Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
RoyK schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:59:
Zelf een SSD erin prutsen = weg garantie op een 2000+ euro machine
+ stof achter het glas = :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11-2024
Misschien een rare vraag, maar volgens de geruchten machine krijgen de iMac bij de update Thunderbolt. Dan kun je toch daar je SSD aan hangen als bootdisk. Hoef ik niet een veel te dure Apple SSD aan te schaffen en je hoeft de kast niet open te maken bij een aankoop achteraf. Of snap ik het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier was ik ook bang voor, maar ik kan echt geen stof bespeuren na zelf inbouwen van een SSD :) Een kwestie van rustig werken en eventueel perslucht of een volledig schone stofdoek gebruiken voordat je de glasplaat weer op z'n plek laat clicken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
ja dat heb ik gedaan.

het is niet echt supergeel, maar tja.

voor dit geld mag ik toch wel wat verwachten.

toch?

morgen dixons bellen, wil een ander.
.
OkeOkeOke schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:16:
[...]

Gele waas had ik ook, ergerde me er kapot aan. Heb hem terug gebracht naar de MM, en heb een nieuwe gekregen. Moest er alleen wel drie weken op wachten, maar goed.
Als ik jou was zou ik de gele waas test op internet doen, en als het verschijnt, hem ook terug brengen.

http://imac.squeaked.com/test.php

[ Voor 11% gewijzigd door angelico66 op 30-03-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:27:
[...]

Hier was ik ook bang voor, maar ik kan echt geen stof bespeuren na zelf inbouwen van een SSD :) Een kwestie van rustig werken en eventueel perslucht of een volledig schone stofdoek gebruiken voordat je de glasplaat weer op z'n plek laat clicken.
Hmm... dan misschien toch maar eens een SSD in mijn iMac plaatsen want ik wil dat eigenlijk al een hele tijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
kan je tegenwoordig trouwens een blu-ray speler via de usb aan een imac hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Nope, OS X ondersteund voor zo ver ik weet geen bluray

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zojuist mijn iMac Core duo uit 2006 een cpu upgrade gegeven. Van een T2400 (1,83 Ghz, 32 bits core duo) naar een T7200 (2,00 Ghz, 64 Bits core 2 duo) gegaan. Kan ik toch ook weer bepaalde apps gebruiken die 64 Bits support nodig hebben. :) Blijft jammer van de 2GB geheugen limiet (32bit EFI) anders was het nog best een krachtige machine, nu krijg ik al flink wat page-outs als ik een VMware sessie opstart.
Was nog best een ervaring om de cpu te vervangen, voornamelijk omdat ik hem 5 keer opnieuw heb open moeten maken omdat ik telkens een ander kabeltje vergat aan te sluiten (fans, bluetooth antenne, wifi antenne, etc)... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

angelico66 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:43:
kan je tegenwoordig trouwens een blu-ray speler via de usb aan een imac hangen?
Darkstar schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:44:
Nope, OS X ondersteund voor zo ver ik weet geen bluray
http://store.apple.com/nl/product/H1394ZM/A

Was niet zo moeilijk, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-09 14:26
Satch schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:04:
Zojuist mijn iMac Core duo uit 2006 een cpu upgrade gegeven. Van een T2400 (1,83 Ghz, 32 bits core duo) naar een T7200 (2,00 Ghz, 64 Bits core 2 duo) gegaan. Kan ik toch ook weer bepaalde apps gebruiken die 64 Bits support nodig hebben. :) Blijft jammer van de 2GB geheugen limiet (32bit EFI) anders was het nog best een krachtige machine, nu krijg ik al flink wat page-outs als ik een VMware sessie opstart.
Was nog best een ervaring om de cpu te vervangen, voornamelijk omdat ik hem 5 keer opnieuw heb open moeten maken omdat ik telkens een ander kabeltje vergat aan te sluiten (fans, bluetooth antenne, wifi antenne, etc)... 8)7
Kun je weer een jaartje vooruit met deze upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tronmedia schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 23:20:
[...]

Kun je weer een jaartje vooruit met deze upgrade :)
Dan komt mijn volgende mac pas over 8 jaar.... 3,06 Ghz C2D :+

Snelheid onder OSX is beter dan die van Linux... daar ben ik wel over uit... wel fijn dat je gewoon linux/unix commands kunt gebruiken dus ik voel me als een vis in het water!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Niet zo moeilijk ... als je weet wat de vraag precies was. JA, je kunt een apparaat kopen om blu-ray schijfjes te branden, NEE het is niet mogelijk om blu-ray films te kijken op een Mac (zonder in de illegaliteit te vallen). Je zult Steve Jobs himself uit het bedrijf moeten werken wil blu-ray een kans krijgen op de Mac, net zoals Flash.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Digistorm schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:28:
[...]

Niet zo moeilijk ... als je weet wat de vraag precies was. JA, je kunt een apparaat kopen om blu-ray schijfjes te branden, NEE het is niet mogelijk om blu-ray films te kijken op een Mac (zonder in de illegaliteit te vallen). Je zult Steve Jobs himself uit het bedrijf moeten werken wil blu-ray een kans krijgen op de Mac, net zoals Flash.
De encryptie is een probleem onder MacOS X, de videofiles juist niet. Daar is momenteel nog geen oplossing voor onder MacOS X inderdaad, dus om rechtstreeks films te kijken zal niet gaan vrees ik. Unencrypted BluRay images / .m2ts files is geen probleel icm. Plex, VLC, XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Hmja, dat bedoelde ik met 'zonder in de illegaliteit te vallen' ;) Het is natuurlijk de vraag of je 'steelt' als je een gedecrypt image download van een film die je zelf gekocht hebt, maar echt handig is het ook niet als dat met elke film moet die je wilt kijken (vooropgesteld dat je al je films koopt).

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Op macrumors nu iemand die zegt een ex-apple employee te zijn en de specs van de nieuwe imacs met ons wil delen. Niet erg betrouwbaar, maar ik meld het toch maar even :)

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1128669

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ja heb er ook al op gereageerd, maar ik heb het gevoel dat het een 1 april grap is :P

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:39
Een 24" iMac zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:35:
Een 24" iMac zou wel mooi zijn.
Koop een 2e hands... ik heb net een echt in nieuwstaat 3,06 Ghz gekocht... vond 27 inch echt te groot!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:28:
[...]

Koop een 2e hands... ik heb net een echt in nieuwstaat 3,06 Ghz gekocht... vond 27 inch echt te groot!!
Ik heb een 21,5" en die voldoet nog prima, maar als er een 24" was geweest ten tijde van de aanschaf van deze was ik voor de 24"gegaan. 27" is me ook te groot (dan zit ik er te dicht op).

Ik denk ook niet dat ik ga upgraden naar een 24" iMac als die uitkomt, wil namelijk liever een MBP met extern scherm (ACD) ivm studie en dus portability.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brm-G schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:31:
[...]

Ik heb een 21,5" en die voldoet nog prima, maar als er een 24" was geweest ten tijde van de aanschaf van deze was ik voor de 24"gegaan. 27" is me ook te groot (dan zit ik er te dicht op).

Ik denk ook niet dat ik ga upgraden naar een 24" iMac als die uitkomt, wil namelijk liever een MBP met extern scherm (ACD) ivm studie en dus portability.
Tja, ik kreeg er een gratis MacBook 2,13Ghz bij... dus... ga nu een optimale manier van syncen uitvogelen... liefst eventueel tussen andere OS-en!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 20-09 12:51
@RutgerM: Voor het syncen zou ik Dropbox eens bekijken.. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
heb hem gister weg gebracht, duurt tot eind volgende week tot ik een ander heb.
OkeOkeOke schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 16:16:
[...]

Gele waas had ik ook, ergerde me er kapot aan. Heb hem terug gebracht naar de MM, en heb een nieuwe gekregen. Moest er alleen wel drie weken op wachten, maar goed.
Als ik jou was zou ik de gele waas test op internet doen, en als het verschijnt, hem ook terug brengen.

http://imac.squeaked.com/test.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bibi2205 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 00:01:
@RutgerM: Voor het syncen zou ik Dropbox eens bekijken.. :)
Ik hou niet zo van deze commerciële oplossingen. Ik ben nu bezig te kijken of ik een Linux bakje hiervoor in kan richten. Desnoods met Samba en VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik heb een ander middels...very nice

heb er 8 gig bij geprikt.

heel erg wennen hoor, hoe kan ik bv een afbeelding op een webpage copieren?

beeldkwaliteit is wel heel goed, heb trouwens een verzekering bij dixons genomen.

5 euro per maand.

ik wou trouwens een blu-ray brander aan sluiten op mijn imac, er zit zo,n usb kabeltje bij.

kan ik dit gewoon via usb aansluiten?

[ Voor 21% gewijzigd door angelico66 op 02-04-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
Ik was net in de media markt centrum Rotterdam en die hebben bij zo'n beetje iedere iMac een aanbiedingsprijs staan. Tussen de 30 en 50 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 18:32

GerritGekke

Gamechanger

Zijn er ook mensen die een andere muis bij de imac gebruiken? Ik heb een muis van de logitech mx5500 en kan deze in MacOS X verder niet configureren. Graag zou ik onder andere de volume willen regelen met de muis. De Logitech Control Center (LCC) werkt verder niet voor deze muis op MacOS X, omdat het offiicieel een Windows set is. Zijn er alternatieve manieren, en heeft een iemand hier er ervaring mee?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-10 16:33
Ik gerbuik een logitech G9 die ik nog van een oude pc had liggen. Gebruik het programma steermouse erbij, werkt prima nu en je kan alle ander knoppen aan functies/toetsen binden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Beste mensen,

via een familielid kan ik een iMac i5, 27 inch, ATI Radeon HD 4850 aanschaffen. Perfect onderhouden en geen problemen bekend. Hij wil zelf een nieuwe iMac of misschien MacPro aanschaffen.

De iMac zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor CS5 (voornamelijk Photoshop, illustrater). Het zal een werkstation worden voor mijn vriendin (freelance ontwerpster).

Volgens mij een mooie aanschaf maar wat zou een realistische prijs voor deze set kunnen zijn?

Alvast dank voor jullie inzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Neem eens een kijkje op www.mac2sell.net daar kan je de gegevens van de imac invullen en komt er een waarde uit.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Dank, net gedaan: waarde daar staat op €1.500,- maar op V&A zie ik er ook eentje staan voor €1.200,- ..

even overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

D-Ed schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:32:
Dank, net gedaan: waarde daar staat op €1.500,- maar op V&A zie ik er ook eentje staan voor €1.200,- ..

even overwegen...
Tja als je dan nog wat familiekorting kan krijgen :p ik weet niet of er ook apple care bij zit en/of verder helemaal compleet is etc etc ...
edit:
heb net die van V&A gezien, maar die is goed scherp aan de prijs! (vind ik althans)

[ Voor 11% gewijzigd door GerritGekke op 04-04-2011 19:54 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Inderdaad, familiekorting zal wel goed komen maar stel dat we hem overnemen dan is het niet erg om de "normale" prijs te betalen. We gaan het eens tegen het licht houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik ga straks met de nieuwe iMac (model 2011) op zolder zitten en de modem staat in de meterkast op de begane grond. Dat gaat een flauw signaal worden. Naast de modem staat de NAS die straks timemachine gaat opvangen.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Ik kan een ethernet kabel doortrekken naar boven. Maar dat is een giga klus, 2 verdiepingen en helaas een kabel in het zicht op de 1e verdieping. Voordeel is dat ik dan wel op de maximale snelheid zit op de NAS, wat niet onprettig is voor timemachine, zo lijkt mij.

Is een switch een slimme oplossing met een 1gbit poort die direct op de NAS staat? Zoja, moet ik dan nog ergens op letten ivm Apple / PC ? En gaat dit dan een beetje rap?

[ Voor 12% gewijzigd door RoyK op 04-04-2011 22:03 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Kan je de kabel op de eerste verdieping enigzins wegmoffelen? Anders biedt de Airport Express in my opinion een oplossing :) Kabel doortrekken naar de eerste verdieping, Airport Express aansluiten op het stopcontacten en je hebt een beter WiFi-signaal.

Wat betreft Gbit: dit kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Maar ze vragen wel 90 euro voor dit stukje gereedschap terwijl ik een beetje switch voor 4 tientjes zie liggen in de shops. Ik zie dat er ook geen gigabit netwerk aansluiting op zit, toch? Ik ben toch niet geboden aan Apple als ik de verbinding draadloos wil maken, toch?

[ Voor 18% gewijzigd door RoyK op 04-04-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Laatst online: 17:18
Bij mijn ouwe lui loopt het via de riolering. Van de meterkast naar de kruipruimte, via krupruimte buizen in naar zolder die uitkomt in de washok. Misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik heb een vaag probleempje ....

ik heb een video file gedownload[downloads] op mijn imac, en ik wou hem naar mijn usb stick slepen.

maar het gaat niet, kan er ook niets over vinden in het help menu.

iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door angelico66 op 07-04-2011 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 12:23
Het past niet qua formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

RoyK schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:07:
Maar ze vragen wel 90 euro voor dit stukje gereedschap terwijl ik een beetje switch voor 4 tientjes zie liggen in de shops. Ik zie dat er ook geen gigabit netwerk aansluiting op zit, toch? Ik ben toch niet geboden aan Apple als ik de verbinding draadloos wil maken, toch?
Dat niet maar om na 2000 euro te gaan miepen over 50 euro extra voor de Express is ook weer zoiets.

Aan het einde van de rit is de Express de enige die het goed en betrouwbaar en eenvoudig doet. Ik heb ook 3 routers enzovoort versleten voordat ik ontdekte dat 1 express het signaal wel goed op zolder kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

angelico66 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 07:40:
ik heb een vaag probleempje ....

ik heb een video file gedownload[downloads] op mijn imac, en ik wou hem naar mijn usb stick slepen.

maar het gaat niet, kan er ook niets over vinden in het help menu.

iemand enig idee?
Laat me raden: de film is groter dan 4 Gb en de USB is FAT32 geformateerd zodat 'ie wel compatibel is maar geen bestanden groter dan 32-bit kan hebben (dwz, ca 4 Gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Of je kan niet naar een NTFS schijf schrijven. Kijk dan eens naar MacFuse en NTFS-3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vancha801
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-05-2022
Iemand trouwens een idee wanneer het nieuwe model van de iMac zal aangekondigd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Delerium schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:20:
[...]

Dat niet maar om na 2000 euro te gaan miepen over 50 euro extra voor de Express is ook weer zoiets.

Aan het einde van de rit is de Express de enige die het goed en betrouwbaar en eenvoudig doet. Ik heb ook 3 routers enzovoort versleten voordat ik ontdekte dat 1 express het signaal wel goed op zolder kreeg.
Okey, dus als ik een Apple machine koop (waar je inderdaad iets meer voor betaal dan een windows gericht systeem) maakt het niet meer uit wat je daarna nog koopt. Over de balk gooien die hap ook al vraagt het bedrijf Apple 200% meer voor producten die anderen voor de helft aanbieden. Wat een onzin argument. Ik zal het product verder serieus overwegen en de reviews opzoeken
Vancha801 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:46:
Iemand trouwens een idee wanneer het nieuwe model van de iMac zal aangekondigd worden?
De geruchten zijn binnen 6 weken. De Macbook Airs schijnen er aan te komen met zuinige Sandy Bridge cpu's en Thinderbolt. Het lijkt me zeer stug dat het nog heel lang gaat duren dat de iMac ook geupdated gaat worden met Sandy Bridge en Thunderbolt.

[ Voor 26% gewijzigd door RoyK op 07-04-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:58:
Naast de modem staat de NAS die straks timemachine gaat opvangen.
Dat wordt dus een kabeltje trekken. Niet miepen, gewoon doen :P

Ik heb een tijdje geleden een gigabit netwerk door het hele huis gelegd en dat is een waardevolle investering. Zeker als je data heen en weer gaat pompen of streamen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:35:
[...]

Dat wordt dus een kabeltje trekken. Niet miepen, gewoon doen :P

Ik heb een tijdje geleden een gigabit netwerk door het hele huis gelegd en dat is een waardevolle investering. Zeker als je data heen en weer gaat pompen of streamen.
Ik denk ook dat het uit eindelijk een kabel gaat worden Exirion. Ik zit alleen met nieuw gelegde vloeren dus er zitten nog wel wat beren op de weg. :) Een gigabit netwerk naar een NAS is wel zo comfortabel. Dan zou ik zelfs vanaf de NAS kunnen werken. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Welke NAS heb je of ga je aanschaffen? Als je er echt vanaf wilt werken zou ik een NAS aanraden met als basis de Intel Atom CPU, al helemaal als je RAID gaat gebruiken (performance hit).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb een Qnap ts-210 aangeschaft waarvan de 2 schijven gespiegeld staan. Er komt ook nog een losse schijf waarmee ik af en toe een NAS backup maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
nee hij is niet fat32 en het is maar 1 gig.
Delerium schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:21:
[...]

Laat me raden: de film is groter dan 4 Gb en de USB is FAT32 geformateerd zodat 'ie wel compatibel is maar geen bestanden groter dan 32-bit kan hebben (dwz, ca 4 Gb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

angelico66 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:04:
nee hij is niet fat32 en het is maar 1 gig.

[...]
Is 'ie dan NTFS? Of HFS+? Als het NTFS is heb je Macfuse en NTFS-3G nodig vooraleer je naar die stick kan schrijven.

offtopic:
Maar dit is eigenlijk wel heel erg offtopic. Je maakt best een eigen topic aan voor zulke vragen

[ Voor 15% gewijzigd door Darkstar op 07-04-2011 19:22 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
oef

wat een gedoe om iets voor mijn mediaplayer te downloaden.

maar als hij fat32 is kan het wel?

[ Voor 32% gewijzigd door angelico66 op 08-04-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

angelico66 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:26:
oef

wat een gedoe om iets voor mijn mediaplayer te downloaden.

maar als hij fat32 is kan het wel?

nee ik denk niet dat een mac voor mij is, mijn imac gaat weer weg.

bedankt allemaal
Aan de hand van zo'n prulletje beslissen dat een Mac niks voor jou is... |:(

Alsof dat andere systemen alles out-of-the-box perfect doen zoals je verwacht. Probeer maar eens een HFS+ geformatteerde stick of schijf te lezen op een non-Mac systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
angelico66 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:26:

nee ik denk niet dat een mac voor mij is, mijn imac gaat weer weg.
_O-

wat zul jij het zwaar krijgen in je verdere leven als dit ongemakje zo'n effect heeft. _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55

HellBeast

Oh My GoT!

Mijn Imac heeft geen knippen en plakken via Control - C en Control -V, ik denk dat ik hem ook maar weg doe! O-) :D

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Hahaha mooi! Je krijgt die functionaliteit zo terug met bijvoorbeeld TotalFinder, voor mij op mn mac onmisbaar!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 15:40
Mijn iMac maakt geen stofzuiger geluid zoals mijn oude pc. Ik denk dat ik hem maar weg doe.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
aramdin schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:56:
Hahaha mooi! Je krijgt die functionaliteit zo terug met bijvoorbeeld TotalFinder, voor mij op mn mac onmisbaar!
Of je gebruikt CMD + C of V ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

D-Ed schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 10:41:
[...]
Of je gebruikt CMD + C of V ;)
Probeert dat zelf eens in Finder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Euhm.. dat lukt gewoon (tenminste, een document copy uit de ene folder en terugplaatsen in een ander.. Maar goed, jullie bedoelen dan waarschijnlijk iets anders.. Excuses voor de re-rail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
D-Ed schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 11:09:
Euhm.. dat lukt gewoon (tenminste, een document copy uit de ene folder en terugplaatsen in een ander.. Maar goed, jullie bedoelen dan waarschijnlijk iets anders.. Excuses voor de re-rail ;)
Mij lukt dit ook gewoon maar snap nooit wat ze bedoelen met dat je op een mac niet kunt copy-pasten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Knippen en plakken dan :)

http://totalfinder.binaryage.com/

[ Voor 42% gewijzigd door aramdin op 08-04-2011 12:45 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Owja knippen-plakken kan inderdaad niet. Maar ik open altijd twee finder venster en versleep ze gewoon^^ maar zal total finder eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Zojuist 4Gb ram extra in mijn imac gedaan. Bezig nu 8Gb ram :D

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 11:16
GerritGekke schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:04:
Zojuist 4Gb ram extra in mijn imac gedaan. Bezig nu 8Gb ram :D
Ook geknipt en geplakt? :9~

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:55
Nee 4GB extra, dus dat is copy-paste :+

* jip_86 volgt dit draadje ook, overweeg een een iMac te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Copy past :D .. ideaal die 8 Gb vooral wanneer ik met Photoshop bezig ben of Autocad :D

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik heb een paar weken geleden ook 8 GB totaal in mijn iMac geprikt. Bevalt me echt prima. Had eerst maar twee.Zat nog te twijfelen tussen totaal van 4 en 8 en gelukkig toch voor de 8 gekozen. Nu heb ik echt voldoende en anders was 4 nu alweer te kort geweest.

Photoshop CS4 draait nu als een zonnetje en met zonnetje bedoel ik niet die strandbal.

Zo kan mijn 20" weer even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ik had vorige week wat HD films gedownload en nu was ik deze op mijn iMac aan het bekijken (via VLC). Het eerste uur ging prima, maar daarna begon die te haperen, als ik dan wilde minimaliseren of een andere programma aanklikken hing die zichzelf voor 20 seconden op, met de strandbal in beeld. Daarna kon ik op één programma klikken en hing die zich weer verder op en ga zo maar door. Ook terwijl alle andere programma's afgesloten waren wilde die niet meer verder. De enige oplossing was een reboot.

Via geektool, op mijn bureaublad, kon ik zien dat mijn geheugen Used 4000m en Free 0m was. Maar gebruikt een HD film bekijken nou werkelijk zoveel geheugen dat de mac vastloopt? Vrij irritant namelijk als je je mac af moet sluiten om vervolgens weer verder te kunnen kijken.

Iemand die dezelfde problemen heeft?

Het gaat trouwens om een 21,5" core i3 iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Als het een full hd film was, kan het denk ik wel zo zijn dat je imac veel ram geheugen nodig heeft om af te spelen. Standaard gebruikt osX ook al een gig dus dan heeft de VLC met de film 3Gig gebruikt, tja of dat normaal is weet ik niet!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
GerritGekke schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:37:
Als het een full hd film was, kan het denk ik wel zo zijn dat je imac veel ram geheugen nodig heeft om af te spelen. Standaard gebruikt osX ook al een gig dus dan heeft de VLC met de film 3Gig gebruikt, tja of dat normaal is weet ik niet!
Het gekke is dat die pas na een uur begint te haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
jaja grappig allemaal.
ik doe nou eenmaal heel veel met video bestanden.
ik kan er gewoon heel moeilijk ook aan wennen, en als je niet eens een dingetje naat mijn usb stick kan slepen.
ik probeer er me nog 1 keer in te verdiepen.
ik kijk even of ik het simpel kan verhelpen.

dus ik wat moet ik precies doen om een videobestand naar mijn stick of HD te kunnen slepen.

ik hoef ze toch niet naar een ander bestand om te zetten?

Om even een antwoord op de vraag van die full hd film te geven, ik kan zonder problemen een film afspelen.
maar ik heb wel een extra 4 gb.
ik gebruikte die gratis xplayer.
Kaasplank schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:40:
[...]

_O-

wat zul jij het zwaar krijgen in je verdere leven als dit ongemakje zo'n effect heeft. _O- _O-
overdrijven is ook een vak

[ Voor 11% gewijzigd door angelico66 op 08-04-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:56

Osxy

Holy crap on a cracker

angelico66 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:48:
jaja grappig allemaal.
ik doe nou eenmaal heel veel met video bestanden.
ik kan er gewoon heel moeilijk ook aan wennen, en als je niet eens een dingetje naat mijn usb stick kan slepen.
ik probeer er me nog 1 keer in te verdiepen.
ik kijk even of ik het simpel kan verhelpen.

dus ik wat moet ik precies doen om een videobestand naar mijn stick of HD te kunnen slepen.

ik hoef ze toch niet naar een ander bestand om te zetten?

Om even een antwoord op de vraag van die full hd film te geven, ik kan zonder problemen een film afspelen.
maar ik heb wel een extra 4 gb.
ik gebruikte die gratis xplayer.
[...]

overdrijven is ook een vak
Niets in principe. Zijn maar 2 kanttekeningen:
1. De usb stick/schijf is in een filesystem dat het Mac OS kan beschrijven (out of the box HFS+ en FAT32)
2. Het filesystem ondersteund het formaat bestand.

FAT32 heeft de beperking maximaal ±3GB bestanden (in 1 stuk). Als je een film hebt die groter is zal je deze moeten opsplitsen.

Ik vermoed dat de USB stick in NTFS filesysteem staat. Die kan de mac niet standaard beschrijven. (Met wat tools kan het overigens wel).
Makkelijkste oplossing: spotlight -> disk utility/schijfhulpprogramma
De usbstick als FAT32 formateren.

@ full-hd verhaal.
Ik heb nooit problemen gehad met FULL-HD materiaal afspelen op mijn 2010 MBP met 4GB geheugen. Gewoon met VLC.
Heb je al op de VLC fora gezocht?

Je kan overigens ook met Plex proberen, plex gebruikt de video kaart voor acceleratie van playback.

Ben zelf van het gezeik af, heb een ATV2 met XBCM _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Osxy op 08-04-2011 18:13 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
spotlight?
ok ga ik even opzoeken, en hoe het werkt

kijk ik vind het niet erg om mijn stick naar fat32 te converteren.
maar bij die 2 TB HD,s van mij wil ik dat liever niet doen, want die hebben bestanden vanaf min 10 gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
angelico66 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:16:
spotlight?

maar bij die 2 TB HD,s van mij wil ik dat liever niet doen, want die hebben bestanden vanaf min 10 gb.
spotlight is de zoekfunctie in mac 8)7 *hint: rechtsboven*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
daar kwam ik net achter |:(

ja ik heb echt nog veel te leren over het mac os

dus makkelijke oplossing voor mijn HD schijven, want die kan ik niet omzetten.

[ Voor 39% gewijzigd door angelico66 op 08-04-2011 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
angelico66 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:21:
daar kwam ik net achter |:(

ja ik heb echt nog veel te leren over het mac os
Dan zou ik de uitspraak dat je er meteen weer vanaf wilt maar meteen terug nemen :) . Je hebt nog een hoop te leren, en als je er eenmaal aan gewend bent wil je waarschijnlijk niet meer terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

angelico66 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 18:16:
spotlight?

Als je die 2TB schijven gaat gebruiken aan je mac zou ik ze naar HFS+ omzetten ;)

Heeft je mediaplayer geen netwerk mogelijkheid?
En anders: http://lmgtfy.com/?q=ntfs+mac

[ Voor 4% gewijzigd door Osxy op 08-04-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc P
GerritGekke schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:37:
Ik kan op een mac mini, met maar 2GB erin zonder enige probleem een full-HD film afspelen met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik heb die macfuse geinstalleerd maar het lukt nog steeds niet.
hij staat trouwens niet eens in mijn programma map

iemand enig idee of die blauwe vegen in het beeld bij het opstarten normaal is?
bij die witte achtergrond zie je blauw achtige vegen aan de kanten rondom

[ Voor 41% gewijzigd door angelico66 op 08-04-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Maak er eens een foto van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

angelico66 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:02:
ik heb die macfuse geinstalleerd maar het lukt nog steeds niet.
hij staat trouwens niet eens in mijn programma map

iemand enig idee of die blauwe vegen in het beeld bij het opstarten normaal is?
bij die witte achtergrond zie je blauw achtige vegen aan de kanten rondom
Niet alle programma's komen in de applicatie map. Ook in systeem voorkeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
Afbeeldingslocatie: http://img808.imageshack.us/img808/6205/fotoha.jpg

kan alle op de stick afspelen, kan er ook af slepen.

maar ik kan er niets naar toe slepen.

[ Voor 48% gewijzigd door angelico66 op 08-04-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

angelico66 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:35:
[afbeelding]

kan alle op de stick afspelen, kan er ook af slepen.

maar ik kan er niets naar toe slepen.
Duidelijk een NTFS format.

http://islandinthenet.com...sing-macfuse-and-ntfs-3g/

(Op die foto is dus niets te zien eh? ...)

[ Voor 5% gewijzigd door Osxy op 08-04-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Lijkt meer een gele waas?

Zoek eens op gele waas op google of hier op het forum, daar valt genoeg over te vinden.

[ Voor 122% gewijzigd door SquareOne op 08-04-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ja dat gele gedoe ken ik, heb ik hem ook mee getest.

met die test pagina,s , daar zag ik trouwens haast niets.

ik span het wel even af, nu wil ik weten hoe ik die files[grote]naar mijn schijven krijg zonder alles om te gooien.

met die macfuse geen succes jammer genoeg.

ik denk dat ik mijn kleine M1330 als download eenheid houd, kan ik ook gewoon een externe HD aan koppelen.

lijkt mij het beste.

die imac dan maar voor het surfen en mailen etc etc

[ Voor 25% gewijzigd door angelico66 op 08-04-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

angelico66 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:17:

ik span het wel even af, nu wil ik weten hoe ik die files[grote]naar mijn schijven krijg zonder alles om te gooien.

ik denk dat ik mijn kleine M1330 als download eenheid houd, kan ik ook gewoon een externe HD aan koppelen.

lijkt mij het beste.

Lees mijn bericht nou maar ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

angelico66 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:17:

lijkt mij het beste.

Macfuse alleen is niet genoeg, je hebt ook NTFS-3G nodig. Dat kan je trouwens rechtstreeks hier downloaden (NTFS-3G for Mac 2010.8.8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ja het werkt

ik heb een file van 2.38 gb naar een stick getest, 8 minuten

dus ik hou het op niet te grote files met de mac, wel blij dat het werkt nu

wel even schrikken net, de file die ik overgeplaatst had schokte met afspelen op de mac.

maar niet op de mediaplayer, oef dus hehe.

maar de beeldkwaliteit is waanzinnig van die imac.

http://trailers.apple.com...ummit/thethreemusketeers/

http://trailers.apple.com/trailers/sony_pictures/thesmurfs/

deze op 1080p afspelen, echt top!

[ Voor 56% gewijzigd door angelico66 op 08-04-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 12:18
ok ik zie hier veel langs komen van memmory upgrades.
Maar ik vraag me alleen af of het mogelijk is kingston geheugen (Kingston KTA-MB1333/4G
4GB geheugenmodule DDR3 (SODIMM) ) bij mijn huidige te prikken, van 4 naar 12gb ram in totaal met 2x 2gb op 2 slots en 2x 4gb op 2 slots. kan dat/is dat goed te doen? of is het slimmer om het huidige geheugen te vervangen door nieuwe? ipv het apple mem + ander merk naast elkaar te draaien?

iMac 27" i5 2,66ghz quad zomer 2010.

En is die kingston uberhaupt de goede, want ik raak een beetje de weg kwijt met al dat apple geheugen, laptop mem? (sodim) enz.. vooral via winkels zoals mailamac, 95,- voor een 4gb module terwijl zon kinstong 4gb module die hetzelfde moet zijn in de normale pc store te vinden is voor 40,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar

Darkstar

BSOFH

Taurnil schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:36:
Maar ik vraag me alleen af of het mogelijk is kingston geheugen (Kingston KTA-MB1333/4G
4GB geheugenmodule DDR3 (SODIMM) ) bij mijn huidige te prikken, van 4 naar 12gb ram in totaal met 2x 2gb op 2 slots en 2x 4gb op 2 slots. kan dat/is dat goed te doen? of is het slimmer om het huidige geheugen te vervangen door nieuwe? ipv het apple mem + ander merk naast elkaar te draaien?

En is die kingston uberhaupt de goede, want ik raak een beetje de weg kwijt met al dat apple geheugen, laptop mem? (sodim) enz.. vooral via winkels zoals mailamac, 95,- voor een 4gb module terwijl zon kinstong 4gb module die hetzelfde moet zijn in de normale pc store te vinden is voor 40,-?
Check dit topic: \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 12:18
nice thanks, die zag ik niet tussen mijn zoek resultaten op het forum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Langzamer hand begin ik mij toch echt af te vragen (zoals macrumors nu al tijdje aangeeft iMac buy guide) wanneer de update komt,

iemand nog betere insider webbie toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 11:00
Ik kan ook niet wachten op mijn eerste iMac! Volgens iemand van cnet zou het eind april of de eerste week van mei gebeuren op basis van een "betrouwbare bron". Maarja, moeten maar afwachten. Ik hoop op eind april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik vind de website 9to5mac meer info per dag posten dan macrumers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik verkoop toch mijn imac

maar er word gevraagd of ik eerst de serie nummer wil opsturen

kan dat kwaad?

als ik mijn serie intik op de apple site voor garantie status krijg op een onbekend melding?

heb trouwens een alienware gekocht.

[ Voor 24% gewijzigd door angelico66 op 11-04-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

angelico66 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:18:
ik verkoop toch mijn imac

maar er word gevraagd of ik eerst de serie nummer wil opsturen

kan dat kwaad?

als ik mijn serie intik op de apple site voor garantie status krijg op een onbekend melding?

heb trouwens een alienware gekocht.
Goh, je geeft wel makkelijk op...

Kan geen kwaad in principe.

[ Voor 3% gewijzigd door Osxy op 11-04-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
nee het heeft niet met opgeven te maken
ik heb er gewoon niets mee.

bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
ik had ook 2 extra reepjes van kingston er bij geprikt.
Taurnil schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 23:18
Ik raad iedereen aan met een seagate schijf in de imac backups te maken. De mijne heeft het begeven en van een kameraad zegt smart al "failing". Na precies 14 maanden kapte die ermee, gelukkig stond 90% al op de server.

Ga denk ik hem zelf maar vervangen voor een 2TB WD Black schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ratjetoe92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 16:00
rhodium schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:51:
Ik raad iedereen aan met een seagate schijf in de imac backups te maken. De mijne heeft het begeven en van een kameraad zegt smart al "failing". Na precies 14 maanden kapte die ermee, gelukkig stond 90% al op de server.

Ga denk ik hem zelf maar vervangen voor een 2TB WD Black schijf.
Ah, volgens mij heb ik in mijn '09 iMac ook zo'n Seagate zitten. Maakt zo'n lekker brommend geluid toch? Echt een groot nadeel. In de loop van de tijd steeds erger geworden... Heb nog een aantal weken garantie, maar wil hem eigenlijk niet kwijt voor een paar weken... ;w Zal het denk toch maar eens doen voordat het echt te laat is.

Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Welke iMac heb je? Anders mag je namelijk ook een andere temp kabel installeren anders heb je elke "sessie" last van een HDD fan die constant op 100% draait (5500rpm).

Temp kabel in nieuwere iMacs leest namelijk direct de temp uit van de HDD ipv een sensor die erop gemonteerd is. Ook niet elke HDD is "compatible" met de nieuwere temp kabels (mn Seagate Barracuda XT 2TB werd bijvorbeeld ook niet goed uitgelezen).

Instagram / YouTube

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8