en? Hoe is het afgelopen?HellBeast schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:40:
De beschadiging zit niet op een toets, maar op de behuizing boven de toetsen. Ik zal Apple zelf wel bellen. Dat is een goeie tip.
Edit: Sta nu al zeker 25 minuten bij Apple in de wacht om de juiste afdeling te spreken.
Het wachten werd beloond. Apple stuurt kostenloos een nieuw toetsenbord op. Hulde aan Apple Supporten dikke vinger naar Dixons!
Netjes!HellBeast schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:40:
De beschadiging zit niet op een toets, maar op de behuizing boven de toetsen. Ik zal Apple zelf wel bellen. Dat is een goeie tip.
Edit: Sta nu al zeker 25 minuten bij Apple in de wacht om de juiste afdeling te spreken.
Het wachten werd beloond. Apple stuurt kostenloos een nieuw toetsenbord op. Hulde aan Apple Supporten dikke vinger naar Dixons!
Bizar, ik quote jouw tekst die je een fractie van een moment daarvoor blijkbaar bij heb gewerkt. Want ik was nog niet op de hoogte van de oplossing.
Netjes geregeld van Apple
Inderdaad; het viel me ook al op.... je quote het antwoord op je eigen vraagRoyK schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:40:
Bizar, ik quote jouw tekst die je een fractie van een moment daarvoor blijkbaar bij heb gewerkt. Want ik was nog niet op de hoogte van de oplossing.
Ik wil niet heel lullig zijn, maar Apple keyboardjes worden 9 van de 10x zelfs nog gecrediteerd ook

Ik heb sinds een week een iMac 27" i5. Tot nu toe aardig tevreden. Maar ik wat minder over te spreken ben is dat de iMac wat last heeft van backlight bleeding. Dat valt me toch wel wat tegen van een IPS scherm. Ik heb geen last van een gele waas maar aan de randen is het ietwat lichter. Is dat redelijk normaal? Weet niet wat ik kan verwachten als ik deze eventueel weer omruil (kan binnen 30 dagen retour namelijk).
moest je nu wel je toetsenbord terug sturen naar apple of naar dixons?HellBeast schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:40:
Als je de hele dag naar een zwart scherm gaat zitten kijken dan zul je er misschien last van hebben. Niet doen dus, en je Mac gewoon gaan gebruiken. Elk LCD panel heeft wat backlight bleeding maar veel beter dan het paneel in de iMac 27" zul je niet snel krijgen tenzij je voor de high end schermen gaat, maar die kosten net zoveel als je iMac.alwinus schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:41:
Maar ik wat minder over te spreken ben is dat de iMac wat last heeft van backlight bleeding. Dat valt me toch wel wat tegen van een IPS scherm.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Tenzij zijn exemplaar gewoon niet goed is; vergelijk het eens met een ander 27" examplaar...Exirion schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 23:11:
[...]
Als je de hele dag naar een zwart scherm gaat zitten kijken dan zul je er misschien last van hebben. Niet doen dus, en je Mac gewoon gaan gebruiken. Elk LCD panel heeft wat backlight bleeding maar veel beter dan het paneel in de iMac 27" zul je niet snel krijgen tenzij je voor de high end schermen gaat, maar die kosten net zoveel als je iMac.
Ik heb ook op 2 plekken naast elkaar een beetje last daarvan. Maar omdat ik meestal geen zwart bovenin heb (alleen met films) heb ik gekozen om hem niet terug te sturen. Zeker omdat hij ook geen dode pixels heeft en geen harde ventilator.
[ Voor 16% gewijzigd door Vitruvius op 13-02-2011 11:01 ]
Nee, die mocht ik gewoon houden.Zjemm schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:41:
[...]
moest je nu wel je toetsenbord terug sturen naar apple of naar dixons?
Beauty is in the eye of the beerholder
Kun je een iMac wel aanzetten zonder geheugen? Dus dat je iig iets op het scherm te zien krijgt. Een kameraad heeft een iMac 24" tweedehands gekocht zonder geheugen en hdd en als die het aanzet krijgt hij helemaal geen beeld. Enkel de cd in dvd speler hoor je draaien verder niets. Als het moederbord defect is heeft het ook geen zin om erin te gaan investeren.
Raar verhaal hoor. Harde schijf uit IMAC halen? Wat levert dat nou op i.r.t. de hoeveelheid werk/gedoe?Inmindere mate geldt dit voor het geheugen natuurlijk.....mavi schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:00:
Kun je een iMac wel aanzetten zonder geheugen? Dus dat je iig iets op het scherm te zien krijgt. Een kameraad heeft een iMac 24" tweedehands gekocht zonder geheugen en hdd en als die het aanzet krijgt hij helemaal geen beeld. Enkel de cd in dvd speler hoor je draaien verder niets. Als het moederbord defect is heeft het ook geen zin om erin te gaan investeren.
Hij heeft het via een of ander veilingsite gekocht. De vorige eigenaar heeft het waarschijnlijk verwijderd. Ik denk zelf dat het defect is maar wie weet.swiebert schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:15:
[...]
Raar verhaal hoor. Harde schijf uit IMAC halen? Wat levert dat nou op i.r.t. de hoeveelheid werk/gedoe?Inmindere mate geldt dit voor het geheugen natuurlijk.....
Ik geniet erg van mijn nieuwe Imac, maar ik heb nog een hoop werk te doen. Aan het OS kan ik snel wennen, dus dat is geen probleem. Ik ben alleen nog driftig op zoek naar software alternatieven voor Windows. Ik merk dat ik nu nog te vaak Windows 7 even opstart met Bootcamp. Vooral Usenet tooltjes. Office 2011 voor Mac is wel aardig, maar telkens als ik outlook open, dan gaat hij lang de identity bewerken. Moet nog even een fix daarvoor vinden. Ook ben ik op zoek naar een RDP alternatief. VNC vind ik niet lekker werken. Wat gebruiken jullie om de Imac over te nemen vanaf een Windows (7) computer?
Teamviewer!HellBeast schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:55:
Ook ben ik op zoek naar een RDP alternatief. VNC vind ik niet lekker werken. Wat gebruiken jullie om de Imac over te nemen vanaf een Windows (7) computer?
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6 de rest mag je hier uitzoeken/vragen
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Verwijderd
RDP en VNC/TeamViewer werken toch anders:
Bij VNC/TeamViewer neem je het scherm van de PC over, RDP is een GUI versie van SSH: Wat je op afstand doet, ziet de client niet.
Maar als dat niet is wat je wilt, werkt TeamViewer goed, maar zorg ervoor dat je het niet per ongeluk sluit.
Bij VNC/TeamViewer neem je het scherm van de PC over, RDP is een GUI versie van SSH: Wat je op afstand doet, ziet de client niet.
Maar als dat niet is wat je wilt, werkt TeamViewer goed, maar zorg ervoor dat je het niet per ongeluk sluit.
Welke usenet-tooltjes bedoel je? http://sabnzbd.org/ werkt perfect. Het is even wennen in het begin, maar daarna wil je niet anders meer.HellBeast schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:55:
Ik geniet erg van mijn nieuwe Imac, maar ik heb nog een hoop werk te doen. Aan het OS kan ik snel wennen, dus dat is geen probleem. Ik ben alleen nog driftig op zoek naar software alternatieven voor Windows. Ik merk dat ik nu nog te vaak Windows 7 even opstart met Bootcamp. Vooral Usenet tooltjes. Office 2011 voor Mac is wel aardig, maar telkens als ik outlook open, dan gaat hij lang de identity bewerken. Moet nog even een fix daarvoor vinden. Ook ben ik op zoek naar een RDP alternatief. VNC vind ik niet lekker werken. Wat gebruiken jullie om de Imac over te nemen vanaf een Windows (7) computer?
---
Hoe los ik het volgende op?
Ik heb gisteravond voor het slapen gaan een stuk of 8 films 'aangezet' om te downloaden. Omdat ik niet wilde dat de slaapstand in werking zou treden (en de wifi-adapter zou uitschakelen) heb ik Caffeine gedownload en geactiveerd. Helaas treedt de schermbeveiliging dan ook niet in werking. Dus nu moest de hele nacht het scherm van mijn iMac branden. Hoe doen jullie dit?
iMac 24" 2.8 - 2008
...less is more
energiestand onder systeemvoorkeurenfunk-e schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:27:
[...]
Welke usenet-tooltjes bedoel je? http://sabnzbd.org/ werkt perfect. Het is even wennen in het begin, maar daarna wil je niet anders meer.
---
Ik heb gisteravond voor het slapen gaan een stuk of 8 films 'aangezet' om te downloaden. Omdat ik niet wilde dat de slaapstand in werking zou treden (en de wifi-adapter zou uitschakelen) heb ik Caffeine gedownload en geactiveerd. Helaas treedt de schermbeveiliging dan ook niet in werking. Dus nu moest de hele nacht het scherm van mijn iMac branden. Hoe doen jullie dit?
iMac 24" 2.8 - 2008
sluimerstand computer nooit!
sluimerstand beeldscherm 15 minuten
vinkje voor schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang.
of
sluimerstand beeldscherm nooit
vinkje voor schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang. haal je weg
en je drukt voordat je gaan slapen ctrl+shift+eject
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Beeldscherm helderheid op laagste punt zetten (0 streepjes)?funk-e schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:27:
[...]
Welke usenet-tooltjes bedoel je? http://sabnzbd.org/ werkt perfect. Het is even wennen in het begin, maar daarna wil je niet anders meer.
---
iMac 24" 2.8 - 2008
Of een hoek instellen die de shermbeveiliging activeerd.
0 streepjes op mijn iMac is nog steeds erg licht. Op mijn Macbook Air is 0-streepjes gelijk aan zwart.Awoodentree schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:04:
[...]
Beeldscherm helderheid op laagste punt zetten (0 streepjes)?
Of een hoek instellen die de shermbeveiliging activeerd.
Schermbeveiliging had ik inderdaad op die manier geactiveerd maar het scherm ging steeds automatisch weer aan na een paar seconden.
Bedankt! Ik ga dit vanavond gelijk testen.Dutchzilla schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:48:
[...]
energiestand onder systeemvoorkeuren
sluimerstand beeldscherm 15 minuten
vinkje voor schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang.
of
sluimerstand beeldscherm nooit
vinkje voor schakel sluimerstand uit voor netwerktoegang. haal je weg
en je drukt voordat je gaan slapen ctrl+shift+eject
...less is more
Nou apple heeft mooie producten, maar xcode/eclipse komen bij lange na niet in de buurt van een Visual Studio. Ook voor mij de enige reden om een windows bak aan te houden.Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:55:
>>ReneDD
Je kunt overwegen om XCode of Eclipse te proberen.
Niet alles hoeft .NET te zijn, en als je echt het goede van 2 kanten wilt hebben, kun je een iMac naast je PC zetten, een Windows Server opzetten (Microsoft heeft ook een RDP client voor de Mac), of toch overwegen om met Bootcamp te werken.
tuurlijk kan je paralells gebruiken icm osx of vmware icm windows. maar het werkt toch minder prettig.
Zo denk ik er dus ook over. Ben deze week dus gestart met het zoeken naar een nieuwe windows bak. Helaas pindakaas..muffstuff schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:49:
[...]
Nou apple heeft mooie producten, maar xcode/eclipse komen bij lange na niet in de buurt van een Visual Studio. Ook voor mij de enige reden om een windows bak aan te houden.
tuurlijk kan je paralells gebruiken icm osx of vmware icm windows. maar het werkt toch minder prettig.
Ik kijk ook naar een iMac, maar daar zet ik dan wel Windows 7 op 
Ook voor Visual Studio en daarnaast wat servers in VMware.
M'n MBP blijft natuurlijk wel Mac OS draaien en ik kan dan het scherm van de iMac ook voor de MBP gebruiken.
Ook voor Visual Studio en daarnaast wat servers in VMware.
M'n MBP blijft natuurlijk wel Mac OS draaien en ik kan dan het scherm van de iMac ook voor de MBP gebruiken.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Da's jouw mening omdat je dat gewend bent. Als je geen zin hebt om je in andere dingen dan Visual Studio te verdiepen, tja... dan houdt het al snel op. Maar er is meer in de (development) wereld dan alleen Visual Studio en .NET hoor.muffstuff schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:49:
Nou apple heeft mooie producten, maar xcode/eclipse komen bij lange na niet in de buurt van een Visual Studio.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Voor mijn werk gebruik ik VS al jaren en sinds een klein half jaar ben ik op persoonlijk vlak met XCode bezig. Het is het eerste apple software pakket wat ik ben tegen gekomen wat mij behoorlijk teleurgesteld heeft. Waar alles lekker makkelijk werkt, overal over nagedacht is, trek ik mijn haren uit mijn hoofd bij XCode.Exirion schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:58:
[...]
Da's jouw mening omdat je dat gewend bent. Als je geen zin hebt om je in andere dingen dan Visual Studio te verdiepen, tja... dan houdt het al snel op. Maar er is meer in de (development) wereld dan alleen Visual Studio en .NET hoor.
Uiteraard is dit mijn mening, maar de mate waarin ik onderzoek heb gepleegd is volgens mij bij jou niet bekend? Het is spijtig dat mensen dit zo persoonlijk opvatten, soms mag er best gezegd worden dat een product van apple gewoon onder doet aan dat van microsoft.
Maar goed, deze discussie hoort niet in dit topic thuis.
Ben het ook wel met muffstuff eens. Ik heb me ook verdiept in xcode en dat viel mij persoonlijk zwaar tegen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Nogmaals, dat is een kwestie van gewenning en mindset. Persoonlijk vermoed ik dat jij gewoon vooral een makkelijke clickerdeclick RAD-tool zoekt en daarin vond ik Delphi en C++ Builder eind jaren '90 superieur dus voor mij was Visual Studio weer heel erg wennen. In de loop der jaren ben ik van MS-DOS naar Windows naar Linux en inmiddels veel OSX/iOS development gegaan, en als je een Linux achtergrond hebt en gewend bent met GNU tools te werken is XCode nou juist een verademing. Maar da's ook maar mijn persoonlijke meninig op basis van m'n achtergrond en ik zeg niet dat Visual Studio daarom ruk is.muffstuff schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 18:16:
Voor mijn werk gebruik ik VS al jaren en sinds een klein half jaar ben ik op persoonlijk vlak met XCode bezig. Het is het eerste apple software pakket wat ik ben tegen gekomen wat mij behoorlijk teleurgesteld heeft. Waar alles lekker makkelijk werkt, overal over nagedacht is, trek ik mijn haren uit mijn hoofd bij XCode.
Nou, het valt me mee dat je het woord fanboy nog niet noemt. Beetje makkelijk om daar alles in Apple-gerelateerde discussies op af te schuiven, vind je niet?Uiteraard is dit mijn mening, maar de mate waarin ik onderzoek heb gepleegd is volgens mij bij jou niet bekend? Het is spijtig dat mensen dit zo persoonlijk opvatten, soms mag er best gezegd worden dat een product van apple gewoon onder doet aan dat van microsoft.
Verwijderd
>>muffstuff
Is het niet verstandiger om de Unix/POSIX code eerst te leren kennen?
Want anders ben je nog de Windows codes gewend.
Is het niet verstandiger om de Unix/POSIX code eerst te leren kennen?
Want anders ben je nog de Windows codes gewend.
Ik heb een keus gemaakt voor de vervanger voor RDP. Teamviewer werkt toch wel het fijnst. Gewoon een vast password instellen en in de startup van je account laten opstarten. Daarnaast heb ik ook BootChamp geinstalleerd. Hiermee kan ik Windows (via Bootcamp) eenmalig laten booten. Wanneer ik dan Windows herstart, dan gaat hij weer terug naar OSX. Voor mij echt ideaal! Ik gebruik nu NZBVortex voor het downloaden op Usenet. Nu alleen nog een waardige FTD vervanger en ik hoef nooit meer per se in Windows te zijn.
Je kan bij teamviewer ook het scherm bij degene waar je op inlogt op zwart zetten-->dit ter aanvulling.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:45:
RDP en VNC/TeamViewer werken toch anders:
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik wil graag voor mijn imac 20" 2,66 GHz uit de zomer van 2009 extra ram geheugen kopen.
Mijn vriendin gebruikt de laatste tijd veel photoshop cs4. Als ik kijk in de activiteiten weergave dan is er geen vrij ruimte meer over (page in 1,4 GB en page out 600MB na anderhalf uur).
Ik wil mij 2 x 1GB vervangen voor 2 X 2 G, 2 x 4GB lijkt mij een beetje overkill.
Ik ben nu naar veel; gegoogle op deze uitgekomen (zie link onder). Gaat dit in mijn iMac passen? Ik twijfel namelijk nogal erg en wil niet de verkeerde kopen. Alvast bedankt voor de hulp.
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G
Mijn vriendin gebruikt de laatste tijd veel photoshop cs4. Als ik kijk in de activiteiten weergave dan is er geen vrij ruimte meer over (page in 1,4 GB en page out 600MB na anderhalf uur).
Ik wil mij 2 x 1GB vervangen voor 2 X 2 G, 2 x 4GB lijkt mij een beetje overkill.
Ik ben nu naar veel; gegoogle op deze uitgekomen (zie link onder). Gaat dit in mijn iMac passen? Ik twijfel namelijk nogal erg en wil niet de verkeerde kopen. Alvast bedankt voor de hulp.
Jup, gaat passen. Heb zelfs onlangs hetzelfde type (alleen dan wel 2x 4GB) in m'n MBP 13" gezet.Nico111 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:48:
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Bedankt voor je snelle reactie.RobbieB schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:30:
[...]
Jup, gaat passen. Heb zelfs onlangs hetzelfde type (alleen dan wel 2x 4GB) in m'n MBP 13" gezet.
Je hebt toch geen snelheid winst als ik toch voor 8GB(2X4GB) geheugen zou gaan in de plaats voor die 4Gb als ik die extra 4GB nooit aanspreek? Of ga je dan minder het virtuele geheugen gebruiken waardoor die 8GB mij toch een snelheidswinst oplevert?
Makkelijkste is de geheugenconfigurator te gebruiken die je op verschillende sites kan vinden. Gewoon systeem specs invullen et voila...
http://www.kingston.com/nlroot/ > kies Apple rechtsboven en kies het juiste model uit > done
Vergeet niet dat je in Photoshop ook nog kan instellen hoeveel geheugen hij mag gebruiken!
http://www.kingston.com/nlroot/ > kies Apple rechtsboven en kies het juiste model uit > done

Vergeet niet dat je in Photoshop ook nog kan instellen hoeveel geheugen hij mag gebruiken!
[ Voor 11% gewijzigd door aramdin op 18-02-2011 15:43 ]
Nou jongens, het is bijna maart. Als ik alle geruchten moet geloven gaat dat de maand van de Macbook Pro worden en de iMac!
En wat moet ik me daar bij voorstellen royk? Ben zelf op zoek naar een mooie imac.
Dat er nieuwe Macbooks (pro) en iMacs worden geïntroduceerd.Neefdave schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:25:
En wat moet ik me daar bij voorstellen royk? Ben zelf op zoek naar een mooie imac.
De MBP's zijn harder aan een update toe en ook al langer geleden geupdate dus verwacht dat deze er eerst aan komen.
Hi aramdin,
Ik kan niet 1,2,3, je oude post vinden van het inbouwen van je SSD, maar volgens mij heb je het zelf gedaan.
1) inmiddels zit er een V100 in je systeem geloof ik, maar hoe heb je die aangesloten op de iMac? Met verloopkabels, want ik neem aan dat aansluitingen niet over een komen? Hoe heb je temp sensor opgelost? Ik dacht dat een iMac niet wil booten als die niet aangesloten zit?
Wegens garantie heb ik nu de vraag uitstaan bij iFactors om te zien of ze hem willen inbouwen. Ik mis mijn SSD snelheid van mijn MacBookje...
Ik teken nergens meer voor
Is de iMac 27" een beetje te tillen en eenvoudig te verplaatsen? Ik zit met een beetje gek verhaal. Ik werk normaal gesproken in de woonkamer op een laptop. Deze gaat vervangen worden door een echte pc, de iMac. Maar ik moet dan naar zolder verhuizen. Eigenlijk wil ik het liefst beneden blijven werken aan de eettafel. De laptop neem ik elke avond netjes mee naar boven met alle hebben en houden.
Nu zit ik te denken, kan ik dat ook niet met de iMac doen, of is dat een kansloze gedachte? Gezien het ding maar 1 stekker nodig heeft..
Nu zit ik te denken, kan ik dat ook niet met de iMac doen, of is dat een kansloze gedachte? Gezien het ding maar 1 stekker nodig heeft..

Mijn iMac wil na de standby niet het internet op. Er is wel verbinding met het netwerk, maar Safari bevriest. Ik dacht eerst dag het aan Safari lag, maar Firefox en Chrome bevriezen ook. Als ik heropstart, gaat het daarna weer goed.
Ik vind op allerlei fora veel van dit soort klachten, maar vrijwel alleen maar onder Windows. Iemand hier soortgelijke ervaring en misschien ook de oplossing?
Imac 27, i3, een maand geleden nieuw gekocht.
Ik vind op allerlei fora veel van dit soort klachten, maar vrijwel alleen maar onder Windows. Iemand hier soortgelijke ervaring en misschien ook de oplossing?
Imac 27, i3, een maand geleden nieuw gekocht.
[ Voor 5% gewijzigd door Gromborg op 18-02-2011 20:03 ]
Ummm, zo uit mijn hoofd weegt ie 13,5 kilo, ik vond hem al zwaar toen ik de doos naar de auto sjouwde. Ik moet er sowieso niet aan denken om zo'n duur ding elke dag een trap op en neer te sjouwen. Als ie al niet een keer crasht heb je toch sneller beschadigingen...[b][message=35559704,noline]
Sowieso pas je je omgeving aan aan de mac, en niet andersom
[ Voor 6% gewijzigd door CopyCatz op 18-02-2011 20:01 ]
@Quakie
Jow!
Ik heb nu een V+100 en heb die zelf ingebouwd, dat klopt. Ik heb een 2009 systeem, dus er is geen plek en aansluiting voor een SSD naast de HDD en Superdrive. Ik heb de temp sensor vervangen voor deze: http://www.applemacparts....sensor-cable-p-71667.html . Werkt nog steeds niet helemaal goed (tempuitlezing klopt niet). Echter kan ik wel handmatig de fanspeed aanpassen en loeit hij niet constant op 5500rpm
De Seagate 1TB schijf die erin zat heb ik eerst vervangen voor een Seagate 2TB Barracuda XT, de Seagate 1TB zit in een USB enclosure aan mn NAS als backup van de NAS. De Seagate 2TB zit in een Firewire enclosure en doet dienst als rauwe opslag van foto's (RAW) etc.
Ik heb gekozen voor de V+100 desktop upgrade bundle, waar netjes brackets bijzitten voor 2.5" > 3.5". Dat werkt perfect met de iMac.
2010 iMacs zijn iets anders, die hebben plek voor een SSD, maar dan moet er volgens mij een andere kabel in + een bracket voor de SSD. Inbouwen zou ook een stuk moeilijker zijn.
@RoyK
Ik vind hem ook aardig zwaar, maar ligt er maar net aan hoe sterk je bent. De gemiddelde nerd krijgt te weinig zonlicht en gaat ook te weinig naar de sportschool om spierballen te groeien. Zo ook ik, al ben ik al bruin van mezelf, dus dat scheelt
Jow!
Ik heb nu een V+100 en heb die zelf ingebouwd, dat klopt. Ik heb een 2009 systeem, dus er is geen plek en aansluiting voor een SSD naast de HDD en Superdrive. Ik heb de temp sensor vervangen voor deze: http://www.applemacparts....sensor-cable-p-71667.html . Werkt nog steeds niet helemaal goed (tempuitlezing klopt niet). Echter kan ik wel handmatig de fanspeed aanpassen en loeit hij niet constant op 5500rpm
De Seagate 1TB schijf die erin zat heb ik eerst vervangen voor een Seagate 2TB Barracuda XT, de Seagate 1TB zit in een USB enclosure aan mn NAS als backup van de NAS. De Seagate 2TB zit in een Firewire enclosure en doet dienst als rauwe opslag van foto's (RAW) etc.
Ik heb gekozen voor de V+100 desktop upgrade bundle, waar netjes brackets bijzitten voor 2.5" > 3.5". Dat werkt perfect met de iMac.
2010 iMacs zijn iets anders, die hebben plek voor een SSD, maar dan moet er volgens mij een andere kabel in + een bracket voor de SSD. Inbouwen zou ook een stuk moeilijker zijn.
@RoyK
Ik vind hem ook aardig zwaar, maar ligt er maar net aan hoe sterk je bent. De gemiddelde nerd krijgt te weinig zonlicht en gaat ook te weinig naar de sportschool om spierballen te groeien. Zo ook ik, al ben ik al bruin van mezelf, dus dat scheelt
[ Voor 11% gewijzigd door aramdin op 18-02-2011 20:03 ]
haha, nou ik ben een papa van twee jonge kids a 13kg en 10kg die ik vaak dagelijks van hot naar her sjouw. Dat zal dus niet zo spannend zijn. Ik moet zeggen dat ik 13,5 kg niet zo heel veel vind. Hmm.. dilemma's elke keer weer haha
Tja, maar als je een kid tegen de trap beukt geneest ie wel weer...RoyK schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:19:
haha, nou ik ben een papa van twee jonge kids a 13kg en 10kg die ik vaak dagelijks van hot naar her sjouw. Dat zal dus niet zo spannend zijn. Ik moet zeggen dat ik 13,5 kg niet zo heel veel vind. Hmm.. dilemma's elke keer weer haha
Thx ja zag nu een duidelijke video waarin het losse kabels zijn dus het zal ind passen. Echter las ik ergens dat je iMac niet boot als de tempsensor niet aangesloten is. Nu zal dat volgens mij niet gaan omdat pins ontbreken bij een SSD. Of ik moet het fout hebben natuurlijk.aramdin schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:01:
@Quakie
Jow!
@RoyK
Ik wil het simpel houden en gewoon de 1tB eruit en een 120gig SSD erin. Firewire is ind snel zat voor dataopslag zoals fotos en homevideo's.
13,8 kilo vrij breed grote glazenplaat.RoyK schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:58:
Is de iMac 27" een beetje te tillen en eenvoudig te verplaatsen? Ik zit met een beetje gek verhaal. Ik werk normaal gesproken in de woonkamer op een laptop. Deze gaat vervangen worden door een echte pc, de iMac. Maar ik moet dan naar zolder verhuizen. Eigenlijk wil ik het liefst beneden blijven werken aan de eettafel. De laptop neem ik elke avond netjes mee naar boven met alle hebben en houden.
het is geen apparaat om mee te gaan sjouwen met regelmaat.
ik heb hem +/- 3 KM moeten sjouwen door utrecht! was niet leuk.
tis gewoon een apparaat dat je op 1 plek moet laten staan.
en verplaatsen indien echt noodzakelijk
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Verwijderd
Ik was inderdaad verdomd blij dat ik 'm in de auto had liggen
Die dag lag er nog allemaal ijs op straat waar ik de doos overheen kon schuiven, maar om 'm elke dag de trap op te sjouwen...ik zou het niet doen!
Ik moest vandaag 7 verdiepingen omhoog lopen met mijn 27". Ik was toen buiten adem, niet handig.
www.maartenlangelo.nl
Duidelijk, ik laat het idee varen.. haha. De geruchtenstroom komt ook op gang. De macbook Pro's zouden verscheept zijn naar de winkels.. Dus ik hoop dat ze niet lang meer wachten op nieuwe iMac nieuws. Want mijn huidige laptop gaat snel achteruit en zou het zonde vinden als ik nu een iMac koop, en een maand later een nieuw model in de showroom staat.
@RoyK,
Ik ken het, iets met hebzucht en niet kunnen wachten.
Ik ken het, iets met hebzucht en niet kunnen wachten.
Kijk! Daar hebben we wat aan. Nu wordt mijn vertex1 best warm, toch vertrouw ik er wel op dat de standaard fan een ssd wel koel houdt. Sowieso is laatste iMac versie een koele machine. Ik krijg hem zelfs met videobewerken niet zover dat hij zijn fans hoger inschakelt.aramdin schreef op zondag 20 februari 2011 @ 16:21:
Je kan het tempsensor probleem op 2 manieren oplossen, of een andere tempsensor kopen (relatief duur) of de pin "kortsluiten" zoals Apple het ook doet.
Nu hopen dat iFactors tech dienst gauw bij me terugkomt of ze het willen doen. Mijn vriendin blijft volhouden dat ik het beter kan uitbesteden
Ik kan niet wachten om een SSD erin te hebben. Twee vliegen, 1) sneller en 2) stiller want ik word soms gek van het geratel van die Seagate schrijf.
Ja wordt spannend deze week, hopelijk nieuwe MacBook (Pro's) en iMac versies:). Dan gaat het altijd weer kriebelen.
Np, het ligt er maar net aan hoe handig jij bent met computers fixen. Als je de juiste tools hebt gaat het sowieso een stuk sneller en zit je minder "te kloten".
Zuignappen zijn erg aan te raden, voorheen haalde ik de glasplaat los met een scherp aardappelschilmes. Met zuignappen is het veiliger en veel sneller uit te voeren. Een goed Torx 10 bitsetje (moet niet te breed zijn anders kan je de draai niet maken!) om het scherm los te schroeven.
De fan voor de HDD is direct gericht op de HDD, dus dat moet wel goed komen.
Zuignappen zijn erg aan te raden, voorheen haalde ik de glasplaat los met een scherp aardappelschilmes. Met zuignappen is het veiliger en veel sneller uit te voeren. Een goed Torx 10 bitsetje (moet niet te breed zijn anders kan je de draai niet maken!) om het scherm los te schroeven.
De fan voor de HDD is direct gericht op de HDD, dus dat moet wel goed komen.
Ik hoop dat Apple straks wat meer keuzes aanbied. Wat heb ik aan een 250GB SSD terwijl een 80GB al voldoende is met een terra hdd er naast. Scheelt behoorlijk in de prijs.
De TomTom zuignap is hiervoor prima te gebruikenaramdin schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:03:
haha schitterend, zat al te denken hoe ik daar aan moest komen maar 2 van zulke zuigers heb ik wel......
Ik zal mijn T setje nalopen the PH00 PH0 schroevendraaier is er ook niet echt best van, dus ik vermoed dat de rest ook wel bagger is.
Ik heb zojuist mijn vriendin gechanteerd dus ik heb "green light" om mijn iMac zelf open te maken ipv Apple reseller.
Enige wat ik aan een niet apple bak mist, is het zelf sleutelen aan je hardware:P
Nu even nog op onderzoek uit wat handig is, want ik neig er naar om hem op de plek van de DVD player te plaatsen. Ik heb al zo 2.5 adapter in mijn macbook zitten. Die past hopelijk ook in de iMac.
Dan laat ik de 1tB gewoon zitten als data disc en de Firewire disc als backup. Ik moet nog even onderzoeken of er performance issues zijn op die Sata poort. Er staat me iets van bij dat die niet volledige snelheid bezitten.
Nu zag ik tot mijn grote schrik dat een V100+ 128gig meer dan 300euro kost!! Ik dacht dat het inmiddels wel wat gezakt was met die SSDs maar dat is dus nog niet bij alle versies dus. Mijn Vertex1 120 was ook tegen de 400 euro, maar ben niet 2x gek;).. even uitzoeken wat er precies aan een Vertex2 in een Apple scheelt, die zijn een stuk goedkoper.
Ik zal mijn T setje nalopen the PH00 PH0 schroevendraaier is er ook niet echt best van, dus ik vermoed dat de rest ook wel bagger is.
Ik heb zojuist mijn vriendin gechanteerd dus ik heb "green light" om mijn iMac zelf open te maken ipv Apple reseller.
Enige wat ik aan een niet apple bak mist, is het zelf sleutelen aan je hardware:P
Nu even nog op onderzoek uit wat handig is, want ik neig er naar om hem op de plek van de DVD player te plaatsen. Ik heb al zo 2.5 adapter in mijn macbook zitten. Die past hopelijk ook in de iMac.
Dan laat ik de 1tB gewoon zitten als data disc en de Firewire disc als backup. Ik moet nog even onderzoeken of er performance issues zijn op die Sata poort. Er staat me iets van bij dat die niet volledige snelheid bezitten.
Nu zag ik tot mijn grote schrik dat een V100+ 128gig meer dan 300euro kost!! Ik dacht dat het inmiddels wel wat gezakt was met die SSDs maar dat is dus nog niet bij alle versies dus. Mijn Vertex1 120 was ook tegen de 400 euro, maar ben niet 2x gek;).. even uitzoeken wat er precies aan een Vertex2 in een Apple scheelt, die zijn een stuk goedkoper.
[ Voor 17% gewijzigd door Quakie op 21-02-2011 14:00 ]
Geen idee waar jij kijkt, maar de 128 gig V+100 is iets minder dan 250 euro:Quakie schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:56:
pricewatch: Kingston SSDNow V+ Series V2 SATA2 2.5 128GB
Jij hebt waarschijnlijk de schijf met data encryptie mogelijkheden bekeken?
Precies, die is net onder de 300 euro gedoken, zie de Kingston V+100E serie
pricewatch: Kingston SSDNow V+100E SVP100ES2/128G 128GB
pricewatch: Kingston SSDNow V+100E SVP100ES2/128G 128GB
Verwijderd
Vergeet niet dat je ook je keyboard en muis aan je Mac hebt zitten (kabel of bluetooth, het moet toch mee) en vaak ook andere apparaatjes... je iPod/iPad/iPhone ofzo, of in ieder geval het kabeltje daarvoor. En misschien speakers. Dus dat moet je ook steeds aan/af koppelen.RoyK schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:58:
Ik sleep regelmatig met mijn 24" van/naar het bureautje in de husikamer om een filmpje op de bank te kijken. Dat is maar 5 meter (horizontaal..) maar is toch elke keer een ondermening... "staat het krukje klaar? Ja! Ok hier kom ik!"
Oh sry had ik verkeerde te pakken:bassio schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:41:
[...]
Geen idee waar jij kijkt, maar de 128 gig V+100 is iets minder dan 250 euro:
pricewatch: Kingston SSDNow V+ Series V2 SATA2 2.5 128GB
Jij hebt waarschijnlijk de schijf met data encryptie mogelijkheden bekeken?
Wat is reden dat jullie voor die V100+ hebben gekozen? Want de Vertex2 180gig is goedkoper: En volgens mij sneller (onder windows dan )
http://tweakers.net/price...ii-25-inch-ssd-180gb.html
Ik kan niet gauw de issues vinden, iets met niet vinden van je partitie, maar volgens mij was dat op te vangen met sleep settings aan te passen dat ie niet gaat slapen als die niks te doen heeft.
Check even dit topic, daar vindt je alle info die je nodig hebt..:
Het SSD in je Apple topic
Meerdere mensen (waaronder ik) hadden een vertex, maar er zijn veel issues mee. Vandaar de Kingston
Het SSD in je Apple topic
Meerdere mensen (waaronder ik) hadden een vertex, maar er zijn veel issues mee. Vandaar de Kingston
Veel geruchten over macbook pro, maar niets over de iMac. Wacht er al een tijdje op, vind het zonde om er nu een aan te schaffen.RoyK schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:23:
Nou jongens, het is bijna maart. Als ik alle geruchten moet geloven gaat dat de maand van de Macbook Pro worden en de iMac!
Voor je kind doe je een zorgverzekering, voor je iMac apple careCopyCatz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:47:
[...]
Tja, maar als je een kid tegen de trap beukt geneest ie wel weer...
Ik denk dat deze twee machines redelijk met elkaar in lijn liggen. Immers is een iMac ook een uit elkaar gerukte laptop van binnen. Ik lees net een gerucht dat het OS van de macpro op een apparte SSD staat, los van de rest. Misschien gaat dit in de iMac ook gebeuren?DarkShadow schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:33:
[...]
Veel geruchten over macbook pro, maar niets over de iMac. Wacht er al een tijdje op, vind het zonde om er nu een aan te schaffen.
Ik heb nog nergens geruchten gelezen over de iMac. Deze is toch enkele maanden later geupdate dan de MBP. Voor diegene dIe aan t wachten zijn vrees ik dat het nog een maand of 2 gaat duren. Tot op het moment dat er grote partijen onderdelen gekocht worden, bijvoorbeeld een nieuw formaat scherm, weten we eigenlijk niets. Een andere goede aanwijzing kan het sterk afnemen van de voorraad zijn.
Zojuist is mij opgevallen dat mijn scherm niet voor de volle 100% gebruikt word. Helemaal bovenin heb ik een zwarte valk van een 3mm. Iemand enig idee hoe dit kan? Mijn res. staat op 1080 ingesteld, maar heb het idee dat het beeld niet helemaal gecentreerd staat, en dan ik dus aan der onderkant de 3mm er bij heb gekregen!
Er zijn wel degelijk geruchten over de iMacs. Zo verwachten ze uiteraard sandy bridge als krachtbron en komt er mogelijk een 3e model aan met een ander scherm formaat.Brm-G schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:02:
Ik heb nog nergens geruchten gelezen over de iMac. Deze is toch enkele maanden later geupdate dan de MBP. Voor diegene dIe aan t wachten zijn vrees ik dat het nog een maand of 2 gaat duren. Tot op het moment dat er grote partijen onderdelen gekocht worden, bijvoorbeeld een nieuw formaat scherm, weten we eigenlijk niets. Een andere goede aanwijzing kan het sterk afnemen van de voorraad zijn.
Lees op meerdere sites met zoekterm '2011 imac release march' dat er wat in maart aan gaat komen, maar het is nog niet echt duidelijk wat er precies komt. Ik ben van plan om een iMac aan te schaffen, dus ik wacht nog wel even voor nieuwe berichten in maart.
nog een tip: http://buyersguide.macrumors.com/#iMac
nog een tip: http://buyersguide.macrumors.com/#iMac
[ Voor 9% gewijzigd door Motabeatz op 22-02-2011 16:20 ]
motabeatz.com
Ben benieuwd wat ze gaan updaten, misschien naar 30"? Vind 27" wel prima, dus hoop eigenlijk niet dat die vervalt. Denk dat er wel Sandy Bridge in komt.
motabeatz.com
Ik heb het gat tussen 21.5" en 27" steeds groot gevonden gevonden dus ik denk eigenlijk dat ze er eentje gaan toevoegen of dat ze de 21.5" vervangen. Persoonlijk vind ik 30" voor je neus te groot. Thuis doe ik het met een 24" en op het werk met een 27", en groter vind ik echt zinloos. Een hogere resolutie mag wel altijdNickySantoro schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 12:32:
Ben benieuwd wat ze gaan updaten, misschien naar 30"? Vind 27" wel prima
Is er iemand die mij kan helpen om van mijn zwarte balk af te komen?
Als ik mijn scherm omdraai via de instellingen van CCC dan blijft de balk ook boven in het scherm zitten, en draait die niet mee.Zojuist is mij opgevallen dat mijn scherm niet voor de volle 100% gebruikt word. Helemaal bovenin heb ik een zwarte valk van een 3mm. Iemand enig idee hoe dit kan? Mijn res. staat op 1080 ingesteld, maar heb het idee dat het beeld niet helemaal gecentreerd staat, en dan ik dus aan der onderkant de 3mm er bij heb gekregen!
[ Voor 13% gewijzigd door GerritGekke op 23-02-2011 13:14 ]
Balen, net een iMac 27" i5 op gehaald, zit er in het midden 1 irritante dode rode pixel.
Je kunt er echt niet omheen, morgen maar eens bellen met Amac.
Ik heb een groene, iets boven halverwege verticaal, op 2/3e van linkerrand scherm. Ik had echt geen zin om er moeite in te steken en ik zie hem nauwelijks.macmouse schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:35:
Balen, net een iMac 27" i5 op gehaald, zit er in het midden 1 irritante dode rode pixel.
Iedereen heeft die 3mm, komt vooral door je kijkhoek, is letterlijk het einde van het scherm, niks aan de hand dus. (ik heb het ookGerritGekke schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 13:12:
Is er iemand die mij kan helpen om van mijn zwarte balk af te komen?
[...]
Als ik mijn scherm omdraai via de instellingen van CCC dan blijft de balk ook boven in het scherm zitten, en draait die niet mee.
Als de nieuwe uitvoering komt, wordt die dan niet duurder? Ik kan nu bij Saturn mee 15% korting kopen. Tsja dat scheelt toch ook weer een hoop op de 27 inch i5 of i7. En ja dan maar de keuZe maken wordt het de 5 of de 7, of toch maat een kleinerscherm met i3 voor bijna 900 euro minder
Tja, tis en blijft Apple, dus standaard zal het wel weer iets duurder zijn, en dan maakt de stap van 15% korting nu het prijsverschil flink.
Maar weet je, dat is elke keer. Pak je korting en ga ervoor! Ik ben zeer tevreden met mijn Mac, ik werk op m'n stage op een 21inch i3 (basismodel) en thuis op de 27 i5. Bevalt me beiden prima. Mijn vriendin zegt nooit een 27inch te willen, vanwege de prijs en het is volgens haar te groot. Ik vind het fijn omdat ik veel puin tegelijk op m'n scherm heb.
Performance van het volgende model maakt het prijsverschil dat gaat komen niet goed. Pak je korting, die is groter dan de korting die ik had via de TU Delft shop.
Maar weet je, dat is elke keer. Pak je korting en ga ervoor! Ik ben zeer tevreden met mijn Mac, ik werk op m'n stage op een 21inch i3 (basismodel) en thuis op de 27 i5. Bevalt me beiden prima. Mijn vriendin zegt nooit een 27inch te willen, vanwege de prijs en het is volgens haar te groot. Ik vind het fijn omdat ik veel puin tegelijk op m'n scherm heb.
Performance van het volgende model maakt het prijsverschil dat gaat komen niet goed. Pak je korting, die is groter dan de korting die ik had via de TU Delft shop.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik zou eigenlijk hopen dat het goedkoper wordt, want bij de vorige update stegen de prijzen ineens behoorlijk. Toen was de dollar/euro verhouding het excuus maar inmiddels is dat al lang achterhaald.nimie schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:57:
Als de nieuwe uitvoering komt, wordt die dan niet duurder?
Ik zit in een nieuwe kamer. En ik merk toch dat de standaard imac speakers te kort komen. Wat kunnen jullie me voor speakerset (2.1) aanraden. (Ik luister echt naar van alle soorten muziek)
realityalways start as a dream
Speakerset die matched bij je iMacDFC-Neo schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:58:
Ik zit in een nieuwe kamer. En ik merk toch dat de standaard imac speakers te kort komen. Wat kunnen jullie me voor speakerset (2.1) aanraden. (Ik luister echt naar van alle soorten muziek)
De Logitech z-2300 heb ik zelf bij mijn 20" staan. Vind ze er heel mooi bij passen. Zelfde kleur stelling, licht gekanteld, volume/bass apart te regelen en mooi geluid.
EDIT
zie net dat de z-2300 vervangen is voor de z623. Jammer want die ziet er niet zo mooi uit.
EDIT
zie net dat de z-2300 vervangen is voor de z623. Jammer want die ziet er niet zo mooi uit.
[ Voor 22% gewijzigd door Nico111 op 24-02-2011 08:57 ]
Ik krijg vandaag de AudioEngine A2's binnen. Een 2.0 set, maar de set krijgt unaniem goede waarderingen in reviews. Kost dan wel weer wat.DFC-Neo schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:58:
In september is heel de PC markt gestegen in prijs, Apple was gewoon de laatste die het deed. De hardwarefabrikanten vroegen ineens veel hogere prijzen.Exirion schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:33:
[...]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ik zou eigenlijk hopen dat het goedkoper wordt, want bij de vorige update stegen de prijzen ineens behoorlijk. Toen was de dollar/euro verhouding het excuus maar inmiddels is dat al lang achterhaald.
Bedankt voor je reactie, wel apart want het lijkt me nog wel een stuk paneel.sebastius schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:43:
[...]
Iedereen heeft die 3mm, komt vooral door je kijkhoek, is letterlijk het einde van het scherm, niks aan de hand dus. (ik heb het ook)
Het hoort hier eigenlijk niet thuis,maar ik zou gaan voor AudioEngine A5.Mocht je hier nog te weinig bas in vinden kan je bijpassende sub kopen.Top speakers.DFC-Neo schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:58:
Verwijderd
Vraag:
Komt niet echt duidelijk een verhaal uit van de reviews
ALs ik een Firewire 800 HD extern raid aansluit en laat hem daarop booten is dat ding dan sneller dan de standaard harddisk die nu in mijn IMAC zit
Thenks
Komt niet echt duidelijk een verhaal uit van de reviews
ALs ik een Firewire 800 HD extern raid aansluit en laat hem daarop booten is dat ding dan sneller dan de standaard harddisk die nu in mijn IMAC zit
Thenks
Wat ik onlangs las is dat de doorvoer van de HDD beperkend is. Als de HDD de bus niet kan volproppen (800 Mbit) dan is de HDD de beperkende factor, anders de Firewire poort. Ik meen dat ze tegenwoordig snellere HDD's hebben dan 800 Mbit dus ook de interne HDD van de iMac is dan sneller dan een externe.
Het interessante was wel dat wanneer men een SDD aan de firewire800 hing men wel degelijk winst pakte. Door de lage toegangstijd enzovoort merkte men wel gevoelsmatig significant verschil door OSX van een externe SDD te booten. Wanneer de SDD met 800 Mbit wordt leeggetrokken merk je geen verschil maar de vele nonsequentiele bestandjes kan de SDD veel beter oproepen waar je dus je verschil pakt.
Voor snelheid zou je dus beter een externe SDD van 40 GB kunnen kopen en deze aan de firewire800 hangen en daar je OSX aan hangen. Of beter, deze daisychainen met andere grote HDD's
Het interessante was wel dat wanneer men een SDD aan de firewire800 hing men wel degelijk winst pakte. Door de lage toegangstijd enzovoort merkte men wel gevoelsmatig significant verschil door OSX van een externe SDD te booten. Wanneer de SDD met 800 Mbit wordt leeggetrokken merk je geen verschil maar de vele nonsequentiele bestandjes kan de SDD veel beter oproepen waar je dus je verschil pakt.
Voor snelheid zou je dus beter een externe SDD van 40 GB kunnen kopen en deze aan de firewire800 hangen en daar je OSX aan hangen. Of beter, deze daisychainen met andere grote HDD's
Helaas is er vandaag met geen woord gerept over de iMac tijdens de launch van de iPad2, zover ik kan lezen. Ik had gehoopt dat er wat info naar buiten zou komen
Verwijderd
Heb nu een WD externe HD gekocht firewire 800. Daarop heb ik nu mijn parallels images ( windows 7) op draaien en dat is werkelijk een groot verschil in vergelijking met de zaak op dezelfde harde schijf
Binnen de prestaties classificieren in windows staat nu bij harde schijf een 7 en dat was een 4
Binnen de prestaties classificieren in windows staat nu bij harde schijf een 7 en dat was een 4
Hmm heeft er iemand al meer nieuws over de release van de nieuwe iMacs? Ik sta op het punt om er eentje aan te schaffen maar als volgende maand nieuwe komen dan wacht ik wel even
Van macrumors wordt ik niet veel wijzer...
Ik zit er ook op te wachten! Als ik het macrumors forum lees, lijken de meeste mensen te denken dat het april/mei gaat worden. Maar volgens mij zijn er niet echt concrete aanwijzingen.BertP schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:50:
Hmm heeft er iemand al meer nieuws over de release van de nieuwe iMacs? Ik sta op het punt om er eentje aan te schaffen maar als volgende maand nieuwe komen dan wacht ik wel evenVan macrumors wordt ik niet veel wijzer...
Ja ik volg macrumors ook, ik had gehoopt dat bij de update van de iPad er ook meer bekend zou worden over de update van iMac.
Misschien komt er een 24", maar ook als de nieuwe serie komt worden de oude goedkoper...
Misschien komt er een 24", maar ook als de nieuwe serie komt worden de oude goedkoper...
Op zich zijn 21 en 27 inch prima maten. 21 voor de instapper/beperkte ruimte, 27 voor de mensen die wat meer luxe willen. Ik verwacht ook geen terugkeer van de 24'er. Enige upgrade die ik zie is naar dat Sandy Bridges verhaal en Thunderbolt. Ikzelf heb een ?2010? iMac, ben er prima tevreden over, snel zat. 'Oude' Model is wat mij betreft ook een onzin term. Het vorige model klinkt beterBertP schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:03:
Ja ik volg macrumors ook, ik had gehoopt dat bij de update van de iPad er ook meer bekend zou worden over de update van iMac.
[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 03-03-2011 22:22 ]
Ik wil ook een 27", heb sinds kort mn eigen studio'tje en maak voor mkb'ers websites en met mn DTP opleiding kan ik nog wat mensen blij maken. Een 27" is dus voor mij mooi. Het zou gunstig zijn als de 27" quad core met 120 euro in prijs zou dalen. Overigens denk ik dat als je hem nu koopt hij makkelijk tot 2015 mee kan.
Ik verwacht ook meer keuzes in ssd schijfjes. In combi met een sb i7 natuurlijk een beest. Ik hoop ook dat ze er een beter gfx kaartje tegenaan gooien.
Maar goed, nog 2/3 maanden wachten dus of zijn er indicaties dat het nog maar een maandje gaat duren?
Ik weet het simpelweg niet. Ik wacht er nog even. Een aanchaf van haast ruggen dus ik ben op mijn hoeden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8