Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Ik heb ook een Magic Trackpad, maar die ligt ook te verstoffen. Een muis is vele malen sneller en nauwkeuriger, zeker als je continu moet werken met IDE's en Photoshop.

Trackpad is goed voor een beetje internetten en downloaden enzo, maar professioneel gezien vrij nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 15:40

ThunderNet

Flits!

Bosmonster schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:03:
Ik heb ook een Magic Trackpad, maar die ligt ook te verstoffen. Een muis is vele malen sneller en nauwkeuriger, zeker als je continu moet werken met IDE's en Photoshop.

Trackpad is goed voor een beetje internetten en downloaden enzo, maar professioneel gezien vrij nutteloos.
mwah, ik vind het nog steeds erg fijn moet ik zeggenn.. Zeker, in photoshop e.d. pak ik de muis, maar de afwisseling is juist zo fijn! Als ik wat op zoek op internet, pak ik lekker het trackpad, en op die manier belast ik mijn polsen wat minder. :) Juist de afwisseling maakt het zo'n fijn dinkie voor mij.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:03:

Correct.
Mensen met een iMac en enkel een trackpad begrijp ik dan ook niet. Beetje fatsoenlijk werken of zelfs flink gamen lijkt me voor geen meter werken. Vraag me dan ook af waarom ze zon dure iMac aangeschaft hebben. Enkel voor het "ik heb een iMac"-gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:11:
Ik heb mezelf verwent door de aanbieding van de iMac i7 aan te schaffen bij de mediamarkt. Gelukkig nog geen klachten over de bekende problemen.
Welke aanbieding en waar als ik zo vrij mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb beelden gezien dat men de trackpad gebruikten naast hun wacom, en zo heel snel konden schuiven, zoomen en draaien..door met hun linkerhand op het pad te blijven. Dat lijkt mij ook wel interessant.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:09:
[...]

Welke aanbieding en waar als ik zo vrij mag zijn?
Vorige week hadden ze de weekaanbieding bij Media Markt. Topmodel iMac i7 van 2200, voor 1999.
Afgelopen maandag opgehaald en de prijs van vorige week afgedwongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:32:
[...]
Maar dat van Adobe is de full screen van het project zelf. Die kende ik wel met de "f" button. Het gaat me er juist om dat als je enkel een Adobe hebt draaien, b.v. Photoshop, en geen project geladen, je dan niet je bureaublad ziet. Dus dan, net zoals in de Windows versie, een fullscreen achtergrond in 1 kleur.
Ff Isolator installeren, dan heb je ook 'n niet storende achtergrond bij je programma's ipv je desktop als je dat wil.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
RoyK schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:36:
Ik heb beelden gezien dat men de trackpad gebruikten naast hun wacom, en zo heel snel konden schuiven, zoomen en draaien..door met hun linkerhand op het pad te blijven. Dat lijkt mij ook wel interessant.
Hmm dat moet ik een keer proberen!

[ Voor 82% gewijzigd door aramdin op 11-03-2011 16:07 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Zonnetje83 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:54:
[...]

Same! Wordt er gek van. Mooie muis, prachtige gadget. Maarrr.....ik krijg er al snel last van, voor mij totaal waardeloos. Zit er sterk over om hem te verkopen.

De trackpad is misschien wel een goed idee om te kopen. Trackpad op mijn macbook werkt super, een wereld die voor me open gegaan is. Op windows-laptops kreeg ik de zenuwen vaak van trackpads daarop. Maar op een macbook....nee voor mij is het niets anders meer. Wellicht dus ook iets voor mijn iMac.
Misschien moet je de MagicMouse eens proberen met BetterTouchTool; http://www.boastr.de/
Hiermee kun je die muis helemaal laten werken zoals jij dat graag wil.
Werkt perfect!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Dat verandert echter niets aan de ergonomie ;)

Magic Mouse Fixed doet dat echter wel, check http://mmfixed.com/

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

RoyK schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:36:
Ik gebruik de Magic Trackpad ook als aanvulling op de muis, hij ligt dan ook links naast het toetsenbord en mijn hand ligt er wel vaak op. Ik gebruik hem vooral voor Home en End in de browser en om snel tussen applicaties te wisselen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
aramdin schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:41:
Dat verandert echter niets aan de ergonomie ;)

Magic Mouse Fixed doet dat echter wel, check http://mmfixed.com/
Helemaal goud!! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mogelijk een oplossing voor de mensen die de Magic Mouse haten, Microsoft brengt (voorlopig de eerste) iets vergelijkbaars uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/touch-mouse/images/Microsoft-Touch-Mouse-05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/touch-mouse/images/Microsoft-Touch-Mouse-03.jpg

Buiten het feit dat ie ugly as hell is, 80€ kost en totaal niet bij de rest van de Mac past, heb je toch een touch-sensitive muis. Of ie gaat werken onder MacOS X btt. de touch functies is nog niet bekend helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
Phuncz schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:48:
Mogelijk een oplossing voor de mensen die de Magic Mouse haten, Microsoft brengt (voorlopig de eerste) iets vergelijkbaars uit:

[afbeelding]

[afbeelding]

Buiten het feit dat ie ugly as hell is, 80€ kost en totaal niet bij de rest van de Mac past, heb je toch een touch-sensitive muis. Of ie gaat werken onder MacOS X btt. de touch functies is nog niet bekend helaas.
lijkt op een kever!

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik overweeg weer een MX518 van logitech te kopen als de muis me niet bevalt. hij lijkt me erg laag.. en bij ontzettend veel klik werk in bijvoorbeeld een vector tekening..denk ik dat mijn hand wel heel moe gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik moet zeggen dat ik de magic mouse erg fijn vind na een paar maanden werken, maar ik krijg ook nog steeds een vermoeide pols/hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:12
Als je niet meer doet dan een beetje browsen, emailen, werken met microsoft office en een beetje chatten is de trackpad ideaal. Wil je preciesere dingen doen als photoshop dan is een muis natuurlijk erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Brm-G schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 22:01:
Als je niet meer doet dan een beetje browsen, emailen, werken met microsoft office en een beetje chatten is de trackpad ideaal. Wil je preciesere dingen doen als photoshop dan is een muis natuurlijk erg handig.
Inderdaad voor de dagelijkse dingen raak ik mijn Magic mouse echt niet meer aan. De Trackpad is geweldig.
Voor gamen en foto bewerking is inderdaad een muis onmisbaar. Maar het is zeldzaam dat ik nog een muis gebruik.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

De trackpad gebruik je in photoshop niet als muisvervanger. Maar als tool. Zoemen, draaien, schuiven. Drie eigenschappen die je met niet-muis hand verricht. Een handeling zoals je gewend ben op de ipod/pad/phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:06:
Ik overweeg weer een MX518 van logitech te kopen als de muis me niet bevalt. hij lijkt me erg laag.. en bij ontzettend veel klik werk in bijvoorbeeld een vector tekening..denk ik dat mijn hand wel heel moe gaat worden.
Ik heb in 2002 een MX500 gekocht en daar jaren plezier van gehad. Hij is na 4 jaar afgelost door een S530 desktop voor bij een Mac. Het zijn erg fijne muizen waar Apple nog veel van kan leren :) Ik gebruik overigens nog altijd de muis van dat S530 setje naast m'n Trackpad en Wireless Keyboard.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Overweeg ook prive (ben Win netwerkbeheerder) een iMac aan te schaffen. Enige wat me nog tegenhoud is dat de vSphere client van VMware niet beschikbaar is voor de mac.

Zijn hier uberhaupt alternatieven of workarounds voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:15:
[...]

Ik heb in 2002 een MX500 gekocht en daar jaren plezier van gehad. Hij is na 4 jaar afgelost door een S530 desktop voor bij een Mac. Het zijn erg fijne muizen waar Apple nog veel van kan leren :) Ik gebruik overigens nog altijd de muis van dat S530 setje naast m'n Trackpad en Wireless Keyboard.
Even gechecked en ziet er goed uit! Ik ga die even in het achterhoofd houden. Ik neem aan dat de muis los te koop is. Het toetsenbord van de iMac vind ik prachtig en wil ik graag behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

the-edge schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:43:
Overweeg ook prive (ben Win netwerkbeheerder) een iMac aan te schaffen. Enige wat me nog tegenhoud is dat de vSphere client van VMware niet beschikbaar is voor de mac.

Workaround is zeer cliche :P
Vmware Fusion met windows ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 10:40

John

🚀

the-edge schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:43:

Dan gebruik je die vSphere client toch gewoon via Bootcamp? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Osxy schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:32:
[...]

Workaround is zeer cliche :P
Vmware Fusion met windows ;)
Fusion is de Workstation voor mac? Ik bedoel vsphere (management gui voor esx/esxi)
bilzard schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:39:
[...]

Dan gebruik je die vSphere client toch gewoon via Bootcamp? :P
Ahja tuurlijk.
Nu hopen op ontwikkeling op dat gebied vanuit VMware, ik zal wel niet de enige zijn ;)

[ Voor 35% gewijzigd door the-edge op 13-03-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

the-edge schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:25:
[...]

Fusion is de Workstation voor mac? Ik bedoel vsphere (management gui voor esx/esxi)

[...]

Ahja tuurlijk.
Nu hopen op ontwikkeling op dat gebied vanuit VMware, ik zal wel niet de enige zijn ;)
Ja Fusion is de VM software voor mac, precies wat ik dus bedoel ;) vsphere draaien vanuit windows.

Mogelijk kan je iets met Wine?Laat maar: Wine Reports

[ Voor 10% gewijzigd door Osxy op 13-03-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:44
Met Fusion (inderdaad Workstation voor Mac), Parallels Desktop of VirtualBox kun je Windows tegelijkertijd draaien met OS X om daarin de vSphere-client te gebruiken. Dan hoef je niet, zoals met Bootcamp, speciaal OS X af te sluiten.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Osxy schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:29:
[...]

Ja Fusion is de VM software voor mac, precies wat ik dus bedoel ;) vsphere draaien vanuit windows.

Mogelijk kan je iets met Wine?Laat maar: Wine Reports
Z-Dragon schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:30:
Met Fusion (inderdaad Workstation voor Mac), Parallels Desktop of VirtualBox kun je Windows tegelijkertijd draaien met OS X om daarin de vSphere-client te gebruiken. Dan hoef je niet, zoals met Bootcamp, speciaal OS X af te sluiten.
Ahh tuurlijk! Dom van me.. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door the-edge op 13-03-2011 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ze gelijktijdig en voor mij is dat een ideale combinatie, ben daar helemaal tevreden mee. Als je al een mouse hebt probeer dan de trackpad er eens bij en anders om ook. de eventuele overgebleven hardware raak je wel weer kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Toen ik vorige week bezig was met het rooten van mijn telefoon, merkte ik dat mijn uiterst rechtse USB poort niet werkte (heel lastig als je daar dan je telefoon aan hangt).

Ik draaide toen ook Windows 7 via Parallels 6 (geloof ik), maar ik kan het probleem niet reproduceren. Hebben jullie hier ook wel eens last van gehad?

Ik vind het niet erg dat het nu voorbij is, maar hebben jullie tips voor in de toekomst als het weer voorkomt?

Edit:
Ow ja, ik heb een 21,5 iMac mid 2010 (iMac11,2) met de i5 BTO.
(was mss wel handig geweest als ik het er direct bij had gezet :X )

[ Voor 13% gewijzigd door Petertyuh op 14-03-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Twee systeempjes in elkaar geflanst:

iMac systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston KTA-MB1333/4G€ 40,57€ 40,57
1Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB€ 143,60€ 143,60
1Apple iMac 21,5" 3.06GHz (mid 2010)€ 1.129,41€ 1.129,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.313,58

Mac Mini systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1LG Flatron E2360V-PN€ 154,32€ 154,32
1Apple Wireless Keyboard (Najaar 2009)€ 49,-€ 49,-
1Apple Magic Mouse€ 63,13€ 63,13
1Kingston KTA-MB1066K2/8G€ 80,24€ 80,24
1Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB€ 143,60€ 143,60
1Apple Mac Mini 2.4GHz (Zomer 2010)€ 674,14€ 674,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.164,43

Verschil van ongeveer € 150,-
Welke heeft de voorkeur om samen te stellen, iMac of Mac Mini?
Zal met name gebruikt worden voor MS Office, internet, e-mail en sporadisch AutoCad Viewer, HTML en CSS. Ben geen Photoshopper, heel af toe kleine bewerkingen.

Cross-post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Voor de taken die jij noemt zijn beide systemen prima. Bij de iMac heb je een mooi all-in-one systeem en de processor is nog wat krachtiger. Ook zal het scherm (beeldkwaliteit maar ook het design) een stuk mooi zijn en heb je interne speakers en een webcam. Daarnaast is de grafische kaart ook nog beter. Ik heb de iMac die jij noemt zonder SSD en met 4GB geheugen en dat werkt prima, ik doe net als jij geen echt zware taken.

De beste optie lijkt mij dus de iMac.

Gaat je voorkeur uit naar een iets groter scherm (zelfde resolutie) dan zal het de mac mini met het LG scherm misschien de betere optie zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 14-03-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verschil qua prijs wordt iets groter als ik geen grote geheugen upgrade doe en ook op 4Gb blijf hangen.
Dus dan alleen de Mac Mini 2Gb toevoegen.

Zit nu achter een Windows XP bak; zoveel mogelijk geheugen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een oude iMac staan met een ext 24" LG scherm, in de toekomst wordt die iMac vervangen door een mac mini en een tweede LG scherm. Als ik dat LG scherm nog niet had, zou ik gaan voor een 27" iMac.

Zelf zou ik op dit moment geen Mac Mini kopen, het is zeer waarschijnlijk dat die binnenkort geüpdatet wordt met betere processors.... (bron: http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_mini)

Misschien totaal overbodig maar toch: als je over een paar jaar iets nieuws wil kopen kun je met je "oude" mac mini meer doen dan een iMac, ik zeg mediaserver, itunesserver etc.

Buiten dat is het aan te raden te kopen wat jijzelf fijn vindt. Ik denk dat niet veel mensen je hier verder kunnen helpen, zal puur gaan om onze eigen mening. Ikzelf zou ook niet kunnen kiezen, mac mini is prima, iMac is wat sneller en is mooi vormgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Voor beide setups is iets te zeggen, de iMac is een erg mooie all in one setup en heeft en beter paneel (IPS vs TN van de LG), mocht je via WiFi werken, heb je ook maar 1 stekker die je dient aan te sluiten (esthtisch mooier).

De iMac heeft ook een dedicated videokaart + dedicated memory ipv een shared main memory. Tel daar nog wat kleine dingetjes bij op zoals speakers en een webcam en je snapt dat de iMac best wel veel value heeft.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:19:
Zelf zou ik op dit moment geen Mac Mini kopen, het is zeer waarschijnlijk dat die binnenkort geüpdatet wordt met betere processors.... (bron: http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_mini)
Als ik zo de link bekijk, kan ik beter ook wachten met aanschaf van een iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Als je de iMac niet direct nodig heb zou ik inderdaad nog een maandje wachten, tegen die tijd zal die wel geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:14:
Even gechecked en ziet er goed uit! Ik ga die even in het achterhoofd houden. Ik neem aan dat de muis los te koop is. Het toetsenbord van de iMac vind ik prachtig en wil ik graag behouden.
Helaas... Die muis wordt niet los verkocht. Ik gebruik het keyboard op m'n werk icm een extra USB ontvanger die ik heb weten te bemachtigen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Is het met de 21,5 inch iMac eigenlijk ook mogelijk om een SSD + HDD combi te maken in de optibay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini Poeper schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:38:
[...]

Als ik zo de link bekijk, kan ik beter ook wachten met aanschaf van een iMac
Inderdaad! De buyers guide op macrumors geeft aan wanneer een product hoogstwaarschijnlijk geüpdatet wordt, op basis van de normale productcyclus. In dit geval zou je dus beter kunnen wachten met het aanschaffen van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Ik heb de tijd! ;)
'Het hebben van de zaak, is het einde van het vermaak.' Hoewel ik denk dat dat hierbij niet opgaat. Mijn huidige XP bak begint me steeds meer tegen te staan. Ben heel benieuwd hoe de Mac mij gaat bevallen. In grafische wereld en webdesign gebruikt bijna iedereen een Mac heb ik het idee. Hetgeen waar ik mee bezig houdt niet...

[offtopic] @Abydox: mooie websites maak je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb voor mezelf besloten dat ik graag de volgende generatie iMac 27" als computer thuis neer wil gaan zetten. Maar als ik dan lees dat mensen best wel wat problemen hebben met Outlook overzetten dan vind ik dat wel een aardig rem op het besluit. Ik kan echt niet zonder mijn Outlook gegevens.
Maar als ik het goed begrijp kan ik gewoon W7 in bootcamp gooien en daar al het legacy gebeuren op zetten. En die dan of via Bootcamp benaderen of via Parallels. Probleem opgelost?
En dan nog een aanvulling over Parallels, kan ik in de W7 dan gewoon gebruik maken van de RDP mogelijkheden die W7 bied. Of bijvoorbeeld mRemote gewoon blijven gebruiken voor verbinding met de webservers en servers op kantoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Marc P schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:22:
Ik heb voor mezelf besloten dat ik graag de volgende generatie iMac 27" als computer thuis neer wil gaan zetten. Maar als ik dan lees dat mensen best wel wat problemen hebben met Outlook overzetten dan vind ik dat wel een aardig rem op het besluit. Ik kan echt niet zonder mijn Outlook gegevens.
Maar als ik het goed begrijp kan ik gewoon W7 in bootcamp gooien en daar al het legacy gebeuren op zetten. En die dan of via Bootcamp benaderen of via Parallels. Probleem opgelost?
En dan nog een aanvulling over Parallels, kan ik in de W7 dan gewoon gebruik maken van de RDP mogelijkheden die W7 bied. Of bijvoorbeeld mRemote gewoon blijven gebruiken voor verbinding met de webservers en servers op kantoor?
Ja dat kan allemaal, dat hoeft helemaal geen rem te zijn. Ik zou zeggen er voor gaan.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Zit met hetzelfde probleem, i.c.m. een mobiel device.

Echter als er een goed alternatief geboden wordt door Apple heb ik hier geen probleem mee. Als de contacten en agendapunten maar goed te benaderen en te syncen zijn, zonder allerlei omwegen als Gmail.

Als mail ook maar goed verstuurd wordt. Een handtekening ook echt aankomt als handtekening en niet als een bijlage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Step schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:23:
[...]

Ja dat kan allemaal, dat hoeft helemaal geen rem te zijn. Ik zou zeggen er voor gaan.
Ah, dat is mooi. Dan nu het geduldig wachten tot de nieuwe generatie er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Zojuist geheugen bijgeprikt in mijn iMac 21,5" mid 2010. Hiervoor heb ik deze pricewatch: Mushkin DDR3 SODIMM PC3-10666 9-9-9-24 Essentials gebruikt.
Toen ook maar direct het scherm zuiver gemaakt (van de buitenkant).

Toen ik hem aanzette deed mij iMac het ineens niet meer ;(
Uiteindelijk toch maar de stekker weer terug in de achterkant gestopt :F en daarna werkte het wel weer. 8)7
Het werkt toch best goed, vooral aangezien ik nog een VM draai met Windows 7, dan is 4 GB gewoon erg weinig. Nu ik in totaal 12 GB heb, zit ik er aan te denken om er nog een VM bij te zetten met Ubuntu ofzo (geheugen genoeg.... 8) ).
Weet iemand of dat via Parallels geen problemen geeft met de processor, aangezien ik net een hoeveelheid heb moeten toewijzen aan Windows 7? Ik heb die nu op 2 gezet, aangezien ik er 4 heb (i5 met HT).

Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/2213/schermafbeelding2011031z.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img34.imageshack.us/img34/5188/schermafbeelding2011031p.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

[b][message=35687696,noline]In grafische wereld en webdesign gebruikt bijna iedereen een Mac heb ik het idee. Hetgeen waar ik mee bezig houdt niet...
Dat is een beeldvorming uit de jaren negentig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Petertyuh schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:15:
Zojuist geheugen bijgeprikt in mijn iMac 21,5" mid 2010. Hiervoor heb ik deze pricewatch: Mushkin DDR3 SODIMM PC3-10666 9-9-9-24 Essentials gebruikt.

Uiteindelijk toch maar de stekker weer terug in de achterkant gestopt :F en daarna werkte het wel weer. 8)7
Het werkt toch best goed, vooral aangezien ik nog een VM draai met Windows 7, dan is 4 GB gewoon erg weinig. Nu ik in totaal 12 GB heb, zit ik er aan te denken om er nog een VM bij te zetten met Ubuntu ofzo (geheugen genoeg.... 8) ).
Weet iemand of dat via Parallels geen problemen geeft met de processor, aangezien ik net een hoeveelheid heb moeten toewijzen aan Windows 7? Ik heb die nu op 2 gezet, aangezien ik er 4 heb (i5 met HT).

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat ik dit binnenkort ook ga doen met mn iMac :) Bevalt het? En heb jij bij Azerty besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
RoyK schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:17:
[...]

Dat is een beeldvorming uit de jaren negentig.
Klopt, stom van me. Tegenwoordig gebruikt bijna iedereen Mac. NOT
Nagenoeg niemand om mij heen gebruikt Mac, allemaal Windows! De enkele die ik ken die Mac gebruiken zijn die personen die in grafische wereld, fotografie, webdesign, muziek/zang en artistiek zitten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10
Mini Poeper schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:03:
[...]

Nagenoeg niemand om mij heen gebruikt Mac, allemaal Windows! De enkele die ik ken die Mac gebruiken zijn die personen die in grafische wereld, fotografie, webdesign, muziek/zang en artistiek zitten. :/
In jou omgeving misschien niet, maar toch zie je Apple computers in steeds meer "gewone" huishoudens terugkomen. Of je dat nu leuk vind of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Iemand enig idee wanneer we de volgende gen imac's kunnen verwachten ?, me handen jeuken en ik wil een upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Thomaszki schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:05:
[...]

In jou omgeving misschien niet, maar toch zie je Apple computers in steeds meer "gewone" huishoudens terugkomen. Of je dat nu leuk vind of niet.
Wat dacht je van de hogescholen tegenwoordig, daar loopt ongeveer 30% met een apple laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Thomaszki schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:05:
[...]
Huh? Ik heb er toch geen oordeel hangen?
Ik ben zelf van plan zo'n apparaat te kopen en Windows eruit te doen. Zal toch stukje pionieren zijn, aangezien meeste programma's -in mijn branche- alleen voor Windows is.
Heb eens tijdje Ubuntu geprobeerd, was voor mij niet te doen vanwege (nood)zakelijk gebruik van Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

BertP schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:34:
[...]

Wat dacht je van de hogescholen tegenwoordig, daar loopt ongeveer 30% met een apple laptop.
Ja, maar dat is ook mede dankzij accuduur, stabiliteit en design? Ik doe HBO en loop ook met een MacBook Pro, puur omdat ik 6 uur met een accu doe en het nooit crasht. Design is een plusje wat altijd welkom is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
BertP schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:41:
[...]

Ik denk dat ik dit binnenkort ook ga doen met mn iMac :) Bevalt het? En heb jij bij Azerty besteld?
In het begin beviel het helemaal niet, veel haperingen en schokken van de muis en/of beeld. Toen bedacht ik me ineens dat ik in het andere scherm bezig was met de Windows update (IE9 en SP1).

Toen de iMac daarmee klaar was, ff opnieuw opgestart en toen weer Minecraft gespeeld, en dit keer zonder haperingen. Dus nu ben ik er heel tevreden over.

Ik heb het trouwens bij de MyCom gehaald, koste niet zo heel veel meer en die winkel zit bij mij om de hoek, voor het geval er iets mis zou zijn. Wel gewoon online besteld, gister en vandaag al in huis en ingebouwd.
Het viel me wel op dat je hard moest duwen om het geheugen erin te krijgen (harder dan ik verantwoord acht iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Mini Poeper schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:03:
[...]

Wat ik bedoelde is dat het eind jaren negentig normaal was dat je grafisch werk deed op een mac. De PC deed toen nog helemaal niet mee in die branche. Die tijden zijn al jaren voorbij, zeker sinds Apple voor de massa heeft gekozen en nu steeds meer een "hebbeding" wordt in mijn ogen.

Er zijn mensen die graag op een mac werken. En er zijn mensen die zich meer vormgever voelen omdat ze op een mac werken, omdat dit hun een bepaalde image/status geeft. :?

Het statement dat je grafisch werk op een mac moet doen is ruim 10 achterhaald.. vandaar dat ik daar even op in wilde haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Apple wou ook nooit enkel in de grafische industrie belanden, of toch niet onder Steve Jobs zijn bewind. Photoshop was in het begin echter Mac-only en ik vermoed dat het zo gegroeid is. Met zekerheid kan ik het niet zeggen, zolang zit ik nog niet aan de Mac of in de grafische wereld. Maar in the roaring 90's waren er meer specifieke systemen zoals de Cray/SGI voor videobewerking ook wel eens "de standaard" genoemd werd. Windows was toen, in de gedaante van Win95 en 98, echt een ramp op gebied van stabiliteit.

Echter toen Apple met MacOS X kwam in 2001 begon het duidelijk te worden dat Apple zijn positie als high-end wou bevestigen en professionele toepasbaarheid aantonen. In de tijd van Windows 98 en ME was de creatieve wereld natuurlijk op zoek naar iets stabiels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10 10:40

John

🚀

Petertyuh schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:15:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik wil je niet teleurstellen, maar die i5 is een dual core. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bilzard schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:24:
[...]

Ik wil je niet teleurstellen, maar die i5 is een dual core. ;)
klopt maar met Hyperthreading heb je 4 virtuele cores. (speciaal voor virtuele machines XD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Phuncz schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:22:
Apple wou ook nooit enkel in de grafische industrie belanden, of toch niet onder Steve Jobs zijn bewind. Photoshop was in het begin echter Mac-only en ik vermoed dat het zo gegroeid is. Met zekerheid kan ik het niet zeggen, zolang zit ik nog niet aan de Mac of in de grafische wereld. Maar in the roaring 90's waren er meer specifieke systemen zoals de Cray/SGI voor videobewerking ook wel eens "de standaard" genoemd werd. Windows was toen, in de gedaante van Win95 en 98, echt een ramp op gebied van stabiliteit.

Echter toen Apple met MacOS X kwam in 2001 begon het duidelijk te worden dat Apple zijn positie als high-end wou bevestigen en professionele toepasbaarheid aantonen. In de tijd van Windows 98 en ME was de creatieve wereld natuurlijk op zoek naar iets stabiels...
Naar mijn weten werkten veel vormgevers met de Macintosh vanwege de revolutionaire muis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Aangezien ik toch moet wachten op een volgende serie kan ik me beter in het Mac gebeuren verdiepen. Ik heb al heel wat fora gelezen. Vraag over de HDD of SSD:
Is het raadzaam deze in partities te delen? Bijvoorbeeld OS/ik/vriendin of OS/zakelijk/privé.
Wordt dit dan ook met Time Machine overgenomen?

Ik heb nu in Windows beide notebooks twee partities.
Eén voor OS en één voor data. Alles wordt opgeslagen in tweede partitie, snelkoppelingen in Mijn Documenten.
Extra HDD als backup, drie partities; mijn deel, haar deel en gezamenlijk deel.

Is zoiets ook aan te raden bij Mac?

[ Voor 32% gewijzigd door Mini Poeper op 16-03-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
supersnathan94 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:40:
[Ik wil je niet teleurstellen, maar die i5 is een dual core.]
klopt maar met Hyperthreading heb je 4 virtuele cores. (speciaal voor virtuele machines XD)
Dat is dus ook precies wat ik typte, i5 met HT. En bij Parallels kun je kiezen hoeveel 'cpu' je toewijst aan je VM.
Ik kon kiezen van 1 t/m 4 en heb voor 2 gekozen.

Daarbij heb ik bij mijn 'Activiteitenweergave' voor een zwevende weergave van het CPU gebruik gekozen (links onder in beeld, en daar staan heel mooi 4 balkjes. Persoonlijk heb ik liever 4 fysieke cores in plaats van 2 virtuele, maar dit is 'the-next-best-thing'.

Maar mijn vraag blijft nog steeds, wat is wijsheid en hoeveel virtuele cores moet ik toewijzen aan Windows 7 voor de optimale prestaties in zowel Windhoos (kon het niet laten :*) ) als OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55

HellBeast

Oh My GoT!

Petertyuh schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 00:42:
[...]

Dat is dus ook precies wat ik typte, i5 met HT. En bij Parallels kun je kiezen hoeveel 'cpu' je toewijst aan je VM.
Ik kon kiezen van 1 t/m 4 en heb voor 2 gekozen.

Daarbij heb ik bij mijn 'Activiteitenweergave' voor een zwevende weergave van het CPU gebruik gekozen (links onder in beeld, en daar staan heel mooi 4 balkjes. Persoonlijk heb ik liever 4 fysieke cores in plaats van 2 virtuele, maar dit is 'the-next-best-thing'.

Maar mijn vraag blijft nog steeds, wat is wijsheid en hoeveel virtuele cores moet ik toewijzen aan Windows 7 voor de optimale prestaties in zowel Windhoos (kon het niet laten :*) ) als OSX?
Ik denk gewoon verdelen over de twee.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mini Poeper schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:26:
Aangezien ik toch moet wachten op een volgende serie kan ik me beter in het Mac gebeuren verdiepen. Ik heb al heel wat fora gelezen. Vraag over de HDD of SSD:
Is het raadzaam deze in partities te delen? Bijvoorbeeld OS/ik/vriendin of OS/zakelijk/privé.
Wordt dit dan ook met Time Machine overgenomen?

Ik heb nu in Windows beide notebooks twee partities.
Eén voor OS en één voor data. Alles wordt opgeslagen in tweede partitie, snelkoppelingen in Mijn Documenten.
Extra HDD als backup, drie partities; mijn deel, haar deel en gezamenlijk deel.

Is zoiets ook aan te raden bij Mac?
Waarom zou je data op die manier verdelen? OSX propt alles in eigen mappen, zoals iTunes muziekfiles in een eigen database stopt. Je OS-partitie komt uit de tijd dat je windowspartities moest formatteren en je privedata moest redden, bij OSX is dat niet relevant.
Gewoon 1 schijf, een externe HDD erbij voor de backup (time machine) en je hoeft je niet meer druk te maken over partities en waar welke data precies staat. Scheelt een hoop tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik zit met ditzelfde gevoel Delerium. Ik heb bijvoorbeeld grote photoshop bestanden die mij dierbaar zijn. Deze ga ik straks via mijn NAS met timemachine veilig stellen. Maar is er dan verder geen gevaar dat het OS faalt, en een herinstallatie nodig is? Is het dan niet prettig dat de bestanden op een andere partitie staan dan het OS? Wellicht is dit windows denken.. daar zal ik vast nog vaker tegenaan lopen na 15 jaar windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Hoe slaat Time Machine dit dan op? Alles als losse bestanden of één back-up bestand?
Ik denk er sterk over om een Time Capsule erbij te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
RoyK schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:15:
Ik zit met ditzelfde gevoel Delerium. Ik heb bijvoorbeeld grote photoshop bestanden die mij dierbaar zijn. Deze ga ik straks via mijn NAS met timemachine veilig stellen. Maar is er dan verder geen gevaar dat het OS faalt, en een herinstallatie nodig is? Is het dan niet prettig dat de bestanden op een andere partitie staan dan het OS? Wellicht is dit windows denken.. daar zal ik vast nog vaker tegenaan lopen na 15 jaar windows.
Tijdens een reinstall wijs je je timemachien backup aan en wordt al je software en files keurig tijdens de reinstall terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
OS wordt ook opgeslagen, waarschijnlijk alleen de user preferences etc. Je kan bij een herinstallatie ervoor kiezen om te restoren vanaf een TM backup. Je kan bij TM kiezen welke map/mappen exclude van de backup.

TM werkt zo fijn en heeft me inmiddels al een paar keer gered, zoals bij het falen van mn SSD (Vertex 2 240GB in mn 27" iMac late 2009). Daarnaast ziet het er ook fancy uit als je de TimeMachine ingaat, altijd leuk als Windows gebruikers dit voor het eerst zien ;)

@Mini Poeper
Als je al een goed werkende draadloze AP/Router hebt kan je denk ik beter een simpele NAS kopen, kan je meer mee en ben je goedkoper mee uit.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Als je bij een reinstall niet de prefs gebruikt van TM, kun je dan als systeem geïnstalleerd is wel alleen de bestanden opvragen?

@aramdin
Dank voor je antwoord! Mijn modem/router is van provider (rechts/begane grond).
Ik heb regelmatig dat de verbinding met PC (links/1e verdieping) er even uit ligt. Als ik beneden met laptop of telefoon gebruik nergens last van. Kan natuurlijk ook aan ontvanger van PC boven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dus, je kan tegen Timemachine zeggen wat hij wel en wat hij niet moet bewaren, begrijp ik het goed? Groeit Timemachine dan op een gegeven moment naar een onhoudbare afmeting? Ik heb een NAS waar ik 1 terra beschikbaar wil maken voor Timemachine.

Is het overigens nog raadzaam om dit te bekabelen, of zou een switch die op de N band uitzend snel genoeg zijn? (is dacht ik op de 5Ghz)

@MiniPower.. zie mijn verhaal over een switch. Kost een paar tientjes.. maar zend je een krachtiger wireless signaal uit.

[ Voor 13% gewijzigd door RoyK op 16-03-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
RoyK schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:10:
Dus, je kan tegen Timemachine zeggen wat hij wel en wat hij niet moet bewaren, begrijp ik het goed? Groeit Timemachine dan op een gegeven moment naar een onhoudbare afmeting? Ik heb een NAS waar ik 1 terra beschikbaar wil maken voor Timemachine.
Moet de NAS dan Time Machine ondersteunen? Als ik zo naar de prijzen kijk vind ik ze overigens niet veel goedkoper dan een Time Capsule.
@MiniPower.. zie mijn verhaal over een switch. Kost een paar tientjes.. maar zend je een krachtiger wireless signaal uit.
Dan koop er gelijk een met ingebouwde ADSL modem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Is het overigens nog raadzaam om dit te bekabelen, of zou een switch die op de N band uitzend snel genoeg zijn? (is dacht ik op de 5Ghz)

Time Machine zal zelf de oudste backups verwijderen als er niet genoeg ruimte is om een nieuwe backup te maken. In principe wordt aangeraden om je backup medium even groot (of groter) te nemen dan de schijf die je backupt

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

RoyK schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:32:
[...]

Naar mijn weten werkten veel vormgevers met de Macintosh vanwege de revolutionaire muis ;)
Dat zal het niet zijn denk ik, aangezien in 1983 Microsoft al een muis (7 jaar voor Photoshop 1.0) had met twee knoppen en daar doet Apple nog steeds "niet aan mee" rechtstreeks.

Ik snap nog steeds niet dat Apple geen muis kan uitbrengen die A: comfortabel is en B: degelijk gebouwd is. De Magic Mouse is relatief gezien nog de beste die ze hebben gehad maar de te platte vorm is zo vervelend na langdurig werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Mini Poeper schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:28:
[...]

Moet de NAS dan Time Machine ondersteunen? Als ik zo naar de prijzen kijk vind ik ze overigens niet veel goedkoper dan een Time Capsule.
Klopt, moet ondersteund worden. Elke simpele Qnap of Synology ondersteunt TM functionaliteit (bv pricewatch: Synology Disk Station DS110j ). Je kan ook een USB schijf als TM schijf gebruiken, dat is ook nog een optie.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Mini Poeper schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:28:
[...]

[...]
Dan koop er gelijk een met ingebouwde ADSL modem. ;)
Dat is een keuze die je kan maken. Ik heb voor een NAS gekozen met 2 schijven van 2 terrabyte. De NAS functioneerd ook als download station en voed mijn boxee box in de woonkamer van films. Mijn Qnap NAS heeft een aantal opties om stuk te reserveren voor Timemachine en kan ik ook een iTunes plekje maken zodat mijn muziek overal in huis te bereiken is.. mits hij kan communiceren met de NAS natuurlijk. Ik vond de Capsule een beetje prijzig, zoals Apple rand producten wel vaker een stuk duurder zijn waar je vraagtekens bij mag zetten. Maar goed, dat is een keuze die je zelf kan overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Darkstar schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:28:
[...]

Time Machine zal zelf de oudste backups verwijderen als er niet genoeg ruimte is om een nieuwe backup te maken. In principe wordt aangeraden om je backup medium even groot (of groter) te nemen dan de schijf die je backupt
Duidelijk! :) Dank je. Voldoet een wireless verbinding van het snelste soort? Of is bekabelen op een 1gigabit het verstandigst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Met grote bestanden is bekabelen wel de moeite waard, is je backup ook sneller klaar.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

aramdin schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:33:
[...]

Klopt, moet ondersteund worden. Elke simpele Qnap of Synology ondersteunt TM functionaliteit (bv pricewatch: Synology Disk Station DS110j ). Je kan ook een USB schijf als TM schijf gebruiken, dat is ook nog een optie.
Dat is niet helemaal waar. Er is ook een mogelijkheid om niet ondersteunde NAS systemen te gebruiken (bijvoorbeeld een zelfbouw Linux bak,etc). Even googelen op "unsupported time machine volume" zou je al een eind op weg moeten helpen.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

aramdin schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:58:
Met grote bestanden is bekabelen wel de moeite waard, is je backup ook sneller klaar.
Het back-uppen gebeurd toch constant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Elk uur als ik het goed heb

@DarkStar
Daar was ik niet van op de hoogte, nice!

[ Voor 53% gewijzigd door aramdin op 16-03-2011 11:21 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Okey, dus even een hypotetische situatie:

Ik verricht de laatste handelingen een een tekening in photoshop. Ik ben daar 3 kwartier mee bezig en besluit te stoppen. Sluit de mac af. Hiervan is dus geen backup gemaakt. Als ik het systeem afsluit stopt het backuppen, mag ik aannemen. Nu is het verlies van 3 kwartier werk natuurlijk te verwaarlozen. Maar in 3 kwartier kan je veel doen en zeker als je ambachtelijk werk verricht is het lastig om iets een 2e keer opnieuw te doen. (ik ga er even vanuit dat een iMac niet crashed en de boel verziekt, maar ik probeer het professioneel uit te sluiten dat ik data gaat verliezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik mag hopen dat je vaker opslaat dan 1x per 45min :P

Je kan volgens mij timemachine forceren vaker te backuppen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Forceren' alsin zelf aanklikken 'Maak nu reservekopie'?, veel anders is er namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:45:
'Forceren' alsin zelf aanklikken 'Maak nu reservekopie'?, veel anders is er namelijk niet.
Nee hoor:
http://www.markwheadon.co...-machine-backup-schedule/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Ik heb een iMac G5 iSight met 20 inch scherm, ik geloof de laatste in zijn soort.
Je zou dan ook verwachten, aangezien het beestje niet zo vreselijk oud is, dat deze machine nog soepeltjes draait. Gewoon surfen en/of youtube video's kijken is echt een kriem! Ik krijg de beelden niet vloeiend over mijn scherm helaas. De vorige eigenaar heeft er 2,5 Gb in gedrukt dus daar zou 't niet aa moeten kunnen liggen. Het OS dat geïnstalleerd is, is Leopard met de laatste updates. Ik geloof dat deze serie nog gebruik maakt van de wat langzamere ARM processor dus wellicht is dat het probleem?

Is het logisch dat je met een iMac van die leeftijd niet meer op een vloeiende wijze kan surfen? Is de hardware dusdanig oud dat ik dit moet verwachten?

Iemand enig idee of meer ervaring met een soortgelijke iMac? Ik hoor 't graag.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

troyk schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 11:58:
Ik heb een iMac G5 iSight met 20 inch scherm, ik geloof de laatste in zijn soort.
Je zou dan ook verwachten, aangezien het beestje niet zo vreselijk oud is, dat deze machine nog soepeltjes draait. Gewoon surfen en/of youtube video's kijken is echt een kriem! Ik krijg de beelden niet vloeiend over mijn scherm helaas. De vorige eigenaar heeft er 2,5 Gb in gedrukt dus daar zou 't niet aa moeten kunnen liggen. Het OS dat geïnstalleerd is, is Leopard met de laatste updates. Ik geloof dat deze serie nog gebruik maakt van de wat langzamere ARM processor dus wellicht is dat het probleem?

Is het logisch dat je met een iMac van die leeftijd niet meer op een vloeiende wijze kan surfen? Is de hardware dusdanig oud dat ik dit moet verwachten?

Iemand enig idee of meer ervaring met een soortgelijke iMac? Ik hoor 't graag.
ARM is het zeker niet, PowerPC wel.

Wanneer is laatste keer dat de machine schoon geinstalleerd is? Verder hangt het ook af welke kwaliteit youtube filmpjes je bekijkt. HD kwaliteit hoef je echt niet meer te verwachten, die codering via youtube is te zwaar in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Thanks. TimeMachine is een prachtige toevoeging voor OSX. Bijna alleen al een reden om naar OSX over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Osxy schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:02:
[...]

ARM is het zeker niet, PowerPC wel.

Wanneer is laatste keer dat de machine schoon geinstalleerd is? Verder hangt het ook af welke kwaliteit youtube filmpjes je bekijkt. HD kwaliteit hoef je echt niet meer te verwachten, die codering via youtube is te zwaar in mijn ervaring.
PowerPC bedoel ik inderdaad.
De PC is 'schoon' opgeleverd.. aldus verkoper.

Full HD verwacht ik ook absoluut niet maar 360p mag dus wel vloeiend van mijn scherm rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

troyk schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:15:
[...]

Full HD verwacht ik ook absoluut niet maar 360p mag dus wel vloeiend van mijn scherm rollen?
Ik zou verwachten van wel maar mij PPC ervaringen zijn alweer een jaartje oud.

Je kan proberen Flash te herinstalleren en anders de volledige machine om zeker te weten dat ie schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
Back-ups geplaatst door TM op een NAS. Zijn deze bestanden gewoon bereikbaar met je PC, iPad of mobiele telefoon of dienen er apart bestanden op geplaatst te worden die men wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-10 17:51
Mini Poeper schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:13:
Back-ups geplaatst door TM op een NAS. Zijn deze bestanden gewoon bereikbaar met je PC, iPad of mobiele telefoon of dienen er apart bestanden op geplaatst te worden die men wilt delen?
Je kunt eventueel wel de backup files zien maar je kunt daar niks me op een ander device dan een Mac. Je ziet alleen de sparsebundles (1 file per machine met daarin de hele TimeMachine backup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Osxy schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:01:
[...]

Ik zou verwachten van wel maar mij PPC ervaringen zijn alweer een jaartje oud.

Je kan proberen Flash te herinstalleren en anders de volledige machine om zeker te weten dat ie schoon is.
Ja, ik denk dat ik vanavond maar 's ga hobby'en en de hele machine opnieuw ga installeren.
Zijn er meer mensen met deze ervaring overigens?

Bedankt voor de tip iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:59

Freaked

..

robbinonline schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:47:
Ik heb de glasplaat er even afgehaald en het scherm en de glasplaat schoongeveegd.
Maar het help helaas niet lijkt wel ingebrand ofzo.. Deze mac is pas 5 maanden oud en ik rook niet..

De onderstaanden foto's zijn allemaal zonder glasplaat en na het poetsen..
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

@ sebastius
Zoals je in het mbp topic kan lezen had ik het bericht per ongeluk daar geplaats
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn iMac 27 early 2010! Ik startte afgelopen dinsdag mijn computer op en toen viel het me ineens op dat ik vlekken rechtsboven in m'n scherm had...
Helaas bleek op internet dat er meerdere mensen last hebben van dit probleem..

Mijn 1-jarige garantie is precies 12 maart afgelopen, dus ik flink balen! Gelijk met apple gebeld, 30 minuten lang probeerde de aardige telefonist me door te verbinden met de applecare(?) service.. alleen het was zo druk dat hij me adviseerde om een dag later terug te bellen met een CaseNr die hij me doorgaf.
Vandaag weer 26 minuten aan de lijn gehangen, en hun conclusie is dat ik maar contact op moet nemen met het dichtstbijzijnde apple service point. (iFactors R'dam)...

Morgenochtend maar eens bellen met iFactors over hoe & wat.. Ik hoop dat ze een beetje meegevend zijn met de garantie. Mijn aankoop heb ik vorig jaar op 12 maart gedaan, maar ik heb mijn mac pas rond 23 maart ontvangen, misschien dat ik daar nog wat mee kan spelen..?

Eerst maar eens kijken wat ze zeggen bij iFactors, want ik vind het niet kunnen dat zo'n duur en 'degelijk' product al na 1 jaar symptomen begint te vertonen met normaal gebruik...

Heeft er iemand nog eventuele tips hoe ik sterk ik sta in mijn positie met de garantie? (Nederlandse / Europese wetgeving)

Stukje uit ConsuWijzer
Mijn computer is na twee jaar kapot gegaan en de verkoper wil hier niks aan doen. Heeft de verkoper gelijk?

Nee. U mag verwachten dat een computer langer dan twee jaar meegaat. Gaat de computer binnen twee jaar kapot? Dan kan het zijn dat de kwaliteit niet goed is. De verkoper is hiervoor verantwoordelijk.

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
troyk schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:15:
[...]

Ik heb sinds vandaag een iBook G4 erbij en 360p trekt 'ie nog wel redelijk, dus dat zou op een G5 prima moeten werken lijkt mij. 480p moet volgens mij ook gewoon goed werken op een iMac G5, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Wat je ook kunt doen is een plugin voor Safari installeren zodat YT filmpjes met QuickTime Player worden afgespeeld, dan zou het helemaal niet mogen haperen. ClickToFlash kan dat als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

Frietsaus schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:07:
[...]

Ik heb sinds vandaag een iBook G4 erbij en 360p trekt 'ie nog wel redelijk, dus dat zou op een G5 prima moeten werken lijkt mij. 480p moet volgens mij ook gewoon goed werken op een iMac G5, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Wat je ook kunt doen is een plugin voor Safari installeren zodat YT filmpjes met QuickTime Player worden afgespeeld, dan zou het helemaal niet mogen haperen. ClickToFlash kan dat als het goed is.
Bedankt voor de tip, zal 's even proberen en reporten of dat wat is.

Overigens zit er in die G5 een 2,1 Ghz proc, dat is toch niet echt-echt traag dacht ik zo.

Overigens vind ik 't vervelend dat Adobe geen PowerPC hardware support voor flash heeft ontwikkeld.
Het platform dat die acceleratie juist het meeste nodig heeft!

[ Voor 10% gewijzigd door troyk op 16-03-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-10 14:35

Quakie

quakelen

Freaked schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:04:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn iMac 27 early 2010! Ik startte afgelopen dinsdag mijn computer op en toen viel het me ineens op dat ik vlekken rechtsboven in m'n scherm had...
Helaas bleek op internet dat er meerdere mensen last hebben van dit probleem..

Mijn 1-jarige garantie is precies 12 maart afgelopen, dus ik flink balen! Gelijk met apple gebeld, 30 minuten lang probeerde de aardige telefonist me door te verbinden met de applecare(?) service.. alleen het was zo druk dat hij me adviseerde om een dag later terug te bellen met een CaseNr die hij me doorgaf.
Vandaag weer 26 minuten aan de lijn gehangen, en hun conclusie is dat ik maar contact op moet nemen met het dichtstbijzijnde apple service point. (iFactors R'dam)...

Morgenochtend maar eens bellen met iFactors over hoe & wat.. Ik hoop dat ze een beetje meegevend zijn met de garantie. Mijn aankoop heb ik vorig jaar op 12 maart gedaan, maar ik heb mijn mac pas rond 23 maart ontvangen, misschien dat ik daar nog wat mee kan spelen..?

Eerst maar eens kijken wat ze zeggen bij iFactors, want ik vind het niet kunnen dat zo'n duur en 'degelijk' product al na 1 jaar symptomen begint te vertonen met normaal gebruik...

Heeft er iemand nog eventuele tips hoe ik sterk ik sta in mijn positie met de garantie? (Nederlandse / Europese wetgeving)

Stukje uit ConsuWijzer
Mijn computer is na twee jaar kapot gegaan en de verkoper wil hier niks aan doen. Heeft de verkoper gelijk?

Nee. U mag verwachten dat een computer langer dan twee jaar meegaat. Gaat de computer binnen twee jaar kapot? Dan kan het zijn dat de kwaliteit niet goed is. De verkoper is hiervoor verantwoordelijk.
Jeetje zeg, ben een beetje geschokken. Hoeveel verschillende mensen met soortgelijke klachten ben je tegen gekomen? Is het toevallig en heb je pech of mogen meer mensen zich zorgen gaan maken?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:59

Freaked

..

Quakie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:23:
[...]

Jeetje zeg, ben een beetje geschokken. Hoeveel verschillende mensen met soortgelijke klachten ben je tegen gekomen? Is het toevallig en heb je pech of mogen meer mensen zich zorgen gaan maken?
Als eerste kwam ik uit op een topic op Macrumors: iMac 27 - black spots. Dat topic is al 5 paginas groot, met precies het probleem wat ik ook heb.

Daarnaast vond ik op OneMoreThing.nl ook enkele gevallen met precies hetzelfde probleem!

Ik heb bij mij geen idee hoe lang het al is, aangezien mijn mac bijna altijd in slaapstand staat en binnen 1sec mijn achtergrond zie. Pas toen ik mijn computer een keer herstartte viel het op, omdat dan het volledige beeld wit/beige is (met apple logo)

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Houdt er wel rekening mee dat je vooral de negatieve verhalen leest op de fora. Diegene die geen problemen zoeken de fora meestal niet op om hun ervaringen te posten (buiten de tweakers dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55

HellBeast

Oh My GoT!

Als mijn 27" Imac het heet krijgt, dan gaat de HD fan sneller lopen en dan krijg ik hele irritante resonantie. Ik kan dan het toetsenbord voelen trillen. Als ik een matje koop voor eronder, dan kan ik dat misschien opvangen. Ik heb alleen geen idee waar je zoiets kunt kopen, of van welk materiaal dat dan moet zijn.

Of zouden jullie naar Apple bellen voor dit probleem? Ik heb weinig zin om naar een Apple store te moeten gaan en dan 2 weken mijn Imac te moeten missen. :|

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
ZiSE schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:17:
Je kunt eventueel wel de backup files zien maar je kunt daar niks me op een ander device dan een Mac. Je ziet alleen de sparsebundles (1 file per machine met daarin de hele TimeMachine backup).
Ah, precies wat ik wilde weten! Lossen bestanden of één back-up bestand, laatste dus.
Deze bestanden kunnen dus gewoon tussen de "losse" bestanden staan die wel vrij te benaderen zijn.

Zo heb ik muziekbestanden die ik denk ik niet op de Mac plaats, maar dan op de NAS. Hier dus geen back-up van, jammer dan maar niet zo essentieel als foto's en bedrijfsmatige Excel bestanden.

Is Time Machine zo in te stellen dat deze niet het systeem kopieert, maar alleen de bestanden?
Alles opnieuw installeren heb ik niet zo'n moeite mee, half dagje werk...
Indien niet: is het bij een schone her-install wel mogelijk alleen de bestanden over te nemen uit laatste sparebundle? Want als je alles weer over neemt zoals in backu-up dan is je her-install voor niets geweest...

Als ik een SSD aanschaf, kan de HDD die in de Apple zit in de NAS gebouwd worden?
NAS worden toch zonder HDD geleverd?

Zie net ook dat Mac OS X -zoals verwacht- veel minder schijfruimte in gebruik neemt dan Windows 7.
Mac OS X 5Gb | Windows 7 16 à 20Gb.

[ Voor 11% gewijzigd door Mini Poeper op 17-03-2011 13:01 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8