ZiSE schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:17:
Je kunt eventueel wel de backup files zien maar je kunt daar niks me op een ander device dan een Mac. Je ziet alleen de sparsebundles (1 file per machine met daarin de hele TimeMachine backup).
Ah, precies wat ik wilde weten! Lossen bestanden of één back-up bestand, laatste dus.
Deze bestanden kunnen dus gewoon tussen de "losse" bestanden staan die wel vrij te benaderen zijn.
Zo heb ik muziekbestanden die ik denk ik niet op de Mac plaats, maar dan op de NAS. Hier dus geen back-up van, jammer dan maar niet zo essentieel als foto's en bedrijfsmatige Excel bestanden.
Is Time Machine zo in te stellen dat deze niet het systeem kopieert, maar alleen de bestanden?
Alles opnieuw installeren heb ik niet zo'n moeite mee, half dagje werk...
Indien niet: is het bij een schone her-install wel mogelijk alleen de bestanden over te nemen uit laatste sparebundle? Want als je alles weer over neemt zoals in backu-up dan is je her-install voor niets geweest...
Als ik een SSD aanschaf, kan de HDD die in de Apple zit in de NAS gebouwd worden?
NAS worden toch zonder HDD geleverd?
Zie net ook dat Mac OS X -zoals verwacht- veel minder schijfruimte in gebruik neemt dan Windows 7.
Mac OS X 5Gb | Windows 7 16 à 20Gb.
[
Voor 11% gewijzigd door
Mini Poeper op 17-03-2011 13:01
]