Het gaat hier wel om een ontwerp dat op CES te bezichtigen was, dus niet iets wat met een vage oorsprong op youtube gedumpt is. Deze fabrikant loopt dus ook het risico om op CES voor gek te staan.
En deze casefabrikant is niet de enige die deze nieuwe vorm heeft laten doorschemeren, hij kwam ook uit de plaatjes op alibaba naar voren. Dat Apple die heeft laten verwijderen geeft ze nog meer waarde, want het is tot nu toe nog nooit voor gekomen dat ze iets hebben laten verwijderen dat geen echt Apple ontwerp was. (Ik vraag me ook af of dat uberhaupt wel zou mogen aangezien het copyright van nep ontwerpen immers niet bij Apple rust).
De case fabrikanten zijn bovendien de laatste jaren bijzonder goed op de hoogte, zo waren er ook al iPod nano cases te zien met de nieuwe, radicaal veranderde vorm (het huidige touchscreen model).
Dus ik ben het absoluut met je eens, het is een gerucht, maar ik denk wel dat het wat meer waarheidsgehalte heeft dan de voorbeelden die je laat zien. Van sommige van die was het bij voorbaat al duidelijk dat het een fake was. Ik hoop trouwens wel dat het hem niet wordt want ik vind hem lelijker dan het bestaande model

Al is de platte onderkant wel handig want dat gewiebel is vervelend.