>>Tommeh
Alt-2 is eigenlijk "™".
Ik neem aan dat hij de "€" teken wilt, dan is het Alt-Shift-2.
Alt-2 is eigenlijk "™".
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Wat bedoel je precies met profiles? Dat je meerdere servers wilt opslaan?Zjemm schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:37:
weet iemand overigens een goede putty achtige client voor osx? de standaard terminal werkt niet lekker met profiles
Ja dan zal het zeker niet vlot gaanBlaTieBla schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:17:
[...]
Altijd uit gaan van het worst-case scenarioVolledig vol en volledig gefragmenteerd
Verwijderd
Of iTerm?Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:59:
>>Zjemm
Ik gebruik altijd SSH via de Terminal, en om meerdere servers op te slaan, gebruik ik dit scriptje.
Verwijderd
Als je het toetsenbord gewoon op Nederlands hebt staan is het een euroteken. ™ is bij mij dan dus alt-shift-2. Anyway, ik denk dat hij zijn antwoord heeft met een van de twee oplossingen.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:14:
>>Tommeh
Alt-2 is eigenlijk "™".
Als het goed is zie je dat mapje die je hebt gemount op je bureaublad staan. Indien ja, dan kan je dat mapje slepen naar de sidebar in je Finder, voila!Zjemm schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:16:
Nog een vraag om het af te leren
Ik heb hier een linux server staan met samba en nfs
mijn samba server share zie ik in finder netjes terug onder "shared"
en NFS kan ik met de disk utility mounten in een daarvoor aangemaakte folder.
echter zou ik willen dat de nfs mounted share in finder onder "devices" of "shared" komt te staan.
is dat ook mogelijk?
hmmm was me nog niet opgevallen, maar zal het vanavond eens testen. maakt het dan nog uit waar ik de share aan mount? moet dat bijvoorbeeld in /Volumes zijn?aramdin schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:48:
[...]
Als het goed is zie je dat mapje die je hebt gemount op je bureaublad staan. Indien ja, dan kan je dat mapje slepen naar de sidebar in je Finder, voila!
Misschien is het punt simpelweg dat je in de voorkeuren van de Finder moet aanvinken dat verbonden shares weergegeven worden in de sidebar. Ik weet niet of het standaard uitgevinkt staat, maar ik zie dat het bij mij wel uitgevinkt stond.Zjemm schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:12:
[...]
hmmm was me nog niet opgevallen, maar zal het vanavond eens testen. maakt het dan nog uit waar ik de share aan mount? moet dat bijvoorbeeld in /Volumes zijn?
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik gebruik ZOC als ik iets meer nodig heb dan de standaard Terminal functionaliteit.Zjemm schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:37:
weet iemand overigens een goede putty achtige client voor osx? de standaard terminal werkt niet lekker met profiles
[ Voor 25% gewijzigd door BlaTieBla op 01-02-2011 18:48 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
nou ik heb het even getest.aramdin schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:00:
Klopt , die moet uiteraard ook wel aangevinkt staan.
@Zjemm
Waar je de share aan mount maakt volgens mij niet uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Zjemm op 02-02-2011 07:26 ]
Beauty is in the eye of the beerholder
Wees blij met je werkgever; de meeste werkgevers blijven vast bij Windows / Exchange / etc. Wat voor werk doe je? Grafische/creatieve sector??HellBeast schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:56:
Ben met een studie begonnen en heb via mijn werkgever een Imac i5 27" weten te regelen. Morgen wordt hij besteld! Ben erg benieuwd naar het OS. Ik ben een nieuwe Mac user, dus ik zal wel even moeten wennen.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 03-02-2011 22:29 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nou, ik heb er ook net een gekocht, en idd 1 dode pixel. Vrij onderin het scherm. Hier had ik nog wel mee kunnen leven maar het scherm vertoont rechts onderin ook de, jawel, beruchte gele waas. Je moet wel echt goed kijken, maar het zit er wel. Nu is mijn dilemma, terugbrengen of houden? Want gelet op bovenstaande is de kans groot dat ik weer een slecht of misschien wel nog slechter scherm krijg. Bovendien hoe gaat de MM hier mee om? Zal wel opgestuurd worden? Al met al geen beste eerste ervaring met de iMac....[message=,noline]koening schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:25[/message]:
Mensen die op het punt staan een MC509 Imac 21.5 inch te kopen... de gehele serie heeft last van dode pixels, dus vraag bij de winkel of ze hem willen openen en aan willen zetten, anders zit je thuis met een scherm met een dode pixel.
Ik heb het bij 2 imac's gehad en in de winkel bevatte de andere 7 MC509's één of meerdere dode pixels. Nu maar wachten op de nieuwe batch.
Met alle respect, maar aangezien je op tweakers zit neem ik aan dat je het niet van een verkoper laat afhangen of je overstapt op osx. Als je zegt dat je de winkel binnen stapt en daar aangeeft dat je de stap overweegt, dan kan je natuurlijk verwachten dat hij een verhaal begint. Ik heb mijn plan getrokken voordat ik naar de winkel ding, het enige wat ze voor me hoefden te doen was een doos pakkenRoyK schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:16:
...
Ik onderbrak het gesprek.. het was mooi geweest.
Zucht... jammer.
[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 04-02-2011 09:49 ]
[ Voor 31% gewijzigd door havana op 04-02-2011 09:49 ]
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Console -> All (System) Logs, en let dan vooral goed op de tijd.Sander schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:26:
Ik heb af en toe een vreemd issue met m'n iMac 21,5" (mid-2010 model). Wanneer ik heb uit standby/sleep probeer te halen lijkt er niks te gebeuren. Hoor wel de fan zachtjes draaien en de hdd is ook aangeslagen, maar beeld blijft zwart. Voorwaarden waaronder dit optreedt zijn me niet helemaal duidelijk, kan me meestal niet herinneren welke software ik vorige avond had open staan. Maar meestal sluit ik het meeste wel af.
Meer mensen hier ervaringen mee?
Is tot nu toe een keer of 3 gebeurd, enige oplossing is om hem uit te zetten dmv 5 secs de powerbutton en daarna te booten, hij geeft na boot ook geen errors. Welke logs kan ik bekijken of eventuele errors van voor het hangen te zien?
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Is het nou gemakkelijk te vervangen? De schijven in een iMac?Rivanov schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:53:
Ben nu voor een klant een iMac 27" 2.93Ghz i7 met 1TB + 256GB SSD aan het installeren.
Mac OS + software staat op de SSD. De 1TB schijf is volledig leeg.
Dus voor diegene die zich dat afvragen..
PSN: Bellerophon-
Ik heb momenteel een 500 GB schijf erin (even uit het hoofd), maar zou graag een SSD schijf (OSX en programma's) en normale HDD (data) erin willen hebbenRivanov schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:04:
Deze is door de klant zo besteld. Komt dus in deze configuratie van Apple af.
Maar het vervangen is niet zo moeilijk hoor. Je moet gewoon de juiste tools hebben.
PSN: Bellerophon-
Ik vraag me dat niet af, ik heb deze nu sinds gisteren zelf in het bezit en het is een prachtige machine!Rivanov schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:53:
Ben nu voor een klant een iMac 27" 2.93Ghz i7 met 1TB + 256GB SSD aan het installeren.
Mac OS + software staat op de SSD. De 1TB schijf is volledig leeg.
Dus voor diegene die zich dat afvragen..
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Helaas niks van moment van moment van sleep t/m boot van na de crash. Vreemd, ga het wel ff in de gaten houden.Step schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:40:
[...]
Console -> All (System) Logs, en let dan vooral goed op de tijd.
Verwijderd
Geen last van, zowel thuis niet op een 24" als op het werk met een 27". Ik gebruik ze wel altijd op een ander kleurenprofiel: SRGB ipv het iMac profiel. Ik vind de iMac profielen te bruinig. SRGB is zuiverder van kleur en heeft een betere gamma curve die waarschijnlijk ook invloed heeft op anti-aliasing.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:17:
moet wel zeggen dat ik wat met de anti-aliasing heb zitten spelen omdat ik de letters op bijv een website als nu.nl wel erg wazig vind. Hebben jullie dit ook aangepast? Ik zou het liefste helemaal geen anti-aliasing hebben..
Persoonlijk vind ik alles van Netgear rommelOm toch even een puntje van kritiek te plaatsen wil ik opmerken dat ik niet echt onder de indruk ben van de verbinding tussen iMac en router (Netgear wndr3700). Draai nu op 5Ghz maar de verbinding valt zo af en toe weg. Als ik verbinding heb is de snelheid redelijk tot goed.. alleen dat de verbinding af en toe wegvalt stoort me toch wel.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik ben dan weer totaal niet te spreken over de A-Mac in Eindhoven. Ik kwam daar om gewoon de 27" iMac te bekijken maar meteen kwam zo'n verkoper aan dat ik een ACPP moest kopen maar ik had nog geneens een Mac gekocht. Die in de MM Eindhoven was veel technischer onderlegd en veel eerlijker in zijn verhaal, wat mij verbaasde.Beaves schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:56:
Mijn ervaring is anders, ben in Eindhoven een paar keer in de A-mac geweest en daar wordt je netjes te woord gestaan. Ik ben elke keer door andere verkopers benaderd en elke keer was het een goed normaal gesprek.
Terug brengen is een optie, (en ik denk ook de beste), let op dat bij omruilen je de Imac de nieuwe even laat controleren. Media Markt zend de 7 imac's met dode pixel(s) terug, ook staat er een order van 15 nieuwe imac's open. Echter weten ze niet welke serie/batch dit is. Wat inhoud dat ze afwachten en kijken of deze niet de zelfde kuren hebben. Is dit wel het geval dat word heel de batch terug gezonden en moet ik ruim 4 a 5 weken wachten op 2 nieuwe.OkeOkeOke schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:09:
[...]
Nou, ik heb er ook net een gekocht, en idd 1 dode pixel. Vrij onderin het scherm. Hier had ik nog wel mee kunnen leven maar het scherm vertoont rechts onderin ook de, jawel, beruchte gele waas. Je moet wel echt goed kijken, maar het zit er wel. Nu is mijn dilemma, terugbrengen of houden? Want gelet op bovenstaande is de kans groot dat ik weer een slecht of misschien wel nog slechter scherm krijg. Bovendien hoe gaat de MM hier mee om? Zal wel opgestuurd worden? Al met al geen beste eerste ervaring met de iMac....
Dat word er zo meestal in geramd bij de Apple training sessies. Heb ze het al meermaals gezegd dat je een mens niet schrik moet aanjagen over mogelijke taferelen dat je garantie gaat nodig hebben vóór dat hij besloten heeft welk apparaat hij wil, dan ben je toch niet meer op je gemak ?RRE RoadRunner schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:15:
[...]
Ik ben dan weer totaal niet te spreken over de A-Mac in Eindhoven. Ik kwam daar om gewoon de 27" iMac te bekijken maar meteen kwam zo'n verkoper aan dat ik een ACPP moest kopen maar ik had nog geneens een Mac gekocht.
Overal kan je bekwaam, enthousiast en eerlijk personeel tegenkomen. Het ligt zelden aan de plaats maar ten eerste aan de medewerker zelf of hij ingesteld is als iemand die een zo hoog mogelijk ticket/verkoop wil halen of iemand die graag terugkerende en tevreden klanten heeft. In mijn ogen is Apple een merk als bv. Lexus: de quality feel moet overal aanwezig zijn, dat ook jij als klant de volle aandacht krijgt. Anders ben je gewoon een ander duur merk.Die in de MM Eindhoven was veel technischer onderlegd en veel eerlijker in zijn verhaal, wat mij verbaasde.
Sommige Apple Resellers zijn idd. zeer bokkig als je het niet via hun gekocht hebt. Beetje spijtig want Apple verliest hier in de Benelux heel veel klanten mee door dit gedrag. Ik hoor zeer vaak klachten van Resellers die mensen afwimpelen om de domste redenen.Heb de iMac toen gekocht via de apple store, maar een gare Seagate,.Eerst die in Roermond gebeld, die deden mij al onmiddellijk geloven dat ik er geen garantie op had omdat ik wsl ben gaan slepen met dat ding en dat het geen Apple hardware was, die was dus meteen afgeschreven. Dus op naar de A-Mac omdat Apple te zuinig is om pick-up garante te geven. Komt ie naar 2 weken weer terug, beschadigingen op de voet en onderkant en de glasplaat die er volledig scheef ingezet was. Ik heb het helemaal gehad met die resellers en hoop er nooit meer heen te hoeven, aangezien er geen andere keus is in mijn omgeving dan die 2 kan ik niet even ergens anders heengaan.
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Ben ermee terug gegaan. Omruilen doen ze alleen als je hem binnen 24 uur terugbrengt. Hij is opgestuurd, naar Apple zeggen ze, dus zal moeten wachten helaas.koening schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:39:
[...]
Terug brengen is een optie, (en ik denk ook de beste), let op dat bij omruilen je de Imac de nieuwe even laat controleren. Media Markt zend de 7 imac's met dode pixel(s) terug, ook staat er een order van 15 nieuwe imac's open. Echter weten ze niet welke serie/batch dit is. Wat inhoud dat ze afwachten en kijken of deze niet de zelfde kuren hebben. Is dit wel het geval dat word heel de batch terug gezonden en moet ik ruim 4 a 5 weken wachten op 2 nieuwe.
Gelukkig vind ik het het wachten wel waard,
PS. Let er op dat Media Markt de Imac's niet hoeft terug te nemen, (licentie/apple matriaal), maar het is het proberen zeker waard!
[ Voor 6% gewijzigd door OkeOkeOke op 06-02-2011 22:33 ]
oh nee.. ding is al 3 jaar oud en van XXODD die failliet is.aramdin schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:30:
Zit er nog garantie op? Zoniet: gewoon openschroeven en checken op defect(en). Succes!
Puur uit interesse HellBeast. Wat moet ik me voorstellen bij een dergelijke functionaliteit? Je zet je pc aan op afstand zodat je toegang krijgt tot je pc. Daarna zet je hem weer uit of iets dergelijks? Is het interessant om een hele pc aan te vliegen ipc een NAS?HellBeast schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:00:
Ik heb een vraag. Op dit moment gebruik ik op mijn Windows PC wake-on-lan om via het internet mijn PC aan te kunnen zetten. Straks wordt mijn PC vervangen door een Imac. Heeft de Imac ook WoL functionaliteit? Stel dat ik via Bootcamp Windows 7 wil laten booten via WoL, kan dat dan ook? Bijvoorbeeld de actieve opstartpartitie veranderen naar Windows 7 i.p.v. OSX? (Ik weet dat je via een toetsencombinatie bij het booten kan kiezen tussen OSX en een ander OS)
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Dat is heel mooi! Dan kan ik er goed mee uit de voeten. Eerst ga ik kijken of ik de gewenste functionaliteit onder OSX kan krijgen (RDP equivalent) , als me dat niet lukt heb ik tenminste nog een alternatief. Thanks.Darkstar schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:00:
De partitie vanaf dewelke je Mac standaard opstart kan je inderdaad wijzigen in de systeeminstellingen van Mac OS.
Duidelijk, dank je. Ik heb sindskort een NAS en een mediaplayer aangeschaft. Het klinkt alsof het dezelfde toepassingen kan doen. En maar 15wat max verstoken. Alleen kan je dan geen mail bekijken. Ik doe dat op de zaak via roundcube.HellBeast schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:57:
Ik vind het nogal makkelijk om remote bij mijn PC te kunnen komen. Zo kan ik bijvoorbeeld via RDP mail checken, FTD bekijken en eventueel dingen van usenet alvast downloaden/uitpakken. Er zijn dagen dat ik het te druk heb om me daar mee bezig te houden en dan staat mijn PC gewoon uit. Ik vind het dan ook zonde om hem 24/7 te laten draaien. Ik heb in de taakplanner een bat bestandje om 00:00 laten draaien die de PC weer afsluit (staat op zolder).
Ook is het makkelijk voor mijn vrouw, die beneden op de begane grond de PC op zolder aan kan zetten om een filmpje te kijken op de Xtreamer thuis. Het is dus enerzijds kostenbesparing, zodat ik niet altijd de machine aan hoef te houden en aan de andere kant vind ik het fijn als ik vanaf mijn werk, vrienden of onderweg mijn pc kan overnemen om (sporadisch) wat prive dingetjes op te doen.
Alles van XP tot 7 werkt primaRoyK schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:44:
Ik begreep ook dat ik op moet letten welke Windows versie ik aanschaf als ik deze wil installeren op de iMac. Ik kan toch gewoon een standaard home versie aanschaffen? (windows7)
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Microsoft heeft ook een RDP client for Mac, alleen TS Gateway werkt niet als ik het goed heb.HellBeast schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:10:
[...]
Dat is heel mooi! Dan kan ik er goed mee uit de voeten. Eerst ga ik kijken of ik de gewenste functionaliteit onder OSX kan krijgen (RDP equivalent) , als me dat niet lukt heb ik tenminste nog een alternatief. Thanks.
Mail-a-Mac is inderdaad een bekende jongen en met veel producten inderdaad net iets goedkoper. Ik heb er al een aantal keer besteld. Snelle levering en wat euro's besparen, een aanrader.RoyK schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:44:
[...]
Ik stuitte deze middag op mail a mac, een winkel die net even iets goedkoper is als de appelstore. Het is tientjeswerk maar wel op alles. Onderaan de streep kan het aardig oplopen. Is deze winkel bij jullie bekend?
Mail-a-Mac bestaat al jaren. Ik heb daar al 3 iMacs gekocht in de loop der jaren. En ze zijn inderdaad dus net iets goedkoper dan de Apple Store.RoyK schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:44:
Ik stuitte deze middag op mail a mac, een winkel die net even iets goedkoper is als de appelstore. Het is tientjeswerk maar wel op alles. Onderaan de streep kan het aardig oplopen. Is deze winkel bij jullie bekend?
Have Fun Funske
Klopt, die met 13% korting. Gaat om de vorige generatie. Dit staat bij de productomschrijving:_AN schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:23:
Ik dacht altijd dat er maar 1 iMac was met een i5, maar ik zie zojuist bij Mail-a-Mac het volgende:
iMac 27", 2.66GHz Quad-Core Intel i5.
Terwijl op in de Apple Store het volgende staat:
2,8 GHz Intel Core i5..
LET OP: Dit is een model uit de Late 2009 series!
Als je nou zo'n smak geld uitgeeft, kijk dan niet op een paar tientjes. Kies voor een zaak in de buurt zonder gezeik met opsturen enzo. Die paar tientjes worden ineens dure zuinigheid als je gedonder hebt.RoyK schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:44:
Ik stuitte deze middag op mail a mac, een winkel die net even iets goedkoper is als de appelstore. Het is tientjeswerk maar wel op alles.
Cord is een gratis en goed alternatief voor de Microsoft RDP client : http://cord.sourceforge.net/ .aramdin schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:47:
[...]
Microsoft heeft ook een RDP client for Mac, alleen TS Gateway werkt niet als ik het goed heb.
http://www.microsoft.com/mac/remote-desktop-client
Ik gebruik zelf RealVNC om mn Win7 systeem over te nemen
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).
Toch jammer, dat je nu een aantal weken moet wachten. Ik heb het helemaal anders gedaan. Ik heb 2 27" genomen, bon laten om boeken en de imac' s mee naar huis genomen. Geen dode pixels meer in het scherm, of andere defecten.OkeOkeOke schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:30:
[...]
Ben ermee terug gegaan. Omruilen doen ze alleen als je hem binnen 24 uur terugbrengt. Hij is opgestuurd, naar Apple zeggen ze, dus zal moeten wachten helaas.
True that, alleen is dat een ARM-processor. Vroeg of laat zullen we richting cloud gaan waarin ARM een grotere rol zal gaan spelen, alleen is dat toekomstmuziek waar we nog een aantal jaren op mogen wachten voordat het zover is.HellBeast schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:16:
Op zich zou dat niet onmogelijk zijn. Ze hebben al CPU's op de markt.
Ik zie dat echt niet gebeuren. Het wordt al zo lang verkondigd door mensen wiens natte droom het lijkt te zijn, maar processing power kost geen drol meer dus cloud computing voor thuisgebruik is onzin. Je ziet op z'n hoogst dat mensen meer online storage gaan gebruiken, maar ook dat kan met een NAS thuis die bijna niks meer kost.DaMarcus schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:00:
Vroeg of laat zullen we richting cloud gaan
Die NASjes worden ook steeds meer op het net aangeslotenExirion schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:18:
[...]
Ik zie dat echt niet gebeuren. Het wordt al zo lang verkondigd door mensen wiens natte droom het lijkt te zijn, maar processing power kost geen drol meer dus cloud computing voor thuisgebruik is onzin. Je ziet op z'n hoogst dat mensen meer online storage gaan gebruiken, maar ook dat kan met een NAS thuis die bijna niks meer kost.
Een paar jaar geleden werd ons voorgespiegeld dat we binnen een paar jaar vast zouden zitten aan trusted computing hardware met allerlei beperkingen. Net als DRM in de muziekindustrie is dat een zachte dood gestorven omdat niemand accepteert dat een eerlijke betalende klant hinderlijke side effects van dat soort beveiligingen worden opgelegd. Cloud computer heeft qua privacy teveel voeten in de aarde om voor de massa interessant te zijn.
Klopt, ik heb sinds kort mijn NAS aan internet hangen en dat voelt als een persoonlijke cloudNickalicious schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:29:
[...]
Die NASjes worden ook steeds meer op het net aangeslotendus indirect wederom cloud dienstjes.
Verwijderd
Er is meer in de wereld dan .NET.ReneDD schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:27:
Enige nadeel is dat ik als ontwikkelaar verbonden ben met het .NET Framework.
Hoezo troep? Ik ontwikkel in zowel Linux als Windows en gebruik VMWare in Unity mode waardoor alle Linux/Windows windows gewoon windows op m'n OSX desktop zijn. Verder kun je op OSX ook met Mono werken, en tegenwoordig is dat erg bruikbaar: http://www.mono-project.com/Mono:OSXEr is nog niet echt een mooie oplossing voor visualstudio op de Mac, want VMWare/Dualboot en dat soort troep zit ik eigenlijk niet op te wachten.
Verwijderd
dit is inderdaad zeer waarschijnlijk, echter in het PPC tijdperk was het ook niet echt denkbaar dat ze ineens op intel zouden overstappen.DaMarcus schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:50:
Overstappen op een eigen CPU?
Nee, ga daar maar niet vanuit. Apple zal CPU's van Intel blijven gebruiken. En mochten ze iets anders gebruiken, dan wordt het wel AMD. Apple zal namelijk x86 CPU's blijven gebruiken.
Inderdaad, VMware is zeker geen troepExirion schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:05:
[...]
Er is meer in de wereld dan .NET.
[...]
Hoezo troep? Ik ontwikkel in zowel Linux als Windows en gebruik VMWare in Unity mode waardoor alle Linux/Windows windows gewoon windows op m'n OSX desktop zijn. Verder kun je op OSX ook met Mono werken, en tegenwoordig is dat erg bruikbaar: http://www.mono-project.com/Mono:OSX
Er zijn altijd wel smoesjes om aan Windows te blijven kleven maar als je echt wilt hoeft het niet.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
HellBeast schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:21:
Eergisteren mijn Imac 27"i5 binnengekregen. Bleek er een kleine beschadiging op het toetsenbord te zitten. Echt een soort van puntje alsof iemand heel hard een potlood op het toetsenbord gedrukt had. Dus ik naar Dixons, waar ik hem gekocht had, een mailtje gestuurd met de vraag om een toetsenbord omruiling.
Die nacht en de dag erop ben ik bezig geweest met het overzetten van data, het installeren van software, via Bootcamp Windows 7 erop gezet etc. Komt er opeens een mailtje van Dixons dat ik de hele Imac maar moet terugsturen. Dus ik een mailtje terug gestuurd dat ik 1,5 dag installatie werk erop had zitten en dat ik alleen een omruiling van het toetsenbord zou willen. Krijg ik daarna weer een mailtje dat alles "bij elkaar hoort" en dat ik alles moet terugsturen. Is dat effe klantenservice!![]()
Ik ga het denk ik niet doen. 1,5 dag installatiewerk naar de kloten.
9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Het is wel bizar dat je een hele Mac terug moet sturen die prima functioneerd omdat een toetsenboard van 5 tientjes een kras heeft. Ik heb het idee dat je iemand aan de lijn hebt die slecht heeft geslapen en zich bewust is van het feit dat hij eigenlijk een andere baan moet gaan zoeken, en elke dag met lood in de schoenen naar de zaak vertrekt.HellBeast schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:21:
Eergisteren mijn Imac 27"i5 binnengekregen. Bleek er een kleine beschadiging op het toetsenbord te zitten. Echt een soort van puntje alsof iemand heel hard een potlood op het toetsenbord gedrukt had. Dus ik naar Dixons, waar ik hem gekocht had, een mailtje gestuurd met de vraag om een toetsenbord omruiling.
Die nacht en de dag erop ben ik bezig geweest met het overzetten van data, het installeren van software, via Bootcamp Windows 7 erop gezet etc. Komt er opeens een mailtje van Dixons dat ik de hele Imac maar moet terugsturen. Dus ik een mailtje terug gestuurd dat ik 1,5 dag installatie werk erop had zitten en dat ik alleen een omruiling van het toetsenbord zou willen. Krijg ik daarna weer een mailtje dat alles "bij elkaar hoort" en dat ik alles moet terugsturen. Is dat effe klantenservice!![]()
Typisch Dixons helaasHellBeast schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:21:
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Gewoon VMware Fusion gebruiken, werkt fantastisch (maar je moet wel wat cores er aan toewijzen)ReneDD schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:27:
Zit al heel lang te twijfelen of ik een iMAC (zakelijk en prive) aan moet schaffen. Natuurlijk is het een fantastisch apparaat en ideaal voor Photoshop en andere grafische bewerkingen. Enige nadeel is dat ik als ontwikkelaar verbonden ben met het .NET Framework. Er is nog niet echt een mooie oplossing voor visualstudio op de Mac, want VMWare/Dualboot en dat soort troep zit ik eigenlijk niet op te wachten. Windows installeren is natuurlijk helemaal niet de bedoeling.
Ben bang dat ik dus voorlopig toch aan de Windows pc vast zitAgh, dan kan ik er tenminste ook CoD mee spelen ;p
Ja, keyboard omruilen of een losse toets opsturen moet toch wel mogelijk zijn. Anders kun je iemand zoeken met een defect keyboard waar je een toets van mag hebben.GermanPivo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:35:
Misschien even contact opnemen met Apple. Kans is aanwezig dat zij niet zo moeilijk zullen doen!
[ Voor 51% gewijzigd door HellBeast op 11-02-2011 16:13 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq