Ik heb inmiddels zo'n 2 maanden een iPad en de voornaamste reden dat ik ehm destijds wilde hebben, was het hoge gadget gehalte, en de vele leuke, vaak doelloze Apps (wilde namelijk geen iPhone, maar wel de Apps).
Inmiddels zie ik mijn iPad als zo'n ideaal apparaat dat op zoveel momenten net dat gene biedt wat je nodig heb, wel dien ik hierbij op te merken dat het vaak dingen zijn, die je niet echt nodig hebt.
Hier een lijstje van De manieren waarop ik mijn iPad inzet:
[Krant Lezen] Vaak is de Metro, Spits of Pers in de Trein niet meer te vinden, ik zorg dat ik iedere ochtend de laatste Versies van de
Krant Download naar GoodReader (of een andere PDF Reader) zodat ik toch een Krantje van vandaag kan lezen in de trein.
[Bordspellen] Je zit met wat Vrienden een avondje te kletsen en heb net geen leuke Spelletjes in Huis liggen (of niet meegenomen in je Tas), je kan de grote Doos van Monopoly thuis laten, ook Catan, Risk en Mens Erger je niet hoef je niet in je tas te verslepen. Je iPad kan prima functioneren als speelbord en men kan er zelfs een potje Yahtzee op spelen.
[Infotainment] Je zit Film te kijken, en vraagt je af wie die ene acteur ook al weer is, i.p.v. je laptop te pakken, neem je je iPad ter handen en start de IMDB App of start je vluchtige zoektocht via de Browser. In vele situaties is het handig om, even vlug te kunnen surfen.
[TV Guide] Je hoeft niet langer een TV Gids te kopen, met de Mikro Gids of de TV Gids App kun je gewoon via je iPad kijken wat je vanavond gaat bezichtegen en kun je hier zelfs een reminder op instellen.
[Agenda] i.p.v. Een Agenda, stop ik m'n iPad vrijwel altijd in mijn Tas, zo heb ik altijd mijn Agenda bij de hand, welke ook gelijk Online wordt neergeset zodat deze ook via mijn BlackBerry of PC te benaderen valt.
[E-Reader] Het is dan wel geen eReader, maar ik kan er persoonlijk Prima een boek op lezen. Door het kleurenscherm verwacht ik in de toekomst dat gerenomeerde Magazines ook op de iPad bezorgt kunnen worden zodat je zelfs de laatste edities van je favoriete magazines op zak hebt.
[Streaming] Mocht je nog even een Aflevering van je Favoriete Serie willen kijken, om onder het genot van een Muziekje nog even door te lezen in een van je eBooks of Magazines, dan kan je zowel Video, als Audio en zelfs Foto's via ZumoCast Streamen naar je iPad (en op de Achtergrond afspelen).