Heeft iemand ervaring met een iMac en een usb tv tuner ? Ik zou namelijk een iMac 21 kopen en de 55 cm tv in de slaapkamer vervangen door de iMac, is ongeveer zelfde groote. Maar minder lomp. Ik zou dan een usb stick erbij nemen zodat ik analoge tv kan verkrijgen en dit op het scherm toveren, Nu weet ik niet of analoge tv op zo een scherm een goed beeld geeft. Verder vraag ik me nog af hoe ik extra bronnen zoals dvd speler op deze tv plaats, heeft geen scart of svideo in, natuurlijk kan je mij zeggen dat er ook een dvd speler al in de mac zit. Standaard zal het geluid van de mac zeker onder die van een tv zijn niet ?
Als je een USB tuner koopt moet deze Mac drivers hebben anders begin je niks. De meeste analoge USB tuners hebben ook een verloopje waarmee je een s-video bron kunt aansluiten. Op die manier zou je in theorie een videorecorder kunnen aansluiten. DVDs zou ik direct in de Mac stoppen dat werkt veel prettiger en de beeldkwaliteit is dan ook veel beter. De speakers van een iMac zijn natuurlijk beetje te vergelijken met de speakers in een tv van hetzelfde formaat. In zo'n klein kastje kun je geen geweldig geluid stoppen. Ik heb de speakers van het 27" model gehoord en achja, het geeft geluidVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:35:
Heeft iemand ervaring met een iMac en een usb tv tuner ? Ik zou namelijk een iMac 21 kopen en de 55 cm tv in de slaapkamer vervangen door de iMac, is ongeveer zelfde groote. Maar minder lomp. Ik zou dan een usb stick erbij nemen zodat ik analoge tv kan verkrijgen en dit op het scherm toveren, Nu weet ik niet of analoge tv op zo een scherm een goed beeld geeft. Verder vraag ik me nog af hoe ik extra bronnen zoals dvd speler op deze tv plaats, heeft geen scart of svideo in, natuurlijk kan je mij zeggen dat er ook een dvd speler al in de mac zit. Standaard zal het geluid van de mac zeker onder die van een tv zijn niet ?
Hier stond achterhaalde informatie…
Valt best mee hoor; ik heb me positief verbaast over de geluidskwaliteit. Anders loop een store binnen en je hoort het vanzelf.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:42:
Dus best extra speakers naast de iMac enig idéé van speakers ?
Verwijderd
>>KarlSreteep
Meer gaat niet, aangezien de interne speakers uitgaan wanneer die aangesloten zijn.
En ik vind de interne speakers al helder.
Ik heb verder geen extra speakers aangesloten op mijn iMac (kabel is te kort), maar wel een Line-In kabel, en die werkt wel goed.
Meer gaat niet, aangezien de interne speakers uitgaan wanneer die aangesloten zijn.
En ik vind de interne speakers al helder.
Ik heb verder geen extra speakers aangesloten op mijn iMac (kabel is te kort), maar wel een Line-In kabel, en die werkt wel goed.
Ik wil niet beweren dat de ingebouwde speakers ongeschikt zijn voor iedereen, ik gaf alleen aan dat het vergelijkbaar is met het geluid van een echte tv van dat formaat. Ik zou zelf absoluut externe speakers aansluiten, desnoods een compact designsetje van Logitech ofzo, maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je zelf wilt. Voor films en muziek vind ik zelf de ingebouwde speakers onder de maat, maar iedereen heeft zo z'n eigen wensen en voorkeuren.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:42:
Zoek op "Elgato", zij leveren oplossingen die zelfs met de Apple Remotes werken.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:35:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook positief verbaasd was over de kwaliteit van de interne luidsprekers. Ze kunnen nog aardig hard zonder al teveel te vervormen (ligt er ook aan wat je afspeelt etc), maar ik heb zelf gekozen voor M-Audio AV-40 speakers, ivm vooral muziek luisteren.
Tot 2 weken terug een EyeTV Hybrid gehad, deze via de kabel aangesloten. ( niet digitaal ) heb dit 2 jaar gehad redelijk beeld / software etc. is goed in orde en je makkelijk opnemen etc.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:35:
Deze heb ik verkocht en daarvoor een EyeTV One gekocht = digitaal > Digitenne. Kwaliteit beter, mooi beeld zowel op m'n Imac 27" en ook lekker makkelijk op m'n 13" Macbook pro. Wat ook heerlijk is het signaal door zetten naar de Ipad. Voordeel van de EyeTV One is Macbook + USB stick en de kleine antenne en je hebt overal TV. Linkje http://www.elgato.com/elg...eTV-One-Digitenne.en.html
Dit laatste heb ik nu 1,5 week.
Kosten € 99,95 en dan de kosten nog van € 8,50 p.m. voor Digitenne. Daarbij zitten wel allerlei kortingsacties.
[ Voor 3% gewijzigd door Montana op 26-01-2011 16:37 ]
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Speakerset die matched bij je iMacVerwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:42:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Howhow wat lees ik daar over gamen op een iMac...
Jullie maken een grove fout bij het insinueren van de fps!
Jullie kijken naar de Radeon HD5750, maar dat zit helemaal NIET in de iMac!
Apple verwoord het zo wel, maar met hun "discrete-level videokaart" slogan bedoelen ze eigenlijk dat ze een notebook-versie gebruiken!
Het blijkt dat de zogenaamde Radeon HD5750 in feite een Mobility radeon HD5850 is
, en die presteert véél minder dan de desktop HD5750 waar jullie nu mee vergelijken.
Bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=978676
De gebruikte videokaart, de Mobility Radeon HD5850 is vergelijkbaar met een desktop Geforce GTS 250.
Uiteraard is dat nog steeds krachtig genoeg voor vele games, maar de geposte fps zijn iets te optimistisch.
Jullie maken een grove fout bij het insinueren van de fps!
Jullie kijken naar de Radeon HD5750, maar dat zit helemaal NIET in de iMac!
Apple verwoord het zo wel, maar met hun "discrete-level videokaart" slogan bedoelen ze eigenlijk dat ze een notebook-versie gebruiken!
Het blijkt dat de zogenaamde Radeon HD5750 in feite een Mobility radeon HD5850 is
Bron: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=978676
De gebruikte videokaart, de Mobility Radeon HD5850 is vergelijkbaar met een desktop Geforce GTS 250.
Uiteraard is dat nog steeds krachtig genoeg voor vele games, maar de geposte fps zijn iets te optimistisch.
[ Voor 15% gewijzigd door Terrestraeon op 26-01-2011 20:46 ]
krachtig is niet echt de juiste woordkeuze. Je kan de meeste games spelen. Laten we het daarbij houden
Hmm dat is nieuws voor mij, vreemd dat ze het een HD 5750 noemen en er totaal iets anders in steken.
Daar ga ik toch eens wat meer onderzoek op doen...
Volgens mij is mijn ssd nu toch ook echt overleden. Windows 7 liep vast en na een reboot doet de iMac niets meer. Bij het boeten hoor ik eerst nog de boing, maat daarna blijft hij op een grijs scherm hangen. Geen apple logo of zo, helemaal niks. Ik heb al de pram gereset, opgestart met c toets ingedrukt met dvd erin, op gestart met alt ingedrukt maar er gebeurd helemaal niks.
Nachtje van het stroom af heeft ook niks uitgemaakt...jullie nog andere ideeen?
Moet denk ik toch echt maar de ssd gaan vervangen....
Nachtje van het stroom af heeft ook niks uitgemaakt...jullie nog andere ideeen?
Moet denk ik toch echt maar de ssd gaan vervangen....
Heb zelfde geprobeerd echter geen effect > RMA aanvragen bij OCZ. Mijn RMA aanvraag is al lopende...
Hmm daar heb ik ook nog nooit van gehoord, interesting als het waar is.Phuncz schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:31:
Hmm dat is nieuws voor mij, vreemd dat ze het een HD 5750 noemen en er totaal iets anders in steken.
[ Voor 75% gewijzigd door aramdin op 27-01-2011 10:20 ]
Ik heb mij RMA bij Mycom ingediend en geld terug gevraagd. Gelijk een Kingston besteld. Ik hoop dat die er morgen is, ga ik hem gelijk zelf inbouwen. Volgens mij moet dat wel lukken... Heb de filmpjes en de handleiding op iFixit bekeken, gaat wel goed komen. Mijn temp sensor is al kortgesloten dus het is volgens mij een kwestie van open schroeven en vervangen. Ik hou jullie op de hoogte.aramdin schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:12:
Heb zelfde geprobeerd echter geen effect > RMA aanvragen bij OCZ. Mijn RMA aanvraag is al lopende...
Serieus kan dat? Dan moet ik dat ook serieus overwegen bij 4Launch in mijn geval om zo een Kingston of Samsung te halen...
Ik ben er nu zo in bedreven dat ik het scherm niet eens eraf hoef te halen haha, enigste wat er los hoeft worden gehaald is een platte kleine kabel die aan het scherm vastzit. Daarna scherm gewoon omhoog houden en schroeven met Torx 10.
Ik ben er nu zo in bedreven dat ik het scherm niet eens eraf hoef te halen haha, enigste wat er los hoeft worden gehaald is een platte kleine kabel die aan het scherm vastzit. Daarna scherm gewoon omhoog houden en schroeven met Torx 10.
[ Voor 49% gewijzigd door aramdin op 27-01-2011 11:06 ]
Ik heb het maar 1 keer hoeven doen, maar ik heb het display naar links toe omhoog geklapt en er een latje tussen gezet om 'm als een motorkap open te houden. Werkt primaaramdin schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:05:
Ik ben er nu zo in bedreven dat ik het scherm niet eens eraf hoef te halen haha, enigste wat er los hoeft worden gehaald is een platte kleine kabel die aan het scherm vastzit.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik ga altijd als eerste terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Daar heb je immers de koop gesloten. Als een winkel uiteindelijk heel moeilijk gaat doen (wat ze in principe niet mogen) kan je altijd nog terug naar de fabrikant...aramdin schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:05:
Serieus kan dat? Dan moet ik dat ook serieus overwegen bij 4Launch in mijn geval om zo een Kingston of Samsung te halen...
Ik ga de SSD samen met een vriend in bouwen zodat 1 persoon het scherm omhoog kan houden. Ik had al gezien dat dat veel makkelijker is dan het hele scherm los te halen.
Zoals ik al zei: een houten latje werkt ook primabassio schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:14:
Ik ga de SSD samen met een vriend in bouwen zodat 1 persoon het scherm omhoog kan houden. Ik had al gezien dat dat veel makkelijker is dan het hele scherm los te halen.
Mochten er nog mensen zijn die overwegen een Imac te kopen, ben net bij Mediamarkt geweest en alle Apple produkten (uitgezonderd de iPad) zijn btw vrij .
Heb zelf een MacMini gehaald maar er stonden stapels Imacs in de winkel, voor mij waren al 3 klanten met een iMac in hun handen en dat was om 9.30u.
Heb zelf een MacMini gehaald maar er stonden stapels Imacs in de winkel, voor mij waren al 3 klanten met een iMac in hun handen en dat was om 9.30u.
The difference between men and boys is the size of their toys
Ah, dat is goed nieuwe voor potentiele kopers. Zijn de accessoires ook btw vrij, zoals de magic trackpad? Anders ga ik die straks nog even halen. Ben ook wel benieuwd of de 21,5" i5 ook in de winkel staan, of zijn het alleen de standaard modellen?
Verwijderd
Inderdaad, ik heb er gewoon even dik leesboek tussen gezet. Dat ging prima.Exirion schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:21:
[...]
Zoals ik al zei: een houten latje werkt ook primaJe hebt met 2 personen alleen maar de kans dat iemand onhandig doet of dat je elkaar in de weg zit.
De andere kabeltjes die nog aan de monitor vastzitten ogen redelijk teer, als iemand per ongeluk dat scherm iets te ver optilt ben je verder van huis.
Uiteraard doen we voorzichtig, maar thanks for the tip. Hij wil overigens ook een SSD in bouwen en kan nu dus mooi kijken hoe het moeten, dus het is ook leerzaam.Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:34:
[...]
Inderdaad, ik heb er gewoon even dik leesboek tussen gezet. Dat ging prima.
De andere kabeltjes die nog aan de monitor vastzitten ogen redelijk teer, als iemand per ongeluk dat scherm iets te ver optilt ben je verder van huis.
Sta op het punt om een 27'' imac te bestellen alleen twijfel ik.
Of een imac met:
Dual (denk ik) I5 3.6 GHz processor en Ati 5750
Of
Quad I5 2.8 GHz processor en Ati 5750
Iemand tips of misschien een compleet andere setup ?
Of een imac met:
Dual (denk ik) I5 3.6 GHz processor en Ati 5750
Of
Quad I5 2.8 GHz processor en Ati 5750
Iemand tips of misschien een compleet andere setup ?
i5 is voor zover ik weet ook een Quadcore...Wat ga je ermee doen? Maybe wel handig om gebruik van te maken van de Media Markt "BTW vrije dagen". Al zal je daar denk ik niet de i7 variant vinden, die moet volgens mij besteld worden, de i5 is wel een "standaard" model.
Wat ga je ermee doen?
Wat ga je ermee doen?
Voornamelijk surfen, mail, downloaden, films kijken en hier en daar een keer gamen.
Hij moet inderdaad besteld worden (kwil namelijk wel het laatste model niet een oud model)
Hij moet inderdaad besteld worden (kwil namelijk wel het laatste model niet een oud model)
Verwijderd
>>framaster
Voor surfen, mail, downloaden en films kijken zit je goed, maar echt gamen, daarvoor kun je beter een Windows PC nemen, of je kunt proberen met BootCamp te dualbooten.
Ik heb op mijn BootCamp ook XP gezet, maar dan puur alleen voor mijn DS Capture Device.
Voor surfen, mail, downloaden en films kijken zit je goed, maar echt gamen, daarvoor kun je beter een Windows PC nemen, of je kunt proberen met BootCamp te dualbooten.
Ik heb op mijn BootCamp ook XP gezet, maar dan puur alleen voor mijn DS Capture Device.
Met het oog op de toekomst zou ik een i5 Quadcore nemen en het geheugen uitbreiden naar 8GB. Een i3 3.2GHz moet op zich ook voldoen. Beste upgrade die je kan doen is een SSD (laten) inbouwen. Bootcamp is wel een must als je wilt ganen, er zit een degelijke kaart in, waar je niet het beste van moet verwachten.
Vanochtend vroeg heb ik een iMac 27" gescoord tijdens de MediaMarkt btw-actie, ik ben er ook ontzettend blij mee, alleen loop ik tegen een raar ding aan.
Uiteraard wil ik gelijk alle updates erop zetten en dan beginnend met Mac OS X 10.6.6 (nu staat er 10.6.4 op). Punt is echter dat het ongelooflijk traag gaat via de Software Update. Vanochtend om 9:00 ongeveer aangezet en inmiddels staat hij op 238 MB van 1.06 GB, met nog 12 uur resterend.
Ik heb geprobeerd om de directe combo update download van de Apple support website te downloaden, maar dat gaat niet sneller. Maximaal 40 KB/s, als ik geluk heb.
Uiteraard heb ik gekeken waar dit aan ligt, maar kan niks vinden. Speedtest.net geeft netjes 23 Mbit/s aan van de 25 Mbit/s die mijn lijn is en ook met de upload en de ping is niks mis.
Ga ik een bestand downloaden bij bbned.nl/speedtest, dan kom ik ook niet boven de 40 KB/s ongeveer uit.
Als ik echter Vista SP1 standalone download van de Microsoft website (ik weet dat een Apple topic is, maar dit is voor het testen), dan haal ik gewoon strak 2,5 MB/s. Binnen een paar minuten heb ik het bestand van 700+ MB binnen. Ook torrents haal ik met 2.5 MB/s binnen.
Hiernaast heb ik een Windows-laptop, waar ik dezelfde tests mee uit heb gevoerd, maar met hetzelfde resultaat. Heel erg vreemd dus.
Mijn router is een Netgear WNDR3700 met 2.4 GHz en 5 GHz band en ik op beide banden al proberen te downloaden. Op dit moment staat mijn iMac als enige op de 5 GHz band en alle andere apparaten had ik sowieso altijd al op 2.4 GHz.
De router heb ik ook nog opnieuw opgestart en van de stroom gehaald. Ik heb zowel de laptop als de iMac opnieuw opgestart, maar niks helpt.
Zijn er meer mensen die op dit moment dezelfde problemen ondervinden? En heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Nu is het geen ramp om de iMac tot vanavond aan te laten staan met downloaden, maar het is gewoon erg vreemd dat het alleen met de Apple updates is (ook de Airport update van 9 MB deed er een half uur over). Aangezien Apple toch het reeds gedownloade bewaard, heb ik ondertussen eens geprobeerd of een andere update wel sneller gaat, maar dat is niet zo. Ik heb nu voor de zekerheid enkel de OS X update geselecteerd, maar het schijnt niet uit te maken.
Ik heb zo het idee dat het aan de Apple servers ligt, omdat het zich op beide platforms/systemen voordoet. Weet iemand toevallig een betrouwbare torrent met een originele 10.6.6 combo update? Ik wil namelijk niet het risico lopen dat ik een beta of testversie download in plaats van de werkelijke versie.
Uiteraard wil ik gelijk alle updates erop zetten en dan beginnend met Mac OS X 10.6.6 (nu staat er 10.6.4 op). Punt is echter dat het ongelooflijk traag gaat via de Software Update. Vanochtend om 9:00 ongeveer aangezet en inmiddels staat hij op 238 MB van 1.06 GB, met nog 12 uur resterend.
Ik heb geprobeerd om de directe combo update download van de Apple support website te downloaden, maar dat gaat niet sneller. Maximaal 40 KB/s, als ik geluk heb.
Uiteraard heb ik gekeken waar dit aan ligt, maar kan niks vinden. Speedtest.net geeft netjes 23 Mbit/s aan van de 25 Mbit/s die mijn lijn is en ook met de upload en de ping is niks mis.
Ga ik een bestand downloaden bij bbned.nl/speedtest, dan kom ik ook niet boven de 40 KB/s ongeveer uit.
Als ik echter Vista SP1 standalone download van de Microsoft website (ik weet dat een Apple topic is, maar dit is voor het testen), dan haal ik gewoon strak 2,5 MB/s. Binnen een paar minuten heb ik het bestand van 700+ MB binnen. Ook torrents haal ik met 2.5 MB/s binnen.
Hiernaast heb ik een Windows-laptop, waar ik dezelfde tests mee uit heb gevoerd, maar met hetzelfde resultaat. Heel erg vreemd dus.
Mijn router is een Netgear WNDR3700 met 2.4 GHz en 5 GHz band en ik op beide banden al proberen te downloaden. Op dit moment staat mijn iMac als enige op de 5 GHz band en alle andere apparaten had ik sowieso altijd al op 2.4 GHz.
De router heb ik ook nog opnieuw opgestart en van de stroom gehaald. Ik heb zowel de laptop als de iMac opnieuw opgestart, maar niks helpt.
Zijn er meer mensen die op dit moment dezelfde problemen ondervinden? En heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Nu is het geen ramp om de iMac tot vanavond aan te laten staan met downloaden, maar het is gewoon erg vreemd dat het alleen met de Apple updates is (ook de Airport update van 9 MB deed er een half uur over). Aangezien Apple toch het reeds gedownloade bewaard, heb ik ondertussen eens geprobeerd of een andere update wel sneller gaat, maar dat is niet zo. Ik heb nu voor de zekerheid enkel de OS X update geselecteerd, maar het schijnt niet uit te maken.
Ik heb zo het idee dat het aan de Apple servers ligt, omdat het zich op beide platforms/systemen voordoet. Weet iemand toevallig een betrouwbare torrent met een originele 10.6.6 combo update? Ik wil namelijk niet het risico lopen dat ik een beta of testversie download in plaats van de werkelijke versie.
Dat klinkt erg vaag. Heb je al geprobeerd je iMac met een UTP kabel aan je modem te hangen?
Als je verder wel een snelle verbinding naar andere servers hebt en daar wel fullspeed kan downloaden, is de kans zeer groot dat het inderdaad aan de Apple servers ligt. Gewoon wachten is het beste denk ik...
Veel plezier en welcome to the club...
Veel plezier en welcome to the club...
Ik heb vorige week vrijdag de 27" i7 gereserveerd bij de mediamarkt (die ik vandaag pas kan ophalen ivm de BTW actie)
Het wordt mijn eerste apple (op iphone/ipods na)
Na een week lang slecht slapen kan ik hem vanmiddag na m'n werk eindelijk ophalen
Zijn er nog tips voor wat ik als eerste zal doen qua apps en instellingen?
Na een week lang slecht slapen kan ik hem vanmiddag na m'n werk eindelijk ophalen
Wat ik heb begrepen, maar ik ben ook redelijk nieuw in Mac, is dat je het beste eerst de update naar 10.6.6 kunt uitvoeren. Daar zit namelijk de Mac App Store in en als je programma's via de Mac App Store installeert, dan pakt hij automatisch de updates ervoor (net als op de i-apparaten). Als je het echter los installeert, dan moet je ook los de updates doen.wutwut schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:56:
Ik heb vorige week vrijdag de 27" i7 gereserveerd bij de mediamarkt (die ik vandaag pas kan ophalen ivm de BTW actie)
Na een week lang slecht slapen kan ik hem vanmiddag na m'n werk eindelijk ophalen![]()
But correct me if I'm wrong...
Ik hoop trouwens voor je dat bij jou de update wel snel gaat. Zie mijn vorige post.
[ Voor 4% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-01-2011 14:59 ]
Quicksilver is je eerste levensbehoefte. Verder is er dit topic:wutwut schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:56:
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6
Hoppa. Via de MM actie geupgrade van een iMac7.1 (Mid 2007, 24'', 2.8GHz, 4GB, 2600HD) naar een iMac11.3 (Mid 2010, 27'', 2.8GHz i5, 4GB, 5750)!
Zojuist binnen 1,5 uur alles overgezet via een FireWire kabel en alles is good to go! Wat een scherm! Moet de snelheid nog gaan ervaren, maar zoveel schermruimte is echt fantastisch!
Zojuist binnen 1,5 uur alles overgezet via een FireWire kabel en alles is good to go! Wat een scherm! Moet de snelheid nog gaan ervaren, maar zoveel schermruimte is echt fantastisch!
PSN: Sluuz
Gisteren een iMac 27" Core i7 2.93 GHz, 4 GB, 1TB+256GB besteld!
Studentenkorting geregeld en al. Ben benieuwd, ook al is dit mijn 6e Mac ofzo!
~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build
Verwijderd
Etc. etc.MooDyBLueS schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:24:
Vanochtend vroeg heb ik een iMac 27" gescoord tijdens de MediaMarkt btw-actie, ik ben er ook ontzettend blij mee, alleen loop ik tegen een raar ding aan.
Heb de quote even geknipt maar het ligt volgens mij inderdaad aan de servers van Apple. Geen enkele website van Apple is momenteel vooruit te branden. Geen idee waar het aan ligt. Apple heeft wel de site een beetje opgefrist maar dat lijkt me niet de oorzaak. Kennelijk hebben ze wat probleempjes in Cupertino.
Verder heb ik vandaag een i7 bij de MM gescoord compleet met AppleCare en allemaal 'zonder BTW'. Prijs bleef net steken onder de 2000 euries. Scheelt toch ruim 375 euries! Daar kan zelfs studentenkorting niet tegen op.
Betrof MM Amsterdam Noord. Stonden pallets vol iMacs. De i7's waren volgens mij niet heel ruim voorradig, schat een stuk of 10. De rest leek in overvloed aanwezig. Weet uiteraard niet hoe het ervoor staat na een dag rauzen in de MM
Nog wat testjes gedaan maar ook de iTunes servers lijke 'plat' te liggen. Enige wat wel schijnt te werken zijn de MobileMe services.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2011 23:23 ]
Vreemd, ik vroeg in Zoetermeer of ze ook de i7 hadden en daar zeiden ze dat ze die niet verkochten omdat die altijd op bestelling gaan. Heb nu een i5 maar als hij er was had ik de i7 genomen. Jammer maar helaas.
Iemand nog een idee over mijn eerdere vraag m.b.t. schrijfrechten op externe NTFS schijven?
PSN: Bellerophon-
In dit topic op MacRumors staat alle info die je nodig hebt:Bellerophon schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 07:52:
Iemand nog een idee over mijn eerdere vraag m.b.t. schrijfrechten op externe NTFS schijven?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1085394
Het belangrijkste is dit:
To Read/Write/Format NTFS from Mac OS X: Install NTFS-3G for Mac OS X (free)
Verder staat er veel info over de verschillende filesystems.
Voordat mijn SSD volledig crashste had ik NTFS-3G geinstalleerd een dat werkte prima...
Ik had namelijk al een programma... even de naam kwijt, maar het icoon bevat een katbassio schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:51:
[...]
In dit topic op MacRumors staat alle info die je nodig hebt:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1085394
Het belangrijkste is dit:
To Read/Write/Format NTFS from Mac OS X: Install NTFS-3G for Mac OS X (free)
Verder staat er veel info over de verschillende filesystems.
Voordat mijn SSD volledig crashste had ik NTFS-3G geinstalleerd een dat werkte prima...
PSN: Bellerophon-
Ja als er zoveel naar die ene winkel in Amsterdam zijn gegaan zou dat wel eens kunnen kloppenSluuz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 06:58:
Vreemd, ik vroeg in Zoetermeer of ze ook de i7 hadden en daar zeiden ze dat ze die niet verkochten omdat die altijd op bestelling gaan. Heb nu een i5 maar als hij er was had ik de i7 genomen. Jammer maar helaas.
Die 27" is een Core i7 iMac en is dus CTO (Configure To Order), dus die komen niet zo rap binnen als de standaard setups. Als die niet voldoende en tijdig besteld worden, dan heb je idd nooit stock nee
Bij de 17" MB Pro is hetzelfde (ook een i7 CTO).
Apple zal ook inzien dat mensen die 2000€ en meer uitgeven, meestal de i7 willen. Dat zal probably bij de volgende refreshes wel ineens standaard zijn...
Verdorie, ik ben aan het twijfelen geslagen of ik voor een iMac 27" moet gaan of niet. Ik vind het design echt super, en ik wil graag de stap naar OSX maken. Maar tegelijk is het wel een smak geld, ala 2500 euro voor een beetje i5 (toekomstige sandy bridge) en extra geheugen. Wil ik dat wel betalen voor in weze, inside the box.. gemiddeld hardware. In gesprek met een paar neutrale personen jegens appel of windows, stelden ze voor eens te kijken naar een zelf bouw pc, en daar dan OSX op zetten. Het voordeel is het budget omdat je dan voor veel minder geld betere hardware koopt. Uiteraard betaal je bij een iMac ook Apple, wat je dan niet heb. Misschien lever je dan wat in op design. Ik vraag me alleen af in hoeverre OSX te doen is op een zelf samengestelde pc. De twijfel maakt me gek.. ik ben hier nu al een half jaar mee bezig!
1 argument: 27" IPS display met 2560x1440 resolutie. Dell heeft een vergelijkbaar scherm voor 877€. Dan nog een mooi systeempje samenstellen voor 800€, daar dan nog een webcam, Wireless N, Bluetooth, speakers, design muis & toetsenbord bijtellen en tada: 2000€. Maar dan steekt dat allemaal niet in één mooi pakketje van aluminium en glas.
Beter kan ik het niet omschrijven! Als je een iMac koopt krijg je gewoon een mooi totaalpakket.Phuncz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:43:
1 argument: 27" IPS display met 2560x1440 resolutie. Dell heeft een vergelijkbaar scherm voor 877€. Dan nog een mooi systeempje samenstellen voor 800€, daar dan nog een webcam, Wireless N, Bluetooth, speakers, design muis & toetsenbord bijtellen en tada: 2000€. Maar dan steekt dat allemaal niet in één mooi pakketje van aluminium en glas.
True, true.. echter.. een zwak punt is natuurlijk het alles in 1 verhaal. Als er iets kapot gaat, ben ik de hele pc kwijt voor een x aantal dagen , weken, maanden? webcam vind ik niet spannend. Ik gebruik het niet en kosten geen drol. Wireless N, is ook niet bijzonder meer hedendaags.. speakers van de iMac.. niet spannend.. dan heb je het dus in weze nog steeds over 1200 euro oor een graka met mobile gpu erop geprikt van gemiddelde prestaties, een cpu en 4 gig geheugen. En natuurlijk alles in een mooi jasje.
Bij een losse kast kan je wat sneller een cpu vervangen, etc. De prijzen van de Pro's gaan nergens meer over.
Potver..
ik dacht dat ik eindelijk de knoop had door gehakt. Het totaal pakket is zeker een goed argument. Ik koop het niet voor het appel logotje zoals sommigen wel doen. De grootste motivatie is OSX
Bij een losse kast kan je wat sneller een cpu vervangen, etc. De prijzen van de Pro's gaan nergens meer over.
Potver..
haha, tja.. ik kan het maar 1 keer uitgeven.. dus denk ik daar goed over na.
[ Voor 20% gewijzigd door RoyK op 28-01-2011 12:54 ]
Ik kan me nog herinneren dat je minstens zo lang bezig bent geweest om een TV uit te kiezen. Kies gewoon ergens voor, koop het, en wees er blij meeRoyK schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:21:
De twijfel maakt me gek.. ik ben hier nu al een half jaar mee bezig!
1 argument: de ventilator. Zelfbouw hoor je, iMac niet.RoyK schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:21:
Verdorie, ik ben aan het twijfelen geslagen of ik voor een iMac 27" moet gaan of niet. Ik vind het design echt super, en ik wil graag de stap naar OSX maken. Maar tegelijk is het wel een smak geld, ala 2500 euro voor een beetje i5 (toekomstige sandy bridge) en extra geheugen. Wil ik dat wel betalen voor in weze, inside the box.. gemiddeld hardware. In gesprek met een paar neutrale personen jegens appel of windows, stelden ze voor eens te kijken naar een zelf bouw pc, en daar dan OSX op zetten. Het voordeel is het budget omdat je dan voor veel minder geld betere hardware koopt. Uiteraard betaal je bij een iMac ook Apple, wat je dan niet heb. Misschien lever je dan wat in op design. Ik vraag me alleen af in hoeverre OSX te doen is op een zelf samengestelde pc. De twijfel maakt me gek.. ik ben hier nu al een half jaar mee bezig!
haha.. dat is zo Exirion. Ik ben nog steeds heel blij met de tv. Daar heb ik ook goed over nagedacht. En daar heb je mij ook goed bij geholpen.
Dan moet je toch je zelfbouwcomputerskills verbeteren, want ik ken genoeg zelfbouw pc's die meer dan fluisterstil zijn hoorDelerium schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:15:
[...]
1 argument: de ventilator. Zelfbouw hoor je, iMac niet.
Ik heb een paar weken wel de knoop doorgehakt, en moet zeggen dat ik zeker geen spijt gehad heb. Voor 2000 euro een i7 met onderwijskorting, en voor 70 euro later nog 8 gig geheugen bijgeprikt (je bent echt knettergek als je dat nog bij apple bestelt).
Ik vind het alles in 1 concept juist wel prettig; super kwaliteit beeldscherm, hoef niet meer na te denken over wireless/bluetooth functionaliteit, speakers etc. Ik vind juist de ingebouwde speakers boven verwachting goed, er komt een mooi vol geluid uit, waardoor ik afgezien heb van een setje design speakers erbij. Enige wat fijn zou zijn aan randapparatuur is een magic mouse XL, dat ding is te klein -> kramp in de handen.
Aan osx raak je snel gewend, het heeft z'n rare eigenschappen (knippen en plakken valt soms tegen), maar andere aspecten zoals geforceerde spindown bij een externe disk dismount vind ik dan weer super. Een force quit is ook echt quit, en een dismount zeikt ook niet dat je het later maar weer eens moet proberen..
Ook het timecapsule concept is een enorme plus (al ben je daar weer knettergek als je een 2tb editie koopt ipv een 500/1tb en er zelf een 2 tb inzetten...).
Mocht ie een keer terug moeten dan zal dat inderdaad wennen zijn als voormalig pc-zelfbouwer, maar gelukkig heb ik een macbook pro van de zaak
Ik vind het alles in 1 concept juist wel prettig; super kwaliteit beeldscherm, hoef niet meer na te denken over wireless/bluetooth functionaliteit, speakers etc. Ik vind juist de ingebouwde speakers boven verwachting goed, er komt een mooi vol geluid uit, waardoor ik afgezien heb van een setje design speakers erbij. Enige wat fijn zou zijn aan randapparatuur is een magic mouse XL, dat ding is te klein -> kramp in de handen.
Aan osx raak je snel gewend, het heeft z'n rare eigenschappen (knippen en plakken valt soms tegen), maar andere aspecten zoals geforceerde spindown bij een externe disk dismount vind ik dan weer super. Een force quit is ook echt quit, en een dismount zeikt ook niet dat je het later maar weer eens moet proberen..
Ook het timecapsule concept is een enorme plus (al ben je daar weer knettergek als je een 2tb editie koopt ipv een 500/1tb en er zelf een 2 tb inzetten...).
Mocht ie een keer terug moeten dan zal dat inderdaad wennen zijn als voormalig pc-zelfbouwer, maar gelukkig heb ik een macbook pro van de zaak
Verwijderd
Mijn iMac is volgens mij sinds de update van 10.6.6 enorm traag, ik heb hem geheel opnieuw geinstalleerd en blijf het probleem houden. Hij hangt gewoon een seconde als ik bijv van een form naar een ander form tab, als een webpagina lang laad dan kan ik eigenlijk verder ook zo goed als niks doen met het systeem. Klinkt iemand dit bekend?
Actie van de MM is wel interessant... Zit er nu aan te denken om het standaard model van de 21,5 inch te halen. Al enig nieuws over nieuwe iMacs?
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
ik heb een NAS gekocht afgelopen maand.. daar zal ik timemachien naar toe laten backuppen. Dan heb ik aan 1 terra toch wel genoeg in de mac?CopyCatz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:18:
Ik heb een paar weken wel de knoop doorgehakt, en moet zeggen dat ik zeker geen spijt gehad heb. Voor 2000 euro een i7 met onderwijskorting, en voor 70 euro later nog 8 gig geheugen bijgeprikt (je bent echt knettergek als je dat nog bij apple bestelt).
Hij bedoelt de harddisk in die Time Capsule. De prijsstelling van die TC is al 1.5 jaar niet veranderd terwijl die schijven geen drol meer kosten (2TB voor 75 euro). Dus gewoon de goedkoopste nemen en daar zelf een 2TB in zetten.RoyK schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:32:
ik heb een NAS gekocht afgelopen maand.. daar zal ik timemachien naar toe laten backuppen. Dan heb ik aan 1 terra toch wel genoeg in de mac?
Ik had na 2,5 jaar werken op een iMac met 320GB HD nog steeds ruimte zat omdat ik alles op de NAS zette. 1TB is voor mij dan ook helemaal prima (en eigenlijk overkill).
[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 28-01-2011 14:49 ]
Verwijderd
Ook maar even een duit in het zakje: heb een ICORE 5 met de welbekende luidruchtige seagate waar ik werkelijk beetje dol van raakte. Apple doet er helemaal niets aan. Past binnen de tolerantie ( ja aangeboden en retour)
Mijn eigen dealer Pro Ware House was zo attent om er een WD 20EARS in te schroeven voor kostprijs harde schijf. Resultaat ben ik zeer tevreden mee. Ding is stil en geeft de indruk sneller te zijn dan de seagate
Mijn eigen dealer Pro Ware House was zo attent om er een WD 20EARS in te schroeven voor kostprijs harde schijf. Resultaat ben ik zeer tevreden mee. Ding is stil en geeft de indruk sneller te zijn dan de seagate
Hier precies hetzelfde. Sterker nog, de 320GB harddisk heb ik vervangen door een 120GB SSD. Da's zat voor OSX, Windows en Linux, en nog de nodige data die ik lokaal wil hebben. Massaopslag doe ik met behulp van een NAS.Sluuz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:49:
Ik had na 2,5 jaar werken op een iMac met 320GB HD nog steeds ruimte zat
Daar ben ik ook wel een beetje bezorgd over.. lees dat zo ontzettend veel op het net over de seagates die Apple gebruikt. Goed dat het opgelost is.Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:50:
Ook maar even een duit in het zakje: heb een ICORE 5 met de welbekende luidruchtige seagate waar ik werkelijk beetje dol van raakte. Apple doet er helemaal niets aan. Past binnen de tolerantie ( ja aangeboden en retour)
Heb er nog geen nodig eigenlijk, maar door de actie bij de MM wel aantrekkelijk. Of wachten op nieuwe?!
Ik zou wachten op een nieuwe. Het schijnt dat die een volledig nieuwe chipset heeft met een octocore 4,5 GHz, 64 GB RAM en een 37'' scherm met een resolutie van 16000 bij 9000!
offtopic:
Dat weet niemand, dus dat moet je echt voor jezelf uitmaken
lolSluuz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:08:
Ik zou wachten op een nieuwe. Het schijnt dat die een volledig nieuwe chipset heeft met een octocore 4,5 GHz, 64 GB RAM en een 37'' scherm met een resolutie van 16000 bij 9000!
offtopic:
Verwijderd
Ik wou julie nog allemaal bedanken voor de info voor tv om mijn mak en de leuke speakers. iMac is van vandaag binnen, nog niet kunnen mee spelen maar dat zal de komende dagen wel in orde komen.
EDIT: Ik woon in belgie en heb genoeg met analoge tv (du nog via de cable).
Ik dacht aan deze modellen :
1. http://www.elgato.com/elg...hybrid08/product2.en.html
Goed voor analoog, digitaal enz
2. http://www.elgato.com/elg...treamdtt/product3.en.html
Is deze ook goed voor analoog, ik zie dat daar bij de specs enkel antenna staat, kan ook digitaal mee als ik het goe lees.
EDIT: Ik woon in belgie en heb genoeg met analoge tv (du nog via de cable).
Ik dacht aan deze modellen :
1. http://www.elgato.com/elg...hybrid08/product2.en.html
Goed voor analoog, digitaal enz
2. http://www.elgato.com/elg...treamdtt/product3.en.html
Is deze ook goed voor analoog, ik zie dat daar bij de specs enkel antenna staat, kan ook digitaal mee als ik het goe lees.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 16:15 ]
Die netstreamer DTT is enkel DVB-T. De EyeTV Hybrid is wat je nodig hebt als je analoge TV wilt. Voor digitale TV kan je wel via TV Vlaanderen een oplossing gebruiken geloof ik, dmv. de EyeTV Sat. Je hebt dan nog wel iets nodig zoals dit: CAM + kaart maar ik heb het eerlijk gezegd nog nooit in actie gezien dus dit kan ik niet verzekeren dat het werkt. Maar dit zou wel een oplossing zijn, zou je digitale TV willen.
Wordt dan een kort workshop. SSD zit er in, was echt max 10 min werk... Zie ook SSD in je apple Topic..
Kan je je iphoto lib en itunes gemakkelijk op je nas neerzetten? Werkt dat gewoon?Exirion schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:53:
[...]
Hier precies hetzelfde. Sterker nog, de 320GB harddisk heb ik vervangen door een 120GB SSD. Da's zat voor OSX, Windows en Linux, en nog de nodige data die ik lokaal wil hebben. Massaopslag doe ik met behulp van een NAS.
Ja, al schijnt de nieuwste iPhoto moeilijk te doen als een library op een netwerkschijf staat. Geen idee of dat een bug of een 'feature' is.DarkShadow schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 09:40:
Kan je je iphoto lib en itunes gemakkelijk op je nas neerzetten? Werkt dat gewoon?
Vandaag bij MM een 27 inch, i3 gekocht, zonder BTW dus. Over van Windows, eerste indruk heel goed. Maar hoe krijg ik die superdrive aan het branden? Lege schijfjes worden wel herkend, maar na het commando brand gebeurt er niets!
Een hardware test was normaal, nu installeer ik OS X opnieuw, bij gebrek aan beter weten. Kunnen jullie me verder helpen? Met de zoekfunctie kom ik alleen maar info tegen over defecte superdrives van jaren geleden, sorry als ik deze vraag onder een ander topic moet plaatsen.
Een hardware test was normaal, nu installeer ik OS X opnieuw, bij gebrek aan beter weten. Kunnen jullie me verder helpen? Met de zoekfunctie kom ik alleen maar info tegen over defecte superdrives van jaren geleden, sorry als ik deze vraag onder een ander topic moet plaatsen.
Verwijderd
hallo allemaal
hij is donderdag binnen gekomen en ik er mee aan de slag, mooi mooi mooi
update was traag maar zit er op, call of duty er op en gamen maar :-)
maar punkbuster gooit me er na een minuut uit heb bp geinstal en update maar blijft me er uit gooien...
is het een idee om het via steam te spelen? heb het spel in app store gekocht
en ik heb een probleem wat films afspelen aan gaat, ik heb vlc er op maar ondersteunt niet alles?
is er een andere speler die wel alles afspeelt?
dan het codec verhaal ( wordt er gek van) als ik via startpagina de radio aan klik zegt hij dat hij niet de juiste codec heeft,waar haal ik codec vandaan?
voor de rest gen spijt echt een mooi snelwerkend ding !!
ps ik heb de i5
maar punkbuster gooit me er na een minuut uit heb bp geinstal en update maar blijft me er uit gooien...
en ik heb een probleem wat films afspelen aan gaat, ik heb vlc er op maar ondersteunt niet alles?
dan het codec verhaal ( wordt er gek van) als ik via startpagina de radio aan klik zegt hij dat hij niet de juiste codec heeft,waar haal ik codec vandaan?
ps ik heb de i5
Probeer Media Player ClassicVerwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:11:
hallo allemaal
ps ik heb de i5
motabeatz.com
Verwijderd
Is er een tooltje of iets dergelijks waarmee ik kan checken , of de systeemprestaties in orde zijn voor mijn imac?
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het niet helemaal goed zit wat betreft de snelheid.
Als ik bijvoorbeeld lightroom open heb staan en wil een foto bewerken in photoshop dan duurt het erg lang voordat deze foto geladen is , ik heb dan de hele tijd een hoop schijfgeratel en een strandbal in beeld.
Ben ik dan klaar en wil de foto opslaan , dan kan ik soms gerust een seconde of 35 a 40 wachten. Is de foto dan eenmaal opgeslagen dan blijft de harddisk maar ratelen.....
Ik heb speciaal de snelste imac 27inch i7 genomen omdat ik dan wel even vooruit zou kunnen , maar dit is niet echt sneller dan mijn vorige pc van 5 jaar oud....
Ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat het niet helemaal goed zit wat betreft de snelheid.
Als ik bijvoorbeeld lightroom open heb staan en wil een foto bewerken in photoshop dan duurt het erg lang voordat deze foto geladen is , ik heb dan de hele tijd een hoop schijfgeratel en een strandbal in beeld.
Ben ik dan klaar en wil de foto opslaan , dan kan ik soms gerust een seconde of 35 a 40 wachten. Is de foto dan eenmaal opgeslagen dan blijft de harddisk maar ratelen.....
Ik heb speciaal de snelste imac 27inch i7 genomen omdat ik dan wel even vooruit zou kunnen , maar dit is niet echt sneller dan mijn vorige pc van 5 jaar oud....
Ik geloof dat op 1 van de schijfjes die bij je iMac meekwam de Apple Hardware Test staat.Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:38:
Is er een tooltje of iets dergelijks waarmee ik kan checken , of de systeemprestaties in orde zijn voor mijn imac?
Controleer eens in Disk Utility de status van je schijf en heb je soms een Seagate schijf erin zitten?
Xbench ( http://www.xbench.com/ ) wordt veel gebruikt hier. (freeware)
Kun je een vergelijk maken met andere macs
Hoe bedoel je, via steam spelen? CoD wordt toch beschermd door Punkbuster. Wat heeft Steam hier dan mee van doen?Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:11:
hallo allemaal
ps ik heb de i5
Ik heb een dergelijke situatie ook een paar keer gehad op de pc.. ik heb volgens mij toen de update met de hand gedaan
Hoe dan ook heeft dit niks met de iMac te maken. Puur met de games en de distributiesystemen daarvanRoyK schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:31:
Hoe bedoel je, via steam spelen? CoD wordt toch beschermd door Punkbuster. Wat heeft Steam hier dan mee van doen?
Ik heb een dergelijke situatie ook een paar keer gehad op de pc.. ik heb volgens mij toen de update met de hand gedaan
Verwijderd
nee een hitachi
Mijn score = 210.84frank_b schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:04:
Xbench ( http://www.xbench.com/ ) wordt veel gebruikt hier. (freeware)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2011 13:20 ]
Ik heb ook een iMac 27" i7 (uit November 2010), maar ik er wel een (extra) SSD schijf in zitten. Het verschil tussen de SSD en de normal 1TB HD is wel enorm qua performance (358 vs. 219).
Mijn 1TB schijf is ook (nog) wel redelijk leeg, dus dat zou het (kleine verschil van 9 punten kunnen zijn t.o.v. jouw test).
Test op basis van de SSD schijf:

Test op basis van de 1TB HD
Mijn 1TB schijf is ook (nog) wel redelijk leeg, dus dat zou het (kleine verschil van 9 punten kunnen zijn t.o.v. jouw test).
Test op basis van de SSD schijf:

Test op basis van de 1TB HD

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Lege HDD's zijn geen snellere HDD's. Bij SSD's is dat wel wat ingewikkelder.
Nou ik heb een 27 inch imac via de MM (met korting)
en nu kom ik er maar niet achter of je als je in je dock op "applications" klikt je het open geklapte blok met icoontjes ook kan verkleinen. nu is het echt groot en doet het een beetje denken aan een icoon grootte voor ouderen met slecht zicht.
en nu kom ik er maar niet achter of je als je in je dock op "applications" klikt je het open geklapte blok met icoontjes ook kan verkleinen. nu is het echt groot en doet het een beetje denken aan een icoon grootte voor ouderen met slecht zicht.
Verwijderd
Ik versta je verhaal niet helemaal, maar uit wat ik er van op maak kan ik je zeggen dat je je dock kunt verkleinen (en vergroten) door op het "balkje" te staan tussen je applicaties en de mappen (en prullenbak), en dit te verslepen.
ja dat snap ik, maar klik je op applicaties, dan krijg je een venster met allemaal iconen er in (de applicaties). en die iconen wil ik kleiner
Bij Weergaveopties vind je icoongrootte.
weergave opties vind ik alleen op het bureaublad en dus niet van het applicaties venster
Ik heb een iMac 11,3 (mid 2010) i5. Enige uitbreiding is 8GB extra RAM waardoor het totaal op 12 GB uitkomt. Mijn resultaten:

[ Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 30-01-2011 17:12 ]
Hmm sorry dan weet ik het niet. Ben geen MacOS X gebruikerZjemm schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:34:
weergave opties vind ik alleen op het bureaublad en dus niet van het applicaties venster

Verwijderd
Als je in je map met programma's zit, langs boven in het venster (naast het oog) klikken, en daar kun je de weergaveopties dan zien, veranderen wat de icoongrootte moet zijn ed.Zjemm schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:34:
Bij grote en volle HD's kan de informatie (lees: delen van 1 file) verspreid over de HD staan. Dit komt vaak niet ten goede van de lees en schijftijden van zo'n HD. Een HD die (nog) niet veel gebruikt is, heeft een grotere kans dat de informatie bij elkaar staat en dat scheelt iets in tijd. Althans dat was nog zo in mijn Windows tijdperk (defragmenteren etc.). Kan me nu niet voorstellen dat het concept veel veranderd is.Phuncz schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:07:
Lege HDD's zijn geen snellere HDD's. Bij SSD's is dat wel wat ingewikkelder.
Verwijderd
hallo mensen intussen de trotse bezitter van de imac i5 en alles werkt erg mooi
nu is er alleen een probleem en dat is het volgende:
ik heb call of duty geinstall (mac versie) en punkbuster maar na een minuut online wordt ik er uit gegooid met de mededeling dat ik een update moet doen van pb , dat gedaan ook manueel maar niets helpt
ik weet dat dit een game issu is maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen
en nog een klein dingetje hoe laat je het euro teken zien?
nu is er alleen een probleem en dat is het volgende:
ik heb call of duty geinstall (mac versie) en punkbuster maar na een minuut online wordt ik er uit gegooid met de mededeling dat ik een update moet doen van pb , dat gedaan ook manueel maar niets helpt
ik weet dat dit een game issu is maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen
en nog een klein dingetje hoe laat je het euro teken zien?
Het concept is niet veranderd... deze bewering kwam een tijdje terug ook al langs, maar ik kan je verzekeren dat een traditionele schijf die volraakt vanzelf ook gefragmenteerd raakt, en dat ook OS X daar last van heeft. Als je alleen maar consumeert en download en verder nooit iets delete of software update of wijzigt, dan zal je niet zo heel veel merken (alleen dat swappen steeds langzamer gaat). Maar als je werkt op je machine, of je update en delete wel vaak je bestanden, dan raakt een volle schijf toch al snel gefragmenteerd. Ook op OS X.BlaTieBla schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:14:
[...]
Bij grote en volle HD's kan de informatie (lees: delen van 1 file) verspreid over de HD staan. Dit komt vaak niet ten goede van de lees en schijftijden van zo'n HD. Een HD die (nog) niet veel gebruikt is, heeft een grotere kans dat de informatie bij elkaar staat en dat scheelt iets in tijd. Althans dat was nog zo in mijn Windows tijdperk (defragmenteren etc.). Kan me nu niet voorstellen dat het concept veel veranderd is.
Er wordt wel gezegd dat OS X zelf defragmenteert, en misschien is dat ook omdat meneer Jobs dat gezegd heeft, maar er is een adder onder het gras. Een bestand mag niet groter zijn dan 20 MB en moet al in 8 of meer fragmenten uit elkaar liggen. Daar komt bij dat applicaties onder OS X uit vele kleine bestanden bestaan, en er is geen enkele garantie dat die na enkele updates nog bij elkaar staan op de harde schijf. Dus om een programma te starten moeten die bestanden van overal en nergens bij elkaar geschraapt worden.
Omdat OS X dus eigenlijk toch wel last heeft van fragmentatie, is de real life ervaring met een nieuwe lege schijf veel beter dan met een volle. Daarom ben ik ruim een jaar geleden overgestapt op een SSD
Ik ben aan een nieuwe PC toe en ik zit te denken aan een Imac 27" i3. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor internet, mail, fotobewerking en het streamen van films naar mijn Xtreamer via NFS.
Een van de dingen die me aanspreken is dat je er een Windows installatie bij kunt zetten middels Bootcamp. Nu heb ik daar een vraag over. Ik heb een Youtube filmpje gezien waarin iemand laat zien hoe je met bootcamp een Windows installatie kunt doen. Op een gegeven moment moet je een partitie maken voor Windows en daarvan de grootte bepalen. Nu is mijn vraag, kan je met beide OS-en wel allebei de partities benaderen? Ik heb namelijk een groot aantal foto's (RAWS) die vrij groot zijn die ik graag wil kunnen benaderen vanaf beide OS-en. Kan ik dan gewoon met 1TB bijvoorbeeld 100GB reserveren voor Windows en dan vanuit het Windows OS de andere partitie met foto's benaderen? Of is dit afgeschermd van elkaar en kan Windows de Apple partitie niet zien en vice versa?
Een van de dingen die me aanspreken is dat je er een Windows installatie bij kunt zetten middels Bootcamp. Nu heb ik daar een vraag over. Ik heb een Youtube filmpje gezien waarin iemand laat zien hoe je met bootcamp een Windows installatie kunt doen. Op een gegeven moment moet je een partitie maken voor Windows en daarvan de grootte bepalen. Nu is mijn vraag, kan je met beide OS-en wel allebei de partities benaderen? Ik heb namelijk een groot aantal foto's (RAWS) die vrij groot zijn die ik graag wil kunnen benaderen vanaf beide OS-en. Kan ik dan gewoon met 1TB bijvoorbeeld 100GB reserveren voor Windows en dan vanuit het Windows OS de andere partitie met foto's benaderen? Of is dit afgeschermd van elkaar en kan Windows de Apple partitie niet zien en vice versa?
Beauty is in the eye of the beerholder
Ze kunnen de partitie wel zien maar het probeem zit meer in de file systems. OSX kan out-of-the-box FAT32 lezen/schrijven maar NTFS alleen lezen. Vanaf Snow Leopard schijnt er wel write-support in verstopt te zitten die je kunt activeren (Google). Vanuit Windows kun je Mac partities benaderen via tooltjes (wederom Google).HellBeast schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:28:
Of is dit afgeschermd van elkaar en kan Windows de Apple partitie niet zien en vice versa?
Een volle hardeschijf is verschillend van een zwaar gefragmenteerde hardeschijf, het één is niet zomaar het ander... Je schijf kan vol zijn en volledig geordend, hij kan bijna leeg zijn en volledig gefragmenteerd zijn. Zowiezo heeft MacOS X (HFS+ Journaled) minder last van fragmentatie.BlaTieBla schreef op zondag 30 januari 2011 @ 22:14:
[...]
Bij grote en volle HD's kan de informatie (lees: delen van 1 file) verspreid over de HD staan. Dit komt vaak niet ten goede van de lees en schijftijden van zo'n HD. Een HD die (nog) niet veel gebruikt is, heeft een grotere kans dat de informatie bij elkaar staat en dat scheelt iets in tijd. Althans dat was nog zo in mijn Windows tijdperk (defragmenteren etc.). Kan me nu niet voorstellen dat het concept veel veranderd is.
Altijd uit gaan van het worst-case scenarioPhuncz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:03:
[...]
Een volle hardeschijf is verschillend van een zwaar gefragmenteerde hardeschijf, het één is niet zomaar het ander... Je schijf kan vol zijn en volledig geordend, hij kan bijna leeg zijn en volledig gefragmenteerd zijn. Zowiezo heeft MacOS X (HFS+ Journaled) minder last van fragmentatie.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8
Levertijden, voorraden etc. mag in [Apple producten] Levertijden - Deel 8