Goed te lezen dat het heeft geholpen!
Is er naast de BT module, nog iets wezenlijks anders aan een HS2 tov HS1 HEOS?
| Losing my religion |
Is het mogelijk om met de AVR-X2700H of AVC-X3700H bedraad speakers aan te sturen in bijvoorbeeld de keuken, naast een (bedrade) surroundopstelling in de huiskamer, aan te sturen of kan dit alleen wireless met HEOS? Het gaat me dan om dezelfde muziek in beide kamers of in één van de kamers, niet per se aparte muziek in beide kamers.
Edit: ik heb het antwoord al gevonden. Het gaat met beide modellen.
Edit: ik heb het antwoord al gevonden. Het gaat met beide modellen.
[ Voor 31% gewijzigd door Jackssonss op 06-02-2022 14:14 ]
Ik ben voornemens een nieuwe TV te kopen met eARC ondersteuning. Ik snap niet helemaal hoe dit werkt in de praktijk combinatie met een Denon AVR-x1600h.
De TV sluit ik aan op de monitor poort op de receiver met eARC ondersteuning. Hoe krijg ik vervolgens het geluid van bijvoorbeeld de Netflix app op de TV via de receiver? Ik kan niet de ingang "monitor" selecteren bijvoorbeeld en ik neem aan dat als ik een andere ingang selecteer ik het geluid van de TV ook niet te horen krijg.
Wat ik ook niet wil is dat het geluid altijd via de receiver gaat. Soms is het geluid via alleen de TV ook goed genoeg.
De TV sluit ik aan op de monitor poort op de receiver met eARC ondersteuning. Hoe krijg ik vervolgens het geluid van bijvoorbeeld de Netflix app op de TV via de receiver? Ik kan niet de ingang "monitor" selecteren bijvoorbeeld en ik neem aan dat als ik een andere ingang selecteer ik het geluid van de TV ook niet te horen krijg.
Wat ik ook niet wil is dat het geluid altijd via de receiver gaat. Soms is het geluid via alleen de TV ook goed genoeg.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
@Blackouts Wanneer de input 'TV Audio' is geselecteerd krijg je het geluid van je televisie via (E)ARC, mits goed ingesteld.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ah zo simpel is het.Millert schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:31:
@Blackouts Wanneer de input 'TV Audio' is geselecteerd krijg je het geluid van je televisie via (E)ARC, mits goed ingesteld.

Had de knop tv audio helemaal gemist op de afstandsbediening
Of nog even een Logitech Hub op de kop tikken of een Ultimatemac1987 schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:42:
[...]
Vaak werkt dit om de een of andere reden niet. Ik heb een actieve repeater (met voeding) met zo'n plakkertje op de infrarood ontvanger. Werkt tot nu toe prima.
| Losing my religion |
Heb je de handleiding gelezen?Blackouts schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:19:
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Uiteraard. Gezocht op arc en niet het antwoord gevonden waar ik naar op zoek was.
@Blackouts Wat heb je al ingesteld? Heb je je receiver ingesteld dat je de audio via ARC wilt gebruiken en op het juiste kanaal gezet en heb je je TV ingesteld dat je het geluid via HDMI naar de receiver wilt sturen?
Edit, sorry @Blaat 😉, heb het aangepast.
[ Voor 11% gewijzigd door jongetje op 13-02-2022 16:43 ]
Ik weet niet precies op welk bericht je van mij reageert, maar ik heb inmiddels al jaren geen Denon receiver meer.jongetje schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:20:
@Blaat Wat heb je al ingesteld? Heb je je receiver ingesteld dat je de audio via ARC wilt gebruiken en op het juiste kanaal gezet en heb je je TV ingesteld dat je het geluid via HDMI naar de receiver wilt sturen?
Het wordt wel gewaardeerd tho.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik heb nog helemaal niks ingesteld. Als je mijn eerste bericht goed leest zie dat ik een nieuwe tv overweeg. Mijn huidige tv heeft niet eens arc. Ik vroeg me af hoe dit op de Denon werkt met arc en kon dit niet snel vinden. Vandaar mijn vraag. En die was al beantwoord.jongetje schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:20:
@Blackouts Wat heb je al ingesteld? Heb je je receiver ingesteld dat je de audio via ARC wilt gebruiken en op het juiste kanaal gezet en heb je je TV ingesteld dat je het geluid via HDMI naar de receiver wilt sturen?
Toch bedankt voor de moeite
@Blackouts Ah ok, dan is de enige toevoeging dat je eerst je tv moet koppelen met je receiver via de audio setting. Ik heb wel af en toe dat mijn tv de receiver hierdoor inschakelt om het geluid weer te geven over de receiver (niet altijd).
Weet iemand toevallig of er een opvolger voor de DSW-1H aankomt? Want ik wilde eindelijk mijn beslissing maken, maar zie hem bij steeds minder winkels op voorraad. Zou dat chiptekort zijn, of gaat het model er gewoon uit?
Mijn AVR-2400H heeft sinds deze week een rare bug of zo.
Het geluid is extreem zacht op alle externe bronnen, behalve de interne HEOS/Internetradio.
Van de week opgelost door 'm van surround op een andere audio setting te zetten (heb alleen stereo).
Vandaag geen "surround" in het display, maar zelfde klachten. Veranderen geluidsetting hielp deze keer niet (movie / pure ed). Volume staat normaal, rond de 40, maar op zowel links als rechts nagenoeg geen geluid op externe bronnen.
Iemand?
Het geluid is extreem zacht op alle externe bronnen, behalve de interne HEOS/Internetradio.
Van de week opgelost door 'm van surround op een andere audio setting te zetten (heb alleen stereo).
Vandaag geen "surround" in het display, maar zelfde klachten. Veranderen geluidsetting hielp deze keer niet (movie / pure ed). Volume staat normaal, rond de 40, maar op zowel links als rechts nagenoeg geen geluid op externe bronnen.
Iemand?
Beiden. Er komt een opvolger in de home reeks.turbopinda schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:34:
Weet iemand toevallig of er een opvolger voor de DSW-1H aankomt? Want ik wilde eindelijk mijn beslissing maken, maar zie hem bij steeds minder winkels op voorraad. Zou dat chiptekort zijn, of gaat het model er gewoon uit?
| Losing my religion |
Opgelost.
[ Voor 94% gewijzigd door tzeunis op 22-02-2022 07:59 ]
| Losing my religion |
Meer mensen last dat de heos app sind de laatste update helemaal zelden werkt?
Heb een x3400 receiver icm een samsung 5e tablet, de laatste tijd moet elke dag de stroom eraf om het netwerk te resetten.
Alles heeft vast ip en de denon is bekabeld aangesloten.
Heb een x3400 receiver icm een samsung 5e tablet, de laatste tijd moet elke dag de stroom eraf om het netwerk te resetten.
Alles heeft vast ip en de denon is bekabeld aangesloten.
@Goofy1978 Hier ook een X3400, herken me niet in je problemen. Werkt hier eigenlijk probleemloos. Bekabeld aangesloten zonder vast ip-adres.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik wil graag even jullie mening. Vandaag is mijn Denon AVR-X1700 eindelijk na twee maanden wachten geleverd. Alleen is nu de versie zonder DAB geleverd terwijl ik deze met DAB had besteld. Ik heb met DAB besteld omdat deze niet veel duurder was een omdat ik het idee heb dat DAB gemakkelijker werkt dan internet radio. Ik kan zonder problemen inruilen met dan is het opnieuw 1-2 maanden of ik hou deze en krijg wat geld terug.
Ik verwacht dat mijn DAB wel in orde zal zijn want wij wonen in een oudere woning.
Is DAB inderdaad gebruiksvriendelijker? Of maakt het geen verschil? Ik heb geen ervaring met DAB of internet radio via een receiver. DAB ken ik van de wagen, internet radio gebruik ik soms op pc of gsm. Ik ben zelf al even op zoek gegaan via Mr Google en in dit forum, maar ik lees heel tegenstrijdige verhalen. Daarom nog eens de vraag hier. Werkt internet radio gemakkelijk en handig via een Denon receiver?
Ik verwacht dat mijn DAB wel in orde zal zijn want wij wonen in een oudere woning.
Is DAB inderdaad gebruiksvriendelijker? Of maakt het geen verschil? Ik heb geen ervaring met DAB of internet radio via een receiver. DAB ken ik van de wagen, internet radio gebruik ik soms op pc of gsm. Ik ben zelf al even op zoek gegaan via Mr Google en in dit forum, maar ik lees heel tegenstrijdige verhalen. Daarom nog eens de vraag hier. Werkt internet radio gemakkelijk en handig via een Denon receiver?
Ik heb zelf een AVC X6500h en ja, internetradio via Denon werkt prima en simpel. DAB+ is daarintegen erg afhankelijk van al dan niet goed bereik. Dat verschilt per plaats nogal, vaak heb je maar een beperkt aantal zenders. Met internetradio ligt de wereld aan zenders aan je voeten.johannemie schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:54:
Ik wil graag even jullie mening. Vandaag is mijn Denon AVR-X1700 eindelijk na twee maanden wachten geleverd. Alleen is nu de versie zonder DAB geleverd terwijl ik deze met DAB had besteld. Ik heb met DAB besteld omdat deze niet veel duurder was een omdat ik het idee heb dat DAB gemakkelijker werkt dan internet radio. Ik kan zonder problemen inruilen met dan is het opnieuw 1-2 maanden of ik hou deze en krijg wat geld terug.
.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Ik ben op zoek naar een vervanging voor mijn Marantz SR5009. HDMI doet het niet meer (soms wel, some niet, dan weer geen geluid) en hij is onstabiel, ik ben er helemaal klaar mee!
Ik heb een Dali Concept 5.0 set (Dali Concept 6 voor, een Concept Center en Dali Concept 1 achter.
De focus ligt toch wel vooral op muziek, luister veel muziek op vinyl (Pro-ject Debut III) maar kijk ook graag films en series via mijn Apple TV, of een game via de PC (ook aangesloten via HDMI).
Voor de toekomst wil ik graag HDMI 2.1 (Die mooie OLED en Xbox series X moeten toch 'n keer in huis komen
), en voor de rest weinig eisen: focus op muzikaliteit, minimaal 3 HDMI (2.1), en een internetaansluiting voor Spotify zou fijn zijn.
Nou kom ik de Denon AVR-X1700H tegen. Volgens mij voldoet deze aan al mijn eisen. Zijn er naast de meerdere HDMI ingangen en meer vermogen (die ik denk ik niet nodig heb met mijn Dali setup) nog meer voordelen voor de duurdere modellen zoals bijvoorbeeld de AVR-X2700H?
Andere merken, zoals NAD heb ik overwogen, maar, dat wordt toch wel écht een stap duurder en dat is het prijsverschil denk ik niet waard.
Ik heb een Dali Concept 5.0 set (Dali Concept 6 voor, een Concept Center en Dali Concept 1 achter.
De focus ligt toch wel vooral op muziek, luister veel muziek op vinyl (Pro-ject Debut III) maar kijk ook graag films en series via mijn Apple TV, of een game via de PC (ook aangesloten via HDMI).
Voor de toekomst wil ik graag HDMI 2.1 (Die mooie OLED en Xbox series X moeten toch 'n keer in huis komen
Nou kom ik de Denon AVR-X1700H tegen. Volgens mij voldoet deze aan al mijn eisen. Zijn er naast de meerdere HDMI ingangen en meer vermogen (die ik denk ik niet nodig heb met mijn Dali setup) nog meer voordelen voor de duurdere modellen zoals bijvoorbeeld de AVR-X2700H?
Andere merken, zoals NAD heb ik overwogen, maar, dat wordt toch wel écht een stap duurder en dat is het prijsverschil denk ik niet waard.
Het gaat met name om de opties die er op zitten. Of die voor jou relevant zijn kan alleen jij bepalen. ALs je het nu of in de toekomst nodig denkt te hebben is het voor jou relevant. Anders niet.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
@juiced01, ze hebben allebei 'phono in', dus wat @The Eagle ook al zei ligt het eigenlijk aan de opties die jij in de nabije toekomst denkt nodig te hebben; het aantal 4k inputs is wel anders dacht ik.
Het vermogen maakt verder niet heel veel uit denk ik; ik heb hier tijdelijk een x2400h, ipv. de x8500h, aan de Rubicon 8's gehad en dat ging ook prima.
Het vermogen maakt verder niet heel veel uit denk ik; ik heb hier tijdelijk een x2400h, ipv. de x8500h, aan de Rubicon 8's gehad en dat ging ook prima.
Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...
Da’s mooi meegenomen! Ik gebruik nu een Project Phono box. Maar die heb ik dan wellicht niet meer nodig, als de phono voorversterker in de Denon goed genoeg is dan.
Als je er toch al een hebt liggen, zou ik zeker even met en zonder proberen; Ik heb mijn nad of project pre-amp gelijk met de RMA van de 777v3 weer ingeleverd en dus nooit het verschil met de interne amp van de 8500 kunnen vergelijken.juiced01 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 20:00:
[...]
Da’s mooi meegenomen! Ik gebruik nu een Project Phono box. Maar die heb ik dan wellicht niet meer nodig, als de phono voorversterker in de Denon goed genoeg is dan.
Beste audio experts,
Ik ben sinds enige weken in het bezit van de AVR-X8500HA. Een geweldige versterker waar ik nu al zeer veel luisterplezier aan beleef.
De aansluitingen van de speakers bestaan uit 9 Vloerspeakers 6 plafondspeakers en 2 subwoofers
Ik heb veel aandacht besteed aan de bijbehorende handleiding die mij zeer teleursteld en weinig antwoorden geeft op mijn vele vragen over de instellingen en gebruik van de versterker.
Kom graag in contact met medegebruikers van deze prachtige AVReceiver om ervaringen uit te wisselen.
Gr Cor
Ik ben sinds enige weken in het bezit van de AVR-X8500HA. Een geweldige versterker waar ik nu al zeer veel luisterplezier aan beleef.
De aansluitingen van de speakers bestaan uit 9 Vloerspeakers 6 plafondspeakers en 2 subwoofers
Ik heb veel aandacht besteed aan de bijbehorende handleiding die mij zeer teleursteld en weinig antwoorden geeft op mijn vele vragen over de instellingen en gebruik van de versterker.
Kom graag in contact met medegebruikers van deze prachtige AVReceiver om ervaringen uit te wisselen.
Gr Cor
Sinds enkele dagen overgestapt van een Onkyo TX-NR509 naar een Denon X2700H en tot nu toe redelijk tevreden (behalve over het schermpje van de Denon).
Ik ben alleen opzoek naar een audio setting met Front L+R en Sub. Kan hem niet vinden, zit dat er op?
Speakers staan allemaal op small (beste setting) en geen LFE+main oid. Maar ik mis de extra bass op stereo weergave. De Onkyo heeft dat wel.
Ik ben alleen opzoek naar een audio setting met Front L+R en Sub. Kan hem niet vinden, zit dat er op?
Speakers staan allemaal op small (beste setting) en geen LFE+main oid. Maar ik mis de extra bass op stereo weergave. De Onkyo heeft dat wel.
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
Knop music/rood op afstandsbediening ingedrukt houden, totdat menu verschijnt en dan 'stereo' selecteren.CPM schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:15:
Sinds enkele dagen overgestapt van een Onkyo TX-NR509 naar een Denon X2700H en tot nu toe redelijk tevreden (behalve over het schermpje van de Denon).
@CPM Zoals @MDKlapwijk al vermeld gebruik je in de stand stereo de fronts en subwoofer (mits de speakers op small staan, wat de juiste instelling is). Heb je Dynamic EQ ingeschakeld? Dit zorgt onder andere voor meer bass op lagere volumes. Je kunt dan nog variëren met de reference level offset.
https://audyssey.zendesk....ic-EQ-and-Reference-Level
Welke speakers heb je en waar staat de crossover op ingesteld? Op welk level staat subwoofer na Audyssey +12/-12 dB?
Welke speakers heb je en waar staat de crossover op ingesteld? Op welk level staat subwoofer na Audyssey +12/-12 dB?
Dat is niet hoe een forum werkt. Het was in deze handiger geweest om je concrete vragen direct te stellen. Daarmee kunnen we meer dan een post zoals deze. Een post als deze levert letterlijk meer vragen op dan antwoorden.Cor Faro 1 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 14:56:
Vraag die ik meteen heb is bijvoorbeeld hoe de AVC-8500HA (een AVR is wat anders) 15 (9+6) speakers actief aan kan sturen met slechts 13 eindversterkers, dan wel 17 speakers (9.2.6) kan verwerken als 15 kanalen (13.2) de max is.
Display van twee regels is over het algemeen niet veel maar als je terugvalt naar één regel besef je pas hoe veel informatie de twee regels eigenlijk haddenCschreef op donderdag 3 maart 2022 @ 23:15:
[ Voor 44% gewijzigd door FeaR op 04-03-2022 07:58 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Zoals MDKlapwijk zegt dat bij "Stereo" de sub mee moet doen klopt niet. Bij stereo setting doet subwoofer niets en schakelt in standby, ook als de muziek luid staat. HIJ DOET HET. Andere settings doet hij het wel, echter schakelt hij dan op lagere volumes zeer snel op standby, heb tijdens het inmeten subwoofer level daarom extra laag gezet maar receiver kan niet meer corrigeren dan +12db.Millert schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 06:20:
@CPM Zoals @MDKlapwijk al vermeld gebruik je in de stand stereo de fronts en subwoofer (mits de speakers op small staan, wat de juiste instelling is). Heb je Dynamic EQ ingeschakeld? Dit zorgt onder andere voor meer bass op lagere volumes. Je kunt dan nog variëren met de reference level offset.
Dit zijn de instellingen:
Specificatie Jamo S-807 HCS
Front: (42Hz)
Center : (71Hz)
Surround: (76Hz)
Subwoofer: (150Hz)
FRL:3.60 - 6db
FRR:3.21 - 5.0db
Center:3.30 - 8db
Sub:4.26 - 12db
Surl:2.16 - 8.5db
Surr:1.80 - 11db
Front: 80 Hz (42Hz)
Center x: 40Hz - (71Hz) aangepast naar 90Hz
Surround: 60Hz (76Hz) aangepast naar 80Hz
Sub: 150Hz
MultEQ XT: Reference
Dynamic EQ: Aan
Aanpassen ref. niveau: 0dB
Dynamic Volume: Uit
De Jamos komen wel veel meer tot leven met de Denon t.o.v. de Onkyo. Minder schel.
[ Voor 4% gewijzigd door CPM op 04-03-2022 15:07 ]
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)
@CPM Je wilt dat het subwoofer niveau na calibratie door Audyssey wordt ingesteld op een negatieve waarde, zeg - 6 / - 9 dB. Je wilt niet in de plus gaan, zou houd je voldoende bereik over om de subwoofer te boosten.
Het is even trial en error om te ontdekken hoe hoog je de gain (of volume knop) op je subwoofer moet zetten om dit resultaat te krijgen. Je kunt ook tijdens een meting deze na 3 meetpunten afbreken en het resultaat bekijken. Om dan te zien waar de subwoofer op uitkomt.
Dan heb kan je dit achteraf nog met 3-6 dB verhogen en nog steeds in de negatieve waarde zitten. Zelf vind ik de Audyssey Multeq app prettig werken, kan je de meetresultaten ook bekijken.
De crossover van al je speakers mag op 80hz. Maar in ieder geval 20hz hoger dan het laagste bereik van je speakers.
Meer informatie en een fijne guide omtrent Audyssey, https://www.avsforum.com/...1/page-2589#post-21782993
Het is even trial en error om te ontdekken hoe hoog je de gain (of volume knop) op je subwoofer moet zetten om dit resultaat te krijgen. Je kunt ook tijdens een meting deze na 3 meetpunten afbreken en het resultaat bekijken. Om dan te zien waar de subwoofer op uitkomt.
Dan heb kan je dit achteraf nog met 3-6 dB verhogen en nog steeds in de negatieve waarde zitten. Zelf vind ik de Audyssey Multeq app prettig werken, kan je de meetresultaten ook bekijken.
De crossover van al je speakers mag op 80hz. Maar in ieder geval 20hz hoger dan het laagste bereik van je speakers.
Meer informatie en een fijne guide omtrent Audyssey, https://www.avsforum.com/...1/page-2589#post-21782993
[ Voor 16% gewijzigd door Millert op 04-03-2022 10:24 ]
Leg eens uit als je wilt. Een actieve subwoofer wordt door de receiver alleen van signaal voorzien, geen vermogen. Een subwoofer is nooit belasting op een receiver.Millert schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:30:
@CPM Je wilt dat het subwoofer niveau na calibratie door Audyssey wordt ingesteld op een negatieve waarde, zeg - 6 / - 9 dB. Je wilt niet in de plus gaan, dit levert onnodige belasting op voor je receiver. Laat de versterker van de subwoofer het werk doen.
De Onkyo sub heeft een defect namelijk dat als hij in standby gaat hij er niet goed meer uit komt. Blauw/rode led. Moet dan de sub spanningsloos maken om dit te herstellen (klik aan/klikuit ertussen gezet) Is een bekend probleem bij de Onkyo. Om dat te voorkomen heb ik dus de input vanuit de versterker op +12 staan in de hoop dat er dus "altijd" signaal is en de sub minder snel in standby gaat tijdens het luisteren op lagere volumes.
Ik begrijp idd dat de versterker dan meer vermogen moet leveren. Misschien toch opzoek naar een tweedehands sub, of kijken of ik de standby kan bypassen. Ooit iets gelezen over een jumper.
Ik begrijp idd dat de versterker dan meer vermogen moet leveren. Misschien toch opzoek naar een tweedehands sub, of kijken of ik de standby kan bypassen. Ooit iets gelezen over een jumper.
Als Audyssey bepaald heeft dat de gain plus of negatief moet zijn, dat hangt toch ook af hoe hoog je de gain op je sub hebt staan. Als die bijna dicht staat, dan zal Audyssey de gain behoorlijk in de plus zetten.Millert schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 09:30:
@CPM Je wilt dat het subwoofer niveau na calibratie door Audyssey wordt ingesteld op een negatieve waarde, zeg - 6 / - 9 dB. Je wilt niet in de plus gaan, dit levert onnodige belasting op voor je receiver. Laat de versterker van de subwoofer het werk doen.
En eens met Fear, dat heeft nul invloed op je receiver.
Kan dat ik me vergis, zo heb ik het geïnterpreteerd. In de verschillende topics over Audyssey en Multeq wordt telkens geadviseerd om uit te komen in het negatieve bereik. Ik zal mijn post aanpassenFeaR schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:05:
[...]
Leg eens uit als je wilt. Een actieve subwoofer wordt door de receiver alleen van signaal voorzien, geen vermogen. Een subwoofer is nooit belasting op een receiver.
Blijft overeind dat je geen resultaat wilt van - 12 of +12 omdat dit mogelijk buiten de correctie range valt.
Ik zie in verschillende posts staan dat het signaal kan 'clippen' wanneer je het te zeer boost?
[ Voor 7% gewijzigd door Millert op 04-03-2022 10:27 ]
Je wilt inderdaad tussen de -12 en +12 zitten om zeker te zijn dat je in de correctie range zit. Maar -12 of +12 is in beide gevallen geen belasting voor de receiver zoals speakers dat wel zijn omdat de subwoofer alleen signaal krijgt en geen vermogen zoals speakers.Millert schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:24:
[...]
Kan dat ik me vergis, zo heb ik het geïnterpreteerd. In de verschillende topics over Audyssey en Multeq wordt telkens geadviseerd om uit te komen in het negatieve bereik. Ik zal mijn post aanpassen.
Blijft overeind dat je geen resultaat wilt van - 12 of +12 omdat dit mogelijk buiten de correctie range valt.
@FeaR Ik lees dat je niet te zeer wilt boosten om te voorkomen dat het signaal gaat clippen? Ik kan dit verder niet onderbouwen of verklaren. Jij een idee?
Bijvoorbeeld https://community.klipsch...=comments#comment-1899117
Excessive boosting kills headroom and can lead to amp clipping.
En https://www.reddit.com/r/..._subwoofer_trim_question/
Bijvoorbeeld https://community.klipsch...=comments#comment-1899117
Excessive boosting kills headroom and can lead to amp clipping.
En https://www.reddit.com/r/..._subwoofer_trim_question/
[ Voor 54% gewijzigd door Millert op 05-03-2022 11:29 ]
Sinds gisteren de AVR-X2700HDAB in huis. Waar ik een beetje bang voor was klopt ook: de DAB+ ontvangst in huis is niet optimaal. Ik kan een aantal NPO zenders ontvangen maar verder niks.
Dat vind ik niet zo erg, ik had daar rekening mee gehouden en sta open om de DAB+ antenne wat te verlen gen in de richting van het kozijn, of zelfs naar buiten toe te verlengen.
Ik lees hier veel over internetradio. Op mijn vorige reciever (Marantz NR1504) gebruikte ik de internetradio dagelijks maar ik merkte dat er nogal eens netwerkissues waren en dat ik de stroom van het apparaat moest halen om deze weer in het (bekabelde) netwerk te brengen. Ik hoopte met DAB+ dat gedoe voor te zijn.
Ik heb inmiddels via de HEOS app en TuneIn radio wat zenders voorgeprogrammeerd, maar als ik zie dat NPO Radio 2, welke we het meest beluisteren, slechts in 96kKbps AAC wordt gestreamd... tja... daar word ik niet blij van.
Dus het verlengen van die DAB+ antenne. Wat is het slimste om te doen? Ik vind een coax ertussen doen tricky, in verband met signaalverlies/ noise in de connectoren. Ik dacht zelf dus aan bijvoorbeeld zoiets: https://www.allekabels.nl.../1383976/dab-antenne.html
Maar ik weet niet of dat een valide oplossing is en of deze de luiste connector heeft. De 2700HDAB heeft een coax female ingang.
Dat vind ik niet zo erg, ik had daar rekening mee gehouden en sta open om de DAB+ antenne wat te verlen gen in de richting van het kozijn, of zelfs naar buiten toe te verlengen.
Ik lees hier veel over internetradio. Op mijn vorige reciever (Marantz NR1504) gebruikte ik de internetradio dagelijks maar ik merkte dat er nogal eens netwerkissues waren en dat ik de stroom van het apparaat moest halen om deze weer in het (bekabelde) netwerk te brengen. Ik hoopte met DAB+ dat gedoe voor te zijn.
Ik heb inmiddels via de HEOS app en TuneIn radio wat zenders voorgeprogrammeerd, maar als ik zie dat NPO Radio 2, welke we het meest beluisteren, slechts in 96kKbps AAC wordt gestreamd... tja... daar word ik niet blij van.
Dus het verlengen van die DAB+ antenne. Wat is het slimste om te doen? Ik vind een coax ertussen doen tricky, in verband met signaalverlies/ noise in de connectoren. Ik dacht zelf dus aan bijvoorbeeld zoiets: https://www.allekabels.nl.../1383976/dab-antenne.html
Maar ik weet niet of dat een valide oplossing is en of deze de luiste connector heeft. De 2700HDAB heeft een coax female ingang.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QuaEMwszQa6TpHxHXOcoIkLQ.jpg?f=user_large)
[ Voor 0% gewijzigd door Videofabrique op 10-03-2022 13:16 . Reden: typo ]
Dat snap ik niet. Met dab krijg je toch ook een dergelijke bitrate binnen. Zou me niets verbazen als die gelijk is aan elkaar...Videofabrique schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:04:
Op Wikipedia staat het volgende:Videofabrique schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:04:
Sinds gisteren de AVR-X2700HDAB in huis. Waar ik een beetje bang voor was klopt ook: de DAB+ ontvangst in huis is niet optimaal. Ik kan een aantal NPO zenders ontvangen maar verder niks.
[Afbeelding]
Heeft het dan überhaupt nut, om over te stappen op DAB voor de geluidskwaliteit?DAB+ gebruiken voor spraak veelal gekozen voor 48 kb/s, en voor muziek 64 kb/s of 96 kb/s.
Er was sprake van om DAB+ op te schroeven naar 128kb/s voor NPO maar dat is ook weer terug gedraaid.
Maar goed, ook al is beide 96 kb/s, dan nog kan de een beter zijn dan de ander kwa geluidskwaliteit.
Maar goed, ook al is beide 96 kb/s, dan nog kan de een beter zijn dan de ander kwa geluidskwaliteit.
@Videofabrique Je kunt in de Heos app wel de bitrate van de zender aanpassen naar 192kb/s (npo2 en 3 bieden dit in ieder geval aan). Helaas is er geen mogelijkheid om deze instelling te onthouden en moet je dit elke keer opnieuw aanpassen.
Ik heb een AVR-X1700 gekocht en een blu ray speler S6700 van Sony. Als de HDMI kabel in de blu ray speler verbonden is met de receiver staat de blu ray speler niet op. Als ik de kabel los trek wel. Het maakt geen verschil of de versterker in stand by water of echt aan staat. Om de Sony aan te zetten moet ik eerst de kabel losmaken, aanzetten en dan de kabel opnieuw verbinden.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Hebben we het hier over CEC issues, of wil de sony helemaal niet wakker worden via ab of knop?johannemie schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:01:
Ik heb een AVR-X1700 gekocht en een blu ray speler S6700 van Sony. Als de HDMI kabel in de blu ray speler verbonden is met de receiver staat de blu ray speler niet op. Als ik de kabel los trek wel. Het maakt geen verschil of de versterker in stand by water of echt aan staat. Om de Sony aan te zetten moet ik eerst de kabel losmaken, aanzetten en dan de kabel opnieuw verbinden.
De Sony wil helemaal niet wakker worden via ab of knop van de Sony als deze verbonden is met de versterker.
[ Voor 5% gewijzigd door johannemie op 12-03-2022 11:32 ]
Klinkt als een defect van de Sony; heb je al geprobeerd om deze direct aan je tv te hangen?johannemie schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:28:
De Sony wil helemaal niet wakker worden via ab of knop van de Sony als deze verbonden is met de versterker.
Als ik de Sony rechtstreeks aan de tv hebt heb ik hetzelfde probleem. Als de HDMI kabel is aangesloten wordt de Sony niet wakker. Koppel ik de kabel los wordt deze wel wakker
Ik neem even aan dat je al een andere hdmi kabel geprobeerd hebt, dus wat je nog zou kunnen proberen is toch het uitzetten van "control for hdmi" (=CEC?):johannemie schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 12:13:
Als ik de Sony rechtstreeks aan de tv hebt heb ik hetzelfde probleem. Als de HDMI kabel is aangesloten wordt de Sony niet wakker. Koppel ik de kabel los wordt deze wel wakker
- https://www.sony.com/electronics/support/articles/00025061
En anders zou ik de Sony terug in de doos doen en terug sturen waar ie vandaan komt...
[ Voor 13% gewijzigd door MDKlapwijk op 12-03-2022 12:56 ]
Ik heb idd al een andere kabel geprobeerd...
Sony gaat retour.
Bedankt voor de hulp.
Sony gaat retour.
Bedankt voor de hulp.
Ik heb mijn reactie dubbel gepost en krijg deze niet verwijderd, wel gewijzigd
[ Voor 81% gewijzigd door johannemie op 12-03-2022 14:05 ]
Als je dan vervolgens de betreffende zender (opnieuw) opslaat als Heos favoriet dus met de verhoogde bitrate, dan blijft deze wel netjes onthouden in de preset. Ik heb dat op die manier al enkele jaren zelf.Millert schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:16:
@Videofabrique Je kunt in de Heos app wel de bitrate van de zender aanpassen naar 192kb/s (npo2 en 3 bieden dit in ieder geval aan). Helaas is er geen mogelijkheid om deze instelling te onthouden en moet je dit elke keer opnieuw aanpassen.
Hmmm, ik denk dat ik nog wel wat advies kan gebruiken.
Ik heb dus een mooie set Wharfedale Diamond speakers staan. Diamond 11.3 fronts, Diamond CC center en Diamond 11.2 surround. Deze waren aangesloten op een Marantz NR1504 (50W amp).
Ik vond in deze opstelling een subwoofer niet nodig. Warm en vol geluid over het gehele bereik. Dus ik heb mijn Dali E-9F subwoofer verkocht.
Nu heb ik een Denon X2700H (95W amp) staan. En als we nu een film kijken dan dreunen mijn trommelvliezen eruit. Zónder subwoofer dus.
Ik heb al ontdekt dat als ik het referentieniveau van de dynamic EQ op 15dB zet, dat de lage tonen al wat gedempt worden, maar het voelt alsof alle frequenties hierin gedempt worden.
Ik kan dingen aanpassen in crossover en bij lage tonen.
Wie kan me adviseren om die lage dreun wat te verminderen? Welke setting moet ik pakken?
/f/image/Mo4LGG4m67zv96klxcyx0uX0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4QO9ccEJQOzofr2YjCUL9iRL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bZ7cR4ROVXZ9kuAb3FKigQTE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lAuUDVzIxfRnRjOaAlmko0Ve.png?f=fotoalbum_large)
Thanks!
Ik heb dus een mooie set Wharfedale Diamond speakers staan. Diamond 11.3 fronts, Diamond CC center en Diamond 11.2 surround. Deze waren aangesloten op een Marantz NR1504 (50W amp).
Ik vond in deze opstelling een subwoofer niet nodig. Warm en vol geluid over het gehele bereik. Dus ik heb mijn Dali E-9F subwoofer verkocht.
Nu heb ik een Denon X2700H (95W amp) staan. En als we nu een film kijken dan dreunen mijn trommelvliezen eruit. Zónder subwoofer dus.
Ik heb al ontdekt dat als ik het referentieniveau van de dynamic EQ op 15dB zet, dat de lage tonen al wat gedempt worden, maar het voelt alsof alle frequenties hierin gedempt worden.
Ik kan dingen aanpassen in crossover en bij lage tonen.
Wie kan me adviseren om die lage dreun wat te verminderen? Welke setting moet ik pakken?
/f/image/Mo4LGG4m67zv96klxcyx0uX0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/4QO9ccEJQOzofr2YjCUL9iRL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bZ7cR4ROVXZ9kuAb3FKigQTE.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lAuUDVzIxfRnRjOaAlmko0Ve.png?f=fotoalbum_large)
Thanks!
@Videofabrique, omdat je geen sub meer hebt denk ik dat je er zonder dsp op je speakers niet heel veel aan kan veranderen. Je krijgt nu hoe dan ook de lage frequenties die niet lekker klinken over je speakers.
Met een sub had je alles op small zetten, 1.5x het laagste bereik van elke speaker als crossover en de sub zelf op zijn optimale settings:
:strip_exif()/f/image/16w9bm4tpils9MWn0HuMEV9u.jpg?f=fotoalbum_large)
bron: https://www.svsound.com/b...r-small-on-an-av-receiver
Je hebt nu zelfs kans dat je het LFE kanaal, door het instellen van 5.0, bij je speakers wordt afgeleverd (?). Je zou eens kunnen kijken of het minder wordt als je de Denon verteld dat er wel een sub is, dus 5.1 zonder daadwerkelijk een sub.
Met een sub had je alles op small zetten, 1.5x het laagste bereik van elke speaker als crossover en de sub zelf op zijn optimale settings:
:strip_exif()/f/image/16w9bm4tpils9MWn0HuMEV9u.jpg?f=fotoalbum_large)
Je hebt nu zelfs kans dat je het LFE kanaal, door het instellen van 5.0, bij je speakers wordt afgeleverd (?). Je zou eens kunnen kijken of het minder wordt als je de Denon verteld dat er wel een sub is, dus 5.1 zonder daadwerkelijk een sub.
[ Voor 4% gewijzigd door MDKlapwijk op 15-03-2022 17:35 ]
Ik heb idd de Denon ook verteld dat er wel een sub aan hangt. Maar dan zijn alle lage tonen weg. Alsof het kartonnen melkpakjes zijn. 🙁MDKlapwijk schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:32:
@Videofabrique, omdat je geen sub meer hebt denk ik dat je er zonder dsp op je speakers niet heel veel aan kan veranderen. Je krijgt nu hoe dan ook de lage frequenties die niet lekker klinken over je speakers.
[Afbeelding]
5.1 en alleen je fronts op 'large' had je ook al geprobeerd?Videofabrique schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:07:
[...]
Ik heb idd de Denon ook verteld dat er wel een sub aan hangt. Maar dan zijn alle lage tonen weg. Alsof het kartonnen melkpakjes zijn. 🙁
Mja, dat is wat een crossover doet... Al zouden melkpakjes pas meedoen vanaf een 150-250 Hz en zal dat effect minder zijn met een crossover van 60/80 Hz. Maar probleem klinkt als akoestiek/de ruimte. De subwoofer was mogelijk beter in staat de ruimte te vullen zonder bonkerig over te komen zoals de speakers dat niet kunnen.Videofabrique schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:07:
[...]
Ik heb idd de Denon ook verteld dat er wel een sub aan hangt. Maar dan zijn alle lage tonen weg. Alsof het kartonnen melkpakjes zijn. 🙁
@Videofabrique Je kan met de Audyssey Multeq app de Audyssey metingen doen, het resultaat bekijken en de aanpassingen bijsturen. Zo kan je ook de target curve aanpassen in het lage frequentie bereik.
Hiernaast kun je ook eens proberen Dynamic EQ uit te schakelen. Deze zet het laag juist meer aan bij lagere volumes.
Hiernaast kun je ook eens proberen Dynamic EQ uit te schakelen. Deze zet het laag juist meer aan bij lagere volumes.
@Videofabrique, wat Millert hier aangeeft; Dynamic EQ zou, als je dat in 5.0 aan hebt staan, wel eens de eerste oorzaak kunnen zijn van het probleem wat je omschreef...Millert schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:23:
@Videofabrique Je kan met de Audyssey Multeq app de Audyssey metingen doen, het resultaat bekijken en de aanpassingen bijsturen. Zo kan je ook de target curve aanpassen in het lage frequentie bereik.
Thanks. Heb met die app de curve in laag iets kunnen aanpassen. Ook heb ik de fronts íetsje verder van de muur gehaald.Millert schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 22:23:
De dreun is nu weg. 🙂
Ik heb een X3100W, en sinds gisteren een nieuwe LG die eARC ondersteunt. Ik wil als ik TV kijk via de ingebouwde DVB-C ontvanger in de TV het geluid over de speakers die aan de Denon hangt krijgen.
Dat gaat goed, want ik heb de TV aan de monitor/arc ingang gehangen en de Denon staat op de TVAudio input.
Schakel ik met mijn Harmony Hub dan naar mijn Chromecast, die in de Denon zit, dan gaat het beeld naar de Chromecast en het geluid ook. Als ik dan de boel uit zet, en daarna weer TV ga kijken, dan gaat de Denon even naar TVAudio en daarna vanzelf naar de Chromecast input. Ik kan dus geen TV kijken, zonder nogmaals de TV kijken activiteit op de afstandsbediening te selecteren...
Ik kom er maar niet uit. Zal wel te maken hebben met ARC en CEC, en de ene die de baas over de ander speelt...
Dat gaat goed, want ik heb de TV aan de monitor/arc ingang gehangen en de Denon staat op de TVAudio input.
Schakel ik met mijn Harmony Hub dan naar mijn Chromecast, die in de Denon zit, dan gaat het beeld naar de Chromecast en het geluid ook. Als ik dan de boel uit zet, en daarna weer TV ga kijken, dan gaat de Denon even naar TVAudio en daarna vanzelf naar de Chromecast input. Ik kan dus geen TV kijken, zonder nogmaals de TV kijken activiteit op de afstandsbediening te selecteren...
Ik kom er maar niet uit. Zal wel te maken hebben met ARC en CEC, en de ene die de baas over de ander speelt...
@Polyphemus, als je een Harmony gebruikt CEC uitzetten en alleen ARC aan (ja dat kan).
Dat heb ik in mijn TV geprobeerd, maar dan krijg ik geen audio meer via HDMI, alleen via de interne speakers. Ik moet echt CEC (Simplink) aanzetten, om ARC aan te kunnen zettenMDKlapwijk schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:58:
@Polyphemus, als je een Harmony gebruikt CEC uitzetten en alleen ARC aan (ja dat kan).

Ik zal nog eens het menu van de TV binnenstebuiten keren.
/edit: Nee, als ik CEC/Simplink uit zet, en dan 'bekabelde speakers' (= ARC) aan zet, dan zet ie Simplink ook meteen aan...
[ Voor 12% gewijzigd door Polyphemus op 21-03-2022 19:22 ]
Sorry, op de Denon bedoelde ik. (setup -> video -> hdmi -> contol = off + arc = on)Polyphemus schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:12:
[...]
Dat heb ik in mijn TV geprobeerd, maar dan krijg ik geen audio meer via HDMI, alleen via de interne speakers. Ik moet echt CEC (Simplink) aanzetten, om ARC aan te kunnen zetten![]()
Ik zal nog eens het menu van de TV binnenstebuiten keren.
/edit: Nee, als ik CEC/Simplink uit zet, en dan 'bekabelde speakers' (= ARC) aan zet, dan zet ie Simplink ook meteen aan...
Dan is mijn Denon denk ik te oud, ik heb alleen:MDKlapwijk schreef op maandag 21 maart 2022 @ 19:39:
[...]
Sorry, op de Denon bedoelde ik. (setup -> video -> hdmi -> contol = off + arc = on)
HDMI bediening: Aan/Uit (als ie op Uit staat, dan kan ik onderstaande opties niet aanpassen)
- Bron doorgeven: Laatste.......
- TV Audio Switching: Uit/Aan
- Voeding uit: Uit/Aan/Alle
Als ik dus control op off zet, kan ik niks aanpassen...
Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je alleen 'bediening' aanzet en de rest daar onder uit. En anders misschien Lindy CEC cancelation stekkers tussen alles waar je geen CEC op wil gebruiken...
Zo gaat bij mij de LG BD speler aan op het moment dat de Ziggo Next box rommel over het touwtje stuurt en heeft de Chromecast Ultra hetzelfde probleem vertoont als jij omschrijft, maar die is vervangen door een Shield Pro 2019 en die gedraagt zich wel.
Probleem zit in bij de apparaten waar je CEC helemaal niet op uit kan zetten, bij mij de BD (en ook de Ultra), gelukkig heb je daar de stekkers van onder andere Lindy voor.
- https://www.lindy-interna...=ld0101.ld021102&pi=41232
Zo gaat bij mij de LG BD speler aan op het moment dat de Ziggo Next box rommel over het touwtje stuurt en heeft de Chromecast Ultra hetzelfde probleem vertoont als jij omschrijft, maar die is vervangen door een Shield Pro 2019 en die gedraagt zich wel.
Probleem zit in bij de apparaten waar je CEC helemaal niet op uit kan zetten, bij mij de BD (en ook de Ultra), gelukkig heb je daar de stekkers van onder andere Lindy voor.
- https://www.lindy-interna...=ld0101.ld021102&pi=41232
Letterlijk van de een op de andere dag krijg ik geen geluid meer uit mijn 4 jaar oude denon avr x2400h, gister avond gewoon nog via de HDMI (arc) tv gekeken en zojuist werkt niks meer: juiste invoer maar er komt niks uit de luidsprekers, tv, spotify, internet radio. Zelfs direct een headphone levert niks op. Is er nog iets wat ik kan proberen of is dit het dan..
Geen idee of het op de 2400 zit; staat ie op de juiste zone?Fromz schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:13:
Letterlijk van de een op de andere dag krijg ik geen geluid meer uit mijn 4 jaar oude denon avr x2400h, gister avond gewoon nog via de HDMI (arc) tv gekeken en zojuist werkt niks meer: juiste invoer maar er komt niks uit de luidsprekers, tv, spotify, internet radio. Zelfs direct een headphone levert niks op. Is er nog iets wat ik kan proberen of is dit het dan..
@Fromz, als alle andere zones uit staan dan is er iets anders aan de hand. Op oudere modellen kon je via de web interface het beste zien welke bron in welke zone actief is en welke welke zone uberhaupt actief is.
@MDKlapwijk ik ben nog niet toegekomen om via de webbrowser in te loggen, wat ik wel zag is dat een van de draden van de linker front speaker los zat. Kan dit zorgen dat er iets doorbrand oid in de receiver?
Als de plus en min elkaar raken zou de receiver in protect moeten springen. Wat los in de terminal zonder contact met elkaar te maken zou los moeten lopen.Fromz schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 15:57:
@MDKlapwijk ik ben nog niet toegekomen om via de webbrowser in te loggen, wat ik wel zag is dat een van de draden van de linker front speaker los zat. Kan dit zorgen dat er iets doorbrand oid in de receiver?
Bedankt @FeaR , dat zou het dus ook. Iet zijn.
Zojuist luidspreker kalibratie geprobeerd maar er komt gewoon niks uit de front left (verder of overslaan doet ie trouwens niet)
Ik ben een beetje ten einde raad wat ik kan proberen, tips?
Zojuist luidspreker kalibratie geprobeerd maar er komt gewoon niks uit de front left (verder of overslaan doet ie trouwens niet)
Ik ben een beetje ten einde raad wat ik kan proberen, tips?
De vraag op één plek stellen, crossposten is niet toegestaan. Dubbel met MonsieurHilbert in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 03-04-2022 14:38 ]
@MonsieurHilbert, waarschijnlijk Simplink op de LG of CEC/ARC op de Denon uitgeschakeld?
Niet crossposten, dubbel met MonsieurHilbert in "[Speakers] Het Focal Ervaringen/Discussie Topic"
[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 03-04-2022 14:30 ]
Zijn er mensen die het volgende probleem herkennen:
Situatie: LG C1 TV + DENON AVC660 verbonden via HDMI
Als ik de TV aan en uit zet:
Denon receiver gaat niet aan samen met de TV
Denon receiver gaat wel uit samen met de TV
Heb het gek genoeg in het begin volgens mij wel even aan de praat gehad, ondertussen al de receiver gereset maar krijg het aan gaan samen met de TV niet meer aan de praat.
Situatie: LG C1 TV + DENON AVC660 verbonden via HDMI
Als ik de TV aan en uit zet:
Denon receiver gaat niet aan samen met de TV
Denon receiver gaat wel uit samen met de TV
Heb het gek genoeg in het begin volgens mij wel even aan de praat gehad, ondertussen al de receiver gereset maar krijg het aan gaan samen met de TV niet meer aan de praat.
Simplink even uit zetten.
TV uit.
TV aan.
Simplink aan zetten.
Dit wil soms de CEC handshake etc weer herstellen.
ooit op mijn B6 een vergelijkbaar iets gehad.
TV uit.
TV aan.
Simplink aan zetten.
Dit wil soms de CEC handshake etc weer herstellen.
ooit op mijn B6 een vergelijkbaar iets gehad.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Thanks dit was oplossing, hopelijk blijft het nu werken.
Nu de volgende uitdaging bij AirPlay video op de tv het geluid via ARC op de receiver aan de praat krijgen. Heerlijk nieuwe apparatuur…..
Nu de volgende uitdaging bij AirPlay video op de tv het geluid via ARC op de receiver aan de praat krijgen. Heerlijk nieuwe apparatuur…..
Ik heb mijn x1700 ingeruild voor een x4700 nu bestaat de mogelijkheid om mijn kef boxen bi amp aan te sluiten ,heeft dit meer waarde?
Alleen als je power te kort komt om zonder clipping/vervorming voldoende volume te produceren.
De limiterende factor in een AVR is eerder de trafo (voeding) zijn maximale output.
Ik denk dus van niet.
De limiterende factor in een AVR is eerder de trafo (voeding) zijn maximale output.
Ik denk dus van niet.
Ik ga er één verder en ben van mening dat passief Bi-Amp niets toevoegt. Het staat wel tof natuurlijk vier aders naar je speaker. Maar net als met veel in deze markt zijn er honderden meningen waar de ene helft technisch wordt bekeken en de andere emotioneel. Die laatste is en blijft persoonlijk.Propheticus schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:58:
Ik denk dus van niet.
Als deze foto nog actueel is ga je meer halen in plaatsing van de speakers dan passieve Bi-Amp.Stuwie schreef op maandag 11 april 2022 @ 09:01:
Ik heb mijn x1700 ingeruild voor een x4700 nu bestaat de mogelijkheid om mijn kef boxen bi amp aan te sluiten ,heeft dit meer waarde?
[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 11-04-2022 12:37 ]
Ik drukte me nog genuanceerd uit. Maar in een passieve crossover setup denk ik inderdaad ook dat het voordeel 0,0 is. Beide versterkte kanalen doen namelijk full-range versterken waarna een groot deel in een passief filter verloren gaat als warmte. Je loopt nog steeds even snel tegen de limiet van de beide individuele versterkerchips aan. Het is niet alsof de chip die je aansluit op de hoge tonen klemmen geen bassen meer versterkt.
Sterker nog, je loopt misschien juist eerder tegen de vermogensbeperking van je voeding aan, omdat je nu 2x moet versterken per kanaal.
Bi-wiring alleen is al helemaal onzin. Dit is gewoon gelijk aan een dikkere kabel gebruiken.
Sterker nog, je loopt misschien juist eerder tegen de vermogensbeperking van je voeding aan, omdat je nu 2x moet versterken per kanaal.
Bi-wiring alleen is al helemaal onzin. Dit is gewoon gelijk aan een dikkere kabel gebruiken.
Lijkt me ook. Liep hier recentelijk tegen aan en na goed overleg intern alleen besloten om wel die metalen plaatjes die de bovenste en onderste connectoren verbinden te vervangen door wat reserve draad.Propheticus schreef op maandag 11 april 2022 @ 14:05:
Ik drukte me nog genuanceerd uit. Maar in een passieve crossover setup denk ik inderdaad ook dat het voordeel 0,0 is. Beide versterkte kanalen doen namelijk full-range versterken waarna een groot deel in een passief filter verloren gaat als warmte. Je loopt nog steeds even snel tegen de limiet van de beide individuele versterkerchips aan. Het is niet alsof de chip die je aansluit op de hoge tonen klemmen geen bassen meer versterkt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/2IhKNNkw4YR5jBy6A10tjqQV.png?f=user_large)
Ook nog met REW getest of de banaantjes boven, onder of kruislings nog wat uitmaakte. Ik leek een heel miniem super klein verschil te zien in het hoge frequentiebereik, iets strakker bij inpluggen bovenin. Maar kan net zo goed omdat ik de speakers niet 100% op dezelfde plek had terug gezet
Sinterklaas wil bier !
Bi amp aangesloten maar ik hoor geen verschil,en wat plaatsing betreft wat stel je voor?FeaR schreef op maandag 11 april 2022 @ 12:36:
[...]
Ik ga er één verder en ben van mening dat passief Bi-Amp niets toevoegt. Het staat wel tof natuurlijk vier aders naar je speaker. Maar net als met veel in deze markt zijn er honderden meningen waar de ene helft technisch wordt bekeken en de andere emotioneel. Die laatste is en blijft persoonlijk.
[...]
Als deze foto nog actueel is ga je meer halen in plaatsing van de speakers dan passieve Bi-Amp.
Speakers meer uit de hoek maar met het huidige meubel wordt dat een uitdaging.Stuwie schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 09:17:
[...]
Bi amp aangesloten maar ik hoor geen verschil,en wat plaatsing betreft wat stel je voor?
@Stuwie Het wordt afgeraden om speakers symmetrisch in/met de hoeken van de kamer neer te zetten.
Ik heb zelf onlangs de positionering van mijn speakers aangepast conform de richtlijnen van Dolby (5.1.2). https://www.dolby.com/abo...bled-speaker-setup-guide/ En ik ben heel tevreden met het resultaat. Het beter positioneren van de speakers en subwoofer heeft een groter effect gehad op het geluidsbeeld dan de upgrade van de receiver X2400->X3400.
:strip_exif()/f/image/GmTC8PqAXP6NHSGn6sdmimSh.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.qacoustics.co...t-up-your-hi-fi-speakers/
@The Eagle Haha, natuurlijk
. Ik doelde specifiek naar de afstand tot de hoeken. Om wanneer het kan geen gelijke afstand te hebben tot de achter en zijmuur. Dit plaatje laat ook zien hoe het niet moet wat dat betreft. Een gelijke afstand tussen de fronts en de zitpositie is namelijk wel aan te raden. In een woonkamer is het waarschijnlijk altijd zoeken naar het beste compromis.
Ik heb zelf onlangs de positionering van mijn speakers aangepast conform de richtlijnen van Dolby (5.1.2). https://www.dolby.com/abo...bled-speaker-setup-guide/ En ik ben heel tevreden met het resultaat. Het beter positioneren van de speakers en subwoofer heeft een groter effect gehad op het geluidsbeeld dan de upgrade van de receiver X2400->X3400.
:strip_exif()/f/image/GmTC8PqAXP6NHSGn6sdmimSh.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.qacoustics.co...t-up-your-hi-fi-speakers/
@The Eagle Haha, natuurlijk
[ Voor 16% gewijzigd door Millert op 12-04-2022 10:24 ]
80cm van de kant af overal...mag ik ook mijn bankstel en de rest van de meubels nog ergens neerzetten?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat soort afbeeldingen gaan inderdaad vaak uit van ongelimiteerde fysieke ruimte. Die 80 cm houdt geen rekening waar de bass reflex uitkomt, wat per luidsprekermodel verschilt.The Eagle schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:11:
80cm van de kant af overal...mag ik ook mijn bankstel en de rest van de meubels nog ergens neerzetten?
De exacte hoek waar speakers in moeten staan valt een beetje onder de categorie 'zilveren kabels gesmeed door elven bij maanlicht'. Je twee oren zijn immers nooit op één plek, en wat nu als je met meer personen luistert?

Hetzelfde met bijvoorbeeld de hoogte van luidsprekers, die idealiter op oorhoogte moet zijn. Voor de meeste staande luidsprekers moet je daarvoor bijna op de vloer zitten, wat natuurlijk niet praktisch/geaccepteerd is in de meeste culturen.
Die afbeeldingen zijn goed ter referentie, maar als het niet anders kan dan kan je er gewoon van afwijken. De kwaliteit van je luidsprekers is een stuk doorslaggevender voor geluidsbeleving.
[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 12-04-2022 10:46 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Speakers kun je, als je niet de ruimte hebt om ze heel ver weg te zetten (>3meter), juist beter dicht (<60-80cm tussen muur en voorkant speaker) bij de voormuur plaatsen. Dit om sterke opheffing in basbereik door gereflecteerd geluid te voorkomen.
Inderdaad heb je de afstand tot zijmuren ook liever niet even ver danwel exacte halveringen of meervouden van de afstand tot de voormuur.
Met een subwoofer en crossover op 80Hz verandert dit verhaal iets: die subwoofer zet je liefst zo dicht mogelijk bij de muur, de speakers (die nu geen sub bass doen) >1,5meter. Maarja wie heeft die ruimte? Dus acceptabel alternatief is dan wederom liever dicht bij de muur (min 5cm ruimte tussen muur en achterkant speaker).
Inderdaad heb je de afstand tot zijmuren ook liever niet even ver danwel exacte halveringen of meervouden van de afstand tot de voormuur.
Met een subwoofer en crossover op 80Hz verandert dit verhaal iets: die subwoofer zet je liefst zo dicht mogelijk bij de muur, de speakers (die nu geen sub bass doen) >1,5meter. Maarja wie heeft die ruimte? Dus acceptabel alternatief is dan wederom liever dicht bij de muur (min 5cm ruimte tussen muur en achterkant speaker).
[ Voor 43% gewijzigd door Propheticus op 12-04-2022 13:07 ]
Ja in de tuin of garage...The Eagle schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:11:
Bij Dali geven ze voor bepaalde speakers zelfs aan dat het beter ze helemaal niet in te kantelen, dit vanwege de eigenschappen van de gebruikte tweeters.The Zep Man schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 10:38:
[...]
...
De exacte hoek waar speakers in moeten staan valt een beetje onder de categorie 'zilveren kabels gesmeed door elven bij maanlicht'. Je twee oren zijn immers nooit op één plek, en wat nu als je met meer personen luistert?
Hetzelfde met bijvoorbeeld de hoogte van luidsprekers, die idealiter op oorhoogte moet zijn. Voor de meeste staande luidsprekers moet je daarvoor bijna op de vloer zitten, wat natuurlijk niet praktisch/geaccepteerd is in de meeste culturen.
...
Mijn Rubicon 8's komen toch wel aardig in de richting, kijk eigenlijk recht tegen de dome-tweeter aan; ik denk zelfs dat het midden van de tv en de dome-tweeter met elkaar overeen komen....
Ik wil misschien (draadloos, want kan niet anders) een tweede identieke subwoofer koppelen aan mijn X2700H.
Nu lees ik in de handleiding:
Use a subwoofer cable to connect the subwoofer. Two subwoofers can be connected to this unit.
The same signal is output from the respective subwoofer terminals.
Ondersteund dit model een dubbele sub configuratie via Audyssey? Of moet ik het op een andere manier gaan inregelen?
Nu lees ik in de handleiding:
Use a subwoofer cable to connect the subwoofer. Two subwoofers can be connected to this unit.
The same signal is output from the respective subwoofer terminals.
Ondersteund dit model een dubbele sub configuratie via Audyssey? Of moet ik het op een andere manier gaan inregelen?
@CPM, ik dacht dat alleen de 8500 echt 2 sub kanalen heeft en de rest 2 uitgangen op hetzelfde kanaal. Maar daar kan je dus een minidsp voor inzetten.
@MDKlapwijk Ik meen dat dit al op de 3000 serie zit, vanaf de X3300. Volgens de specs heeft mijn X3400 namelijk een 'Independent Dual Subwoofer Output'.
[ Voor 13% gewijzigd door Millert op 26-04-2022 09:27 ]
Kun je met de nieuwste receivers (X1700 / X2700) ook HEOS speakers koppelen als rear speakers? Lijkt me wel een interessant concept maar ik kan niet goed terugvinden of dit puur multiroom is of ook bepaalde channels draadloos aansturen zoals in een dedicated HEOS/Sonos setup.
De wijzen komen uit het Oosten!
Poosje geleden had ik mezelf ook deze vraag gesteld en volgens mij kan het niet. Tenminste als ik deze website https://support-nl.denon....-een-av-receiver-met-heos moet geloven.
Klopt. Yamaha is hierin een stuk verder en met hun MusicCast producten.j.f.otten schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:22:
Poosje geleden had ik mezelf ook deze vraag gesteld en volgens mij kan het niet. Tenminste als ik deze website https://support-nl.denon....-een-av-receiver-met-heos moet geloven.