Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:52
FeaR schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:27:
[...]

Volgens mij had je maar één serie hoger hoeven te nemen, oftewel een paar tientjes :P
Dus de AVR-1612 zou het wel ondersteunen? Heeft dat dan te maken met die upscaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
Kom net op de Duitse Denon-site de AVR-1513 en AVR-1713 tegen, mooier zijn ze er zeker niet op geworden :X

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/Assets/Images/Products/AVR-1713/EL_avr1713_e2_bk_fr.jpg
RobKJ schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:51:
[...]
Dus de AVR-1612 zou het wel ondersteunen? Heeft dat dan te maken met die upscaling?
Zo te zien ondersteunt de AVR-1612 het ook niet, erg apart allemaal want de AVR-1611 doet namelijk wel aan Analog to Digital Conversion.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net op de Duitse Denon-site de AVR-1513 en AVR-1713 tegen, mooier zijn ze er zeker niet op geworden :X

Het lijkt wel of ze een klepje vergeten zijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de denon 2312 via netwerk aangesloten ,pakte gelijk zijn update duurde een half uur.
Maar het werkte direkt, airstream ging moeiteloos.
Zou je ook spotify kunnen nemen en dan streamen via de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwynants
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 18:29
FeaR schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:10:
dient om naar te luisteren, tv dient om naar te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:01

WhySoSerious

Be the change.

FeaR schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:10:

[afbeelding]

[...]

Zo te zien ondersteunt de AVR-1612 het ook niet, erg apart allemaal want de AVR-1611 doet namelijk wel aan Analog to Digital Conversion.
Mwah vind het niet eens erg slecht! Hou wel van minimalistisch.

*Aait zn trouwe 2805 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
bwynants schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:41:
[...]
dient om naar te luisteren, tv dient om naar te kijken!
:O en :')

Net of de looks van een apparaat er ook niet toe doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daarom vind ik het zo zonde dat het van het goedkoop aanvoelende plastic frontjes zijn. Niet dat het écht mooi koud metal is. :/ Dat vind ik wel heel jammer.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:20
Het valt me wel op dat de Denon geen heethoofd is. Mijn Marantz werd in ieder geval een stuk warmer.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Joopieboy schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:02:
Daarom vind ik het zo zonde dat het van het goedkoop aanvoelende plastic frontjes zijn. Niet dat het écht mooi koud metal is. :/ Dat vind ik wel heel jammer.
Jammer inderdaad. Dat ze het bij de goedkopere modellen doen is nog tot daar aan toe en makkelijk te verklaren. Maar bij de duurdere modellen heb je het ook gewoon wat dan ronduit zonde is. Gelukkig is mijn front nog gewoon van aluminium :)
LuPo schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:53:
Het valt me wel op dat de Denon geen heethoofd is. Mijn Marantz werd in ieder geval een stuk warmer.
Verder geen gekke dingen? Dus dat je toch vermogen te kort komt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:25
Ben een beetje aan het snuipen op marktplaats om een "nieuwe" versterker. Heb nu de Denon PMA-700V op het oog. Lijkt me een krachtige versterker en lees op internet ook wel positieve berichten. Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie er wat meer over weten? Ervaringen oid?

De versterker word aangesloten op een paar Pied Pipers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Een PMA-700V, dat is een behoorlijk oud beestje (eind jaren 80 geloof ik). Grote kans dat je daar eerst nog aan moet knutselen voordat je hem goed kan gebruiken. Versterker slijten ook en hebben onderhoud nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik de NL handleiding van de AVR-4311CI in PDF kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:15:
Kan iemand mij vertellen waar ik de NL handleiding van de AVR-4311CI in PDF kan vinden?
Lastig, kan hem zo ook niet vinden. Één tip, mocht je andere talen gaan zoeken neem dan de Duitse. Die is identiek aan de Nederlandse versie qua techniek. De Engelse en Amerikaanse modellen willen nog weleens verschillen bij Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:34:

Lastig, kan hem zo ook niet vinden. Één tip, mocht je andere talen gaan zoeken neem dan de Duitse. Die is identiek aan de Nederlandse versie qua techniek. De Engelse en Amerikaanse modellen willen nog weleens verschillen bij Denon.
Die Duitse heb ik wel gevonden.
Worrdt de NL versie op CD meegeleverd of enkel in boekvorm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:54:
[...]
Die Duitse heb ik wel gevonden.
Worrdt de NL versie op CD meegeleverd of enkel in boekvorm?
Boekvorm, staat ook op de cover van de Duitse handleiding dat er normaal de Nederlandse ook bijzit. Alleen hebben ze dat deel niet online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer dat er geen PDF beschikbaar is, niet echt van deze tijd.
Ook jammer dat Denon zelf geen goede android app heeft, of zie ik die over het hoofd?

Heb al wel AVR-Remote geinstaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Bah, vind de looks idd niet bijster mooi nu. Toch misschien overwegen om een Yamaha te halen :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FikkieHo schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:33:
Bah, vind de looks idd niet bijster mooi nu. Toch misschien overwegen om een Yamaha te halen :P
Als ik mijn Denon moet vervangen zal het ook een ander merk gaan worden. Wordt sowieos een processor, dus dan valt Denon sowieso af. Toch maar eens kijken wat Onkyo dan wel Integra te bieden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Joopieboy schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:02:
Johan! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag over de AVR 4311.
Een vriend van mij wil deze kopen maar heeft reeds 6 stuks B&W 685 speakers van 100 watt.
De AVR 4311 heeft meer vermogen dan 100 watt, dit kan dus een probleem gaan geven als iemand het volume eens flink opendraaid.

Is de AVR 4311 te beveiligen tegen overbelasting zodat de speakers niet kunnen worden opgeblazen?
Uiteindelijk wil hij de speakers vervangen vooreen paar B&W 684 speakers waneer er weer geld beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 08:06:
Ik heb nog een vraag over de AVR 4311.
Een vriend van mij wil deze kopen maar heeft reeds 6 stuks B&W 685 speakers van 100 watt.
De AVR 4311 heeft meer vermogen dan 100 watt..
Maakt allemaal niet uit, lees [FAQ] Audio maar eens door over het stukje "vermogen". Sowieso heb je voor normaal gebruik maar een paar Watt nodig. En niet blind op cijfertjes staren, want alleen xx Watt zegt niets. Daar komen ook nog dingen bij als bereik en impedantie.
..dit kan dus een probleem gaan geven als iemand het volume eens flink opendraaid.
Nee, dat is geen probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 30-04-2012 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super, mooie uitleg in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Heb het even nagekeken voor je met behulp van deze test.

Opgegeven vermogen (waar jij naar keek) is 170 Watt. Echter is dat gemeten op één kanaal, bij 6 Ohm en op 1000 Hz. Oftewel, één speaker aangesloten welke alleen de toon van 1000 Hz afspeelt en daarbij 6 Ohm impedantie heeft. Niet betrouwbaar aangezien jij er zeker vijf speakers op aan gaat sluiten welke over een geheel bereik (20 - 20.000 Hz) spelen en ook nooit stabiel 6 Ohm zijn. Als je zo gaat meten geeft Denon 140 Watt op, dat komt al meer in de buurt van de 100 Watt die je aanhaalt van de speakers. Uit de test komt dat de AVR-4311 124 Watt per kanaal haalt op 8 Ohm op vijf kanalen. Als je puur op vermogen zou gaan kijken zou je dus met die 124 Watt moeten gaan werken. Zo zie je maar dat xx Watt niets zegt en ook opgegeven vermogen wil nogal eens afwijken. Al doet de AVR-4311 het wel zeer netjes met maar 16 Watt minder dan opgegeven.

Maar nogmaals, bij gemiddeld gebruik heb je maar een paar Watt nodig. En als je het volume open gaat schroeven zijn het jouw oren (of je buren ;) ) die eerder zullen klagen dan je speakers. Ikzelf heb een eindversterker welke 2 x 300 Watt (ook 20 - 20.000 Hz) levert en ook mijn speakers leven nog steeds.

Enige wat mij wel zonde lijkt is om zo'n mooie receiver aan een paar B&W 685 te hangen. Nu zijn de speakers al in bezit, dus daar valt weinig aan te doen, maar met betere speakers haal je meer uit je geluid dan met een flinke versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 30 april 2012 @ 12:47:

Enige wat mij wel zonde lijkt is om zo'n mooie receiver aan een paar B&W 685 te hangen. Nu zijn de speakers al in bezit, dus daar valt weinig aan te doen, maar met betere speakers haal je meer uit je geluid dan met een flinke versterker.
Bedankt voor de gedetaileerde uitleg.

Je hebt gelijk maar alles op zijn tijd.
Zijn boxen zal hij volgend jaar gaan verkopen en nieuwe aanschaffen.
Aangezien ik zelf de de 4311 had besteld omdat de prijs flink gezakt was heeft mijn vriend er ook een besteld aangezien zijn huidige yamaha op is (budget ding).
Nu dus even doorsparen voor goede speakers en intussen toch kunnen genieten van redelijke speakers op een top receiver vergeleken bij de oude Yahama.

Zelf heb ik 4 stuks B&W 602 S3 boxen, een B&W 60S3 center en een active yamaha sub woofer aan een Denon AVR 3806 hangen.
Deze speakers ga ik ook gebruiken op de 4311, ik ben erg teverden over het geluid zowel voor muziek als suround.

Mijn vriend heeft nog geen subwoofer, ik zit nog te twijfelen of hij een active of een passieve sub moet nemen.
Heb je daar misschien nog een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2012 @ 13:19:
[...]
Mijn vriend heeft nog geen subwoofer, ik zit nog te twijfelen of hij een active of een passieve sub moet nemen.
Heb je daar misschien nog een tip voor?
Actief, meeste keuze en makkelijkste met aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FeaR schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 22:24:
[...]

Jammer inderdaad. Dat ze het bij de goedkopere modellen doen is nog tot daar aan toe en makkelijk te verklaren. Maar bij de duurdere modellen heb je het ook gewoon wat dan ronduit zonde is. Gelukkig is mijn front nog gewoon van aluminium :)

[...]

Verder geen gekke dingen? Dus dat je toch vermogen te kort komt ofzo?
De looks zijn inderdaad wel wat minder. Het is allemaal wat plastic-fantastic. Wat dat betreft was de Marantz SR5004 een stuk beter.

Maar qua geluid kom ik niets tekort. Het klinkt nog steeds even goed. Ook op deze receiver hoef ik niet meer dan -30dB te draaien om flink volume te krijgen. Dus wat betreft power zit het ook wel snor. Ik heb ingesteld dat hij locked op -10dB.

3D werkt geniaal. PS3 gaf gelijk aan bij de eerste keer opstarten dat hij een 3D-signaal ontving. Kabels waren dus blijkbaar ook al 1.4 ready (HQ kabels, misschien ken je ze). Dus dat scheelt al weer wat geld voor nieuwe kabels dat ik wel ingecalculeerd had. HDMI passthrough in standby werkt ook perfect. Kan dus lekker simpele (PSN)games spelen met het TV geluid als meer niet nodig is. De receiver hoeft niet onnodig meer aan te staan. Ook ARC werkt vlekkeloos. Ideaal! Je moet alleen dan eerst de tv aanzetten en daarna pas de receiver. Als je de receiver al aanhebt en dan de tv aandoet dan werkt ARC niet. Vreemd maar waar. ;)

Al met al erg tevreden met deze verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:14:
[...]
Maar qua geluid kom ik niets tekort. Het klinkt nog steeds even goed. Ook op deze receiver hoef ik niet meer dan -30dB te draaien om flink volume te krijgen. Dus wat betreft power zit het ook wel snor. Ik heb ingesteld dat hij locked op -10dB.
Ook met een dikke receiver zal je wellicht rond de -30 dB zitten. Genoeg ervaringen te vinden van personen die van een instap-receiver naar een high-end gingen, maar niets zagen veranderen aan de stand van de volumeknop. Zo zie je maar dat die paar Watt echt genoeg is. Puur op vol vermogen (dus vanaf 0 dB) kan je een verschil gaan merken. Ikzelf zit ook rond de -30 dB. Mijn tweede LEDje op de Emotiva gaat ook pas branden als ik het volume richting de -10.0 dB schroef :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FeaR schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:23:
[...]

Ook met een dikke receiver zal je wellicht rond de -30 dB zitten. Genoeg ervaringen te vinden van personen die van een instap-receiver naar een high-end gingen, maar niets zagen veranderen aan de stand van de volumeknop. Zo zie je maar dat die paar Watt echt genoeg is. Puur op vol vermogen (dus vanaf 0 dB) kan je een verschil gaan merken. Ikzelf zit ook rond de -30 dB. Mijn tweede LEDje op de Emotiva gaat ook pas branden als ik het volume richting de -10.0 dB schroef :X
Heeft Denon eigenlijk net als Marantz een regel dat ze een bepaald rendement per kanaal halen? Bij de SR5004 was het dacht ik 75% van het gestelde vermogen. De SR5004 had dacht ik een voeding van 600W ofzo. De AVR-1612 heeft volgens mij een voeding van 415W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:25:
[...]
Heeft Denon eigenlijk net als Marantz een regel dat ze een bepaald rendement per kanaal halen? Bij de SR5004 was het dacht ik 75% van het gestelde vermogen. De SR5004 had dacht ik een voeding van 600W ofzo. De AVR-1612 heeft volgens mij een voeding van 415W.
Marantz heeft die 70%-regel, ook wat vaag want geef dan gewoon dat vermogen op als dat voor 100% zeker wordt behaald. Maar zal wel weer te maken hebben met dat het dan onder de xx Watt komt wat niet leuk staat voor de consument. Maar naar mijn weten heeft Denon niet zo'n regel.
Overigens kan je aan de voeding ook niet alles aflezen. De huidige receivers hebben meer nodig voor alle processing en wat dan ook dan oudere receivers. Oudere receivers met een 500 Watt voeding zijn over het algemeen krachtiger dan de huidige series met 600 of meer Watt opgenomen vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FeaR schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:50:
[...]

Marantz heeft die 70%-regel, ook wat vaag want geef dan gewoon dat vermogen op als dat voor 100% zeker wordt behaald. Maar zal wel weer te maken hebben met dat het dan onder de xx Watt komt wat niet leuk staat voor de consument. Maar naar mijn weten heeft Denon niet zo'n regel.
Overigens kan je aan de voeding ook niet alles aflezen. De huidige receivers hebben meer nodig voor alle processing en wat dan ook dan oudere receivers. Oudere receivers met een 500 Watt voeding zijn over het algemeen krachtiger dan de huidige series met 600 of meer Watt opgenomen vermogen.
Ze moeten toch een beetje mee blijven doen met merken als Onkyo die adverteren met 120W per kanaal en uiteindelijk maar 30-35W per kanaal blijken te doen. Op zich wel jammer al die schreeuwerige marketing..

Maar gelukkig weten we zelf wel beter. In de pricewatch staat dat de Denon 75W per kanaal doet: pricewatch: Denon AVR-1612
Is dat gemeten? De specs op de doos zeggen namelijk uiteraard iets anders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:37:
[...]
Maar gelukkig weten we zelf wel beter. In de pricewatch staat dat de Denon 75W per kanaal doet: pricewatch: Denon AVR-1612
Is dat gemeten? De specs op de doos zeggen namelijk uiteraard iets anders. :+
Die 75 Watt kom ik nergens tegen op de site van Denon. Wel 80 Watt welke gemeten is op vijf kanalen , 8 Ohm en 20 - 20.000 Hz. Maar voor receivers en versterkers is de Pricewatch geen goed product. Ze zijn niet consequent met het opgeven van het vermogen. Dit omdat ze alleen de xx Watt vermelden wat de fabrikant. Ik heb al eens voorgesteld om dit recht te trekken, dus alles vermelden op 8 Ohm en 20 - 20.000 Hz of overal de exacte specificaties bij vermelden. Echter is dit nooit van de grond gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben nieuw in de receiverwereld en heb vorige week een Denon 1912 gekocht, ik heb een vraag voor het afspelen van bestanden van de pc. Als ik een hdmi kabel van mijn laptop naar de receiver aansluit zie ik wel het scherm van de laptop op de tv maar het geluid gaat nog niet via mijn speakers maar via het laptop speakertje.
doe ik iets verkeerd?

Alvast bedankt voor de reactie

grtz Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:29:
Als ik een hdmi kabel van mijn laptop naar de receiver aansluit zie ik wel het scherm van de laptop op de tv maar het geluid gaat nog niet via mijn speakers maar via het laptop speakertje.
doe ik iets verkeerd?
Instellen dat zowel het beeld als het geluid over HDMI moet gaan? Als je nog geluid via de laptop hoort is dat niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@fear

Ik ben nog een leek zoals je merkt, stel ik dat in het receiver menu in of op de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Laptop, want die moet het uitvoeren.

Kan je wijzigen in Windows onder Configuratiescherm - Geluid - Afspelen. Of als je met Categorieën werkt, Configuratiescherm - Hardware en Geluiden - Geluid - Afspelen. Daar instellen dat het geluid over de HDMI gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zie het nu pas, maar een nieuwe nick? :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe receiver en mijn keuzes zijn al een gedeelte ingekrompen. Nu zie ik een nieuw Denon receiver AVR-1713. Ik ben even lost qua modelnrs. Immers er is ook een 2312. Wat is nu een nieuwer type? Kan het kloppen dat de hoofdpagina niet meer up to date is qua modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:52:
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe receiver en mijn keuzes zijn al een gedeelte ingekrompen. Nu zie ik een nieuw Denon receiver AVR-1713. Ik ben even lost qua modelnrs. Immers er is ook een 2312. Wat is nu een nieuwer type? Kan het kloppen dat de hoofdpagina niet meer up to date is qua modellen?
de AVR-XX13 reeks is alweer de nieuwe reeks (dus 2012-2013). De AVR-XX12 was de reeks van 2011-2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:04:
[...]

de AVR-XX13 reeks is alweer de nieuwe reeks (dus 2012-2013). De AVR-XX12 was de reeks van 2011-2012.
Is er dan ook al een opvolger voor de 23 serie? Of is de AVR1713 beter dan de 2312?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:16:
[...]

Is er dan ook al een opvolger voor de 23 serie? Of is de AVR1713 beter dan de 2312?
Ik heb me niet in de specificaties verdiept maar er zijn maar twee varianten te vinden op dit moment. De 1513 en 1713. De rest komt vanzelf. Dus voor de AVR-2312 zal waarschijnlijk ook wel een opvolger komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:16:
[...]
Of is de AVR1713 beter dan de 2312?
Dat is hetzelfde als vragen of een BMW 3-serie uit 2012 beter is dan een BMW 5-serie uit 2011 ;)
Zoals gezegd staan de laatste twee cijfers voor het modeljaar, klopt niet helemaal want de xx13 reeks is dus voor 2012. De reeks loopt dus één voor. De voorste twee cijfers zijn de klasse. Al klopt dat ook niet helemaal meer. Vroeger was er een AVR-5805 wat echt een beest van een receiver was. Echter zijn achtereenvolgend de AVR-5800, AVR-5300 en AVR-4800-serie niet meer gemaakt. Waar twee jaar geleden de AVR-4810 nog een hoog model was is deze alweer vervangen voor de AVR-4311. Maar andersom gaat het soms ook, de AVR-2809 is vervangen door de AVR-3310. Let wel dat nieuwer zeker niet altijd beter is, de huidige AVR-3300 serie haalt het niveau van de oude AVR-2800 serie namelijk niet. Daarom kan het - maar dat is bij meer merken - het soms beter zijn een oudere serie te kopen zodat je één of twee modellen hoger kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37
de 2113 en 2313 zijn er ondertussen ook bij gekomen http://www.denon.co.uk/uk...Theatre&SubId=AVReceivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
AVR-3313 zal eerdaags ook wel opduiken dan. Ben vooral benieuwd naar een opvolger van de AVR-4311. Dat Denon (net als meer merken) in de hogere segmenten wel eens een jaar overslaat is bekend. Maar een AVR-4312 zou nu wel eens leuk zijn. Al wordt "leuk" toch echt wel iets anders met de nieuwe looks, waar Onkyo er op vooruit gaat doet Denon het tegenovergestelde :X . Al kan het zijn dat de hogere series wel een klepje hebben, al moest de AVR-3312 die ook al ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:32
Foto van de 3313:
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2012/highend/denon/avr_3313.jpg
Met klepje.. maar ziet er nog steeds goedkoop uit :/

[ Voor 21% gewijzigd door Jaapie op 03-05-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De achterkant is ook wel interessant:
Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2012/highend/denon/avr_3313rueck.jpg

HDMI en Component Out voor Zone 2, iets wat ik tot op heden nog niet gezien heb. En een nieuwe vorm van Denon Link (was eerst een gewone netwerkaansluiting). Die Denon Link is sowieso nieuw op de AVR-3300 serie, voorheen zat het alleen op de hogere modellen (vanaf de AVR-3800). Ben wel benieuwd hoe ze de AVR-3312 gaan positioneren. Mede door de aanwezigheid van de Denon Link en het weer hebben van een klepje wat de AVR-3312 niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19
Bij mijn 3311 heb ik onder "Input assign" alléén nog SAT/CBL en DVR staan. De rest heb ik ooit ergens verwijderd (ik dacht via de webbased bediening). Nu kan ik niet meer vinden hoe ik andere inputs er weer bij kan zetten. Hele handleiding ook al bekeken maar daar vind ik niets hierover. Ik kan natuurlijk een reset doen naar fabrieksinstellingen, maar als het anders kan heeft dat de voorkeur. Wie weet raad?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
Uit mijn hoofd. Een menuutje hoger, het "delete sources" menu in en daar alles 'undeleten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:32
Menu --> Manual setup --> Option setup --> Source delete

In m'n 4308, maar zal in de jouwe niet veel verschillen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:19
@Sjaaky @Palm. Bedankt, daar zat het dus.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Hmm, ik heb een raar probleem met mijn Denon AVR-1312 en een Acer laptop.

Ik krijg hem niet verbonden via HDMI. Wat ik ook doe, het beeld blijft op zwart en de laptop gaat rebooten.
Het gaat om een Acer Timeline 4830TG met een nVidia 540M GPU.

Het rare is ook, als ik hem rechstreeks op de TV aansluit (Samsung LED) werkt het wel? Gewoon goed en helder beeld.

Wat ik al geprobeerd heb:
-Alle HDMI aansluitingen op de receiver
-Andere HDMI kabel
-Andere VGA driver
-Schone installatie van Windows

Weet iemand waar het fout gaat?

[ Voor 12% gewijzigd door RobKJ op 06-05-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Update! Probleem gevonden....

De TV, die heeft geen HDMI alleen een DVI-D poort. Hierdoor kan hij niet het FullHD scherm van de notebook aan. Op naar een nieuwe TV dan maar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Is er hier iemand aanwezig die weet hoe Direct Stereo / Pure Direct werkt en hoe/of dat dit werkend te krijgen is als je alles via HDMI aansluit?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Beetje vage vraag als je het mij vraagt... Wat gebeurt er als je op Pure Direct drukt op de remote of de receiver zelf? Want dat zou gewoon moeten werken. Valt weinig verder voor in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Laatst online: 19:24
Ik heb mn Onkyo 507 met bijbehorende speakerset verkocht en ben nu op zoek naar een nieuwe receiver + 2 zuilen. Afgelopen zaterdag bij Hobo HiFi geweest hier in het centrum en ff rond gekeken samen met m'n vriendin. Kan ze alvast wennen aan het idee van zuilen in de woonkamer. Gelukkig vindt m'n vriendin zuilen ook mooier dan boekenplank speakers op standaard :D.

De receiver wordt waarschijnlijk een Denon uit de xx13 reeks, hoewel de verkoper bij Hobo aangaf dat er nog leuke aanbiedingen aan komen. Ik heb nog geen keus gemaakt voor speakers, maar iets in de richting van B&W 600 serie, Elac, Dali of Monitor Audio. Eerst wachten tot de nieuwe meubels geleverd zijn, en daarna maar eens wat aanschaffen :). In de toekomst komt er misschien nog een sub en centerspeaker.

[ Voor 11% gewijzigd door sh4dow op 08-05-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik heb op zoek naar een reciever voor mijn thuis bios, nu was mijn oog gevallen op de Denon AVR-1612, maar ik lees hier en daar over problemen met het doorsturen van audio/video over HDMI, ik wil er een Mediacenter, Decoder en Xbox 360 op aansluiten zodat er maar een kabel naar mijn beamer hoeft te lopen.

Kan er iemand meer vertellen over deze problemen of zijn en hiet genoeg mensen die hem probleemloos gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Danielson schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:26:
Ik heb op zoek naar een reciever voor mijn thuis bios, nu was mijn oog gevallen op de Denon AVR-1612, maar ik lees hier en daar over problemen met het doorsturen van audio/video over HDMI, ik wil er een Mediacenter, Decoder en Xbox 360 op aansluiten zodat er maar een kabel naar mijn beamer hoeft te lopen.

Kan er iemand meer vertellen over deze problemen of zijn en hiet genoeg mensen die hem probleemloos gebruiken? :)
Ik gebruik de AVR-1612 probleemloos met een AppleTV en PS3 aangesloten. Eerste keer dat ik mijn PS3 aanzette kwam er gelijk een melding dat er een 3D-signaal mogelijk was. Ook ARC (voor geluid van tv programma's over de speakers) en HDMI passthrough in standby werken prima. Helemaal goed dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

FeaR schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:21:
Beetje vage vraag als je het mij vraagt... Wat gebeurt er als je op Pure Direct drukt op de remote of de receiver zelf? Want dat zou gewoon moeten werken. Valt weinig verder voor in te stellen.
Als ik op Pure Direct druk dan hoor ik alleen nog maar de lage bastonen uit mn subwoofer. Dit gebeurt bij zowel mn decoder als mn xbox360.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

__REMCO__ schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:04:
ik heb in dit topic gezocht maar kon t niet vinden.

Op deze pagina staat dat het mogelijk is om per input een bepaald volume in te stellen:

Ik wil dus dat de input Tuner het volume standaard op 50 heeft staan, dat de input Game standaard op 35 staat en dat de input TV op 40 staat.

nou kan ik dat dus nergens vinden voor mijn AVR-1311. Is dit überhaupt wel mogelijk?
Ja dat is mogelijk en is in de handleiding te vinden.

Heb zelf ook de 1311Xp, met bijbehorende speakers dus en ben er nog steeds erg tevreden mee. Het plasticachtige wat eerder in dit topic is genoemd, vind ik reuze meevallen t.o.v. andere Denon versterkers (van vroeger) en receivers.
En een goede afstelling (afstand en volume per box) helpt zeker voor een goede weergave.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
quote van het HT-forum:
Voor de Denon liefhebbers :

Ik heb ook nog een Denon AVR-3312 black (nieuw in doos)
De mag weg voor 675,00 Euro.
quote komt van Marcel van H&C Hifi

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 11:43:
quote van het HT-forum:

[...]

quote komt van Marcel van H&C Hifi
is niet goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Het zou meer toevoegen als je dan ook zou zeggen waar jij hem goedkoper weet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:50:
[...]

Het zou meer toevoegen als je dan ook zou zeggen waar jij hem goedkoper weet te vinden...
Goedkoper niet,HI-FI corner 699 euro,had hem dan hier goedkoper verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37
ik kwam zo eens aan het kijken naar de nieuwe 2113, maar kan zo nog niet bedenken waarom ik die boven de "oude" 2312 zou verkiezen (terwijl de laatste nu goedkoper is), 4K lijkt mij op dit moment nog niet echt een issue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FYi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-02-2022

FYi

Momenteel heb ik een Logitech Z-680 (van een jaar of 10 oud) aangesloten op de tv en apple tv3.
Voor tv geluid verder prima geluid, kwaliteit is matig (veel hoog en laag maar geen mid) maar te doen niet direct storend.
Muziek is 'boomy', sub kan òf aan òf uit.. als de sub aanstaat (op 1 vd 20 streepjes en volume gaat omhoog dan trilt het hele huis, totaal niet afstelbaar.

Tevens met films; spraak en zachte scenes moet die op aardig volume om goed verstaanbaar te zijn en als er dan een actie scene komt dan ik het haastig grijpen naar de remote want anders wordt de hele wijk wakker!

Nu wil ik deze set weer naar de pc schuiven en een degelijke audio-set aanschaffen.
Ik wil normaal films en muziek kunnen luisteren waarbij het geluid in balans is en afstelbaar
(weet dat films gemaakt zijn met harde actie muziek maar dit valt toch wel recht te trekken?!)

En nu stap ik als non-audiofiel/leek in het diepe!

Als ik kijk naar een simpele receiver icm simpele boxen:
Denon AVR 1312 AV Surround Receiver + SYS-1312 Home Theater Speaker Package

vraag ik me af in hoeverre ik er dan op vooruit ga?
Is dit merkbaar beter dan de z-680 of is dit zonde geld en is het maar iets wat beter dan huidige.

Zelf staar ik me redelijk blind op een Denon 1612 i.c.m. Wharfedale Moviestar DX
Na lezen weet ik dat er veel zweren bij de MultEQ bij de 1612 en is mooi betaalbaar zonder extra functies
De Wharfdale zien er goed uit, klein formaat en ogenschijnlijk hun geld waard.

Nu het dilemma:
Ik ben niet instaat deze sets voor te luisteren, ik geef wel om mooi geluid en herken dit ook wel maar is de 800euro set zòveel beter dan de eerste genoemde van de helft?
Ik hoef op de receiver geen bijzonderheden al zijn dingen als ACR wel handig.

Ik snap dat dit persoonlijk is maar ik kan me haast niet anders voorstellen dan dat dit voor jullie herkenbaar is.

Excuus voor de misschien iets wat off-topic maar het gaat toch uiteindelijk om de Denon 1612 en dan icm de wharfdale moviestar dx of een 'goed'koop setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Lastig, ik zou het persoonlijk niet doen. Die AVR-1312 is zeker beter qua receiver dan wat je nu hebt staan. Voordelen als HDMI, 3D, HD Audio, et cetera. Maar het gaat voornamelijk om het geluid en ik vraag me af of daar heel veel verschil in gaat zitten. De subwoofer zal sowieso veel minder aanwezig zijn, maar dat zal je al snel hebben want de Logitech setjes staan bekend/berucht om hun vele laag. Maar verder is die SYS-1312 niet heel bijzonder, nog steeds simpele 1-weg speakertjes waarbij je nog steeds een zeer hoge crossover zal moeten gebruiken. Site van Denon geeft een bereik vanaf 150 Hz aan, dus met wat pech zit je qua crossover hetzelfde als met de Logitech. Oftewel weer een subwoofer die het mid-laag voor een groot deel voor zijn rekening neemt. Nu heb je dat met elk setje bestaande uit satellieten wel, maar vanaf 150 Hz is gewoon echt hoog. De Wharfedale is dan tenminste al een leuker 2-weg systeem met losse tweeter en "mid"-unit. Doen ook pas vanaf 120 Hz mee, maar dat is al beter dan de Logitech en de Denon. Let wel dat dit puur de theorie is. Was laatst iemand op GoT die zijn Wharfedale weg deed omdat de sound hem niet aan stond en hem niet goed af kreeg gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FYi schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 02:00:
[...]

Excuus voor de misschien iets wat off-topic maar het gaat toch uiteindelijk om de Denon 1612 en dan icm de wharfdale moviestar dx of een 'goed'koop setje
Ik zou eerder zo'n Denon 1612 kopen in combinatie met zoiets: http://hificorner.nl/speakers/home-cinema/s-606-hcs-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FYi

FYi

Jullie bevestigen mijn vermoedens.

Ondanks dat ik er wel merkbaar op voor uit zou gaan met een low-budget instap model kan ik toch beter investeren in iets waar ik langere tijd tevreden mee zal zijn.
De Denon 1312 was om een goedkope combo-set aan te tonen maar heb genoeg gelezen dat de Denon 1612, voor die paar tientjes meer, een no-brainer is i.t.t de 1312. Tenzij op strict budget.

De Wharfdale genoten mijn voorkeur qua looks & grootte gezien ik de vrouw ook moest overtuigen dat het in het interieur past.
Inmiddels ben ik zover dat ik een 'je-doet-maar free-pass' van de vrouw heb gekregen.
Ik stoor me persoonlijk niet aan zuilen dus, al verder neuzend, kwam ik uit op de Jamo S 608 HCS 3 i.c.m. de Denon 1612

Zal dit een betere keus zijn dan mijn initiële keus?! Ga ik de meerwaarde van de 608 HSC 3 t.o.v. de 606 horen?
(Ik weet dat het persoonlijk is en dat deze discussie meer thuis hoort in het Jamo topic maar laat ik het betrekken op de combinatie met de receiver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FYi schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 01:00:
Jullie bevestigen mijn vermoedens.

Ondanks dat ik er wel merkbaar op voor uit zou gaan met een low-budget instap model kan ik toch beter investeren in iets waar ik langere tijd tevreden mee zal zijn.
De Denon 1312 was om een goedkope combo-set aan te tonen maar heb genoeg gelezen dat de Denon 1612, voor die paar tientjes meer, een no-brainer is i.t.t de 1312. Tenzij op strict budget.

De Wharfdale genoten mijn voorkeur qua looks & grootte gezien ik de vrouw ook moest overtuigen dat het in het interieur past.
Inmiddels ben ik zover dat ik een 'je-doet-maar free-pass' van de vrouw heb gekregen.
Ik stoor me persoonlijk niet aan zuilen dus, al verder neuzend, kwam ik uit op de Jamo S 608 HCS 3 i.c.m. de Denon 1612

Zal dit een betere keus zijn dan mijn initiële keus?! Ga ik de meerwaarde van de 608 HSC 3 t.o.v. de 606 horen?
(Ik weet dat het persoonlijk is en dat deze discussie meer thuis hoort in het Jamo topic maar laat ik het betrekken op de combinatie met de receiver)
Dit is sowieso een betere keuze. Want als je dit zou aanschaffen ga je zeker verschil horen in vergelijking met je Logitech set. Je eerste keuze was niet heel veel beter aangezien het nog steeds melkpakjes zijn. Die kunnen nou eenmaal niet een vol geluid creëren.

Mocht je geen interesse hebben in 3D, ARC etc dan is de Philips HTR-9900 ook nog altijd een hele goede set met een geweldige bang-for-buck. Hier schijnen hele goede componenten in te zitten. De receiver is bijv. eigenlijk een NAD met een Philips logo erop geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Denon ceol en heb daar wat vragen over,
Vraag 1 Ik kan enkel met napster en lastfm connecten maar dat gaat niet in Nederland, kan ik die stations wijzigen/toevoegen?

Vraag 2. De internet radio stations zijn heel beperkt, kan ik zelf een station toevoegen?

Ik kom er niet uit 8)7 Btw leuk geluid enzo maar de userinterface is echt zwaar knudde zowel op de remote als de iphone app en het werkt pijnlijk langzaam..

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ook ik ben aan het overwegen een denon receiver aan te schaffen. Ik overweeg de modellen 2312 of 2113. De prijs ligt ongeveer hetzelfde, alleen is het 13 model natuurlijk nieuwer en heeft 4k video. Ik weet niet of ik hier snel iets mee ga doen. De 2312 is natuurlijk ouder, maar ook een serie hoger, heeft veel meer aanslutingen dan de 2113. Wat zouden jullie doen? Ik vind de verschillen minimaal en neig daardoor toch naar de 2312.

Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-08 14:28
Ik heb een Denon versterker uit 1995. Het is de denon pma-1315R. Weet iemand hou deze presteert in vergelijking met de huidige versterkers/receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:05:
Ik heb een Denon ceol en heb daar wat vragen over,
Vraag 1 Ik kan enkel met napster en lastfm connecten maar dat gaat niet in Nederland, kan ik die stations wijzigen/toevoegen?
Voor zover ik kan zien heb je voor beiden een abo nodig? Van napster weet ik het niet, maar d'r zijn volgens mij genoeg mensen op GoT die naar Last.fm luisteren, dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat dit niet in NL zou kunnen :) Ik heb er in het recente verleden iig threads over zien lopen, dus gebruik de search ff :)
Vraag 2. De internet radio stations zijn heel beperkt, kan ik zelf een station toevoegen?
Volgens de handleiding zou dat m.b.v. de favourites moeten kunnen. Zie pagina 23 ;)
Ik kom er niet uit 8)7 Btw leuk geluid enzo maar de userinterface is echt zwaar knudde zowel op de remote als de iphone app en het werkt pijnlijk langzaam..

Bedankt voor de hulp
Tsja, ik ken geen van beiden (gebruik mijn 2311 alleen via het menu op de receiver zelf), maar het zijn natuurlijk bouwers van hifi en niet van apps / gui's. Ik kan je alleen helpen hopen op een update ;)

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 20:52:
Hallo,

Ook ik ben aan het overwegen een denon receiver aan te schaffen. Ik overweeg de modellen 2312 of 2113. De prijs ligt ongeveer hetzelfde, alleen is het 13 model natuurlijk nieuwer en heeft 4k video. Ik weet niet of ik hier snel iets mee ga doen. De 2312 is natuurlijk ouder, maar ook een serie hoger, heeft veel meer aanslutingen dan de 2113. Wat zouden jullie doen? Ik vind de verschillen minimaal en neig daardoor toch naar de 2312.

Grt
Voor de 2312 gaan. Klasse hoger, bijna net zo nieuw als de 2113, en ik denk dat je jezelf af moet vragen op welke termijn je die 4k ondersteuning nodig gaat hebben, danwel uberhaupt echt gaat missen. Dan moet je toch eerst een bluray en een TV hebben die 4k aan kan...ik weet niet wat jouw termijnplanning is voor vervanging van je apparatuur, maar ik vermoed dat dit over een jaar of 5 pas gemeengoed zal zijn geworden. Wie dan leeft, dan zorgt ;)

jwakie schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:15:
Ik heb een Denon versterker uit 1995. Het is de denon pma-1315R. Weet iemand hou deze presteert in vergelijking met de huidige versterkers/receivers.
Dat ligt er maar net aan wat je er tegenover zet. Ik vermoed dat ie een hedendaagse samsung wel alle hoeken van de kamer laat zien. In vergelijking met een hedendaagse Denon zal het elkaar niet veel uitmaken vermoed ik zo; Denon heeft altijd wel redelijk tot goed spul gemaakt. het verschil zal hem denk ik meer in het design en evt digitale circuits en -functies zitten dan in het geluid en het vermogen :)

Tot zover mijn logisch meedenken en zoeken van vandaag, doe er je voordeel mee :P

[ Voor 13% gewijzigd door The Eagle op 02-06-2012 21:24 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FYi

FYi

LuPo schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 08:31:
[...]

Mocht je geen interesse hebben in 3D, ARC etc dan is de Philips HTR-9900 ook nog altijd een hele goede set met een geweldige bang-for-buck. Hier schijnen hele goede componenten in te zitten. De receiver is bijv. eigenlijk een NAD met een Philips logo erop geplakt.
Hmm.. om het wat makkelijker te maken haha
Jammer dat ik de Denon 1612 icm de Jamo 608 niet naast deze Philips set kan beluisteren.

Heb niet zo heel veel meer met extra features, eerder moest en zou ik alles er op en eraan hebben maar uit mijn eigen ervaring gebruik ik 9/10 extra's nooit of werkt het niet naar behoren.
Opties als ACR zijn wel een fijne aanvulling maar dit kan ik toch ook anders oplossen; Apple TV (muziek) direct naar receiver, dan hoeft de TV ook niet aan te staan.

Ondanks dat er een goede NAD receiver in zou zitten zijn de boxen dan niet veel slechter dan bv. de Jamo 608?
Heb een (misschien verkeerd) beeld dat Philips boxen niet veel soeps zijn.
En gezien er 'maar' een verschil van ±150 euro inzit maak het voor mij de keus niet makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The Eagle schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:21:
[...]Voor de 2312 gaan. Klasse hoger,...
Klasse hoger is wel erg enthousiast :P
FYi schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:33:
[...]
Heb een (misschien verkeerd) beeld dat Philips boxen niet veel soeps zijn.
En gezien er 'maar' een verschil van ±150 euro inzit maak het voor mij de keus niet makkelijker
Je moet niet vergeten dat die Philips in het begin zo'n 3 - 4 keer zo duur was. Dus de prijs één op één vergelijken zit er niet in. Sowieso durf ik met honderd procent zekerheid te zeggen dat puur op de receiver qua kwaliteit de Philips in deze de betere is. De NAD die het ooit is geweest kwam overeen met de toenmalige AVR-2300 / AVR-2800 serie. Dat is behoorlijk wat series hoger dan de AVR-1612 waar je nu naar zit te kijken. Ook qua componenten zijn de Philips behoorlijk netjes. De HDS woofertjes van Peerless zijn erg goed en niet heel goedkoop, en idem voor de Vifa tweetertjes die gebruikt zijn.

Natuurlijk is het niet alleen maar super wat die Philips-set doet. Zo blijven de middentonen wat achter op de hoge en lage tonen. Maar iemand hier op GoT is van plan om wat aan het filter te veranderen zodat dit wat meer lineair loopt. Ander nadeel van deze set is dat de receiver ooit een NAD was, maar qua software is het nu puur Philips. Dus menu's die niet heel overzichtelijk zijn en ook qua instellen staat niet alles open. Ander nadeel waren de kabels. Extreem dik van mantel, maar de uiteinden waren denk ik zo'n 0,75 mm². Zoek anders eens het forum na op deze set. Ik heb ergens een review geplaatst over de set nadat ik hem bij een maatje van me had geïnstalleerd.

True, het idee dat het een Philips is maakt deze hele set minder. Maar ik durf voor honderd procent zeker te zeggen dat je voor dit geld geen betere set gaat vinden. Nadeel is wel dat je met bepaalde dingen moet leren leven en je moet de klank van de set sowieso goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 16:24
Hallo,

Ik heb nu enkele jaren al een denon PMA 700ae, wat me altijd goed beviel, echter de laatste tijd viel deze af en toe wel eens uit. Maar met een simpele reboot deed alles het weer. Ik heb mijn versterker gister verplaatst vanwege het nederlands elftal willen zien op groot scherm. Tijdens de wedstrijd is de versterker ook enkele keren uitgevallen, maar heeft heeft het opzich redelijk vol gehouden.

Nu heb ik de versterker vandaag weer thuis geinstalleerd en zet em aan, maar al na een paar min word de versterker te warm en valt de versterker uit. Dit keer ruikt de lucht die er uit komt wat branderig. Als ik de versterker reboot werkt het weer goed voor een minuut of 2, ik heb daarom de bovenkant van de versterker er af gehaald om te kijken wat het is, maar het valt mij op dat de voeding, en het lijken soort chips die op een groot koel element zitten met koelpasta er tussen byzonder heet worden.

Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

P.S. als ik de versterker nu een tijd aanzet word het geluid ook steeds slechter.

Edit; Het lijkt te gebeuren als ik de versterker harder zet dan valt hij uit. Ik snap dat het bijna niet te zeggen is
van afstand maar tips naar waar ik moet zoeken zijn al welkom!

edit2; Het lijkt inmiddels opgelost te zijn, door de verhuizing is de aansluiting bij mn verlengkabels waarschijnlijk minder geworden, opnieuw aangesloten en het lijkt nu weer prima te zijn! Ook de warmte is een stuk minder!

[ Voor 20% gewijzigd door SirMemeAlot op 11-06-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Denon versterker 2312 en i pod touch en uitgebreid abonnement spotify.

De Denon is aangesloten via netwerkkabel. Router ook verbonden aan pc via netwerkkabel.

Router heeft ook Wifi waaraan I pod touch verbonden is.

Wil 2 dingen.

1: via pc spotify via netwerkbekabeling afspelen op Denon

2: via i pod touch muziek van spotify afspelen. Of via USB of draadloos.

Gaarne advies hoe dit te doen. Heb de versterker net dus nog niet zo in thuis. De handleiding is niet echt duidelijk van de Denon. Heeft Airplay en evt zelfs ook USB ingang.

Alvast dank.

Mvg

Arrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De AVR-4520 is officieel aangekondigd :)

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20120614110052_denon_avr4250_130612.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/images/Denon_AVR-4520.jpg
Het geïntegreerde AV-vlaggenschip van Denon, de AVR-4520, heeft negen kanalen, en is uitbreidbaar naar een 11.2 setup. Hij heeft een 32-bits DAC aan boord, en de krachtige versterkers zijn als monoblok uitgevoerd. De verbinding met een bijpassende Blu-ray speler vindt uiteraard plaats via de nieuwste versie van Denon-link, die nu via een beter afgeschermde coaxiale verbinding loopt, en de allernieuwste Audyssey software zorgt voor een optimale aanpassing aan de ruimte.
Helaas nog geen foto van de achterkant...

En ergens hoop ik dat ze van dit beestje ook een processor gaan maken, net zoals Marantz de AV8801 heeft gemaakt vanaf de SR7007. Een nieuwe processor is iets wat Denon toch wel kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een opvolger van de AVR-1912 bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
AVR-2113 lijkt me. Tussen de AVR-1713 en de AVR-2113 zit niets meer van een 1900-serie.

Sowieso gaan deze modellen/dit modeljaar er niet duidelijker op worden:

Van een ander forum:
Ik hoorde dat D&M qua strategie heeft dat Marantz de pre-pro's en echte high end gaat doen en Denon niet meer. Dus geen Denon AVC en POA's meer voorlopig, helaas.
Al blijft het wel krom/apart .De AVR-4520 van Denon met £2300 ook niet echt mid-market te noemen. Die staat naar mijn inziens al boven de SR7007 welke ongeveer gelijk met de AVR-3313 staat. Sowieso heeft de AVR-3313 en hoger de nieuwe vorm van Denon Link, ook iets wat niet echt mid-end te noemen is aangezien dat vroeger alleen op de hogere modellen zat. Zie je dus ook weer een positieverschuiving van de AVR-3313. Waar de AVR-3312 eigenlijk low-end was qua opbouw is dat met de AVR-3313 niet meer het geval. Sowieso heeft de AVR-2800 en AVR-3300 serie nog nooit Denon Link gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:27
Is er iemand hier die een AVR-1612 of vergelijkbaar met 4 Ohm speakers gebruikt? Ik heb nl. nog 4 heerlijke speakers staan die ik in suround wil zetten, die echter allemaal 4 Ohm zijn (misschien 2 ervan 6 Ohm, moet morgen even nakijken) waarvan 2 een 4 Ohm impedantie en 2 een 8 Ohm impedantie hebben. De AVR-1612 voldoet aan al mijn eisen, alleen zoals met vrijwel alle AVR's is deze slechts gespecificeerd tot 6 Ohm. Dat heb ik nu ook met mijn versterkers, maar heb nu slechts 2 speakers op een versterker zitten.
Als ik zo rondkijk zie ik dat bij de meeste mensen het wel werkt, zolang je maar in de gaten houdt dat je het geheel niet te hard zet. Maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn met ervaringen met 4 Ohm speakers op deze receivers.

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 21-06-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent78_2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 21:39
Zou iemand onderstaande vraag willen/kunnen beantwoorden? Ik zit namelijk met exact dezelfde vraag.
Ik wil een 4311 kopen en deze moet ook Spotify kunnen streamen.
Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:11:
Ik heb een Denon versterker 2312 en i pod touch en uitgebreid abonnement spotify.

De Denon is aangesloten via netwerkkabel. Router ook verbonden aan pc via netwerkkabel.

Router heeft ook Wifi waaraan I pod touch verbonden is.

Wil 2 dingen.

1: via pc spotify via netwerkbekabeling afspelen op Denon

2: via i pod touch muziek van spotify afspelen. Of via USB of draadloos.

Gaarne advies hoe dit te doen. Heb de versterker net dus nog niet zo in thuis. De handleiding is niet echt duidelijk van de Denon. Heeft Airplay en evt zelfs ook USB ingang.

Alvast dank.

Mvg

Arrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The__Virus schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:28:
Als ik zo rondkijk zie ik dat bij de meeste mensen het wel werkt, zolang je maar in de gaten houdt dat je het geheel niet te hard zet.
Dat is ook het enige juiste antwoord. 4 Ohm speakers vol open trekt een AVR-1612 echt niet. Een AVR-3311 trekt dat al niet helemaal lekker namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Vandaag bij Hobo Hifi geweest om te kijken naar een nieuwe set. De bedoeling is om te starten met een Denon AV receiver + 2 zuilen. Later komen daar een center en subwoofer bij. Ik ben enthousiast over de Monitor Audio RX-6 luidsprekers, deze gaan het waarschijnlijk worden.

Nu kreeg ik voor een mooie prijs een Denon 3312 aangeboden, maar ik twijfel of ik niet beter voor de xx13 generatie kan gaan. Om in dezelfde prijscategorie te blijven wordt dat dan een stapje lager: de 2313 of 2113. De aangeboden 3312 voldoet qua functionaliteit prima voor mij, waar moet ik op letten? Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
AVR-3312 gaat eruit en kan je bij veel ketens nu voor een spotprijsje meekrijgen. Sowieso was dat model al snel in prijs gedaald omdat het de mid-end prijs die ze oorspronkelijk vroegen niet waard was. Als scaling naar 4K je niets uitmaakt dan zou ik voor de AVR-3312 gaan. Qua aansluitingen toch een stuk uitgebreider dan de AVR-2113 en AVR-2313. Vind die laatste modellen wat kaal. Qua looks doet de AVR-3312 me niets, maar de AVR-2113 en AVR-2313 nog minder. Maar dat laatste is persoonlijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
FeaR: bedankt voor je reactie. 4k upscaling zie ik me voorlopig niet gebruiken.

Zojuist terug geweest naar HoBo en de deal gemaakt. Ik kan niet wachten tot ik het spul kan ophalen :D.
Ik heb wel alvast de luidsprekerkabel mee gekregen, nu op zoek naar banaanstekkers..

[ Voor 27% gewijzigd door sh4dow op 24-06-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Of er gaat bij mij iets mis, of er mist gewoon iets op mijn receiver :+

Volgende: BDP-1600UD naar de AVR2311. 3D (Real3D) Bluray met DTS HD Master audio via de receiver naar mijn TV toe. Dan hoor ik op de receiver toch een mooi blauw 3D indicatortje danwel een blauw HD Master indicatortje te krijgen :?
Een vriend van me heeft een 1609 en die kreeg dat dus wel. Ik daarentegen kreeg alleen DTS-HD MSTR in het display te zien. Maar ik wil ook van die mooie blauwe lampjes :-(

Of zitten die er gewoon niet op bij de 2311 :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat HD Audio-lampje is er met de komst van de AVR-xx10 en verder modellen uit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36
Zal het niet eerder de modellen zijn na de xx10 reeks?
Mijn 3310 heeft nog steeds die blauwe lampjes of dat moet een uitzondering op de regel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
I stand corrected. Althans, deels want het is niet heel de AVR-xx10 reeks. De AVR-4810 heeft geen HD Audio-lampje, maar de AVR-2310 en dergelijke dus weer wel. AVR-xx11 serie hebben het niet meer zoals ook te zien is op diverse productafbeeldingen. Wel slecht, maar dat lampje was voor mij wel de reden de Denon te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik had er idd stiekem ook op gehoopt. Maar de handleiding repte er ook al totaal niet over. Moet ik het zonder blauw lampje doen :'(

Oh well, stond toch een subwoofer met e en felle blauwe led op de planning, dat nivelleert een beetje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xq3IZvsUVnoFv2jQF6vDQ3UK/full.gif

Hier een foto van mijn lampje, uitknippen en over je Denon heenplakken :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5S5LFDIlU388T5DyC8CIAHHv/full.jpg

Zo te zien ben ik sowieso van de blauwe lampjes. Emotiva is ook al blauw qua powerbutton en kanalen en ook de Velodyne heeft een blauw display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Laatst online: 15-09 15:41
The Eagle schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:13:
Ik had er idd stiekem ook op gehoopt. Maar de handleiding repte er ook al totaal niet over. Moet ik het zonder blauw lampje doen :'(

Oh well, stond toch een subwoofer met e en felle blauwe led op de planning, dat nivelleert een beetje :Y)
Mijn 2113 heeft ook niet zo'n blauw lampje viel me laatst op toen ik een BR met DTS-HD MA ging kijken. Niet dat ik het erg vind.. hoe minder lampjes, hoe beter :)
FeaR schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 01:17:
AVR-3312 gaat eruit en kan je bij veel ketens nu voor een spotprijsje meekrijgen. Sowieso was dat model al snel in prijs gedaald omdat het de mid-end prijs die ze oorspronkelijk vroegen niet waard was. Als scaling naar 4K je niets uitmaakt dan zou ik voor de AVR-3312 gaan. Qua aansluitingen toch een stuk uitgebreider dan de AVR-2113 en AVR-2313. Vind die laatste modellen wat kaal. Qua looks doet de AVR-3312 me niets, maar de AVR-2113 en AVR-2313 nog minder. Maar dat laatste is persoonlijk natuurlijk.
Ik vind de xx13 modellen niet kaal, maar juist strak. Vandaar dat ik ook voor een 2113 ben gegaan toen ik een nieuwe receiver ging kopen.
Ben zelf niet zo'n fan van de 'bolling' in het frontpaneel van de oudere modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 25-06-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
InZane schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:17:
[...]Ik vind de xx13 modellen niet kaal, maar juist strak. Vandaar dat ik ook voor een 2113 ben gegaan toen ik een nieuwe receiver ging kopen.
Ben zelf niet zo'n fan van de 'bolling' in het frontpaneel van de oudere modellen.
Ik bedoelde op kaal qua aansluitingen, dingen als Pre-Outs om een eindversterker aan te hangen missen bijvoorbeeld op een AVR-2113. Daarom zou ik al een AVR-3312 (of AVR-2313 verkiezen). Qua looks zijn de AVR-3313 en AVR-4520 inderdaad zeer strak met dat klepje en slechts twee draaiknoppen en één stand-by. De modellen er onder vind ik alles behalve strak. Mede doordat ze het middelste deel terug laten lopen en daar gewoon wat knoppen en ingangen neerzetten, het oogt letterlijk goedkoop. Bij de AVR-3313 e AVR-4520 valt alles weg en dan is het naar mijn mening pas strak en heeft het uitstraling. Nieuwe reeks van Denon is me op dat vlak ook wel een beetje te veel Pioneer, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
FeaR schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:25:
[...]

Ik bedoelde op kaal qua aansluitingen, dingen als Pre-Outs om een eindversterker aan te hangen missen bijvoorbeeld op een AVR-2113. Daarom zou ik al een AVR-3312 (of AVR-2313 verkiezen). Qua looks zijn de AVR-3313 en AVR-4520 inderdaad zeer strak met dat klepje en slechts twee draaiknoppen en één stand-by. De modellen er onder vind ik alles behalve strak. Mede doordat ze het middelste deel terug laten lopen en daar gewoon wat knoppen en ingangen neerzetten, het oogt letterlijk goedkoop. Bij de AVR-3313 e AVR-4520 valt alles weg en dan is het naar mijn mening pas strak en heeft het uitstraling. Nieuwe reeks van Denon is me op dat vlak ook wel een beetje te veel Pioneer, maar dat terzijde.
Pioneer? :/ We gaan niet schelden he? ;)

Ik bedoelde eigenlijk kaal qua looks. Was niet helemaal duidelijk van me.
De aansluitingen achterop van de 2113 zijn voor mij genoeg. Alles praat HDMI, dus meer heb ik niet meer nodig tegenwoordig. De achterkant van de 2113 ziet er.. uhmm.. wel een heel stukje kaler uit dan die van m'n oude 2106 :P
Ik vind het wel leuk dat ze het middelste deel een beetje terug hebben laten lopen. De knoppen zitten netjes en subtiel onder het display en de aansluitingen aan de voorkant (die je toch bijna nooit gebruikt) zijn weggewerkt met een klepje. De enige zichtbare aansluiting is die voor een koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
InZane schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:01:
[...]
Alles praat HDMI, dus meer heb ik niet meer nodig tegenwoordig.
True, maar ik blijf één optische en één digitale coax wel weinig vinden. Genoeg apparaten die alleen geluid doorsturen en dus niet over HDMI beschikken. Denk aan CD-spelers en dedicated audiostreamers. Overigens vraag ik me wel af hoe veel meerwaarde iets als Denon Link nog heeft in het HDMI-tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
FeaR schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:20:
[...]

True, maar ik blijf één optische en één digitale coax wel weinig vinden. Genoeg apparaten die alleen geluid doorsturen en dus niet over HDMI beschikken. Denk aan CD-spelers en dedicated audiostreamers. Overigens vraag ik me wel af hoe veel meerwaarde iets als Denon Link nog heeft in het HDMI-tijdperk.
Het is natuurlijk afhankelijk van de situatie. Kan me best voorstellen dat het voor sommige mensen niet genoeg is. Ikzelf draai nog amper CD's en als ik er wel een keertje eentje wil draaien gebruik ik de BR speler.
Voor audiostreaming kan ik of de receiver zelf, of de TV gebruiken. Allebei de apparaten ondersteunen DLNA (en de receiver ondersteunt ook AirPlay, maar ik gebruik geen OSX/iOS apparaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM-Centurion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01-2020
Hallo,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Denon AVR-4306. Deze heeft ook video upscaling.
Nou was het idee om met een s-video kabel van mijn grafische kaart in mijn computer naar de 4306 te gaan en om dan vervolgens vanaf mijn 4306 hdmi out (monitor) naar samsung led tv te gaan.
Alles zit aangesloten maar geen beeld, wel krijg ik beeld als ik naar het setup menu ga, die krijg ik dan wel vol op te zien op mijn tv. Ik gebruik een 1.4 hdmi kabel, als het goed is moet dat niets uit maken.

Weet iemand of deze opstelling zo kan lukken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Zo, ik kom hier ook maar weer eens een postje maken.

Mijn 2310 bevalt me zo dusdanig goed dat ik ook een simpele denon voor boven wil (op de pc kamer). Nu heb ik in mijn budgetklasse (+/- 200 euro) de keuze tussen een nieuwe 1612, of een 2e handse 1911 (die ik hopelijk nog voor minder dan 200 kan krijgen)

De speakerset die hieraan komt te hangen is een teufel consono 35. Simpele speakers met een actieve sub dus. De voorkeur gaat eigenlijk uit naar de nieuwere -nieuwe- versterker, maar de 1911 is toch wel weer een stapje hoger "in de rangschikking". Er komen een pc, full-hd 3d plasma, en wat spelcomputers aan te hangen.

Iemand die mij uit mijn twijfelen kan helpen? (of goedkoop van zijn 1612 of 1911 afmoet? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent78_2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 21:39
Wie kan mij vertellen wanneer de AVR-3313 in de (internet)winkel in Nederland te koop is??

Alvast bedankt!
FeaR schreef op maandag 25 juni 2012 @ 13:25:
[...]

Pagina: 1 ... 9 ... 100 Laatste