Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanSr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-04-2024
(jarig!)
Ik worstel met een Denon AVR-X2100W.
Een aantal zaken heb ik al voor elkaar.
Wat niet lukt is "Bestanden die op een PC en NAS zijn opgeslagen, afspelen."

Daarvoor moet je op de ONLINE MUSIC knop drukken op de afstandsbediening en met CH/Page zou je dan uit een lijstje moet kunnen kiezen, begrijp ik.

Als ik op die Online Music knop druk gebeurt er niets, ik krijg "Favorites" op het display van de Denon, verder gebeurt er gebeurt niets.

Op mijn Mac staan diverse films in een map, met Infuse kan ik de hele bibliotheek op mijn NAS afdraaien.

Uiteraard zit de Denon (bekabeld) op het netwerk, is daar ook zichtbaar.

Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-06 14:36
JanSr schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:58:
Ik worstel met een Denon AVR-X2100W.
Een aantal zaken heb ik al voor elkaar.
Wat niet lukt is "Bestanden die op een PC en NAS zijn opgeslagen, afspelen."

Daarvoor moet je op de ONLINE MUSIC knop drukken op de afstandsbediening en met CH/Page zou je dan uit een lijstje moet kunnen kiezen, begrijp ik.

Als ik op die Online Music knop druk gebeurt er niets, ik krijg "Favorites" op het display van de Denon, verder gebeurt er gebeurt niets.

Op mijn Mac staan diverse films in een map, met Infuse kan ik de hele bibliotheek op mijn NAS afdraaien.

Uiteraard zit de Denon (bekabeld) op het netwerk, is daar ook zichtbaar.

Wie weet raad?
Bij mij verschijnt m'n NAS als Media Server wanneer ik op Online Music druk. Nu weet ik alleen niet meer of het onder Favorites verscheen of dat ik Favorites nogmaals moest indrukken.
https://manuals.denon.com/avrx2100w/eu/en/GFNFSYtormgerw.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 18:46

smv

Anoniem: 91634 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:05:
Maar wel met HDMI 2.1 bug en maar 1 ingang die geschikt is voor 8k of 4k 120fps. Als net over 2 a 3 maanden de opvolger uit komt dan wacht ik liever daar eerst op.
Weet je zeker, dat de nieuwe versies nog steeds de bug hebben?
Ben namelijk ook aan orienteren, maar ze hebben allemaal dit jaar of vorig jaar geen nieuwe uitgebracht. Ik wil wel graag 1 hebben waar de bug niet in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:02
smv schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:16:
[...]
In theorie zijn alle modellen die sinds mei vorig jaar de fabriek verlaten vrij van de HDMI 2.1 bug. Betere check is echter het serienummer omdat je niet weet hoe lang een receiver al op de plank staat bij een importeur of winkel.
....Only Denon models listed below with serial numbers below xxxxxxx70000 are impacted by the HDMI incompatibility issue...
Bron:
https://www.denon.com/en-us/hdmiadapter

Denon AVR-X1700 heeft deze bug nooit gehad en heeft in plaats van één drie HDMI 2.1 ingangen (40 Gbps). Dat is ook een optie mits je niets geeft om de andere opties van de AVC-X3700 zoals meer ingangen, betere Room EQ, display van twee regels, et cetera.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

smv schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:16:
[...]

Ben namelijk ook aan orienteren, maar ze hebben allemaal dit jaar of vorig jaar geen nieuwe uitgebracht. Ik wil wel graag 1 hebben waar de bug niet in zit.
Ik heb een paar maanden geleden een S960H gekocht waarbij je aan de hand van het serienummer kon zien dat deze fabrieksaf al een oplossing hadden voor de bug. Twijfel even of dit ook op de doos stond vermeld als extra mededeling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smv
  • Laatst online: 30-05 18:46

smv

FeaR schreef op maandag 27 juni 2022 @ 14:23:
[...]

In theorie zijn alle modellen die sinds mei vorig jaar de fabriek verlaten vrij van de HDMI 2.1 bug. Betere check is echter het serienummer omdat je niet weet hoe lang een receiver al op de plank staat bij een importeur of winkel.

[...]

Bron:
https://www.denon.com/en-us/hdmiadapter

Denon AVR-X1700 heeft deze bug nooit gehad en heeft in plaats van één drie HDMI 2.1 ingangen (40 Gbps). Dat is ook een optie mits je niets geeft om de andere opties van de AVC-X3700 zoals meer ingangen, betere Room EQ, display van twee regels, et cetera.
Ik moet nog even tijd maken en de 3 Denon's voor mezelf in Excel naast elkaar zetten, zodat ik kan zien wat nu het verschil is. Dat is me via de website nou niet echt duidelijk geworden. Uit eindelijk wil ik dat mijn PS5 er gewoon goed op werkt en dat de versterker ook goed 4k voor nu met alles doorgeeft.

Dank je wel zover :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nog een kleine toevoeging:

"Denon has tweaked the serial number of the new models: numbers that end with serial numbers from 70001 onwards should be bug-free, as they will have been manufactured after May 2021 and boast the upgraded HDMI 2.1 chip."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:17
smv schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Ik moet nog even tijd maken en de 3 Denon's voor mezelf in Excel naast elkaar zetten, zodat ik kan zien wat nu het verschil is. Dat is me via de website nou niet echt duidelijk geworden. Uit eindelijk wil ik dat mijn PS5 er gewoon goed op werkt en dat de versterker ook goed 4k voor nu met alles doorgeeft.

Dank je wel zover :-)
De volgende site laat je gemakkelijk twee receivers met elkaar vergelijken.

https://www.zkelectronics...-x2700h/denon-avr-x1700h/

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanSr
  • Laatst online: 21-04-2024
(jarig!)
Wardjinn schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:59:
[...]

Bij mij verschijnt m'n NAS als Media Server wanneer ik op Online Music druk. Nu weet ik alleen niet meer of het onder Favorites verscheen of dat ik Favorites nogmaals moest indrukken.
https://manuals.denon.com/avrx2100w/eu/en/GFNFSYtormgerw.php
Inmiddels gelukt. Maar ik krijg alleen geluid geen video. Video bestanden schijnt het ding niet aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JanSr schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:31:
[...]
Inmiddels gelukt. Maar ik krijg alleen geluid geen video. Video bestanden schijnt het ding niet aan te kunnen.
Sony had ooit enkele receivers die iets met beeld konden maar over het algemeen zijn receivers voor audio en niet video. Staat ook netjes vermeldt in de handleiding welke formaten ondersteunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wardjinn
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-06 14:36
[...]

Dat klopt. Voor video gebruik ik zelf een Nvidia Shield Pro met daarop Kodi geinstalleerd. Werkt prima!
Je hebt op de Playstore 2 android apps: DS Audio en DS Video. Hiermee stream je audio of video naar bv tablet/telefoon. Weet niet of je daar iets aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:40
Grolsch schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:59:
M'n kameraad heeft ook een DENON / HEOS installatie.

Ik ben er nu al wel 5 x geweest, maar elke keer "rare" problemen.

Nu liep ineens het geluid niet meer synchroon.

Hij heeft:

1 x HEOS Homecinema sound bar
2 x zo'n losse box.

Hij heeft dan een "groep" waar die 3 apparaten in zitten, en dan zit er een vertraging in van +- 5 seconden.

Als ik die soundbar uit die groep haal gaat het wel goed.

Ik heb verder geen ervaring met DENON/HEOS, wel met Sonos bijvoorbeeld, en daar heb ik nooit zulke gekke problemen mee :?

Iemand misschien de gouden tip?

Hij heeft een TV die via HDMI ARC is aangesloten en een CAIWAY kastje dat is aangesloten op HDMI IN.
Heeft iemand hier nog een mening over, of een idee hoe dit op te lossen is :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Zijn er mensen met een Denon receiver, Audyssey XT32 en twee subwoofers die het volgende herkennen. Ik heb tijdelijk een tweede subwoofer in huis om vast te stellen of deze in onze woonkamer van meerwaarde kan zijn. Nu heb ik de tweede subwoofer op verschillende locaties geplaatst en Audyssey zijn meting laten uitvoeren en de distance/afstand die hij bij de resultaten laat zien voor subwoofer 2 is oftewel 0 oftewel precies gelijk aan die van subwoofer 1. Ik verwacht hier eigenlijk twee verschillende waardes en in ieder geval geen 0. Ook de levels zijn gelijk, dit zou wel heel toevallig zijn. Hier lijkt mij iets niet goed te gaan.

*Ik gebruik een Denon AVR-X3400.

[ Voor 10% gewijzigd door Millert op 29-06-2022 11:25 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:00
[...]

Ik weet niet welke tv je hebt. Maar ik gebruik de tv als media player om bestanden af te spelen vanaf de NAS. En als het bestanden met DTS-HD of Dolby true HD zijn, een aparte mediaplayer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:11
Millert schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:06:
Zijn er mensen met een Denon receiver, Audyssey XT32 en twee subwoofers die het volgende herkennen. Ik heb tijdelijk een tweede subwoofer in huis om vast te stellen of deze in onze woonkamer van meerwaarde kan zijn. Nu heb ik de tweede subwoofer op verschillende locaties geplaatst en Audyssey zijn meting laten uitvoeren en de distance/afstand die hij bij de resultaten laat zien voor subwoofer 2 is oftewel 0 oftewel precies gelijk aan die van subwoofer 1. Ik verwacht hier eigenlijk twee verschillende waardes en in ieder geval geen 0. Gaat er hier iets verkeerd?
Niet alle (Denon) AVRs met 2 subwoofer aansluitingen hebben ook daadwerkelijk 2 aparte verwerkingskanalen voor subwoofers. Het kan dus zijn dat beide subwoofers een kopie van hetzelfde signaal krijgen en tegelijk gemeten (en gecorrigeerd) worden.

edit: zie een paar posts terug dat het gaat om een AVR-X3400. Die zou wel "Subwoofer uit: 2 (independent)" hebben, dus bovenstaande opmerking is het blijkbaar niet....

[ Voor 8% gewijzigd door Propheticus op 29-06-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Propheticus Het gaat in deze om een X3400H met Sub EQ HT. Wat er volgens mij op neer komt dat per subwoofer het level en delay worden ingesteld en ze vervolgens als één worden ge-EQ'd. Daarom dat ik de waarde voor de afstand (delay) vreemd vind.

Edit: Voor de volledigheid had ik beter het model Denon erbij vermeld :+ .
Audyssey Sub EQ HT™ makes the integration of dual subwoofers seamless by first compensating for any level and delay differences between the two subwoofers and then applying Audyssey MultEQ® XT32 to both subwoofers together.

[ Voor 7% gewijzigd door Millert op 29-06-2022 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Ik heb de mogelijke oorzaak gevonden (reactie op AVS Forum). De subwoofer die achter tegen de muur staat is verbonden via een SVS Wireless adapter. De tweede subwoofer staat voor tegen de muur en is verbonden met een subwoofer kabel. De afstanden die ik terug krijg liggen meer dan 8 meter uit elkaar, dit naast het gegeven dat de afstand van subwoofer 2 op nul terug komt. Wanneer ik de afstand wil aanpassen krijg ik een melding dat de afstanden niet meer dan 8 meter uit elkaar mogen liggen. Mogelijk zorgt de extra delay van de Wireless adapter er voor dat het verschil in delay tussen beide subwoofers te groot wordt voor Audyssey om te corrigeren. Dus oftewel sluit ik beide bekabeld aan oftewel beide met een Wireless adapter. Om dit met zekerheid vast te stellen kan ik beide subwoofers nog apart meten om de afstand te bekijken die dan terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:46
Ik ben al een tijdje opzoek naar een oplossing voor het volgende euvel maar kom niet verder. Hier maar eens proberen.

Ik gebruik een AVR-2313 naar volle tevredenheid. Ik merk dat mijn volume instellingen verschuiven. Normaal wissel ik volume met of een AVR-app op mijn telefoon of via de a.b. van Ziggo. Beiden werken redelijk straight forward. Maar als ik Spotify laat streamen naar mijn Denon en ik gebruik de slider in Spotify dan lijkt het scheef te gaan lopen. Ik gebruik Spotify middels een Chromecast maar óók de de ingebouwde module in de Denon. Wat ik dan merk is dat mijn versterker bij bijv. tv kijken veel harder moet om eenzelfde volume als bijv. gisteren te krijgen. En hou hoger de waarde in de Denon een 'normaal' wordt des te minder hij lijkt te versterken. Ik hoop dat iemand het nog begrijpt want ik kan me voorstellen dat het een beetje gek klinkt. Maar wie weet, alle hulp is welkom ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Laatst online: 08:51

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@JimmyNL, je kan per source het volume corrigeren denk ik, de 2309 had dat ook al. Maar noteer je volume standen eens voor elke kanaal om te kijken of er echte zichtbare verschillen zijn.

Nu had ik met de 4520 (en ook de 8500) en spotify-connect dat het volume altijd naar 50% ging bij het starten, redelijk irritant zegmaar...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JimmyNL schreef op maandag 11 juli 2022 @ 16:19:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een oplossing voor het volgende euvel maar kom niet verder. Hier maar eens proberen.

Ik gebruik een AVR-2313 naar volle tevredenheid. Ik merk dat mijn volume instellingen verschuiven. Normaal wissel ik volume met of een AVR-app op mijn telefoon of via de a.b. van Ziggo. Beiden werken redelijk straight forward. Maar als ik Spotify laat streamen naar mijn Denon en ik gebruik de slider in Spotify dan lijkt het scheef te gaan lopen. Ik gebruik Spotify middels een Chromecast maar óók de de ingebouwde module in de Denon. Wat ik dan merk is dat mijn versterker bij bijv. tv kijken veel harder moet om eenzelfde volume als bijv. gisteren te krijgen. En hou hoger de waarde in de Denon een 'normaal' wordt des te minder hij lijkt te versterken. Ik hoop dat iemand het nog begrijpt want ik kan me voorstellen dat het een beetje gek klinkt. Maar wie weet, alle hulp is welkom ;-).
Je toverwoord is referentievolume. Dat kun / moet je idd per source inregelen, check je boekje :)
Of het voor de ingebouwde spotify client ook kan weet ik niet. Wel voor alle aan te sluiten bronnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-06 01:53
@MDKlapwijk bij mij scheelde het ca 20 "punten" dat geluid van de tv zachter was dan cd / tuner etc.

@The Eagle & @MDKlapwijk bedoelen jullie niet dynamic volume?

Dat heb ik op stand "light" staan en moest ik idd per ingang instellen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De NL versie noemt het Bronniveau. Zie pagina 119: https://www.gebruikershan...dleiding-468576.html#pf5e . Stel je in per input.

[ Voor 38% gewijzigd door The Eagle op 12-07-2022 21:53 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@Comp User Je bent je ervan bewust dat Dynamic Volume compressie toepast? Deze functie vlakt het verschil tussen stil en luid af, om zo plotselinge verschillen in volume te voorkomen. Alleen is dit juist iets wat met een reden wordt toegepast door de producer/muzikant, denk bijvoorbeeld aan een schrikmoment in een film of een luide knal. Bij normaal gebruik zou ik deze uitgeschakeld laten, wellicht iets voor laat in de avond als je niemand wilt storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Ik zal er later nog wel even naar kijken - ook of ik het eea met bronniveau kan instellen - ik heb dat verschil tot op heden nog niet gemerkt en heb voorlopig nog niet echt tijd om het aan te passen, anders dan DV uit te schakelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 91634

CPM schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:49:
[...]

Doublepoint al eens benaderd voor een persoonlijke deal? Hadden laatst 10% korting op alles. Ik heb goede ervaringen met hen en ze hebben mij altijd scherpe prijs kunnen bieden.
THNX,

Uiteindelijk heb ik de 4700H gekocht bij Doublepoint,
Toch nog gekozen voor voor een seconddeal vanwege de 70 euro extra korting. Wat ik wel spannend vond.
Binnen gekomen en eerst het serienummer gecheckt. Is hoger dan 70001 of wel bug vrij.
Dat is mooi, als het een ouder model was geweest dan had ik hem direct terug gestuurd zonder de doos te openen.
Doos geopend, ik kan nergens sporen vinden dat de doos eerder open is geweest. Alle zegels zitten er ook nog op en alles is origineel verpakt. Geen idee wat dit second deal maakte bij Doublepoint.

Standaard Audyssey gedraaid in een 2.2 setup (fronts + 2 subs), en ik ben zeer tevreden over het geluid ter vergelijking oude Pionier sc2023 waarbij ik enkel maar 3 filters tot mijn beschikking had om de staande golven te corrigeren Nu ga ik nog even kijken hoe ik het veder kan tweaken. De app op de telefoon heb ik al, de app op de computer zal ik ook nog proberen.

En dat de 4700H veel stroom verbruikt vind ik ook wel mee vallen. Muziek in eco modus verbruikt zo 70 watt. Ter vergelijking mijn Pionier sc2023 wat een klasse D versterker is (wat veel zuiniger zou moeten zijn) zit het verbruik op 50 watt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 19-07-2022 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Afgelopen week bezig geweest met de Audyssey app en de ruimte opnieuw ingemeten. Tot mijn verbazing zie ik nu dat ik de crossovers van de speakers niet meer kan aanpassen. De gehele optie is gewoon weg uit het menu.
Iemand weet hoe dit kan en hoe ik dit weer terug kan krijgen? Lijkt me sterk dat ik nu elke aanpassing via de Audyssey app moet doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O82v_DMZz3yKHh7d4cQYRvqGjFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WuUXplsFZZk8fpnD0mc2LvD4.jpg?f=fotoalbum_large

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Laatst online: 09-06 02:19
Speakers, speaker config.
Zet je speakers op small en je kan de crossovers weer instellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wmnFQBlhEXca_afdSoKefg6ETk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6IgAQrctOxRIV8KDOoOGt6C.jpg?f=fotoalbum_large

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

kevinmastah2005 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:57:
Speakers, speaker config.
Zet je speakers op small en je kan de crossovers weer instellen
Nee dat had ik al gecontroleerd en is niet de oplossing. Mijn speakers staan allemaal op small. De crossovers zijn wel aan te passen in het menu van de receiver, maar nu dus ineens uit de webinterface weg.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Hier gewoon nog de crossover optie op mijn x4700h.
Er was paar dagen geleden een nieuwe firmware update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qh-OSDUl_hnZVv2XK_xr0JrDWvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LE8mi6G0NjNk7ouqqBFJZzDC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QmQF8q6vbND-wUsqnle4ZFRDi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKwfXpfQooD0QAmrLmy5jRmE.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk eens of er nieuwe firmware voor je receiver is.
Probeer dat eens.
Anders factory reset en opnieuw inmeten.

[ Voor 6% gewijzigd door kevinmastah2005 op 24-07-2022 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:45
Wie o wie heeft een Denon Home 250 en kan mij vertellen of je ook vanaf de box zelf de usb-in functie kan activeren? Dus simpelweg 'aan' en 'play' (van usb-stick)?

En is play altijd dezelfde volgorde bij usb of kan je bijvoorbeeld ook met een simpele druk op de knop de shuffle activeren?

Of werkt dit allemaal alleen maar via de Denon app?

(Ik wil graag zo weinig mogelijk telefoon etc gebruiken bij de speaker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Ik was de troste eigenaar van een Denon x2700h dab, maar sinds vanmiddag gaat hij niet meer aan.
Hij gaat heel even aan, zegt dan receiver en schiet daarna uit met een rood knipperende led.
Toestel is misschien net een jaar oud?

Ik vond in de handleiding dat er een aantal mogelijke oorzaken zijn, protection mode, als hij te heet is.
Maar dat was niet het geval. Hij was koud.

Verkeerde impedantie, lijkt me ook sterk, hij doet het al weken goed zo, of

Er is iets mis met het board.

Wat moet ik doen, terug naar de verkoper of meteen Denon bellen?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als het ding nog onder garantie valt, verkoper aanspreken en garantie claimen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:11
Als basale controle kun je nog even de speakerkabels bij de versterker losmaken en kijken of hij dan wel aan gaat/blijft.
Zo sluit je uit dat het probleem niet een kortsluiting ergens in de kabel of speaker is.

[ Voor 4% gewijzigd door Propheticus op 29-08-2022 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:58:
Ik was de troste eigenaar van een Denon x2700h dab, maar sinds vanmiddag gaat hij niet meer aan.
Hij gaat heel even aan, zegt dan receiver en schiet daarna uit met een rood knipperende led.
Toestel is misschien net een jaar oud?

Ik vond in de handleiding dat er een aantal mogelijke oorzaken zijn, protection mode, als hij te heet is.
Maar dat was niet het geval. Hij was koud.

Verkeerde impedantie, lijkt me ook sterk, hij doet het al weken goed zo, of

Er is iets mis met het board.

Wat moet ik doen, terug naar de verkoper of meteen Denon bellen?
je hebt zeker 2 jaar garantie
https://www.consuwijzer.n...kocht-maar-kapot/garantie
Dus gewoon terugbrengen naar je verkoper :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Nou..... ik ben eruit.

Nadat ik een beetje bijgekomen van de ellende, komt vrouwlief naar boven....

Ehh schatje, het kan zijn dat er een beetje water in de versterker is gekomen omdat ik de bloemen aan het verversen was....

Dus ik kijken en ja hoor, druppels op de plank onder de versterker.

Alles maar los getrokken en open gemaakt en gekeken of ik überhaupt nog iets kon vinden. Alles schoongemaakt en gewacht. En even gezogen, want er zat ook een halve kat in.

Na twee uur, plop. Weer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
Vlug die planten verplaatsen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 16:42
Ik ben sinds kort in het bezit van een avc-3700h en heb 2 dingen waar ik niet uitkom.
De 3700h zit met hdmi kabels tussen mijn panasonic tv van 2017 en nvidia shield tv van 2017.

Eerste probleem:
Sinds de 3700h ertussen zit kan ik nadat mijn shield tv uit de slaapstand is ontwaakt niet meer met de afstandbediening van mijn panasonic tv de shield tv bedienen. Maak ik de shield tv even spanningsloos en daarna weer opstarten, dan werkt de panasonic afstandbediening weer prima totdat de shield weer in slaapstand valt?
Voordat de denon ertussen zat kon ik met de panasonic afstandbediening altijd de shield tv bedienen.

Tweede probleem:
Ik stream met mijn tablet de viaplay F1 races naar mijn shield tv die het beeld (en geluid) via de denon doorgeeft aan mijn tv en dat werkt goed.
Echter ben ik geen fan van de huidige commentatoren en daarom gebruik ik de grand prix radio app op mijn smartphone om het geluid van olav mol te beluisteren.
Hoe krijg ik het geluid van de grand prix radio app ook op mijn denon reciever terwijl hij het beeld van mijn shield tv aan mijn tv doorgeeft, of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Eerste probleem lijkt me een HDMI CEC probleem, dat blijft altijd lastig.
Tweede probleem denk ik dat dat niet gaat, de Shield kan niet met 2 apps tegelijkertijd bezig zijn. Alhoewel..Viaplay heb je ook een app voor op je Shield.
Als je die app afspeelt en je streamt GP radio naar je Shield via bluetooth, zou dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
Lijkt me ook een probleem met HDMI CEC te zijn, zou dat met een shield tv pro 2019 beter zijn?

De shield tv hoeft niet met 2 apps tegelijk bezig zijn. Het gaat er meer om dat ik het beeld van de shield tv via de denon doorgeef aan de tv en meteen het geluid van de grand prix radio app op mijn smartphone op een of andere manier koppel met de denon (bekabeld of draadloos) en dat geluid over de boxen afspeel.
In principe moet de denon altijd het beeld van de shield tv (hdmi ingang 4) doorsluizen naar de tv ongeacht welke ingang ik op de denon kies. ( kan dat niet met de optie zone 2 of zoiets? )
Ik gebruik namelijk maar 1 hdmi ingang op de denon en dat is de shield tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:39
Hier een vergelijkbare situatie maar dan met F1-tv Pro, engels commentaar is prima maar voor de race ook liever GP-Radio, stream F1TV naar een chromecast-Ultra die is aangesloten op een HDMI poort van mijn Harman Kardon AVR 370.
De HK avr heeft de mogelijkheid om de HDMI poort in te stellen met een analoge ingang van de avr, dus de audio van GP Radio word via een tulp ingang aangeboden.
Weet niet of de Denon deze mogelijkheid heeft, zo niet kun je overwegen om de Shield op een HDMI poort van de TV aan te sluiten zodat je de Denon los kan gebruiken om GP Radio weer te geven.

Je eerste probleem lijkt inderdaad CEC dingetje te zijn, heb ik ook geen oplossing voor.

Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
jenk schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:27:
Lijkt me ook een probleem met HDMI CEC te zijn, zou dat met een shield tv pro 2019 beter zijn?

De shield tv hoeft niet met 2 apps tegelijk bezig zijn. Het gaat er meer om dat ik het beeld van de shield tv via de denon doorgeef aan de tv en meteen het geluid van de grand prix radio app op mijn smartphone op een of andere manier koppel met de denon (bekabeld of draadloos) en dat geluid over de boxen afspeel.
In principe moet de denon altijd het beeld van de shield tv (hdmi ingang 4) doorsluizen naar de tv ongeacht welke ingang ik op de denon kies. ( kan dat niet met de optie zone 2 of zoiets? )
Ik gebruik namelijk maar 1 hdmi ingang op de denon en dat is de shield tv.
CEC blijft altijd een probleem (of niet @nero355 ? ;) ) dat zal met een nieuwe Shield niet beter zijn.
Ik gebruik een Logitech afstandsbediening waarmee ik alles bedien, dat werkt perfect maar daar heb jij nu niks aan.
Ik wou een heel verhaal typen maar mijn onderbuurman legt het beter uit :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:35:
Nou..... ik ben eruit.

Nadat ik een beetje bijgekomen van de ellende, komt vrouwlief naar boven....

Ehh schatje, het kan zijn dat er een beetje water in de versterker is gekomen omdat ik de bloemen aan het verversen was....

Dus ik kijken en ja hoor, druppels op de plank onder de versterker.

Alles maar los getrokken en open gemaakt en gekeken of ik überhaupt nog iets kon vinden. Alles schoongemaakt en gewacht. En even gezogen, want er zat ook een halve kat in.

Na twee uur, plop. Weer aan.
Loopt je vrouw nog in de garantie? Of was dat tot de deur? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
Ik heb altijd een HK avr 330 gehad die helaas nog niet in het bezit van hdmi poorten was; vandaar dat ik pas deze Denon gekocht heb zodat ik met de shield tv films van bv netflix of mijn nas kan bekijken met de huidige audio formaten wat met mijn oude HK avr niet kon. De Denon er tussen uit halen is dus geen optie..
Ik heb ergens nog een oude Logitech afstandsbediening liggen (harmony 650) die misschien mijn probleem met de afstandbediening op kan lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
jenk schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:59:
Ik heb altijd een HK avr 330 gehad die helaas nog niet in het bezit van hdmi poorten was; vandaar dat ik pas deze Denon gekocht heb zodat ik met de shield tv films van bv netflix of mijn nas kan bekijken met de huidige audio formaten wat met mijn oude HK avr niet kon. De Denon er tussen uit halen is dus geen optie..
Ik heb ergens nog een oude Logitech afstandsbediening liggen (harmony 650) die misschien mijn probleem met de afstandbediening op kan lossen.
Moet lukken met de Harmony :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
The Eagle schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:58:
[...]

Loopt je vrouw nog in de garantie? Of was dat tot de deur? :+
Zie de vergelijking met versterkers, eens in de zoveel jaar wil je een jonger model >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:41:
CEC blijft altijd een probleem (of niet @nero355 ? ;) )
PURE ELLENDE!!! :N :| :/

Iets nieuws bedenken dat zo mooi had kunnen zijn en het vervolgens zo vreselijk slecht uitwerken moet je ook maar kunnen! :X

Lijkt het hele DLNA verhaal wel : "Good idea gone wrong!" :F
dat zal met een nieuwe Shield niet beter zijn.
De eerste Nvidia Shield TV Pro uit 2015 had gewoon een prachtig infrarood poortje vooraan en kon je zonder eerst een Flirc of iets dergelijks te moeten aanschaffen prima met een Logitech Harmony Remote bedienen, maar dat hebben ze dus bij alle andere modellen eraf gesloopt... -O-
Ik gebruik een Logitech afstandsbediening waarmee ik alles bedien, dat werkt perfect maar daar heb jij nu niks aan.
"Don't get me started" wat betreft het hele verhaal omtrent het EOL verklaren van de hele Logitech Harmony Remote reeks... :( :'( }:|

* nero355 heeft trouwens een Marantz en zal de volgende keer heel ver weg blijven bij het Marantz/Denon kamp en waarschijnlijk overstappen op Yamaha :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:30

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

jenk schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:47:
[..]

Tweede probleem:
Ik stream met mijn tablet de viaplay F1 races naar mijn shield tv die het beeld (en geluid) via de denon doorgeeft aan mijn tv en dat werkt goed.
Echter ben ik geen fan van de huidige commentatoren en daarom gebruik ik de grand prix radio app op mijn smartphone om het geluid van olav mol te beluisteren.
Hoe krijg ik het geluid van de grand prix radio app ook op mijn denon reciever terwijl hij het beeld van mijn shield tv aan mijn tv doorgeeft, of is dit niet mogelijk?
Wat hiervoor in elk geval zou moeten werken: je zou je telefoon via bluetooth het geluid naar de Denon kunnen laten streamen, en de Denon (terwijl de source op Bluetooth staat) het videosignaal van je Shield laten doorgeven. Zo heb ik nog wel eens aan mijn home servertje zitten knutselen met de desktop in beeld, terwijl de Denon ondertussen bluetooth audio afspeelde.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06 15:44
Arjantje72 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:41:
[...]

CEC blijft altijd een probleem (of niet @nero355 ? ;) ) dat zal met een nieuwe Shield niet beter zijn.
Ik wou een heel verhaal typen maar mijn onderbuurman legt het beter uit :)
Hangt er maar net vanaf waar het probleem zit. Soms zit het net in de combinatie van apparaten waar CEC issues ontstaan. Een van die apparaten vervangen kan het probleem oplossen, verergeren of niks veranderen. Het blijft een beetje een loterij (waarmee het meteen een waardeloze standaard of implementatie daarvan is).

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
Heb de Denon Home 250 inmiddels thuis staan. Ben erg tevreden met het geluid.

Ik kom alleen niet uit het volgende:

De knoppen 1 2 3 kan je zelf programmeren door de knop in kwestie 3 seconden in te houden. Ik heb op deze wijze TuneIn Qmusic Nonstop toegevoegd. Leuk. Maar. Het lukt niet om de categorie USB Music toe te voegen...als ik hierbij de knop 3 seconden in houd wordt het ledje onderin rood/oranje.......is dit niet toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 15:02
Hallo iedereen

ik heb een vraagje ik gebruik sinds 2016 met veel plezier mijn Denon x2200w av receiver. Ik ben deze week driftig met een energiemeter aan het meten welke apparaten hoeveel stroom verbruiken. Ik ben erachter gekomen dat mijn denon receiver in standby 3,5 tot 4 watt verbruikt dat is bijna 25 kw per jaar. Zonde in deze dure tijden.

Om een verhaal niet te lang te maken. Ben ik er achter gekomen dat mijn denon in standby toch nog hdmi signalen door kan geven naar mijn tv en andere aangesloten apparaten. Voor mij compleet onnodig als ik tv kijk moet het gewoon door mijn Luidsprekers gaan die aan mijn denon receiver zijn aangesloten. Mijn probleem als ik in de instellingen hdmi control uitzet om een eco standby verbruik te krijgen van 0,1watt dan verlies ik handige functies wanneer mijn denon receiver aanstaat. zoals ik youtube op mijn tv aanzet zou normaal gesproken mijn denon automatisch arc inschakelen en het geluid van mijn tv naar mijn speakers leiden. En als ik een apparte aangesloten mediaplayer aanzet springt mijn denon automatisch naar het beeld en geluid van de mediaplayer. Dit werkt dus nu niet meer.

Ik kan op het internet ook niks vinden wat tot een oplossing van mijn probleem komt. Het lijkt op dat ik moet kiezen tussen hoog stroom verbruik in standby en het verliezen van handige hdmi functies tijdens gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
victor1701 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:05:
Ben ik er achter gekomen dat mijn denon in standby toch nog hdmi signalen door kan geven naar mijn tv en andere aangesloten apparaten. Voor mij compleet onnodig als ik tv kijk moet het gewoon door mijn Luidsprekers gaan die aan mijn denon receiver zijn aangesloten.
Wat je hier beschrijft is een losse optie, uit de Nederlandse handleiding:
HDMI doorgeven
Selecteert hoe dit toestel de HDMI-signalen door de HDMI-uitgang zal voeren in de stand-bymodus.

Aan:
Draagt de ge­se­lec­teer­de HDMI-in­gang via de HDMI-uit­gang van de AV-ont­van­ger wan­neer dit toe­stel in stand-by­mo­dus is.

Uit (Stan­daard) :
Er wor­den geen HDMI-sig­na­len door de HDMI-uit­gang van dit toe­stel ge­voerd in stand-by­mo­dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
@FeaR

Nee hdmi control en hdmi passthrough in standby zijn met elkaar verbonden. Tenminste op mijn denon receiver.

Als ik hdmi control uit zet kan ik kiezen of hdmi passthrough in standby aan of uit moet zijn. Als ik hdmi control aan zet dan is de optie van hdmi passthrough grijs en staat fixed op aan en is niet uit te zetten.

Zie foto hier hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1F5dRfoP7QyKHZ6mLL0vD4kZGmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BwG26Hn5UJ8ZbTwNAtYazpJ9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door victor1701 op 03-09-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
victor1701 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:23:
Nee hdmi control en hdmi passthrough in standby zijn met elkaar verbonden. Tenminste op mijn denon receiver.
Dan durf ik het ook niet te zeggen. Bij mijn Denon zijn ze wel gescheiden maar ik heb dan ook een Denon uit het jaar kruik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
FeaR schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:36:
[...]

Dan durf ik het ook niet te zeggen. Bij mijn Denon zijn ze wel gescheiden maar ik heb dan ook een Denon uit het jaar kruik...
Ik had al een vermoeden dat apparaten van vroeger altijd beter en degelijker zijn dan nieuwe. ;)

Ik heb net maar bij denon support het vraagstuk neergelegd. Even afwachten hoe ze reageren.

[ Voor 12% gewijzigd door victor1701 op 03-09-2022 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@victor1701, als je minder verbruik alleen kan bereiken door CEC uit te zetten, dan zou ik toch eens kijken of je niet ergens nog een Harmony-achtig iets vandaan kan halen. (Ik heb zelf nog een setje gekocht vlak na de mededeling dat ze gingen stoppen, zodat ik voorlopig nog even door kan).

Je zou anders ook nog een slave (of zwave) stekkerdoos kunnen overwegen met je tv als master, maar dan moet je tv dus wel aan staan als je alleen muziek wil luisteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
MDKlapwijk schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:54:
Je zou anders ook nog een slave (of zwave) stekkerdoos kunnen overwegen met je tv als master,...
Let wel dat niet elke TV hard uit mag worden gezet. Een OLED doet bijvoorbeeld het pixel opschoonproces in standby en die wil je wel actief houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

FeaR schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:59:
[...]

Let wel dat niet elke TV hard uit mag worden gezet. Een OLED doet bijvoorbeeld het pixel opschoonproces in standby en die wil je wel actief houden.
Als de tv op msater zit, gaat deze juist niet uit. Ik heb in het verleden de LG wel op slave gehad en dan krijg je inderdaad dat ie zodra hij aan gaat, vraagt om een pixel refresh te doorlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

victor1701 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:05:
Hallo iedereen

ik heb een vraagje ik gebruik sinds 2016 met veel plezier mijn Denon x2200w av receiver. Ik ben deze week driftig met een energiemeter aan het meten welke apparaten hoeveel stroom verbruiken. Ik ben erachter gekomen dat mijn denon receiver in standby 3,5 tot 4 watt verbruikt dat is bijna 25 kw per jaar. Zonde in deze dure tijden.

Om een verhaal niet te lang te maken. Ben ik er achter gekomen dat mijn denon in standby toch nog hdmi signalen door kan geven naar mijn tv en andere aangesloten apparaten. Voor mij compleet onnodig als ik tv kijk moet het gewoon door mijn Luidsprekers gaan die aan mijn denon receiver zijn aangesloten. Mijn probleem als ik in de instellingen hdmi control uitzet om een eco standby verbruik te krijgen van 0,1watt dan verlies ik handige functies wanneer mijn denon receiver aanstaat. zoals ik youtube op mijn tv aanzet zou normaal gesproken mijn denon automatisch arc inschakelen en het geluid van mijn tv naar mijn speakers leiden. En als ik een apparte aangesloten mediaplayer aanzet springt mijn denon automatisch naar het beeld en geluid van de mediaplayer. Dit werkt dus nu niet meer.

Ik kan op het internet ook niks vinden wat tot een oplossing van mijn probleem komt. Het lijkt op dat ik moet kiezen tussen hoog stroom verbruik in standby en het verliezen van handige hdmi functies tijdens gebruik.
Ik ben van het besparen maar ECO functies hebben nadelen. In het geval van Denon:

https://www.avsforum.com/...es-it-do-exactly.2089586/

Edit: ik zie dat jullie het over een andere energiebesparingsfunctie hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• victor1701
Helaas ik heb het geprobeerd om er met denon technical support eruit te komen. Maar technisch gezien kun je een denon av receiver in standby het verbruik alleen naar 0.1 tot 0.5 watt terug brengen als je de handige hdmi confrol features uit zet.

Dat houdt in dat de receiver niet meer automatsch switched naar een andere device als je die aanzet. Ook switched de receiver niet naar tv audio via arc als je op je tv youtube opstart. Daarbij gaat de denon receiver niet meer reageren op hdmi cec commandos van de tv of andere aangesloten devices als de denon receiver uit staat. Dus ik laat hdmi control maar aan staan. Dan vebruikt mijn denon maar 3 watt in standby.

Voor de rest ontzettend veel plezier van mijn denon receiver ik zou niet meer zonder kunnen. Ik denk zelfs na over een nieuwe denon de avc-x3700h omdat ik van 2 atmos luidsprekers naar 4 wil gaan. Maar dat hoge stroom verbruik in standby is en blijft jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Zoals eerder aangegeven; cec uit en logitech harmony als ab. Op denon kan je arc aan zetten met cec uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
FeaR schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 11:59:
[...]
MDKlapwijk schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:46:
[...]
Als de tv op msater zit, gaat deze juist niet uit. Ik heb in het verleden de LG wel op slave gehad en dan krijg je inderdaad dat ie zodra hij aan gaat, vraagt om een pixel refresh te doorlopen...
Ik doe dit met mijn LG C1 en G1.
Eens in de zoveel tijd vraagt ie voor een 5min opschonen na starten, maar echt niet elke keer.
Dat is speciaal hiervoor en anders dan de 'normale' opschoning van een uur.
En als je met haast iets wil kijken kan je hem best een keer overslaan volgens de tekst.

Die berichten en YouTube filmpjes lijken elkaar vooral na te praten ipv eigen onderzoek. Als het niet in standby gebeurd dan gebeurd het dus wanneer het nodig is met aanzetten. Dus lijkt in mijn ogen prima en ik kan die 5min missen meestal.

Maar goed ik heb verder ook geen 'bewijs' ofzo dat het totaal niks uitmaakt en wellicht zit ik er naast, maar ik merk er niks van en lijkt mij dat LG daar ook gewoon rekening mee houd en beveiliging voor heeft ingebouwd. Kon er in de handleiding ook niks specifieks over vinden.

Je kan dan altijd zelf handmatig die van een uur starten als je denkt iets van retentie te zien, maar na dik een jaar zo te doen zie ik nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 18:17
Ik heb een X4000 waarvan surround het opeens niet meer doet via ARC, maar ook niet als ik direct een apparaat op de front HDMI aansluit (om even ARC uit te sluiten en al dat CEC rommel). \

De receiver staat in Direct, maar weigert om te schakelen naar surround. Dit is van de een op andere dag gebeurd en voor zover ik weet is er geen nieuwe firmware geinstalleerd. We hebben echter wel twee weken geleden een stroomstoring gehad, misschien heeft het daarop invloed gehad?

Ik heb de de X4000 al naar fabrieksinstellingen gezet, maar nog steeds weigert hij surround signalen op te pakken. Moet ik hem afschrijven en in stereo maar wachten op de 4800? Of zijn er nog dingen die ik kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@PhoneTech, 5ch stereo doet ook niets? Je speaker config staat nog correct? Je bron speelt echt 5.1 af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
@MDKlapwijk Yes. De speakers werken wel als ik hem op movie of game zet, maar dan is ie gewoon stereo aan het upsamples naar surround.

Ik heb 1 modes gevonden waar ik er wel echt surround uit krijg en dat is met de Dolby Digital demo afpeel in VLC en dan audio output op encoded zet.

Andere bronnen zoals netflix en prima zijn nu alleen stereo terwijl ze het wel op surround hebben gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@PhoneTech Je zegt dat surround wel werkt via VLC, is dit via een aangesloten laptop/pc op de hdmi front? Als dit wel werkt zou ik het eens bij de televisie zoeken. Welke televisie heb je? Heb je hier onlangs een update op uitgevoerd en/of staan de instellingen op de televisie (nog) goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
@Millert Het is een LG C8 waarvan de instellingen allemaal niet zijn gewijzigd. Uitvoer staat ingesteld op PCM, maar het surround sound weigert hij door te geven. Ik zal ook nog even proberen een Shield aan te sluiten om zeker de TV uit te sluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
PhoneTech schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:24:
@Millert Het is een LG C8 waarvan de instellingen allemaal niet zijn gewijzigd. Uitvoer staat ingesteld op PCM, maar het surround sound weigert hij door te geven. Ik zal ook nog even proberen een Shield aan te sluiten om zeker de TV uit te sluiten.
Vanwaar PCM? De C8 heeft HDMI 2.0 met ARC. In LPCM heb je met ARC maximaal twee kanalen, voor surround LPCM heb je eARC nodig. C8 ondersteunt Dolby Digital en DTS dus ik zou de TV op "bitstream" met "passthrough" zetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PhoneTech
Oh man. Ik was er zooo zeker van dat ik geen instellingen had gewijzigd dus ik dacht dat ik het gewoon nog steeds correct had ingesteld. Echter heb ik nu een dochter van anderhalf die waarschijnlijk random op knoppen heeft lopen rammen...

PCM naar Automatisch gezet en het lijkt nu weer te werken. Bitstream en Passthrough zijn opties die ik nergens meer terug kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
PhoneTech schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:27:
PCM naar Automatisch gezet en het lijkt nu weer te werken. Bitstream en Passthrough zijn opties die ik nergens meer terug kan vinden.
Kans bestaat dat het onder één noemer valt en/of dat "automatisch" als andere term voor bitstream wordt gebruikt. Hoe dan ook, alles behalve LPCM gebruiken als je geen eARC hebt en wel surround wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
In januari heb ik een mooie 5.0 set van B&W gekocht (608s) en tot nu toe erg tevreden mee maar ik geloof dat mijn x4000 een beetje underpowered is. Tevens kan de x4000 niet alle nieuwe hippe formaten doorgeven en kan de TV zelf ook niet alle formaten over ARC heen sturen. Zou een x4800 een betere match zijn om als centrale hub te dienen voor mijn apparaten? De playback van Amazon prime op TV vind ik choppy de laatste tijd , dus misschien is de Ps5 of Apple TV beter voor streaming dan web os. Maar dan moet de receiver het wel kunnen doorgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

PhoneTech schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:31:
In januari heb ik een mooie 5.0 set van B&W gekocht (608s) en tot nu toe erg tevreden mee maar ik geloof dat mijn x4000 een beetje underpowered is. Tevens kan de x4000 niet alle nieuwe hippe formaten doorgeven en kan de TV zelf ook niet alle formaten over ARC heen sturen. Zou een x4800 een betere match zijn om als centrale hub te dienen voor mijn apparaten? De playback van Amazon prime op TV vind ik choppy de laatste tijd , dus misschien is de Ps5 of Apple TV beter voor streaming dan web os. Maar dan moet de receiver het wel kunnen doorgeven
Underpowered lijkt me sterk, ik heb m'n Rubicon 8's, toen m'n 8500h voor z'n a-upgrade ging, op een x2400 gehad en dat ging prima.

Maar de 608 is toch de sub van de 600 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
Ja klopt. Het is de 603 S2. met de 607 als rears. Sub heb ik nog niet, want zit nog in een appartement en wil de buren niet te boos maken ;-). Dus X4000 naar bijvoorbeeld een X3800 zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn dan als het niet te veel uit maakt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
PhoneTech schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:31:
Of een AVC-X4800 een betere match gaat zijn is niet te zeggen aangezien dat model (nog) niet bestaat. Ik zou het zelfs anders bekijken. Je hebt een LG C8 met HDMI 2.0b en HDMI ARC. Ik zou dan alleen voor een HDMI 2.1 receiver gaan als je binnen afzienbare tijd de TV gaat upgraden naar een model met 4K op 120 Hz én die combinatie van resolutie en refreshrate ook gaat gebruiken door bijvoorbeeld een Xbox Series X, Playstation 5 dan wel dikke game PC aan te schaffen. Anders kan je ook een oudere receiver nemen en die als centrale hub gebruiken. Een receiver met HDMI 2.0b is afdoende. Alle bronnen naar de receiver aangezien daar de bottleneck dan niet meer zit (nu wel met HDMI 1.4 van de AVR-X4000). Je houdt sowieso HDMI ARC omdat de TV geen eARC ondersteunt. Maakt in deze ook niet uit aangezien interne apps van LG geen HD Audio ondersteuen. Dus mocht je films hebben met HD Audio deze via externe bron afspelen (die rechtstreeks op de Denon aan is gesloten). Mocht je iets als Netflix, Disney+, et cetera kijken via de app van de LG dan is dat maximaal Dolby Digital Plus en dat gaat gewoon over HDMI ARC.

Een term als "underpowered" kan ik in 99,9% van de gevallen niet plaatsen. Zeker als je ook aangeeft dat je in een appartement zit waardoor ik aanneem (ik weet het, gevaarlijk) dat de ruimte niet al te groot is.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 13-09-2022 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Ik vraag me af of de 3800 er dit jaar nog gaat komen, maar het ziet er met full dirac wel lekker uit:
- https://www.audioholics.c...denon-avr-x3800h-receiver

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
MDKlapwijk schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:00:
Ik vraag me af of de 3800 er dit jaar nog gaat komen, maar het ziet er met full dirac wel lekker uit:
- https://www.audioholics.c...denon-avr-x3800h-receiver
Dirac is wel lekker aan de weg aan het timmeren. Onkyo heeft voorheen Audyssey al ingeruild voor hun eigen AccuEQ en nu Dirac op de huidige reeks (waar niet aan te komen is maar dat terzijde) en nu Denon zo te zien ook. Marantz zal dan ook wel volgen wetende dat Marantz en Denon onder dezelfde holding vallen. Toch eens zien of er een Denon AVC-8800H komt of eventueel een Marantz pre/pro met de AVC-8800H als basis. De laatste reeks puur als aanname, Denon heeft wel vaker series laten vallen en later weer in het leven geroepen.

Wel goed te zien dat functies van de nu top ook op de mid-end komen. Een optie om de eindtrappen uit te schakelen en de AVC-X3800 puur als processor te gebruiken zat voorheen alleen op de hoogste modellen. Een AVC-X3800 is echter een no-go voor mij: display van één regel en de front inputs niet achter een klepje oogt te goedkoop.

Aanvullend:
Pre-pro van Marantz wordt de AV10: https://www.avforums.com/...l-dirac-audyssey.2425566/

En een filmpje over de nieuwe Denon modellen (en de Marantz tegenhanger):

Marantz wordt wel een stuk duurder dan Denon:
  • Denon AVC-X4800H $1999 - Marantz Cinema 40 $3500/$4500
  • Denon AVC-X3800H $1499 - Marantz Cinema 50 $2500/$3500
  • Denon AVC-X2800H $999 - Marantz Cinema 60 $1700/$2200
  • Denon AVC-X1700H $699 - Marantz Cinema 70 $1200/$1600
Nog meer informatie over Denon 2022/2023:
https://usvloans.com/nieu...0h-avr-x3800h-avr-x4800h/

Denon topmodel lijkt geen AVC-8800H te worden maar de AVC-A1H:
Afbeeldingslocatie: https://www.avsforum.com/attachments/a1hrear-jpg.3332965/

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 13-09-2022 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:53:
[...]

Dirac is wel lekker aan de weg aan het timmeren.
Zeker, het is nu al een behoorlijke upgrade ten opzichte van Audyssey, maar wel erg duur. Alleen bass management upgrade is al $349 voor single sub en $499 voor multi sub. Wat ze in de toekomst willen doen met het augmenten van dips in de mains met surround kanalen is wel erg gaaf, zeker voor mensen die een huiskamer en geen luisterruimte hebben. Behalve klein beetje schuiven van banken/stoelen/speakers kun je in een huiskamer gewoon niet veel doen, zeker niet alles een meter van muren/objecten houden of diffusie/absorptie materialen (behalve een kleedje of gordijn) gebruiken. Vraag me wel af waarom Sound United niet gewoon wat druk op Audyssey gezet heeft voor wat kleine verbeteringen, zou het Dirac embleempje inmiddels echt de sales kunnen beïnvloeden?

Wat ik zelf een erg mooie nieuwe optie vind die niet vaak benoemd is: Preamp mode per kanaal, op de X?700H is het alles of niets, maar ik zou het ideaal vinden om de fronts, center en eventueel rears met Purifi 1ET7040SA te kunnen versterken zonder vervorming van de interne AMPs en alle andere surround kanalen met de interne AMPs.

Baal wel een beetje, heb net een Arcam AVR31 gekocht, onder andere voor klasse G en Dirac. Maar Denon heeft HDMI gewoon beter voor elkaar en zeker pre-amps. Denon + Dirac + Preamp mode + Purify Class D is waarschijnlijk zo ongeveer de holy grail en in totaal zo goed als even duur...

[ Voor 75% gewijzigd door |sWORDs| op 20-09-2022 16:10 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06 10:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Poeh, wat een prijzen! Best wel een verhoging. In euro zal nog hoger zijn!

[ Voor 7% gewijzigd door Hulliee op 26-09-2022 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
En voor Dirac mag je ook nog eens de beurs trekken. Terwijl van wat ik lees, het niet per definitie tot betere resultaten leidt dan Audyssey XT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Millert schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:55:
En voor Dirac mag je ook nog eens de beurs trekken. Terwijl van wat ik lees, het niet per definitie tot betere resultaten leidt dan Audyssey XT32.
Als je Audyssey op een bepaalde manier doet kun je best goede resultaten behalen, maar per definitie zou ik Dirac zeker beter noemen. Wat heb je gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@|sWORDs| Hetgeen jij ook benoemt. Dat out of the box Dirac beter en gebruikersvriendelijker is maar dat je met Audyssey XT32 in combinatie met de mobiele app (en de nieuwe pc applicatie) tot goede resultaten kunt komen.
Het was niet één specifieke post maar al lezende kreeg ik niet direct het idee dat er een wereld van verschil zat tussen de twee, mits je het nodige extra werk steekt in Audyssey.
Ook hier kwam ik voorstanders van beide tegen.
https://www.audiosciencer...xt32-vs-dirac-live.29890/

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:35
Millert schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:55:
Onkyo en Pioneer zouden tegenwoordig ook met Dirac moeten komen. Zijn die modellen reeds op de markt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinmastah2005
Wat ik heb meegekregen van Dirac Live is dat het optioneel is op de nieuwe Denon receivers.
Extra kosten waarschijnlijk €200,- voor Dirac room correction.

Ook nog optioneel tegen nog meer extra kosten is DLBC.
Dirac Live Bass Control. Omdat je dan 4 subwoofers kan gebruiken.
Ik zie niet zo gauw mensen met 4 subwoofers in de huiskamer. Maar dat terzijde.

Dirac schijnt wat beter te zijn dan de huidige Audyssey xt32.
Je kan met Dirac meer aanpassingen doen, maar als je weinig verstand van hebt betekend dat automatisch ook dat je met meer instellingen ook meer kan verprutsen.

Ik ben nog steeds blij met mijn huidige Denon x4700h en ik zie met mijn gebruik geen reden om voor een nieuw model te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door kevinmastah2005 op 28-09-2022 16:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kevinmastah2005 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:52:
Wat ik heb meegekregen van Dirac Live is dat het optioneel is op de nieuwe Denon receivers.
Extra kosten waarschijnlijk €200,- voor Dirac room correction.

Ook nog optioneel tegen nog meer extra kosten is DLBC.
Dirac Live Bass Control. Omdat je dan 4 subwoofers kan gebruiken.
Ik zie niet zo gauw mensen met 4 subwoofers in de huiskamer. Maar dat terzijde.

Dirac schijnt wat beter te zijn dan de huidige Audyssey xt32.
Je kan met Dirac meer aanpassingen doen, maar als je weinig verstand van hebt betekend dat automatisch ook dat je met meer instellingen ook meer kan verprutsen.

Ik ben nog steeds blij met mijn huidige Denon x4700h en ik zie met mijn gebruik geen reden om voor een nieuw model te gaan.
Dirac Live Bass Control Single Subwoofer doet integratie tussen sub en full range speakers, voor betere verdeling van de bas over de ruimte en om dips op te vullen en is ook extra betaalde optie. Stuur je alles (behalve de roll off) onder de 80Hz naar een sub heb je dit niet nodig, echter in de gemiddelde Nederlandse huiskamer kan het best een flinke verbetering zijn indien je een aantal speakers met behoorlijke range hebt.
Dirac Live Bass Control Multi Subwoofer is voor meerdere subs en nog duurder.

Dirac geeft niet alleen voordelen qua meer in kunnen stellen, maar je kunt ook betere microfonen gebruiken voor marginaal betere metingen, de auto target curve blijft wat meer binnen de lijn van je versterker/speakers, sowieso heb je minder overcorrectie zoals bij Audyssey (kijkt te veel naar reflecties) en automatisch beter begrip van je speakers (Audyssey ziet het verschil niet tussen room gain en speaker range), betere automatische speaker levels (Audyssey zet vrijwel altijd de sub en center te zacht en de surrounds te hard) en geen rare standaard correctie voor crossover designs die we bijna niet meer zien (flat zou dit niet moeten doen).
Millert schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:53:
@|sWORDs| Hetgeen jij ook benoemt. Dat out of the box Dirac beter en gebruikersvriendelijker is maar dat je met Audyssey XT32 in combinatie met de mobiele app (en de nieuwe pc applicatie) tot goede resultaten kunt komen.
Het was niet één specifieke post maar al lezende kreeg ik niet direct het idee dat er een wereld van verschil zat tussen de twee, mits je het nodige extra werk steekt in Audyssey.
Ook hier kwam ik voorstanders van beide tegen.
https://www.audiosciencer...xt32-vs-dirac-live.29890/
Een aantal zaken om goede metingen te krijgen zijn bij beide noodzakelijk (dicht bij elkaar meten, niet vlakbij leuning, echt op oor-niveau etc.), maar naast de app voor de juiste delays en het zetten van betere lage frequency curve staan hierboven nog wat extra tips bij Audyssey.

[ Voor 45% gewijzigd door |sWORDs| op 28-09-2022 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@|sWORDs| Dat de surrounds benadrukt worden is een (ongewenst) gevolg van het inschakelen van Dynamic EQ en de correctie voor het crossover design is in/uit te schakelen middels de app (MRC). Er is gelukkig een hele actieve community met veel kennis op de verschillende fora (Avsforum en Audiosciencereview) om er het maximale uit te halen :*). Fijn om te lezen dat Dirac zonder dit soort kunstgrepen een goed resultaat geeft. Ben benieuwd naar de prijs die ze straks vragen voor de Dirac functionaliteit en of je mogelijk bepaalde functionaliteit van beide systemen kunt combineren. Voorlopig bevalt mijn Denon X3400 nog prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Edit: opgelost, de S516H soundbar is niet uitbreidbaar met losse speakers om een surround opstelling te creëeren. Koppelen voor muziek kan wel. Ik vind het raar dat een bar + sub in deze prijscategorie deze mogelijkheid niet biedt, dat heb ik gemist toen ik 'm anderhalf jaar geleden aanschafte... :|

[ Voor 129% gewijzigd door Tiroz op 05-10-2022 21:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 20:57
Heb van de week een Denon avr-x5200w opgehaald. Mooie upgrade t.o.v. de instap Onkyo die ik hiervoor had, en voldoende vermogen om mijn B&W 604 S2's aan te kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 663309

Hoi!

Nieuw bij Denon. Heb deze week een Pma-900 gekocht. Ik kom van veel NAD af. Maar jeetje wat klinkt deze goed! Dali Rubicon 2.Het geluid is lekker vol. Maar een hoop detail!
Mijn vorige versterker was een NAD M10, met wat meer geinigheid en gadgets. Maar qua geluid lijkt dit wel beter. Heel erg blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-06 22:30
Goedemorgen.
Ik heb hier nog een oud maar goede versterker staan.

De avr2113

Maar deze ochtend kan ik geen internetradio meer luisteren.
Ik weet dat dit sinds een paar jaar via vTuner gaat. Ik heb geen abo afgesloten, maar omdat ik destijds een 3tal favorieten had ingesteld, bleef ie het altijd doen. Luister eigenlijk maar naar 1 zender.

De Denon blijft nu op connecting staan.

Heb inmiddels al even het stroom eraf gehaald. De utp kabel eruit en weer erin. (Liggen in een kastje waar je niet bij kan zonder de versterker te verplaatsen)

Maar helaas nog steeds geen radio.
Wat me opvalt is dat de Denon ook niet zichtbaar is in mijn netwerk. Dat was wel altijd het geval omdat ik hem online kon benaderen als hij uit stond.

Mijn eerste vrees was dat vTuner eruit lag. Maar krijg nu mijn twijfels dat er iets kapot is in versterker.

Hij is bijna 10 jaar oud en staat iedere dag minimaal 6 uur aan. Als het niet langer is.

Wat zijn de alternatieven om radio te kunnen luisteren als ik de versterker niet meer met internet krijg Verbonden.

Wij hebben hier geen coax meer.

Mss gaan kijken voor een nieuwe Denon....?

Help

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-06 18:40
p.d.akkerman schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:26:
Goedemorgen.

De avr2113

Ik weet dat dit sinds een paar jaar via vTuner gaat. Ik heb geen abo afgesloten, maar omdat ik destijds een 3tal favorieten had ingesteld, bleef ie het altijd doen. Luister eigenlijk maar naar 1 zender.

Heb inmiddels al even het stroom eraf gehaald. De utp kabel eruit en weer erin. (Liggen in een kastje waar je niet bij kan zonder de versterker te verplaatsen)

Wat me opvalt is dat de Denon ook niet zichtbaar is in mijn netwerk. Dat was wel altijd het geval omdat ik hem online kon benaderen als hij uit stond.

Mijn eerste vrees was dat vTuner eruit lag. Maar krijg nu mijn twijfels dat er iets kapot is in versterker.

Hij is bijna 10 jaar oud en staat iedere dag minimaal 6 uur aan. Als het niet langer is.

Wat zijn de alternatieven om radio te kunnen luisteren als ik de versterker niet meer met internet krijg Verbonden.

Help
Een hard reset geven helpt soms wel eens, even zoeken of dat ook bij jou model kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
Je kunt als de reset niet werkt:
1. Een (draad)antenne aansluiten om FM radio te luisteren
2. Als je televisie hebt via een kastje van bijv. Ziggo, KPN etc. dan kun je dat kastje vaak ook gebruiken om radio mee te luisteren
3. Een externe (internet)radioontvanger aansluiten. Zijn er genoeg van te vinden op internet

Een nieuwe receiver kan natuurlijk ook, alleen dat is vele malen duurder. Tenzij je ook graag gebruikt wilt maken van bijv. 4K via je receiver wat die van je nu niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
Goedemorgen.

De avr2113

Help
Zoals @The Eagle hier The Eagle in "Wifi audio receiver koppelen aan oldschool HiFi-versterker" aangeeft - ikzelf gebruik beiden - is dat een goede aanvulling om een - naar ik aanneem - verder in perfecte staat verkerende receiver te blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Een DAB+ tuner is nog een optie als het gewenste kanaal via de ether wordt uitgezonden.
Argon audio heeft er een voor niet teveel geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik heb hier nog een oud maar goede versterker staan : De avr2113

Is dat niet een kwestie van naar die eene URL gaan waar je € 3 per jaar moet doneren of zo :?
Wat me opvalt is dat de Denon ook niet zichtbaar is in mijn netwerk.
Dat was wel altijd het geval omdat ik hem online kon benaderen als hij uit stond.
Crashende Denon/Marantz Netwerkfirmware toestanden gok ik... :/
Wat zijn de alternatieven om radio te kunnen luisteren als ik de versterker niet meer met internet krijg verbonden ?
Pak je Raspberry Pi erbij en installeer dit : https://www.pimusicbox.com/
Of bouw het na i.c.m. een Intel Atom NUC of zo... :)

In principe niks anders dan Linux + MPD/Mopidy en dan een leuke webGUI erbij of een applicatie of zelfs app die het bestuurt : KLAAR!!! :Y)

Radio URL's haal je hier vandaan :
- http://fmstream.org/index.php?s=veronica
- https://hendrikjansen.nl/henk/streaming.html#cz

d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Bedankt voor de tips.

Ik denk dat ik eerst nog een keer de utp kabel vervang en dan voor de harde reset.
(Wel maar eerst alle instellingen opschrijven)

Een Chromecast er insteken wordt ws de optie als het niet heeft geholpen.

En dan via de telefoon de 'radio' bedienen.

Radio luisteren Met de tv aan, ga ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

p.d.akkerman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:36:
Een Chromecast er insteken wordt ws de optie als het niet heeft geholpen.
Vind ik heel eerlijk gezegd geen fijne oplossing, vooral nu de Chromecast Audio niet meer bestaat! :| :/
En dan via de telefoon de 'radio' bedienen.
Dat kan dus ook met de oplossing die ik voorstel :)
En terecht! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
p.d.akkerman schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:36:
Als je bij bijv. Ziggo zit en de next is via je receiver aangesloten hoeft je tv niet aan. Dan kun je tegen je afstandbediening roepen dat hij radioX moet opzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 08:53
Even navragen bij de Denon users.

Mijn Marantz nr1607 heeft helaas onregelmatige storingen. Valt in protect modus. Helaas niet reproduceerbaar en daarom ook eigenlijk niet te maken.

Nu wil ik graag een nieuwe receiver. Heb een 5.0 set van Q acoustic een ps5, kpn, Apple TV en switch en een lg oled c1

De c1 heeft helaas niet genoeg hdmi poorten om alles aan te sluiten en dan te kiezen voor een soundbar.

Op dit moment heb ik de Apple TV op de nr1609 zodat ik ook dts heb.
De ps5 zit rechtsstreeks op de LG en via HDMI arc naar de receiver.

Nu zit ik te twijfelen de nieuwe Marantz cinema 70. Qua prijs nog wat onduidelijk.
De Denon x1700 of de x2800h zijn een aantrekkelijke alternatieven. Ik verwacht zelf als ik naar het aantal aansluitingen etc kijk de x1700 genoeg is.
Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
@Tito129 Ik verwacht dat je met beide Denon receivers een prima keuze maakt. Het kleine verschil in vermogen moet geen reden zijn om de X2800h te kiezen. Zelf goede ervaringen met de combinatie van Q Acoustics (5.1.2) en Denon (X2400 en nu een X3400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Goedemorgen.

De avr2113

Help
Nogmaals bedankt voor het meedenken. Na lang nadenken de harde reset, maar zonder succes.

Vandaag er eens echt voor gaan zitten.
Maar display blijft op connecting staan.

Toen de Chromecast van mijn zoon even gepakt en deze achterin de de Denon gestoken..
En Eureka. De voor mij perfecte oplossing.

Wel wat omslachtig maar prima voor mij.
Pagina: 1 ... 90 ... 100 Laatste