[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 111.078 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02
Wellicht al een keer aan de orde geweest in 1 van de vorige delen, maar voor flash films kun je ook gebruik maken van skyfire.....

Heb het net geinstalleerd en filmpjes van de dumpert spelen hierin gewoon af :-)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric H schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:55:
Wellicht al een keer aan de orde geweest in 1 van de vorige delen, maar voor flash films kun je ook gebruik maken van skyfire.....

Heb het net geinstalleerd en filmpjes van de dumpert spelen hierin gewoon af :-)
En dat is iets goeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:48:
Ik had voor mijn vakantie veel films geconverteerd naar mp4 omgezet. Echter, in het vliegtuig kon ik er niet van genieten, het geluid was te zacht om met oordopjes naar te luisteren. In een stille kamer is het geluid wel prima. Hoe doen jullie dit in het vliegtuig? Soeciale in ear oordopjes? Hoe kan ik het geluid versterken?
In het vliegtuig films/series kijken die omgezet zijn met MKV tools is icm oordopjes niet geweldig idd.
Daarom ben ik voor het vliegtuig terug gestapt naar Handbrake. Dan heb ik geen last van zacht geluid.

(in het vliegtuig is een hoptelefoon met afsluitbare oren sowieso fijner als je het mij vraagt. Ik heb hier erg fijne ervaringen met de Sony MDR-XB700)
Het zou beter zijn als de Dumpert en soortgelijke af stappen van flash. Tot die tijd is het voor mensen die flash filmpjes missen een goeie 2de toch?

[ Voor 57% gewijzigd door Donstil op 29-12-2010 21:13 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.. maar wie wil nou die rotzooi die op dumpert staat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

KneoK

Not in a million lightyears

Ik had voor mijn vakantie veel films geconverteerd naar mp4 omgezet. Echter, in het vliegtuig kon ik er niet van genieten, het geluid was te zacht om met oordopjes naar te luisteren. In een stille kamer is het geluid wel prima. Hoe doen jullie dit in het vliegtuig? Soeciale in ear oordopjes? Hoe kan ik het geluid versterken?
Ik heb gewoon goedkope Sennheiser in-ear oordopjes, die sluiten het geluid van buiten vrijwel helemaal af en het volume is ook meer dan prima.

Versterken kan denk ik niet maar misschien zijn er jailbreak apps die het volume limiet verhogen.
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:24:
Ja.. maar wie wil nou die rotzooi die op dumpert staat zien?
Zitten af en toe wel leuke filmpjes tussen, de reacties zijn alleen om te huilen. Dan sla je met Skyfire twee vliegen in een klap, wel filmpjes, geen reacties kunnen zie :+

[ Voor 20% gewijzigd door KneoK op 29-12-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:02
Ja, zo lang er nog sites zijn die wel flash gebruiken, en die ik af en toe ook wil zien omdat er naar gelinkt wordt......

Je kan wel je kop in het zand blijven steken en op de barricades blijven klimmen om te roepen dat flash zo ongelooflijk k#t is, zo lang het gebruikt wordt vind ik het handig dat ik nu ook filmpjes kan zien dmv een soort flash player....

Of stel jij anders voor dat ik als ik een filmpje wil zien in flash dat ik dan naar m'n desktop pc of laptop moet rennen...... 8)7

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Met welke software heb je geconverteerd? Ik heb eaa met handbrake omgezet en had prima geluid in het vliegtuig met el cheapo oordopjes die niet eens echt afsloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Eric H schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:45:
[...]

Ja, zo lang er nog sites zijn die wel flash gebruiken, en die ik af en toe ook wil zien omdat er naar gelinkt wordt......

Je kan wel je kop in het zand blijven steken en op de barricades blijven klimmen om te roepen dat flash zo ongelooflijk k#t is, zo lang het gebruikt wordt vind ik het handig dat ik nu ook filmpjes kan zien dmv een soort flash player....

Of stel jij anders voor dat ik als ik een filmpje wil zien in flash dat ik dan naar m'n desktop pc of laptop moet rennen...... 8)7
Sander bedoelde volgens mij iets anders :)

Dumpert iets goed ipv Flash iets goeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Sander schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:10[/message]:
[...]

Met welke software heb je geconverteerd? Ik heb eaa met handbrake omgezet en had prima geluid in het vliegtuig met el cheapo oordopjes die niet eens echt afsloten
Alles met Handbrake in OSX geconverteerd. het geluid is prima in een stille kamer, maar in het vliegtuig lukte het niet. Ik converteer van het net geplukte mkv bluray rips.

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Gratis VLC player, kan je gewoon alle bestanden afspelen...

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Eric H schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:55:

Drie redenen van mij om geen ipad te kopen zijn
- het niet kunnen afspelen van flash
- geen usb apparaten kunnen aansluiten
- geen uitbreidbaar geheugen (sd kaart of externe hdd)

Ik begrijp dat flash wèl mogelijk is?

• KneoK

KneoK

Ferry34 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 01:36:
[...]

Usb ook met de camera connection kit en als je de iPad jailbreakt dan kun je de cam kit ook gebruiken om sd kaartjes als externe opslag te gebruiken. Werkt prima, heb al een 16GB kaartje vol met series staan.

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 01:36:
[...]

Wanneer je de SkyFire browser installeert, dan zal deze flash filmpjes herkennen op websites en kan je er voor kiezen om deze door SkyFire voor je om te laten zetten, zodat je flash filmpjes, zoals die in de Dumpert.nl wel kunt zien, verdere flash applicaties, nee die werken niet.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Slashdotter schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:42:
[...]

Ik heb geen mailtjes gehad van nieuwe aankopen.
Voor de zekerheid een support mailtje gestuurd om ze te vragen of er iets verdachts met m'n account is gebeurd en dat ze het daarom hebben disabled. Hopelijk een reply binnen 48 uur.
Ik heb een reply, wel erg snel maar niet erg nuttig:
===============
Greetings from iTunes Store Customer Support. My name is <knip> and I will be glad to assist you.

I sincerely apologize for any inconvenience this has caused.I understand that your account had being disabled for security reasons.

I would like to inform that Apple protects accounts by disabling them when there are too many failed attempts to log in to an account.

Rick, if still the issue persists, please do not hesitate to reply to this email and I will be more than happy to assist you further. Thank you for your continued interest in the iTunes Store
===============
Ik ben er niet veel wijzer van geworden. Misschien dat ik 2x achter elkaar m'n password verkeerd invoer op de iPad/AppStore maar echt niet meer dan dat.

M'n beste gok is nu dat ik ergens lid ben geworden van een site die met dezelfde inlog gegevens probeerden in te loggen op m'n Apple account. Of dat de account database van een site is gehacked. Had Engadget en aanverwante sites niet zoiets een paar weken geleden?

Maar helaas voor die grapjassen genereer ik voor elke site een uniek password met LastPass zodat ze er niets aan hebben. :)

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Nou... Dan moet je wel goed je best doen... Ik registreerde mijn iTunes account en veegat meteen daarna mijn wachtwoord :P

Uiteindelijk via iforgot gefixed, maar mijn attempts lagen zeker boven de 5.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:06

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dat had ik laatst ook. Dat mijn account geblokkeerd was door teveel pogingen.
Maar ik weet 100% zeker dat ik die pogingen niet gedaan had.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hehe nou lekker al een beetje gespeeld met mijn iPad maar zeer onder de indruk :) Zijn er nog apps die ik niet kan missen? Kan alleen nog niet echt een goede MSN Messenger app vinden voor de iPad. Op de iPhone heb ik gewoon de Live Messenger app, maar deze is niet iPad compatible... iemand suggesties?

Default blanke hetero

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
^ ik gebruik IM+ gaat best lekker, beter dan op de iPhone iig. Beejim blijkt ook wel goed te zien alleen is het een echte batterij vreter :x

tikfouten? tjah..m..

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Eerlijk gezegd zit ik nauwelijks meer achter msn en op m'n iPod touch doe ik het al helemaal zelden. Als ik een iPad heb zal dit wat meer zijn, omdat het me wat comfortabeler lijkt om te typen.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

fatihbatur schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:08:
^ ik gebruik IM+ gaat best lekker, beter dan op de iPhone iig. Beejim blijkt ook wel goed te zien alleen is het een echte batterij vreter :x
IM+ ziet er inderdaad goed uit :) Thanks!

Nog meer suggesties voor random apps welke het downloaden / aanschaffen waard zijn? Heb net even Pages erop gezet maar daar kan Word nog best een puntje aan zuigen zeg :D Voor een tablet app is het wel een erg uitgebreide en sexy app om je documentjes te bouwen.

Default blanke hetero

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Ik gebruik zelfs ook Goodreader, om wat krantjes van vandaag en gisteren mee te sjouwen :D, daarnaast LogMein of teamviewer om even te kijken of men download is voltooid op men PC. (120mbit / 8 =15 mb :D). ik probeer vrijwel elk HD app -> jailbreak en als ik respect toon voor de ontwikkelaar wil ik hem wel kopen. try before you buy situatie ;)

tikfouten? tjah..m..

Verwijderd

Ebayzo schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:47:
[...]
IM+ ziet er inderdaad goed uit :) Thanks!

Nog meer suggesties voor random apps welke het downloaden / aanschaffen waard zijn? Heb net even Pages erop gezet maar daar kan Word nog best een puntje aan zuigen zeg :D Voor een tablet app is het wel een erg uitgebreide en sexy app om je documentjes te bouwen.
Ik gebruik Pages icm een Bluetooth toetsenbord, wat werkt dat lekker!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:56:
[...]

Ik gebruik Pages icm een Bluetooth toetsenbord, wat werkt dat lekker!
Heb zelf het toetsenbord dock, maar dat is ook wel ideaal. Vanavond eens kijken voor een mooi iPad hoesje.
fatihbatur schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:53:
Ik gebruik zelfs ook Goodreader, om wat krantjes van vandaag en gisteren mee te sjouwen :D, daarnaast LogMein of teamviewer om even te kijken of men download is voltooid op men PC. (120mbit / 8 =15 mb :D). ik probeer vrijwel elk HD app -> jailbreak en als ik respect toon voor de ontwikkelaar wil ik hem wel kopen. try before you buy situatie ;)
Ben zelf wat huiverig voor jailbreaks. Weinig goede ervaringen mee op mijn iPhone. Rare dingen gebeuren eropeens nadat hij jailbreaked is geweest.

Default blanke hetero

Verwijderd

[message=,noline]ormagon schreef op donderdag 30 december 2010 @ 00:12[/message]:
Gratis VLC player, kan je gewoon alle bestanden afspelen...
Waardeloos proggie. Speelt geen bluray mkv rips.
[message=,noline]Spike_wolf schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:18[/message]:
Mijn account was vorige week ook geblokkeerd. Geen flauw idee waarom.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 22:58 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:56:
[...]

[...]
Kom op zeg! Waardeloos? Vind je het gek dat ie geen bluray rips speelt? Tis een iPad met een iniminie processor :D

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:06

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

[...]

Je weet dat BlueRay films over het algemeen een resolutie hebben van 1920x1080 en de iPad een scherm heeft van 1024x768 he? ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ja, dan heeft het ook weinig zin. Je kunt dan net zo goed 720p pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Spike_wolf schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:18:

Mijn account was vorige week ook geblokkeerd. Geen flauw idee waarom.
Ok, met jullie twee erbij zijn er dus al drie mensen waarvan het account zomaar uit het niets geblokkeerd is. Hmm... vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
[...]

Ik vind VLC vooral waardeloos omdat het geen mappenstructuur heeft. Ik heb instructie video's van 20 filmpjes of tv series (Seinfeld) seizoenen van 22 afleveringen. Nu wordt alles bij elkaar gegooid en scroll je je een ongeluk voordat je bij het juiste filmpje bent. Nu maar alles naar mp4 converteren en via Goodreader elk in een eigen map gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Slashdotter schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 04:59:
[...]

Ik vind VLC vooral waardeloos omdat het geen mappenstructuur heeft. Ik heb instructie video's van 20 filmpjes of tv series (Seinfeld) seizoenen van 22 afleveringen. Nu wordt alles bij elkaar gegooid en scroll je je een ongeluk voordat je bij het juiste filmpje bent. Nu maar alles naar mp4 converteren en via Goodreader elk in een eigen map gooien.
Dat vind ik ook waardeloos, niet kunnen browsen naar films en niet kunnen aangeven dat bepaalde bestanden standaard met VLC worden geopend. Ik moet nu alles converteren of streamen als ik iets wil kijken met VLC dat op een sd kaartje staat, dan is VLC een beetje nutteloos omdat ik het dan net zo goed met de standaard player kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een ipad. Nu probeer ik verbinding te maken met het thuisnetwerk. Helaas blijft de ipad aangeven dat de verbinding is mislukt. Ik heb wel een laptop die gewoon goed verbindt. Daarop heb ik het wachtwoord ook nog gecontroleerd en dat klopte ook. Ik probeer overigens te verbinden met een D-Link DAP-1160 access point icm een speedtouch 510 router. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Slashdotter schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 04:59:
[...]
Daarom vind ik oplayer juist weer perfect, heeft gewoon ftp-ondersteuning.
Op mijn ftp staat de mappenstructuur en op mijn ipad staat enkel wat ik wil zien.

Hij kan transferren terwijl je kijkt, dus even wachten tot ep 1 binnen is, dan de rest aanknallen voor transfer en beginnen te kijken naar ep 1.
Enige nadeel is de initiele transfer die "langzaam" is via wifi.

Wmb rulen zo ongeveer alle apps met ftp-access over via itunes overzetten, het is voor mij het verschil tussen eerst van alles uit te moeten kiezen en gewoon mijn home-storage tot mijn beschikking hebben vanuit stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

VantageR schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:42:
Ik heb sinds vandaag een ipad. Nu probeer ik verbinding te maken met het thuisnetwerk. Helaas blijft de ipad aangeven dat de verbinding is mislukt. Ik heb wel een laptop die gewoon goed verbindt. Daarop heb ik het wachtwoord ook nog gecontroleerd en dat klopte ook. Ik probeer overigens te verbinden met een D-Link DAP-1160 access point icm een speedtouch 510 router. Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
WEP of WPA(2) beveiligd? Volgens mij heeft de Ipad moeite met WEP.
syltheboy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:41:
Ja, dan heeft het ook weinig zin. Je kunt dan net zo goed 720p pakken.
Zelfs 720p mkv's worden niet goed afgespeeld met VLC. Ik heb nu een tooltje (aunsoft video converter) die mkv's om kan zetten naar de beste settings voor de Ipad.

[ Voor 22% gewijzigd door mickjuh op 31-12-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Ik heb het inmiddels werkend gekregen zonder beveiliging. Er zat eerst een WPA2 beveiliging op. Ik ga nu nog proberen om het met een WPA beveiliging werkend te krijgen, want ik wil geen draadloos netwerk zonder beveiliging.

edit: Met WPA beveiliging werkt het ook niet :( Dit valt me wel echt enorm tegen. Zelfs m'n psp kan gewoon verbinding maken, waarom lukt het dan met de ipad niet?

[ Voor 27% gewijzigd door VantageR op 31-12-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

VantageR schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:01:
Ik heb het inmiddels werkend gekregen zonder beveiliging. Er zat eerst een WPA2 beveiliging op. Ik ga nu nog proberen om het met een WPA beveiliging werkend te krijgen, want ik wil geen draadloos netwerk zonder beveiliging.

edit: Met WPA beveiliging werkt het ook niet :( Dit valt me wel echt enorm tegen. Zelfs m'n psp kan gewoon verbinding maken, waarom lukt het dan met de ipad niet?
Thuis gebruik ik volgens mij WPA TKIP en werkt prima. Heb je op de Ipad ook de laatste iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Er staat iOS versie 4.2.1 op en het is inderdaad een WPA TKIP sleutel.

edit: Ik heb het nog even met een WEP-sleutel geprobeerd en dan werkt het wel. Helaas is WEP in 3 minuutjes te kraken, dus echt veel helpt het niet. Maargoed, het is beter als niks.

[ Voor 56% gewijzigd door VantageR op 31-12-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 17:02
Slashdotter schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 04:56:
[...]

[...]

Ok, met jullie twee erbij zijn er dus al drie mensen waarvan het account zomaar uit het niets geblokkeerd is. Hmm... vreemd...
Tel mij er ook maar bij op.
Ik moest vorige week ook zomaar mijn wachtwoord veranderen.
Niet verkeerd ingelogd o.i.d.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
VantageR schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 15:42:
Er staat iOS versie 4.2.1 op en het is inderdaad een WPA TKIP sleutel.

edit: Ik heb het nog even met een WEP-sleutel geprobeerd en dan werkt het wel. Helaas is WEP in 3 minuutjes te kraken, dus echt veel helpt het niet. Maargoed, het is beter als niks.
Is de firmware van je router nog recent?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Spike_wolf schreef op donderdag 30 december 2010 @ 23:06[/message]:
[...]

Je weet dat BlueRay films over het algemeen een resolutie hebben van 1920x1080 en de iPad een scherm heeft van 1024x768 he? ;)
Ik heb het over rips, de mijne zijn 720p. Had Steve rekening mee kunnen houden bij het ontwerp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 23:57:
[...]
Ik heb het over rips, de mijne zijn 720p. Had Steve rekening mee kunnen houden bij het ontwerp ;)
Ja, had hij kunnen doen maar ik denk dat dat komt doordat hij liever heeft dat je je video's bij hem koopt (in de VS en UK kan dat via iTunes).

Aan de andere kant ondersteunt Apple voor muziek wel weer gewoon MP3. Misschien omdat ze daar niet omheen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
GekkePrutser schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 01:15:
[...]

Ja, had hij kunnen doen maar ik denk dat dat komt doordat hij liever heeft dat je je video's bij hem koopt (in de VS en UK kan dat via iTunes).

Aan de andere kant ondersteunt Apple voor muziek wel weer gewoon MP3. Misschien omdat ze daar niet omheen kunnen.
De Apple TV kan wel 720p afspelen en die draait ook op de A4, of heeft die een aparte video decoder? Maar dan zou het weer niet logisch zijn dat hij geen 1080p af kan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:52

SkyStreaker

Move on up!

Voor de streamers:

Streamtome/Servetome (wel betalen, niet duur - mkv ondertitels werken echter niet)
http://www.orb.com/orblive (wel veel betalen, maar nog niet duur - werkt goed, althans via pc/ps3/tablet-pc/wimo foons)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:40
Iemand bekend met de screen cleaner van Monster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

henkna schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:07:
Iemand bekend met de screen cleaner van Monster?
Tjah, een normale microvezeldoek volstaat al.
Zo doe ik het tenminste. Laat je niet oplichten door Monster. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Harmen schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:41:
[...]

idd, gebruik zelf een brillendoekje... had hem toch niet meer nodig na mijn lasercorrectie :+

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rctworld schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 08:24:
[...]

De Apple TV kan wel 720p afspelen en die draait ook op de A4, of heeft die een aparte video decoder? Maar dan zou het weer niet logisch zijn dat hij geen 1080p af kan spelen...
De apoletv2 heeft dezelfde hardware decoder als de iPad. Dat er gekozen is voor 720p heeft puur te maken met de positionering van het product. Apple plaatst het product in de vs heel duidelijk in de rental/demand hoek. Al het tv content is 720p (series enz) en daarom is 720p dus meer dan voldoende.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 23:57:
[...]

Waarom zou "Steve" rekenig moeten houden met jou rips in het verkeerde formaat? Als ik films koop in iTunes of series van usenet download in mp4 werken ze keurig op me iPad hoor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:40
Harmen schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Maar het spul is toch niet agressief voor het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

henkna schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:04:
[...]

Hij bedoeld, als voorbeeld: stel je wilt een HDMI kabel kopen van 1.5m. Dan ben je heel goed af met een simpel kabeltje van 10 Euro ipv. gold-plated shielded full-rate HDMI meuk van 60 Euro oid.

Brillendoekje doet wat het moet doen (koop bijv. een 1000-dingen doekje), Monster doet ook wat het moet doen, alleen moet je goud betalen voor hetzelfde effect.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
kmf schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 18:53:
[...]
Is de firmware van je router nog recent?
M'n router heeft de laatste firmware, ookal is dat ding al super oud (laatste update is uit aug '05). M'n accesspoint heeft nu 1.2 en de laatste versie is 1.4, dus die zal ik binnenkort nog proberen te updaten. Verder wilde ik nog proberen om bij WPA een wachtwoord in te stellen zonder cijfers. Ik had namelijk een combinatie met letters en cijfers. Bij WEP kan je wachtwoord maar 5 tekens lang zijn en daar heb ik dus alleen maar letters gebruikt. Misschien dat dit ook nog uitmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

henkna schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:04:
[...]

Ne hoor, je moet natuurlijk niet zomaar die doekjes nutteloos op je scherm laten liggen. Maar goed. Ik maak ongeveer 5x per dag m'n scherm schoon, gewoon met een thee doek of wat (Droog uiteraard) om de vingers er af te halen, puur omdat ik me er aan kan irriteren maar voor de rest is het use-less.

In de winkel zullen ze je vertellen dat dit hét spul is. De winkels waar ik gewerkt heb waren ze er verre van blij mee omdat die spray's vlekken KUNNEN geven.. Zal bij de iPad wel anders zijn maar toch.

Nee, voor m'n TV etc gebruik ik z'n spray 1x per week om al m'n apparatuur mee schoon te maken maar dat is een flesje van 5 euro voor 150ml ofzo:)

By the way, heb die camera kit gekregen voor kerst, werkt perfect alleen een aantal vraagjes:

Als ik mijn EOS 350D er aan hang wil ik eigelijk dat zodra er een foto gemaakt is deze direct op het scherm verschijnd (Zoals DSLR Remote Pro), iemand enig idee voor een programma?

Daarbij, als ik de camera van m'n vriendin gebruik (Ixus 95) en ik 5x op 1 dag de foto's importeer staan ze ook 5x in de lijst met onlangs toevoegd, allemaal met de zelfde datum... Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

@ KMF, gefeliciteerd!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is er een mogelijkheid dat iemand voor mij even kijkt met zijn Google account of Google Spreadsheet ook goed werkt? Zowel lezen als bewerken.

Hartelijk dank.

Mijn vrouw haar zakelijke administratief hebben wij daarin gemaakt en het zou jammer zijn als dat nou net niet werkt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon op 01-01-2011 18:46 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Iedereen nog de beste wensen natuurlijk!

Ik zit met het volgende... Het enige waar ik nu de laptop nog voor gebruik is een beetje films downloaden enzo. Die moet ik nu steeds op stickie zetten en aan de tv koppelen. Nou heb ik nog een redelijk recente desktop over. Daar staat nu windows7 op. Kan ik die niet voorzien van Windows mediacenter of iets dergelijks, aansluiten op de tv en die volledig met de ipad besturen? Zijn genoeg remote desktop apps te vinden, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Iemand die een site weet waar het staat uitgelegd maakt me gelukkig vandaag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vidabox

http://www.cepro.com/arti...ols_windows_media_center/

[ Voor 86% gewijzigd door Falcon op 01-01-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12
Falcon schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:46:
Is er een mogelijkheid dat iemand voor mij even kijkt met zijn Google account of Google Spreadsheet ook goed werkt? Zowel lezen als bewerken.

Hartelijk dank.

Mijn vrouw haar zakelijke administratief hebben wij daarin gemaakt en het zou jammer zijn als dat nou net niet werkt :)
Google spreadsheet werkt voor mij op de iPad, ik kan mijn files openen en bewerken, alleen de grafieken lijken niet te werken. Het lijkt ook op dat nog niet alle Google docs accounts kunnen editten, ik heb een gedeeld Google doc met mijn vriendin die ik niet kan editten, alle andere docs die ik ongedeeld heb kan ik wel editten.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ok! Klinkt goed. Zal binnenkort even voor de zekerheid een extra check doen bij een Apple Store. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Sinds gisteren kan mijn iPad blijkbaar geen verbinding meer maken met mijn Linksys wifi router. Heb router al eens gereset maar is geen oplossing. IPad ziet de router, maakt voor 1 sec verbinding en verliest verbinding dan terug.

Laatste firmware en heeft altijd perfect gewerkt. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Wifi op iPAD opnieuw instellen en kijk of je beveiliging op de router in orde zit. IP-block aan? Password veranderd? Conflict in IP (als je ze handmatig zet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
lapino schreef op zondag 02 januari 2011 @ 08:24:
Sinds gisteren kan mijn iPad blijkbaar geen verbinding meer maken met mijn Linksys wifi router. Heb router al eens gereset maar is geen oplossing. IPad ziet de router, maakt voor 1 sec verbinding en verliest verbinding dan terug.

Laatste firmware en heeft altijd perfect gewerkt. Iemand enig idee?
Even selecteren dat hij de router vergeet, rebooten en dan opnieuw verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik wil een Ipad kopen, maar ik wil ook dat ik een usb stick er aan koppel is dat al mogelijk of is dat type er nog niet ??

zo niet weet iemand waneer die dan wel uitkomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat wil je er precies mee? Met de camera connection kit (€ 29) heb je een USB poort aan de iPad, maar wat is je verwachting mbt het gebruik van die stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

SkyStreaker schreef op zondag 02 januari 2011 @ 08:53:
Wifi op iPAD opnieuw instellen en kijk of je beveiliging op de router in orde zit. IP-block aan? Password veranderd? Conflict in IP (als je ze handmatig zet)?
Vergeet ook MAC filtering niet te checken ;)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

MetaFrame schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:59:
[...]

Vergeet ook MAC filtering niet te checken ;)
Dat bedoelde ik met IP-blocks eigenlijk. Ik was dan ook nog niet helemaal wakker. XD

[ Voor 5% gewijzigd door SkyStreaker op 02-01-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 08-09 21:08
Enige oplossing bleek router reset naar factory defaults en dan wpa terug instellen. Raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Laatst online: 01-09 18:02
Welke App gebruiken jullie om bestanden te openen die op jullie Windows Server staan?
Op mijn Windows machines heb ik een aantal network drives waar mijn documenten op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je iWork gebruikt kan je bv WebDAV gebruiken zoals ik in mijn blogpost beschreven heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:42
Ik maak gebruik van DocsToGo voor 'Word' 'xls' etc.....en die werkt dan weer perfect met DropBox.
PDF expert werkt ook weer met DropBox.

Misschien nog even aangeven welk soort bestand je wilt benaderen....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Is het trouwens mogelijk om vanuit Safari iets te printen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Falcon schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:42:
1) Krijg een screenshot tooltje

2) als je een wifi printer hebt, zoek de merknaam even op in de winkel. Voor mijn Brother MFC-J265W had ik ook een tool gevonden. Via die weg kan je printen.

Ik zou mij geen andere manier kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkyStreaker schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:57:
[...]

1) Krijg een screenshot tooltje

2) als je een wifi printer hebt, zoek de merknaam even op in de winkel. Voor mijn Brother MFC-J265W had ik ook een tool gevonden. Via die weg kan je printen.

Ik zou mij geen andere manier kunnen bedenken.
Jawel: Een AirPrint printer of gebruik de beta versie van de AirPrint driver voor Windows (google maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Falcon schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:42:
Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/grab/3ad8707c442219e8d9c8d793adcbcfe7.PNG

[ Voor 14% gewijzigd door burne op 02-01-2011 18:27 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Top! .. Ik heb al een Airport Express met een HP Printer verbonden.. dus dat komt zo te zien wel goed. Nu nog wachten op iemand die mijn MacBook wil omruilen met een iPad Wifi :)

Deze switch is voor ons het beste te maken :) De kleine jongen (en wij) kan mooi spelletjes spelen met touch en wij kunnen gewoon ons ding blijven doen.

[ Voor 30% gewijzigd door Falcon op 02-01-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:03:
[...]
...Dat er gekozen is voor 720p heeft puur te maken met de positionering van het product. Apple plaatst het product in de vs heel duidelijk in de rental/demand hoek. Al het tv content is 720p (series enz) en daarom is 720p dus meer dan voldoende...
720p is max omdat de content providers willen dat je de bluray disc koopt als je perse 1080p wilt zien. Zo kunnen zij van beide markten meesnoepen (online via rental en offline via bluray disc verkoop). Pure commercie, niks technisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Falcon schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:48:
Top! .. Ik heb al een Airport Express met een HP Printer verbonden.. dus dat komt zo te zien wel goed.
Dat kan nou net weer niet, printers via AirPort Express worden niet ondersteund. Helaas. Ik was zelf net toevallig naar hetzelfde op zoek.

Ik heb nog niets gevonden waarbij je niet een PC of Mac aan moet laten of een speciale AirPrint printer moet hebben.

Edit: Ik denk trouwens doordat dit komt doordat de printer drivers in dit geval niet op de iPad staan maar op de verbonden computer of AirPrint printer. Zo houden ze het aan de kant van de iPad wel heel simpel natuurlijk. En de printer drivers voor de Mac zijn al een GB of 4 dus dat zou ook erg zonde zijn van de opslagruimte op de iPad. Zo heb ik het AirPrint verhaal begrepen in elk geval.

[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 02-01-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GekkePrutser schreef op zondag 02 januari 2011 @ 20:59:
Ik heb nog niets gevonden waarbij je niet een PC of Mac aan moet laten of een speciale AirPrint printer moet hebben.
Als je op mijn plaatje klikt vind je links naar utililties die een en ander voor je instellen. Het is niet heel lastig, ik heb het handmatig gedaan, maar (gratis) utilities zijn natuurlijk handiger.

En je kunt een printer aan een Airport sharen, en via de machine waarop je 'm shared voor AirPrint beschikbaar maken.

[ Voor 12% gewijzigd door burne op 02-01-2011 21:11 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@GekkePrutser: Wow...dat is inderdaad even niet wat ik verwachte.

Nu heb ik gelukkig mijn iMac altijd draaien (ivm website etcetra), dus voor mij is het een kwestie de AirPrint Printer daarop te delen en die zal dan gevonden worden door de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht hoop dat Apple nog AirPrint icm de AirPort gaat ondersteunen.

Hier trouwens een duidelijke handleiding om het in Windows werkend te krijgen:
http://jaxov.com/2010/11/...print-service-on-windows/

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik ben nu bijna een week in het bezit van een Ipad. Ik heb de Ipad gekocht omdat ik mijn oude laptop aan mijn moeder heb gegeven en ik nu alleen nog maar een PC (desktop) heb. De laptop gebruikte ik voornamelijk voor het relaxed internetten op de bank of in bed. Omdat ik een pc heb, dacht ik met de komst van de Ipad dat het niet nodig zou zijn om daarnaast nog een laptop aan te schaffen, vandaar dat de Ipad eigenlijk een perfecte vervanging zou zijn voor mijn oude laptop.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu toch een beetje gemengde gevoelens over het apparaatje heb gekregen. Wat ik echt cool vind is de mobiliteit en eenvoud. Vooral omdat hij zo klein en toch een stuk handelbare is dan mijn vorige laptop is het gewoon zo eenvoudig en gemakkelijk om met dat ding languit op de bank te gaan internetten. Nog een grote pluspunt is de accu, die gaat echt lang mee, echt super! Nog een voordeel vind ik het mooie scherm. De kijkhoek is ook superieur! Wat ik ook super vind is hoe smooth het beeld over het scherm scrolled, echt een stuk beter dan alle andere tabs die ik gezien heb.

Waar ik toch steeds wat minder begin te vinden is het volgende: het OS; in mijn optiek had Apple er goed aan gedaan om hier gewoon een dedicated Ipad OS voor te schrijven ipv deze te lenen van de Ipod/iphone.
Met de huidige OS vind ik de Ipad toch een beetje een veredelde opgeblazen Iphone gehalte hebben.
Verder heb ik me erg kunnen ergeren aan het feit dat de Ipad zo gesloten is. Bv, ik kan niet eens fatsoenlijk in het filesystem browsen. bv simpel een foto, die ik op mijn pc of stick heb staan, kopiëren naar de Ipad. Dit moet omslachtig dmv de Ipad aan te sluiten op mijn pc en die via Itunes te laten synchroniseren. Het is mijn apparaat en dan wil ik ook gewoon dat die gewoon fatsoenlijk en eenvoudig toegankelijk voor is.

Ik ben redelijk overtuigd dat de nieuwe generatie Ipads in de toekomst wel een eigen OS gaan krijgen en deze een stuk toegankelijke zullen worden. Bij een phone zoals de Iphone mis ik die features absoluut niet maar bij een Ipad, wat ik toch meer als een computer beschouw, wel. Apple heeft gezegd dat de Ipad tussen de macbook en Iphone inzit. Ik vind dat de Ipad niet iets te veel richting de Iphone ligt. Was mooie geweest als dat precies andersom was geweest.
Nog een klein puntje wat ik mis bij Safari is het ontbreken van de functie om in webpagina’s te kunnen zoeken op keywords. Maar goed dat zal wel aan Safari liggen. Maar dan was het toch mooi geweest als ik bv ook gewoon de mogelijkheid had om Mozilla als te te installeren en te gebruiken (die vrijheid heb je ook bij een macbook)

Al met al vind ik het nog steeds een leuke gadget met veel mogelijkheden maar ben er wel steeds meer van overtuigd dat er door Apple voor mogelijkheden bij de 1e generatie Ipads onbenut zijn gelaten.
Zit momenteel toch wat te twijfelen of ik hem gaan omruilen en een macbook ga halen en wachten totdat de tabmarkt volwassen is geworden....

Oeps sorry voor mijn erg lange verhaal :/ , maargoed wilde dat ff delen. Heb deze lap text iig niet op de Ipad getypt :) Alhoewel ik met de virtuele keyboard verder wel goed kan leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

chaos94 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 03:16:
Nog een klein puntje wat ik mis bij Safari is het ontbreken van de functie om in webpagina’s te kunnen zoeken op keywords. Maar goed dat zal wel aan Safari liggen.
Nope. Invullen in 't zoekveld en dan onderaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@chaos64

kijk hier eens:
http://store.apple.com/nl...c0MjU4NjE&mco=MTcyMTgxODY

Camera aansluiten en foto's openen automagisch!

En iOS is iPad's eigen OS, het is voor de iPad geschreven, maar ook voor de iPhone en iPod Touch.

Ik snap ook best dat je een file browser wil, maar dat strijkt niet met de weg die Apple met de iPhone/iPod Touch/iPad in wil slaan. Namelijk: eenvoud. En natuurlijk zoveel mogelijk geld verdienen. (Daarom moet je bv extra betalen om je camera aan te sluiten)

Maar als je echt bestandjes wil zien, kan je natuurlijk altijd even wachten opdat de untethered jailbreak voor 4.2 uitkomt :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
Hen3s schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:21:
Ik maak gebruik van DocsToGo voor 'Word' 'xls' etc.....en die werkt dan weer perfect met DropBox.
PDF expert werkt ook weer met DropBox.

Misschien nog even aangeven welk soort bestand je wilt benaderen....!
In principe voornamelijk Office bestanden (Word, Excel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

jschoorl2 schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:16:
Wellicht al wel voorbij gekomen, maar deze wil ik jullie niet onthouden.

Als je Ziggo Tv hebt kun je eenvoudig thuis de webstreams van diverse zenders op je ipad bekijken.

Wat moet je hiervoor doen:

Installeer de gratis app VLC media Player; VLC is in staat om de mms streams welke door Ziggo beschikbaar gesteld worden te streamen.

Voor Ziggo zijn dit de volgende streams:

mms://83.80.17.52/casema wmstream-12 - Nederland 1
mms://83.80.17.52/casema wmstream-13 - Nederland 2
mms://83.80.17.52/casema wmstream-14 - Nederland 3

mms://83.80.17.52/casema wmstream-02 - SBS 6
mms://83.80.17.52/casema wmstream-04 - Veronica/Disney XD
mms://83.80.17.52/casema wmstream-07 - RTL 8
mms://83.80.17.52/casema wmstream-01 - Net 5

mms://83.80.17.52/casema wmstream-09 - Één
mms://83.80.17.52/casema wmstream-10 - Ketnet/Canvas

mms://83.80.17.52/casema wmstream-15 - Nickelodeon/ComedyCentral

mms://83.80.17.52/casema wmstream-06 - Discovery Channel
mms://83.80.17.52/casema wmstream-05 - Animal Planet
mms://83.80.17.52/casema wmstream-16 - Travel Channel

mms://83.80.17.52/casema wmstream-03 - TMF
mms://83.80.17.52/casema wmstream-08 - MTV
mms://83.80.17.52/casema wmstream-11 - TV Oranje

mms://83.80.17.52/casema wmstream-17 - Etalagekanaal
Kun je deze links ook toevoegen als favorieten in VLC of dit als shorcuts aanmaken op de Ipad? Ik heb gisteren de Veronica stream bekeken. Ging goed alleen was het geluid niet gelijk met het beeld en ik moet deze streams via deze pagina openen :p

[ Voor 0% gewijzigd door mickjuh op 03-01-2011 09:39 . Reden: gelijk veranderd naar niet gelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:44

Nicap

Tsssk....

Das ook de bedoeling toch? Dat het geluid gelijk is met het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Nicap schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:58:
Das ook de bedoeling toch? Dat het geluid gelijk is met het beeld?
Het was nog vroeg, heb het aangepast ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mickjuh op 03-01-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 07:34
Overigens schijnt VLC af te sluiten bij het bekijken van een stream, maar een oplossing hiervoor zou zijn om de iPad eerst in portrait stand te houden, dan een stream te openen, en dan de iPad weer naar landscape te draaien…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ondertussen mijn administratie allemaal cloud-based gemaakt. Dit is niet alleen handig voor de iPad maar ook voor op het werk etcetra. Super!

Nu eens kijken naar een OCR/PDF programma om mijn papieren administratie volledig digitaal te maken. Alles inscannen en in de cloud plaatsen. Scheelt weer een plank met mappen in de kast.

Lekker bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Falcon schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:53:
Ondertussen mijn administratie allemaal cloud-based gemaakt. Dit is niet alleen handig voor de iPad maar ook voor op het werk etcetra. Super!

Nu eens kijken naar een OCR/PDF programma om mijn papieren administratie volledig digitaal te maken. Alles inscannen en in de cloud plaatsen. Scheelt weer een plank met mappen in de kast.

Lekker bezig :)
Heb je dit zelf gedaan of is dit een programma? Inderdaad een optie tot het inscannen van facturen zou ideaal zijn. Dat is ook de reden van ik zo van de Office Centre Stapels houd! Altijd optie 2 bij het afrekenen (Factuur per mail) ff wachten in de auto of hij er is en prima! Gelijk door sturen naar de persoon van wie het is;)

Iemand toevallig enig idee hoe ik zodra ik mijn EOS350D heb aangesloten op de camera kit hij direct de foto weergeeft zodra ik er één maak?

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 03-01-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
@chaos94

Jouw verhaal komt overeen met wat ik van de iPad vind. Het had een prachtige vervanging van een laptop kunnen zijn maar het valt me heel erg tegen. De dingen die mij heel erg tegen staan is zoals je opnoemt een goede filebrowser die bijvoorbeeld alle PDF bestanden die kris kras op de iPad staan weergeeft in een categorie.

Ook het uitwisselen tussen verschillende programma's is een drama. Mijn vader wilt de iPad zakelijk gebruiken maar voor alsnog kan hij het beter bij zijn laptop houden. Daar kan hij tenminste wel simpel bestanden op zetten.

Ps op dit moment is de beste filebrowser ifile. Je moet hiervoor wel een jailbreak hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Lennyz op 03-01-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik heb vorig jaar de scansnap 1500 aangeschaft om mijn administratie sneller te digitaliseren. Wat een genot zeg. Binnen een minuut 3-4 jaargangen aan loonstrookjes gedigitaliseerd.

Maar wat betreft de ipad werkt het niet echt lekker voor mij. Ik heb mijn administratie in een truecrypt-volume zitten, dus daar kan ik met de ipad niet bij.
En dan is er nog zo dat het zelfs met goodreader niet makkelijk is een heel administratie remote door te zoeken. Je moet immers eerst downloaden voordat je het inhoud kan zien.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Lennyz,

Maar, volgens mij is de iPad ook niet ontwikkeld voor zakelijk gebruik, tuurlijk zal Apple zeggen dat zakelijke gebruikers hem ook kunnen gebruiken, maar in mijn ogen gaat dat niet veel verder dan bijvoorbeeld een badkamer specialist die wat tegels komt laten zien.

Tjah, wil je op de bank kunnen zitten om wat bestanden up te loaden naar FTP, dan ben je niet aan het goede adres. Gelukkig gebruik ik de RPC app met regelmaat en dus kan ik ook gewoon bestanden uploaden via FTP.

Waarom zou je een file browser moeten, wil je foto's zien druk je op foto, wil je films zien druk je op movies.. Ik snap het niet hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:05:
[...]

Iemand toevallig enig idee hoe ik zodra ik mijn EOS350D heb aangesloten op de camera kit hij direct de foto weergeeft zodra ik er één maak?
Niet met camera kit, maar als je een eye-fi-kaart met shuttersnitch gebruikt, dan kan je wel direct inzien.

Even zoeken voor wat leuke filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
mickjuh schreef op maandag 03 januari 2011 @ 08:27:
[...]

Kun je deze links ook toevoegen als favorieten in VLC of dit als shorcuts aanmaken op de Ipad? Ik heb gisteren de Veronica stream bekeken. Ging goed alleen was het geluid niet gelijk met het beeld en ik moet deze streams via deze pagina openen :p
In vlc kun je volgens mij geen favorieten aanmaken. Heb zelf een site aangemaakt naar de streams en deze site in het beginscherm van mijn iPad gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door jschoorl2 op 03-01-2011 12:10 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Lennyz schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:07:
@chaos94

Jouw verhaal komt overeen met wat ik van de iPad vind. Het had een prachtige vervanging van een laptop kunnen zijn maar het valt me heel erg tegen.
Het is dan ook niet bedoeld als vervanging van een laptop...

Het feit dat er iOS op draait zou al een hint kunnen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
Wat vinden jullie de beste Remote Desktop App? (voor het gebruik met een Terminal Server 2003)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je op de Camera Connection Kit ook een muis erop aansluiten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Rickstah schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:22:
Wat vinden jullie de beste Remote Desktop App? (voor het gebruik met een Terminal Server 2003)
http://itunes.apple.com/n...ktop-for/id317062064?mt=8 Werkt perfect met server OS. Ik gebruik het ook voor Windows 2008 machines.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@ Toppe:

Ik ga gebruik maken van een netwerkprinter op het werk, die kan een hele stapel in 1 keer omzetten naar PDF bestanden. Daarna plaatsen in de cloud van Google. Dan kan ik gewoon gebruikmaken van de Google Webtools of ik ga een App op de iPad gebruiken hiervoor. Dit zal een app moeten zijn die kan syncen met Google Docs en PDF's kan openen + in zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:36:
Kan je op de Camera Connection Kit ook een muis erop aansluiten??
Ja.

iPads hebben geen cursor dus je hebt er verder niets aan, maar aansluiten kun je 'm :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaos94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2021
Bosmonster schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:16:
[...]

Het is dan ook niet bedoeld als vervanging van een laptop...

Het feit dat er iOS op draait zou al een hint kunnen zijn :P
klopt maar een tussen versie en sterke nog het zou een revolutie moeten zijn, tenminste dat wil Steve Jobs ons doen laten geloven. Voor mij is de Ipad een beetje vaag, het is eigenlijk geen vervanging van de Ipod omdat de Ipad de mobiliteit mist (je steekt hem niet in je broekzak) en het is ook duidelijk geen laptop omdat hij daarvan heel veel functienaliteiten van mist (zie mijn vorige post bovenaan). Nou probeer ik dus te achterhalen wat nou precies de toevoeging is. Vlgsm is dat niet meer of minder dat je over de functionaliteiten van een Ipod/Iphone beschikt met het conform en gemak van het beeldschermformaat van een laptop. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 13:53
Ik noem het zelf een "woonkamer laptop"... Gewoon voor te internetten, mailen, wat dingen nazoeken als je aan het gamen bent of iets dergelijks. Voor het "echte" werk heb ik boven een desktopje staan... Ook voor itunes en alles natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

De iPad is de missing link tussen je iPod/iPhone en je laptop.

Een media, entertainment en internet device voor thuis. Het is juist die focus die het "revolutionair" maakt, aangezien vorige tablets altijd probeerden een complete desktop ervaring te bieden op tablet formaat, waar het gewoon niet geschikt voor is.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.