Ik ben nu bijna een week in het bezit van een Ipad. Ik heb de Ipad gekocht omdat ik mijn oude laptop aan mijn moeder heb gegeven en ik nu alleen nog maar een PC (desktop) heb. De laptop gebruikte ik voornamelijk voor het relaxed internetten op de bank of in bed. Omdat ik een pc heb, dacht ik met de komst van de Ipad dat het niet nodig zou zijn om daarnaast nog een laptop aan te schaffen, vandaar dat de Ipad eigenlijk een perfecte vervanging zou zijn voor mijn oude laptop.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu toch een beetje gemengde gevoelens over het apparaatje heb gekregen. Wat ik echt cool vind is de mobiliteit en eenvoud. Vooral omdat hij zo klein en toch een stuk handelbare is dan mijn vorige laptop is het gewoon zo eenvoudig en gemakkelijk om met dat ding languit op de bank te gaan internetten. Nog een grote pluspunt is de accu, die gaat echt lang mee, echt super! Nog een voordeel vind ik het mooie scherm. De kijkhoek is ook superieur! Wat ik ook super vind is hoe smooth het beeld over het scherm scrolled, echt een stuk beter dan alle andere tabs die ik gezien heb.
Waar ik toch steeds wat minder begin te vinden is het volgende: het OS; in mijn optiek had Apple er goed aan gedaan om hier gewoon een dedicated Ipad OS voor te schrijven ipv deze te lenen van de Ipod/iphone.
Met de huidige OS vind ik de Ipad toch een beetje een veredelde opgeblazen Iphone gehalte hebben.
Verder heb ik me erg kunnen ergeren aan het feit dat de Ipad zo gesloten is. Bv, ik kan niet eens fatsoenlijk in het filesystem browsen. bv simpel een foto, die ik op mijn pc of stick heb staan, kopiëren naar de Ipad. Dit moet omslachtig dmv de Ipad aan te sluiten op mijn pc en die via Itunes te laten synchroniseren. Het is mijn apparaat en dan wil ik ook gewoon dat die gewoon fatsoenlijk en eenvoudig toegankelijk voor is.
Ik ben redelijk overtuigd dat de nieuwe generatie Ipads in de toekomst wel een eigen OS gaan krijgen en deze een stuk toegankelijke zullen worden. Bij een phone zoals de Iphone mis ik die features absoluut niet maar bij een Ipad, wat ik toch meer als een computer beschouw, wel. Apple heeft gezegd dat de Ipad tussen de macbook en Iphone inzit. Ik vind dat de Ipad niet iets te veel richting de Iphone ligt. Was mooie geweest als dat precies andersom was geweest.
Nog een klein puntje wat ik mis bij Safari is het ontbreken van de functie om in webpagina’s te kunnen zoeken op keywords. Maar goed dat zal wel aan Safari liggen. Maar dan was het toch mooi geweest als ik bv ook gewoon de mogelijkheid had om Mozilla als te te installeren en te gebruiken (die vrijheid heb je ook bij een macbook)
Al met al vind ik het nog steeds een leuke gadget met veel mogelijkheden maar ben er wel steeds meer van overtuigd dat er door Apple voor mogelijkheden bij de 1e generatie Ipads onbenut zijn gelaten.
Zit momenteel toch wat te twijfelen of ik hem gaan omruilen en een macbook ga halen en wachten totdat de tabmarkt volwassen is geworden....
Oeps sorry voor mijn erg lange verhaal

, maargoed wilde dat ff delen. Heb deze lap text iig niet op de Ipad getypt

Alhoewel ik met de virtuele keyboard verder wel goed kan leven