Marantz/denon HDMI 2.1 problemen (Xbox x)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
Beste medewerkers,

Zijn er hier al mensen die weten of er al een oplossing is voor de problemen met de HDMI 2.1 in combinatie met de Xbox x ?

Ik heb momenteel de marantz sr6011 welke ik graag wel gaan vervangen voor de sr6015 alleen heeft/had deze problemen met de Xbox X op 120fps 4K

Op internet kan ik hier ook nog weinig over terug vinden. Hier iemand enige idee ? Ik wil niet een versterker kopen van 1250E waar ik niks mee kan. Gaat me juist om de Xbox X maximaal te benutten. Via tv aansluiten is helaas voor mij ook geen optie aangezien ik dolby atmos opstelling heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-09 20:45

FeaR

In GoT we trust

Naar mijn weten is er nog geen oplossing voor de problemen. Ik weet alleen niet meer zeker of het nu juist de XSX of PS5 was met vooral problemen. Maar als je een TV hebt die 4K@120Hz aan kan heb je ook eARC waarmee je de console op de TV aan kan sluiten en het audiosignaal gelijkwaardig naar de receiver terug kan sturen.

Edit:
Voelt natuurlijk wel wat raar om dan een nieuwe receiver te hebben en de TV alsnog als hub te moeten gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 03-02-2021 17:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
FeaR schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:15:
Naar mijn weten is er nog geen oplossing voor de problemen. Ik weet alleen niet meer zeker of het nu juist de XSX of PS5 was met vooral problemen. Maar als je een TV hebt die 4K@120Hz aan kan heb je ook eARC waarmee je de console op de TV aan kan sluiten en het audiosignaal gelijkwaardig naar de receiver terug kan sturen.
De xbox X helaas.
Ik wil graag de nieuwe versie marantz halen alleen ga ik die nog niet halen als er nog problemen mee zijn. Op tv aansluiten is een optie alleen win ik er niks mee :) Kan ik beter wachten op de 2021 modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

marcelmaria schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:18:
[...]
Op tv aansluiten is een optie alleen win ik er niks mee :) Kan ik beter wachten op de 2021 modellen
Jawel toch? Je hebt nu HDMI ARC op de Marantz, als je een nieuwe receiver met eARC koopt heb je de meer bandbreedte retour en daarmee hogere bitrate tracks. Hetzelfde als dat je de bron door de receiver naar de TV zou lossen (indien er dus geen HDMI issues zouden zijn). Met HDMI ARC heb je max DTS en Dolby Digital (Plus), met eARC heb je mogelijkheden tot naar LPCM, Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio.

Of heeft de SR6011 ook eARC? HDMI 2.0b maar sommige fabrikanten hebben onder die standaard HDMI earc geïmplementeerd. Dan win je er inderdaad niets mee.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 03-02-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
FeaR schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:29:
[...]

Jawel toch? Je hebt nu HDMI ARC op de Marantz, als je een nieuwe receiver met eARC koopt heb je de meer bandbreedte retour en daarmee hogere bitrate tracks. Hetzelfde als dat je de bron door de receiver naar de TV zou lossen (indien er dus geen HDMI issues zouden zijn). Met HDMI ARC heb je max DTS en Dolby Digital (Plus), met eARC heb je mogelijkheden tot naar LPCM, Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio.

Of heeft de SR6011 ook eARC? HDMI 2.0b maar sommige fabrikanten hebben onder die standaard HDMI earc geïmplementeerd. Dan win je er inderdaad niets mee.
Dat ondersteund hij al :) dat is het juist.
Zou de Xbox x op 4K 120hz halen ? Dit betwijfel ik ook eigenlijk. Win ik er eigenlijk nog niks mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan heb ik niet gezegd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eagle_1
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 13:49
Wordt gebracht als fix:
Marantz/ Denon The SPK618 adapter, aldus het artikel op whathifi.com.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t9aoPEPqXgxsqFEHli8j3aTdZOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aTcVHkmogSHWYHqIhKi0Dxeb.webp?f=fotoalbum_large

Zelf te weinig verstand van of dit een mooie of geen mooie fix is. Ik ben zelf al enige tijd van plan om eens iets serieuzers te doen met mijn geluid en dat had ik willen doen bij de aanschaf van de nieuwe Xbox maar vanwege dit probleem toch nog maar even gewacht en de kat uit de boom aan het kijken.

[ Voor 23% gewijzigd door Eagle_1 op 28-04-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:51
Wat mij alleen niet duidelijk is: blijven alle huidige types de problemen houden of wordt het daar ook zonder kastje in opgelost? Ik ben namelijk van plan komende maanden een 2020 model te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:29
Het is een geen fix maar een workaround. Het kastje converteert het RGB full signaal van de xbox of pc naar en YUV 4.2.0 signaal, zoals de ps5 dat uitstuurt. Het is dus eigenlijk een simpele downsamplende converter, zodat de versterker iets met het signaal kan. Dit is zeker niet wat ze destijds geadverteerd hebben.

Ik wacht nog een jaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 13:21
MariusV schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 12:17:
Het is een geen fix maar een workaround. Het kastje converteert het RGB full signaal van de xbox of pc naar en YUV 4.2.0 signaal, zoals de ps5 dat uitstuurt. Het is dus eigenlijk een simpele downsamplende converter, zodat de versterker iets met het signaal kan. Dit is zeker niet wat ze destijds geadverteerd hebben.

Ik wacht nog een jaartje!
Gaat hierbij kwaliteit verloren?

Heeft er iemand al ervaring mee?
Wel een vervelend groot lelijk kastje erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
LaTiNo156 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:58:
[...]

Als je hem nu nieuw koopt heb je de ge-update versie met nieuw HDMI board. Dan heb je geen kastje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
marcelmaria schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:38:
[...]

Als je hem nu nieuw koopt heb je de ge-update versie met nieuw HDMI board. Dan heb je geen kastje nodig.
Niet dus, half augustus gekocht bij Smits en met oude versie 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
LaTiNo156 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:09:
[...]

Niet dus, half augustus gekocht bij Smits en met oude versie 😕
Oei dat is balen. Ik heb hem gekocht bij hifi Kubben Amsterdam. Melding van gemaakt dat ik hem rechtstreeks wou hebben vanaf marantz

Dit hebben ze dus netjes gedaan. Weet je heel zeker dat je Xbox niet werkt ? Heb je hem wel op 8K ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaTiNo156
marcelmaria schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:19:
[...]

Oei dat is balen. Ik heb hem gekocht bij hifi Kubben Amsterdam. Melding van gemaakt dat ik hem rechtstreeks wou hebben vanaf marantz

Dit hebben ze dus netjes gedaan. Weet je heel zeker dat je Xbox niet werkt ? Heb je hem wel op 8K ingesteld ?
Ik heb de xbox nog niet, dat zou mijn volgende aankoop zijn 🤔
Misschien toch maar de PS5 anders.

Wanneer heb jij um gehaald? De Marantz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
hifi Kubben Amsterdam.

Zou je je serienummer eens willen sturen (Mag ook prive) dan kan ik even zien welke je hebt,

Kan me niet voorstellen dat je de oude versie hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariusV
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:29
LaTiNo156 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:58:
[...]

Bij de Ps5 zeker niet, want die ‘praat de taal’(4K-420 10bit), Xbox misschien want die kan ook 4K 422 en 444 uitsturen, maar ik heb ze beide niet, dus weet t niet zeker. Als je er een pc aanhangt(zoals ik) wel, want geen 4K rgb 444 10 bit 60 of 120hz.

En dat is wel dat ik wil. Het is gewoon geen full spec hdmi 2.1 (48 Gbps). Hoe moeilijk kan het zijn om dit in de hele keten volledig te implementeren? Nu blijft het hit en miss en is het niet meer te volgen voor consumenten. Er hoeft maar 1 apparaat niet full spec te zijn en het werkt niet. Knap irritant :(

• LaTiNo156
marcelmaria schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:27:
hifi Kubben Amsterdam.

Zou je je serienummer eens willen sturen (Mag ook prive) dan kan ik even zien welke je hebt,

Kan me niet voorstellen dat je de oude versie hebt.
Prachtige profiel pic btw 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4WsZoxKxnoTyN2kuuULywC5gDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdwno3smUoKummgqLUvJTyvu.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1