Ik heb zelf in de week van Black Friday de AVR-X1700H DAB gekocht voor 583. Ik wilde voor de paar tientjes verschil liever de DAB versie hebben. Ik heb voor de X1700H gekozen omdat hierbij de HDMI 2.1 problemen zijn opgelost, gezien ik de XsX en PS5 hierop wilde aansluiten.johannemie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:34:
Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe receiver en denk aan een AVR-X1700 DAB. Maar ik zie in pricewatch dat het prijsverschil met de AVR-X2700 DAB maar 40€ is. Is het de moeite om de 2700 te kopen? Deze laatste heeft een groter vermogen en meer ingangen, maar deze heb ik niet nodig. Is er kwaliteitsverschil tussen beide?
De 1700 staat nu aan 639€. Dit is veel meer dan enkele van jullie hebben betaald. Zouden deze prijzen nog zakken begin januari? Wat denken jullie?
Iemand al aan de slag met de nieuwe app en MultiEQ-X?
Compatible models: (Product availability varies depending on regions.)
Denon AV Receiver: AVR-X6300H, AVR-X4300H, AVR-X3300W, AVR-X2300W, AVR-X1300W, AVR-S920W, AVR-S720W, AVR-S730H, AVR-S930H, AVR-X1400H, AVR-X2400H, AVR-X3400H, AVR-X4400H, AVR-X6400H, AVR-X8500H, AVR-S740H, AVR-S940H, AVR-X1500H, AVR-X2500H, AVR-X3500H, AVR-X4500H, AVR-X6500H, AVR-X1600H, AVR-X2600H, AVR-X3600H, AVR-S750H, AVR-S950H, AVR-A110, AVR-X6700H, AVR-X4700H, AVR-X3700H, AVR-X2700H, AVR-S960H, AVR-X8500HA, AVR-X1700H, AVR-S760H
Marantz AV Receiver: AV7703, SR7011, SR6011, SR5011, NR1607, NR1608, SR5012, SR6012, SR7012, SR8012, AV7704, AV8805, NR1609, SR5013, SR6013, SR7013, AV7705, NR1710, SR5014, SR6014, SR8015, SR7015, SR6015, SR5015, NR1711, AV7706, AV8805
Zie ook:
https://www.audiosciencer...orrection-multeq-x.28178/
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=181232.0
Compatible models: (Product availability varies depending on regions.)
Denon AV Receiver: AVR-X6300H, AVR-X4300H, AVR-X3300W, AVR-X2300W, AVR-X1300W, AVR-S920W, AVR-S720W, AVR-S730H, AVR-S930H, AVR-X1400H, AVR-X2400H, AVR-X3400H, AVR-X4400H, AVR-X6400H, AVR-X8500H, AVR-S740H, AVR-S940H, AVR-X1500H, AVR-X2500H, AVR-X3500H, AVR-X4500H, AVR-X6500H, AVR-X1600H, AVR-X2600H, AVR-X3600H, AVR-S750H, AVR-S950H, AVR-A110, AVR-X6700H, AVR-X4700H, AVR-X3700H, AVR-X2700H, AVR-S960H, AVR-X8500HA, AVR-X1700H, AVR-S760H
Marantz AV Receiver: AV7703, SR7011, SR6011, SR5011, NR1607, NR1608, SR5012, SR6012, SR7012, SR8012, AV7704, AV8805, NR1609, SR5013, SR6013, SR7013, AV7705, NR1710, SR5014, SR6014, SR8015, SR7015, SR6015, SR5015, NR1711, AV7706, AV8805
Zie ook:
https://www.audiosciencer...orrection-multeq-x.28178/
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=181232.0
[ Voor 60% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 30-12-2021 15:03 ]
Pff $200 voor 1 licentie per avr die niet overdraagbaar is.... :wacko: vraag mij af of er veel licenties verkocht dan worden. Zijn er veel mensen die de app gebruiken? En is die de €20 waard?
Ik niet. Dat soort dingen komen toch wel heel erg in de buurt van zilveren kabels gesmeed door elven bij maanlicht.JAHRASTAFARI schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:02:
Iemand al aan de slag met de nieuwe app en MultiEQ-X?
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Qua prijs wel. Qua werking niet, aangezien het hier nu eens juist wel om metingen draaitThe Zep Man schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:59:
[...]
Ik niet. Dat soort dingen komen toch wel heel erg in de buurt van zilveren kabels gesmeed door elven bij maanlicht.
De app van €20 vind ik persoonlijk zijn prijs waard, omdat je veel meer invloed kunt uitoefenen op hoe het geluid wordt aangepast. €200 voor 1 apparaat gaat mij echt veel te ver, zeker omdat de app van €20 al zo goed werkt. Waarschijnlijk heb je het over de laatste paar procent verbetering.Sithlord76 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:25:
Pff $200 voor 1 licentie per avr die niet overdraagbaar is.... :wacko: vraag mij af of er veel licenties verkocht dan worden. Zijn er veel mensen die de app gebruiken? En is die de €20 waard?
Ik heb sinds een kleine twee weken een X1700H en ik zal me ook eens gaan verdiepen in deze app. Die 200$-licentie is trouwens echt te krankzinnig voor woorden, zeker omdat die AVR- en persoonsgebonden is.mac1987 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:56:
[...]
De app van €20 vind ik persoonlijk zijn prijs waard, omdat je veel meer invloed kunt uitoefenen op hoe het geluid wordt aangepast. €200 voor 1 apparaat gaat mij echt veel te ver, zeker omdat de app van €20 al zo goed werkt. Waarschijnlijk heb je het over de laatste paar procent verbetering.
Wellicht dat deze vraag al meerdere keren gesteld is, maar toch even proberen.
Op dit moment in het bezit van een Denon AVR-X2400H in combinatie met 2 vloerstaande speakers voor, en wil graag uitbreiden naar 5.1. Voor de achterspeakers moet ik 25 meter overbruggen (kabel door loze leiding), wat adviseren jullie? Is dit te doen met 2x 25 meter 4mm luidsprekerkabel? Ga ik wat merken in geluidskwaliteit?
Op dit moment in het bezit van een Denon AVR-X2400H in combinatie met 2 vloerstaande speakers voor, en wil graag uitbreiden naar 5.1. Voor de achterspeakers moet ik 25 meter overbruggen (kabel door loze leiding), wat adviseren jullie? Is dit te doen met 2x 25 meter 4mm luidsprekerkabel? Ga ik wat merken in geluidskwaliteit?
[ Voor 5% gewijzigd door WidgetTWW op 31-12-2021 16:21 ]
Is dat 25meter totaal? Anders is 25meter naar een speaker wel een erg rare route..tenzij je ruimte heel groot is.WidgetTWW schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:16:
Wellicht dat deze vraag al meerdere keren gesteld is, maar toch even proberen.
Ik heb zelf 2x4mm2 (Oelbach dacht ik ) liggen omdat het kan maar 2x2,5mm2 zou ook gewoon moeten volstaan.
Het is 25 meter totaal vanaf receiver naar 1 achterspeaker. De bouwer van de woning heeft helaas de langste route gekozen waardoor er dus 1 kabel van 25 meter naar 1 speaker zou moeten lopen. Wellicht gewoon 25 meter 2.5mm testen (heb ik nog liggen) en alsnog 4mm door de leiding trekken. Dan weet ik ook gelijk het verschil in kwaliteit.Sithlord76 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:03:
[...]
Is dat 25meter totaal? Anders is 25meter naar een speaker wel een erg rare route..tenzij je ruimte heel groot is.
Ik heb zelf 2x4mm2 (Oelbach dacht ik ) liggen omdat het kan maar 2x2,5mm2 zou ook gewoon moeten volstaan.
Moet je 1 kabel door de leiding treken of 2?
Ik heb 2x v/d Hul Skyline door 1 buis getrokken en dat was echt bijna onbegonnen werk. Dat is alleen gelukt met hulp van een hoop glijmiddel, brute kracht en gevloek
En dat was "maar" 15 meter.
(Dit was de dikste van de veel gebruikte buizen in loze leidingen, maat weet ik even zo niet)
Als je toch kabel hebt liggen zou ik het zeker even testen.
Ik heb 2x v/d Hul Skyline door 1 buis getrokken en dat was echt bijna onbegonnen werk. Dat is alleen gelukt met hulp van een hoop glijmiddel, brute kracht en gevloek
(Dit was de dikste van de veel gebruikte buizen in loze leidingen, maat weet ik even zo niet)
2 kabels helaasvassago schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:27:
Moet je 1 kabel door de leiding treken of 2?
Ik heb 2x v/d Hul Skyline door 1 buis getrokken en dat was echt bijna onbegonnen werk. Dat is alleen gelukt met hulp van een hoop glijmiddel, brute kracht en gevloek![]()
Denk dat je in kwaliteit niks gaat merken.WidgetTWW schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 17:12:
[...]
Het is 25 meter totaal vanaf receiver naar 1 achterspeaker. De bouwer van de woning heeft helaas de langste route gekozen waardoor er dus 1 kabel van 25 meter naar 1 speaker zou moeten lopen. Wellicht gewoon 25 meter 2.5mm testen (heb ik nog liggen) en alsnog 4mm door de leiding trekken. Dan weet ik ook gelijk het verschil in kwaliteit.
25m zit je overigens zo aan. Mijn woonkamer is 5,5 meter breed. Ik doe 3,5 meter van amp naar achterpui, dan bijna 3 omhoog, 5,5 naar achteren, bijna 3 omlaag en dan nog 3,5 naar de verste rear. Das ca 18,5 meter en dan doe ik niks geks. Behalve dan dat ik via een kabelgoot aan het plafond achter de gordijnrail ga.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
sinds een paar dagen valt me op dat het beeld van de Humax tv ontvanger minder is. Deze staat netjes op 1080i.
Als ik in mijn Denon 1500 kijk zie ik dat de output slechts 576i is. Kan dit door een firmware update kunnen komen?
Als ik in mijn Denon 1500 kijk zie ik dat de output slechts 576i is. Kan dit door een firmware update kunnen komen?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Misschien dat je via de web-interface van de Denon kan zien wat het daadwerkelijke input signaal is? Ik heb zelf al redelijk lang de hogere series staan, dus weet niet of dit bij de 1500x mogelijk is...CAP-Team schreef op zondag 2 januari 2022 @ 21:20:
sinds een paar dagen valt me op dat het beeld van de Humax tv ontvanger minder is. Deze staat netjes op 1080i.
Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...
Het is inmiddels opgelost. Was blijkbaar toch een setting in de Humax. Iemand had blijkbaar de knop "V-format" ingedrukt op de afstandsbediening

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Goedemiddag,
Ik heb het "vtuner probleem" sinds kort met mijn Denon setje.
Zoals het hoort vul ik op de vtuner / radiodenon website mijn MAC-adres in van de Denon radio. Edoch werkt dit niet, ik ga dan meteen terug naar het begin van de website zonder enige verandering.
Beide MAC-adressen heb ik geprobeerd (ether/wifi) met en zonder streepje. Mijne zijn
000678-75C38E en 000678-75C38C , zoals ze genoemd worden in de radio
Ik hoop dat ik geholpen kan worden.
PS: is Vtuner nog wel de "go-to"? Is er een beter alternatief?
Zoals het hoort vul ik op de vtuner / radiodenon website mijn MAC-adres in van de Denon radio. Edoch werkt dit niet, ik ga dan meteen terug naar het begin van de website zonder enige verandering.
Beide MAC-adressen heb ik geprobeerd (ether/wifi) met en zonder streepje. Mijne zijn
Self-hosted.SinDutch schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:13:
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een Onkyo 5.1.2 set aangesloten op mijn x2700Dab. Maar ik heb elke keer het probleem dat de sub woofer te laat inkickt.
Stel dat een 4 kwartsmaat zou pakken met bijv. house. Dan is de eerste beat altijd dof en andere altijd goed.
Ik had dit probleem ook met mijn oudere onkyo set.
Ik ben er sowieso aan over aan het nadenken om die onkyo set de deur uit te doen. Het atmos voegt niet veel toe en ik het idee dat iedereen met een mondkapje oploopt. Spraak blijft gemuffeld ook als ik er wat hoge tonen in stop.
Verder lees ik hier apps van €20 voor kalibratie (niet €200) welke app zou dat dan zijn? Is de ingebouwde kalibratie dan niet goed genoeg? (ik pas na de automatische meting het altijd wel een beetje aan hoor)
Stel dat een 4 kwartsmaat zou pakken met bijv. house. Dan is de eerste beat altijd dof en andere altijd goed.
Ik had dit probleem ook met mijn oudere onkyo set.
Ik ben er sowieso aan over aan het nadenken om die onkyo set de deur uit te doen. Het atmos voegt niet veel toe en ik het idee dat iedereen met een mondkapje oploopt. Spraak blijft gemuffeld ook als ik er wat hoge tonen in stop.
Verder lees ik hier apps van €20 voor kalibratie (niet €200) welke app zou dat dan zijn? Is de ingebouwde kalibratie dan niet goed genoeg? (ik pas na de automatische meting het altijd wel een beetje aan hoor)
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Subwoofer op "Auto On" staan? De subwoofer heeft dan eerst een signaal nodig om überhaupt te activeren, dat is wellicht de eerste toon die je mist, bij de tweede staat de subwoofer actief en speelt goed/direct mee. Oplossing is om de subwoofer altijd aan te hebben, dan heb je geen last van dit issue. Andere optie is het volume van de Subwoofer Out op de Denon verhogen (wel volume op de subwoofer terugdraaien om te compenseren) zodat het signaal eerder komt/sterker is. Werkt ook niet altijd, als bijvoorbeeld je muziekstuk direct met een lage toon begint zal de subwoofer alsnog te laat zijn.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:14:
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb een Onkyo 5.1.2 set aangesloten op mijn x2700Dab. Maar ik heb elke keer het probleem dat de sub woofer te laat inkickt.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik zal zo even kijken in de instellingen. Bedankt.
Nu nog een 5 jarige studie voor een goede en betaalbare 5.1 set. Ik heb veel gehoord over de M1.
Het gaat er vooral om dat het helder geluid geeft, het hoeft niet keihard.
Nu nog een 5 jarige studie voor een goede en betaalbare 5.1 set. Ik heb veel gehoord over de M1.
Het gaat er vooral om dat het helder geluid geeft, het hoeft niet keihard.
Ik zit serieus te kijken naar een Denon AV Receiver, puur om het volume van de content die ik op mijn TV (11 jaar oude Panasonic plasma) te kunnen regelen qua dynamisch bereik. Tegenwoordig is het kijken van een film op Netflix of lokaal via mijn NAS een marteling voor me, omdat ik moet kiezen tussen óf de spraak niet te kunnen verstaan, óf me kapot schieten van geluidseffecten en muziek. Ik ben hierop al een tijdje aan het zoeken, en nu lees ik dat Audyssey hiervoor (een van de) beste technieken is om het dynamisch bereik te regelen. Nu kom ik alleen Denon tegen die dit betaalbaar ondersteund, dus ik neig nu naar een Denon met DAB, zoals de nieuwe 1700. Omdat ik geen andere reden heb om een AV Receiver te kopen, vraag ik me wel af of hier goed aan doe en het effect voldoende zal zijn.
Mijn huidige setup is naast de genoemde tv (die overigens geen loudness oid ondersteunt) een 2.0 set van Wharfedale (Diamond 10.1) die is gekoppeld aan een eenvoudige Onkyo mini-set met CD/DVD en FM-radio. Deze is met tulp verbonden aan de tv (helaas geen optical mogelijk). Ik heb geen behoefte om ooit een 5,1 of subwoofer te kopen, hooguit ooit een center speaker erbij.
Hopelijk kan iemand me helpen of de aanschaf van een Denon met Audyssey me gaat helpen, want kan nu echt niet genieten van films en series (waarin wat actie voorkomt)!
Mijn huidige setup is naast de genoemde tv (die overigens geen loudness oid ondersteunt) een 2.0 set van Wharfedale (Diamond 10.1) die is gekoppeld aan een eenvoudige Onkyo mini-set met CD/DVD en FM-radio. Deze is met tulp verbonden aan de tv (helaas geen optical mogelijk). Ik heb geen behoefte om ooit een 5,1 of subwoofer te kopen, hooguit ooit een center speaker erbij.
Hopelijk kan iemand me helpen of de aanschaf van een Denon met Audyssey me gaat helpen, want kan nu echt niet genieten van films en series (waarin wat actie voorkomt)!
[ Voor 6% gewijzigd door draakhoofd op 04-01-2022 10:59 ]
Waarom zou je meer voor DAB betalen? De meeste aanbieders bieden radio aan via de tv.
En persoonlijk vind ik Dab echt van erbarmelijke kwaliteit. Dan kan je nog altijd beter via de radio app van de denon Radio luisteren.
En persoonlijk vind ik Dab echt van erbarmelijke kwaliteit. Dan kan je nog altijd beter via de radio app van de denon Radio luisteren.
Eigenlijk alleen omdat ik nu regelmatig FM-radio gebruik via de kabel (wat gaat verdwijnen hier), maar in principe kan dat ook via Google Assistent / Tune-In. Dus DAB is bij nader inzien geen must nee. Ik heb een Google Audio aan mijn miniset hangen, daarover luister ik nu ook al regelmatig naar radio en Spotify.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:59:
Waarom zou je meer voor DAB betalen? De meeste aanbieders bieden radio aan via de tv.
Sowieso offer ik DAB wel graag op als het probleem met grote volume verschillen is opgelost
[ Voor 20% gewijzigd door draakhoofd op 04-01-2022 13:22 ]
Ik kreeg em in firefox met ublock aan em ook niet aan de praat. Kreeg hem in edge die ik verder toch nergens voor gebruik (dus standaard) wel aan de praat. Probeer eens zou ik zeggen.SinDutch schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:13:
Goedemiddag,
Dat is de MultEQ app.Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:14:
De ingebouwde kalibratie forceert een mid-range compensation (dip rond 2kHz). Met de app kun je die uitzetten. Deze compensation is alleen nuttig als je speakers door hun crossover daar zelf een dip hebben; die kun je beter niet naar vlak boosten. Ligt je crossover en de dip ergens anders -bijv. 4kHz- of is er geen dip, dan is de compensation niet logisch.
Als je vooral geïnteresseerd bent in bascorrectie / room modes en niet hoger dan dat, kun je de correctie beperken tot ~300Hz.
Verder kun je zelf de target curve aanpassen om meer een Harman house curve te benaderen. Deze heeft een aflopende lijn die -naar smaak- tot 10dB hoger bij 20Hz is dan bij 20kHz. In een typische kamer heb je namelijk meer bas dan hoge tonen (room modes boosten bas / meubels, kleden, gordijnen absorberen hoog). Een vlakke target klinkt daardoor bas arm.
Tipje: met een bluetooth muis aangesloten op de tablet is de curve iets nauwkeuriger te bewerken, met je vingers is dit erg lastig.
Vraagje aan de Denon experts hier; vorig jaar heb ik een gebruikte AVR-X1200W gekocht, die helaas al snel HDMI issues kreeg. Op een gegeven monent kreeg ik helemaal geen beeld meer vanaf de Denon, en heb ik hem aan de kant gezet.
Nu wilde ik hem op Marktplaats zetten met het hdmi defect, maar bij het testen blijk ik er ook geen geluid meer uit te krijgen over bluetooth, usb of via spdif vanaf tv.
Is dit een bekend probleem van dit model, en zou het nog de moeite zijn op te repareren?
Nu wilde ik hem op Marktplaats zetten met het hdmi defect, maar bij het testen blijk ik er ook geen geluid meer uit te krijgen over bluetooth, usb of via spdif vanaf tv.
Is dit een bekend probleem van dit model, en zou het nog de moeite zijn op te repareren?
Op Marktplaats zie ik dat een Denon met een set speakers voor 350 EUR wordt aangeboden. De boxen zelf worden elders los aangeboden vanaf 100 EUR. In de aanname dat een werkende receiver 250 EUR waard is, denk ik niet dat het de moeite waard is om die AVR-X1200W te laten repareren. Als je het zelf spotgoedkoop kan doen (bijvoorbeeld door een andere gratis/spotgoedkope kapotte receiver te kannibaliseren), dan kan het nog wel eens de moeite waard zijn. Uiteraard zitten daar risico's aan, zowel technisch (reparatie mislukt) als financieel (je krijgt niet wat je ervoor vraagt).Daytona schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:25:
Vraagje aan de Denon experts hier; vorig jaar heb ik een gebruikte AVR-X1200W gekocht, die helaas al snel HDMI issues kreeg. Op een gegeven monent kreeg ik helemaal geen beeld meer vanaf de Denon, en heb ik hem aan de kant gezet.
Hou er rekening mee dat oudere HDMI receivers snel in prijs dalen door een gebrek aan nieuwere HDMI versies en functies. Dit kan gecompenseerd worden met externe oplossingen die van een bronapparaat het beeld en geluid scheiden, maar dat is ook niet goedkoop (en kan ook problemen geven, want HDMI).
Dat is dan ook de reden waarom ik de goedkoopste receiver koop die voldoet aan mijn eisen. Natuurlijk kan ik voor de dubbele prijs twee extra plafondspeakers aansluiten, maar ik heb de ruimte er niet voor en heb daarmee veel meer waarde om af te schrijven. Alle HDMI receivers uit dezelfde generatie verouderen namelijk even snel, en een duur model dat niet aan de HDMI eisen voldoet is net zo nutteloos als een goedkoop model met hetzelfde probleem.
[ Voor 16% gewijzigd door The Zep Man op 05-01-2022 09:42 ]
Die Denon 1200W is 6 tot 7 jaar oud en kostte toen ongeveer 400 eur, dan vind ik 250,- als restwaarde wel heel stevig.
Als hert maar 1 probleem was zou je nog kunnen kijken of het op te lossen is maar zodra je meerdere problemen krijgt zou ik hem netjes afvoeren.
Als hert maar 1 probleem was zou je nog kunnen kijken of het op te lossen is maar zodra je meerdere problemen krijgt zou ik hem netjes afvoeren.
Een goed punt. Ik keek niet naar de prijs van die receiver toen die nieuw was. Als hij nieuw 400 EUR was, dan denk ik niet dat je er nu 250 EUR voor zou kunnen krijgen tweedehands (en perfect werkend).vassago schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:43:
Die Denon 1200W is 6 tot 7 jaar oud en kostte toen ongeveer 400 eur, dan vind ik 250,- als restwaarde wel heel stevig.
Ik heb 'em vorig jaar voor 250 euro gekocht, en daar heb ik best effe voor moeten zoeken. De prijzen voor nieuwe en gebruikte versterkers zijn sinds Corona, chiptekort en die ene afgebrande fabriek in China flink geklommen helaas
Dat gezegd hebbende is een reparatie waarschijnlijk alsnog niet rendabel. Voorlopig maar even verder met Bluetooth oortjes, en hopen dat de prijzen snel weer gaan dalen.
Dat gezegd hebbende is een reparatie waarschijnlijk alsnog niet rendabel. Voorlopig maar even verder met Bluetooth oortjes, en hopen dat de prijzen snel weer gaan dalen.
Denk dat je dat kunt vergeten. Maar een reparatie bij een dergelijk apparaat is voor een particulier sowieso niet rendabel, tenzij je nog garantie hebt. Aan uurloon van een reparateur ga je vaak al 100 - 150 euro verspijkeren.Daytona schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:15:
Ik heb 'em vorig jaar voor 250 euro gekocht, en daar heb ik best effe voor moeten zoeken. De prijzen voor nieuwe en gebruikte versterkers zijn sinds Corona, chiptekort en die ene afgebrande fabriek in China flink geklommen helaas
Het is een halve computer met wat electronica. Als het een simpele eindtrap zou zijn zou een hobbyist er wellicht nog wat mee kunnen, maar die zal er ook nooit meer dan 50 euro voor geven verwacht ik.
Wat je zou kunnen doen is opvragen wat een reparatie bij https://www.audioservice.nl/ kost. Dat is het center dat de Denon garantiezaken afhandelt / fixt.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Vraagje:
Vorig jaar 2 maal de Denon 150 gekocht (icm de S716H soundbar). Nu is halverwege/eind december er een software update gekomen. Voor 1 van de 150's en de soundbar ging het goed. Echter is het bij 1 box verkeerd gegaan (gevolg: rood knipperend lampje)
Heb alles geprobeerd:
- Via verschillende methodes proberen te koppelen (ethernet/bluetooth/wifi)
- Reset uitgevoerd, zoals gemeld op de Denon site
- Factory Reset uitgevoerd, zoals gemeld op de Denon site
Allemaal zonder resultaat, en met terugkerend rood knipperend lampje.
Echter is de Denon klantenservice zwaar beroerd, en is er al sinds mijn vraag/verzoek 3 weken geleden nog 0 contact geweest.
Iemand van jullie een idee hoe dit op te lossen?
Vorig jaar 2 maal de Denon 150 gekocht (icm de S716H soundbar). Nu is halverwege/eind december er een software update gekomen. Voor 1 van de 150's en de soundbar ging het goed. Echter is het bij 1 box verkeerd gegaan (gevolg: rood knipperend lampje)
Heb alles geprobeerd:
- Via verschillende methodes proberen te koppelen (ethernet/bluetooth/wifi)
- Reset uitgevoerd, zoals gemeld op de Denon site
- Factory Reset uitgevoerd, zoals gemeld op de Denon site
Allemaal zonder resultaat, en met terugkerend rood knipperend lampje.
Echter is de Denon klantenservice zwaar beroerd, en is er al sinds mijn vraag/verzoek 3 weken geleden nog 0 contact geweest.
Iemand van jullie een idee hoe dit op te lossen?
Garantie (indien van toepassing) verloopt in eerste instantie via de winkel waar je hem hebt gekocht, dus niet direct via Denon. Laat zij het maar oplossen.
Ik krijg zo sneller antwoord als van Denon zelf: heeft de x1200w echt hdr zoals op hun site staat?heb m eergisteren bij kunnen werken middels lan kabel, maar krijg in windows 11 niks te zien.
De X1200W heeft, voor zover ik kan vinden, HDMI 2.0a. Ten opzichte van HDMI 2.0t ontbreekt dan alleen Dynamic Metadata en Hybrid Log Gamma.Jeroentjuh82 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:00:
Ik krijg zo sneller antwoord als van Denon zelf: heeft de x1200w echt hdr zoals op hun site staat?heb m eergisteren bij kunnen werken middels lan kabel, maar krijg in windows 11 niks te zien.
Ik weet niks af van de X1200W of de firmware (update), maar HDR zou dan naar verwachting ondersteund moeten worden. Let er wel op dat 4K 60Hz 4:4:4 HDR niet gaat werken, je hebt maar 18 Gbps bandbreedte op HDMI 2.0.
Wat sluit je aan en vooral: hoe?
@stin00 pc hangt nu aan 1 vd poorten en staat op 4k en tv hangt aan de arc poort. Bedankt voor je antwoord.
Dat wordt in de toekomst dus een betere. Door de firmware update(heb wel changelogs gezien op avsforum maar weet niet welke versie die nu heeft)
Dat wordt in de toekomst dus een betere. Door de firmware update(heb wel changelogs gezien op avsforum maar weet niet welke versie die nu heeft)
Kort vraagje, maar als ik een tweetal Denon Home 150 als stereopaar geschakeld heb, gaan ze dan allebei aan als ik een 'favoriet' snelknop in druk op een van de twee?
Even een vraqg voor de kenners hier
Doel is om cd via draadloze multiroom speakers af te spelen
Kan ik een denon n10/11 aanschaffen zonder speakers? En kan deze dan naar heos speakers het geluid streamen van de cd?
Doel is om cd via draadloze multiroom speakers af te spelen
Kan ik een denon n10/11 aanschaffen zonder speakers? En kan deze dan naar heos speakers het geluid streamen van de cd?
CISSP! Drop your encryption keys!
(Volgens mij) sinds de laatste firmware update, stopt de playback van een willekeurige radiostream (Bv radio 2 en 3) via AirPlay naar mijn Denon x3600. Als ik de Denon via AirPlay kies, maakt mijn iPhone (laatste iOS versie, alsmede de voorlaatste versie op de tel van mijn vrouw) gewoon connectie, om een x aantal minuten normaal af te spelen. Dan stopt de stream ineens, alsof je op stop drukt. Druk je weer op play, dan werkt het weer normaal, om daarna weer te stoppen. Vreemd en erg irritant. Meer mensen problemen mee(of mensen die dit eens willen testen)?
Update: het ligt aan de telefoon in combinatie met de Denon. Als de iPhone op stil staat( en dat staat deze vaak thuis) dan stopt op een gegeven moment de AirPlay stream. Zet je de tel op geluid, dan blijft t werken. Bijzonder..
Update: het ligt aan de telefoon in combinatie met de Denon. Als de iPhone op stil staat( en dat staat deze vaak thuis) dan stopt op een gegeven moment de AirPlay stream. Zet je de tel op geluid, dan blijft t werken. Bijzonder..
[ Voor 17% gewijzigd door MariusV op 09-01-2022 13:57 . Reden: Update ]
Heeft iemand hier de KEF Q750 of Q950 aan zijn Denon receiver hangen? Ik wilde eigenlijk voor een LS50 Meta setup gaan, maar de reviews over de Q serie zijn ook zeer lovend.
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
| Losing my religion |
Dank voor de zeer uitgebreide uitleg.Propheticus schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:46:
[...]
Dat is de MultEQ app.
De ingebouwde kalibratie forceert een mid-range compensation (dip rond 2kHz). Met de app kun je die uitzetten. Deze compensation is alleen nuttig als je speakers door hun crossover daar zelf een dip hebben; die kun je beter niet naar vlak boosten. Ligt je crossover en de dip ergens anders -bijv. 4kHz- of is er geen dip, dan is de compensation niet logisch.
Als je vooral geïnteresseerd bent in bascorrectie / room modes en niet hoger dan dat, kun je de correctie beperken tot ~300Hz.
Verder kun je zelf de target curve aanpassen om meer een Harman house curve te benaderen. Deze heeft een aflopende lijn die -naar smaak- tot 10dB hoger bij 20Hz is dan bij 20kHz. In een typische kamer heb je namelijk meer bas dan hoge tonen (room modes boosten bas / meubels, kleden, gordijnen absorberen hoog). Een vlakke target klinkt daardoor bas arm.
Tipje: met een bluetooth muis aangesloten op de tablet is de curve iets nauwkeuriger te bewerken, met je vingers is dit erg lastig.
Ware het niet dat ik nergens maar dan ook nergens meer mijn microfoon kan vinden.
Denk dat ik vandaag 6 uur alles overhoop heb gehaald naar dat ding.
Moet het calibreren met die specifieke microfoon gebeuren?
Anders zit er niets anders op dan een spare part ergens te bestellen.
Gisteren begon mijn Denon AVR-X1000 (Network AV receiver, ik geloof uit 2013) ineens raar te doen.
Ik dacht, ach het zal de nieuwigheid zijn, en ben wat anders gaan doen zonder er verder naar te kijken. Normaal gezien gaat de TV audio via HDMI arc naar de versterker, een ook een raspberry pi zit er nog op.
Vandaag merk ik weer vreemde zaken met audio, dus ik check de display, staat daar 'update retry'.
Naar mijn beste weten is er al sinds 2017 geen firmware update voor mijn Denon geweest, en ik kan je vertellen dat whatever er nu heen gestuurd is niet werkt. (hij stond overigens wel in de ; 'auto update/upgrade mode', dat doen we dus niet meer)
Het enige wat ik kan verzinnen is dat Denon een patch op zijn firmware heeft gedaan (security issues, misschien? Het is nogal raak de laatste tijd) en het verkloot heeft bij mijn wat oudere model.
Factory restart helpt niet, en ook via USB geprobeerd de laatste firmware die ik nog had uit 2017 er op te zetten, maar nee hoor, dat werkt ook niet!)
Grappig genoeg kan ik nog wel bij de web- interface, en die laat me ook een 'upload knopje' zien, maar helaas lijkt daar ook niets meer te werken.
Ik voel me eerlijk gezegd een beetje belazerd...
Ik ben een beetje klaar met Denon (denk ik), maar ik ben niet goed thuis op de audio markt... wat is tegenwoordig een goed merk om dit ^&^^% te vervangen? liefst van een vendor die er niet zo'n bende van maakt?
Niet top of de line, dat is me te duur, maar wel kwaliteit; het is voornamelijk om de TV en Kodi via een pi naar 5.1 speakers + woofer te sturen, verder gebruikte ik graag spotify op de Denon. Hebben jullie versterkers waar je erg tevreden over bent van rond de 500 euro, en kun je me een pointer geven waar er wat meer over te lezen?
Ik dacht, ach het zal de nieuwigheid zijn, en ben wat anders gaan doen zonder er verder naar te kijken. Normaal gezien gaat de TV audio via HDMI arc naar de versterker, een ook een raspberry pi zit er nog op.
Vandaag merk ik weer vreemde zaken met audio, dus ik check de display, staat daar 'update retry'.
Naar mijn beste weten is er al sinds 2017 geen firmware update voor mijn Denon geweest, en ik kan je vertellen dat whatever er nu heen gestuurd is niet werkt. (hij stond overigens wel in de ; 'auto update/upgrade mode', dat doen we dus niet meer)
Het enige wat ik kan verzinnen is dat Denon een patch op zijn firmware heeft gedaan (security issues, misschien? Het is nogal raak de laatste tijd) en het verkloot heeft bij mijn wat oudere model.
Factory restart helpt niet, en ook via USB geprobeerd de laatste firmware die ik nog had uit 2017 er op te zetten, maar nee hoor, dat werkt ook niet!)
Grappig genoeg kan ik nog wel bij de web- interface, en die laat me ook een 'upload knopje' zien, maar helaas lijkt daar ook niets meer te werken.
Ik voel me eerlijk gezegd een beetje belazerd...
Ik ben een beetje klaar met Denon (denk ik), maar ik ben niet goed thuis op de audio markt... wat is tegenwoordig een goed merk om dit ^&^^% te vervangen? liefst van een vendor die er niet zo'n bende van maakt?
Niet top of de line, dat is me te duur, maar wel kwaliteit; het is voornamelijk om de TV en Kodi via een pi naar 5.1 speakers + woofer te sturen, verder gebruikte ik graag spotify op de Denon. Hebben jullie versterkers waar je erg tevreden over bent van rond de 500 euro, en kun je me een pointer geven waar er wat meer over te lezen?
Er is tegenwoordig helaas weinig keus. Marantz en Denon zijn op het uiterlijk na 99% gelijk. Yamaha is qua betrouwbaarheid best goed. Onkyo is er er even uit geweest, maar lijkt weer terug op de juiste weg. Sony heeft qua betaalbare instap- tot midrange modellen nog het een en ander.
Kijk je naar objectieve metingen (zie bijv. Audiosciencereview), dan doet Denon het nog het best. Probleempjes hebben ze tegenwoordig allemaal, sinds het veredelde computers zijn geworden met HDMI handshake issues, onvolledige HDMI 2.1 compatibiliteit en firmware updates die soms iets omver trekken.
Kijk je naar objectieve metingen (zie bijv. Audiosciencereview), dan doet Denon het nog het best. Probleempjes hebben ze tegenwoordig allemaal, sinds het veredelde computers zijn geworden met HDMI handshake issues, onvolledige HDMI 2.1 compatibiliteit en firmware updates die soms iets omver trekken.
Ik zit nog te twijfelen tussen Yamaha en Denon (heb een aaknoopadvies topic gestart, maar dit is even een specifieke vraag). Voor de WAF is het noodzakelijk dat het mogelijk is om internetradio zeer makkelijk met fysieke knoppen op te starten in de morgen. We hebben nu een Teufel One M en die heeft 4 voorkeursknoppen waarmee dit met een druk op de knop gebeurd.
Hoe makkelijk is dit met de Denon 1700h of met de DRA800? Ik wil sowieso ook een Home 150 stereoset erbij kopen en daarmee is het natuurlijk makkelijk, maar hoe zit dit met de receivers?
Oh en nog een vraagje, bij Yamaha heb je bij sommige modellen 'last' van een reclame als je internetradio opstart. Hoe zit dat bij deze Denons? Alvast bedankt voor de hulp!
Hoe makkelijk is dit met de Denon 1700h of met de DRA800? Ik wil sowieso ook een Home 150 stereoset erbij kopen en daarmee is het natuurlijk makkelijk, maar hoe zit dit met de receivers?
Oh en nog een vraagje, bij Yamaha heb je bij sommige modellen 'last' van een reclame als je internetradio opstart. Hoe zit dat bij deze Denons? Alvast bedankt voor de hulp!
Geen ervaring met Yamaha, maar op mijn Denon X4700H zet je de bron op 'internet radio', waarna de laatste zender wordt uitgezonden zonder reclame. Voorkeurszenders instellen doe je het beste via de app. Daarna werkt het heel eenvoudig zonder app. Mijn vrouw gebruikt het dagelijks en die vindt het al lastig om de afstandsbediening voor Shield en receiver uit elkaar te houden.pascoa341 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:30:
Ik zit nog te twijfelen tussen Yamaha en Denon (heb een aaknoopadvies topic gestart, maar dit is even een specifieke vraag). Voor de WAF is het noodzakelijk dat het mogelijk is om internetradio zeer makkelijk met fysieke knoppen op te starten in de morgen. We hebben nu een Teufel One M en die heeft 4 voorkeursknoppen waarmee dit met een druk op de knop gebeurd.
Ik krijg mijn aansluiting niet zoals ik wil. Ik heb een LG OLED 65C7V icm een Denon 1400h. Ik wil alleen het geluid naar de receiver laten gaan
Ik heb een HDMI 1.4 kabel tussen deze 2, en beide op de arc poort aangesloten. Dus poort 2 op de TV, en poort 5 op de receiver.
Op de receiver kies ik HDMI 5 als input assign. Op de tv staat de Denon op HDMI 2. Ik krijg het menu van Denon ook op de tv, maar ik krijg geen geluid.
HDMI setup is misschien niet goed ingevuld, wat moet ik daar invullen
Waar kijk ik overheen?
Ik heb een HDMI 1.4 kabel tussen deze 2, en beide op de arc poort aangesloten. Dus poort 2 op de TV, en poort 5 op de receiver.
Op de receiver kies ik HDMI 5 als input assign. Op de tv staat de Denon op HDMI 2. Ik krijg het menu van Denon ook op de tv, maar ik krijg geen geluid.
Waar kijk ik overheen?
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Hier 4x Q750's aan een x3700 hangen.tzeunis schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:09:
Heeft iemand hier de KEF Q750 of Q950 aan zijn Denon receiver hangen? Ik wilde eigenlijk voor een LS50 Meta setup gaan, maar de reviews over de Q serie zijn ook zeer lovend.
Iemand ervaring?
naast een kube8, 650c en 4 q50a's.
Vind het een top setup.
De 750's doen het zeer goed met muziek. En zijn ook prettig met films. En zijn groot genoeg voor mijn woonkamer. De 950's kunnen een nog grotere ruimte vullen. Maar mijn standaard woonkamer heeft dat niet nodig.
Heb beperkte ruimte. Kan geen grote sub (makkelijk) kwijt. Maar vind het een upgrade tov mijn 20/25 jaar oude B&W DM 604's/603's.
Zelf niet naar de meta's geluisterd. Maar vond de Q serie zelf fijn klinken en aantrekkelijk qua prijs.
En hoewel voor mij niet belangrijk, maar de Q serie krijgt over het algemeen idd goede reviews.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Dank voor je reply. Wat zijn ongeveer de afmetingen van jouw kamer? De ruimte waar ik de Q950's wil gaan plaatsen, wat uiteindelijk een hele Atmos setup gaat worden, komt in een woonkamer te staan van 8x5x3m. Dus 40m2 en 120m3.DarkSide schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:44:
[...]
Hier 4x Q750's aan een x3700 hangen.
naast een kube8, 650c en 4 q50a's.
Vind het een top setup.
De 750's doen het zeer goed met muziek. En zijn ook prettig met films. En zijn groot genoeg voor mijn woonkamer. De 950's kunnen een nog grotere ruimte vullen. Maar mijn standaard woonkamer heeft dat niet nodig.
Heb beperkte ruimte. Kan geen grote sub (makkelijk) kwijt. Maar vind het een upgrade tov mijn 20/25 jaar oude B&W DM 604's/603's.
Zelf niet naar de meta's geluisterd. Maar vond de Q serie zelf fijn klinken en aantrekkelijk qua prijs.
En hoewel voor mij niet belangrijk, maar de Q serie krijgt over het algemeen idd goede reviews.
| Losing my religion |
woonkamer is hier slechts 4x 4,5x 3. De fronts staan wel dichter bij elkaar. Want ik zit ook nog met de deur nar de gang.
Qua volume kunnen ze meer dan hard genoeg. Dat is meestal geen issue.
De woofers zijn ook wat groter van de 950's. Dat zou nog wat verschil kunnen geven.
Maar met een goede sub kom je daar ook wel mee met de 750's.
Qua volume kunnen ze meer dan hard genoeg. Dat is meestal geen issue.
De woofers zijn ook wat groter van de 950's. Dat zou nog wat verschil kunnen geven.
Maar met een goede sub kom je daar ook wel mee met de 750's.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ik denk dat je de verkeerde aansluiting hebt op je receiver.Moby schreef op zondag 16 januari 2022 @ 20:19:
Ik krijg mijn aansluiting niet zoals ik wil. Ik heb een LG OLED 65C7V icm een Denon 1400h. Ik wil alleen het geluid naar de receiver laten gaan
Waar kijk ik overheen?
Je moet de TV aansluiten op de HDMI out/monitor/ARC poort op je receiver dus niet op één van de input 1-5.
Ik begrijp je zin niet helemaal. Ik kan op de receiver alleen 1 TM 5 kiezen. De arc HDMI poort kan ik niet toewijzen via input assign. En stop ik hem in de tv nu in de arc poort, of juist niet.Crusader1978 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Ik denk dat je de verkeerde aansluiting hebt op je receiver.
Je moet de TV aansluiten op de HDMI out/monitor/ARC poort op je receiver dus niet op één van de input 1-5.
Vreemd dat ik het niet voor elkaar krijg.
@Moby, ARC valt niet onder input, die zit op de output/monitor poort en wordt automatisch geselecteerd als "input" als je 'tv audio' selecteert.
Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...
Tv audio is inderdaad geen poort te selecteren, daar staat een X. Maar nog steeds geen geluid.MDKlapwijk schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 20:27:
@Moby, ARC valt niet onder input, die zit op de output/monitor poort en wordt automatisch geselecteerd als "input" als je 'tv audio' selecteert.
Ik heb het idee dat er iets bij de video --> HDMI setup menu iets niet goed staat, maar met het boekje erbij kom ik er nog niet uit.
Ook het signaal komt goed door. Als ik tv kijk zie ik Dolby digital, als ik mijn eigen media afspeel zie ik DTS + NEU
Als ik van input verander hoor ik heel even geluid via mijn receiver, nog geen halve seconde. Hij ziet ook heel even 3 van mijn speakers in de app, maar daarna niet meer.
[ Voor 37% gewijzigd door Moby op 19-01-2022 21:33 ]
Wel 3000x de handleiding gelezen maar ik kan geen auto on vinden.FeaR schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:24:
[...]
Subwoofer op "Auto On" staan? De subwoofer heeft dan eerst een signaal nodig om überhaupt te activeren, dat is wellicht de eerste toon die je mist, bij de tweede staat de subwoofer actief en speelt goed/direct mee. Oplossing is om de subwoofer altijd aan te hebben, dan heb je geen last van dit issue. Andere optie is het volume van de Subwoofer Out op de Denon verhogen (wel volume op de subwoofer terugdraaien om te compenseren) zodat het signaal eerder komt/sterker is. Werkt ook niet altijd, als bijvoorbeeld je muziekstuk direct met een lage toon begint zal de subwoofer alsnog te laat zijn.
En de andere optie kan ik echt nergens vinden.
In de instellingen staat ie al op +12db.
@Dj Neo Ziggy Auto on is een functie van veel subwoofers. Die staan dan uit, aan of op auto-on. Dan schakelen ze in wanneer ze voldoende signaal krijgen. Gezien jij die al op +12 hebt staan lijkt het me niet aan het signaal te liggen. Je hebt deze waarde idealiter rond de 0 liggen of net negatief. Dan laat je de versterker van je subwoofer het werk verzetten. Nu belast je onnodig je receiver met de versterking van je subwoofer.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Ik heb er ook net te weinig kaas van gegeten.
Instellingen voor de subwoofer staat via de auddesey op
Subwoofermodus LFE+MAIN
en LPF voor LFE 120hz.
Ik vind het wel een gemis tegenover mijn hele oude sony Db1080 daar kon je geluid/fluittonen op afspelen en daar op afstemmen.
Instellingen voor de subwoofer staat via de auddesey op
Subwoofermodus LFE+MAIN
en LPF voor LFE 120hz.
Ik vind het wel een gemis tegenover mijn hele oude sony Db1080 daar kon je geluid/fluittonen op afspelen en daar op afstemmen.
Dat doet de Denon ook hoorDj Neo Ziggy schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 22:16:

Speakers --> Manual setup - Levels
@Dj Neo Ziggy Heb je bewust gekozen voor LFE+Main? In de meeste gevallen wordt namelijk geadviseerd om deze op Small te zetten met een crossover. Dan stuur je het laag naar de subwoofer en krijg je een mooie balans tussen je speakers en subwoofer.
Als je Audyssey gebruikt hoef je niet handmatig de levels af te stemmen, dat doet Audyssey voor je. Ik meen zelfs dat de handmatige set-up via Levels de instellingen van Audyssey negeert.
Hier vind je een goede guide met uitleg omtrent Audyssey, Dynamic EQ, subwoofer opties etc.
https://www.avsforum.com/...1/page-2589#post-21782993
Als je Audyssey gebruikt hoef je niet handmatig de levels af te stemmen, dat doet Audyssey voor je. Ik meen zelfs dat de handmatige set-up via Levels de instellingen van Audyssey negeert.
Hier vind je een goede guide met uitleg omtrent Audyssey, Dynamic EQ, subwoofer opties etc.
https://www.avsforum.com/...1/page-2589#post-21782993
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Nee zo kwam ie " uit de doos"
Ik kan alleen kiezen voor LFE en LFE+Main. Ik heb geen small.
Ik kan alleen kiezen voor LFE en LFE+Main. Ik heb geen small.
@Dj Neo Ziggy
Small of Large vind je bij de speaker instellingen. Wanneer je small instelt kan je vervolgens een crossover instellen voor de speakers, alles beneden de ingestelde crossover wordt naar de subwoofer gestuurd.
Bij de subwoofer laat je hem op LFE staan.
Ik kan je aanraden om de guide door te lezen, hier worden alle instellingen ook uitgelegd en vervolgens een Audyssey calibratie uit te voeren. Ik lees dat je de microfoon kwijt bent, inmiddels eentje gevonden?
Small of Large vind je bij de speaker instellingen. Wanneer je small instelt kan je vervolgens een crossover instellen voor de speakers, alles beneden de ingestelde crossover wordt naar de subwoofer gestuurd.
Ik kan je aanraden om de guide door te lezen, hier worden alle instellingen ook uitgelegd en vervolgens een Audyssey calibratie uit te voeren. Ik lees dat je de microfoon kwijt bent, inmiddels eentje gevonden?
:strip_exif()/f/image/KO726SgZuLVEGqIvVtHrlufx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Millert op 20-01-2022 09:34 ]
Helaas heb ik hem nog niet gevonden. Ik ga een nieuwe kopen. Ik wacht even op een persoon op MP, die heeft er eentje te koop in de buurt van waar ik woon.Millert schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:26:
@Dj Neo Ziggy
[Afbeelding]
Nou ik heb de instellingen een beetje aangepast, maar de subwoofer gaat nog steeds niet aan, en daarbij klinkt het geluid nu alsof het cheap pc speakers zijn geworden. En daarbij zwalkt het geluid. Dus zodra de stem iets harder word op de center, valt de bass weg en gaat de sub niet aan.Millert schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:26:
@Dj Neo Ziggy
[Afbeelding]
Ik denk dat ik hem maar ga resetten en wachten op een nieuwe mic.
Vandaag mijn harman kardon TS60 front speakers vervangen voor KEFQ150 aan mijn X4700H. Wat een adembenemend geluid komt in die combinatie eruit. Super helder en wijd.
Heerlijk.
Heerlijk.
| Losing my religion |
Hier al jaren een AVR 2312 welke het eigenlijk gewoon prima doet. was altijd middelpunt van de installatie op mijn oude plasma tv, maar afgelopen jaar over een Samsung 4k ding, via ARC verbonden met de reciever, werkt prima.
Een van de apparaten aan de tv is een Nintendo Switch, ingesteld op surround, want dat heb ik toch
tot me laatst opviel dat ik stemmen totaal niet kon horen in een game en er eigenlijk alleen stereo doorgezet werd (hoezo ook niet eerder opgevallen... maarja), aan het zoeken geweest, doet de Switch alles alleen PCM uitsturen en Samsung vind het niet nodig PCM surround via ARC door te zetten... (begin die tv steeds minder fijn te vinden...)
Switch nu rechtstreeks op reciever aangesloten (max resolutie is toch maar 1080p) en zo op de tv, dan heb ik wel surround, maar nu is de beeldkwaliteit stukken minder, al in de reciever gekeken en zover ik kan zien staan alle vormen van upscaling en andere beeldaanpassingen uit, toch moet ik bv de switch terugschalen naar 96% voor volledig beeld en de kleuren zijn slecht.
Is er ergens een setting die ik gemist heb? Of zijn die oudere recievers echt zo slecht in beeld 1:1 doorzetten naar een tv?
(al bedenk ik me nu, op tv zelf nog niet gekeken of daar iets met de input gedaan wordt)
Een van de apparaten aan de tv is een Nintendo Switch, ingesteld op surround, want dat heb ik toch
Switch nu rechtstreeks op reciever aangesloten (max resolutie is toch maar 1080p) en zo op de tv, dan heb ik wel surround, maar nu is de beeldkwaliteit stukken minder, al in de reciever gekeken en zover ik kan zien staan alle vormen van upscaling en andere beeldaanpassingen uit, toch moet ik bv de switch terugschalen naar 96% voor volledig beeld en de kleuren zijn slecht.
Is er ergens een setting die ik gemist heb? Of zijn die oudere recievers echt zo slecht in beeld 1:1 doorzetten naar een tv?
(al bedenk ik me nu, op tv zelf nog niet gekeken of daar iets met de input gedaan wordt)
Dat ligt niet aan de Samsung. Geen één TV zal surround PCM over HDMI ARC versturen, daar heb je eARC voor nodig. Mocht de Samsung wel eARC hebben dan ligt het aan de Denon omdat deze dan maar ARC heeft en in de keten wordt de laagste versie gepakt.KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:53:
...en Samsung vind het niet nodig PCM surround via ARC door te zetten... (begin die tv steeds minder fijn te vinden...)
Staat de HDMI ingang waar de Denon op aan is gesloten op dezelfde modus als waar de Switch origineel op aan was gesloten? Dat zal het meeste verschil maken. Als je zegt dat het beeld naar 96% moet lijkt het alsof de input niet op GAME Mode, of hoe Samsung het noemt, staat. Veelal is die mode zonder toeters en bellen en overscan.(al bedenk ik me nu, op tv zelf nog niet gekeken of daar iets met de input gedaan wordt)
[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 22-01-2022 13:52 ]
eARC zal de denon idd niet hebben, maar door het rondspeuren ip diverse fora kwam ik al wel tegen dat Samsung er alsnog geen zin in heeft pcm over eARC door te sturen, een upgrade naar wat anders met zal dus geen zin hebben.
Verder stond de tv naar mijn weten wel in game modus, de receiver kent dit ook en heb zowel die als andere modi geprobeerd, maar zal straks nog wel eea doorlopen
Verder stond de tv naar mijn weten wel in game modus, de receiver kent dit ook en heb zowel die als andere modi geprobeerd, maar zal straks nog wel eea doorlopen
Bovenstaande is in deze mijns inziens niet aan de orde. Of de Samsung het wel of niet zou doen, de Denon is in deze de bottleneck, PCM gaat tot maximaal twee kanalen over S/PDIF en HDMI ARC. Verder zou ik niet al te veel afgaan op wat er over eARC wordt gezegd. Niet dat eARC zaligmakend is, integendeel. Maar wat bij de één werkt hoeft bij de ander niet te werken. DTS doorsturen is wat nog maar bij weinig TV's zal lukken maar Dolby Digital en PCM in surround was naar mijn weten behoorlijk goed geïmplementeerd. Helaas wel veelal met alle nukken van HDMI CEC daaraan vast.KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:27:
eARC zal de denon idd niet hebben, maar door het rondspeuren ip diverse fora kwam ik al wel tegen dat Samsung er alsnog geen zin in heeft pcm over eARC door te sturen, een upgrade naar wat anders met zal dus geen zin hebben.
Als de Denon inderdaad op passthrough staat dan zou het signaal hetzelfde moeten zijn als de Switch rechtstreeks op de TV. Vandaar dat ik het in de TV zou zoeken. Als de TV exact hetzelfde in staat gesteld zit het toch in de Denon, het is redelijk zwart-wit.Verder stond de tv naar mijn weten wel in game modus, de receiver kent dit ook en heb zowel die als andere modi geprobeerd, maar zal straks nog wel eea doorlopen
Mocht de oplossing niet gevonden worden: iets van een HDMI Audio Extractor zou je nog kunnen proberen. Nintendo Switch rechtstreeks op de TV voor beeld, audio via de Extractor via HDMI naar de receiver. Let wel dat dit geen hele goedkope oplossing is. Een Audio Extractor is wat anders dan een splitter. Nieuwe receiver zou kunnen om te zien of met eARC (indien de Samsung dat heeft) je wel geluk hebt en/of die receiver mogelijk wel het signaal correct door zet. Wel een dure optie om surround te krijgen via een Nintendo Switch.
[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 22-01-2022 15:54 ]
Verder rommelen dus. Probeer het op te lossen met wat ik heb, enkel voor surround uit die console is meer geld uitgeven het me niet waard, in het ergste geval zet ik hem op stereo en laat ik de receiver spelen met virtuele surroundtoestanden om het wat leuker te maken.
Wellicht hebben jullie hier ervaringen. Ik blijf maar rommelen met mijn geluid en ben bijna in staat om alles eruit te flikkeren en gewoon een soundbar te nemen.
Ik heb een x1600H met Boston Acoustics speakers en een Klipsch sub. Qua geluid over het algemeen prima, maar ik blijf maar gezeik hebben met het switchen tussen mijn Apple TV (die voor alle smart functies gebruik) en mijn Ziggo Mediabox. Alles hangt overigens aan een LG C1.
Ik heb tegenwoordig bewust de Ziggo direct aan de C1 en de Apple TV direct aan de Denon. Die laatste omdat de C1 geen DTS pass-through doet (iets met licenties) en ik nog wel eens wat heb gedownload wat wel DTS geencodeerd is. De Ziggo hangt aan de C1 omdat als ik hem aan de Denon hang ik alleen maar gezeik krijg bij het switchen van input.
Als ik de C1 dan op "Ziggo" zet switch hij weg van mijn Apple TV op de Denon, maar switch hij naar TV Audio, terwijl hij in de HDMI van de Denon hangt. Allemaal dat soort gezeik. Mijn vrouw wordt er gek van, moet ze er een 4e afstandbediening bijhalen om de input van de Denon weer te switchen etc.
Verder is vrijwel alles op de Ziggo box Stereo en dat is dan weer crap dat je in beide uithoeken van je kamer opeens die stemmen hoort ipv gewoon via je center. Dus die moet dan weer geupmixt worden, maar ik vind dat nogal tegenvallen bij de Denon, krijg ik ineens spraak ook over mijn surrounds etc.
Wellicht blijft het gezeik met HDMI CEC etc of ligt het aan mijn setup, maar ook ik ben er wel een beetje klaar mee. Kortom, of ik verkoop de bende of iemand hier moet een mooie oplossing weten die wellicht werkt?
Ik heb een x1600H met Boston Acoustics speakers en een Klipsch sub. Qua geluid over het algemeen prima, maar ik blijf maar gezeik hebben met het switchen tussen mijn Apple TV (die voor alle smart functies gebruik) en mijn Ziggo Mediabox. Alles hangt overigens aan een LG C1.
Ik heb tegenwoordig bewust de Ziggo direct aan de C1 en de Apple TV direct aan de Denon. Die laatste omdat de C1 geen DTS pass-through doet (iets met licenties) en ik nog wel eens wat heb gedownload wat wel DTS geencodeerd is. De Ziggo hangt aan de C1 omdat als ik hem aan de Denon hang ik alleen maar gezeik krijg bij het switchen van input.
Als ik de C1 dan op "Ziggo" zet switch hij weg van mijn Apple TV op de Denon, maar switch hij naar TV Audio, terwijl hij in de HDMI van de Denon hangt. Allemaal dat soort gezeik. Mijn vrouw wordt er gek van, moet ze er een 4e afstandbediening bijhalen om de input van de Denon weer te switchen etc.
Verder is vrijwel alles op de Ziggo box Stereo en dat is dan weer crap dat je in beide uithoeken van je kamer opeens die stemmen hoort ipv gewoon via je center. Dus die moet dan weer geupmixt worden, maar ik vind dat nogal tegenvallen bij de Denon, krijg ik ineens spraak ook over mijn surrounds etc.
Wellicht blijft het gezeik met HDMI CEC etc of ligt het aan mijn setup, maar ook ik ben er wel een beetje klaar mee. Kortom, of ik verkoop de bende of iemand hier moet een mooie oplossing weten die wellicht werkt?
Als je geen CEC gebruikt, je kan het niet uitzetten en het stoort, koop dan CEC killers. Dat is een passief HDMI tussenblokje dat de CEC pin onderbreekt.Scr33x0r schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:59:
Gaat het om zo'n antieke Horizon Box of de Ziggo Next?Scr33x0r schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:59:
Ik heb zelf een Denon X1700H die het verder perfect doet met PS5 / Xbox / PC / TV. Ik heb wel bewust gekozen voor een CI+ module zodat ik geen onnodig extra Ziggo kastje heb en ook maar één afstandsbediening. Maar mogelijk gebruik jij de Ziggo mediabox erg veel (opnemen, opnieuw afspelen, apps etc.) en is dit geen optie voor je.
Als je er goed klaar mee bent kan je natuurlijk een soundbar overwegen als totaaloplossing, maar dan ga je wel inleveren op muziek kwaliteit
Nahjah ik gebruik dus wel CEC omdat mn denon achter een deurtje staat. Dus voor volume gebruik ik CEC.
En ja idd de Ziggo Next.. onding ook trouwens, maar ik wil idd kijken vanaf het begin etc. Hoewel ik er misschien vanaf stap nu F1 toch niet meer daar te kijken is. Even kijken hoe en wat, dan is een Ci+ module ook idd een oplossing.
Als het een soundbar wordt, wordt het de Sony HT-A7000 + sub + surround hehe, maar goed.
En ja idd de Ziggo Next.. onding ook trouwens, maar ik wil idd kijken vanaf het begin etc. Hoewel ik er misschien vanaf stap nu F1 toch niet meer daar te kijken is. Even kijken hoe en wat, dan is een Ci+ module ook idd een oplossing.
Als het een soundbar wordt, wordt het de Sony HT-A7000 + sub + surround hehe, maar goed.
Dan is je oplossing eigenlijk een IR blaster van een paar euro van Ali. Nieuwe set is overkill en lost het probleem niet op.Scr33x0r schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:03:
Nahjah ik gebruik dus wel CEC omdat mn denon achter een deurtje staat. Dus voor volume gebruik ik CEC.
Ik heb afgelopen week wat shops benaderd voor de pricewatch: Denon AVR-X1700H en helaas kom ik niet dichtbij de prijs van toen in november (tijdens black friday/cyber monday). Beste prijs wat ik heb ontvangen zat op 599 of iets lager (maar dat zou ik dubbel moeten checken in mijn mail).EN-IS schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:36:
[...]
Heeft natuurlijk wat te maken met een trouwe klant zijn maar advies is, net zoals bij OLED tv's, benader lokale shops, zoals PlatteTV, Kamera Express, Smits Arnhem, enzv. en vraag naar de prijs en of ze daar wat mee willen doen.
De X1700h werd tijdens BF verkocht voor 519 en 515 bij verschillende winkels (na persoonlijk contact op te nemen en screenshot uit dit topic mee te sturen). Ik heb het niet gekocht omdat ik meer apparatuur nodig had en ik wacht even januari af om weer wat shops te benaderen
Wel zie ik vandaag de pricewatch: Denon AVR-S960H in de aanbieding bij Mediamarkt € 536,33.
Ik ben in alle eerlijkheid een leek op het gebied van versterkers en receivers. Ik probeer de verschillen tussen de AVR-X1700H en AVR-S960H te begrijpen/zien alleen valt mij een extra HDMI output en wat vermogen verschil op, verder zie ik weinig verschil.
Is de AVR-S960H echt zo anders als de AVR-X1700H?
Ik wil graag een versterker om in de nabije toekomst uit te bouwen naar een volwaardig Dolby Atmos systeem (Dali speakers), het gaat mij voornamelijk om films kijken, gamen op de Xbox Series X en wat muziek.
[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 24-01-2022 20:57 ]
Net heeft één van mijn X2500H's de geest gegeven (nou ja, het HDMI board) nadat ik wat PS3's aansloot op de front HDMI en de aardlek meermaals eruit klapte. Flink balen, was nog steeds uiterst tevreden over het ding. Nu maar de S960H besteld als vervanger. Doet niet veel onder voor een X2700H.
Wel balen dat er minder HDMI poorten opzitten. Heb er eigenlijk minimaal tien nodig maar tegenwoordig zijn er nog maar weinig versterkers met 8 of meer poorten
Wel balen dat er minder HDMI poorten opzitten. Heb er eigenlijk minimaal tien nodig maar tegenwoordig zijn er nog maar weinig versterkers met 8 of meer poorten
Ik ga er vanuit dat je gebruik hebt gemaakt van de aanbieding die ik net plaatste?Exorcist schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:38:
Net heeft één van mijn X2500H's de geest gegeven (nou ja, het HDMI board) nadat ik wat PS3's aansloot op de front HDMI en de aardlek meermaals eruit klapte. Flink balen, was nog steeds uiterst tevreden over het ding. Nu maar de S960H besteld als vervanger. Doet niet veel onder voor een X2700H.

Maar balen zeg van de X2500, dikke pech, zeker weten dat er niets mis is met je stekkers/elektra en dat het probleem zich niet nog een keer gaat voor doen met nieuw apparatuur?
Ik zie je post nu pasEN-IS schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:47:
[...]
Ik ga er vanuit dat je gebruik hebt gemaakt van de aanbieding die ik net plaatste?![]()
Maar balen zeg van de X2500, dikke pech, zeker weten dat er niets mis is met je stekkers/elektra en dat het probleem zich niet nog een keer gaat voor doen met nieuw apparatuur?
Zeker dikke pech. Al was het een beetje kat op het spek binden omdat ik doorging met aansluiten toen er al drie PS3's de aardlek deden ploffen. Enige verband wat ik zie is de front-HDMI van m'n 2500H maar dat kan in principe geen klappende aardlek veroorzaken.
Die dingen ga ik iig niet meer testen op m'n versterkers...heb er denk ik een stuk of 7 door het huis heen dus dan pak ik liever een oud scherm met HDMI om het even op te proberen, voor het geval een surge het ding doet ploffen. Heb het namelijk eerder gehad met m'n andere 2500H, m'n TV had een stroompiek of weet ik het en nam alle HDMI aangesloten apparaten mee, inc. de versterker.
Damn! Wat een verhaalExorcist schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:50:
[...]
Ik zie je post nu pas, toevallig ook overigens. Maar nee had hem dus al besteld
Zeker dikke pech. Al was het een beetje kat op het spek binden omdat ik doorging met aansluiten toen er al drie PS3's de aardlek deden ploffen. Enige verband wat ik zie is de front-HDMI van m'n 2500H maar dat kan in principe geen klappende aardlek veroorzaken.
Die dingen ga ik iig niet meer testen op m'n versterkers...heb er denk ik een stuk of 7 door het huis heen dus dan pak ik liever een oud scherm met HDMI om het even op te proberen, voor het geval een surge het ding doet ploffen. Heb het namelijk eerder gehad met m'n andere 2500H, m'n TV had een stroompiek of weet ik het en nam alle HDMI aangesloten apparaten mee, inc. de versterker.
Waar heb je het besteld en waarom niet de AVR-X1700H?
Ik heb 25 PS3's maar dat terzijdeEN-IS schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:54:
[...]
Damn! Wat een verhaalMaar wellicht mis ik iets of weet ik iets niet, wat doe jij met 7 x PS3?
Waar heb je het besteld en waarom niet de AVR-X1700H?
Ik heb de 960 besteld omdat deze op een aantal features na niet veel minder is dan de X2700H, wilde niet teveel inboeten tov mijn X2500H en er zelfs nog wat op vooruitgaan. Nu dus wel een HDMI poort minder maar met eARC en 8K/4K120. Ook heb ik 7.2 "nodig" voor Atmos. Ik heb de X1700H niet meegenomen in mijn zoektocht net, om eerlijk te zijn. Zal 's vergelijken voor je
/even snel: de X1700H heeft 3 HDMI 2.1 poorten en de X2700H (en de 960) maar 1. Maar de X1700H heeft dan weer minder vermogen (80W/kanaal) maar dit ga je in de praktijk echt niet merken. Misschien dat er nog qua standaarden e.e.a. verschilt maar dit is wat ik zo even zie. Ook mist de 1700H analoge (video) inouts (composiet en component) en hoewel dat voor mij belangrijk is, zal dat voor jou gok ik niet zo zijn. Met die reden is de X1700H iets meer toekomstgeschikt omdat er meer 2.3 poorten zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Exorcist op 24-01-2022 21:09 ]
Duidelijk, thanks en goed om te weten betreft de verschillen, dan houd ik toch de X1700H verder in de gaten, hopelijk komt er snel weer een aanbieding langs.Exorcist schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:59:
Ik heb 25 PS3's maar dat terzijde
Ik heb de 960 besteld omdat deze op een aantal features na niet veel minder is dan de X2700H, wilde niet teveel inboeten tov mijn X2500H en er zelfs nog wat op vooruitgaan. Nu dus wel een HDMI poort minder maar met eARC en 8K/4K120. Ook heb ik 7.2 "nodig" voor Atmos. Ik heb de X1700H niet meegenomen in mijn zoektocht net, om eerlijk te zijn. Zal 's vergelijken voor je
/even snel: de X1700H heeft 3 HDMI 2.1 poorten en de X2700H (en de 960) maar 1. Maar de X1700H heeft dan weer minder vermogen (80W/kanaal) maar dit ga je in de praktijk echt niet merken. Misschien dat er nog qua standaarden e.e.a. verschilt maar dit is wat ik zo even zie.
Yes, aangevuld, lijkt me de betere keuze voor de gemiddelde persoonEN-IS schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:09:
[...]
Duidelijk, thanks en goed om te weten betreft de verschillen, dan houd ik toch de X1700H verder in de gaten, hopelijk komt er snel weer een aanbieding langs.
Een nog niet genoemd verschil is dat de X1700H Audyssey MultEQ XT heeft in tegenstelling tot Audyssey MultEQ op de S960H.EN-IS schreef op maandag 24 januari 2022 @ 20:34:
[...]
Ik heb afgelopen week wat shops benaderd voor de pricewatch: Denon AVR-X1700H en helaas kom ik niet dichtbij de prijs van toen in november (tijdens black friday/cyber monday). Beste prijs wat ik heb ontvangen zat op 599 of iets lager (maar dat zou ik dubbel moeten checken in mijn mail).
Wel zie ik vandaag de pricewatch: Denon AVR-S960H in de aanbieding bij Mediamarkt € 536,33.
Ik ben in alle eerlijkheid een leek op het gebied van versterkers en receivers. Ik probeer de verschillen tussen de AVR-X1700H en AVR-S960H te begrijpen/zien alleen valt mij een extra HDMI output en wat vermogen verschil op, verder zie ik weinig verschil.
Is de AVR-S960H echt zo anders als de AVR-X1700H?
Ik wil graag een versterker om in de nabije toekomst uit te bouwen naar een volwaardig Dolby Atmos systeem (Dali speakers), het gaat mij voornamelijk om films kijken, gamen op de Xbox Series X en wat muziek.
Ik zou ook de X1700H verkiezen boven de S960H.
:fill(white):strip_exif()/f/image/LE2qskoQwtq8fZpwX5dVdh5j.png?f=user_large)
https://www.zkelectronics...h/usa/denon-avr-s960h/uk/
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het Heos multiroomsysteem? Ik wil deze toevoegen aan mijn AVR om het hele huis van multiroom te voorzien.
Is er veel verschil tussen de eerste en tweede generatie?
| Losing my religion |
Geen ervaring mee, maar vertel eerst even welke AVR je hebt en hoe je het exact in gedachte had. Kan zomaar dat wat jij in gedachten hebt niet zomaar kantzeunis schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:14:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het Heos multiroomsysteem? Ik wil deze toevoegen aan mijn AVR om het hele huis van multiroom te voorzien.
X4700H. Ik ging er vanuit dat wanneer ik met Heos werk, ik alle Heos systemen tegelijk hetzelfde kan laten spelen... of sla ik de plank nu helemaal mis? :-)The Eagle schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:53:
[...]
Geen ervaring mee, maar vertel eerst even welke AVR je hebt en hoe je het exact in gedachte had. Kan zomaar dat wat jij in gedachten hebt niet zomaar kan
| Losing my religion |
Hoi @tzeunis , ik probeer daar al weken achter te komen: Combinatie home cinema, hifi en multi-room. Eind februari krijg ik m'n X2700 en kan ik het testen, want ik ben echt de weg kwijt. Bij Klubben wisten ze het ook niet. Ik zal m'n topic dan updaten.
Ik neem aan dat alles wat in je HEOS app zit te groeperen is, en dus hetzelfde op af kunt spelen.
Daar ga ik ook vanuit. Dat kan ik nu ook mijn met LG Musicflow spullen die er uit gaan.TheMystery schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:14:
Ik neem aan dat alles wat in je HEOS app zit te groeperen is, en dus hetzelfde op af kunt spelen.
| Losing my religion |
Ja hoor, dat kan gewoon. In de Heos app het apparaat lang ingedrukt houden en dan slepen naar een ander apparaat. Dan heb je ze gegroepeerd en kan je dezelfde bron afspelen.tzeunis schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:47:
[...]
X4700H. Ik ging er vanuit dat wanneer ik met Heos werk, ik alle Heos systemen tegelijk hetzelfde kan laten spelen... of sla ik de plank nu helemaal mis? :-)
Volgens mij kan het alleen niet dat HDMI-bronnen op andere Heos apparaten kunnen spelen. Dus je bent gelimiteerd tot de bronnen van Heos (Spotify, TuneIn, Tidal etc), analoge bronnen van de AVR en HDMI Arc.
Hdmi bron kan ook. Je moet dan wel de receiver als eerste apparaat hebben, waaraan de andere apparaten zijn gegroepeerd. Ik heb shield aan x1600h gekoppeld en kan deze bron afspelen op receiver en denon home 150 tegelijk.
Werkt perfect. Ik heb de Bar 550 erbij. Werkt perfect.purplevendetta schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:35:
[...]
Ja hoor, dat kan gewoon. In de Heos app het apparaat lang ingedrukt houden en dan slepen naar een ander apparaat. Dan heb je ze gegroepeerd en kan je dezelfde bron afspelen.
Volgens mij kan het alleen niet dat HDMI-bronnen op andere Heos apparaten kunnen spelen. Dus je bent gelimiteerd tot de bronnen van Heos (Spotify, TuneIn, Tidal etc), analoge bronnen van de AVR en HDMI Arc.
| Losing my religion |
Hi Ik heb een Bar 550 en ik denk eraan om er een DSW 1H sub bij te kopen, maar ik heb in een andere kamer nog een denon versterker staan waar nu een bedrade sub aanhangt via een rca subwoover kabel. Weet 1 van jullie of je de DSW ook in deze setup kan gebruiken (dus met kabel)? Ik denk zelf van niet , maar zou 2 vliegen in 1 klap zijn omdat ik dan nog af en toe van kamer kan wisselen met die sub.
BTW het is wel een reciever met HEOS ondersteuning, maar dit gaat om een bedrade atmos setup voor films, waar ik dan ook een betere sub in wil hangen dan ik nu heb. Dus als het via groeperen zou moeten werken is het mooi, maar echt geen idee of dat dan gaat werken als ik film kijk via de apple tv, speaker geluid via de bedrading gaat en alleen de sub dan via draadloos signaal gegroepeerd via de app.VZolgens mij werkt dat alleen voor muziek afspreken via de heos app, maar niet bij de reguliere avr functies?
BTW het is wel een reciever met HEOS ondersteuning, maar dit gaat om een bedrade atmos setup voor films, waar ik dan ook een betere sub in wil hangen dan ik nu heb. Dus als het via groeperen zou moeten werken is het mooi, maar echt geen idee of dat dan gaat werken als ik film kijk via de apple tv, speaker geluid via de bedrading gaat en alleen de sub dan via draadloos signaal gegroepeerd via de app.VZolgens mij werkt dat alleen voor muziek afspreken via de heos app, maar niet bij de reguliere avr functies?
[ Voor 40% gewijzigd door turbopinda op 30-01-2022 07:29 ]
Nou, dat kan ik je vanmiddag vertellen. Ik ga die sub vanmiddag opahalen. Ik heb in de woonkamer een X4700H staan met KEF setup. In de keuken ligt een 550 bar bovenop de hoge keukenkast voor muziek. Voor de bar gekozen omdat deze "onzichtbaar" is. Ik had hiervoor een LG950 LAS (topmodel destijds), maar wat die 550 eruit perst... bizar. Ik ga de DSW-1H dus in de keuken erbij zetten.turbopinda schreef op zondag 30 januari 2022 @ 07:22:
Hi Ik heb een Bar 550 en ik denk eraan om er een DSW 1H sub bij te kopen, maar ik heb in een andere kamer nog een denon versterker staan waar nu een bedrade sub aanhangt via een rca subwoover kabel. Weet 1 van jullie of je de DSW ook in deze setup kan gebruiken (dus met kabel)? Ik denk zelf van niet , maar zou 2 vliegen in 1 klap zijn omdat ik dan nog af en toe van kamer kan wisselen met die sub.
Of het met kabel werkt denk ik niet, wat die aanlsluiting is niet aanwezig, maar wel een RJ45 jack om via het netwerk bedraad of via wifi te spelen. Dus je zult deze moeten aansturen met je Heos app. Ik gok dat het alleen met muziek werkt en niet met films.
| Losing my religion |
Ik heb een vraag.
Ik heb een Denon S516h soundbar en 1x een denon hone 150 speaker.
Bij alles wat ik afspeel zie ik signaal PCM staan nooit eens dolby oid. Is dit correct of mis ik een bepaalde instelling. Of moet er een home 150 speaker bijkomen?
Ik heb een Denon S516h soundbar en 1x een denon hone 150 speaker.
Bij alles wat ik afspeel zie ik signaal PCM staan nooit eens dolby oid. Is dit correct of mis ik een bepaalde instelling. Of moet er een home 150 speaker bijkomen?
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
Nou de Heos subwoofer is binnen. Het plan was om deze te koppelen aan de Home 550 bar voor wat geluid in de woonkeuken.
Sub is niet te koppelen. Hij geeft een koppel fout aan in de app. Zowel bij het koppelen via de sub zelf als via de 550 bar.
Bij de sub terugzetten naar de fabrieksfirmware kan ik hem wel laten spelen, maar niet koppelen. Logisch aangezien de 550 toen nog niet uit was.
Ik heb over WiFi en ethernet geprobeerd. Beide apparaten te resetten, modem 1 minuut van stroom gehaald, iPhone uit en aan gezet. Ik ben uitgeprobeerd.
Iemand hier een idee? Had toch wel meer verwacht op dit vlak van het prijzige Heos. Dit werkte bij mij LG multiroom vlekkeloos.
Sub is niet te koppelen. Hij geeft een koppel fout aan in de app. Zowel bij het koppelen via de sub zelf als via de 550 bar.
Bij de sub terugzetten naar de fabrieksfirmware kan ik hem wel laten spelen, maar niet koppelen. Logisch aangezien de 550 toen nog niet uit was.
Ik heb over WiFi en ethernet geprobeerd. Beide apparaten te resetten, modem 1 minuut van stroom gehaald, iPhone uit en aan gezet. Ik ben uitgeprobeerd.
Iemand hier een idee? Had toch wel meer verwacht op dit vlak van het prijzige Heos. Dit werkte bij mij LG multiroom vlekkeloos.
| Losing my religion |
Beide bedraad, of beide wifi en toch misschien iets met firmware update (zelfs als de status zegt "latest"):
https://www.avforums.com/...tup.2304858/post-29997441
Nou, precies zoals in de link beschreven staat. Ik heb gisteren 4 uur liggen klootviolen en alle mogelijke opties geprobeerd.Propheticus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 00:42:
Beide bedraad, of beide wifi en toch misschien iets met firmware update (zelfs als de status zegt "latest"):
Ik zet net met frisse tegenzin de sub weer aan en update melding. Uitgevoed en direct verbinding met de Home 550. Direct auto update uitgezet :-)
Dank voor je input en link!
Dus nu in volle harmonie met mijn X4700H in de woonkamer. Perfect. Nu nog 2x Home 250 op de kop tikken voor een mooie prijs en dan het huis weer voorzien van mutiroom!
| Losing my religion |