[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 111.079 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Chaos84: je hebt helemaal gelijk en daar mikken ze ook op. Een tv bied immers ook alleen nog maar minder functionaliteit dan een computer, toch gebruikt (bijna) iedereen een TV. Het is toch makkelijker kijken dan een computer scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 04:09
CyBeR schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:57:
[...]
iPads hebben geen cursor dus je hebt er verder niets aan, maar aansluiten kun je 'm :P
Dat dacht ik aanvankelijk ook, tot ik dit filmpje zag:

http://www.youtube.com/watch?v=2wklrVOFMKA

Of een cursor handig is op een iPad is een tweede, natuurlijk. Het lijkt me wel handig voor RDP, want ik vind een
PC remote bedienen met een touchpad niet echt lekker werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

ReneK schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:27:
[...]

Of een cursor handig is op een iPad is een tweede, natuurlijk. Het lijkt me wel handig voor RDP, want ik vind een
PC remote bedienen met een touchpad niet echt lekker werken....
Damn, dat is best nice met die muis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ReneK schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:27:
[...]

Mja, da's een mod natuurlijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieter0901
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:58
Ik heb mij uiteindelijk ook een Ipad besteld.

Nu had ik nog een vraag:

- Heeft iemand interessante sites voor belgische gebruikers?
gratis kranten, blogs met programmas, sites met pdf's,... want de meeste links hier zijn voor nl kranten.

- Er bestaat een dock naar vga, bestaat er ook dock -> hdmi?

- wat is thetered en untheterd jailbreak? de thetered is al uit voor 4.2 dach ik? kan ik deze al doen en daarna
de unthetered. Of wacht ik best tot deze laatste uit is?

groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week een iPad gekocht na dramatische ervaringen met de Archos 70 en jongens, wat een verschil. De appel doet gewoon wat hij moet doen: mijn gigantische verzameling ebooks (ahumm....) perfect weergeven, mp3's/video's inladen en afspelen, internetten, spelletjes spelen enz enz., ik heb m'n 32 gig al bijna verbruikt. Ik ben zeer tevreden over de iPad en ben blij niet gewacht te hebben op de Xoom, Adam, Eva en iPad2. Was geen appel adept, vooral na hysterische forumberichten (niet op Tweakers natuurlijk!) over iTunes: het werkt gewoon prima allemaal. Goed doordachte ontwerpen, zeer fijn om mee te werken. Is dat de 300 Euri's extra waard? Ja, dat is de extra 300 Euri's meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is wijsheid wachten tot de nieuwe ipad 2 bekend word gemaakt als deze al wel bekend word gemaakt deze maand of er een de komende weken aanschaffen?

En wat verwachten jullie waar de geruchten over gaan? Ik zelf denk dat er een kleinere versie zal komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaos94 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 03:16:
Ik ben nu bijna een week in het bezit van een Ipad. Ik heb de Ipad gekocht omdat ik mijn oude laptop aan mijn moeder heb gegeven en ik nu alleen nog maar een PC (desktop) heb. De laptop gebruikte ik voornamelijk voor het relaxed internetten op de bank of in bed. Omdat ik een pc heb, dacht ik met de komst van de Ipad dat het niet nodig zou zijn om daarnaast nog een laptop aan te schaffen, vandaar dat de Ipad eigenlijk een perfecte vervanging zou zijn voor mijn oude laptop.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu toch een beetje gemengde gevoelens over het apparaatje heb gekregen. Wat ik echt cool vind is de mobiliteit en eenvoud. Vooral omdat hij zo klein en toch een stuk handelbare is dan mijn vorige laptop is het gewoon zo eenvoudig en gemakkelijk om met dat ding languit op de bank te gaan internetten. Nog een grote pluspunt is de accu, die gaat echt lang mee, echt super! Nog een voordeel vind ik het mooie scherm. De kijkhoek is ook superieur! Wat ik ook super vind is hoe smooth het beeld over het scherm scrolled, echt een stuk beter dan alle andere tabs die ik gezien heb.

Waar ik toch steeds wat minder begin te vinden is het volgende: het OS; in mijn optiek had Apple er goed aan gedaan om hier gewoon een dedicated Ipad OS voor te schrijven ipv deze te lenen van de Ipod/iphone.
Met de huidige OS vind ik de Ipad toch een beetje een veredelde opgeblazen Iphone gehalte hebben.
Verder heb ik me erg kunnen ergeren aan het feit dat de Ipad zo gesloten is. Bv, ik kan niet eens fatsoenlijk in het filesystem browsen. bv simpel een foto, die ik op mijn pc of stick heb staan, kopiëren naar de Ipad. Dit moet omslachtig dmv de Ipad aan te sluiten op mijn pc en die via Itunes te laten synchroniseren. Het is mijn apparaat en dan wil ik ook gewoon dat die gewoon fatsoenlijk en eenvoudig toegankelijk voor is.

Ik ben redelijk overtuigd dat de nieuwe generatie Ipads in de toekomst wel een eigen OS gaan krijgen en deze een stuk toegankelijke zullen worden. Bij een phone zoals de Iphone mis ik die features absoluut niet maar bij een Ipad, wat ik toch meer als een computer beschouw, wel. Apple heeft gezegd dat de Ipad tussen de macbook en Iphone inzit. Ik vind dat de Ipad niet iets te veel richting de Iphone ligt. Was mooie geweest als dat precies andersom was geweest.
Nog een klein puntje wat ik mis bij Safari is het ontbreken van de functie om in webpagina’s te kunnen zoeken op keywords. Maar goed dat zal wel aan Safari liggen. Maar dan was het toch mooi geweest als ik bv ook gewoon de mogelijkheid had om Mozilla als te te installeren en te gebruiken (die vrijheid heb je ook bij een macbook)

Al met al vind ik het nog steeds een leuke gadget met veel mogelijkheden maar ben er wel steeds meer van overtuigd dat er door Apple voor mogelijkheden bij de 1e generatie Ipads onbenut zijn gelaten.
Zit momenteel toch wat te twijfelen of ik hem gaan omruilen en een macbook ga halen en wachten totdat de tabmarkt volwassen is geworden....

Oeps sorry voor mijn erg lange verhaal :/ , maargoed wilde dat ff delen. Heb deze lap text iig niet op de Ipad getypt :) Alhoewel ik met de virtuele keyboard verder wel goed kan leven ;)
Ik kan me in dit verhaal helemaal vinden, had hem voor mijn vrouw gekocht om te internetten (hyves, potje kaarten, de krant) maar ze vind het niet handig, vooral het vasthouden is niet handig als je in een stoel zit en je hem niet kan neerleggen op de leuning. Dus ze gebruikt weer gewoon de laptop.. ik ben nu de enige gebruiker en speel angrybirds in bed.. dure spelcomputer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52

SkyStreaker

Move on up!

Mijn enige minpunt aan het apparaat is dat je inderdaad via 30 omwegen pas plaatjes d'r op kan krijgen. Enorm storend. Het moet ook echt weer op de geforceerde "Apple-manier".

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

SkyStreaker schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:44:
Mijn enige minpunt aan het apparaat is dat je inderdaad via 30 omwegen pas plaatjes d'r op kan krijgen. Enorm storend. Het moet ook echt weer op de geforceerde "Apple-manier".
30 omwegen? Ik druk op 1 knopje: synchroniseer :) Maar ik werk dan ook op een Mac met iPhoto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

SkyStreaker schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:44:
Dat valt toch wel mee? iPad aankoppelen, iTunes starten, plaatjes naar iTunes slepen, syncen, klaar. Er wordt af en toe wel erg overdreven hoor. Hoe wil je het anders? Op de Android manier? USB aansluiten, kiezen voor mass storage, schermpje op je pad of telefoon naar beneden slepen, kiezen voor koppelen, schijf openen op de pc, plaatjes kopieren, kiezen voor ontkoppelen, klaar. Is toch ook omslachtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mensen overdrijven graag als ze zelf iets niet begrijpen.

Ook op een Windows machine kun je foto's syncen met je iPad. Gewoon door een map toe te voegen onder Foto's in iTunes.

Heeft niets met de "Apple manier" te maken. Je hebt je er gewoon niet in verdiept en/of je snapt het niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
jschoorl2 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:09:
[...]

In vlc kun je volgens mij geen favorieten aanmaken. Heb zelf een site aangemaakt naar de streams en deze site in het beginscherm van mijn iPad gezet.
Is dit ook te zien als je geen Ziggo abbonee bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Goed, ik heb weer ruzie met mijn iPad.
Op kantoor via iTunes de 'Mijn Afbeeldingen' map gesynced, gewoon om te testen en wat foto's te bekijken.
Nu krijg ik die dingen niet meer verwijderd.

Als ik vanuit de Photo-app een foto bekijk heb ik alleen de opties; Email Photo, Assign To Contact, Use As Wallpaper, Print en Copy Photo. Vanuit "All Photos" is er wel een rood knopje "Delete", maar die blijft disabled.
Een andere manier dan de Photo-app om bij die bestanden te komen, een soort van Verkenner/Finder, is er niet.

Afin, eenmaal thuis eens aan iTunes (@pc) gehangen. Maar ook daar geen mogelijkheid te bekennen om foto's te verwijderen. Het enige dat ik nu kan verzinnen is een lege map op deze pc aanmaken en die te syncen.

Wat zie ik over het hoofd? Hoe verwijder ik foto's op mijn iPad die ik daarvoor via iTunes gesynced heb?
Hoe zou je dat bijv. doen als je op vakantie in een internet-cafe foto's naar je iPad gesynced hebt? Die kun je in het vliegtuig vervolgens niet alvast sorteren door de slechte te verwijderen?

En ook direct het volgende dilemma. Ik wil één foto van mijn pc naar iPad hebben om als achtergrond te dienen. Copy&pasten werkt niet. Moet ik nu echt op mijn pc een nieuwe map aanmaken, die éne foto daar in zetten, en dan die map syncen om die ene foto er op te krijgen?

Er zijn natuurlijk ook Third Party Tools zoals dropbox waarmee je bestanden kunt uitwisselen. Maar mis ik niet gewoon ergens een basisfunctionaliteit?
Als ik een screenshot maak (powerbutton + homebutton) kan ik deze wél gewoon vanuit de Photo-app verwijderen. Het komt alleen voor met gesyncte bestanden vanuit iTunes.

* frickY spuit 11... had dus eerst de laatste pagina weer even moeten lezen. Precies wat chaos94 ook ervaart dus
KneoK schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:58:
Dat valt toch wel mee? iPad aankoppelen, iTunes starten, plaatjes naar iTunes slepen, syncen, klaar.
Op pc kan dat dus niet. Ik kan alleen naar 1 map bladeren en die syncen.
Als ik een beetje zoek lijkt er op OSX een programma iPhoto te zijn waarmee t allemaal wel prima werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door frickY op 03-01-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daan00 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:16:
[...]

Is dit ook te zien als je geen Ziggo abbonee bent?
Nope.
Niet betalen is ook niet krijgen.
Als je een iPad gaat kopen omdat het een laptop moet vervangen dan ben je eigenlijk al verkeerd bezig.
Een Tablet (iPad in dit geval) is niet bedoelt als device ipv een Macbook(pro)/Laptop maar als device TUSSEN je Smartphone en MAcbook(Pro)/Laptop zoals je zelf al aangeeft.

iOS (niet iPhone os) is een prachtig platform voor dit soort machines. Wat je juist niet zou moeten willen is een echt OS op een kleine tablet, alles wordt dan priegelig en te complex wat weer opgevangen moet worden met HTC Sense achtige rommel. We hebben dit jaren geleden gezien met Microsoft XP TabletPC Edition en dat is niet voor niets geen succes geworden.

Dat je er geen Firefox op kunt installeren is geen probleem van de iPad maar een probleem wat bij mozilla ligt. Zei hebben immers nog geen Firefox uitgebracht voor de iPad en iets wat er niet is kun je idd niet installeren :P
(er zijn wel andere browsers voor de iPad en zelfs eentje met Flash)
frickY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:26:
Hoe zou je dat bijv. als je op vakantie in een internet-cafe foto's naar je iPad gesynced hebt? Die kun je in het vliegtuig vervolgens niet alvast sorteren door de slechte te verwijderen?
Via een Internet Cafe niet. Via de Camera kit wel.

Je kunt ook het programma kiezen waar je uit wilt syncen en dan vervolgens in de rechter rij aangeven welke mappen en/of albums wel en/of niet moeten.

Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/7263/schermafbeelding2011010.png

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 03-01-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ok, ok - ik heb ook een beetje overdreven hoor, :D Ik zou ze gewoon liever kunnen slepen direct naar dat ding toe en niet alles via i-tunes. Ik snap het prima, ik krijg het ook voor elkaar, ga dat dus niet zeggen. Het is stoort mij gewoon een beetje dat het speciaal moet.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ahh.
Ik kan inderdaad een random map selecteren, dan "Selected folders" (helaas alleen submappen, geen losse bestanden), en vervolgens alles uitvinken om de foto's op mijn iPad te verwijderen.

Kan helaas niet 1 of meerdere foto's toevoegen zonder alle andere foto's van de iPad te verwijderen :?

Afbeeldingen op de iPad, zoals screenshots, kun je gelukkig wel eenvoudig via een verwisselbare schijf naar je pc krijgen.

@kmf
Ik had het idee gewoon even een hele map op dat standalone apparaat te plaatsen, en onderweg uit te zoeken wat ik wil verwijderen en wat ik wil houden. Dat lijkt me geen hele vreemde gedachte.

[ Voor 153% gewijzigd door frickY op 03-01-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik begrijp niet hoe je als tweaker zijnde, iemand die bovenbemiddeld kennis over computergebruik heeft, niet begrijpt wat de intentie is van itunes en het synchen van foto's...

De applegedachte is gewoon dat er 1 centrale hub is voor je data. Je iphone, ipod, ipad zijn sattelieten die deze dat consumeren. Bewerkingen gaan daar vandaan. Zo komen jouw foto's geoptimaliseerd en gesorteerd op de apparaten. Die sattelieten zijn niet bedoeld om de data te verwijderen. Daar heb je je werkplek voor.

Voor "op reis internetcafe" en "screenshots" werkt het anders. , dan is jouw ipad/ipod een scratchbook die nog na afloop gesorteerd moet worden.
Foto's op je camera kan je importeren, ordenen, verwijderen op je ipad, maar die zitten in een apart mapje. Je moet die na afloop nog in de centrale hub donderen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:13
mickjuh schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:27:
[...]

Kun je deze links ook toevoegen als favorieten in VLC of dit als shorcuts aanmaken op de Ipad? Ik heb gisteren de Veronica stream bekeken. Ging goed alleen was het geluid niet gelijk met het beeld en ik moet deze streams via deze pagina openen :p
Dat zou ik ook wel willen weten. Net lopen stoeien om de links bv in Pages te krijgen, maar dan is er geen mogelijk om ze actief te krijgen. Hetzelfde geldt voor synchronisatie met iTunes.

Iemand?

(wel Ziggo gebruiker hier...voordat daar een opmerking over komt)

[ Voor 5% gewijzigd door Joarie op 03-01-2011 21:49 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

SkyStreaker schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:42:
Ok, ok - ik heb ook een beetje overdreven hoor, :D Ik zou ze gewoon liever kunnen slepen direct naar dat ding toe en niet alles via i-tunes. Ik snap het prima, ik krijg het ook voor elkaar, ga dat dus niet zeggen. Het is stoort mij gewoon een beetje dat het speciaal moet.
Dat komt omdat Apple heilig gelooft in libraries. Alles wat je op een Mac hebt staat in bibliotheken: je muziek, je foto's, films etc. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ach mja. Ondertussen gebruik inmiddels al Orb, gebruik dat al flink lange tijd als streamapp die lekker werkt voor van alles en nog wat aan apparaten. Voor plaatjes werkt het prima, muziek ook wel... Video/cam/tv-tuner streamen is echter minder (via mijn laptop iig). Streamtome is dan beter EN goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
frickY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:26:
Er zijn natuurlijk ook Third Party Tools zoals dropbox waarmee je bestanden kunt uitwisselen. Maar mis ik niet gewoon ergens een basisfunctionaliteit?
Dropbox werkt natuurlijk geweldig.
Fototje slepen (want blijkbaar willen jullie dat allemaal) en het staat op de ipad.
Geen kabeltje aan te pas gekomen!

Verder is het slim om een mapje te maken met fotos die je op je iPhone en/of iPad wilt hebben, werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
iPhone Explorer lijkt een beetje te zijn wat ik mis.
iPhone Explorer is an iPhone browser for Mac & PC that lets you browse the files and folders on your iPhone as if it were a normal USB flash drive or pen drive. You can use the easy drag-and-drop methods to add or remove files and folders from the iPhone.
Ik heb bijv. ook wat Books naar mijn iPad gesynct op het werk. Als ik nu "Sync books" aanzet op mijn thuis pc waarschuwt hij me "All existing songs, fillms and TV programmes on the iPad will be removed".
Buiten dat ik niet snap wat songs, films en tv met boeken te maken hebben, kan ik nu dus ook nooit thuis een boek op mijn iPad zetten zonder die van mijn werk te verwijderen :?
Ik vind het ook prima om eerst de books van mijn werk naar mijn thuis pc te syncen, dan het nieuwe boek toe te voegen, en weer terug te syncen. Maar dat kan dus ook niet.
Ik weet ook niet goed wat er nu met de boeken gebeurd die ik heb gekocht via de App Store op de iPad of iTunes op mijn werk. Kan me niet voorstellen dat hij die ook verwijderd....

edit:

Via Devices > Ipad > Books zie ik de 2 boeken. Die kan ik zo te zien naar de map kopieëren die ik zo wil syncen, dus dan zouden ze behouden moeten blijven B). Jammer dat Pictures daar dan weer niet bij staat.

[ Voor 61% gewijzigd door frickY op 03-01-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
Je kan je device maar met 1 iTunesaccount syncen. geen 2.
Alles wat je koopt kan je altijd weer gratis terugzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

frickY schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:01:
iPhone Explorer lijkt een beetje te zijn wat ik mis.

[...]
i-FunBox doet meer dan prima wat jij wilt. Er staat me alleen wel iets van bij dat je je iDevice moet jailbreaken om dit soort programma's te gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zDjRxIkKog1XuZy6Dhxb7Uuy/full.png
Gewoon vanuit je explorer slepen om te 'uploaden', direct bestanden verwijderen van je iDevice, werkt echt hartstikke goed en gewoon via usb.

Edit: hoef je overigens ook niet te installeren, dus gewoon i-FunBox op een usb stickje zetten en je kunt op elke Windows doos met usb aansluiting je ding doen. Je hebt alleen wel kans dat je de drivers voor de iPad moet installeren (die worden met iTunes geinstalleerd maar zijn volgens mij ook apart te krijgen), maar da's voor zo'n beetje elke mobiel device vaak een vereiste om er uberhaupt iets mee te kunnen. Volgens mij kan ik de mass storage mode van mijn Galaxy S ook niet gebruiken zonder de Samsung usb drivers bijvoorbeeld (en dat zal voor de Galaxy Tab dan niet anders zijn).

[ Voor 34% gewijzigd door KneoK op 04-01-2011 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Daan00 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:25:
Je kan je device maar met 1 iTunesaccount syncen. geen 2.
Alles wat je koopt kan je altijd weer gratis terugzetten!
Dat vraag ik mij dus af. Alle Apps gekocht op mijn vriendin d'r iPhone moest ik allemaal opnieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 18:31
SkyStreaker schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 07:26:
[...]

Dat vraag ik mij dus af. Alle Apps gekocht op mijn vriendin d'r iPhone moest ik allemaal opnieuw kopen.
Daarom heb ik de iPhone van mijn vriendin en mijzelf beide aan 1 account hangen, dan hoef je alles maar 1x te kopen. Cosmetisch ziet zij dus mijn itunes login (email) als ze apps wil kopen, voordeel is dat je maar 1x geld hoeft uit te geven aan een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wat is het voordeel van GoodReader ten opzichte van iBooks voor het lezen van PDF? Ik maak geen aantekeningen en ik heb liever een library met categorieën dan een filesysteem met folders. Het gaat dus alleen om de functionaliteit bij lezen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:13:
Wat is het voordeel van GoodReader ten opzichte van iBooks voor het lezen van PDF? Ik maak geen aantekeningen en ik heb liever een library met categorieën dan een filesysteem met folders. Het gaat dus alleen om de functionaliteit bij lezen.
snelheid.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

SkyStreaker schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 07:26:
[...]

Je kan gewoon inloggen op de iPhone met een ander account en de gekochte apps opnieuw downloaden. Je krijgt daar dan geen rekening voor.
Je moet alleen in haar iTunes jouw account ook autoriseren anders krijgt ze een foutmelding op het moment dat ze haar iPhone wil syncen. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren deze links op Tweakers gevonden in dit forum alleen deze werken helaas niet meer

mms://83.80.17.52/casema wmstream-12 - Nederland 1
mms://83.80.17.52/casema wmstream-13 - Nederland 2
mms://83.80.17.52/casema wmstream-14 - Nederland 3

mms://83.80.17.52/casema wmstream-02 - SBS 6
mms://83.80.17.52/casema wmstream-04 - Veronica/Disney XD
mms://83.80.17.52/casema wmstream-07 - RTL 8
mms://83.80.17.52/casema wmstream-01 - Net 5

mms://83.80.17.52/casema wmstream-09 - Één
mms://83.80.17.52/casema wmstream-10 - Ketnet/Canvas

mms://83.80.17.52/casema wmstream-15 - Nickelodeon/ComedyCentral

mms://83.80.17.52/casema wmstream-06 - Discovery Channel
mms://83.80.17.52/casema wmstream-05 - Animal Planet
mms://83.80.17.52/casema wmstream-16 - Travel Channel

mms://83.80.17.52/casema wmstream-03 - TMF
mms://83.80.17.52/casema wmstream-08 - MTV
mms://83.80.17.52/casema wmstream-11 - TV Oranje

mms://83.80.17.52/casema wmstream-17 - Etalagekanaal

Iemand beter stream links die het wel doen voor de iPad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Oscar the Grouch schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:04:
[...]

Je kan gewoon inloggen op de iPhone met een ander account en de gekochte apps opnieuw downloaden. Je krijgt daar dan geen rekening voor.
Je moet alleen in haar iTunes jouw account ook autoriseren anders krijgt ze een foutmelding op het moment dat ze haar iPhone wil syncen. :)
Jaaaaaaa. ehm.... Zij heeft d'r iphone verkocht. iPAD wordt gebruikt onder haar oude itunes account. En toch heb ik een app opnieuw moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:08:
[...]

Jaaaaaaa. ehm.... Zij heeft d'r iphone verkocht. iPAD wordt gebruikt onder haar oude itunes account. En toch heb ik een app opnieuw moeten kopen.
Als er een verschil zit in de iPhone app en de iPad app qua prijs verschil dan is het logisch dat je er voor moet betalen
maar als je gewoon een iPhone app op de iPad installeert die je al eerder hebt gekocht dan zou je hier niet voor hoeven te betalen.

Om welke app gaat het trouwens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:17:
[...]

Als er een verschil zit in de iPhone app en de iPad app qua prijs verschil dan is het logisch dat je er voor moet betalen
maar als je gewoon een iPhone app op de iPad installeert die je al eerder hebt gekocht dan zou je hier niet voor hoeven te betalen.

Om welke app gaat het trouwens ?
Beneath a Steel Sky en die is hoogstens goedkoper geworden en heeft geen HD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Gaf ie tijdens het kopen niet aan "Je hebt dit item al eerder gekocht, druk op OK om opnieuw te downloaden.", of iets in die richting? Dat is vrij normaal namelijk, en je hoeft uiteindelijk niet dubbel te betalen.
Ik heb 2 iPhones en een iPad aan mijn iTunes account gekoppeld en heb alle apps maar 1 keer betaald en toch op alle 3 de devices, zeker voor zoiets als Navigon is dat best fijn. :)

Daarnaast kun je maar met 1 computer syncen, zelfs als je op 2 computers met dezelfde iTunes account bent ingelogd moet je 1 van de twee kiezen, anders zou het hele sync-principe niet werken. Dat is best wennen als je af komt van het eeuwige slepen en pleuren van Windows, maar als je eraan gewend bent werkt het juist veel sneller en intuïtiever. Je hebt gewoon 1 computer waarop al je muziek, apps, foto's, etc staan, en je synct alles automatisch met je iDevices, ideaal!
(Overigens kun je wel apps van computer A syncen, muziek van computer B, foto's van computer C, etc. maar of dat handig is...)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Ik heb eerst alles ontmachtigd wat er maar te ontmachtigen viel nadat ik het account had ingesteld. Daarna weer de computer gemachtigd en het gebruikte (destijds) clicknbuy account herkoppeld aan het itunes account. Zoals je mij zegt zou ik dus niet voor bijv. Beneath moeten betalen en toch wel. Ik kreeg geen "al eerder gekocht". Zeker weten. Glass Tower had ik het ook mee, dus mja.... dan ga ik mij dan toch afvragen wat er verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Als je zeker weet dat je het gekocht had, waarom dan niet even apple mailen daarover? of even in de "aankopen lijsten" checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dat is dus het vreemde: staat er totaal niet tussen, of nou ja... stond. Ik denk dat ik dan ook idd Apple maar even email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:13
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:41:
Gisteren deze links op Tweakers gevonden in dit forum alleen deze werken helaas niet meer

Iemand beter stream links die het wel doen voor de iPad ?
Ze werken alleen in combinatie als je thuis al Ziggo hebt. Maar ik denk dat je doelt op de link zelf, je kunt namelijk geen spatie invoeren in een adres. Hiervoor moet je "%20" gebruiken. Je link komt er dan zo uit te zien:

mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-12

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joarie schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:01:
[...]

Ze werken alleen in combinatie als je thuis al Ziggo hebt. Maar ik denk dat je doelt op de link zelf, je kunt namelijk geen spatie invoeren in een adres. Hiervoor moet je "%20" gebruiken. Je link komt er dan zo uit te zien:

mms://83.80.17.52/casema%20wmstream-12
(Heb Ziggo)
Dat is dan vrij vreemd want hij deed het eerst wel zonder die %20wmstream-12 er achter maar na het afsluiten van die zelfde stream kreeg ik hem niet meer aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Mensen, even een beetje een simpele vraag die ik eigenlijk alleen aan mensen met ervaring kan vragen..

In hoeverre is de Ipad simpel genoeg voor een digibeet..? Hiermee bedoel ik dan vooral het e-mailen en het lezen van E-books..

Situatie is als volgt.. Vader heeft in het verre verleden een keer een pc-cursus gedaan en daarna bijster weinig. Omdat hij alles te moeilijk vindt zat ik te denken om eventueel voor hem een Ipad te halen. Aangezien Apple, in mijn optiek, best gebruiksvriendelijk en niet al te omslachtig is.

De vraag dus.. Is het schrijven van een emailtje (het liefst niet via hotmail maar een soort apple-versie van "outlook" en het lezen van Ebooks te doen voor digibeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou zeggen, ga naar de Media Markt of een Apple toko en probeer het uit ;)

Ik vind het persoonlijk erg makkelijk en simpel werken. Maar bereidt je wel voor op iTunes, dat werkt niet intuitief. Als je er eenmaal mee werkt gaat het wel, maar het volgt een eigen logica.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
BootVluchteling schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:42:
Mensen, even een beetje een simpele vraag die ik eigenlijk alleen aan mensen met ervaring kan vragen..

In hoeverre is de Ipad simpel genoeg voor een digibeet..? Hiermee bedoel ik dan vooral het e-mailen en het lezen van E-books..

Situatie is als volgt.. Vader heeft in het verre verleden een keer een pc-cursus gedaan en daarna bijster weinig. Omdat hij alles te moeilijk vindt zat ik te denken om eventueel voor hem een Ipad te halen. Aangezien Apple, in mijn optiek, best gebruiksvriendelijk en niet al te omslachtig is.

De vraag dus.. Is het schrijven van een emailtje (het liefst niet via hotmail maar een soort apple-versie van "outlook" en het lezen van Ebooks te doen voor digibeten?
Als een opa van 94 nog met de ipad om kan gaan, dan moet jouw vader dat ook wel kunnen:
YouTube: Gouwe Ouwe: MS-DOS computer (Consumentenbond)

YouTube: grandpa ipad
YouTube: grandma ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28

Hier is de iPad juist ideaal voor. Zelfs m'n schoonmoeder (een grotere digibeet bestaat er niet) kan met dat ding overweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Waar je vooral even moet voor zorgen is zo kaal mogelijke home screen. Beneden staat de knoppen die jouw vader nodig heeft (Mail, Safari).

Wat je vader waarschijnlijk wel geweldig zal vinden is een Wikipedia App. Gewoon een app waar je een trefwoord in kunt gooien en die je binnen de zelfde app naar de onderwerpen toe brengt.

Op MacOS X heb je de app "Woordenboek" die dit precies zo doet. Ik weet niet of die bestaat voor de iPad.

[ Voor 5% gewijzigd door Falcon op 05-01-2011 09:19 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Bedankt voor de reacties mensen. Ik was inderdaad sowieso al van plan om mijn pa dit weekend even mee te nemen naar een mediamarkt / computertoko..

Betreft Itunes ben ik zelf bekend mee. Werkt inderdaad niet erg intiutief maar dat zal ik zelf op me nemen.

Uh, je hebt 2 versies (op HDD-grootte na). De standaard met WiFi en met WiFi + 3g. Die met 3G is dan ook te gebruiken in combinatie met een SIM-kaartje voor mobiel internet?

Zit verder nog beetje te twijfelen voor de grootte... 16 Gb is in mijn optiek karig, maar het is maar de vraag hoe veel hij daadwerkelijk nodig heeft. Een E-book zal niet groot zijn, een film al wat meer. Maar ja. Ga je in de zon een film kijken is de vraag. Lijkt mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 09:29:
Bedankt voor de reacties mensen. Ik was inderdaad sowieso al van plan om mijn pa dit weekend even mee te nemen naar een mediamarkt / computertoko..

Betreft Itunes ben ik zelf bekend mee. Werkt inderdaad niet erg intiutief maar dat zal ik zelf op me nemen.

Uh, je hebt 2 versies (op HDD-grootte na). De standaard met WiFi en met WiFi + 3g. Die met 3G is dan ook te gebruiken in combinatie met een SIM-kaartje voor mobiel internet?

Zit verder nog beetje te twijfelen voor de grootte... 16 Gb is in mijn optiek karig, maar het is maar de vraag hoe veel hij daadwerkelijk nodig heeft. Een E-book zal niet groot zijn, een film al wat meer. Maar ja. Ga je in de zon een film kijken is de vraag. Lijkt mij niet..
16 GB is meer dan genoeg voor iemand die alleen een beetje mailt en wat boeken leest.
Hoeveel boeken wou je er opzetten ? een ePub is maar een paar MB dus met 16GB heb je bijna een halve bibliotheek bij je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Laatst online: 17:46

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Sinds eergisteren ook de blije eigenaar van een iPad 16GB WiFi... Mooi apparaat.

Ik zat gisteren met de Safari browser een forum te bekijken waar de nodige youtube links werden gepost. De nodige filmpjes zitten bekijken en opeens geen dataverbinding meer...

Router (FritzBox 7340) gereset en hop, weer verder. Nog geen 10 minuten later kon ik dus weer de router resetten.. iPad en 7340 niet helemaal compatible ofzo?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormtrooper schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:49:
Sinds eergisteren ook de blije eigenaar van een iPad 16GB WiFi... Mooi apparaat.

Ik zat gisteren met de Safari browser een forum te bekijken waar de nodige youtube links werden gepost. De nodige filmpjes zitten bekijken en opeens geen dataverbinding meer...

Router (FritzBox 7340) gereset en hop, weer verder. Nog geen 10 minuten later kon ik dus weer de router resetten.. iPad en 7340 niet helemaal compatible ofzo?
Heb ik soms ook last van weet nog niet waar het aan ligt (heb een Sweex 300N router)
Alle websites doen het goed behalve Hyves en Facebook (soms meerdere keren klikken op de zelfde link eer ie naar de pagina gaat)
Youtube wil soms ook gewoon niet snel een film laden.
De iPhone applicatie van Hyves doet het soms helemaal niet en blijft maar laden.
De diverse Facebook apps doen het ook vaker niet dan wel (op werk geen last van 8)7 )(Airport extreme)
Soort van tijdelijke hotfix die ik gebruik is de cache leeggooien daarna Wifi uit en aan zetten en dan is het ff verholpen maar komt uiteindelijk weer terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

uPNP aangezet in de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee zal eens kijken .... Moet die uit of aan staan btw ?
Zal ook wel ff kijken of ik wifi kanalen kan wijzigen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markofnikoff
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 23:45

Markofnikoff

What is the speed of the dark?

Stormtrooper schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:49:

Heb ik ook last van, maar dan met iphone en mac, zowel op het router van m'n vriendin als bij m'n ouders. Dit komt doordat Apple dingetjes teveel DNS requests doen, oude of slechte routers kunnen dit niet handelen. Althans zo heb ik het gelezen op een paar websites. Heb er zelf niet veel verstand van :) het is iig een router probleem, want nieuwere routers, of m'n eigen Airport Extreme hebben hier geen last van.

- Zooi - www.stefanjacobs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Markofnikoff schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:51:
[...]

Heb ik ook last van, maar dan met iphone en mac, zowel op het router van m'n vriendin als bij m'n ouders. Dit komt doordat Apple dingetjes teveel DNS requests doen, oude of slechte routers kunnen dit niet handelen. Althans zo heb ik het gelezen op een paar websites. Heb er zelf niet veel verstand van :) het is iig een router probleem, want nieuwere routers, of m'n eigen Airport Extreme hebben hier geen last van.
Kan ik beamen. Vriend van me heeft ook een (oude, slechte) router en die valt ook vaak weg. Reset is idd de enige oplossing. Probleem ligt evenals hierboven bij de DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wat apart zeg. Dan zou je eigenlijk een soort app moeten hebben die dat op dat ding zelf afhandelt en opendns gebruik oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

FritzBox 7340 is juist een hyperdepiep nieuw model.... Ik ga vanavond wel ff proberen met een alternatieve DNS server ingeven....

[ Voor 40% gewijzigd door Stormtrooper op 05-01-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 21:57
Voor kerst heb ik mijn vader (volgende maand 82) een iPad gegeven, schot in de roos. Hij was "vroeger" best handig met zijn computer (maar eigenlijk meer de hardware, niet zo handig met de software als technicus) maar merk de laatste jaren dat het niet meer zo soepeltjes gaat.

Vaak dezelfde dingen weer moeten vragen. iPad gaat hem lekker af, maar ik heb wel alles ingesteld en doe het syncen/iTunes gebeuren met mijn laptop als ik er ben.

Heb er al de nodige apps bijgezet en 16 gb is echt genoeg voor hem, zit nu pas ruim 1 gb op. Mocht over 1 of 2 jaar blijken dat hij toch meer ruimte nodig heeft, nou dan krijgt hij tegen die tijd een betere/nieuwere met meer ruimte 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormtrooper schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:29:
FritzBox 7340 is juist een hyperdepiep nieuw model.... Ik ga vanavond wel ff proberen met een alternatieve DNS server ingeven....
Tip: Op mijn werk heb ik er geen last van daar hebben we als DNS server 8.8.8.8 ingesteld (Google)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
dcl! schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:06:
[...]

Voor kerst heb ik mijn vader (volgende maand 82) een iPad gegeven, schot in de roos. Hij was "vroeger" best handig met zijn computer (maar eigenlijk meer de hardware, niet zo handig met de software als technicus) maar merk de laatste jaren dat het niet meer zo soepeltjes gaat.

Vaak dezelfde dingen weer moeten vragen. iPad gaat hem lekker af, maar ik heb wel alles ingesteld en doe het syncen/iTunes gebeuren met mijn laptop als ik er ben.

Heb er al de nodige apps bijgezet en 16 gb is echt genoeg voor hem, zit nu pas ruim 1 gb op. Mocht over 1 of 2 jaar blijken dat hij toch meer ruimte nodig heeft, nou dan krijgt hij tegen die tijd een betere/nieuwere met meer ruimte 8)
Ik heb recentelijk hetzelfde gedaan voor mijn vader van 80. Enige verschil is dat hij nog nooit een computer had aangeraakt. Leercurve blijkt dan toch nog best wel stijl, maar minder extreem dan een 'normale' PC.

NB: weet iemand een optie om de 'instellingen' te blokkeren? Die oude drukt daar steeds per ongeluk op en gaat dan van alles lopen veranderen.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelisprul schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:04:
[...]

Ik heb recentelijk hetzelfde gedaan voor mijn vader van 80. Enige verschil is dat hij nog nooit een computer had aangeraakt. Leercurve blijkt dan toch nog best wel stijl, maar minder extreem dan een 'normale' PC.

NB: weet iemand een optie om de 'instellingen' te blokkeren? Die oude drukt daar steeds per ongeluk op en gaat dan van alles lopen veranderen.
Bij Algemeen--Beperkingen kan je een hoop beveiligen maar settings zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hmm

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2011/01/05/093453-dexim_ipad_comparison_500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.macrumors.com/article/2011/01/05/093454-dexim_ipad_mockup_500.jpg

Dit is de fysieke iPad2 mockup die een case-maker op CES gebruikt en waarschijnlijk redelijk op echtheid gebaseerd.

Als die er daadwerkelijk zo uit gaat zien hou ik het liever bij de iPad1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:50:
Hmm

Dit is de fysieke iPad2 mockup die een case-maker op CES gebruikt en waarschijnlijk redelijk op echtheid gebaseerd.

Als die er daadwerkelijk zo uit gaat zien hou ik het liever bij de iPad1 :P
Geruchten Geruchten. |:( We merken het wel wanneer Steve hem laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:52:
[...]

Geruchten Geruchten. |:( We merken het wel wanneer Steve hem laat zien.
Nee geen geruchten, een fysieke mockup...

Als je niks te melden hebt, zeg dan niks. Als andere mensen willen speculeren en discussieren over komende producten, dan moet dat toch kunnen lijkt me, ook al vind jij dat stom.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow speculeren doe ik ook wel maar als een chinees bedrijf met dit soort mock ups komt denk ik altijd bij me zelf ... waar halen zij die info vandaan ? Zij kunnen ook speculeren over hoe de iPad 2 er uit komt te zien en laten ze alleen maar hun visie zien of weten zij meer dan ons ?
Aan de foto's te zien zit de camera links boven is het al zeker dat die daar komt ? zometeen zit ie in het midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zij krijgen specs (afmetingen, waar buttons etc zitten) aangeleverd als fabrikant van accessoires...

Of dacht je dat die fabrikanten maar een beetje op de gok accessoires gingen produceren op basis van geruchten?

Opvallende aan deze is dat het een complete fysieke mockup is van die specs en ook nog in aluminium.

[ Voor 76% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Je moet alleen niet vergeten dat zij helemaal niet de OFFICIELE fabrikant van accesoires zijn. Er is maar 1 officiele, en dat is apple zelf.
Zij hebben hun cases schijnbaar gemaakt aan de hand van gelekte specs.

(enne... even een kopietje draaien van hun mal zal ook niet zo moeilijk voor zo'n fabrikant zijn. Dus die "mockup"... tja..)

[ Voor 23% gewijzigd door kmf op 05-01-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Apple levert altijd de specs aan aan een aantal geselecteerde fabrikanten, anders zijn er geen accessoires beschikbaar bij de launch, zoals cases en sleeves. Zij ontwikkelen niet op basis van geruchten, de geruchten komen op basis van hun ontwikkelingen...
Zij hebben hun cases schijnbaar gemaakt aan de hand van gelekte specs.
Er zijn nog helemaal geen specs gelekt, behalve dan dat wat opgemaakt kan worden uit wat de accessoire-fabrikanten ontwikkeld hebben op basis van hun informatie. Je draait het om :)
(enne... even een kopietje draaien van hun mal zal ook niet zo moeilijk voor zo'n fabrikant zijn. Dus die "mockup"... tja..)
Daarom zeg ik, het is opvallend dat deze afgewerkt is in aluminium.

[ Voor 73% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:39:
Apple levert altijd de specs aan aan een aantal geselecteerde fabrikanten, anders zijn er geen accessoires beschikbaar bij de launch, zoals cases en sleeves. Zij ontwikkelen niet op basis van geruchten, de geruchten komen op basis van hun ontwikkelingen...

Er zijn nog helemaal geen specs gelekt, behalve dan dat wat opgemaakt kan worden uit wat de accessoire-fabrikanten ontwikkeld hebben op basis van hun informatie. Je draait het om :)
Geselecteerde fabrikanten. Je zegt het al. Denk je dat Apple al die china hoezen en cases leuk vind die je op dealextreme en consorten kan vinden?
Deze is ook zo'n fabrikant. Dat kan je al begrijpen omdat zij het wagen hun producten te tonen VOOR de officiele keynote.

Apple is een legende qua NDA, als een fabrikant deze durft te breken, dan zijn ze de "officiele apple goedkeuring" kwijt.

Oftwel, al deze fabrikanten en hun cases e.d. zijn gemaakt van gelekte specs.

Het zal Apple sieren als ze tijdens de launch een net wat andere ontwerp tonen waarbij al deze cases onbruikbaar worden. 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je draait alleen nog steeds een aantal feiten om. Er waren nog helemaal geen gelekte specs, die waren er pas nadat die case naar buiten kwam :+

Met ieder Apple-product de afgelopen jaren gebeurt overigens hetzelfde en altijd blijken de cases te kloppen. Die specs komen dus echt niet uit de lucht vallen.

Maar goed, dit raakt wat off-topic. Als je niet wilt discussieren over de gegevens die beschikbaar zijn, doe het dan niet, maar ga niet de hele tijd lopen zeuren over "je weet niet of het waar is.."

[ Voor 64% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:00:
Je draait alleen nog steeds een aantal feiten om. Er waren nog helemaal geen gelekte specs, die waren er pas nadat die case naar buiten kwam :+

Met ieder Apple-product de afgelopen jaren gebeurt overigens hetzelfde en altijd blijken de cases te kloppen. Die specs komen dus echt niet uit de lucht vallen.

Maar goed, dit raakt wat off-topic. Als je niet wilt discussieren over de gegevens die beschikbaar zijn, doe het dan niet, maar ga niet de hele tijd lopen zeuren over "je weet niet dat of het waar is.."..
Wat weer aanwakkert: doelbwust gelekt? Dan helpt dat blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

SkyStreaker schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:06:
[...]

Wat weer aanwakkert: doelbewust gelekt? Dan helpt dat blijkbaar.
Doelbewust van wie? :P

Apple niet in ieder geval. De fabriek misschien, maar die heeft daar niet zoveel baat bij. Dit soort leaks zijn of gewoon eenmansacties, of onbewust.

De mockup bijvoorbeeld hierboven zat in een case die in een vitrine lag bij een CES-stand van een grotere accessoire-maker. Das hoogstwaarschijnlijk gewoon een blundertje van een individuele medewerker die geen benul had wat ie neerlegde.

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 05-01-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armano
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2024

armano

ANTROPOMORF

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:18:
[...]

Ik kan me in dit verhaal helemaal vinden, had hem voor mijn vrouw gekocht om te internetten (hyves, potje kaarten, de krant) maar ze vind het niet handig, vooral het vasthouden is niet handig als je in een stoel zit en je hem niet kan neerleggen op de leuning. Dus ze gebruikt weer gewoon de laptop.. ik ben nu de enige gebruiker en speel angrybirds in bed.. dure spelcomputer :)
Jammer dat je het bestempeld als "een dure spelcomputer"
Met het juiste hoesje eromheen zijn functies als neerleggen op de leuning ook mogelijk.
Als de iPad niet op de leuning kan, dan een laptop ook niet.

Ik bewerk Word en Excel documenten, internet, mail, speel, kijk en luister me suf.
Misschien een tip, het beste hoesje voor het minste geld: http://store.apple.com/nl/product/MC361ZM/B

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Bosmonster schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:00:
Zucht...
Officiele specs met nda -> official fabrikanten ->Leaked specs-> case makers-> blogs.
Is die route duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 07:34
waar zijn die leaked specs dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
op de eerste foto ziet het er best goed uit maar die achterkant is echt om te janken.

Ik denk dat de iPad2 heus wel mee zal vallen. Er voor naar Amerika zal ik zeker niet gaan dit keer.
Cameratje voor Facetime (joepie gebruik het op me iPhone4 al zelden) + iets sneller + meer ram+ 128gb model + betere speaker zal het wel worden.

Edit: Zo te zien is de achterkant wel dicht. Was even bang dat er een Camera voor foto's in zou komen.
Lijkt me namelijk redelijk zinloos om met je iPad een foto te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 05-01-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik denk dat het wel tijd is om je verwachtte vernieuwingen te posten. Kan je later kijkenof er iets van klopt. Altijd leuk om terug te lezen, net zoals die "fail"-Posts bij de eerste ipadkeynote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:41:

Je kunt zelf de actuele links opzoeken in de televisieportal Spotlight
De link mms://83.80.17.52/casema wmstream-12 doet het nog prima.

Sterker nog. Ik denk dat hij voor een digibeet eenvoudiger is dan voor een poweruser.

De mail-client die op de iPad staat, en je bijvoorbeeld aan je hotmail adres kunt koppelen, is erg eenvoudig.

[ Voor 34% gewijzigd door frickY op 05-01-2011 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vorm van de case past ook precies in de lijn van verwachting als je kijkt naar de verandering van iphone 3gs naar 4gs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou wel mooi zijn als het een soort ENORME iPhone4 wordt. Zou een grote glasplaat als achterkant (Zoals de iPhone) wel mooi vinden. Lekker hoekig design zoals me Mbp en iPhone4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Stormtrooper schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:29:
Lekker mezelf quoten :)
Gisteren DNS van xs4all ingegeven in de iPad en hele avond kunnen spelen. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Even een korte review na bijna 2 weken iPad gebruik... Wát een geweldig ding. Uiteraard was ik al een beetje gewend doordat ik hier in huis alleen maar Mac's en iPhones heb, maar de iPad is echt de missing link tussen een iPhone en je vast pc of laptop.

Echt alles doe ik er mee: surfen, mailen, social netwerken, films kijken (Air Video is geweldig, lekker films streamen die thuis op m'n NASje staan, en de Air Video server poept zelf de juiste bitrate uit afhankelijk van de verbinding (3G of wifi)), m'n SABnzbd bedienen, via Remote HD een pc overnemen... Zelfs m'n dochter van 4 kan er zo mee overweg. Heb een mapje gemaakt met haar naam en ze vermaakt zich prima met een of ander tekenprogramma, een Barbie app, een Toystory app, etc.

Oh en wat ook echt super is, zijn apps als Flipboard en Pulse. Prachtig. Via de Volkskrant app lees ik af en toe een krantje, via iBooks lees ik m'n tijdschriften (pdf's), thuis of in de trein of op de zaak, maakt allemaal niet uit.

Collega's zijn allemaal aan het wachten op tablets die 'veel meer' zouden moeten kunnen maar voorlopig doé ik het gewoon. Geen idee waar ik een USB poort of HDMI poort voor nodig zou hebben! Die mensen proberen een laptop te vervangen door een tablet en dat moet je gewoon niet willen, qua usability.

Accuduur is ook top, ding gaat maar door. Enig nadeel is dat de iPad al regelmatig geleend wordt door de vrouw, maar goed, ook dat heeft een voordeel: "ach, als die iPad2 uitkomt neem ik deze wel..." :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNS aanpassen op de router of op iPad naar 8.8.8.8 (google) maakt geen verschil :( nog steeds problemen met connectie van youtube/facebook en hyves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ik kan het hier even niet checken, maar is het mogelijk om een books-podcast toe te voegen aan itunes?

Oftewel, ik wil een xml-feed maken van PDFjes/Epubs en deze dagelijks automatisch door itunes laten downloaden en syncen met de ipad. Is dat nu al mogelijk of nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Servor schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 08:42:

Collega's zijn allemaal aan het wachten op tablets die 'veel meer' zouden moeten kunnen maar voorlopig doé ik het gewoon. Geen idee waar ik een USB poort of HDMI poort voor nodig zou hebben! Die mensen proberen een laptop te vervangen door een tablet en dat moet je gewoon niet willen, qua usability.
Zelfs met laptops gebruik ik de USB, VGA/HDMI-poorten nooit. Op het werk/thuis heb je toch een comfortabeler desktop? waarom dan zo nodig USB en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:10:
[...]

Zelfs met laptops gebruik ik de USB, VGA/HDMI-poorten nooit. Op het werk/thuis heb je toch een comfortabeler desktop? waarom dan zo nodig USB en zo?
Geen idee. Bestanden wissel ik uit via Dropbox, bestanden groter als 2GB heb ik op de iPad toch niks aan :D. En thuis kijk ik films en video via m'n mediaplayer, die is daar veel beter in qua formaten en ondersteuning en bediening en hoef ik niet elke keer aan te sluiten.

Zelfde met die camera connection kit. Leuk om even snel foto's te bekijken maar ten eerste heb ik niks aan SD (gebruik CF) en ten tweede schiet ik RAW in 15 megapixels dus dat moet echt eerst door Lightroom heen om het te kunnen gebruiken. Eerst Lightroom, dan naar iPhoto en DAN heb je er wat aan op je iPad want iTunes synct ze in een bruikbaar formaat. Je gaat toch geen 15mp foto's zitten bekijken/bewerken op een iPad? :D.

Overigens snap ik best dat iedereen zijn eigen persoonlijk behoeftes heeft hoor, bij het gebruik van zo'n apparaat. En er op zijn manier het maximaal bruikbare uit probeert te halen! Ieder zijn ding. Maar bij Apple producten is het gewoon erg belangrijk om te kijken naar de filosofie achter een product: wat is de bedoeling volgens de fabrikant? Als dat je niet zint moet je wat anders gaan kopen. Als je graag een product wilt wat een toegankelijk bestandssysteem heeft omdat je nu eenmaal dol bent op mappenstructuren maken en beheren en via copy/paste spulleboel kopieert, koop dan vooral geen iPad of iPhone. Apple = library based werken, dat zie je terug in iTunes, iPhoto, alles. Ga d'r in mee anders werkt het tegen je. Ik was vroeger ook verzot op directory's maken, bedenken en beheren (E:\Foto's\2010\December\Etc ad infinitum), tegenwoordig zal het me een rotzorg zijn. Het enige waar ik nog een structuurtje op loslaat zijn m'n originele RAW bestanden verder gaat het daarna Lightroom en iPhoto in en zal het me een zorg zijn waar het staat. Idem met muziek. Laat die asbak met lampen zich daar druk om maken zeg.

[ Voor 36% gewijzigd door Servor op 06-01-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 13:15
Ik heb maandag de ipad 16GB met 20% korting bij Saturn in Keulen gekocht. 500€ voor Saturn, en een kortingkaart met 100€ tegoed terug gekregen. De actie liep tot vier januari.
Ben helemaal tevreden. Het was even uitzoeken wat voor video formaten hij kan herkennen mar met het programma Handbrake is het een fluitje van een cent om de films te converteren naar bijvoorbeeld m4v.
Ik zoek alleen nog een weer app met temperatuurweergave die je in het dock kunt plaatsen.

Iemand een idee?

a backup is a man's best friend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:01:
Ik denk dat de iPad2 heus wel mee zal vallen. Er voor naar Amerika zal ik zeker niet gaan dit keer.
Cameratje voor Facetime (joepie gebruik het op me iPhone4 al zelden) + iets sneller + meer ram+ 128gb model + betere speaker zal het wel worden.
Iets meer RAM vind ik wel belangrijk eigenlijk. Ik heb nu zo vaak apps die niet geopend kunnen worden tot ik alles eerst handmatig afsluit (everyAir bijv.), dat irritante low memory balkje in iCab, enz.

Voor de rest geen aanmerkingen op de specs maar wetende dat ze iOS 4 zouden uitbrengen hadden ze er gewoon 512MB in moeten stoppen vind ik. 256 is merkbaar op het randje. Dat zijn de kosten ook niet (laatst nog mijn MacBook Pro geupgrade naar 8GB voor 110 euro). Dus als de volgende iPad 512 of meer gaat hebben dan ga ik zeker upgraden.

Voor de rest kunnen alle camera's me ook gestolen worden eigenlijk. Iets lichter zou wel heel welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Extra ram kan wel makkelijk zijn. Zeker voor het multitasken van grote spellen.

Fieldrunners bv is heel irritant (en buggy). Die is zo groot dat ie niet in de memory gehouden kan worden. 9 van de 10 keer bij het opkomen moet ie dus opnieuw alles inladen.

Die icab memory balkje kan je uitzetten in de settings trouwens. Heeft ook verder geen nut vind ik. icab lost het vanzelf al op. Volgens mij had ik al maanden niet meer gehad dat icab crasht vanwege geheugentekort.

(een ipad2 komt er sowieso wel hier in huis denk ik. altijd handig voor het gezin.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wat zijn goede apps om het geheugen te legen en/of af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyster schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:22:
Ik heb maandag de ipad 16GB met 20% korting bij Saturn in Keulen gekocht. 500€ voor Saturn, en een kortingkaart met 100€ tegoed terug gekregen. De actie liep tot vier januari.
Ben helemaal tevreden. Het was even uitzoeken wat voor video formaten hij kan herkennen mar met het programma Handbrake is het een fluitje van een cent om de films te converteren naar bijvoorbeeld m4v.
Ik zoek alleen nog een weer app met temperatuurweergave die je in het dock kunt plaatsen.

Iemand een idee?
Weather proHD ideaal, een bijna compleet weer station.
Heb hem zelf ook en vind hem geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:18:
Wil je met een app het geheugen van je iPad wissen ?
Why ? Gebruik iTunes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je taskbar :P
Heyster schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:22:
Wat ik je aan kan raden, ipv converten en syncen, is een app als Air Video gebruiken. Kun je gewoon streamen vanaf je PC/Mac. Ik download films/series gewoon in AVI/MKV. Als ik zin heb om in bed verder te kijken, dan kan dat direct.

[ Voor 59% gewijzigd door Bosmonster op 06-01-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:37:
[...]

Wil je met een app het geheugen van je iPad wissen ?
Why ? Gebruik iTunes
LOL - Verkeerde interpretatie of wrange uitleg? XD

@ hierboven

Taskbar? via die dubbelklik apps af sluiten? nooit geprobeerd -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Apps mogen dit niet meer doen, vroeger waren er wel apps (zoals iStat) die die functionaliteit boden. Die reserveerden dan het maximaal beschikbare geheugen waardoor het OS gedwongen werd om dit vrij te maken door alles op de achtergrond te sluiten. Maar Apple heeft dit op een gegeven moment verboden. Vandaar dat je dus geen apps meer zal vinden die dit doen, tenzij ze er eentje over het hoofd hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:58

Haan

dotnetter

Bosmonster schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:39:

Wat ik je aan kan raden, ipv converten en syncen, is een app als Air Video gebruiken. Kun je gewoon streamen vanaf je PC/Mac. Ik download films/series gewoon in AVI/MKV. Als ik zin heb om in bed verder te kijken, dan kan dat direct.
Alleen werkt dat alleen thuis en moet je altijd een computer aan hebben staan. Ik zelf heb alle pc's 's nachts uit staan en ik zal niet de enige zijn. Ook in de trein is streamen van media wat lastig te realiseren, zeker als je het WIFI model hebt ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:44:
[...]

Alleen werkt dat alleen thuis en moet je altijd een computer aan hebben staan. Ik zelf heb alle pc's 's nachts uit staan en ik zal niet de enige zijn. Ook in de trein is streamen van media wat lastig te realiseren, zeker als je het WIFI model hebt ;)
Converteren is onzin.
Download gewoon de gratis VLC app zet je films er in en je speelt alles af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:57:
[...]

Converteren is onzin.
Download gewoon de gratis VLC app zet je films er in en je speelt alles af
Ik wil wel eens zien hoe je die avatar_1080p_bluray[DTS].mkv afspeelt in VLC...

Of ok... iets minder gewaagd. thebigbangtheorys04e01_720p.mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:03:
[...]

Dat vind ik dus zo ideaal aan Air Video, die convert gewoon on the fly. Mijn iMac stond toch al bijna 24/7 aan dus dat ene Air Video procesje kan er ook nog wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:03:
[...]

Avatar zal lastig worden die moet worden gedownscaled.
The Big Bang theory is een eitje, iPad speelt gewoon 720p.mkv af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:10:
[...]

Avatar zal lastig worden die moet worden gedownscaled.
The Big Bang theory is een eitje, iPad speelt gewoon 720p.mkv af
in vlc zonder hardware acceleration ? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:13:
[...]

in vlc zonder hardware acceleration ? :O
Wat had jij dan in gedachten :+
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.