Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
detonatic schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:59:
Iemand al een HDMI adapter mogen ontvangen? Kreeg op 27-05 een email dat deze binnen 10 dagen verzonden zou worden, maar nog niks gezien.
Vorige week heb ik hierover via de website navraag gedaan en toen kreeg ik dit antwoord:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RBvMMSEQWdhWdSSiph7Q1VB_rNE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5FLeKyeKVRoKqXR4qOJO1zkj.jpg?f=user_large

Heb net een nieuw bericht gestuurd met de vraag of er inmiddels al meer informatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Nu online
Helaas weinig opbeurend bericht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwusQLkp35i4kgKhOdMJgMBPrsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3mAqr9HgMqQtKHowCP3QcXeO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostzondernaam
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ALFIcupmVKSLcUgUVPlb6vyFiOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SUzCFsZMBGjVtFAQyYjDN0v9.jpg?f=fotoalbum_large

Schijnbaar wordt die van mij morgen bezorgd 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Nu online
Joostzondernaam schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:22:
[Afbeelding]

Schijnbaar wordt die van mij morgen bezorgd 🤞
Ja, ik had vanochtend ook deze email van DPD! Het kan snel gaan blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostzondernaam
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LG7WDw-kONxEWymEKOrPDiPEwSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WvWwrXHLdTBJW6o2BBoHOo8D.jpg?f=fotoalbum_large

Zat netjes verpakt allemaal en het ding zelf voelt degelijk aan. Ben benieuwd of het werkt...

Edit: Aangesloten en werkt prima in combi met een xbox series X. Ik kan alleen niets zeggen over audio delay en lip sync etc. want daar heb ik helaas geen verstand van.

[ Voor 15% gewijzigd door Joostzondernaam op 15-06-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Ik doe nog even met met Denon AVR-2300. Had een tijd geleden een AVR-2700 DAB besteld, maar na 1,5 maand wachten en nog een goede leverdatum alsnog geannuleerd. Dat de HDMI chip in dit model problemen heeft en een extra kastje vereist hielp natuurlijk wel mee in de beslissing alsnog te annuleren. Hopen dat er snel modellen komen voor een vergelijkbare prijs waarin de issues zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik heb iets geks met mijn 3500h. Als ik mijn Apple TV aanzet (aangesloten op versterker) en ik zet de versterker aan gaat het beeld op mijn tv bij dolby vision knipperen. Zet ik op de Apple TV het signaal van dolby vision naar HDR stopt het geknipper. Zet ik de versterker uit geeft deze wel normaal dolby vision door naar de tv. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Andere ingang geeft hetzelfde resultaat. Versterker half uur van het stroom helpt ook niet. Raarrrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57

The Zep Man

🏴‍☠️

rened80 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:40:
Ik heb iets geks met mijn 3500h. Als ik mijn Apple TV aanzet (aangesloten op versterker) en ik zet de versterker aan gaat het beeld op mijn tv bij dolby vision knipperen. Zet ik op de Apple TV het signaal van dolby vision naar HDR stopt het geknipper. Zet ik de versterker uit geeft deze wel normaal dolby vision door naar de tv. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Andere ingang geeft hetzelfde resultaat. Versterker half uur van het stroom helpt ook niet. Raarrrr
5 seconden zoeken op Google.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aspellinside
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-09 14:08

aspellinside

Out Of Control

rened80 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:40:
Heb je een LG OLED TV toevallig?

LG OLED C9 | Denon AVR-S650H | Nvidia Shield Pro 2019 | VU+ Ultimo 4K | Xbox One | Playstation 4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Laatst online: 11-08 11:47
Ik heb idd een Lg oled, bedankt! Niet bij stil gestaan dat het aan de tv kan liggen. Wel vreemd dat niet speelt als de versterker uit staat en enkel het signaal doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 09:28
*Knip* Geen waardebepaling op het forum.

[ Voor 87% gewijzigd door FeaR op 20-06-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:11
Je bent niet verplicht hier een hele tros luidsprekers aan te hangen.
Als je het allemaal simpeler wil, dan sluit je toch alleen een paar goede luidsprekers aan. Een center-luidspreker zou er misschien ook nog bij kunnen, daar wordt het niet veel ingewikkelder van. Even Audessey draaien en klaar is Kees!

[ Voor 180% gewijzigd door FeaR op 20-06-2021 20:14 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-09 09:28
Vulcan750 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:35:
[...]

Hmm, die X7200 is een behoorlijk goede reciever. Zonde om die weg te doen. Je bent niet verplicht hier een hele tros luidsprekers aan te hangen.
Als je het allemaal simpeler wil, dan sluit je toch alleen een paar goede luidsprekers aan. Een center-luidspreker zou er misschien ook nog bij kunnen, daar wordt het niet veel ingewikkelder van. Even Audessey draaien en klaar is Kees!
Dat is waar, maar de streaming/netwerk vind ik wel wat minder (gebruik een andere streamer momenteel) en het blijft een bakbeest ;)

Maar het is wel een beetje lood om oud ijzer natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Iemand een die waar de Denon firmware kan downloaden.
Ik heb een vreemd AirPlay routering issue.
Details staan hier: xbeam in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

Alleen nu ik een beetje door firmware de AVR-X zit te spitten zie ik dat er aparte los staande updates voor AirPlay zijn die je handmatig kan inladen. En nu draait mijn x4200 een oude AirPlay versie dus dacht laat ik ok de Denon site kijken of deze AirPlay codex beschikbaar hebben En tot mijn verbazing kom ik achter dat er helemaal geen firmware downloads niet meer op de denon support website staan.
https://firmware.denon-online.eu/ waar ze in de support site steed naar verwijzen bestaat niet eens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ov9KAT3HgIbBqwQQ2roCZ1ZCL1o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yZDLF8PuELd4cXkEGLwdJCn0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door xbeam op 20-06-2021 23:48 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

xbeam schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:40:
Iemand een die waar de Denon firmware kan downloaden.
Nieuwe Denon receivers kunnen enkel via een netwerkverbinding naar Denon voorzien worden van firmware. Mogelijk doen ze dat nu ook enkel voor oudere receivers.

Net mijn AVR-X2700H even toegang gegeven tot het internet voor zijn firmware update. Daarna er weer af. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 22-06-2021 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Laatst online: 10:20
Sinds een paar dagen heb ik een AVR-S960H in huis als vervanger van mijn ouwe Onkyo TX-NR414.
Ik ben er erg blij, maar ik loop tegen een klein "probleempje"/irritatie aan.

Mijn situatie:
Mijn AVR-S960H is aangesloten op de HDMI 2 aansluiting van mijn Panasonic Viera TX-50CX700E TV.
HDMI 2 is de ARC aansluiting van mijn TV en deze kabel is netjes aangesloten op HDMI ARC out van de AVR-S960H.

HDMI 1 op mijn TV heeft een PS4 en HDMI 3 is voorzien van een Xiaomi Mi Box S.

De AVR-S960H heeft een TV kastje van T-Mobile, een Wii U, een Retropie, een pi met Picoreplayer (Squeezebox gebeuren) en een Blu-ray speler er aan hangen.

Het "probleem":
Wanneer ik mijn TV aanzet, gaan mijn TV & receiver braaf aan en zie ik kort HDMI 2 op mijn TV verschijnen om vervolgens naar HDMI 3 over te schakelen.
Ik zie dan mijn Xiaomi Mi Box.

Ik los het aan door de afstandsbediening van mijn Panasonic te pakken en die op HDMI 2 te zetten.

Verder heb ik geen problemen.
ARC doet netjes zijn ding.

Weet iemand toevallig of hier een menu instelling voor is op de AVR-S960H om dit aan te passen?
Google helpt mij niet (of ik zoek gewoon verkeerd).

Overigens bedenk ik mij net, dat ik evt. de Xiaomi Mi Box S anders op de vrije 8K ingang van de AVR-S960H kan aansluiten (maar dan moet ik alles weer wegtrekken, alles is nu mooi weggewerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
  • Laatst online: 09:14
ezra070 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:04:
Sinds een paar dagen heb ik een AVR-S960H in huis als vervanger van mijn ouwe Onkyo TX-NR414.
Ik ben er erg blij, maar ik loop tegen een klein "probleempje"/irritatie aan.

Mijn situatie:
Mijn AVR-S960H is aangesloten op de HDMI 2 aansluiting van mijn Panasonic Viera TX-50CX700E TV.
HDMI 2 is de ARC aansluiting van mijn TV en deze kabel is netjes aangesloten op HDMI ARC out van de AVR-S960H.

HDMI 1 op mijn TV heeft een PS4 en HDMI 3 is voorzien van een Xiaomi Mi Box S.

De AVR-S960H heeft een TV kastje van T-Mobile, een Wii U, een Retropie, een pi met Picoreplayer (Squeezebox gebeuren) en een Blu-ray speler er aan hangen.

Het "probleem":
Wanneer ik mijn TV aanzet, gaan mijn TV & receiver braaf aan en zie ik kort HDMI 2 op mijn TV verschijnen om vervolgens naar HDMI 3 over te schakelen.
Ik zie dan mijn Xiaomi Mi Box.

Ik los het aan door de afstandsbediening van mijn Panasonic te pakken en die op HDMI 2 te zetten.

Verder heb ik geen problemen.
ARC doet netjes zijn ding.

Weet iemand toevallig of hier een menu instelling voor is op de AVR-S960H om dit aan te passen?
Google helpt mij niet (of ik zoek gewoon verkeerd).

Overigens bedenk ik mij net, dat ik evt. de Xiaomi Mi Box S anders op de vrije 8K ingang van de AVR-S960H kan aansluiten (maar dan moet ik alles weer wegtrekken, alles is nu mooi weggewerkt).
Dat klinkt mij als een CEC probleem.
Sommige apparaten zijn nogal dominant in hun CEC gevoeligheid. Ik heb hetzelfde probleem met mijn VU+ Zero 4k en de Nvidia shield TV pro: als ik de VU+ inschakel dan gaat vervolgens ook mijn Shield aan. Oplossing kan zijn om CEC ui te schakelen in de Mi Box.

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
Spe115 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Dat klinkt mij als een CEC probleem.
Sommige apparaten zijn nogal dominant in hun CEC gevoeligheid. Ik heb hetzelfde probleem met mijn VU+ Zero 4k en de Nvidia shield TV pro: als ik de VU+ inschakel dan gaat vervolgens ook mijn Shield aan. Oplossing kan zijn om CEC ui te schakelen in de Mi Box.
Dat is idd iets waar ik naar moest kijken, niet bij stil gestaan.
Maar, blijkbaar heb ik ooit eerder op mijn Mi Box de CEC uitgezet.

Mogelijk kan ik het probleem wel oplossen door de Mi Box op slaap stand te zetten.
Nadeel is wel dat Chromecasten een handeling meer vereist (Mi Box uit slaap halen), maar dat kan wel een idee zijn (dat daarom mijn Mi Box dominant is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ezra070 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:26:
Maar, blijkbaar heb ik ooit eerder op mijn Mi Box de CEC uitgezet.
Je kan ook een CEC blokker kopen. Dat is een tussenblokje dat de CEC pin niet doorverbindt, wat handig is voor apparaten die echt te koppig zijn.

Bij de Shield TV is het simpel. CEC uit is CEC uit.

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 28-06-2021 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
The Zep Man schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:14:
[...]
Je kan ook een CEC blokker kopen. Dat is een tussenblokje dat de CEC pin niet doorverbindt, wat handig is voor apparaten die echt te koppig zijn.

Bij de Shield TV is het simpel. CEC uit is CEC uit.
Ik kende het bestaan van een CEC blokker niet, maar dat is een goeie.

Thanks! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ezra070
Een update:
Ik heb de oplossing gevonden voor mijn CEC probleem bij mijn Xiaomi Mi Box S:
Bij HDMI Setup ben ik naar TV Audio Switching gegaan.
Standaard staat deze op aan, maar sinds ik hem op uit heb gezet heb ik het probleem niet meer.

Ook nadat ik alles van het stroom gehaald heb en daarna weer op stroom zet, loop ik niet meer tegen het oude probleem aan.

[ Voor 3% gewijzigd door ezra070 op 30-06-2021 17:58 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Joostzondernaam schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 12:32:
[Afbeelding]

Zat netjes verpakt allemaal en het ding zelf voelt degelijk aan. Ben benieuwd of het werkt...

Edit: Aangesloten en werkt prima in combi met een xbox series X. Ik kan alleen niets zeggen over audio delay en lip sync etc. want daar heb ik helaas geen verstand van.
Hier ook de HDMI adapter ontvangen.
Display issues met mijn RTX 3080 zijn opgelost maar nu valt de audio heel vaak weg. Soms wel voor een minuut lang.
Lees er op AV forums en reddit al meer over. Er lijkt weer een nieuw probleem te zijn.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeakAtTweaking
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-09 14:38
Heeft iemand ervaring met twee Denon Home 250's of 350's in paar? Heb je daar een soundbar voor nodig? Is het überhaupt een beter idee om de soundbar te koppelen met een 350 in plaats van twee 350's te gebruiken?

Ik zoek iets draadloos dat ik redelijk makkelijk kan verplaatsen en binnen ga gebruiken. Lees helaas veel slechte dingen over de app en verbinding van KEF speakers, dus zit nu aan Denon Home te denken. Ben op dit moment een Naim Mu-so 2 aan testen en ben ook wel benieuwd hoe zo'n dubbele setup het zou doen tov van deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:44
@WeakAtTweaking Zie pagina 32 https://downloads.denon.c..._pdf_im_owners_manual.pdf

Je kunt HEOS speakers die zijn gekoppeld in eenzelfde group omzetten naar een stereo-paar.
Dus: beide speakers aan bijv. 'huiskamer' toevoegen en dan een stereo-paar maken met 'huiskamer links' en 'huiskamer rechts'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben er
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03-2022
Is de update van de denon home 550 nog steeds niet verschenen
Dit om andere denon home speakers in surround te hebben.
Is wel raar dat je in maart de denon 550 uit brengt en dan kan je er nog niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Practisch vraagje:
ik draai normaal met een AVR2311 en een 5.1 setup, dus met sub.
Nu heb ik twee nieuwe speakers, die test ik in stereo. Sub heb ik fysiek uitgezet en de receiver staat op Pure Direct. Sub instelling is LFE plus main. Is mijn aanname correct dat nu nog steeds niet al het laag naar de speakers gaat (en het deel onder de cutoff van 80Hz naar de sub die dus uit staat en niks weergeeft)?

Zo ja, hoe krijg ik het voor elkaar dat ik toch het hele stereosignaal naar het nieuwe speakerpaar stuur? Er is natuurlijk een fysieke oplossing (extra kabels en dan op zone2 aansluiten als fronts / B paar speakers), maar ik heb geen extra kabels liggen dus dat wordt hem ff niet :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 12:11:
Zo ja, hoe krijg ik het voor elkaar dat ik toch het hele stereosignaal naar het nieuwe speakerpaar stuur?
Heb zelf een Marantz, dus ken niet de specifieke Denon settings, maar hoe is dit speakerpaar momenteel ingesteld in je Denon: als “small” of als “full range”? In het laatste geval zou het volledige signaal zonder crossover naar dit paar moeten worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:08
@The Eagle Bij mijn weten heeft de instelling "Pure Direct" lak aan alle instellingen die je in de receiver maakt en wordt gewoon het hele frequentiespectrum van het betreffende kanaal naar de bijbehorende speaker gestuurd. Dat betekent dus full-range, tenzij de audiotrack geen stereo maar surround is. Dan wordt nog steeds het betreffende kanaal 1:1 naar de bijbehorende speaker gestuurd, maar dan zou het kunnen zijn dat dat kanaal niet hele frequentiespectrum bevat.

De instelling LFE+main is bedoeld voor de subwoofer die dan naast het dedicated LFE-kanaal (de 0.1), ook lage frequenties van de andere kanalen zal afspelen. Normaal dient daar de crossover en de speakerinstelling "small" voor, maar bij Direct en Pure Direct, wordt die crossover dus genegeerd en worden de speakers full-range aangestuurd. Wil je op die stand toch gebruikmaken van je sub, dien je dus de instelling LFE+main te gebruiken. Deze instelling heeft geen invloed op wat je speakers weergeven.

Zo zou het althans moeten zijn. Weet je zeker dat de speakers zelf goed functioneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 23:07
rajackar schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:47:
[...]

Hier ook de HDMI adapter ontvangen.
Display issues met mijn RTX 3080 zijn opgelost maar nu valt de audio heel vaak weg. Soms wel voor een minuut lang.
Lees er op AV forums en reddit al meer over. Er lijkt weer een nieuw probleem te zijn.
Mmmm, bij elke vorm van audio of alleen bij een switch van codec naar truehd ofzo?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Bschnitz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:41:
[...]

Mmmm, bij elke vorm van audio of alleen bij een switch van codec naar truehd ofzo?
Volledig random maar wel veel.
Kan tijdens YouTube, MP3 of gamen zijn.
Maakt ook niet uit of de output op stereo, 5.1 of atmos staat.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
rajackar schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:47:
[...]

Volledig random maar wel veel.
Kan tijdens YouTube, MP3 of gamen zijn.
Maakt ook niet uit of de output op stereo, 5.1 of atmos staat.
VRR aanstaan? Nvidia Sync ofzo dacht ik.

Zodra ik die gebruik gaat het fout, met of zonder adapter. Denk OLED issues.... Maar geen bewijs.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Bschnitz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:55:
[...]

VRR aanstaan? Nvidia Sync ofzo dacht ik.

Zodra ik die gebruik gaat het fout, met of zonder adapter. Denk OLED issues.... Maar geen bewijs.
Zonder die adapter heb ik ook audio drops maar alleen met atmos aan en alleen als ik via de AVR naar mijn oled ga. Direct naar de oled en geluid via earc gaat ook goed tenzij ik atmos aan zet.
Heb overigens een oled G9 en een X4700h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
rajackar schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:57:
[...]

Zonder die adapter heb ik ook audio drops maar alleen met atmos aan en alleen als ik via de AVR naar mijn oled ga. Direct naar de oled en geluid via earc gaat ook goed tenzij ik atmos aan zet.
Heb overigens een oled G9 en een X4700h
Naja dat komt door die audio switch van codec, heb jij op je oled bij de DTV Audio-instellingen gekozen voor automatisch of voor Dolby Digital Plus. Bij automatisch blijf ik issues houden en bij DDP blijft alles werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Bschnitz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:11:
[...]

Naja dat komt door die audio switch van codec, heb jij op je oled bij de DTV Audio-instellingen gekozen voor automatisch of voor Dolby Digital Plus. Bij automatisch blijf ik issues houden en bij DDP blijft alles werken.
Heeft niets met mijn oled te maken. Dat gebeurt ook als ik direct naar de AVR ga.
Op de oled kun je dd forceren maar ik krijg daar een audio delay van. De audio wordt namelijk dan door de oled opnieuw gecodeerd. Daarmee verdwijnen de problemen maar het gaat niet snel genoeg. Bij het gamen merk ik dat heel sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
rajackar schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Heeft niets met mijn oled te maken. Dat gebeurt ook als ik direct naar de AVR ga.
Op de oled kun je dd forceren maar ik krijg daar een audio delay van. De audio wordt namelijk dan door de oled opnieuw gecodeerd. Daarmee verdwijnen de problemen maar het gaat niet snel genoeg. Bij het gamen merk ik dat heel sterk.
Mmm vreemd, ik heb dat echt niet. Maar twijfel nu wel of ik dat ding wel moet aansluiten of niet zucht.

Zoveel spijt van deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Bschnitz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:23:
[...]

Mmm vreemd, ik heb dat echt niet. Maar twijfel nu wel of ik dat ding wel moet aansluiten of niet zucht.

Zoveel spijt van deze aankoop.
Ik zou het eens heel goed testen. Ik merk het vooral bij een shooter. Tijd tussen schieten en het geluid bv.

Hier ook wel aardig spijt ja. Maar niets aan te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
rajackar schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:24:
[...]

Ik zou het eens heel goed testen. Ik merk het vooral bij een shooter. Tijd tussen schieten en het geluid bv.

Hier ook wel aardig spijt ja. Maar niets aan te doen helaas.
Het is gewoon bizar dat ze er zo goed vanaf komen, niemand die deze serie ooit gaat overkopen. Dus nu moet ik hem nog gebruiken tot die kapot is ook. Normaal switch ik elke 3 jaar.

Nooit meer Denon/Marantz hierna.

Een upgrade programma was wel fair geweest, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

LA-384 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 17:33:
@The Eagle Bij mijn weten heeft de instelling "Pure Direct" lak aan alle instellingen die je in de receiver maakt en wordt gewoon het hele frequentiespectrum van het betreffende kanaal naar de bijbehorende speaker gestuurd. Dat betekent dus full-range, tenzij de audiotrack geen stereo maar surround is. Dan wordt nog steeds het betreffende kanaal 1:1 naar de bijbehorende speaker gestuurd, maar dan zou het kunnen zijn dat dat kanaal niet hele frequentiespectrum bevat.

De instelling LFE+main is bedoeld voor de subwoofer die dan naast het dedicated LFE-kanaal (de 0.1), ook lage frequenties van de andere kanalen zal afspelen. Normaal dient daar de crossover en de speakerinstelling "small" voor, maar bij Direct en Pure Direct, wordt die crossover dus genegeerd en worden de speakers full-range aangestuurd. Wil je op die stand toch gebruikmaken van je sub, dien je dus de instelling LFE+main te gebruiken. Deze instelling heeft geen invloed op wat je speakers weergeven.

Zo zou het althans moeten zijn. Weet je zeker dat de speakers zelf goed functioneren?
Daar triggerde je me even, thanks.
Je had gelijk, in direct en pure direct krijgen de fronts een full range voor hun kiezen, en bij de setting lfe+main daarbij krijg je double bass. Dat verklaart het denk ik :)
Verder: zie http://batpigworld.com/fadq.html#audio (je reply triggerde me om die er weer eens even bij te pakken, dus dank daarvoor) :)

* The Eagle gaat weer even verder testen :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
Ik krijg de melding stb refsw design op mijn Denon S950H als ik tv kijk via mijn VU+ Zero4k decoder. Deze is aangesloten met premium 4k capabele HDMI kabel. Al zoekend op het internet krijg ik adviezen van handmatig hernoemen (wat ik gedaan heb) tot Factory reset, tot een CEC probleem, maar zover ik zie gaat dat om Sharp tv's en ik heb een OLED B7V tv.

Voorlopig is de melding weg, maar ik ben benieuwd of jullie dit ook al eens tegengekomen zijn en wat voor jullie de oplossing was.

LG Oled 55B7V, Denon S950H, VU+ Zero4K, Nvidia shield TV Pro 2019, PlayStation 4, Harman Kardon BDT 30 Synology DS923+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:44
Wat is naast een melding 'stb refsw design' (zegt me niks) precies het probleem?
Is dit gewoon een gekke naam voor de bron waar je de iets anders verwacht/wilt zien, heb je geen beeld, geen geluid...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Spe115 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 13:57:
Ik krijg de melding stb refsw design op mijn Denon S950H als ik tv kijk via mijn VU+ Zero4k decoder. Deze is aangesloten met premium 4k capabele HDMI kabel. Al zoekend op het internet krijg ik adviezen van handmatig hernoemen (wat ik gedaan heb) tot Factory reset, tot een CEC probleem, maar zover ik zie gaat dat om Sharp tv's en ik heb een OLED B7V tv.

Voorlopig is de melding weg, maar ik ben benieuwd of jullie dit ook al eens tegengekomen zijn en wat voor jullie de oplossing was.
SLuit die VU eens rechtstreeks aan op je TV, volgens mij krijg je de melding dan ook - en heeft het dus geen drol met Denon te maken.
Ik vermoed dat de term 'stb refsw design" staat voor SetTopBox Reference Software Design. En dat klinkt heel erg als je Vero4k. Ik lees op https://forums.openpli.org/topic/45172-stb-refsw-design/ dat ook de bron / input ineens hernoemd werd. ZOu me niks verbazen als je Denon dat ook doet. Maar het zal echt niet in je Denon zitten. Open een eigen topic zou ik zeggen, dit is wel een leuke queste :)
Al verwacht ik eerder dat als een factory reset of firmware update van de Vero niet helpt, je dan beter op zoek kunt gaan naar iets anders

Edit: herstel. Als die Vero het gewoon geod doet, is het kennelijk de standaard en is de Denon de naam van zijn input kwijt: https://forums.audioholic...ve-stb-refsw-desi.108081/
Die kun je zelf hernoemen in het menu ergens. Geen idee hoe dat kan though.

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 12-07-2021 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
The Eagle schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:25:
[...]

SLuit die VU eens rechtstreeks aan op je TV, volgens mij krijg je de melding dan ook - en heeft het dus geen drol met Denon te maken.
Ik vermoed dat de term 'stb refsw design" staat voor SetTopBox Reference Software Design. En dat klinkt heel erg als je Vero4k. Ik lees op https://forums.openpli.org/topic/45172-stb-refsw-design/ dat ook de bron / input ineens hernoemd werd. ZOu me niks verbazen als je Denon dat ook doet. Maar het zal echt niet in je Denon zitten. Open een eigen topic zou ik zeggen, dit is wel een leuke queste :)
Al verwacht ik eerder dat als een factory reset of firmware update van de Vero niet helpt, je dan beter op zoek kunt gaan naar iets anders

Edit: herstel. Als die Vero het gewoon geod doet, is het kennelijk de standaard en is de Denon de naam van zijn input kwijt: https://forums.audioholic...ve-stb-refsw-desi.108081/
Die kun je zelf hernoemen in het menu ergens. Geen idee hoe dat kan though.
Oke wat mij betreft opgelost dan.
Ik heb handmatig de input hernoemd, vooralsnog niet meer z'n naam kwijt.

Het was meer omdat ik oorzaken als hardware defecten of oplossingen als Factory reset tegenkwam dat ik bedacht even hier te raadplegen.

Bedankt voor het meedenken en de oorzaak te weerleggen naar de Vero4k. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ok, ik heb er nu ook even eentje waarbij ik de collectieve Denon kennis van GoT nodig heb :)
Situatie: AVR2311.
Front set 1: Klipsch F3
Front set 2: Philips FB821
Je voelt hem misschien al aankomen: ik wil ze naast elkaar testen om te kijken welke front set het beste klinkt :) Daar loop ik tegen het probleem aan dat even snel switchen er niet bij is. Dat moet bia het menu en das evht niet handig. Ik test in direct, dus in principe gewoon stereo zonder iets. Front A zijn de klipschen, B zijn de Philips, Daarbij loop ik ook tegen het probleem dat de Philipsen minder gevoelig zijn (denk ik). Dwz: als ik gewoon switch, klinken ze bij het zelfde volume zachter. En das echt niet handig vergelijken. Daar ij zijn de klipschen onderdeel van de 5.1 set en ingeregeld qua afstanden etc. De direct mode schakelt dat uit vziw, maar wil die instellingen wel graag behouden.

Het liefste zou ik direct met een knopje op de ab switchen. Ik heb aan gebruik zone 2 zitten denken, maar volgens mij kan ik dan 1) niet apart het referentievolume omhoog schroeven (afdekking gevoeligheid), of is me nog niet gelukt, en 2) is het lastiger digitale bronnen die kant in te sturen.

Hoe pak ik dit het beste aan?

Had ook nog zitten denken om een aparte stereoversterker te gebruiken (ik heb ook stereo pre out wat ik aanvullend in zou kunnen zetten), maar ook daar heb ik dan nog steeds een volume referentieprobleem volgens mij.

Gelieve uw wijsheid te spouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
Misschien de eenvoudigste manier is om er een PC aan te hangen. 'Vroegâh' had ik bij FFDShow ook AC3 reencoder of iets. Dan had je een soort equalizer (die ik niet gebruikte), maar je kon ook kanalen mixen. Maar i.p.v. mixen kun je natuurlijk ook de signalen omwisselen: ingangskanaal A naar B zetten, B naar C, etc.

Reden waarom ik dat deed was dat ik 4 speakers ook had, maar soms achter mijn pc zat die op het noorden gericht stond en soms TV aan het kijken was, die op het oosten gericht was. Zo kon ik het surround- of stereobeeld als het ware 90 graden softwarematig draaien voor wanneer ik op de PC zat. 180 graden kan daarmee natuurlijk ook.

Door de Audessey kalibratie uit te voeren kun je elke speaker op zijn 'optimum' zetten en laat je alles verder opgesteld staan 'as is'. Je moet alleen jezelf even draaien ;). Het is natuurlijk niet volledig representatief omdat de ruimte natuurlijk anders is, maar hoe groot dat effect is 'is in the ear of the beholder'.

Weet niet of het ook voor AC3+/DD+ kan wat natuurlijk wat betere geluidskwaliteit geeft.

Simpelere optie is om van elke set 1 speaker als front in te stellen en dan die kalibratie te doorlopen, zodat volume en equalizer allemaal gelijk staan. Zelfs met 'Direct' en Audessey uit profiteer je daarvan (volume-/afstandcorrecties worden volgens mij altijd verwerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Weet iemand of de X4700h nog steeds het HDMI 2.1 probleem heeft en dus met adapter wordt geleverd? Of is het probleem bij nieuwe producties gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:51
The Eagle schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:36:
Ok, ik heb er nu ook even eentje waarbij ik de collectieve Denon kennis van GoT nodig heb :)
Situatie: AVR2311.
Front set 1: Klipsch F3
Front set 2: Philips FB821
Je voelt hem misschien al aankomen: ik wil ze naast elkaar testen om te kijken welke front set het beste klinkt :) Daar loop ik tegen het probleem aan dat even snel switchen er niet bij is. Dat moet bia het menu en das evht niet handig. Ik test in direct, dus in principe gewoon stereo zonder iets. Front A zijn de klipschen, B zijn de Philips, Daarbij loop ik ook tegen het probleem dat de Philipsen minder gevoelig zijn (denk ik). Dwz: als ik gewoon switch, klinken ze bij het zelfde volume zachter. En das echt niet handig vergelijken. Daar ij zijn de klipschen onderdeel van de 5.1 set en ingeregeld qua afstanden etc. De direct mode schakelt dat uit vziw, maar wil die instellingen wel graag behouden.

Het liefste zou ik direct met een knopje op de ab switchen. Ik heb aan gebruik zone 2 zitten denken, maar volgens mij kan ik dan 1) niet apart het referentievolume omhoog schroeven (afdekking gevoeligheid), of is me nog niet gelukt, en 2) is het lastiger digitale bronnen die kant in te sturen.

Hoe pak ik dit het beste aan?

Had ook nog zitten denken om een aparte stereoversterker te gebruiken (ik heb ook stereo pre out wat ik aanvullend in zou kunnen zetten), maar ook daar heb ik dan nog steeds een volume referentieprobleem volgens mij.

Gelieve uw wijsheid te spouwen :)
Kun je zone-2 niet aan een andere input koppelen? De inputs kun je qua volume namelijk bijstellen. Dan heb je alleen 2 bronnen nodig die gelijktijdig hetzelfde afspelen.
En andere optie als je nog een extra versterker hebt: de tape/ pre out gebruiken. Andere versterker qua volume gelijk zetten, spelen en dan met mute knoppen van de versterkers de verschillende speakers aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Morpheus2003 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 21:57:
Weet iemand of de X4700h nog steeds het HDMI 2.1 probleem heeft en dus met adapter wordt geleverd? Of is het probleem bij nieuwe producties gefixed?
5 seconden zoeken op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 20-09 22:53
Dat is dus niet wat ik vraag. Ik weet dat er een oplossing is met een externe HDMI adapter. Mijn vraag is of er van dit model nog nieuwe producties komen / zijn waarbij het probleem IN de receiver is opgelost dus zonder de losse HDMI adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Morpheus2003 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:25:
Mijn vraag is of er van dit model nog nieuwe producties komen / zijn waarbij het probleem IN de receiver is opgelost dus zonder de losse HDMI adapter?
Geen idee. Voor een high-end model komt er een upgrade kit die impliceert dat nieuwe receivers van hetzelfde modelal met de nieuwe revisie verkocht worden. Ik twijfel of ze dit voor alle modellen gaan doen. Waarschijnlijk wordt straks de AVR-Xx8xxH serie aangekondigd, en gummen ze deze fout snel uit.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 21-07-2021 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het lijkt helaas op dat mijn X3100W een beetje is overleden. Toen ik hem vanmorgen aanzette ging hij eerst normaal spelen, maar na een minuutje sloeg hij uit en ging de stand-by led snel knipperen.

Ik heb de receiver open geschroefd, maar zag niets raars. Wel wat stof, en dat ik heb weggeblazen.

Ik heb alle aansluitingen verwijderd (behalve de voedingskabel) en heb de receiver opnieuw aangezet, maar dan gebeurt hetzelfde: receiver slaat uit en led gaat knipperen.

Iemand misschien een idee wat er mis is, en wat ik hieraan kan (laten) doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb een Denon AVR-X1500H en ben sinds kort met HEOS aan de gang. TuneIn werkt goed, maar ik probeer een DLNA server toe te voegen, maar hij ziet mijn Plex server niet. Hij ziet alleen mijn Humax tv tuner.
Via VLC kan ik de Plex server wel zien via DLNA.

Iemand een idee?

Alternatief zou zijn een netwerk share te koppelen maar dat werkt geloof ik alleen via SMB1, wat eigenlijk als niet veilig wordt gezien.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:41
jurk738 schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 15:14:
Het lijkt helaas op dat mijn X3100W een beetje is overleden. Toen ik hem vanmorgen aanzette ging hij eerst normaal spelen, maar na een minuutje sloeg hij uit en ging de stand-by led snel knipperen.

Ik heb de receiver open geschroefd, maar zag niets raars. Wel wat stof, en dat ik heb weggeblazen.

Ik heb alle aansluitingen verwijderd (behalve de voedingskabel) en heb de receiver opnieuw aangezet, maar dan gebeurt hetzelfde: receiver slaat uit en led gaat knipperen.

Iemand misschien een idee wat er mis is, en wat ik hieraan kan (laten) doen?
Ik heb iets soortgelijks gehad met een X2000 heb deze toen laten repareren bij https://www.audioservice.nl/. Dit is ook het bedrijf dat bij Denon op de site vermeld staat. In mijn geval defecte eindtrap(pen),net geen €200 voor de reparatie.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Millert schreef op zondag 25 juli 2021 @ 12:51:
[...]

Ik heb iets soortgelijks gehad met een X2000 heb deze toen laten repareren bij https://www.audioservice.nl/. Dit is ook het bedrijf dat bij Denon op de site vermeld staat. In mijn geval defecte eindtrap(pen),net geen €200 voor de reparatie.
Weet je misschien nog hoe lang de reparatie heeft geduurd?
Ik vind het erg onhandig zonder werkende receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

jurk738 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:23:
Maakt de reparatietijd uit? Het is niet alsof je nu een werkende receiver hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
jurk738 schreef op zondag 25 juli 2021 @ 13:23:
[...]

Dat snap ik. Ik kan op de mail niet meer terugvinden wanneer ik de receiver heb opgestuurd. Tussen prijsopgave en afronden van de reparatie zat 1 dag. Staat me niet bij dat het heel lang geduurd heeft, ik denk een week.

Reparatie is twee jaar terug uitgevoerd, werkt nog steeds prima.
Werkzaamheden:
Apparaat intern gereinigd.
SBR stuur&eindtrap hersteld.
2 x Pt + 1 x T + 4 x Pr + 2 x R vervangen.
Functietest ok. Powertest ok

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Millert schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:39:
[...]

Dat snap ik. Ik kan op de mail niet meer terugvinden wanneer ik de receiver heb opgestuurd. Tussen prijsopgave en afronden van de reparatie zat 1 dag. Staat me niet bij dat het heel lang geduurd heeft, ik denk een week.

Reparatie is twee jaar terug uitgevoerd, werkt nog steeds prima.
Werkzaamheden:
Apparaat intern gereinigd.
SBR stuur&eindtrap hersteld.
2 x Pt + 1 x T + 4 x Pr + 2 x R vervangen.
Functietest ok. Powertest ok
Bedankt. Ik heb ondertussen ter overbrugging maar even een 2312 van MP geplukt. Kan ik op mijn gemak gaan kijken waar ik de X3100 binnenkort ga laten repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
Bschnitz schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:27:
[...]

Het is gewoon bizar dat ze er zo goed vanaf komen, niemand die deze serie ooit gaat overkopen. Dus nu moet ik hem nog gebruiken tot die kapot is ook. Normaal switch ik elke 3 jaar.

Nooit meer Denon/Marantz hierna.

Een upgrade programma was wel fair geweest, maar goed.
Helemaal mee eens!
Ik kwam van Onkyo af waarover ik eigenlijk heel tevreden was, maarja nog geen HDMI 2.1 dus dacht ik probeer Denon eens.
Voor mij ook nooit meer... Ongelooflijk dat ze niet gewoon net als Yamaha een board swap doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:43

WTM

Ik heb een Denon AVR 2312 ; was / ben ik redelijk content mee. Ik heb een nieuwe LG C1 tv (met HDMI 2.1 4k etc) gekocht en via ARC aangesloten. Na wat klooien krijg ik wel via verschillende apparaten Dolby Digital eruit. De PS5 krijg ik ook 'slechts' in Dolby Digital. Het is denk ik niet anders maar jammer dat DTS bijv. niet meer aan gaat.

Ga ik veel merken van een nieuwe Denon versterker met bestaande boxen 5.1 setje ?(heb een monitor audio set waar ik wel tevreden over ben eigenlijk.) Ik wil de PS5 rechtstreeks aangelsloten houden net als de Ziggo en Apple TV box en dan 1 HDMI over voor een Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spe115
Heb je in de instellingen van je PS5 handmatig aangegeven welke geluidssignalen je receiver aankan? Want in principe moet de PlayStation deze gewoon rechtstreeks door kunnen geven naar je receiver.
WTM schreef op maandag 26 juli 2021 @ 10:01:
Ik heb een Denon AVR 2312 ; was / ben ik redelijk content mee. Ik heb een nieuwe LG C1 tv (met HDMI 2.1 4k etc) gekocht en via ARC aangesloten. Na wat klooien krijg ik wel via verschillende apparaten Dolby Digital eruit. De PS5 krijg ik ook 'slechts' in Dolby Digital. Het is denk ik niet anders maar jammer dat DTS bijv. niet meer aan gaat.

Ga ik veel merken van een nieuwe Denon versterker met bestaande boxen 5.1 setje ?(heb een monitor audio set waar ik wel tevreden over ben eigenlijk.) Ik wil de PS5 rechtstreeks aangelsloten houden net als de Ziggo en Apple TV box en dan 1 HDMI over voor een Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 19:26

burgt

Starbass

Pas mijn TV geupgrade, wa snu aan aan het kijken om mijn AVR2313 een update te geven, maar de beschikbaarheid op het moment echt een ramp, nergens een 3700 of 4700 te vinden (4700 wel in het zilver, maar wil een zwarte).

Ben nu aan het twijfelen om dan maar te wachten op de nieuwe modellen, mochten die aangekondigd worden in september.

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat ligt niet aan je Denon maar aan je TV. Die snapt geen DTS namelijk, dus die kan max DD doorgeven. Zie ook reviews: LG C1 oled-tv - Is groter beter?
Wat je kunt doen is je devices rechtstreeks op je Denon aansluiten en dan met HDMI naar je TV, dan zou je wel DTS etc moeten krijgen :)
Alleen kan je Denon dan weer geen 4K doorgeven. Wil je dat wel, moet je idd aan een nieuwe receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 22:46

Dat zit in je ARC verbinding, wil je betere audio dan DD , nieuwe versterker met eARC of alles direct via de nieuwe versterker HDMI aansluiten.
Met de versterker die je nu hebt is het DD met 4k of betere audio met max 1080p.

[ Voor 3% gewijzigd door BlaBla1973 op 09-08-2021 11:35 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:59
BlaBla1973 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:21:
[...]
Dat zit in je ARC verbinding, wil je betere audio dan DD , nieuwe versterker met eARC of alles direct via de nieuwe versterker HDMI aansluiten.
Met de versterker die je nu hebt is het DD met 4k of betere audio met max 1080p.
Niet helemaal. Wat @The Eagle zegt klopt, LG stuurt geen DTS meer door waardoor het maximale met deze setup Dolby Digital is. Als er in plaats van de LG een Sony of Philips had gestaan had er in deze keten wel DTS doorgestuurd kunnen worden.

Andere optie in deze is een HDMI Audio Extractor. Ik heb zelf voor die van Thenaudio gekozen, de Sharc. Zet het HDMI eARC kanaal van mijn LG TV om naar een input die mijn HDMI 1.4 receiver snapt. Game consoles kunnen ook LPCM uitsturen. Heb je HD Audio zonder beperkingen door de TV (LPCM is immers al gedecoreerd waardoor de TV (en receiver) niet ziet of het Dolby of DTS is). Dat is in ieder geval mijn oplossing tot HDMI 2.1 receivers met afdoende ingangen beschikbaar zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Hi,

Ik ben van plan om eenzelfde set als Brutuss/Johnny E/Remcooo97 (maar dan zonder sub) aan te schaffen en nu wil ik graag jouw ervaring weten m.b.t. de 2 sound modes die je in kunt stellen ('movie' en 'music'); welk verschil ervaar jullie?

Kan mijn verwachting bevestigd worden dat de speakers als extra stereospeakers fungeren bij de sound mode 'music'?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
The Zep Man schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:54:
[...]
Geen idee. Voor een high-end model komt er een upgrade kit die impliceert dat nieuwe receivers van hetzelfde modelal met de nieuwe revisie verkocht worden. Ik twijfel of ze dit voor alle modellen gaan doen. Waarschijnlijk wordt straks de AVR-Xx8xxH serie aangekondigd, en gummen ze deze fout snel uit.
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe serie. Normaal is er rond dit tijdstip al wat bekend over de nieuwe receivers, maar nu heb ik nog niets gezien Ik wil al een lange tijd een nieuwe receiver. Ik vind de huidige generatie niet top gezien de problemen en de beperkte hoeveelheid HDMI 2.1 poorten. Wel opvallend dat de prijzen enorm hoog blijven, voorheen daalden ze redelijk hard maar nu zijn sommige nog duurder dan de introductieprijs. Zal vast met chiptekorten te maken hebben. Ik hoop dat mijn oudere Onkyo nog even in leven blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

tdn135 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:38:
Normaal is er rond dit tijdstip al wat bekend over de nieuwe receivers, maar nu heb ik nog niets gezien
De receivermarkt is ook een beetje een niche geworden. Dit zie je terug in de Pricewatch, als je kijkt naar het aantal leveranciers en modellen, en de beschikbaarheid. Men koopt liever een sound bar als ze iets meer willen dan de speakers van een TV.

Zoals je noemt zijn er chiptekorten, en die combinatie (chiptekorten en een relatief kleine markt) is mogelijk onaantrekkelijk. Ik denk dat de paar fabrikanten die er nog zijn, eerst de kat uit de boom kijken.

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 09:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik word echt helemaal gek van mijn X2500H...
Sinds een weekje in het bezit van een PS5, en ook nu heb ik wéér last van hevige colour banding met HDR materiaal. Mijn HTPC en 4K blu-ray speler van Sony hebben hetzelfde wanneer ze via de receiver lopen.
Wanneer ik de apparaten rechtstreeks in de tv plug heb ik het issue niet. Tig kabels geprobeerd, en ik weet zéker dat deze kabels goed zijn (4K60 capabel, dit laat de dignostic tool van de Denon ook zien).

Alle settings tig keer nagelopen. HDMI signal op bypass, en signaal op 'enhanced'.
HDMI kabel in de inputs dicht bij de output gedaan, iets wat Denon nota bene zelf suggereert (vanwege goedkope HDMI boards wellicht??).
Ik zie op het web dat meer mensen dit issue hebben, maar nergens een oplossing die voor mij werkt. Ik ben dit ding eigenlijk zat en overweeg zowat om een andere receiver te kopen uit de middenklasse...
Iemand hier hetzelfde gehad en een oplossing gevonden?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Nyarlathotep welke televisie heb je? Op mijn LG televisie heb ik 'HDMI Deep Color' in moeten schakelen naast 'enhanced' op de Denon. Gezien je het met alle drie de apparaten hebt, is het wellicht een instelling op de televisie specifiek voor de hdmi input waar de receiver op zit aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Millert schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:01:
@Nyarlathotep welke televisie heb je? Op mijn LG televisie heb ik 'HDMI Deep Color' in moeten schakelen naast 'enhanced' op de Denon. Gezien je het met alle drie de apparaten hebt, is het wellicht een instelling op de televisie specifiek voor de hdmi input waar de receiver op zit aangesloten.
Ik heb een C7 OLED. En Deep Colour staat aan. Als ik de apparatuur rechtstreeks aan de tv hang is het perfect. Maar dan zit ik mer arc en dat werkt niet altijd super, en mis ik HD geluid.

Misschien moet ik Denon maar eens een mail sturen. Maar de ervaring leert dat ik zo'n generiek antwoord terug krijg met waarin ze vragen om dingen te proberen die ik al lang het geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Nyarlathotep je kunt nog eens proberen om de input op pc te zetten op de televisie (hdmi kanaal van de receiver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Millert schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:36:
@Nyarlathotep je kunt nog eens proberen om de input op pc te zetten op de televisie (hdmi kanaal van de receiver).
Je bedoelt Game mode? Ook geprobeerd. Buiten het feit dat het er niet uit ziet qua kleurbalans zie ik nog steeds dezelfde banding.
Ik heb maar een mail gestuurd naar Denon support; zij mogen het proberen op te lossen. Het ding voldoet gewoon niet aan de specificaties, en rotzooit met het signaal ondanks de bypass functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@Nyarlathotep Nee, ik bedoel pc mode. Dit is ook een optie bij de CX die ik heb, zorgt ervoor dat je 444 chroma krijgt. Even snel gegoogled, zit ook op de C7.
https://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=62338
SDR gaming and "PC mode":

We will not be using the Game mode for SDR content (non HDR), why? Because the regular Game mode on these TVs sucks. I’m not talking input lag, which definitely is very low, but the white balance settings are lacking, and the colour gamut is locked to Wide which is wrong, and makes all colours far too saturated, and it looks terrible in my opinion.

Luckily on this TV there is a hidden “PC mode” which doesn’t just solve the beforementioned problem by letting the user choose any picture mode and thereby get a perfect picture. It’s also the only way to get RGB 4:4:4 (google it if you don’t know what it is) from your sources, and the lag is exactly the same as regular Game mode. It’s a win-win-win :)
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 19:26

burgt

Starbass

tdn135 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:38:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe serie. Normaal is er rond dit tijdstip al wat bekend over de nieuwe receivers, maar nu heb ik nog niets gezien Ik wil al een lange tijd een nieuwe receiver. Ik vind de huidige generatie niet top gezien de problemen en de beperkte hoeveelheid HDMI 2.1 poorten. Wel opvallend dat de prijzen enorm hoog blijven, voorheen daalden ze redelijk hard maar nu zijn sommige nog duurder dan de introductieprijs. Zal vast met chiptekorten te maken hebben. Ik hoop dat mijn oudere Onkyo nog even in leven blijft.
Prijzen blijven ook hoog door de grote tekorten, de midrange series zijn overal uitverkocht. Laatst gebeld met een winkel wanneer er weer nieuwe verwacht werden, eind augustus word weer een nieuwe levering verwacht, maar die waren allemaal al gereserveerd, vrije voorraad werd pas halverwege september verwacht.
Er was afgelopen jaar ook nog een AKM fabriek afgebrand waar de chips geproduceerd werden, dus dat helpt ook niet mee bovenop de al bestaande tekort aan chips.

Ik was nog een x2700h tegen gekomen, dus die staat hier nu als upgrade van mijn oude 2313. Op veel fronten gelijk, maar nu met wat nieuwe snufjes. Ik was liever voor de x3700h of x4700h gegaan, maar ik wacht wel tot de nieuwe modellen er een keer zijn, voor nu klinkt het goed en kan ik ook Atmos formaat afspelen (zonder height speakers, dus de simulatie modus) en BT source had mijn oude ook niet.

[ Voor 15% gewijzigd door burgt op 14-08-2021 16:28 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 18:11
Ik las zojuist dit bericht via WhatHiFI:
Earlier this year we reported how a major HDMI error had blighted Denon and Marantz's 2020 AV receivers. Well, good news: Sound United, the company that owns both brands, has finally beaten the bug.

According to Forbes, all Denon and Marantz flagship receivers manufactured after May 2021 are officially glitch-free. This is because the latest units are fitted with a new HDMI 2.1 chip that don’t suffer the same flaws.
Als dat klopt dan wordt de X3700H misschien toch interessant voor mij als Xbox Series X gebruiker. Zit op het moment nog met een X2200W waardoor ik mijn Xbox Series X een PS5 maar direct op mijn tv heb aangesloten, maar als blijkt dat de problemen ook echt zijn opgelost, dan zou dat goed nieuws zijn.

Bron:
WhatHiFi
Forbes

[ Voor 8% gewijzigd door Chicane op 16-08-2021 18:59 . Reden: Link naar originele artikel van Forbes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Chicane schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 18:57:
Als dat klopt dan wordt de X3700H misschien toch interessant voor mij als Xbox Series X gebruiker. Zit op het moment nog met een X2200W waardoor ik mijn Xbox Series X een PS5 maar direct op mijn tv heb aangesloten, maar als blijkt dat de problemen ook echt zijn opgelost, dan zou dat goed nieuws zijn.
Met welke reden zou het dan interessant zijn een AVR-X3700H (of welke AVR-Xx700H serie) te kopen? Receivers uit dat jaar/serie hebben één HDMI 2.1 ingang, heb je met een Xbox Series X én PlayStation 5 al een ingang te kort. Maakt voor als je geen 4K @120Hz TV/monitor/beamer hebt niets uit maar dan is er ook geen reden om specifiek een AVR-X3700H te nemen en kan elke HDMI 2.0b receiver ook volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
FeaR schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:22:
[...]

Met welke reden zou het dan interessant zijn een AVR-X3700H (of welke AVR-Xx700H serie) te kopen? Receivers uit dat jaar/serie hebben één HDMI 2.1 ingang, heb je met een Xbox Series X én PlayStation 5 al een ingang te kort. Maakt voor als je geen 4K @120Hz TV/monitor/beamer hebt niets uit maar dan is er ook geen reden om specifiek een AVR-X3700H te nemen en kan elke HDMI 2.0b receiver ook volstaan.
Ik wist niet dat er maar een 2.1 poort was: ik had de specs hier op Tweakers gelezen en daar staat:
HDMI opmerking 4k 120Hz 4:4:4
HDMI ingang 7 ondersteunt 8k 60Hz
Ik dacht dat daarmee bedoelt werd dat alle poort 2.1 zijn en poort 7 een speciale maar uit jouw woorden begrijp ik nu dan dat enkel poort 7 HDMI 2.1 is. Dan valt deze receiver helaas weer heel hard af ja. En ik was al blij verrast dat er nu eindelijk een volwaardige 2.1 receiver zou zijn. Dan toch maar wachten op de TX-RZ50 van de concurrent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Chicane schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:39:
[...]
Ik dacht dat daarmee bedoelt werd dat alle poort 2.1 zijn en poort 7 een speciale maar uit jouw woorden begrijp ik nu dan dat enkel poort 7 HDMI 2.1 is. Dan valt deze receiver helaas weer heel hard af ja. En ik was al blij verrast dat er nu eindelijk een volwaardige 2.1 receiver zou zijn. Dan toch maar wachten op de TX-RX50 van de concurrent...
Specs op de site van Denon (althans, mobiele weergave) is ook niet veel duidelijker. Als je aan de achterzijde van de receiver kijkt zie je pas dat er één HDMI 8K In is. Één HDMI ingang die 8K @60 Hz doet of 4K @120Hz. Ook de upgrade van de AVC-X8500H welke 749 euro kost levert je één HDMI 2.1 ingang op. HDMI 2.1 staat echt nog in de kinderschoenen.

De Onkyo die je aanhaalt zit volgens mij ook niet op het volledige aantal HDMI 2.1 ingangen. Dacht ergens gelezen te hebben dat het 2-3 ingangen zouden zijn die volledig HDMI 2.1 spec waren en de andere vergelijkbaar met HDMI 2.0b. Zou an sich voldoende zijn met twee consoles en staat daarom ook op mijn short list, zeker doordat Onkyo heeft gemeld Dirac op dat model te implementeren.

Edit:
Spec sheet van de genoemde Onkyo zegt wel dat HDMI In 1-6 volledig HDMI 2.1 is. Eens afwachten hoe en wat. Weinig informatie bekend nog over dit model. Wel wat YouTube filmpjes maar ik kan het niet kijken door die voice over :P

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 16-08-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chicane
FeaR schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:46:
[...]

Specs op de site van Denon (althans, mobiele weergave) is ook niet veel duidelijker. Als je aan de achterzijde van de receiver kijkt zie je pas dat er één HDMI 8K In is. Één HDMI ingang die 8K @60 Hz doet of 4K @120Hz. Ook de upgrade van de AVC-X8500H welke 749 euro kost levert je één HDMI 2.1 ingang op. HDMI 2.1 staat echt nog in de kinderschoenen. Ook de nieuwe generatie receivers zal geen zes/zeven/acht HDMI 2.1 ingangen hebben. De Onkyo die je aanhaalt zit ook op slechts twee of drie volledig HDMI 2.1 ingangen. Zou an sich voldoende zijn met twee consoles en staat daarom ook op mijn short list, zeker doordat Onkyo heeft gemeld Dirac op dat model te implementeren.
Het wordt inderdaad niet duidelijk benoemd nee. Maar inderdaad die Onkyo heeft volgens mij 3 HDMI 2.1 ingangen waardoor ik met de 2 apparaten die ik op dit moment heb daarmee uit de voeten zou kunnen. En Dirac maakt deze ook interessant ja. Al wil ik eerst nog wel een aantal reviews afwachten voor ik de spreekwoordelijke trekker over haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Chicane schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:51:
[...]
Het wordt inderdaad niet duidelijk benoemd nee. Maar inderdaad die Onkyo heeft volgens mij 3 HDMI 2.1 ingangen waardoor ik met de 2 apparaten die ik op dit moment heb daarmee uit de voeten zou kunnen. En Dirac maakt deze ook interessant ja. Al wil ik eerst nog wel een aantal reviews afwachten voor ik de spreekwoordelijke trekker over haal.
Ik kom inderdaad ook termen/kreten als "Three 40Gbps HDMI 2.1" tegen maar als ik de spec sheet lees dan lijkt het weer alsof alle inputs volledig HDMI 2.1 zijn. We wachten rustig af :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Millert schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:36:
Nou, mijn issue is eindelijk opgelost. En het is dus precies het omgekeerde van wat hierboven staat.
Ik vond ergens een Reddit draadje. De oplossing: Ga op je LG oled naar het input menu. Daar kun je (echt waar!) het icoontje van de input (in mijn geval HDMI2) veranderen. Deze stond bij mij op PC. Deze heb ik aangepast. Het is nu Game Console of iets dergelijks. Problem solved! HDR ziet er nu uit zoals het hoort.
Blijkbaar... Doet de tv dus iets met het signaal als dat icoontje op PC staat.
Belachelijk, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Heren,

Ik zit met een issue en ik gooi het even in de groep hier, Misschien kan iemand er IETS zinnigs over kwijt.
Eergisteren gaf mijn Denon 4520 ineens geen geluid meer tijdens het kijken van een Tv programma. (digitaal via HDMI google tv)
ik hoor alleen wat plopjes, een beetje zoals je hoort als je een analoog signaal (met wat static/ruis) naar hoog volume boost (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen). dit via de speakers,maar ook via de hoofdtelefoon.
Ik heb wat zitten testen. Als ik een bron aansluit via tulpstekkers, dus analoog dan kan ik gewoon muziek luisteren (geprobeer met jack van de telefoon naar tulp stekkers). zodra ik echter de toonregeling aanzet gaat het mis em krijg ik dezelfde plopjes.
Digitaal aansluiten geeft dezelfde plopjes.
Ik heb de unit nog even open geschroefd om te kijken of er zichtbare schade te zien is, maar dat zie ik op het oog niet.
Omdat het al een oudere receiver is vraag ik me af of dat een reparatie poging moet doen. kosten voor versturen en nakijken lopen vaak al snel op. Is er iemand die ene idee heeft wat het ZOU kunnen zijn. (en of dat vaak duur is om te repareren)

[ Voor 5% gewijzigd door mr.babek op 17-08-2021 12:31 ]

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

mr.babek schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:18:
Eergisteren gaf mijn Denon 4520 ineens geen geluid meer tijdens het kijken van een Tv programma. (digitaal via HDMI google tv)
ik hoor alleen wat plopjes, een beetje zoals je hoort als je een signaal naar hoog volume boost (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen). dit via de speakers,maar ook via de hoofdtelefoon.
Ik heb wat zitten testen. Als ik een bron aansluit via tulpstekkers, dus analoog dan kan ik gewoon muziek luisteren (geprobeer met jack van de telefoon naar tulp stekkers). zodra ik echter de toonregeling aanzet gaat het mis em krijg ik dezelfde plopjes.
Digitaal aansluiten geeft dezelfde plopjes.
Lijkt mij dat er iets mis gaat in het bord dat geluid digitaal verwerkt (in de aanname dat toonregeling een combinatie van ADC en DAC is).
Ik heb de unit nog even open geschroefd om te kijken of er zichtbare schade te zien is, maar dat zie ik op het oog niet.
Je kan ook de service manual er eens bijpakken. Gebaseerd op de informatie die je hebt gegeven, moet je al snel komen tot een specifiek domein waar het probleem in zit.
Omdat het al een oudere receiver is vraag ik me af of dat een reparatie poging moet doen. kosten voor versturen en nakijken lopen vaak al snel op. Is er iemand die ene idee heeft wat het ZOU kunnen zijn. (en of dat vaak duur is om te repareren)
Voor een reparatie zal er een diagnose gedaan moeten worden, mogelijk apparaatspecifieke onderdelen gekocht moeten worden, de reparatie moet uitgevoerd worden, ... Voor goedkopere spullen is dat qua prijs niet de moeite waard, tenzij je zelf een hobbyist bent en je alleen zorgen hoeft te maken over de kosten van onderdelen.

Voor een receiver van origineel ~1500-2000 EUR? Als je het niet zelf kan diagnosticeren, dan kan je het enkel daarvoor natuurlijk opsturen en de diagnose betalen. Dan weet je in ieder geval wat de overige kosten zullen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 17-08-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Bedankt voor je antwoord zepman, Ik heb het bedrijf voor Denon reparaties gevonden (audio service BV) gevonden
Zo te zien kost de diagnose 130 euro. Ik ga er eens even over nadenken of ik dat nog wil investeren.
Op zich heb ik nog veel plezier van de unit. Gelukkig had ik net een nieuwe Denon aangeschaft waardoor ik nu niet zonder zit en het niet erg is om hem een tijdje te moeten missen.

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

mr.babek schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:50:
Ik ga er eens even over nadenken of ik dat nog wil investeren.
Op zich heb ik nog veel plezier van de unit. Gelukkig had ik net een nieuwe Denon aangeschaft waardoor ik nu niet zonder zit en het niet erg is om hem een tijdje te moeten missen.
Wat je ook kan doen is kijken wat de tweedehandsprijs is voor jouw model, en daarop baseren of het nog de moeite waard is om het te laten repareren. Op MP zie ik er één staan voor 650 EUR. In de aanname dat je hem al hebt afgeschreven en dat dit bedrag reëel is voor een tweedehands model, kan het qua waarde lonend zijn als de totale reparatiekosten lager zijn.

Zelf denk ik dat HDMI receivers snel in prijs dalen door de beperkingen van HDMI. Geluid 'onlosmakelijk'* koppelen aan beeld is eigenlijk niet consumentvriendelijk, noch duurzaam.

* = Er zijn manieren om het los te koppelen, maar elke manier heeft wel een nadeel of beperking waarvan de impact situatieafhankelijk is.

[ Voor 22% gewijzigd door The Zep Man op 17-08-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Grappig, dat is nou net wat ik ook gelijk deed, kijken wat een 2e handse kost en zag die van 650 ook staan.
Ik heb audio service een mail gestuurd met wat vragen. eens zien of ze antwoord willen geven.
Verder heb ik in de keuze voor een nieuwe unit ook sterk mee laten wegen welke beeld opties hij aan kan.
De receiver is toch wel het middelpunt van audio/video bij mij. Maar wat je aangeeft klopt. Eigenlijk heel jammer om zo'n mooi apparaat om die reden "af te schrijven"

Aanvulling; ik heb mijn eerste luisteravond met mijn net aangeschafte 8500ha achter de rug... Laat die 4520 maar zitten hahaha

[ Voor 11% gewijzigd door mr.babek op 18-08-2021 00:59 ]

• pjisonline
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-03 07:28
Ik heb nu sinds anderhalf jaar een Denon AVR-X2600H en heb spijt als haren op m'n hoofd. De eerste maanden bezig geweest om het geluid goed te krijgen en het is me nooit gelukt. De Audyssey MultEQ XT setup levert me een geluid op zonder laag. Alles geprobeerd, uiteindelijk heb ik de MultEQ app gokocht in de hoop het daarmee te kunnen oplossen. Heb van alles getweaked om die bas op te krikken en dat is met die app wel gelukt, maar het geluid blijft onprettig. Bovendien, zo zou het toch niet moeten zijn. (Heb ook verschillende keren contact gehad met de helpdesk van die app, maar daar heb ik ook niet veel aan gehad).
Ik heb het opgegeven. Voor de Denon had ik een Onkyo met geweldig geluid. Nu heb ik vernomen dat Onkyo nieuwe receivers op de markt heeft gebracht (Onkyo TX-NR5100). Ik wacht dot die in Nederland verkrijgbaar is en dan gaat de Denon op Marktplaats. Wat een teleurstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 21:18
pjisonline schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:34:
Ik heb nu sinds anderhalf jaar een Denon AVR-X2600H en heb spijt als haren op m'n hoofd. De eerste maanden bezig geweest om het geluid goed te krijgen en het is me nooit gelukt. De Audyssey MultEQ XT setup levert me een geluid op zonder laag. Alles geprobeerd, uiteindelijk heb ik de MultEQ app gokocht in de hoop het daarmee te kunnen oplossen. Heb van alles getweaked om die bas op te krikken en dat is met die app wel gelukt, maar het geluid blijft onprettig. Bovendien, zo zou het toch niet moeten zijn. (Heb ook verschillende keren contact gehad met de helpdesk van die app, maar daar heb ik ook niet veel aan gehad).
Ik heb het opgegeven. Voor de Denon had ik een Onkyo met geweldig geluid. Nu heb ik vernomen dat Onkyo nieuwe receivers op de markt heeft gebracht (Onkyo TX-NR5100). Ik wacht dot die in Nederland verkrijgbaar is en dan gaat de Denon op Marktplaats. Wat een teleurstelling.
Ik heb dit ook gehad met de X4700H, zeker een maand bezig geweest om het goed te krijgen.
Ik had de versterker direct ingesteld met audyssey.
Hierna had ik ook geen laag, tijdje later kwam ik erachter dat audyssey de versterker als 7.1 ingesteld te hebben terwijl ik een 5.1 opstelling heb. Nadat ik dit aangepast had het ik in 1x genoeg laag.

Verder heb ik uiteindelijk met de audyssey MultEQ app de frequentie bereik op 300 gezet + cross-overs op 80.

Hierna binnen de instellingen nog de restorer functie uitgezet aangezien dit bij muziek bij hoge frequenties een slecht resultaat op leverde en bij audio/surround parameters geluidsterktebeheer uit gezet dit loste het probleem van zachte stemmen met dolby op.
Misschien heb je er wat aan.

• MDKlapwijk
  • Laatst online: 11:23

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

@mr.babek, dat is een lekkere upgrade! Balen van de 4520, dat is ook een heel aardige unit, heb die van mij nog netjes kunnen verkopen na dat deze ook door een 8500h is vervangen. Nu terug naar een 2400, omdat de 8500 een tripje naar Denemarken aan het maken is voor z'n a-diploma...

@pjisonline, heb je al zonder Audyssey-meuk geprobeerd? Alleen je speaker opstelling, dus zoals @TheMystery al aangaf op bijv. 5.1 als je daadwerkelijk 5.1 setup hebt? Alle speakers op 'small' als er een sub hebt? Alle afstanden handmatig gemeten en ingesteld? Alle crossovers 20Hz boven het in de speaker specificaties aangegeven minimale aantal Hz's?

Als je geen sub hebt, zou je eventueel met de settings voor small/large kunnen experimenteren.

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millert
pjisonline schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:34:
Ik heb ook de nodige tijd gestoken in het juist instellen van de speakers en heb hier ook veel gelezen op verschillende fora over Audyssey en de MultEQ app. Hopelijk heb je wat aan onderstaande tips.

Wat voor speaker set-up heb je? Ervan uitgaande dat je 'gewone' speakers hebt en een subwoofer stel je de speakers in op klein/small, met de crossover bepaal je vervolgens vanaf welke frequentie het laag naar de subwoofer gaat. Je kunt het frequentiebereik opzoeken van je speakers, zet vervolgens de crossover één stap hoger (bijv. frequentie bereik van je fronts begint bij 40Hz, dan zet je de crossover op 60Hz). Het is geen harde crossover maar er wordt een rolloff gebruikt. Zo heb ik front speakers met een bereik van 44 Hz – 30 kHz en staat de crossover ingesteld op 60Hz. Tonen vanaf 60Hz en lager worden dan (in toenemende mate) naar de subwoofer geleid. Je wilt niet dat je speakers buiten het beoogde frequentiebereik gaan spelen.

Uitgangspunt voor een succesvolle Audyssey kalibratie is een goede meting. Gebruik bij voorkeur een statief of microfoonhouder, en zorg dat de microfoon op oorhoogte staat waar je zelf ook zou zitten. Volg de richtlijnen voor wat betreft de afstand tussen de meetpunten (60-80cm?). En vermijd extreme metingen tegen bijv. de achtermuur of buiten de hoek van de voorste speakers. Zo voorkom je onnodige correcties. Vanaf 3 metingen kan je al verder met de kalibratie, aangeraden wordt om alle metingen te doen. Sla vervolgens deze meting op in de MultEQ app en maak hiervan een kopie, maak aanpassingen in de kopie. Dan hoe je niet telkens een nieuwe meting te doen.

Na de meting kijk je in de MultEQ app naar de resultaten van de speakerdetectie. Zie je hier iets geks? Soms zet Audyssey de speakers weer op groot/large, zet deze terug op klein. Controleer de crossovers. Als ze veel afwijken van hetgeen ik aangaf in het eerste stukje zou ik ze aanpassen, zeker wanneer ze lager zijn ingesteld.

Vensters in de MultEQ app:
  • Opties voor doelgeluid staat standaard op 'Hoge frequentie geluidsgolf 1' kan je laten staan.
  • Compensatie van middentonen uitschakelen.
  • Frequentiebereik van de MultEQ-filter. Je kunt spelen met het bereik waarin Audyssey zijn correcties toepast. Dit wordt voornamelijk voor het hogere tonenbereik nog wel eens gedaan. Als je wilt experimenteren, probeer dan eens een bereik tot 600-700hz.
  • Audyssey-instellingen. Schakel Dynamic EQ in, Dynamic Volume uit.
Controleer in de Set-up van je Denon, bij Audio, Audyssey, MulTEQ XT dat deze op Reference staat.
Je hebt nu de speakers gekalibreerd naar de referentie standaard voor films. Je zult merken dat die voor gewone televisie of muziek niet altijd optimaal is. Hiervoor is de instelling 'Aanpassen ref. niveau'.
Audyssey Dynamic EQ is referenced to the standard film mix level. It makes adjustments to maintain the reference response and surround envelopment when the volume is turned down from 0 dB. However, film reference level is not always used in music or other non-film content. The Dynamic EQ Reference Level Offset provides three offsets from the film level reference (5 dB, 10 dB, and 15 dB) that can be selected when the mix level of the content is not within the standard.

0 dB (Film Ref): This is the default setting and should be used when listening to movies.

15 dB: Select this setting for pop/rock music or other program material that is mixed at very high listening levels and has a compressed dynamic range.

10 dB: Select this setting for jazz or other music that has a wider dynamic range. This setting should also be selected for TV content as that is usually mixed at 10 dB below film reference.

5 dB: Select this setting for content that has a very wide dynamic range, such as classical music.

• FeaR
TheMystery schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:00:
[...]
..dat audyssey de versterker als 7.1 ingesteld te hebben terwijl ik een 5.1 opstelling heb. Nadat ik dit aangepast had het ik in 1x genoeg laag.
Dat is mijns inziens totaal niet logisch. Als je 7.1 instelt en je sluit 5.1 aan dan mis je twee kanalen, in dit geval Left Surround en Right Surround. Dat zijn kanalen voor effecten en geen kanalen die veel laag/LFE dragen. Als je zegt dat je 5.1 hebt aangesloten maar Audyssey had 5.0 ingesteld dan was het begrijpelijk geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 19-08-2021 09:41 ]

• pjisonline
Dank allemaal voor de reacties. En enerzijds denk ik dan om weer alles te gaan checken en opnieuw in te stellen. Anderzijds denk ik, nee. Ik heb alles al geprobeerd.
Ik heb een 5.1 systeem en zo staat het ook ingesteld. Ik heb twee front speakers die large zijn (KEF Reference Series Model 104aB), een center speaker en twee rear speakers (Infinity SAT450) en een subwoofer (Magnat Monitor Supreme Subwoofer 202 A). De KEF's heb ik uiteindelijk op large gezet. Ik vind het zonde om ze af te knijpen en al het laag alleen naar de subwoofer te laten lopen. Het geluid van de KEF's is te mooi daarvoor. Maar ik heb zowel small als large geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Laatst online: 11:23

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

pjisonline schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:52:
Dank allemaal voor de reacties. En enerzijds denk ik dan om weer alles te gaan checken en opnieuw in te stellen. Anderzijds denk ik, nee. Ik heb alles al geprobeerd.
Ik heb een 5.1 systeem en zo staat het ook ingesteld. Ik heb twee front speakers die large zijn (KEF Reference Series Model 104aB), een center speaker en twee rear speakers (Infinity SAT450) en een subwoofer (Magnat Monitor Supreme Subwoofer 202 A). De KEF's heb ik uiteindelijk op large gezet. Ik vind het zonde om ze af te knijpen en al het laag alleen naar de subwoofer te laten lopen. Het geluid van de KEF's is te mooi daarvoor. Maar ik heb zowel small als large geprobeerd.
Probeer je fronts eens op small; small/large heeft niets met het formaat speaker te maken, mijn Dali Rubicon 8 fronts staan ook op small.
“Large” and “Small” Settings Have Little to Do with Speaker Size
In virtually all modern AV receivers (or AVRs), you can designate each speaker in your system as "large" or "small." Surprisingly, the speaker-size setting has nothing to do with the physical dimensions of the speaker. Instead, the setting tells the AVR whether to divert low frequencies (or bass) away from that speaker and reroute them to the subwoofer. The terms "large" and "small" are used because larger speakers are generally more capable of reproducing low frequencies and deep bass than smaller speakers. So, if you designate a speaker as "large," the AV receiver will send all frequencies, including deep bass, to it.
bron: https://www.svsound.com/b...r-small-on-an-av-receiver

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nzlRQUlDFT85f6BUKaPWIDfHHaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16w9bm4tpils9MWn0HuMEV9u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9j_rJgvjBpl7kPm42a961DrgOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0OIGorihUPNmF0tYUJl8Iqq.jpg?f=fotoalbum_large

Kern-woord zou de 'reroute' kunnen zijn; laag wat nu naar je 'grote' fronts gaat, wordt niet naar de sub gestuurd.

[ Voor 63% gewijzigd door MDKlapwijk op 19-08-2021 14:28 . Reden: Plaatjes... ]

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 21:18
FeaR schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Dat is mijns inziens totaal niet logisch. Als je 7.1 instelt en je sluit 5.1 aan dan mis je twee kanalen, in dit geval Left Surround en Right Surround. Dat zijn kanalen voor effecten en geen kanalen die veel laag/LFE dragen. Als je zegt dat je 5.1 hebt aangesloten maar Audyssey had 5.0 ingesteld dan was het begrijpelijk geweest.
Audyssey had 7.1 ingesteld maar wel de 5 speakers toegevoegd die ook daadwerkelijk had.
ik heb alleen het profiel boven aan op 5.1 gezet en toen was het laag probleem opgelost.

• Millert
@pjisonline Zoals @MDKlapwijk al aangeeft heeft small/large niks te maken met de grootte van de speakers. Maar of ze een full-range signaal kunnen spelen.
Als ik jouw Kef's opzoek vind ik een frequency response van 50-20,000Hz +/-2dB, de juiste instelling is dus small met een crossover van 60Hz. Je moet het ook niet zien als knijpen, maar als helpen. Je subwoofer is simpelweg meer geschikt om tonen van 200Hz en lager te spelen dan je speakers.

Je geeft aan dat je (te) weinig bass ervaart. Dit kan een gevolg zijn van de large instelling voor je speakers. Immers gaat het volledige signaal dan naar je speakers en krijgt de subwoofer enkel het LFE kanaal te verwerken. Goede kans dat er hierdoor geluid in het laag verloren gaat wat je Kef's simpelweg niet (goed) kunnen spelen. Door het gebruik van de crossover kan je optimaal gebruik maken van je subwoofer en het samenspel met de speakers.

Je kunt altijd naar het ongefilterde geluid van je Kef's luisteren met de stand (pure) direct, dan wordt er geen Audyssey filter toegepast.

[ Voor 41% gewijzigd door Millert op 19-08-2021 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Large kan wel je moet dan in de receiver lfe+main instellen ipv lfe, dan gaat de bas naar je fronts en sub

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Goofy1978 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:19:
Large kan wel je moet dan in de receiver lfe+main instellen ipv lfe, dan gaat de bas naar je fronts en sub
Precies dat, op dit moment heb ik de speakers ook op large staan en lfe + main. Ik ervaar dat de twee Denon versterkers die ik heb / gehad heb echt een mooi laag afgeven. Ik heb elac speakers en dat zijn niet warmst klinkende speakers. Heb gisteren nog gespeeld met het laag in de interne equalizer van de denon. Maar dan vind ik het al snel te veel worden. De sub heb ik wel op +6db gezet. Dat had ik op een forum gelezen, en de restore functies uit. Crossovers alles op 80hz, klinkt bij mij het best.
Audyssey heb ik op de versterker nog niet aangedurfd. Ik heb namelijk nog nooit een lekker klinkende setup voor elkaar gekregen met een meting. Op geen geen enkel merk. Dus dat heb ik opgegeven 😂

Speakers heb ik al een hele tijd Elac 209 front, 208 surround, 201 center en een yamaha yst800 sub maar nog steed zeer tevreden.

Ik heb meerdere marantz yamaha en onkyo receivers gehad voor de Denon maar Denon en Marantz leveren voor mijn oren het mooiste laag en lekkerste geluid op mijn set. Maar geluid wordt door iedereen anders ervaren.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik heb een denon x3400 met svs sb2000 sub ook geen gebrek aan laag.
Met de vorige denon x2200 ook niet, zeker niet als je dyn eq aan zou zetten wat het laag boost bij lage volumes.

De specs van de magnat sub zijn niet erg hoog.
80 watt en een 8 inch driver veel extra laag komt daar niet uit volgens mij.

Ik zou de fronts op large zetten met lfe+main de crossovers op 80hz en dyn eq ook maar aan, om het laag wat op te krikken bij lagere volumes.
Deze instelling is het best om meer bass te krijgen denk ik. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Goofy1978 op 19-08-2021 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
Meer bass staat natuurlijk niet gelijk aan een betere bass.
Wat je doet is het LFE kanaal ook over je 'large' ingestelde speakers laten gaan ipv enkel over de subwoofer. Iets wat je lijkt mij vooral doet als je relatief sterke speakers hebt in verhouding tot je subwoofer. Maar wel rekening houdende met de ingestelde crossover dus kwaad kan het niet :+.
LFE+Main sends a duplicate signal to the subwoofer for any channel set to Large and applies a 24 dB/octave low pass to the subwoofer at the selected ‘crossover’ frequency1.
https://subwoofer101.com/...lfe-main-double-bass-etc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjisonline
Ik heb LFE+Main ingesteld staan, dus het laag wordt zowel naar de subwoofer als de front speakers.

Wat Millert suggereert als laatste, dat heb ik precies gisteren geprobeerd. Ik dacht, wat als ik dat Audyssey filter eens helemaal uitzet. En ja, het klinkt veel beter! Veel evenwichtiger en er is mooi laag. Dus mijn conclusie is dat dat filter om onbekende reden het laag eruit heeft gefilterd door de detectie. Daarom moest ik ook in die app een enorme boost geven aan dat laag om het weer op te krikken. Uiteindelijk gaf dit wel laag maar ook een onprettig en onnatuurlijk geluid.
Ik vraag me dan wel af wat ik fout doe bij de detectie. Ik heb die microfoon op de meegeleverde kartonnen standaard, op oorhoogte op luister posities. Wat kan je meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
@pjisonline Welke dB waarde geeft hij aan na de meting bij de subwoofer? Idealiter een waarde tussen - 3 en - 9. Even met de gain/volumeknop spelen met verschillende metingen.
Let er ook op dat de subwoofer uit stand-by is vanaf de eerste meting en direct mee doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Millert op 20-08-2021 09:05 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 100 Laatste