Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:59

Freaked

..

Vervolg op dit verhaal (vlekken in beeld iMac)

Vandaag met iFactors aan de telefoon gezeten en daar kwamen de volgende dingen naar voren:
  • Na één jaar worden er 'soms' onderdelen vervangen op kosten van Apple. (HDD / Voeding uitgesloten!)
  • Minimaal 6 werkdagen kwijt bij inleveren iFactors Rotterdam. (Andere vestiging adviseerde mij ook om het bij iFactors in R'dam te doen, vanwege snellere reparatie)
  • Als ze het onderdeel willen vervangen buiten de applecare, bellen ze je op met 3 mogelijkheden:
    1. Vervangen (geschatte kosten d.m.v. online onderzoek: ~700euro)
    2. Niets vervangen, onderzoekskosten betalen €105,-
    3. Apparaat bij apple achterlaten
  • Als ze het wel willen vervangen d.m.v. applecare, zijn er geen kosten mee gemoeid. (maar aangezien ik een paar dagen over mijn garantie heen zit wil ik het niet gokken)
Op basis van de volgende factoren heb ik besloten mijn iMac niet in te leveren voor applecare.
  1. Ik zit een paar dagen over mijn garantie heen. Als apple het niet wilt vervangen zit ik sowieso met €105,- kosten
  2. Probleem lijkt vaak terug te komen na enkele maanden.
  3. Op MacRumors heeft iemand succesvol zijn iMac 'hersteld' (There is Hope for iMac 27
    ) Dus ik kan, wanneer diegene een foto/video-tutorial geplaatst heeft, het van de zomer zelf proberen.
  4. Sommige vermoeden dat hitte-afvoering een probleem is. (tip: installeer smcFanControl ). Andere vermoeden dat er stof naar binnen wordt gezogen en blijft 'hangen'. (Ik geloof meer in het 'hitteprobleem' aangezien het precies voor m'n GPU zit)
  5. Op Apple forum is er ook al een 12 pagina lange discussie gaande over dit probleem.
  6. Op Tros Radar Forum blijkt ook dat je niet heel erg stevig staat als consument wanneer er bepaalde koopvoorwaarden zijn afgesproken, net als bij apple. (tekst snel doorgelezen, dus niet helemaal 100% zeker)
  7. Komende 4 weken heb ik mijn iMac echt nodig voor studie
  8. Weinig zin om vanuit Zeeland naar R'dam te gaan om daar met een massive doos door R'dam heen te banjeren. (Geen geldig excuus :))

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Jeetje Freaked. Erg spijtig. Je verwacht zulke problemen niet. Ik ga bij de aanschaf van mijn mac meteen dit soort problemen controleren.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik zie steeds meer voordelen om een Mac Mini aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Mini Poeper schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:24:
Kom op... Er zijn tigduizend tevreden gebruikers en die melden zich zelden op fora. Je leest vooral over problemen, dus als je zo gaat denken kun je geen enkele produkt meer kopen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Omdat het nu wel erg de verkeerde kant op gaat maar even mijn positieve ervaring.
Uit onderzoek is gebleken dat mensen 6 keer meer over een negatieve ervaring praten dan over een positieve.

Ik heb bijvoorbeeld nu een maand mijn 27" iMac i7 met 12GB RAM, en hij loopt perfect, geen dode pixels, geen gele wazen, besteld via de Apple site, binnen een week in huis. Ik heb alleen nog niet de moeite genomen om dat in deze topic te melden, omdat het voor mij vanzelf spreekt dat iets naar behoren werkt.

Laat je dus vooral niet gek maken door de negatieve verhalen, er zijn zat positieve verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jornn schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:49:
Laat je dus vooral niet gek maken door de negatieve verhalen, er zijn zat positieve verhalen.
Toen ik eind 2007 een iMac 24" kocht waren er precies dezelfde verhalen over de iMacs. Mijn iMac heeft nergens last van en heeft ook geen dode pixels. De iMac 24" van m'n vriendin was ook meteen goed, en de iMac 27" op m'n werk ook. Als het werkelijk allemaal zo erg was had minstens 1 van die iMacs minstens 1 keer omgeruild moeten worden ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jornn schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:49:
Omdat het nu wel erg de verkeerde kant op gaat maar even mijn positieve ervaring.
Uit onderzoek is gebleken dat mensen 6 keer meer over een negatieve ervaring praten dan over een positieve.

Ik heb bijvoorbeeld nu een maand mijn 27" iMac i7 met 12GB RAM, en hij loopt perfect, geen dode pixels, geen gele wazen, besteld via de Apple site, binnen een week in huis. Ik heb alleen nog niet de moeite genomen om dat in deze topic te melden, omdat het voor mij vanzelf spreekt dat iets naar behoren werkt.

Jornn, hoe bevalt het geheugen? Ik zit namelijk ook te denken om meer dan 8 gig aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Exirion schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:36:
[...]

Kom op... Er zijn tigduizend tevreden gebruikers en die melden zich zelden op fora. Je leest vooral over problemen, dus als je zo gaat denken kun je geen enkele produkt meer kopen ;)
Heb je gelijk in, maar het is wel zo dat áls er iets kapot gaat je de hele unit (tijdelijk) kwijt bent. Bovendien weet ik uit eigen ervaring dat de Wet van bedrog bij mij veelal van toepassing is... :X

Tweede reden dat iemand terecht noemde is het wel/niet willen van een glasplaat voor je beeldscherm. Mijn voorkeur gaat naar aller waarschijnlijk uit naar een mat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:59

Freaked

..

RoyK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:07:
Jeetje Freaked. Erg spijtig. Je verwacht zulke problemen niet. Ik ga bij de aanschaf van mijn mac meteen dit soort problemen controleren.
Toen ik eind 2009 een iMac wilde aanschaffen las ik dat er eerst problemen met een gelige waas op het scherm. Ik heb toen gewacht totdat apple er wat aan had gedaan voordat er ik ging aanschaffen. (early 2010) (productie lag een tijdje stil als ik het goed kon herinneren).
Ik heb mijn iMac bij binnenkomst gelijk grondig geïnspecteerd met allemaal tooltjes etc. zodat ik er zeker van was dat ik een 'goed' model had.. maar de gebreken kwamen later.
Mini Poeper schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 15:24:
Zoals al eerder gezegd is: er zijn zoveel 'goede' iMacs en tevreden gebruikers...
Ik ben echt iedere dag tevreden geweest over mijn iMac en zo zijn er vele andere. Ik ga het niet goedpraten dat apple dit probleem niet officieel erkend, maar het is inderdaad wel zo dat je alleen negatieve berichten leest op fora..

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:27
Mini Poeper schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:05:
[...]

Heb je gelijk in, maar het is wel zo dat áls er iets kapot gaat je de hele unit (tijdelijk) kwijt bent. Bovendien weet ik uit eigen ervaring dat de Wet van bedrog bij mij veelal van toepassing is... :X

Tweede reden dat iemand terecht noemde is het wel/niet willen van een glasplaat voor je beeldscherm. Mijn voorkeur gaat naar aller waarschijnlijk uit naar een mat scherm.
Kan me niet schelen, als ik bij mijn Reseller om de hoek een 27" haal en hij heeft mankementen die hij niet hoort te hebben. ( mompeld iets over 6 schermen omgerolen bij dell totdat ik er 1 had die niet te rood was 2709WFP )
krijgen ze hem net zo lang terug tot ik een goeie heb, en ben er van overtuigd ze me daarmee helpen.
En zo niet weten hun en ik dat ook gauw genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 17-03-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Niet online
RoyK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:02:
[...]

Jornn, hoe bevalt het geheugen? Ik zit namelijk ook te denken om meer dan 8 gig aan te schaffen.
Het is misschien een beetje overkill. Ik heb de iMac overigens besteld met 4GB, en zelf de 8GB bijgeprikt. Scheelt flink in de kosten. Ik ben nu niet thuis, dus kan het niet nakijken, maar vaak heb ik na een "computersessie" nog steeds 0 page-outs, wat inhoud dat hij geen enkel keer virtueel geheugen op de hardeschijf hoeft aan te maken (als ik dat goed heb). 8GB is voor het grootste deel van de gebruikers meer dan genoeg, en zelfs aan 4GB zal de gemiddelde gebruiker genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 19:10
Ik heb zelf een Mid 2010 core i7 1TB 4GB iMac staan. Nu heb ik de laatste tijd (of de laatste tijd valt het op) gevoelsmatig veel meer hardeschijf activiteit. Ik heb ook wel eens dat de imac volledig hangt en dat alleen de muis nog werkt. Ook dan kan je de hardeschijf goed horen. Tikken is het echter niet, dus ik betwijfel of de schijf aan het falen is.

Op dit moment heb ik met een uptime van 3 uur 596 Page ins, 504 Page outs. Dit lijkt mij erg veel, maar de het geheugen zit eigenlijk nooit vol. Ook nu staat deze op 500MB vrij en 1GB inactief. Ik snap dus niet waar deze page outs vandaag komen.

Ik heb volgens mij elk denkbare test uitgevoerd, maar ik kan het probleem niet repliceren. dus wegbrengen naar een APR heeft niet veel nut denk ik.

Ik heb MEMTEST gedraait, Disk permissions, disk repair, Apple Hardware Utility (nutteloos ding), SMART Utility, Geekbench (resultaten wijken niet af van andere gebruikers).

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Tales schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:44:
Ik heb zelf een Mid 2010 core i7 1TB 4GB iMac staan. Nu heb ik de laatste tijd (of de laatste tijd valt het op) gevoelsmatig veel meer hardeschijf activiteit. Ik heb ook wel eens dat de imac volledig hangt en dat alleen de muis nog werkt. Ook dan kan je de hardeschijf goed horen. Tikken is het echter niet, dus ik betwijfel of de schijf aan het falen is.

Op dit moment heb ik met een uptime van 3 uur 596 Page ins, 504 Page outs. Dit lijkt mij erg veel, maar de het geheugen zit eigenlijk nooit vol. Ook nu staat deze op 500MB vrij en 1GB inactief. Ik snap dus niet waar deze page outs vandaag komen.

Ik heb volgens mij elk denkbare test uitgevoerd, maar ik kan het probleem niet repliceren. dus wegbrengen naar een APR heeft niet veel nut denk ik.

Ik heb MEMTEST gedraait, Disk permissions, disk repair, Apple Hardware Utility (nutteloos ding), SMART Utility, Geekbench (resultaten wijken niet af van andere gebruikers).

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Seagatetools / WD tools / Powermax w/e draaien voor je harddisk te checken ?.
Wie weet is die inderdaad "dood aant gaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Windows 7 Geïnstalleerd om WDTools te kunnen draaien. Time remaining 2 uur. Ergens hoop ik dat er bad sectors gevonden worden, zou het probleem verklaren!

Edit: Dan heb ik nog wel een vraag waarom de pageouts/pageins gelijk omhoog gaan terwijl er nog genoeg RAM over is. MEMtest zei dat er geen problemen mee waren.

[ Voor 34% gewijzigd door Tales op 17-03-2011 21:22 . Reden: Vraag over pageins/outs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Jornn schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:30:
[...]

Het is misschien een beetje overkill. Ik heb de iMac overigens besteld met 4GB, en zelf de 8GB bijgeprikt. Scheelt flink in de kosten. Ik ben nu niet thuis, dus kan het niet nakijken, maar vaak heb ik na een "computersessie" nog steeds 0 page-outs, wat inhoud dat hij geen enkel keer virtueel geheugen op de hardeschijf hoeft aan te maken (als ik dat goed heb). 8GB is voor het grootste deel van de gebruikers meer dan genoeg, en zelfs aan 4GB zal de gemiddelde gebruiker genoeg hebben.
Dank voor je antwoord. Ik werk regelmatig met flinke Photoshop documenten. En staat ook Illustrator open met vectorwerk. Dus een beetje geheugen kan geen kwaad denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 09:22
Wat is infeite het beste op een imac voor dagelijk gebruik. Trackpad of magic mouse ?

[ Voor 86% gewijzigd door Rebbelx op 17-03-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
De trackpad leek mij wel wat. Ziet er erg gaaf uit. Alleen ik krijg vaak snel last van mijn pols op mijn macbook dus ik durf het niet zo goed aan om het ook voor mijn iMac te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:08
Ik heb de Trackpad al sinds die uit is hier in huis. Wil niet meer zonder. De magic mouse ligt wezenloos ernaast en gebruik ik zo af en toe voor precisiedingen zoals bijvoorbeeld Photoshop. Snel weer even een tap op de trackpad om op "verstuur bericht" te klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Heb je nooit last van je pols?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind de magic mouse juist een onding. Hij ziet er mooi uit maar is te klein om fijn mee te werken. Je hand ligt er niet fijn op en ik heb echt moeten zoeken voordat ik iets vond waar hij goed op glijdt. De trackpad vind ik heerlijk omdat je met heel minimale bewegingen en met je pols in een natuurlijke stand kunt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55

HellBeast

Oh My GoT!

Ik vind de Magic mouse ook niet echt een succes. Ergonomisch is het ding een ramp. Ik ga ook kijken of ik een andere muis kan vinden die optisch mooi bij de Imac past.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ik heb nog de mighty mouse, maar dat balletje gaat steeds sneller vast zitten. Daarom had ik ook gekeken naar de trackpad alleen vind het muiswerk van Apple best prijzig.

@ swiebert zo'n trackpad is dus niet zo handig voor photoshop? Dit doet mijn vriendin namelijk nogal veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste voor Photoshop is een fatsoenlijk tablet, even wennen maar werkt het meest precies etc etc

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Mektheb schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:34:
[...]

Seagatetools / WD tools / Powermax w/e draaien voor je harddisk te checken ?.
Wie weet is die inderdaad "dood aant gaan"
Check gedaan met WDTools, Ik krijg te zien dat het allemaal goed zit (uitgebreide test). Enig andere suggesties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
In hoe verre is het uitbreiden van de hardware van een iMac mogelijk? Dus uitbreiding van geheugen, hdd e.d. is dat mogelijk? En heeft dat nog consequenties voor de garantie voor de iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Tales schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:28:
[...]

Check gedaan met WDTools, Ik krijg te zien dat het allemaal goed zit (uitgebreide test). Enig andere suggesties? :)
Dan is je harddisk prima in orde :) huhm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
the-edge schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:06:
In hoe verre is het uitbreiden van de hardware van een iMac mogelijk? Dus uitbreiding van geheugen, hdd e.d. is dat mogelijk? En heeft dat nog consequenties voor de garantie voor de iMac?
Dat moet je met een beetje zoekwerk wel kunnen vinden, dit is niet de eerste keer dat deze vraag wordt gesteld. Ik zal je een beetje op weg helpen:

http://support.apple.com/kb/HT3918
Het SSD in je Apple topic

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:08
Nico111 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:47:
Ik heb nog de mighty mouse, maar dat balletje gaat steeds sneller vast zitten. Daarom had ik ook gekeken naar de trackpad alleen vind het muiswerk van Apple best prijzig.

@ swiebert zo'n trackpad is dus niet zo handig voor photoshop? Dit doet mijn vriendin namelijk nogal veel.
Trackpad is niet nauwkeurig en muisklikken+bewegen (slepen etc) met een trackpad blijft lastig. Voor files sleuren en pleuren werkt de trackpad goed genoeg. Voor snedes in photoshop bijvoorbeeld net effies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 12:20
Geachte Dames/Heren,

Vandaag de dag heb ik een iMac 21.5" gekocht op marktplaats. Ik kamp alleen met het volgende probleem (wat ik al wist). Als ik dus Mac OS X wil installeren, gooi ik de CD erin, zie ik het apple logo maar er gebeurt verder NIETS! Er staat XP op en die start wel gewoon op en hij doet het gewoon.

Wie weet een oplossing. En ik heb al een PRAM reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Appleman schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:19:
Geachte Dames/Heren,

Vandaag de dag heb ik een iMac 21.5" gekocht op marktplaats. Ik kamp alleen met het volgende probleem (wat ik al wist). Als ik dus Mac OS X wil installeren, gooi ik de CD erin, zie ik het apple logo maar er gebeurt verder NIETS! Er staat XP op en die start wel gewoon op en hij doet het gewoon.

Wie weet een oplossing. En ik heb al een PRAM reset gedaan.
Ik ben geen expert, maar probeer eens tijdens het starten de option toets ingedrukt te houden. Dan zie je op een gegeven moment de CD erbij komen als opstartmogelijkheid. Probeer zo eens te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Dat heb ik ook gedaan. Ik kan de CD selecteren maar daarna gebeurt er niets. Ik zie het apple logotje maar verder gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Appleman schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:45:
Dat heb ik ook gedaan. Ik kan de CD selecteren maar daarna gebeurt er niets. Ik zie het apple logotje maar verder gebeurt er niets.
Even voor de duidelijkheid: wat staat waar op? Je hebt het over OSX op een DVD en Windows op.... ook een DVD of op de harddisk? En staat er op de harddisk Windows en/of OSX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Even voor de duidelijkheid:

Ik heb een iMac 21.5" en daar staat alleen windows XP op (op de interne hardeschijf dus). Ik wil Mac OS X installeren en die heb ik op een (legale) DVD. Als ik de DVD erin stop, alt ingedrukt hou en de DVD selecteer dan komt er een apple logo, en daarna gebeurt er verder niets.

De hardeschijf is geformatteerd op NTFS formaat. Dus hele 500GB is NTFS. Zal dat het probleem zijn? Ik denk het zelf niet, want dan zou hij gewoon moeten laden vanaf de DVD om de hardeschijf vervolgens te formatteren met Journaled..

[ Voor 27% gewijzigd door Khayma op 18-03-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Gebruik je de DVD die erbij hoort of...? iMac start bijv niet op met een install DVD van een Macbook etc.

Je kan ook nog een SMC reset doen, stekker eruit en tenminste 10 secs de powerknop ingedrukt houden.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
EEEEN PROBLEEM OPGELOST!

Iemand gaf het ook al aan bij OneMoreThing. Ik had een 10.6 DVD van snow leopard. Ik heb dus mijn MBP dvd's gepakt, MBP is 3 maanden oud. Pleur hem erin en tada! Het werkt! Hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Graag gedaan :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Niet online
Tales schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:44:
Dat is zeker aan de hoge kant, dat loopt bijna 1 op 1.
Ter info, hier een uptime van 2 dagen en 2 uur: 1.9 miljoen page-ins, 231 page outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Eindelijk, de geruchten over een nieuwe iMac beginnen op gang te komen! http://www.macrumors.com/...thunderbolt-in-4-6-weeks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Als je geruchten wilt, die zijn er elke twee weken geweest voor de laatste 2 jaren. You'll see it when it gets there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
True, ik zit al sinds augustus te wachten ik wil nu wel eens me 27" kopen !
Of misschien wel een 30" ? of 24" ?

Wie zou het zeggen

[ Voor 28% gewijzigd door Mektheb op 23-03-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:07
Mektheb schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:04:
True, ik zit al sinds augustus te wachten ik wil nu wel eens me 27" kopen !
Of misschien wel een 30" ? of 24" ?

Wie zou het zeggen
Same here. Ga voor de Top of the line versie met alle upgrades op mem na, dat kan ik zelf wel. Ben wel benieuwd of de prijzen van de hdd's nog iest gaan zaken!

Wat ga jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
tijlemanz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:08:
[...]

Same here. Ga voor de Top of the line versie met alle upgrades op mem na, dat kan ik zelf wel. Ben wel benieuwd of de prijzen van de hdd's nog iest gaan zaken!

Wat ga jij doen?
Ik ga gelijk voor een SSD erbij en het liefst schermwize / resolutie wize zo groot mogelijk.

I5 is al prima voor mij wat waarschijnlijk toch bij het top model al standaard is geworden, 8gb of meer geheugen.
Verder denk ik 2tb opslag.
En ik hoop de videokaart weer een update heeft gekregen 6590 of iets in die geest :)
Speculatie's maar toch kan niet wachten, dus eigenlijk ga ik voor het model van nu 1999,00 + een SSD en geheugen uitbreiding die ik zelf al koop en niet via de opties kies.
En applecare wat altijd nodig is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:07
Mektheb schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:15:
[...]

Ik ga gelijk voor een SSD erbij en het liefst schermwize / resolutie wize zo groot mogelijk.

I5 is al prima voor mij wat waarschijnlijk toch bij het top model al standaard is geworden, 8gb of meer geheugen.
En ik hoop de videokaart weer een update heeft gekregen 6590 of iets in die geest :)
Speculatie's maar toch kan niet wachten, dus eigenlijk ga ik voor het model van nu 1999,00 + een SSD en geheugen uitbreiding die ik zelf al koop en niet via de opties kies.
Ongeveer zelfde setup als ik dus. Ga wel voor de i7 256 ssd + 2 tb, zet er zelf 8 gb geheugen bij en applecare idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:09
Waarom is applecare altijd nodig? Dat klinkt dan als een onbetrouwbaar product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Phuncz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:01:
Als je geruchten wilt, die zijn er elke twee weken geweest voor de laatste 2 jaren. You'll see it when it gets there...
Dat is niet waar. Het is alweer een poosje stil in de geruchten machine over de iMac. Immers is het allemaal iPad2, iPad2 en iPad2. Of iPhone4 of 5.

"You'll see it when it gets there..." als dat de vuistregel zou zijn, had de frontpage van Tweakers.net weinig betaansrecht, is het niet ;)

Dus laat die geruchten maar rijkelijk vloeien aub! :)
Mektheb schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:15:
[...]

Ik ga denk ik ook voor de SB i5, gezien die de i7 van nu voorbij gaat.. met een SSD. Ik hoop dat Apple meer types gaat aanbieden. Ik heb geen 256GB SSD nodig. Bovendien heeft de SSD markt niet stil gezeten. Mogelijk ga ik dan naar 12 gig geheugen toe.

[ Voor 43% gewijzigd door RoyK op 23-03-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
dcl! schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:39:
Waarom is applecare altijd nodig? Dat klinkt dan als een onbetrouwbaar product?
Ja en Nee

Elecktronica kan altijd kapot gaan of het nu na 1 maand is of 12 maanden of 24 maanden, met apple care bescherm ik 3jaar.
Als iets kapot gaat na 1 jaar zeggen ze bij apple toedeledokie, terwijl ik eigenlijk recht heb op 2.
En moet ik weer touwtrekken want gelijk hebben en gelijk krijgen is een 2e.

Ook zijn de producten van tegenwoordig niet van zulk kaliber dat het 10jaar meegaat.
Dus ik dek me liever in voor wat extra geld zodat de kwestie van garantie en problemen niet aan mij ligt maar aan hun.
Als die dus na 4jaar of 5 jaar kapot gaat kan ik met gerust hart een nieuwe kopen, het is tenslotte €2000+
En ik heb geen zin in gezeur met gele waas en dat soort activiteiten.
Stom je zelf garantie moet kopen ? ja.
Had het standaard 3 jaar moeten zijn in mijn ogen ? ja.

Maar goed zo zit de wereld niet in mekaar, en het is nogsteeds elecktronica en ik weet wel op wat voor manier ze dingen fabriceren en onderdelen ze gebruiken en wie wat bij wie koopt.
En of de condensatoren nu 2cent of 10cent de stuk zijn dat is wel een verschil alleen zie je dat niet onderhuids.
En natuurlijk is de kwaliteit kwa scherm en behuizing van de iMac beter als een gemiddeld pc'tje, maar kwa kwaliteit moederbord / harddisk / ram / voeding echt niet hoor.
Mac Pro's voedingen zien er ook belabberd slecht uit vanbinnen die nog geen €30,00 waard zijn aan onderdelen.
Oude G5 Imac's bv en zo zijn er nog wel wat producten ;)
Nee mektheb neemt het zekere voor het onzekere, zodra er 1 mankement is binnen mijn 3 jaar krijgen ze het terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Mektheb op 23-03-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Ik heb mijn iMac geen AppleCare gegeven omdat ik met m'n iMac eigenlijk niet hele verhuizingen van plan was zoals bijvoorbeeld bij een MBP/iPad die veel meer te voorduren krijgt. Ik denk dat je na 1 jaar wel door hebt of je iMac lekker werkt! Maar ieder z'n ding natuurlijk. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vitruvius op 23-03-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

RoyK schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:50:
[...]
Dat is niet waar. Het is alweer een poosje stil in de geruchten machine over de iMac. Immers is het allemaal iPad2, iPad2 en iPad2. Of iPhone4 of 5.

"You'll see it when it gets there..." als dat de vuistregel zou zijn, had de frontpage van Tweakers.net weinig betaansrecht, is het niet ;)
Ja en nee, Apple is op dat gebied niet te vergelijken met anderen. Bij andere merken is het zeer simpel: waar rook is, is vuur. Over Apple producten publiceert de media massaal geruchten omdat ze in veelvouden pageviews en comments krijgen (bv. bij tablets: Apple vs Samsung) tov. andere merken. Dus wat krijg je dan ? Véél zelf-gefabriceerde geruchten (niet op T.net gelukkig), nog meer wishful thinking en een bende China knock-offs waardoor je door het bomen het bos niet meer ziet.

Zowiezo zijn er altijd details die ontglippen. Bij de afgelopen MBP refresh was het er dus een gerucht dat er Light Peak zou zijn, wat ook al geclaimed werd bij iMac's die onderhande hadden moeten gerefreshed zijn in januari volgens velen. Echter had niemand het zien aankomen dat Thunderbolt in de Mini-displayport ging zitten. Ook de "sterke" geruchten dat er een SSD of hybrid SSD of 7200rpm HDD standaard voorzien was, bleek volledig onwaar te zijn. Zowiezo zijn er nog andere aspecten die vaak vergeten worden: bij de launch van een nieuwe lineup wordt de huidige lineup verminderd in prijs en soms is dat een zeer welkome aanpassing. Het is al vaker gebeurd dat een toestel honderden euro's verminderd in prijs, terwijl het verschil niet zo heel groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Robberto schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:28:
Ik heb mijn iMac geen AppleCare gegeven omdat ik met m'n iMac eigenlijk niet hele verhuizingen van plan was zoals bijvoorbeeld bij een MBP/iPad die vele meer te voorduren krijgt. Ik denk dat je na 1 jaar wel door hebt of je iMac lekker werkt! Maar ieder z'n ding natuurlijk. :)
Inderdaad waar, ik hoop gewoon geen problemen te krijgen en daarom wil ik de applecare erbij of het nu me ipod / ipad / macbook is.

better safe then sorry ;) maar ieder ze ding indeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Phuncz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:39:
[...]

Ja en nee, Apple is op dat gebied niet te vergelijken met anderen. Bij andere merken is het zeer simpel: waar rook is, is vuur. Over Apple producten publiceert de media massaal geruchten omdat ze in veelvouden pageviews en comments krijgen (bv. bij tablets: Apple vs Samsung) tov. andere merken. Dus wat krijg je dan ? Véél zelf-gefabriceerde geruchten (niet op T.net gelukkig), nog meer wishful thinking en een bende China knock-offs waardoor je door het bomen het bos niet meer ziet.

Zowiezo zijn er altijd details die ontglippen. Bij de afgelopen MBP refresh was het er dus een gerucht dat er Light Peak zou zijn, wat ook al geclaimed werd bij iMac's die onderhande hadden moeten gerefreshed zijn in januari volgens velen. Echter had niemand het zien aankomen dat Thunderbolt in de Mini-displayport ging zitten. Ook de "sterke" geruchten dat er een SSD of hybrid SSD of 7200rpm HDD standaard voorzien was, bleek volledig onwaar te zijn. Zowiezo zijn er nog andere aspecten die vaak vergeten worden: bij de launch van een nieuwe lineup wordt de huidige lineup verminderd in prijs en soms is dat een zeer welkome aanpassing. Het is al vaker gebeurd dat een toestel honderden euro's verminderd in prijs, terwijl het verschil niet zo heel groot is.
Oke, jij wint :D

Maar dat neemt niet weg dat ik de geruchten graag lees (en deel). Dat geeft op zijn minst het gevoel dat er beweging in zit! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik wil helemaal niet winnen hoor :) Maar ik probeer de mensen hier te doen inzien dat een gerucht niets heeft te maken met een nakende refresh. Als je niet dringend een nieuw toestel nodig hebt, kan je gerust een paar maandjes wachten, maar het kan ook zijn dat er dan nog steeds niets is gebeurd. Sommige toestelreeksen zijn regelmatiger qua schema zoals de iPhone (helft van het jaar). Maar de iMac is héél willekeurig. Ze blijven ook goed verkopen dus waarom zouden ze.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 23-03-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Phuncz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 19:05:
Als je niet dringend een nieuw toestel nodig hebt, kan je gerust een paar maandjes wachten, maar het kan ook zijn dat er dan nog steeds niets is gebeurd.
Daar heb je gelijk in. Maar geruchten zijn juist leuk, deel van de voorpret. Lekker lezen, oriënteren, speculeren. Heerlijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 18:32

GerritGekke

Gamechanger

New iMacs coming in just over a month? [bron 9to5mac]
According to Tong, the updated iMacs will have Sandy Bridge CPUs and Thunderbolt ports, which is no surprise. There won’t be any cosmetic changes however.

Als de imac er hetzelfde er uit blijft zien, zou dit ook gevolgen hebben voor de rest waarde van de huidige imac? Aangezien er alleen onder de motorkap dan dingen veranderen?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

GerritGekke schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:05:

Als de imac er hetzelfde er uit blijft zien, zou dit ook gevolgen hebben voor de rest waarde van de huidige imac? Aangezien er alleen onder de motorkap dan dingen veranderen?
Dat ligt denk ik aan de " eye of the beholder"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Wel, het klopt toch dat een interne refresh minder zwaar aan de restwaarde hangt als een complete refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nog wel een interssant berichtje gister avond op mac rumors. Interessant om over na te denken voor de iMac en Pro gebruikers
As reported by tonymacx86, Apple's new Mac OS X 10.6.7 update for the 2011 MacBook Pro includes support for a number of AMD graphics cards not currently found in Apple's machines. While the development is certainly of interest to Hackintosh fans looking to build their own systems running Mac OS X, the inclusion of the new cards may provide some hints of graphics cards to be included in future Macs such as potential iMac and Mac Pro updates.

The following graphics cards appear to be natively supported:

ATI Radeon HD 5630 Device ID 0x68D8
ATI Radeon HD 5630 Device ID 0x68D9
ATI Radeon HD 5670 Device ID 0x68D8
ATI Radeon HD 5730 Device ID 0x68D8
ATI Radeon HD 5770 Device ID 0x68B8
ATI Radeon HD 5850 Device ID 0x6899
ATI Radeon HD 5870 Device ID 0x6898

AMD Radeon HD 6850 Device ID 0x6739
AMD Radeon HD 6870 Device ID 0x6738
AMD Radeon HD 6970 Device ID 0x6718
Interestingly, the broad range of cards apparently fully supported under Mac OS X 10.6.7 is leading to speculation that Apple may be looking to support more off-the-shelf GPU options as opposed to the Mac-specific cards that have been used to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
RoyK schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 09:48:
Nog wel een interssant berichtje gister avond op mac rumors. Interessant om over na te denken voor de iMac en Pro gebruikers

[...]
Kijk dat is inderdaad leuk om te horen :) als het zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48

[...]
dan zou ik me imac moeten inruilen als er iets van een 5850 / 5870 ( of zelfs 5770 ) inkomt, dan valt er zeker best mee te gamen! al vrees ik dat het allemaal upgrade(s) zijn ( in iedergeval de high-end kaarten ) waar je 2x de marktprijs voor moet betalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

[...]
Ga er maar van uit dat het enkel voor de Mac Pro is, ik zie ze niet meteen met een "dikke" iMac komen voor bredere videokaartondersteuning. Het zou wel een leuke ontwikkeling zijn, ik ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

thijszor schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:04:
[...]

dan zou ik me imac moeten inruilen als er iets van een 5850 / 5870 ( of zelfs 5770 ) inkomt, dan valt er zeker best mee te gamen! al vrees ik dat het allemaal upgrade(s) zijn ( in iedergeval de high-end kaarten ) waar je 2x de marktprijs voor moet betalen.....
Ik weet het niet hoor, ik heb nu een Maxed iMac 27" van Early 2011 (2010 officieel) met een Radeon 5750 en ik speel Crysis 2 op bijna maxed settings... :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
Step schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:29:
[...]

Ik weet het niet hoor, ik heb nu een Maxed iMac 27" van Early 2011 (2010 officieel) met een Radeon 5750 en ik speel Crysis 2 op bijna maxed settings... :)
Op welke resolutie? Of voer ik nu een geloofwaardige troll? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje. Ik weet dat ik misschien ook op google kan zoeken naar reviews, en dat heb ik ook gedaan, maar ik kon niets relevants vinden. Ik ben van plan om deze imac te kopen en deze te gebruiken voor video editing (final cut, premiere cs5 etc). Lukt dit met deze:

imac 24 inch
2.93 GHZ Intel Core 2 Duo
4 GB DDR3
1 TB geheugen
Superdrive
ATI RadeonHD 4850
512MB
Mini Displayport.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Wat moet je ervoor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

925 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Laatst online: 30-09 09:59

Hoite

Goed verhaal

Verwijderd in "[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - d..."
Aangezien je het hier ook al gepost hebt, vraag ik me af wat je nou eigenlijk wil, ga eerst de overweging maken tussen een iMac een een MBP, google op de voor/nadelen en het performanceverschil en als je er dan nog niet uitkomt, post dan een specifiekere vraag, maar hier kan niemand wat mee.
Zoals wel in het andere topic stond, maar niet hier:
Waarschuwing:
Dit topic is niet bedoeld voor losse vragen, voor losse vragen mag je een los topic aanmaken.
Oftewel, laat zien wat je al hebt uitgezocht, voordat je hier je vraag neerzet.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoite op 25-03-2011 23:53 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses, ik wist niet dat dit ook zomaar kon. Zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:04

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Koop dan een nieuwe i3 iMac, betere specs iets hogere prijs, of praat er nog 200 van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

We.are.cake schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 21:30:
[...]

Op welke resolutie? Of voer ik nu een geloofwaardige troll? :P
1920x1080 :) Heb max nog niet geprobeerd, maar denk dat het dan wat minder wordt idd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft iemand hier de 27" dell naast zijn imac staan, kan je deze precies op dezelfde hoogte afstellen en zijn de schermen enigzins gelijk?

Nog een andere vraag werkt dit tweede scherm ook in parallels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh Oh.... Ubuntu freak heeft zojuist een Imac 24" 3,06 Ghz gekocht.... en nog wat wits met scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo apple people,

Ik heb een vraagje aangaande een iMac 27" dat vaak word gebruikt om films op te zien. 27" is prettig om een film op te zien maar daarnaast heb ik een nog een prettiger scherm staan om films op te zien. Nu maak ik gebruik van "PleX" en of "XBMC" om films af te spelen op mijn TV. Maar doordat de iMac "vlak" naast de TV staat stoort het beeld van de iMac mij. Op mijn macbook pro kan ik mijn scherm blijven dimmen tot het echt zwart / zwart is. Helaas op de iMac is dit niet het geval want het backlight blijft aan....

Is het wel mogelijk om het scherm echt zwart / zwart te maken ( dus uit ) zodat ik geen last meer heb van dat schermpje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 22:52
Gewoon het Scherm Dimmen toch?

Systeemvoorkeuren > Exposé en Spaces > Exposé > Actieve Schermhoeken > Beeldscherm in sluimerstand.
Wanneer je dan in een hoek gaat met je muis, dan gaat je scherm gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 12:23
Shortcut: Ctrl + Shift + eject
Zorgt ervoor dat het scherm op blank gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Handige tip, thx. Ik zet gewoon mn timeout op 1 minuut haha

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMick schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:33:
Gewoon het Scherm Dimmen toch?

Systeemvoorkeuren > Exposé en Spaces > Exposé > Actieve Schermhoeken > Beeldscherm in sluimerstand.
Wanneer je dan in een hoek gaat met je muis, dan gaat je scherm gewoon uit.
op andere sites zeggen ze blijkbaar dat men tv dan ook zwart word ?
eens proberen straks...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:38:
Shortcut: Ctrl + Shift + eject
Zorgt ervoor dat het scherm op blank gaat...
werkt niet want het zet men iMac ook in een soort van standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

cmd-opt-eject is scherm in sleep volgens mij.

ctrl-shift-eject is hele systeem in sleep

Gebruik de eerste iig in combinatie met password om mn systeem te locken.

[ Voor 76% gewijzigd door Bosmonster op 29-03-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Bosmonster schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:15:
cmd-opt-eject is scherm in sleep volgens mij.

ctrl-shift-eject is hele systeem in sleep

Gebruik de eerste iig in combinatie met password om mn systeem te locken.
Het is andersom, ik gebruik beide combinaties al een jaar ofzo. Bij het dimmen van je scherm gaan inderdaad alle schermen uit, ook de externe. Het is meer een soort optie om je videokaart te laten "slapen" maar de rest van het systeem blijft draaien (bijvoorbeeld iTunes).

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:55:
[...]

Het is andersom, ik gebruik beide combinaties al een jaar ofzo. Bij het dimmen van je scherm gaan inderdaad alle schermen uit, ook de externe. Het is meer een soort optie om je videokaart te laten "slapen" maar de rest van het systeem blijft draaien (bijvoorbeeld iTunes).
Dus geen andere optie dan films zien in een donkere kamer met een 27inch scherm er naast dat licht geeft ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Digistorm schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:55:
[...]

Das apart dan dat ik als ik volgens jou mijn scherm zou sleepen ik mijn DVD-drive hoor en bij die andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik blijf helaas probleempjes houden met het early 2011 21,5inch instap-model, ongeveer 1 a 2 keer per week komt het ding niet meer fatsoenlijk uit slaapstand. Meestal is dit nadat hij langere tijd geslapen heeft ('s nachts oid). De fans en hdd slaan aan, maar er verschijnt geen beeld, ook niet na 15 mins wachten. Uiteraard ook geprobeerd om de schermverlichting omhoog te zetten. Verder niks raars te vinden in de logs van de machine. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat ik zou moeten kunnen halen met een MacBook (de witte dus) qua accuduur ? Ik zit nu op 3 uur met een gebruikte accu en begrijp dat je ze opzich ieder jaar wel mag wisselen.... dure aangelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:28:
Kan iemand mij vertellen wat ik zou moeten kunnen halen met een MacBook (de witte dus) qua accuduur ? Ik zit nu op 3 uur met een gebruikte accu en begrijp dat je ze opzich ieder jaar wel mag wisselen.... dure aangelegenheid.
Volgens mij haalde zo'n witte een paar jaar terug nog tussen de 5 en 6 uur maar dat zou ik aan een collega moeten vragen. Een accu kan gerust een jaar of 3 mee hoor, en 4 lukt vaak ook nog prima. Jaarlijks vernieuwen is onzin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Bosmonster schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:10:
[...]

Das apart dan dat ik als ik volgens jou mijn scherm zou sleepen ik mijn DVD-drive hoor en bij die andere niet.
Tja, ik weet niet hoe het bij jouw machine is, maar als ik iTunes aan heb gaat die door met ctrl-shift-eject (sleep display) en alles stopt (ook externe schijven) bij cmd-option-eject. Dus, zeg het maar ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Exirion schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:35:
[...]

Volgens mij haalde zo'n witte een paar jaar terug nog tussen de 5 en 6 uur maar dat zou ik aan een collega moeten vragen. Een accu kan gerust een jaar of 3 mee hoor, en 4 lukt vaak ook nog prima. Jaarlijks vernieuwen is onzin :)
Precies, ik weet ook niet hoe je bij dat idee komt dat je ze elk jaar moet vernieuwen.

[edit]
Check de health van je batterij met Coconutbattery > http://www.coconut-flavour.com/

[ Voor 9% gewijzigd door aramdin op 29-03-2011 15:38 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Laatst online: 30-09 09:59

Hoite

Goed verhaal

Ik heb mijn witte macbook nu zo'n 1,5 jaar en mijn accu gaat nog zo'n 5/6 uur mee, ligt uiteraard heel erg aan het gebruik. Volgens Coconut een health van 86%

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:37:
[...]

Precies, ik weet ook niet hoe je bij dat idee komt dat je ze elk jaar moet vernieuwen.

[edit]
Check de health van je batterij met Coconutbattery > http://www.coconut-flavour.com/
Tja... wellicht een apple gebruiker welke iets te klinisch en strak denkt.... een accu wordt bij mij pas vervangen wanneer ik er last van heb.

Zijn pro zou 10 uur op een accu doen en effectief 5 uur... what's the difference dacht ik... niemand gaat stilletjes voor zijn lappert zitten kijken hoelang het duurt voordat hij uitvalt zonder er iets mee te doen natuurlijk.

Ik ga doe tool zeker even proberen denk ik.

EDIT:

Ik zit op een 95%. Hierbij is het natuurlijk wel een verschil hoe je hem inderdaad gebruikt en wat de verdere specs van de machine zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 05-10 09:18

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik zit nu op de eerste Intel MacBook (white) en die heeft nog 54% over van zijn accu. Zolang je geen Flash filmpjes gaat kijken, haalt hij de 2uur nog net. Dat is na dik 4 jaar intensief gebruik.

Ontopic:
Ik zit met smart te wachten op de nieuwe iMac. Ik hoop echt dat SSD's een beetje betaalbaar zijn anders moet hij de eerste dag al onder het mes. Zouden jullie dat doen?

[ Voor 42% gewijzigd door zAo op 29-03-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:08:
[...]

Dus geen andere optie dan films zien in een donkere kamer met een 27inch scherm er naast dat licht geeft ? :-)
Ik weet niet waar je films mee kijkt, maar VLC heeft de optie om het andere scherm volledig zwart te maken.
Daarnaast kun je ook de brightness op z'n laagst zetten waardoor je verlichting uit gaat.
zAo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:40:
Ik zit nu op de eerste Intel MacBook (white) en die heeft nog 54% over van zijn accu. Zolang je geen Flash filmpjes gaat kijken, haalt hij de 2uur nog net. Dat is na dik 4 jaar intensief gebruik.

Ontopic:
Ik zit met smart te wachten op de nieuwe iMac. Ik hoop echt dat SSD's een beetje betaalbaar zijn anders moet hij de eerste dag al onder het mes. Zouden jullie dat doen?
Apple levert bagger SSD's en zijn (althans, waren) zwaar overpriced. Een losse SSD is goedkoper, sneller + je houdt je normale harde schijf over als TimeMachine oid. Ik zou niemand aanraden een SSD bij Apple te bestellen.

[ Voor 45% gewijzigd door thaan op 29-03-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Zelf een SSD erin prutsen = weg garantie op een 2000+ euro machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10 14:39
RoyK schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:59:
Oh wacht, dit is het iMac topic inderdaad. Daar is de garantie anders bij dan op een MacBook, waar het wel gewoon binnen de garantie mag.

Laat 't desnoods voor een tientje door de APR doen, zelfs dan ben je goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
nah heb je het over een imac? Het is zeker geen tientje om daar een ssd in te laten zetten. Reken op 90 euro ongeveer...... wel garantie op die manier natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Laatst online: 05-10 09:18

zAo

GPLv2 Fanboy

lowfi schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:03:
nah heb je het over een imac? Het is zeker geen tientje om daar een ssd in te laten zetten. Reken op 90 euro ongeveer...... wel garantie op die manier natuurlijk.
Ik heb dat rondgevraagd, maar 90% van de resellers doen dat niet -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 05-10 08:34
youmac in eindhoven wel:
Hallo,

DE kosten voor het inbouwen van de schijf zouden in totaal op € 95,- komen

Als u nog vragen heeft, dan kunt u gerust contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Niels Beijer
YouMac - Apple Premium Reseller
Heuvel Galerie 230
5611 DK Eindhoven

Tel.: (040) 293 03 68
Fax: (040) 293 03 78
Verder een rotzaak ;)

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 29-03-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

zAo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:11:
[...]

Ik heb dat rondgevraagd, maar 90% van de resellers doen dat niet -O-
Je zult het ook niet bij een reseller moeten vragen, maar bij Authorized Apple Service Providers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:45:
[...]

Ik weet niet waar je films mee kijkt, maar VLC heeft de optie om het andere scherm volledig zwart te maken.
Daarnaast kun je ook de brightness op z'n laagst zetten waardoor je verlichting uit gaat.
PleX of XBMC
-> brightness helemaal naar beneden lukt niet met de iMac, wel met de MBP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
nou ik heb net een imac 21.5 gekocht met 10 procent korting bij dixons, V&D aktie.

ik zie dat het beeld rechts onder ietwat geel is, dacht dat die problemen verholpen waren?

weet iemand trouwens hoe ik en backup kan maken van mijn iphone 4, als ik wil updaten krijg ik de melding dat alle instellingen verloren gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19
angelico66 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:51:
nou ik heb net een imac 21.5 gekocht met 10 procent korting bij dixons, V&D aktie.

ik zie dat het beeld rechts onder ietwat geel is, dacht dat die problemen verholpen waren?

weet iemand trouwens hoe ik en backup kan maken van mijn iphone 4, als ik wil updaten krijg ik de melding dat alle instellingen verloren gaan.
Gele waas had ik ook, ergerde me er kapot aan. Heb hem terug gebracht naar de MM, en heb een nieuwe gekregen. Moest er alleen wel drie weken op wachten, maar goed.
Als ik jou was zou ik de gele waas test op internet doen, en als het verschijnt, hem ook terug brengen.

http://imac.squeaked.com/test.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 14:22
RoyK schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:59:
Je kunt je ssd er toch gewoon weer uit halen als de machine terug moet voor een reparatie? Gewoon voorzichtig te werk gaan bij het inbouwen en niks destructief's doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik neem aan dat je het OS op de SSD zet.. iedereen moet het voor zichzelf weten. Ik zou niet voor een paar tientjes winst mijn garantie met of zonder applecare om zeep helpen.

Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8