Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Tommeh
Alt-2 is eigenlijk "™".
Ik neem aan dat hij de "€" teken wilt, dan is het Alt-Shift-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 20:49

Zjemm

...

weet iemand overigens een goede putty achtige client voor osx? de standaard terminal werkt niet lekker met profiles

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 12:23
Zjemm schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:37:
weet iemand overigens een goede putty achtige client voor osx? de standaard terminal werkt niet lekker met profiles
Wat bedoel je precies met profiles? Dat je meerdere servers wilt opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

BlaTieBla schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:17:
[...]

Altijd uit gaan van het worst-case scenario ;) Volledig vol en volledig gefragmenteerd :D
Ja dan zal het zeker niet vlot gaan :)

Ik vind trouwens de batterij functies van de randapparatuur goed geregeld. MacOS X meld netjes als de bv. muis zijn batterij (bijna) leeg is en dergelijke. Niet met vervelende vensters die je moet sluiten maar van die "OSD" achtige boodschappen in het midden van je scherm. Het zijn van die kleine details die zo veel waarde toevoegen. Zeker bij de nieuwe iMac's met standaard draadloze input is dat goed opgelost en icm. de Apple Battery Charger een ideaal pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Zjemm
Ik gebruik altijd SSH via de Terminal, en om meerdere servers op te slaan, gebruik ik dit scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Nog een vraag om het af te leren

Ik heb hier een linux server staan met samba en nfs
mijn samba server share zie ik in finder netjes terug onder "shared"
en NFS kan ik met de disk utility mounten in een daarvoor aangemaakte folder.
echter zou ik willen dat de nfs mounted share in finder onder "devices" of "shared" komt te staan.
is dat ook mogelijk?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:18

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:59:
>>Zjemm
Ik gebruik altijd SSH via de Terminal, en om meerdere servers op te slaan, gebruik ik dit scriptje.
Of iTerm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:14:
>>Tommeh
Alt-2 is eigenlijk "™".
Ik neem aan dat hij de "€" teken wilt, dan is het Alt-Shift-2.
Als je het toetsenbord gewoon op Nederlands hebt staan is het een euroteken. ™ is bij mij dan dus alt-shift-2. Anyway, ik denk dat hij zijn antwoord heeft met een van de twee oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45
Vandaag een Magic Trackpad binnen gekregen. Dat werkt echt lekker zeg. Zeker met Better Touch Tool kan je alles zo lekker instellen. Deze week komt ook mijn Macally stand binnen. Zal den even een foto van mijn setup maken... Ben erg blij met mijn iMac :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Zjemm schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:16:
Nog een vraag om het af te leren

Ik heb hier een linux server staan met samba en nfs
mijn samba server share zie ik in finder netjes terug onder "shared"
en NFS kan ik met de disk utility mounten in een daarvoor aangemaakte folder.
echter zou ik willen dat de nfs mounted share in finder onder "devices" of "shared" komt te staan.
is dat ook mogelijk?
Als het goed is zie je dat mapje die je hebt gemount op je bureaublad staan. Indien ja, dan kan je dat mapje slepen naar de sidebar in je Finder, voila!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

aramdin schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 09:48:
[...]

Als het goed is zie je dat mapje die je hebt gemount op je bureaublad staan. Indien ja, dan kan je dat mapje slepen naar de sidebar in je Finder, voila!
hmmm was me nog niet opgevallen, maar zal het vanavond eens testen. maakt het dan nog uit waar ik de share aan mount? moet dat bijvoorbeeld in /Volumes zijn?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Zjemm schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 11:12:
[...]

hmmm was me nog niet opgevallen, maar zal het vanavond eens testen. maakt het dan nog uit waar ik de share aan mount? moet dat bijvoorbeeld in /Volumes zijn?
Misschien is het punt simpelweg dat je in de voorkeuren van de Finder moet aanvinken dat verbonden shares weergegeven worden in de sidebar. Ik weet niet of het standaard uitgevinkt staat, maar ik zie dat het bij mij wel uitgevinkt stond.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Klopt , die moet uiteraard ook wel aangevinkt staan.

@Zjemm
Waar je de share aan mount maakt volgens mij niet uit.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:02

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Zjemm schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:37:
Ik gebruik ZOC als ik iets meer nodig heb dan de standaard Terminal functionaliteit.

Als je echt wild wil doen is er SecureCRT voor de Mac te krijgen bij VanDyke. De Windows variant gebruik ik al sinds versie 3.x. 1 van de betere SSH clients beschikbaar IMO

[ Voor 25% gewijzigd door BlaTieBla op 01-02-2011 18:48 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromborg
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 20:03
http://support.apple.com/kb/TS3648

http://discussions.info.a...2710630&start=75&tstart=0

Blijkbaar zijn er problemen met bootcamp. Dat is ook de reden dat ik niet kon branden met de superdrive. Het probleem heeft te maken met OS 10.6 en was daarvoor niet aanwezig. Ik plaats hier even de linkjes naar de oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

aramdin schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:00:
Klopt , die moet uiteraard ook wel aangevinkt staan.

@Zjemm
Waar je de share aan mount maakt volgens mij niet uit.
nou ik heb het even getest.
in mijn home folder een map aangemaakt en daar de nfs share op gemount met de disk utility.
echter verschijnt op de desktop geen icoontje van deze share.

als ik vervolgens de map waaraan ik de share heb gekoppeld in de finder probeer te verslepen onder een van de hoofdgroepen (shared/places/e.d.) dan kan dat ook niet.

is het uberhaubt mogelijk om zaken toe te voegen onder die hoofdgroepen?

als is mijn samba share connect dan zie ik die wel op de desktop verschijnen, maar ik gebruik het liefste nfs

[ Voor 7% gewijzigd door Zjemm op 02-02-2011 07:26 ]

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Nou ik heb het gevonden hoor, eerst een folder aanmaken en die met de apple toets verslepen in de sidebar en dan je nfs mounten.

so far so good, maar nu kan ik niet schrijven in deze nfs mount.
dit terwijl ik op de samba share wel kan scrhijven. vreemd want de folders zijn hetzelfde op de server waarnaar ik connect.

samba gaat dus in alle opzichten makkelijker, maar nfs is sneller. wat is jullie ervaring hier mee?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:27

HellBeast

Oh My GoT!

Ben met een studie begonnen en heb via mijn werkgever een Imac i5 27" weten te regelen. Morgen wordt hij besteld! Ben erg benieuwd naar het OS. Ik ben een nieuwe Mac user, dus ik zal wel even moeten wennen.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 12:23
HellBeast schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:56:
Ben met een studie begonnen en heb via mijn werkgever een Imac i5 27" weten te regelen. Morgen wordt hij besteld! Ben erg benieuwd naar het OS. Ik ben een nieuwe Mac user, dus ik zal wel even moeten wennen.
Wees blij met je werkgever; de meeste werkgevers blijven vast bij Windows / Exchange / etc. Wat voor werk doe je? Grafische/creatieve sector?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Nee, ik ben Systems Integrator. Ik doe voornamelijk Windows server migraties, netwerkbeheer bij externe klanten en projectmatig werk, zoals het installeren van nieuwe omgevingen en servers.

Ik ga een HBO Technische Informatica doen, en netwerktekeningen op een 15" laptop maken is gewoon erg rot. Nu is mijn directeur zelf ook Apple geil, dus dat was een mooie basis voor de onderhandeling. Verder moet ik er wel zelf wel wat aan betalen, maar niet schokkend veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koening
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 10:30
Mensen die op het punt staan een MC509 Imac 21.5 inch te kopen... de gehele serie heeft last van dode pixels, dus vraag bij de winkel of ze hem willen openen en aan willen zetten, anders zit je thuis met een scherm met een dode pixel.

Ik heb het bij 2 imac's gehad en in de winkel bevatte de andere 7 MC509's één of meerdere dode pixels. Nu maar wachten op de nieuwe batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de één van reden dat ik Mac-Mini heb gekocht en geen Imac,ondanks de iets betere prestaties wou ik niet alles in één.Vind het wel schandalig dat dit in de fabriek niet of niet goed wordt getest.Kan zeker financieel niet uit? en wordt er zeker op gegokt dat het gross toch niet teruggestuurd wordt,bij 1 tot 3 dode pixels heb je pech volgens pixel beleid Apple.Vond de kans te groot dat ik voor 2000e jaren na dode pixel in het midden moest kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik was vandaag in een apple store (reseller) om voor het eerst in mijn leven de iMac 27" in het echt te bewonderen. Ik zal tijdstip en winkel maar even achterwege laten zodat ik vrij kan praten. Ik sta daar nog geen minuut tot de verkoper aan kwam zetten. Ik gaf aan dat ik interesse heb in de iMac en dat ik na 15 jaar windows wel benieuwd ben naar OSX. Dat was blijkbaar een voorzetje om meteen het gezanik "Windows versus Apple" op te rochelen die ik de kop in drukte door te melden dat ik daar geen behoefte aan heb.

Vervolgens vroeg hij wat ik ermee wilde gaan doen en vertelde dat ik grafisch werk doe wat de 2e standaard reactie opwekte, dat hij niet begreep dat ik niet eerder naar Mac ben over gestapt. Huh? anekdote uit de jaren negentig? Ik vroeg of mijn tekeningen dan mooier zouden zijn geweest, maar hij wist er geen antwoord op te geven.

Na deze tweede teleurstelling in 2 minuten gaf hij zichzelf een genadeklap door trots te vertellen of ik het ook niet zo vervelend vond dat ik mijn pc opnieuw moet booten als ik een nieuwe font heb geïnstalleerd. Windows booten voor een nieuw font? Ik installeer fonts terwijl ik nog in de programma's zit, en meteen toepas. Maar, misschien was dat in Windows 95 wel het geval.

Toen hij vroeg wanneer ik hem aan wilde schaffen en ik zei dat ik nog even wacht op de sandy bridge versie, spreide hij vragend zijn armen en zij, waarom? Ik heb verder geen idee wat Sandy bridge precies inhoud....

Ik onderbrak het gesprek.. het was mooi geweest.

Zucht... jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 03-02-2011 22:29 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:18
De APR's kunnen ze echt net zo goed regelrecht sluiten. Heb 0,0 toegevoegde waarde.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
Beetje jammer inderdaad, ik draai ook gewoon Windows7 op m'n iMac. Sommige programma's werken daarin nou eenmaal lekkerder en na 10 jaar Windows moet dat ook gewoon kunnen. Het is jammer dat sommige mensen zich zo in de versus-houding zetten. Of zou dat een goed verkoopspraatje zijn voor de normale (lees geen Tweaker) mens?

Ik hoop dat je niet door dit voorval nu niet voor Mac kiest, maar je gewoon laat inlichten op een andere plek, bijvoorbeeld hier of een andere reseller. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb een redelijk goed beeld gekregen van de iMac en van OSX. Mede dankzij dit forum, en mijn eigen inspanning om er wat over te begrijpen. Ook spreek ik regelmatig wat collega's uit de branche die mij hebben uitgelegd wat dan zo prettig is tijdens het werken en wat de handigheden zijn waar net even iets meer aandacht aan is gegeven dan als in Windows is gedaan. En dan hebben we het over workflow. Ik was vooral even benieuwd naar het formaat in real life.

Wellicht dat de verkoper een target te hebben maar helaas. Wat is het toch met die fan fanaten om zo verbeten de strijd met Windows aan te moeten gaan. Maar goed. Ik ben wel van de illusie af dat ik beter naar de winkel kan gaan. Ik zal mijn bestelling denk ik fijn op internet doen bij de applestore van apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Helaas van die ervaring Roy, maar houd er rekening mee dat niet alle APR's hetzelfde zijn. De één zal zijn verkopers eerder aannemen op 'verkoop-skills' en de ander eerder op productkennis en iets mindere verkoopskills. Echter heb je ook altijd nog de kans dat er een 'neefje-van' rondloopt die daar eigenlijk niks te zoeken heeft.

Ik vind het dan ook een schitterende opmerking van je, of je tekeningen mooier zijn op een Mac dan op een Windows machine. Ikzelf werk ook voor een APR en ik had zelf wellicht een andere toon aangeslagen. Bij ons is het ook niet de bedoeling (althans zo breng ik het over op de rest) om Windows de grond in te stampen, maar meer hoe het bij OSX werkt en vaak kun je dan aantonen dat het slimmer in elkaar steekt e.d.

Maar dat is dan ook gelijk de fout die de meeste Apple/APR-verkopers maken..

@Rivanov Dat is natuurlijk een opmerking dat kant noch wal slaat. Er zijn genoeg APR's in Nederland die wel service en goed advies met elkaar combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:20
[message=,noline]koening schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:25[/message]:
Mensen die op het punt staan een MC509 Imac 21.5 inch te kopen... de gehele serie heeft last van dode pixels, dus vraag bij de winkel of ze hem willen openen en aan willen zetten, anders zit je thuis met een scherm met een dode pixel.

Ik heb het bij 2 imac's gehad en in de winkel bevatte de andere 7 MC509's één of meerdere dode pixels. Nu maar wachten op de nieuwe batch.
Nou, ik heb er ook net een gekocht, en idd 1 dode pixel. Vrij onderin het scherm. Hier had ik nog wel mee kunnen leven maar het scherm vertoont rechts onderin ook de, jawel, beruchte gele waas. Je moet wel echt goed kijken, maar het zit er wel. Nu is mijn dilemma, terugbrengen of houden? Want gelet op bovenstaande is de kans groot dat ik weer een slecht of misschien wel nog slechter scherm krijg. Bovendien hoe gaat de MM hier mee om? Zal wel opgestuurd worden? Al met al geen beste eerste ervaring met de iMac....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

@ RoyK: Ik denk dat jij wel slim genoeg bent om zelf uit te vinden waarom je wel of geen Imac zou moeten kopen. Wat betreft die verkoper, je hebt verkopers die een gouden Ferrari voor 100 euro nog niet kunnen slijten en je hebt verkopers die je een drol kunnen laten kopen. Daar zou ik niet mijn beslissing vanaf laten hangen. Lees reviews, check het apparaat zelf in de winkel, vergelijk specs en kijk in je portemonnee. Dan weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:53
RoyK schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:16:
...

Ik onderbrak het gesprek.. het was mooi geweest.

Zucht... jammer.
Met alle respect, maar aangezien je op tweakers zit neem ik aan dat je het niet van een verkoper laat afhangen of je overstapt op osx. Als je zegt dat je de winkel binnen stapt en daar aangeeft dat je de stap overweegt, dan kan je natuurlijk verwachten dat hij een verhaal begint. Ik heb mijn plan getrokken voordat ik naar de winkel ding, het enige wat ze voor me hoefden te doen was een doos pakken :). Daarbij ben ik wel naar een APR gegaan en niet naar een MM, ik verwacht op het moment dat ik terug kom voor een vraag/defect wel wat meer inhoudelijke kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Nee, ik liep niet de winkel in voor informatie of om over gehaald te worden. Ik wilde de iMac 27" even in het echt bewonderen omdat ik toevallig in de buurt was van een winel met Appel producten. Het enige wat ik dus aangaf was dat ik interesse heb in de iMac en dat ik hem even in het echt wilde zien, thats it.

Ik heb mijn zoektocht al gehad en de kans dat ik een iMac ga aanschaffen is vrij groot. Echter was de verkoper al meteen bezig met zijn standaard gehuil of hoe slecht Windows is etcetera, terwijl hij geen idee heeft of ik met plezier op Windows heb gewerkt of niet. Wat mijn motief is om over te stappen enzovoorts.

Het geeft verder niet, ik baseer mijn keus inderdaad niet aan een willekeurige verkoper in een willekeurige APR. Het was voor mij leuker geweest als hij even een korte demonstratie gaf in OSX en de iMac even een rondje gaf. Dan was ik een gelukkig mens geweest en niet met een bijsmaak van dat eeuwige windows versus apple geneuzel naar buiten gelopen. Want dat komt een beetje mijn strot uit. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RoyK op 04-02-2011 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Roy, het is een bekend verhaal. Apple snijdt zichzelf hiermee nodeloos in de vingers IMHO. Ik heb al heel veel verhalen gehoord van mensen die enthousiast naar de Apple winkel zijn gegaan en niet-enthousiast terug komen, puur alleen door de verkoper. Velen maken er een Calimero-verhaal van. Jammer, ik zou juist uitgaan van je eigen kracht ipv. jezelf alleen maar te spiegelen aan de grote broer.

Ze verkondigen trouwens wel eens ook aperte onzin, zo werd me bij MaxMe (nieuwe naam, heette eerst MacMe) verteld dat je garantie vervalt als je zelf geheugen en/of een SSD inbouwt.

Oriënteren kun je dan ook beter via internet doen, ik heb verreweg de meeste bruikbare informatie hier op GoT vergaard, met dank aan enkele forumleden.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 04-02-2011 09:49 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 14:01

Beaves

Usque ad Finem

Mijn ervaring is anders, ben in Eindhoven een paar keer in de A-mac geweest en daar wordt je netjes te woord gestaan. Ik ben elke keer door andere verkopers benaderd en elke keer was het een goed normaal gesprek.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De verkoper van de Apple-afdeling van de MediaMarkt (toch speciaal getrained personeel) wist te vertellen dat de iMac geen ventilator had wanneer ik vroeg naar het lawaai onder load. Ofwel, je hoort hem niet en zal 'm nooit horen ook. Dat was 2 dagen nadat ik bij ifixedit.com een teardown had gezien met 2 megaventilators.

Ik vroeg voor de zekerheid of een macbookPro dan wellicht ook een optie was ivm herrie, die had echter ook geen ventilator dus ook geen probleem (volgens de verkoper). De enige reden dat ik ernaar vroeg was dat ik thuis al een Macbookpro had liggen en gek werd van de herrie onder full-load. Iets wat reviewers als C!T trouwens gewoon keurig opschrijven.

Roy, wat betreft verkopers, die mensen zouden een heleboel kunnen weten maar ook vorige week ergens opgegraven zijn. Je laten informeren via reviewsites voor de hardware en ervaringen zoals gedeeld via dit topic is veeeel nuttiger dan een kort bezoek aan de dealer. Het enige wat je daar moet doen is de machine in praktijk ff uitproberen. Verzin een handeling en voer die in de winkel uit... of vraag de verkoper om dat te doen, die zal dat wel of niet hebben geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb af en toe een vreemd issue met m'n iMac 21,5" (mid-2010 model). Wanneer ik heb uit standby/sleep probeer te halen lijkt er niks te gebeuren. Hoor wel de fan zachtjes draaien en de hdd is ook aangeslagen, maar beeld blijft zwart. Voorwaarden waaronder dit optreedt zijn me niet helemaal duidelijk, kan me meestal niet herinneren welke software ik vorige avond had open staan. Maar meestal sluit ik het meeste wel af.
Meer mensen hier ervaringen mee?

Is tot nu toe een keer of 3 gebeurd, enige oplossing is om hem uit te zetten dmv 5 secs de powerbutton en daarna te booten, hij geeft na boot ook geen errors. Welke logs kan ik bekijken of eventuele errors van voor het hangen te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Sander schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:26:
Ik heb af en toe een vreemd issue met m'n iMac 21,5" (mid-2010 model). Wanneer ik heb uit standby/sleep probeer te halen lijkt er niks te gebeuren. Hoor wel de fan zachtjes draaien en de hdd is ook aangeslagen, maar beeld blijft zwart. Voorwaarden waaronder dit optreedt zijn me niet helemaal duidelijk, kan me meestal niet herinneren welke software ik vorige avond had open staan. Maar meestal sluit ik het meeste wel af.
Meer mensen hier ervaringen mee?

Is tot nu toe een keer of 3 gebeurd, enige oplossing is om hem uit te zetten dmv 5 secs de powerbutton en daarna te booten, hij geeft na boot ook geen errors. Welke logs kan ik bekijken of eventuele errors van voor het hangen te zien?
Console -> All (System) Logs, en let dan vooral goed op de tijd.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ben nu voor een klant een iMac 27" 2.93Ghz i7 met 1TB + 256GB SSD aan het installeren.
Mac OS + software staat op de SSD. De 1TB schijf is volledig leeg.

Dus voor diegene die zich dat afvragen.. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Rivanov schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:53:
Ben nu voor een klant een iMac 27" 2.93Ghz i7 met 1TB + 256GB SSD aan het installeren.

Is het nou gemakkelijk te vervangen? De schijven in een iMac?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Deze is door de klant zo besteld. Komt dus in deze configuratie van Apple af.
Maar het vervangen is niet zo moeilijk hoor. Je moet gewoon de juiste tools hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 21:56

Bellerophon

Persona non grata

Rivanov schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:04:
Deze is door de klant zo besteld. Komt dus in deze configuratie van Apple af.
Maar het vervangen is niet zo moeilijk hoor. Je moet gewoon de juiste tools hebben.
Ik heb momenteel een 500 GB schijf erin (even uit het hoofd), maar zou graag een SSD schijf (OSX en programma's) en normale HDD (data) erin willen hebben :)

Maar de garantie vervalt dan neem ik aan?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Rivanov schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:53:

Ik vraag me dat niet af, ik heb deze nu sinds gisteren zelf in het bezit en het is een prachtige machine! :D

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Step schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:40:
[...]

Console -> All (System) Logs, en let dan vooral goed op de tijd.
Helaas niks van moment van moment van sleep t/m boot van na de crash. Vreemd, ga het wel ff in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Laatst online: 01-08 08:42
Zal wel oud nieuws zijn, anders b ij deze;

31-01-2011
Intel ontdekt fout in Sandy Bridge-chips
Voor Intel waren de druiven ietwat zuur deze maandag. De chipmaker moest bekend maken dat er een serieuze hardwarefout in de ondersteunende SATA-chips voor de zogeheten Sandy Bridge-chipset was ontdekt, die diverse pc-fabrikanten noopt om de levering van nieuwe desktops en laptops een maand of wat uit te stellen. De op Core CPU-technologie gebaseerde chipset met ingebouwde videochip komt ook in aanmerking om in diverse nieuwe Apple-modellen te verschijnen.

Voor Apple zijn de gevolgen waarschijnlijk iets minder ernstig omdat het bedrijf nog geen computers met Sandy Bridge-chips heeft aangekondigd. Toch kan de productiefout voor vertraging zorgen bij de lancering van nieuwe Macs. Voor Intel levert de fout, die met name de werking van SATA-disks en andere randapparatuur geleidelijk kan vertragen, naar schatting een schadepost van circa 700 miljoen dollar op. (RD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze week mn 3de nieuwe 27" imac ontvangen. Bij de eerste werkte de DVD speler niet (slikte geen dvdtjes), bij de tweede zat er een haartje tussen het glas en het scherm waar ik me toch wel heel erg aan ging storen. Nu de derde binnen (27" i5 met 12GB intern geheugen) en moet zeggen dat ik erg tevreden ben! Scherm en snelheid zijn top.. moet wel zeggen dat ik wat met de anti-aliasing heb zitten spelen omdat ik de letters op bijv een website als nu.nl wel erg wazig vind. Hebben jullie dit ook aangepast? Ik zou het liefste helemaal geen anti-aliasing hebben..

Om toch even een puntje van kritiek te plaatsen wil ik opmerken dat ik niet echt onder de indruk ben van de verbinding tussen iMac en router (Netgear wndr3700). Draai nu op 5Ghz maar de verbinding valt zo af en toe weg. Als ik verbinding heb is de snelheid redelijk tot goed.. alleen dat de verbinding af en toe wegvalt stoort me toch wel.

Ik moet wel zeggen dat de afstand tussen router en mac wel groot is. mac staat op zolder, router beneden in meterkast. Maken jullie gebruik van een externe usb adapter of is dit niet mogelijk? Of zal dit weinig verschil maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 15:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 13:17:
moet wel zeggen dat ik wat met de anti-aliasing heb zitten spelen omdat ik de letters op bijv een website als nu.nl wel erg wazig vind. Hebben jullie dit ook aangepast? Ik zou het liefste helemaal geen anti-aliasing hebben..
Geen last van, zowel thuis niet op een 24" als op het werk met een 27". Ik gebruik ze wel altijd op een ander kleurenprofiel: SRGB ipv het iMac profiel. Ik vind de iMac profielen te bruinig. SRGB is zuiverder van kleur en heeft een betere gamma curve die waarschijnlijk ook invloed heeft op anti-aliasing.
Om toch even een puntje van kritiek te plaatsen wil ik opmerken dat ik niet echt onder de indruk ben van de verbinding tussen iMac en router (Netgear wndr3700). Draai nu op 5Ghz maar de verbinding valt zo af en toe weg. Als ik verbinding heb is de snelheid redelijk tot goed.. alleen dat de verbinding af en toe wegvalt stoort me toch wel.
Persoonlijk vind ik alles van Netgear rommel :X Instabiel, slechte software, slechte support, etc. Ik mijd het als de pest. Met verschillende routers van andere merken heb ik nooit problemen gehad met Macs.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRE RoadRunner
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05-2023
Beaves schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:56:
Mijn ervaring is anders, ben in Eindhoven een paar keer in de A-mac geweest en daar wordt je netjes te woord gestaan. Ik ben elke keer door andere verkopers benaderd en elke keer was het een goed normaal gesprek.
Ik ben dan weer totaal niet te spreken over de A-Mac in Eindhoven. Ik kwam daar om gewoon de 27" iMac te bekijken maar meteen kwam zo'n verkoper aan dat ik een ACPP moest kopen maar ik had nog geneens een Mac gekocht. Die in de MM Eindhoven was veel technischer onderlegd en veel eerlijker in zijn verhaal, wat mij verbaasde.
Heb de iMac toen gekocht via de apple store, maar een gare Seagate,.Eerst die in Roermond gebeld, die deden mij al onmiddellijk geloven dat ik er geen garantie op had omdat ik wsl ben gaan slepen met dat ding en dat het geen Apple hardware was, die was dus meteen afgeschreven. Dus op naar de A-Mac omdat Apple te zuinig is om pick-up garante te geven. Komt ie naar 2 weken weer terug, beschadigingen op de voet en onderkant en de glasplaat die er volledig scheef ingezet was. Ik heb het helemaal gehad met die resellers en hoop er nooit meer heen te hoeven, aangezien er geen andere keus is in mijn omgeving dan die 2 kan ik niet even ergens anders heengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koening
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 10:30
OkeOkeOke schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:09:
[...]

Nou, ik heb er ook net een gekocht, en idd 1 dode pixel. Vrij onderin het scherm. Hier had ik nog wel mee kunnen leven maar het scherm vertoont rechts onderin ook de, jawel, beruchte gele waas. Je moet wel echt goed kijken, maar het zit er wel. Nu is mijn dilemma, terugbrengen of houden? Want gelet op bovenstaande is de kans groot dat ik weer een slecht of misschien wel nog slechter scherm krijg. Bovendien hoe gaat de MM hier mee om? Zal wel opgestuurd worden? Al met al geen beste eerste ervaring met de iMac....
Terug brengen is een optie, (en ik denk ook de beste), let op dat bij omruilen je de Imac de nieuwe even laat controleren. Media Markt zend de 7 imac's met dode pixel(s) terug, ook staat er een order van 15 nieuwe imac's open. Echter weten ze niet welke serie/batch dit is. Wat inhoud dat ze afwachten en kijken of deze niet de zelfde kuren hebben. Is dit wel het geval dat word heel de batch terug gezonden en moet ik ruim 4 a 5 weken wachten op 2 nieuwe.

Gelukkig vind ik het het wachten wel waard,

PS. Let er op dat Media Markt de Imac's niet hoeft terug te nemen, (licentie/apple matriaal), maar het is het proberen zeker waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

RRE RoadRunner schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:15:
[...]
Ik ben dan weer totaal niet te spreken over de A-Mac in Eindhoven. Ik kwam daar om gewoon de 27" iMac te bekijken maar meteen kwam zo'n verkoper aan dat ik een ACPP moest kopen maar ik had nog geneens een Mac gekocht.
Dat word er zo meestal in geramd bij de Apple training sessies. Heb ze het al meermaals gezegd dat je een mens niet schrik moet aanjagen over mogelijke taferelen dat je garantie gaat nodig hebben vóór dat hij besloten heeft welk apparaat hij wil, dan ben je toch niet meer op je gemak ? 8)7 Je wilt juist top dollar spenderen aan toestellen die beroemd zijn over hun kwaliteit en degelijkheid, maar voordat je je vragen hebt gesteld over wat het kan, duwt men soms zo'n AppleCare (van 179,- tot 349,-) onder je neus. "Waarom koop ik dan een Apple ?" rijst bij veel mensen dan als vraag.
Die in de MM Eindhoven was veel technischer onderlegd en veel eerlijker in zijn verhaal, wat mij verbaasde.
Overal kan je bekwaam, enthousiast en eerlijk personeel tegenkomen. Het ligt zelden aan de plaats maar ten eerste aan de medewerker zelf of hij ingesteld is als iemand die een zo hoog mogelijk ticket/verkoop wil halen of iemand die graag terugkerende en tevreden klanten heeft. In mijn ogen is Apple een merk als bv. Lexus: de quality feel moet overal aanwezig zijn, dat ook jij als klant de volle aandacht krijgt. Anders ben je gewoon een ander duur merk.
Heb de iMac toen gekocht via de apple store, maar een gare Seagate,.Eerst die in Roermond gebeld, die deden mij al onmiddellijk geloven dat ik er geen garantie op had omdat ik wsl ben gaan slepen met dat ding en dat het geen Apple hardware was, die was dus meteen afgeschreven. Dus op naar de A-Mac omdat Apple te zuinig is om pick-up garante te geven. Komt ie naar 2 weken weer terug, beschadigingen op de voet en onderkant en de glasplaat die er volledig scheef ingezet was. Ik heb het helemaal gehad met die resellers en hoop er nooit meer heen te hoeven, aangezien er geen andere keus is in mijn omgeving dan die 2 kan ik niet even ergens anders heengaan.
Sommige Apple Resellers zijn idd. zeer bokkig als je het niet via hun gekocht hebt. Beetje spijtig want Apple verliest hier in de Benelux heel veel klanten mee door dit gedrag. Ik hoor zeer vaak klachten van Resellers die mensen afwimpelen om de domste redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-10 11:53
heb met iamstrore utrecht voorheen HTR utrecht nooit een enkel probleem gehad!
zijn geen fanboys, en vertellen goed wat de mogelijkheden zijn en de goede integratie van windows is geen probleem. geen rare verkoop praatjes of fanboynism

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:20
koening schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:39:
[...]

Terug brengen is een optie, (en ik denk ook de beste), let op dat bij omruilen je de Imac de nieuwe even laat controleren. Media Markt zend de 7 imac's met dode pixel(s) terug, ook staat er een order van 15 nieuwe imac's open. Echter weten ze niet welke serie/batch dit is. Wat inhoud dat ze afwachten en kijken of deze niet de zelfde kuren hebben. Is dit wel het geval dat word heel de batch terug gezonden en moet ik ruim 4 a 5 weken wachten op 2 nieuwe.

Gelukkig vind ik het het wachten wel waard,

PS. Let er op dat Media Markt de Imac's niet hoeft terug te nemen, (licentie/apple matriaal), maar het is het proberen zeker waard!
Ben ermee terug gegaan. Omruilen doen ze alleen als je hem binnen 24 uur terugbrengt. Hij is opgestuurd, naar Apple zeggen ze, dus zal moeten wachten helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door OkeOkeOke op 06-02-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

potjandorie, mijn laptop heeft het steeds moeilijker. De fan die de boel een beetje koel moet houden loopt aan nadat ik hem gestofzuigd heb. Ik krijg het er maar niet uit. Mijn hele toetsenbord vibreert als een gek en het geluid is zo irritant. Ik heb ook het idee dat de laptop nog wat warmer is geworden. Ik hoop dat dit beestje het nog wel even uithoud totdat Apple met de nieuwe iMac is gekomen zo op de valreep. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Zit er nog garantie op? Zoniet: gewoon openschroeven en checken op defect(en). Succes!

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

aramdin schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:30:
Zit er nog garantie op? Zoniet: gewoon openschroeven en checken op defect(en). Succes!
oh nee.. ding is al 3 jaar oud en van XXODD die failliet is. :D Ik heb hem juist open geschroefd en even lekker de stofzuiger er doorheen gehaald. Sindsdien loopt de fan aan. Ik weet niet tot hoever ik hem omhoog mag trekken. Maar dat is een ander verhaal dan iMac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ah ja, een bekende speler. Gestofzuigd zonder de fan vast te houden zodat hij lekker hard mee ging spinnen of netjes de fan stil gehouden? Indien 1: kapotte lagers maybe :)

Back ontopic ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ja, precies dat verhaal. Verschillende toontjes maken enzo.. ik had wel even een leuk momentje. Ik zal er nu over houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een vraag. Op dit moment gebruik ik op mijn Windows PC wake-on-lan om via het internet mijn PC aan te kunnen zetten. Straks wordt mijn PC vervangen door een Imac. Heeft de Imac ook WoL functionaliteit? Stel dat ik via Bootcamp Windows 7 wil laten booten via WoL, kan dat dan ook? Bijvoorbeeld de actieve opstartpartitie veranderen naar Windows 7 i.p.v. OSX? (Ik weet dat je via een toetsencombinatie bij het booten kan kiezen tussen OSX en een ander OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mac OS X heeft ook gewoon ingebouwde Wake on Lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

HellBeast schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:00:
Ik heb een vraag. Op dit moment gebruik ik op mijn Windows PC wake-on-lan om via het internet mijn PC aan te kunnen zetten. Straks wordt mijn PC vervangen door een Imac. Heeft de Imac ook WoL functionaliteit? Stel dat ik via Bootcamp Windows 7 wil laten booten via WoL, kan dat dan ook? Bijvoorbeeld de actieve opstartpartitie veranderen naar Windows 7 i.p.v. OSX? (Ik weet dat je via een toetsencombinatie bij het booten kan kiezen tussen OSX en een ander OS)
Puur uit interesse HellBeast. Wat moet ik me voorstellen bij een dergelijke functionaliteit? Je zet je pc aan op afstand zodat je toegang krijgt tot je pc. Daarna zet je hem weer uit of iets dergelijks? Is het interessant om een hele pc aan te vliegen ipc een NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik vind het nogal makkelijk om remote bij mijn PC te kunnen komen. Zo kan ik bijvoorbeeld via RDP mail checken, FTD bekijken en eventueel dingen van usenet alvast downloaden/uitpakken. Er zijn dagen dat ik het te druk heb om me daar mee bezig te houden en dan staat mijn PC gewoon uit. Ik vind het dan ook zonde om hem 24/7 te laten draaien. Ik heb in de taakplanner een bat bestandje om 00:00 laten draaien die de PC weer afsluit (staat op zolder).

Ook is het makkelijk voor mijn vrouw, die beneden op de begane grond de PC op zolder aan kan zetten om een filmpje te kijken op de Xtreamer thuis. Het is dus enerzijds kostenbesparing, zodat ik niet altijd de machine aan hoef te houden en aan de andere kant vind ik het fijn als ik vanaf mijn werk, vrienden of onderweg mijn pc kan overnemen om (sporadisch) wat prive dingetjes op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

De partitie vanaf dewelke je Mac standaard opstart kan je inderdaad wijzigen in de systeeminstellingen van Mac OS.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Darkstar schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:00:
De partitie vanaf dewelke je Mac standaard opstart kan je inderdaad wijzigen in de systeeminstellingen van Mac OS.
Dat is heel mooi! Dan kan ik er goed mee uit de voeten. Eerst ga ik kijken of ik de gewenste functionaliteit onder OSX kan krijgen (RDP equivalent) , als me dat niet lukt heb ik tenminste nog een alternatief. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

HellBeast schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:57:
Ik vind het nogal makkelijk om remote bij mijn PC te kunnen komen. Zo kan ik bijvoorbeeld via RDP mail checken, FTD bekijken en eventueel dingen van usenet alvast downloaden/uitpakken. Er zijn dagen dat ik het te druk heb om me daar mee bezig te houden en dan staat mijn PC gewoon uit. Ik vind het dan ook zonde om hem 24/7 te laten draaien. Ik heb in de taakplanner een bat bestandje om 00:00 laten draaien die de PC weer afsluit (staat op zolder).

Ook is het makkelijk voor mijn vrouw, die beneden op de begane grond de PC op zolder aan kan zetten om een filmpje te kijken op de Xtreamer thuis. Het is dus enerzijds kostenbesparing, zodat ik niet altijd de machine aan hoef te houden en aan de andere kant vind ik het fijn als ik vanaf mijn werk, vrienden of onderweg mijn pc kan overnemen om (sporadisch) wat prive dingetjes op te doen.
Duidelijk, dank je. Ik heb sindskort een NAS en een mediaplayer aangeschaft. Het klinkt alsof het dezelfde toepassingen kan doen. En maar 15wat max verstoken. Alleen kan je dan geen mail bekijken. Ik doe dat op de zaak via roundcube.

Ik stuitte deze middag op mail a mac, een winkel die net even iets goedkoper is als de appelstore. Het is tientjeswerk maar wel op alles. Onderaan de streep kan het aardig oplopen. Is deze winkel bij jullie bekend?

Ik begreep ook dat ik op moet letten welke Windows versie ik aanschaf als ik deze wil installeren op de iMac. Ik kan toch gewoon een standaard home versie aanschaffen? (windows7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:44:
Ik begreep ook dat ik op moet letten welke Windows versie ik aanschaf als ik deze wil installeren op de iMac. Ik kan toch gewoon een standaard home versie aanschaffen? (windows7)
Alles van XP tot 7 werkt prima :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
HellBeast schreef op maandag 07 februari 2011 @ 15:10:
[...]
Dat is heel mooi! Dan kan ik er goed mee uit de voeten. Eerst ga ik kijken of ik de gewenste functionaliteit onder OSX kan krijgen (RDP equivalent) , als me dat niet lukt heb ik tenminste nog een alternatief. Thanks.
Microsoft heeft ook een RDP client for Mac, alleen TS Gateway werkt niet als ik het goed heb.

http://www.microsoft.com/mac/remote-desktop-client

Ik gebruik zelf RealVNC om mn Win7 systeem over te nemen

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
[...]

Ik stuitte deze middag op mail a mac, een winkel die net even iets goedkoper is als de appelstore. Het is tientjeswerk maar wel op alles. Onderaan de streep kan het aardig oplopen. Is deze winkel bij jullie bekend?
Mail-a-Mac is inderdaad een bekende jongen en met veel producten inderdaad net iets goedkoper. Ik heb er al een aantal keer besteld. Snelle levering en wat euro's besparen, een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

De knoop net doorgehakt en een 27" i5 besteld. Heb erg veel zin om ermee te beginnen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Mail-a-Mac bestaat al jaren. Ik heb daar al 3 iMacs gekocht in de loop der jaren. En ze zijn inderdaad dus net iets goedkoper dan de Apple Store.
Toch heb ik mijn iPad en MBA begin dit jaar bij de AppleStore gekocht omdat ik daar ineens wel korting kreeg en toen was het dus weer net andersom. De Apple Store was net iets goedkoper dan Mail-a-Mac én kon ook sneller leveren.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:04

_AN

Ik dacht altijd dat er maar 1 iMac was met een i5, maar ik zie zojuist bij Mail-a-Mac het volgende:

iMac 27", 2.66GHz Quad-Core Intel i5.

Terwijl op in de Apple Store het volgende staat:

2,8 GHz Intel Core i5..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
_AN schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:23:
Ik dacht altijd dat er maar 1 iMac was met een i5, maar ik zie zojuist bij Mail-a-Mac het volgende:

iMac 27", 2.66GHz Quad-Core Intel i5.

Terwijl op in de Apple Store het volgende staat:

2,8 GHz Intel Core i5..
Klopt, die met 13% korting. Gaat om de vorige generatie. Dit staat bij de productomschrijving:
LET OP: Dit is een model uit de Late 2009 series!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Sterker nog, je hebt 3 versies i5. Er is ook nog een Intel Core i5 3.6ghz dual core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik stuitte deze middag op mail a mac, een winkel die net even iets goedkoper is als de appelstore. Het is tientjeswerk maar wel op alles.
Als je nou zo'n smak geld uitgeeft, kijk dan niet op een paar tientjes. Kies voor een zaak in de buurt zonder gezeik met opsturen enzo. Die paar tientjes worden ineens dure zuinigheid als je gedonder hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Dat is ook zo Exirion. Ik kijk ook niet op een paar tientjes. Maar als het bijna honderd euro is, vind het ik het weer wel een overweging. Ik heb overigens een onderbuik gevoel: Misschien komt er geen iMac met een Sandy Bridge, maar wacht Apple op de Ivy Bridge die na de zomer gepresenteerd gaat worden door Intel. hij is al klaar en misschien zelfs al in productie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik had ook ergens een speculatie gelezen dat ze misschien wel helemaal van Intel afstappen en overstappen op een eigen gefabriceerde processor. Weet alleen even niet meer waar ik dat gelezen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica