Sorry? Ik bedoel dat serieus hoor. Ik krijg van iedereen de opmerking dat de iPad 'slechts' een grote iPhone is maar ik vind de iPhone juist verschrikkelijk beperkt als ik een tijdje op de iPad ben bezig geweest. Dacht ook ergens gelezen te hebben dat de iPad eerst geprototyped was en daarna pas de iPhone?
Je hebt gelijk hoor. maar het is gewoon omdat iedereen de iphone al kende toen de ipad uitkwam. Dus was het in veel ogen een grotere versie van de iphone. Steeds als ik een tijdje met de ipad heb zitten werken, en pak dan de iphone 4 vast dan denk ik : pff klein!.Servor schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:04:
[...]
Sorry? Ik bedoel dat serieus hoor. Ik krijg van iedereen de opmerking dat de iPad 'slechts' een grote iPhone is maar ik vind de iPhone juist verschrikkelijk beperkt als ik een tijdje op de iPad ben bezig geweest. Dacht ook ergens gelezen te hebben dat de iPad eerst geprototyped was en daarna pas de iPhone?
Voor zover ik in de handleiding van filebrowser begrijp moet ik SMB poort 445 openzetten (http://www.stratospherix....etupForExternalAccess.pdf pagina 4)Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:42:
[...]
Ik heb zelf mijn DS-209 niet remote beschikbaar, maar ik kan me goed voorstellen dat het mogelijk is door even de poorten 137, 138 en 139 te mappen in je router. Zo ver ik weet zijn dat de door SMB gebruikte poorten en de applicatie maakt gewoon gebruik van dat protocol.
Ik heb vanalles geprobeerd maar krijg die 445 niet open en kan mn DS109 niet via filebrowser vanaf internet benaderen...
Ik denk dat je wel heel sterk moet nadenken over of en hoe je dat soort poorten open wilt zetten voor het internet...
Nee, zou ik ook niet doen. Maar de iPad heeft uitstekende VPN support, die gebruik ik in combinatie met de standaard VPN server in mijn router (Draytek Vigor). Dat is een veiligere manier om dat soort dingen te doen, mits je natuurlijk goede paswoorden gebruikt.Servor schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:43:
Ik denk dat je wel heel sterk moet nadenken over of en hoe je dat soort poorten open wilt zetten voor het internet...
Als ik van me iPhone4 naar me iPad ga denk ik ppff pixels.T7D_Sneezy schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:12:
[...]
Je hebt gelijk hoor. maar het is gewoon omdat iedereen de iphone al kende toen de ipad uitkwam. Dus was het in veel ogen een grotere versie van de iphone. Steeds als ik een tijdje met de ipad heb zitten werken, en pak dan de iphone 4 vast dan denk ik : pff klein!.
Als ik van me iPad naar me iPhone ga denk ik Whow wat scherp
Er kan makkelijk nog een resolutie bij. Kwestie van een resolutie kiezen die geschaald kan worden vanaf de huidige.k995 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 10:01:
[...]
Is te zien, als de prijs genoeg gezakt is kan men 16GB dumpen zoals men 4 en 8 GB elders al gedaan heeft.
[...]
Scherm hogere resolutie? Denk het niet nu al :
480 x 320
960 x 640
1024 x 768
En dan nog 1 extra? Plus is ook extra batterijverbruik, extra CPU,... Enkel nadelen voor bijna geen voordelen.
Nee 512MB ram, beter geluid , front camera, en apple kennende een nutteloze iets dunner is denk ik alles.
Geluid en Ram is enkel het enige wat ik spijtig vind aan de ipad, komt gewoon tekort op beide vlakken.
Een dualcore CPU hoeft niet automatisch te betekenen dat er meer stroom gebruikt gaat worden.
Er zijn een aantal nieuwe toestellen aangekondigd op de ces met nieuwe dual Core cpu's die niet meer stroom verbruiken.
[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 10-01-2011 13:33 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Ik gebruik Dropbox onder andere om op mijn werk allemaal stukken die ik nog moet lezen op mijn iPad te zetten. Vervolgens kan ik ze overal bekijken, maar nu wil ik graag op mijn iPad op een of andere manier de stukken die ik gehad heb markeren als 'gelezen' zodat ik vanaf een ander werkstation kan zien of die bestanden moeten worden gearchiveerd etc. Bijvoobreeld door de bestandsnaam te veranderen of ze in een andere dropbox map te slepen. Alleen het lijkt erop dat de Dropbox app op de iPad dat niet kan. Ik kan ze alleen verwijderen, maar dat is me wat te rigoreus. Zijn er andere opties/apps om dit te doen? Ik heb het ook al met Goodreader geprobeerd, maar daar kan het ook niet.
Thanks alvast
Thanks alvast
Oh.T7D_Sneezy schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:26:
Wat ik niet verwacht:
-Hogere resolutie scherm (De huidige resolutie is prima als je er niet met je neus bovenop gaat zitten. ook zal het met de huidige apps lastig worden om de resolutie ietstje te vergroten, dit wordt gewoon niet handig voor ontwikkelaars.
Elke keer als ik van mn iPhone naar mn iPad kijk, denk ik.... Pffff. pixels!
Ik ga er vanuit dat hier echt wel wat aan gedaan wordt!
Verder hoop ik op een ander design (iPhone style?
2 speakers zou ook fijn zijn, aangezien ik veel films/series/tv kijk op de iPad.
Nou, nee.T7D_Sneezy schreef op maandag 10 januari 2011 @ 09:26:
De iPad 2 laat ik denk ik sowieso aan mij voorbij gaan, ik verwacht niet zoveel verbeteringen.
Apple opende met de iPad een 'nieuwe' markt. (Opnieuw dan....) Ze wisten zelf ook niet precies hoe dat zou aanslaan.
Nu blijkt dat iedereen een tablet wil hebben. Ze moeten de concurrentie voorblijven.
MAW, de eerste iPad was proberen. Nu weten ze wat er verbeterd moet/kan worden.
Ik ga er vanuit dat de 2e iPad dus echt een verschil gaat maken. Apple heeft het vaker op deze manier gedaan, een product bedenken, kijken hoe het uitpakt en daarna perfectioneren. (iPhone bijvoorbeeld)
Aan de andere kant wordt altijd beweerd dat Apple nooit naar de concurrentie kijkt. Zij volgen hun eigen koers.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
En als ze al kijken maken zij het beterkmf schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:03:
Aan de andere kant wordt altijd beweerd dat Apple nooit naar de concurrentie kijkt. Zij volgen hun eigen koers.
maar goed, allemaal aardig en wel...
ik ben iets tegengekomen waar ik me aan irriteerde en niet voor elkaar krijg.
Je kan voor de lockscreen en homescreen de wallpaper instellen. Blijkbaar is het zo dat als je eerst in landscape je wallpaper instelt, en daarna in portrait, dat je eigenlijk 2 zoomsettings kan instellen. (dus het blijft scherp of je nou landscape doet of portrait)
Ik krijg dat niet voor elkaar. Iemand wel gelukt?
Je kan voor de lockscreen en homescreen de wallpaper instellen. Blijkbaar is het zo dat als je eerst in landscape je wallpaper instelt, en daarna in portrait, dat je eigenlijk 2 zoomsettings kan instellen. (dus het blijft scherp of je nou landscape doet of portrait)
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik doe hem altijd ff uitzoomen als ik een eigen foto op me homescreen wil.kmf schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:15:
maar goed, allemaal aardig en wel...
Dat lost het "onscherpe" probleem altijd wel op bij mijn foto's.
Verwijderd
Allemaal leuk en aardig, maar wil Apple echt meters maken, dan zal er moeten worden gewerkt aan iOS. De huidige iPad heeft niet echt een performance issue, tenzij je via VLC videos met een hoge bitrate wilt gaan afspelen.
De enige issue waar ik nog wel eens last van heb, is het 6MB plafond in Safari, en dat zit toch echt in de software en niet in de hardware.
En dat is persoonlijk, een camera op de iPad zie ik echt geen nut voor in. Op de iPhone is hij al slecht, videobellen wil ik niet, en zeker niet met klanten. Op de laptops gebruik ik de ingebouwde webcam's nooit, nooit gebruikt ook. Als ik in conference calls zit druk ik nog regelmatig op de "mute" knop om even snel wat zonder medeweten van een klant af te stemmen, ... dát wil je niet in beeld hebben
Geluid, daar hebben we de lineout voor icm een dock. Kleine speakers zijn nooit bedoeld voor topgeluid, ga je ook nooit bereiken in een dergelijk kleine klankkast.
Een nog betere resolutie, ja, dat zou wel lekker zijn maar ook op de huidige iPad vind ik het niet storend.
De enige issue waar ik nog wel eens last van heb, is het 6MB plafond in Safari, en dat zit toch echt in de software en niet in de hardware.
En dat is persoonlijk, een camera op de iPad zie ik echt geen nut voor in. Op de iPhone is hij al slecht, videobellen wil ik niet, en zeker niet met klanten. Op de laptops gebruik ik de ingebouwde webcam's nooit, nooit gebruikt ook. Als ik in conference calls zit druk ik nog regelmatig op de "mute" knop om even snel wat zonder medeweten van een klant af te stemmen, ... dát wil je niet in beeld hebben
Geluid, daar hebben we de lineout voor icm een dock. Kleine speakers zijn nooit bedoeld voor topgeluid, ga je ook nooit bereiken in een dergelijk kleine klankkast.
Een nog betere resolutie, ja, dat zou wel lekker zijn maar ook op de huidige iPad vind ik het niet storend.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 16:58 ]
Ik denk niet dat de nieuwe iPad veel schokkende veranderingen krijgt. Misschien een iets snellere processor (1,2GHz ofzo) en meer geheugen (512MB). Aan minimaal 1 camera ontkom je denk ik niet, Apple gaat toch voor succes en overal en nergens zie je geklaag (vooral van mensen die geen iPad hebben heb ik het idee) dat er geen camera aanwezig is in de huidige iPad. Verder zal er denk ik een model komen met meer storage (de genoemde 128GB lijkt me reeel) en dan denk ik dat je de grootste veranderingen naast het ontwerp wel hebt gehad.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:57:
Allemaal leuk en aardig, maar wil Apple echt meters maken, dan zal er moeten worden gewerkt aan iOS. De huidige iPad heeft niet echt een performance issue, tenzij je via VLC videos met een hoge bitrate wilt gaan afspelen.
Verder kan ik hopen en willen maar ik ben nog enorm tevreden met m'n huidige model dus als er weer een nieuwe tablet in huis komt dan zal dat een 3rd gen iPad gaan worden of tegen die tijd eentje van een andere fabrikant (ik ben wel benieuwd hoe Android er over een jaar uitziet op de tabletmarkt).
Verwijderd
Ik zit er ook over na te denken om een iPad aan te schaffen. Puur voor webbrowsing, e-mail, en boeken lezen. Moet ik dan wachten op een Keynote van Steve Jobs ofzo? Om te wachten op een ipad 2.
Of moet ik hem direct binnenhalen? Het is een boel geld
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2011 17:21 ]
word moeilijk aangezien je VLC niet meer kan downloaden uit de appstore bron:telegraafVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:57:
Tsja, release in Europa zal denk ik toch nog een maand of drie duren dus je moet jezelf afvragen wat je zelf wilt. Voor webbrowsing, e-mail en eBooks is het huidige model meer dan genoeg, dat doet het apparaat fantastisch. Er zal denk ik ook geen andere iOS draaien op de nieuwe iPad dus alle beperkingen die je nu hebt wat dat betreft zul je ook houden in het nieuwe model (de geheugenlimiet in Safari die in dit topic genoemd wordt (wat zich vooral uit in het aantal afbeeldingen dat kan worden weergegeven) is volgens mij ook op de iPhone 4 hetzelfde terwijl die tweemaal zoveel geheugen heeft als de iPad om maar een voorbeeld te noemen).Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:20:
Ik zit er ook over na te denken om een iPad aan te schaffen. Puur voor webbrowsing, e-mail, en boeken lezen. Moet ik dan wachten op een Keynote van Steve Jobs ofzo? Om te wachten op een ipad 2.
Je zou inderdaad gewoon even kunnen wachten op de officiele press release zodat je weet wat de specs zullen zijn (en belangrijker denk ik, de prijs van het nieuwe apparaat), dan kun je beslissen of je wilt wachten op het nieuwe model.
De kans is groot dat de nieuwe ipad binnen een maand wordt aangekondigd.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:20:
Dan ligt hij 3 maanden later in de schappen in de VS en 3 maanden daarna in de schappen hier.
Eigenlijk is de iPhone het enigste apparaat van Apple wat niet wereldwijd de verkoop in gaat.
Macs/iPods/enz gaan vrijwel gelijk in de verkoop.
Verwacht dan ook dat er geen maanden tussen de Vs en EU release zal zitten.
Macs/iPods/enz gaan vrijwel gelijk in de verkoop.
Verwacht dan ook dat er geen maanden tussen de Vs en EU release zal zitten.
Die grote tijd was omdat ze een vrij lage productie hadden, devvers apps moesten kunnen gaan maken en ik vermoed ook om Amazon e.d. van de Ebook kwaliteiten te overtuigen dat ze hem zo vroeg hadden gereleased.Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:12:
Dat was wel het geval met de huidige iPad
Meestal is het bij apple zo; keynote en direct een wereld wijde release. Gezien de grote populariteit vermoed ik niet direct wereldwijd maar wel wel direct een USA release bij de keynote.
Hier staat wat
Deze iPad was het idd niet maar dat is waarschijnlijk o
Dat de productie lager was zoals flappiewappie al zei en omdat het nieuw was en Apple niet wist hoe het ging lopen.
Volgensmij waren er iets van 1miljoen iPads beschikbaar tijdens de USA release.
Foxcon heeft nu al aangegeven er veel meer te kunnen produceren tot release (hij wordt gemaakt inmiddels)
Dat de productie lager was zoals flappiewappie al zei en omdat het nieuw was en Apple niet wist hoe het ging lopen.
Volgensmij waren er iets van 1miljoen iPads beschikbaar tijdens de USA release.
Foxcon heeft nu al aangegeven er veel meer te kunnen produceren tot release (hij wordt gemaakt inmiddels)
Verwijderd
Iemand enig idee hoe ik de letter ç tevoorschijn kan toveren op mijn iPad? Heb bijna alle talen al toegevoegd maar er komt niets tevoorschijn als ik de C ingedrukt hou terwijl dit bij bv de O of E wel het geval is.
Ik type deze ç vanaf de iPadVerwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:04:
Iemand enig idee hoe ik de letter ç tevoorschijn kan toveren op mijn iPad? Heb bijna alle talen al toegevoegd maar er komt niets tevoorschijn als ik de C ingedrukt hou terwijl dit bij bv de O of E wel het geval is.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Voor een groot deel spelen bij de late Europese releases contracten heel erg mee, van 3G providers tot service centers. Zowiezo is dit voornamelijk een probleem bij volledig nieuwe producten (iPad, iPhone 2G, AppleTV), niet bij refreshes of model updates. Ik verwacht dat de "nieuwe" iPad een maand na aankondiging verkrijgbaar zal zijn. Maar of dat februari wordt of maart (of later) wordt is onbekend.
In ieder geval verkopen ze momenteel nog zeer vlot en hebben ze toch geen echte concurrentie dus ze kunnen nog wel een aantal maanden vooruit.
In ieder geval verkopen ze momenteel nog zeer vlot en hebben ze toch geen echte concurrentie dus ze kunnen nog wel een aantal maanden vooruit.
Verwijderd
Bedankt, het is mij nu ook gelukt. Alleen snap ik de logica niet helemaal omdat de letter ç volgens mij weinig met de Engelse taal te maken heeft, ik zou het eerder bij Frans verwachten. Maar goed, het is gelukt.Haan schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:15:
[...]
Ik type deze ç vanaf de iPadTaal is dan US english.
Bij de lancering van een volledig nieuw product kan Apple het zich inderdaad veroorloven om onderscheid te maken in de data wanneer het product beschikbaar is in verschillende landen. Echter, als opvolger van de huidige iPad zou dat ertoe leiden dat er in de maanden tussen de aankondiging en het moment dat het product uiteindelijk in de schappen ligt, nauwelijks nog omzet haalt op de oude versie.
Reden waarom de release datum van de iPhone zo verspreid lag zat hem met name in het feit dat het rondmaken van contractuele afspraken met de verschillende aanbieders in de verschillende landen nogal wat tijd vergt.
Reden waarom de release datum van de iPhone zo verspreid lag zat hem met name in het feit dat het rondmaken van contractuele afspraken met de verschillende aanbieders in de verschillende landen nogal wat tijd vergt.
Daan00 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:45:
[...]
De kans is groot dat de nieuwe ipad binnen een maand wordt aangekondigd.
Dan ligt hij 3 maanden later in de schappen in de VS en 3 maanden daarna in de schappen hier.
Ik heb even een vraag als niet-Ipad eigenaar.
Mijn pa, welke wel een iPad heeft, is binnenkort jarig. Nu wilde ik iets voor zijn iPad kopen en ik zat hierbij zelf te denken aan een docking station om zijn iPad op weg te zetten. Nu vroeg ik me af of er ook iPad docking stations zijn die ook op de TV aangesloten konden worden, zodat je enkel de iPad op de dock hoeft te zetten en dan direct kan gebruiken via de TV zonder gedoe met kabeltjes.
Nu zijn jullie, in dit topic, veel met die iPad bezig en weten misschien wel een mooie betaalbare dockingstation die aan mijn eis hierboven voldoet.
Wie kan mij een tip geven?
Edit: Ik zie nu net de JiPS-250i voor de iPad. Is die ook ergens in Nederland te bestellen?
Mijn pa, welke wel een iPad heeft, is binnenkort jarig. Nu wilde ik iets voor zijn iPad kopen en ik zat hierbij zelf te denken aan een docking station om zijn iPad op weg te zetten. Nu vroeg ik me af of er ook iPad docking stations zijn die ook op de TV aangesloten konden worden, zodat je enkel de iPad op de dock hoeft te zetten en dan direct kan gebruiken via de TV zonder gedoe met kabeltjes.
Nu zijn jullie, in dit topic, veel met die iPad bezig en weten misschien wel een mooie betaalbare dockingstation die aan mijn eis hierboven voldoet.
Edit: Ik zie nu net de JiPS-250i voor de iPad. Is die ook ergens in Nederland te bestellen?
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 11-01-2011 20:20 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Nieuwe dag nieuwe iPad mockups
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NJvKEzRWzA8&feature=player_embedded]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=NJvKEzRWzA8&feature=player_embedded]
Een goedkope Chinese namaak. Je ziet duidelijk dat er geen knoppen op zitten, dat de Dock Connector niet is afgewerkt, dat het scherm slecht van kwaliteit is, dat het design zeer banaal is en de iconen niet kloppen.
En de enige echte reden waarom dat zelfs nog niet nodig is om te geloven is dat Apple enkel zijn producten aankondigd op zijn eigen events en dus nooit met een product naar een beurs gaat om het dan door random mensen te laten filmen en fotograferen. iPhone 4 flaters willen ze toch niet meer meemaken denk ik.
En de enige echte reden waarom dat zelfs nog niet nodig is om te geloven is dat Apple enkel zijn producten aankondigd op zijn eigen events en dus nooit met een product naar een beurs gaat om het dan door random mensen te laten filmen en fotograferen. iPhone 4 flaters willen ze toch niet meer meemaken denk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 11-01-2011 21:42 ]
Ik weet niet of je vader een hoesje oid heeft voor zijn ipad, maar ik wel en ik was ook best geinteresseerd in een docking station. Maar ik kan je nu alvast al vertellen dat er afaik geen docking stations zijn die ook hoesjes aankunnen. Enkel standaardjes ( maar wat moet je daar nu weer mee, creatief met hout kan ik ook zijnRakkerzero schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:55:
Mijn pa, welke wel een iPad heeft, is binnenkort jarig. Nu wilde ik iets voor zijn iPad kopen en ik zat hierbij zelf te denken aan een docking station om zijn iPad op weg te zetten.
Dat is mogelijk wel iets om rekening mee te houden.
@Iedereen : Wie gokt er trouwens dat de nieuwe Ipad ook echt Ipad2 gaat heten afaik heeft Apple tot nu toe nooit serienrs groot op de behuizing gezet, maar ik zie het op zo ongeveer alle mockups terugkomen
Hmm, dat met die standaard is idd wel lastig als je een hoesje gebruikt. Ik gebruik nu zo'n Belkin protective nogwat en dat bevalt me prima. Hij houd beter vast en als ie een keer gaat vallen gaat dat heel veel schelen. Maar een docking station heb ik ook aleens naar gekeken. En een hoes is ook onderweg, en ik hoop dat ie daar wel in kan met de Belkin..
Zelfde probleem als met de Wii remotes met de jasjes die niet in de opladers kunnen.
Zelfde probleem als met de Wii remotes met de jasjes die niet in de opladers kunnen.
Het is ook een mockupPhuncz schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:41:
Een goedkope Chinese namaak. Je ziet duidelijk dat er geen knoppen op zitten, dat de Dock Connector niet is afgewerkt, dat het scherm slecht van kwaliteit is, dat het design zeer banaal is en de iconen niet kloppen.

Misschien is dit iets voor je?Rakkerzero schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:55:
Ik heb even een vraag als niet-Ipad eigenaar.
debeerzietzevliegen.nl
Duhhh...
Dat houdt anderen niet tegen om te denken dat het DE ECHTE is !11!!1 Daarom een preemptive strike van mijn kant
de wereld mag blij zijn met jouPhuncz schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:27:
[...]
Duhhh...
Dat houdt anderen niet tegen om te denken dat het DE ECHTE is !11!!1 Daarom een preemptive strike van mijn kantMaar de lokale krant zal het wel weer in zijn voorpagina nieuws zetten...
Veel te duur. 195 euro voor iets wat ik kado wil doen is iets teveel van het goede.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Verwijderd
Autsch, ik gaf m'n ouders een 16GB iPad voor de Kerst...Rakkerzero schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:20:
[...]
Veel te duur. 195 euro voor iets wat ik kado wil doen is iets teveel van het goede.
Maar goed, heb nu Angry Birds gekocht/gedownload, maar elke keer als ik met m'n vinger ga "sliden", stopt het halverwege en schiet ie z'n vogel af. Vreemd, want bij andere applicaties, zoals Sketchbook, pakt het m'n "slidings" wel goed.
Reboot al geprobeerd etc, iemand nog tips?
Wat bedoel je met 'sliden'? Bij Angry Birds moet je de vogel naar achter trekken, beetje mikken en dan loslaten. Gaat het bij jou al mis tijdens het naar achter trekken? Misschien druk je niet hard genoeg?
Verwijderd
Angry birds van de iPad afhalen en opnieuw downloaden ?Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:54:
[...]
Autsch, ik gaf m'n ouders een 16GB iPad voor de Kerst...
Maar goed, heb nu Angry Birds gekocht/gedownload, maar elke keer als ik met m'n vinger ga "sliden", stopt het halverwege en schiet ie z'n vogel af. Vreemd, want bij andere applicaties, zoals Sketchbook, pakt het m'n "slidings" wel goed.
Reboot al geprobeerd etc, iemand nog tips?
Ik hoor net dat ik in een loterij van m'n werkgever een ipad heb gewonnen. Basismodel met 16gb en alleen wifi. Nou zit ik niet te wachten op zo'n ding, heb veel meer behoefte aan een andere smartphone. Vrouwlief is wel nieuwsgierig naar 't apparaat, heeft er in een winkel even mee gespeeld.
Wat is wijsheid? Even mee spelen en weer inpakkken? Of juist dicht laten? En is marktplaats de beste plek om zoiets te verkopen?
Wat is wijsheid? Even mee spelen en weer inpakkken? Of juist dicht laten? En is marktplaats de beste plek om zoiets te verkopen?
[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 12-01-2011 14:07 ]
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Verwijderd
Geef hem aan je vrouw heb jij savonds ook weer plezier vanWijnands schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:06:
Ik hoor net dat ik in een loterij van m'n werkgever een ipad heb gewonnen. Basismodel met 16gb en alleen wifi. Nou zit ik niet te wachten op zo'n ding, heb veel meer behoefte aan een andere smartphone. Vrouwlief is wel nieuwsgierig naar 't apparaat, heeft er in een winkel even mee gespeeld.
Openmaken, mee spelen en na een paar dagen erachter komen dat je 'm toch wil houden! Als je 100% zeker weet dat je 'm wil verkopen zal hij meer opbrengen als hij nog nieuw in de doos zit. Als je het 99% zeker weet en je gaat er mee spelen dan ben je zo om!Wijnands schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:06:
Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de Pogoplug in combinatie met een iPad? Lijkt me best handig aangezien niet elke NAS goed werkt met de iPad en ik zelf al genoeg losse externe hdd's heb
Kijk zo moet het. Ik heb me moeder een iPad (ook 16gb model) gegeven voor haar verjaardag.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:54:
[...]
Autsch, ik gaf m'n ouders een 16GB iPad voor de Kerst...
Ze wilde er niet aan (vond het te duur bla bla) en nu gebruikt ze haar notebook nooit meer
Gebruik hem in combinatie met ipad en iphone . Werkt perfect. Heb er een 1 tb harde schijf aan hangen en meerdere accounts (voor familieleden) aangemaakt. Werkt echt perfect.Justinovitch schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:58:
Zijn er toevallig mensen die ervaring hebben met de Pogoplug in combinatie met een iPad? Lijkt me best handig aangezien niet elke NAS goed werkt met de iPad en ik zelf al genoeg losse externe hdd's heb
Daarnaast is de pogoplug ook te benaderen met bv. een Apple TV 2g. Als familieleden bv. foto's toevoegen via pogoplug, kan je ze gelijk vanaf een ipad, iphone of apple tv 2g bekijken.
Bedankt voor je reactie! Ik heb er net eentje besteld dus zal hem eind van de week binnen krijgen! Moeten al de videos die je via de Pogoplug naar je iPad streamt overigens allemaal mp4 / m4v zijn? Of kan je de videos gewoon bekijken via Safari via de html5 player? Ik heb al een aantal videos in m4v formaat maar zo'n 90% van mijn video library is in mkv of divxKSH schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:05:
[...]
Gebruik hem in combinatie met ipad en iphone . Werkt perfect. Heb er een 1 tb harde schijf aan hangen en meerdere accounts (voor familieleden) aangemaakt. Werkt echt perfect.
Daarnaast is de pogoplug ook te benaderen met bv. een Apple TV 2g. Als familieleden bv. foto's toevoegen via pogoplug, kan je ze gelijk vanaf een ipad, iphone of apple tv 2g bekijken.
Verwijderd
AirVideo lost jouw probleem op. Video's zonder externe software laten draaien gebeurd idd in mp4/m4v (helaas).Justinovitch schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:43:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ik heb er net eentje besteld dus zal hem eind van de week binnen krijgen! Moeten al de videos die je via de Pogoplug naar je iPad streamt overigens allemaal mp4 / m4v zijn? Of kan je de videos gewoon bekijken via Safari via de html5 player? Ik heb al een aantal videos in m4v formaat maar zo'n 90% van mijn video library is in mkv of divx
Ik heb AirVideo ook, het handige aan die Pogoplug vind ik juist dat die niet de pc nodig heeft om video te streamen. Ik wil dus de pc uitlaten en alle videos streamen vanaf de Pogoplug naar mijn iPad. Dat word dus flink converterenVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:49:
[...]
AirVideo lost jouw probleem op. Video's zonder externe software laten draaien gebeurd idd in mp4/m4v (helaas).
[ Voor 9% gewijzigd door Justinovitch op 12-01-2011 18:56 ]
Zelf nog niet getest eerlijk gezegd. Ik converteer alles nr 'itunesformaat' om ze vervolgens met apple tv 2g te kunnen bekijken. Kan overigens ook met airplay (via videoenabler uit cydia).Justinovitch schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:43:
[...]
Bedankt voor je reactie! Ik heb er net eentje besteld dus zal hem eind van de week binnen krijgen! Moeten al de videos die je via de Pogoplug naar je iPad streamt overigens allemaal mp4 / m4v zijn? Of kan je de videos gewoon bekijken via Safari via de html5 player? Ik heb al een aantal videos in m4v formaat maar zo'n 90% van mijn video library is in mkv of divx
Moet wel zeggen dat ik het kijken van mp4 filmpjes niet helemaal lekker vind lopen. Erg vertraagd, maar kan aan mijn verbinding liggen. Bij de iphone applicatie logt pogoplug overigens wel elke keer automatisch in, terwijl je op de ipad applictatie je inloggegevens elke keer opnieuw moet invoeren. Foto's kijken is iig wel top. Daar heb ik het ook hoofdzakelijk voor gehaald.
Enige wat ik mis (en waarom ik nu dus ook nog dropbox gebruik) is om office documenten te kunnen openen in andere applicaties (bv. documents2go). Hopelijk komt dat er binnenkort met een update.
Aha, ik lees hier en daar dat de Pogoplug in combinatie met de Buzz Player HD app wel alles speelt omdat je dan via de browser in de app de videos van je Pogoplug bekijkt ( schijnt bij elke NAS trouwens ook te werken ) ik heb de Buzz Player HD app inmiddels gekocht en bevalt trouwens prima, speelt al mijn divx en xvid bestanden perfect ( CineXPlayer speelde niet alles ). Ik zal de rest van mijn ervaringen met jullie delen wanneer ik de Pogoplug binnen heb. Videos niet hoeven om te zetten naar een iTunes formaat om te kunnen streamen isnamelijk wat ik wil en wat op deze manier dus mogelijk moet zijn
ik zie net dat iPad 4.3 beta uit is.
Zo nog maar even checken.
Zo nog maar even checken.
Andere onnozele vraag. Als ik besluit 'm te houden, ben ik dan gebakken aan de app store om dingen te installeren? En itunes om 't ding met m'n pc te laten praten? Zit net een demo filmpje op apple.com te kijken. "je kan foto's inladen"
"by using iTunes"
http://www.google.nl/#scl...pbx=1&fp=32b4510a29fc6da5Wijnands schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:31:
Andere onnozele vraag. Als ik besluit 'm te houden, ben ik dan gebakken aan de app store om dingen te installeren? En itunes om 't ding met m'n pc te laten praten? Zit net een demo filmpje op apple.com te kijken. "je kan foto's inladen""by using iTunes"
Foei. Beetje google doen he? En voor zover ik weet is Floola your best bet. Ik ben het echter met je eens dat voor de gewone gebruiker iTunes een onoverzichtelijke soepzooi "kan" zijn. Specifieke functies die je net even moet hebben zijn een beetje weg gestopt en het ontbreekt aan wat vriendelijkere gebruikersgemak en/of overzicht.
[ Voor 23% gewijzigd door SkyStreaker op 12-01-2011 22:59 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Standaard wel, maar je kan hem jailbreaken ( geen ervaring mee ) en je hebt alternatieve itunes, je hebt redelijk wat apps die op alternatieve manieren dingen kunnen binnenhalen.Wijnands schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:31:
Andere onnozele vraag. Als ik besluit 'm te houden, ben ik dan gebakken aan de app store om dingen te installeren? En itunes om 't ding met m'n pc te laten praten? Zit net een demo filmpje op apple.com te kijken. "je kan foto's inladen""by using iTunes"
Foto's kan je bijv simpelweg ook over the air doen met bijv een dropbox of een flickr of een programma wat ftp-ondersteuning biedt...
In principe gok ik dat ik de mijne best een half-jaar zonder connectie met itunes kan gebruiken zonder er iets van te merken, praktisch gezien gooi ik hem ongeveer eens per week op de kabel om te backuppen en wat omgezette films over te zetten ( ik ken geen mogelijkheid om een film in de standaard video player te krijgen zonder kabel, alternatieve players hebben afaik nooit hardware versnelling dus tv-series etc wil ik best als divx over the air gooien, maar films zet ik dan liever om )
App store is volgens mij met jailbreak 1 op 1 te vervangen door cydia.
Oftewel met wat voorbereiding zit je helemaal niet zo vast aan itunes en app store...
4.3 geeft settingmogelijkheid voor schuifknop. Lockrotation of mute. Ik denk dat veel mensen yeeha zullen roepen.
Ooh dat is wel reuze handig.
Hahaha.... Heb je je Testframe certificaat gehaald..??Wijnands schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:06:
Indd, die lockrotation vervangen voor mute was een domme zet.kmf schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:04:
4.3 geeft settingmogelijkheid voor schuifknop. Lockrotation of mute. Ik denk dat veel mensen yeeha zullen roepen.
Probleem is meer dan j heel erg veel vind op alles wat met ipad te maken heeft. Zooi conflicteert, is achterhaalt of is google spam.SkyStreaker schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:54:
[...]
http://www.google.nl/#scl...pbx=1&fp=32b4510a29fc6da5
Foei. Beetje google doen he?
Ik had dit soort info ook wel in de topicstart verwacht trouwens. Anyway, toch dank aan de mensen met geduld.

Ik heb nog steeds geen enkele keer de mute knop gebruikt, terwijl ik regelmatig de orientation lock gebruik.
Een iPod of iOS apparaat werkt met iTunes. Dat is toch voor iedereen inmiddels wel bekend.Wijnands schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:13:
[...]
Probleem is meer dan j heel erg veel vind op alles wat met ipad te maken heeft. Zooi conflicteert, is achterhaalt of is google spam.
Ik had dit soort info ook wel in de topicstart verwacht trouwens. Anyway, toch dank aan de mensen met geduld.
Mocht je dit niet weten kan je dit altijd vragen tijdens het aanschaffen van een van die apparaten en ik ga hiervoor de startpost ook niet aanpassen.
Nou weet ik uit een blik op de ipod toen mijn mp3 speler aan vervanging toe was dat daar best wel wat alternatieven voor waren.
Ah, whatever, ik weet genoeg.
Ah, whatever, ik weet genoeg.
Is er een app die 720p mkv files fatsoenlijk kan weergeven ? Dat zeer hoge bitrate en 1080p niet gaat begrijp ik maar bv. VLC had al moeite met een zeer compacte 480p file... Airvideo is wel leuk om te streamen maar on-the-go werkt dat niet natuurlijk en alles telkens converteren heb ik geen tijd voor... Iemand een idee wat werkt ?
Ik gebruik Lock Orientation zelden dus voor mij maakte het geen reet uit en ik zal niet de enige zijn. Het was wel dom dat ze er niet zoals nu een optie voor maakte om te kiezen wat het doet, zoals de Home button.Justinovitch schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 00:01:
[...]
Indd, die lockrotation vervangen voor mute was een domme zet.
Nope. Voor 720p video zul je naar MP4 moeten.Phuncz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:39:
Is er een app die 720p mkv files fatsoenlijk kan weergeven ?[...]
Met MKVtools is heel makkelijk van een MKV een MP4 te maken zonder decoderen. Op een fatsoenlijke machine binnen 2min gebeurd.
De iPad kan hem dan wel keurig afspelen via de hardware decoder.
Ik heb op mijn Ipad mijn hotmail account ingesteld.
Nu kan ik alleen de map inkomend zien, en geen andere (zoals verzonden items)
Is dit normaal?
Bijkomend probleem, wanneer ik mijn email lees vanop mijn pc of htc legend en daarna emails verwijder,
dan blijven deze op de ipad staan of ongelezen gemarkeerd. Zelfs na vernieuwen...
Heeft iemand een oplossing?
Is dit normaal?
Bijkomend probleem, wanneer ik mijn email lees vanop mijn pc of htc legend en daarna emails verwijder,
dan blijven deze op de ipad staan of ongelezen gemarkeerd. Zelfs na vernieuwen...
Heeft iemand een oplossing?
Hotmail werkt alleen via POP3 naar buiten. POP3 mailboxen hebben al die bijverschijnselen (in tegenstelling tot IMAP die de read-marks synchroniseert, en met meerdere folders overweg kan).dieter0901 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:49:
Ik heb op mijn Ipad mijn hotmail account ingesteld.
Is dit normaal?
Ik heb het even gegoogled en er is volgens mij geen manier om Hotmail IMAP te laten praten.
Oh dat zou wel heel relaxed zijn als dat zou werken. Heb je misschien een link (om pogoplug en buzz player 'samen te laten werken')?Justinovitch schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 22:06:
Aha, ik lees hier en daar dat de Pogoplug in combinatie met de Buzz Player HD app wel alles speelt omdat je dan via de browser in de app de videos van je Pogoplug bekijkt ( schijnt bij elke NAS trouwens ook te werken ) ik heb de Buzz Player HD app inmiddels gekocht en bevalt trouwens prima, speelt al mijn divx en xvid bestanden perfect ( CineXPlayer speelde niet alles ). Ik zal de rest van mijn ervaringen met jullie delen wanneer ik de Pogoplug binnen heb. Videos niet hoeven om te zetten naar een iTunes formaat om te kunnen streamen isnamelijk wat ik wil en wat op deze manier dus mogelijk moet zijn
@Dieter0901
Hotmail is ook als exchange account in te stellen (4.2.1 ondersteunt standaard zelfs meerdere exchange accounts):
http://www.iphonehacks.co...il-calendar-contacts.html
Op deze manier zie je gewoon alle mappen uit je acccount.
[ Voor 18% gewijzigd door KSH op 13-01-2011 11:08 ]
Hier vreesde ik al voor... Oh well, dan maar the hard wayDonstil schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:42:
[...]
Nope. Voor 720p video zul je naar MP4 moeten.
Met MKVtools is heel makkelijk van een MKV een MP4 te maken zonder decoderen. Op een fatsoenlijke machine binnen 2min gebeurd.
Ik ben vooral benieuwd naar de werkbaarheid van de "Multitasking Gestures" in de nieuwe FW.
Wat ik van/via de FP begreep komt de def. nieuwe FW samen met de lancering van de nieuwe iPad.
En v.w.b. de programeerbare "side switch" YEEHA !!
Wie ooit verzonnen heeft dat dat de mute moest worden
......terwijl dit net zo simpel met de volume knop te doen is...
Wat ik van/via de FP begreep komt de def. nieuwe FW samen met de lancering van de nieuwe iPad.
Wie ooit verzonnen heeft dat dat de mute moest worden

Eric, Signing off !!
Wel heel geinig.
Heb op me iPad 4.3 geinstalleerd maar hij wil niet echt meer.
iPad kon keurig worden hersteld en ging daarna opnieuw booten.
Dan krijg je wederom een laadbalk waar hij normaal wel doorheen schiet. Dit duurde alleen enkele minuten en nu "hangt" hij op het appletje.
edit: 4.3 staat er inmiddels op. Was ff gezever om hem geactiveerd te krijgen omdat ik me eigen mac niet bij me heb.
Ik heb net een iPad 32gb 3G restored naar 4.3 ZONDER udid reg.
Kan dus ook bij deze update weer.
Heb op me iPad 4.3 geinstalleerd maar hij wil niet echt meer.
iPad kon keurig worden hersteld en ging daarna opnieuw booten.
Dan krijg je wederom een laadbalk waar hij normaal wel doorheen schiet. Dit duurde alleen enkele minuten en nu "hangt" hij op het appletje.
edit: 4.3 staat er inmiddels op. Was ff gezever om hem geactiveerd te krijgen omdat ik me eigen mac niet bij me heb.
Ik heb net een iPad 32gb 3G restored naar 4.3 ZONDER udid reg.
Kan dus ook bij deze update weer.
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 13-01-2011 12:35 ]
Bedoel je daarmee dat de JB ook gewoon weer op de nieuwe FW is toe te passen.....
( moet die van mij trouwens ook nog even omzetten van tethered naar untethered.... )
( moet die van mij trouwens ook nog even omzetten van tethered naar untethered.... )
Eric, Signing off !!
Weet iemand waar ik die Multi-Touch gestures kan vinden als hij op Nederlands staat?
Kom het nog nergens tegen.
Edit: Ook als ik hem op Engels zet staat het er niet bij.
Nope dat bedoelde ik niet. Heb ik nog niet geprobeerd ook.Eric H schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:39:
Bedoel je daarmee dat de JB ook gewoon weer op de nieuwe FW is toe te passen
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 13-01-2011 13:01 ]
Daar ben ik ook blij mee! Ik heb pas sinds kort een iPad, maar mute is niet echt iets wat ik gebruik. De rotationlock switch ik wel meerdere keren per dag.Eric H schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:25:
Ik ben vooral benieuwd naar de werkbaarheid van de "Multitasking Gestures" in de nieuwe FW.
Wie ooit verzonnen heeft dat dat de mute moest worden......terwijl dit net zo simpel met de volume knop te doen is...
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Binnen twee minuten is wel heel opportunistisch. Heb een mid 2010 i3 iMac en doet er echt wel langer over dan twee minuten als je de container eruit haalt. Moet daarna ook nog muxen. En vaak moet je de audio ook nog omzetten, omdat de apple tv DTS niet afspeelt. Dus je moet of naar aac 5.1 gaan of ac3 5.1.Donstil schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:42:
[...]
Nope. Voor 720p video zul je naar MP4 moeten.
Kijk hier eens:Donstil schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:59:
Weet iemand waar ik die Multi-Touch gestures kan vinden als hij op Nederlands staat?
[...]
Nope dat bedoelde ik niet. Heb ik nog niet geprobeerd ook.
http://www.macstories.net...ures-on-ios-4-3-for-ipad/
[ Voor 37% gewijzigd door Reverb_ op 13-01-2011 13:12 ]
Voor de mensen die een iPad met de nieuwe 4.3 beta hebben en de Apple Tv 2G...
Werkt Airplay vanuit websites(uitzendinggemist/rtlgemist en apps(vb AirVideo) heeft getest? Zou nu moeten werken namelijk, als ik het goed begrijp. Voor 'third party' apps moeten de ontwikkelaars dat eerst nog inbouwen, maar een quicktime film is safari valt weinig aan te ontwikkelen lijkt mij, dus lijkt mij dat dat nu ook werkt.
Werkt Airplay vanuit websites(uitzendinggemist/rtlgemist en apps(vb AirVideo) heeft getest? Zou nu moeten werken namelijk, als ik het goed begrijp. Voor 'third party' apps moeten de ontwikkelaars dat eerst nog inbouwen, maar een quicktime film is safari valt weinig aan te ontwikkelen lijkt mij, dus lijkt mij dat dat nu ook werkt.
[ Voor 41% gewijzigd door Reverb_ op 13-01-2011 13:21 ]
Verwijderd
Dat werkte. ThnxVerwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:28:
[...]
Angry birds van de iPad afhalen en opnieuw downloaden ?
Is het mogelijk om m'n iPad nog te laten graveren elders, zo ja waar? Heb namelijk een iPad aan m'n ouders gegeven en nu een eigen iPad. Vorig week een eigen hoesje gekocht en alas, m'n moeder belt me een uurtje later zo trots dat ze een iPad hoesje gekocht heeft. Je raadt het al, identiek als de mijne.
Het is slechts een stuk plastic rondom, dus achterkant is nog goed te zien. Iemand tips of ideëen?
Valt wel mee toch.Reverb_ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:07:
[...]
Binnen twee minuten is wel heel opportunistisch. Heb een mid 2010 i3 iMac en doet er echt wel langer over dan twee minuten als je de container eruit haalt. Moet daarna ook nog muxen. En vaak moet je de audio ook nog omzetten, omdat de apple tv DTS niet afspeelt. Dus je moet of naar aac 5.1 gaan of ac3 5.1.
Ik heb een 17" MacbookPro uit 2009 (unibody) 3.0ghz C2D / 8gb DDR3 en een 128gb SSD + 500GB HDD en gaat in minder dan 3minuten bij films van ongeveer 90min. Bij langere films uiteraard iets langer.
Series (45min) gaan in een minuutje ongeveer.
Alles is dan 720p spul.
Video op Pass-thru en audio naar AAC
Ik zag idd net dat je het moet Activeren binnen Xcode. Iets wat ik nog niet heb kunnen doen aangezien ik me mac niet mee heb.
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:16:
[...]
Het is slechts een stuk plastic rondom, dus achterkant is nog goed te zien. Iemand tips of ideëen?

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 13-01-2011 13:21 ]
Dan heb je mkvtools + de mkv zeker op je SSD staan. Dan komt daar het logische verschil dan weg.Donstil schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:17:
[...]
Valt wel mee toch.
Ik heb een 17" MacbookPro uit 2009 (unibody) 3.0ghz C2D / 8gb DDR3 en een 128gb SSD + 500GB HDD en gaat in minder dan 3minuten bij films van ongeveer 90min. Bij langere films uiteraard iets langer.
Series (45min) gaan in een minuutje ongeveer.
Alles is dan 720p spul.
Video op Pass-thru en audio naar AAC
MKVtools staat idd op de SSD (heel het OS) maar de file komt van de 2de schijf.Reverb_ schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:20:
[...]
Dan heb je mkvtools + de mkv zeker op je SSD staan. Dan komt daar het logische verschil dan weg.
Misschien dat het iets met een buffer te maken heeft. Geen id.
Maar juist door de snelheid ben ik zo blij met MKVTools.
(daarna trek ik hem door Sublr voor subs en iDentify voor info/hoofdstukken/albumart.
Is er al enig nieuws over een mogelijke iPad 2, en wat verbeterd is t.o.v. het huidige model? Sinds een paar maanden ben ik ook erg enthousiast over de iPad alleen als er al snel een opvolger komt kan ik wellicht beter voor het nieuwe model gaan?
Geen officieel nieuws natuurlijk, wel wat mockups van vage bronnen. Meer kan je niet verwachten tot Apple hem officieel aankondigt.Lizardz schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:45:
Is er al enig nieuws over een mogelijke iPad 2, en wat verbeterd is t.o.v. het huidige model? Sinds een paar maanden ben ik ook erg enthousiast over de iPad alleen als er al snel een opvolger komt kan ik wellicht beter voor het nieuwe model gaan?
Als je op de hoogte van de geruchten wil blijven kan je het beste gewoon MacRumors gaan volgen. Die houden dat altijd precies bij.
Mm kak moet idd via Xcode en is alleen beschikbaar na een inlog en laat ik die nou net niet hebben

Opzich ook wel goed. Eerst kon iedereen via via wel aan een dev.account toegevoegd worden. Nu dien je dus echt developer te zijn om gebruik te kunnen maken van de gestures.Donstil schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:38:
[...]
Mm kak moet idd via Xcode en is alleen beschikbaar na een inlog en laat ik die nou net niet hebben.
je kan wel hotmail via exchange instellen. werkt prima!! dan werkt het net zoals imap!GekkePrutser schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:55:
[...]
Hotmail werkt alleen via POP3 naar buiten. POP3 mailboxen hebben al die bijverschijnselen (in tegenstelling tot IMAP die de read-marks synchroniseert, en met meerdere folders overweg kan).
Ik heb het even gegoogled en er is volgens mij geen manier om Hotmail IMAP te laten praten.
Ik wilde 4.3 uitproberen omdat ik wel benieuwd was naar die nieuwe multitask handelingen.
Toen ik er achter kwam dat je die alleen als "echte" dev kunt activeren wilde ik weer Downgraden naar 4.2.1 maar dat lukt helaas niet.
Mocht je dat dus ook vanplan zijn moet je deze update verlopig even laten voor wat het is.
Toen ik er achter kwam dat je die alleen als "echte" dev kunt activeren wilde ik weer Downgraden naar 4.2.1 maar dat lukt helaas niet.
Mocht je dat dus ook vanplan zijn moet je deze update verlopig even laten voor wat het is.
Helaas is me dat deze keer nog niet gelukt.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:00:
In Recovery/DFU opstarten en je kan downgraden.
iPad (3g 32gb) blijft in de (bekende) recovery loop hangen.
Dit is normaal ook wel als ik downgrade maar dan haal ik hem er altijd uit met iRecovery maar dat lijkt nu niet te willen werken.
Ook Tinyumbrella werkt niet. Komt continu terug bij het recovery scherm (itunes logo met stekkertje)
Multi-touch gestures op m'n iPad geactiveerd! 
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
En RecBoot? http://sebby.net/2010/12/28/recboot-im-back/
[ Voor 30% gewijzigd door CyBeR op 13-01-2011 19:22 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ook niet helaas.
Zit nu weer op 4.3. Werkt allemaal weer goed genoeg om er gewoon op te draaien.
Gebruik me iPad niet zo gek veel dus komt wel goed.
Jammer dat ik Multi-Touch gestures nog niet kan activeren.
Hmmm, bedacht me opeens. Als de huidige iPad 2x iPhone resolutie is, zal een toekomstige iPad niet 2x iphone4 resolutie krijgen? 1920x1280 dus.
Ach mooie fantasieën, zal wel een paar generaties duren.
Ach mooie fantasieën, zal wel een paar generaties duren.
Ja downgraden vanaf een beta is zowiezo nooit zo'n goed idee omdat hij de bootloader/firmware niet kan downgraden, dus dat kan compatibiliteitsproblemen geven (je gebruikt dan de nieuwe bootloader/firmware met een ouder OS). Misschien is dat het probleem in dit geval wel.Donstil schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:24:
[...]
Zit nu weer op 4.3. Werkt allemaal weer goed genoeg om er gewoon op te draaien.
Gebruik me iPad niet zo gek veel dus komt wel goed.
Jammer dat ik Multi-Touch gestures nog niet kan activeren.
Bovendien kan je je iTunes backup niet restoren zodra je vanaf de nieuwe versie hebt gebackupped (al werkt het misschien wel als je de folder waar iTunes zijn backups opslaat zelf backupt voor je de beta versie er op zet). Al met al een heel gedoe.
Tel er bij op dat de dev versies een beperkte houdbaarheid hebben (meestal tot een week na de datum waarop de volgende beta verwacht wordt) waardoor je dus steeds verplicht moet upgraden naar elke nieuwe beta, en dan moet het (voor mij althans) erg veel bieden wil ik het dat allemaal waard vinden.
Ik heb het zelf met 4.2 gedaan omdat er zo veel nieuws was maar dit keer laat ik hem lekker liggen tot de GM uit is.
De nieuwe gestures in 4.3 Beta1 werken echt fantastisch. Je hebt inderdaad de Home-button niet meer nodig.
Dit zou inderdaad de opstap kunnen zijn naar de iPad 2 zonder Home-button. Of zijn er toepassingen die deze button absoluut wel nodig hebben?
Dit zou inderdaad de opstap kunnen zijn naar de iPad 2 zonder Home-button. Of zijn er toepassingen die deze button absoluut wel nodig hebben?
Heb je plants vs zombies? Je hebt daar 11 vingers nodig. Ik ben benieuwd of dat nog werkt...Pierre_nr1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:01:
De nieuwe gestures in 4.3 Beta1 werken echt fantastisch. Je hebt inderdaad de Home-button niet meer nodig.
Kan me los van het sluiten van apps en benaderen van de multitask bar niets bedenken waarvoor een knop nodig zou moeten zijn. Printscreenen misschien, maar goed, daar kun je ook wel een gestures voor bedenken.Pierre_nr1 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:01:
Vind gestures echt een enorm spannend iets. Het geeft me spannende denkbeelden van hoe we in de toekomst apparaten bedienen.
Die gestures, hier ga je heel erg snel aan gewend raken. En ik durf haast te wedden dat het je gaat storen als je andere touchscreen zooi dit niet heeft....
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Als je in Xcode die Multi-Touch gestures aanzet. Moet je iPad dan aangesloten zijn via een kabel of gaat het "over the air"?
Ik wilde graag de nieuwe Touch gestures uitproberen en daarom heb ik 4.3 geinstalleerd. Alleen nu blijk je een echt Dev acount nodig te hebben.
Ik gebruik me iPad niet zo veel en het probleem van verlopen beta's ken ik niet echt. Beta's duiken altijd binnen 12uur wel ergens op.GekkePrutser schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:40:
[...]
Ja downgraden vanaf een beta is zowiezo nooit zo'n goed idee omdat hij de bootloader/firmware niet kan downgraden, dus dat kan compatibiliteitsproblemen geven (je gebruikt dan de nieuwe bootloader/firmware met een ouder OS). Misschien is dat het probleem in dit geval wel.
Bovendien kan je je iTunes backup niet restoren zodra je vanaf de nieuwe versie hebt gebackupped (al werkt het misschien wel als je de folder waar iTunes zijn backups opslaat zelf backupt voor je de beta versie er op zet). Al met al een heel gedoe.
Tel er bij op dat de dev versies een beperkte houdbaarheid hebben (meestal tot een week na de datum waarop de volgende beta verwacht wordt) waardoor je dus steeds verplicht moet upgraden naar elke nieuwe beta, en dan moet het (voor mij althans) erg veel bieden wil ik het dat allemaal waard vinden.
Ik heb het zelf met 4.2 gedaan omdat er zo veel nieuws was maar dit keer laat ik hem lekker liggen tot de GM uit is.
Ik wilde graag de nieuwe Touch gestures uitproberen en daarom heb ik 4.3 geinstalleerd. Alleen nu blijk je een echt Dev acount nodig te hebben.
Dit topic is gesloten.