• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51

The Zep Man

🏴‍☠️

Dmasta779 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:38:
[...]

Nou als ik zo even kijk zie ik dat alleen Apollo kan leveren op dit moment. Andere websites zeggen al gauw dat ze binnenkort verkrijgbaar zijn.
Je moet niet enkel naar de bovenste kijken. En nog steeds, leverbaar via één winkel is leverbaar.
Ik ben nieuw in de receiver wereld, enig idee wanneer dit doorgaans plaatsvindt?
Ik had een keer een goede aanbieding tegen het einde van het jaar. Soms kan je rond Black Friday een dealtje maken met een winkel als je direct contact opneemt. Verder kan je natuurlijk de prijsgeschiedenis zien in de Pricewatch.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 11-11-2021 09:41 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Heb alweer een tijdje de AVR-X2600H, en ben momenteel aan het plannen voor verbouwing met multiroom installatie in onze nieuwe woning. We willen op een aantal plekken (keuken, badkamer en tuin) inbouw speakers plaatsen die elk individueel aangestuurd kunnen worden. Sonos Amps lijken me vrij duur aangezien je er één per zone nodig hebt en aangezien ik al een Denon heb, ben ik aan het kijken naar HEOS.

Wat ik mij afvroeg, is of je de verschillende zones van de AVR (sommige Denons kunnen er volgens mij zelfs 3 of 4) verschillende muziek kunt laten streamen? Of ziet de app alle zones als één? Ik zou soms de muziek willen groeperen, maar soms ook bijvoorbeeld ander soort muziek willen afspelen in de badkamer en de keuken. Heeft er iemand ervaring met dergelijke multiroom oplossingen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:45
@Amiet01 Als je de receiver al hebt kun je dat toch al testen met de app.?
Je zult even in de handleiding moeten kijken welke soorten bronnen je op welke zone(s) kunt gebruiken. Dezelfde bron op meerdere zones lijkt me geen probleem (zolang die zijn toegestaan).

Ik heb een X2000 en daar kan ik op zone2 iets anders laten spelen. Enige jammere vind ik dat de app. soms wat omslachtig is.

[ Voor 24% gewijzigd door jongetje op 12-11-2021 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Zou inderdaad in theorie moeten kunnen, maar ik heb helemaal geen speakers op Zone2 aangesloten. Ik zou bijvoorbeeld Spotify in Zone1 willen afspelen en Internet Radio op Zone2 los van elkaar.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:23

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Ik dacht dat je in de zones een bron kon delen of een andre bron afspelen en aangezien internetradio, spotify e.d. eigenlijk dezelfde bron zijn (tcp streamer) zal het waarschijnlijk niet geheel gaan werken.

Kwam dit ook nog tegen: https://www.kitchenbathro...receiver-how-does-it-work

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:00
Vandaag is mijn AVR-X2400H comateus geworden ;(
Normaal gooi ik de stroom eraf 's nachts. Vannacht vergeten. De AVR is een update gaan draaien denk ik, maar die is mislukt.
Hij start nu op, geeft de laatste gekozen input weer, gaat vervolgens updaten, faalt en schakelt AV output kanalen uit met de boodschap op de display dat de update gefaald heeft. Advies: stroom eraf en opnieuw proberen. De weergegeven error code 1102, leidt online inderdaad tot hetzelfde advies, of de power knop 5 seconden ingedrukt houden.
Probleem is alleen: de update faalt steeds wegens netwerkfout.
De hier gelezen truc met tuner setup + en - ingedrukt houden doet niks.
Mijn AVR-X2400H is utp aangesloten en als utp apparaat zichtbaar op de router. Spotify ziet 'm ook en kan gewoon streamen, maar er komt natuurlijk geen geluid.
Kortom: ik krijg een netwerkfout op een correct aangesloten AVR.
Iemand een oplossingsrichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
Een oude firmwareversie downloaden en handmatig flashen? Weet niet of het kan en of ze beschikbaar zijn, En anders ondanks dat er geen garantie meer opzit (aanname) toch Denon eens contacten of de verkoper, kan me niet voorstellen dat ze dat niet vaker bij de hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:00
pman63 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:06:
Een oude firmwareversie downloaden en handmatig flashen? Weet niet of het kan en of ze beschikbaar zijn, En anders ondanks dat er geen garantie meer opzit (aanname) toch Denon eens contacten of de verkoper, kan me niet voorstellen dat ze dat niet vaker bij de hand hebben.
Handmatig heb ik naar gezocht, maar Denon is helder: For these products it is only possible to update the device firmware online.

Heb overigens nog de DDNS instellingen op het modem gewijzigd in de veronderstelling dat daar een blokkade in zou zitten. Maar met Google ddns werkt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Weten jullie trouwens of de Denon AVR-X2600H automatisch ingeschakeld kan worden wanneer er een audiosignaal komt via optical of analoog tulp? Ik zou dit bijvoorbeeld willen doen met een Sonos Port...

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Amiet01 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:58:
Weten jullie trouwens of de Denon AVR-X2600H automatisch ingeschakeld kan worden wanneer er een audiosignaal komt via optical of analoog tulp? Ik zou dit bijvoorbeeld willen doen met een Sonos Port...
https://manuals.denon.com...L/pdf/AVRX2600H_EU_NL.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Kan het er niet in vinden, heb natuurlijk al zelf geprobeerd te zoeken.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Amiet01 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:19:
[...]

Kan het er niet in vinden, heb natuurlijk al zelf geprobeerd te zoeken.
Ik ben bang dat het ook niet kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:19:
Een X3700H op de kop kunnen tikken voor 999,-. Wat een service van Smitsarnhem, één straat verderop gewoon nog een degelijke versterker op voorraad gehad. Ik zag een occassion model beschikbaar en wilde deze kopen, gezien ik 1149,- wat te duur vond. Na 2 dagen geen gehoor had ik gebeld en hadden ze hem niet. Ze hadden nog wel een nieuwe die ik voor hetzelfde bedrag over mocht nemen.. :)

Wat een verschil t.o.v. m'n Yamaha rx-v485. De Audyssey XT32 doet het super i.c.m. de app. Keurige room-correctie. Leuk extra'tje is de DEQ, waar de sub een mooie boost krijgt op laag volume. Muziek luister ik voornamelijk op redelijk laag volume waar de bass bij ontbreekt, DEQ maakt daar een heel duidelijk verschil in. Ook fijn dat die de sub meeneemt in de room-correctie. Binnenkort nog beter bijstellen m.b.v. REW en te spelen met de EQ binnen de Audyssey app + PEQ op de subwoofer (pb-1000 pro). Morgen een umik-1 binnen.

Had hem aangeschaft omdat de Yammy te weinig kracht had. Merkte her en der wat clipping bij films, vooral Blade Runner 2049 was het erg storend bij. Deze heeft er zeker geen moeite mee om 5 speakers flink aan te sturen. Ook fijn dat de auto-on functie van m'n subwoofer wat beter functioneert met Denon, de Yamaha had er een hoop moeite mee dat ik het maar altijd aan liet staan.
Toevallig heb ik net via Smitsarnhem de nieuwe pricewatch: Denon AVR-X1700H gekocht. Vrijwel nergens leverbaar nog en overal 649, bij Smits nu al voor 599 + 10 verzending = 609 te krijgen als je mailt/belt. Inderdaad top service :) Waarschijnlijk alsnog teveel betaald door de chip tekorten, maar so be it.

Na ongeveer 15 jaar Yamaha wordt dit m'n allereerste Denon receiver. Ben erg benieuwd! Grootste reden om over te stappen is vanwege de niet nagekomen HDMI 2.1 implementatie van Yamaha. Zelfs na HDMI board swap wil hun poort maar tot 24 Gbps gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 11:29
stin00 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:22:
[...]

Toevallig heb ik net via Smitsarnhem de nieuwe pricewatch: Denon AVR-X1700H gekocht. Vrijwel nergens leverbaar nog en overal 649, bij Smits nu al voor 599 + 10 verzending = 609 te krijgen als je mailt/belt. Inderdaad top service :)

Na ongeveer 15 jaar Yamaha wordt dit m'n allereerste Denon receiver. Ben erg benieuwd! Grootste reden om over te stappen is vanwege de niet nagekomen HDMI 2.1 implementatie van Yamaha. Zelfs na HDMI board swap wil hun poort maar tot 24 Gbps gaan.
Held! ik had de DAB versie al een tijdje in pre-order staan bij AudioExpert maar nu heb ik hem besteld bij Smits Arnhem met korting, en een snellere levertijd! :D zin in!

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 21:53
[...]

Toevallig heb ik net via Smitsarnhem de nieuwe pricewatch: Denon AVR-X1700H gekocht. Vrijwel nergens leverbaar nog en overal 649, bij Smits nu al voor 599 + 10 verzending = 609 te krijgen als je mailt/belt. Inderdaad top service :) Waarschijnlijk alsnog teveel betaald door de chip tekorten, maar so be it.

Bedankt voor de info.
Was ook aan het wachten op de X1700H
Gemaild naar Smitsarnhem en kreeg een prijs van 629€
Na vermelding van dit topic uiteindelijk ook kunnen bestellen voor 599€ >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:59
Ik heb sinds deze week een 3700H in plaats van een gammele Onkyo (R.I.P.), na wat zoeken waar ie te koop was. Uiteindelijk bij Stassen opgehaald.

Het is er een uit de nieuwe serie nummers reeks, dus met HDMI 2.1 fix.

Moet zeggen je hoort het verschil in geluidskwaliteit en de Audessey calibratie. Ook opvallend is de hoeveel koel vinnen binnen het apparaat en de warmte die er af komt. Mijn oude Onkyo was bijna een lege "doos". Maak me niet veel zorgen over die warmte, omdat de bovenkant in mijn TV meubel gewoon vrij is.

Enige wat mij opviel is dat de woofer calibratie niet klopt. Bij stereo sources, slaat die dan niet aan. Ik heb de woofer input op LFE + Main gezet. Uiteindelijk 1.5 dB hoger level gegeven en gaat ie wel aan als je bv. naar Sonos radio luistert of TV kijkt. Zonder woofer vind ik het veel te dun klinken. BIj 5.1 of Atmos ging ie natuurlijk wel aan.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

loekf2 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:39:
Ik heb sinds deze week een 3700H in plaats van een gammele Onkyo (R.I.P.), na wat zoeken waar ie te koop was. Uiteindelijk bij Stassen opgehaald.

Moet zeggen je hoort het verschil in geluidskwaliteit en de Audessey calibratie. Ook opvallend is de hoeveel koel vinnen binnen het apparaat en de warmte die er af komt. Mijn oude Onkyo was bijna een lege "doos". Maak me niet veel zorgen over die warmte, omdat de bovenkant in mijn TV meubel gewoon vrij is.

Enige wat mij opviel is dat de woofer calibratie niet klopt. Bij stereo sources, slaat die dan niet aan. Ik heb de woofer input op LFE + Main gezet. Uiteindelijk 1.5 dB hoger level gegeven en gaat ie wel aan als je bv. naar Sonos radio luistert of TV kijkt. Zonder woofer vind ik het veel te dun klinken. BIj 5.1 of Atmos ging ie natuurlijk wel aan.
Heeft je sub geen trigger poort? Zelf gebruik ik dat nl. liever, alleen dan niet op de triggers van de versterker, maar met een adapter op een slave stopcontact, die adapter doet ook de 120mm fans in het meubel van stroom voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTies
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-09 12:29
loekf2 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:39:

Ik heb zelf de AVR X3600h en zit momenteel met een soort van zelfde probleem. Een maand of 4 geleden hield mijn Harman Kardon HKTS subwoofer ermee op. Althans, het gaf opeens niet meer die punch die het voorheen gaf. Nog niet veel later ging de LED ervan knipperen dus dacht ik het bekende HK kwaaltje wat subwoofers betreft. Uiteindelijk gekozen om het te repareren, maar toch kwam de oude kracht er niet mee terug.
Nu heb ik dus via marktplaats tijdelijk een zelfde subwoofer aangeschaft (ik ga binnenkort over op Q Acoustics 3050i 5.1 Plus) en dus in de veronderstelling dat het nu wel weer goed zou zijn, maar tevergeefs. Precies dezelfde kracht komt er uit de subwoofer.

Ik heb mijn versterker daarna naar de fabrieksinstellingen gezet en alles weer opnieuw ingesteld. Het gekke is dat tijdens de speakers configureren en tijdens het proces waarbij je de volume knop op de subwoofer naar het juist aantal (75) decibel moet draaien, de subwoofer weer als vanouds klonk. Ook toen de Audyssey configuratie aan de slag ging met het kalibreren van het geluid klonk de pulse vanuit de woofert gewoon goed. Maar daarna zette ik de Atmos demo op de Series X aan, want daar liet de subwoofer zich vroeger goed horen, en gaf het weer een matig gedonder (onweersbui in de demo ;) ).
Bij het handmatig de niveaus aanpassen merkte ik op dat de Audyssey configuratie de subwoofer op -8,5db had gezet. Deze handmatig naar het maximale brengen, dus flink in de plus, leverde iets meer bass op. Ook had ik de knop achterop de subwoofer volledig open gezet wat echt minimaal resultaat opleverde.
Helaas heb ik ook niemand in mijn omgeving die een Home Cinema set heeft waarbij ik de subwoofer(s) kan testen en checken of ze het daar wel doen.

Ik begin nu te denken dat er softwarematig iets niet in orde is in mijn receiver en ben erover aan het nadenken om deze terug te brengen naar kamera-express waar ik nog een jaar garantie heb. Maar wilde eerst toch even hier kijken of iemand eenzelfde probleem heeft gehad en wellicht een oplossing heeft gevonden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
@loekf2 en @RTies
Je kunt het beste proberen om de gain van de subwoofer op een niveau in te stellen waarbij je ziet dat Audyssey die nog maar weinig hoeft te corrigeren. Tussen de 0 en - 3db. Bij een te laag niveau zie je dat sommige subwoofers niet automatisch inschakelen en bij een hoge positieve correctie belast je de versterker onnodig.

LFE+Main zou niet nodig moeten zijn. Hiermee stuur je het LFE kanaal ook over de fronts (niet aanwezig bij stereo bronnen). Heb je de speakers op small staan en de crossovers ingesteld op 20Hz boven het minimale bereik van de speakers? Met de geluidsmodus op Stereo doet de subwoofer mee met de fronts, bij (pure) direct niet. Dan luister je naar de bron zonder tussenkomst van Audyssey.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

3 versterkers verkocht onderhand, ze zouden mij een bonus moeten geven voor de reclame... :D Met hun service hebben ze extra klanten dik verdiend! Hopelijk bevalt de Denon je net zo goed als dat het mij doet.

De Dynamic EQ vind ik nog de meest geweldige functie. Heerlijke bass met muziek wat ik op -40/-50dB luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Voor mijn nog te bouwen HEOS multiroom was ik aan het kijken naar opties. De eerste is voor de drie extra ruimtes 3x een HEOS Amp te kopen (1467 EUR). De tweede optie is 3x een Denon muzieksysteem met streamer, zoals de CEOL RCD-N10 (1197 EUR).

Ik zou dan een voorkeur hebben voor de goedkopere optie, maar zou er nog een nadeel zijn om een dergelijk systeem te gebruiken ipv de HEOS Amp? Ze doen in weze hetzelfde, maar de mediaspeler heeft nog zelfs een CD-speler erbij.

Master_A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ered
  • Laatst online: 02-09 00:15
sn0w13 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:36:
[...]

Bedankt voor de info.
Was ook aan het wachten op de X1700H
Gemaild naar Smitsarnhem en kreeg een prijs van 629€
Na vermelding van dit topic uiteindelijk ook kunnen bestellen voor 599€ >:)
Bij PlatteTV voor 519, ook bij Kamera Express na verwijzing van PlatteTV. Voordeel is dat je daar 5 jaar garantie krijgt ipv 2 jaar. Zelf al bij PlatteTV besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Ered op 24-11-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 23-09 11:29
Als een Denon nog niet bekend is bij Logitech Harmony, kan je dan een ander type pakken?

Ik heb een x1700h en hij denkt zelf de 2700h toe te moeten voegen.

Meer benieuwd of je dan tegen gekke problemen aan gaat lopen of niet. Ga het straks sowieso gewoon proberen.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Vraagje, een maat van mij heeft gister met zijn telefoon Spotify afgespeeld op mijn versterker. Nu net gaat tijdens tv kijken opeens de app Spotify aan op de versterker... Hij zal dus die app gestart hebben ofzo maar hij is niet eens hier... Hoe haal ik dit weer weg? Ik heb nu niet zijn telefoon hier..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Melantrix schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 18:20:
Als een Denon nog niet bekend is bij Logitech Harmony, kan je dan een ander type pakken?

Ik heb een x1700h en hij denkt zelf de 2700h toe te moeten voegen.
Zou geen problemen op moeten leveren. Als je onverwacht toetsen mist, dan kan je de Harmony die toetsen natuurlijk ook laten leren van de originele afstandsbediening.
Rohit schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:12:
Vraagje, een maat van mij heeft gister met zijn telefoon Spotify afgespeeld op mijn versterker. Nu net gaat tijdens tv kijken opeens de app Spotify aan op de versterker... Hij zal dus die app gestart hebben ofzo maar hij is niet eens hier... Hoe haal ik dit weer weg? Ik heb nu niet zijn telefoon hier..
Van wat ik hier lees gebaseerd op een Denon soundbar kan dat wellicht niet, tenzij je een factory reset doet.

[ Voor 43% gewijzigd door The Zep Man op 20-11-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:54
Ered schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 17:24:
[...]

Bij PlatteTV voor 519, ook bij Kamera Express na verwijzing van PlatteTV. Voordeel is dat je daar 5 jaar garantie krijgt ipv 2 jaar. Zelf al bij PlatteTV besteld.
Dank je vriendelijk voor het vermelden! _/-\o_
Ik ben vandaag actief aan het kijken om deze ergens goedkoop te bestellen en had al een aanbieding van Platte TV voor €575,-.
Na het lezen van jouw post heb ik Kamera Express benaderd en de aanbieding voor €519,- gekregen!

• stin00
  • Niet online
Crusader1978 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:24:
[...]

Dank je vriendelijk voor het vermelden! _/-\o_
Ik ben vandaag actief aan het kijken om deze ergens goedkoop te bestellen en had al een aanbieding van Platte TV voor €575,-.
Na het lezen van jouw post heb ik Kamera Express benaderd en de aanbieding voor €519,- gekregen!
Ik heb Kamera-Express gebeld én gemaild en mag de X1700H voor 599 kopen.. ze gaan niet lager terwijl ik naar dit topic met de 519 prijs refereer. Heb je misschien een screenshot van het 519 aanbod zodat ik die kan gebruiken om de deal te forceren? :+

Bij platte-tv inderdaad €575,- als aanbod gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 25-11-2021 09:55 ]

• Hansie_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:25
stin00 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:54:
[...]

Ik heb Kamera-Express gebeld én gemaild en mag de X1700H voor 599 kopen.. ze gaan niet lager terwijl ik naar dit topic met de 519 prijs refereer. Heb je misschien een screenshot van het 519 aanbod zodat ik die kan gebruiken om de deal te forceren? :+

Bij platte-tv inderdaad €575,- als aanbod gekregen.
Ik krijg ook maximaal 599 bij Kamera-Express. Een screenshot zou mij ook erg helpen _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:54
Is dit voldoende?:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmxJIl51DXfJexihwA5sDF9XWgU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jfES2SL5yms15eB0G4xjSALo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 18:11
Heeft iemand ook al prijsopvraag gedaan voor de Denon AVR-X1700H DAB? Ik heb dit net bij PlatteTV gevraagd en kreeg daar 585 te horen, wat echt de bodem zou zijn volgens PlatteTV. Vroeg me af of iemand wat beters heeft kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ze weigeren me lager dan 599 te bieden, zodra ik 575 bij PlatteTV vermeld blijft het stil. Zal ze nog eens mailen met bovenstaande foto als bijlage :+ Bedankt!

Edit: @Crusader1978 het is met behulp van je screenshot gelukt! 519 :)

[ Voor 6% gewijzigd door stin00 op 26-11-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 23:01
Hi allen,

momenteel bezit ik een Harman Kardon 171S receiver. Die heb ik al 4 jaar in combinatie met een 7.2 systeem van de Harman (HKTS65 reeks speakers).

Nu is Harman volledig uit de receiver markt gestapt en ben ik aan het kijken naar een upgrade. Zijn er meer mensen hier van HK naar Denon over gestapt?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:14
tzeunis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:27:
Hi allen,

momenteel bezit ik een Harman Kardon 171S receiver. Die heb ik al 4 jaar in combinatie met een 7.2 systeem van de Harman (HKTS65 reeks speakers).

Nu is Harman volledig uit de receiver markt gestapt en ben ik aan het kijken naar een upgrade. Zijn er meer mensen hier van HK naar Denon over gestapt?
Ik heb ooit de Harman Kardon AVR 161 gehad met HKTS 5 5.1 speakerset en ben toen overgegaan op de Denon AVR S950H en heb nog steeds de HKTS 5 speakers in gebruik.

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dmasta779
  • Laatst online: 26-07 05:39
tzeunis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:27:
...

Ik heb een hele oude set van HK (HS 250) aangesloten op een recente Denon receiver (eerst de AVR-X1600h en daarna de AVR-X2700h). Mijn set kwam uit 2008-2010 geloof ik, dus voor de receiver wissel was dit een wereld van verschil. Naar mijn mening wordt er zoveel meer uit de speakers/sub gehaald dan met de originele receiver überhaupt mogelijk was. Wel zou ik ff kijken naar het vermogen van je huidige speakers.

Met andere woorden, ik denk dat je meer zult genieten van een nieuwe receiver. Een mogelijkheid is om bijvoorbeeld de speakers te testen op een receiver bij een shop die niet-tevreden-geld-terug garantie biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Spe115 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:59:
[...]

Ik heb ooit de Harman Kardon AVR 161 gehad met HKTS 5 5.1 speakerset en ben toen overgegaan op de Denon AVR S950H en heb nog steeds de HKTS 5 speakers in gebruik.
Hoe is het geluid van de Denon tov de Harman? Veel verschil?

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Dmasta779 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:03:
[...]

Ik heb een hele oude set van HK (HS 250) aangesloten op een recente Denon receiver (eerst de AVR-X1600h en daarna de AVR-X2700h). Mijn set kwam uit 2008-2010 geloof ik, dus voor de receiver wissel was dit een wereld van verschil. Naar mijn mening wordt er zoveel meer uit de speakers/sub gehaald dan met de originele receiver überhaupt mogelijk was. Wel zou ik ff kijken naar het vermogen van je huidige speakers.

Met andere woorden, ik denk dat je meer zult genieten van een nieuwe receiver. Een mogelijkheid is om bijvoorbeeld de speakers te testen op een receiver bij een shop die niet-tevreden-geld-terug garantie biedt.
Dank voor je bericht. De HKTS reeks heeft 150w @ 8 ohm / speaker. Ik heb de 230 sub vervangen voor een oudere, grotere variant met meer bereik TS11.

Dus toch maar inzetten op een receiver wissel... X1700 spreekt mij wel aan.

| Losing my religion |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spe115
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 09:14
tzeunis schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:03:
[...]

Hoe is het geluid van de Denon tov de Harman? Veel verschil?
Ik heb nooit geweten dat de speakers zoveel meer potentie hadden in combinatie met de Denon, zoveel rijker geluid daar was ik meteen blij verrast door oOo . De Harman Kardon was ook mijn eerste AVR ooit, gekocht met blu-ray speler en speaker set bij de MediaMarkt, en ja daarna was er inderdaad het probleem dat ze uit de markt gingen en ben ik bij Denon beland omdat ook inmiddels alles in mijn tv hoek 4k aankon en de receiver nog niet.

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 10:14

F55

Gisteren en vandaag nieuwe firmware ontvangen op mijn X3700H, gek 2 dagen achter elkaar! iemand enig idee waar men de release notes ergens kan vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Vorige week ook de X1700h gekocht bij PlatteTV, deal gekregen voor 519 euro ipv 649. Scherpe prijs lijkt me!

Had gevoelsmatig een lichte voorkeur voor de 2700h, maar die was ruim 200 duurder en ook slecht/niet leverbaar. Ben er erg tevreden mee, en qua opties en mogelijkheden weer helemaal bij de tijd.

Je leest trouwens wel eens dat een versterker geen verschil zou maken voor het geluid (ofzo), maar heb jaren geluisterd naar dezelfde combinatie met een andere AVR dus dat geluid zit aardig ingesleten, en ik hoor weldegelijk meer dynamiek, strakker laag, en details in m'n favoriete muziek die me niet eerder zijn opgevallen. Of dat nou in de Audyssey/EQ zit, of ergens anders in, of gewoon tussen mn oren, doet er voor mij niet toe :)

[ Voor 5% gewijzigd door werkenslaap op 04-12-2021 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
werkenslaap schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 07:22:
Vorige week ook de X1700h gekocht bij PlatteTV, deal gekregen voor 519 euro ipv 649. Scherpe prijs lijkt me!

Had gevoelsmatig een lichte voorkeur voor de 2700h, maar die was ruim 200 duurder en ook slecht/niet leverbaar. Ben er erg tevreden mee, en qua opties en mogelijkheden weer helemaal bij de tijd.

Je leest trouwens wel eens dat een versterker geen verschil zou maken voor het geluid (ofzo), maar heb jaren geluisterd naar dezelfde combinatie met een andere AVR dus dat geluid zit aardig ingesleten, en ik hoor weldegelijk meer dynamiek, strakker laag, en details in m'n favoriete muziek die me niet eerder zijn opgevallen. Of dat nou in de Audyssey/EQ zit, of ergens anders in, of gewoon tussen mn oren, doet er voor mij niet toe :)
Fatsoenlijke EQ is weldegelijk een van de bewezen (meetbaar) grootste verschilmakers (naast speakers). Het is dus niet vreemd dat je verschil hoort. Op standje Direct zou het verschil dan echter grotendeels moeten verdwijnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Sommige mensen hier zijn echt overtuigd dat alle versterkers hetzelfde klinken en dat eventuele verschillen aan de instellingen ligt. 8)7 :X

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mac1987
Vulcan750 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:23:
[...]

Sommige mensen hier zijn echt overtuigd dat alle versterkers hetzelfde klinken en dat eventuele verschillen aan de instellingen ligt. 8)7 :X
Het ligt iets genuanceerder. Iedere goed ontworpen versterker heeft binnen zijn grenzen van vermogen en impedantie (electrostaten op 110 dB niet meegerekend dus) een afwijkingen die te klein is voor het menselijk gehoor om waar te nemen.
Dubbelblinde luistertests en metingen hebben dit meermaals aangetoond en er is nog nooit een dubbelblinde test geweest die (statistisch significant) anders heeft aangetoond. Dat is aan de ene kant jammer, omdat het wat mystiek rondom hifi weghaalt. Aan de andere kant kan het mensen een hoop geld besparen dat ze in andere ondergewaardeerde aspecten als akoestiek en EQ kunnen investeren en meer resultaat kunnen halen.

Wil je meer informatie die op een zo objectief mogelijke manier wordt verzameld en besproken, kijk dan eens rond op bijv. www.audiosciencereview.com.

[ Voor 7% gewijzigd door mac1987 op 05-12-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:32
Ik heb mijn receiver in een kast staan nu dacht ik dat het soms wel makkelijk is om deze te kunnen bedienen met de afstandsbediening.
Ik heb nog een kabel liggen met een mono Jack met een ir oog, deze in de ir in gestoken en oog buiten de kast gelegd, maar dan kun je hem niet bedienen.
Klopt het dat dit zo niet kan?

[ Voor 4% gewijzigd door TheMystery op 05-12-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Welke receiver en wat staat erover in de handleiding? (en wat zegt je zoekmachine?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
pman63 schreef op zondag 5 december 2021 @ 16:05:
Welke receiver en wat staat erover in de handleiding? (en wat zegt je zoekmachine?)
Ik heb een 4700, handleiding is er niet heel duidelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
TheMystery schreef op zondag 5 december 2021 @ 17:11:
[...]

Ik heb een 4700, handleiding is er niet heel duidelijk in.
Je kan hem bedienen met de remote app, maar of het slim is hem in een afgesloten kast te gebruiken vermoed ik niet ivm warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
TheMystery schreef op zondag 5 december 2021 @ 13:02:
Ik heb mijn receiver in een kast staan nu dacht ik dat het soms wel makkelijk is om deze te kunnen bedienen met de afstandsbediening.
Ik heb nog een kabel liggen met een mono Jack met een ir oog, deze in de ir in gestoken en oog buiten de kast gelegd, maar dan kun je hem niet bedienen.
Klopt het dat dit zo niet kan?
Vaak werkt dit om de een of andere reden niet. Ik heb een actieve repeater (met voeding) met zo'n plakkertje op de infrarood ontvanger. Werkt tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Goofy1978 schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:15:
[...]

Je kan hem bedienen met de remote app, maar of het slim is hem in een afgesloten kast te gebruiken vermoed ik niet ivm warmte.
Wordt een 36 graden, gemeten met een aqara sensor die erbovenop staat, dus lijkt me niet zo’n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
mac1987 schreef op zondag 5 december 2021 @ 18:42:
[...]

Vaak werkt dit om de een of andere reden niet. Ik heb een actieve repeater (met voeding) met zo'n plakkertje op de infrarood ontvanger. Werkt tot nu toe prima.
Dat is jammer wil niet aan een actieve beginnen, had nog zo’n oog liggen en dacht probeer het eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pman63
Pagina 87 in de manual lijkt me toch wel duidelijk, je hebt een actieve nodig en geen oog met verlengsnoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Hadden ze een aanbieding? Of ben je trouwe klant daar?
Zoek een nwe receiver, gezien de mijne half overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Nee ik ben geen trouwe klant, koop eens per 10 jaar iets nieuws ;) maar nee, het was wel black friday maar volgens mij loont het altijd de moeite om te vragen of er wat vanaf kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik heb de Denon AVCX4700 in combinatie met de LG OLED77CX6 helaas krijg ik geen 120fps modus op mijn series x terwijl de apparatuur het wel zou moeten ondersteunen iemand tips? kan max 4k/60fps selecteren helaas....

PunlArjen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mac1987
  • HDMI kabel met voldoende bandbreedte (HDMI 2.1 = 40 of 48 Gbps)?
  • Juiste aansluiting gekozen (alleen de 8K aansluiting ondersteunt 4K/120)?
  • Juiste instellingen in zowel TV als receiver ('8K Enhanced' als ik het me goed herinner)?
  • HDMI adapter of nieuw model receiver (de eerste reeks had issues zonder adapter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
mac1987 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:53:
  • HDMI kabel met voldoende bandbreedte (HDMI 2.1 = 40 of 48 Gbps)?
  • Juiste aansluiting gekozen (alleen de 8K aansluiting ondersteunt 4K/120)?
  • Juiste instellingen in zowel TV als receiver ('8K Enhanced' als ik het me goed herinner)?
  • HDMI adapter of nieuw model receiver (de eerste reeks had issues zonder adapter)?
ik ben bang da het ligt aan een ouder type... wordt dus serienummer opzoeken....

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Is op zich ook geen probleem. Je kunt bij Sound United (eigenaar Denon en Marantz) een adapter aanvragen die de problemen op zou moeten lossen. Of dat zo is durf ik helaas niet te zeggen, omdat ik nog geen 4K tv heb. Ik geloof wel dat zonder de adapter er 4K/120 kan worden ingesteld, maar er beelduitval optreedt. Kun je de instelling überhaupt niet selecteren, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
mac1987 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:36:
Is op zich ook geen probleem. Je kunt bij Sound United (eigenaar Denon en Marantz) een adapter aanvragen die de problemen op zou moeten lossen. Of dat zo is durf ik helaas niet te zeggen, omdat ik nog geen 4K tv heb. Ik geloof wel dat zonder de adapter er 4K/120 kan worden ingesteld, maar er beelduitval optreedt. Kun je de instelling überhaupt niet selecteren, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.
ik kan de instelling wel selecteren maar hij gaat daarna automatisch terug naar 4k/60fps
mac1987 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:42:
Dan is er denk ik iets mis met de kabel, instellingen van de tv of treedt er een handshake issue op. Die adapter zou in dat laatste geval kunnen helpen, maar heb je al een andere kabel geprobeerd die bewezen werkt (bijv. bij vrienden of familie) en de instellingen van de tv nagelopen?
hebben jullie een tip kwa kabel? tegen een normale prijs...
ik heb nu deze:
https://www.bol.com/nl/nl...ZCxg.2_36.38.ProductImage

[ Voor 36% gewijzigd door arjentjuh op 09-12-2021 12:43 ]

PunlArjen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
Dan is er denk ik iets mis met de kabel, instellingen van de tv of treedt er een handshake issue op. Die adapter zou in dat laatste geval kunnen helpen, maar heb je al een andere kabel geprobeerd die bewezen werkt (bijv. bij vrienden of familie) en de instellingen van de tv nagelopen?

Edit: die kabel beweert geschikt te zijn, maar er kunnen altijd productieproblemen optreden. Heb je een 4K/120 bron die je direct op de tv kan aansluiten? Als dat wel werkt ligt het aan de receiver of de andere kabel (zowel de kabel van de bron naar de receiver als de kabel van de receiver naar de tv moeten geschikt zijn).

[ Voor 36% gewijzigd door mac1987 op 09-12-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
mac1987 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:42:

Edit: die kabel beweert geschikt te zijn, maar er kunnen altijd productieproblemen optreden. Heb je een 4K/120 bron die je direct op de tv kan aansluiten? Als dat wel werkt ligt het aan de receiver of de andere kabel (zowel de kabel van de bron naar de receiver als de kabel van de receiver naar de tv moeten geschikt zijn).
deze kabel heb ik nu:
https://www.bol.com/nl/nl...ZCxg.2_36.38.ProductImage

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:35
Heeft er iemand een gouden tip om eigen digitale muziek op Heos speakers te krijgen? Al onze CDs zijn beschikbaar via een NAS (-achtig, zelfbouw tweaker natuurlijk). Deze kan NFS/SMB en ik kan eigenlijk voor alles andere een VM opzetten als het nodig is.

Ik heb al tal van DLNA servers geprobeerd, maar via de app is het haast onmogelijk om de juiste CD te pakken te krijgen. Een usb met heel wat muziek op, zag er al beter en vlotter uit, maar blijkbaar zit daar een timeout op? Na een tijdje verdwijnt deze weer als input uit de app.

Bijkomende moeilijkheid is dat twee speakers samen in een groepje staan om de woonkamer te dekken, dus ik weet niet of iets waar je het renderdevice kan kiezen (BubbleUpnp? of zo) een oplossing kan zijn?

Het is om kerst te redden! :P "Zet eens onze KerstCD op?" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Welke app heb je het hier over, want er zijn duizenden apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bubble-BE schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:32:
Heeft er iemand een gouden tip om eigen digitale muziek op Heos speakers te krijgen? Al onze CDs zijn beschikbaar via een NAS (-achtig, zelfbouw tweaker natuurlijk). Deze kan NFS/SMB en ik kan eigenlijk voor alles andere een VM opzetten als het nodig is.

Ik heb al tal van DLNA servers geprobeerd, maar via de app is het haast onmogelijk om de juiste CD te pakken te krijgen. Een usb met heel wat muziek op, zag er al beter en vlotter uit, maar blijkbaar zit daar een timeout op? Na een tijdje verdwijnt deze weer als input uit de app.

Bijkomende moeilijkheid is dat twee speakers samen in een groepje staan om de woonkamer te dekken, dus ik weet niet of iets waar je het renderdevice kan kiezen (BubbleUpnp? of zo) een oplossing kan zijn?

Het is om kerst te redden! :P "Zet eens onze KerstCD op?" :/
Kun je met VLC naar je HEOS setup casten? Zo ja, met VLC app op je telefoon kun je een smb koppelen. Daar kun je prima browsen en afspelen op je HEOS set.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
pman63 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:03:
Welke app heb je het hier over, want er zijn duizenden apps.
De HEOS app zelf, als hij al de DLNA server vindt, is het nog een hele oefening om de CD te vinden en af te laten spelen.
The Eagle schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:14:
[...]
Kun je met VLC naar je HEOS setup casten? Zo ja, met VLC app op je telefoon kun je een smb koppelen. Daar kun je prima browsen en afspelen op je HEOS set.
Vlc lijkt mijn muziek prima te vinden, maar casten naar HEOS vind ik niet meteen. Via instellingen - Uitzenden zie ik geen optie om een apparaat te kiezen en terwijl het speelt heb ik allerlei mogelijkheden, maar 'k kan geen andere output kiezen. Kijk ik er naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:50
Heb je kodi al eens geprobeert, in samenwerking met Kore app (remote for kodi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Bubble-BE In welke zin is het een hele oefening?
Je hebt verschillende manieren om door je collectie te bladeren en deze vervolgens afspelen is een kwestie van klikken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0lyzObelqeNEmhUuQZvTe_2BIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XGW5qzVdDh7RaemWZZPvwSjL.jpg?f=fotoalbum_large

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
Millert schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:12:
@Bubble-BE In welke zin is het een hele oefening?
Je hebt verschillende manieren om door je collectie te bladeren en deze vervolgens afspelen is een kwestie van klikken.
Het is bij het bladeren dat het misloopt: het is ofwel super traag of zoals nu krijg ik "onbekende fout" en geraak niet verder dan de letter C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04
Mijn Denon AVR-X2200W is de afgelopen week al een keer of vijf in de protect mode gesprongen, telkens bij het opstarten. Ik heb de kabels nagelopen (alles netjes aangesloten met banaanpluggen) en heb geen rare dingen kunnen constateren, ook niet bij de speakers zelf; Dali Zensor 7 front, Zensor 1 back, Zensor Vokal en de SUB E-12F.

Ik hoop niet dat dit een beginnend overlijden is, want die krengen zijn schaars en duur op het moment ;(

Reproduceren is onmogelijk, het gebeurt op willekeurige momenten, maar wel altijd als ik de receiver aanzet. Eenmaal goed opgestart, blijft hij het ook doen, ik heb nog geen moment gehad dat hij tijdens het spelen uitviel.

Heeft iemand tips of ideeën wat dit zou kunnen zijn?

Verdere aangesloten apparaten:
- LG OLEDC965PLA
- Apple TV 4k 2021
- NES 8-bit :P (analoog uiteraard)
- PS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
Bubble-BE schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:50:
[...]

Het is bij het bladeren dat het misloopt: het is ofwel super traag of zoals nu krijg ik "onbekende fout" en geraak niet verder dan de letter C.
Mogelijk zijn de map- en bestandsnamen te lang, dat hij daarom moeilijk gaat doen. Je zou dit uit kunnen proberen door een map even te hernoemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Millert op 10-12-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
Millert schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:35:
[...]

Mogelijk zijn de map- en bestandsnamen te lang, dat hij daarom moeilijk gaat doen. Je zou dit uit kunnen proberen door een map even te hernoemen.
Ik bedacht nu ook om te splitsen in subfolders A-F, G-L, ... dat zal het ook wat lichter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Het lijkt er op dat de Denon app voor de HEOS dan niet veel beter is dan de al bestaande Marantz en Denon-app waarmee je in theorie ook door je collectie zou moeten kunnen bladeren om een nummer te zoeken. Dat is al sinds 2010 een drama en in deze is de Denon app zelfs beter dan die van Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Saekerhett schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:51:
Mijn Denon AVR-X2200W is de afgelopen week al een keer of vijf in de protect mode gesprongen, telkens bij het opstarten. Ik heb de kabels nagelopen (alles netjes aangesloten met banaanpluggen) en heb geen rare dingen kunnen constateren, ook niet bij de speakers zelf; Dali Zensor 7 front, Zensor 1 back, Zensor Vokal en de SUB E-12F.

Ik hoop niet dat dit een beginnend overlijden is, want die krengen zijn schaars en duur op het moment ;(

Reproduceren is onmogelijk, het gebeurt op willekeurige momenten, maar wel altijd als ik de receiver aanzet. Eenmaal goed opgestart, blijft hij het ook doen, ik heb nog geen moment gehad dat hij tijdens het spelen uitviel.

Heeft iemand tips of ideeën wat dit zou kunnen zijn?

Verdere aangesloten apparaten:
- LG OLEDC965PLA
- Apple TV 4k 2021
- NES 8-bit :P (analoog uiteraard)
- PS4
Iemand een idee wellicht? Ik heb de NES al afgekoppeld, dat was i.i.g. niet de oorzaak. Inmiddels zijn we een stuk of 5x protect modes verder en ik heb geen flauw idee waar te zoeken, omdat het ook niet reproduceerbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hdmi kabels al eens nagelopen of vervangen? Die van mij lopen soms ook te bokken.

Vwb een app voor Denon: ik heb voor mijn DNP720 streamer (alweer bijna 9 jaar oud) de app Receiver AV (early access) van Roy Gore in gebruik. Die werkt eigenlijk verassend goed. Dat wil zeggen: hij doet het gewoon met mijn apparatuur. Die van Denon zelf is er mee genokt helaas...
Link: https://ragbuster.synology.me/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Saekerhett schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:15:
[...]
Iemand een idee wellicht? Ik heb de NES al afgekoppeld, dat was i.i.g. niet de oorzaak. Inmiddels zijn we een stuk of 5x protect modes verder en ik heb geen flauw idee waar te zoeken, omdat het ook niet reproduceerbaar is.
Als het alleen gebeurd met het aanzetten is de kans groot dat de voeding aan het overlijden is.
Je kan de caps eens nakijken op lekken of misschien kan je de voeding vervangen, geen idee hoe modulair zo'n ding is van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
The Eagle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:43:
Hdmi kabels al eens nagelopen of vervangen? Die van mij lopen soms ook te bokken.

Vwb een app voor Denon: ik heb voor mijn DNP720 streamer (alweer bijna 9 jaar oud) de app Receiver AV (early access) van Roy Gore in gebruik. Die werkt eigenlijk verassend goed. Dat wil zeggen: hij doet het gewoon met mijn apparatuur. Die van Denon zelf is er mee genokt helaas...
Ik heb ze nagelopen en niks raars kunnen ontdekken. Kunnen (foute) HDMI-kabels er voor zorgen dat zo'n ding in de protect mode schiet ja?
vassago schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 22:05:
[...]

Als het alleen gebeurd met het aanzetten is de kans groot dat de voeding aan het overlijden is.
Je kan de caps eens nakijken op lekken of misschien kan je de voeding vervangen, geen idee hoe modulair zo'n ding is van binnen.
Daar was ik al een beetje bang voor... Ik heb zelf totaal geen verstand van dit soort elektronica, dus dan zou ik daar veel tijd en moeite in moeten steken en ik weet niet of daar veel zin in heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_2teP
  • Laatst online: 03-09 22:23
Voor mijn X2600H stond er vandaag 15 december 2021 een nieuwe firmware klaar welke sinds mijn laatste van 11 november 2020 nu ook toegepast wordt zonder gekoppelde Denon Home hardware.

Version: 7400-3093-3061-3085
DTS Versie 3.90.50.82
Change log:
1) Fixed the problem that Amazon Music cannot be played using Alexa.

Please note: Those who have completed the update released on December 1st will not be updated this time, but the above update contents have already been reflected. Also, the version display is partially different.

[ Voor 4% gewijzigd door Jan_2teP op 15-12-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:43
Waar lees jij die changlog? Zojuist wilde m’n 2400H ook updaten maar meer dan dat het om de functionaliteit ging stond er niet in de gui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_2teP
  • Laatst online: 03-09 22:23
scofield schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:36:
Waar lees jij die changlog? Zojuist wilde m’n 2400H ook updaten maar meer dan dat het om de functionaliteit ging stond er niet in de gui.
Firmware versie uitgaven voor de X2400H hier dus in Japan bij Denon:
https://translate.google....pdate&prev=search&pto=aue
In bovenstaande url kun je desgewenst een ander type invullen

[ Voor 6% gewijzigd door Jan_2teP op 15-12-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 22:52
Ik heb hier ook een update gehad op mijn 3500. Als gebruiker van een 3100, 3200 en dus een 3500 heb ik nooit een verschil gemerkt na een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Van de week een X4700H mogen ophalen voor een mooi prijsje.
Deftige upgrade t.o.v mijn oud instap Yamaha HTR 4067.

Nu luister ik veel muziek en heb ik de HEOS app op mijn mobiel gezet om de USB te bedienen. Alleen valt mij op als ik de AVR eenmaal uit wil zetten zone 2 en zone 3 iedere keer aan staan. Ik heb in principe alleen de main zone connected met de eArc uit en HDMI 4 voor media player. Hieraan een 5.0 opstelling, front, center en surround. In de HEOS app zie ik zone 2 en 3 niet aan staan dus moet ik op de AVR zelf die 2 zones uitzetten voordat ik de hele versterker uit krijg.

Is dit een instelling ergens of what's up?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

LunaTempesta schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:31:
Is dit een instelling ergens of what's up?
Zie dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 18:32
stok schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:56:
[...]

Hadden ze een aanbieding? Of ben je trouwe klant daar?
Zoek een nwe receiver, gezien de mijne half overleden is.
Heeft natuurlijk wat te maken met een trouwe klant zijn maar advies is, net zoals bij OLED tv's, benader lokale shops, zoals PlatteTV, Kamera Express, Smits Arnhem, enzv. en vraag naar de prijs en of ze daar wat mee willen doen.

De X1700h werd tijdens BF verkocht voor 519 en 515 bij verschillende winkels (na persoonlijk contact op te nemen en screenshot uit dit topic mee te sturen). Ik heb het niet gekocht omdat ik meer apparatuur nodig had en ik wacht even januari af om weer wat shops te benaderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
The Eagle schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:43:
Ik gebruik de Marantz app voor mijn x1200 en die doet het veel beter/sneller dan de Denon app. ik ga deze ook even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
Ik zag dat denon met audyssey een nieuwe applicatie uit hebben gebracht MultEQ-x waarmee je een kalibratie uit zou kunnen voeren op het niveau van dirac.
Iemand hier al eens naar gekeken? Redelijk aan de prijs met 200 dollar voor 1 apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Per apparaat, gelinkt aan de koper ook nog eens. Dus tweedehands doorverkopen is er niet bij... maar de 'persoonlijke' licence is ook niet mee te nemen naar je volgende AVR. (gelinkt aan de hardware)
YouTube: YouTube
Mij nog te gortig. Ik kijk de kat nog even uit de boom.
De enthousiaste thuisgebruiker is blijkbaar niet de beoogde doelgroep. Met de mobiele app kom je gelukkig al een heel eind.

[ Voor 16% gewijzigd door Propheticus op 23-12-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:25
ik heb een vraagje over de Home 150 icm een AVR X2600H DAB.

graag zou ik zo'n speaker in de keuken willen hebben. Ik heb (nog) geen (behoefte aan) Alexa/Google/Apple Home. Wat ik wel wil is dat de speaker aangesloten kan worden op de AVR, maar dat deze ook erg eenvoudig gekoppeld kan worden op meerdere telefoons (uiteraard niet gelijkertijd), zonder de AVR x2600 te gebruiken. bron is spotify. Zijn er gebruikers die hier wat over kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Klinkt als iets wat je met de HEOS app kunt regelen. Ik zou daar wat documentatie van zoeken om te zien of dit inderdaad biedt wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
107mb schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:46:
ik heb een vraagje over de Home 150 icm een AVR X2600H DAB.

graag zou ik zo'n speaker in de keuken willen hebben. Ik heb (nog) geen (behoefte aan) Alexa/Google/Apple Home. Wat ik wel wil is dat de speaker aangesloten kan worden op de AVR, maar dat deze ook erg eenvoudig gekoppeld kan worden op meerdere telefoons (uiteraard niet gelijkertijd), zonder de AVR x2600 te gebruiken. bron is spotify. Zijn er gebruikers die hier wat over kunnen zeggen?
Dit moet geen probleem zijn via de Heos app. De vervelendste beperkingen zitten in de (zéér beperkte) Google Home integratie. Als je die niet nodig hebt, kun je alles prima individueel of gegroepeerd gebruiken via de Heos app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Hi Allen,

Korte vraag:

Ik twijfel tussen de x1700 en de x4700. Ik vind de 4700 mooier vorm gegeven dan de 1700. De 1700 is nieuwer. Heeft de 4700 ook last met de HDMI 4K issues?

Dank voor jullie antwoord.

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
tzeunis schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:15:
Hi Allen,

Korte vraag:

Ik twijfel tussen de x1700 en de x4700. Ik vind de 4700 mooier vorm gegeven dan de 1700. De 1700 is nieuwer. Heeft de 4700 ook last met de HDMI 4K issues?

Alle 2020 Denon modellen kunnen last hebben van de HDMI bug. Met serienummer 70001 en hoger is de HDMI bug opgelost (productiedatum na mei 2021). Gezien de huidige tekorten is een receiver met bouwdatum na mei '21 zeer aannemelijk, maar blijft een gok natuurlijk. Je kan een winkel altijd bellen en informeren.

Ik zou de X4700 alleen halen als de extra kanalen interessant zijn. Het extra vermogen is ook onzinnig. Ik ben zelf voor de X1700 gegaan omdat deze stukken goedkoper is, HDMI bug vrij is en ik slechts 5.0 gebruik. Heeft verder alle toeters en bellen die interessant zijn. Voor de beste prijs altijd even een paar webshops langsgaan en vragen naar een prijsvoorstel. Ik kon de X1700H voor 519 bij Kamera Express krijgen, maar ze bieden hem niet vaak meer zo scherp aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
tzeunis schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:15:
Hi Allen,

Korte vraag:

Naast het uiterlijk zijn er nog wel een aantal zaken die de 4700 extra biedt t.o.v. de 1700:
  • Auro3D (wordt door veel mensen als beste optie gezien voor o.a. muziek)
  • Front HDMI ingang (handig om even snel iets in te prikken
  • Audyssey XT32 (significant betere ruimtecorrectie dan reguliere XT)
  • Zwaardere voeding (voor gemiddelde speakers maakt dit weinig uit, maar voor moeilijke speakers of een groot aantal zonder externe versterking kan dit een verschil maken)
De meerprijs is echter ook aanzienlijk, dus of de genoemde zaken die rechtvaardigen zul je zelf moeten bepalen.
V.w.b. de HDMI problemen is het, zoals eerder gezegd, gezien de leverproblemen onwaarschijnlijk dat je nog een oud model (van voor de modificatie) ontvangt.

[ Voor 7% gewijzigd door mac1987 op 26-12-2021 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
Dank voor jullie input. Speaker technisch heb ik nog geen echte premium set. Momenteel een 7.2 set van Harman Kardon. De gehele HKTS65 reeks. Destijds wel de hoogste speakers in het segment met 150w @ 8ohm per speaker.

Mijn plan is om mee en mee op kef over te gaan. Ik verliefd op de LS550.

| Losing my religion |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
tzeunis schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:32:
Dank voor jullie input. Speaker technisch heb ik nog geen echte premium set. Momenteel een 7.2 set van Harman Kardon. De gehele HKTS65 reeks. Destijds wel de hoogste speakers in het segment met 150w @ 8ohm per speaker.

Mijn plan is om mee en mee op kef over te gaan. Ik verliefd op de LS550.
Ik neem aan dat je de LS50 (Meta?) bedoelt. Met een gevoeligheid van tussen de 83dB en 85dB en impedantie van rond de 3.5 Ohm bij lage frequenties (zie metingen hier en hier voor de Meta en hier voor de gewone LS50) kunnen die wel wat vermogen gebruiken. Bij lage frequenties zakt de gevoeligheid van de gewone LS50 zelfs in naar 75dB...
In stereo maakt het misschien weinig uit, maar gezien het verschil in gewicht en verbruik tussen de 1700H en 4700H verwacht ik dat die laatste zijn vermogen veel beter behoudt bij meerkanaals gebruik. Die Kef's zijn ook wel zo goed dat ik persoonlijk in een receiver met Audyssey XT32 of Dirac zou investeren om zoveel mogelijk eruit te halen.

[ Voor 20% gewijzigd door mac1987 op 28-12-2021 00:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneh91
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-01 11:25
Sinds Black Friday eigenaar van de X1700H die twee Dali Oberon 7s aanstuurt en een Oberon Vokal als center. Tot nu toe heel tevreden over het geluid. Met een goede hdmi 2.1 kabel is de bandbreedte (volgens Denon) 48Gbps. Uiteraard ook Audyssey XT gedaan, meteen bij het instellen al. Ik kan dus niks zeggen over het verschil zonder. Bovendien is dat mijn eerste AVR dus verschil met XT32 weet ik ook niet.

Gisterenavond tijdens een Netflix-sessie wel een probleem i.c.m. mijn Philips OLED 806. Na het wisselen van een film speelde de tv opeens ook zelf geluid af terwijl daarvoor het geluid keurig via de AVR+luidsprekers liep. Hierdoor ontstond een hele irritante echo. Ik had tussendoor niks gewijzigd aan de instellingen dus ik snap niet waar het vandaan komt: AVR of de TV? Ik vermoed dat het met de (e)ARC te maken heeft? Als ik via de AB op "Tv-audio" druk en de tv instelde op de HDMI-uitgang waarmee de AVR verbonden is dan gaf hij ook geen signaal dus zag ik niks op mijn scherm.. De overigen functies deden het wel (HEOS/Internet radio etc.) en hierbij zag ik wel een signaal op het scherm.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@Kneh91, het lijkt me een instelling op de tv te zijn, die kiest er voor om zowel signaal over de ARC als de speakers te sturen. Je receiver hoort idd op tv-audio te staan, maar je tv dus op tv-tuner/netflix/andere app, als je die op de hdmi poort in stelt, gebruikt ie die als ingang voor hdmi signaal, niet als uitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneh91
MDKlapwijk schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:27:
@Kneh91, het lijkt me een instelling op de tv te zijn, die kiest er voor om zowel signaal over de ARC als de speakers te sturen. Je receiver hoort idd op tv-audio te staan, maar je tv dus op tv-tuner/netflix/andere app, als je die op de hdmi poort in stelt, gebruikt ie die als ingang voor hdmi signaal, niet als uitgang...
Duidelijk, dit was gisteren ook het geval. Via de Netflix-app ging het geluid naar de AVR waarbij de tv-speakers automatisch uitgaan. Opeens gingen de tv-speakers dus ook aan waardoor er een dubbel geluid ontstond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Kneh91 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:57:
[...]

Duidelijk, dit was gisteren ook het geval. Via de Netflix-app ging het geluid naar de AVR waarbij de tv-speakers automatisch uitgaan. Opeens gingen de tv-speakers dus ook aan waardoor er een dubbel geluid ontstond.
Je zou misschien het geluid van de tv zelf naar 0 kunnen zetten, voordat ARC actief wordt/de versterker aanstaat?

P.S. er lijken nogal wat issues te zijn op de 806 m.b.t. eARC; een hoop mensen zitten te klooien met instellingen als eARC uit en bypass etc.

[ Voor 13% gewijzigd door MDKlapwijk op 28-12-2021 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneh91
MDKlapwijk schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:59:
[...]

Je zou misschien het geluid van de tv zelf naar 0 kunnen zetten, voordat ARC actief wordt/de versterker aanstaat?

P.S. er lijken nogal wat issues te zijn op de 806 m.b.t. eARC; een hoop mensen zitten te klooien met instellingen als eARC uit en bypass etc.
Ja dat had ik begrepen inderdaad, ik dacht die problemen zich vooral voordeden in een situatie waarbij een externe mediaplayer (Apple TV etc.) het geluid via de tv naar de receiver moeten sturen. Blijkbaar gaat er ook met interne apps niet iets helemaal goed. Het rare was dat ik wekenlang geen problemen heb gehad en opeens tijdens het gebruik wel.

Overigens heb ik een nieuwe firmware update geinstalleerd en nu doet alles weer normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:01
Kneh91 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:18:
Gisterenavond tijdens een Netflix-sessie wel een probleem i.c.m. mijn Philips OLED 806. Na het wisselen van een film speelde de tv opeens ook zelf geluid af terwijl daarvoor het geluid keurig via de AVR+luidsprekers liep. Hierdoor ontstond een hele irritante echo. Ik had tussendoor niks gewijzigd aan de instellingen dus ik snap niet waar het vandaan komt: AVR of de TV? Ik vermoed dat het met de (e)ARC te maken heeft? Als ik via de AB op "Tv-audio" druk en de tv instelde op de HDMI-uitgang waarmee de AVR verbonden is dan gaf hij ook geen signaal dus zag ik niks op mijn scherm.. De overigen functies deden het wel (HEOS/Internet radio etc.) en hierbij zag ik wel een signaal op het scherm.

Ja. Heb nog niet zo lang de 55OLED706. Daar had ik dat ook vlak na aanschaf. Was een beetje aan het pielen met de instellingen van de TV. Geluid loopt via een Yamaha HT4065 (oldie).
Na wat aan-/uit instellingen resetten was het weer ok. Verder geen meer last van gehad.

Plan is om de Yamaha te vervangen door een X1700H DAB. Speakers mogen ook wel een upgrade gebruiken. Maar daarvoor wil ik eerst mijn oren eens te luisteren leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-09 21:53
Kneh91 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:18:
Sinds Black Friday eigenaar van de X1700H die twee Dali Oberon 7s aanstuurt en een Oberon Vokal als center. Tot nu toe heel tevreden over het geluid. Met een goede hdmi 2.1 kabel is de bandbreedte (volgens Denon) 48Gbps. Uiteraard ook Audyssey XT gedaan, meteen bij het instellen al. Ik kan dus niks zeggen over het verschil zonder. Bovendien is dat mijn eerste AVR dus verschil met XT32 weet ik ook niet.

Ik heb ongeveer hetzelfde gekocht bij black friday.
Een Denon 1700H met een Philips 65 706.
Ik had in het begin dezelfde problemen.
Ik heb het kunnen oplossen door de versterker niet aan te sluiten aan de eARC poort maar op HDMI 1 met ARC op de tv.

• johannemie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 18:12
Ik ben aan het uitkijken voor een nieuwe receiver en denk aan een AVR-X1700 DAB. Maar ik zie in pricewatch dat het prijsverschil met de AVR-X2700 DAB maar 40€ is. Is het de moeite om de 2700 te kopen? Deze laatste heeft een groter vermogen en meer ingangen, maar deze heb ik niet nodig. Is er kwaliteitsverschil tussen beide?
De 1700 staat nu aan 639€. Dit is veel meer dan enkele van jullie hebben betaald. Zouden deze prijzen nog zakken begin januari? Wat denken jullie?
Pagina: 1 ... 86 ... 100 Laatste