Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Queenfanmichel schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:54:
Hmm dit is voor mij wel interessant als over eenpaar jaar mijn Denon reciever aan vervanging toe is, dan wordt de keuze voor een tv en soundbar met eARC een goede oplossing.
Hou er rekening mee dat niet elke TV alle formaten via eARC doorstuurt. Zo missen moderne LG OLED TV's de mogelijkheid om DTS formaten over eARC door te sturen. Dit heeft van wat ik begrijp met licenties te maken, die LG niet wil betalen.

In de aanname dat de juiste formaten door de TV via eARC worden doorgestuurd, is het juist zo dat eARC de potentie heeft om een receiver langer mee te laten gaan. Dit komt omdat er geen harde binding meer is aan welke videoformaten de receiver moet ondersteunen.

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 04-05-2021 10:00 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
The Zep Man schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:58:
[...]
Hou er rekening mee dat niet elke TV alle formaten via eARC doorstuurt. Zo missen moderne LG OLED TV's de mogelijkheid om DTS formaten over eARC door te sturen. Dit heeft van wat ik begrijp met licenties te maken, die LG niet wil betalen.

In de aanname dat de juiste formaten door de TV via eARC worden doorgestuurd, is het juist zo dat eARC de potentie heeft om een receiver langer mee te laten gaan. Dit komt omdat er geen harde binding meer is aan welke videoformaten de receiver moet ondersteunen.
Nee dat begrijp ik daarom moet ook de tv vervangen worden, mijn huidige Philips heeft volgens mij alleen ARC. Maar dit is wel iets om mee te nemen.

Dank je voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 22:42
Heeft iemand anders hier ook de laatste tijd last van plotseling uitvallende Denon receivers?
Zowel bij mijn schoonvader als bij mij staat Heos music aan (tuneIn) en gaat de receiver ineens naar standby 😳🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

plofkip schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:39:
Heeft iemand anders hier ook de laatste tijd last van plotseling uitvallende Denon receivers?
Zowel bij mijn schoonvader als bij mij staat Heos music aan (tuneIn) en gaat de receiver ineens naar standby 😳🤔
Zie:

https://www.avforums.com/...ep-after-15-mins.2295863/

Verder ben je summier met informatie. Welk model? Na hoeveel tijd? Etc.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 05-05-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Nee het is niet de sleep timer. Er was niks aan de hand voorheen en nu hebben we allebei ineens hetzelfde probleem.
Ik heb een AVR-X2500H, hij heeft een AVR-X1600H volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[...]

[...]
We hadden het juist over het laten decoden door het afspeelapparaat, welke formaten de TV en receiver dan ondersteunen maakt dan niets meer uit, zolang multi channel LPCM over EARC maar mogelijk is en de speler kan decoden naar LPCM krijg je bit voor bit hetzelfde geluid bij lossless compressie (zoals DTS-HD Master Audio). De meeste mediaplayers, blu-ray spelers en game consoles kunnen dit, voor het enkele apparaat wat het niet kan of waar je ook DSD of hoogtekanalen over wil spelen kun je die rechtstreeks aan de receiver hangen (eventueel alleen audio indien de speler twee HDMI uitgangen heeft of analoge outputs).

Met Kodi kun je zelfs gewoon aangeven waarvoor je geen passthrough wil, dan zet je Allow Passthrough aan met DTS capable receiver en DTS-HD capable receiver uit en laat de rest van de formats aan, plus Sync Playback to Display uit. Dan heb je de DTS formaten via multichannel LPCM en alle Dolby formaten (ook Atmos) via passthrough.

Multichannel LPCM is ook ideaal met oude receivers, zo speelt mijn 15 jaar oude Denon 4306 (HDMI 1.1) bij een vriend nog vrolijk Blu-rays met DTS-MA bit perfect af vanwege Multi Channel PCM 24bit/96KHz 7.1 support op de HDMI inputs.

[ Voor 12% gewijzigd door |sWORDs| op 05-05-2021 14:40 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
Kan iemand me uitleggen hoe je een object based codec als Atmos in de bron omzet naar LPCM zonder kwaliteitsverlies? Alleen de receiver/processor heeft toch informatie over aantallen en afstanden van speakers?
Met discrete formaten zoals dts of Dolby Digital is dit natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:12
mac1987 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:40:
Kan iemand me uitleggen hoe je een object based codec als Atmos in de bron omzet naar LPCM zonder kwaliteitsverlies? Alleen de receiver/processor heeft toch informatie over aantallen en afstanden van speakers?
Met discrete formaten zoals dts of Dolby Digital is dit natuurlijk een ander verhaal.
Bij mijn weten is het omzetten naar LCPM lossless, en dus geen kwaliteits verlies.
Echter gaat LPCM bij mijn weten maar tot 7.1 kanalen, dus de extra Atmos kanalen verlies je denk ik..
Wat je denk ik overhoud is een gewone 5/1/7.1 LPCM audio stream, afhankelijk van de keuze.

[ Voor 6% gewijzigd door FlorisVN op 05-05-2021 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

mac1987 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:40:
Atmos meestal niet, zie hierboven. Maar Atmos is gewoon metadata en je kunt dit wel degelijk meesturen met andere signalen, zelfs PCM (Als Dolby MAT 2.0), maar ik geloof niet dat er al spelers zijn die dit bij keuze doen, alleen de AppleTV doet dit altijd. Ook kun je bij sommige apparaten (zoals Shield met Kodi, zie bericht hierboven) aangeven welke codecs je als PCM wil uitsturen en welke bitstream.

"Dolby Atmos can be compressed and distributed from the streaming service or disc in one of two audio codecs. Blu-ray discs carry Dolby Atmos in Dolby TrueHD, a type of lossless compression (not uncompressed), meaning higher audio quality. Streaming services carry Dolby Atmos compressed in E-AC-3 (Dolby Digital Plus), which is 'lossy' compression. It means that some audio information will be discarded leading to lower audio quality.

It gets further complicated by the fact that there are two ways to transmit Atmos:
Bitstream: Player passes Atmos to receiver/soundbar, which handles decoding
PCM with metadata (Dolby MAT 2.0): Player decodes audio before transmitting it"

Wat een groter probleem zou zijn is DTS:X. Maar je kunt natuurlijk prima een NVIDIA Shield aan je Denon hangen en een game console aan je LG TV en via eARC aan de Denon als je het kastje niet wilt gebruiken.
En bij soundbars zou ik me al helemaal niet druk maken over Atmos/DTS:X.

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 05-05-2021 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
FlorisVN schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:42:
[...]
Bij mijn weten is het omzetten naar LCPM lossless, en dus geen kwaliteits verlies.
Echter gaat LPCM bij mijn weten maar tot 7.1 kanalen, dus de extra Atmos kanalen verlies je denk ik..
Het gaat er meer om dat object based formaten geen discrete kanalen hebben. Atmos slaat dus geen 5.1 of 7.1 of 5.2.4 kanalen op, maar waar in de ruimte een geluidsobject zich bevindt, hoe 'groot' deze is en hoe luid. Een receiver of decoder weet hoeveel sprekers er zijn aangesloten, op welke afstanden en vertaalt die geluidsobjecten naar geluiden en volumes per speaker.
Bij omzetting door de bron naar bijv. 7.1 LPCM maak je deze vertaling zonder informatie over de daadwerkelijke plaatsing van speakers. Bovendien is er volgens mij geen ondersteuning voor bijvoorbeeld 5.2.4 LPCM, maar dat kan ik mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:12
mac1987 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:47:
[...]

Het gaat er meer om dat object based formaten geen discrete kanalen hebben. Atmos slaat dus geen 5.1 of 7.1 of 5.2.4 kanalen op, maar waar in de ruimte een geluidsobject zich bevindt, hoe 'groot' deze is en hoe luid. Een receiver of decoder weet hoeveel sprekers er zijn aangesloten, op welke afstanden en vertaalt die geluidsobjecten naar geluiden en volumes per speaker.
Bij omzetting door de bron naar bijv. 7.1 LPCM maak je deze vertaling zonder informatie over de daadwerkelijke plaatsing van speakers. Bovendien is er volgens mij geen ondersteuning voor bijvoorbeeld 5.2.4 LPCM, maar dat kan ik mis hebben.
Ok I see thx.
LPCM gaat volgens mij maar maximaal tot 7.1, dus ik denk niet dat 5.2.4 LPCM mogelijk is idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Gisteren nog een discussie gehad met een leverancier over het HDMI 2.1 issue met Denon en Marantz receivers en ik zou toch verwachten dat als je die producten in je assortiment hebt dat je ook op de hoogte bent van dat issue, maar dat was helemaal onbekend voor ze. Naar aanleiding van dat gesprek zijn ze nu wel op de hoogte, maar ik denk niet dat ze er een waarschuwing bij gaan zetten dat je met bepaalde gaming consoles HDMI 2.1 issues zult hebben die je alleen kunt oplossen met een in mijn ogen lelijk extra kastje.

Gelukkig ben ik er hier op gewezen dat je via eARC en LPCM het issue ook kunt omzeilen en aangezien ik het nu direct op de TV heb aangesloten kan ik het nu en straks mogelijk op die manier omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argarath
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:26

Argarath

MasterBlaster

plofkip schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:39:
Deed mijn 3600H ook, draaide een minuutje of 2 op spotify en zette zichzelf dan uit. Als ik m daarna weer aanzette deed ie t verder prima.

Lijkt alleen met een nieuwe update opgelost, want ik heb er nu juist de laatste tijd geen last meer van. Dus wellicht updates even checken?

Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Argarath schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:58:
[...]

Deed mijn 3600H ook, draaide een minuutje of 2 op spotify en zette zichzelf dan uit. Als ik m daarna weer aanzette deed ie t verder prima.

Lijkt alleen met een nieuwe update opgelost, want ik heb er nu juist de laatste tijd geen last meer van. Dus wellicht updates even checken?
Alles up-to-date, had ik uiteraard al gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Aangezien ik aan het rondkijken ben voor een nieuwe versterker ben ik uiteraard op de hoogte van de HDMI 2.1 bug. Ik was opzoek naar de X2700H, echter vanwege de bug weerhoud dit mij om er 1 te kopen.

Ik heb even een berichtje gestuurd naar Denon met de vraag wanneer er een hardware revisie komt van de versterkers.
Beste xxx,

Bedankt voor uw bericht.

Er zal inderdaad in de toekomst een gereviseerd toestel op de markt komen waarbij de oplossing al is 'ingebouwd'.
Helaas kan ik u op dit moment nog geen specifieke data aanreiken daar er nog onvoldoende over bekend is. Ik verwacht dat deze modellen eind 2021 op de markt beschikbaar moeten zijn.

Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
xxx
Ik ga nog even wachten met het kopen van een nieuwe versterker.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plofkip schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:23:
[...]

Alles up-to-date, had ik uiteraard al gecheckt.
Heb een Marantz met een volledig ander netwerkprobleem, maar kwam dit op mijn zoektocht tegen. Misschien een oplossing voor jouw probleem?
https://support-uk.denon....tail/a_id/7253/kw/Network

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:33
Waarschijnlijk heb ik wat betreft internetradio een jaar onder een steen gelegen.

Al jaren luister ik via internet radio op mijn avr2113. Vroeger 3FM, tegenwoordig Radio2.

Deze 2 stonden in mijn favorieten naast nog een 3e zender. Skyradio voor met de kerst.
Verder nooit de moeite genomen om de lijst verder aan te vullen.

Deze week was op Q-Music de 500 van de jaren 80 en die wilde ik 'beneden' na het werk (thuis op de 1e verdieping) ook luisteren.

Wat blijkt sinds een jaar werkt het niet meer. tenzij je 3 dollar per jaar betaalt aan vTuner. Nu zijn dat de kosten niet. het is nu toevallig dat ik er achterkwam.
Maar mijn 3 favorieten doen het dus wel. Iemand een idee hoe ik mijn favorieten nog kan aanvullen.

Ik heb inmiddels ook een gelezen om iets via ycast te laten lopen, maar daar heb ik weinig kaas van gegeten.

En wat als een voor 1 jaar vtuner neem. Mijn favorieten vul, blijven die dan wel na dat jaar staan?

Iemand hier ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@p.d.akkerman Je geeft deels al antwoord op je vraag. De favorieten blijven bewaard, je kunt alleen geen nieuwe zenders zoeken en toevoegen. Ik heb een aantal maanden geleden ook die 3 dollar maar betaald om zo makkelijk radio te kunnen luisteren zonder extra kastjes e.d. aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:33
jongetje schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:38:
@p.d.akkerman Je geeft deels al antwoord op je vraag. De favorieten blijven bewaard, je kunt alleen geen nieuwe zenders zoeken en toevoegen. Ik heb een aantal maanden geleden ook die 3 dollar maar betaald om zo makkelijk radio te kunnen luisteren zonder extra kastjes e.d. aan te sluiten.
Dus dat zou betekenen 1x 1dollar betalen, je favo's bijwerken en na een jaar heb je nog wel je favorieten maar kan je niet meer zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Verwijderd schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Heb een Marantz met een volledig ander netwerkprobleem, maar kwam dit op mijn zoektocht tegen. Misschien een oplossing voor jouw probleem?
https://support-uk.denon....tail/a_id/7253/kw/Network
Hmm probleem sluit niet echt aan bij een plots naar standby gaande AVR toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venimk1
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 05:43
https://www.denon.com/en-us/hdmiadapter

Own one of the affected AV receivers? Fill out the online form at either Denon or Marantz to order the free adaptor. Provided your receiver's firmware is up to date before you plug the device in, you should be able to game in 4K at 120Hz.
rikadoo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:39:
Aangezien ik aan het rondkijken ben voor een nieuwe versterker ben ik uiteraard op de hoogte van de HDMI 2.1 bug. Ik was opzoek naar de X2700H, echter vanwege de bug weerhoud dit mij om er 1 te kopen.

Ik heb even een berichtje gestuurd naar Denon met de vraag wanneer er een hardware revisie komt van de versterkers.

[...]

Ik ga nog even wachten met het kopen van een nieuwe versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Venimk1 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:04:
https://www.denon.com/en-us/hdmiadapter

Own one of the affected AV receivers? Fill out the online form at either Denon or Marantz to order the free adaptor. Provided your receiver's firmware is up to date before you plug the device in, you should be able to game in 4K at 120Hz.

[...]
Ben ik van op de hoogte, doelde hier eigenlijk ook op (beetje ongelukkig geschreven) maar dan wacht ik liever :)

[ Voor 6% gewijzigd door rikadoo op 07-05-2021 08:04 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
[...]

Zoals hier inderdaad te lezen... zelfs eARC gaat je niet helpen met een moderne LG TV
https://lgcommunity.us.co...dts-passthrough-over-earc
LG doesn't support both DTS and pass-through from 20' model.

As mentioned below, there are two alternative options you may use instead of DTS.

(These two options may not work in some cases but you can still try.)

1. Select Dolby ATMOS or Dolby Digital to play since Blu-ray title is generally multi-encoded.

(Auto settings for audio output of Blu-ray can bring the best audio output that TV can support.)

2. Connect to the sound bar that can support DTS in outputting Blu-ray audio to play.

(Blu-ray --> Sound Bar --> TV)
Waarom zou je geen passthrough faciliteren? Mag dat ook alleen maar als je een DTS licentie afneemt?

[ Voor 3% gewijzigd door Hotzenwalder op 09-05-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Hotzenwalder schreef op zondag 9 mei 2021 @ 10:33:
Waarom zou je geen passthrough faciliteren? Mag dat ook alleen maar als je een DTS licentie afneemt?
Kennelijk. Wel lijkt er een basislicentie te zijn, want DTS wordt gedecodeerd naar stereo PCM.

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 09-05-2021 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
The Zep Man schreef op zondag 9 mei 2021 @ 12:23:
[...]
Kennelijk. Wel lijkt er een basislicentie te zijn, want DTS wordt gedecodeerd naar stereo PCM.
Weet je dat zeker? Of pakt de tv automatisch de stereo track?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman888
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-09 18:39
Hotzenwalder schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:40:
Gisteren nog een discussie gehad met een leverancier over het HDMI 2.1 issue met Denon en Marantz receivers en ik zou toch verwachten dat als je die producten in je assortiment hebt dat je ook op de hoogte bent van dat issue, maar dat was helemaal onbekend voor ze. Naar aanleiding van dat gesprek zijn ze nu wel op de hoogte, maar ik denk niet dat ze er een waarschuwing bij gaan zetten dat je met bepaalde gaming consoles HDMI 2.1 issues zult hebben die je alleen kunt oplossen met een in mijn ogen lelijk extra kastje.

Gelukkig ben ik er hier op gewezen dat je via eARC en LPCM het issue ook kunt omzeilen en aangezien ik het nu direct op de TV heb aangesloten kan ik het nu en straks mogelijk op die manier omzeilen.
Had het hier ook, support van Samsung team, klopt dit werkt niet en gaat ook echt niet goed werken. We gebruiken de box van de TV en kabel die ook weg moest was de optische kabel. eArc aan en Xbox etc gewoon via TV. Enige wat via Samsung ook via de TV ging was de T-Mobile ontvanger. Daar continue lipsync issues, die weer via de Denon en alles werkt als een zonnetje.
(en ik had continue no signal etc...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 21:51
Het is 15 mei, dus ik dacht bestellen maar die aangekondigde HDMI adapter .. Helaas, hopen maar dat de link later op de dag beschikbaar komt. Ben wel benieuwd hoe dat ding gaat werken ;)

Was te snel, hier nu te bestellen: https://www.denon.com/nl-nl/hdmiadapter

[ Voor 18% gewijzigd door detonatic op 15-05-2021 10:53 ]

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 13:29

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Hebben jullie ook niet dat HEOS gewoon helemaal stuk loopt of op momenten helemaal niets meer wil doen?

- Bij terugwisselen naar HDMI1, geen beeld, alleen als je dan eerst naar een andere input gaat.
- Simpelweg de melding "kan zones niet koppelen" totdat de versterker uit/aan gezet is.
- zones die koppelen maar niet naar de HEOS input gaan.
- zones die koppelen maar nog steeds geen geluid maken.
- niet automatisch terugwisselen na ontkoppelen.

Ook hebben de webpagina's van die units tegenwoordig HTTPS, op zich raar aangezien je niet echt gevoelige info instelt en omdat het een lokale webpagina is krijg je allemaal "onveilige website" errors.
(Op de TCP control zit dan weer helemaal geen beveiliging, ook een beetje dubbel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

De SPK618 kan nu aangevraagd worden.

Er wordt gevraagd waar de receiver gekocht is. Een factuur hoeft niet aangeleverd te worden. Wel is er een controle op het serienummer. Als deze slaagt, dan is de boodschap aan het einde van het aanvraagproces:
Dank u voor uw registratie.
Uw product komt in aanmerking om de HDMI-adapter te ontvangen. Uw bestelling wordt nu verwerkt en u zou in de komende dagen een pakket moeten ontvangen. Zorg er a.u.b. voor dat u de laatste firmware op uw AVR heeft geïnstalleerd (kijk in uw handleiding hoe u dit moet doen in het geval u automatische updates niet aan heeft staan).

Uw Denon Service en Support Team
Een mail wordt verstuurd naar het gegeven e-mailadres met als onderwerp 'Denon HDMI-ADAPTER KIT', de hierboven genoemde informatie en alles wat ingevuld was. Ook bevat deze mail een Denon incidentnummer. Dit nummer bestaat uit twee getallen. Vermoedelijk is het eerste getal het nummer voor het soort incident en het tweede het aantal keer dat men zich geregistreerd heeft. Op dit moment is de teller over de 200.

Ik heb hem besteld, ook al heb ik nog geen apparaat wat hier gebruik van kan maken (dankzij de videokaart tekorten... :'(). In de toekomst zal deze ongetwijfeld gebruikt gaan worden. Sowieso hoort het bij de receiver, dus niet bestellen zou zonde zijn. :P

[ Voor 116% gewijzigd door The Zep Man op 15-05-2021 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 21:18
The Zep Man schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:53:
De SPK618 kan nu aangevraagd worden.

Er wordt gevraagd waar de receiver gekocht is. Een factuur hoeft niet aangeleverd te worden. Wel is er een controle op het serienummer. Als deze slaagt, dan is de boodschap aan het einde van het aanvraagproces:

[...]
Een mail wordt verstuurd naar het gegeven e-mailadres met als onderwerp 'Denon HDMI-ADAPTER KIT', de hierboven genoemde informatie en alles wat ingevuld was. Ook bevat deze mail een Denon incidentnummer. Dit nummer bestaat uit twee getallen. Vermoedelijk is het eerste getal het nummer voor het soort incident en het tweede het aantal keer dat men zich geregistreerd heeft. Op dit moment is de teller over de 200.

Ik heb hem besteld, ook al heb ik nog geen apparaat wat hier gebruik van kan maken (dankzij de videokaart tekorten... :'(). In de toekomst zal deze ongetwijfeld gebruikt gaan worden. Sowieso hoort het bij de receiver, dus niet bestellen zou zonde zijn. :P
Hier ook besteld, alleen nog geen bevestigingsmail ontvangen. Kreeg wel de melding dat product in aanmerking kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

TheMystery schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:00:
Hier ook besteld, alleen nog geen bevestigingsmail ontvangen. Kreeg wel de melding dat product in aanmerking kwam.
Controleer je spamfolder. Bij mij kwam hij direct binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
The Zep Man schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:33:
[...]
Controleer je spamfolder. Bij mij kwam hij direct binnen.
Daar had ik ook al gekeken e-mail was zeker goed ingevuld, trouwens nog niets binnen maar ik zie wel of het deze week binnen komt anders vul ik het wel opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
Accretion schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:14:
Hebben jullie ook niet dat HEOS gewoon helemaal stuk loopt of op momenten helemaal niets meer wil doen?

- Bij terugwisselen naar HDMI1, geen beeld, alleen als je dan eerst naar een andere input gaat.
- Simpelweg de melding "kan zones niet koppelen" totdat de versterker uit/aan gezet is.
- zones die koppelen maar niet naar de HEOS input gaan.
- zones die koppelen maar nog steeds geen geluid maken.
- niet automatisch terugwisselen na ontkoppelen.
Eigenlijk niet nee. Hier al een 4-tal jaar een Heos systeem waaronder een Denon receiver zonder de problemen waar jij van spreekt.
Vertel eens wat meer over je set-up. Welke toestellen heb je juist, hoe zijn ze genetwerkt?

Het laatste puntje (niet terugwisselen na ontkoppelen) lijkt mij normaal, de rest niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 13:29

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

mathias82 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:23:
[...]

Eigenlijk niet nee. Hier al een 4-tal jaar een Heos systeem waaronder een Denon receiver zonder de problemen waar jij van spreekt.
Vertel eens wat meer over je set-up. Welke toestellen heb je juist, hoe zijn ze genetwerkt?

Het laatste puntje (niet terugwisselen na ontkoppelen) lijkt mij normaal, de rest niet.
1x Denon AVR X3700H
1x Denon AVR X4700H
8x Marantz Slimline NR1711

Allemaal geüpdate naar de laatste versie, met laatste versie van HEOS app.

Bekabeld aangesloten op UniFi switch met UniFi AP's.
Bij een ander project op Peplink switch en Peplink AP's, maar dat veranderde niet heel veel (heb ik niet uitgebreid kunnen testen met HEOS, maar soepel was het niet).

Het lijkt vooral een probleem te zijn als je HDMI1 afspeelt via HEOS, Spotify via HEOS gaat vaak goed (maar die tweede usecase was voor mij minder relevant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Accretion schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:31:
[...]

1x Denon AVR X3700H
1x Denon AVR X4700H
8x Marantz Slimline NR1711

Allemaal geüpdate naar de laatste versie, met laatste versie van HEOS app.

Bekabeld aangesloten op UniFi switch met UniFi AP's.
Bij een ander project op Peplink switch en Peplink AP's, maar dat veranderde niet heel veel (heb ik niet uitgebreid kunnen testen met HEOS, maar soepel was het niet).

Het lijkt vooral een probleem te zijn als je HDMI1 afspeelt via HEOS, Spotify via HEOS gaat vaak goed (maar die tweede usecase was voor mij minder relevant).
10 receivers in 1 project???

Hoe heb je IGMP snooping ingesteld op de switches?
Hoe switch je terug naar HDMI1? Doe je dit met de remote of met de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:59

reaL_G

G

TheMystery schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Daar had ik ook al gekeken e-mail was zeker goed ingevuld, trouwens nog niets binnen maar ik zie wel of het deze week binnen komt anders vul ik het wel opnieuw in.
Net ook ff gedaan.
Email was inderdaad instant.

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman888
Grappig, als je de 1600 hebt kom je niet in aanmerking voor het kastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 20:45
Snowman888 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 07:54:
Grappig, als je de 1600 hebt kom je niet in aanmerking voor het kastje.
Denon AVR-X1600H is naar mijn weten ook geen HDMI 2.1 receiver. Het HDMI issue speelt met de HDMI 2.1 (8K) poort op de AVC/AVR-Xx700 modellen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowman888
Ah vandaar, excuses. Ik had namelijk ook alleen maar issues met mijn Xbox en de Denon toen ik mijn TV veranderde naar een Samsung Frame 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_t
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 15:04

m_t

Ik heb me vorige week een Denon x2600h aangeschaft en enkele sets B&W luidsprekers.
Ik heb mijn LG tv aangesloten via ARC.
Geluid van TV is OK
Geluid van apps op TV is Ok
Geluid van Netflix is in orde.
geluid via dLNA afspelen is in orde

.....nu komt het

Ik heb Bluetooth ingeschakeld, de WiFi aangezet ipv bekabeld internet.
Heos account is ook actief, apps op de GSM gezet.
De telefoons, iPads en dergelijke zijn allemaal gekoppeld aan de Denon, maar wat ik ook afspeel, er komt geen geluid uit de luidsprekers. ik zie op de Tv dat het liedje speelt maar er is geen geluid.
Ook internetradio geeft geen geluid, Tuner wel.
Ik heb de hele setup hulp doorlopen, alles is ingesteld maar ik krijg van alles wat op afstand komt geen geluid.

Wat doe,ik fout?

[ Voor 3% gewijzigd door m_t op 17-05-2021 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 16:51
m_t schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:58:
Ik heb me vorige week een Denon x2600h aangeschaft en enkele sets B&W luidsprekers.
Ik heb mijn LG tv aangesloten via ARC.
Geluid van TV is OK
Geluid van apps op TV is Ok
Geluid van Netflix is in orde.
geluid via dLNA afspelen is in orde

.....nu komt het

Ik heb Bluetooth ingeschakeld, de WiFi aangezet ipv bekabeld internet.
Heos account is ook actief, apps op de GSM gezet.
De telefoons, iPads en dergelijke zijn allemaal gekoppeld aan de Denon, maar wat ik ook afspeel, er komt geen geluid uit de luidsprekers. ik zie op de Tv dat het liedje speelt maar er is geen geluid.
Ook internetradio geeft geen geluid, Tuner wel.
Ik heb de hele setup hulp doorlopen, alles is ingesteld maar ik krijg van alles wat op afstand komt geen geluid.

Wat doe,ik fout?
Krijg je wel geluid uit de tv als je iets afspeelt via de Denon? Kijk eens even in de tv settings, bij mijn LG C9 moet deze echt op HDMI ARC output staan. Zodra ik "internal audio" aanzet vertelt de tv de Denon dat hij stil moet zijn en het geluid moet doorvoeren, wat natuurlijk niet de bedoeling is ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4lZD7qNl0wcfXwIJvsYN3maqNo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7Bkn6wzUGMO2Ole4VNc5IBH.jpg?f=fotoalbum_large

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_t
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 15:04

m_t

Deze staat op externe luidspreker (optisch/HDMI ARC)
Uitgang digitaal geluid automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 10:21
Het wordt tijd om mijn AVR-X3000 te vervangen, sinds aanschaf van de PS5 merk ik toch wel issues tussen de Denon en de PS5. Ik heb een LG OLED B6, dus zonder eARC.

Nu is alleen de vraag of ik ga kiezen voor het model van dit jaar met de problemen of dat ik wacht op het model van volgend jaar. Het heeft nog niet echt haast, dus wat is de beste keuze?. Dit jaar de X2700/X3700 aanschaffen of toch maar even wachten op de X2800/X3800 over een paar maandjes (vorig jaar werden de nieuwe modellen rond juni geïntroduceerd).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
M@cer schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:42:
Het wordt tijd om mijn AVR-X3000 te vervangen, sinds aanschaf van de PS5 merk ik toch wel issues tussen de Denon en de PS5. Ik heb een LG OLED B6, dus zonder eARC.

Nu is alleen de vraag of ik ga kiezen voor het model van dit jaar met de problemen of dat ik wacht op het model van volgend jaar. Het heeft nog niet echt haast, dus wat is de beste keuze?. Dit jaar de X2700/X3700 aanschaffen of toch maar even wachten op de X2800/X3800 over een paar maandjes (vorig jaar werden de nieuwe modellen rond juni geïntroduceerd).
Mijns inziens, wachten. Sowieso omdat de huidige generatie receivers veelal maar één HDMI 2.1 poort hebben. Kom je met alleen een PS5 nu mee weg maar als je op een gegeven moment ook de Xbox System X wilt heb je al te kort. Plus waarom zou je nu een receiver kopen die met work-around wordt geleverd/waar je de work-around los van aan moet vragen. Je wilt toch gewoon dat je HDMI 2.1 poorten goed werken. Dat is wel mijn wens als ik een paar duizend euro stuk sla op een receiver. HC HiFi heeft op HT Forum gemeld dat Marantz met de AV8805A komt, met HDMI 2.1 poorten. Dan zullen andere Denon en Marantz receivers wel volgen. Al houd ik ook Onkyo in de gaten nu zij DIRAC gaan gebruiken als Room EQ.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 19-05-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-09 21:44
FeaR schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:59:
[...]

Mijns inziens, wachten. Sowieso omdat de huidige generatie receivers veelal maar één HDMI 2.1 poort hebben. Kom je met alleen een PS5 nu mee weg maar als je op een gegeven moment ook de Xbox System X wilt heb je al te kort. Plus waarom zou je nu een receiver kopen die met work-around wordt geleverd/waar je de work-around los van aan moet vragen. Je wilt toch gewoon dat je HDMI 2.1 poorten goed werken. Dat is wel mijn wens als ik een paar duizend euro stuk sla op een receiver. HC HiFi heeft op HT Forum gemeld dat Marantz met de AV8805A komt, met HDMI 2.1 poorten. Dan zullen andere Denon en Marantz receivers wel volgen. Al houd ik ook Onkyo in de gaten nu zij DIRAC gaan gebruiken als Room EQ.
Dan is Onkyo ook weer snel van hun eigen roomcorrectie sofware afgestapt. Maar naar wat ik had gelezen in reviews was het ook niet heel geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

FeaR schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:59:
[...]

Mijns inziens, wachten. Sowieso omdat de huidige generatie receivers veelal maar één HDMI 2.1 poort hebben. Kom je met alleen een PS5 nu mee weg maar als je op een gegeven moment ook de Xbox System X wilt heb je al te kort.
De kans is klein dat je op al die consoles DTS geluid wil gebruiken, dus die kunnen sowieso ook via eARC aangesloten worden.
Plus waarom zou je nu een receiver kopen die met work-around wordt geleverd/waar je de work-around los van aan moet vragen. Je wilt toch gewoon dat je HDMI 2.1 poorten goed werken. Dat is wel mijn wens als ik een paar duizend euro stuk sla op een receiver.
Veel modellen zijn onder de 1000 EUR. Mijn AVR-X2700H heb ik gekocht voor 500 EUR. Via de enkele HDMI aansluiting met fix en met andere HDMI poorten via eARC heb ik voldoende aansluitingen voor 4k@120hz. Voor die 500 EUR is dit goed genoeg voor een 5.1.2 opstelling.

Bovendien was ik tijdens de pandemie bezig met het opzetten van een bescheiden thuisbioscoop, niet een jaar later. Dat was ook een belangrijke reden om te kopen wat er toen beschikbaar was. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 20-05-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The Zep Man schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:46:
[...]
De kans is klein dat je op al die consoles DTS geluid wil gebruiken, dus die kunnen sowieso ook via eARC aangesloten worden.
[...]
Veel modellen zijn onder de 1000 EUR. Mijn AVR-X2700H heb ik gekocht voor 500 EUR. Via de enkele HDMI aansluiting met fix en met andere HDMI poorten via eARC heb ik voldoende aansluitingen voor 4k@120hz. Voor die 500 EUR is dit goed genoeg voor een 5.1.2 opstelling.

Bovendien was ik tijdens de pandemie bezig met het opzetten van een bescheiden thuisbioscoop, niet een jaar later. Dat was ook een belangrijke reden om te kopen wat er toen beschikbaar was. ;)
Als je het niet erg vindt om de TV als hub te gebruiken kan dat maar ik wil graag de receiver waar deze voor is: de center van de home cinema voor de bronnen. eARC is voor mij alleen voor interne apps. Dat betekent dat de receiver meer dan één HDMI 2.1 poort moet hebben. Sterker, het is de huidige standaard dan wil je alle poorten op die versie. Al hadden de huidige receivers meer poorten, de fix die Denon en Marantz nu hebben gemaakt is niet meer dan een fix en geen goede oplossing. Extra kastje, meer kabels, meer stroom en geen volledige HDMI 2.1 doorgave aangezien de fix het signaal down scaled. Als je reeds een receiver hebt gekocht in deze reeks/met dit probleem dan is het fijn dat er een oplossing is maar om een dergelijk model nieuw te kopen waar modeljaar 2021 aangekondigd is. Dat gaat er bij mij niet in en daarom zou ik wachten als er geen haast is.

En ja, ik heb zelf ook gekeken of een HDMI 2.0 receiver toch geen goede tijdelijke oplossing zou zijn in mijn situatie. Echter moet ik minimaal de X3700 hebben in verband met het aantal pre outs, dan ga je al weer over de duizend euro.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 20-05-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

FeaR schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:54:
Als je het niet erg vindt om de TV als hub te gebruiken kan dat maar ik wil graag de receiver waar ik denk dat deze voor is: de center van de home cinema voor de bronnen.
Fixed. Ik zie mijn receiver enkel als decoder en versterker voor het geluid. De rest is fluf die ik niet gebruik. Van mij hoeft de receiver helemaal niets met het beeld te doen. Daar is de TV voor. eARC is geen probleem voor mij, zolang de receiver alle door mij gewenste geluidsformaten kan ontvangen en verwerken. De bediening is sowieso transparant dankzij de Harmony afstandsbediening die ik gebruik.

Als de TV het beeld niet meer aan kan dat ik wil zien, dan wordt die vervangen. Als de receiver het geluid niet meer kan verwerken dat ik wil horen, dan wordt die vervangen. Zo niet, dan blijft ieder apparaat doen wat het moet doen.

[ Voor 30% gewijzigd door The Zep Man op 20-05-2021 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
The Zep Man schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 23:29:
[...]
Fixed. Ik zie mijn receiver enkel als decoder en versterker voor het geluid. De rest is fluf die ik niet gebruik. Van mij hoeft de receiver helemaal niets met het beeld te doen. Daar is de TV voor. eARC is geen probleem voor mij, zolang de receiver alle door mij gewenste geluidsformaten kan ontvangen en verwerken. De bediening is sowieso transparant dankzij de Harmony afstandsbediening die ik gebruik.

Als de TV het beeld niet meer aan kan dat ik wil zien, dan wordt die vervangen. Als de receiver het geluid niet meer kan verwerken dat ik wil horen, dan wordt die vervangen. Zo niet, dan blijft ieder apparaat doen wat het moet doen.
Hou er wel rekening mee dat als je alle geluidsbronnen op de receiver aansluit, je afwijkende standaardinstellingen kunt configureer per bron. Sluit je alles op de tv aan en dan via (e)ARC terug naar de receiver, dan wordt alles als dezelfde bron gezien met dezelfde standaard instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

mac1987 schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 09:22:
Hou er wel rekening mee dat als je alle geluidsbronnen op de receiver aansluit, je afwijkende standaardinstellingen kunt configureer per bron. Sluit je alles op de tv aan en dan via (e)ARC terug naar de receiver, dan wordt alles als dezelfde bron gezien met dezelfde standaard instellingen.
Ik heb geen behoefte aan afwijkende instellingen per bron, dus dat is geen probleem. ;)

Sowieso heb ik eigenlijk niet veel bronnen, wat ook zal helpen. De belangrijkste bron is een Shield TV, waarvan ik hoop dat in de toekomst er een versie uitkomt met HDMI 2.1 ondersteuning. Mijn game PC is niet eens direct aangesloten op de TV of Denon, maar streamt alles. Als ik die ooit in de toekomst direct zou willen aansluiten (wanneer nieuwe videokaarten verkrijgbaar en betaalbaar zijn), dan zou dat waarschijnlijk via eARC zijn als streaming geen mogelijkheid is. Voor streaming op Windows (idealiter op een Nvidia videokaart, vanwege de betere kwaliteit encoder) in hogere resoluties is een HDMI dongle nodig, en die zijn nog niet (goedkoop) verkrijgbaar voor HDMI 2.1.

[ Voor 43% gewijzigd door The Zep Man op 21-05-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSander84
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 13:50
Goedenavond Tweakers,

Ik lees alweer even een tijdje mee op dit forum en ga het nu ook maar eens wagen om een vraag te stellen. Sinds begin dit jaar ben ik in het bezit van een X2700H (DAB) met vooralsnog alleen 2 frontspeakers hierop aangesloten. Fronts zijn 2x B&W 603 S2 Anniversary Editions om het verhaal compleet te maken.

Hebben meerdere mensen hier de ervaring dat de receiver (te) warm wordt? Zelfs zo warm dat deze in de thermische beveiliging schiet? Dit is bij mij nu een aantal keer gebeurd in de afgelopen paar maanden en ik vraag mij of of dit oké is. Beide keren gebeurde dit terwijl de muziek iets harder staat dan gemiddeld, lees 50-60% vermogen.

Extra info;
Het meubel biedt zo'n 18cm vrije ruimte boven de receiver en biedt in mijn optiek voldoende ventilatie. De speakers zijn aangesloten via de front aansluitingen op de bovenste 2 polen (hoog), en via zone 2/surround aansluitingen op de onderste 2 polen (laag) met zone 2 ingesteld op bi-amp. (voor zover je over bi-amp kan spreken uiteraard) Op de normale manier aansluiten op alleen de front aansluitingen werd de receiver ook te warm, vandaar nu deze manier van aansluiten maar mag helaas niet baten.

Zijn er hier mensen met dezelfde ervaringen of weten een mogelijke oorzaak?
Of gewoon aanbieden bij verkopende partij voor een RMA?

Tips en trucks zijn altijd welkom!

Bij voorbaat dank.

Gr, Sander

LG G1 65" | Denon X4700H | B&W 603 AE 5.1 | Arendal 1723 1S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
NLSander84 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:26:
Goedenavond Tweakers,

Ik lees alweer even een tijdje mee op dit forum en ga het nu ook maar eens wagen om een vraag te stellen. Sinds begin dit jaar ben ik in het bezit van een X2700H (DAB) met vooralsnog alleen 2 frontspeakers hierop aangesloten. Fronts zijn 2x B&W 603 S2 Anniversary Editions om het verhaal compleet te maken.

Hebben meerdere mensen hier de ervaring dat de receiver (te) warm wordt? Zelfs zo warm dat deze in de thermische beveiliging schiet? Dit is bij mij nu een aantal keer gebeurd in de afgelopen paar maanden en ik vraag mij of of dit oké is. Beide keren gebeurde dit terwijl de muziek iets harder staat dan gemiddeld, lees 50-60% vermogen.

Extra info;
Het meubel biedt zo'n 18cm vrije ruimte boven de receiver en biedt in mijn optiek voldoende ventilatie. De speakers zijn aangesloten via de front aansluitingen op de bovenste 2 polen (hoog), en via zone 2/surround aansluitingen op de onderste 2 polen (laag) met zone 2 ingesteld op bi-amp. (voor zover je over bi-amp kan spreken uiteraard) Op de normale manier aansluiten op alleen de front aansluitingen werd de receiver ook te warm, vandaar nu deze manier van aansluiten maar mag helaas niet baten.

Bij voorbaat dank.

Gr, Sander
Is de bovenkant heet van je AV? Kun je deze met je hand nog aanraken? Thermometer?
Achter gesloten deuren?

Ik heb dus een temperatuurregeling in mijn kast gemaakt met ventilatoren in de achterkant. Deze gaan aan als de temperatuur te hoog wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSander84
Hulliee schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:14:
[...]

Is de bovenkant heet van je AV? Kun je deze met je hand nog aanraken? Thermometer?
Achter gesloten deuren?

Ik heb dus een temperatuurregeling in mijn kast gemaakt met ventilatoren in de achterkant. Deze gaan aan als de temperatuur te hoog wordt.
Ja de bovenkant wordt dan heet en kan nog net met de hand aangeraakt worden. Had helaas geen thermometer voorhanden. De receiver staat niet achter gesloten deuren maar op een plankje van het meubel met redelijk wat vrije ruimte erboven.

Heb jij ook een X2700H waarvoor je de temperatuurregeling gemaakt hebt?
En mag ik vragen hoe je dit alles gemaakt hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Goedenavond Tweakers,

Dit is niet OK. Ik heb zelf bijna dezelfde receiver (zonder DAB) met een 5.1.2 opstelling met best wel zware speakers voor de voor en achterkant. Bij mij wordt het apparaat lauwwarm op soortgelijk volume.
Ik zou hem RMA'en.

Potentieel haal je je veel ellende op de hals als hij te warm wordt. Zo kan het HDMI bord het ook begeven, want ook die wordt (te) warm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Goedenavond Tweakers,

Extra info;

Bij voorbaat dank.

Gr, Sander
Als je gaat bi-ampen heb je lagere impedantie en niet Japanse Denon versterkers gaan echt niet lekker op 4 Ohm of lager. Ik heb dit meerdere keren gezien, echter is niet iedereen hier het met mijn bevindingen eens.
|sWORDs| in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Ga eens terug naar normaal aansluiten en draai eens een uur op 80-90% (mogelijk zelf buiten de kamer). Ik verwacht dat ie dan niet in de beveiliging vliegt en koeler aanvoelt. Vervangen voor een andere 2700 gaat dan ook niet helpen, dan moet je echt naar een 6700H, al zou ik zelf gewoon bi-amp niet gebruiken, sowieso niet heel nuttig.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 26-05-2021 12:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
NLSander84 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:54:
[...]

Heb jij ook een X2700H waarvoor je de temperatuurregeling gemaakt hebt?
En mag ik vragen hoe je dit alles gemaakt hebt?
Ik heb een 3600h maar de temperatuurregeling heeft niets met het type Denon te maken.

Ik heb 2 grote pc-fans in serie gezet en dan met:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.22c14c4dXHm1E3
om te regelen

Oude voeding erbij. Solderen, testen, afregelen en klaar ;)
The Zep Man schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:42:
[...]
Dit is niet OK. Ik heb zelf bijna dezelfde receiver (zonder DAB) met een 5.1.2 opstelling met best wel zware speakers voor de voor en achterkant. Bij mij wordt het apparaat lauwwarm op soortgelijk volume.

Ik zou hem RMA'en.

Potentieel haal je je veel ellende op de hals als hij te warm wordt. Zo kan het HDMI bord het ook begeven, want ook die wordt (te) warm.
Waarom RMA'en? AV-receivers worden warm, zeker als ze niet helemaal vrij staan. Belangrijk is om ze dan te koelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Hulliee op 26-05-2021 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Hulliee schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:34:
Waarom RMA'en? AV-receivers worden warm, zeker als ze niet helemaal vrij staan. Belangrijk is om ze dan te koelen.
Er is een verschil tussen warm en te heet worden. Die van mij staat in een soortgelijke situatie in een kast met een open voorkant, en lijkt (van wat @NLSander84 omschrijft) een stuk minder warm te worden.

Maar goed, het advies van @|sWORDs| kan natuurlijk ook eerst opgevolgd worden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

|sWORDs| schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:16:
Als je gaat bi-ampen heb je lagere impedantie en niet Japanse Denon versterkers gaan echt niet lekker op 4 Ohm of lager.
Bedoel je niet bi-wiring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:42:
[...]
Er is een verschil tussen warm en te heet worden. Die van mij staat in een soortgelijke situatie in een kast met een open voorkant, en lijkt (van wat @NLSander84 omschrijft) een stuk minder warm te worden.

Maar goed, het advies van @|sWORDs| kan natuurlijk ook eerst opgevolgd worden. ;)
Maar hij kan de bovenkant nog met de hand aanraken en dat in de ruimte waarin de hete lucht niet weg kan (18cm boven ruimte vind ik krap), dus dan is ie warm en of dat te warm is??

Bi-ampen Bi-wiring is een andere discussie en de vraag waarom je dat zou doen met een 2700H.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bi-wiring doet niets met de impedantie voor de versterker, en het nut daarvan is nog lastiger dan bi-amping.
Maar op de meeste speakers/versterkers doet bi-amping eigenlijk ook niets, de helft verdwijnt alsnog in het luchtledige, tenzij de voorversterking al filtering toepast naar de eindversterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

|sWORDs| schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:50:
[...]

Bi-wiring doet niets met de impedantie voor de versterker, en het nut daarvan is nog lastiger dan bi-amping.
Ik doelde op deze definities.
Met bi-wiring kunt u twee paar luidsprekerkabels gebruiken. U bekabeld vanuit één eindversterker dus dubbel naar een luidspreker. Dat kan met bijvoorbeeld een versterker die een A en B-groep heeft.
Het lijkt erop dat dit is wat @NLSander84 doet. Gezien bi-amping gedefinieerd is als:
Bi-amping wil zeggen dat u een aparte versterker voor het midden / hoog en het laag gebruikt.
Daar lijkt geen sprake van te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 26-05-2021 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
The Zep Man schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Het lijkt erop dat dit is wat @NLSander84 doet.
Nee. Zone 2 op het hoog en Main op het laag is Passieve Bi-Amping. Je wijst eindtrappen toe en vandaar dat het wel de "amp" versie is/mag heten. Het nut daarvan is inderdaad (zeer) discutabel. Echte Bi-Amp met losse versterkers en filter is een ander verhaal maar ook heel andere opzet. Enfin, hoe dan ook zou een receiver nooit zo heet moeten worden als dat ik me voor stel bij de gedane beschrijving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[...]
Ik doelde op deze definities.

[...]
Het lijkt erop dat dit is wat @NLSander84 doet.
Die definitie van bi-amp is precies waar ik moeite mee heb, dat is eigenlijk geen bi-amping, je hebt hooguit een betere dempingsfactor (maar lagere impedantie). Bij echte bi-amping gaan alleen de frequenties voor de speaker(groep) over de versterker. Hier gaat alles naar elk kanaal en komt er alsnog een scheidingsfilter bij de speaker(groep).
[...]
Daar lijkt geen sprake van te zijn.
Nou, het stuk wat je bold maakt wel (als kanaal wat je als een versterker kunt beschouwen), maar het hoog/midden/laag gedeelte juist niet.
FeaR schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:57:
[...]
Enfin, hoe dan ook zou een receiver nooit zo heet moeten worden als dat ik me voor stel bij de gedane beschrijving.
We hebben deze discussie eerder al gehad, en misschien is het "let us agree to disagree", maar ik heb het heel vaak gezien. Zowel zelf, bij klanten als op het internet, vrijwel elke keer als het over in de beveiliging schieten van Denon versterkers gaat zijn het Vietnamese of Chinese modellen en speakers op 4Ohm (of 6/8 Ohm in bi-amp wat ook 4 Ohm of lager geeft). Nou zijn er vast speakers op 4 Ohm die net wel gaan omdat ze niet echt dippen, of 6/8Ohm die ook laag dippen, maar generiek genomen is dit wat ik zie.
En in de gevallen waar een stap omhoog gegaan werd naar Japans (3805->4306, X4000->4520, etc.) was het probleem weg. Ook niet meer bi-ampen was een werkende oplossing.

[ Voor 53% gewijzigd door |sWORDs| op 26-05-2021 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
|sWORDs| schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:58:
[...]
We hebben deze discussie eerder al gehad, en misschien is het "let us agree to disagree", maar ik heb het heel vaak gezien. Zowel zelf, bij klanten als op het internet, vrijwel elke keer als het over in de beveiliging schieten van Denon versterkers gaat zijn het Vietnamese of Chinese modellen en speakers op 4Ohm (of 6/8 Ohm in bi-amp wat ook 4 Ohm of lager geeft). Nou zijn er vast speakers op 4 Ohm die net wel gaan omdat ze niet echt dippen, of 6/8Ohm die ook laag dippen, maar generiek genomen is dit wat ik zie.
Dat was niet de essentie van mijn post, dat ging over wat wel of geen Bi-Amp mag genoemd worden. Maar om hier verder op te gaan, makkelijk te testen dan toch? Bruggen terug tussen de speakerterminals, aan beide kanten een setje kabels er uit en alles op Main aansluiten. Oftewel, geen Passieve Bi-Amp keer gebruiken. Over dat het geen toegevoegde waarde heeft waren we al uit. Als het in normale opzet een stuk koeler blijft dan weet men waar het issue ligt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

FeaR schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Dat was niet de essentie van mijn post, dat ging over wat wel of geen Bi-Amp mag genoemd worden. Maar om hier verder op te gaan, makkelijk te testen dan toch? Bruggen terug tussen de speakerterminals, aan beide kanten een setje kabels er uit en alles op Main aansluiten. Oftewel, geen Passieve Bi-Amp keer gebruiken. Over dat het geen toegevoegde waarde heeft waren we al uit. Als het in normale opzet een stuk koeler blijft dan weet men waar het issue ligt.
Eens, dat is ook waarom ik aanbevool eerst eens zonder bi-amp te testen op hoog volume. Als dat helpt dan gaat RMA niets brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
|sWORDs| schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:13:
[...]
Eens, dat is ook waarom ik aanbevool eerst eens zonder bi-amp te testen op hoog volume. Als dat helpt dan gaat RMA niets brengen.
Dat stuk had ik niet meegekregen, ik dook vrijwel direct op het Bi-Wire versus Bi-Amp stuk O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
Goedenavond Tweakers,

Extra info;

Bij voorbaat dank.

Gr, Sander
Ik heb een 4700h en deze staat in een kast, klap deurtje voor staat een halve cm open en achter zitten bovenin 5 gaten. ik heb er een aqara temp sensor op mijn versterker staan en deze wordt max 36 graden op deze manier.
geluid zet ik max tot -30, als ik films kijk en naar -25 / -20 ga waardoor ook de eco mode uitgaat zet ik het kast deutje altijd open dan wordt het max 34 graden.
Verder nog geen problemen met uitval gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSander84
Zo wat een reacties!

Mijn dank is groot voor jullie enthousiaste reacties en na alles gelezen te hebben haal ik er een aantal zaken uit;

- Laten we het in mijn geval passieve bi-amping noemen; veroorzaakt dus een dip in de impedantie wat de hitte vermoedelijk laat oplopen.
- De X2700H geen Japans model is 8)7
- Ik ga hem weer aansluiten als zijnde 'normaal'. Ik heb de Canare 4S11 speakerkabels met 4 aders. Raden jullie dan aan om het wel aan te sluiten op alle 4 de terminals of alleen op de onderste met de bruggen geplaatst?
- Vrouw en kids de deur uit om een luistersessie te houden van een uur!

Nog meer tips zijn altijd welkom :)

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggie1
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06-2022
Zonder een discussie af te breken heb ik ook een 'dingetje' met mijn Denon (AVR-X4400H)

Als ik Spotify vanaf mijn iPhone rechtstreeks naar mijn Denon stream en de Denon op 'pure' zet (direct) is de muziekale ervaring echt van een hoog niveau. Prachtig stereo en de speakers (KEF iQ90) worden ten volle benut! Wat een genot om naar te luisteren. Mijn Subwoofer kan ik compleet uitlaten.

Ga ik dan via mijn Nvidia Shield streamen die met een HDMI aan de Denon hangt is van dat alles helemaal niks meer over. Het geluid is echt belabberd. Geen diepte, het klinkt afgevlakt en het geluid lijkt niet van de speaker los te komen. Er zijn amper lage tonen aanwezig en moet het volume op mijn sub daardoor aardig open zetten. :X

Ik gebruik natuurlijk dezelfde settings op de Denon. Dus in 'pure' mode (direct).
Waar zou het hem in kunnen zitten?
Het enige wat ik me zo kan bedenken is de verbinding tussen Shield en Denon, want ik gebruik dezelfde speakers, receiver en settings. Alleen de bron is anders.

Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Ik mis informatie. Wat is de bron van gestreamde muziek op de Shield TV? Is dat ook Spotify?

Bij twijfel pak je een FLAC bestand en speel je die af via Kodi. Daarmee sluit je uit dat een streamingdienst andere data stuurt naar je verschillende apparaten.

[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 26-05-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggie1
The Zep Man schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:03:
[...]
Ik mis informatie. Wat is de bron van gestreamde muziek op de Shield TV? Is dat ook Spotify?

Bij twijfel pak je een FLAC bestand en speel je die af via Kodi. Daarmee sluit je uit dat een streamingdienst andere data stuurt naar je verschillende apparaten.
Sorry, je hebt gelijk. Bron van de gestreamde muziek op de Shield TV is natuurlijk ook Spotify.
En er is absoluut geen twijfel. De kwaliteit is gewoon belabberd als ik het via de Shield TV stream, en uitmuntend als ik het rechtstreeks op mijn X4400H stream.

Zelfde stream, alleen zit er dus de Shield TV tussen. :?

EDIT: Zal eens wat FLAC bestanden downloaden en idd via KODI afspelen. Goede tip! Thanks 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Aggie1 op 26-05-2021 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mac1987
|sWORDs| schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:58:
[...]
Die definitie van bi-amp is precies waar ik moeite mee heb, dat is eigenlijk geen bi-amping, je hebt hooguit een betere dempingsfactor (maar lagere impedantie).
Heb je een bron voor die lagere impedantie? Alles wat ik erover heb gelezen suggereert namelijk dat het vermogen hetzelfde blijft. De receiver houdt het voltage gelijk, dus dan zal ook de impedantie gelijk blijven. Dit wordt ook expliciet genoemd op meerdere plekken. Dit is ook de reden dat er wordt gezegd dat het geen effect heeft: er verandert eigenlijk niks, behalve dat de versterkers 'om en om' spelen (de ene voor de woofer en de andere voor de tweeter) in plaats van één versterker voor beiden.
Het is ook de speaker die vermogen vraagt en de eigenschappen daarvan blijven gelijk. De woofer zal bijvoorbeeld nominaal 4 Ohm blijven en de tweeter 8 Ohm. Wordt er een lage toon afgespeeld, dan ziet de ene versterker 4 Ohm. Wordt er een hoge toon afgespeeld, dan ziet de andere versterker 8 Ohm. Sluit je op de normale manier aan, dan ziet de ene aangesloten versterker de ene keer 4 Ohm en de andere keer 8 Ohm.
Theoretisch zou de versterker een héél klein beetje koeler kunnen blijven bij bi-amping, omdat ze tussendoor even kunnen afkoelen als de andere versterker speelt. In de praktijk zal dit met normale muziek echter verwaarloosbaar zijn (de heatsink wordt waarschijnlijk gedeeld en het wisselen tussen hoge en lage tonen gaat te snel om echt af te koelen).

[ Voor 44% gewijzigd door mac1987 op 26-05-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

mac1987 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 22:22:
[...]

Heb je een bron voor die lagere impedantie? Alles wat ik erover heb gelezen suggereert namelijk dat het vermogen hetzelfde blijft. De receiver houdt het voltage gelijk, dus dan zal ook de impedantie gelijk blijven. Dit wordt ook expliciet genoemd op meerdere plekken. Dit is ook de reden dat er wordt gezegd dat het geen effect heeft: er verandert eigenlijk niks, behalve dat de versterkers 'om en om' spelen (de ene voor de woofer en de andere voor de tweeter) in plaats van één versterker voor beiden.
Het is ook de speaker die vermogen vraagt en de eigenschappen daarvan blijven gelijk. De woofer zal bijvoorbeeld nominaal 4 Ohm blijven en de tweeter 8 Ohm. Wordt er een lage toon afgespeeld, dan ziet de ene versterker 4 Ohm. Wordt er een hoge toon afgespeeld, dan ziet de andere versterker 8 Ohm. Sluit je op de normale manier aan, dan ziet de ene aangesloten versterker de ene keer 4 Ohm en de andere keer 8 Ohm.
Theoretisch zou de versterker een héél klein beetje koeler kunnen blijven bij bi-amping, omdat ze tussendoor even kunnen afkoelen als de andere versterker speelt. In de praktijk zal dit met normale muziek echter verwaarloosbaar zijn (de heatsink wordt waarschijnlijk gedeeld en het wisselen tussen hoge en lage tonen gaat te snel om echt af te koelen).
Elke driver heeft een andere frequentie voor resonantie, hierbij beweegt een driver vrijer en dipt de impedantie. Bij meerdere drivers is het effect van een individuele dip op het totaal (1/n) van het kanaal minder groot en dus de tijdelijke maximale vraag aan de eindtrap lager. Nominaal kan dit weinig uitmaken, maar het gaat hier juist om de dips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
|sWORDs| schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 01:18:
[...]

Elke driver heeft een andere frequentie voor resonantie, hierbij beweegt een driver vrijer en dipt de impedantie. Bij meerdere drivers is het effect van een individuele dip op het totaal (1/n) van het kanaal minder groot en dus de tijdelijke maximale vraag aan de eindtrap lager. Nominaal kan dit weinig uitmaken, maar het gaat hier juist om de dips.
En hoe ziet een versterker meerdere drivers tegelijk als er op enig moment altijd maar één frequentie tegelijk is (buiten de beperkte bandbreedte van de crossover frequentie, die bovendien voor zowel single als bi-amping geldt)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:54
@NLSander84 Gewoon de bruggen weer monteren en de luidsprekerkabels boven of onder aansluiten.
Ik vermoed dat er met jouw reciever toch echt wat mis is. Mijn X6500h staat in een AV-kastje met slechts 4 cm ruimte boven de versterker en wordt bij stevig gebruik best warm, maar is nog nooit in protectie geschoten. De voorkant van de kast is trouwens dicht (glazen deurtje), maar de achterkant van de kast heb ik volledig weggehaald. De achterkant staat (behalve het bovenblad) ongeveer 5 cm van de muur.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLSander84
Vulcan750 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:47:
@NLSander84 Gewoon de bruggen weer monteren en de luidsprekerkabels boven of onder aansluiten.
Ik vermoed dat er met jouw reciever toch echt wat mis is. Mijn X6500h staat in een AV-kastje met slechts 4 cm ruimte boven de versterker en wordt bij stevig gebruik best warm, maar is nog nooit in protectie geschoten. De voorkant van de kast is trouwens dicht (glazen deurtje), maar de achterkant van de kast heb ik volledig weggehaald. De achterkant staat (behalve het bovenblad) ongeveer 5 cm van de muur.
Bedankt voor de input. Vanavond ga ik het opnieuw aansluiten en morgen ga ik weer testen.

Het feit dat de receiver warm wordt staan ze om bekend maar zo warm vind ik wel bizar.
Los van het feit of het wel/niet uit maakt als je passief gaat bi-ampen moet het in mijn ogen wel functioneren als deze mogelijkheid je geboden wordt?!

Zodra ik meer feiten heb zal ik deze hier weer delen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

mac1987 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 03:26:
[...]

En hoe ziet een versterker meerdere drivers tegelijk als er op enig moment altijd maar één frequentie tegelijk is (buiten de beperkte bandbreedte van de crossover frequentie, die bovendien voor zowel single als bi-amping geldt)?
Niet, en met alleen bas en hoog volume kan hij ook best in de beveiliging schieten, zeker met de relatief lage gevoeligheid. Maar de kans is een stuk kleiner omdat er meestal ook wel andere tonen zullen zijn.
Het zijn niet de meest gemakkelijke speakers om aan te sturen, in elk geval zijn voorganger niet:
https://www.audioholics.c...eviews/b-w-603/conclusion
Afbeeldingslocatie: https://www.audioholics.com/tower-speaker-reviews/b-w-603/conclusion/603Impedance.jpg/image_preview2

The above graphs show the electrical behavior of the B&W 603. Bowers & Wilkins specifies the impedance load of the 603s to be 8 ohms nominal with a 3-ohm minima. However, in our testing, that is a pretty optimistic characterization of the overall impedance. The upper bass region and a big chunk of midrange frequencies hover around 5 ohms with a 4-ohm minima at just above 100 Hz. We can see from the low-frequency saddle that port tuning is just below 30 Hz, and that is a relatively deep tuning frequency for a speaker of this size. The good news is that the impedance curve is pretty stable and does not have wild swings. The bad news is that there are some rather steep phase angles in low impedance points in the bass frequency range. That will make this speaker a tough load for cheap receiver amplifiers. These speakers should be used with amplifiers that are rated to handle 4-ohm loads, especially if the user intends to push these speakers to loud levels.

The 603’s sensitivity measured at 86.8 dB for 1 meter at 2.83v. That isn’t that far from B&W’s spec of 88.5 dB, and the difference could be due to a number of factors. 86.8 dB is somewhat low for a tower speaker, but it isn’t surprising given the deep tuning frequency. These speakers have some real bass extension, but they pay for it in sensitivity.
Van de nieuwe kan ik alleen vinden dat ze dippen tot 2.85 Ohm en dat de gevoeligheid beter zou moeten zijn.
NLSander84 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Bedankt voor de input. Vanavond ga ik het opnieuw aansluiten en morgen ga ik weer testen.

Het feit dat de receiver warm wordt staan ze om bekend maar zo warm vind ik wel bizar.
Los van het feit of het wel/niet uit maakt als je passief gaat bi-ampen moet het in mijn ogen wel functioneren als deze mogelijkheid je geboden wordt?!

Zodra ik meer feiten heb zal ik deze hier weer delen!
Op een gemakkelijkere speaker werkt het ook wel.
Wat bij sommige versterkers KAN helpen (geen idee bij Denon, maar Yamaha bijvoorbeeld wel), is bij bi-amping low op het front kanaal aan te sluiten. Front kan soms meer hebben dan de surround kanalen.

[ Voor 80% gewijzigd door |sWORDs| op 27-05-2021 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
|sWORDs| schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:05:
[...]

Niet, en met alleen bas en hoog volume kan hij ook best in de beveiliging schieten, zeker met de relatief lage gevoeligheid. Maar de kans is een stuk kleiner omdat er meestal ook wel andere tonen zullen zijn.
Het zijn niet de meest gemakkelijke speakers om aan te sturen, in elk geval zijn voorganger niet:

[...]

Van de nieuwe kan ik alleen vinden dat ze dippen tot 2.85 Ohm en dat de gevoeligheid beter zou moeten zijn.

[...]

Wat bij sommige versterkers KAN helpen (geen idee bij Denon, maar Yamaha bijvoorbeeld wel), is bij bi-amping low op het front kanaal aan te sluiten. Front kan soms meer hebben dan de surround kanalen.
Lastige speakers inderdaad, waardoor de versterker inderdaad meer warmte zal genereren. Nominale impedantie zegt vaak heel weinig.
Ik denk echter nog steeds dat bi-amping geen verschil zal maken, ook niet in hitte. Muziek bevat op enig moment volgens mij altijd maar 1 frequentie en een volume. Er kunnen best een basgitaar en piano tegelijk spelen, maar dat zal altijd worden gecombineerd tot 1 frequentie. Je trommelvlies of de microfoon zullen ook maar met 1 frequentie trillen. Doordat de frequenties door elkaar heen lopen in de tijd en telkens tot een andere eindfrequentie bij de microfoon of je trommelvlies leiden, klinkt het alsof je twee instrumenten tegelijk hoort. Wat je echter hoort is het resultaat van die twee frequenties.

Lang verhaal kort: volgens mij ziet de versterker altijd op enig moment maar 1 frequentie en volume en dus maakt bi-amping of niet ook niet uit qua impedantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSander84
|sWORDs| schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:05:
[...]

[...]

[...]

Hier kan ik wat mee, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 10:14

F55

Denon Customer Support
https://www.denon-hifi.nl

Geachte,

Uw HDMI-adapter bestelling wordt binnen 10 dagen verzonden.

Zodra de zending wordt verzonden, nemen wij contact met u op met de verzendgegevens. Zorg ervoor dat de nieuwste firmware op uw AVR is geïnstalleerd (raadpleeg uw handleiding hoe u dit kunt doen, als u automatische updates niet heeft ingeschakeld).

Nou ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
Aggie1 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:13:
[...]

Sorry, je hebt gelijk. Bron van de gestreamde muziek op de Shield TV is natuurlijk ook Spotify.
En er is absoluut geen twijfel. De kwaliteit is gewoon belabberd als ik het via de Shield TV stream, en uitmuntend als ik het rechtstreeks op mijn X4400H stream.

Zelfde stream, alleen zit er dus de Shield TV tussen. :?

EDIT: Zal eens wat FLAC bestanden downloaden en idd via KODI afspelen. Goede tip! Thanks 8)
Hoe staan je audio settings in de Shield? Toevallig geen Stereo upmix aanstaan of iets dergelijks?

Om even in te pikken op het hitte verhaal: die hitte komt niet alleen van de eindversterkers. Ik heb een AVR-X4300H en die wordt ook goed warm als hij een tijdje speelt. Het enige verschil is dat ik de eindversterkers niet gebruik. Ik heb Beolab 6000 speakers en die hebben hun eigen versterker ingebouwd (aangesloten via RCA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
F55 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 13:52:
Denon Customer Support
https://www.denon-hifi.nl

Geachte,

Uw HDMI-adapter bestelling wordt binnen 10 dagen verzonden.

Zodra de zending wordt verzonden, nemen wij contact met u op met de verzendgegevens. Zorg ervoor dat de nieuwste firmware op uw AVR is geïnstalleerd (raadpleeg uw handleiding hoe u dit kunt doen, als u automatische updates niet heeft ingeschakeld).

Nou ik ben benieuwd.
Heb deze nu ook gehad, mijn aanmeldingsmail heb ik namelijk nooit ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggie1
mathias82 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:05:
[...]

Hoe staan je audio settings in de Shield? Toevallig geen Stereo upmix aanstaan of iets dergelijks?
Ik ben al vluchtig even door de settings gegaan van de shield, maar kom zo snel niks vinden.
Zal zo eens kijken 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
TheMystery schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:12:
[...]

Heb deze nu ook gehad, mijn aanmeldingsmail heb ik namelijk nooit ontvangen.
Ik heb geen enkele mail gehad, ook niet in de spamfolder. Bij een nieuwe aanvraag wordt aangegeven dat er per serienummer maar één aanvraag gedaan kan worden, dus ik ga er voor nu maar even van uit dat het goedkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
@NLSander84
Ik weet van mijn Denon X2400 dat je de Impedance Ohm waarde van de speakers kunt instellen op 4-6-8ohm. Waarschijnlijk kan dit op de X2700 ook en maakt dit mogelijk nog een verschil? Hier staat de receiver in een meubel met krap 2cm aan de bovenzijde. Ik heb twee temperatuurgestuurde outtake fans achterin gemonteerd (AC Infinity).

[ Voor 18% gewijzigd door Millert op 27-05-2021 18:38 ]

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLSander84
@Millert Dat staat inderdaad ingesteld op de waarde van de speakers; 8 ohm.

Vanavond heb ik de speakerdraden op de receiver omgedraaid, dus de terminals van het laag op de front L/R uitgang en terminals van het hoog op de surround L/R. En dit lijkt na een uur stevig testen te werken! Wordt nog wel redelijk warm maar een stuk minder als voorheen en zonder in de begrenzer te springen.

Dus @|sWORDs| bedankt voor de tot nu toe gouden tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Sinds kort heb ik een Denon AVR-X1600H. Werkt redelijk goed, maar ik zit volgens mij wel met een bugje.

Situatie is als volgt: TV staat aan maar speelt niks af, bijvoorbeeld de Netflix screensaver via de smart TV. Ondertussen draai ik via Spotify Connect wat muziek over de receiver. Als ik dan de TV uit zet of hij gaat zelf op standby, dan komt er geen geluid meer uit de speakers. Dan kan ik de bronnen wijzigen of wat dan ook, het blijft stil tot ik de TV weer aan zet. Als ik de receiver herstart werkt het ook weer.

Ook als ik de TV op de HDMI van de receiver heb staan en ik dus de album art zie en ik zet de TV uit gebeurt dat. De receiver staat niet uit, want het scherm is nog aan en er staat gewoon "Spotify" op het scherm. Op mijn telefoon zegt Spotify nog speelt en de Heos app geeft dit ook aan.

Als ik Easylink (ik dacht dat dat de HDMI-CEC implementatie van Philips is) uit zet op de TV dan heb ik helemaal geen geluid meer vanaf mijn TV. Het maakt niet uit of ik op de receiver HDMI control uitschakel.

Iemand enig idee? Of moet ik hier gewoon mee leven?

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

NLSander84 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:40:
@Millert Dat staat inderdaad ingesteld op de waarde van de speakers; 8 ohm.

Vanavond heb ik de speakerdraden op de receiver omgedraaid, dus de terminals van het laag op de front L/R uitgang en terminals van het hoog op de surround L/R. En dit lijkt na een uur stevig testen te werken! Wordt nog wel redelijk warm maar een stuk minder als voorheen en zonder in de begrenzer te springen.

Dus @|sWORDs| bedankt voor de tot nu toe gouden tip!
Dit is meer een pleister, een beter drukverband is denk ik waar ik mee begonnen was (geen bi-amp). Probeer het eens en kijk of je een verschil denkt waar te kunnen nemen, eventueel blind door iemand anders het te laten doen terwijl je de kamer uit bent. De gouden tip is waarschijnlijk voor een japans model gaan (7200WA op marktplaats of zo) en geen bi-amp gebruiken.

Een mogelijk tweede pleister is de receiver op 6 of 4 Ohm instellen. Dit zou de beveiliging iets moeten vertragen en mogelijk het vermogen wat verlagen. Dit is minder gek dan het klinkt, een speaker met de eigenschappen van de vorige 603 zou door een andere fabrikant waarschijnlijk als een 6 of 4 Ohm speaker gekwalificeerd worden.

Heb trouwens ook eindelijk het stukje van Denon over 4 Ohm terug gevonden wat ik al tijden niet meer kon vinden:
https://support-nl.denon....an-4-ohm-bij-luidsprekers

Impedantie van 4 ohm bij luidsprekers
Zoals u in de technische gegevens hebt kunnen lezen, raden wij aan om luidsprekers aan te sluiten met een impedantie van 6 tot 16 ohm. Elk type luidspreker met deze nominale impedantie kan probleemloos worden aangestuurd.

De nominale impedantie is de aangeduide weerstandswaarde in ruststand. Tijdens bedrijf en bij een toenemend geluidsvolume kan deze waarde echter variëren, bij sommige luidsprekermodellen zelfs in sterke mate. Bovendien is de impedantie frequentieafhankelijk. De impedantie kan dan waarden aannemen die flink lager liggen, tot meer dan 1 ohm beneden de nominale impedantie. Vanwege het grote aantal aangeboden luidsprekermodellen en de uiteenlopende kenmerken hiervan, kunnen wij daarom geen algemeen geldende aanbevelingen geven. Omdat een lage impedantie betekent dat meer vermogen moet worden afgegeven en daardoor de versterker dus warmer zal worden, kan dan zeker ook een zodanig kritieke bedrijfsconditie worden bereikt waarbij een defect aan de versterker ook leidt tot een defect aan de luidspreker. Let er daarom op dat de minimale impedantie (in het gezamenlijke frequentiespectrum) niet mag dalen beneden een waarde van 3,2 ohm. Bekijk hierover de documentatie bij uw luidsprekers of vraag dit na bij uw dealer of de fabrikant. Dan is er vervolgens niets tegen om een 4 ohm luidsprekerpaar aan te sluiten.

Wanneer u gebruik maakt van de mogelijkheid voor aansluiting en aansturing van een luidsprekerpaar A+B, gebruik dan luidsprekers met een impedantie van 8 ohm. Bij gebruik van de A+B functie worden de luidsprekers parallel aangestuurd en bedraagt de resulterende impedantie vervolgens weer 4 ohm. Onze apparatuur beschikt niet over een omschakelfunctie voor impedantie.
De eerder gevonden dips van jouw nieuwe 603 zitten met 2,85 dus onder het minimum van 3,2 Ohm van Denon.

[ Voor 60% gewijzigd door |sWORDs| op 28-05-2021 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

maussie95 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:18:
Sinds kort heb ik een Denon AVR-X1600H. Werkt redelijk goed, maar ik zit volgens mij wel met een bugje.

Situatie is als volgt: TV staat aan maar speelt niks af, bijvoorbeeld de Netflix screensaver via de smart TV. Ondertussen draai ik via Spotify Connect wat muziek over de receiver. Als ik dan de TV uit zet of hij gaat zelf op standby, dan komt er geen geluid meer uit de speakers. Dan kan ik de bronnen wijzigen of wat dan ook, het blijft stil tot ik de TV weer aan zet. Als ik de receiver herstart werkt het ook weer.

Ook als ik de TV op de HDMI van de receiver heb staan en ik dus de album art zie en ik zet de TV uit gebeurt dat. De receiver staat niet uit, want het scherm is nog aan en er staat gewoon "Spotify" op het scherm. Op mijn telefoon zegt Spotify nog speelt en de Heos app geeft dit ook aan.

Als ik Easylink (ik dacht dat dat de HDMI-CEC implementatie van Philips is) uit zet op de TV dan heb ik helemaal geen geluid meer vanaf mijn TV. Het maakt niet uit of ik op de receiver HDMI control uitschakel.

Iemand enig idee? Of moet ik hier gewoon mee leven?
Setup->Video->HDMI Setup->Voeding uit->Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
|sWORDs| schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:57:
[...]

Setup->Video->HDMI Setup->Voeding uit->Uit
Dat dacht ik ook eerst, maar die staat al uit. Thanks anyway.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik sta op het punt om een Denon te kopen voor op mijn slaapkamer, echter zijn er een aantal die enorm last hebben van verbindingsproblemen. Zo hebben we in de huiskamer een Denon 3300 staan die daar enorm veel problemen mee heeft, en vaak zijn verbinding verliest.

Voor op mijn slaapkamer zat ik te denken aan een Denon 1500 of 2500. Ik heb begrepen dat het dikgedrukte getal het bouwvolgorde aanduidt. Maar hoe zijn de netwerkproblemen met de vierde bouw? Dus met de Denon 1400 en 2400?

Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 31-05-2021 15:48 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
@AW_Bos Ik heb een Denon AVR-X2400H (hiervoor een X2000), bekabeld aangesloten op het netwerk. Met beide geen netwerkproblemen (gehad).

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

'Netwerkproblemen' zegt niets. Er zijn ontelbare variabelen die daaraan kunnen bijdragen, waarvan geen genoemd staan in je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

The Zep Man schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:35:
[...]
'Netwerkproblemen' zegt niets. Er zijn ontelbare variabelen die daaraan kunnen bijdragen, waarvan geen genoemd staan in je post.
Als je muziek van de NAS afspeelt, en dat hij na 3 liedjes de verbinding verliest. Als tijden een probleem met met de X3300W. Met het aanpassen van de prioriteit in de NAS, laatste updates, en direct op router aangesloten (ipv switch ertussen), gaat het al een stuk beter.

Lees mijn hele riedel aan posts hier:
Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4

Maar bij andere modellen lijkt het beter te gaan, heb ik het idee.

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 02-06-2021 23:06 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

AW_Bos schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:45:
Ik heb begrepen dat het dikgedrukte getal het bouwvolgorde aanduidt. Maar hoe zijn de netwerkproblemen met de vierde bouw?
De laatste twee gaven het model jaar (introductie meestal mid het jaar ervoor) aan vanaf 2000 - 2013. Daarna het tweede cijfer, waarbij je dan gewoon 14 op kunt tellen, tenzij er een A aan het einde staat, dan is er een update (meestal alleen HDMI board, rest is dan identiek) geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Het is weer zomer en in mijn huis is het best warm (28 graden). Nu valt mij op dat mijn Denon home 350 een geluid maakt alsof er een ventilator in aan het draaien is. Weet iemand of dat ook zo is?

Kan er niets over vinden.

Edit: op een gegeven moment ging de ventilator langzamer draaien en stopte hij.

[ Voor 21% gewijzigd door init6 op 05-06-2021 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLSander84
AW_Bos schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:05:
[...]

Als je muziek van de NAS afspeelt, en dat hij na 3 liedjes de verbinding verliest. Als tijden een probleem met met de X3300W. Met het aanpassen van de prioriteit in de NAS, laatste updates, en direct op router aangesloten (ipv switch ertussen), gaat het al een stuk beter.

Lees mijn hele riedel aan posts hier:
Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4

Maar bij andere modellen lijkt het beter te gaan, heb ik het idee.
@AW_Bos Ik heb je hele riedel gelezen en ik herken wel het eea aan netwerk problematiek met een Denon receiver. Bij ons thuis draaide het hele netwerk als een zonnetje, totaal geen problemen met de receiver en werd keurig bediend met de Heos app via tablets en smartphones waarbij veel muziek werd gestreamd van de Synology NAS.

Enige maanden geleden van internetprovider gewisseld om zo gebruik te kunnen maken van de glasvezelverbinding (nieuwe router) en toen is de netwerk problematiek begonnen. Zeer trage bediening van de receiver via de Heos app, playlists die spontaan ophielden met afspelen, time-outs, internetradio die weg viel etc etc..

De afgelopen maand zo'n beetje alles zitten troubleshooten maar niks mocht baten, de problemen verdwenen hooguit voor 1 dag waarna de problemen weer ontstonden. Belangrijkste dingen qua troubleshooten:
- Veranderen van subnet;
- Apart VLAN voor NAS en receiver, uiteraard fixed IP's;
- Statische routeringen;
- Op DNS gebied verschillende zaken geprobeerd;
- Firmware reset op receiver;
- Uitsluiten of de Wi-Fi enigszins invloed had;
- QoS;

Wat ik exact allemaal heb uitgevoerd is te veel om hier op te sommen. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en een 2e router geplaatst in het netwerk die het LAN aan gaat sturen (NAT achter NAT). Alles aangesloten op de 2e router (PC's, receiver, NAS etc), Wi-Fi geconfigureerd op 2e router en uitgezet op de 1e, en wat denk je? Alles werkt weer als een zonnetje..

Bij mij zit de problematiek in de router die bij de ISP vandaan komt (DrayTek). Waar het exact fout gaat kan ik mijn vinger nog niet op leggen maar voor nu werkt het iig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Negen van de tien kansen zitten netwerkproblemen irt Denon idd in de router, of in een managed switch indien aanwezig. Ik had ze ook, uitentreuren. Niks hielp. Stapte over van een dlink router naar een ubiquiti setup: all problems gone en bleven weg. Waar het exact in zat: geen idee.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
Ik heb een Denon AVR X2200 en ik heb echt een heel raar probleem.

Gedurende het kijken van een film (bijvoorbeeld) kan bij een van de speakers ineens het geluid wegvallen. Dit kan center, left, right, surround, kan van alles zijn. Als ik niks doe, blijft er geen geluid. Ik kan het dan vervolgens op twee manieren oplossen;

A.) Ik zet het geluid harder en harder. Dan 'plopt' een speaker er ineens weer in.

B.) Ik frommel wat met de bekabeling van de speakers, dan 'plopt' een speaker er weer in.

De receiver al gereset, andere kabels getest, is niet specifiek met één speaker. Gaat dus ergens wat mis, maar waar en wat?! Help! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 21:51
Iemand al een HDMI adapter mogen ontvangen? Kreeg op 27-05 een email dat deze binnen 10 dagen verzonden zou worden, maar nog niks gezien.

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Pagina: 1 ... 83 ... 100 Laatste