Vervolg op dit verhaal (vlekken in beeld iMac)
Vandaag met iFactors aan de telefoon gezeten en daar kwamen de volgende dingen naar voren:
Vandaag met iFactors aan de telefoon gezeten en daar kwamen de volgende dingen naar voren:
- Na één jaar worden er 'soms' onderdelen vervangen op kosten van Apple. (HDD / Voeding uitgesloten!)
- Minimaal 6 werkdagen kwijt bij inleveren iFactors Rotterdam. (Andere vestiging adviseerde mij ook om het bij iFactors in R'dam te doen, vanwege snellere reparatie)
- Als ze het onderdeel willen vervangen buiten de applecare, bellen ze je op met 3 mogelijkheden:
1. Vervangen (geschatte kosten d.m.v. online onderzoek: ~700euro)
2. Niets vervangen, onderzoekskosten betalen €105,-
3. Apparaat bij apple achterlaten - Als ze het wel willen vervangen d.m.v. applecare, zijn er geen kosten mee gemoeid. (maar aangezien ik een paar dagen over mijn garantie heen zit wil ik het niet gokken)
- Ik zit een paar dagen over mijn garantie heen. Als apple het niet wilt vervangen zit ik sowieso met €105,- kosten
- Probleem lijkt vaak terug te komen na enkele maanden.
- Op MacRumors heeft iemand succesvol zijn iMac 'hersteld' (There is Hope for iMac 27
) Dus ik kan, wanneer diegene een foto/video-tutorial geplaatst heeft, het van de zomer zelf proberen. - Sommige vermoeden dat hitte-afvoering een probleem is. (tip: installeer smcFanControl ). Andere vermoeden dat er stof naar binnen wordt gezogen en blijft 'hangen'. (Ik geloof meer in het 'hitteprobleem' aangezien het precies voor m'n GPU zit)
- Op Apple forum is er ook al een 12 pagina lange discussie gaande over dit probleem.
- Op Tros Radar Forum blijkt ook dat je niet heel erg stevig staat als consument wanneer er bepaalde koopvoorwaarden zijn afgesproken, net als bij apple. (tekst snel doorgelezen, dus niet helemaal 100% zeker)
- Komende 4 weken heb ik mijn iMac echt nodig voor studie
- Weinig zin om vanuit Zeeland naar R'dam te gaan om daar met een massive doos door R'dam heen te banjeren. (Geen geldig excuus
)
..