Hoedje schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:37:
Nofi, maar je komt op mij over als een stier, die een rode lap ziet

Een user kan z'n warez niet syncen en jij vindt dat Apple (?) onwelvallige content verwijderd (je wordt niet verplicht om te syncen) en dat je daarom in een wurggreep zit.
Nee hoor, ik zie een drogredenering en geef dat aan

. Je vergeet namelijk een optie: de niet-herkende software hoeft niet gesynced te worden, maar ook niet verwijderd. iTunes moet er dan vanaf blijven en omheen syncen
Jij draait toch ook oorzaak en gevolg om? Waarom zou Apple het syncen van warez moeten ondersteunen? Een iPad werkt op zich prima. Je kan hem jailbreaken en warez installeren etc., maar dan zal het niet altijd goed werken. Het lijkt me logisch dat je daar dan ook mee zal moeten leven.
Waarom moet alles gesynced worden? Iets wordt niet herkend, software blijft er vanaf. Simpel toch?
Je weet vooraf dat je met een iOS apparaat een sterk gecontroleerd platform koopt. Dat zorgt voor een fijne ervaring voor de eindgebruiker (zolang je dingen niet heel anders wil doen). Wil je meer (ondersteunde) vrijheid, dan kun je beter voor een ander platform gaan.
Die fijne ervaring is geen gegeven, hoor

. Ik verbaas me alleen over de redenering dat je alleen maar moet doen wat Apple wil, en dat Apple zomaar dingen op jouw tablet moet mogen doen

.
Phuncz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:32:
Of jij moet niet klagen als je ongemak vind bij het onrechtmatig gebruik van Apple's diensten (App Store), de software die daarop aangeboden is (developers) en het gedrag van iTunes om unsigned apps (die niet op een iPad horen te staan) te verwijderen.
Dat het onrechtmatig is, moet maar worden bewezen en niet worden aangenomen.
Hoezo, is het van jou ? Is er ergens een bewijs dat jij recht hebt op het gebruik op zelfs maar 1 byte van die apps ? Nee.
Heeft Apple bewijs dat iemand geen recht heeft op dat gebruik? Dus mag Apple aanklager, rechter en executeur zijn? Zonder enige melding, kans om het bestand uit te zonderen van die sync, etc?
Schuldig en geexecuteerd zonder uberhaupt een kans om het tegendeel te bewijzen.
Je snapt het niet: "Apple" zoekt niet in je iPad naar illegale apps of vieze dingen die jij met je iPad doet.
* iTunes, die je hebt geinstalleerd en goedkeuring van de EULA hebt gegeven voor wat het programma doet, ziet unsigned apps die het niet kan herkennen ipv. versleutelde en goedgekeurde apps. Het herkent die "probleem"-apps en gooit ze weg, want het kunnen slecht geinstalleerde apps of bv. malware zijn.
En dan vraag je de gebruiker: "mag ik deze weggooien? Y/N" of eventueel: "dit is mogelijk malware; het advies is weggooien. Doen? Y/N". Zat mogelijkheden zonder ongevraagde actie.
Gambieter en Camacha: jullie hebben het idee dat Apple als bedrijf jullie aanvallen en binnendringen. Het is iTunes die dat doet hoor, met jouw goedkeuring bij installatie om op ongeldige apps te zoeken en ze te wissen.
Je kunt een iPad eigenlijk niet zonder iTunes gebruiken, behalve als je weer vrijheid gaat zoeken via alternatieven. Net zoals jailbreaken dingen mogelijk maakt die Apple niet wil.
Die goedkeuring wordt niet gegeven, die goedkeuring wordt genomen omdat anders het programma niet werkt. Ik heb alleen een kleine iPod shuffle en ga binnenkort kijken naar programma's die het gebruik mogelijk maken zonder iTunes, want hoe eerder dat van mijn PC af is, hoe beter.
Maar goed, we hoeven er niet verder over te gaan, want we gaan het nooit eens worden (of jij moet toegeven

). Het bevestigt alleen maar weer mijn eerdere keuze om iOS etc te mijden

.
Hen3s schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:30:
Dus, als er een beveiliging wordt gemaakt tegen onrechtmatig installeren van illegaal verkregen software, is dat FOUT...?
En die beveiliging omzeilen om dingen, onrechtmatig en illegaal, voor elkaar te krijgen......heet dan plots 'tweaken' in plaats van diefstal?
Ik vind wel dat Apple op het randje speelt met veel dingen...., maar hier dus even NIET.
Nee, want hoe weet je dat het illegale software is? Je maakt een aanname om een actie te verdedigen die gebaseerd is op een aanname. En (aanname)
2 is supervaag en geen enkele onderbouwing voor een actie.
Edit: heb dit topic gelijk maar eens gebruikt om eindelijk ook mijn iPod shuffle (cadeau

) eens van de iTunes af te halen. Winamp heeft die functie nu en iTunes is in de dumpback terecht gekomen. Good riddance

.
[
Voor 10% gewijzigd door
gambieter op 17-01-2011 03:57
]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.