[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 111.077 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Fricky, je hebt dus een nederlands apple store account, die zijn inderdaad in het nederlands. Als ik overigens op mijn engelse windows naar nu.nl ga is deze ook in het nederlands dit heeft niets met de GUI te maken. De AppStore is in principe ook gewoon een website.. Maak je een US account dan is het Engels. Overigens heeft Windows dit nog veel erger, als ik op mijn Engelse Windows Nederlandse datum notatie wil staat er maandag i.p.v. Monday terwijl ik toch echt Engels als taal heb ingesteld... Dit is dus een echt probleem in de GUI. Stoor ik me hieraan? Een beetje, genoeg om hier al te lang op door te gaan? Nee, het veranderd namelijk niets aan de functionaliteit....

Over het 2 Keer op de home knop drukken, zelfs als je dit niet weet werkt app switching gewoon het is alleen een extra stap. (een beetje zoals alt-tab binnen een Windows omgeving, het gaat sneller maar hoe ben je hier achter gekomen?)

Voor onze referentie, welke handleiding heb je bij Windows gekregen op papier waar alles in stond wat je er mee kon en hoe? (hoe heb je ooit uitgevonden dat je naar start moest om je computer te stoppen?)

Het komt een beetje over of je lastig doet om het lastig doen, op zich best maar dit kan bij elk product natuurlijk...

[ Voor 28% gewijzigd door Yoshi1983 op 25-12-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 22:32
frickY schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:51:
[...]

Hoe had ik dit dan kunnen weten? Bij de iPad worden 0 instructies geleverd.
Ik zie toch duidelijk het volgende staan op een kaartje dat in de doos zat:
Om de iPad-gebruikershandleiding op de iPad te bekijken, tikt u op de bladwijzer in Safari of gaat u naar help.apple.com/ipad
en voor dat gezeur over iTunes, het staat ook gewoon achterop de doos dat je dat nodig hebt, en staat ook op het hierboven genoemde kaartje (wat door moet gaan voor de ultra quick guide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik probeer niet lastig te doen, ik ben alleen verbaasd dat men doet alsof de iPad perfect is. En natuurlijk omschrijf ik elk puntje waar ik tegen aanloop uitgebreid om mijn punt kracht bij te zetten. Maar ik zie heus wel hoe goed het touchscreen werkt in vergelijking met mijn windows smartphone, of hoe soepeltjes elk venster open en dicht schuift zonder hapering.
offtopic:
Overigens grappig voorbeeld van de Windows datum/tijd, die Nederlands wordt als je de Nederlandse notatie kiest. Nooit opgevallen, en inderdaad stom

Als je in de App Store het formulier open hebt om een nieuw Apple ID aan te maken, op de Home-button drukt, en weer de App Store opent, dan ben je het volledig ingevulde formulier weer kwijt. Via het 2x drukken en terug switchen blijft die wel behouden, dus geheel hetzelfde is het niet.
Ik heb hem gevonden omdat ik nieuwsgierig ben en daardoor doorgaans overal wel mee kan werken. Ook al geprobeerd >3 sec ingedrukt te houden, maar dat doet niets, in tegenstelling tot de power-button.

@Servor
Perfect, dank je
Tokus schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:36:
Ik zie toch duidelijk het volgende staan op een kaartje dat in de doos zat:
8)7 Ik vrees dat ik alleen de voorkant van dat kaartje heb bekeken. Wilde er even een foto van maken om je het tegendeel te bewijzen maar op de achterkant staat inderdaad precies die informatie die ik miste |:(
* frickY gaat zich in een hoekje zitten schamen

[ Voor 28% gewijzigd door frickY op 25-12-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
frickY schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:43:
Ik probeer niet lastig te doen, ik ben alleen verbaasd dat men doet alsof de iPad perfect is. En natuurlijk omschrijf ik elk puntje waar ik tegen aanloop uitgebreid om mijn punt kracht bij te zetten. Maar ik zie heus wel hoe goed het touchscreen werkt in vergelijking met mijn windows smartphone, of hoe soepeltjes elk venster open en dicht schuift zonder hapering.
Definieer voor mij "perfect"?

Ok, ik doe het zelf wel:

perfect
[bijvoeglijk naamwoord]• zo goed als het maar kan
vb:het was een perfect ballet
synoniem: volmaakt
bijvoeglijk naamwoord: per-fect

Wijs mij een tablet aan die beter is? In mijn ogen is die er niet -> dus de iPad is hedendaags zo goed als maar kan -> Perfect

[ Voor 36% gewijzigd door Siebelouis op 25-12-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08

Arfman

Drome!

frickY schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 23:43:
Ik probeer niet lastig te doen, ik ben alleen verbaasd dat men doet alsof de iPad perfect is.
Vergeet niet dat dit een Apple topic is waarin veel mensen posten die al jaren met Apple werken. "Wij" lopen tegen andere zaken aan dan "zij".

Dingen waar ik me aan stoorde:

-geen SMB ondersteuning voor onze NAS, moest een app voor gekocht worden
-alles moet via iTunes, ik wil gewoon een usb station zien als ik de iPad in een pc steek
-geen ondersteuning voor fatsoenlijke mediafiles (mkv, avi, mpeg)
-niet zelf kunnen bepalen waar een bestand terechtkomt

Dat zijn dingen waar ik als systeembeheerder zonder Apple ervaring tegenaanloop. Dat is een fundamenteel andere insteek dan een jarenlange Apple gebuiker, zonder daar een waardeoordeel aan te willen vellen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
Fricky, niemand beweerd hier dat het ding perfect is, er zijn zeker zaken die verbeterd kunnen worden. Echter is dit natuurlijk zo met ieder product dat is het enige punt dat ik wilde maken :)

Overigens moet ik er toch even bij melden dat ik zo geen technisch product kan bedenken dat fijner en intuïtiever werkt maar ieder zijn meug :)

Vrolijk kerstfeest nog :D

Arfman, voor media is genoeg te vinden, bijvoorbeeld de gratis VLC media player waar je avi etc zo in kan laden...

[ Voor 13% gewijzigd door Yoshi1983 op 26-12-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 15:19
Wellicht al wel voorbij gekomen, maar deze wil ik jullie niet onthouden.

Als je Ziggo Tv hebt kun je eenvoudig thuis de webstreams van diverse zenders op je ipad bekijken.

Wat moet je hiervoor doen:

Installeer de gratis app VLC media Player; VLC is in staat om de mms streams welke door Ziggo beschikbaar gesteld worden te streamen.

Voor Ziggo zijn dit de volgende streams:

mms://83.80.17.52/casema wmstream-12 - Nederland 1
mms://83.80.17.52/casema wmstream-13 - Nederland 2
mms://83.80.17.52/casema wmstream-14 - Nederland 3

mms://83.80.17.52/casema wmstream-02 - SBS 6
mms://83.80.17.52/casema wmstream-04 - Veronica/Disney XD
mms://83.80.17.52/casema wmstream-07 - RTL 8
mms://83.80.17.52/casema wmstream-01 - Net 5

mms://83.80.17.52/casema wmstream-09 - Één
mms://83.80.17.52/casema wmstream-10 - Ketnet/Canvas

mms://83.80.17.52/casema wmstream-15 - Nickelodeon/ComedyCentral

mms://83.80.17.52/casema wmstream-06 - Discovery Channel
mms://83.80.17.52/casema wmstream-05 - Animal Planet
mms://83.80.17.52/casema wmstream-16 - Travel Channel

mms://83.80.17.52/casema wmstream-03 - TMF
mms://83.80.17.52/casema wmstream-08 - MTV
mms://83.80.17.52/casema wmstream-11 - TV Oranje

mms://83.80.17.52/casema wmstream-17 - Etalagekanaal

Er zit in VLC echter een vervelende rare bug. Als je de link in safari opent en je hebt je iPad in landscape mode vast dan crast VLC :? , als je de link in portrait mode opent en nadat je beeld hebt in VLC je ipad dan weer in landscape draait gaat het goed. De kwaliteit is veel beter dan met Plex of dan met Moss en je hoeft het ook niet via je PC te streamen. De link kun je toevoegen als bookmark in safare of als shortcut, waarna je er bijvoorbeeld een groepje van kunt maken.

Volgens mij heeft UPC ook mms steams en daar zou dit ook voor moeten werken.

ps. dank voor de aanvullingen van een aantal andere forumleden op een ander ipad forum....

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Behalve dan het 2x op de Home-button kunnen drukken om terug te gaan naar een eerder geopende app :? Voor de rest qua bediening inderdaad geen enkel probleem
Die actie is helemaal niet nodig om terug te gaan naar een eerder geopende app-- het is slechts een shortcut. Wel daarin 'verstopt' en nergens anders beschikbaar is (sinds 4.2) de screen-rotation lock. Dat was eerder een fysieke knop (die nu als mute-knop door het leven gaat). Dat is imo niet de beste keuze maar daar zijn sommige mensen ook blij mee.

Teruggaan naar een eerder geopende app kan ook gewoon via het home screen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus
jschoorl2 schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:16:
thanks!
en idd, VLC doet weinig als je 'm in landscape mode opent via die links. Raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

CyBeR schreef op zondag 26 december 2010 @ 00:29:
[...]

Die actie is helemaal niet nodig om terug te gaan naar een eerder geopende app-- het is slechts een shortcut. Wel daarin 'verstopt' en nergens anders beschikbaar is (sinds 4.2) de screen-rotation lock. Dat was eerder een fysieke knop (die nu als mute-knop door het leven gaat). Dat is imo niet de beste keuze maar daar zijn sommige mensen ook blij mee.

Teruggaan naar een eerder geopende app kan ook gewoon via het home screen.
Als je het via de 'taskmanager' doet dan gaat hij terug naar de opgeslagen staat van het betreffende programma, dit gebeurt volgens mij niet als je het programma weer via je homescreen opstart.

Als je Ziggo Tv hebt kun je eenvoudig thuis de webstreams van diverse zenders op je ipad bekijken.

Installeer de gratis app VLC media Player; VLC is in staat om de mms streams welke door Ziggo beschikbaar gesteld worden te streamen.

[...]
Voor UPC heb je de volgende streams:

mms://pctv.chello.com/NL1 (Nederland 1)
mms://pctv.chello.com/NL2 (Nederland 2)
mms://pctv.chello.com/NL3 (Nederland 3)
mms://pctv.chello.com/BBC1 (BBC 1)
mms://pctv.chello.com/NationalGeographic (National Geographic)
mms://pctv.chello.com/CNN (CNN)
mms://pctv.chello.com/showkanaal (UPC Showkanaal)

[ Voor 38% gewijzigd door KneoK op 26-12-2010 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Nee, inderdaad.
Daarom ben je een half formulier wel kwijt als je via het homescreen gaat, en niet via die taskmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

KneoK schreef op zondag 26 december 2010 @ 01:09:
[...]

Als je het via de 'taskmanager' doet dan gaat hij terug naar de opgeslagen staat van het betreffende programma, dit gebeurt volgens mij niet als je het programma weer via je homescreen opstart.
Zeker wel. Wat dat betreft is er nul komma nul verschil. Die switcher dient alleen om sneller te kunnen switchen.

FrickY: dat klopt dus niet. Dat ligt aan de app-- als die multitasking ondersteunt en z'n state opslaat zal dat nooit gebeuren. Anders bestaat die kans bij beide manieren.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 26-12-2010 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
Cyber, inderdaad ik krijg dit ook niet gereproduceerd, het enige verschil (bij mij) is de extra stap tijdens het switchen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
[...]

Ik ben me niet aan het afzetten. Ik wil het ding graag gebruiken, anders is het nogal zonde. Maar ik had hoge verwachtingen door al die lyrische aandacht, en nu valt de ervaring dus tegen.
Je hebt h'm net, over welke ervaring heb je het dan ? Probeer h'm nu maar eens een paar weken en kom dan met je conclusie.....

Als je een tweakersaccount kan en hebt aangemaakt, dan kun je volgens mij ook de elementaire grondbeginselen van het gebruik van een iPad opzoeken, tevens begin jij met het gebruik van een iPad met een soort van, wat moet ik nou met dit ding van Apple....een vorm van afkeer, geef het maar toe :)

Nogmaals niets en niemand is perfect, dus ook de iPad/Apple niet.

Btw.....de 12 dagen actie van Apple is vandaag begonnen......met Alain Clark als eerste...Gratis en voor noppes 12 dagen lang een cadeautje. De app kun je downloaden uit de Store. Om eventuele opstartpijntjes te verzachten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Crawl NL op 26-12-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Er zit in VLC echter een vervelende rare bug. Als je de link in safari opent en je hebt je iPad in landscape mode vast dan crast VLC :? , als je de link in portrait mode opent en nadat je beeld hebt in VLC je ipad dan weer in landscape draait gaat het goed. De kwaliteit is veel beter dan met Plex of dan met Moss en je hoeft het ook niet via je PC te streamen. De link kun je toevoegen als bookmark in safare of als shortcut, waarna je er bijvoorbeeld een groepje van kunt maken.

ps. dank voor de aanvullingen van een aantal andere forumleden op een ander ipad forum....
Echt ideaal dit, zo kan ik voortaan ook UEFA Cup wedstrijden en Eredivisie Samenvattingen kijken op m'n iPad (daar de NOS Stream enkel in de Champions League voorziet)

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
CyBeR schreef op zondag 26 december 2010 @ 01:16:
FrickY: dat klopt dus niet. Dat ligt aan de app-- als die multitasking ondersteunt en z'n state opslaat zal dat nooit gebeuren. Anders bestaat die kans bij beide manieren.
Als ik een nieuwe mail typ, op de Home-button druk, en weer de Mail-app open, dan opent hij inderdaad gewoon met mijn mail. Ik krijg het nu ook niet voor elkaar met de diverse schermen en dialogen binnen de App Store. Denk dat ik iets te voorbarig ben geweest en het alleen gebeurd met de Apple ID aanmaak pagina's. Maar dat was mijn eerste ervaring.
Crawl NL schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:15:
Je hebt h'm net, over welke ervaring heb je het dan ? Probeer h'm nu maar eens een paar weken en kom dan met je conclusie.....
Mijn eerste indruk,, waarvan iedereen beweerde dat het een eye-opener ging worden :N
tevens begin jij met het gebruik van een iPad met een soort van, wat moet ik nou met dit ding van Apple....een vorm van afkeer, geef het maar toe :)
Absoluut. Ik vind Apple een meest extreme vorm van vendor locking. Je kunt niets wat Apple niet wil. Hoe geniaal een app ook is, als het logo op een tepel lijkt komt hij niet in de app store. Maar ze hebben wel briljante (interaction) designers.
En nee, ik weet inderdaad niet wat ik prive met een iPad moet. Ik heb niet zo een continue opkomende honger naar mijn e-mail en tweets. Maar denk dat hij zakelijk misschien wel handig van pas kan gaan komen.

Mijn eerste indruk was gewoon frustrerend door al die kleine dingetjes die ik niet wist of verwacht had, of verkeerd deed. De gemiddelde iPad gebruiker heeft zich natuurlijk ook al lang zitten inlezen voordat hij er een kocht, en heeft waarschijnlijk ook al wel een mac of iPhone en iTunes, en vind het misschien ook geen probleem zijn personalia met Apple te delen.

Bedankt voor jullie hulp en geduld, en nog een fijne 2de kerstdag d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:41
Als jullie de iPad onder felle verlichting houden zien jullie dan ook van die minuscule krasjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-08 12:31
Eergisteren een iPad gekocht voor mijn (78 jarige!) vader, die een computer maar een eng, vervelend ding vindt en het liefst ver bij alle techniek vandaan blijft. Zijn (en mijn) eerste ervaringen:

Het OS werkt zo intuitief dat ook hij, terwijl hij absoluut niet bekend is met Windows, meteen aan de slag kon. Een paar applicaties voor hem voorgeinstalleerd (buienradar, fileinformatie, mailadres aangemaakt enz.) en hij kon meteen aan de slag. Super!
Soms gaan dingen wat te snel voor hem, bijv. het weergeven van de menubalk bij het bekijken van foto's. Vooralsnog heb ik geen mogelijkheid gevonden om de delay voordat deze verdwijnt (pak 'm beet drie of vier seconden) te verlengen.
Multitasking is voor hem nog even een mysterie (en dat houden we denk ik ook even zo) maar het werkt lekker, al heb ik het idee dat bij veel programma's tegelijk de reactietijd van het scherm op aanrakingen (denk aan schetsprogramma'tjes etc.) zienderogen achteruit gaat. Even wat programma's sluiten en het geheel is een stuk responsiever

Al met al is het een waar genot om te zien dat een man van 78 die zich altijd zo ver mogelijk van techniek heeft gehouden nu heel voorzichtig dingetjes kan gaan opzoeken met google, foto's van vakanties terug kan zien en solitaire kan spelen zonder "dat rotding" op te moeten starten. Een geslaagd kerstcadeau dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit op UPC thuis. Moet ik dan echt de UPC mms streamd gebruiken?

Lijkt namelijk niet te werken. Vlc opend de stream wel maar beeld blijft zwart.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
frickY schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:15:

Mijn eerste indruk,, waarvan iedereen beweerde dat het een eye-opener ging worden :N
Voor het eerst dat ik lees dat een iPad bij eerste indruk een eye-opener is, lees vooral dat na verloop van tijd mensen enthousiast worden, geef het dus even de tijd, en laat vooral je mening over een paar weken horen.
Absoluut. Ik vind Apple een meest extreme vorm van vendor locking. Je kunt niets wat Apple niet wil. Hoe geniaal een app ook is, als het logo op een tepel lijkt komt hij niet in de app store. Maar ze hebben wel briljante (interaction) designers.
Nogmaals ik vindt dit de grootste kul die een mens kan uitkramen, je hebt een keus, als ouder ben ik blij met het beleid van Apple. Als je zo graag een tepel wilt zien.....het www staat tot je beschikking met behulp van Safari.
Mijn eerste indruk was gewoon frustrerend door al die kleine dingetjes die ik niet wist of verwacht had, of verkeerd deed. De gemiddelde iPad gebruiker heeft zich natuurlijk ook al lang zitten inlezen voordat hij er een kocht, en heeft waarschijnlijk ook al wel een mac of iPhone en iTunes, en vind het misschien ook geen probleem zijn personalia met Apple te delen.
Op de valreep dan nog maar, welkom in 2010 waar personalia nu eenmaal steeds vaker online terug te vinden zal zijn
nog een fijne 2de kerstdag
Jij en de rest ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Donstil schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:44:
Ja. Die ziggo streams zijn niet te krijgen buiten ziggo's netwerk. UPC streams ook niet. Je moet dus ook wel internet van Ziggo of UPC hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Crawl NL schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:48:
Voor het eerst dat ik lees dat een iPad bij eerste indruk een eye-opener is, lees vooral dat na verloop van tijd mensen enthousiast worden, geef het dus even de tijd, en laat vooral je mening over een paar weken horen.
Die opmerkingen zijn misschien ook meer op Apple/Mac in het algemeen gericht. PC gebruikers horen dat soort dingen wel vaker van hun Mac-collega.
Nogmaals ik vindt dit de grootste kul die een mens kan uitkramen, je hebt een keus, als ouder ben ik blij met het beleid van Apple. Als je zo graag een tepel wilt zien.....het www staat tot je beschikking met behulp van Safari.
Daar ging het niet om. Het logo lijkt op een tepel, maar is gewoon een paddestoel. En toch wordt zo een app dan geweigerd in de app-store. Is maar een ver gezocht voorbeeld hoor.
henkna schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:22:
Als jullie de iPad onder felle verlichting houden zien jullie dan ook van die minuscule krasjes?
Nee, volledig kras vrij. De voorruit van mijn auto heeft dat wel :+ Dat is gewoon gebruikersschade. Gebruik je geen screenprotector? Met je vinger over wat stof wrijven op een glasplaat geeft nu eenmaal krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
[...]
Nee, volledig kras vrij. De voorruit van mijn auto heeft dat wel :+ Dat is gewoon gebruikersschade. Gebruik je geen screenprotector? Met je vinger over wat stof wrijven op een glasplaat geeft nu eenmaal krassen.
[/quote]

Nee, gebruik ik niet, krasjes vallen zo niet op, alleen onder fel licht. Ben nu eenmaal Pietje precies! En heb hem pas 2 dagen in gebruik, vandaar. Het dan eigenlijk wel verwacht dat het glas wat harder zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:54:
[...]

Ja. Die ziggo streams zijn niet te krijgen buiten ziggo's netwerk. UPC streams ook niet. Je moet dus ook wel internet van Ziggo of UPC hebben :P
Ooh op die manier. We hebben UPC internet maar toch lijken de streams niet te starten?

Zijn er meer mensen waar de stream zwart blijft toevallig?

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 26-12-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41

Maar hoe open in de link in VLC dan?

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 07:40
appeltje N, dan kan je de url plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Crawl NL schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:48:
[...]

En dat vind ik dan weer de grootste kul. Op internet kun je ook via de iPad de meest bizarre porno bekijken nu veel sites overstappen op HTML5 of een aparte iPad versie van de site hebben maar een tepel in de appstore is niet goed voor al die tere kinderzieltjes. Een goede leeftijdsbegrenzing en een betrokken ouder die dat instelt en je bent klaar. 16+ is onbeperkt, 12+ is geen sexy apps, alles daaronder heeft geen toegang tot de appstore of Safari en je bent in principe al klaar.

Op zich mis ik niets op de iPad, maar de "geen porno, geen tepels, niet gokken" mentaliteit van mijnheer Jobs en consorten stoort me af en toe wel, gewoon af en toe eens lekker pokeren op de bank lijkt me hartstikke leuk bijvoorbeeld. Keus is nu eenmaal iets wat veel mensen graag willen hebben, in plaats van een policy die dat soort dingen gewoon pertinent weert zou het wat mij betreft beter zijn gewoon een standaard leeftijdsbegrenzer te hebben zoals je op je DVD speler of console ook hebt.
Donstil schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:24:
[...]

Ooh op die manier. We hebben UPC internet maar toch lijken de streams niet te starten?

Zijn er meer mensen waar de stream zwart blijft toevallig?
Ik denk dat het een probleempje met VLC of de iPad zelf is want op de pc zijn de streams van UPC wel te bekijken. Zal zo VLC eens installeren en het ook proberen.

Edit: hmm, als ik een mms url invoer in Safari dan wordt Wunderradio gestart, in VLC zelf kun je geen urls ingeven. Ik hoor dan wel het geluid van de verschillende zenders maar heb geen beeld omdat Wunderradio dat niet ondersteunt. Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat Safari VLC opent voor mms adressen? Ik kan het niet vinden in de instellingen van Safari.

Nog maar een edit: Wunderradio verwijderd, VLC opnieuw geinstalleerd, beeld blijft inderdaad zwart.

[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 26-12-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
Even een vraagje, ik wil misschien ook een ipad kopen maar is er ook een browser waarmee je meerdere tabs kan openen en als je de volgende keer de browser weer opstart, dezelfde tabs krijgt toen je het afsloot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

giganielsie schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:58:
Even een vraagje, ik wil misschien ook een ipad kopen maar is er ook een browser waarmee je meerdere tabs kan openen en als je de volgende keer de browser weer opstart, dezelfde tabs krijgt toen je het afsloot?
Ja die zijn er, de standaard safari doet dit al maar ook b.v. Atomic, deze gebruik zelf liever, meer functies en fullscreen browsing.

[ Voor 12% gewijzigd door Fietsbel op 26-12-2010 18:00 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de ervaringen hier met todo apps? Things ziet er goed uit maar voor dat bedrag ga ik niet "proberen". Toodletoo staat als ik google er op nasla ook hoog aangeschreven, maar misschien zie ik nog goede alternatieven over het hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de virusmelding en oorzaak en gevolg.. mijn hele laptop staat vol meuk en dat is het enige wat een melding geeft.. ik gebruik avg trouwens, nooit gemekker verder en een discussie over welke VS ik zou moeten hebben is niet nodig.
En waarom moeten enorme lappen tekst altijd in een quote staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 14:41
stormfly schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:11:
appeltje N, dan kan je de url plakken
Appeltje N is lastig op de iPad. Daar wil ik de streams op bekijken, iemand?

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:48:
Wat zijn de ervaringen hier met todo apps?
2do is een aardige, synced met Toodledo.
Pocket Informant heb ik naar gekeken en dat is een leuke combi voor agenda en todos, helaas prijzig.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeyDude schreef op zondag 26 december 2010 @ 20:55:
[...]

2do is een aardige, synced met Toodledo.
Pocket Informant heb ik naar gekeken en dat is een leuke combi voor agenda en todos, helaas prijzig.
Hoe bevalt de interface van 2do? Ze ziet er nogal kleurrijk uit, niet too much? :) Voor de prijs hoef je het niet te laten die is netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zijn er nog goede gratis (of minder dure...) alternatieven voor de best prijzige app Logmein? Wil graag m'n iMac kunnen overnemen en bedienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:32:
[...]Hoe bevalt de interface van 2do?
Je kunt de tabbladen met een simpele klik uitzetten op de iphone. Op de iPad niet.
Maar de functionaliteit weegt zwaarder dan de kleuren: geweldige implementatie van projecten met subtasks

Maar goed er is ook nog een gratis alternatief bedenk ik me nu, die ook aardig is:
spingpad (www.springpadit.com)

Je kunt via zoekfuncties links en artikelen koppelen aan een todo lijst.
Geen desktop applicatie (tot nu toe) maar wel een app (iphone en ipad) en een webinterface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:35:
Zijn er nog goede gratis (of minder dure...) alternatieven voor de best prijzige app Logmein? Wil graag m'n iMac kunnen overnemen en bedienen...
Ik gebruik nu Screens en Splashtop.
Screens bevalt me het beste omdat het gewoon heel snel werkt.
Ik bedien er mijn mac mini mee, effe ftd checken en dingen downloaden en zo.
Splashtop werkt ook wel goed maar werk wel weer iets anders, je hoort daarbij ook alle geluiden van je computer,best grappig.
Er is een gratis versie van Splashtop die steeds maximaal vijf minuten werkt, leuk om even uit te proberen en vaak lang genoeg om even iets te doen.

Echt werken zoals Photoshoppen bijvoorbeeld gaat echt niet lukken, dan kan je beter gewoon achter je computer kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:14
Servor schreef op zondag 26 december 2010 @ 21:35:
Ik gebruik teamviewer.... Volgens mij werkt het ook op mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb steeds het probleem als ik mijn iPad van standby afhaal dat de wifiverbinding weg is.
Deze kan ik dan alleen herstarten door in de instellingen wifi aan en uit te zetten. Als ik de iPad helemaal uit en aanzet heb ik dit probleem niet.
Hebben meer mensen dit probleem gehad en zoja is er een oplossing voor? Ik heb 3.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:28:
[...]
Ik denk dat het een probleempje met VLC of de iPad zelf is want op de pc zijn de streams van UPC wel te bekijken. Zal zo VLC eens installeren en het ook proberen.

Edit: hmm, als ik een mms url invoer in Safari dan wordt Wunderradio gestart, in VLC zelf kun je geen urls ingeven. Ik hoor dan wel het geluid van de verschillende zenders maar heb geen beeld omdat Wunderradio dat niet ondersteunt. Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat Safari VLC opent voor mms adressen? Ik kan het niet vinden in de instellingen van Safari.

Nog maar een edit: Wunderradio verwijderd, VLC opnieuw geinstalleerd, beeld blijft inderdaad zwart.
Werkt op me mac ook niet geweldig. Krijg voornamelijk deze melding in VLC Player "main error: connection failed: Connection refused" terwijl ik toch echt keurig Internet en tv van ze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

mirelia schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:31:
Ik heb steeds het probleem als ik mijn iPad van standby afhaal dat de wifiverbinding weg is.
Deze kan ik dan alleen herstarten door in de instellingen wifi aan en uit te zetten. Als ik de iPad helemaal uit en aanzet heb ik dit probleem niet.
Hebben meer mensen dit probleem gehad en zoja is er een oplossing voor? Ik heb 3.2.2
Ga naar nieuwste versie... Ik neem aan dat apple daar wel wat gefixed heeft :)

En hier nog wat: http://support.apple.com/kb/TS3304

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Donstil schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:37:
[...]

Werkt op me mac ook niet geweldig. Krijg voornamelijk deze melding in VLC Player "main error: connection failed: Connection refused" terwijl ik toch echt keurig Internet en tv van ze heb.
Ben nog even wat gaan Googlen en heb inderdaad ook gelezen dat de streams niet echt van Apple houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:55
Medetweakers,

Ik heb nu een paar weken een ipad en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben!!!
(lekker belangrijk zullen jullie denken, dat zijn wij ook :X )
Ik heb alleen 2 dingen waar ik niet helemaal uit kom/vragen over heb :?

1) Hoe lang duurt het synchroniseren ongeveer? Vindt het best lang duren! (ik heb het niet exact gemeten, maar ik denk dat ie zeker 5 minuten tot 8 minuten bezig is)
Ik heb een 32 Gb versie en deze staat bijna helemaal vol.
Moet zeggen dat het lijkt dat hij iedere keer lang doet over de foto's, kan dat kloppen en is dat normaal?

2) Tweede vraag ;)
Ik heb meerdere RDP applicaties geprobeert om via mij iPad mijn pc over te nemen (oa SplashTop en RDP Lite)
Ik krijg het niet voor elkaar.
Bij RDP Lite krijg ik een "Remote host closed session" error, wat zou duiden op een Firewall ding (ik heb norton inet security 2011)
Maar ook met de firewall uit wil het niet lukken
Vreemde is dat een applicatie als Airplayer (http://itunes.apple.com/nl/app/airplayer/id369713694?mt=8) wel mij pc ziet en kan benaderen.

Hebben jullie tips of ideeen?
Already thanks in advance!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:30:
[...]

Ik gebruik teamviewer.... Volgens mij werkt het ook op mac
Yups, het werkt. Alleen kun je op de Mac versie de app niet voor permanent access configureren lijkt het waardoor je elke keer na het herstarten van je Mac de app opnieuw moet starten. Gaat een beetje voorbij aan het idee. Maar bedankt voor de tip, het werkte wel iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Servor schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:01:
[...]

Yups, het werkt. Alleen kun je op de Mac versie de app niet voor permanent access configureren lijkt het waardoor je elke keer na het herstarten van je Mac de app opnieuw moet starten. Gaat een beetje voorbij aan het idee. Maar bedankt voor de tip, het werkte wel iig!
Ja dat heeft de windows versie ook! Maar je kan hem wel automatisch laten opstarten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

MrMGeeIsTheName schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:01:
2) Tweede vraag ;)
Ik heb meerdere RDP applicaties geprobeert om via mij iPad mijn pc over te nemen (oa SplashTop en RDP Lite)
Ik krijg het niet voor elkaar.
Bij RDP Lite krijg ik een "Remote host closed session" error, wat zou duiden op een Firewall ding (ik heb norton inet security 2011)
Maar ook met de firewall uit wil het niet lukken
Vreemde is dat een applicatie als Airplayer (http://itunes.apple.com/nl/app/airplayer/id369713694?mt=8) wel mij pc ziet en kan benaderen.

Hebben jullie tips of ideeen?
Already thanks in advance!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Je kunt bij - Deze Computer -> Eigenschappen -> Eigenschappen voor externe verbinding - aangeven dat minder 'secure' clients ook mogen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName
wizl schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:49:
[...]

Je kunt bij - Deze Computer -> Eigenschappen -> Eigenschappen voor externe verbinding - aangeven dat minder 'secure' clients ook mogen verbinden.
Dat klinkt veel belovend
Dank voor de tip!!!
Ga ik ff uitproberen als ik thuis ben :)

Hoe "gevaarlijk" is deze optie?
Wat wordt er verstaan onder "minder secure clients"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
Op die manier kunnen mensen met het 'oude' RDP ook connecten; windows xp bijv.
Maakt voor thuis niet zoveel uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 23:04
Ook ik heb deze kerst een iPad gekregen; werkt prima op WiFi na. Deze werkt namelijk bij sommige access points niet juist.

De verbinding wordt opgezet en werkt, maar na enkele minuten is de connectivity weg. Het Wifi-Icoontje is nog steeds zichtbaar, maar er gaat geen bit meer over de verbinding. Enige manier om het weer werkende te krijgen is disable/enable van de Wifi interface...en dat is natuurlijk uiterst iritant.

Access points die we hier gebruiken zijn van Cisco. Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:51

Exirion

Gadgetfetisjist

Xandrios schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:33:
Access points die we hier gebruiken zijn van Cisco. Hebben anderen hier ook last van?
Een collega van me heeft het thuis met een Linksys en op m'n werk liep ik tegen hetzelfde probleem aan, eveneens met een Linksys. Lijkt dus typisch een Cisco-kwaaltje? :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ook ik heb deze kerst een iPad gekregen; werkt prima op WiFi na. Deze werkt namelijk bij sommige access points niet juist.

De verbinding wordt opgezet en werkt, maar na enkele minuten is de connectivity weg. Het Wifi-Icoontje is nog steeds zichtbaar, maar er gaat geen bit meer over de verbinding. Enige manier om het weer werkende te krijgen is disable/enable van de Wifi interface...en dat is natuurlijk uiterst iritant.

Misschien handig om de iOS versie te noemen? En de gebruikte encryptie.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Exirion schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:38:
[...]

Een collega van me heeft het thuis met een Linksys en op m'n werk liep ik tegen hetzelfde probleem aan, eveneens met een Linksys. Lijkt dus typisch een Cisco-kwaaltje? :P
Heb thuis ook een Linksys, WPA2 beveiligd. Werkt prima hier. iOS 4xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokus

klinkt als de bug die in de IOS 4.2GM zat, die in de final version eruit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMGeeIsTheName

Ik heb mijn iPad sinds half / eind november en heb hier geen last van
Neem aan dat je al wel de laatste firmware hebt?
Hebben andere divices hier geen last van (op zelfde access point)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tokus schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:59:
[...]

Dat wilde ik ook opmerken idd, maar als 't goed is zijn er geen devices de deur uitgegaan met 4.2.0 preinstalled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep heb er ook last van thuis zit ik met een Sweex routertje |:( die wil wel eens haperen in combi met mn iPhone/ iPad heb dan wel wifi signaal maar laden duurt vaak erg lang of laad helemaal niet en op mn werk heb ik er totaal geen last van (airport extreme) en wat nog gekker is dat het alleen gebeurd thuis met Facebook en Hyves, andere sites of inlog applicaties zoals Twitter doen het wel normaal.
Als ik dan vervolgens kijk op mn PC dan doen Facebook en Hyves het daar wel weer goed op erg raar en ben er nog niet uit wat het probleem veroorzaakt maar ik vermoed dat het met de security settings in mn router te maken heeft :F

(draait de laatste iOS versie op iPhone en iPad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Tokus schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:59:
[...]

Die bug zat ook in iOS 3.nogwat. Vooral met wep is er een probleem. Maar ook met de minimale brightness instelling.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
kmf schreef op maandag 27 december 2010 @ 12:40:
[...]

Misschien handig om de iOS versie te noemen? En de gebruikte encryptie.
Het gaat hier om de laatste versie van iOS; 4.2.1. De Encryptie is in ieder geval geen WEP, ik neem aan WPA2.

Dit is geen Linksys AP, maar echt een Cisco branded ding. We hebben hier enkele tientallen iPads op het netwerk, en ze hebben allemaal hetzelfde probleem lijkt. Andere type clients werken wel goed op hetzelfde access point..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:37
Wss toch iets met de instellingen van de fouter dan. Misschien een certificaat wat op iPad geïnstalleerd moet worden? Informeer eens bij de systeembeheerder zou ik zeggen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 11:37
Xandrios schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:33:
[...]

Het gaat hier om de laatste versie van iOS; 4.2.1. De Encryptie is in ieder geval geen WEP, ik neem aan WPA2.

Dit is geen Linksys AP, maar echt een Cisco branded ding. We hebben hier enkele tientallen iPads op het netwerk, en ze hebben allemaal hetzelfde probleem lijkt. Andere type clients werken wel goed op hetzelfde access point..
Cisco APs hier, met WPA2, iOS 4.2.1. Geen issues.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
In bezit van iPad/iPhone, OSX en een dreambox/VU (enigma2)? dan is iDreamX de streamapplicatie voor OSX die je moet hebben.

Heb nu alle satkanalen via de browser op mijn iPad en iPhone. 3000 tv zenders onder handbereik waar ik ook ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:21

Exact ook het probleem wat ik ervaar met de iPad (32Gb/wifi en iOS4.2.1)
Hier linksys/3com access point, dus een minor bug vrees ik in iOS?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NielsTn schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:23:
Exact ook het probleem wat ik ervaar met de iPad (32Gb/wifi en iOS4.2.1)
Hier linksys/3com access point, dus een minor bug vrees ik in iOS?
Nee, het probleem is verschil van opvatting over wat er dient tijdens 'sleep'. Je hebt twee workarounds en een oplossing. Één workaround is in de settings (wifi) op 'renew lease' drukken. De tweede workaround is de leasetime op een week zetten. En de oplossing is updaten naar 4.2.1.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ruben, dit probleem is met 4.2.1 ook nog aanwezig.

Ik vraag me overigens ten zeerste af of dit met de leasetijd te maken heeft. Het probleem begint vaak al na 1-2 minuten, ook als sleep niet is geactiveerd geweest. En ik kan me niet voorstellen dat de leasetijd hier zo vreselijk laag staat. Maar ik zal eens navragen om zeker te zijn.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geen enkele wlan problemen, maar ik zit dan ook op een wrtdn320 van Linksys (Parasite© by Cisco)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Geen probleem. Als hij in standby staat krijg ik volgens mij zelfs nog steeds push meldingen voor e-mail.. Dit op een Linksys WRT54GL met WPA/PSK (TKIP) encryptie, 16GB iPad op laatste firmware. Ook geen problemen met acces-point op kantoor, volgens mij ook een Linksys.

Wat ik wél heb is dat hij VPN uitzet zodra hij standby gaat. Die moet je dan ook weer handmatig aanzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 28-12-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thuis een Netgear WNDR3700 router, geen problemen, op werk een Sitecom 54g turbo router waar ik af en toe wel de bovengenoemde problemen mee heb. Beiden WPA2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Laatst online: 11-09 00:36
Een collega van me heeft het thuis met een Linksys en op m'n werk liep ik tegen hetzelfde probleem aan, eveneens met een Linksys. Lijkt dus typisch een Cisco-kwaaltje?
Linksys hier, wpa2, probleem ondervind ik alleen als er meer dan 1 apparaat van de WIFI gebruik maakt (waar 1 de ipad is), voelt een beetje als een probleem wat aan de kant van de ipad ligt omdat het niet reproduceerbaar is met andere apparaten en operating systems.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:48:
Ik moet bekennen dat ik niet weet waarom 't ding persee eerst geactiveerd moet worden, echter. Kan me ook niet echt een reden bedenken.
Volgens mij heeft dat 2 redenen:
  • Marketing, ze weten dan precies op welke datum het ding voor het eerst wordt gebruikt, ook als hij via een reseller is gekocht
  • Hij krijgt SSL keys op het moment dat je hem voor het eerst activeert, die worden onder andere gebruikt voor push messages. Hierdoor werken push messages op mijn hacktivated iPhone 2G nog steeds niet goed :( Dus eerst activeren en dan pas jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hoppa, ook maar eens een iPad besteld. Ben zeer benieuwd :D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Ebayzo schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:12:
denk dat je geen spijt krijgt! ik raak m'n pc in privé sferen nauwelijks meer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vandaag ook een blije nieuwe iPad bezitter :+ Werkt een stuk beter dan mn iPod Touch (waar ik ook heel tevreden over ben)

Heb ook gelijk Pages er op gezet, wat ook fijn werkt. Alleen hoe verander ik de titel van een document?
Edit: gevonden, op de titel drukken nadat je naar "Mijn documenten" gaat :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ebayzo schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:12:
Maar eens een iPad besteld, tjonge jonge! :') Net of het iets is wat heel goedkoop is en wat je zomaar even koopt. :9

[ Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 28-12-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:22:
Ik ben sinds vandaag ook een blije nieuwe iPad bezitter :+ Werkt een stuk beter dan mn iPod Touch (waar ik ook heel tevreden over ben)
De vraag wat je vaak voor je kiezen zal krijgen: "waarom heb je niet gewoon een vergrootglas gekocht?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:04:
[...]

De vraag wat je vaak voor je kiezen zal krijgen: "waarom heb je niet gewoon een vergrootglas gekocht?"
Haha, dat is een goeie! :Y Dat zou ik met mijn iPod touch ook kunnen overwegen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]

Daar worden je vingers niet kleiner van. Het blijft lastiger om op de juiste plek te tappen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat ik bij de iPod touch een (redelijk) probleem vind is dat veel programma's een kleine GUI hebben waardoor je door verschillende schermen moet bladeren om te krijgen wat je wil. Op de iPad heb je dit "probleem" niet.

Bv de iPod app is op de iPod niet echt overzichtelijk op de iPad heb je een duidelijk overzicht van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
Even terugkomend op mijn vorige reply.
Die 'krasjes' op het scherm zitten niet op de glasplaat maar daartussen (led scherm).
Deze lopen in de portret stand horizontaal. Zoals vermeld alleen zichtbaar onder felle verlichting.
Vind het vreemd want ik heb niet de indruk dat ze door vegen zijn ontstaan tijdens reinigen. De glasplaat is 100% gaaf. Ben ik echt de enige op het forum die met dit issue zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

henkna schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:45:
Even terugkomend op mijn vorige reply.
Die 'krasjes' op het scherm zitten niet op de glasplaat maar daartussen (led scherm).
Deze lopen in de portret stand horizontaal. Zoals vermeld alleen zichtbaar onder felle verlichting.
Vind het vreemd want ik heb niet de indruk dat ze door vegen zijn ontstaan tijdens reinigen. De glasplaat is 100% gaaf. Ben ik echt de enige op het forum die met dit issue zit?
Je ziet waarschijnlijk een patroon van vierkantjes. Dit heeft te maken met dat het een touch screen is, en is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hup,nu heb ik ook 'n ipad voor kersmis gekocht:p ,al komt hij wel maar 4 januari ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

syltheboy schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:03:
[...]

Maar eens een iPad besteld, tjonge jonge! :') Net of het iets is wat heel goedkoop is en wat je zomaar even koopt. :9
Sterker nog wist ook niet waar ik mn geld heen moest brengen dus maar een AR.Drone erbij gekocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
wim klei schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:40:
[...]

Sterker nog wist ook niet waar ik mn geld heen moest brengen dus maar een AR.Drone erbij gekocht >:)
Heb ik ook! Wel leuk, maar je doet er weinig mee en zit vaak te sleutelen.... Als je tenminste beetje spannend gaat vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Donstil schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:44[/message]:

Lijkt namelijk niet te werken. Vlc opend de stream wel maar beeld blijft zwart.
Ja, hier ook UPC. VLC blijft zwart, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

syltheboy schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:03:
[...]

Jah waar moet je dan heen met je 13e maand? De helft is toch al weg naar meneer de Belastingdienst dus kan de rest maar beter "nuttig" besteden. Heb wel duurdere impuls aankopen gedaan :+

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
Ik had inderdaad hetzelfde probleem, heb je misschien de helderheid op de laagste stand staan?

Zoja zet deze 1 standje hoger en dat was bij mij de oplossing. Dit schijn meer voor te komen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Ik kreeg gisteren opeens de "Apple ID is niet beschikbaar" melding op m'n iPad.

Log ik in op de apple website zie ik dat het "account is disabled for security reasons" en dat ik een nieuw wachtwoord moet invoeren.

Dit komt dus zomaar uit het niets vallen.
Ik heb een nieuw wachtwoord aangemaakt bij iforget.apple.com en daarmee kan ik weer via m'n iPad op de AppStore inloggen.

Maar betekent dit nu dat m'n account gehacked? Is er een keylogger actief op m'n computer?
Moet ik me zorgen maken? Kan ik ergens controleren wat de reden is dat m'n account is gedisabled?

Ik herinstalleer zonder moeite Windows als het moet maar ben eerst benieuwd naar jullie meningen.

[ Voor 14% gewijzigd door Slashdotter op 29-12-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Slashdotter schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:01:
Ik kreeg gisteren opeens de "Apple ID is niet beschikbaar" melding op m'n iPad.

Log ik in op de apple website zie ik dat het "account is disabled for security reasons" en dat ik een nieuw wachtwoord moet invoeren.

Dit komt dus zomaar uit het niets vallen.
Ik heb een nieuw wachtwoord aangemaakt bij iforget.apple.com en daarmee kan ik weer via m'n iPad op de AppStore inloggen.

Maar betekent dit nu dat m'n account gehacked? Is er een keylogger actief op m'n computer?
Moet ik me zorgen maken? Kan ik ergens controleren wat de reden is dat m'n account is gedisabled?

Ik herinstalleer zonder moeite Windows als het moet maar ben eerst benieuwd naar jullie meningen.
check eens bij je aankopen? zijn er rare dingen? of gewoon even supportmailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 29 december 2010 @ 12:30:

check eens bij je aankopen? zijn er rare dingen? of gewoon even supportmailtje sturen?
Ik heb geen mailtjes gehad van nieuwe aankopen.
Voor de zekerheid een support mailtje gestuurd om ze te vragen of er iets verdachts met m'n account is gebeurd en dat ze het daarom hebben disabled. Hopelijk een reply binnen 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ebayzo schreef op woensdag 29 december 2010 @ 08:44:
[...]
Jah waar moet je dan heen met je 13e maand? De helft is toch al weg naar meneer de Belastingdienst dus kan de rest maar beter "nuttig" besteden. Heb wel duurdere impuls aankopen gedaan :+
En dan is de pad er nog 1 die zijn prijs elke dag weer waard is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik vraag me af hoeveel ik jaarlijks bespaar aan stroom vanwege de iPad.
Mijn workstation met dual 24" monitor hoeft immers nauwelijks mee aan, zo ook de verlichting van mijn computerkamer. Laptops die niet meer aan hoeven. En natuurlijk het lachtlampje dat uit mag blijven.

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 29-12-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
nieuws: 'Nieuwe iPad krijgt scherm dat vlekken en reflectie moet verminderen'

Zoals ik uit het frontpage bericht mag lezen zijn de voornaamste vernieuwingen van de iPad 2 de twee camera's, hoogstwaarschijnlijk een iets snellere cpu en meer opslag en een vet/vingerafdruk bestendige scherm. Retina display gaat er niet in komen vanwege sowieso capaciteitsproblemen van de fabriek en de zwaardere belasting van cpu en dus accu.

Als ik het zo lees ben ik blij dat ik gewoon een iPad 1 heb en niet een jaar heb staan wachten op nr2 met de weinig interessante verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:32:
Ik vraag me af hoeveel ik jaarlijks bespaar aan stroom vanwege de iPad.
Mijn workstation met dual 24" monitor hoeft immers nauwelijks mee aan, zo ook de verlichting van mijn computerkamer. Laptops die niet meer aan hoeven. En natuurlijk het lachtlampje dat uit mag blijven.
Dual 24 inch scherm? Ouch!
Maar als je het gebruikt enkel voor nieuws consumptie dan is 1 scherm toch ook voldoende?

Ik prefereer trouwens wel een lampje aan als ik m'n iPad gebruik, is toch rustiger voor de ogen ipv in het pikkedonker naar de iPad te staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Slashdotter schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:35:
Zoals ik uit het frontpage bericht mag lezen zijn de voornaamste vernieuwingen van de iPad 2 de twee camera's, hoogstwaarschijnlijk een iets snellere cpu en meer opslag en een vet/vingerafdruk bestendige scherm. Retina display gaat er niet in komen vanwege sowieso capaciteitsproblemen van de fabriek en de zwaardere belasting van cpu en dus accu.
Roddels en geruchten, dat weet je toch? Apple vertelt niets tot het af is, en de rest is een stel journalisten wat op hun duim zit te sabbelen zodat er mensen komen kijken naar wat ze nu weer bij elkaar gefantaseerd hebben.

Het risico van dit even uit het oog verliezen is dat je straks teleurgesteld bent omdat Apple niet levert wat Joseph Tsai je voorgelogen heeft.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Slashdotter schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:35:
nieuws: 'Nieuwe iPad krijgt scherm dat vlekken en reflectie moet verminderen'

Als ik het zo lees ben ik blij dat ik gewoon een iPad 1 heb en niet een jaar heb staan wachten op nr2 met de weinig interessante verbeteringen.
Ach... van alle geruchten die ik dagelijks over de ipad2 krijg gepresenteerd in m'n rss-feeds (en dat zijn er een hoop) is het artikel van tweakers wel het meest belachelijke. Nergens had ik iets gelezen over pixelqi, en op een of andere manier konden ze daarop komen 8)7

Gewoon alle geruchten negeren tot de keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:51

Exirion

Gadgetfetisjist

kmf schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:15:
Gewoon alle geruchten negeren tot de keynote.
Amen. Apple gaat die iPad echt niet ingrijpend wijzigen nu ze nogsteeds als warme broodjes verkocht worden. Er zal heus wel een nieuwe versie komen, maar nog echt niet meteen in januari verscheept en verkocht. En al helemaal niet met een totaal nieuw display.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

Slashdotter schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:38:
[...]
Dual 24 inch scherm? Ouch!
Maar als je het gebruikt enkel voor nieuws consumptie dan is 1 scherm toch ook voldoende?
Ik heb ook zo'n groot scherm tot voor kort gebruikt, nu sinds een tijdje een iPad.
De iPad bevalt uitstekend, zelfs typen van langere stukken tekst gaat wel met wat oefening.
Alleen de frontpage reacties moderatie met de ratings en een piepklein icoontje gaat altijd mis.
Corrigeren kan maar een beperkt aantal keren helaas.
Maar ja om nu weer een 24inch scherm en computer te gaan aanzetten om beter te modereren en te mikken?

Wellicht dat ik een verbeter voorstel voor iPad users indien in het desbetreffende forum alhier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de kerst ook een ipad, ik was er een beetje huiverig voor of ik het wat zou vinden, maar dat viel super mee. Ik gebruik nu haast alleen nog de ipad en gebruik de pc alleen voor het downloaden uit de nieuwsgroepen. En s'avonds ben ik de ipad kwijt aan mijn vrouw :-)

Het valt me nu wel elke x tegen als ik op mijn iphone 4 moet werken. Wat een genot dit apparaat.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:08
Wat ik heel erg mis is een filebrowser die zoekt op categorieën, documenten, muziek, foto's die overal op de Ipad staan. Nu staan er wel eens bestanden door elkaar in verschillende programma's. Dan kan ik die wel via een omweg in een ander programma krijgen, maar dat is een omweg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had voor mijn vakantie veel films geconverteerd naar mp4 omgezet. Echter, in het vliegtuig kon ik er niet van genieten, het geluid was te zacht om met oordopjes naar te luisteren. In een stille kamer is het geluid wel prima. Hoe doen jullie dit in het vliegtuig? Soeciale in ear oordopjes? Hoe kan ik het geluid versterken?
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.