• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

CPM schreef op maandag 16 januari 2023 @ 07:30:
En waarom zou dit mijn probleem oplossen dan?
Het gedrag richting de Denon blijft dan hetzelfde?
5.1 blijft 5.1 en dus automatisch upmixer.
Videoland (stereo) blijft stereo en dus automatische upmixer.
En je noemt dit een eARC probleem, die kan ik helemaal niet plaatsen want het is gedrag van de Denon. ;)
Ik heb nul issues met eARC.

Ik kan wel 5 Shields kopen, elk een andere input op de Denon. Shield 1 voor Netflix, Shield 2 voor Videoland, Shield 3 voor Prime, Shield 4 voor Disney etc. Dan het geluidsformat instellen en klaar.....onee Netflix heeft verschillende formaten....dan gaat dat weer niet goed. Einde sarcasme. :+
Ik zou zweren dat het ging over problemen met regulier TV kijken vs. "Smart TV" maar jij hebt blijkbaar een crappy apps probleem... My bad! :$ O-)

Overigens vind ik dit dan ook een beetje flauw :
Propheticus schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:34:
Je zou de direct modus kunnen proberen (met de "pure" modusknop), die doet enkel 1:1
CPM schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:47:
Dan schakelt ook de Audyssey uit, dus dat moet ik niet hebben.
Direct/Pure Direct is gewoon het beste om het geluid 1:1 af te spelen via de aanwezige speakers en als je dat niet wilt dan houdt het gewoon op! :)

Ik heb nooit wat met Audyssey gedaan en eigenlijk nooit klachten gehad over het geluid van mijn Marantz NR1606 die stiekem ook een Denon is, maar dan anders...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

nero355 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:44:
[...]

Ik zou zweren dat het ging over problemen met regulier TV kijken vs. "Smart TV" maar jij hebt blijkbaar een crappy apps probleem... My bad! :$ O-)

Overigens vind ik dit dan ook een beetje flauw :

[...]

[...]

Direct/Pure Direct is gewoon het beste om het geluid 1:1 af te spelen via de aanwezige speakers en als je dat niet wilt dan houdt het gewoon op! :)

Ik heb nooit wat met Audyssey gedaan en eigenlijk nooit klachten gehad over het geluid van mijn Marantz NR1606 die stiekem ook een Denon is, maar dan anders...
Uit jouw reactie maak ik op dat jij niet helemaal begrijpt wat het probleem is, aangezien je het op crappy apps gooit en daarnaast aangeeft dat je nog nooit iets met Audyssey hebt gedaan. Dat je mijn opmerking over het geen gebruik kunnen maken van Audyssey in de (pure) direct modus "flauw" vind ik bijzonder maar begrijpelijk aangezien je aangeeft geen ervaring met Audyssey te hebben.

Audyssey: Ruimte correctie software. https://www.avforums.com/...ey-room-correction.18381/

Deze site legt het wat simpeler uit:
https://www.denon.com/en-us/stories/tech/audyssey

Hier de handleiding voor jouw Marantz: https://manuals.marantz.com/NR1606/EU/EN/GFNFSYhguxmdhl.php

De apps hebben echter niets met dit probleem van doen (dat Videolandv2 crappy is ben ik met je eens).

Maar laat ik dan Netflix als voorbeeld nemen (in dit geval op een LG C1). Veel films zijn in Atmos, maar ook een aantal 5.1. Dit signaal komt vanaf de app via de TV aan op de receiver, in het juiste formaat: 5.1.
Maar ik heb 5.1.2 (https://www.dolby.com/abo...head-speaker-setup-guide/. In mijn geval dus een normale 5.1 opstelling en twee hoogte speakers.
De Denon krijgt netjes het 5.1 signaal binnen echter is het standaard gedrag upmixing. (zie de uitleg over upmixing hier: https://gathering.tweaker...message/74142814#74142814.

Kortom: de Denon gaat het 5.1 signaal uitbreiden naar de hoogte speakers (hoe exact en welk kanaal staat niet uitgelegd), dus je krijgt bijv. geluiden voor de achterste surrounds ineens in de hoogte speakers.

En dat wil ik niet. En daar ging mijn vraag over: hoe je dat gedrag kan uitschakelen. Maar dat gaat niet, tenzij elke keer handmatig op een knopje te drukken of sneller: Quick Select knop programmeren voor bijv. HDMI altijd DD+.

Op de automatische stand schakelt de Denon idealiter over naar het juiste invoer signaal, voor Atmos werkt dat, voor andere formaten ook, maar 5.1 gaat ie upmixen. 8)7

En Pure Direct is idd 1:1, leuk voor stereo muziek (of muziek die meerkanaals op de juiste wijze is afgemixt met meerdere sporen) maar voor een Bioscoop ervaring waarbij de receiver rekening houdt met de luisterpositie en eventuele akoestiek van de ruimte is Audyssey toch wel prettig om mee te beginnen. Of bij de nieuwere modellen van Denon met Dirac.

Ik kan niet beoordelen hoe jouw luister situatie is met jouw Marantz NR1606, maar als je meer dan twee speakers eraan hebt hangen en je kijkt veel films via je Shield en je hebt geen geoptimaliseerde luisterruimte dan kan ik je zeker aanraden om je er eens in te verdiepen:

https://www.avsforum.com/...y-thread-part-ii.2376770/

Of om laagdrempelig te beginnen: https://www.avsforum.com/...ide-2012-05-07-doc.16975/

Succes!

Aanvulling: Een Shield gaat mijn probleem niet oplossen als een film in 5.1. is aangezien dit 5.1. signaal ook door de Denon upmixer gaan. Ook een Shield zal een film die is gemixt in 5.1. niet ineens echt Atmos kunnen maken.
Een Shield zou mij weer een extra smart device geven met functionaliteiten die ik niet gebruik. :+

[Voor 4% gewijzigd door CPM op 16-01-2023 20:07]

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon: 7+1+Vokal-Opticon: Vokal-Zensor:1+3-Alteco C1 | SVS: SB-1K Pro - SB-1K | Wharfedale Diamond 10.7 | Denon X2200w | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:34
@CPM

Je zou 1 vd 2 speakers presets kunnen gebruiken hiervoor.
Preset 1 al je speakers 5.1.2
Preset 2 alleen 5.1 speakers.

Dit moet je dan aanpassen in de amp assign.

[Voor 49% gewijzigd door kevinmastah2005 op 16-01-2023 20:55]

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• CPM
  • Niet online

CPM

kevinmastah2005 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:54:
@CPM

Je zou 1 vd 2 speakers presets kunnen gebruiken hiervoor.
Preset 1 al je speakers 5.1.2
Preset 2 alleen 5.1 speakers.

Dit moet je dan aanpassen in de amp assign.

[Afbeelding]
Thanks voor het meedenken, dat is inderdaad ook een manier.
Helaas niet geschikt voor mij omdat ik de Presets gebruik voor andere luister posities.
MLP 1 is in het midden van de speaker opstelling, MLP 2 is de lig positie op de bank 130cm naast MLP 1. 8)

Ik leg mij er maar bij neer dat dit het gedrag is dat bij 5.1 invoer hoort. Verbeterpuntje voor Denon, oudere modellen doen dit namelijk niet. Misschien ooit in een firmware update.
Meer presets zou ook fijn zijn, kun je veel sneller schakelen tussen eventuele luister curves die je met de Multeq App maakt.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon: 7+1+Vokal-Opticon: Vokal-Zensor:1+3-Alteco C1 | SVS: SB-1K Pro - SB-1K | Wharfedale Diamond 10.7 | Denon X2200w | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |

• nero355

nero355

CPM schreef op maandag 16 januari 2023 @ 22:11:
Meer presets zou ook fijn zijn, kun je veel sneller schakelen tussen eventuele luister curves die je met de Multeq App maakt.
Een Logitech Harmony Remote zou het moeten kunnen, want daarop kon ik dingen direct toepassen die mijn originele Marantz Remote niet kon, tenzij ik dezelfde knop meerdere keren indruk :)

Verder was dit :
CPM schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:03:
Uit jouw reactie maak ik op dat jij niet helemaal begrijpt wat het probleem is, aangezien je het op crappy apps gooit en daarnaast aangeeft dat je nog nooit iets met Audyssey hebt gedaan. Dat je mijn opmerking over het geen gebruik kunnen maken van Audyssey in de (pure) direct modus "flauw" vind ik bijzonder maar begrijpelijk aangezien je aangeeft geen ervaring met Audyssey te hebben.

Audyssey: Ruimte correctie software. https://www.avforums.com/...ey-room-correction.18381/

Deze site legt het wat simpeler uit:
https://www.denon.com/en-us/stories/tech/audyssey

Hier de handleiding voor jouw Marantz: https://manuals.marantz.com/NR1606/EU/EN/GFNFSYhguxmdhl.php

De apps hebben echter niets met dit probleem van doen (dat Videolandv2 crappy is ben ik met je eens).

Maar laat ik dan Netflix als voorbeeld nemen (in dit geval op een LG C1). Veel films zijn in Atmos, maar ook een aantal 5.1. Dit signaal komt vanaf de app via de TV aan op de receiver, in het juiste formaat: 5.1.
Maar ik heb 5.1.2 (https://www.dolby.com/abo...head-speaker-setup-guide/. In mijn geval dus een normale 5.1 opstelling en twee hoogte speakers.
De Denon krijgt netjes het 5.1 signaal binnen echter is het standaard gedrag upmixing. (zie de uitleg over upmixing hier: https://gathering.tweaker...message/74142814#74142814.

Kortom: de Denon gaat het 5.1 signaal uitbreiden naar de hoogte speakers (hoe exact en welk kanaal staat niet uitgelegd), dus je krijgt bijv. geluiden voor de achterste surrounds ineens in de hoogte speakers.

En dat wil ik niet. En daar ging mijn vraag over: hoe je dat gedrag kan uitschakelen. Maar dat gaat niet, tenzij elke keer handmatig op een knopje te drukken of sneller: Quick Select knop programmeren voor bijv. HDMI altijd DD+.

Op de automatische stand schakelt de Denon idealiter over naar het juiste invoer signaal, voor Atmos werkt dat, voor andere formaten ook, maar 5.1 gaat ie upmixen. 8)7

En Pure Direct is idd 1:1, leuk voor stereo muziek (of muziek die meerkanaals op de juiste wijze is afgemixt met meerdere sporen) maar voor een Bioscoop ervaring waarbij de receiver rekening houdt met de luisterpositie en eventuele akoestiek van de ruimte is Audyssey toch wel prettig om mee te beginnen. Of bij de nieuwere modellen van Denon met Dirac.

Ik kan niet beoordelen hoe jouw luister situatie is met jouw Marantz NR1606, maar als je meer dan twee speakers eraan hebt hangen en je kijkt veel films via je Shield en je hebt geen geoptimaliseerde luisterruimte dan kan ik je zeker aanraden om je er eens in te verdiepen:

https://www.avsforum.com/...y-thread-part-ii.2376770/

Of om laagdrempelig te beginnen: https://www.avsforum.com/...ide-2012-05-07-doc.16975/

Succes!

Aanvulling: Een Shield gaat mijn probleem niet oplossen als een film in 5.1. is aangezien dit 5.1. signaal ook door de Denon upmixer gaan. Ook een Shield zal een film die is gemixt in 5.1. niet ineens echt Atmos kunnen maken.
Een Shield zou mij weer een extra smart device geven met functionaliteiten die ik niet gebruik. :+
Een leuk verhaal, maar ik weet dus echt wel hoe die dingen werken en waarom ik daar geen meerwaarde van ervaar! ;)

Verder zijn al die streaming apps gewoon crap, want iets simpels als Refresh Rate matching mist al jaren in die krengen terwijl we ondertussen meer dan 10 a 15 jaar lang dergelijke functionaliteit hebben in allerlei andere echte applicaties die geen Electron troep zijn! _O- :') :P :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• CPM
  • Niet online

CPM

nero355 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 00:00:
[...]

Een Logitech Harmony Remote zou het moeten kunnen, want daarop kon ik dingen direct toepassen die mijn originele Marantz Remote niet kon, tenzij ik dezelfde knop meerdere keren indruk :)

Verder was dit :

[...]

Een leuk verhaal, maar ik weet dus echt wel hoe die dingen werken en waarom ik daar geen meerwaarde van ervaar! ;)

Verder zijn al die streaming apps gewoon crap, want iets simpels als Refresh Rate matching mist al jaren in die krengen terwijl we ondertussen meer dan 10 a 15 jaar lang dergelijke functionaliteit hebben in allerlei andere echte applicaties die geen Electron troep zijn! _O- :') :P :+
En hoe zou de Harmony in dit geval het probleem van 2 presets oplossen dan? Een code die de complete AVR opnieuw programmeert met o.a. externe Audyssey metingen die op een externe app staan op een Android telefoon? :+ 8)7 :w

En je geeft aan dat je weet hoe Audyssey/Denon werkt maar ik haal dat niet uit jouw posts want die raken kant nog wal en missen onderbouwing en correcte informatie. Ik ga ook stoppen met op jou te reageren want ik krijg het gevoel dat ik tegen iemand praat die het niet wilt horen en daarnaast met volle zelf overtuiging onjuiste info blijft posten. :w :(:)

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
@nero355 Je gaat wat kort door de bocht door te stellen dat Audyssey weinig/niks toevoegt. Al kan dat in jouw geval ook komen omdat de Marantz NR1606 slechts Audyssey MultEQ heeft. Ik heb juist omwille van Audyssey de stap gezet van een X2400 naar een X3400, Mult EQ XT naar XT32 vanwege de geavanceerde ruimtecorrectie (5.1.2 set-up). Als je de moeite neemt om de kalibratie goed uit te voeren en eventueel nog wat aanpassingen maakt gebaseerd op REW metingen kan je een hoorbaar (en meetbaar) beter geluid krijgen dan in de (Pure) Direct stand.

• nero355

nero355

CPM schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 07:48:
En hoe zou de Harmony in dit geval het probleem van 2 presets oplossen dan?
Omdat je dan waarschijnlijk deze twee :
CPM schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:36:
Nu moet ik elke keer bij 5.1 content hem weer terug zetten naar de DD+ stand ipv DD+ +Sur.
Gewoon op je display kan kiezen of misschien zelfs wel direct onder een knop kan zetten! ;)

Maar ik post blijkbaar verkeerde informatie dus doe het vooral niet en blijf kutten met je huidige situatie! :w
Millert schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:57:
@nero355 Je gaat wat kort door de bocht door te stellen dat Audyssey weinig/niks toevoegt.
Al kan dat in jouw geval ook komen omdat de Marantz NR1606 slechts Audyssey MultEQ heeft. Ik heb juist omwille van Audyssey de stap gezet van een X2400 naar een X3400, Mult EQ XT naar XT32 vanwege de geavanceerde ruimtecorrectie (5.1.2 set-up). Als je de moeite neemt om de kalibratie goed uit te voeren en eventueel nog wat aanpassingen maakt gebaseerd op REW metingen kan je een hoorbaar (en meetbaar) beter geluid krijgen dan in de (Pure) Direct stand.

[Afbeelding]
Ik ben nogal gevoelig voor dingen die niet kloppen dus als ik het idee had dat er wat beter kon dan was ik daar ongetwijfeld mee aan de slag gegaan, echter zag ik daar 0,0 meerwaarde in i.c.m. de opstelling die ik had en af en toe nog steeds gebruik : De speakers zaten zo gepositioneerd dat je eigenlijk constant perfect op de juiste plaats zat! :)

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 08:06
Millert schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:15:
[...]

Goed om te lezen dat je het probleem gevonden hebt, een aardlus. Je kunt er ook zoiets tussen zetten,
https://www.onlinekabelsh...fATgl9fEQUxRoCp0AQAvD_BwE. Ik durf niet te zeggen of een kabel zoals jij linkt het probleem oplost.
Vandaag toegekomen en net getest. Helaas geeft het geen resultaat.
Ik heb de coax aansluiting in de muur eens open gedaan maar alles ziet daar vrij ok uit. De mantel van de kabel raakt het metaal van de behuizing.
Dan zal ik maar een andere kabel bestellen om te proberen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - LG UltraGear 27GL850 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Samsung Galaxy S21 256GB Phantom White | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF

• CPM
  • Niet online

CPM

nero355 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Omdat je dan waarschijnlijk deze twee :

[...]

Gewoon op je display kan kiezen of misschien zelfs wel direct onder een knop kan zetten! ;)

Maar ik post blijkbaar verkeerde informatie dus doe het vooral niet en blijf kutten met je huidige situatie! :w
_O- Daar heb ik geen harmony voor nodig, dat kan gewoon met de huidige afstandsbediening hoor. :+

[...]
Ik ben nogal gevoelig voor dingen die niet kloppen
Hier haakte ik al af sorry. :Z

Maar wees blij dat het helemaal goed klinkt in jouw oren want dat is het belangrijkste.
"ignorance is bliss" zeg ik maar altijd.

(y)

• ikbenben
Shocked schreef op zondag 15 januari 2023 @ 23:44:
[...]

Als het een aardlus probleempje is, dan kan een simpele oplossing ook wel werken.
Het is het testen waard:
- even een netsnoer of enkel draadje strippen
- verbind 1 draad met de tv via coax (lomp eromheen draaien)
- andere uiteinde in bijv de am-ground steken of aan de signal gnd vastzetten.

Ik gebruik mijn Sony 55a90 soms als center luidspreker en die stoort enorm als die niet geaard wordt. Bekend probleem, zou eigenlijk een nieuwe printplaat in moeten.

In beelden (netsnoer en ja, kan netter maar zit te prutsen aan mijn audio set up)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit net ook eens geprobeerd maar helaas ook niet het gewenste resultaat.
Ik heb de coax kabel ook eens los gelegd van alle andere kabels en nog steeds storing....

Ik vind het raar dat de AVR-X1700H DAB zo gevoelig is hiervoor en mijn vorige AVR-3313 totaal niet.
Misschien het verschil tussen een instapper en 1 uit het iets hogere segment?

De huidige coax kabel is blijkbaar eentje van Telenet maar een oude, een cat5.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - LG UltraGear 27GL850 | Samsung Tab S6 256GB LTE | Samsung Galaxy S21 256GB Phantom White | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-05 14:08
Cat 5(e) klinkt mij als ethernet - als je perse met coax - ipv ethernet voor internetradio - wilt werken kun je beter voor dit soort kabels en stekkers gaan.

Vaste locatie, vast netwerk.

• ikbenben
Comp User schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 18:44:
Cat 5(e) klinkt mij als ethernet - als je perse met coax - ipv ethernet voor internetradio - wilt werken kun je beter voor dit soort kabels en stekkers gaan.
De coax wordt enkel gebruikt voor de Telenet tv box, verder maak ik er geen gebruik van.
Deze heb ik besteld :
https://www.bol.com/be/nl...eatureOption#productTitle

• ikbenben
Nieuwe coax kabel is toegekomen en direct getest. Nog steeds niet opgelost...
Ik weet het niet meer, ik heb alles geprobeerd dat ik kan doen denk ik.

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:17

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@ikbenben, dit is mijn Cai aansluiting in de meterkast; geaard op een aarde-rail:

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• ikbenben
@MDKlapwijk

Zo is het bij ons

De aarding loopt gewoon via de netstekker en het stopcontact.
Zou het misschien helpen als ik de behuizing van de CAI (ik denk toch dat dit een CAI is, of is het een versterker) apart aard?

Edit: blijkbaar is dit een netwerkverdeler.

[Voor 7% gewijzigd door ikbenben op 18-01-2023 16:25]

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@ikbenben, wat gebeurd er als je de stroom van die versterker/verdeler afhaalt? Is de storing/brom dan anders?

(Wij hebben trouwense na de cai aansluiting ook een versterker/verdeler zitten...)

[Voor 27% gewijzigd door MDKlapwijk op 18-01-2023 19:30]

• ikbenben
@MDKlapwijk

Dan is de storing weg!
Maar ik heb ook geen internet meer dan.

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

ikbenben schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:30:
@MDKlapwijk

Dan is de storing weg!
Maar ik heb ook geen internet meer dan.
Dan lijkt je storing uit die versterker te komen. Als deze nu op een geaard stopcontact zit, dan zou je dat eens niet-geaard kunnen proberen.

Ik zelf tak m'n coax voor de versterker af naar m'n kabel modem en de Next box van Ziggo zit na de versterker aangesloten...

• ikbenben
MDKlapwijk schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:33:
[...]

Dan lijkt je storing uit die versterker te komen. Als deze nu op een geaard stopcontact zit, dan zou je dat eens niet-geaard kunnen proberen.

Ik zelf tak m'n coax voor de versterker af naar m'n kabel modem en de Next box van Ziggo zit na de versterker aangesloten...
Ik heb maar 2 stopcontacten in de aansluitingskast. Op de ene zit een powerline met stopcontact doorvoer en op de andere zit de modem aangesloten. Op de powerline doorvoer zit een multi stopcontact waar dan de verwarmingsketel en de versterker zit aangesloten.
Alle stopcontacten in huis zijn geaard dus ik kan niet testen op een niet-geaard.
Ik kan wel nog proberen de stopcontacten eens te wisselen.

Ben blij met je goede meedenken! De boosdoener is zo goed als gevonden, alleen nu het nog zien opgelost te krijgen :)

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 21:29
Heb je geen verlengsnoer zonder randaarde in huis en dan wel eentje met een passende stekker, dus met een randaarde stekker of een platte eurostekker.

Collectie

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10
Het lijkt ook wel dat je een hele oude oap aansluiting hebt van ziggo het lijkt wel dat signaal te hoog is
Stel de vraag ff op het ziggo forum
Over aansluitpunt en je antenne versterker

https://community.ziggo.nl/

• ikbenben
Servpage schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 21:17:
Heb je geen verlengsnoer zonder randaarde in huis en dan wel eentje met een passende stekker, dus met een randaarde stekker of een platte eurostekker.
Had ik net ook zitten bedenken om het zo te doen. Ik ga eens zoeken of ik nog ergens 1 liggen heb.
herian10 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:32:
Het lijkt ook wel dat je een hele oude oap aansluiting hebt van ziggo het lijkt wel dat signaal te hoog is
Stel de vraag ff op het ziggo forum
Over aansluitpunt en je antenne versterker

https://community.ziggo.nl/
Ik ben van België en heb Telenet. Dit is de standaard NIU die zij gebruiken (nu nog steeds).
De coax die vertrekt uit de versterker naar de contactdozen in de muur is aangesloten op de versterkte aansluitingen van 4db. Er zijn ook nog 2 niet versterkte 0db aansluitingen.

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@ikbenben, ik zal als ik weer thuis ben eens kijken welke versterker wij er hier op hebben staan. Maar je zou nu eens kunnen kijken of je storing weg is als je je tv-spu en Denonl aansluit op de onversterkte poorten. Of heb je tv/modem in een device?

• ikbenben
MDKlapwijk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:41:
@ikbenben, ik zal als ik weer thuis ben eens kijken welke versterker wij er hier op hebben staan. Maar je zou nu eens kunnen kijken of je storing weg is als je je tv-spull aansluit op de onversterkte poorten. Of heb je tv/modem in een device?
Modem met ingebouwde router is van Telenet. De tv box heeft een coax en internetverbinding nodig om de volledige functionaliteit te hebben.
Dat was ook een optie die ik heb zitten bedenken, eens proberen op de onversterkte poorten.
Wat ik ook nog eens moet proberen is de powerlines verwijderen. Ik heb gelezen dat deze ook wel storing zouden kunnen geven. Ik heb ze wel nodig om internet naar beneden te krijgen voor de tv box. Ofwel moet ik eens overwegen om het powerline netwerk te verwijderen en te vervangen door volledig mesh wifi, maar dat is vooruit lopen op de zaken, eerst nog wat testen.

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

ikbenben schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:46:
[...]

Modem met ingebouwde router is van Telenet. De tv box heeft een coax en internetverbinding nodig om de volledige functionaliteit te hebben.
Dat was ook een optie die ik heb zitten bedenken, eens proberen op de onversterkte poorten.
Wat ik ook nog eens moet proberen is de powerlines verwijderen. Ik heb gelezen dat deze ook wel storing zouden kunnen geven. Ik heb ze wel nodig om internet naar beneden te krijgen voor de tv box. Ofwel moet ik eens overwegen om het powerline netwerk te verwijderen en te vervangen door volledig mesh wifi, maar dat is vooruit lopen op de zaken, eerst nog wat testen.
Met 'powerlines' bedoel je ethernet over je stroomnet? Die zou ik eerst eens proberen uit te sluiten, daar kunnen zelfs bepaalde dimmers van over de gier, gaan geloof ik...

• ikbenben
MDKlapwijk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:50:
[...]

Met 'powerlines' bedoel je ethernet over je stroomnet? Die zou ik eerst eens proberen uit te sluiten, daar kunnen zelfs bepaalde dimmers van over de gier, gaan geloof ik...
Inderdaad!
Dat was de gemakkelijkste oplossing voor de tv box zijn volledige functionaliteit te geven.
We wonen in een gehuurde duplex appartement waarvan de modem boven staat. Kabels trekken is iet mogelijk aangezien het onze eigendom niet is. Mijn eigen pc is verbonden met wifi rechtstreeks op de router want de powerlines geven minder goed resultaat.

Amai, er is hier 1 en ander naar boven aan het komen van mogelijke problemen en dat allemaal (dankzij) de storingen op mijn Denon receiver :P

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Je zou eventueel als laatste red-middel iets als dit kunnen proberen: combi-kabel

• ikbenben
MDKlapwijk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:19:
Je zou eventueel als laatste red-middel iets als dit kunnen proberen: combi-kabel
Voor los te leggen en te testen bedoel je dan?
Nieuwe kabels door de buizen in de muren trekken is niet echt mogelijk.

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Dat laatste eigenlijk; metalen trekveer aan de bestaande kabel bevestigen, voorzichtig de bestaande kabel met de trekveer uithalen en dan met de trekveer de nieuwe combi-kabel door de muur halen. Houd aan beide kanten zo'n 1 a 2 meter utp kabel extra (of meer indien nodig)....

• ikbenben
MDKlapwijk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:14:
Dat laatste eigenlijk; metalen trekveer aan de bestaande kabel bevestigen, voorzichtig de bestaande kabel met de trekveer uithalen en dan met de trekveer de nieuwe combi-kabel door de muur halen. Houd aan beide kanten zo'n 1 a 2 meter utp kabel extra (of meer indien nodig)....
Moest het mijn eigendom zijn, direct. Echter denk ik dat de eigenaar hier niet voor zal staan springen om dit te (laten) doen.

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Hier in Nederland ligt dat misschien iets anders; rechters hebben hier aangegeven dat aanpassingen, die de waarde van de woning niet nagatief beinvloeden, niet zomaar niet toe gestaan zijn. Zo is het vervangen van de toiletrolhouder of het roze verven van een muur geen valide reden meer voor een verhuurder om de borg bij vertrek in te houden.

Maar het kan natuurlijk zijn dat je in het cotract wel zaken expliciet hebt afgesproken. Als je een particuliere verhuurder hebt, zou je eens kunnen polsen of je een utp kabel bij een coax mag trekken...

• ikbenben
MDKlapwijk schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:30:
Hier in Nederland ligt dat misschien iets anders; rechters hebben hier aangegeven dat aanpassingen, die de waarde van de woning niet nagatief beinvloeden, niet zomaar niet toe gestaan zijn. Zo is het vervangen van de toiletrolhouder of het roze verven van een muur geen valide reden meer voor een verhuurder om de borg bij vertrek in te houden.

Maar het kan natuurlijk zijn dat je in het cotract wel zaken expliciet hebt afgesproken. Als je een particuliere verhuurder hebt, zou je eens kunnen polsen of je een utp kabel bij een coax mag trekken...
In samenspraak met de eigenaar mag alles natuurlijk. Normaal gezien zijn zo'n kosten voor de eigenaar dan maar die zullen ze alleen maken als het echt iets noodzakelijk is. Ik doe niet zo graag permanente kosten aangezien het niet voor ons eigen is.
Zelf wil ik er ook niet aan beginnen want als ik die er niet goed uitkrijg of de nieuwe er niet weer goed in krijg heb ik nog meer miserie.

Maar ik heb daarnet nog zitten testen en uitsluiten...de coax aangesloten op de niet-versterkte uitgangen, stopcontact gebruikt zonder aarding, geen resultaat.
Uiteindelijk gevonden...het was de powerline :*)
Alle powerlines uitgetrokken en alle storing was weg! Het volgende zal nu worden om op zoek te gaan naar een goede mesh wifi systeem. Ik vermoed (en hoop) dat dit een beter resultaat zonder storing gaat geven.

Al een geluk dat ik de Denon receiver niet opgestuurd had voor een herstelling onder garantie. Minimum een maand kwijt om dan tot de vaststelling te komen dat er niets mis mee is!

• nero355

nero355

ikbenben schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:46:
De tv box heeft een coax en internetverbinding nodig om de volledige functionaliteit te hebben.
Heeft Telenet geen mogelijkheid voor een overstap naar nieuwerwetse IPTV op het moment :?
ikbenben schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:47:
Het volgende zal nu worden om op zoek te gaan naar een goede mesh wifi systeem.
Verkoopt je ISP niet wat leuks ??

In Nederland kan je bij Ziggo dit setje voor € 99 krijgen : uitvoering: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Meer dan zoiets zou ik ook niet kopen, want als je straks in de situatie bent dat je wel overal UTP kabels kan trekken sluit je ze alle 3 gewoon bekabeld aan en hou je prima Accesspoints over! :)

• ikbenben
nero355 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:54:
[...]

Heeft Telenet geen mogelijkheid voor een overstap naar nieuwerwetse IPTV op het moment :?
De tv box heeft zowel coax als een utp aansluiting. De coax dient om het hele pakket aan zenders te kunnen bekijken en de utp is er voor alle interactieve functies en apps te kunnen gebruiken.
nero355 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:54:

Verkoopt je ISP niet wat leuks ??

In Nederland kan je bij Ziggo dit setje voor € 99 krijgen : uitvoering: TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)

Meer dan zoiets zou ik ook niet kopen, want als je straks in de situatie bent dat je wel overal UTP kabels kan trekken sluit je ze alle 3 gewoon bekabeld aan en hou je prima Accesspoints over! :)
Voorlopig nog niet, eht is nog in testfase. Maar zelfs dan moet je maandelijks 5€ huur er voor betalen.
https://www2.telenet.be/allesover360wifi

Ik heb goede dingen gelezen over Netgear Orbi en had eventueel interesse in dit setje:
https://www.bol.com/be/nl...OptionButton#productTitle
Toekomst gericht ziet het er niet uit dat we hier snel zullen verhuizen dus lijkt mij dit setje wel goed.

• Comp User
Is deze router geen idee?

Ik weet niet of de problemen met de Puma SoC inmiddels getackeld zijn, maar dat geldt ook voor andere kabelrouters.

Volgens deze informatie zou het mogelijk moeten zijn.

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 10:46
Iemand ervaring met een Denon X4500H die ineens in de protectie schiet?

Die van mij is vandaag ineens uitgevallen, zelfde klikkende (relais) geluid als je hem zelf uitzet. Rood knipperend lampje bij de aan/uit knop, gaat daarna wel weer aan om vervolgens direct weer uit te vallen met hetzelfde knipperende lampje. Stekker uit de receiver getrokken voor een paar uur, daarna zelfde probleem. Alle speakers en randapparatuur afgekoppeld maar dat mocht helaas ook niet baten. Iemand enig idee? Heb gelukkig nog garantie, dus heb ook de winkel een mail gestuurd.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:34
@Martijn1990 kan hij wel de warmte kwijt?
Heb zelf ook een 4500, en nog nooit meegemaakt.
Draai hem redelijk vol uit, om optimaal van mijn 5.1.4 set up te kunnen genieten.

Andere mogelijkheid dat je luidspreker bedrading ergens sluiting maakt?
Huisdieren misschien, of losse luidspreker contacten?

• Martijn1990
dinandus schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:05:
@Martijn1990 kan hij wel de warmte kwijt?
Heb zelf ook een 4500, en nog nooit meegemaakt.
Draai hem redelijk vol uit, om optimaal van mijn 5.1.4 set up te kunnen genieten.

Andere mogelijkheid dat je luidspreker bedrading ergens sluiting maakt?
Huisdieren misschien, of losse luidspreker contacten?
Bedankt voor je reactie en het meedenken! Receiver staat erg vrij (in een hifi rack) en er komen geen huisdieren bij in de buurt (dedicated HT ruimte). Alle kabels zijn nagelopen/gecheckt en daar is alles in orde. Ook als alle kabels, behalve de stroomkabel, uit de receiver zijn schiet hij in de protectie.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:55
Martijn1990 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:19:
[...]

Bedankt voor je reactie en het meedenken! Receiver staat erg vrij (in een hifi rack) en er komen geen huisdieren bij in de buurt (dedicated HT ruimte). Alle kabels zijn nagelopen/gecheckt en daar is alles in orde. Ook als alle kabels, behalve de stroomkabel, uit de receiver zijn schiet hij in de protectie.
Als hij zelfs onbelast en zonder sluiting op de kabels al in de protectie schiet dan is het een gevalletje garantie. Ik zou er zelf niet meer aan rommelen.

• ikbenben
Comp User schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:59:
Is deze router geen idee?

Ik weet niet of de problemen met de Puma SoC inmiddels getackeld zijn, maar dat geldt ook voor andere kabelrouters.

Volgens deze informatie zou het mogelijk moeten zijn.
Dank je maar ik heb ondertussen al een setje Netgear Orbi besteld. Vandaag worden ze normaal gezien geleverd.

De router is trouwens het probleem niet. Om internet op de benedenverdieping te krijgen heb ik momenteel powerlines in gebruik. Deze zorgen nl voor verstoring in het geluidssignaal van mijn receiver.
Dus nu delete powerline en add mesh wifi :)

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:28
ikbenben schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:47:
[...]
Uiteindelijk gevonden...het was de powerline :*)
Verbaast me niet, wat een ondingen zijn dat. Ongeschikt voor een stabiel netwerk en veroorzaken nog eens storing in (audio)versterkers ook.
Zelf heb ik een paar jaar terug na veel troubleshooting een set buiten de bedenktijd geretourneerd met reden "non-conformiteit" en gelukkig m'n geld teruggekregen. Kwam er na lang zoeken achter dat de rare storing in mijn hoofdtelefoonversterker werd veroorzaakt door de powerline adapter. Ze waren daarnaast de oorzaak van enorme en frequente ping spikes. Die komen er hier dus nooit meer in.

Klinkt een beetje als een "ik ook" bericht, maar het doel is een ieder die dit leest ervoor waarschuwen dat ze vaak niet werken als geadverteerd. (Naast mezelf ervaring bij verschillende huishoudens waar ik netwerk issues heb helpen oplossen en in het geval van powerline adapters de oplossing vaak een mesh WiFi was.)

• ikbenben
Propheticus schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Verbaast me niet, wat een ondingen zijn dat. Ongeschikt voor een stabiel netwerk en veroorzaken nog eens storing in (audio)versterkers ook.
Zelf heb ik een paar jaar terug na veel troubleshooting een set buiten de bedenktijd geretourneerd met reden "non-conformiteit" en gelukkig m'n geld teruggekregen. Kwam er na lang zoeken achter dat de rare storing in mijn hoofdtelefoonversterker werd veroorzaakt door de powerline adapter. Ze waren daarnaast de oorzaak van enorme en frequente ping spikes. Die komen er hier dus nooit meer in.

Klinkt een beetje als een "ik ook" bericht, maar het doel is een ieder die dit leest ervoor waarschuwen dat ze vaak niet werken als geadverteerd. (Naast mezelf ervaring bij verschillende huishoudens waar ik netwerk issues heb helpen oplossen en in het geval van powerline adapters de oplossing vaak een mesh WiFi was.)
Ik had eerlijk gezegd er geen gedacht van dat dit zo'n impact kon hebben. Blijf het nog steeds raar vinden dat mijn vorige Denon hier geen last van had.
Nu hoop ik wel dat ik nog steeds goede snelheden ga halen met de mesh wifi. Mijn pc was sowieso al verbonden rechtstreeks op de wifi van de router omdat de powerlines niet meer zo'n goed resultaat gaven dan in het begin ik ze had.

• Martijn1990
Martijn1990 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:29:
Iemand ervaring met een Denon X4500H die ineens in de protectie schiet?

Die van mij is vandaag ineens uitgevallen, zelfde klikkende (relais) geluid als je hem zelf uitzet. Rood knipperend lampje bij de aan/uit knop, gaat daarna wel weer aan om vervolgens direct weer uit te vallen met hetzelfde knipperende lampje. Stekker uit de receiver getrokken voor een paar uur, daarna zelfde probleem. Alle speakers en randapparatuur afgekoppeld maar dat mocht helaas ook niet baten. Iemand enig idee? Heb gelukkig nog garantie, dus heb ook de winkel een mail gestuurd.
Receiver is vandaag ingeleverd in de winkel waar ik hem heb gekocht, zij sturen hem op naar hun reparatie partner en dan hoor ik meer. Ze verwachten hem (als die gemaakt kan worden) na 2-3 weken weer terug. Afwachten maar dus!

• ikbenben
De Netgear Orbi's zijn verbonden en de powerlines (waren er van Devolo 1200+) verwijderd. Wat is de receiver lekker geruisloos nu :*)
Dat de downloadsnelheden overal omhoog gegaan zijn is ook goed meegenomen d:)b

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:21
Ik heb ineens dat mijn Denon x2700 receiver een harde plop geeft en dan in het audissy calibratie scherm springt.
Dit gebeurt soms 1x per avond en soms om de 10min...
Het is ook al eens voorgekomen dat de receiver na de plop in een soort noodmodus springt, rode lampje knippert en niks werkt meer.
Als ik de receiver uit en aan zet werkt alles weer naar behoren.
Heeft iemand hier zoiets eerder gehad?

Ik dacht wellicht ergens kortsluiting in de bedrading dus heb ik speaker voor speaker los gehad maar het blijft gebeuren.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:52
Marsman83 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:53:
Ik heb ineens dat mijn Denon x2700 receiver een harde plop geeft en dan in het audissy calibratie scherm springt.
Dit gebeurt soms 1x per avond en soms om de 10min...
Het is ook al eens voorgekomen dat de receiver na de plop in een soort noodmodus springt, rode lampje knippert en niks werkt meer.
Als ik de receiver uit en aan zet werkt alles weer naar behoren.
Heeft iemand hier zoiets eerder gehad?

Ik dacht wellicht ergens kortsluiting in de bedrading dus heb ik speaker voor speaker los gehad maar het blijft gebeuren.
Heb ik gehad met mijn Marantz. Nr 1609. Ik heb ook alles geprobeerd. De oplossing helaas nooit gevonden. Uiteindelijk besloten demon 2800h te halen afgelopen blackfriday.

Bij kwam het probleem uit eindelijk steeds vaker voor en werd de irritatie steeds groter.
Ik hoop voor je dat iemand oplossing heeft. In het Marantz topic vindt je ook nog wat meldingen.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:21
Tito129 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:32:
[...]

Heb ik gehad met mijn Marantz. Nr 1609. Ik heb ook alles geprobeerd. De oplossing helaas nooit gevonden. Uiteindelijk besloten demon 2800h te halen afgelopen blackfriday.

Bij kwam het probleem uit eindelijk steeds vaker voor en werd de irritatie steeds groter.
Ik hoop voor je dat iemand oplossing heeft. In het Marantz topic vindt je ook nog wat meldingen.
Hmm dat klinkt niet zo best.
Ik heb zojuist een volledige reset gedaan, hopelijk helpt dat, als dat zo is laat ik het hier weten.

Update:
Helaas, gisteren hele avond zonder problemen, vandaag klapt hij er weer uit. Reset heeft dus niet geholpen.
Zou een defecte speaker nog een oorzaak kunnen zijn? Mijn Tannoy's zijn al ruim 15jaar oud.
Maarja, als de speaker defect zou zijn zou je het altijd of veel vaker verwachten denk ik.

Update2:
Ik las dat het locken van je setup verhinderd dat de audyssey calibratie gestart wordt dus heb dat nog gedaan, kijken of dat helpt

[Voor 27% gewijzigd door Marsman83 op 24-01-2023 21:07]

• avdongen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:03
Mijn Denon AVR-X1000 had al een tijdje geen internetradio meer omdat vtuner overgestapt was op betaalde abonnementen.
Nu heb ik op mijn Raspberry Pi een kleine node.js server gemaakt die tussen de receiver en de vtuner.com website staat, en het html resultaat omvormt naar het xml formaat dat de Denon verwacht. Staat op github:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Q: Why do developers like Dark Mode? A: Because light attracts bugs!

• Beauty1010
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-06 16:01
Goede morgen allen,

Om niet weer in de valkuil te vallen om het onnodig moeilijk te maken voor mijzelf, hier vast wat eerder dan de vorige keer een eerste gedachte voor feedback. Er zijn op Amazon (en vele andere sites) verschillende 'slimme' hele kleine BT transmitters - receivers te vinden waarvan het net niet heel goed duidelijk is (voor mij) wat ze nu precies wel doen en wat niet. Of ik kan niet vinden welke APT-x codec er wel of niet in zit (LL/HD/Adapt) en soms noemen ze het een transmitter terwijl dan ver in de details te vinden is dat sommige signalen alleen 'ontvangen' kunnen worden over BT. Ik heb even richting nodig.

Doelstelling
Betere kwaliteit audio naar mijn draadloze koptelefoon (hoeft niet hoger dan 44.1 kHz) via BT vanuit HEOS (bijvoorbeeld Tidal). Mijn 4700 is ter info bekabeld aangesloten op internet.

Gedachtegang
Wat ik denk nodig te hebben is iets als de 1Mii B03Pro+ maar ook Aksonic heeft een mooi model die denk ik doet wat ik zoek. Mijn eerste controlevragen met risico op gelach :)

1: De Denon heeft geen andere audio-uit dan de pre-outs en de koptelefoon Jack aan de voorkant toch?
2: Ik zou mijn wens kunnen invullen via de koptelefoon uitgang aan de voorkant, klopt?
3: De Mii, die ik als voorbeeld noem, heeft niets aan het signaal vanuit de (L+R zone 2) pre-out, toch?
4: Kunnen die pre-outs hier überhaupt nog een belangrijke rol vervullen?

Wil het makkelijk houden, maar de informatie is zo verschrikkelijk veel (smile).

Gr Michel

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
Iemand wel eens verschil gehoord in geluidskwaliteit met de denon config op “eco” stand aan of uit?
Ikzelf heb eco actief en dacht ineens toch verschil waar te nemen bij een hoger volume. Heb een x2400h.

[Voor 4% gewijzigd door scofield op 28-01-2023 12:56]

• CPM
  • Niet online

CPM

scofield schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:56:
Iemand wel eens verschil gehoord in geluidskwaliteit met de denon config op “eco” stand aan of uit?
Ikzelf heb eco actief en dacht ineens toch verschil waar te nemen bij een hoger volume. Heb een x2400h.
Welke Eco stand heb je het precies over?

https://www.avsforum.com/...es-it-do-exactly.2089586/

[Voor 27% gewijzigd door CPM op 28-01-2023 13:03]

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-06 21:02
Waarschijnlijk dezelfde als waar jij over spreekt. De zgn stroom eco als je de receiver flink harder en weer zachter zet. Btw eco staat hier ook op “auto” mode, my bad. En dat stukje op avs maakt veel duidelijk.

[Voor 28% gewijzigd door scofield op 28-01-2023 13:13]

• CPM
  • Niet online

CPM

scofield schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:04:
Waarschijnlijk dezelfde als waar jij over spreekt. De zgn stroom eco als je de receiver flink harder en weer zachter zet. Btw eco staat hier ook op “auto” mode, my bad. En dat stukje op avs maakt veel duidelijk.
Ik merk er zelf niets van anders dan dat als ik op een bepaald volume zit (-29db) en ik overschakel naar een hogere volume ik een "klik" hoor.

Het stroom verbruik tijdens gebruik maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, wel als de apparatuur uit staat want dan is het gewoon zonde.

[Voor 12% gewijzigd door CPM op 28-01-2023 13:48]

• nero355

nero355

Beauty1010 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 12:34:
Doelstelling
Betere kwaliteit audio naar mijn draadloze koptelefoon (hoeft niet hoger dan 44.1 kHz) via BT vanuit HEOS (bijvoorbeeld Tidal). Mijn 4700 is ter info bekabeld aangesloten op internet.
Welk model is het precies ?

Als het zo'n soort model is : uitvoering: Sennheiser RS 175 (Zwart)
Dan kan je die mooi via S/P-DIF aansluiten :*)

/EDIT :
Beauty1010 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:32:
Dan nog een vraag die net bij me binnen komt, die set die jij voorstelde heeft een optisch signaal nodig.
Heb net de manual bekeken van de 4700, die heeft toch helemaal geen optische uitgang? Alleen ingangen? Of lees ik het verkeerd?
uitvoering: Denon AVC-X4700H Zwart

Laat inderdaad geen Digital OUT zien, maar alleen INPUT :-(

Analoog zou dan misschien nog een optie kunnen zijn via Zone 2 : https://digitalt.tv/wp-co...nnheiser-RS175-optisk.jpg
Maar ik weet eerlijk gezegd niet of dat wel werkt op die manier in dit geval... :$

[Voor 47% gewijzigd door nero355 op 28-01-2023 21:56]

• Beauty1010
@Nero355 dank voor je reactie.

Dat is weer een nieuwe invalshoek. Draadloos maar dan weer via een tussenstation. Ik had zelf de SHURE Ionic 50 in gedachten of de 'oude' Sony .... XM3. Dit omdat die beiden LDAC / aptX HD aankunnen. Zou ik alleen gaan voor LDAC dan blijft voor zover ik nu heb kunnen vinden Sony over, laat ik dat vallen gaat de wereld open. Maar die keuze is voor later :)

Jouw voorzet ga ik onderzoeken.

Gr Michel

• CPM
  • Niet online

CPM

Beauty1010 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:07:
@Nero355 dank voor je reactie.

Dat is weer een nieuwe invalshoek. Draadloos maar dan weer via een tussenstation. Ik had zelf de SHURE Ionic 50 in gedachten of de 'oude' Sony .... XM3. Dit omdat die beiden LDAC / aptX HD aankunnen. Zou ik alleen gaan voor LDAC dan blijft voor zover ik nu heb kunnen vinden Sony over, laat ik dat vallen gaat de wereld open. Maar die keuze is voor later :)

Jouw voorzet ga ik onderzoeken.

Gr Michel
Wat wil je nou precies bereiken? Wat is het bron apparaat die Tidal bediend?

Bijv: Android telefoon: Tidal/Heos app naar Denon receiver (Ethernet/bluetooth?) en dan naar een draadloze koptelefoon (via?)?Met als eis Ldac?

An example of this beyond DAC and amp performance is that the X4700H is a $1600 AVR that doesn't support any bluetooth codecs beyond SBC. How much would it have cost them to license apt-x? Sony might have made them a good deal on LDAC so that they can sell more LDAC licensing for headphones, and would help to sell their headphones.

https://audiosciencerevie...-review.14188/post-435483

Ik probeer even te snappen wat je voor ogen hebt....

• Beauty1010
Dank voor je moeite @CPM

Wil niet herschrijven wat ik eerder schreef, maar ik zoek echt naar woorden hoe ik het duidelijker kan maken.

- Denon speelt nu vanuit Tidal mijn muziek af (tot 44,1 kHz), via de build In app HEOS
- BT werkt vanuit de Denon naar de koptelefoon, alles werkt.
- Maar de BT vanuit de Denon geeft niet die 44,1 kHz door, dat kan die niet aan
- Nieuwe BT codecs komen dichter in de buurt bij die 44,1 kHz, die presteren beter
- Wat kan ik nu aan de Denon 4700 aansluiten om dat te bereiken

Wetende dat een oude iPad met een Qudelix-5k dit ook doel bereikt, wil ik toch eerst zeker weten dat ik geen opties over het hoofd zie bij de Denon. De oplossing komt wel, maar hoe mooi wanneer het zou kunnen.

Dan nog een vraag die net bij me binnen komt, die set die jij voorstelde heeft een optisch signaal nodig. Heb net de manual bekeken van de 4700, die heeft toch helemaal geen optische uitgang? Alleen ingangen? Of lees ik het verkeerd?

Gr Michel

• Beauty1010
https://aksonic.com/produ...tx-low-latency131ft-black

https://aksonic.com/product/bluetooth-5-1-transmitter-receiver-for-home-stereo-system-bluetooth-adapter-for-stereo-receiver-with-ldac-aptx-hd-aptx-low-latency131ft-black

Deze leek te doen wat ik zoek, maar toch weer niet. Ook weer alleen NAAR de AV receiver en niet VAN de receiver. En een leverancier van kabels geeft me net per mail aan dat het inderdaad niet kan met een AV receiver. Waarom het wel met een TV kan hoor ik dan weer niet.

Gr Michel

• CPM
  • Niet online

CPM

@Beauty1010

In de handleiding van de Denon: Corresponding codec:
SBC

Dus dan houdt het op toch?

Nu mijn vraag beantwoorden: hoe bedien je Tidal? Vanaf welk apparaat?

• Beauty1010
Dan wordt het dus

- Muziek vanuit Tidal via HEOS APP naar Denon
- Vanuit Denon naar externe BT transmitter
- Vanuit Transmitter naar BT koptelefoon

Maar hoe maak ik nu de eerste connectie, die tussen Denon en de transmitter?

Gr Michel

• Beauty1010
2 scenario's

De HEOS app (met daarin Tidal) bedien ik vanaf een iPhone of iPad. De muziek wordt dan gestreamd via een vaste internet verbinding

De Tidal app kan ik bedienen met ook mijn Macbook, maar dan gaat het via Airplay2

Voor de rest klopt dat de Denon slechts SBC heeft, vandaar deze zoekactie.

Gr Michel

• CPM
  • Niet online

CPM

nero355 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:17:
[...]
Dan kan je die mooi via S/P-DIF aansluiten :*)
https://manuals.denon.com/AVRX4700H/NA/EN/DNTXSYultsfrsy.php

De Spdif lijkt in ingang, geen uitgang.

• Beauty1010
Eigenlijk maar 1 scenario. Die via de HEOS app. Ik gebruik Airplay eigenlijk niet i.c.m. Tidal.

• CPM
  • Niet online

CPM

Beauty1010 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:44:
Eigenlijk maar 1 scenario. Die via de HEOS app. Ik gebruik Airplay eigenlijk niet i.c.m. Tidal.
iPad heeft ook geen ldac voor zover ik kan googlen.

Ik begrijp gewoon niet waarom je Heos gebruikt voor Tidal.

Pak een ldac device met Tidal en een ldac compatible koptelefoon en laat de rest buiten beschouwing denk ik dan...

• Beauty1010
@ CPM dank voor het meedenken

Waarom via HEOS? HEOS is niet het doel maar een middel. De reden is dat ik met de beperkte kennis die ik heb dacht dat direct vanuit internet een hogere kwaliteit geeft dan via Airplay. Klopt dat beeld niet dan?

Jouw gedachte van 'neem een LDAC device etc....' is geen vreemde ware het niet ik ten eerste geen device heb met standaard de Sony LDAC codec en/of ook niet de bredere ATPX HD codec, plus dat het liefst beide codecs ter beschikking heb. Wil ik iets dan zal ik dus iets moeten aanschaffen, en dat is wat ik nu aan het onderzoeken ben.

Waarom beide codecs? Omdat voor zover ik het gelezen heb beide nog in ontwikkeling zijn en er veel kan via toekomstige updates. De koptelefoon die ik in gedachte heb kan beide aan.

Gr Michel

• CPM
  • Niet online

CPM

Beauty1010 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:09:
@ CPM dank voor het meedenken

Waarom via HEOS? HEOS is niet het doel maar een middel. De reden is dat ik met de beperkte kennis die ik heb dacht dat direct vanuit internet een hogere kwaliteit geeft dan via Airplay. Klopt dat beeld niet dan?

Jouw gedachte van 'neem een LDAC device etc....' is geen vreemde ware het niet ik ten eerste geen device heb met standaard de Sony LDAC codec en/of ook niet de bredere ATPX HD codec, plus dat het liefst beide codecs ter beschikking heb. Wil ik iets dan zal ik dus iets moeten aanschaffen, en dat is wat ik nu aan het onderzoeken ben.

Waarom beide codecs? Omdat voor zover ik het gelezen heb beide nog in ontwikkeling zijn en er veel kan via toekomstige updates. De koptelefoon die ik in gedachte heb kan beide aan.

Gr Michel
Oke ik begrijp je. Kon het gewoon niet plaatsen in een Denon topic waar je in mijn ogen vraagt om een aankoop advies voor een BT koptelefoon met een X aantal eisen.

Ik vraag mij af of het überhaupt mogelijk is om de BT module van een Denon d.m.v. software updates of firmware te voorzien van de gevraagde codes.

In mijn ogen is de Heos app een springplank tussen Tidal en de Denon waarbij de Denon rechtstreeks zijn data ophaalt van internet.

Wil je een draadloze koptelefoon gebruiken dan zou ik die gewoon rechtstreeks aan het Tidal device koppelen en waarbij je voor zowel verzender als ontvanger rekening houdt met de codec ondersteuning die de hoogste kwaliteit bieden op BT gebied.

• Beauty1010
Ben eruit, op zich eenvoudig, toch via de pre outs. Iedereen die het betreft, dank voor het meedenken.

Gr Michel

• Dirk.be
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-05 10:07
Ik had een usb-stick in gebruik met diverse mappen mooi alfabetisch geordend. Na een tijd nieuwe mappen met muziek toegevoegd maar deze staan nu alle onderaan, niks meer alfabetisch. Iemand hier enige info over?

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:49
Hey, Ik ben van spotify naar tidal gegaan.
In de spotify app kon ik kiezen of ik op mobiel of de denon wilde afspelen, in tidal app zie ik alleen mobiel.
ja, via heos lukt het wel maar is erg basaal vergeleken met de tidal app.
Mis ik nog een instelling? of werkt tidal alleen op deze manier?

• ikbenben
Dirk.be schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:27:
Ik had een usb-stick in gebruik met diverse mappen mooi alfabetisch geordend. Na een tijd nieuwe mappen met muziek toegevoegd maar deze staan nu alle onderaan, niks meer alfabetisch. Iemand hier enige info over?
http://www.anerty.net/software/file/DriveSort/ ;)

Deze gebruik ik ook voor mijn usb-stick die ik in de auto heb zitten, daar heb ik net hetzelfde probleem anders.

• ACDSL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:42
copyer schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 06:31:
Hey, Ik ben van spotify naar tidal gegaan.
In de spotify app kon ik kiezen of ik op mobiel of de denon wilde afspelen, in tidal app zie ik alleen mobiel.
ja, via heos lukt het wel maar is erg basaal vergeleken met de tidal app.
Mis ik nog een instelling? of werkt tidal alleen op deze manier?
Hier ook Tidal i.c.m. een X3700H. Direct verbinden met de receiver vanuit de Tidal app is inderdaad niet mogelijk. De HEOS implementatie werkt op zich, maar mist een hoop functies (o.a. geen track radio).

Je hebt 2 opties:

- Gebruik een app als BubbleUPnP en de Tidal integratie daarvan om via UPnP rechtstreeks met de Denon te verbinden. Mijn ervaring is dat dit op zich werkt, maar de app-ervaring is wat minder dan de native Tidal app.
- Sluit een externe streamer aan op je Denon en selecteer die in de Tidal app. Meest bekende zijn natuurlijk de Bluesounds, maar nogal duur. Heb zelf een tweedehands Chromecast Audio aangesloten via mini-SPDIF kabel op een optische ingang van de receiver. Zo maak ik gebruik van de DAC van de Denon en kan ik de CC Audio altijd selecteren in de Tidal app.

In beide gevallen kun je geen Tidal Master / MQA kwaliteit uitsturen. Vind ik zelf geen probleem, maar misschien toch de moeite waard om te vermelden.

[Voor 10% gewijzigd door ACDSL op 03-02-2023 08:15]

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:49
ACDSL schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:12:
[...]

Hier ook Tidal i.c.m. een X3700H. Direct verbinden met de receiver vanuit de Tidal app is inderdaad niet mogelijk. De HEOS implementatie werkt op zich, maar mist een hoop functies (o.a. geen track radio).

Je hebt 2 opties:

- Gebruik een app als BubbleUPnP en de Tidal integratie daarvan om via UPnP rechtstreeks met de Denon te verbinden. Mijn ervaring is dat dit op zich werkt, maar de app-ervaring is wat minder dan de native Tidal app.
- Sluit een externe streamer aan op je Denon en selecteer die in de Tidal app. Meest bekende zijn natuurlijk de Bluesounds, maar nogal duur. Heb zelf een tweedehands Chromecast Audio aangesloten via mini-SPDIF kabel op een optische ingang van de receiver. Zo maak ik gebruik van de DAC van de Denon en kan ik de CC Audio altijd selecteren in de Tidal app.

In beide gevallen kun je geen Tidal Master / MQA kwaliteit uitsturen. Vind ik zelf geen probleem, maar misschien toch de moeite waard om te vermelden.
Ah dat scks, dat doet spoti dus wat beter.. hier op een x3500h..
Voor mij is het 'er een beetje bij', kan ik andere genre's of artiesten uitproberen, waar je anders nooit van hoort enzo..

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 21:54
ACDSL schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:12:
[...]

Je hebt 2 opties:

Hier 'schrik' ik toch wel van dat een Tidal niet zo goed kan werken op een dure Denon receiver als dat Spotify doet.
Hier staat een goedkope tweedehands Denon die alleen Bluetooth doet waardoor ik een Raspberry Pi heb geconfigureerd met een Hifiberry.
Software van de hifiberry aangepast zodat er ook Tidal op kan (staat gewoon op Github hoe je dit kan doen).

Dit vind ik al houtje touwtje maar juist direct streamen naar een Denon receiver leek mij zoveel handiger dan weer een extra apparaat die stroom gebruikt (ook als is het maar een paar Watt).

Ik ben nog in de markt voor een X1700H vanwege HDMI 2.1 en andere toeters en bellen maar de Hifiberry kan ik nog tijden blijven gebruiken als ik het zo lees.

PSN: dixeN1337

• Propheticus
copyer schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 09:39:
[...]

Ah dat scks, dat doet spoti dus wat beter.. hier op een x3500h..
Voor mij is het 'er een beetje bij', kan ik andere genre's of artiesten uitproberen, waar je anders nooit van hoort enzo..
Ligt ook aan Denon die ervoor heeft gekozen (of waar door Spotify goed is gelobbyd) om de receiver uit te rusten met Spotify connect maar niet met Tidal connect.
Wellicht rekent Tidal ook een fee om de connect SDK te (mogen) implementeren, waar Spotify je gratis certificeert.
Daarnaast kan je Spotify connect relatief makkelijk toevoegen aan je product door te werken met 'platform providers' welke bluetooth en/of wifi modules verkopen met geïntegreerde connect functionaliteit.

Dus de afweging voor Denon, met als doelgroep 'doorsnee' home audio/home theatre, is dan: Wegen de license fees en ontwikkelkosten voor het toevoegen van een streamingdienst met relatief beperkt marktaandeel welke ook nog eens buiten de primaire doelgroep valt op tegen de baten. Tidal richt zich meer op (zelf verkozen) audiofielen en Hi-Res, is dit een doelgroep die überhaupt vaak een Denon receiver overweegt?

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:50
Ik heb een vraagje ivm mijn Denon X1300w:

Hierop heb ik een 5.1 systeem aangesloten (woonkamer) , én via de surround back aansluitingen een tweede paar luidsprekers in de keuken (Zone 2).

Werkt allemaal prima.

Nu zou ik naar Atmos willen uitbreiden (vooral omdat het misschien kan en ik dit eens zou willen testen), maar de Zone 2 in de keuken willen behouden.

Volgens de handleiding moet ik kiezen: ofwel 5.1 + zone 2 ofwel 7.1 (atmos).

Maar als ik nu een extra versterker zou aansluiten op de zone 2 pre-out, en deze de keuken speakers zou voeden. Kan ik dan toch atmos in de woonkamer verkrijgen of gaat dit toch niet werken?

De handleiding is hier niet duidelijk in, iemand die me uitsluitsel kan geven?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zone 2 is zone 2. Intern is dat voor versterking en dan eindversterking, of bypass van de eindversterking als je de pre outs gebruikt. Dus je redenatie is leuk, maar gaat niet werken. Je hebt 7.1 kanalen die je aan kunt sturen en daar houdt het mee op.

Wat je natuurlijk zou kunnen doen is simpelweg de twee speakers in de keuken ook op de fronts aansluiten. Niet ideaal maar gaat wel gewoon werken, zeker voor stereo. Dat moet je dan wel pas doen na het inregelen met audyssey, anders krijg je hele rare effecten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Millert
Dan kan je in de keuken meegenieten als je een film aan het kijken bent in de woonkamer :+ .

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40
@jastas Zoals je merkt kan dit dus niet. Ik zou persoonlijk voor de keuken een eigen (goedkopere) stereo versterker/receiver aansluiten. Dat maakt de bediening ook eenvoudiger.

[Voor 12% gewijzigd door jongetje op 07-02-2023 14:20]

• nero355

nero355

jongetje schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 14:20:
@jastas Zoals je merkt kan dit dus niet. Ik zou persoonlijk voor de keuken een eigen (goedkopere) stereo versterker/receiver aansluiten. Dat maakt de bediening ook eenvoudiger.
Ik ben dol op oude stereo torens hergebruiken voor dat soort dingen! :)

Input via AUX dan wel Optical/COAX Input en gaan met die banaan! :Y)

• The Eagle

The Eagle

nero355 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:26:
[...]

Ik ben dol op oude stereo torens hergebruiken voor dat soort dingen! :)

Input via AUX dan wel Optical/COAX Input en gaan met die banaan! :Y)
:Y

Alleen had ik vroeger geen Denon, dus da's offtopic :P
Anyhow, multiroom is leuk maar liever gewoon een leuke installatie per kamer. Analoge tuner en streamertje met spotify er bij en klaar. Ik ben zelf toch maar in 1 kamer tegenlijk :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hveener
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-03 12:07
Hallo ik heb een vraag ben in het bezit van een Denon avr-x1400h.
Nu wil ik een platenspeler aansluiten deze heb ik aangesloten met een nieuwe pre amp omdat mijn platenspeler geen voorversterker heeft.
Nu heb ik geen phone ingang wel een audio in van de dvd speler of media speler maar ik krijg geen geluid.
Heeft iemand nog een tip.

• The Eagle

The Eagle

Je toverwoord is input assignment. Zie je boekje, je moet die analoge ingang nog aan je bron toewijzen :)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Ik heb een denon x2700h en merk nu dat het geluid ineens zo'n 14dB zachter is. Dit geldt (bijna zeker) voor alle inputs. Volume-instelling en input-level zijn ongewijzigd tov gisteren.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Ik heb het al eens eerder gehad, maar dat was een dag of wat later weer ineens uit zichzelf opgelost.

Nvm... Geluid bleek via TV te gaan :X

[Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 23-02-2023 21:11]

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:19
Twee losstaande vragen maar wel beide m.b.t. Denon.

Ik heb sinds een paar jaar een uitvoering: Denon AVR-X1400H Zwart + uitvoering: Q Acoustics 3020 (Matzwart) in de woonkamer staan. Afgelopen december verhuisd en vond bij de verhuizing die Audissey microfoon in de doos, waarmee je het geluid zou kalibreren.
  • Iemand ervaring of dat nou echt nut heeft? Bij een Atmos opstelling kan ik het me nog voorstellen, maar bij mijn "simpele" 2.0 set?
Tweede vraag is m.b.t. uitvoering: Denon Home 150 Zwart.
Voorheen hadden we een open keuken en in ons nieuwe appartement een gesloten keuken. Speel momenteel in de keuken muziek af via bluetooth --> JBL Flip speakertje. Zit te kijken naar een Denon Home 150 (2e hands) zodat ik nu eens eindelijk een 2e zone kan inrichten.
  • Ik luister vaak naar radio; kan ik met die drie touch-toetsen op de Home 150 direkt mijn favoriete stations starten? Ik las in een review hier op tweakers dat je muziek per se met de app moet starten, maar waarom zitten die toetsen er dan?
Bonusvraag: gaat bij het luisteren via zo'n Home 150 ook de X1400H aan? Of kan die "standalone" spelen?

Dank alvast! :)

[Voor 4% gewijzigd door Malfoi op 06-03-2023 11:22]

www.flickr.com/malvlex

• Millert
@Malfoi Ik zou de Audyssey kalibratie zeker een kans geven. Ook ervan uitgaande dat de akoestiek waarschijnlijk ruimte laat voor verbetering. Ik heb met verschillende Denon receivers en speaker opstellingen altijd de voorkeur gegeven aan het geluid met ruimtecorrectie. Als het resultaat niet bevalt kan je het eenvoudig weer uitschakelen. Vergelijken is eenvoudig, simpelweg wisselen tussen de geluidsmodus stereo en (pure) direct.
Een Home 150 kan uiteraard standalone spelen. Je vraag over de knoppen kan ik niet beantwoorden.

• Malfoi
Millert schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:40:
@Malfoi Ik zou de Audyssey kalibratie zeker een kans geven. Ook ervan uitgaande dat de akoestiek waarschijnlijk ruimte laat voor verbetering. Ik heb met verschillende Denon receivers en speaker opstellingen altijd de voorkeur gegeven aan het geluid met ruimtecorrectie. Als het resultaat niet bevalt kan je het eenvoudig weer uitschakelen. Vergelijken is eenvoudig, simpelweg wisselen tussen de geluidsmodus stereo en (pure) direct.
Een Home 150 kan uiteraard standalone spelen. Je vraag over de knoppen kan ik niet beantwoorden.
Dankje Millert, ik ga het dan gewoon eens uitproberen. :)

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Comp User
Voorheen hadden we een open keuken en in ons nieuwe appartement een gesloten keuken. Speel momenteel in de keuken muziek af via bluetooth --> JBL Flip speakertje. Zit te kijken naar een Denon Home 150 (2e hands) zodat ik nu eens eindelijk een 2e zone kan inrichten.
Ik luister vaak naar radio; kan ik met die drie touch-toetsen op de Home 150 direkt mijn favoriete stations starten? Ik las in een review hier op tweakers dat je muziek per se met de app moet starten, maar waarom zitten die toetsen er dan?.
product: Denon Home 150.

Mogelijk word je hier nog wat wijzer van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Malfoi Ik zou lekker die BT speaker in de keuken laten. Zone2 is leuk, maar per saldo heb je dan wel die energievreter die receiver heet vrijwel de hele dag aan staan ;) Bovendien soms best lastig met configureren, kabels trekken etc.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Millert
@The Eagle
Een Denon Home 150 is een WiFi speaker en heeft enkel een stroomaansluiting nodig en kan volledig standalone gebruikt worden. Je kunt deze in Heos aan een zone toekennen en eventueel samen laten spelen met je Denon receiver. De zone2 functionaliteit van de X1400H staat hier los van en is inderdaad bedoeld voor bekabelde passieve speakers.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat snap ik ja, maar als hij aangeeft dat ie wat met zone 2 wil spelen op zijn receiver staat die receiver alsnog aan, hoe je het ook wendt of keert ;)
Anders kan ie net zo goed een wifi speaker kopen, want zonder receiver geen zone 2. Enige wat ie er dan op vooruit zou gaan is ipv oplaadbare BT speaker een wifi speaker met voeding. Die toevallig ook zone2 kan doen, maar dan alleen als je hem icm de reciever gebruikt (en zone 1 dus ook aan staat).
Immers, zone 2 zul je nooit zonder zone 1 gebruiken met receiver. Doe je dat wel kun je die 150 net zo goed direct aansturen in de keuken, hoeft de receiver niet voor aan ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Propheticus
@The Eagle "een 2e zone" is niet per sé hetzelfde als Zone 2 op de receiver gebruiken.
In de HEOS app maak je zones aan. Hier kan Malfoi dus een 2e zone voor de keuken configureren en daar de Home 150 aan toewijzen. Die 2e zone kan prima aan zonder de receiver aan.

Dit is was Millert ook al zegt.

• The Eagle

The Eagle

Ah zo, dan snap ik hem (en heb ik de vraag verkeerd geïnterpreteerd) :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malfoi
Millert schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:40:
Heb gisteren Audissey laten lopen en man, wat een verschil! Had ik dit maar eerder gedaan!

Enige minpunt, voorheen woonde ik in een goed geïsoleerd souterrain-apartement waar ik het volume flink hoog kon zetten bij muziek en films. Nu woon ik in een slecht geïsoleerd apartement met buren boven, onder en naast me dus kan ik niet echt van het goede geluid op een beetje respectabel volume genieten. :(

@Millert, @The Eagle, @Propheticus
Ik had inderdaad de wens om in de keuken een speaker te plaatsen die met "één druk op de knop" mijn preset begint af te spelen (in dit geval radio) en mocht ik dat willen ook iets anders kan afspelen.

In de huidige situatie moet ik dus eerst op mijn telefoon bluetooth aanzetten, wachten op de connectie met de speaker, radio starten op telefoon. En idd van tijd tot tijd die BT speaker opladen.

Heb nog een "gewone" internetradio overwogen (woon in Duitsland en NL radio luisteren gaat dus niet via FM/DAB). Maar toen dacht ik, waarom geen Denon Home 150, die kan ik dan als Zone 2 instellen en verplaatsen als ik dat wil (balkon, slaapkamer, werkkamer) als ik daar behoefte aan heb.

Maar misschien denk ik verkeerd en is mijn "keuze" voor die Home 150 niet juist.

[Voor 46% gewijzigd door Malfoi op 08-03-2023 10:51]

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malfoi
Millert schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:46:
@The Eagle
Een Denon Home 150 is een WiFi speaker en heeft enkel een stroomaansluiting nodig en kan volledig standalone gebruikt worden. Je kunt deze in Heos aan een zone toekennen en eventueel samen laten spelen met je Denon receiver. De zone2 functionaliteit van de X1400H staat hier los van en is inderdaad bedoeld voor bekabelde passieve speakers.
Dit wist ik trouwens niet. Dacht dat die Zone 2 in de app and Zone 2 op de receiver dezelfde dingen waren.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Millert
@Malfoi Een Denon Home 150 kan je overal plaatsen waar je een stroompunt hebt en binnen het bereik bent van je wifi netwerk. De muziek start je via de HEOS app (wifi), bluetooth, airplay of met de quickselect knoppen op de bovenzijde. De toegevoegde waarde van de Denon Home lijn, tov andere wifi/bluetooth speakers, is dat je deze kunt opnemen in het HEOS multiroom systeem. Je kunt in de HEOS app meerdere zones, bijv. woonkamer, keuken en het terras buiten, configureren en besturen. De zone2 functionaliteit van de Denon receiver is wellicht wat verwarrend, maar betreft dus het aansturen van een tweede set bedrade passieve speakers die je onafhankelijk kunt gebruiken (mogelijk enkele beperkingen).

[Voor 4% gewijzigd door Millert op 08-03-2023 10:59]

• Malfoi
Millert schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:58:
@Malfoi Een Denon Home 150 kan je overal plaatsen waar je een stroompunt hebt en binnen het bereik bent van je wifi netwerk. De muziek start je via de HEOS app (wifi), bluetooth, airplay of met de quickselect knoppen op de bovenzijde. De toegevoegde waarde van de Denon Home lijn, tov andere wifi/bluetooth speakers, is dat je deze kunt opnemen in het HEOS multiroom systeem. Je kunt in de HEOS app meerdere zones, bijv. woonkamer, keuken en het terras buiten, configureren en besturen.
Precies naar deze informatie ben ik op zoek. Dan ga ik dus toch voor de Home 150 (gelukkig is mijn verjaardag binnenkort, heb ik wat voor op mijn verlanglijst :P )
De zone2 functionaliteit van de Denon receiver is wellicht wat verwarrend, maar betreft dus het aansturen van een tweede set bedrade passieve speakers die je onafhankelijk kunt gebruiken (mogelijk enkele beperkingen).
Oké dit vind ik dus inderdaad verwarrend.
Wat is de usecase van deze Zone 2, dat ontgaat me een beetje? Waarom zou ik draden naar bijv. de zolder leggen om daar dan twee passieve speakers te plaatsen? Dan kan ik toch ook gewoon een actieve WiFi speaker gebruiken?
Of gaat het dan om het voordeel van de geluidskwaliteit die de X1400H (of andere versterker) je biedt?

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
Malfoi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:23:
Wat is de usecase van deze Zone 2, dat ontgaat me een beetje?
Twee kamers naast elkaar, of twee 'zones' in één (grote/deels gepartitioneerde) kamer om apart te gebruiken.

Zelf heb ik het ook niet. Mijn AVR-X2700H heeft 7 kanalen, en die heb ik ook allemaal hard nodig voor een enkele zone (5.1.2-opstelling). :+

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wardjj
  • Laatst online: 19:44
Malfoi schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:23:
[...]
Oké dit vind ik dus inderdaad verwarrend.
Wat is de usecase van deze Zone 2, dat ontgaat me een beetje? Waarom zou ik draden naar bijv. de zolder leggen om daar dan twee passieve speakers te plaatsen? Dan kan ik toch ook gewoon een actieve WiFi speaker gebruiken?
Of gaat het dan om het voordeel van de geluidskwaliteit die de X1400H (of andere versterker) je biedt?
Ik gebruik zone 1 voor de 5.1 set bij de TV in de voorkamer, en zone 2 voor twee zuilen in de achterkamer/keuken; zo heb ik maar één versterker nodig voor het aansturen van meerdere sets speakers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Malfoi
wardjj schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Ik gebruik zone 1 voor de 5.1 set bij de TV in de voorkamer, en zone 2 voor twee zuilen in de achterkamer/keuken; zo heb ik maar één versterker nodig voor het aansturen van meerdere sets speakers.
Oh ja natuurlijk - oké daar had ik even niet aan gedacht, aan zo'n setup. Thnx!

www.flickr.com/malvlex

Pagina: 1 ... 93 94 95 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee