreef op maandag 10 januari 2011 @ 00:40:
CineXPlayer is afaik de enige andere die op de iPad zelf avi's afspeelt. Maar alleen divx/xvid.
Werkt dat in combinatie met de Ziggo streams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:31:
Ik gebruik op de iPad gewoon... File Manager :) Kost maar 2 euro, maar het werkt echt perfect. Bovendien kun je bestanden ook op de iPad opslaan voor later gebruik.

http://mygadgetcorner.com/home/archives/78

Enige waar ik nog tegenaanloop, is dat bestanden met maximaal 700kb/sec (5.6Mbit) opgehaald worden. Ik connect via 802.11n (via wrt320n) en kan er nog niet de vinger opleggen of de iPad, de software, of de router de bottleneck is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:09:
[...]

Ik gebruik op de iPad gewoon... File Manager :) Kost maar 2 euro, maar het werkt echt perfect. Bovendien kun je bestanden ook op de iPad opslaan voor later gebruik.

http://mygadgetcorner.com/home/archives/78

Enige waar ik nog tegenaanloop, is dat bestanden met maximaal 700kb/sec (5.6Mbit) opgehaald worden. Ik connect via 802.11n (via wrt320n) en kan er nog niet de vinger opleggen of de iPad, de software, of de router de bottleneck is.
Kom je met die app ook van buiten (via internet) op je NAS?
Ik heb de app filebrowser, maar kom daarmee met geen mogelijkheid via internet op mn NAS. In mn eigen wifi netwerk thuis heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Ik heb mijn ipad nu ongeveer een maand en ik ben er heel erg content mee.
Heb ook al een iphone 4, en dat vind ik ook een top ding, maar in sommige gevallen gewoon te klein.

Over de iPad.
Browsen gaat perfect, mail client is super, genoeg leuke apps, films kijken op dat ding is top (in de trein, auto, vliegtuig), accu duur vind ik echt super!

De iPad 2 laat ik denk ik sowieso aan mij voorbij gaan, ik verwacht niet zoveel verbeteringen.

Wat ik verwacht te zien:
-Meer RAM (512mb zou mooi zijn)
-Dunner design
-Front facing camera (Apple wil facetime meer draagvlak geven, dit is de manier denk ik. Ookal vind ik een iPad te groot om te gaan zitten videobellen, en de kwaliteit van de front camera van iphone 4 is niet goed genoeg om mooi beeld op ipad formaat te filmen en streamen)

Wat ik niet verwacht:
-Hogere resolutie scherm (De huidige resolutie is prima als je er niet met je neus bovenop gaat zitten. ook zal het met de huidige apps lastig worden om de resolutie ietstje te vergroten, dit wordt gewoon niet handig voor ontwikkelaars. Als ze dan iets willen doen moeten ze de resolutie verdubbelen, maar dat kan de cpu niet aan gok ik)
-Backcamera (de ipad is gewoon te groot om mee te gaan lopen filmen en fotograferen, als je door een stad loopt ga je niet je ipad meeslepen om er foto's mee te maken denk ik.)

Speculeren blijft leuk, maar een Apple weet je toch nooit iets zeker totdat het aangekondigd wordt.
Ik vind het echt knap hoe ze (m.u.v. iphone 4) het toch altijd zo geheim kunnen houden als je ziet dat ze er met grote teams aan werken, en in china allang bezig zijn met het zoeken van toeleveranciers van de producten en accessoiren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deBennie schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:16:

Kom je met die app ook van buiten (via internet) op je NAS?
Ik heb de app filebrowser, maar kom daarmee met geen mogelijkheid via internet op mn NAS. In mn eigen wifi netwerk thuis heb ik geen problemen.
Ik heb zelf mijn DS-209 niet remote beschikbaar, maar ik kan me goed voorstellen dat het mogelijk is door even de poorten 137, 138 en 139 te mappen in je router. Zo ver ik weet zijn dat de door SMB gebruikte poorten en de applicatie maakt gewoon gebruik van dat protocol. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mickjuh schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:09:
[...]

Werkt dat in combinatie met de Ziggo streams?
Nee natuurlijk niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hebben jullie nou ook dat je de iPad geen grote iPhone vind maar de iPhone meer een kleine iPad? :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:53:
Hebben jullie nou ook dat je de iPad geen grote iPhone vind maar de iPhone meer een kleine iPad? :D.
Get help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Donstil schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:27:
Leuke tijden breken weer aan.
De iPad mockup's en "gelekte" iPad's komen er weer aan.

Persoonlijk kan ik me nog niet echt voorstellen dat Apple de nieuwe iPad echt als iPad2 gaat verkopen.
Zover ik weet (of me kan herrinneren) gebruikt Apple eigenlijk nooit "2" als nieuwe aanduiding.

Nieuwe iPod's/Mac's heten ook nooit iPodNano6 maar simpelweg iPodNano.
Achter de schermen heet (bv) de nieuwe nano wel Nano6Gen maar er staat geen Nano6 op.

Met dat in het achterhoofd moet die mockup wel fake zijn. 128gb kan opzich wel maar ik verwacht niet dat het 32/64/128 zal worden ALS er een 128gb komt dan blijft de 16gb er ook nog wel in. De verkopen laten immers zien dat de 16gb voor veel mensen goed genoeg is (of mensen denken bij aanschaf dat een 16gb goed genoeg is)
Is te zien, als de prijs genoeg gezakt is kan men 16GB dumpen zoals men 4 en 8 GB elders al gedaan heeft.
Wat verwachten jullie in de nieuwe iPad?
Ik gok op een scherm met meer DPI (geen retina) en een camera op de front en hoop dat er geen camera aan de achterkant in komt.
Scherm hogere resolutie? Denk het niet nu al :

480 x 320
960 x 640
1024 x 768

En dan nog 1 extra? Plus is ook extra batterijverbruik, extra CPU,... Enkel nadelen voor bijna geen voordelen.

Nee 512MB ram, beter geluid , front camera, en apple kennende een nutteloze iets dunner is denk ik alles.

Geluid en Ram is enkel het enige wat ik spijtig vind aan de ipad, komt gewoon tekort op beide vlakken.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.