• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-12 13:52
Ik heb even gezocht maar ik kan geen antwoord op mijn vraag vinden. Ik vraag me namelijk af of het in OS X mogelijk is om de SSD in de iMac te gebruiken voor het systeem, en dan /Users/<gebruiker> op de HDD te plaatsen. Mijn laatste ervaring hiermee was met een PowerMac G5 waar ik 2 schijven in had zitten, en dit was niet te combineren zonder een vorm van software RAID :( Als dit niet kan dan hoeft er voor mij geen SSD in namelijk.

Dus, weet iemand of het mogelijk is om alles behalve /Users op de SSD te zetten in OS X?

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12 01:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Xudonax schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:28:
Ik heb even gezocht maar ik kan geen antwoord op mijn vraag vinden. Ik vraag me namelijk af of het in OS X mogelijk is om de SSD in de iMac te gebruiken voor het systeem, en dan /Users/<gebruiker> op de HDD te plaatsen. Mijn laatste ervaring hiermee was met een PowerMac G5 waar ik 2 schijven in had zitten, en dit was niet te combineren zonder een vorm van software RAID :( Als dit niet kan dan hoeft er voor mij geen SSD in namelijk.

Dus, weet iemand of het mogelijk is om alles behalve /Users op de SSD te zetten in OS X?
Eerste hit op Google.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

BertP schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:02:
Ik wil ook een 27", heb sinds kort mn eigen studio'tje en maak voor mkb'ers websites en met mn DTP opleiding kan ik nog wat mensen blij maken. Een 27" is dus voor mij mooi. Het zou gunstig zijn als de 27" quad core met 120 euro in prijs zou dalen. Overigens denk ik dat als je hem nu koopt hij makkelijk tot 2015 mee kan.
Vergeet alleen niet dat de nieuwe Sandy Bridges de oudere i7's ver achter zich laten.

Een SB i5 is sneller dan de i7 die nu in de quadcore zit, dus al zou de vorige met 120 euro dalen, dan nog zou ik voor een nieuwe i5 gaan, die waarschijnlijk nog goedkoper is ;)

Sandy Bridge is een goede reden even te wachten met het aanschaffen van een nieuwe iMac als je het mij vraagt. Het is een van de grootste CPU-upgrades in tijden.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 04-03-2011 11:04 ]

• Xudonax
  • Laatst online: 09-12 13:52
Bedankt, ik geloof dat ik eens een cursus Googlen moet gaan volgen :)

• BertP
  • Laatst online: 14-12 22:17
Bosmonster schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:03:
[...]

Vergeet alleen niet dat de nieuwe Sandy Bridges de oudere i7's ver achter zich laten.

Een SB i5 is sneller dan de i7 die nu in de quadcore zit, dus al zou de vorige met 120 euro dalen, dan nog zou ik voor een nieuwe i5 gaan, die waarschijnlijk nog goedkoper is ;)

Sandy Bridge is een goede reden even te wachten met het aanschaffen van een nieuwe iMac als je het mij vraagt. Het is een van de grootste CPU-upgrades in tijden.
Hmm dat is dan inderdaad wel de moeite waard om even op te wachten. Als de nieuwe i5 sneller is dan de huidige quad-core i7, en de prijs blijft 1699, dan is dat natuurlijk heel erg gunstig. Ik ga het eens goed volgen allemaal! Thnx voor de info in ieder geval.

/edit:

http://t-gaap.com/2011/1/26/imac-refresh-due-in-march

[ Voor 3% gewijzigd door BertP op 04-03-2011 11:29 ]

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Is die manier niet een beetje ouderwets en vooral erg omslachtig? Leuk om een eerste hit te geven van google maar het kan veel makkelijker en veiliger.

Het is namelijk gewoon in te stellen via "Systeemvoorkeuren" -> "Accounts".

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-12 20:04

RoyK

Hobby tekenaar

BertP schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:25:
[...]

Hmm dat is dan inderdaad wel de moeite waard om even op te wachten. Als de nieuwe i5 sneller is dan de huidige quad-core i7, en de prijs blijft 1699, dan is dat natuurlijk heel erg gunstig. Ik ga het eens goed volgen allemaal! Thnx voor de info in ieder geval.

/edit:

En als er meer keuze is dan enkel een 256mb SSD die 800 euro kost.. maar ook een 60 gig beschikbaar komt.. dan gaat het echt heel snel. Daar kan je toch nog wel even op wachten? :)

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 04-03-2011 11:57 ]

Mijn portfolio op Instagram

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:42
BertP schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:25:
[...]

/edit:

Ikzelf ga ook een nieuwe imac 27" kopen, maar wou dit al in januari doen toen de verhuizing net klaar was.
Heb toen ook goed nagedacht en het wachten op de nieuwe sandy bridge modelen.
Kan ik eventueel even doorsparen voor een SSD erbij en het in 1x goed doen met het 2011 model :)

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:17

HellBeast

Oh My GoT!

Ik had er ook over getwijfeld, maar toch een 27" i5 nu al aangeschafd. Ik denk dat het ook uitmaakt wat je precies met je Imac wilt. Mijn gebruik is: Internet, Mail, foto's bewerken, usenet download + uitpakken. NFS server voor mijn Xtreamer, foto bewerking met Adobe Photoshop. Verder doe ik er niks bijzonders mee. Ik had dus met het model van 2007 ook nog uit de voeten gekund bij wijze van.

Beauty is in the eye of the beerholder

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat is ook zo HellBeast. Als ik naar mezelf kijk werk ik erg veel in Photoshop. Mijn tekeningen groeien soms tot een 1gig op qua gewicht.. en bij een groot document, zeg een A1 zijn bewegingen met een kwast (blijkbaar) een zeer intensief paardenkracht klusje. Ik kan dus wel een Sandry Bridge gebruiken. En prettig om te zien dat de sb i5 net zo snel al dan niet sneller is dan de huidige i7. Dat maakt het heel interessant om voor deze versie straks te gaan en de euros die ik bespaar naar een i7 toe investeer in een SSD misschien van 8 naar 16gb geheugen

• zAo
  • Laatst online: 02-12 01:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Mick1990 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:50:
[...]
Is die manier niet een beetje ouderwets en vooral erg omslachtig? Leuk om een eerste hit te geven van google maar het kan veel makkelijker en veiliger.

Het is namelijk gewoon in te stellen via "Systeemvoorkeuren" -> "Accounts".
Interessant. Wat moet je daarna doen? :?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:29

ThunderNet

Flits!

RoyK schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:45:
Dat is ook zo HellBeast. Als ik naar mezelf kijk werk ik erg veel in Photoshop. Mijn tekeningen groeien soms tot een 1gig op qua gewicht.. en bij een groot document, zeg een A1 zijn bewegingen met een kwast (blijkbaar) een zeer intensief paardenkracht klusje. Ik kan dus wel een Sandry Bridge gebruiken. En prettig om te zien dat de sb i5 net zo snel al dan niet sneller is dan de huidige i7. Dat maakt het heel interessant om voor deze versie straks te gaan en de euros die ik bespaar naar een i7 toe investeer in een SSD misschien van 8 naar 16gb geheugen
als je puur echt tekeningen maakt.. Is een programma wat daarop gericht is niet een veel betere investering?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:46

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Nu nog exact passend maken zodat DVD en SD spelers uitlijnen met de buitenkant :P

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ThunderNet schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:36:
[...]

als je puur echt tekeningen maakt.. Is een programma wat daarop gericht is niet een veel betere investering?
Een ander programma? Waarom zou ik. I love photoshop! Ik beheers het tot in de puntjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:32:
Mijn iMac is volgens mij sinds de update van 10.6.6 enorm traag, ik heb hem geheel opnieuw geinstalleerd en blijf het probleem houden. Hij hangt gewoon een seconde als ik bijv van een form naar een ander form tab, als een webpagina lang laad dan kan ik eigenlijk verder ook zo goed als niks doen met het systeem. Klinkt iemand dit bekend?
5 weken verder en ik heb al getwijfeld of ik niet gewoon een pc ga halen voorlopig want ik word er moe van.

Ik heb inmiddels 3x osx er op gezet, met updates, zonder udpates, bootcamp, windows xp, windows 7.
Onder elk OS blijf ik hickups hebben en ik vermoed dat er iets met m'n schijf aan de hand is....
Volgens zo'n smart tool valt alles echter binnen de marge.

Wie weet een tool waarmee ik die HD zou testen met referentie waarden?

Tis overigens een 27" i3 3.2 met 4gb van september.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:51

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 02:14:
[...]

5 weken verder en ik heb al getwijfeld of ik niet gewoon een pc ga halen voorlopig want ik word er moe van.

Ik heb inmiddels 3x osx er op gezet, met updates, zonder udpates, bootcamp, windows xp, windows 7.
Onder elk OS blijf ik hickups hebben en ik vermoed dat er iets met m'n schijf aan de hand is....
Volgens zo'n smart tool valt alles echter binnen de marge.

Wie weet een tool waarmee ik die HD zou testen met referentie waarden?

Tis overigens een 27" i3 3.2 met 4gb van september.
Als je het met zowel OS X als windows hebt zou ik even bij de dealer langs gaan!
Je zit nog ruim in de garantie, geen reden om dit niet te laten nakijken. Klinkt als een hardware probleem namelijk.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-12 21:40

GerritGekke

Gamechanger

Naast de Windows op mijn imac kijk ik ook zo af en toe op Osx omdat het toch ook wel een leuk Os is. Maar ik kan maar niet wennen aan de font. Overal waar je kijkt heb je de standaard (naar mijn mening) wazige font. Als ik naar t.net ga krijg ik de font, als ik programma`s open, overal kom je het tegen. Is het ook mogelijk om dit UIT te schakelen en dat de browser zijn eigen font laad etc?

 Karma

• sebastius

sebastius

Wazig font? Ik heb echt nog nooit last gehad van een wazig font :P

• Montana
  • Laatst online: 15-12 21:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

GerritGekke schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:44:
Naast de Windows op mijn imac kijk ik ook zo af en toe op Osx omdat het toch ook wel een leuk Os is. Maar ik kan maar niet wennen aan de font. Overal waar je kijkt heb je de standaard (naar mijn mening) wazige font. Als ik naar t.net ga krijg ik de font, als ik programma`s open, overal kom je het tegen. Is het ook mogelijk om dit UIT te schakelen en dat de browser zijn eigen font laad etc?
Wel de juiste (maximale) resolutie ingesteld?

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:21
Ik heb links boven in mijn scherm je ziet het vooral goed op wit vreemde vlekken onder het glas zitten..
Weet iemand wat dit kan zijn.. ik heb er geprobeerd foto's van te maken..

Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/IMG_2744.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/IMG_2745.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/IMG_2746.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/IMG_2748.JPG

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Montana
  • Laatst online: 15-12 21:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

robbinonline schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:13:
Ik heb links boven in mijn scherm je ziet het vooral goed op wit vreemde vlekken onder het glas zitten..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Volgens mij gewoon aanslag, glasplaat er even afhalen en schoonmaken.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• sebastius

sebastius

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Is het nou een iMac of een MacBook Pro? :P Maar dit is volgens mij gewoon je achtergrond, zet die es op zwart?

Verwijderd

is een issue met imacs, ik heb het ook bij het booten, na verloop van tijd trekt het wat weg als het scherm warm word.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Montana schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:23:
Volgens mij gewoon aanslag, glasplaat er even afhalen en schoonmaken.
Lijkt me ook ja. Bij rokers kan het nog wel eens rookaanslag zijn. Verder krijg je na verloop van tijd altijd wat stof/vuil achter het glas dat door de ventilatie naar binnen gezogen is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• robbinonline
Ik heb de glasplaat er even afgehaald en het scherm en de glasplaat schoongeveegd.
Maar het help helaas niet lijkt wel ingebrand ofzo.. Deze mac is pas 5 maanden oud en ik rook niet..

De onderstaanden foto's zijn allemaal zonder glasplaat en na het poetsen..
Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/IMG_2751.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/IMG_2754.JPG

Afbeeldingslocatie: http://bestandjes.nl/images/IMG_2756.JPG

@ sebastius
Zoals je in het mbp topic kan lezen had ik het bericht per ongeluk daar geplaats

[ Voor 10% gewijzigd door robbinonline op 06-03-2011 15:48 ]

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Nog garantie ? Binnenbrengen voor reparatie zou ik doen.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:31
Weet je echt zeker dat dat niet gewoon een wolkje is op je achtergrondfoto? Je hebt immers eens transparante menubalk.

^ Wat hij zegt.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je 'm helemaal uitzet en een beetje tegen het licht in op je panel kijkt, zie je die vlekken dan ook? Dan is het iets wat op de folie van je panel zit. Zoniet, dan zit het echt in het panel en moet je garantie claimen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 21:23
Z-Dragon schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:07:
Weet je echt zeker dat dat niet gewoon een wolkje is op je achtergrondfoto? Je hebt immers eens transparante menubalk.
Hoe vaak gaan mensen dit nog herhalen? Je ziet het toch ook bij menu's enzo, die zijn niet doorzichtig.

The devil is in the details.

• Z-Dragon

^ Wat hij zegt.

• Hahn
Wat ben je toch grappig :D

Bij jou zie je alleen in die balk bovenin een kleurtje, bij de foto's van robbinonline zie ik over heel het scherm vlekken, ook in het browserscherm bijvoorbeeld.

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

sebastius schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:06:
Wazig font? Ik heb echt nog nooit last gehad van een wazig font :P
Het is op leest/kijkt op een of andere manier lang niet zo fijn als bij Windows.
Montana schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:10:
[...]
Wel de juiste (maximale) resolutie ingesteld?
Hij staat op max. 1080 (21,5 inch).

Maar is het ook mogelijk om de automatisch standaard font uit te schakelen?

 Karma

• Z-Dragon
Hahn schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:25:
[...]

Wat ben je toch grappig :D

Bij jou zie je alleen in die balk bovenin een kleurtje, bij de foto's van robbinonline zie ik over heel het scherm vlekken, ook in het browserscherm bijvoorbeeld.
Wat ben je toch een zeur. :D

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hij brengt het nadrukkelijk als een probleem linksboven in zijn scherm en vestigt nog eens extra de aandacht op hetzelfde plekje in zijn menubalk. En dan vind jij het vreemd dat er een reactie volgt als die van mij? Verder valt mij niets op wat niet gewoon een oneffenheid in de foto kan zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Z-Dragon op 06-03-2011 16:32 ]

^ Wat hij zegt.

• robbinonline
Ja garantie heb ik nog.. word toch mn iMac 2 weken missen denk ik..

• Hahn
Z-Dragon schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:30:
[...]

Wat ben je toch een zeur. :D
Omdat ik uitleg wat jij niet lijkt te snappen? 8)7
[...]
Hij brengt het nadrukkelijk als een probleem linksboven in zijn scherm en vestigt nog eens extra de aandacht op hetzelfde plekje. En dan vind jij het vreemd dat er een reactie volgt als die van mij? Verder valt mij niets op wat niet gewoon een oneffenheid in de foto kan zijn.
Dat vind ik vreemd ja, want die foto's zijn al van de linkerbovenhoek van zijn scherm, dus je ziet zijn probleem op héél de foto. Jij gaat vervolgens nog eens linksboven zitten kijken, op de foto van de linkerbovenhoek dus, maar daar doelt 'ie niet op.

Speciaal voor jou:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ePAAFZf3rcCsPLp3d1x1BeE9/full.jpg

Groen = het probleem
Rood = waar jij kijkt

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 06-03-2011 16:39 ]

• Z-Dragon
Omdat je me belachelijk maakt omdat ik hem attendeer op een hele simpele mogelijkheid. Kennelijk hebben we een verschillende opvatting over wat linksboven in het scherm is, maar tot twee keer toe staat zijn pijltje in de menubalk. De foto's zijn niet van al te beste kwaliteit, dus de rest kan gewoon vuil zijn op het scherm i.c.m. JPEG-compressie of wat dan ook. Dat is bij het plekje waar ik het over had duidelijk niet het geval. En als ik 'de zoveelste' zou zijn die dit aangeeft, ben ik dus niet de enige die er zo over denkt... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Z-Dragon op 06-03-2011 16:39 ]

^ Wat hij zegt.

• Hahn
Z-Dragon schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:38:
Omdat je me belachelijk maakt omdat ik hem attendeer op een hele simpele mogelijkheid. Kennelijk hebben we een verschillende opvatting over wat linksboven in het scherm is, maar tot twee keer toe staat zijn pijltje in de menubalk. De foto's zijn niet van al te beste kwaliteit, dus de rest kan gewoon vuil zijn i.c.m. JPEG-compressie of wat dan ook. Dat is bij het plekje waar ik het over had duidelijk niet het geval. En als ik 'de zoveelste' zou zijn die dit aangeeft, ben ik dus niet de enige die er zo over denkt... ;)
Ik maak je belachelijk? Ik zeg dat je het probleem ook ergens anders ziet dan waar jij zegt dat het zit, daar reageer jij 'grappig' op met een screenshot, dus daar reageer ik ook weer 'grappig' op terug :)

Maar zie plaatje in m'n vorige post, nu moge het wel duidelijk zijn lijkt me.

• Z-Dragon
Hahn schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:08:
[...]

Hoe vaak gaan mensen dit nog herhalen? Je ziet het toch ook bij menu's enzo, die zijn niet doorzichtig.
Dan hebben we zeker ook een ander idee over wat menu's zijn. Jouw bovenstaande post bevestigde voor mij juist dat we het over hetzelfde hadden. Maar goed, als het wel degelijk om die zwarte plekken gaat, heb je natuurlijk hartstikke gelijk dat dat niks met de achtergrond te maken kan hebben. Hoe dan ook lijkt me de kous nu wel af.

^ Wat hij zegt.

• Hahn
Z-Dragon schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:45:
[...]
Dan hebben we zeker ook een ander idee over wat menu's zijn.
Menu is voor mij niet die balk bovenin, voor jou blijkbaar wel. Ik wist niet precies hoe ik het wel moest noemen, dus excuses voor onduidelijkheid. Met menu's bedoelde ik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m1Oz8ZhzdPuyVG7aDoX0jNUU/full.jpg
Jouw bovenstaande post bevestigde voor mij juist dat we het over hetzelfde hadden.
Hadden we dus niet :P

Het ging om die vlekken.

• Z-Dragon
Apple noemt dat de sidebar. Blij dat we eruit zijn. :)

^ Wat hij zegt.

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Wikipedia: Image persistence

Heeft mijn iMac 24 inch ook heel veel last van vooral bij grijze tinten, trekt weer weg naar verloop van tijd.
Dit duurt wel even en is dus wel storend aanwezig.
Die aanslag op de glasplaat komt ook bij niet rokers voor volgens mijn dealer.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:32

Zjemm

...

Even een MACnoob vraagje:

als ik een dmg bestand koop/download/whatever en ik dubbel klik die, dan word dit bestand gemount.

je kan dan (meestal) vervolgens de app in de applications folder slepen en de software starten.

heel leuk, maar gebeurd er onder water nog iets? worden er (ik kom van windows) bijvoorbeeld extra bestanden ergens weg gezet?

in windows zie je vaak nog zaken in de application data folder gezet worden of in een systeem map van windows? ik heb het nog niet kunnen ontdekken behalve dan bij de installatie van office for mac

opensecure.nl

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 12:18
Zjemm schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:43:

als ik een dmg bestand koop/download/whatever en ik dubbel klik die, dan word dit bestand gemount.

je kan dan (meestal) vervolgens de app in de applications folder slepen en de software starten.

heel leuk, maar gebeurd er onder water nog iets? worden er (ik kom van windows) bijvoorbeeld extra bestanden ergens weg gezet?

in windows zie je vaak nog zaken in de application data folder gezet worden of in een systeem map van windows? ik heb het nog niet kunnen ontdekken behalve dan bij de installatie van office for mac
Nee, alle bestanden zitten gewoon in dat .app bestand

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Het kan wel zijn dat bij het opstarten van de app die settings of cache wegschijft bijvoorbeeld, maar dat gebeurt altijd op standaard plekken.

Onder OS X is dat gelukkig allemaal wat meer gestandaardiseerd (of de developers zijn beter) dan onder Windows.

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-12 09:06
OK, ik word op dit moment echt gek van mijn iMac....
Wil ongelofelijk graag in Windows opstarten (bootcamp) maar na het ongeveer 40x geprobeerd te hebben start hij telkens op in osX. Ik sta bijna op het punt om de Mac gewoon maar te verkopen....

Het heeft het altijd gedaan en plotseling niet meer. Een wired toetsenbord wordt niet herkend en het wireless Apple toetsenbord is volledig opgeladen. iemand enig idee ??

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12 21:52
Ik heb hier ook altijd last van, tijdens het booten van een DVD. Kan iemand uitleggen wanneer je PRECIES op de toetsencombi´s moet drukken? Is dat voor of na het opstart geluid? En moet je eenmaal de combin indrukken of ingedrukt houden?

[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 08-03-2011 22:27 ]

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-12 18:37

Step

step@tweakers.net#

Gewoon Option (Alt) inhouden... werkt hier altijd prima, is nog maar 0 keer fout gegaan... :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:49
Gewoon een beetje op < alt/option > drukken, heb hier ook altijd moeite mee. Vandaar dat ik gewoon kies voor opstartschijf in OS X en dan herstarten ;p. Dan boot hij tenminste wel gewoon wat ik wil.

• wishmasterUT2k4
Ja hier eerst ook... alleen ik probeer het nu al vanaf de 30e minuut van Barcelona - Arsenal en nog kom ik niet in het selectie 'menu' Ik snap best dat sommige mensen problemen hebben met hun woede in te houden, haha

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik overweeg de overstap te maken naar een iMac :7
Toch heb ik enkele vragen:

Met name Excel is voor mij heel belangrijk. Een tijdje heb ik OpenOffice gebruikt en dit werkte toch wel heel anders en reeds gemaakte bestanden dienden opnieuw gemaakt te worden...
Hoe gaat dit met Excel in Office for Mac? Blijven macro's ook gewoon werken?

Mijn telefoon (WM6.5) is mijn buddy. Alles wat in Outlook staat, staat ook op mijn PDAfoon.
Met name het syncen van contacten en agenda is voor mij belangrijk. Ik overweeg ook een andere telefoon te kopen; op iOS of Android. Zijn deze toestellen goed te syncen i.c.m. Outlook op OSx?
Dan bedoel de sync van device direct gekoppeld aan de iMac, ik gebruik liever geen cloud en dus ook niet Google Calendar.

• Mini Poeper
Ik begrijp dat de iPhone en Android toestellen prima syncen met iCal. Ook met Outlook?
Wat is de beste keus (icm bovenstaande); Aindroid of iPhone?

Of is Thunderbird met Lightning een beter alternatief icm iPhone of Android toestel?

[ Voor 22% gewijzigd door Mini Poeper op 09-03-2011 04:12 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Zjemm schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:43:

Die dingen komen terecht in ~/Library/preferences en ~/Library/ApplicationSupport. Als tijdens de installatie om administrator credentials wordt gevraagd, is dat vaak omdat er iets naar /Library of /System moet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:20

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

c
Mini Poeper schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 02:15:
Ik overweeg de overstap te maken naar een iMac :7
Toch heb ik enkele vragen:

Met name Excel is voor mij heel belangrijk. Een tijdje heb ik OpenOffice gebruikt en dit werkte toch wel heel anders en reeds gemaakte bestanden dienden opnieuw gemaakt te worden...
Hoe gaat dit met Excel in Office for Mac? Blijven macro's ook gewoon werken?

Mijn telefoon (WM6.5) is mijn buddy. Alles wat in Outlook staat, staat ook op mijn PDAfoon.
Met name het syncen van contacten en agenda is voor mij belangrijk. Ik overweeg ook een andere telefoon te kopen; op iOS of Android. Zijn deze toestellen goed te syncen i.c.m. Outlook op OSx?
Dan bedoel de sync van device direct gekoppeld aan de iMac, ik gebruik liever geen cloud en dus ook niet Google Calendar.
OpenOffice durf ik eigenlijk niet te zeggen, maar mijn ervaring met Office for Mac 2011 is goed. Eventueel is er ook een Mac versie beschikbaar van OpenOffice ;-).

iOS is vanzelfsprekend excellent te syncen met OSX en dat raad ik je ook aan, omdat een iPhone naar mijn inziens vele malen beter is dan alle Android concurrentie. Maar dat is slechts mijn mening. 'Normale sync' met een Android telefoon zou dan of via eigen software moeten gaan van de fabrikant of via iSync, dat zou ik dus van te voren goed uitzoeken als je een toestel uitzoekt.

Maar onthoud wel, of je het nou leuk vindt of niet.. De cloud is de toekomst :X. Wat ik zelf heb is een IMAP mail server en Calendar sync ik dmv Google Calendar of MobileMe. Zelfde verhaal voor al m'n contacten.

[ Voor 4% gewijzigd door N1ckk op 09-03-2011 08:07 ]

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
wishmasterUT2k4 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:32:
Ja hier eerst ook... alleen ik probeer het nu al vanaf de 30e minuut van Barcelona - Arsenal en nog kom ik niet in het selectie 'menu' Ik snap best dat sommige mensen problemen hebben met hun woede in te houden, haha
Heb je toevallig een wachtwoord ingesteld voor je firmware? Zoja, dan mag je deze eerst eraf halen, want dan werken verschillende bootcommando's niet meer...

Instagram / YouTube

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

wishmasterUT2k4 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:32:
Waarom heb je uberhaupt een iMac als je standaard in Windows wilt booten..
Mini Poeper schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 03:27:

Of is Thunderbird met Lightning een beter alternatief icm iPhone of Android toestel?
Alle Mozilla software is een logge draak als je het mij vraagt. Voor alles is wel een beter alternatief te vinden, meestal native ipv LUA.

Het beste om te syncen met iPhone is Apple-software, maar dat had je vast al bedacht ;) Apple Mail, iCal, iTunes, Mobile Me, etc. Daarmee weet je zeker dat alles op elkaar afgestemd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 09-03-2011 10:20 ]

• Mini Poeper
Dank jullie voor jullie antwoorden!
Vraag m.b.t. syncen; i.c.m. iCal werkt prima begrijp ik maar werkt dit dan ook goed i.c.m. Outlook for Mac?

Voor de rest zijn er wel alternatieve programma's te vinden. Helaas was dat met Ubuntu wat minder en het gemis van Excel en moeilijke connectie met mobiele devices gaf toch wel hoofdbrekens.

AutoCad tekeningen maak ik niet, maar bekijk ze wel sporadisch. Hier heb al het alternatief voor gevonden in de vorm van DGW viewer.

Ik denk erover om de goedkoopste aan te schaffen. Enige upgrade zou zijn extra geheugen en een SSD i.p.v. een HDD. Echter deze laatste optie is niet aan te vinken op de Apple site.

Bovendien wacht ik nog ff tot de intro van nieuwe modellen.
Bosmonster schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:19:
Voor alles is wel een beter alternatief te vinden, meestal native ipv LUA.
Wat bedoel je? :?

• wishmasterUT2k4
Bosmonster schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:19:
[...]
Waarom heb je uberhaupt een iMac als je standaard in Windows wilt booten..
Er staat nergens dat ik standaard in Windows wil booten ;) Wil gewoon af-en-toe een game kunnen spelen, vandaar dat ik Windows op mijn iMac heb geïnstalleerd.
aramdin schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:54:
[...]
Heb je toevallig een wachtwoord ingesteld voor je firmware? Zoja, dan mag je deze eerst eraf halen, want dan werken verschillende bootcommando's niet meer...
Heb geen firmware wachtwoord ingesteld! Snap het probleem nog steeds niet. Maar heb het inmiddels opgelost dmv een tool te installeren die standaard de bootselectie weergeeft! Thanks anyway =)

Vandaag mijn 8Gb kit binnen gekregen! Loopt als een trein met 12gb!

• Mini Poeper
Nog een vraag! :/
Nu hebben we twee oude laptops in huis liggen, van mij en van mijn vriendin.
De nieuwe PC of Mac zal voornamelijk door mij gebruikt worden, maar af en toe ook door mijn vriendin. Denk bijvoorbeeld aan e-mail ophalen d.m.v. Outlook. Kan dit apart van elkaar?
Kan zij haar contacten syncen in haar Outlook en ik in mijn Outlook?

Ik weet niet hoe de standaard mailclient van Mac is, zo ook niet de agenda iCal... en dan ook i.c.m. een iPhone.
Anders kan ik MW Office kopen zonder Outlook...

Mochten de vragen in een verkeerd topic staan; graag door een moderator op in de juiste topic plaatsen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mini Poeper op 09-03-2011 18:50 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je kunt toch gewoon 2 users aanmaken?

• Mini Poeper
Bosmonster schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:27:
Je kunt toch gewoon 2 users aanmaken?
Hey, da weet ik tog nie jongûh! ;)

Hoe zit dat met iCal en standaard mailclient? Synct Outlook ook met de iPhone?
Of beter Office zonder Outlook aanschaffen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ey, OSX kan alles wat Windows kan en meer :+

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Of je vriendin een iPad geven, dan kan ze ook niks kapot maken :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bosmonster schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:39:
Of je vriendin een iPad geven, dan kan ze ook niks kapot maken :P
Moet je dat er niet bij zeggen, want dan maakt ze juist vanalles kapot :P

Verwijderd

>>Bosmonster
Hoe kan een iPad niet kapot gaan?
Bij frustratie de iPad uit het raam smijten, en het is kapot.

• Mini Poeper
Het was wel het idee om er in loop van tijd een iPad erbij te kopen. Zij zit op haar werk hele dagen achter een PC, thuis niet meer echt nodig. Nu met laptop op schoot ff de mails, favoriete sites en forums bekijken en klaar.

Wel overweeg ik tegelijkertijd bij aanschaf van iMac meteen twee iPhones erbij te kopen...

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jongens, wie waagt er een belletje naar meneer Jobs en wil dan even vragen wanneer die update nou eens komt op de iMac :D

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 07:30:
>>Bosmonster
Hoe kan een iPad niet kapot gaan?
Bij frustratie de iPad uit het raam smijten, en het is kapot.
Beter dat ze der eigen iPad uit het raam smijt dan mijn iMac toch :P

Maar doelde meer op softwarematig. De gemiddelde vrouw + computer van man = rommel maken. Al zal dat op een Mac wel meevallen ivt Windows.

• Mini Poeper
Dan moet ik oppassen dat ze mij er persoonlijk ook niet uitsmijt.
Ik ben namelijk degene die de rommel ín huis maakt. :9

• sebastius

sebastius

Bosmonster schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:16:
[...]

Beter dat ze der eigen iPad uit het raam smijt dan mijn iMac toch :P

Maar doelde meer op softwarematig. De gemiddelde vrouw + computer van man = rommel maken. Al zal dat op een Mac wel meevallen ivt Windows.
Wij hebben op een basisschool 6 iBooks gehad (zijn nu gestolen helaas). Die hebben 5 jaar gedraaid met 1 (administrator) account, kinderen konden alles doen. Machines waren niet te slopen, er is nooit een herinstallatie geweest.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:20

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

sebastius schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:47:
[...]

Wij hebben op een basisschool 6 iBooks gehad (zijn nu gestolen helaas). Die hebben 5 jaar gedraaid met 1 (administrator) account, kinderen konden alles doen. Machines waren niet te slopen, er is nooit een herinstallatie geweest.
Machines zijn zeker wel te slopen, bij mij op school stoppen ze boterhammen in CD drives e.d. en zo kun je echt wel iets kapot krijgen :P. Maar goed softwarematig zijn ze idd erg lastig om te slopen :), zeker wanneer je ook nog Time Machine goed configureert.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Gewoon handjes tie-wrappen achter de rug, dan komt alles wel goed!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-12 21:44

Quakie

quakelen

Voor diegene die ook last hebben tijdens het booten een andere default OS willen kiezen.

Ik heb/had hier ook ineens last van en hier bleek de wireless toetsenbord te laat herkend te worden. Ik kan drukken wat ik wil maar hij weigert net op tijd te syncen.

Per toeval ontdekte ik dat dit gebeurde tijdens herstarts (dus je stopt os x en je wilt in windows komen bijv).
Als ik dus gewoon de pc afsluit en daarna opstart, dan is toetsenbord wel op tijd en kan je wel een andere OS kiezen.

Misschien handig voor diegene die nu met install dvds, of andere lapmiddelen aan de slag gaan :P

Ik teken nergens meer voor

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

I like your style, HellBeast ! Preventief vermijden :D

Heb hier ook in huis voor de ouders elk een Apple toestel, omdat het 0,1% onderhoud vergt per jaar om eens software update te doen en omdat het voor hun ook veel simpeler is om te gebruiken. Op werk merken we ook goed dat MacOS X zijn "Ouderlijk Toezicht"-functie zeer efficient en simpel is om een soort kiosk toestel te maken.

Heeft trouwens iemand al foto's of uitleg gezien wat die nieuwe optie voor de iMac 27" is mbt. SSD + HDD ? Hij vervangt de SuperDrive niet, dus ik vermoed dat het een latje is zoals bij de Macbook Air, maar ik heb hier nog geen info over gevonden...

[ Voor 24% gewijzigd door Phuncz op 10-03-2011 16:22 ]

Verwijderd

Mij is MAC OSx zeer tegengevallen. Ik zit nu dus met een iMac 27" i3 550 die ik eigenlijk weer kwijt wil. Ik hoop hiervoor ongeveer 1400 euro te krijgen.

Is er iemand die interesse heeft hierin? Hij staat ook in de V&A :)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-12 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:32:
Mij is MAC OSx zeer tegengevallen. Ik zit nu dus met een iMac 27" i3 550 die ik eigenlijk weer kwijt wil. Ik hoop hiervoor ongeveer 1400 euro te krijgen.

Waarom is het tegengevallen?

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:29
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:32:

Is dat de enige reden waar je hem voor gekocht had. Als je ook voor het design, de kwaliteit van het scherm etc gegaan bent zou ik er gewoon lekker Windows 7 op installeren. Heb je in jouw geval best of both worlds....

Verwijderd

bassio schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:34:
[...]

Is dat de enige reden waar je hem voor gekocht had. Als je ook voor het design, de kwaliteit van het scherm etc gegaan bent zou ik er gewoon lekker Windows 7 op installeren. Heb je in jouw geval best of both worlds....
thijszor schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:34:
[...]

Waarom is het tegengevallen?
Sommige dingen zijn echt subliem. Final Cut Pro bijvoorbeeld: echt heerlijk mee gewerkt. Het OS zelf heeft echter gewoon een aantal zeer irritante eigenschappen (naar mijn mening). Hoef er verder niet teveel over uit te wijden hoop ik? Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het OS echt ge-wel-dig vinden werken (FCP was voor mij echt een relevatie): ikzelf kan me daar echter niet onder scharen.

En voor een Windows 7 bak is hij nou gewoon net even iets te duur :+ Helemaal als je de volledige resolutie van het overigens echt prachtige scherm niet gebruikt. Daarnaast heb ik thuis al twee laptops liggen die ijverig gebruikt worden en hebben we daarnaast nog de iPhone en de iPad. Beetje impulsaankoop dus :)

Heb dus geprobeerd serieus met OSX aan de slag te gaan, het viel echter toch in zekere mate tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 16:42 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:40:
Helemaal als je de volledige resolutie van het overigens echt prachtige scherm niet gebruikt.
Als je er Windows 7 op zet kan je volledig gebruik maken van de 2560x1440 pixels hoor !

[ Voor 54% gewijzigd door Phuncz op 10-03-2011 18:02 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Het OS zelf heeft echter gewoon een aantal zeer irritante eigenschappen (naar mijn mening). Hoef er verder niet teveel over uit te wijden hoop ik?
Dat hoeft inderdaad niet, maar Mac-gebruikers zijn dan wel heel benieuwd waar je tegenaan loopt. Misschien zijn die 'vervelende' dingen wel heel gemakkelijk op te lossen. Je moet jezelf wel even de tijd gunnen om aan het OS te wennen.

...less is more

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-12 21:30
[...]

[...]

Sommige dingen zijn echt subliem. Final Cut Pro bijvoorbeeld: echt heerlijk mee gewerkt. Het OS zelf heeft echter gewoon een aantal zeer irritante eigenschappen (naar mijn mening). Hoef er verder niet teveel over uit te wijden hoop ik? Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het OS echt ge-wel-dig vinden werken (FCP was voor mij echt een relevatie): ikzelf kan me daar echter niet onder scharen.

En voor een Windows 7 bak is hij nou gewoon net even iets te duur :+ Helemaal als je de volledige resolutie van het overigens echt prachtige scherm niet gebruikt. Daarnaast heb ik thuis al twee laptops liggen die ijverig gebruikt worden en hebben we daarnaast nog de iPhone en de iPad. Beetje impulsaankoop dus :)

Heb dus geprobeerd serieus met OSX aan de slag te gaan, het viel echter toch in zekere mate tegen.
Niks moet, maar kritisch zijn zonder het te onderbouwen is ook weer zo flauw. besides dat je hier bij de apple fanboys bent :P , dus, wat voor irritante eigenschappen? :D

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ik gebruik een andere toetsenbord voor mij imac een toetsenbord van de mx 5500 die werkt op BT. Nu maar ik dus gebruik van bootcamp en start de imac standaard windows op. Maar als ik bij het opstarten ALT ingedrukt hou dan komt bij mij niet altijd de keuze om Osx op te starten.
Als ik vervolgens de apple keyboard gebruik pakt ie `m echter wel meteen, maar bij mijn toetsenbord niet. De ene keer wil ie wel mee werken en dan weer niet. Is er hier iemand die mij kan uitleggen waarom dit zo is, en is het misschien ook gemakkelijk te verhelpen?

Ter info: de logitech mx5500 muis en toetsenbord zijn beide al in osx "geregistreerd" zeg maar en elke keer als osx opstart van moet ik eerst ook de muis bewegen en een toets op het toetsenbord indrukken en dan pas worden ze herkent. (slaapstand/stand-by?)

 Karma

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

@draytek2950: Ik ben ook net over van Windows naar Mac, maar mijn ervaring is precies tegenovergesteld. Naast het feit dat ik het OS wel heel prettig vind om mee te werken, vind ik het ook fijn om eens met iets nieuws aan de slag te gaan. Windows ken ik onderhand nou wel. En ik heb met bootcamp altijd nog de kans om terug te gaan. Voor mij is mijn Imac echt de ultieme keuze geweest.

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:29
[...]
[...]
Grappig, dat je wel als een impulsaankoop bijna 2000 euro uitgeeft, maar het nu te duur vindt om er windows op te draaien. Volgens mij waren er goedkopere manieren geweest om met Mac OSX te gaan werken... ;)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-12 21:52
Quakie schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:09:
Voor diegene die ook last hebben tijdens het booten een andere default OS willen kiezen.

Ik heb/had hier ook ineens last van en hier bleek de wireless toetsenbord te laat herkend te worden. Ik kan drukken wat ik wil maar hij weigert net op tijd te syncen.

Per toeval ontdekte ik dat dit gebeurde tijdens herstarts (dus je stopt os x en je wilt in windows komen bijv).
Als ik dus gewoon de pc afsluit en daarna opstart, dan is toetsenbord wel op tijd en kan je wel een andere OS kiezen.

Misschien handig voor diegene die nu met install dvds, of andere lapmiddelen aan de slag gaan :P
Thanks man!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

HellBeast schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:27:
Gewoon handjes tie-wrappen achter de rug, dan komt alles wel goed!
Goeie tip. Eens proberen met de vriendin.

Verwijderd

Zo dan. Deze week na een dikke crash van de PC toch maar voor de iMac gegaan. Ik wilde hem al een tijdje hebben maar de "omslag" deinsde me altijd terug. Het voelt alsof je ineens Arabisch moet kunnen spreken om ermee te werken. Beetje overdreven want enige ervaring met PC is genoeg om te starten.

Ik heb mezelf verwent door de aanbieding van de iMac i7 aan te schaffen bij de mediamarkt. Gelukkig nog geen klachten over de bekende problemen.

Voor mijn werk is dit ding fantastisch. Ik zit in de grafische sector. Maar zoals gezegd is veel wel even wennen. Zo mis ik de DELETE knop aangezien ik daar veel mee werkte op een Windows PC. Maar dat is te overkomen. En bij de Adobe programma's zie ik tussendoor mijn werkblad. Bij de Windows versie had je een aparte full screen achtergrond wat je niet afleidde.
Wat ik wel vreemd vind is bij b.v. bijlagen van een e-mail. Als ik die wil opslaan kan ik enkel kiezen uit de plekken uit de drop down die Apple voor me bepaald. Bij Windows kun je "bladeren" en dan zelf je locatie uitkiezen. Bij deze Apple moet ik eerst het opslaan naar het bureaublad om dan vervolgens het nadien te verplaatsen naar de gewenste map. Erg irritant.

Maar zoals gezegd, ik heb hem nog maar 4 dagen. Misschien begrijp ik het allemaal nog niet goed en kan dat wel. Als iemand het weet, graag uitleg.

De Magic Mouse heb ik 1 dag mee gespeeld en weg gelegd. Ondanks het design en gadget gehalte een pijnlijke muis. Ik kreeg er enorme pijn van in mijn arm en pols. Ik denk dat ik te veel gewend ben aan wat brutere muizen qua omvang. Wat ook lastig was is de beperkte reikwijdte van die muis. Je moet telkens de muis optillen en schuiven om toch van het volledige scherm gebruik te maken. Zelfs het programma Magic Prefs kwam nog te kort.
Geen ramp, want ik had een maand geleden nog een dijk van een muis gekocht van Logitech (Performance MX) en die werkt subliem op de Apple.

Al met al een beetje wennen maar dat komt wel goed. Toetsenbord erg mooi van ontwerp, maar mij toch iets te klein. En de trackpad heb ik in een blinde bui erbij gekocht maar raak ik amper aan.

Windows kende ik van haver tot gort. Ik kon tot diep in de .dll en register de zaak beïnvloeden en zaken aan de praat krijgen of problemen oplossen was meestal wel een eitje. Met de iMac heb ik het idee dat alles erg rechtlijnig is. Een beetje zoals de iPad. Het besturingssysteem staat als een huis, op slot... en het enige wat je kunt doen is programma's draaien of er weer af halen.
Tenminste, dat beeld heb ik er nu een beetje van. Maar er valt nog veel te ontdekken.

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Moet je hidden files maar een keer enablen, kan je ook lekker diep duiken ;) Succes met je nieuwe avontuur :) !

Instagram / YouTube

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Voor de mensen zoals ik die overwegen om binnenkort een iMac aan te schaffen, is op macrumors de aanbeveling veranderd: http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Nu maar wachten op nieuwe berichten :)

motabeatz.com

Verwijderd

fn + backspace
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:11:
En bij de Adobe programma's zie ik tussendoor mijn werkblad.
View > Screen mode
Wat ik wel vreemd vind is bij b.v. bijlagen van een e-mail. Als ik die wil opslaan kan ik enkel kiezen uit de plekken uit de drop down die Apple voor me bepaald. Bij Windows kun je "bladeren" en dan zelf je locatie uitkiezen. Bij deze Apple moet ik eerst het opslaan naar het bureaublad om dan vervolgens het nadien te verplaatsen naar de gewenste map. Erg irritant.
Rechtermuisknop op bijlage > Save Attachment > map kiezen

Verwijderd

NickySantoro schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:18:
Voor de mensen zoals ik die overwegen om binnenkort een iMac aan te schaffen, is op macrumors de aanbeveling veranderd: http://buyersguide.macrumors.com/#iMac

Nu maar wachten op nieuwe berichten :)
Klopt. Ik wist er al een beetje van. Maar ik moest een nieuwe hebben anders staat mijn bedrijf stil. En tijdelijk een goeie Windows PC kopen voor 600-900 euro en later de nieuwe iMac vond ik ook geen oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:20:
[...]

fn + backspace

[...]

View > Screen mode

[...]

Mag ik jou even persoonlijk 3-werf bedanken? Top.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
De Magic Mouse heb ik 1 dag mee gespeeld en weg gelegd. Ondanks het design en gadget gehalte een pijnlijke muis. Ik kreeg er enorme pijn van in mijn arm en pols. Ik denk dat ik te veel gewend ben aan wat brutere muizen qua omvang. Wat ook lastig was is de beperkte reikwijdte van die muis. Je moet telkens de muis optillen en schuiven om toch van het volledige scherm gebruik te maken. Zelfs het programma Magic Prefs kwam nog te kort.
Geen ramp, want ik had een maand geleden nog een dijk van een muis gekocht van Logitech (Performance MX) en die werkt subliem op de Apple.
Ik vind de Magic Mouse de beste muis die ik ooit heb gehad. Smaken verschillen dus.
Heb je ook overwogen om een magic trackpad aan te schaffen?

Misschien kun je je magic mouse verkopen en een trackpad ervoor terugkopen?
Heb je daar al eens mee gewerkt?

...less is more

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:20:
[...]

fn + backspace

[...]

View > Screen mode

[...]

Hmm.. toch niet helemaal de oplossing die ik zocht.
Dat fn-backpace werkt perfect.
Maar dat van Adobe is de full screen van het project zelf. Die kende ik wel met de "f" button. Het gaat me er juist om dat als je enkel een Adobe hebt draaien, b.v. Photoshop, en geen project geladen, je dan niet je bureaublad ziet. Dus dan, net zoals in de Windows versie, een fullscreen achtergrond in 1 kleur.

En dat bladeren bij emialbijlagen opslaan brengt me wederom in een dropdown menuutje waar ik vastgestelde plekken kan uitkiezen.

Verwijderd

funk-e schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:32:
[...]

Ik vind de Magic Mouse de beste muis die ik ooit heb gehad. Smaken verschillen dus.
Heb je ook overwogen om een magic trackpad aan te schaffen?

Misschien kun je je magic mouse verkopen en een trackpad ervoor terugkopen?
Heb je daar al eens mee gewerkt?
Die trackpad heb ik. Doe er weinig tot niets mee.

En de muis is me te plat. Als ik mijn hand in rust op het bureaublad leg heb ik een bolle hand, geen platte. Dus ik moet met handbewegingen moeite doen om de muis vast te houden en te bedienen.
Ik heb dan ook wat grotere arbeidershanden dan de meeste IT'ers met hun gemanicuurde zachte handjes. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2011 12:35 ]

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:32:
[...]

En dat bladeren bij emialbijlagen opslaan brengt me wederom in een dropdown menuutje waar ik vastgestelde plekken kan uitkiezen.
In dat dropdown menuutje staat aan de rechterkant een knopje met een klein pijltje erop. Als je daarop klikt krijg je de "grote" versie van het menuutje en kan je door je hele Mac browsen.

PSN: Sluuz

Verwijderd

Sluuz schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:44:
[...]

In dat dropdown menuutje staat aan de rechterkant een knopje met een klein pijltje erop. Als je daarop klikt krijg je de "grote" versie van het menuutje en kan je door je hele Mac browsen.
Idd, dat is hem. Bedankt.

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:32:
[...]
En de muis is me te plat. Als ik mijn hand in rust op het bureaublad leg heb ik een bolle hand, geen platte. Dus ik moet met handbewegingen moeite doen om de muis vast te houden en te bedienen.
Ik heb dan ook wat grotere arbeidershanden dan de meeste IT'ers met hun gemanicuurde zachte handjes. :)
Same! Wordt er gek van. Mooie muis, prachtige gadget. Maarrr.....ik krijg er al snel last van, voor mij totaal waardeloos. Zit er sterk over om hem te verkopen.

De trackpad is misschien wel een goed idee om te kopen. Trackpad op mijn macbook werkt super, een wereld die voor me open gegaan is. Op windows-laptops kreeg ik de zenuwen vaak van trackpads daarop. Maar op een macbook....nee voor mij is het niets anders meer. Wellicht dus ook iets voor mijn iMac.

[ Voor 3% gewijzigd door Zonnetje83 op 11-03-2011 12:54 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8