Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulsqy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 10:14
@Propheticus en @mac1987
bedankt voor de reacties over de impedantie. Ik ga hem gewoon op 8 ohm laten staan. Ik heb eergisteren voor het eerst een paar films kunnen kijken en de Denon lijkt niet te warm te worden. Het scheelt dat ik een kleine ruimte heb waardoor ik de receiver niet helemaal open hoef te draaien.

Ik ben tot nu toe erg tevreden over de Denon x3700h. Zowel film in Atmos als DTS-X klonk erg goed met mijn 5.0.2 set-up. De sub wordt pas over een week of twee geleverd.

Minpunt op dit moment zijn de sound modes. Bij het testen met een DD+ 5.1 track stond de sound mode automatisch op een D. Surround setting waardoor het geluid voor mijn gevoel niet klopte. Ik wil als output hetzelfde horen als de input maar wel met de audyssey correctie. Ik begrijp nog niet goed waarom en wanneer welke sound modes door de receiver automatisch gekozen worden. Nu lijkt het erop dat de laatste instelling bewaard wordt.
Wat ook jammer is, maar waar de Denon waarschijnlijk weinig aan kan doen, is het geluid van de Netflix TV app (op Sony AF9 met android TV 8 ). Geluid van de center lijkt net wat zachter te zijn dan via andere bronnen.
Ik moet nog meer verschillende films en series bekijken om te zien of het echt stoort.
Een ander issue bij de Netflix app waar ik nog verder in moet duiken is dat het nu lijkt dat er vaker een DD+ track afgespeeld terwijl er wel een Atmos signaal wordt uitgestuurd. Na handmatig de sound mode te veranderen, kom ik uiteindelijk wel bij de juiste track uit. Maar ook hier lijkt we wat willekeur in te zitten.

Het verschil tussen een standaard 5.0 en 5.0.2 set-up is wel erg groot. De meerwaarde van de height-kanalen is groter dan ik dacht. Maar dat wisten de meesten van jullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
burgt schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:29:
[...]

Werkt dit dan heel anders dan bij gitaar/bas versterkers? Daar is het namelijk uit den bozen om een 4ohm speakerkast op een 8ohm versterker te plaatsen, grote kan op defecte versterker. Of wat doet de instelling op de Denon precies met de versterker, als hij in de 8 Ohm stand nog steeds 4 Ohm aankan, maar de koeling aansturing anders is dan is hetrisico minder groot wanneer je geen hoge volumes gebruikt..
Ja die zijn onvergelijkbaar anders. Gitaarversterkers zijn versterkers met een zeer klein frequentiebereik van +- 80 Hz tot 5 kHz, hoge gain, veel (opzettelijke) vervorming en bedoeld voor 1 type speaker (midwoofer).
Hifi versterkers zijn versterkers met een groot frequentiebereik van onder de 20 Hz tot boven de 20 kHz (vaak tot meer dan 50 kHz), lagere gain, zeer weinig vervorming en bedoeld voor een groot scala aan speakers.
Wat ook goed is om te weten, is dat 8 Ohm hifi speakers praktisch niet bestaan. Impedantie is zeer afhankelijk van frequentie en een 8 Ohm geclassificeerde speaker kan meer dan 16 Ohm bij hoge frequenties zijn en tegelijkertijd inzakken tot minder dan 3 Ohm bij specifieke lage frequenties. Als gevolg daarvan zal het benodigde vermogen bij die lage frequenties veel hoger zijn dan bij die hoge frequenties. Gebruik je echter een subwoofer en heb je je speakers ingesteld met een crossover op bijvoorbeeld 80Hz of hoger, dan neemt de subwoofer een groot deel van die belasting weer over.

[ Voor 10% gewijzigd door mac1987 op 21-03-2021 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:44
Bezulsqy schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:49:
Minpunt op dit moment zijn de sound modes. Bij het testen met een DD+ 5.1 track stond de sound mode automatisch op een D. Surround setting waardoor het geluid voor mijn gevoel niet klopte. Ik wil als output hetzelfde horen als de input maar wel met de audyssey correctie. Ik begrijp nog niet goed waarom en wanneer welke sound modes door de receiver automatisch gekozen worden. Nu lijkt het erop dat de laatste instelling bewaard wordt.
Als ik het goed herinner is het per bron, per geluidsformaat. En inderdaad wat je als laatst hebt gekozen voor die combo. Dat er standaard voor D.Surround gekozen wordt kan komen omdat je een setup met hoogtekanalen hebt ingesteld. Veel niet Atmos materiaal heeft deze natuurlijk niet, dus wordt er gekozen voor de dolby surround upmixer om deze hoogtekanalen te 'berekenen' uit de aanwezige kanalen.
Wat ook jammer is, maar waar de Denon waarschijnlijk weinig aan kan doen, is het geluid van de Netflix TV app (op Sony AF9 met android TV 8 ). Geluid van de center lijkt net wat zachter te zijn dan via andere bronnen.
Dat is mij ook wel eens opgevallen en verschilt nogal per film/serie. Soms ook rare surround die vooral/enkel uit rechts-surround komt.
Je kunt de center balance per bron aanpassen. Lastiger is het natuurlijk als verschillende apps op dezelfde TV een andere balans hebben. Voor de receiver is de TV 1 bron. Wellicht dat er een mouw aan te passen is met behulp van de Quick select knoppen waaronder je andere voorkeuren opslaat?
Ik moet nog meer verschillende films en series bekijken om te zien of het echt stoort.
Een ander issue bij de Netflix app waar ik nog verder in moet duiken is dat het nu lijkt dat er vaker een DD+ track afgespeeld terwijl er wel een Atmos signaal wordt uitgestuurd. Na handmatig de sound mode te veranderen, kom ik uiteindelijk wel bij de juiste track uit. Maar ook hier lijkt we wat willekeur in te zitten.
Bedoel je dat Netflix een DD+ audiospoor heeft maar de receiver toch Atmos toont? Het zou kunnen dat op je TV een Atmos (upscale) optie aanstaat in plaats van pass-through/bitsream. Of bedoel je dat Netflix automatisch het DD+ geluidspoor afspeelt terwijl er ook een Atmos spoor beschikbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45
Propheticus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:26:
[...]
Bedoel je dat Netflix een DD+ audiospoor heeft maar de receiver toch Atmos toont? Het zou kunnen dat op je TV een Atmos (upscale) optie aanstaat in plaats van pass-through/bitsream. Of bedoel je dat Netflix automatisch het DD+ geluidspoor afspeelt terwijl er ook een Atmos spoor beschikbaar is?
Dolby Digital Plus kan ook ATMOS zijn. ATMOS is geen track zoals Dolby Digital of Dolby TrueHD. ATMOS is meta data die aan de track toe wordt gevoegd. Dolby Digital Plus kan dus zeker ATMOS zijn alleen dan op de Dolby Digital track. Optie die veel toe wordt gepast door diensten als Netflix, Disney+ en Amazon Prime. Dolby Digital Plus past ook over HDMI ARC dus velen blij. Wil je ATMOS op basis van Dolby TrueHD dan zal je naar eARC moeten en naar losse media, streamingsdienten bieden die kwaliteit niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Interesting, today I learned :) Wist wel dat Atmos geen discrete kanalen kent maar locatiemetadata, maar dat een stream die als DD+ getoond wordt ook Atmos kan zijn wist ik niet.
Nog eens zoeken naar Atmos titels in Netflix dan. M'n receiver geeft namelijk nooit Atmos als input aan, altijd DD+ (terwijl de handleiding zegt dat het display Dolby Atmos zou moeten tonen).. anyway weinig toegevoegde waarde zonder hoogtespeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulsqy
@Propheticus en @FeaR

Ik bedoelde dat in Netflix er een DD+ met Atmos track wordt uitgestuurd (is ook te zien in de audio setting van de Netflix app op de TV) maar dat de Denon enkel DD+ ziet.
Als ik dan bijvoorbeeld op de receiver naar Direct schakel en dan naar Auto dat er vervolgens wel Atmos op de receiver wordt aangegeven.
Ik heb het idee dat het te maken heeft met een onduidelijk signaal dat via eARC wordt uitgestuurd.
M.a.w. de receiver herkent wel en geeft het correct geluidsspoor door maar niet altijd volledig automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Ben er schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:46:
Ik heb nu naast de denon home 550 ook 2x de denon home 150 binnen.
Deze even geprobeerd met muziek,en dat gaf echt een goed geluid.

Alleen snap ik niet iets van denon,waarrom pas een update om de home 150 als surround te kunnen gebruiken.terwijl de home lijn speakers al langer bestaat.
Alleen de denon home 150 is erbij gekomen dan is de software in de heos app toch al klaar.
Nu brengen ze iets uit dan moet je tot april wachten.
Dat vind ik wel jammer.
Even mijn ervaring met de Heos HomeCinema, daar werd bij introductie (2015? 2016?) ook beloofd dat uitbreiding met achterspeakers met nieuwe updates mogelijk zou worden. Zit er nu nog steeds op te wachten. Een les van geleerd: koop o.b.v. wat het product nu kan, niet wat er beloofd wordt voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulsqy
Propheticus schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:46:
Interesting, today I learned :) Wist wel dat Atmos geen discrete kanalen kent maar locatiemetadata, maar dat een stream die als DD+ getoond wordt ook Atmos kan zijn wist ik niet.
Nog eens zoeken naar Atmos titels in Netflix dan. M'n receiver geeft namelijk nooit Atmos als input aan, altijd DD+ (terwijl de handleiding zegt dat het display Dolby Atmos zou moeten tonen).. anyway weinig toegevoegde waarde zonder hoogtespeakers.
Ik heb het even opgezocht en om de Atmos tracks op Netflix af te kunnen spelen heb je het duurste abo nodig: Premium. En de app op de volgende systemen:
Apple TV 4K (requires tvOS 12 or later)
LG OLED TVs (2017 or newer models)
Panasonic TVs (2019 or newer models)
Pixela 4K Smart Tuner
Sony Bravia Android TVs (2018 or newer models)
Toshiba TVs (2019 or newer models)
Vizio TVs (2018 or newer models)

Mogelijk zijn er nog meer systemen die Netflix Atmos ondersteunen. Ik ga ervan uit dat je dan via eARC de TV verbonden moet hebben met de receiver of een mediaspeler rechtstreeks op de versterker hebben aangesloten.

De hoogte kanalen worden in ieder geval gebruikt bij een titel met atmos, zoals bijvoorbeeld het nieuwe seizoen van Drive To Survive. Op mijn Denon 3700 zie ik dan ook Atmos staan.
Maar als je geen hoogtespeakers hebt aangesloten op je versterker, dan lijkt het me sterk dat je überhaupt Atmos in de display moet zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Je hebt gelijk. Ik voldoe op alle punten (LG oled uit 2017 met Netflix Premium over ARC richting AVR-X4500H) behalve het aantal speakers.
Uit de handleiding: "This mode is not supported in a 5.1-channel or less speaker configuration."
Maar goed, ook weinig nuttig in mijn 4.1 opstelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 19:45
Op o.a. Philips, zelf een 65 OLED854, welke de normale ARC heeft, werkt in combinatie met de Denon 4500H, heb ik via Netflix app ook de Atmos sound op mijn 5.1.4 setje.
Dus een eARC is voor de gestreamde Dolby Atmos content niet perse nodig.
Voor de tv eigen Apps, maar ook via een AppleTV4K, o.a. in gebruik voor de Apple TV+ en de I Tunes films en series werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:07
dinandus schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:20:
Op o.a. Philips, zelf een 65 OLED854, welke de normale ARC heeft, werkt in combinatie met de Denon 4500H, heb ik via Netflix app ook de Atmos sound op mijn 5.1.4 setje.
Dus een eARC is voor de gestreamde Dolby Atmos content niet perse nodig.
Voor de tv eigen Apps, maar ook via een AppleTV4K, o.a. in gebruik voor de Apple TV+ en de I Tunes films en series werkt het prima.
Bijzonder, ARC heeft namelijk onvoldoende bandbreedte voor atmos. Earc kan dat dan wel weer. Je hebt niet toevallig gewoon een tweede kabel voor geluid aangesloten ofzo?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
Kan wel omdat Netflix een gecomprimeerde Dolby Digital Plus stream gebruikt ipv TrueHD.
ARC can, however, allow you to receive Dolby Atmos audio from streaming services that use the format, including Netflix and Amazon Prime Video. These services embed Dolby Atmos in a Dolby Digital Plus stream, which ARC can handle.
https://www.whathifi.com/...erything-you-need-to-know

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-09 17:16

Puck

W32.Deadcode.A

Bschnitz schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Bijzonder, ARC heeft namelijk onvoldoende bandbreedte voor atmos. Earc kan dat dan wel weer. Je hebt niet toevallig gewoon een tweede kabel voor geluid aangesloten ofzo?
Je hebt lossless (HD) & lossy Atmos (compressed). 2e wordt gebruikt door streamingdiensten en werkt ook over ARC en DD+ (mits TV en Receiver dat ondersteunen).

Edit: Wat @Propheticus dus zei 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 23-03-2021 16:41 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:18
Bezulsqy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Ik heb het even opgezocht en om de Atmos tracks op Netflix af te kunnen spelen heb je het duurste abo nodig: Premium. En de app op de volgende systemen:
Pixela 4K Smart Tuner

Mogelijk zijn er nog meer systemen die Netflix Atmos ondersteunen. Ik ga ervan uit dat je dan via eARC de TV verbonden moet hebben met de receiver of een mediaspeler rechtstreeks op de versterker hebben aangesloten.

De hoogte kanalen worden in ieder geval gebruikt bij een titel met atmos, zoals bijvoorbeeld het nieuwe seizoen van Drive To Survive. Op mijn Denon 3700 zie ik dan ook Atmos staan.
Maar als je geen hoogtespeakers hebt aangesloten op je versterker, dan lijkt het me sterk dat je überhaupt Atmos in de display moet zien staan.
De 3700 heeft wel Height Virtualization Technology, dus waarschijnlijk is dat de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55

The Zep Man

🏴‍☠️

Bezulsqy schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:42:
[...]

Pixela 4K Smart Tuner

Dat laatste kan ik beamen. Een Nvidia Shield TV Pro 2019 werkt ermee zonder problemen.

Op oudere Shield TV's werkt het met Disney+, maar niet met Netflix. Dat heeft te maken met hoe Atmos geencapsuleerd (direct in de stream of door de mediaspeler).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34
na een hele avond pielen ga ik de vraag hier stellen.
ik heb een nieuwe denon avr x2700h en wil hierop mijn gamecube aansluiten d.m.v. een rca kabel (wit root geel)

maar wat ik ook doe ik krijg alleen maar geluid en geen beeld.
ik heb de wit rood in 4 gestoken en de gele op de gele in port, maar ook nog in de groene van component 1 en 2. niets lijkt te werken terwijl ik de porten ook assigned heb.
nu kan het zijn dat de kabel/gamecube defect is maar dit lijkt me sterk.

heeft iemand van jullie zo'n setup en weet welke aansluitingen ik moet veranderen of settings ik moet aanpassen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
remcoXP schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 12:54:
ik heb een nieuwe denon avr x2700h en wil hierop mijn gamecube aansluiten d.m.v. een rca kabel (wit root geel)

ik heb de wit rood in 4 gestoken en de gele op de gele in port, maar ook nog in de groene van component 1 en 2. niets lijkt te werken terwijl ik de porten ook assigned heb.

heeft iemand van jullie zo'n setup en weet welke aansluitingen ik moet veranderen of settings ik moet aanpassen?
https://cdn.shopify.com/s...03_2048x.jpg?v=1603859186

De gele moet in: Video 1 CBL/SAT (assignable) (deze is ook geel)
Audi (rood en wit) moet dan in: Audio 1 CBL/SET (dus niet die ernaast, dat is Phono)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVUOQpxRta-YPN_60bJFIA-8NAo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/aMBvl6NlgYdOz6tTaqJoxaZJ.png?f=fotoalbum_medium
(klik voor groot)

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR

Zoals hierboven gezegd heb je met Component In niets te maken aangezien de Gamecube dat niet heeft. Makkelijkste is als je geen ingangen toe hoeft te wijzen. Dus Audio Rood/Wit in een vrije ingang "CBL/SAT" of "AUX") stoppen en dan de gele (composiet) in de bijbehorende ingang. Daarnaast dien je dan nog een composiet kabel vanaf de Video Out te leggen. De AVR-X2700H doet volgens de specs namelijk geen Videoconversie Analoog → HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
FeaR schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:28:
[...]

Zoals hierboven gezegd heb je met Component In niets te maken aangezien de Gamecube dat niet heeft. Makkelijkste is als je geen ingangen toe hoeft te wijzen. Dus Audio Rood/Wit in een vrije ingang "CBL/SAT" of "AUX") stoppen en dan de gele (composiet) in de bijbehorende ingang. Daarnaast dien je dan nog een composiet kabel vanaf de Video Out te leggen. De AVR-X2700H doet volgens de specs namelijk geen Videoconversie Analoog → HDMI.
Die laatste zin is dan eigenlijk nog het meest essentiele in dit verhaal! Goed gevonden @FeaR !

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die analoge videoconversie zit misschien al wel 10+ jaar alleen op de duurste modellen.
Ik weet alleen ff niet of men dat tegenwoordig nog in de manual opneemt. Bij mijn AVR2311 staat iig nog wel een matrix met mogelijke conversies op papier, maar na 2011 was dat vrij snel afgelopen iirc :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Zelf heb ik een Xbox aangesloten (de allereerste generatie) met een HDMI adapter speciaal ontwikkeld voor het apparaat. Dat kan je ook met een Gamecube doen. Ga niet meer pielen met analoge ingangen in 2021 als dat niet je hobby is. ;)

[edit]
Het voorbeeld dat ik gaf is wat prijzig. Er moet wel wat goedkoper te vinden zijn. Zo kan je bijvoorbeeld dit gebruiken, maar dan moet je wel een goede Gamecube AV kabel hebben. Ook heb je bijvoorbeeld deze. :)

[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 24-03-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
En daar ben je me kwijt.
DonJunior schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:11:
[...]

Die laatste zin is dan eigenlijk nog het meest essentiele in dit verhaal! Goed gevonden @FeaR !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Dat alleen een HDMI kabel vanaf de Denon naar de TV niet voldoende is. De genoemde Denon zet analoge signalen (composiet en component) niet om naar HDMI. Dus als je een bron via composiet op de Denon aansluit dien je ook nog een composiet kabel vanaf de Denon naar de TV te leggen. In andere woorden, als je maar één bron met composiet hebt brengt de Denon geen meerwaarde en kan je beeld net zo goed direct op de TV aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoXP
thanks! dat wordt dan toch even een adaptertje aanschaffen zoals the Zep man al schreef.
bedankt allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyfte
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-05-2021
Hey,

Ik heb een denon avr x4500 . Kan ik op een of andere manier ervoor zorgen dat die iedere ochtend op een bepaald uur automatisch radio begint te spelen?

Mvg
Yves

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

gyfte schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:40:
Hey,

Ik heb een denon avr x4500 . Kan ik op een of andere manier ervoor zorgen dat die iedere ochtend op een bepaald uur automatisch radio begint te spelen?

Mvg
Yves
Daar zit geen timer op, dus nee. Losse tijdschakelaar werkt ook niet want het ding begint niet standaard een bron af te spelen.
Je zou hooguit kunnen kijken of je iets met een 3rd party applicatie kunt automatiseren. Via IR aansturen oid.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:01

ThePsycho

Biertje?

Hey,

Mvg
Yves
Een optie is om met IFTTT of een lokaal alternatief de http webhooks te gebruiken om de denon te bedienen.

Als je hier zelf niet uit komt kan ik hier binnenkort even mee spelen.
Eventueel iets met node-red of home assistant.

[ Voor 4% gewijzigd door ThePsycho op 28-03-2021 22:13 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bzzzt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-09 17:12
The Eagle schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:14:
[...]
Je zou hooguit kunnen kijken of je iets met een 3rd party applicatie kunt automatiseren. Via IR aansturen oid.
Geen idee hoe dat op een 4500 zit, maar mijn oude X3000 gaat automatisch aan uit standby als er een Airplay of Spotify connect stream wordt gestart. Mogelijk kan je bv. de "Spotify Alarm app" op je telefoon instellen dat die een stream via connect op de Denon start. (vereist wel een premium abonnement, en op de receiver moet wel ingesteld zijn dat de netwerk verbinding in standby actief blijft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Zoals @ThePsycho noemt, jazeker. Een aanvulling, voor als je webhooks niets vindt:

Leef je uit. :)

De X4500 is twee generaties ouder, maar het control protocol werkt hetzelfde. Je moet alleen even slim nadenken over zaken zoals inputs die wel/niet bestaan op de X4500, en wel/niet op andere modellen. Dan kom je er wel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 29-03-2021 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
The Zep Man schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:37:
[...]
Zoals @ThePsycho noemt, jazeker. Een aanvulling, voor als je webhooks niets vindt:

Leef je uit. :)

De X4500 is twee generaties ouder, maar het control protocol werkt hetzelfde. Je moet alleen even slim nadenken over zaken zoals inputs die wel/niet bestaan op de X4500, en wel/niet op andere modellen. Dan kom je er wel uit.
Met die Heos CLI heb ik weleens gespeeld trouwens. Als .NET je ding is, dan is er zelfs een NuGet package voor: https://www.nuget.org/packages/DreamNucleus.Heos/

Ik zie alleen dat ie al een tijdje geen update heeft gehad, maar hij werkt nog wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1AB9G1VFgG1SJo91qOQVtTaPnU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SX4QjlU7h8vd1dLcn5iXZsYi.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Van wat ik begrijp lijkt de HeOS CLI meer gericht op webradio's en streaming, niet direct op het bedienen van het apparaat zelf. Daar is het Denon Protocol volgens mij weer voor. Daar is hier en daar ook het één en ander voor te vinden. Het protocol lijkt mij echter zo simpel dat je zelf ook iets bij elkaar zou kunnen klonteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22
The Zep Man schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 12:58:
[...]
Van wat ik begrijp lijkt de HeOS CLI meer gericht op webradio's en streaming, niet direct op het bedienen van het apparaat zelf. Daar is het Denon Protocol volgens mij weer voor. Daar is hier en daar ook het één en ander voor te vinden. Het protocol lijkt mij echter zo simpel dat je zelf ook iets bij elkaar zou kunnen klonteren.
Heb je inderdaad gelijk in, maar ik zag dat @The Zep Man naar die HEOS CLI Protocol Specification linkte, dus vandaar :)

Je kunt trouwens wel het een en ander qua bediening, zoals het volume regelen, muten, groeperen en dat soort zaken.

Ik zit er nog steeds aan te denken om er eens een UI bovenop te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

InZane schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 13:43:
Heb je inderdaad gelijk in, maar ik zag dat @The Zep Man naar die HEOS CLI Protocol Specification linkte, dus vandaar :)
Die @The Zep Man moet je ook gewoon met een korreltje zout nemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 01:27
Hallo allen,

Ik gebruik eigenlijk altijd pure direct omdat ik dacht dat de beste setting is voor de purist.

Ik vind het namelijk irritant als de receiver gaat upscalen. In pure direct gaat dts 5.1 naar 7.1 of mono/ stereo ac3 naar 7.1.4.

Heb begrepen dat pure direct de EQ van de Denon (x3700 in mijn geval) omzeilt. Klopt het dat de gemeten speaker afstanden niet meer worden meegenomen?

Ik wil eigenlijk gewoon dat 5.1 in ook 5.1 uit blijft maar dat de Room EQ blijft gehandhaafd.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
MaxHardcore schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:34:
Hallo allen,

Ik gebruik eigenlijk altijd pure direct omdat ik dacht dat de beste setting is voor de purist.

Ik vind het namelijk irritant als de receiver gaat upscalen. In pure direct gaat dts 5.1 naar 7.1 of mono/ stereo ac3 naar 7.1.4.

Heb begrepen dat pure direct de EQ van de Denon (x3700 in mijn geval) omzeilt. Klopt het dat de gemeten speaker afstanden niet meer worden meegenomen?

Ik wil eigenlijk gewoon dat 5.1 in ook 5.1 uit blijft maar dat de Room EQ blijft gehandhaafd.

Is dit mogelijk?
Pure direct zet alle dsp uit en ook de crossover van de subwoofer bij stereo bron, speaker afstanden weet ik niet maar denk niet dat dat uitgezet word.
Alle muziek gaat naar de fronts en de sub doet niet meer mee, met kleine speakers zal dat niet best klinken die kunnen geen lage tonen weergeven.
Persoonlijk vind ik audyssey flat en dyn eq aan het beste werken voor muziek op lagere volumes.
Op lagere volumes neem je minder goed hoge en lage tonen waar dat compenseert dyn eq zodat het gewoon vol blijft klinken.

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 11-04-2021 22:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
MaxHardcore schreef op zondag 11 april 2021 @ 21:34:
..

..
Of je luistert gewoon muziek hoe jij het lekker vindt klinken. Al dat 'purist' gewauwel.. alsjeblieft, luister gewoon naar wat jij zelf het beste vind klinken, en als dat betekent dat je EQ op +5db voor de subwoofer staat.. who cares?

Ik had vroeger ook van die vrienden die dan over de vloer kwamen en mij gingen vertellen dat ik in 'pure' mode moest luisteren want 'veel beter en bla bla'
Nou sorry maar dat is niet mijn smaak, mijn muziek mag best wat body hebben en die kneiterdure subwoofer heb ik niet voor niets gekocht. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 01:27
DonJunior schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:41:
[...]

Of je luistert gewoon muziek hoe jij het lekker vindt klinken. Al dat 'purist' gewauwel.. alsjeblieft, luister gewoon naar wat jij zelf het beste vind klinken, en als dat betekent dat je EQ op +5db voor de subwoofer staat.. who cares?

Ik had vroeger ook van die vrienden die dan over de vloer kwamen en mij gingen vertellen dat ik in 'pure' mode moest luisteren want 'veel beter en bla bla'
Nou sorry maar dat is niet mijn smaak, mijn muziek mag best wat body hebben en die kneiterdure subwoofer heb ik niet voor niets gekocht. ;)
Ja, zo sta ik er ook wel in, alleen dat de receiver er kanalen bij gaat bedenken vind ik irritant. Maar Pure Direct is dan de enige mogelijkheid?

Ik vraag dit omdat ik met dual subs aan het prutsen ben en dan qua afstanden kloppend wil hebben.

Gaat voor mij meer om films trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
DonJunior schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:41:
[...]

Eens, maar er is ook een middenweg: op stand Direct wordt DSP uitgeschakeld, behalve de crossovers. Je hebt dan een 'puur' signaal naar je speakers maar kunt alsnog je sub gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 16:01
PatrickPR schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Ik heb even niet meegekregen welke problemen je precies had, maar mij klinkt dit heel bekend in de oren.

Ik heb een Humax 5200c (al heel lang, ding krijgt niet eens updates meer). En in combinatie met mijn oude Marantz 5008 en mijn nieuwe Denon 2600h via de Cab/STL geeft dit ook problemen. Problemen in de zin dat met random intervallen het beeld zwart wordt, de audio loopt dan door, om vervolgens weer terug te komen. Dit kan 1x zijn, maar ook continue doorgaan. Dit kan dagen niet voorkomen, en ineens op een avond zo vaak dat het niet meer te doen is om TV te kijken.

Andere HDMI-kabels maakt niet uit, een factory reset van de Humax maakt niet uit, evenals andere poorten. In mijn ogen lijkt het nog het meest op een HDMI handshake die omvalt en opnieuw opgebouwd wordt (of niet, in het ergste geval). Het punt is dat mijn Humax perfect werkt als ik deze rechtstreeks op mijn TV aansluit. Het is mij te opvallend dat dit fenomeen zowel bij de Marantz als de Denon speelt, waardoor ik denk dat de HDMI implementatie van D+M Group afwijkt.
Even mezelf quoten

Ik ben hier afgelopen week weer mee bezig geweest, en zat er zelfs aan te denken om mijn LG C9 een fabrieksreset te geven. Ondertussen kwam het bovengenoemde euvel ook voor als ik een film keek via mijn RPi4, en de chromecast gaf ook rare artefacten. Toen bedacht ik me dat ik één ding nog niet had uitgesloten, en dat was de HDMI ingang op de TV zelf. Deze heb ik altijd op HDMI 2 van mijn C9 gehad vanwege de ARC (die ik nooit gebruik). Dus die maar eens omgestoken naar HDMI 1 en de Humax weer op de CBL/SAT ingang van de Denon via passthrough (dus dat de Denon uit staat en CBL/SAT doorgeeft). Sinsdien heb ik geen uitval van beeld meer gezien. Niet met de Humax via passthrough, en ook de chromecast geeft geen artefacten meer. Ik heb dus het vermoeden dat er op HDMI 2 van de C9 iets gebeurt (al dan niet gerelateerd aan ARC) dat de handshake met de Denon verstoorde.

Ik ben in ieder geval blij dat het nu weer werkt zoals het hoort (alles aangesloten op de receiver en met passthrough werken) :P . Misschien dat dit voor anderen ook een oplossing kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@PatrickPR Hoe oud is die TV van jou. Ik merk namelijk een zelfde effect op verschillende HDMI aansluitingen op mijn LG LM760s (2012 model). Oplossing daar leek in eerste instantie simpelweg de HDMI aansluitingen van de TV schoonmaken (stof). Maar bij mij heeft ie het effect inmiddels op meerdere aansluitingen, dus ik vermoed dat er intern iets zit.
Wel typisch dat dat dan kennelijk bij meerdere LG's vorokomt. Even in de gaten houden of dit merkspecifiek gedrag is of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-09 16:01
Ik heb een LG 55C9 aangeschaft in 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinNolan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 23:51
PatrickPR schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:18:
[...]

Even mezelf quoten

Ik ben hier afgelopen week weer mee bezig geweest, en zat er zelfs aan te denken om mijn LG C9 een fabrieksreset te geven. Ondertussen kwam het bovengenoemde euvel ook voor als ik een film keek via mijn RPi4, en de chromecast gaf ook rare artefacten. Toen bedacht ik me dat ik één ding nog niet had uitgesloten, en dat was de HDMI ingang op de TV zelf. Deze heb ik altijd op HDMI 2 van mijn C9 gehad vanwege de ARC (die ik nooit gebruik). Dus die maar eens omgestoken naar HDMI 1 en de Humax weer op de CBL/SAT ingang van de Denon via passthrough (dus dat de Denon uit staat en CBL/SAT doorgeeft). Sinsdien heb ik geen uitval van beeld meer gezien. Niet met de Humax via passthrough, en ook de chromecast geeft geen artefacten meer. Ik heb dus het vermoeden dat er op HDMI 2 van de C9 iets gebeurt (al dan niet gerelateerd aan ARC) dat de handshake met de Denon verstoorde.

Ik ben in ieder geval blij dat het nu weer werkt zoals het hoort (alles aangesloten op de receiver en met passthrough werken) :P . Misschien dat dit voor anderen ook een oplossing kan zijn.
Ik heb hetzelfde probleem dat het beeld zwart wordt en de audio door loopt. Maar alleen als ik netflix kijk (en nooit tijdens het gamen) via de XSX die direct is aangesloten op mijn LG CX eb audio via arc (oude denon zonder earc) gebeurt de ene keer een hele avond niet. Een andere keer paar keer achter elkaar. Ik sluit dan Netflix af en start hem opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Laatst online: 03-03-2022
Heb in maart de denon home 550 gekocht samen met de home 150 als suroundspeakers.
Want bij de verkoop werd gezegd dat in april dit met een update als geheel in surround kan afspelen.
.dus een maandje wachten zou heen probleem zijn.nu toch even bij denon gevraagd of de update er deze maand nog aankomt.
En je raad het al nee meneer het word ergens in de zomer,je brengt iets op de markt wat nog niet helemaal werkt je beloofd een snelle update maar word dan weer uitgesteld.

En omdat ik meer een film liefhebber ben met atmos heb ik dit dus ook gekocht.
Maar goed dan maar het hele boeltje verkopen,en voor mij geen denon meer.

Dus nieuwe slogan voor denon beloofd veel maar komt niks na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
@Ben er Als je echt films met atmos ervaring wil zou ik kijken voor een receiver, een Denon x2700 met 5.1.2 opstelling van speakers ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dat is het hem juist Goofy ik kom van een receiver maar wil geen draden meer
En de denon is zeker niet slecht kwa geluid stoor me alleen er aan dat als je iets uit brengt dat het gewoon werkt.
Bedoel de home serie bestaat al meer als een jaar en dat werkt ook met elkaar,alleen breng je iets nieuws uit dan werkt het niet wel apart.
Je gaat toch ook geen receiver nieuw op de markt brengen en je kan maar er 2 speakers op aansluiten in plaats van 4 of 6.
Ik vind het wel apart maar er word ook niet gezegd via denon dat de update word uitgesteld terwijl ik wel een nieuwsbrief krijg.
Baal gewoon is elke weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Ben er schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:26:
Heb in maart de denon home 550 gekocht samen met de home 150 als suroundspeakers.
Want bij de verkoop werd gezegd dat in april dit met een update als geheel in surround kan afspelen.
.dus een maandje wachten zou heen probleem zijn.nu toch even bij denon gevraagd of de update er deze maand nog aankomt.
En je raad het al nee meneer het word ergens in de zomer,je brengt iets op de markt wat nog niet helemaal werkt je beloofd een snelle update maar word dan weer uitgesteld.

En omdat ik meer een film liefhebber ben met atmos heb ik dit dus ook gekocht.
Maar goed dan maar het hele boeltje verkopen,en voor mij geen denon meer.

Dus nieuwe slogan voor denon beloofd veel maar komt niks na.
Hier moet ik je helaas wel gelijk in geven. De Google Assistent/Home integratie zou ook worden uitgebreid, maar dat is ook een stille dood gestorven.
Er zou z.s.m. een fix komen voor de HDMI 2.1 problemen (combinatie 8K/60 of 4K/120 en HDR en VRR problemen), maar we zijn nu alweer een halfjaar verder zonder concrete info over de oplossing.

Denon maakt goede receivers met fijne functionaliteit voor redelijke prijzen. Op het gebied van houden aan beloftes is het de laatste tijd echter drama...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Goofy1978 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:59:
@Ben er Als je echt films met atmos ervaring wil zou ik kijken voor een receiver, een Denon x2700 met 5.1.2 opstelling van speakers ofzo.
Ik kan bevestigen dat deze combinatie goed werkt. Voor 5.1.2 gebruik je dan ook alle outputs, maar dat klinkt dan ook geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dat is ook zeker een dingetje mac
Ik snap niet waarom lg dat wel goed heb staan 2.1 HDMI en denon die al 100 audio produceert hier een een probleem mee heeft,en ook hier test je toch zoiets voor je het uitbrengt.
Is tenslotte geen brood wat je koopt.
En als er zoveel problemen zijn zouden we naar denon een klacht kunnen neerleggen over dit soort zaken.

Ook zoiets als de support belt dan weten ze niks maar gaven me wel gelijk wat betreft het probleem.
Dus daar weten ze ook dat ze bij denon maar wat doen.
En dat allemaal op de verjaardag van denon die word onvergetelijk😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Die HDMI problemen komen vooral doordat zij de eerste waren en de allereerste beschikbare chipset hebben gebruikt. In de beginfase van een nieuwe standaard zijn er altijd veel implementatieverschillen en daaruit voortvloeiende incompatibiliteit. Dat die problemen er zijn verwijt ik Denon niet. Dat ze maar geen duidelijkheid geven over een oplossing wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Ja mac dat zal al wat meer duidelijkheid geven naar de consument
Want anders zijn ze bang dat er massaal omgeruild gaat worden vandaar dat ze het stil houden.
Maar ik vind het wel een gebrek in je receiver.dus ondeugdelijk product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
The Zep Man schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:44:
[...]
Ik kan bevestigen dat deze combinatie goed werkt. Voor 5.1.2 gebruik je dan ook alle outputs, maar dat klinkt dan ook geweldig.
Heb een denon x3400 met 5,1.2 atmos wel zou ik een goede subwoofer eerder verkiezen boven 2 extra atmos kanalen.
Ik vind dat een goede sub haast alle film beleving op zich neemt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:07
mac1987 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 14:07:
Die HDMI problemen komen vooral doordat zij de eerste waren en de allereerste beschikbare chipset hebben gebruikt. In de beginfase van een nieuwe standaard zijn er altijd veel implementatieverschillen en daaruit voortvloeiende incompatibiliteit. Dat die problemen er zijn verwijt ik Denon niet. Dat ze maar geen duidelijkheid geven over een oplossing wel.
Zou toch ergens medio dit jaar opgelost worden?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Is wel te hopen wartopia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Volgens mij zou het eerste kwartaal de oplossing bekend worden gemaakt en eind tweede kwartaal de oplossing worden uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
Dan heb je bijna een jaar niet gebruik kunnen maken waar me wel voor betaald heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Klopt. Persoonlijk merk ik er niks van, omdat ik nog een Full HD tv heb. Daar zal over enige tijd wel een 4K vervanger komen, maar ik heb nog weinig nut voor 4K/120 of 8K/60. Voor met name gamers die deze functionaliteit wél willen en kunnen gebruiken is dit wel erg zuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-11-2022
Even een vraag over de aux-ingang van een Denon Home Sounbar 550.

Kan ik op de aux-ingang een b.v. DAB-tuner o.i.d aansluiten, terwijl de TV gewoon op de HDMI is aangesloten?
En kan ik deze met de afstandbediening de aux bedienen/inschakelen en volume regelen?

Dan gebruik ik deze overdag voor de DAB en 's avonds voor TV.

Bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Johnny77 op 21-04-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Ik zie niet in waarom niet, maar heb zelf geen soundbar. Mogelijk dat iemand anders dit kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Johnny77 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:27:
Kan ik op de aux-ingang een b.v. DAB-tuner o.i.d aansluiten, terwijl de TV gewoon op de HDMI is aangesloten?
En kan ik deze met de afstandbediening de aux bedienen/inschakelen en volume regelen?
Heb je zelf al onderzoek gedaan?

Hint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnny77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-11-2022
Op internet wel, maar hier in de buurt geen Denon winkels om te kijken etc.

Ik zie op de foto een afstandsbediening met een aux knop, top, bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Johnny77 op 23-04-2021 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
De Aux knop zit in de heos app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:06
Waarom een dab tuner aansluiten terwijl je internet radio hebt in de bar en voorkeuze zenders op de afstandsbediening.
Johnny77 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:27:
Even een vraag over de aux-ingang van een Denon Home Sounbar 550.

Dan gebruik ik deze overdag voor de DAB en 's avonds voor TV.

Bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

En er is een fix voor de HDMI 2.1 problemen met een Xbox en 2020 Denon receivers:

https://www.avforums.com/...4k-120-and-8k-issue.18666

Vanaf 15 mei hier te bestellen indien je receiver die bug heeft en nog binnen garantie valt:
http://www.denon.com/hdmiadapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 15:54
LtMarx schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 11:22:
En er is een fix voor de HDMI 2.1 problemen met een Xbox en 2020 Denon receivers:

Vanaf 15 mei hier te bestellen indien je receiver die bug heeft en nog binnen garantie valt:
Ik vind het wel jammer dat ze niet gewoon het complete HDMI board vervangen. dit is natuurlijk een fix, maar niet de mooiste vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Volgens mij zijn alle betrokken modellen zo nieuw, dat ze allemaal onder garantie vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
The Zep Man schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:56:
[...]
Volgens mij zijn alle betrokken modellen zo nieuw, dat ze allemaal onder garantie vallen.
Klopt. Het geeft wel aan dat je niet moet wachten tot je je receiver over een paar jaar weer wil verkopen en dan verwacht dat je dan alsnog de adapter kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

mac1987 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 23:19:
Klopt. Het geeft wel aan dat je niet moet wachten tot je je receiver over een paar jaar weer wil verkopen en dan verwacht dat je dan alsnog de adapter kan krijgen.
Volgens mij is voor fouten van de fabrikant/in het product er geen verloopdatum. Wel moet je voor garantieafhandelingen dan de partij aanspreken de receiver aan jou heeft verkocht.

Dus als je er pas na meer dan twee jaar na aanschaf achterkomt dat de geadverteerde functie niet werkt, neem contact op met de verkoper. Die moet dan nog steeds voor een goede oplossing zorgen, indien de verkoper de koper niet geïnformeerd heeft over de niet werkende functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05

Ik ben wel heel benieuwd hoe deze adapter werkt in de praktijk.
Ik heb sinds ik de XSX heb last van de HDMI 2.1 bug en heb sindsdien de XSX direct op mijn LG CX aangesloten wat opzich goed werkt, op de audio delay bij DTS of Dolby Atmos na (opgelost door PCM 7.1 in de XBox in te stellen).
Hopelijk zorgt deze adapter niet voor extra delay of input lag.
Ergens vind ik het ook wel een cheap fix en hoopte ik op een HDMI board replacement.
Dit zorgt voor nog een extra kastje en kabels...
Ben ook benieuwd of ze er de extra benodigde HDMI 2.1 kabel bij leveren. ik zie nu in het plaatje dat deze meegeleverd wordt.
Ik hou de tech reviews wel in de gaten voordat ik alles omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Marsman83 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:17:
Ik hou de tech reviews wel in de gaten voordat ik alles omzet.
Ik zou de adapter sowieso aanvragen wanneer dit kan. Het verhoogt de tweedehandswaarde van je apparatuur, zelfs als je het niet gebruikt. Deze adapter 'hoort' bij de receiver, ook al is het geen handige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

The Zep Man schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:23:
[...]
Ik zou de adapter sowieso aanvragen wanneer dit kan. Het verhoogt de tweedehandswaarde van je apparatuur, zelfs als je het niet gebruikt. Deze adapter 'hoort' bij de receiver, ook al is het geen handige oplossing.
Exact ook mijn idee. Ga hem in ieder geval bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Beetje jammer dat ze die adapter niet in 43cm hebben geleverd. Then again, op die hoeveelheden is het wel materiaal besparing op grote schaal, dus in het kader van massaproductie snap ik het wel.
Having said that: wtf is dat ding relatief groot en hebben ze echt zoveel electronica envoeding nodig dat dat niet in een veel kleiner doosje met USB voeding past :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
The Zep Man schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:23:
[...]
Uiteraard ga ik hem ook meteen aanvragen.
Mijn HDMI kabels zitten echter behoorlijk weggewerkt dus voordat ik de boel omgooi wil ik wel weten of er nadelen aan deze "oplossing" zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

The Eagle schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:32:
Having said that: wtf is dat ding relatief groot en hebben ze echt zoveel electronica envoeding nodig dat dat niet in een veel kleiner doosje met USB voeding past :?
De adapter verbruikt maximaal 5 watt (waarschijnlijk minder), dus tegen warmte is het ook niet echt nodig.

Het is even afwachten totdat iemand die adapter onder handen heeft genomen en open heeft gesloopt/de in- en uitgaande waarden heeft gemeten. De suggestie is dat de adapter iets doet in samenwerking met de receiver, want de laatstgenoemde heeft wel een firmware-update nodig om goed van de adapter gebruik te kunnen maken.

[edit]
Afbeeldingslocatie: https://www.audioholics.com/editorials/4k-120hz-8k-adapter/image

Waarschijnlijk is het veel lucht in dat kastje.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Marsman83 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:17:
[...]
Hopelijk zorgt deze adapter niet voor extra delay of input lag.
[...]
Hopelijk valt de extra vertraging mee, maar het kastje zal bewerkingen op het signaal moeten doen en elke bewerking zorgt per definitie voor vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Los van die bagger oplossing van dat extra kastje, merk ik ook iets anders vervelends sinds de bijbehorende firmware update van vorige week (21 april?) op mijn X4700H:

Telkens als ik een muziekje wil afspelen via Airplay en/of Spotify Connect, dan springt de TV aan (HDMI CEC). Eerder gebeurde dit niet. Herkenbaar?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

mac1987 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:27:
Hopelijk valt de extra vertraging mee, maar het kastje zal bewerkingen op het signaal moeten doen en elke bewerking zorgt per definitie voor vertraging.
Een onterechte stelling. Wat nu als het kastje enkel iets doet met de initiele handshake?
JaymzHetfield schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:37:
Telkens als ik een muziekje wil afspelen via Airplay en/of Spotify Connect, dan springt de TV aan (HDMI CEC). Eerder gebeurde dit niet. Herkenbaar?
Ik gebruik geen CEC (of Airplay, of Spotify Connect), dus nee. :P

[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 28-04-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:29
Weet iemand of het mogelijk is met deze soundbar in Google home mini de standaard muziek speler te kiezen op de dht s41
Bijvoorbeeld ik roep tegen Google home mini speel sky radio dat hij dit dan afspeelt op de Denon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaneda228
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08 14:23

Goed nieuws !
De supportlijn van Sound United had nog geen idee vorige week wat voor oplossing er zou gaan komen.
Had er een hard hoofd in maar wel content hiermee. Ja het is weer een extra kastje maar op deze manier is de resell value weer wat gestegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Ik snap echt niet hoe je deze oplossing serieus kan nemen. Ik had laatst een gloednieuwe auto gekocht met een state of the art autoradio, maar die werkte niet goed. Kreeg geen nieuwe autoradio maar een ghetto blaster en een touw om 'm op het dak te binden. Lekkere oplossing!

Metal up your ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eensch, het is een zwaktebod maar beter dan niks. Ik zioe trowuens dat er al een topic over lopt: Marantz/denon HDMI 2.1 problemen (Xbox x)
Misschien daar beter verder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik heb momenteel een Denon AVR 2300W en een LG G1 65 inch. Ik heb op dit moment alleen een PS4, nog geen PS5. Om de lag te beperken sluit ik de PS4 en straks PS5 rechtstreeks op de LG aan en laat het geluid via ARC weet terug gaan naar de Denon. Ga ik dingen missen omdat de 2300W beperkt is tot 4K 60Hz en straks met een PS5 is verbonden via dezelfde constructie? Een upgrade die volgens mij in de buurt komt van de mogelijkheden van mijn huidige receiver is de Denon X2700H, maar die heeft last van het HDMI 2.1 issue (tenzij je zoals ik nu doe de gameconsole rechtstreeks op de TV aansluit). Goede upgrade dus op dit moment of gewoon doorgaan met de X2300W en wachten tot er receivers zijn die de bug niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

JaymzHetfield schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:24:
Ik snap echt niet hoe je deze oplossing serieus kan nemen. Ik had laatst een gloednieuwe auto gekocht met een state of the art autoradio, maar die werkte niet goed. Kreeg geen nieuwe autoradio maar een ghetto blaster en een touw om 'm op het dak te binden. Lekkere oplossing!
Als je het er niet mee eens bent, dan kan je natuurlijk de verkopende partij erop aanspreken en als je er niet uitkomt gerechtelijke stappen nemen. Voor de rechtbank denk ik wel dat de rechter anders zal oordelen over de redelijkheid en billijkheid van een extra kastje boven/naast/achter een receiver en een ghetto blaster op het dak van een auto.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 30-04-2021 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointfair
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ik heb een vraag over mijn Denon AVR 2309.
Heeft er iemand wel eens problemen mee gehad (of gehoord) dat de HDMI uit (richting tv) er mee ophoud om te werken?
Eerst dacht ik dat het misschien een slechte HDMI kabel was maar als ik deze direct op de tv aansloot kreeg ik wel beeld.
En ondanks dat ik mijn instellingen liever niet kwijt wilde heb ik ook maar een factory reset gedaan. Helaas hielp dit ook niet.
Ik weet dat dit model al weer een aantal jaren oud is maar ja, leuk is ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Pointfair schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:44:
Ik heb een vraag over mijn Denon AVR 2309.
Heeft er iemand wel eens problemen mee gehad (of gehoord) dat de HDMI uit (richting tv) er mee ophoud om te werken?
Geen ervaring met het specifieke model, maar in het algemeen geven HDMI bordjes nog wel eens de geest. Een HDMI bord is redelijk makkelijk te vervangen als tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pointfair
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
The Zep Man schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 11:49:
[...]
Geen ervaring met het specifieke model, maar in het algemeen geven HDMI bordjes nog wel eens de geest. Een HDMI bord is redelijk makkelijk te vervangen als tweaker.
Ja ik geloof direct dat een echte Tweaker dit wel zou kunnen vervangen..
Helaas val ik niet in die catagorie.
Maar bedankt voor je reactie, had wel een vermoeden dat het zoiets zou moeten/kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
The Zep Man schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:49:
[...]
Een onterechte stelling. Wat nu als het kastje enkel iets doet met de initiele handshake?

[...]
Aangezien de problemen optreden bij beeldinstellingen die meer dan 40 Gbps vergen (technische beperking van de chipset), of bij gebruik van FRL of DSC (en ook VRR) zal de adapter meer moeten doen dan alleen een handshake regelen. Gezien de grootte en het verbruik van het kastje verwacht ik ook dat deze meer zal doen (waarschijnlijk conversie naar een door de chipset ondersteunde combinatie van beeldinstellingen).
Is dit niet het geval, dan zullen er mijns inziens problemen resteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
mac1987 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:42:
[...]

Aangezien de problemen optreden bij beeldinstellingen die meer dan 40 Gbps vergen (technische beperking van de chipset), of bij gebruik van FRL of DSC (en ook VRR) zal de adapter meer moeten doen dan alleen een handshake regelen. Gezien de grootte en het verbruik van het kastje verwacht ik ook dat deze meer zal doen (waarschijnlijk conversie naar een door de chipset ondersteunde combinatie van beeldinstellingen).
Is dit niet het geval, dan zullen er mijns inziens problemen resteren.
Ik denk en hoop dat ze dit wel uitvoerig getest hebben voor ze het bekend maakten als oplossing. Je wilt niet een probleem hebben, het dan soort van oplossen met een extra stuk hardware en dan te horen krijgen dat het nog niet is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Hotzenwalder schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 13:58:
[...]

Ik denk en hoop dat ze dit wel uitvoerig getest hebben voor ze het bekend maakten als oplossing. Je wilt niet een probleem hebben, het dan soort van oplossen met een extra stuk hardware en dan te horen krijgen dat het nog niet is opgelost :)
Eens, daar ga ik ook van uit. Dit was echter in reactie op The Zep Man, die schreef
Mocht dat toch het geval zijn, dan kunnen volgens mij niet alle problemen worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Hotzenwalder schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 09:50:
Ik heb momenteel een Denon AVR 2300W en een LG G1 65 inch. Ik heb op dit moment alleen een PS4, nog geen PS5. Om de lag te beperken sluit ik de PS4 en straks PS5 rechtstreeks op de LG aan en laat het geluid via ARC weet terug gaan naar de Denon. Ga ik dingen missen omdat de 2300W beperkt is tot 4K 60Hz en straks met een PS5 is verbonden via dezelfde constructie? Een upgrade die volgens mij in de buurt komt van de mogelijkheden van mijn huidige receiver is de Denon X2700H, maar die heeft last van het HDMI 2.1 issue (tenzij je zoals ik nu doe de gameconsole rechtstreeks op de TV aansluit). Goede upgrade dus op dit moment of gewoon doorgaan met de X2300W en wachten tot er receivers zijn die de bug niet hebben?
Als je de ps4 en straks ps5 direct op je tv aansluit, waarom zou je dan een nieuwe receiver kopen? Dan heb je toch geen last van het issue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 15:54
jongetje schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 17:35:
[...]

Als je de ps4 en straks ps5 direct op je tv aansluit, waarom zou je dan een nieuwe receiver kopen? Dan heb je toch geen last van het issue.
Is idd een optie, en dan via e-arc signaal terugsturen naar de AVR.
Ik zou persoonlijk wel nog steeds alles via de AVR willen laten lopen, omdat ik het een mooiere oplossing vind.
maar e-arc is een leuke tussen oplossing idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Omdat de betreffende TV geen DTS formaten doorgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
@The Zep Man Hij geeft toch aan direct op zijn TV aan te sluiten ivm lag? Daar gaat mijn reactie over dat het dan geen zin heeft om een nieuwe receiver te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

jongetje schreef op zondag 2 mei 2021 @ 10:16:
@The Zep Man Hij geeft toch aan direct op zijn TV aan te sluiten ivm lag? Daar gaat mijn reactie over dat het dan geen zin heeft om een nieuwe receiver te kopen.
Goed punt. Verkeerd gelezen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
[...]

De TV ondersteund inderdaad geen DTS en ik erger me nu al aan de niet of raar werkende HDMI-CEC. Nu zit alles op mijn Denon en gaat er één kabel naar de TV en wil ik ander beeld dan switch ik de input van mijn Denon met 1 druk op de knop. Ik denk dat het enige wat je gaat missen DTS is. Als ik daarmee kan leven voor nu kan ik geduldig wachten denk ik want verder denk ik niet dat ik veel verschil ga zien in beeld tussen de twee receivers en om een extra kastje ertussen te gaan plaatsen zie ik ook niet zo zitten tot ik weet wat er allemaal gebeurd in dat kastje.Sowieso heb ik op dit moment mijn PS4 direct op de TV om zo geen extra beeldaanpassingen of lag te hebben.Ik denk dat nu upgraden dus inderdaad niet heel veel verbetering gaat geven.

[ Voor 23% gewijzigd door Hotzenwalder op 03-05-2021 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hotzenwalder schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:36:
[...]

De TV ondersteund inderdaad geen DTS en ik erger me nu al aan de niet of raar werkende HDMI-CEC. Nu zit alles op mijn Denon en gaat er één kabel naar de TV en wil ik ander beeld dan switch ik de input van mijn Denon met 1 druk op de knop. Ik denk dat het enige wat je gaat missen DTS is. Als ik daarmee kan leven voor nu kan ik geduldig wachten denk ik want verder denk ik niet dat ik veel verschil ga zien in beeld tussen de twee receivers en om een extra kastje ertussen te gaan plaatsen zie ik ook niet zo zitten tot ik weet wat er allemaal gebeurd in dat kastje.Sowieso heb ik op dit moment mijn PS4 direct op de TV om zo geen extra beeldaanpassingen of lag te hebben.Ik denk dat nu upgraden dus inderdaad niet heel veel verbetering gaat geven.
Veel apparaten (bijvoorbeeld game consoles en blu-ray spelers, maar ook een NVIDIA Shield) kunnen DTS uitsturen als LPCM welke je wel met passthrough over eARC kunt sturen. Bit voor bit identiek, alleen DSD is geen PCM, de rest is lossless of lossy compressed PCM, waar je dat decode maakt helemaal niets uit.

Device op LPCM -> TV -> Receiver

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
|sWORDs| schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:22:
[...]

Veel apparaten (bijvoorbeeld game consoles en blu-ray spelers, maar ook een NVIDIA Shield) kunnen DTS uitsturen als LPCM welke je wel met passthrough over eARC kunt sturen. Bit voor bit identiek, alleen DSD is geen PCM, de rest is lossless of lossy compressed PCM, waar je dat decode maakt helemaal niets uit.

Device op LPCM -> TV -> Receiver
Bedankt voor de tip. Ga het eens uitproberen met mijn huidige setup (PS4 -> LG G1 -> ARC -> DENON)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hotzenwalder schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor de tip. Ga het eens uitproberen met mijn huidige setup (PS4 -> LG G1 -> ARC -> DENON)
Je moet wel eARC hebben, multichannel LPCM heeft te veel bandbreedte voor ARC.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2SGCDQty/Schermafbeelding-2021-05-03-om-17-33-37.png

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 03-05-2021 17:34 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Bedankt voor de informatie. Heb nog een hoop te leren zie ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Hotzenwalder schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:59:
Bedankt voor de informatie. Heb nog een hoop te leren zie ik al.
Dat doe ik ook nog steeds hier na vele jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
|sWORDs| schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:30:
[...]

Je moet wel eARC hebben, multichannel LPCM heeft te veel bandbreedte voor ARC.

[Afbeelding]
Hmm dit is voor mij wel interessant als over eenpaar jaar mijn Denon reciever aan vervanging toe is, dan wordt de keuze voor een tv en soundbar met eARC een goede oplossing.
Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste