[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 111.076 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Weet iemand of er binnenkort een update voor WhatsApp komt zodat deze op de iPad werkt ? ik had een paar topic's terug gelezen dat je de oude WhatsApp .ipa er op kan zetten maar hoe doe je dat en waar haal je deze vandaan ? en wil hij dan niet elke keer de nieuwste versie er op zetten als je hem met iTunes Synct ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:14
Kassad schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:19:
[...]

Heb je de volkskrant app al gezien? das gewoon een ingescande krant.. Terwijl de iphone VK app echt uitstekend is.
Ik vindt die juist handig, je kunt namelijk op een artikel klikken en dan wordt het plain-text weergegeven. Dit leest imo de krant erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:07:
[...]

Mijn record was 17 uur. Dat is een internationale reis met tussenstop. Wifi ging alleen aan op luchthaven. Inflight stond ie uit, brightness was natuurlijk ook minimaal in een int. vlucht.
En dan kan je HEEEEL veel films kijken en boeken lezen. Bij aankomst had ik nog zo'n 30% of zo over.
Ooh dat is zeer netjes idd.
Mijn record is 14uur (LA > Schiphol met een tussenstop op Chicago.)

12uur continu serie's/films kijken (het komt dan echt je neus uit) en op de luchthaven ongeveer 3a4uur 3G internet. Allemaal met Brightness op het laagste (wat nog super goed kijkt dan)

Aangekomen op Schiphol had ik nog ongeveer 15%

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 21-12-2010 20:33 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dat is juist het fijne van een iPad, want met een mini laptopje redt je dit namelijk lang niet. Hooguit de helft misschien, maar langer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 22-12-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb sinds kort een iPad te leen van een vriend. Was erg benieuwd of het ook iets voor mij is voordat ik er zelf een aanschaf. Na een dag met de iPad gespeeld te hebben ben ik er eigenlijk nog niet echt door overtuigd.
Zelf heb ik al een iPhone 4 en ik heb het idee dat de iPad en iPhone elkaar niet veel ontlopen en dat de iPad dus niet heel veel extra's te bieden heeft. Het grote voordeel van de iPad is dat hij groter is en sommige apps wat overzichtelijker zijn. Ook heeft de iPad een aantal interessante iPad-only apps zoals Flipboard ( wat erg fijn werkt! ).

Mis ik nog dingen die ik na een dag niet ontdekt heb op de iPad? Vind de prijs van de iPad namelijk net wat te hoog om hem alleen voor flipboard te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu inmiddels in bezit van een 32GB iPad, m'n oude 16GB als Kerstkado voor m'n ouders. Probleem is echter dat nu ik echt intensief gebruik van wil maken, ik dus een tasje nodig heb om dit te kunnen vervoeren, een messenger bag oid.

Kwam al gauw bij:
http://www.booqbags.com/i...dow-XS-black-red-iPad-bag

Is er misschien een ander site waar er goedkopere iPad-bags te vinden zijn en ook makkelijker binnen Nederland te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:06:
Ben nu inmiddels in bezit van een 32GB iPad, m'n oude 16GB als Kerstkado voor m'n ouders. Probleem is echter dat nu ik echt intensief gebruik van wil maken, ik dus een tasje nodig heb om dit te kunnen vervoeren, een messenger bag oid.

Kwam al gauw bij:
http://www.booqbags.com/i...dow-XS-black-red-iPad-bag

Is er misschien een ander site waar er goedkopere iPad-bags te vinden zijn en ook makkelijker binnen Nederland te verkrijgen is?
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
XoiN schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:04:

Mis ik nog dingen die ik na een dag niet ontdekt heb op de iPad? Vind de prijs van de iPad namelijk net wat te hoog om hem alleen voor flipboard te kopen :)
In principe kan je veel ook gewoon met je iPhone, maar de grootte van het scherm was voor mij duidelijk een voordeel. Comics zijn er prachtig op (echt prachtig), artikelen lezen veel prettiger op een groot scherm (en een applicatie als Papers maakt erg mooi gebruik van het groter scherm) en boeken lees ik er ook prima op. Ook dat kan allemaal op de iPhone, maar dan heb ik zelf veel meer aan een groot scherm. Batterij gaat ook veeeeelen malen langer mee dan een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de iPad 95% voor browsen, e-mail en twitter en het geven van presentaties (ideaal). That's all. Dat deed ik overigens voorheen ook al op de iPhone, maar de hele avond op zijn kleur scherm kijken is niet grappig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"het kan ook met de iPhone" is helaas iets wat ik erg vaak hoor en waarschijnlijk is dit het slechtste argument wat je kan gebruiken om hem niet te kopen.

Uiteraard kunnen sommige dingen op de iPhone maar of dat fijn is laat ik ff in het midden. Zelf gebruik ik me iPhone puur en alleen voor onderweg. Zodra ik binnen ben wordt ik er alleen nog op gebeld, rest doe ik allemaal op de iPad (internetten/mailen/twitteren/enz). Internetten/comics lezen/boeken lezen op me iPhone4 blijft toch een beetje behelpen (continu moeten zoemen enz).

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 22-12-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:48:
Uiteraard kunnen sommige dingen op de iPhone maar of dat fijn is laat ik ff in het midden. Zelf gebruik ik me iPhone puur en alleen voor onderweg. Zodra ik binnen ben wordt ik er alleen nog op gebeld, rest doe ik allemaal op de iPad (internetten/mailen/twitteren/enz). Internetten/comics lezen/boeken lezen op me iPhone4 blijft toch een beetje behelpen (continu moeten zoemen enz).
Hetzelfde hier... Ik gebruik nog steeds een iPhone 2G (Dus zonder 3G), en wilde die nu met de iPhone 4 nu eindelijk eens gaan upgraden. Maar de accu duur is nog steeds uitstekend en sinds ik de iPad heb gebruik ik die voor al mijn internet zaken behalve af en toe ff een emailtje lezen op de telefoon. En met Opera Mini werkt het browsen over GPRS ook een stuk sneller voor die ene keer dat ik onderweg wat op moet zoeken. En zelfs dan heb ik meestal de iPad bij me, ik gebruik die met name voor onderweg (heb de 3G versie).

Dus voor mij is het nut van een iPhone upgrade nu een beetje verdwenen :) Voor bellen en heel incidenteel internet gebruik voldoet hij nog prima natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
M'n 3e generatie iPod touch 32 GB gebruik ik momenteel veel op school, maar thuis wordt het apparaat ook veel gebruikt en dan voornamelijk voor het luisteren van muziek (Harman Kardon Go + Play). Ook browse ik af en toe en check ik m'n mail. Dit is echter niet ideaal op zo'n klein scherm, dus daarom krijg ik voor die taken binnenkort een iPad.

Natuurlijk heb ik een desktop (iMac) en een laptop (Sony Vaio), maar soms wil je die dingen gewoon lekker in de huiskamer kunnen doen met af en toe een muziekje. Met een laptop kan dat, maar dan zit je met een redelijk zwaar apparaat op schoot en dat is niet altijd even handig. 16 GB is voor mij in principe voldoende voor een wat meer ingekrompen muziekcollectie dan op m'n iPod touch en af en toe een filmpje. Ook voor een enkele spelletjes en enkele applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Via tweakers had ik al een mooie tip gehad om de brithness te verminderen door een speciale webserver te downloaden. Dit werkt al perfect in bed maar nu wil ik het geluid nog zachter maken. Voor mezelf maakt het niet uit maar me vriendin het irritant in bed dus via welk programma kan ik het geluid zachter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Versteegrob schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:21:
Via tweakers had ik al een mooie tip gehad om de brithness te verminderen door een speciale webserver te downloaden. Dit werkt al perfect in bed maar nu wil ik het geluid nog zachter maken. Voor mezelf maakt het niet uit maar me vriendin het irritant in bed dus via welk programma kan ik het geluid zachter maken.
Zet het geluid uit/gebruik oordopjes?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Beide is niet handig, het geluid op de laagste stand is te hard voor in bed, dit moet toch te dempen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:42:
Beide is niet handig, het geluid op de laagste stand is te hard voor in bed, dit moet toch te dempen zijn?
Afbeeldingslocatie: http://images.iceshop.nl/tm/products/3312_P.jpg

8)7

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Versteegrob schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:42:
Gewoon de mute knop omgooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Donstil schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:32:
[...]

Ooh dat is zeer netjes idd.
Mijn record is 14uur (LA > Schiphol met een tussenstop op Chicago.)

12uur continu serie's/films kijken (het komt dan echt je neus uit) en op de luchthaven ongeveer 3a4uur 3G internet. Allemaal met Brightness op het laagste (wat nog super goed kijkt dan)

Aangekomen op Schiphol had ik nog ongeveer 15%
13h (kindjes films kijken op vluchten tussen brussel en la paz) Brightness niet op laagste af en toe wireless in luchthavens en nog 9% over, vond ik echt al fantastisch .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

XoiN schreef op woensdag 22 december 2010 @ 11:04:
Ik heb inmiddels zo'n 2 maanden een iPad en de voornaamste reden dat ik ehm destijds wilde hebben, was het hoge gadget gehalte, en de vele leuke, vaak doelloze Apps (wilde namelijk geen iPhone, maar wel de Apps).

Inmiddels zie ik mijn iPad als zo'n ideaal apparaat dat op zoveel momenten net dat gene biedt wat je nodig heb, wel dien ik hierbij op te merken dat het vaak dingen zijn, die je niet echt nodig hebt.

Hier een lijstje van De manieren waarop ik mijn iPad inzet:
[Krant Lezen] Vaak is de Metro, Spits of Pers in de Trein niet meer te vinden, ik zorg dat ik iedere ochtend de laatste Versies van de Krant Download naar GoodReader (of een andere PDF Reader) zodat ik toch een Krantje van vandaag kan lezen in de trein.

[Bordspellen] Je zit met wat Vrienden een avondje te kletsen en heb net geen leuke Spelletjes in Huis liggen (of niet meegenomen in je Tas), je kan de grote Doos van Monopoly thuis laten, ook Catan, Risk en Mens Erger je niet hoef je niet in je tas te verslepen. Je iPad kan prima functioneren als speelbord en men kan er zelfs een potje Yahtzee op spelen.

[Infotainment] Je zit Film te kijken, en vraagt je af wie die ene acteur ook al weer is, i.p.v. je laptop te pakken, neem je je iPad ter handen en start de IMDB App of start je vluchtige zoektocht via de Browser. In vele situaties is het handig om, even vlug te kunnen surfen.

[TV Guide] Je hoeft niet langer een TV Gids te kopen, met de Mikro Gids of de TV Gids App kun je gewoon via je iPad kijken wat je vanavond gaat bezichtegen en kun je hier zelfs een reminder op instellen.
[Agenda] i.p.v. Een Agenda, stop ik m'n iPad vrijwel altijd in mijn Tas, zo heb ik altijd mijn Agenda bij de hand, welke ook gelijk Online wordt neergeset zodat deze ook via mijn BlackBerry of PC te benaderen valt.

[E-Reader] Het is dan wel geen eReader, maar ik kan er persoonlijk Prima een boek op lezen. Door het kleurenscherm verwacht ik in de toekomst dat gerenomeerde Magazines ook op de iPad bezorgt kunnen worden zodat je zelfs de laatste edities van je favoriete magazines op zak hebt.

[Streaming] Mocht je nog even een Aflevering van je Favoriete Serie willen kijken, om onder het genot van een Muziekje nog even door te lezen in een van je eBooks of Magazines, dan kan je zowel Video, als Audio en zelfs Foto's via ZumoCast Streamen naar je iPad (en op de Achtergrond afspelen).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
JunkieXP schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:32:
[...]

- Het is dan wel geen eReader, maar ik kan er persoonlijk Prima een boek op lezen. Door het kleurenscherm verwacht ik in de toekomst dat gerenomeerde Magazines ook op de iPad bezorgt kunnen worden zodat je zelfs de laatste edities van je favoriete magazines op zak hebt.
kan al een tijdje. zinio voor engelse, ako mag voor nl.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

kmf schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:59:
[...]

kan al een tijdje. zinio voor engelse, ako mag voor nl.
Daar zitten helaas geen Favoriete Tijdschriften / Magazines voor mij tussen, denk bijvoorbeeld aan Donald Duck ;). Je hebt ook nog Magzine, die onder andere Youp van 't Heks: Help! aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik heb weer een andere toepassing gevonden voor de iPad :) Ik gebruik de mijne nu steeds vaker als muziekspeler voor in de huiskamer, met spotify en de Belkin Bluetooth Music Receiver. Die heb ik aan de aux van mijn versterker gehangen en zo kan ik prima muziek luisteren. Nu alleen nog een echte iPad spotify app, maar zelfs met de iPhone versie is het goed te doen. De geluidskwaliteit en het bereik viel me 100% mee voor Bluetooth.

Die Bluetooth ontvanger kostte me nog geen 30 euro incl. verzendkosten dus het is een stuk goedkoper dan AirTunes/AirPlay toepassingen, al doet het natuurlijk geen video maar alleen geluid.

Edit: Dit klinkt een beetje reclame achtig, er zijn natuurlijk ook andere merken die bluetooth ontvangers maken. Zoals Blackberry. Ik vond alleen deze toevallig als eerste / makkelijkst te krijgen. Ik heb verder geen binding met Belkin (sterker nog, ze zijn een concurrent van mijn werkgever >:) )

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 22-12-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
Ik heb nu iOS4 op mijn ipad geïnstalleerd, en ik merk nu ook dat iOS tgv het multitasken, framedrops ondervindt. Terwijl het vroeger zo mooi soepel en vlot verliep, is dat nu niet het geval. Alleen al wanneer ik de home-button indruk, merk ik een héél lichte vertraging op, waarbij zelfs de animatie nu en dan wordt geskipt.

maar wat ik mij dan afvraag bij het multitasken: laat iOS élke app open en sluit hij daarna apps automatisch af wanneer er te weinig resources beschikbaar zijn? Of hoe moet ik dat bekijken? In iOS3 vond ik de cydia-app Backgrounder op dat vlak énorm handig. Je kon zelf kiezen welke app je in de achtergrond wilt laten draaien. Meer moet dat voor mij niet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Aps in de achtergrond blijven hun geheugen houden maar vragen geen cputijd. Als het os tekort aan geheugen heeft, dan wordt een app gevraagd om z'n State weg te schrijven en geheugen vrij te geven. Meestal is de app met het meeste geheugengebruik de pineut.
Dit proces kan voor wat vertraging zorgen, maar daarna moet de iPad weer soepel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
dus eigenlijk hetzelfde principe als op android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Niet helemaal. iOS heeft een aantal multitask systemen:

[quote]
• Audio: you can now listen to streaming music from apps, like Pandora or newscasts through the NPR app, while doing other activities on your phone. Previously, you would have to quit out of the app (and therefore stop your music stream) if you wanted to respond to an SMS or read your e-mail, and now that's no longer the case. Hallelujah.

• VoIP: similarly, you can carry on Voice Over IP calls on services like Skype without having to quit the app if you need to perform other tasks.

• Location: apps that need to poll your location, such as GPS and direction apps, will be able to do so in the background. No longer will you need to keep the app in the foreground just so it can keep track of where you are.

• Local notifications: third-party apps no longer have to rely solely on push notifications if they want to alert you of something on your phone. If you have an alert set in, say, one of Omni's applications, it can ping you when the time comes instead of having to go through a convoluted series of Internet tubes to get to you. This, of course, reduces your reliance on an Internet connection to get certain types of alerts and helps cut down on overall wireless bandwidth.

• Complete tasks: if you start a task in an application and then switch to another one (such as downloading a new map in your favorite game), it can now complete the task in the background instead of forcing you to sit there and wait on it.

• Fast app switching: this is basically "pausing" an app where it is, which allows you to quickly switch away from it and then switch back, picking up where you left off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
dus toch hetzelfde zoals bij android O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pina schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:46:
Echt? Ik hoor juist altijd van android gebruikers (onwetende zeg maar O-) ) dat hun multitasking zo volwassen is en dat van iOS maar een halve versie.

[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 22-12-2010 22:52 ]

• pina
Donstil schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:50:
[...]

Echt? Ik hoor juist altijd van android gebruikers (onwetende zeg maar O-) ) dat hun multitasking zo volwassen is en dat van iOS maar een halve versie.
nu ja, ik weet niet wat men bedoelt wanneer er wordt gezegd dat de multitasking bij iOS maar half werkt. Maar bij android is het alleszins wel zo dat wanneer je geen apps moet afsluiten. Het OS beheert zelf het geheugen en zal apps afsluiten wanneer er een tekort aan geheugen dreigt te komen. Sommige multitasking zaken, zoals mail die altijd openstaat, of dat je kunt surfen en naar muziek kunt luisteren vind ik eigenlijk maar meer dan normaal :)

• kmf
  • Niet online
Het gaat niet alleen om geheugengebruik. CPU-gebruik is ook een onderdeel van multitasking.
Apps in iOS worden op de achtergrond bevroren zodat ze geen CPU meer kunnen gebruiken. Behalve als het CPUtaken zijn van de 7 backgroundprocestypes. Als het om een proces van de 7 gaat, neemt een van de 7 (geoptimaliseerde) services het over.

Dit is voor zover ik weet uniek bij iOS.

als je dus 2-3 GPS trackers op de achtergrond gooit, dan zal een normaal OS gewoon 2-3x processen de locatie opvragen e.d. Bij iOS is er maar 1 locatieservice die de info doorgeeft.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kmf schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:34:
Het gaat niet alleen om geheugengebruik. CPU-gebruik is ook een onderdeel van multitasking.
Apps in iOS worden op de achtergrond bevroren zodat ze geen CPU meer kunnen gebruiken. Behalve als het CPUtaken zijn van de 7 backgroundprocestypes. Als het om een proces van de 7 gaat, neemt een van de 7 (geoptimaliseerde) services het over.

Zo werkt 't niet. Apps kunnen in iOS aangeven dat ze graag in de achtergrond draaien en om welke reden (audio, voip, gps) dat is. Zolang als ze actief gebruik maken van die reden (muziek spelen, gps tracken, netwerkactiviteit) draaien ze gewoon op de cpu. Zo niet worden ze door het OS na een korte tijd (vanwege mogelijkheid tot netwerkhickup waardoor je even geen audio hebt bijvoorbeeld) bevroren.
als je dus 2-3 GPS trackers op de achtergrond gooit, dan zal een normaal OS gewoon 2-3x processen de locatie opvragen e.d. Bij iOS is er maar 1 locatieservice die de info doorgeeft.
Het is idd wel zo dat location shit door het OS gedaan wordt, dus als app krijg je alleen een callback: 'location changed'.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

pina schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:23:
Ik heb nu iOS4 op mijn ipad geïnstalleerd, en ik merk nu ook dat iOS tgv het multitasken, framedrops ondervindt. Terwijl het vroeger zo mooi soepel en vlot verliep, is dat nu niet het geval. Alleen al wanneer ik de home-button indruk, merk ik een héél lichte vertraging op, waarbij zelfs de animatie nu en dan wordt geskipt.
Dat merk ik ook wel eens in games (Angry Birds, zo'n Golf spel), ook al heb ik alleen maar die game open staan als taak. Kan me niet herinneren dat ik dat voor iOS4 ook had. Niet heel storend maar soms wel irritant.

• kmf
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:38:
[...]

Zo werkt 't niet. Apps kunnen in iOS aangeven dat ze graag in de achtergrond draaien en om welke reden (audio, voip, gps) dat is. Zolang als ze actief gebruik maken van die reden (muziek spelen, gps tracken, netwerkactiviteit) draaien ze gewoon op de cpu. Zo niet worden ze door het OS na een korte tijd (vanwege mogelijkheid tot netwerkhickup waardoor je even geen audio hebt bijvoorbeeld) bevroren.
dat is wat ik zeg. Er zijn 7 activiteiten die ze op de achtergrond mogen uitvoeren.
Al dan niet door een algemene service. Zo niet, dan worden ze direct bevroren.
De 7e activiteit is echter wel een valse. Dat is enkel een "long proces"-ding. De app mag dan binnen 10 minuten z'n taak afhandelen, daarna wordt het proces gekilled. Deze taak kan dus van alles zijn download, unpacking, copying, etc.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kmf schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:47:
[...]

dat is wat ik zeg. Er zijn 7 activiteiten die ze op de achtergrond mogen uitvoeren.
Al dan niet door een algemene service. Zo niet, dan worden ze direct bevroren.
De 7e activiteit is echter wel een valse. Dat is enkel een "long proces"-ding. De app mag dan binnen 10 minuten z'n taak afhandelen, daarna wordt het proces gekilled. Deze taak kan dus van alles zijn download, unpacking, copying, etc.
Dat geldt overal voor. Zolang een muziek app muziek speelt kan 't ook andere dingen doen.

• k995
pina schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:46:
Nee hoor, android handelt zelf de mulittasking af en zet de heel app(of gedeeltes zoals in iOS) in de background maar die blijft wel verder draaien.
Donstil schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:50:
[...]

Is zo'n opmerking echt nodig? beetje kinderachtig niet?

Beide hebben hun voor en nadelen. Wat wel zeker is dat de onzin die apple graag verspreid dat dit batterij en cpu vreet al heel lang niet meer waar is. Voor de rest werken beide systemen redelijk identiek en zullen de meeste mensen er amper een verschil tussen zien.

• k995
kmf schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:34:

Hetzelfde bij android. App kunnen services oproepen, bijvoorbeeld GPS tracker, als je 2-3 GPS tracker apps opstart zullen die die ene service aanspreken.

Het grootste verschil tussen beiden is dat android zelf het meeste van de multitasking doet, terwijl in IOS je het expliciet in de app moet steken.
Zou je geen 2 berichten achterelkaar kunnen posten. Je kunt via de Edit knop gewoon je vorrige post bewerken.

Scheelt een enorme hoop posts en houd het overzichtelijker.
k995 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:22:
[...]

Nee hoor, android handelt zelf de mulittasking af en zet de heel app(of gedeeltes zoals in iOS) in de background maar die blijft wel verder draaien.

[...]

Is zo'n opmerking echt nodig? beetje kinderachtig niet?
Ik vertel alleen wat ik hier (collega's die nog op android draaien) altijd aan moet horen.

• Ruudboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024

Ruudboy

Database Beheerder

Zojuist is er een update gekomen voor de ABN AMRO saldo app. Nu heeft deze ook iPad ondersteuning.

Recent ook de VI iPad app en de Volkskrant app geïnstalleerd.er komen steeds meer erg goede,specifieke iPad apps.

Nu inderdaad nog wachten op de spotify iPad app. Maar ook dat zal nog wel komen.

Verwijderd

Beste allemaal,

ik heb mijn ipad nu ong 3 maanden en van de week kwam ik erachter dat wanneer ik een beetje indruk een vervelend geluid hoor. Als je het zegt maar eerst indrukt en dan loslaat. Het is vooral hoorbaar en erger in stille ruimtes bijv je kamer.

Heeft iemand dit eerder gehad??? Terug gaan naar de winkel?

Alleen het linkerhelft van scherm doet zo. Rechterhelft is gewoon stevig en maakt geen irri geluid.

• Kassad
  • Laatst online: 09:57
GekkePrutser schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:39:
Ik heb weer een andere toepassing gevonden voor de iPad :) Ik gebruik de mijne nu steeds vaker als muziekspeler voor in de huiskamer, met spotify en de Belkin Bluetooth Music Receiver. Die heb ik aan de aux van mijn versterker gehangen en zo kan ik prima muziek luisteren. Nu alleen nog een echte iPad spotify app, maar zelfs met de iPhone versie is het goed te doen. De geluidskwaliteit en het bereik viel me 100% mee voor Bluetooth.

Die Bluetooth ontvanger kostte me nog geen 30 euro incl. verzendkosten dus het is een stuk goedkoper dan AirTunes/AirPlay toepassingen, al doet het natuurlijk geen video maar alleen geluid.

Edit: Dit klinkt een beetje reclame achtig, er zijn natuurlijk ook andere merken die bluetooth ontvangers maken. Zoals Blackberry. Ik vond alleen deze toevallig als eerste / makkelijkst te krijgen. Ik heb verder geen binding met Belkin (sterker nog, ze zijn een concurrent van mijn werkgever >:) )
Dat is ook een van mij favoriete toepassingen van mijn iPad en iPhone. Ik gebruik een Voiis bt receiver, geweldig gewoon, helemaal samen met spotify.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:07

Exirion

Gadgetfetisjist

GekkePrutser schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:39:

Het idee is leuk en het werkt absoluut mooi, maar het is jammer dat het niet zo geweldig klinkt. Ze gebruiken een nogal matig compressiealgoritme waardoor al je MP3'tjes nog een keer door een molen heen gaan en er zeker niet beter op worden. Gek is dat ook niet, met de beperkte bandbreedte van Bluetooth over een redelijke afstand.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• syltheboy
  • Niet online
Ergens vorig jaar kocht ik een draadloze speaker (via bluetooth) van Logitech om via m'n iPod touch zonder draad een muziekje op kon zetten. Dit ging in principe wel, maar over de geluidskwaliteit was ik niet te spreken. Veel te veel ruis en storingen ertussen en ook met applicaties om muziek te produceren ging het niet zoals ik had gehoopt. Toen heb ik hem dus maar weer verkocht, omdat ik het toch waardeloos vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Vandaag als kerstgeschenk een iPad gehad. Als ik hem aanzet kom ik niet verder dan een afbeelding van een USB stekker en het iTunes logo. Nu begin ik bijna te vrezen veprlicht te zijn om iTunes op mijn pc te installeren om de iPad uberhaupt te kunnen inschakelen?

Op de minimalistische flyer staat hier niets over, uitgebreidere instructies ontbreken, en via Google kom ik alleen bij ouwe reviews en ipod-problemen uit. Waarom is iTunes perse vereist?

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 24-12-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:03

Haan

dotnetter

Ja je iPad doet het pas nadat ie is verbonden met iTunes :p en daarna krijg je er alleen maar meuk op via iTunes, dus wen maar vast aan het idee..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Maar waarom is dat? Volgt er dan eerst een registratieproces ofzo?
Ik wil dat ding gewoon aanzetten, hem aan mijn wlan hangen, en kijken wat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 09:57
Exirion schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:40:
[...]

Het idee is leuk en het werkt absoluut mooi, maar het is jammer dat het niet zo geweldig klinkt. Ze gebruiken een nogal matig compressiealgoritme waardoor al je MP3'tjes nog een keer door een molen heen gaan en er zeker niet beter op worden. Gek is dat ook niet, met de beperkte bandbreedte van Bluetooth over een redelijke afstand.
Absolute apekool en lariekoek. De kwaliteit (beluisterd op meerdere systemen) is niet te onderscheiden van cd.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik neem aan dat ze daar ook gewoon A2DP voor gebruiken? Dat is inderdaad prima kwaliteit.

* frickY ging dan toch dat iTunes maar eens installeren.

-edit
En dat verschrikkelijke quicktime krijg je er gratis bij :(

[ Voor 83% gewijzigd door frickY op 24-12-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
frickY schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:25:
-edit
En dat verschrikkelijke quicktime krijg je er gratis bij :(
En BOnjour en Appleupdater.exe en Devicehelper.exe en nog tien processon op de achtergrond etc. Nee Apple; ik wil mijn CD's niet met iTunes branden! :( En het leuke is, je kunt ze niet bij de installatie via de GUI uitzetten. Have Fun. :)

iTunes is een blok aan het been van de iPad, zeker in een zakelijke omgeving waar ik mee te maken heb.

Gelukkig heb ik voor mijn privé iPod Transcopy, zodat ik iTunes meteen de prullenbak kon laten zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Roamor op 24-12-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Heb het ding gekregen als kado, maar geen idee wat ik ermee moet. Als developer lijtk het me wel interessant om er app's voor te ontwikkelen.. maar dat kan dan weer alleen op een Mac 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 24-12-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hordes mensen geilen er op en jij vraagt je af wat je er mee moet? :D

Ik kon er eentje goedkoop krijgen en een sgekocht om te lijken wat het was...

Sinds ik de iPad heb start ik mijn pc alleen nog maar op om wat te downloaden of langere mails te tikken. Grootste deel van de tijd zat ik te internetten en dat kan uitstekend met de iPad.

Ik zou zeggen, probeer het eens een tijdje.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

frickY schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:38:
Heb het ding gekregen als kado, maar geen idee wat ik ermee moet. Als developer lijtk het me wel interessant om er app's voor te ontwikkelen.. maar dat kan dan weer alleen op een Mac 8)7
Probeer het eens met HTML5. Daar kunnen al hele leuke dingen mee. De API's etc zijn gewoon op developer.apple.com te vinden, hoewel je voor een deel (gratis) zult moeten registeren. (Na het installeren van iTunes heb je waarschijnlijk ook al Safari meegekregen, voor de exotischer demo's).

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Meeste mensen die ik spreek vinden hem ideaal om even te browsen of mail te checken vanaf de bank.
Maar omdat ik het ideaal vind om te browsen en mail te checken van de bank, staat daar al jaren een HTPC.
Vandaar dat de meerwaarde mij even ontschiet, maar begrijp heel goed dat hij voor anderen erg handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
frickY schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:57:
Meeste mensen die ik spreek vinden hem ideaal om even te browsen of mail te checken vanaf de bank.
Maar omdat ik het ideaal vind om te browsen en mail te checken van de bank, staat daar al jaren een HTPC.
Vandaar dat de meerwaarde mij even ontschiet, maar begrijp heel goed dat hij voor anderen erg handig is.
Ik heb recent ook een iPad gekregen, en had hetzelfde als jou.
En dat iTunes geïnstalleerd moet worden vind ik nog steeds belachelijk.

Maar voor bank hangen is het hartstikke leuk, batterijtijd is ook lekker.
Alleen jammer dat Vlc zo buggy schijnt te zijn, dan was die ook ideaal voor het film kijken in de trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
Verkeerd ingeschat kerstgeschenk dus :)

Geniet ervan, installeer iTunes, speel met je iPad, vindt je het niets pleur iTunes van je PC en verkoop de iPad.......leven kan zo simpel zijn ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Crawl NL op 24-12-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn?:
infectie: trojaans paard dropper.generic2.ckpw
C:\program files(x86)\quicktime\quicktime\qttask.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Op de iPad? Wat een prestatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
One link: marktplaats.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Roamor schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:32:
[...]

iTunes is een blok aan het been van de iPad, zeker in een zakelijke omgeving waar ik mee te maken heb.
Tja daarom biedt apple ook een gratis Management tool aan voor gebruik in zakelijk omgevingen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Als je TV wil kijken kun je niet ondertussen wat opzoeken, tenzij je picture in picture zo in te stellen is dat beide nog fatsoenlijk te doen is, maar zelfs dat lijkt me verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
We hebben een 15"-je naast de bank staan voor precies dat doel, dus ook dat gaat niet op.

Was nog even gepikeerd dat ik al mijn personalia in iTunes moest invullen, maar dat bleek je te kunnen cancellen. iPad boot nu wel, dus vermoed dat ik iTunes nu ook kan verwijderen. Zal het nog even laten staan want wie weet nog nodig voor het één of ander. Maar snap dus niet dat je altijd alleen die laaiend enthousiaste verhalen hoort, en nooit dit soort dingen.

-edit
Paar apps downloaden via de App Store zit er ook niet in. Zelfs voor gratis apps moet je een Apple ID aanmaken, waarvoor je een creditcard moet hebben. Ik heb geen enkel probleem met het betalen voor software, maar een creditcard heb ik niet.

-edit2
Handig.. dat moet dus via een omweg... Als je via de normale weg een ID aanmaakt kun je niet voor "None" kiezen bij 'Creditcard'. Kan alleen als je eerst een gratis app opzoekt en via het kopen van die App een account aanmaakt.

[ Voor 37% gewijzigd door frickY op 25-12-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het fijne quicktime op de laptop. ik gebruik het nooit en wil het ook niet hebben maar net als itunes kun je niet zonder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
frickY schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:10:
We hebben een 15"-je naast de bank staan voor precies dat doel, dus ook dat gaat niet op.

Was nog even gepikeerd dat ik al mijn personalia in iTunes moest invullen, maar dat bleek je te kunnen cancellen. iPad boot nu wel, dus vermoed dat ik iTunes nu ook kan verwijderen. Zal het nog even laten staan want wie weet nog nodig voor het één of ander. Maar snap dus niet dat je altijd alleen die laaiend enthousiaste verhalen hoort, en nooit dit soort dingen.

-edit
Paar apps downloaden via de App Store zit er ook niet in. Zelfs voor gratis apps moet je een Apple ID aanmaken, waarvoor je een creditcard moet hebben. Ik heb geen enkel probleem met het betalen voor software, maar een creditcard heb ik niet.
Wat zit je nou te zeiken man. Er zijn zat mensen die zonder creditcard of een echt itunes account met credit apps kunnen downloaden. Dat jij het niet WILT weten betekent dat het niet kan.

Als je al bij voorbaat al zo gefrustreerd is, dan zal je ook niet willen inzien waarom de iPad handiger is dan jouw htpc en 15". Het heeft dan ook geen nut om dat uit te leggen.
Bespaar je frustratie, het is kerst, ik weet zeker dat er zat mensen zijn die jouw gehate iPad van je willen overnemen voor een goed prijsje. Je mag zelfs dat ding teruggooien naar degene die het je geschonken had.

Moest ie maar jou niet zo frustreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:22:
[...]

Nee, het fijne quicktime op de laptop. ik gebruik het nooit en wil het ook niet hebben maar net als itunes kun je niet zonder :)
Heb je het dan ook de echte itunes+quicktime geinstalleerd? En niet de exe van een of ander vage site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

frickY schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:10:
Maar snap dus niet dat je altijd alleen die laaiend enthousiaste verhalen hoort, en nooit dit soort dingen.
Ik ben een mac-gebruiker. Als je ophoudt met je druk maken over waar je MP3's staan is iTunes een prima media-player die netjes integreert met de rest van OS-X. Ik heb ook nog ergens een tv-tuner die opgenomen programma's in iTunes parkeert. Ik roep met een cronjob een shellscriptje aan wat een sync triggert en de buit van gisteravond staat keurig op m'n iPad als ik naar m'n werk ga. De overgebleven ruimte vult 'ie met random muziek.

Ik gebruik inmiddels al een jaar of veertien geen Windows maar linux en os-x, maar ik begrijp dat de ervaring je een beetje tegenvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ben niet gefrustreerd. Jij daar in tegen?
Wat mij tegen valt is dat ik het afgelopen jaar alleen maar positieve reacties over de iPad heb gehoord, terwijl ik nu tegen drempel na drempel aanloop.

Heb net mijn pc schoon geïnstalleerd, en nu moet ik verplicht iTunes met alle background services en overige apps en tools installeren, om een gadget te kunnen gebruiken die ik überhaupt niet met mijn pc zou willen verbinden :?

Vervolgens wil ik eens in de App Store kijken wat voor leuke dingen er zijn, krijg ik een prompt voor het aanmaken van een Apple ID. Geen probleem, maar als je na het invullen van e-mail, wachtwoord, geheime vraag en geboortedatum pas in de 2de stap verteld wordt dat je een creditcard moet hebben, dan valt dat tegen.

@burne
Het is nog een beetje te vroeg om een conclusie te trekken, maar mijn eerste indruk is niet wat men heeft gezegd wat mijn eerste indruk zou zijn; "Ach, zodra je een mac hebt aangeraakt wil je niets anders meer".
Snap nu bijvoorbeeld niet waarom de iPad alles in het Nederlands weergeeft, terwijl ik bij Settings > General > International heb gekozen voor English.
Heb nu vanuit het registratieformulier in de App Store op de Home-button gedrukt om naar die Settings te kunnen kijken.. en geen idee hoe ik nu weer terug kom bij mijn half ingevulde registratieformulier :? Als ik nu weer op de App Store druk opent die in ieder geval weer op het startscherm.
Web-development is me wel bekend. Dit leek me juist een leuke gelegenheid om met Objective-C aan de slag te gaan.. maar dat kan dus alleen vanaf een Mac met het iOS SDK.

-edit
Next; verplicht invullen van een Rekeningadres voor het downloaden van een gratis app :?

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 25-12-2010 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Simpel op te lossen door het kopen van een prepaid kaartje voor i-tunes. geen creditcard nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

frickY schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:38:
Web-development is me wel bekend. Dit leek me juist een leuke gelegenheid om met Objective-C aan de slag te gaan.. maar dat kan dus alleen vanaf een Mac met het iOS SDK.
Als je echt experimenteel ingesteld bent zou je kunnen kijken of je met linux (in een VM) en GCC aan de gang kunt. Maar om apps op je iphone/ipad te kunnen zetten moet je 99 dollar aan apple overmaken voor (ondermeer) een device-key. Zonder kun je alleen met de simulator van Xcode aan de gang.

Ja, het is een gesloten wereldje, maar wel eentje die veel meer 'af' is dan Windows. Als je in windows een registry-key aanpast die ook een GUI-dingetje heeft ('sleep-time'?) dan gebeurt er niets, en je overschrijft je registry-wijziging weer zodra je aan de slider zit. Als je dat in OS-X doet zie je je slidertje verspringen op het exacte moment dat je de wijziging uitvoert. Het lijkt een kleinigheid, maar volgens mij laat het zien hoe in OS-X gui en OS verweven zijn, en in welke mate Windows nog altijd een shell bovenop een ander OS is.

Overdag ben ik hardcore linux-admin, en al 'enige' tijd. En natuurlijk ook op m'n desktop. Maar sinds in ik 2005 een Macmini kocht ben ik voor 'thuis' om. Het kan alles wat een linuxdoos ook kan, met behulp van macports maar de GUI is echt een verademing. En datzelfde idee heb ik ook met de iPhone en iPad. Anders, sommige dingen raar, maar oh zo bruikbaar. Zo bruikbaar dat voor mij de nadelen (geslotenheid) wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

frickY schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:38:
[...]

Vervolgens wil ik eens in de App Store kijken wat voor leuke dingen er zijn, krijg ik een prompt voor het aanmaken van een Apple ID. Geen probleem, maar als je na het invullen van e-mail, wachtwoord, geheime vraag en geboortedatum pas in de 2de stap verteld wordt dat je een creditcard moet hebben, dan valt dat tegen.
Misschien nog iets voor jou: http://theappledaily.com/...ount-without-credit-card/

Bij mij werkte het alvast 4 jaar geleden voor mijn belgische account.

[ Voor 5% gewijzigd door nagasy op 25-12-2010 01:30 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Die work-around had ik inmiddels inderdaad ook gevonden nagasy, en nadien ook al weer het één en ander aan andere vage dingen tegen gekomen;

Zo vind ik Nederlandse GUI's irritant. Op de een of andere manier zijn die altijd matig tot slecht vertaald. Eindelijk rechts onderin de store het vlaggetje gevonden om de taal te wijzigen, schopt hij je blijkbaar ook direct door naar de Amerikaanse shop. En Amerikaanse app's downloaden kan niet met mijn billing address in Nederland. Prima, Nederlandse apps vind ik ook prima, maar ik wil de GUI wel graag in het Engels. Kan dus niet :?

Inmiddels wel ontdekt dat als ik 2 keer op de Home-button druk ik een soort taskmanager zie waarmee ik naar eerder geopende apps terug kan. Ga dus morgen maar eens opzoek naar een iOS 101 om te zien of er meer van dergelijke features zijn die ik nodig heb om dat ding te gebruiken.

Onlangs nog enkele nieuwsberichten gelezen over ouderen die erg blij zijn met hun iPad. Vraag me af hoe ze dat in hemelsnaam doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
Beste,

Ik heb sinds kort een probleem, ik heb mijn ipad gejailbreakt en wil wat apps op mijn ipad zetten via de pc ( windows vista). Zo gezegd zo gedaan.

Nu synct hij wel met itunes en zie ik de apps op het scherm van mijn ipad staan( in itunes). Maar als ik vervolgens daadwerkelijk op mijn ipad kijk, staat hij er niet bij.

Iemand misschien een oplossing?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

wrstylo schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 08:44:
Beste,

Ik heb sinds kort een probleem, ik heb mijn ipad gejailbreakt en wil wat apps op mijn ipad zetten via de pc ( windows vista). Zo gezegd zo gedaan.

Nu synct hij wel met itunes en zie ik de apps op het scherm van mijn ipad staan( in itunes). Maar als ik vervolgens daadwerkelijk op mijn ipad kijk, staat hij er niet bij.

Alvast bedankt
Heb je al op "toepassen" geklikt in iTunes?
Ik had dat de eerste paar keren ook, maar het bleek dat AppS niet automatisch gesynct werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
frickY schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 01:36:
Die work-around had ik inmiddels inderdaad ook gevonden nagasy, en nadien ook al weer het één en ander aan andere vage dingen tegen gekomen;

Zo vind ik Nederlandse GUI's irritant. Op de een of andere manier zijn die altijd matig tot slecht vertaald. Eindelijk rechts onderin de store het vlaggetje gevonden om de taal te wijzigen, schopt hij je blijkbaar ook direct door naar de Amerikaanse shop. En Amerikaanse app's downloaden kan niet met mijn billing address in Nederland. Prima, Nederlandse apps vind ik ook prima, maar ik wil de GUI wel graag in het Engels. Kan dus niet :?

Inmiddels wel ontdekt dat als ik 2 keer op de Home-button druk ik een soort taskmanager zie waarmee ik naar eerder geopende apps terug kan. Ga dus morgen maar eens opzoek naar een iOS 101 om te zien of er meer van dergelijke features zijn die ik nodig heb om dat ding te gebruiken.

Onlangs nog enkele nieuwsberichten gelezen over ouderen die erg blij zijn met hun iPad. Vraag me af hoe ze dat in hemelsnaam doen..
Die zijn met de iPad zelf bezig, jij bent je op dit moment alleen aan het afzetten iets wat ik niet snap. Je hoeft de iPad niet te gebruiken, niemand verplicht je daartoe.

Zalig kerstfeest :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Heb sinds deze week een iPad 3G en vroeg me af welk 3g abbo het best gebruikt wordt. De 14 euro abbo van vodafone of het prepaid van t-mobile.

Ik monitoor nu sinds oktober mijn 3G gebruik op mijn iPhone 4 en kom meestal niet boven de 100 a 150 mb per maand.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 07:34
ja, vooral gezien je je gaat afzetten tegen het product nog je zoiets elementairs als de dubbel klik op de homeknop hebt ontdekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

Ik snap frickY's dingen wel. iTunes _is_ een draak van een pakket op Windows, en ik baalde er ook van dat dat geinstalleerd moest worden. Net zoals een CC hebben; die heb ik al jaren maar ik wil gewoon niet dat dat zomaar gekoppeld is aan mijn iTunes account; hoe veilig is dat? Bovendien: ik wil de keuze hebben, en dat is nou net iets wat Apple niet graag ziet. Ik weet dat het vloeken in de kerk is in dit topic, maar het is Apple's way or the highway. Als je je helemaal onderdompelt in Apple werkt het allemaal prima, maar je moet niet dat soort "low level" vragen zoals frickY hebben (of bezwaren), want dan kom je gewoon nergens.

En dan zijn er natuurlijk nog altijd behulpzame personen in een Apple topic zoals dit die dan nog even een nagel aan de doodskist van een potentiele Apple gebruiker slaan :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Arfman schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:11:
Ik snap frickY's dingen wel. iTunes _is_ een draak van een pakket op Windows, en ik baalde er ook van dat dat geinstalleerd moest worden. Net zoals een CC hebben; die heb ik al jaren maar ik wil gewoon niet dat dat zomaar gekoppeld is aan mijn iTunes account; hoe veilig is dat? Bovendien: ik wil de keuze hebben, en dat is nou net iets wat Apple niet graag ziet. Ik weet dat het vloeken in de kerk is in dit topic, maar het is Apple's way or the highway. Als je je helemaal onderdompelt in Apple werkt het allemaal prima, maar je moet niet dat soort "low level" vragen zoals frickY hebben (of bezwaren), want dan kom je gewoon nergens.

En dan zijn er natuurlijk nog altijd behulpzame personen in een Apple topic zoals dit die dan nog even een nagel aan de doodskist van een potentiele Apple gebruiker slaan :P
Kun je als je bv.... een opel zafira wilt kopen er een volkswagen motor in krijgen?

Soms heb je bij aanschaf van een product geen keuze, leg je er bij naar of gebruik het product niet.....zoals ik al eerder zei.....het is zo simpel :)

Aan alles en iedereen mankeert wel wat ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Crawl NL op 25-12-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Dit is mijn eerste en enige apple product, ik kan er prima mee uit de voeten zonder dat ik me 'onderdompel' met apple producten, ik heb voor de rest enkel windows apparaten. Ik gebruik de ipad intensief en heb nergens problemen mee. Problemen kun je ook opzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40

Als je op de computer iTunes installeerd moet je een credit card invullen. Meld je je aan op de iPad zelf, kun je ook 'none' invullen.
Ik was daar zelf ook naar op zoek gegaan. Heb nu helemaal geen creditcard of wat dan ook ingevuld staan.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
FrickY, voor een Engelse GUI moet je toch echt gewoon onder instellingen, International bij de eerste optie english selecteren en BEHOLD alles in het Engels. Dit is zo makkelijk te vinden dat zowat elke iPad waar ik in de Apple store mee gespeeld heb voor ik de mijne kocht op japans stonden omdat een of andere grapjas dat aangepast had... Je kan ook moeilijkheden zoeken natuurlijk ;). Persoonlijk wil ik voor het gebruikt van mijn autoradio overigens ook geen auto hoeven hebben maar ja die twee producten horen bij elkaar en de iPad hoort bij iTunes... Vind je dit niks dan raad ik je aan het ding gewoon in de hoek te leggen of, gewoon vperkopen, ja raakt hem zo goed als zeker zo kwijt tegen een prijs niet veel lager dan de nieuwwaarde aan iemand die hem wel meteen snapt (en die zijn er veuuuullll.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
Nicap schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:06:
[...]

Heb je al op "toepassen" geklikt in iTunes?
Ik had dat de eerste paar keren ook, maar het bleek dat AppS niet automatisch gesynct werden.
Ja dat heb ik ook gedaan maar nog steeds komt het alleen op iTunes te staan en niet op de iPad zelf, zit zelf op 3.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 22:20
Op zich begrijp ik de frustraties ook wel van fricKY; ik vind iTunes ook een draak van een programma, daarbij ook nog de nodige mb's. Ze hadden ook aan een 'lite'versie kunnen denken.
Ook het 'niet toevoegen van een uitgebreide handleiding' is voor mij een onduidelijke zaak. Ooit op de detailhandelschool geleerd dat dit een wettelijke verplichting was.

Maar, voor een 'tweaker' was een beetje meer initiatief wel een goed iets geweest;
De handleiding EN uitleg om een account ZONDER creditcard te openen; staan 'gewoon' op de Apple website!

Verder had je je iPad ook bij de winkel, of een bekende/vriend met iTunes, kunnen connecten.

Dat alles niet even duidelijk is; helemaal mee eens...., maar mijn eerste maanden met, bijvoorbeeld, Windows xp en Vista....., gaven mij minimaal net zo veel Google zoekopdrachten als de iPad....!

Alles is betrekkelijk....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is heel simpel: die zitten niet te kutten en te proberen iTunes te omzeilen en watnogmeer, die gebruiken 't gewoon zoals 't bedoeld is. En dan is het opeens héél simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

CyBeR schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:42:
[...]

Dat is heel simpel: die zitten niet te kutten en te proberen iTunes te omzeilen en watnogmeer, die gebruiken 't gewoon zoals 't bedoeld is. En dan is het opeens héél simpel.
Exact mijn punt. Alleen bedoel ik het niet positief zoals jij ;)

Maargoed, dit heeft (ook gezien de reacties van anderen die 0,0 inlevingsvermogen lijken te bevatten) geen nut in dit topic, ik wil dan ook voorstellen om het te laten rusten verder.

Conclusie is dat je iTunes nodig hebt voordat je een iPad kunt gebruiken, live with it :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Tegenwoordig maken die mb's die programma's in beslag nemen niet zo heel veel uit. ;)
Hen3s schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:08:
het 'niet toevoegen van een uitgebreide handleiding.
Een uitgebreide handleiding is bij een iPad ook niet echt nodig, aangezien de bediening voor zich spreekt. Maar ja, dat ben ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Arfman schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:50:
[...]
Conclusie is dat je iTunes nodig hebt voordat je een iPad kunt gebruiken, live with it :)
Juist. Net zoals je voor een ander stuk hardware een driver nodig hebt, heb je voor een iP[ao]d iTunes nodig. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

CyBeR schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:59:
[...]

Juist. Net zoals je voor een ander stuk hardware een driver nodig hebt, heb je voor een iP[ao]d iTunes nodig. Deal with it.
Overigens: staat dat ergens aangegeven? Toen wij de iPad kochten heb ik dat nergens zien staan, wat resulteerde in een hevig teleurgestelde vriendin tijdens de terugreis in de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
hevig teleurgesteld :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ook ik zet alles op alles om iTunes te mijden. Sterker nog, ik krijg het op mijn Thuis PC niet eens geinstalleerd (Gedoe met een Bonjour Service die gewoon niet geinstalleerd wenst te worden.)

De enige echte tekortkoming die ik nu heb! Is dat ik geen "eigen" muziek in de iPod App kan zetten en dat foto's via de Browser of een Streaming App kan zetten. Ik vind het erg kwalijk dat ik hierdoor de iPad niet naar z'n volle potentie kan benutten, maar k weiger te Syncen met iTunes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:14

BreeeZe

Devt

Arfman schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:20:
[...]

Overigens: staat dat ergens aangegeven? Toen wij de iPad kochten heb ik dat nergens zien staan, wat resulteerde in een hevig teleurgestelde vriendin tijdens de terugreis in de auto :P
Staat bij de systeem eisen, tabblad specificaties op de apple site :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat gezeur over het nodig hebben van een Credit card nou? Je kunt toch ook gewoon voor een Click&Buy account kiezen, die aan je bestaande rekeningnummer gekoppeld wordt? Of ben ik de enige die dat voor elkaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook een account maken zonder betaalmogelijkheden, moet dan wel via iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 20:56
CyBeR schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:59:
[...]

Vind ik geen goede vergelijking. Elk ander stuk hardware werkt (over het algemeen) prima stand-alone zonder drivers. De iPad geeft geen sjoege. Daarnaast gebruik je een driver voor de aansturing, de iPad gebruikt iTunes voor het naar huis bellen:)

Nog even over de account discussie; daar ben ik ook een avond mee bezig geweest, op Android werkt dat (m.i) prettiger. Maar verder is het wel een leuk speeltje ;)
En dan nog een positief woord; als het eenmaal werkt werkt het ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Eddos schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:07:
Elk ander stuk hardware werkt (over het algemeen) prima stand-alone zonder drivers. De iPad geeft geen sjoege.
Onzin. Ik heb een doos vol afgedankte (deels smart-)phones waarvan ik 90% van de mogelijkheden nooit heb kunnen gebruiken omdat ik het een beetje onzinnig vind om na aanschaf van de telefoon nog eens 399 euro uit te geven aan een legale windows zodat ik die onzin-software van Nokia of Sony kan draaien. Pas toen iSync wat werd qua ondersteunde telefoons ben ik ze ook met een computer gaan gebruiken. Tot die tijd waren telefoons eilandjes waar je niets mee kon.

Dat speelt nu nog altijd een beetje. Ik heb een vodaphone USB-stick die weigert z'n sim te activeren omdat de sofware voor OS-X brak is en ik iedere keer vergeet het ding in een windows-laptop van een kennis te steken zodat ik 'm eindelijk eens kan gaan gebruiken, zes maanden na aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Arfman schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:20:
[...]

Hm, geen idee. Het is redelijk common knowledge volgens mij. Als je 'm in een Apple-achtige winkel had gekocht (dus niet een electronicawinkel die toevallig ook iPads verkoopt) had je 'm in de winkel al kunnen activeren en die teleurstelling (die ik verder wel snap) dus kunnen voorkomen.

Ik moet bekennen dat ik niet weet waarom 't ding persee eerst geactiveerd moet worden, echter. Kan me ook niet echt een reden bedenken.
Eddos schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:07:
[...]

Vind ik geen goede vergelijking. Elk ander stuk hardware werkt (over het algemeen) prima stand-alone zonder drivers. De iPad geeft geen sjoege. Daarnaast gebruik je een driver voor de aansturing, de iPad gebruikt iTunes voor het naar huis bellen:)
Nee, hij gebruikt iTunes voor het syncen en updaten. Dat naar huis bellen is alleen bij activatie, daarna kun je 'm desnoods 100% standalone gebruiken. Mijn iPad heeft al een flinke tijd geen iTunes meer gezien (maar dat is luiheid-- hij draait nog de 4.2GM en die moet ik nodig eens vervangen door 4.2.1).

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 25-12-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrstylo
wrstylo schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 08:44:
Beste,

Alvast bedankt
Oke ik heb even het een en ander uitgeprobeerd, als ik in itunes op geen apps synce druk en dan weer vervolgens apps synce aan doe, dan haalt hij alle apps eraf, en kan ik vervolgens wel weer nieuwe apps op de ipad zetten en zie ik ze ook daadwerkelijk weer op de ipad, MAAR als ik vervolgens iets installeer via installous heb ik weer hetzelfde probleem en weigert itunes dus nieuwe apps op de ipad te zetten:S

Iemand misschien een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:08

KneoK

Not in a million lightyears

De kerstman heeft een iPad cam connection kit onder de boom achtergelaten, geweldig speelgoed, zeker in combinatie met een jailbreak. Ik kan nu gewoon een sd kaartje volgooien met films en muziek en met iFile naar de sd kaart browsen en alles afspelen. Ik dacht dat ik aan 16GB wel genoeg zou hebben maar ik heb al ruim 14GB aan apps geinstalleerd dus die externe storage is echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 00:29:
[...]
Heb je het dan ook de echte itunes+quicktime geinstalleerd? En niet de exe van een of ander vage site?
Gewoon de updates die auto worden aangeboden..
Vals alarm overigens maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 20:31:
Vals alarm overigens maar wel irritant.
Dus jouw beroerde virusscanner is de schuld van Apple? -1 je verwart oorzaak en gevolg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat een gezeur over iTunes, mijn iPad heeft welgeteld 2x aan de pc (met iTunes) gehangen.. 1e keer voor activatie, en vorige maand voor de ios upgrade. Maar heb er dan ook geen muziek en foto's op, regel alles via internet en appstore :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Crawl NL schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:13:
Die zijn met de iPad zelf bezig, jij bent je op dit moment alleen aan het afzetten iets wat ik niet snap. Je hoeft de iPad niet te gebruiken, niemand verplicht je daartoe.
Ik ben me niet aan het afzetten. Ik wil het ding graag gebruiken, anders is het nogal zonde. Maar ik had hoge verwachtingen door al die lyrische aandacht, en nu valt de ervaring dus tegen.
deBennie schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:03:
ja, vooral gezien je je gaat afzetten tegen het product nog je zoiets elementairs als de dubbel klik op de homeknop hebt ontdekt..
Hoe had ik dit dan kunnen weten? Bij de iPad worden 0 instructies geleverd. In reviews wordt er 0 over gezegd. Waarom wordt mijn kritiek als afzetten opgevat? Ik stel toch hele redelijke vragen?
Nadat hij geactiveerd is word on-screen keuring uitgelegd wat je met die icoontjes op je homescreen moet, en hoe je ze kunt verplaatsen naar andere homescreens. Maar over het dubbelklikken van de Home-button geen woord. Ik weet van videorecorders en espresso-apparaten dat die vaak te bedienen zijn door een knop lang ingedrukt te houden, maar 2x drukken was ik nog niet eerder tegen gekomen met fysieke buttons.
Yoshi1983 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:45:
FrickY, voor een Engelse GUI moet je toch echt gewoon onder instellingen, International bij de eerste optie english selecteren en BEHOLD alles in het Engels. Dit is zo makkelijk te vinden dat ....
Yoshi1983, ik had al vermeld die instellingen gevonden en aangepast te hebben. Inderdaad erg makkelijk, alleen jammer dat het dus niet goed werkt;
iPad - Internationalisation 1/2 iPad - Internationalisation 2/2
Het lijkt overigens vooral iTunes te zijn die dit negeert, Youtube bijvoorbeeld is wel Engels. Maar het 'Actie' knop op het toetsenbord is ook Nederlands (Ga, Verzend, etc.).
Idem voor iTunes op mijn pc; de GUI is grotendeels Engels maar de dynamische content Nederlands :F
CyBeR schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:42:
syltheboy schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:52:
Een uitgebreide handleiding is bij een iPad ook niet echt nodig, aangezien de bediening voor zich spreekt. Maar ja, dat ben ik. :P
Behalve dan het 2x op de Home-button kunnen drukken om terug te gaan naar een eerder geopende app :? Voor de rest qua bediening inderdaad geen enkel probleem
CyBeR schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 15:48:
Ik moet bekennen dat ik niet weet waarom 't ding persee eerst geactiveerd moet worden, echter. Kan me ook niet echt een reden bedenken.
Ik vermoed voor het akkoord gaan met de EULA. Voor andere hardware staat dit doorgaans op de doos of in de manual, maar beide is voor de iPad niet het geval.
Ik lees die overeenkomsten overigens altijd vluchtig door terwijl ik naar de Agree-knop onderaan scroll. Schrok me bij de iPad rot toen ik eindelijk onderaan aangekomen zag dat er nog 35 pagina's waren :Y

edit:
Nu ik weet wat ik zoek wel gevonden wat je met de Home-button kunt op http://www.apple.com/ipad/features/home-screen.html.
Wellicht http://www.apple.com/ipad/features/ aan de "Vragen & antwoorden" van de openingspost (alwaar ik ook al gezocht had) toevoegen?
Nu ook een "iPad use guide" als default bookmark in Safari (had hem nog niet eerder open gehad) ontdekt. Verwijst naar http://help.apple.com/ipad/4/interface. Erg handig, die zouden ze na de eerste keer aanzetten best standaard mogen openen.

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 25-12-2010 23:04 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.