[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 110.977 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
KSH schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:01:
[...]

Oh dat zou wel heel relaxed zijn als dat zou werken. Heb je misschien een link (om pogoplug en buzz player 'samen te laten werken
Pogoplug is binnen en het werkt! Nooit meer transcoden voor mij! Ik gebruik de Buzz Player HD app uit de appstore en gebruik de internet browser in die die app om in te loggen op mijn pogoplug, ik tik een willekeurig film bestand aan en klk op de download knop, je krijgt dan de keus om te downloaden of af te spelen, druk je op afspelen dan converteerd hij het via de app ( geprobeerd met mkv videos en divx files, mkv werkt nog niet optimaal maar de rest gaat supersnel! )

Ben nu NOG meet tevreden met mijn iPad, lekker films en muziek streamen zonder transcoding!

Edit - 720 en 1080p doet hij dus niet, hij pakt wel alle avi files via Buzz Player, dacht dat de app alles aan ht transcoden was maar hij speelt gewoon de ondersteunde formaten af via de player :F Had wel ergens gelezen dat iemand het voor elkaar kreeg om 720p te streamen via Buzz Player. Magoed, ik hoef niet meer mijn divx files om te zetten om af te spelen via de Pogoplug, I'm happy!

[ Voor 21% gewijzigd door Justinovitch op 14-01-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je ergens bent waar je geen internet hebt?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dan doe je andere dingen...
Je bijdehandse reacties zijn voor niets nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
Donstil schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:20:
En als je ergens bent waar je geen internet hebt?
Volgens mij had ik het over streamen, hoe wil jij dat doen zonder internet? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Gestures lijken me wel handg maar limiteerd het niet meteen touch gebruk tot max 3 vingers in elke app?
Aangezien de apple gestures met 4 vingers werken kan je onbedoeld je app sluiten o.i.d.
Vind ik vrij beperkend..

Kan iemand die het werkend heeft met 4.3 bijv eens de app teslay toy testen? Daar kun je 10 vingers gebruiken. Doe je dan niet onbedoeld een gesture?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

SkyStreaker

Move on up!

Stel je eens voor... Ik gebruik mijn iPAD ook enorm vaak om lekker te chillen, muziek luisteren met mijn in-ear doppen. Scherm staat op stand-by. Nou zou het fijn zijn als de functie van die switch dan aangepast is. Op "0", gewoon volume. Op "1" echter: 1 maal drukken - track vooruit, achteruit - ingedrukt houden, vooruit en achteruit spoelen. Nu kan je zeggen, dan moet je die remote kopen. Ben ik met je eens, gedeeltelijk - maar zo hoeft niet. Of ga ik nu te maken krijgen met hoe Apple dit soms tot ergernis toe aanpakt? "Koop dat ding van overdreven veel Euro's nou maar gewoon".

@Danfoss: ongetwijfeld zal je dit uit kunnen zetten, globaal - anders wel "per app". Multitouch georiënteerde apps als dat heb je meer. Dan kun je dit niet maken.

[ Voor 12% gewijzigd door SkyStreaker op 14-01-2011 22:42 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
SkyStreaker schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:40:
Stel je eens voor... Ik gebruik mijn iPAD ook enorm vaak om lekker te chillen, muziek luisteren met mijn in-ear doppen. Scherm staat op stand-by. Nou zou het fijn zijn als de functie van die switch dan aangepast is. Op "0", gewoon volume. Op "1" echter: 1 maal drukken - track vooruit, achteruit - ingedrukt houden, vooruit en achteruit spoelen. Nu kan je zeggen, dan moet je die remote kopen. Ben ik met je eens, gedeeltelijk - maar zo hoeft niet. Of ga ik nu te maken krijgen met hoe Apple dit soms tot ergernis toe aanpakt? "Koop dat ding van overdreven veel Euro's nou maar gewoon".
1) het feit dat je een half a4tje moet tikken om de werking uit te leggen is al niet geruststellend.
2) De ipad lijkt me ook niet de beste keuze voor het gebruik als mp3-speler.
3) zo duur is een remote ook niet.. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37693

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Je kan heel makkelijk dubbelklikken op de Home knop en dan via het touchscreen naar vorige/volgende gaan.

Ook kan je een BT koptelefoon die het juiste profiel ondersteund gebruiken.
kmf schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:00:
[...]

* 90710 disagrees. Juist de iPod app op de iPad is geweldig!

Btw. de multitouch gestures kan je in zn geheel aan en uitzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door 90710 op 14-01-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

SkyStreaker

Move on up!

kmf schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 23:00:
[...]

1) het feit dat je een half a4tje moet tikken om de werking uit te leggen is al niet geruststellend.
3) zo duur is een remote ook niet.. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.37693
* 1 Overdrijven is ook een vak XD
* 2 Is het ook niet, maar het werkt verdomd goed!
* 3 Leuk, aardig. Zie ik dit ook werken met mijn streaming apps?

@Sander, dus dat is het wat ik af en toe zag.... :D Via dubbeltikken.

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 15-01-2011 00:44 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-06 12:02

KSH

Justinovitch schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:07:
[...]

Pogoplug is binnen en het werkt! Nooit meer transcoden voor mij! Ik gebruik de Buzz Player HD app uit de appstore en gebruik de internet browser in die die app om in te loggen op mijn pogoplug, ik tik een willekeurig film bestand aan en klk op de download knop, je krijgt dan de keus om te downloaden of af te spelen, druk je op afspelen dan converteerd hij het via de app ( geprobeerd met mkv videos en divx files, mkv werkt nog niet optimaal maar de rest gaat supersnel! )

Ben nu NOG meet tevreden met mijn iPad, lekker films en muziek streamen zonder transcoding!

Edit - 720 en 1080p doet hij dus niet, hij pakt wel alle avi files via Buzz Player, dacht dat de app alles aan ht transcoden was maar hij speelt gewoon de ondersteunde formaten af via de player :F Had wel ergens gelezen dat iemand het voor elkaar kreeg om 720p te streamen via Buzz Player. Magoed, ik hoef niet meer mijn divx files om te zetten om af te spelen via de Pogoplug, I'm happy!
Gelijk via Buzz Player HD uitgeprobeerd, maar werkt echt verrassend goed idd :).

Enige wat ik nu nog zou willen is airplay in Buzz Player HD. Werkt helaas nog niet met videoenabler...

Blijkt toch wel een airplay icoontje te verschijnen in Buzz Player HD. Airplay werkt nu dus al op 4.2.1 (met videoenabler)

[ Voor 4% gewijzigd door KSH op 15-01-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

iOS 4.3 voegt AirPlay mogelijkheden aan third party apps toe. Dus nog even geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phuncz schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:35:
Dan doe je andere dingen...
Je bijdehandse reacties zijn voor niets nodig hoor.
Jou reactie wel zeker?

Het gaat erom dat die streaming diensten gewoon niet werken zonder internet en ze daarom best vaak onbruikbaar zijn.
Justinovitch schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:38:
[...]

Volgens mij had ik het over streamen, hoe wil jij dat doen zonder internet? :?
Dat is juist mijn punt. Het werkt niet als je ergens bent waar je geen internet hebt. Wat het is best was situaties onbruikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Sorry maar wat is die Itunes een K** ding :( Wil ik gewoon een foto map vanuit mijn documents map selecteren zodat deze ook meegesynced wordt naar mijn Ipad, vraagt Itunes bij Toepassen of ik zeker weet of ik al mijn Apps van de Ipad wil verwijderen :( :( Het enige wat ik dus wil is een nieuwe map binnen mijn afbeelding van mijn PC erbij toevoegen (dus selecteren) dat deze ook mee gesynchroniseerd wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Foto's syncen (vanaf pc) heb ik ook opgegeven. Je kunt ze beter naar jezelf mailen. of dropbox gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:18
dropbox comprimeert foto's/jpegs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chaos94 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:09:
Sorry maar wat is die Itunes een K** ding :( Wil ik gewoon een foto map vanuit mijn documents map selecteren zodat deze ook meegesynced wordt naar mijn Ipad, vraagt Itunes bij Toepassen of ik zeker weet of ik al mijn Apps van de Ipad wil verwijderen :( :( Het enige wat ik dus wil is een nieuwe map binnen mijn afbeelding van mijn PC erbij toevoegen (dus selecteren) dat deze ook mee gesynchroniseerd wordt...
Zal je wel Apps hebben die nog niet in je iTunes staan of niet gekocht zijn met je eigen Apple id.

Mocht dit wel zo zijn dan kan je deze eerst overzetten via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-04 09:27
Ik heb nooit problemen gehad met foto's en iTunes, ging in een keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

thaan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:04:
[...]

Oei, pijnlijke uitspraak.
Een Intel Atom is ook nieuwer dan de Pentium 4. Betekent dat ook dat hij sneller is?
Nou...
http://www.google.nl/url?...aah_w6270H5KDFBo4R_KSh7CQ
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

iPad 2 krijgt mogelijk 2048 × 1536 resolutie, zie daringfireball.net.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-01-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06 11:57
Heren,

Ik heb veel plezier met mn iPad, maar 1 ding mis ik. :(
Zelf gebruik ik ontzettend veel DropBox voor mijn iPad en Computers.

2 Dingen;
Ik kan Word en Excel documenten niet wijzigen in dropbox. Ik las dat een applicatie van 15$ dit wel kon, iemand hier ervaringen mee? De applicatie kreeg onzettende slechte reviews.

De layout in Word ziet er belabberd uit in Dropbox, zoals Headers, Inhoudspagina's en etcetera..

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:08:
iPad 2 krijgt mogelijk 2048 × 1536 resolutie, zie daringfireball.net.
Lijkt me echt een lulverhaal. Ten eerste is het een idioot hoge resolutie voor een tablet, en ten tweede is er nog geen enkele embedded GPU die een dergelijke resolutie met fatsoenlijke performance en battery life kan realiseren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik vind het eerlijk gezegd ook "nog" niet echt realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
syltheboy schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:40:
Over twee weken zullen we het allemaal weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-06 12:02

KSH

ThinClientQ schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:17:
Heren,

Ik heb veel plezier met mn iPad, maar 1 ding mis ik. :(
Zelf gebruik ik ontzettend veel DropBox voor mijn iPad en Computers.

2 Dingen;
Ik kan Word en Excel documenten niet wijzigen in dropbox. Ik las dat een applicatie van 15$ dit wel kon, iemand hier ervaringen mee? De applicatie kreeg onzettende slechte reviews.

De layout in Word ziet er belabberd uit in Dropbox, zoals Headers, Inhoudspagina's en etcetera..

Bedankt!
Gebruik documents2go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

1600x1200 lijkt me zowat het maximum waar we op mogen hopen en meer lijkt me voor 10" niet nodig. Ik geloof dat de huidige (A4) CPU beperkt was tot 1024x1024 textures, wat de resolutie van de huidige iPad wel logisch maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
deBennie schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:46:
Dat is niet dropbox ansich, hooguit de app voor de ipad.
Dropbox hun business is nu net dat je bestandjes identiek zijn...

Dus als ze al gecomprimeerd worden voor de ipad staat het origineel nog steeds in de cloud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:33:
[...]

Lijkt me echt een lulverhaal.
1. Engadget sprak eerder al over een "super high" resolutionscherm.

2. Zie ook: iOS 4.3 is ready for more powerful graphics processors

http://www.9to5mac.com/47...erful-graphics-processors

3. En: "the SGX543 can have any number of cores from two to sixteen with no change in the driver software or the application."

Wie weet knallen ze er wel gewoon er wel 4 cores in, dan lijkt me de genoemde resolutie niet ondenkbaar.

4. De iPad 2 krijgt meer nadruk op foto's: een sd-slot om gemakkelijk foto's in te lezen / weg te schrijven.

5. I.c.m. punt 4 wat is dan mooier dan minder te hoeven schuiven/zoomen op je foto's? (2048x1536 = 3mp)

6. 2048x1536 = 4 voudige aantal pixels van de huidige iPad. Hetzelfde truukje dus als bij iPhone 3 -> iPhone4.

Lulverhaal? Zeker niet. Onzeker dat wel.

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 15-01-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 09-06 21:17
deBennie schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:46:
iTunes ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 22:37:
[...]

1. Engadget sprak eerder al over een "super high" resolutionscherm.

2. Zie ook: iOS 4.3 is ready for more powerful graphics processors

http://www.9to5mac.com/47...erful-graphics-processors

3. En: "the SGX543 can have any number of cores from two to sixteen with no change in the driver software or the application."

Wie weet knallen ze er wel gewoon er wel 4 cores in, dan lijkt me de genoemde resolutie niet ondenkbaar.
iOS kan er dan wel klaar voor zijn, ik ken nog steeds geen ARM die het kan en dat is toch een redelijke eis. En een verhoging van het aantal cores gaat dat niet verbeteren. Sterker nog, het zou het (imho) sterkste punt van de iPad schaden: de lange accuduur.

Persoonlijk zit ik niet op een hogere resolutie te wachten. Iets meer functionaliteit zou welkom zijn en Safari nog wat tunen ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 15-01-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

[message=,noline]chaos94 schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:09[/message]:
Helemaal mee eens. Het lukt mij dus ook niet om fotos op me iPad te krijgen, thanks Steve.
Weet je wat mijn oplossing is? Van mijn PC kopieren naar SD card, en dan via SD card met CCK importeren. Stelletje prutsers daar in California.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je hebt het zelf gewoon niet begrepen. Werkt hier keurig.
(en velen met mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:24
4.3b1 met gestures aan de praat gekregen!

iPad UDID staat wel geregistreerd bij een ontwikkelaar (vriend van me), maar heb zelf geen dev account.
Nu heb ik de iPad binnen XCode herstelt naar 4.3b1 en toen 'Use for development' aangeklikt en m'n huidige apple id ingevoerd. XCode gaf toen een foutmelding. XCode opnieuw gestart, nu herkent het de iPad niet en gaat een soort van herstelmodus uitvoeren (alleen binnen XCode).
Als dat klaar is, is de iPad ook klaar voor gebruik :)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

syltheboy schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 21:40:
Waarom niet? Het past wel perfect bij het retina displayverhaal van de Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na mijn post...Nu @ Macrumors:

"iPad 2 Likely to Have 2048x1536 Screen Resolution"
Based on some findings by @StroughtonSmith by way of @Xuzz on Twitter, it seems Apple is going to take this pixel-doubled approach again for the iPad 2. These icons were also previously found in August.

Version 1.1 of Apple's iBooks application seems to have accidentally included some artwork for this hypothetical pixel-doubled iPad. As shown above, the App's bookmark icon included versions for the iPad, the iPhone and the iPhone Retina Display (iPhonex2). It, however, also included one additional version labeled "iPadx2". Sure enough, this is exactly double the resolution version of the iPad icon and is distinct from the other versions. The most likely explanation for this added graphic is plans for a double-resolution iPad. Apple has since removed this extra artwork in subsequent versions of iBooks.

Based on this information, and persistent rumors of a higher resolution iPad 2, we believe the next iPad will have a 2048x1536 screen resolution. It would also explain why Apple would have to upgrade the GPU on the new devices to drive this higher resolution.
http://www.macrumors.com/...ave-2048x1536-resolution/

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-01-2011 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Vergeet niet dat Apple soms al voorbereidingen treft, maar het nog niet direct implementeert. Dit geldt ook voor Mac OS X, waar resolutieonafhankelijk werken al vrij goed geïntegreerd is. Echter, dit werkt nog niet. Het zou best kunnen dat dit voor iOS 4.3 ook zo is.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-06 21:17
Anoniem: 69767 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 07:52:
Na mijn post...Nu @ Macrumors:

"iPad 2 Likely to Have 2048x1536 Screen Resolution"

[...]

http://www.macrumors.com/...ave-2048x1536-resolution/
Zou het met dit scherm dan ook mogelijk zijn om goed met een fijne stylus te werken. Ik vind dat op de huidige versie erg behelpen.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Donstil schreef op zondag 16 januari 2011 @ 04:04:
(en velen met mij)
Same, nooit problemen gehad door het gewoon via Windows of Mac er via de verkenner/finder op te zetten. Als hij je iPad niet herkent, moet je HIER maar eens kijken voor een oplossing.
Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 07:23:
[...]
Waarom niet? Het past wel perfect bij het retina displayverhaal van de Iphone.
Retina Display is gewoon Apple voor "relatief hoge resolutie", iets wat veel telefoonfabrikanten al veel gedaan hebben, in beperkte mate. Of het nut heeft, is een ander. Bijvoorbeeld een fotokader heeft niets aan hoge resoluties, want je kijkt er vanaf een afstand op. Een fotocamera wel, want je oog zit vaak kortbij het scherm, zoals bij een GSM.

Wat DPI verhoudingen trouwens:

iPhone 4: 330 dpi
iPad "2048x1536": 264 dpi
iPhone 2G/3G/3Gs: 165 dpi
Macbook Air 11": 135 dpi
iPad: 132 dpi
Macbook Pro 15": 129 dpi
27" Cinema Display: 99 dpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Phuncz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:37:
Retina Display is gewoon Apple voor "relatief hoge resolutie", iets wat veel telefoonfabrikanten al veel gedaan hebben, in beperkte mate. Of het nut heeft, is een ander. Bijvoorbeeld een fotokader heeft niets aan hoge resoluties, want je kijkt er vanaf een afstand op. Een fotocamera wel, want je oog zit vaak kortbij het scherm, zoals bij een GSM.
Ja, ik weet dat het marketingpraat van Apple is :p Het heeft in mijn ogen nut in de zin dat de Iphone nu behoorlijk dicht tegen het oplossend vermogen van onze ogen aanziet (ik vermoed daarom ook de naam retina). In ieder geval op kijkafstand en ook bijna op point blank range. Het zou me niet verbazen dat ze dat gelijk willen trekken op hun andere handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik zie het wel gebeuren:

De aankondiging van de ipad 2 met een scherm van 2048x1536. Met die huidige stroom aan tablets met schermpjes van 7, 9 of 10 inch moeten ze iets doen om onderscheidend te blijven. Alleen een cameraatje en een grotere speaker zal op dit moment niet voldoende zijn volgens mij.

Van mij mogen ze er dan gelijk een pro serie aan de huidige lijn toevoegen van tablets van 13,3 inch. Ideaal in combinatie met een fotobewerkingsapp bijvoorbeeld.

Voordat ik mijn ipad kocht was ik er vrij zeker van dat een scherm van 7 inch mij beter zou passen. Van dat idee ben ik nu volledig af en wat mij betreft zou het scherm nog wel iets groter mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:51:
Ja, ik weet dat het marketingpraat van Apple is
Je moet eens kijken of je een paar jaar oude smartphone of PDA kunt vinden en die met bijvoorbeeld dezelfde website of foto naast een iPhone4 houden. Marketingpraat prima, maar dat is niet het enige. Als je zegt dat het verschil tussen een Renault 4 en een recente S-klasse niet meer dan marketingpraat is.

Ik zie het wel zitten, een iPad met een retina-display.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat die "grotere speaker" een verzonnen iets was wel al even bekend, het is logischer dat het een SD cardreader wordt. Zowiezo zie ik niet in waarom het nog luider moet, het ding speelt voor zijn formaat al zeer behoorlijk (kwalitatief en kwantitief).

Een "iPad Pro" zou in de verre toekomst wel mogelijkheid hebben, maar daar is het nog veel te vroeg voor. Het zou Wacom wel erg tegen de schenen schoppen als ze de touchscreen functie verder gaan uitbreiden met drukgevoeligheid dmv. een pen met variabele druk. Zowiezo verwacht ik dat de laptop zoals we hem nu kennen binnen 3 en 5 jaar voor een groot deel zal verdwijnen van de consumentenmarkt.

Als je bedenkt dat de meeste mensen (tweakers en heavy users buiten beschouwing gelaten) enkel maar wat Facebooken en mailen gecombineerd met wat foto's bekijken en muziek "downloaden", dan is een iPad nu al ruim voldoende. Als je ziet waar de iPhone begon en waar hij nu staat, dan heb je een idee dat de tablet gigantisch wordt. Het feit dat Apple er zwaar op inzet is duidelijk met de extra gestures in iOS 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

burne schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:55:
Je moet eens kijken of je een paar jaar oude smartphone of PDA kunt vinden en die met bijvoorbeeld dezelfde website of foto naast een iPhone4 houden. Marketingpraat prima, maar dat is niet het enige. Als je zegt dat het verschil tussen een Renault 4 en een recente S-klasse niet meer dan marketingpraat is.
Je interpreteert mijn woorden verkeerd ;) Ik zeg dat de benaming retina-display marketingpraat is, want het impliceert meer te zijn dan gewoon een hogere resolutie. In plaats van het beestje bij de naam te noemen is er opeens één of andere fancy naam verzonnen voor iets wat eigenlijk gewoon een evolutie van de vorige situatie is.

Wat betreft het nut (of het plezier liever) van een display met een hoge pixeldichtheid ligt het wat mij betreft duidelijk: hoe sneller we aan het oplossend vermogen van de ogen geraken, hoe liever. Ik zit hier niet voor niets te werken op een 20" monitor met een 1920x1440 resolutie (zo'n beetje de hoogste density die redelijkerwijs te krijgen is) :)

En je hebt gelijk, een Renault 4 is pas een echte auto :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Iedereen doet wel hysterisch over die nieuwe gestures, maar ik heb ze al eerder gezien: bij de presentatie van 'back to the Mac'. De nieuwe MacOSX(Lion) krijgt diezelfde gestures om apps te switchen etc. Het is dus in ieder geval een poging om de interface van MacOS en iOS dezelfde 'feel' te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Phuncz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 11:55:
Dat die "grotere speaker" een verzonnen iets was wel al even bekend, het is logischer dat het een SD cardreader wordt. Zowiezo zie ik niet in waarom het nog luider moet, het ding speelt voor zijn formaat al zeer behoorlijk (kwalitatief en kwantitief).
Afgelopen dinsdagavond via marktplaats eentje (gewonnen, toen nog geseald in verpakking) op kunnen halen, maar mag hem over ruim 3 weken pas gebruiken. Dit omdat ik dan pas jarig ben. Mocht hem die dinsdagavond wel even testen, dus heb al wat applicaties geïnstalleerd en geprobeerd.

Het viel me op dat de speakers aardig hard gingen en het geluid was veel helderder dan dat van m'n iPod touch 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 06:55

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Sinds net heb ik ook een iPad.
Nu vroeg ik me ff af hoe ik de filmpjes op dumpert kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:43
volgens mij , niet. dit zou de enige reden zijn om flash op mn ipad te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:41
Speedy_Gonzalez schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:29:
Sinds net heb ik ook een iPad.
Nu vroeg ik me ff af hoe ik de filmpjes op dumpert kan laten zien.
Skyfire browser, die rendert ze naar H.264 op een server in de USA is dus wel traag maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stormfly schreef op zondag 16 januari 2011 @ 12:42:
[...]

Skyfire browser, die rendert ze naar H.264 op een server in de USA is dus wel traag maar het werkt.
*zonder geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Waarom een 2048 x 1536 scherm niet in de iPad zal komen:

- Wie gaat dat scherm bouwen? 1920 * 1080 schermen zijn nu in massaproductie misschien verkrijgbaar voor TFT schermen van 17" +, wie gaat het lukken om een 2048 x 1536 IPS scherm, dat capacitief is en net zo gevoelig als de huidige iPad, in massaproductie te krijgen? De technologie is er gewoon nog niet, hij komt er wel (http://www.tomsguide.com/...e-4-hd-lcd,news-8443.html)

- Apple houdt wel van mooie schermen, maar niet voor een overkill aan specs. "It just works", het scherm van de iPad gebruik je voor hele andere doeleinden dan het scherm van de iPhone (je zit er dichter bovenop, dus hogere pixeldensity is nodig).

- Er is nog geen CPU met GPU die dit kan trekken, en stel dat de Apple A5 dit kan, zal dit nog steeds een gigantische impact geven op het energie-verbruik. Grappig trouwens dat iedereen zo geilt op de "revolutionaire Cortex A9 dualcore processor", de nVidia Tegra 2 is ook gewoon een Cortex A9 dualcore.

- De prijs. Kijk maar eens naar de prijs van huidige Dell Ultrasharp panelen. Zo'n hoog resolutie scherm zou de prijs van de iPad verdubbelen. De kracht van de iPad was juist dat hij zo concurrerend geprijsd was.

Vergeet niet dat als er een hogere resolutie scherm in komt dat ook in de verhouding 4:3 is, dat Apps dan alsnog goed gescaled kunnen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Alexander6501 op 16-01-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Alexander6501 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:12:
Waarom een 2048 x 1536 scherm niet in de iPad zal komen:

- Wie gaat dat scherm bouwen? 1920 * 1080 schermen zijn nu in massaproductie misschien verkrijgbaar voor TFT schermen van 17" +, wie gaat het lukken om een 2048 x 1536 IPS scherm, dat capacitief is en net zo gevoelig als de huidige iPad, in massaproductie te krijgen? De technologie is er gewoon nog niet, hij komt er wel (http://www.tomsguide.com/...e-4-hd-lcd,news-8443.html)
Dan ben ik benieuwd hoe jij verklaart dat de iPhone 4 een pixeldichtheid heeft dan de iPad (als dit klopt). Hoewel ik niet geloof dat dit scherm er komt, is het technisch wel haalbaar.
- Apple houdt wel van mooie schermen, maar niet voor een overkill aan specs. "It just works", het scherm van de iPad gebruik je voor hele andere doeleinden dan het scherm van de iPhone (je zit er dichter bovenop, dus hogere pixeldensity is nodig).
Ook onjuist. Je zit niet noodzakelijkerwijs veel verder weg van de iPad dan de iPhone. Voor beide devices is deze afstand 30-50 centimeter. Het verschil daartussen is al verwerkt in de resolutie: de mogelijk nieuwe pixeldichtheid van de iPad is lager dan die van de iPhone.
- Er is nog geen CPU met GPU die dit kan trekken, en stel dat de Apple A5 dit kan, zal dit nog steeds een gigantische impact geven op het energie-verbruik. Grappig trouwens dat iedereen zo geilt op de "revolutionaire Cortex A9 dualcore processor", de nVidia Tegra 2 is ook gewoon een Cortex A9 dualcore.
Dit argument snijdt meer hout. Tegelijkertijd doe je daarbij de aanname dat de iPad evenveel accucapaciteit blijft houden. Dat geloof ik weer niet: alhoewel de ipad dunner wordt, wordt hij ook volgens de mock-ups ook rechthoekiger. Daardoor is er meer ruimte voor accu's. De toename in verbruik zou opgevangen kunnen worden. Vraag is wel wat dit doet met het gewicht. Vermoedelijk komt in de iPad de POWERVR SGX543 en ik heb nog geen informatie over de maximale resolutie kunnen vinden. Wel dat er meerdere GPU's aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Met de juiste drivers is het goed mogelijk om 2-4 GPU's gezamenlijk deze resolutie te laten vormen. 1080P kunnen deze GPU's namelijk zeker aan. 2048x1536 is maar een verdubbeling. ;)
- De prijs. Kijk maar eens naar de prijs van huidige Dell Ultrasharp panelen. Zo'n hoog resolutie scherm zou de prijs van de iPad verdubbelen. De kracht van de iPad was juist dat hij zo concurrerend geprijsd was.
Daarentegen is de prijs van geheugen gedaald en de oplage gegroeid. De korting is mogelijkerwijs groter. Daarnaast heeft Apple in 2010 al aangegeven dat ze de marges omlaag gaan brengen.

Ik geloof ook niet zo zeer in de geruchten, maar onmogelijk is het zeker niet. Alles staat of valt bij de prijs: als Apple het voor elkaar krijgt om een retina-display in te bouwen tegen een nette prijs, doen ze het erg goed. Het zou m.i. ook het enige substantiële argument zijn om en iPad 2 te kopen: voor een plattere device met webcam en SD-slot loop ik niet warm.
Vergeet niet dat als er een hogere resolutie scherm in komt dat ook in de verhouding 4:3 is, dat Apps dan alsnog goed gescaled kunnen worden.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=,noline]Donstil schreef op zondag 16 januari 2011 @ 04:04[/message]:
(en velen met mij)
Hoe werkt dat dan? Waarom probeert iTunes dan mijn 3 applicaties (gratis demos) die ik via Installous heb geinstalleerd van mijn iPad af te gooien, daar heb ik Steve toch geen permissie voor gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krisp schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:47:
Alles staat of valt bij de prijs: als Apple het voor elkaar krijgt om een retina-display in te bouwen tegen een nette prijs, doen ze het erg goed. Het zou m.i. ook het enige substantiële argument zijn om en iPad 2 te kopen: voor een plattere device met webcam en SD-slot loop ik niet warm.
Alles valt/staat met de prijs idd. Daarom zou het ook goed kunnen dat Apple bv kiest voor een 32/64/128gb retina iPad en de 16gb iPad laat voor wat het is.

Zou ook verklaren waarom er drie nieuwe iPads zijn opgedoken in het bestel systeem van de bestbuy.
2x een $599,- model en 1x een $699,- model.
Anoniem: 87302 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:23:
[...]

Hoe werkt dat dan? Waarom probeert iTunes dan mijn 3 applicaties (gratis demos) die ik via Installous heb geinstalleerd van mijn iPad af te gooien, daar heb ik Steve toch geen permissie voor gegeven?
Hahaha meen je dat nou serieus? Moet ik je nu gaan uitleggen waarom Apps ("gratis demo's..???) verwijderd worden van een iPad als ze geïnstalleerd zijn via installous?

Kom op zo vraag je toch zelf om problemen.

[ Voor 39% gewijzigd door Donstil op 16-01-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=,noline]Donstil schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:38[/message]:
[...]

Hahaha meen je dat nou serieus? Moet ik je nu gaan uitleggen waarom Apps ("gratis demo's..???) verwijderd worden van een iPad als ze geïnstalleerd zijn via installous?

Kom op zo vraag je toch zelf om problemen.
Kijk, daar komt de aap uit de mouw! Apple wil dus dat je alleen spul wat je via de Appstore op je iPad stopt syncen. Ik heb geen creditcard en vind het dus handiger om gratis demos te downloaden via Installous, maar dat vindt Steve dus niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:07
Huh....dat probleem ken ik dus niet.....
Haal heel veel apps binnen via Installous en Sync deze gewoon met iTunes...geen enkel probleem.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Krisp schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:47:
[...]

Dan ben ik benieuwd hoe jij verklaart dat de iPhone 4 een pixeldichtheid heeft dan de iPad (als dit klopt). Hoewel ik niet geloof dat dit scherm er komt, is het technisch wel haalbaar.
De stap van 480*320 (een belachelijk lage resolutie natuurlijk) naar 960*640 is veel makkelijker dan de stap die de iPad moet maken. De concurrentie heeft al allemaal devices op 800*480 en 960*640 is niet zoveel meer pixels. Kijk maar eens naar de prijs van een 24" scherm met een resolutie van 1920*1080 (best betaalbaar) en dan naar een scherm van 2560*1440 (bijna drie keer duurder).
Dit argument snijdt meer hout. Tegelijkertijd doe je daarbij de aanname dat de iPad evenveel accucapaciteit blijft houden. Dat geloof ik weer niet: alhoewel de ipad dunner wordt, wordt hij ook volgens de mock-ups ook rechthoekiger. Daardoor is er meer ruimte voor accu's. De toename in verbruik zou opgevangen kunnen worden. Vraag is wel wat dit doet met het gewicht. Vermoedelijk komt in de iPad de POWERVR SGX543 en ik heb nog geen informatie over de maximale resolutie kunnen vinden. Wel dat er meerdere GPU's aan elkaar gekoppeld kunnen worden. Met de juiste drivers is het goed mogelijk om 2-4 GPU's gezamenlijk deze resolutie te laten vormen. 1080P kunnen deze GPU's namelijk zeker aan. 2048x1536 is maar een verdubbeling. ;)
Eén van de grootste klachten over de iPad was toch het gewicht. 4 GPU's + een zwaardere batterij zal het gewicht uiteraard niet ten goede komen. Kijk ook naar het verschil in pixels dat gedragen moet worden. Bij de overgang naar retina op iPhone: + 460k pixels. Een mogelijke overgang naar de nieuwe iPad + 2359k pixels (!!!) dit is meer dan 5 keer zoveel. Ik laat me graag verrassen door meneer Jobs, maar ik denk niet dat dit mogelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 87302 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Kijk, daar komt de aap uit de mouw! Apple wil dus dat je alleen spul wat je via de Appstore op je iPad stopt syncen. Ik heb geen creditcard en vind het dus handiger om gratis demos te downloaden via Installous, maar dat vindt Steve dus niet goed.
Je kan gewoon itunes giftcards gebruiken hoor , niks geen cc nodig...Overal te koop in NL...

Als iedereen gratis demo's ging downloaden was de app store ondertussen wel dood :) Want wie gaat er ontwikkelen voor een platform waar niks te verkopen valt ;)

[ Voor 14% gewijzigd door SaURoN op 16-01-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]

Steve cock-blocked je helemaal niet, je doet dingen die niet mogen. Je word gebanned op Xbox Live als je een gekopieerd spel speelt of exploits gebruikt. Je word gebanned van Battle.net als je cheat of bots gebruikt. En je klaagt dat illegaal gedownloade apps gedelete worden omdat de software zijn werk doet ? Als jij geen kredietkaart hebt en nog niet hebt uitgevist hoe iTunes prepaid kaarten in elkaar steken, is dat niet de schuld van "Steve" die zogezegd je arm forceert illegaal apps te downloaden.

Het feit dat je je toestel al hebt gejailbreakt en gevonden hoe je gekraakte apps moet installeren zegt meer over je gebrek aan verantwoordelijkheid om geld aan apps uit te geven dan zogezegd een technisch probleem te hebben om het te kunnen betalen.

Als je daar moeite mee hebt, moet je niet op een publiek forum de wereld proberen te veranderen. Zet de iPad dan op marktplaats.

[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 16-01-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

Had je de iTunes voorwaarden er op nageslagen? :X

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eric H schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:49:
Huh....dat probleem ken ik dus niet.....
Haal heel veel apps binnen via Installous en Sync deze gewoon met iTunes...geen enkel probleem.
Klopt kan gewoon.
[...]

Installous wordt voor 80% gebruikt voor illegale Apps en daardoor "mag" het dus niet. Heeft helemaal niets met "de aap uit de mouw" te maken.

Dat je geen creditcard hebt is natuurlijk een smoes van niets. iTunes kaarten kan je in diverse zaken krijgen. En ook een creditcard kan iedereen (zelfs studenten etc) aanvragen voor een € per maand. Er zijn zelfs gratis creditcards die werken met een soort van prepaid principe.

Dat jij het niet snapt en gaat kloten met een alternatieve store (die voornamelijk gebruikt wordt voor illegale content.) is toch niet de schuld van Apple? Als je het goed insteld binnen installous werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Phuncz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:33:
Steve cock-blocked je helemaal niet, je doet dingen die niet mogen. Je word gebanned op Xbox Live als je een gekopieerd spel speelt of exploits gebruikt. Je word gebanned van Battle.net als je cheat of bots gebruikt. En je klaagt dat illegaal gedownloade apps gedelete worden omdat de software zijn werk doet ?
Slechte vergelijkingen. Dat je niet meer op een online systeem mag, soi, er wordt je een service afgenomen. Maar iets deleten op iemand prive tablet is iets vernietigen op een privebezitting.

Een iPad is geen service, en Apple hoort geen vernietigende handelingen uit te voeren op iemands privebezit. Of mogen ze ook je huis binnen komen en illegale CDs vernietigen?
Het feit dat je je toestel al hebt gejailbreakt en gevonden hoe je gekraakte apps moet installeren zegt meer over je gebrek aan verantwoordelijkheid om geld aan apps uit te geven dan zogezegd een technisch probleem te hebben om het te kunnen betalen.

Als je daar moeite mee hebt, moet je niet op een publiek forum de wereld proberen te veranderen. Zet de iPad dan op marktplaats.
Het zou inderdaad beter zijn als de iPad alleen gebruikt worden door hen die slaafs de Apple filosofie volgen. Alleen is niet iedereen zo slaafs ingesteld en willen ze meer dan Apple wil toelaten. Anderen zijn blij om aan het handje te lopen.
SaURoN schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:27:
Als iedereen gratis demo's ging downloaden was de app store ondertussen wel dood :) Want wie gaat er ontwikkelen voor een platform waar niks te verkopen valt ;)
Dat is dan een probleem van Apple. Wat minder wurggreep en wat meer vrijheid zou dat voorkomen. Maar ja, niet de aanpak die men daar volgt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
[...]

Je kan, hoe je een iTunes account kunt aanmaken zonder creditcard sneller vinden op google
dan hoe je met installous shit kunt downen....

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:49:
[...]

Slechte vergelijkingen. Dat je niet meer op een online systeem mag, soi, er wordt je een service afgenomen. Maar iets deleten op iemand prive tablet is iets vernietigen op een privebezitting.
We hebben het hier over content wat onrechtmatig is gedownload, niet over privebezittingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Donstil schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:01:
We hebben het hier over content wat onrechtmatig is gedownload, niet over privebezittingen.
Dan nog heeft Apple niet het recht om dat te verwijderen zonder eerst om toestemming te vragen, en zonder een notificatie te geven.

Probeer nu even onafhankelijk te denken, niet als woordvoerder van Apple :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:01:
Maakt niet uit, als is het 8 GB kinderporno, Apple heeft er af te blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:19:
[...]

Maakt niet uit, als is het 8 GB kinderporno, Apple heeft er af te blijven :)
Ben ik met je eens...

Apple moet vooral het bewijsmateriaal er op laten staan, alles van afstand blokkeren, de gehele
inhoud van je iDevice kopieeren en als de bliksem bepaalde instanties inlichten en dat men dan
zodoende van ze lang zal ze leven het dag licht nimmer weer ziet....

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gambieter schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:17:
[...]
Probeer nu even onafhankelijk te denken, niet als woordvoerder van Apple :)
Probeer er eens naar te kijken als iPad gebruiker, dan zul je zien dat het zo goed werkt juist doordat je geen apps kunt installeren zonder de Appstore. Krijg je ook dit soort problemen niet.

[ Voor 40% gewijzigd door Donstil op 16-01-2011 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:56:
Probeer er eens naar te kijken als iPad gebruiker, dan zul je zien dat het zo goed werkt juist doordat je geen apps kunt installeren zonder de Appstore. Krijg je ook dit soort problemen niet.
Maar als je er zin in hebt is het je goed recht je iPad van een brug te gooien, er meuk op te installeren of naaktfoto's van je moeder te bekijken. Het is prima dat ze je wat proberen te beschermen, maar het is en blijft jouw iPad.
Backstage schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:55:
Apple moet vooral het bewijsmateriaal er op laten staan, alles van afstand blokkeren, de gehele
inhoud van je iDevice kopieeren en als de bliksem bepaalde instanties inlichten en dat men dan
zodoende van ze lang zal ze leven het dag licht nimmer weer ziet....
Apple heeft niets op je iPad te zoeken. Alleen als men het per ongeluk tegenkomt moet men er iets mee, maar in principe is dat een taak van de politie en niet van Apple, net zoals illegale software.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 16-01-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dan nog heeft Apple niet het recht om dat te verwijderen zonder eerst om toestemming te vragen, en zonder een notificatie te geven.
Beiden gebeurt, dus je gemopper is onterecht.
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/985bf9dcb690dae039af6c5ec50f2534.png

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:02:
[...]
Het is prima dat ze je wat proberen te beschermen, maar het is en blijft jouw iPad.
Uiteraard. Maar het feit blijft dat al deze problemen (waar het mee begon) komen door jailbreak en andere ongein.

Als je gewoon doet waar hij voor gemaakt is dan is er niets aan de hand. Wil je dat niet dan is een android tablet misschien beter.

iTunes gaat trouwens niet zeuren hoor als je hem van de brug gooit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

burne schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:20:
Beiden gebeurt, dus je gemopper is onterecht.
[afbeelding]
Daar staat niet dat er Apple-onwelgevallige content gaat verwijderd worden. Verder is er nog iets van het principe dat verwijdering user-controlled moet zijn, niet company-controlled.
Donstil schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:21:
Uiteraard. Maar het feit blijft dat al deze problemen (waar het mee begon) komen door jailbreak en andere ongein.
Oorzaak en gevolg omdraaien noemt men dat. De oorzaak van jailbreak en andere ongein is de wurggreep van Apple op het systeem en gebruik, het gevolg is dat mensen zich aan die wurggreep willen onttrekken. Je weet wel, tweaken :) .
Als je gewoon doet waar hij voor gemaakt is dan is er niets aan de hand. Wil je dat niet dan is een android tablet misschien beter.
Ik krijg een beetje het idee dat je Apple als de systeembeheerder ziet, en jezelf als de gebruiker. Is het wel jouw iPad, of heb je hem in bruikleen? Wie bepaalt eigenlijk waar dat ding voor gemaakt is?
Krijg je een lijstje met "toegestane" activiteiten of zo?
Donstil schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:56:
Je kan hem nog beter niet gebruiken, gaat er nooit wat fout en heb je nooit problemen. Wil je geen risico lopen, dan doe gebruik je alleen de App-store, wil je het wel lopen, dan heeft Apple niet opeens het recht om maar zomaar te gaan kl*ten op je tablet.
Anoniem: 322415 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:19:
Koop dan een android tablet, kun je zoveel eigen zooi opzetten als je wilt!
(Of het dan nog werkt is ander verhaal)
Mijn Android toestellen bevatten de grootste zooi en werken nog steeds. Sterker nog, omdat het zo makkelijk is om dingen naar eigen inzichten te doen leer je dingen, en ga je durf krijgen ipv angst voor het onbekende ;)

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 16-01-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:21:
Dat is het punt juist, dat ding er gemaakt voor whatever the fuck je er mee besluit te doen. Dat is jouw keuze en niet die van Apple. Anders moeten ze ze maar gratis uitdelen, dan kunnen ze misschien afdwingen hoe je 'm gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322415

Koop dan een android tablet, kun je zoveel eigen zooi opzetten als je wilt!
(Of het dan nog werkt is ander verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:09
Dus, als er een beveiliging wordt gemaakt tegen onrechtmatig installeren van illegaal verkregen software, is dat FOUT...?
En die beveiliging omzeilen om dingen, onrechtmatig en illegaal, voor elkaar te krijgen......heet dan plots 'tweaken' in plaats van diefstal?

Ik vind wel dat Apple op het randje speelt met veel dingen...., maar hier dus even NIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53

Arfman

Drome!

Kansloze discussie dit in een Apple topic, snap niet dat mensen er nog op ingaan (beide zijden).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

gambieter schreef op zondag 16 januari 2011 @ 17:49:
[...]

Een iPad is geen service, en Apple hoort geen vernietigende handelingen uit te voeren op iemands privebezit.
Of mogen ze ook je huis binnen komen en illegale CDs vernietigen?
LOL ! Lees hieronder (*) maar waarom die denkwijze haaks staat op jouw keuzes.
Dat is dan een probleem van Apple. Wat minder wurggreep en wat meer vrijheid zou dat voorkomen. Maar ja, niet de aanpak die men daar volgt.
Of jij moet niet klagen als je ongemak vind bij het onrechtmatig gebruik van Apple's diensten (App Store), de software die daarop aangeboden is (developers) en het gedrag van iTunes om unsigned apps (die niet op een iPad horen te staan) te verwijderen.
[...]
Hoezo, is het van jou ? Is er ergens een bewijs dat jij recht hebt op het gebruik op zelfs maar 1 byte van die apps ? Nee.
Anoniem: 172410 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:02:
Apple heeft niets op je iPad te zoeken. Alleen als men het per ongeluk tegenkomt moet men er iets mee, maar in principe is dat een taak van de politie en niet van Apple, net zoals illegale software.
Je snapt het niet: "Apple" zoekt niet in je iPad naar illegale apps of vieze dingen die jij met je iPad doet.

* iTunes, die je hebt geinstalleerd en goedkeuring van de EULA hebt gegeven voor wat het programma doet, ziet unsigned apps die het niet kan herkennen ipv. versleutelde en goedgekeurde apps. Het herkent die "probleem"-apps en gooit ze weg, want het kunnen slecht geinstalleerde apps of bv. malware zijn.

Gambieter en Camacha: jullie hebben het idee dat Apple als bedrijf jullie aanvallen en binnendringen. Het is iTunes die dat doet hoor, met jouw goedkeuring bij installatie om op ongeldige apps te zoeken en ze te wissen.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 16-01-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arfman schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:30:
Kansloze discussie dit in een Apple topic, snap niet dat mensen er nog op ingaan (beide zijden).
[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9 :)

(nb ik heb me er niet ingemengd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
gambieter schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:07:
[...]

Daar staat niet dat er Apple-onwelgevallige content gaat verwijderd worden. Verder is er nog iets van het principe dat verwijdering user-controlled moet zijn, niet company-controlled.
[...]

Oorzaak en gevolg omdraaien noemt men dat. De oorzaak van jailbreak en andere ongein is de wurggreep van Apple op het systeem en gebruik, het gevolg is dat mensen zich aan die wurggreep willen onttrekken. Je weet wel, tweaken :) .

[...]

Ik krijg een beetje het idee dat je Apple als de systeembeheerder ziet, en jezelf als de gebruiker. Is het wel jouw iPad, of heb je hem in bruikleen?
Nofi, maar je komt op mij over als een stier, die een rode lap ziet :P Een user kan z'n warez niet syncen en jij vindt dat Apple (?) onwelvallige content verwijderd (je wordt niet verplicht om te syncen) en dat je daarom in een wurggreep zit.

Jij draait toch ook oorzaak en gevolg om? Waarom zou Apple het syncen van warez moeten ondersteunen? Een iPad werkt op zich prima. Je kan hem jailbreaken en warez installeren etc., maar dan zal het niet altijd goed werken. Het lijkt me logisch dat je daar dan ook mee zal moeten leven.

Je weet vooraf dat je met een iOS apparaat een sterk gecontroleerd platform koopt. Dat zorgt voor een fijne ervaring voor de eindgebruiker (zolang je dingen niet heel anders wil doen). Wil je meer (ondersteunde) vrijheid, dan kun je beter voor een ander platform gaan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 69767 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:33:
[...]

[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9 :)

(nb ik heb me er niet ingemengd)
Komt vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoedje schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:37:
Nofi, maar je komt op mij over als een stier, die een rode lap ziet :P Een user kan z'n warez niet syncen en jij vindt dat Apple (?) onwelvallige content verwijderd (je wordt niet verplicht om te syncen) en dat je daarom in een wurggreep zit.
Nee hoor, ik zie een drogredenering en geef dat aan ;) . Je vergeet namelijk een optie: de niet-herkende software hoeft niet gesynced te worden, maar ook niet verwijderd. iTunes moet er dan vanaf blijven en omheen syncen
Jij draait toch ook oorzaak en gevolg om? Waarom zou Apple het syncen van warez moeten ondersteunen? Een iPad werkt op zich prima. Je kan hem jailbreaken en warez installeren etc., maar dan zal het niet altijd goed werken. Het lijkt me logisch dat je daar dan ook mee zal moeten leven.
Waarom moet alles gesynced worden? Iets wordt niet herkend, software blijft er vanaf. Simpel toch?
Je weet vooraf dat je met een iOS apparaat een sterk gecontroleerd platform koopt. Dat zorgt voor een fijne ervaring voor de eindgebruiker (zolang je dingen niet heel anders wil doen). Wil je meer (ondersteunde) vrijheid, dan kun je beter voor een ander platform gaan.
Die fijne ervaring is geen gegeven, hoor ;) . Ik verbaas me alleen over de redenering dat je alleen maar moet doen wat Apple wil, en dat Apple zomaar dingen op jouw tablet moet mogen doen :) .
Phuncz schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:32:
Of jij moet niet klagen als je ongemak vind bij het onrechtmatig gebruik van Apple's diensten (App Store), de software die daarop aangeboden is (developers) en het gedrag van iTunes om unsigned apps (die niet op een iPad horen te staan) te verwijderen.
Dat het onrechtmatig is, moet maar worden bewezen en niet worden aangenomen.
Hoezo, is het van jou ? Is er ergens een bewijs dat jij recht hebt op het gebruik op zelfs maar 1 byte van die apps ? Nee.
Heeft Apple bewijs dat iemand geen recht heeft op dat gebruik? Dus mag Apple aanklager, rechter en executeur zijn? Zonder enige melding, kans om het bestand uit te zonderen van die sync, etc?

Schuldig en geexecuteerd zonder uberhaupt een kans om het tegendeel te bewijzen.
Je snapt het niet: "Apple" zoekt niet in je iPad naar illegale apps of vieze dingen die jij met je iPad doet.

* iTunes, die je hebt geinstalleerd en goedkeuring van de EULA hebt gegeven voor wat het programma doet, ziet unsigned apps die het niet kan herkennen ipv. versleutelde en goedgekeurde apps. Het herkent die "probleem"-apps en gooit ze weg, want het kunnen slecht geinstalleerde apps of bv. malware zijn.
En dan vraag je de gebruiker: "mag ik deze weggooien? Y/N" of eventueel: "dit is mogelijk malware; het advies is weggooien. Doen? Y/N". Zat mogelijkheden zonder ongevraagde actie.
Gambieter en Camacha: jullie hebben het idee dat Apple als bedrijf jullie aanvallen en binnendringen. Het is iTunes die dat doet hoor, met jouw goedkeuring bij installatie om op ongeldige apps te zoeken en ze te wissen.
Je kunt een iPad eigenlijk niet zonder iTunes gebruiken, behalve als je weer vrijheid gaat zoeken via alternatieven. Net zoals jailbreaken dingen mogelijk maakt die Apple niet wil.

Die goedkeuring wordt niet gegeven, die goedkeuring wordt genomen omdat anders het programma niet werkt. Ik heb alleen een kleine iPod shuffle en ga binnenkort kijken naar programma's die het gebruik mogelijk maken zonder iTunes, want hoe eerder dat van mijn PC af is, hoe beter.

Maar goed, we hoeven er niet verder over te gaan, want we gaan het nooit eens worden (of jij moet toegeven :p ). Het bevestigt alleen maar weer mijn eerdere keuze om iOS etc te mijden :) .
Hen3s schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:30:
Dus, als er een beveiliging wordt gemaakt tegen onrechtmatig installeren van illegaal verkregen software, is dat FOUT...?
En die beveiliging omzeilen om dingen, onrechtmatig en illegaal, voor elkaar te krijgen......heet dan plots 'tweaken' in plaats van diefstal?

Ik vind wel dat Apple op het randje speelt met veel dingen...., maar hier dus even NIET.
Nee, want hoe weet je dat het illegale software is? Je maakt een aanname om een actie te verdedigen die gebaseerd is op een aanname. En (aanname)2 is supervaag en geen enkele onderbouwing voor een actie.

Edit: heb dit topic gelijk maar eens gebruikt om eindelijk ook mijn iPod shuffle (cadeau ;) ) eens van de iTunes af te halen. Winamp heeft die functie nu en iTunes is in de dumpback terecht gekomen. Good riddance ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 17-01-2011 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:07
Wat een geneuzel over pps die al of niet verwijderd, toegestaan, legaal of illegaal zijn zeg....

Ik mag toch aannemen dat we hier allemaal gezonde weldenkende mensen zijn die in staat zijn om weloverwogen keuzes te maken.
Dus voordat je een device koopt van enkele honderden euro's verdiep je je een beetje in de materie en de gevolgen die bepaalde keuzes hebben...

Ga dan niet zitten zeiken als blijkt dat bepaalde zaken ( die je vooraf had kunnen weten ) even niet in jouw straatje passen.

Dit gaat helemaal buiten de discussie of iets terecht is of niet....je had het van te voren kunnen weten.

Verder ben ik uitermate tevreden met zowel de Appstore als Installous.
Ik koop Apps ( zonder credicard, maar gewoon met een click&buy account ) waarvan ik zonder meer de ofiiciele versie wil, en via Installous heb ik de mogelijkheid om Apps uit te proberen die ik daarna eventueel via de App store kan kopen.

Zowel de Apps van de Appstore als de Apps van Installous worden bij mij gewoon gesynced, diegene bij wie dit niet gebeurd doet iets niet goed, en dan moet je je afvragen over je uberhaupt wel een JB moet willen ( of nog erger, of je wel een iPad moet willen hebben )

Een koophuis is ook bezit, maar ook daar mag je geen wietplantage in houden.
Als mensen daar achter komen, komen ze ook de illegale content bij je weghalen.....als je dit niet wilt, moet je gewoon goede voorzorgsmaatregelen nemen, of er niet aan beginnen......

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:55

KneoK

Not in a million lightyears

gambieter schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:02:
[...]

Nee hoor, ik zie een drogredenering en geef dat aan ;) . Je vergeet namelijk een optie: de niet-herkende software hoeft niet gesynced te worden, maar ook niet verwijderd. iTunes moet er dan vanaf blijven en omheen syncen

[...]

Waarom moet alles gesynced worden? Iets wordt niet herkend, software blijft er vanaf. Simpel toch?

[...]

Die fijne ervaring is geen gegeven, hoor ;) . Ik verbaas me alleen over de redenering dat je alleen maar moet doen wat Apple wil, en dat Apple zomaar dingen op jouw tablet moet mogen doen :) .
[...]

Dat het onrechtmatig is, moet maar worden bewezen en niet worden aangenomen.

[...]

Heeft Apple bewijs dat iemand geen recht heeft op dat gebruik? Dus mag Apple aanklager, rechter en executeur zijn? Zonder enige melding, kans om het bestand uit te zonderen van die sync, etc?

Schuldig en geexecuteerd zonder uberhaupt een kans om het tegendeel te bewijzen.

[...]

En dan vraag je de gebruiker: "mag ik deze weggooien? Y/N" of eventueel: "dit is mogelijk malware; het advies is weggooien. Doen? Y/N". Zat mogelijkheden zonder ongevraagde actie.

[...]

Je kunt een iPad eigenlijk niet zonder iTunes gebruiken, behalve als je weer vrijheid gaat zoeken via alternatieven. Net zoals jailbreaken dingen mogelijk maakt die Apple niet wil.

Die goedkeuring wordt niet gegeven, die goedkeuring wordt genomen omdat anders het programma niet werkt. Ik heb alleen een kleine iPod shuffle en ga binnenkort kijken naar programma's die het gebruik mogelijk maken zonder iTunes, want hoe eerder dat van mijn PC af is, hoe beter.

Maar goed, we hoeven er niet verder over te gaan, want we gaan het nooit eens worden (of jij moet toegeven :p ). Het bevestigt alleen maar weer mijn eerdere keuze om iOS etc te mijden :) .

[...]

Nee, want hoe weet je dat het illegale software is? Je maakt een aanname om een actie te verdedigen die gebaseerd is op een aanname. En (aanname)2 is supervaag en geen enkele onderbouwing voor een actie.
Als je een weloverwogen beslissing hebt genomen zo ver mogelijk van iOS vandaan te blijven, waarom dan deze discussie in het iPad topic :?

De App Store geeft je een licentie voor aangeschafte software, dat is een absolute controle die Apple gebruikt om te zien of software legaal is aangeschaft. Gedownload en gesynct of via Installous geinstalleerd betekent geen licentie, het perfecte bewijs dat jij geen recht hebt op het gebruik van die software. Dat kun je vergelijken met de online check die veel spellen hebben tegenwoordig, ongeldig serienummer is niet spelen. Het is dan ook geen aanname van Apple dat iets niet rechtmatig maar het is gewoon een gegeven. Jij gaat er gebaseerd op 1 gebruiker die iets fout doet van uit dat er allerlei rigoreuze maatregelen getroffen worden, dat klopt gewoon niet.

Ik heb denk ik 10% illegale troep op m'n iPad staan wat gewoon heen en weer gesynct wordt zonder probleem. Er wordt niets verwijderd en zelfs als je illegale software via de App Store wilt updaten dan krijg je gewoon een melding dat je geen recht hebt op de update zonder dat er iets wordt verwijderd. Als ik iets via Installous installeer en ik sluit de iPad op de pc aan dan krijg ik van iTunes gewoon de melding dat er nieuwe software op de iPad is aangetroffen, dan krijg ik gewoon de optie om die, al dan niet illegale software in de iTunes library op te nemen. Bij een volledige wipe kan ik na een nieuwe jailbreak gewoon weer de volledige library terugzetten op de iPad, inclusief die paar illegale spellen die ik heb.

Google heeft ook gewoon de mogelijkheid om op afstand apps te verwijderen van je Android telefoon of tablet, dus dat onderwerpen aan Steve's grillen is schreeuwen om niets. Het is gewoon naief om te denken dat je met een ander tablet OS zoveel beter af bent. Je kunt het niet eens zijn met het soms kinderachtige beleid dat Apple er op nahoudt maar een discussie voeren gebaseerd op gebruikersfouten en een gebrek aan inzicht of informatie heeft natuurlijk ook geen nut.

[ Voor 3% gewijzigd door KneoK op 16-01-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
gambieter schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:02:
[...]
Je vergeet namelijk een optie: de niet-herkende software hoeft niet gesynced te worden, maar ook niet verwijderd. iTunes moet er dan vanaf blijven en omheen syncen
Is een mogelijkheid, maar wel een die compleet tegenovergesteld is aan hoe de iOS producten in de markt gezet zijn. Die dingen zijn gemaakt dat ITunes volledige controle heeft.
Niet door iTunes herkend is dus verwijderen, mede door dit concept hoeft iTunes ed geen file-managers te ondersteunen, er kan gewoon geen onbekende content opstaan, dus kan die ook geen ruimte innemen.
[...]
En dan heb je over 1 jaar een iOS apparaat met nul bytes free space. het iOS concept biedt af fabriek geen andere mogelijkheid aan dan via iTunes je content te beheren. Je hebt dus geen file-managers etc.
Er vanaf blijven betekent (binnen dit concept) dus dat het er voor eeuwig op blijft staan.

Oftewel, binnen het concept is de werkwijze vrij logisch. Natuurlijk kan je het concept veranderen, maar je kan er ook een autoradio van maken (oftewel gebeurt niet).

Ik verbaas me telkens weer over de mensen die klagen over de starheid van Apple en hoe weinig vrijheid je daarbij hebt. Ik heb bewust juist voor de iPad gekozen vanwege die starheid, de tijd van avonden tweaken om 1 progje aan de gang te krijgen heb ik al enige tijd achter me.
Wil een bekende van mij een tablet kopen dan denk ik ook eerst even na of hij wil tweaken ( dan chinese replica of android maar in ieder geval geen apple ) of dat hij het gewoon wilt gebruiken ( dan vanuit persoonlijke ervaring apple, maar android zal net zo goed zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

KneoK schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:27:
Als je een weloverwogen beslissing hebt genomen zo ver mogelijk van iOS vandaan te blijven, waarom dan deze discussie in het iPad topic :?
Is dit dan alleen een topic voor voorstanders en ja-knikkers? :? . Is een ander geluid ongewenst of zo?
Google heeft ook gewoon de mogelijkheid om op afstand apps te verwijderen van je Android telefoon of tablet, dus dat onderwerpen aan Steve's grillen is schreeuwen om niets. Het is gewoon naief om te denken dat je met een ander tablet OS zoveel beter af bent.
Geef eens een linkje voor die claim? Want hoe moet Google dat doen als er geen sync-programma op de telefoon/PC wordt gebruikt? Ik weet wel zeker dat ik beter af ben met een ander OS, de tablet komt nog wel als Android daar wat meer aan is aangepast ;) .
Je kunt het niet eens zijn met het soms kinderachtige beleid dat Apple er op nahoudt maar een discussie voeren gebaseerd op gebruikersfouten en een gebrek aan inzicht of informatie heeft natuurlijk ook geen nut.
Sorry, maar een andere (niet-conformistische) mening afdoen als gebruikersfouten of een gebrek aan inzicht/informatie is kinderachtig. Dan kan ik ook zeggen dat het wijzen op de EULA onzin is, want daar gaat het niet over. Als in de EULA zou staan dat ze een "cavity search" bij elke gebruiker mogen doen, zou men het ook niet zomaar ondergaan :) .
Gomez12 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:30:
Ik verbaas me telkens weer over de mensen die klagen over de starheid van Apple en hoe weinig vrijheid je daarbij hebt.
Ik klaag niet, ik verbaas me erover dat als je aangeeft het daar niet mee eens te zijn, men zegt dat je fout zit of je aankijkt alsof ze het in Keulen zien donderen, want het kan toch maar op 1 manier, de iTunes manier?

Het is een verschil of je zegt "mwoh, dat is een keuze die gemaakt is, en ik vind het best zo" zoals jij aangeeft (geen probleem mee), of zeggen "dat is terecht, is de enige manier waarop het kan werken en het is jouw fout als je dat niet begrijpt" (gechargeerd wat sommige anderen zeggen) :) .

[ Voor 20% gewijzigd door gambieter op 16-01-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
gambieter schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:35:
[...]
Is dit dan alleen een topic voor voorstanders en ja-knikkers? :? . Is een ander geluid ongewenst of zo?
Als het gaat over fundamentele zaken als het iOS concept, ja dan is een ander geluid ongewenst.
Niet omdat het een ander geluid is, maar puur omdat het groter is dan een iPad. Op het moment dat je een iPad neemt stem je in met het iOS concept, hetzelfde als wanneer je een iphone koopt.

Het is net zoiets als in een volvoauto-topic gaan zeuren dat een volvo moet kunnen vliegen. Dat is gewoon niet het concept van een auto.

Dat "andere geluid" is enkel ruis en verstoring wat niets met de iPad an sich te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

[...]

Geef eens een linkje voor die claim? Want hoe moet Google dat doen als er geen sync-programma op de telefoon/PC wordt gebruikt? Ik weet wel zeker dat ik beter af ben met een ander OS, de tablet komt nog wel als Android daar wat meer aan is aangepast. ;)
http://www.neowin.net/new...-apps-first-test-confirms

En hij werkt! :P Bij mijn weten heeft Apple dat nog niet gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[...]

[...]

Geef eens een linkje voor die claim? Want hoe moet Google dat doen als er geen sync-programma op de telefoon/PC wordt gebruikt? Ik weet wel zeker dat ik beter af ben met een ander OS, de tablet komt nog wel als Android daar wat meer aan is aangepast ;) .
.
Ik weet niet hoe betrouwbaar Google is als bron voor hun eigen EULA... Maar goed
http://www.google.com/mobile/android/market-policies.html
Product Removals: From time to time, Google may discover a Product on the Market that violates the Android Market Developer Distribution Agreement or other legal agreements, laws, regulations or policies. In such an instance, Google retains the right to remotely remove those applications from your Device at its sole discretion. If that occurs Google will make reasonable efforts to recover the purchase price of the Product, if any, from the originating Developer on your behalf. If Google is unable to recover the full amount of the purchase price, it will divide any recovered amounts between the affected users on a pro rata basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

[...]

[...]
http://phandroid.com/2010...ove-apps-from-your-phone/

Schijnbaar doet google het gewoon remote ipv bij een sync ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

[...]

[...]

[...]

Sorry, maar een andere (niet-conformistische) mening afdoen als gebruikersfouten of een gebrek aan inzicht/informatie is kinderachtig. Dan kan ik ook zeggen dat het wijzen op de EULA onzin is, want daar gaat het niet over. Als in de EULA zou staan dat ze een "cavity search" bij elke gebruiker mogen doen, zou men het ook niet zomaar ondergaan :) .
Jij blinkt wel uit in het negeren van informatie om je mening hier door te drukken, als ik voor mezelf even bot mag spreken, ja, dat vind ik in een topic als deze inderdaad ongewenst. Ik zal het je nog een keertje heel helder proberen uit te leggen: de gebruiker waar jij je hele rant op baseert heeft een fout gemaakt, Apple verwijdert niets van je iPad, zo simpel is het. De gebruikersfout zit aan zijn kant, het gebrek aan inzicht of informatie zit bij jou omdat je je mening hebt gebaseerd op zijn fout, da's niet kinderachtig bedoeld ;) . Syncen van illegale software kan zonder probleem met iTunes, zowel van iPad naar pc als andersom, Steve komt niet langs om je illegale appjes te verwijderen, klaar. Heeft niets met conformisme te maken, een EULA heeft daar ook niets mee van doen, het is gewoon zo simpel. Je klaagt over een niet-bestaand probleem, dat voegt niets toe aan dit topic. Als je echt zaken aan de kaak wilt stellen, kom dan met zaken die wel op waarheid gebaseerd zijn.

Linkjes voor mijn claim:
http://www.h-online.com/o...hones-Update-1029188.html
http://androidforums.com/...ess-software-removal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Maar de aluminium hoedjes hoeven niet meteen op :P. Apple kan dat ook remote doen, maar heeft dat nog niet hoeven gebruiken. Google heeft het wel moeten gebruiken om malware te verwijderen. Daar lijkt me niets mis mee. Daarbij verwijderen ze allebei wel eens content uit de store, maar gebruikers die het al hebben gedownload kunnen het gewoon blijven gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 16-01-2011 22:53 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb nu ook een ipad 32GB / 3G is er ergens een leuke applicatie waarmee je de hoeveelheid data kan zien die over 3G en over wifi gegaan is ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drmbs
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 03:54
Air meter geeft dit netjes weer. Eventueel kan hij je 3G teller aan het eind van de maand weer op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:09
[b]

Leuk dat je over een aanname begint en de vraag ontwijkt.

Maar okay - het lijkt mij logisch dat een Apple, Microsoft, zelfs Google etc probeert om illegaal verkregen (of dubieus... als je die term leuker vindt) app, software, etc niet te laten gebruiken binnen hun systeem.

Dat kun je gesloten noemen; en ja - dat is de Xbox van Microsoft ook - of de PS3 van Sony.....

Maar in de hoge bomen bos van "[iPad] Ervaringen & Discussie" is het blijkbaar belangrijk om te laten zien "hoe fout Apple is"...... En dan de mensen die alles proberen te omzeilen (al dan niet "illegaal") te omschrijven als Tweakers.....

Nee - ik maak ook wel eens een copy van een DVD.... en geef dit aan een familielid/bekende.....- maar dat maakt mij niet een "Tweaker"!!
En dat een DVD producent mij probeert tegen te houden.... maakt hem niet een bedrijf dat alleen maar zaken wil doen met "ja knikkers".

** zo - dat was mijn laatste "cup of tea" in deze discussie.... :z

[ Voor 3% gewijzigd door Hen3s op 16-01-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoedje schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:52:
Maar de aluminium hoedjes hoeven niet meteen op :P. Apple kan dat ook remote doen, maar heeft dat nog niet hoeven gebruiken. Google heeft het wel moeten gebruiken om malware te verwijderen. Daar lijkt me niets mis mee. Daarbij verwijderen ze allebei wel eens content uit de store, maar gebruikers die het al hebben gedownload kunnen het gewoon blijven gebruiken.
Dank aan allen die linkjes hebben gegeven, interessant. Helemaal helpen zal het niet omdat je met Titanium Backup de apk's kan backuppen, je buiten de Market om kan installeren en dus zat mogelijkheden hebt om dingen terug te zetten ;) .

Maar goed, het is off-topic hier :p .

@KneoK: zoals ik al aangaf het gaat mij om de redenering die geuit werd, dat het terecht is dat iTunes apps ongevraagd verwijderd, en dat non-Appstore apps gebruiken oneigenlijk gebruik was van de iPad. Van dergelijke redeneringen gaan mijn nekharen overeind staan :) .
Gomez12 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:41:
Als het gaat over fundamentele zaken als het iOS concept, ja dan is een ander geluid ongewenst.
Niet omdat het een ander geluid is, maar puur omdat het groter is dan een iPad. Op het moment dat je een iPad neemt stem je in met het iOS concept, hetzelfde als wanneer je een iphone koopt.
Dan is praten over jailbreaken dus ook ongewenst, want niet passend in het iOS concept? :)

Anyway, ik trek me hier wel terug en ga weer Android topics onveilig maken ;)

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 16-01-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
gambieter schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:11:
[...]

Dank aan allen die linkjes hebben gegeven, interessant. Helemaal helpen zal het niet omdat je met Titanium Backup de apk's kan backuppen, je buiten de Market om kan installeren en dus zat mogelijkheden hebt om dingen terug te zetten ;) .
Oftewel identiek aan Apple.
[...]
Dan is praten over jailbreaken dus ook ongewenst, want niet passend in het iOS concept? :)
Jailbreaken is misschien buiten het iOS concept, maar wel weer op het device van toepassing. Dus dat is (voor sommigen) wel weer relevant.

Enkel als je zelf deels buiten het iOS concept treedt (door bv te jailbreaken) dan moet je niet gaan zeuren dat je alsnog door enkele maatregelen van het iOS concept geraakt wordt.
Dan heb je of (verkeerd gejailbreakt en het iOS concept niet door) of (goed gejailbreakt maar je snapt niet wat je gedaan hebt en je hebt alsnog het iOS concept niet door)

Als je jailbreakt zit je buiten het iOS concept en als je hem dan weer aan iTunes (ipv een vervanger daarvan) gaat hangen dan kom je weer deels in het iOS concept en ja, dat kan conflicten opleveren.
Maar dat ligt niet aan de jailbreak, niet aan Apple, niet aan iOS, maar puur aan de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anyway, ik trek me hier wel terug en ga weer Android topics onveilig maken ;)
Afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk het laatste topic deeltje voor de nieuwe iPad maar we gaan ook dan hier weer keurig verder.

[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=,noline]KneoK schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:51[/message]:
[...]
gebruiker waar jij je hele rant op baseert heeft een fout gemaakt, Apple verwijdert niets van je iPad, zo simpel is het. De gebruikersfout zit aan zijn kant, het gebrek aan inzicht of informatie zit bij jou omdat je je mening hebt gebaseerd op zijn fout, da's niet kinderachtig bedoeld ;) . Syncen van illegale software kan zonder probleem met iTunes, zowel van iPad naar pc als andersom, Steve komt niet langs om je illegale appjes te verwijderen,
2 million google hits cant be wrong...
http://www.google.com/sea...e+apps&aq=f&aqi=&aql=&oq=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarschijnlijk het laatste topic deeltje voor de nieuwe iPad maar we gaan ook dan hier weer keurig verder.

[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

^^ :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.