Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

MDKlapwijk schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 08:47:
@CPM, ik dacht dat alleen de 8500 echt 2 sub kanalen heeft en de rest 2 uitgangen op hetzelfde kanaal. Maar daar kan je dus een minidsp voor inzetten.
Ja 2 uitgangen met één signaal klinkt aannemelijk.
Ik weet niet wat een minidsp is, maar ik vond dit artikel over hoe je twee subs met Audyssey kan inmeten terwijl het om één signaal gaat.
Zou dit gaan werken? Gaat weliswaar om een onkyo maar principe is het zelfde.
Mijn Denon heeft Audyssey XT32

Audyssey's speaker calibration and room correction software exists in many different flavors depending on the capabilities of the product you find it in (and the price point). Your Onkyo receiver includes Audyssey's "MultEQ" option. Audyssey MultEQ technically can adjust two subs independently, however the receiver does not offer this capabilty.

So while you may see one or two subwoofers in different parts of the Onkyo receiver's on-screen set-up diagram, the fact is that both subwoofer outputs are getting the exact same calibration tones and Audyssey is measuring that output only once, in its combined form. On this receiver, Audyssey doesn't even know that you have two subwoofers connected. This isn't a limitation of Audyssey per se, but of its implementation in your specific receiver.
Even though your Onkyo receiver has two subwoofer outputs and is billed as a "7.2-channel" receiver, the receiver itself does not offer independent adjustments for each sub. In other words, the exact same signal gets sent to both subwoofers. It's the equivalent of having a single subwoofer output and using a Y-adapter cable to send bass information to two subwoofers. As such, Audyssey is only able to take a single subwoofer measurement and adjust for that in its calibration and correction routine. This doesn't mean you can't use two subwoofers with the Onkyo receiver. It just means setting things up with two subwoofers may be a little more complicated.
Audyssey recommends running the initial step of the MultEQ calibration procedure once with each subwoofer connected separately (first run it with only subwoofer 1 connected, then again with only subwoofer 2 connected). This will allow you to adjust the gain (also called "level" or "volume") on each subwoofer to reach a 75dB sound pressure level. Because your two subwoofers may have very different output characteristics, this step is important in order to match the gain of the two subwoofers in respect to the primary listening position. You can also do this manually in the Onkyo speaker set-up menu by just allowing the receiver to generate the bass test tone and using an SPL meter to measure when the level gets to 75 dB. It's important to make the level adjustments for each on the subwoofers themselves not in the receiver because you're setting the baseline gain for each sub before calibration.

I would make one additional recommendation: Once you have measured each subwoofer independently, and you are reasonably sure that you have the subwoofers in their final resting places in the room, connect them both to the receiver and run through that bass level test one more time. If the measured output with both subs connected is at or above 75 dB, you're good to go. But if the measured output with both subs connected is noticeably lower than 75dB, then try adjusting the phase of one of the subwoofers (0 to 180) and measure again. Depending on placement and room interactions, the output of two subwoofers may partially cancel each other out due to room modes and phase cancellation. So adjusting the phase of one subwoofer and remeasuring could reduce this interaction.

Once you've got both subwoofers reconnected, and have selected the best phase setting, then you can run through the full Audyssey calibration. Audyssey will adjust all of the speaker levels and room correction for the combined subwoofer output as measured from the Audyssey microphone.

Using two subwoofers can allow you to get not only better bass, but also more uniform bass response throughout a room. Properly placed, a second (or third or fourth) subwoofer can help reducing the audible effects of room modes and standing waves. Unfortunately, improper placement of a second subwoofer can actually make matters worse due to interactions between the sound waves of both subwoofers and the room itself. You might need to experiment a bit with subwoofer placement in order to get the best results.

Bron: https://www.bigpicturebig...-Onkyo-7-2-Receiver.shtml

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-09 22:49

ParaWM

Pro Prutser

CPM schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:43:
[...]

Ja 2 uitgangen met één signaal klinkt aannemelijk.
Ik weet niet wat een minidsp is, maar ik vond dit artikel over hoe je twee subs met Audyssey kan inmeten terwijl het om één signaal gaat.
Zou dit gaan werken? Gaat weliswaar om een onkyo maar principe is het zelfde.
Mijn Denon heeft Audyssey XT32
Dit lijkt me het beste advies onder alle beperkingen die er zijn met feitelijk een enkele output. Ze laten je de subs level matchen op 75dB en dan een check doen of ze elkaar in ieder geval niet uitcancellen, want dat zou er aan de hand zijn als ze samen daarna minder dan 75dB geven. Ik vermoed bij een enkele testtoon/frequentie, weet niet precies wat "stap 1 van MultiEQ" precies doet. Veel meer zit er niet in zonder MiniDSP of echte dual sub out. Maar het kan zo veel beter als je dat wel hebt....

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:56

The Legend

*Plop*

Ik heb sinds vandaag een Denon X1700H ter vervanging van m’n Onky NR656. Heb een Polk Audio surround set (S50 vloerstaanders, S35 center, S10 rears) en een SVS SB-1000 subwoofer. Over de sub ben ik erg tevreden, maar na het installeren van de Denon en het draaien van Audyssey lijkt het wel alsof ‘ie niet aanstaat.

De speakers staan als ‘small’ ingesteld. Cross over stond op 60Hz, getest op 80Hz maar doet niet veel. De subwoofer staat op -4,5dB, waarbij de test toon nauwelijks hoorbaar is. Voor het draaien van Audyssey heb ik de volumeknop op de sub op 50% gezet (die stond hoger zag ik). Iemand tips?

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 06-05-2022 00:06 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:58
The Legend schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 00:05:
Ik heb sinds vandaag een Denon X1700H ter vervanging van m’n Onky NR656. Heb een Polk Audio surround set (S50 vloerstaanders, S35 center, S10 rears) en een SVS SB-1000 subwoofer. Over de sub ben ik erg tevreden, maar na het installeren van de Denon en het draaien van Audyssey lijkt het wel alsof ‘ie niet aanstaat.

De speakers staan als ‘small’ ingesteld. Cross over stond op 60Hz, getest op 80Hz maar doet niet veel. De subwoofer staat op -4,5dB, waarbij de test toon nauwelijks hoorbaar is. Voor het draaien van Audyssey heb ik de volumeknop op de sub op 50% gezet (die stond hoger zag ik). Iemand tips?
Al op large ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 18:56

The Legend

*Plop*

aljooge schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 00:07:
[...]

Al op large ingesteld?
Maar dat moet toch juist niet als je een subwoofer gebruikt? I wil juist het laag naar de sub sturen, en op ‘large’ gaat meer laag naar de speakers.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:58
The Legend schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 00:11:
[...]

Maar dat moet toch juist niet als je een subwoofer gebruikt? I wil juist het laag naar de sub sturen, en op ‘large’ gaat meer laag naar de speakers.
Je hebt gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 20:23

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

The Legend schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 00:05:

Uit MDKlapwijk in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"
- alle speakers op small,
- speaker cross-overs op 1.5x minimale waarde van de frequency range (of min.+20Hz)
- sub cross-over op default laten staan (120Hz?),
- handmatig afstanden tot 1 centrale luister positie instellen,
- handmatig op gehoor de gains via speaker test signal instellen.
- gain op de sub zelf op 1/3 en cross-over op max/lfe, de versterker regelt immers de cross-over op de LFE

Al dat automagische spul is leuk, maar in de basis moet het zonder al goed klinken...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
@MDKlapwijk Audyssey stelt de afstanden en gains voor je in en zal de handmatige instellingen overschrijven. Heeft er in mijn ervaring nog nooit naast gezeten met de afstanden. De afstand van de subwoofer zal wel afwijken maar dat doet Audyssey is om te compenseren voor delay/phase.

Wat ik zou doen is na een Audyssey kalibratie de afstanden controleren (buiten die van de subwoofer), kloppen deze? Zet de speakers op small met de crossover zoals aangegeven door @MDKlapwijk.
Welke correctie past hij toe op de subwoofer? Bij - 12 dien je de gain op de subwoofer te verhogen en de kalibratie opnieuw uit te voeren (valt dan buiten het correctie bereik). Probeer ergens tussen 0 en - 9 uit te komen. Verhoog eventueel de bass door dit te verhogen met 3-6 dB en/of schakel Dynamic EQ in.
Voor meer uitgebreide informatie kan je hier eens kijken, https://www.avsforum.com/...1/page-2589#post-21782993

Houd er ook rekening mee dat wanneer je Audyssey gebruikt de interne testtonen de instellingen van Audyssey omzeilen en dus niet gelijk zijn aan de afstelling van Audyssey.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:04
Je kunt ook nog diep bas gerommel achtergrondgeluid hebben wat de meting beïnvloed.
Moet je voor de grap tijdens de Audyssey test waar je de gain van de subwoofer controleert eens je sub uitzetten en zien hoeveel laag er alsnog gemeten wordt. Centrale afzuiging, koelkast, verkeer, industrie... er is van alles wat deze haast onhoorbaar (super)lage tonen kan veroorzaken.

Ik zou gewoon de -4,5dB correctie naar smaak aanpassen naar bijv. -1,5dB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Millert, wat ik probeerde te zeggen is, probeer eerst zonder Audyssey, dan zou het goed moeten klinken, mits je niet in een spiegelpaleis woont natuurlijk. Dan weet je wat de afstanden, gains en crossovers ongeveer zouden moeten zijn en kan je daarna Audyssey z'n kunstje laten doen en met elkaar vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:26
Ik heb nog een vraag aangaande mijn wat oudere denon receiver (de 2113).
Ik ben mijn nieuwe tv aan het uitproberen en omdat de receiver geen uhd ondersteunt, speel ik die content voorlopig via de tv af. Het geluid gaat dan via arc naar de denon receiver.

Nu hebben enkele uhd bestanden een dolby digital plus audiotrack. Deze wordt dus via de hdmi arc verbinding naar de denon gestuurd. Op de denon verschijnt ook DD+ in het display, dus dat lijkt goed te gaan. Echter zit het geluid vol haperingen/artefacten. Speel ik hetzelfde bestand af via de tv speakers, dan klinkt het wel goed.

De gebruikte hdmi kabel is een high speed variant.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Je kunt eens de audio uit instellingen van je ziggo of kpn kastje checken misschien? Daarna de tv en/of de AVR zelf. Hopelijk ergens een instelling om de audio netjes te krijgen.

[ Voor 47% gewijzigd door ParaWM op 09-05-2022 08:21 ]

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Millert schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:26:
@Dj Neo Ziggy
Small of Large vind je bij de speaker instellingen. Wanneer je small instelt kan je vervolgens een crossover instellen voor de speakers, alles beneden de ingestelde crossover wordt naar de subwoofer gestuurd.
Bij de subwoofer laat je hem op LFE staan.
Ik kan je aanraden om de guide door te lezen, hier worden alle instellingen ook uitgelegd en vervolgens een Audyssey calibratie uit te voeren. Ik lees dat je de microfoon kwijt bent, inmiddels eentje gevonden?

[Afbeelding]
Ik weet het bijna 4 maanden verder. Maar mijn mic gevonden.

App gekocht, 8 punts meting gedaan. Sub gaat niet aan om te testen.
Dus eerst even een muziekje aangezet met veel bass, en daarna terug naar de meting, en ja hoor sub blijft aan.
Na ongeveer een half uurtje klaar. Maar wat een compleet kak geluid komt eruit.

Terug naar normale input, en weer duurt het voordat de bass inkickt.
En in de app heb ik op elk kanaal een dip op 2khz. Zou dat het probleem zijn dat het zo prut klinkt?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
ParaWM schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:17:
Je kunt eens de audio uit instellingen van je ziggo of kpn kastje checken misschien? Daarna de tv en/of de AVR zelf. Hopelijk ergens een instelling om de audio netjes te krijgen.
Het loopt niet via het Ziggo of KPN kastje. De tv laadt het bestand vanaf de NAS via DLNA. De audio track wordt dan als bitstream naar de Denon versterker gestuurd via arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:06:
[...]

Dus eerst even een muziekje aangezet met veel bass, en daarna terug naar de meting, en ja hoor sub blijft aan.

En in de app heb ik op elk kanaal een dip op 2khz. Zou dat het probleem zijn dat het zo prut klinkt?
Kan je iets specifieker zijn dan 'kak geluid'? Heb je Dynamic EQ ingeschakeld?

De dip die je op 2Khz ziet wordt veroorzaakt door Audyssey's Midrange Compensation. https://avgadgets.com/aud...explanation-and-settings/

Je kunt Midrange Compensation eenvoudig uitschakelen in de app en zelf beoordelen wat beter klinkt. Wat ik zou doen is kijken naar het resultaat van de 'voor' meting. Zie je hier een vergelijkbare dip rond 2Khz? Dan kan het lonen om MRC ingeschakeld te laten, immers hebben je speakers van nature eenzelfde dip.

Als je de auto-wake functie van de subwoofer gebruikt zit er altijd een delay in met inschakelen. Hiernaast ligt het aan de gevoeligheid bij welk volume deze inschakelt. Als dit volume hoger ligt dan je normale luistervolume kan je overwegen om de subwoofer aan te laten (of samen te laten inschakelen met je receiver).
Een hoger subwoofer level na kalibratie kan er ook voor zorgen dat deze al bij een lager volume inschakelt. Ik stel de gain op de subwoofer zo in dat ik op -6 / -9 dB uitkom waarna ik het level verhoog met 3-6dB voor meer laag (maar toch in de negatieve waarde blijf).

[ Voor 23% gewijzigd door Millert op 09-05-2022 10:39 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 13:01
Met kak geluid bedoel ik alsof het jaren 90 pc speakers zijn.
Alle laag is weg, want dat zou naar de sub woofer moeten gaan, maar die gaat niet aan.
En alle hoog is ook weg. En als ik nu film zou kijken lijkt het wel of als mensen praten door de center speakers of ze allemaal een mondkapje op hebben.

Over de sub, ik heb alle manieren al geprobeerd om hem eerder in te laten kicken. Van +12db tot -12db.
Hij kom standaard te laat.
Ik vermoed dat dit een enkeltje prullenbak word en investeren in een sub die wel goed aangestuurd word.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

LA-384 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:20:
Ik ben mijn nieuwe tv aan het uitproberen en omdat de receiver geen uhd ondersteunt, speel ik die content voorlopig via de tv af. Het geluid gaat dan via arc naar de denon receiver.

Nu hebben enkele uhd bestanden een dolby digital plus audiotrack. Deze wordt dus via de hdmi arc verbinding naar de denon gestuurd. Op de denon verschijnt ook DD+ in het display, dus dat lijkt goed te gaan. Echter zit het geluid vol haperingen/artefacten. Speel ik hetzelfde bestand af via de tv speakers, dan klinkt het wel goed.

Dit misschien?:
Issues with 5.1
As great as ARC can be, there is one big issue: 5.1. Technically, TVs aren't allowed to send 5.1 audio over HDMI. In other words, if you're watching a movie on Blu-ray with 5.1 Dolby Digital or DTS and it's connected directly to your TV (Setup 1, above) your receiver might only be able to get 2.0 audio. TVs that can do this are said to have "5.1 passthrough." This restriction helped lead to the creation of eARC which we'll discuss shortly, but it enables external speakers to playback both 5.1 channel and Dolby Atmos.

Some existing TVs can still do 5.1 while other TVs will output 5.1 via the optical output, but not ARC. Our friends over at Rtings.com have an extensive list of what TVs do what, though it only goes back to 2017.

Keep in mind that this issue is only relevant if you have a 5.1 source, like a Blu-ray player or game console, and you're trying to send that device's audio via ARC from the TV to a receiver. If your TV doesn't support 5.1 passthrough, you can either connect that source to the receiver directly, or you can connect the TV and receiver with an optical cable. Optical cables don't carry Atmos, however.

Connecting a source like Blu-ray directly to the receiver/soundbar has another benefit: Doly Atmos, Dolby True HD and DTS Master Audio. If you have an older TV these higher-fidelity formats can't be sent over ARC. But they will be able to with eARC.
bron: cnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:55:
Met kak geluid bedoel ik alsof het jaren 90 pc speakers zijn.
Alle laag is weg, want dat zou naar de sub woofer moeten gaan, maar die gaat niet aan.
En alle hoog is ook weg. En als ik nu film zou kijken lijkt het wel of als mensen praten door de center speakers of ze allemaal een mondkapje op hebben.

Over de sub, ik heb alle manieren al geprobeerd om hem eerder in te laten kicken. Van +12db tot -12db.
Hij kom standaard te laat.
Ik vermoed dat dit een enkeltje prullenbak word en investeren in een sub die wel goed aangestuurd word.
Heeft de sub geen trigger poort? Ik ben zelf naar een 5v adapter gegaan op een slave pdu, zodat m'n fans en subs mee aangaan met de versterker. De subs staan dus niet zelf op de slave pdu, de trigger poorten hangen aan een adapter die op een slave poort zit.
- Brennenstuhl Secure-Tec 19.500A

[ Voor 3% gewijzigd door MDKlapwijk op 09-05-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:38

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:06:
[...]

Even dubbelcheck: hoe is je akoestiek? Als je in je handen klapt, hoor je de echo dan 2-4 keer nagalmen? Zo ja, dan zou ik dat euvel eerst oplossen.

Dit zeg ik omdat ik mijn B&W 684 zuilen destijds heb verkocht uit onvrede over de geluidskwaliteit. Het 'midden' werd al vanaf matig volume tamelijk muddy (en ze waren aan de grote kant volgens vrouwlief).
Toen overgestapt op een paar Linn Majik 109's boekenplank speakers. Andere filosofie natuurlijk. Proefluistersessie gedaan bij de handelaar in Zwolle alvorens aanschaf. Zet ze thuis neer: hé een galm.
Weekje later galm gefixt (2x Rockwool AcousticPanel o.i.d. 60x80 aan de muur tegenover de speakers en het klonk enorm veel rustiger. Inmiddels een REL T5 subwoofer ernaast, en zonder de akoestische panelen komt dat laag ook niet goed uit de verf.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Laatst online: 08:38

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

ParaWM schreef op maandag 11 april 2022 @ 18:13:
[...]

Lijkt me ook. Liep hier recentelijk tegen aan en na goed overleg intern alleen besloten om wel die metalen plaatjes die de bovenste en onderste connectoren verbinden te vervangen door wat reserve draad.

[Afbeelding]

Ook nog met REW getest of de banaantjes boven, onder of kruislings nog wat uitmaakte. Ik leek een heel miniem super klein verschil te zien in het hoge frequentiebereik, iets strakker bij inpluggen bovenin. Maar kan net zo goed omdat ik de speakers niet 100% op dezelfde plek had terug gezet :+
Volgens de handleiding van mijn Linn Majik 109 bookshelves kan het uitmaken.
Maar goed, die speakers kan je ook tri-wiren (! :D ) dus hé. :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hRddtSL.png

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
MDKlapwijk schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:57:
[...]

Dit misschien?:

[...]

bron: cnet
Er staat niet bij hoe zich dat uit, maar ik zou dan geen artefacts/vervorming verwachten, maar gewoon een downmix naar stereo. Een niet ondersteunde codec uit zich weer in harde ruis met piepjes dacht ik. Ik hoor nu ook wat piepjes, maar ook het geluidsspoor daar doorheen, hetzij vervormd en hakkelig. Misschien een bandbreedte issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

LA-384 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:08:
[...]

Er staat niet bij hoe zich dat uit, maar ik zou dan geen artefacts/vervorming verwachten, maar gewoon een downmix naar stereo. Een niet ondersteunde codec uit zich weer in harde ruis met piepjes dacht ik. Ik hoor nu ook wat piepjes, maar ook het geluidsspoor daar doorheen, hetzij vervormd en hakkelig. Misschien een bandbreedte issue?
Is het toevallig DTS-HD Master Audio waar je dit bij hebt? Daar heb ik nl. wel issues bij gezien met een soundbar van Samsung; daar kreeg je ook onregelmatig geluid, zachte stemmen en geskip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@MDKlapwijk Nee, met dolby digital plus. Dts-HD kan sowieso niet via arc naar de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus

Probeer eerst eens een firmware update als je dat niet al gedaan had.

Maar niet zo goed nieuws voor je als dit waar is:
They told me that my old avr can do dd+ no problem, but he cant decode dd+ via arc, so thats the culprit here. Either i need to use an external streamer directly into the avr or use a 2 cable setup with the tv.

Je zou een optische aansluiting kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
@Propheticus Goed gevonden! Bedankt. Optisch is dan niet echt een optie, aangezien die geen dd+ door kan geven. De receiver zou dan alleen dd+ kunnen verwerken door rechtstreeks aangesloten bronnen op in-gangen.

Jammer, maar het is niet anders. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Laatst online: 08:22

Bij mij was de HDMI aansluitingen op het moederbord de oorzaak (ook de 2113) nieuwe Denon 2600 gekocht, problemen opgelost en een nog mooier geluid!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Een gebruiker op AVS Forum heeft door middel van een REW meting vastgesteld dat er een afwijking zit in de timing/delay van de verschillende speakers. De meting liet zien dat het geluid van de verschillende speakers niet op hetzelfde moment bij de luisterpositie aankwam. Hij/zij heeft hierover contact gehad met Audyssey. Ze hebben toegegeven dat er een fout zit in de manier waarop de Denon/Marantz receivers de delay berekent aan de hand van de opgegeven afstanden. Gelukkig is er een gemakkelijke fix.
(1) Change the distance units from "feet" to "meters" (if you've been using "feet"). Unfortunately, the D&M gear has a meter-to-foot conversion error (small) as well as a speed-of-sound-in-air error (somewhat larger). To avoid the meter-to-foot error, always choose "meters" as the unit of distance.
(2) Multiply each speaker distance (found in the auto setup) by the factor 0.875 = 300 / 343. Then manually enter the "reduced" distances. The "reduction factor" arises because the D&M gear thinks the speed of sound in air is 300 m/s, but actually the speed of sound in air (at the normal temperature and pressure in your listening room) is 343 m/s.
https://www.avsforum.com/...49/page-412#post-61662195

Meer informatie via onderstaande link en de hier opvolgende posts.
https://www.avsforum.com/...468/page-53#post-61655125

[ Voor 7% gewijzigd door Millert op 11-05-2022 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
Millert schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:42:
Een gebruiker op AVS Forum heeft door middel van een REW meting vastgesteld dat er een afwijking zit in de timing/delay van de verschillende speakers. De meting liet zien dat het geluid van de verschillende speakers niet op hetzelfde moment bij de luisterpositie aankwam. Hij/zij heeft hierover contact gehad met Audyssey. Ze hebben toegegeven dat er een fout zit in de manier waarop de Denon/Marantz receivers de delay berekent aan de hand van de opgegeven afstanden. Gelukkig is er een gemakkelijke fix.

[...]
https://www.avsforum.com/...49/page-412#post-61662195

Meer informatie via onderstaande link en de hier opvolgende posts.
https://www.avsforum.com/...468/page-53#post-61655125
Het lijkt erop dat dit probleem al tijden bekend is bij Sound United. Belachelijk dat dit nog niet is gefixt via een firmware update. Hoe lastig is het om een variabele een andere waarde te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Is dit generiek voor alle, ook oude Denons? Heb een X2200W. En hoe zit het na deze correctie met de delay van de subs (samen via MiniDSP)? Zal wel opnieuw moeten inmeten gok ik zo, zowel delay als misschien zelfs de hele tune met alle filters?

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@ParaWM Goede vraag, zoals ik het lees treft dit wel alle Denon/Marantz modellen met Audyssey. Enkel wanneer je de calibratie uitvoert met de nieuwe desktop applicatie (MultEQ-X) , zou dit niet optreden.
Het beste zou natuurlijk zijn om het zelf te meten met REW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaWM

ParaWM

Pro Prutser

Millert schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 08:36:
@ParaWM Goede vraag, zoals ik het lees treft dit wel alle Denon/Marantz modellen met Audyssey. Enkel wanneer je de calibratie uitvoert met de nieuwe desktop applicatie (MultEQ-X) , zou dit niet optreden.
Het beste zou natuurlijk zijn om het zelf te meten met REW.
Darnit, daar gaat mijn weekend 😀

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Scope lijkt ook beperkt tot MulEQ:X, EN tot receivers die op foot ipv meters ingesteld staan. Gezien wij in NL gewoon meters gebruiken, verwacht ik eigenlijk niet zoveel impact hier in den lande.
Zal die Amerikanen leren moeilijk te doen :P

* The Eagle overigens een AVR2311, niks van dat nieuwe spul, dus voor mij sowieso niet relevant
Echter zou ik best eens een keer opnieuw in mogen meten eigenlijk, er is door de jaren heen wel het eea verschoven :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@The Eagle Het doet zich niet voor bij MultEQ-X. Meters wordt aangeraden omdat het nauwkeuriger is dan foot.

Uit de link in mijn post.
Basically, Audyssey has now "...fessed up" to an error in their previous Distance calculations and now recommends adding 14.3% to all the Distances. I asked Easley if he was using Audyssey:X, pointing out that X uses higher resolution settings, (1/100' vs 1/10'). He said he wasn't using X, but then converted to it, and got the following results:

It seems that Audyssey implemented these Distance setting improvements in MultEQ:X without actually telling anyone about them. Although we won't know "for sure" that's the case until Audyssey confirms it, it sure seems like this mystery is solved. It also explains what many have reported to be an improvement in surround and Atmos imaging.
En 'adding' moet dus zijn verminderen met :+, zie ook de redenering in mijn eerdere post. Binnenkort maar eens nameten met REW als ik tijd heb.

[ Voor 84% gewijzigd door Millert op 12-05-2022 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
Millert schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:42:
...(2) Multiply each speaker distance (found in the auto setup) by the factor 0.875 = 300 / 343. Then manually enter the "reduced" distances. The "reduction factor" arises because the D&M gear thinks the speed of sound in air is 300 m/s, but actually the speed of sound in air (at the normal temperature and pressure in your listening room) is 343 m/s
...
Deze volg ik even niet. Als de versterker latency meet en uitgaat van 300m/s ipv de werkelijke 343m/s, dan is de berekende afstand te kort en niet te lang...en dus moet je dan vermenigvuldigen met een factor 343/300 = 1.14333. (plus 14,3% dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
@Propheticus Er was rond dat punt ook nog wat verwarring. Maar proefondervindelijk is door de gebruiker vastgesteld dat een vermindering van de afstand leidde tot het gewenste resultaat. Komende week eens kijken of ik de REW meting voor elkaar krijg.
EDIT (May 9): Over many more posts below and the great help of other users it seems what you really want to do is decrease your distances by 0.875 (300m/s divided by 343m/s), not 14.3%. They are almost the same number, but not quite. The reasoning for this evolves over the course of the discussion, but is related to the realization that Denon (and maybe Marantz) may be using the wrong value for the speed of sound.
https://www.avsforum.com/...468/page-54#post-61655202

En
https://www.avsforum.com/...468/page-55#post-61659342

[ Voor 81% gewijzigd door Millert op 12-05-2022 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
@Millert aaah, nu snap ik hem. Het Audyssey meetproces berekent dus wel de juiste afstand, maar het gaat pas fout wanneer Denon vervolgens weer vertraging(scompensatie) berekent a.d.h.v die afstand.

[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 16-05-2022 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Propheticus Precies. En de nieuwe MultEQ:X houdt hier al rekening mee door aangepaste afstanden mee te geven.
Ik heb de afstanden van het weekend aangepast en ik heb het idee (kan ook placebo zijn) dat de balans van het geluid op mijn plek (mlp :+ ) beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Dus het probleem zit in elke Denon receiver? Ik heb de x2700H en alles ingemeten met Audyssey. Ik heb de afstanden vermenigvuldigd met 0.875. Het is een behoorlijke aanpassing qua afstand. Klopt het als ik die handmatig aanpas? Geldt de aanpassing ook voor de upfiring Atmos HOOGTE afstand?

Preset 1 Afstand Na correctie
Front L 3.63 3.18
Front R 3.42 2.99
Center 3.45 3.02
Subwoofer 4.29 3.75
Surround L 1.89 1.65
Surround R 1.71 1.50
Front Dolby L 3.75 3.28
Front Dolby R 3.54 3.10
Front Dolby (height)1.45 1.27

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Millert schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:57:
@Propheticus Precies. En de nieuwe MultEQ:X houdt hier al rekening mee door aangepaste afstanden mee te geven.
Ik heb de afstanden van het weekend aangepast en ik heb het idee (kan ook placebo zijn) dat de balans van het geluid op mijn plek (mlp :+ ) beter is.
Ik heb vooral het idee dat de Subwoofer integratie met L+R (rond crossover) er op voorruit is gegaan nadat ik de 0.875 factor heb toegepast.
Toch maar eens een UMIK-1 kopen om te bevestigen wat er gebeurt... het blijft wishful thinking graphs door Audyssey en gokwerk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik heb de aanpassing ook gedaan en als ik muziek luister in multi channel stereo (Audyssey) lijkt het iets meer in balans. Eerder had ik het idee dat de achterste speakers iets harder gingen t.o.v. de vloerstaanders voor.
Dit weekend ook maar eens een Atmos film kijken om te zien of het anders is, maar ik denk dat dat niet zo zal opvallen omdat ik dat minder frequent kijk.

EDIT: ik bemerk het verschil nog niet echt tijdens het kijken, wat me wel opvalt is dat als ik tussen identieke presets wissel waarvan ik op één de aanpassing heb gedaan, deze minder "hol" klinkt. Het verschil is minimaal.

[ Voor 23% gewijzigd door CPM op 24-05-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Ik ga voor een nieuwe receiver en twijfel nog tussen de x1700h en x2700h. Beiden zijn ongeveer gelijk geprijsd. Is er een goede reden om voor de nieuwere x1700h te gaan tov de x2700h?

Het grootste verschil is het aantal 8k hdmi-poorten (is dat hdmi 2.1?), de x1700h heeft 3 van die inputs, de x2700h "slechts" 1. Ik heb geen gameconsole en de kans dat die er ooit komt is <10%. De rest heeft er nog geen meerwaarde van of wel?

Verder is de x2700h een hoger model (zelfde niveau als m'n huidige 2113 destijds was), waardoor die mogelijk wat degelijker in elkaar zit.

Enige wat ik belangrijk vind is dat ik gebruik kan maken van eARC en dat 4k hdr goed naar de tv gestuurd wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 25-05-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
LA-384 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:24:
Ik ga voor een nieuwe receiver en twijfel nog tussen de x1700h en x2700h. Beiden zijn ongeveer gelijk geprijsd. Is er een goede reden om voor de nieuwere x1700h te gaan tov de x2700h?

Het grootste verschil is het aantal 8k hdmi-poorten (is dat hdmi 2.1?), de x1700h heeft 3 van die inputs, de x2700h "slechts" 1. Ik heb geen gameconsole en de kans dat die er ooit komt is <10%. De rest heeft er nog geen meerwaarde van of wel?

Verder is de x2700h een hoger model (zelfde niveau als m'n huidige 2113 destijds was), waardoor die mogelijk wat degelijker in elkaar zit.

Enige wat ik belangrijk vind is dat ik gebruik kan maken van eARC en dat 4k hdr goed naar de tv gestuurd wordt.
De x2700h heeft upscaling en een 1Gbps aansluiting. Ik vraag me af of de x1700h echt nieuwer en gewoon de dezelfde serie als de x2700h. Komt volgend jaar niet de x1800h en x2800h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
De X1700h is bijna een jaar later op de markt gekomen dan de X2700h, respectievelijk in oktober '21 en juli '20. Gezien enkel eARC en 4K HDR belangrijk zijn zit je goed vanaf de X1600/X2600. Met de goedkoopste zit je goed ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Millert op 25-05-2022 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Millert schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:44:
De X1700h is bijna een jaar later op de markt gekomen dan de X2700h, respectievelijk in oktober '21 en juli '20. Gezien enkel eARC en 4K HDR belangrijk zijn zit je goed vanaf de X1600/X2600. Met de goedkoopste zit je goed ;) .
Maar was dat niet omdat Denon ook last had van schaarste van onderdelen? Of loopt de x1700H een jaar voor op doorontwikkeling in vergelijking met de x2700H? Ik denk het niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Hulliee schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:48:
Maar was dat niet omdat Denon ook last had van schaarste van onderdelen? Of loopt de x1700H een jaar voor op doorontwikkeling in vergelijking met de x2700H? Ik denk het niet namelijk.
Het is moeilijk te pijlen. De x1700h heeft iig meer moderne HDMI poorten, maar dat is het wel volgens mij. Er zijn wel minieme verschillen, maar dat komt meer doordat de x2700h een hogere serie is denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Hulliee schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:35:
Komt volgend jaar niet de x1800h en x2800h?
Daar kan ik niet op wachten eigenlijk. Op dit moment werkt m'n mediaspeler niet goed wanneer die het beeld via de Denon naar de tv moet sturen (handshake probleem denk ik, want beeld blijft zwart). Rechtstreeks op tv geeft weer issues met de audio tracks die niet of niet goed doorgestuurd worden.

Nou kan ik met een hdmi-splitter gaan lopen kloten, maar ik heb me er al op ingesteld dat het een nieuwe receiver en nieuwe mediaspeler wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
Wat @LA-384 ook zegt, meer moderne HDMI poorten zonder de 4k/120 bug waar de andere modellen initieel last van hadden (opgelost met add-on en in nieuwere builds). Bedoelde met nieuwer niet meer dan recenter op de markt gebracht. De verschillen tussen beide zijn buiten de HDMI poorten minimaal.
Persoonlijk zou ik de Denon X3400 en nieuwer nog overwegen (evt 2de hands) vanwege Audyssey XT32. Wel even afhankelijk van het feit of je belang hecht aan features als 120Hz en VRR, dat zit er pas op vanaf de X3700 en die is een stuk duurder.

[ Voor 28% gewijzigd door Millert op 25-05-2022 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

LA-384 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:24:

Ik weet niet wat het prijsverschil is, ik heb nog niet zo lang geleden €680 voor de X2700h+dab betaald. Ben toen voor deze versie gegaan vanwege het iets hogere vermogen. Ik heb de nieuwe versie zonder HDMI bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan het niet vinden....
Weet iemand of er een luistermodus is waarbij je zonder Audyssey de fronts+sub kunt luisteren zonder Audyssey handmatig te moeten uitzetten?
Ik luister meestal in de pure direct modus (alleen fronts) maar zou daar graag een sub aan toe willen voegen zonder dat er sprake is van ruimte correctie.
Nu moet ik elke keer van preset veranderen en dat is nogal omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
In pure direct is er geen bass management/redirection. Dus daar valt geen sub aan toe te voegen.
Wat je kunt doen is 2 verschillende Quick-select knoppen programmeren met en zonder Audyssey in de stereo modus.
Hoe je die instelt, vind je in de handleiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M14
  • Laatst online: 24-09 16:58

M14

CPM schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:23:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan het niet vinden....
Weet iemand of er een luistermodus is waarbij je zonder Audyssey de fronts+sub kunt luisteren zonder Audyssey handmatig te moeten uitzetten?
Ik luister meestal in de pure direct modus (alleen fronts) maar zou daar graag een sub aan toe willen voegen zonder dat er sprake is van ruimte correctie.
Nu moet ik elke keer van preset veranderen en dat is nogal omslachtig.
Als je LFE+Main instelt, dan zou je in pure direct gewoon subwoofer output moeten hebben naast je fronts (ook als deze als large staan)

[ Voor 6% gewijzigd door M14 op 10-06-2022 10:36 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

M14 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:35:
[...]

Als je LFE+Main instelt, dan zou je in pure direct gewoon subwoofer output moeten hebben naast je fronts (ook als deze als large staan)
Ja dat klopt idd. Daarmee worden alle lage tonen naar de sub gestuurd en verlies je de LFE functionaliteit bij films etc.
Niet heel handig en net zoveel werk als van pre-set veranderen.

De knoppen op de afstandsbediening zijn niet te programmeren oid zodat je makkelijker kunt wisselen? Blijft allemaal erg omslachtig.

Edit: https://manuals.denon.com/AVRX2600H/EU/NL/GFNFSYtqmfznoe.php

Hier staat wel dat je de quick select kunt gebruiken maar dan stel je echt een bron in, dus bijv. HEOS (Spotify) en dan met specifieke instellingen. Ik ga dit eens proberen.

EDIT2: yes dat werkt! Very nice, helemaal blij.

[ Voor 20% gewijzigd door CPM op 10-06-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

CPM schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:29:
[...]

Ja dat klopt idd. Daarmee worden alle lage tonen naar de sub gestuurd en verlies je de LFE functionaliteit bij films etc.
Niet heel handig en net zoveel werk als van pre-set veranderen.

De knoppen op de afstandsbediening zijn niet te programmeren oid zodat je makkelijker kunt wisselen? Blijft allemaal erg omslachtig.

Edit: https://manuals.denon.com/AVRX2600H/EU/NL/GFNFSYtqmfznoe.php

Hier staat wel dat je de quick select kunt gebruiken maar dan stel je echt een bron in, dus bijv. HEOS (Spotify) en dan met specifieke instellingen. Ik ga dit eens proberen.

EDIT2: yes dat werkt! Very nice, helemaal blij.
LFE + Main verlies je toch niet de LFE functionaliteit? It's in the name: LFE + Main.

Ik gebruik dit al jaren zo en alle x.1 effecten komen gewoon uit de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

M14 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:10:
[...]

LFE + Main verlies je toch niet de LFE functionaliteit? It's in the name: LFE + Main.

Ik gebruik dit al jaren zo en alle x.1 effecten komen gewoon uit de subwoofer.
Dat kan wel eens kloppen, maar in die stand gooit hij toch alles onder de crossover van de fronts ook naar de sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-08 12:35
Lfe+main houd in dat hij eigenlijk geen cross over punt meer heeft volgens mij. Dus je luidsprekers krijgen ook alles onder je crossover punt meegestuurd. Je luidsprekers gaan over het algemeen niet zo laag als je subwoofer waardoor je subwoofer soms aanwezig kan zijn.
Ik heb persoonlijk de subwoofer uitgeschakeld en draai alleen op mijn main speakers.

Ik mis de subwoofer nu niet meer hoewel ik wel het idee heb dat met subwoofer de bas strakker is en minder "echo" heeft.

Nadeel van lfe + main kan zijn dat de lage tonen uit de sub en speakers elkaar juist gaan tegenwerken waardoor je soms rare lage tonen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14

M14

CPM schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:12:
[...]

Dat kan wel eens kloppen, maar in die stand gooit hij toch alles onder de crossover van de fronts ook naar de sub?
Correct.

En wat @bjorn1 zegt, het wordt een crossoveer genoemd, maar dat is het eigenlijk alleen bij de luidspreker op 'small'. Met de luidspreker op 'large' is het eigenlijk een aftakking van dat signaal met low-pass filter. De luidspreker krijgt de volledige frequentie band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:59
Nieuwe receiver firmware (oa 3700X):

Fixed: 4K 120Hz VRR no video displayed on Xbox Series X/S from MONITOR OUT via AVR HDMI
Fixed: PlayStation 5 (PS5) and TV that supports VRR to AVR via HDMI and plays game content with the VRR setting set to "AUTO", the TV screen becomes whitish, or no video is displayed
Fixed: When a PCM multi-channel signal is input to DENON HOME SB550 via HDMI, a noise occurs when the HDMI input signal switches from "ARC" to "eARC"
Fixed: When the primary/source HEOS device is playing music and another device (amp or AVR) that is in standby mode is brought into the group, no music plays with U28.1
Other bugfixes and performance improvements

Zo te lezen op AVS forum zijjn de VRR problemen opgelost.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-07 17:01
Korte vraag: ik heb een Denon S516H + subwoofer aangesloten op mijn tv. Ben nu aan het kijken of ik surround kan toevoegen met 2 extra rear speakers.

Is het hierin dan ook mogelijk om via de HEOS app in te stellen dat Spotify dan ook afspeelt over zowel soundbar + 2 rear speakers? Muziek is geen 5.1 maar wil dat natuurlijk ook graag over alle speakers horen.

Volgens mij kan het op basis van wat ik heb gelezen, maar even een check. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
Ik heb een denon avr1910 en daar kan het wel op in ieder geval. Volgens mij heet dat surround stereo even uit mijn hoofd. Maar ik heb dan ook geen soundbar of heos... zal vast ergens in de beschrijving te vinden zijn bij surround modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Laatst online: 25-09 17:09
M'n kameraad heeft ook een DENON / HEOS installatie.

Ik ben er nu al wel 5 x geweest, maar elke keer "rare" problemen.

Nu liep ineens het geluid niet meer synchroon.

Hij heeft:

1 x HEOS Homecinema sound bar
2 x zo'n losse box.

Hij heeft dan een "groep" waar die 3 apparaten in zitten, en dan zit er een vertraging in van +- 5 seconden.

Als ik die soundbar uit die groep haal gaat het wel goed.

Ik heb verder geen ervaring met DENON/HEOS, wel met Sonos bijvoorbeeld, en daar heb ik nooit zulke gekke problemen mee :?

Iemand misschien de gouden tip?

Hij heeft een TV die via HDMI ARC is aangesloten en een CAIWAY kastje dat is aangesloten op HDMI IN.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
loekf2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:12:

Fixed: 4K 120Hz VRR no video displayed on Xbox Series X/S from MONITOR OUT via AVR HDMI
Fixed: PlayStation 5 (PS5) and TV that supports VRR to AVR via HDMI and plays game content with the VRR setting set to "AUTO", the TV screen becomes whitish, or no video is displayed
Fixed: When a PCM multi-channel signal is input to DENON HOME SB550 via HDMI, a noise occurs when the HDMI input signal switches from "ARC" to "eARC"
Fixed: When the primary/source HEOS device is playing music and another device (amp or AVR) that is in standby mode is brought into the group, no music plays with U28.1

Weet je toevallig ook of dit alleen geldt voor de nieuwe reeks waar de videochip is vervangen, of ook de oorspronkelijke reeks die de HDMI adapter gebruiken voor 4K/120?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
mac1987 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:36:
[...]

Weet je toevallig ook of dit alleen geldt voor de nieuwe reeks waar de videochip is vervangen, of ook de oorspronkelijke reeks die de HDMI adapter gebruiken voor 4K/120?
Nee, niets over gelezen. Ik heb zelf een nieuwer productie model (3700X) met de nieuwere chipset, maar weer geen HDMI 2.1 TV.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

loekf2 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:12:

Ik ben wel even benieuwd waar deze firmware info vandaan komt? Denon site?
Ik ben benieuwd of en wanneer ze die Audyssey time "bug" (afstand X 0,875) gaan fixen want dan moet ik de boel handmatig weer origineel maken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
CPM schreef op maandag 13 juni 2022 @ 10:42:
[...]

Ik ben wel even benieuwd waar deze firmware info vandaan komt? Denon site?
Ik ben benieuwd of en wanneer ze die Audyssey time "bug" (afstand X 0,875) gaan fixen want dan moet ik de boel handmatig weer origineel maken. :+
Deze (via https://www.avsforum.com/...osts-1-8.3151088/page-710)

https://support-uk.denon....firmware-update-available

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTPwnpQYodyjtBEQs_zcKGNeXyc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GmqeoRHOFdFyt8VAg23IlUY7.png?f=user_large

https://www.denon.jp/ja-jp/support/AVR-X2700Hupdate

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yN21llG16PLBSE-q7UeQ2bVf8uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rms3ul6eFBetOZCpqQRpu3nH.png?f=fotoalbum_large

Denon rolt meestal dezelfde features uit in FW updates voor de 2700, 3700, 4700 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Ik heb sinds een tijdje dat als ik via het Setup de presets op usb wil opslaan het scherm zwart word van de TV. Dan moet ik dus navigeren op het display van de receiver.
Dit treedt alleen op bij het opslaan/laden van presets met een usb stick.
Bij een eerdere firmware kon ik ook kiezen in welke preset ik een config wilde laden, dat zie ik nu dus niet meer.
Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Of iemand die kan beschrijven wat de stappen zijn zodat ik wel mijn presets zonder zicht kan opslaan/laden. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door CPM op 13-06-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
CPM schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:16:
Ik heb sinds een tijdje dat als ik via het Setup de presets op usb wil opslaan het scherm zwart word van de TV. Dan moet ik dus navigeren op het display van de receiver.
Bij een eerdere firmware kon ik ook kiezen in welke preset ik een config wilde laden, dat zie ik nu dus niet meer. Iemand anders die dit probleem ook heeft?
Ik heb het alleen op de Onkyo's gezien, die ik hiervoor had. Bloed irritant idd. Meestal na een firmware update, maar verdween vanzelf weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 07:49
Propheticus schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:15:
Dat zou prima kunnen. Afstand (delay) laten meten door Audyssey en dan die afstand keer 0.875 doen (Denon doet iets fout in berekening). Dan kun je de correctie verder inderdaad uitzetten.
Zet je de speakers op small en crossovers op de waardes die je eerder vond met hulp van Millert.
die foute berekening is toch alleen als het in feet staat, in nederland zal toch iedereen wel meters gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
@TheMystery Nee, dit gaat ook fout in meters. De aanbeveling om het af te stellen in meters is omdat deze nauwkeuriger is.
Meer hieromtrent kan je hier teruglezen https://www.avsforum.com/...impluse-readings.3243684/.

[ Voor 37% gewijzigd door Millert op 14-06-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Nee hoor, gaat ook fout in meters. Heeft niet met meters/feet te maken maar met een foute snelheid van geluid (men gebruikt 300m/s ipv 343m/s 8)7 )
En die fout zit er ook in als je via de ipad de meting doet met de MultEQ app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
TheMystery schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Ja de fout zit in de manier waarop Denon/Marants receivers met de ingegeven afstand tot de delay komen, in deze berekening wordt een verkeerde waarde gebruikt voor de snelheid van het geluid 300m/s ipv 343m/s.
Enkel de nieuwe desktop applicatie MultEQ Pro past deze correctie reeds toe, in hiermee gemaakte kalibraties zie je dus ook gereduceerde afstanden terug. Volgens mij ook de/één van de reden(en) dat deze bug is opgemerkt.
https://www.avsforum.com/...impluse-readings.3243684/

[ Voor 40% gewijzigd door Millert op 15-06-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
TheMystery schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:58:
[...]

Zie @Millert 's antwoord hierboven. Het ligt niet aan Audyssey.
Dus:

Audyssey meet vertraging (timing) > Audyssey rekent de vertraging correct om naar een afstand (want zo wil de Denon dat opslaan) > Denon slaat deze afstand prima op > Om de relatieve compensatie tussen kanalen te berekenen, rekent Denon foutief de afstanden terug om naar tijdsverschillen.

0.01166 s > 0.01166x343 = 4 m > 4m is wat we opslaan > 4/300 = 0.01333s is wat Denon compenseert.

0.01166/0.01333 = 0.875 (net als 300/343)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn1
Snap niet helemaal wat de toegevoegde waarde is van audessy om eerlijk te zijn. Je kan toch ook gewoon zelf de afstand meten en met een db meter afstellen? Heb het zelf ook zo gedaan want met de eigen meting van audessy kwam mijn links voor uit op 0,1mtr in plaats van 4,5mtr. Heb gewoon zo'n laser afstand meter gepakt en een db meter app gedownload op mijn telefoon. Wat doet audessy meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjorn1
@millert als ik een nieuwe receiver heb ga ik het wel nog een keer testen, moet heel eerlijk zeggen dat ik mijn hand instellingen momenteel beter vind klinken dan wanneer ik audessy en al die andere eq en hulpmiddelen inschakel. Maar goed mijn receiver is dan ook alweer 10 jaar oud als het niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@bjorn1, ik heb hier hetzelfde hoor; handmatig instellen moet al een redelijk tot goed resultaat geven, mits je niet in een of andere spiegelpaleis woont...

En met handmatig instellen bedoel ik:
- afstanden
- gain
- crossovers op 1.5x min waarde speaker

[ Voor 24% gewijzigd door MDKlapwijk op 18-06-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
bjorn1 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:58:
Snap niet helemaal wat de toegevoegde waarde is van audessy om eerlijk te zijn. Je kan toch ook gewoon zelf de afstand meten en met een db meter afstellen? Heb het zelf ook zo gedaan want met de eigen meting van audessy kwam mijn links voor uit op 0,1mtr in plaats van 4,5mtr. Heb gewoon zo'n laser afstand meter gepakt en een db meter app gedownload op mijn telefoon. Wat doet audessy meer?
Audyssey meet 'akoestische afstand' (=vertraging) en niet de letterlijke meetafstand. Twee speakers kunnen op gelijke afstand staan maar toch een afwijkende vertraging hebben. Toch is het verschil hier wel erg extreem, dus ik zou de meting nog een keer herhalen en goed opletten of je de instructies goed hebt opgevolgd (denk o.a. aan positionering van microfoon en stilte tijdens de meting).
Verder corrigeert Audyssey per frequentie voor ruimte- en speaker-invloeden. Dat lukt niet met de handmatige aanpassingen.
Het resultaat kan overigens nog steeds niet naar je smaak zijn, of bijvoorbeeld wel voor films en niet voor muziek. Dat zul je zelf moeten beoordelen.
Ik adviseer wel om de app aan te schaffen en met instellingen en bereik van de aanpassing te spelen. Zet bijvoorbeeld midrange compensation uit en beperk de aanpassingen tot <500 Hz. Dit kan een gigantisch verschil maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
mac1987 schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:51:
[...]

Audyssey meet 'akoestische afstand' (=vertraging) en niet de letterlijke meetafstand. Twee speakers kunnen op gelijke afstand staan maar toch een afwijkende vertraging hebben. Toch is het verschil hier wel erg extreem, dus ik zou de meting nog een keer herhalen en goed opletten of je de instructies goed hebt opgevolgd (denk o.a. aan positionering van microfoon en stilte tijdens de meting).
Verder corrigeert Audyssey per frequentie voor ruimte- en speaker-invloeden. Dat lukt niet met de handmatige aanpassingen.
Het resultaat kan overigens nog steeds niet naar je smaak zijn, of bijvoorbeeld wel voor films en niet voor muziek. Dat zul je zelf moeten beoordelen.
Ik adviseer wel om de app aan te schaffen en met instellingen en bereik van de aanpassing te spelen. Zet bijvoorbeeld midrange compensation uit en beperk de aanpassingen tot <500 Hz. Dit kan een gigantisch verschil maken.
ik had de beste resultaten bij het bepreken tot 300 Hz en idd midrange compensatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 09:15
Hier op zoek naar een Denon X1400H opvolger, maar die prijzen. :( De Denon X1400H was zo'n € 300,00 maximaal, maar tegenwoordig ben je toch snel het dubbele kwijt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Jumpman Ik weet niet naar welke features je kijkt in een nieuwe receiver? Maar als het niet te doen is om 4K/120 en VRR kan je ook prima kijken naar iets oudere modellen op Marktplaats. Waarin schiet de X1400 te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Millert schreef op maandag 20 juni 2022 @ 09:26:
@Jumpman Ik weet niet naar welke features je kijkt in een nieuwe receiver? Maar als het niet te doen is om 4K/120 en VRR kan je ook prima kijken naar iets oudere modellen op Marktplaats. Waarin schiet de X1400 te kort?
Niet meer nieuw te koop helaas. Ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuwe opvolger. Ook besloten geen dure versterker meer te kopen, standaarden veranderen daarvoor tegenwoordig te snel. Beter gewoon elke 3 tot 5 jaar nieuwe kopen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Jumpman Wat audio standaarden is er sinds de introductie van Dolby Atmos weinig (niets?) veranderd, zit in ieder geval al vanaf 2015 op de Denon receivers. Als je een receiver koopt met EARC en de bronnen op de televisie aansluit loop je ook minder risico om (video) features mis te lopen.
Ik doelde dan ook op het occasion aanbod. De verschillen in opvolgende modeljaren is namelijk behoorlijk beperkt. Ik had een X2400 en was op zoek naar een Denon met EARC en Audyssey XT32, in plaats van een nieuwe X3700 a €1150 te kopen heb ik eind vorig jaar een X3400 voor €400 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Millert schreef op maandag 20 juni 2022 @ 10:40:
@Jumpman Wat audio standaarden is er sinds de introductie van Dolby Atmos weinig (niets?) veranderd, zit in ieder geval al vanaf 2015 op de Denon receivers. Als je een receiver koopt met EARC en de bronnen op de televisie aansluit loop je ook minder risico om (video) features mis te lopen.
Ik doelde dan ook op het occasion aanbod. De verschillen in opvolgende modeljaren is namelijk behoorlijk beperkt. Ik had een X2400 en was op zoek naar een Denon met EARC en Audyssey XT32, in plaats van een nieuwe X3700 a €1150 te kopen heb ik eind vorig jaar een X3400 voor €400 gekocht.
De TV geeft een DTS, DTS-MA, ook niet passthrough. Er moet dus minimaal één 4K 60Hz HDR input in de versterker zitten, zodat hier de DTS (-MA) stream omgezet kan worden en de video lekker naar de LG OLED kan. Ik was dus in de race voor een X1400H of nieuwer model. Maar ik zie alleen maar de X1700H die weet keer zo duur is bijna. Het lijkt wel of Denon helemaal niets meer voor de X1400H in de plaats heeft gebracht.

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 20-06-2022 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Jumpman De X1700 is de opvolger van de X1400, elk jaar / anderhalf vernieuwd Denon zijn line-up. Dat zie je aan het honderdtal in het modelnummer. Dus X1400 - > X1500 etcetera. De laatste twee jaar, vermoedelijk door onder andere chiptekorten, zie je dat de nieuwe modellen voor een hogere prijs in de markt worden gezet en vervolgens minder snel in prijs dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Millert schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:58:
@Jumpman De X1700 is de opvolger van de X1400, elk jaar / anderhalf vernieuwd Denon zijn line-up. Dat zie je aan het honderdtal in het modelnummer. Dus X1400 - > X1500 etcetera. De laatste twee jaar, vermoedelijk door onder andere chiptekorten, zie je dat de nieuwe modellen voor een hogere prijs in de markt worden gezet en vervolgens minder snel in prijs dalen.
Dat dacht ik inderdaad al. Dan nog maar even door met mijn oude receiver en de Sonos Arc verder totdat ik een mooie deal voor de X1700H tegenkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-09 16:11
Millert schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:58:
Niet alleen de chiptekorten, maar ook vervoer is het probleem. Ze konden eerst door ukraine helemaal naar NL worden vervoerd. Nu moet het doormiddel van containers per schip. En daardoor is er een ophoud ontstaan, omdat er te veel via schip moet worden getransporteerd, is er ook tekort aan containers. De wachtrij is ook te lang om per schip te transporteren.
Jumpman schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:00:
[...]

Dat dacht ik inderdaad al. Dan nog maar even door met mijn oude receiver en de Sonos Arc verder totdat ik een mooie deal voor de X1700H tegenkom. :)
Hier zou de X1700H het goedkoopste mee uit zijn. Morgen zou het dan weer leverbaar zijn.
Maar er zijn al mensen die deze al voorbesteld hebben, dus is het ook nog maar afwachten of er dan genoeg over zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Snake_Eye op 20-06-2022 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
De S660 - bij dezelfde winkel - is nog zo'n €70 voordeliger.

Ik ben er alleen nog steeds niet achter waar je de S serie tov de X serie kunt plaatsen.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Comp User

Dat is mij ook niet helemaal helder, zeker omdat ze amper goedkoper zijn dan de X serie.
Er zijn namelijk genoeg verschillen die de X1700 in dit geval de meerprijs waard maken. Zo kan de S660 minder speakers aansturen, heeft minder vermogen, een lagere versie van Audyssey en geen mogelijkheid om een 2de zone aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de opvolger van de x3700 kunnen verwachten? Ondertussen is dat model al al zo 2 jaar op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:34:
Weet iemand wanneer de opvolger van de x3700 kunnen verwachten? Ondertussen is dat model al al zo 2 jaar op de markt.
Ik zou hem zo kopen.
2 inregelzones met de beste roomcorectie van denon, dual sub en 9 kanalen versterking :9~
Hdmi 8k poort voor de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wel met HDMI 2.1 bug en maar 1 ingang die geschikt is voor 8k of 4k 120fps. Als net over 2 a 3 maanden de opvolger uit komt dan wacht ik liever daar eerst op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:05:
Maar wel met HDMI 2.1 bug en maar 1 ingang die geschikt is voor 8k of 4k 120fps. Als net over 2 a 3 maanden de opvolger uit komt dan wacht ik liever daar eerst op.
Ik denk dat je lang kan wachten of de hoofdprijs kan betalen. Mede gezien de chip te korten en de leveringsproblemen met elektronica. Aankondiging misschien in enkele maanden, levering 12-18maanden.😉

[ Voor 7% gewijzigd door CPM op 20-06-2022 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik heb sinds een aantal weken de AVR X2700H icm de hdmi switch in gebruik genomen, werkt perfect en wordt ook door de Harmony afstandsbediening ondersteund, dus die kan gewoon in een activiteit opgenomen worden.

Dat was - voor mij - de beste oplossing voor de leveringsproblemen rondom de Yamaha RX-V6A.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Comp User
Dank voor de tip.

Ik wacht even af. Ik heb zelf offerte in mijn mailbox staan voor 1.050,- Of heeft iemand tips waar het goedkoper kan (waar die ook op voorraad is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Niet online

CPM

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:41:
@Comp User
Dank voor de tip.

Ik wacht even af. Ik heb zelf offerte in mijn mailbox staan voor 1.050,- Of heeft iemand tips waar het goedkoper kan (waar die ook op voorraad is).
Doublepoint al eens benaderd voor een persoonlijke deal? Hadden laatst 10% korting op alles. Ik heb goede ervaringen met hen en ze hebben mij altijd scherpe prijs kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Snake_Eye schreef op maandag 20 juni 2022 @ 12:13:
[...]

Niet alleen de chiptekorten, maar ook vervoer is het probleem. Ze konden eerst door ukraine helemaal naar NL worden vervoerd. Nu moet het doormiddel van containers per schip. En daardoor is er een ophoud ontstaan, omdat er te veel via schip moet worden getransporteerd, is er ook tekort aan containers. De wachtrij is ook te lang om per schip te transporteren.

[...]

Hier zou de X1700H het goedkoopste mee uit zijn. Morgen zou het dan weer leverbaar zijn.
Maar er zijn al mensen die deze al voorbesteld hebben, dus is het ook nog maar afwachten of er dan genoeg over zijn.
je kunt hier ook eens kijken heb er goede ervaringen mee https://www.smitsarnhem.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2022 @ 20:41:
@Comp User
Dank voor de tip.

je zou ook eens hier kunnen kijken
https://www.smitsarnhem.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx. De prijs van 1.050,- had ik al weg bij dubbelpiont. Ik zal Smits nog even benaderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:43

reaL_G

G

Het de Audyssey aanpassing ook gedaan.
maar ik moet eerlijk zeggen merk niet zo een verschil. maken die paar millisec echt veel uit?
misschien als je puur naar cijfertjes kijkt.

switch ook regelmatig tussen presets met en zonder aanpassing. das 12,5% correctie bij de fronts.

Heb het avs topic doorgescand, zie veel graphs en metingen, geloof het allemaal wel, die 300 vs 348 lijkt nog steeds een aanname?

zal wel nog switchen tussen presets voor het placebo effect.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@reaL_G
De metingen laten betere resultaten zien met de aangepaste afstanden. Audyssey komt met de nieuwe desktop applicatie tot een vergelijkbaar resultaat en geeft zelf aan dat een aanpassing op zijn plaats is. Of je het in iedere situatie hoort is een tweede. Benieuwd of de aangepaste preset uiteindelijk ook je voorkeur heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Millert op 24-06-2022 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik lees me in wat betreft wifi/app-connected audiosystemen, type sonos.

Begrijp ik het goed dat HEOS wel het multiroom audio deel afdekt, maar bijvoorbeeld niet toelaat om gemakkelijk satellieten toe te voegen aan een soundbar?

Dus beginnen met soundbar en dan draadloos rears toevoegen?

Ik heb een ruimte met een deur achterin en een open deel aan de zijkant, dus geen manier om kabels naar achter te routen (en openbreken ga ik niet meer doen)
Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste