Deze magazines zijn ook niet te koop. Die kan alleen je op een illegale manier verkrijgen.Smoonshine schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:16:
[...]
Mag ik vragen waar je al deze tijdschriften kunt vinden? Ik heb gisteren zowel op de Donald Duck als de Playboy gezocht, maar beiden waren onvindbaar in de app store. Ook heeft Sanoma niet echt iets van een app voor deze tijdschriften.
Overigens heeft Maxim een wel erg mooie manier van hun magazine via de iPad publiceren. Zij maken echt een aparte iPad variant van hun magazine. Ik ben nog wel op zoek naar goede, liefst nederlandstalige, magazines voor de iPad.
Dat ligt eraan. Valt een PDF onder het regime van muziek en films enzo? dan is het niet illegaal om ze van usenet te pakken. of valt het onder software e.d.? en is het wel illegaal....wrcveen schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:18:
[...]
Deze magazines zijn ook niet te koop. Die kan alleen je op een illegale manier verkrijgen.
Of is er voor geschreven auteursrechtelijk beschermd materiaal weer een andere regeling die zegt dat het verboden is?
Als je het niet weet, zeg dan ook niet: "Dat ligt eraan...".
Ben ik ook wel benieuwd naar.Dennisdn schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:30:
[...]
Dat ligt eraan. Valt een PDF onder het regime van muziek en films enzo? dan is het niet illegaal om ze van usenet te pakken. of valt het onder software e.d.? en is het wel illegaal....
Of is er voor geschreven auteursrechtelijk beschermd materiaal weer een andere regeling die zegt dat het verboden is?
Google weet dat ook niet hoor, zal hij echt zelf achter moeten komenVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:05:
[...]
ik zou zeggen:Google is your friend, wij weten niet wat leuk is voor jou

Oke!Den Deze schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:50:
Op 22 november heb ik in de Apple-Store (België) een ipad 16GB besteld, tot op heden is hij nog steeds niet binnengekomen![]()
32GB & 64GB modellen zijn wel op voorraad, maar geen zin om 100€ extra uit te geven als ik die extra ruimte toch niet ga benutten
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ok, zelf een it-er maar toch heb ik een aantal vragen over de ipad die ik na lang klooien niet zelf kan oplossen/beantwoorden.
1. Mijn muteknop werkt niet op de ipad, kan hem wel gebruiken en hij geeft ook aan dat hij mute, maar dat doet hij niet! 4.2.1.
2. Op pagina's met veel afbeeldingen komen niet alle afbeeldingen tevoorschijn, de laatste 20 komt er een klein blauw vraagtekentje tevoorscchijn met geen afbeeldingen.
3. Elke dag als ik terugkom van werk moet ik wifi uit en aan zetten voordat ik verbinding krijg. Hij gooit m er elke keer na de nacht uit. Opnieuw verbinden doet ie niet en moet ik handmatig doen. Dek zelf btw dat dit meer met de router te maken heeft als met de ipad zelf!
1. Mijn muteknop werkt niet op de ipad, kan hem wel gebruiken en hij geeft ook aan dat hij mute, maar dat doet hij niet! 4.2.1.
2. Op pagina's met veel afbeeldingen komen niet alle afbeeldingen tevoorschijn, de laatste 20 komt er een klein blauw vraagtekentje tevoorscchijn met geen afbeeldingen.
3. Elke dag als ik terugkom van werk moet ik wifi uit en aan zetten voordat ik verbinding krijg. Hij gooit m er elke keer na de nacht uit. Opnieuw verbinden doet ie niet en moet ik handmatig doen. Dek zelf btw dat dit meer met de router te maken heeft als met de ipad zelf!
1.Heb je de knop aan de zijkant geprobeerd? (die eerst werd gebruikt als rotation lock) Deze mute alleen nog maar de systeemgeluiden btw.Marsmellow schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:50:
Ok, zelf een it-er maar toch heb ik een aantal vragen over de ipad die ik na lang klooien niet zelf kan oplossen/beantwoorden.
2.Volgens mij komt dit door het beperkte interne geheugen.
3.?
[ Voor 4% gewijzigd door OkeOkeOke op 11-12-2010 20:33 ]
1. Precies wat okeokeoke zegt. Hij mute idd systeem geluiden. Rest van het geluid kan je muten door de volume knop naar beneden in te drukken, iets langer vasthouden is in 1x muten.
2. Precies wat okeokeoke zegt. Komt idd door het beperkte geheugen en is dus alleen te merken bij grote pic dumps.
3. Geen idee en volgensmij ook geen bekende klacht.
En als laatste. Gebruik de zoek functie. Vraag 1 en 2 zijn alleen in dit topic al meerdere keren behandeld.
2. Precies wat okeokeoke zegt. Komt idd door het beperkte geheugen en is dus alleen te merken bij grote pic dumps.
3. Geen idee en volgensmij ook geen bekende klacht.
En als laatste. Gebruik de zoek functie. Vraag 1 en 2 zijn alleen in dit topic al meerdere keren behandeld.
Daar heb ik ook last van, maar dat is een bekende bug uit de iPad 4.2 GM, waardoor die geskipt is en in plaats daarvan 4.2.1 is uitgebracht. * CyBeR draait nog de GM vanwege luiheid.Marsmellow schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:50:
Een van de weinige showstopper bugs in GM's bij Apple vandaan overigens.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 12-12-2010 02:03 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Apart, ik vindt dit juist nog beter werken dan op een laptop. Mijn iPad logt zelfs automatisch in op de Hotspot van het hotel hier. En dan bedoel ik de username en het wachtwoord wat gevraagd wordt op een internetpagina voordat je ergens naar toe kan surfen. Op mijn laptop moet ik dit toch elke sessie handmatig weer invullen.CyBeR schreef op zondag 12 december 2010 @ 02:03:
[...]
Daar heb ik ook last van, maar dat is een bekende bug uit de iPad 4.2 GM, waardoor die geskipt is en in plaats daarvan 4.2.1 is uitgebracht. * CyBeR draait nog de GM vanwege luiheid.
Een van de weinige showstopper bugs in GM's bij Apple vandaan overigens.
Ik ben er 1 keer eerder geweest maar weet niet hoe ik er nu weer moet komen, ik wil op mn ipad al mn app aankopen kunnen bekijken. Hoe kom ik daar ook alweer?
Verwijderd
Hebben meer mensen hier last van?
Als ik in welke browser dan ook een video bekijk, dan werkt het scrollen door de video amper. Het lijkt wel alsof hij mijn vinger die de slider sleept niet goed detecteert. Vooral bij fullscreen heb ik er veel last van. Erg irritant en heb het als sinds het begin.
Ik kan slepen wat ik wil, maar slecht 1 op de 10 keer gaat het goed en gebeurt er ook iets.
Edit:
En in dezelfde categorie, als ik de refreshknop wil aanklikken krijg ik heel vaak het url-invoervakje geselecteerd. En ik heb echt geen dikke vingers, maar je moet blijkbaar heel precies op een bepaakd punt tappen, lukt me ook lang niet altijd
Als ik in welke browser dan ook een video bekijk, dan werkt het scrollen door de video amper. Het lijkt wel alsof hij mijn vinger die de slider sleept niet goed detecteert. Vooral bij fullscreen heb ik er veel last van. Erg irritant en heb het als sinds het begin.
Ik kan slepen wat ik wil, maar slecht 1 op de 10 keer gaat het goed en gebeurt er ook iets.
Edit:
En in dezelfde categorie, als ik de refreshknop wil aanklikken krijg ik heel vaak het url-invoervakje geselecteerd. En ik heb echt geen dikke vingers, maar je moet blijkbaar heel precies op een bepaakd punt tappen, lukt me ook lang niet altijd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 11:13 ]
Best vreemd, ik heb hier dus echt nooit last van. Heb je dit ook bij andere programma's? Of heb je heel veel in de achtergrond open staan? Dan kan het gebeuren een beetje laggy worden, waardoor je snel het idee hebt dat je mis tapped.Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:55:
Hebben meer mensen hier last van?
Edit:
En heb je em gejailbreaked? Het kan best zijn dat er dan namelijk een stuk software is wat deze problemen op één of andere manier veroorzaakt.
Ik zeg ook ligt eraan omdat niemand het nog weet. Brein heeft tot nu toe alle rechtzaken rond downloadbare boeken verloren omdat sharen hetzelfde is als uitlenen. En dat mag met een digitale kopie wel volgens de (huidige) wet.morpheus schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:34:
Als je het niet weet, zeg dan ook niet: "Dat ligt eraan...".
Verwijderd
Ja, gejailbreaked. Misschien dat SBSettings (of zo) er mee te maken heeft. Ben hem nu maar upgraden naar 4.2.1, dus ik hoop dat het dan ok is.yeehaw schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:13:
[...]
Best vreemd, ik heb hier dus echt nooit last van. Heb je dit ook bij andere programma's? Of heb je heel veel in de achtergrond open staan? Dan kan het gebeuren een beetje laggy worden, waardoor je snel het idee hebt dat je mis tapped.
En heb je em gejailbreaked? Het kan best zijn dat er dan namelijk een stuk software is wat deze problemen op één of andere manier veroorzaakt.
Dat laggy gebeuren is het niet in ieder geval.
Ok, in ieder geval succes!Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 17:25:
[...]
Ja, gejailbreaked. Misschien dat SBSettings (of zo) er mee te maken heeft. Ben hem nu maar upgraden naar 4.2.1, dus ik hoop dat het dan ok is.
Dat laggy gebeuren is het niet in ieder geval.
Zijn er hier al mensen met een Ar.Drone toevallig?

Telkens als ik er ergens een zie moet ik me weer weerhouden om het te kopen. Hij is namelijk verre van goedkoop en waarschijnlijk na 4x niet leuk meer. Maar toch is de techniek wel erg gaaf.

Telkens als ik er ergens een zie moet ik me weer weerhouden om het te kopen. Hij is namelijk verre van goedkoop en waarschijnlijk na 4x niet leuk meer. Maar toch is de techniek wel erg gaaf.
iPad nu 2 weken in bezit, geen problemen gehad met laden.
Sinds 2 dagen als ik 'm 's nachts aan de lader hang (originele meegeleverde) is ie 's ochtends op 25%.
Dag later alle processen gekilled en nogmaals geprobeerd. Weer traag laden. Waar kan ik dit zoeken. Reboot geeft ook geen oplossing.
Sinds 2 dagen als ik 'm 's nachts aan de lader hang (originele meegeleverde) is ie 's ochtends op 25%.
Dag later alle processen gekilled en nogmaals geprobeerd. Weer traag laden. Waar kan ik dit zoeken. Reboot geeft ook geen oplossing.
20*350ZO45°
Klinkt niet gezond. Ik zou zelf even terug gaan naar de winkel...Richard schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:04:
iPad nu 2 weken in bezit, geen problemen gehad met laden.
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Ik zie meer mensen met dit probleem, maar nooit echt een oplossing daarop gezien. Hij komt rechtstreeks van Apple dus ik zal eens even bellen.teh_twisted schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:58:
[...]
Klinkt niet gezond. Ik zou zelf even terug gaan naar de winkel...
Lijkt net of ik 'm aan een te laag wattage USB poort heb hangen (zelfde verschijnsel), maar dit probleem ondervind ik echt met de origineel meegeleverde voeding. (10w dus)
20*350ZO45°
ik heb zo'n ding! best gaaf, maar je gebruikt het inderdaad niet dagelijks......Donstil schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:35:
Zijn er hier al mensen met een Ar.Drone toevallig?
[afbeelding]
Als ie crasht (en dat gaat zeker gebeuren) kan je weer uren gaan zitten sleutelen etc (en reserve onderdelen kopen)
Techniek is heel gaaf inderdaad en mensen staan raar te kijken als je met dat ding over straat vliegt!
Is het mogelijk om het e-mail programma te voorzien van een wachtwoord?
Nu kan iedereen die even met de iPad wil spelen ook de mail lezen, dat is niet echt gewenst.
Nu kan iedereen die even met de iPad wil spelen ook de mail lezen, dat is niet echt gewenst.
Ja lijkt me wel gaaf idd.T7D_Sneezy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:43:
[...]
ik heb zo'n ding! best gaaf, maar je gebruikt het inderdaad niet dagelijks......
Als ie crasht (en dat gaat zeker gebeuren) kan je weer uren gaan zitten sleutelen etc (en reserve onderdelen kopen)
Techniek is heel gaaf inderdaad en mensen staan raar te kijken als je met dat ding over straat vliegt!
Waar haal je die onderdelen een beetje snel vandaan ?
Zag al wel dat de accu erg snel leeg is maar dat een nieuwe helemaal zoveel niet kost.
Dit wat: http://www.installerapps.com/2009/07/28/iprotect/ ?Frijns.Net schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:09:
onderdelen had ik van amazon af. maar pdashop.nl verkoopt ze ook. En blijkbaar verkoopt de mediamarkt ook Ar.Drones dus die zullen waarschijnlijk ook wel onderdelen hebben....Donstil schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:05:
[...]
Ja lijkt me wel gaaf idd.
Waar haal je die onderdelen een beetje snel vandaan ?
Zag al wel dat de accu erg snel leeg is maar dat een nieuwe helemaal zoveel niet kost.
Ja accu is rond de 50euro volgens mij. na een goede 10 minuten is de accu wel op ja.
Besturen met de ipad vind ik trouwens een stuk fijner dan met de iphone.
Ja, dit is erg irritant.Frijns.Net schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:09:
Het kan voor Apple zo gemakkelijk zijn om die optie toe te voegen aan 'beperkingen'.
Maar op een of andere manier willen ze dat niet.
Zou ook handig zijn voor sms op de iPhone trouwens
...less is more
Ooh ga ik daar eens kijken. Met een beetje geluk komt hij deze week nog binnenT7D_Sneezy schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:59:
[...]
onderdelen had ik van amazon af. maar pdashop.nl verkoopt ze ook. En blijkbaar verkoopt de mediamarkt ook Ar.Drones dus die zullen waarschijnlijk ook wel onderdelen hebben....
Ja accu is rond de 50euro volgens mij. na een goede 10 minuten is de accu wel op ja.
Besturen met de ipad vind ik trouwens een stuk fijner dan met de iphone.
Kwam trouwens achter deze accu. Zou moeten passen kwam ik na wat googlen achter.
Dat ziet er zeker goed uit.
Dat staat zeker niet in de officiële Apple store?
Alleen via Cydia idd. Maar een erg handige en nuttige app imho. Veiligheidslekje; je kunt via Dropbox wel in een beveiligd programma komen door een bestand met het betreffende programma te openen.Frijns.Net schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:39:
[...]
Dat ziet er zeker goed uit.
Dat staat zeker niet in de officiële Apple store?

Niet echt boeiende post, maar vond 'm wel lol
[ Voor 15% gewijzigd door Gamebuster op 14-12-2010 19:38 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
En niet grappig 
(met ruim 10miljoen verkopen in 2010 zat de maker van deze "strip" er ook goed naast met ze lege stoeltjes)
(met ruim 10miljoen verkopen in 2010 zat de maker van deze "strip" er ook goed naast met ze lege stoeltjes)
Of die gasten zijn direct weggerend om in de rij te gaan staan voor de apple storeDonstil schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:02:
En niet grappig
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
15-16 december 17.00-21.00 , 10% korting voor v&d vip klanten bij dixons , dus de ipad 16gb kost dan nog maar 450 euro
Korting is niet op Ipad en Bose.patv schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:40:
15-16 december 17.00-21.00 , 10% korting voor v&d vip klanten bij dixons , dus de ipad 16gb kost dan nog maar 450 euro
De rest van het assortiment wel.
[ Voor 9% gewijzigd door scianthe op 15-12-2010 16:07 ]
Goed, Dixons dus maar blijven mijden. Gooien standaard overal 99 cent extra bij tov Apple store (in elk geval bij de iPad assecoires) en dat noemen ze dan bundel voordeel

ik wilde met mijn voip acount bellen, dus Ik heb een nokia bluetooth oortje (bh-108) gekocht, maar mijn ipad ziet hem niet. volgens de pda shop zou het compatibele moeten zijn.
ik heb ook nog een belkin bluetooth reciever die werkt perfect met de ipad.
kan het zijn dat hij na de laatste update niet meer ondersteund word?
of heeft iemand een betere oplossing om te voipen met de ipad.
ik heb ook nog een belkin bluetooth reciever die werkt perfect met de ipad.
kan het zijn dat hij na de laatste update niet meer ondersteund word?
of heeft iemand een betere oplossing om te voipen met de ipad.
Verwijderd
Wie helpt??
Sinds update naar OS 4.2 heb ik al meerdere keren gehad dat bij het openen van de mail alleen maar ven een wit scherm te zien was met bovenaan het balkje van het mailprogramma. Op dat scherm staat dan " geen bericht geselekteerd" en na een seconde of korter sprigt de Ipad weer naar het homescreen. De mail is dus niet meer te benaderen, te downloaden of te lezen. Andere accounts op dezelde Ipad ook niet meer.
Eerder kontakt met Apple leverde het advies op om het mailaccount de verwijderen en opnieuw te installeren. Leuk voor 1 keer want je bent dan wel de concepten en verzonden berichten kwijt.
Nu is het al de 5 e keer en ben ik het zat. Apple helpt alleen tegen betaling want de serviceperiode is voorbij.
Ik had toch wel een beetje medewerking van ze verwacht omdat het pas sinds 4.2 is en er niets veranderd is aan de ipad.
Voor de update had ik nergens last van!
Wie weet wat het probleem is en belangrijker..........wat de oplossing is???
Alvast bedankt,
Arie
Sinds update naar OS 4.2 heb ik al meerdere keren gehad dat bij het openen van de mail alleen maar ven een wit scherm te zien was met bovenaan het balkje van het mailprogramma. Op dat scherm staat dan " geen bericht geselekteerd" en na een seconde of korter sprigt de Ipad weer naar het homescreen. De mail is dus niet meer te benaderen, te downloaden of te lezen. Andere accounts op dezelde Ipad ook niet meer.
Eerder kontakt met Apple leverde het advies op om het mailaccount de verwijderen en opnieuw te installeren. Leuk voor 1 keer want je bent dan wel de concepten en verzonden berichten kwijt.
Nu is het al de 5 e keer en ben ik het zat. Apple helpt alleen tegen betaling want de serviceperiode is voorbij.
Ik had toch wel een beetje medewerking van ze verwacht omdat het pas sinds 4.2 is en er niets veranderd is aan de ipad.
Voor de update had ik nergens last van!
Wie weet wat het probleem is en belangrijker..........wat de oplossing is???
Alvast bedankt,
Arie
Even een restore van backup doen?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Bedankt maar ik bedoel niet de verloren mail maar het voorkomen van het vastlopen iedere keer.
Na verwijderen account en weer aanmaken doet ie het prima. Plotseling loopt hij weer vast en begint het gez..... weer opnieuw.
Na verwijderen account en weer aanmaken doet ie het prima. Plotseling loopt hij weer vast en begint het gez..... weer opnieuw.
Een restore van backup zorgt ervoor dat veel problemen zomaar opgelost worden. Dus dat kan helpen
Kan het automatische woordenboek worden uitgezet? De iPad verzint namelijk continue de raarste woorden die ik nooit gebruikt. Werkte verre van goed
Uiteraard.Versteegrob schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:40:
Kan het automatische woordenboek worden uitgezet?
Klopt de eerste dagen wel daarna herkent hij wat je wel wil tikken en vult dat aan.Versteegrob schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:40:
Kan het automatische woordenboek worden uitgezet? De iPad verzint namelijk continue de raarste woorden die ik nooit gebruikt. Werkte verre van goed
Maar er zitten wel een stel hele hardnekkige in hoor... 'THE' anyone?stormfly schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:05:
[...]
Klopt de eerste dagen wel daarna herkent hij wat je wel wil tikken en vult dat aan.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Inderdaad, mijn inlognaam wordt continue naar Kassa's vertaald (en alleen bij het inloggen hè, toen ik het intypte dus weer niet...)Spike_wolf schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:11:
[...]
Maar er zitten wel een stel hele hardnekkige in hoor... 'THE' anyone?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ja ! Die is zo irritant, hou nou is op!Spike_wolf schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:11:
[...]
Verwijderd
Nu werkt het allemaal weer ok, was dus toch een jailbreak app waarschijnlijk. Ik vermoed die SBSettings die je met een gesture kan activeren. Had waarschijnlijk een andere manier moeten kiezen.
Was al bang dat het scherm niet overal meer goed de 'touch' registreerde dus ben opgelucht
Verwijderd
Hahah word daar ook zo gek vanSpike_wolf schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:11:
[...]
Weet iemand ook een manier om 3FM Serious Request te kunnen bekijken op de ipad.
Silverlight is uiteraard geen optie en VLC opent de streams ook niet..
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Deze werkt wel tenminste als je vlc geinstalleerd hebt staan doet het namenlijk ook op mijn ipad (zit ik nu op te werken)arjants schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:15:
Weet iemand ook een manier om 3FM Serious Request te kunnen bekijken op de ipad.
http://djwouter.fiberhost...5&naam=3fm%20LIVE%20video
[ Voor 4% gewijzigd door Wingie op 19-12-2010 20:13 ]
Weet iemand een oplossing hiervoor?
Ik heb een iPad met 3G en Wifi, maar ik gebruik de 3G momenteel niet. Er zit dus geen SIM in en tot mijn grote ergenis moet de iPad dat telkens bij het aanzetten weer even melden. Kan deze melding worden uitgeschakeld? De settings voor 3G data zijn grijs, dus daar kan ik niet bij. Jailbreak app mag ook.
Ik heb een iPad met 3G en Wifi, maar ik gebruik de 3G momenteel niet. Er zit dus geen SIM in en tot mijn grote ergenis moet de iPad dat telkens bij het aanzetten weer even melden. Kan deze melding worden uitgeschakeld? De settings voor 3G data zijn grijs, dus daar kan ik niet bij. Jailbreak app mag ook.
Heb ook een 3g versie zonder sim. Heb er zelf nooit last van, want de ipad gaat hier nooit uit. Is ook niet nodig, je accu gaat er niet (snel) mee leeglopen.
Jammer, vlc crasht op deze link.Wingie schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:10:
[...]
Deze werkt wel tenminste als je vlc geinstalleerd hebt staan doet het namenlijk ook op mijn ipad (zit ik nu op te werken)
Ondertussen heb ik ook een iPad gehaald (16G met 3G) en ben er onwijs blij mee. Wat ik er veel mee doe is tijdschriften (PDF's) lezen en daar heb ik ook een vraag over. De meeste bladen skip ik een beetje door maar af en toe staat er een artikel in dat ik graag zou willen bewaren (om later te lezen ofzo). Is er een app waarmee je losse pagina's uit PDF's kunt 'scheuren' oid? Op de iPad zelf dus? Ik kan me een PDF reader voorstellen met deze functionaliteit waarna je 'uitgescheurde' pagina's kunt rubriceren of taggen oid?
Het zal er wel weer niet zijn maar vragen kan altijd he
.
Het zal er wel weer niet zijn maar vragen kan altijd he
Hier helaas ook.
Doe eens powerbutton indrukken samen met home buttonServor schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:40:
Ondertussen heb ik ook een iPad gehaald (16G met 3G) en ben er onwijs blij mee. Wat ik er veel mee doe is tijdschriften (PDF's) lezen en daar heb ik ook een vraag over. De meeste bladen skip ik een beetje door maar af en toe staat er een artikel in dat ik graag zou willen bewaren (om later te lezen ofzo). Is er een app waarmee je losse pagina's uit PDF's kunt 'scheuren' oid? Op de iPad zelf dus? Ik kan me een PDF reader voorstellen met deze functionaliteit waarna je 'uitgescheurde' pagina's kunt rubriceren of taggen oid?
Het zal er wel weer niet zijn maar vragen kan altijd he.
Verwijderd
*Must control the troll.....ughhhh
Ik zou ook graag willen weten of er een app is waarmee je bladwijzers / pagina`s/zinnen kan markeren in een pdf file.
Ik zou ook graag willen weten of er een app is waarmee je bladwijzers / pagina`s/zinnen kan markeren in een pdf file.
Net weer geprobeerd hier doet ie het, klopt dat gisteravond even niet deed storing bij de vara ofzo
Goodreader, iannotateVerwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 01:45:
*Must control the troll.....ughhhh![]()
Ohja, screenshots. Niet aan gedacht. Hm. Eens kijken of ik er daar mee kom. Nu nog een app waar ik die screenshots (gestructureerd) in kwijt kan?kmf schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:27:
[...]
Doe eens powerbutton indrukken samen met home button
Eenmalig even een sim in doen, dan data uitzettenPhilipsFan schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:44:
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Vliegtuigmodus. Heb ik em ook op staan en ik krijg die melding nooit.PhilipsFan schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:44:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verwijderd
Wat ook kan: de 3FM 'Chiel' app gebruiken. Die laat wel netjes streaming video van de webcam zien. Wel een iPhone app, maar toch ... Overigens vreemd dat ze dit niet in de standaard 3FM app hebben gestopt.Wingie schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:10:
[...]
Deze werkt wel tenminste als je vlc geinstalleerd hebt staan doet het namenlijk ook op mijn ipad (zit ik nu op te werken)
Mijn vader zit er sterk over na te denken een iPad aan te schaffen. Het enige serieuze Android tablet, de Galaxy, heeft een klein scherm, maar beschikt wel over het 'vrije' Android.
De iPad lijkt me zeer goed geschikt voor m'n ouders gezien de gebruiksvriendelijkheid en degelijkheid etc, alleen zit ik een beetje tegen twee dingen op.
Zo begreep ik dat rond maart/april een nieuwe iPad uitkomt. Iedereen vraagt zich natuurlijk af wat hier beter aan wordt, maar ram en CPU upgrades merken m'n ouders toch niet veel van denk ik. Geheel subjectief natuurlijk, maar zou het het wachten waard zijn? En is het te verwachten dat de iPad 2.0 voor de zelfde prijs wordt verkocht als de iPad nu?
Verder rest nog de geslotenheid van iOS, uit gebruiksgemak gezien niks mis mee voor m'n ouders. Maar toch vind ik het bijvoorbeeld vrij frustrerend om vast te zitten aan de boeken die Apple aanbiedt.
De iPad lijkt me zeer goed geschikt voor m'n ouders gezien de gebruiksvriendelijkheid en degelijkheid etc, alleen zit ik een beetje tegen twee dingen op.
Zo begreep ik dat rond maart/april een nieuwe iPad uitkomt. Iedereen vraagt zich natuurlijk af wat hier beter aan wordt, maar ram en CPU upgrades merken m'n ouders toch niet veel van denk ik. Geheel subjectief natuurlijk, maar zou het het wachten waard zijn? En is het te verwachten dat de iPad 2.0 voor de zelfde prijs wordt verkocht als de iPad nu?
Verder rest nog de geslotenheid van iOS, uit gebruiksgemak gezien niks mis mee voor m'n ouders. Maar toch vind ik het bijvoorbeeld vrij frustrerend om vast te zitten aan de boeken die Apple aanbiedt.
Ik zou zeggen, blader eens door dit topic, je bent namelijk pas de 100e die over de opvolger van de iPad begint
Kater? Eerst water, de rest komt later
Hou er dan wel rekening mee dat het gerust weer een paar maanden langer duurt voordat je ouders er in Nederland een kunnen kopen. Dus tenzij ze naar het buitenland gaan, vind ik een toestel dat pas over een half jaar beschikbaar komt nog niet erg relevant, als ze er NU graag een willen hebben.-Tim- schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:34:
Zo begreep ik dat rond maart/april een nieuwe iPad uitkomt.
Android is niet veel minder gesloten dan iOS eigenlijk. Ik heb een tijdje een Android telefoon gehad, en dat viel me nogal tegen wat dat betreft. Eigenlijk heb je ongeveer dezelfde beperkingen: Strenge controle over wat je op je toestel mag (dan wel niet door Google maar door de fabrikant), je moet jailbreaken (al heet het dan rooten) om toch alles te kunnen en je kan niet eens zomaar updaten naar nieuwe versies, wat bij iOS wel kan, je moet afwachten of de fabrikant er zin in heeft voor jouw specifieke toestel een update uit te brengen. Verder irritante beperkingen zoals dat je bepaalde apps niet mag installeren via de market op een scherm met lage resolutie (zoals de ov9292 app) terwijl ze wel gewoon werken.-Tim- schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:34:
Die extra vrijheid is maar marginaal, bijvoorbeeld kan je wel kiezen welke app er op de achtergrond mag draaien, en wat voor launcher (home screen) je gebruikt. Dat kan op iOS ook allemaal als je jailbreakt, en zelfs op Android moet dat bij sommige modellen toestellen omdat de fabrikant zaken blokkeert.
Het voorbeeld van die boeken dat je noemt bijvoorbeeld heeft niet zo veel met iOS te maken. Je kan ook gewoon de Kindle app installeren, of een andere bookreader. Dit gaat alleen over de iBooks app van Apple zelf, die niet eens bij het OS behoort, wordt niet standaard meegeleverd.
Veel reacties zeg! Daar heb ik wat aan 
Ik zal zelf wat meer onderzoek doen maar dit is een goed opstapje, ben niet erg bekend met Appleproducten.
Echter heb ik nog één laatste vraag, wat ik gezien de geschiedenis van de iPad niet makkelijk ga vinden vrees ik. Wanneer er nu een nieuwe versie uitkomt, liggen de prijzen dan direct weer een stuk hoger? Of zal er vastgehouden worden aan de huidige prijsstelling met €499 voor het goedkoopste model. Hier is denk ik wel een analogie met de iPhone te trekken?
Ik zal zelf wat meer onderzoek doen maar dit is een goed opstapje, ben niet erg bekend met Appleproducten.
Echter heb ik nog één laatste vraag, wat ik gezien de geschiedenis van de iPad niet makkelijk ga vinden vrees ik. Wanneer er nu een nieuwe versie uitkomt, liggen de prijzen dan direct weer een stuk hoger? Of zal er vastgehouden worden aan de huidige prijsstelling met €499 voor het goedkoopste model. Hier is denk ik wel een analogie met de iPhone te trekken?
Verwijderd
Je hebt helemaal gelijk. Ik snap die discussie ook nooit. Android zou veel meer kunnen en veel vrijer zijn. Het klopt dat Google minder moeilijk doet over bepaalde zaken dan Apple (bestandsformaten etc) maar ik denk juist dat er voor de iPhone/iPad veel meer content (inclusief Cydia dus met jailbreak) is en dat Apple een veel betere en stabiele gebruikersomgeving neerzet.GekkePrutser schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:55:
[...]
Android is niet veel minder gesloten dan iOS eigenlijk.
Ik heb zelf een Desire en Samsung Galaxy S gehad, maar ik vond het dus zwaar tegenvallen en heb de toestellen verkocht. Wilde beide systemen gaan gebruiken (best of 2 worlds), maar ik vind dat Android nog lang niet kan tippen aan de kwaliteit van iOS.
Ik ken maar weinig mensen die van iOS naar Android zijn overgestapt en er blij om zijn. Wel veel mensen die zijn overgestapt, maar toch weer een iPhone hebben gekocht. Dat zegt genoeg lijkt mij.
Ga er maar vanuit dat de huidige prijzen voor het huidige model dan omlaag zullen gaan, en dat de opvolgers dezelfde prijs, of een hogere, als de prijzen van nu zullen hebben.
Verwijderd
Ik heb nu een week de Ipad in gebruik, maar ligt het nu aan mij, of valt het aanbod Ipad kwalitatieve apps tegen. Ik zocht een LinkedIn, Flickr, Messenger, en een soort Today app. Maar helaas pindakaas. 
De websites zijn dan wel weer prima te gebruiken, maar er gaat imho toch niets boven een goede app gericht op touch.
De websites zijn dan wel weer prima te gebruiken, maar er gaat imho toch niets boven een goede app gericht op touch.
Hangt er een beetje vanaf waarnaar je opzoek bent, ik heb gister een iPad gekocht (Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:05:
Ik heb nu een week de Ipad in gebruik, maar ligt het nu aan mij, of valt het aanbod Ipad kwalitatieve apps tegen. Ik zocht een LinkedIn, Flickr, Messenger, en een soort Today app. Maar helaas pindakaas.
(Nu app is een heel goed voorbeeld maar ook de Friendly Facebook app.)
Het toetsenbord is trouwens wel erg lekker zeg, had niet verwacht dat het op een touchscreen zo makkelijk zou gaan
Verwijderd
Nu.nl, Telegraaf, Flipbook, Engadget zijn allemaal échte Ipad apps. Maar dan heb ik de mooiste ook wel direct te pakken.
Is er een bepaalde limiet voor het activeren van iPads per dag?
Ik heb er 9 vandaag geactiveerd maar eentje wil niet lukken. Herstellen in DFU mode helpt ook niet.
Krijg de volgende melding.

Iemand een oplossing hiervoor ?
Ik heb er 9 vandaag geactiveerd maar eentje wil niet lukken. Herstellen in DFU mode helpt ook niet.

mwah... in eerste instantie "mistte" ik ook wat ipadapps. Maar als op de grote scherm van de ipad een site al prima werkt, dan hoef ik niet echt een aparte app te hebben. uitzendinggemist bv.
Ik vind het wel prima om op een tabblad de aflevering te laten bufferen/doorspelen terwijl ik in ander tabblad verder surft.
Ik vind het wel prima om op een tabblad de aflevering te laten bufferen/doorspelen terwijl ik in ander tabblad verder surft.
Voor flick is er Flickstackr, werkt prettig.Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:05:
Dat is zeker waarVerwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:23:
[...]
Nu.nl, Telegraaf, Flipbook, Engadget zijn allemaal échte Ipad apps. Maar dan heb ik de mooiste ook wel direct te pakken.
Vergeet Flipboard ook niet, de mooiste manier om Flickr, Facebook, Twitter en je RSS feeds te bekijken (Google reader wordt nu ook ondersteund!)Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:23:
[...]
Verwijderd
Dat was een verspreking van mij
Ik bedoelde inderdaad Flipboard waar ik in mijn reactie sprak over Flipbook.
Voor Flickr gebruik ik ook FlickStackr (betaalde versie). Werkt idd keurig
(voor het bekijken van de foto's van contacten gebruik ik Flipboard)
Telegraaf? Dat zijn echt draken van apps zeg.Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:23:
[...]
Verwijderd
Als je eenmaal Nu.nl en Flipboard hebt gezien wel ja, maar het feit dat ze de moeite nemen om een nette app uit te brengen vind ik alleen al het compliment waard.Donstil schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:20:
Telegraaf? Dat zijn echt draken van apps zeg.
Heb je de volkskrant app al gezien? das gewoon een ingescande krant.. Terwijl de iphone VK app echt uitstekend is.Donstil schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:20:
Voor Flickr gebruik ik ook FlickStackr (betaalde versie). Werkt idd keurig
[...]
Telegraaf? Dat zijn echt draken van apps zeg.
Er is iets gebeurd met mijn ipad, maar weet totaal niet wat de oorzaak van is...
ik zat in de kindle-app, plots rebootte mijn ipad en blijft hangen op het apple-logo... Daarvoor deed hij wel vreemd in de zin dat ik maar niet op internet kon, ook al had ik wifi connectie. Terwijl ik met mijn gsm wel probleemloos op internet kon. Daarna rebootte de ipad spontaan in de kindle app en sindsdien blijft hij altijd hangen bij het apple-logo.
Ik wil een restore doen door de usb kabel erin te steken en hem in recovery op te starten. in itunes werkt het, hij downloadt dan de software, maar dan krijg ik een error:
"this device isn't eligible for the requested build"
Nu kan ik niks meer doen... iemand een idee wat ik nog kan doen?
ik zat in de kindle-app, plots rebootte mijn ipad en blijft hangen op het apple-logo... Daarvoor deed hij wel vreemd in de zin dat ik maar niet op internet kon, ook al had ik wifi connectie. Terwijl ik met mijn gsm wel probleemloos op internet kon. Daarna rebootte de ipad spontaan in de kindle app en sindsdien blijft hij altijd hangen bij het apple-logo.
Ik wil een restore doen door de usb kabel erin te steken en hem in recovery op te starten. in itunes werkt het, hij downloadt dan de software, maar dan krijg ik een error:
Heb je de DFU mode al geprobeerd? Dat werkt meestal wel.pina schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:44:
Ik heb dat probleem nog niet gezien. Maar toen ik mijn iPad in de Apple Store ophaalde (op de launch dag) kon ik hem gelijk in de winkel activeren en er waren nog hele rijen mensen die dat ook deden. Allemaal op dezelfde iTunes, gewoon op een Mac die daar als demo stond. Dus het lijkt me sterk dat er een limiet aan zit.MrJames schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:37:
[ Voor 37% gewijzigd door GekkePrutser op 20-12-2010 19:13 ]
Hmmm.. Volgens mij had ik wel gelezen dat een bedrijf niet al hun ipads in 1x kunnen activeren, en dat er idd een limiet was. Die limiet geldt uiteraard niet in de winkel... Maar of dat hier ook zo was, weet ik niet. Even navragen dus.
DFU mode = recovery mode zeker? Dat heb ik gedaan, downloadt dan de firmware om te restoren, maar dan krijg ik bovenvermelde foutmelding... En de DFU mode doe ik toch anders dan men beschrijft op andere fora. Ik houd gewoon de home button in terwijl usb in zit, zet hem aan en dan gaat itunes hem ook in recovery detetecren...GekkePrutser schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:10:
[...]
Heb je de DFU mode al geprobeerd? Dat werkt meestal wel.
[...]
Ik heb dat probleem nog niet gezien. Maar toen ik mijn iPad in de Apple Store ophaalde (op de launch dag) kon ik hem gelijk in de winkel activeren en er waren nog hele rijen mensen die dat ook deden. Allemaal op dezelfde iTunes, gewoon op een Mac die daar als demo stond. Dus het lijkt me sterk dat er een limiet aan zit.
Revovery mode en DFU mode is niet hetzelfde. Hier een handig linkje die uitlegt hoe je in beide modussen kunt komen: http://www.ipodtouchfans.com/forums/showthread.php?t=279343pina schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:45:
[...]
DFU mode = recovery mode zeker? Dat heb ik gedaan, downloadt dan de firmware om te restoren, maar dan krijg ik bovenvermelde foutmelding... En de DFU mode doe ik toch anders dan men beschrijft op andere fora. Ik houd gewoon de home button in terwijl usb in zit, zet hem aan en dan gaat itunes hem ook in recovery detetecren...
DFU and Recovery are not the same thing. While in DFU mode, your device is kind of forced to restore. In Recovery Mode, it doesn't always have to restore.
De Gamer.nl app zit ook heel goed in elkaar.Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:23:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door KneoK op 20-12-2010 20:29 ]
Verwijderd
Ik wil ook graag een ipad kopen alleen vraag ik me af wanneer de ipad2 gaat komen.
Geruchten gaan rond dat deze kerst al komt. en anderen zeggen weer Q1 2011. Is er iemand die hier meer van weet? en zijn er ook al prijzen bekent?
Geruchten gaan rond dat deze kerst al komt. en anderen zeggen weer Q1 2011. Is er iemand die hier meer van weet? en zijn er ook al prijzen bekent?
Mij niet bekend. Ik heb ook wel 's 20 iPods op een dag geactiveerd.MrJames schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:37:
[afbeelding]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Kerst kun je vergeten, dan had hij er al geweest. Zal wel einde q1 2011 zijn, Zelfde periode als dit model. Maar nobody knows, tot ie er echt is.Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:01:
Ik wil ook graag een ipad kopen alleen vraag ik me af wanneer de ipad2 gaat komen.
Dit is overigens al 10000000000000000 keer besproken in dit topic en voorgaande delen
[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 20-12-2010 22:54 ]
Ik heb ook ergens gelezen dat er pas in de zomer van 2011 een nieuwe uitkomt. Over anderhalve maand (begin februari) krijg ik de iPad voor m'n verjaardag, dus als er 2 maanden later een nieuwe uitkomt is dat jammer. Maar ik moet dan gewoon tevreden zijn met wat ik heb en dat gaat zeker lukken!
Je moet vooral niet geloven wat je nu leest. Niemand weet namelijk nog iets behalve Apple.syltheboy schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:37:
Ik heb ook ergens gelezen dat er pas in de zomer van 2011 een nieuwe uitkomt. Over anderhalve maand (begin februari) krijg ik de iPad voor m'n verjaardag, dus als er 2 maanden later een nieuwe uitkomt is dat jammer. Maar ik moet dan gewoon tevreden zijn met wat ik heb en dat gaat zeker lukken!
(en Apple zwijgt uiteraard weer)
De iPad kwam in april 2010 toch? dat valt onder Q2.Sander schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:53:
[...]
Kerst kun je vergeten, dan had hij er al geweest. Zal wel einde q1 2011 zijn, Zelfde periode als dit model. Maar nobody knows, tot ie er echt is.
Dit is overigens al 10000000000000000 keer besproken in dit topic en voorgaande delen
(de iPad2 zal wel wederkeer in april komen)
[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 21-12-2010 00:17 ]
Apple lijkt vrij voorspelbaar met het uitbrengen van hun mobiele apparaten. Elke september een nieuwe lijn iPods en steeds in juni een nieuwe iPhone. Wellicht kiezen ze bij de iPad ook voor deze aanpak, dan zou in ieder geval in de States de release in april liggen, de Europese release is dan vaak 1-2 maanden later. Verwacht dus geen nieuwe iPad in Nederland voor mei/juni 2010. Ik ben toevallig met hetzelfde bezig geweest.Donstil schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:16:
[...]
Je moet vooral niet geloven wat je nu leest. Niemand weet namelijk nog iets behalve Apple.
(en Apple zwijgt uiteraard weer)
[...]
De iPad kwam in april 2010 toch? dat valt onder Q2.
(de iPad2 zal wel wederkeer in april komen)
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Nu een drietal weken in het bezit van het speeltje en nog geen seconde spijt... :-) Ik blijf me verbazen over de kwaliteiten en dan in het bijzonder over de batterij, schitterend!
Wat zijn de batterij-ervaringen bij mensen die er al langer eentje hebben? Blijft dat echt zo goed meegaan?
Voor de twijfelaars: ik deed dat ook een tijdje (ivm iPad 2), maar ben tevreden dat ik nu al drie weken eindeloos plezier heb ipv me te zitten opjagen... ;-)
Wat zijn de batterij-ervaringen bij mensen die er al langer eentje hebben? Blijft dat echt zo goed meegaan?
Voor de twijfelaars: ik deed dat ook een tijdje (ivm iPad 2), maar ben tevreden dat ik nu al drie weken eindeloos plezier heb ipv me te zitten opjagen... ;-)
MBP i5 2,7 GHz 8 Gb RAM / iMac 21,5" i5 2,7Ghz 12Gb RAM / iPhone XS / Ipad Pro / Apple Watch 2 (Nike) / ATV3
Batterij is uitstekend te noemen. Vaak gehad dat ik 's ochtends onderweg naar het vliegveld het ding al aanzet in de trein om de krant te lezen, vervolgens in het vliegtuig een film te kijken en spelletjes te spelen waarna ik 's avonds aangekomen in het hotel nog niet de drang heb om hem aan de oplader te hangen.MTBS schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:41:
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Haha, ja ik dacht ook een tijdje dat ik geen iPad wilde en dat ik wel zou wachten tot de volgende versie.MTBS schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:41:
Nu ben ik blij dat ik hem al heb en tegen de tijd dat de iPad 2 een beetje normaal verkrijgbaar is, kijk ik wel of ik deze houd of verkoop om een nieuwe te halen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Mijn record was 17 uur. Dat is een internationale reis met tussenstop. Wifi ging alleen aan op luchthaven. Inflight stond ie uit, brightness was natuurlijk ook minimaal in een int. vlucht.MTBS schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:41:
Nu een drietal weken in het bezit van het speeltje en nog geen seconde spijt... :-) Ik blijf me verbazen over de kwaliteiten en dan in het bijzonder over de batterij, schitterend!
En dan kan je HEEEEL veel films kijken en boeken lezen. Bij aankomst had ik nog zo'n 30% of zo over.
Op sommige momenten duurt het connecten met de updateserver heel lang. Heel vaag. Zal morgen even Apple bellen.CyBeR schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:14:
[...]
Mij niet bekend. Ik heb ook wel 's 20 iPods op een dag geactiveerd.
Dit topic is gesloten.