AW_Bos schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:05:
[...]
Als je muziek van de NAS afspeelt, en dat hij na 3 liedjes de verbinding verliest. Als tijden een probleem met met de X3300W. Met het aanpassen van de prioriteit in de NAS, laatste updates, en direct op router aangesloten (ipv switch ertussen), gaat het al een stuk beter.
Lees mijn hele riedel aan posts hier:
Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4
Maar bij andere modellen lijkt het beter te gaan, heb ik het idee.
@
AW_Bos Ik heb je hele riedel gelezen en ik herken wel het eea aan netwerk problematiek met een Denon receiver. Bij ons thuis draaide het hele netwerk als een zonnetje, totaal geen problemen met de receiver en werd keurig bediend met de Heos app via tablets en smartphones waarbij veel muziek werd gestreamd van de Synology NAS.
Enige maanden geleden van internetprovider gewisseld om zo gebruik te kunnen maken van de glasvezelverbinding (nieuwe router) en toen is de netwerk problematiek begonnen. Zeer trage bediening van de receiver via de Heos app, playlists die spontaan ophielden met afspelen, time-outs, internetradio die weg viel etc etc..
De afgelopen maand zo'n beetje alles zitten troubleshooten maar niks mocht baten, de problemen verdwenen hooguit voor 1 dag waarna de problemen weer ontstonden. Belangrijkste dingen qua troubleshooten:
- Veranderen van subnet;
- Apart VLAN voor NAS en receiver, uiteraard fixed IP's;
- Statische routeringen;
- Op DNS gebied verschillende zaken geprobeerd;
- Firmware reset op receiver;
- Uitsluiten of de Wi-Fi enigszins invloed had;
- QoS;
Wat ik exact allemaal heb uitgevoerd is te veel om hier op te sommen. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een 2e router geplaatst in het netwerk die het LAN aan gaat sturen (NAT achter NAT). Alles aangesloten op de 2e router (PC's, receiver, NAS etc), Wi-Fi geconfigureerd op 2e router en uitgezet op de 1e, en wat denk je? Alles werkt weer als een zonnetje..
Bij mij zit de problematiek in de router die bij de ISP vandaan komt (DrayTek). Waar het exact fout gaat kan ik mijn vinger nog niet op leggen maar voor nu werkt het iig weer.