Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CM-Centurion schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:45:
Hallo,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een Denon AVR-4306. Deze heeft ook video upscaling.
Nou was het idee om met een s-video kabel van mijn grafische kaart in mijn computer naar de 4306 te gaan en om dan vervolgens vanaf mijn 4306 hdmi out (monitor) naar samsung led tv te gaan.
Alles zit aangesloten maar geen beeld, wel krijg ik beeld als ik naar het setup menu ga, die krijg ik dan wel vol op te zien op mijn tv. Ik gebruik een 1.4 hdmi kabel, als het goed is moet dat niets uit maken.

Weet iemand of deze opstelling zo kan lukken?

Alvast bedankt!
Ik meen van niet. Check even de mogelijkheden van je upscaler / videoconverter. Staat als het goed is in de handleiding. Dan kun je zien wat naar wat geconverteerd kan worden. Ik meen dat downscaling (vrijwel) altijd wel mogelijk was (dus bijv HDMI in -> composiet uit), maar upscaling niet per definitie - en zeker niet direct naar HDMI :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:12
CM-Centurion schreef op maandag 25 juni 2012 @ 18:45:
Weet iemand of deze opstelling zo kan lukken?
Zie pagina 72 van de handleiding en verder qua scaling. Let op dat dit per bron/input aangezet moet worden dus controleer dat eerst even. Out of the box zal het wellicht niet werken.
The Eagle schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 14:53:
[...]
Ik meen dat downscaling (vrijwel) altijd wel mogelijk was (dus bijv HDMI in -> composiet uit)..
Dat is juist niet mogelijk in verband met HDCP. Tot op heden is er geen één receiver bij mij bekend die dat kan. Analoog naar analoog kan wel, dus Component naar Composiet.
...maar upscaling niet per definitie - en zeker niet direct naar HDMI :)
Klopt, de AVR-4306 kan dit echter wel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 464438

Ok,

ergens schaam ik me een beetje, maar vraag het toch maar. Na 11 dankbare jaren gebruik te hebben gemaakt van mijn JVC 5.1 setje nu een Denon AVR 1912 aangeschaft. Net uitgepakt en uiteraard meteen aan de slag, heb alleen 1 HDMI kabel te weinig zodat ik niet en mijn Denon aan kan sluiten op de TV, tegelijk met mijn WD HD TV mediacenter...

Nu is mijn TV middels tulp aangesloten op de Denon, maar mijn mediacenter via optische kabel. Het lukt me voor nu allen niet om de optische kabel te activeren, en daarnaast doet mijn subwoofer niets...

iemand een idee??

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Is zo niets op te zeggen. Hoe heb je de instellingen van de Denon staan met betrekking tot de subwoofer? Dus dingen als crossover, LFE ( + MAIN), et cetera. Of sterker nog, staat er wel ingesteld dat er een subwoofer aanwezig is? En wat speel je af om de subwoofer te testen, en in welke modus? Met de optische kabel vanaf de WD idem, is er in het menu wel ingesteld dat deze ingang gebruikt wordt en dus gekozen kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:55
Anoniem: 464438 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:25:
Ok,

ergens schaam ik me een beetje, maar vraag het toch maar. Na 11 dankbare jaren gebruik te hebben gemaakt van mijn JVC 5.1 setje nu een Denon AVR 1912 aangeschaft. Net uitgepakt en uiteraard meteen aan de slag, heb alleen 1 HDMI kabel te weinig zodat ik niet en mijn Denon aan kan sluiten op de TV, tegelijk met mijn WD HD TV mediacenter...

Nu is mijn TV middels tulp aangesloten op de Denon, maar mijn mediacenter via optische kabel. Het lukt me voor nu allen niet om de optische kabel te activeren, en daarnaast doet mijn subwoofer niets...

iemand een idee??

gr.
1. Waarom sluit je de WD HD TV mediacenter eigenlijk niet aan op je receiver? Heeft dat een reden?
2. Heb je de setup van je receiver al doorlopen? Volgens mij (ik weet het niet zeker) staat het subwoofer kanaal standaard niet in geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85217

Heren vraagje voor jullie, waar jullie mij hopelijk mee willen en kunnen helpen.

Ik wil mijn speakerkabels middels een banaanplug aan gaan sluiten op de receiver.
Op dit moment zijn ze nog gewoon vast geschroefd.

Ik heb een Denon AVR 1911 en vier Kef Q5's daarnaast een Kef Q6C als center.
Ik heb mijn front speakers zijn biwire aangesloten op de receiver

In welke prijscategorie zou ik moeten kijken voor bananenplugs?
Ik wil uiteraard de kwaliteit van het geluid behouden en indien mogelijk verbeteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 85217 op 27-06-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 19:50
Anoniem: 85217 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:52:
Heren vraagje voor jullie, waar jullie mij hopelijk mee willen en kunnen helpen.

Ik wil mijn speakerkabels middels een banaanplug aan gaan sluiten op de receiver.
Op dit moment zijn ze nog gewoon vast geschroefd.

Ik heb een Denon AVR 1911 en vier Kef Q5's daarnaast een Kef Q6C als center.

In welke prijscategorie zou ik moeten kijken voor bananenplugs?
Ik wil uiteraard de kwaliteit van het geluid behouden en indien mogelijk verbeteren.
Je geluidskwaliteit verbeter je niet met bananenpluggen. Je creëert namelijk een extra weerstand door de speakerkabel niet direct op de receiver/speakers aan te sluiten, maar eerst op de banaanplug en daarna op de receiver/speaker.

Dus voor geluidskwaliteit verbeteren moet je het niet doen. Het is voor de looks en handig als je vaak de kabels los moet halen. Nu is dat een heel gepruts en als je bananenpluggen hebt kun je dat heel snel loskoppelen en weer terugsteken.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85217

LuPo schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Je geluidskwaliteit verbeter je niet met bananenpluggen. Je creëert namelijk een extra weerstand door de speakerkabel niet direct op de receiver/speakers aan te sluiten, maar eerst op de banaanplug en daarna op de receiver/speaker.

Dus voor geluidskwaliteit verbeteren moet je het niet doen. Het is voor de looks en handig als je vaak de kabels los moet halen. Nu is dat een heel gepruts en als je bananenpluggen hebt kun je dat heel snel loskoppelen en weer terugsteken.
Oke. Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie. Zo'n idee had ik inderdaad al maar het is met name voor gemak en gezicht. Ik trek binnenkort bij m'n vriendin in en dan komen de rearspeakers wat meer in het zicht.

Nog suggesties voor eventuele plugs?
Ik heb de streamline 2.5 mm kabels van Oehlbach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 19:50
Anoniem: 85217 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:57:
[...]

Oke. Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie. Zo'n idee had ik inderdaad al maar het is met name voor gemak en gezicht. Ik trek binnenkort bij m'n vriendin in en dan komen de rearspeakers wat meer in het zicht.

Ik heb zelf deze en vind ze prima. Maar misschien dat FeaR nog andere tips heeft. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:00:
[...]
Ik heb zelf deze en vind ze prima. Maar misschien dat FeaR nog andere tips heeft. ;)
In een iets duurdere prijsklasse kom je dan uit bij W&M en Viablue. Kan nog wel gekker, maar dan kom je op WBT uit en dat zijn niet echt grappige prijzen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Anoniem: 85217 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:57:
[...]

Mijn fronts zijn verbonden met Cable Talk 3.1 kabel en Ixos bananen. Een setje van 4 van die pluggen kostte toen 50 euro en dat vond ik duur genoeg.
Mijn center en rears zijn ook verbonden met 2.5 mm van Oehlbach, maar daar heb ik simpele Nakamichi pluggen aan zitten.

Ik kan het verschil verder niet horen in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
FeaR schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:34:
In een iets duurdere prijsklasse kom je dan uit bij W&M en Viablue.
Toevallig heb ik vandaag een setje W&M BS-516 binnen gekregen van jouwhifi. Top advies en service trouwens.

Nu nog wachten tot mijn 3312 binnen komt, hopelijk dit weekend alles aansluiten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
sh4dow schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:53:
[...]
Toevallig heb ik vandaag een setje W&M BS-516 binnen gekregen van jouwhifi. Top advies en service trouwens.

Nu nog wachten tot mijn 3312 binnen komt, hopelijk dit weekend alles aansluiten :).
Ook kleine torx-schroevendraaier op voorraad of meebesteld? Anders wordt het lastig aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
FeaR schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 07:39:
Ook kleine torx-schroevendraaier op voorraad of meebesteld? Anders wordt het lastig aansluiten ;)
Nope... :P

Afbeeldingslocatie: http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/jouwhifi/full15630385_b.jpg

Deze pluggen kun je gewoon met een platte schroevendraaier monteren.

[ Voor 10% gewijzigd door sh4dow op 28-06-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FeaR schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 21:31:
Is zo niets op te zeggen. Hoe heb je de instellingen van de Denon staan met betrekking tot de subwoofer? Dus dingen als crossover, LFE ( + MAIN), et cetera. Of sterker nog, staat er wel ingesteld dat er een subwoofer aanwezig is? En wat speel je af om de subwoofer te testen, en in welke modus? Met de optische kabel vanaf de WD idem, is er in het menu wel ingesteld dat deze ingang gebruikt wordt en dus gekozen kan worden...
Bedankt voor je antwoord! Sub draait inmiddels, idd niet juist ingesteld in de setup. Ook optisch is gelukt!

Gr.
Victor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 22:10
Zojuist mailtje van Hobo:

We hebben zojuist contact gehad met de importeur omtrent de Denon AVR3313 en naar verwachting is deze eind juli leverbaar. De verkoopprijs van deze receiver is 1299,- euro.

Nog maar even wachten dan :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Diversity schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:00:

We hebben zojuist contact gehad met de importeur omtrent de Denon AVR3313 en naar verwachting is deze eind juli leverbaar. De verkoopprijs van deze receiver is 1299,- euro.

Dan schaf je toch een 3312 aan ;).

Ik kan mijn 3312 morgenmiddag ophalen bij Hobo. Ze geven leuke kortingen momenteel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotoMark
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-05 07:39
Na een verhuizing is mijn 4306 achter een deurtje verdwenen. Ik zou graag de remote control willen gebruiken bij gesloten deur. Eerste plan was een IR ontvanger aansluiten op de "remote in" achterop de versterker. Kan op internet weinig vinden over deze aansluiting. Iemand ervaring of documentatie over deze aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 22:10
sh4dow schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:11:
[...]

Dan schaf je toch een 3312 aan ;).

Ik kan mijn 3312 morgenmiddag ophalen bij Hobo. Ze geven leuke kortingen momenteel ;).
Hmm dat is misschien ook nog wel een oplossing , scheeld ook nog is wat euros :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Diversity schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:07:
Hmm dat is misschien ook nog wel een oplossing , scheeld ook nog is wat euros :P.
Het enige verschil tussen de 3312 en 3313 is dat de 13 HDMI 4K upscaling ondersteund.
Zie ook mijn eerdere reactie in dit topic en het antwoord van FeaR daarop: sh4dow in "Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Crosspost uit sh4dow in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Vanmiddag opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/559101_255313597913118_1003747759_n.jpg

Helaas nog geen tijd gehad om alles aan te sluiten, maar dat gaat morgen zeker gebeuren :9~ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Mochten er nog mensen een AVR-3312 of AVR-4311 willen hebben, bij Smits zijn deze in de aanbieding:
Denon AVR3312B nu voor €599,-
Denon AVR4311B nu voor €1399,-

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 20:33
FeaR schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:14:
Mochten er nog mensen een AVR-3312 of AVR-4311 willen hebben, bij Smits zijn deze in de aanbieding:

[...]
688 euro voor de 3312 hier?

http://www.smitsarnhem.nl...ath=2_30&products_id=2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dunno, site heb ik niet gecontrolleerd heb het rechtstreeks van HT Forum af gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent78_2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 21:39
Bedankt voor je reactie!

Dus ... het enige verschil tussen de 3312 en de 3313 is het 4k scaling, en het luxere frontklepje met twee draaiknoppen aan de voorkant?

Ik had gehoopt dat ook de hardware wellicht nieuwer was (betere video precessors e.d.) ?
Diversity schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:00:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Vincent78_2 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:59:
Bedankt voor je reactie!

Dus ... het enige verschil tussen de 3312 en de 3313 is het 4k scaling, en het luxere frontklepje met twee draaiknoppen aan de voorkant?

Ik had gehoopt dat ook de hardware wellicht nieuwer was (betere video precessors e.d.) ?

[...]
Ik vind de 3313 erg mooi met dat klepje! Wat is precies dat 4k scaling, betekent het dat 1080p content door de 3313 omhoog geschaald wordt naar 4k resolutie, of betekent het dat 4k resolutie gewoon doorgegeven kan worden vanaf een toekomstige speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MoiZie schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:04:
[...]
Wat is precies dat 4k scaling, betekent het dat 1080p content door de 3313 omhoog geschaald wordt naar 4k resolutie, of betekent het dat 4k resolutie gewoon doorgegeven kan worden vanaf een toekomstige speler?
Scaling naar 3840 × 2160 orf 4096 × 2160 (beide 4K) vanaf een resolutie lager dan dat. Als je een bron zou hebben welke 4K uit kan spugen dan zal de HDMI 1.4 standaard deze probleemloos al door kunnen geven. Let wel dat je op dit moment nog maar weinig aan dit hele 4K-scaling hebt. De weergevers die 4K als resolutie ondersteunen zijn op één hand te tellen en qua bronnen en media ben je nog sneller klaar. Plus dat scalen naar 4K veelal niet wordt ondersteunt door een HD TV met 1080p input/scherm. En mocht het al geaccepteerd worden zet de TV het toch weer terug. Dus dan ben je eigenlijk voor niets aan het scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
MoiZie schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:04:
[...]

Ik vind de 3313 erg mooi met dat klepje! Wat is precies dat 4k scaling, betekent het dat 1080p content door de 3313 omhoog geschaald wordt naar 4k resolutie, of betekent het dat 4k resolutie gewoon doorgegeven kan worden vanaf een toekomstige speler?
Van de Denon site:
1080p and 4k video scaling, 4k HDMI switching, 4k GUI overlay
Beide denk ik dan :)

Spuit 11 :/

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 02-07-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
FeaR schreef op maandag 02 juli 2012 @ 16:43:
[...]

Scaling naar 3840 × 2160 orf 4096 × 2160 (beide 4K) vanaf een resolutie lager dan dat. Als je een bron zou hebben welke 4K uit kan spugen dan zal de HDMI 1.4 standaard deze probleemloos al door kunnen geven. Let wel dat je op dit moment nog maar weinig aan dit hele 4K-scaling hebt. De weergevers die 4K als resolutie ondersteunen zijn op één hand te tellen en qua bronnen en media ben je nog sneller klaar. Plus dat scalen naar 4K veelal niet wordt ondersteunt door een HD TV met 1080p input/scherm. En mocht het al geaccepteerd worden zet de TV het toch weer terug. Dus dan ben je eigenlijk voor niets aan het scalen.
Ik doel dus ook meer op de toekomstbestendigheid van dit apparaat van toch maar zo even 1300 euro. ;) Dat ik niet straks (over 5 jaar) bij een nieuwe OLED 4K tv een nieuwe versterker moet kopen. Maar ik ben gerustgesteld. Dan gaat het deze versterker worden (hopelijk kwalitatief beter dan 3312 vs 3311).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07-2024
Waarde GoT-ers, graag jullie advies. Ik heb onlangs 2 Jamo S 606 speakers gekocht en zoek hier nog een goede versterker bij. Op dit moment heb ik een Denon DRA-500AE op proef. Prima versterker, maar wel eentje uit 2007 met naar mijn mening wat weinig aansluitingen en ook op het front minder opties (met name USB) dan de modernere modellen. Nu zie ik op een aantal webshops dat de Denon AVR-1612 erg aantrekkelijk is geprijsd. Dit is een 5.1 receiver en geen 2.0 hetgeen bij stereo gebruik wellicht iets mindere kwaliteit oplevert, maar geeft wel de mogelijkheid om ooit uit te breiden. Mijn budget is vrij beperkt, max 300 euro en dan het liefst inclusief kabels. De DRA-500AE heb ik voor 279 euro weten aan te schaffen, maar de AVR-1612 is nu voor zo'n 215 euro te krijgen. Dit heeft me aan het twijfelen gebracht...
Dus de vraag, welke zouden jullie kiezen? (Ongeacht aantal speakers...)

[ Voor 4% gewijzigd door Vossie1 op 02-07-2012 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vossie1 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:57:
Waarde GoT-ers, graag jullie advies. Ik heb onlangs 2 Jamo S 606 speakers gekocht en zoek hier nog een goede versterker bij. Op dit moment heb ik een Denon DRA-500AE op proef. Prima versterker, maar wel eentje uit 2007 met naar mijn mening wat weinig aansluitingen en ook op het front minder opties (met name USB) dan de modernere modellen. Nu zie ik op een aantal webshops dat de Denon AVR-1612 erg aantrekkelijk is geprijsd. Dit is een 5.1 receiver en geen 2.0 hetgeen bij stereo gebruik wellicht iets mindere kwaliteit oplevert, maar geeft wel de mogelijkheid om ooit uit te breiden. Mijn budget is vrij beperkt, max 300 euro en dan het liefst inclusief kabels. De DRA-500AE heb ik voor 279 euro weten aan te schaffen, maar de AVR-1612 is nu voor zo'n 215 euro te krijgen. Dit heeft me aan het twijfelen gebracht...
Dus de vraag, welke zouden jullie kiezen? (Ongeacht aantal speakers...)
Sowieso direct terugbrengen. Je kunt zijn jongere broertje (DRA-510AE) namelijk nieuw voor 179,- krijgen: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=384784
De verschillen ken ik niet (vermoed vrij qua functie weinig tot niets), maar 100 euro verschil is wel iets om bij na te denken, zeker voor een verouderd model.
Persoonlijk zou ik sowieso voor de 1612 gaan. Die Jamo's zijn redelijke instapspeakers en ik denk niet dat je het verschil gaat horen met de stereobroertjes. Maar de extra functies van de AVR zie je uiteraard wel terug :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Nu online
Even een paar FLACjes van Dire Straits en Adele binnen gehaald en via DLNA op de Denon afgespeeld, wat een super geluid :o O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie1
The Eagle schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:01:
[...] Persoonlijk zou ik sowieso voor de 1612 gaan.
De AVR-1612 is onderweg en de DRA-500AE onderweg terug. >:)
Wellicht nog tips voor passende kabels voor de set Jamo S606 en Denon AVR-1612?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

sh4dow schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 19:59:
Even een paar FLACjes van Dire Straits en Adele binnen gehaald en via DLNA op de Denon afgespeeld, wat een super geluid :o O+.
Hm, daar roep je zoiets....
Heb mijn DBP1611 niet aan het netwerk hangen, maar mijn TV wel - en die gaat via HDMI naar de AVR2311.
Binnenkort eens kijken of die TV ook FLAC snapt ;)
Vossie1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:33:
[...]

De AVR-1612 is onderweg en de DRA-500AE onderweg terug. >:)
Wellicht nog tips voor passende kabels voor de set Jamo S606 en Denon AVR-1612?
<insert Indiaas accent> Excellent choice my friend :P
Qua kabels zou ik niet te moeilijk doen. Ik heb mijn Klipsch F3's aan een noname kabel hangen van Correct, de F1 (rears) hangen aan relatieve dropveters. Ik hoor het verschil niet - en ik vermoed dat jij dat met jouw speakers ook niet gaan horen. Voor zover ik weet is Jamo namelijk gewoon een merk uit de Klipsch stal tegenwoordig :)
Pak dus gewoon een beetje dikke kabel en klaar ben je :)

[ Voor 45% gewijzigd door The Eagle op 03-07-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb de boel inmiddels naar wens draaiende. Wat een heerlijk geluid, ik heb de receiver trouwens aangesloten op een setje heco speakers. Loepzuiver!

Nu wil ik graag nog de muziek op mijn laptop via de receiver afspelen/streamen. Is er hier iemand met tips hoe dat te doen?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor streamen: DLNA server op je laptop zetten en in de handleiding kijken hoe je streaming mogelijkheden in moet stellen ;)

Wil je het gewoon doen: Dat wordt dan een verloopkabeltje van analoge 3,5mm naar 2x tulp :)
Uiteraard tenzij je lapttop een HDMI uitgang heeft die audio ondersteunt, maar dat is zo niet te zeggen natuurlijk ;)

Edit: On a serious note: kijk je uberhaupt wel in de handleiding voor je hier dingen vraagt? Dit soort dingen moet er gewoon in staan namelijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door The Eagle op 04-07-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie1
The Eagle schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:33:
[...]
<insert Indiaas accent> Excellent choice my friend :P
Qua kabels zou ik niet te moeilijk doen. Ik heb mijn Klipsch F3's aan een noname kabel hangen van Correct, de F1 (rears) hangen aan relatieve dropveters. Ik hoor het verschil niet - en ik vermoed dat jij dat met jouw speakers ook niet gaan horen. Voor zover ik weet is Jamo namelijk gewoon een merk uit de Klipsch stal tegenwoordig :)
Pak dus gewoon een beetje dikke kabel en klaar ben je :)
Duidelijk de juiste keuze die AVR-1612, uitstekende versterker met ruime aansluitmogelijkheden voor weinig geld. Heb er nu een kabel van het merk Monster bij, 5 euro per meter, dik koper en goede bescherming.
Ik ben tevreden, bedankt!
Zal na mijn verhuizing eens een foto plaatsen. Dan komt er namelijk nog een mooie Samsung LED tv tussen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Laatst online: 10:00
even een vraagje,

zelf ben ik aan het kijken voor een denon 2312

Nu lees ik als enigste kritische noot dat de upscaling beter had gekund.

En dan nu mijn vraag, gaat de reciver ook materiaal upscalen wat ik al full hd die kant op stuur van uit me media center ? Of doet deze dit alleen als het signaal lager is dan full hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Alleen met materiaal die lager is. Als je het full hd uitstuurt doet hij er niks mee als je hem, (bij de 2809) op automatisch zet. Dit zal niet veel anders zijn bij de 2312. Je kan altijd de manual via internet bekijken en lezen wat ze er over zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een 2310 die ik al jaren zonder problemen heb gebruikt. Nu ben ik met vakantie geweest (en heb de stroom van de versterker afgehad) en na mijn vakantie heb ik het fenomeen dat het geluid na enige tijd wegvalt. Bijvoorbeeld, met HDMI input (vanaf de UPC mediabox) heb ik gister tot 3 keer toe gehad dat het geluid opeens wegviel, alleen een reset van de microprocessor (aan/uitknop en de surroundknoppen ingedrukt) krijg ik het geluid weer terug. Ook via de optische ingangen (TOS) heb ik eenzelfde soort issue. Als ik via een Airport Express via Airplay muziek luister dan valt na een tijdje (10-20 minuten) het geluid weg, dit keer wordt het geluid eerst 'digitaal' verstoord. Beide zaken hebben de afgelopen 3 jaar prima gewerkt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik kan nog de versterker updaten (nog nooit gedaan) maar voor de rest zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Laatst online: 11-05 11:06
Weet niet of het helemaal hetzelfde is, maar komt er 'h/p on' op het display te staan? Zo ja, is je headphone contact vuil. Is op mijn 1910 ook gebeurd. Paar keer een headphone plug erin gestopt en eruit gehaald en het probleem was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Nee, dat niet , ik zie ook echt dat hij de source verliest (links in het display zie je geen icoontjes meer voor de 'speakers' aan de input kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Had hen op .nl gezien. Meest incomplete stukje tekst ooit. Sowieso is de AVR-4520 het vlaggenschip, de AVR-3313 is mid-end. De drie HDMI uitgangen zijn er twee en de ander voor Zone 2. De 165 Watt is niet gespecificeerd. En het leukste, de nieuwe vorm van Denon Link laten ze achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 20:31
The Eagle schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:01:
[...]

Sowieso direct terugbrengen. Je kunt zijn jongere broertje (DRA-510AE) namelijk nieuw voor 179,- krijgen: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=384784
De verschillen ken ik niet (vermoed vrij qua functie weinig tot niets), maar 100 euro verschil is wel iets om bij na te denken, zeker voor een verouderd model.
Persoonlijk zou ik sowieso voor de 1612 gaan. Die Jamo's zijn redelijke instapspeakers en ik denk niet dat je het verschil gaat horen met de stereobroertjes. Maar de extra functies van de AVR zie je uiteraard wel terug :)
Jij linkt een PMA, en niet de DRA. Daar zit nogal verschil in :). Ook qua prijs en beschikbaarheid.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SanderPS3 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 18:54:
[...]

Jij linkt een PMA, en niet de DRA. Daar zit nogal verschil in :). Ook qua prijs en beschikbaarheid.
Oeps :X Da's idd nogal een ander beestje, even overheen gelezen. Maar dan nog: de PMA is nieuw voor 299 te krijgen (zie http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=320231) en hij had 279 voor eentje uit 2007 betaald. Dat was sowieso een slechte deal geweest dus ;)
Anyways, hij heeft nu een 1612 waar hij erg blij mee is. Dus eind goed al goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
The Eagle schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:57:
[...]

Oeps :X Da's idd nogal een ander beestje, even overheen gelezen. Maar dan nog: de PMA is nieuw voor 299 te krijgen (zie http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=320231) en hij had 279 voor eentje uit 2007 betaald. Dat was sowieso een slechte deal geweest dus ;)
Anyways, hij heeft nu een 1612 waar hij erg blij mee is. Dus eind goed al goed :)
Zo is dat :). Die nieuwe PMA is inderdaad wel een erg nette prijs ook! Het enige voordeel (voor zover ik weet) van de DRA is de ingebouwde tuner en een display. Verder zijn ze vrij gelijk, dan had ik ook liever die nieuwe PMA gehad inderdaad!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261591

Anoniem: 261591 schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 00:00:
Is er al een opvolger van de AVR-1912 bekend?
Vrijdag de knoop doorgehakt en de AVR-2113 aangeschaft incl. Harman Kardon HKTS16 luidsprekerset.
Installatie was een simpel klusje, maar het resultaat is geweldig, wat een geluid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-05 18:17
Zat te dubben tussen de Denon avr2113 of de 2312, toch besloten de 2312 te kopen vond
dit model mooier. (blijft uiteraard een kwestie van smaak)

Ben wel aardig lang bezig geweest om de laatse firmware erop te krijgen, maar uiteindelijk
is dit gelukt, wel jammer dat het blauwe HD Audio lichtje niet meer gebruikt wordt since de xx11
serie.

Had voorheen de 2310 ook een prachtige receiver, maar wil binnnekort naar een Samsung 46inch
3d TV, dus daar heb in Hdmi 1.4 voor nodig.

veel plezier met je nieuwe aankoop.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwightjo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 12:40
Na 2 jaar en 8maanden heeft mijn avr-2809 er niet meer zo'n zin in. Optical speelt nog wel af, maar al mijn HDMI input wordt niet meer herkent. Heb al een microprocessor reset gedaan, kabels getest maar dat mocht allemaal niet helpen (kabels zijn nog prima trouwens).

Ik kan hem opsturen ter reparatie, maar kans is groot dat ik dan een leuke factuur krijg. De verkoper in de winkel gaf aan dat mijn HDMI board hoogst waarschijnlijk vervangen dient te worden. Zijn er nog andere opties/stappen die ik kan proberen.

Illest Alive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Dwightjo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:47:
Na 2 jaar en 8maanden heeft mijn avr-2809 er niet meer zo'n zin in. Optical speelt nog wel af, maar al mijn HDMI input wordt niet meer herkent. Heb al een microprocessor reset gedaan, kabels getest maar dat mocht allemaal niet helpen (kabels zijn nog prima trouwens).

Ik kan hem opsturen ter reparatie, maar kans is groot dat ik dan een leuke factuur krijg. De verkoper in de winkel gaf aan dat mijn HDMI board hoogst waarschijnlijk vervangen dient te worden. Zijn er nog andere opties/stappen die ik kan proberen.
Denk het niet, mocht je zelf van elektronica verstand hebben kun je kijken of je iets ziet binnen in. Maar heb je er geen verstand van is dat af te raden. Ben bang inderdaad dat het betalen word. Je kunt proberen om om wat coulance te vragen gezien hij nog maar 3 jaar oud is :). Maar in hoeverre je daarmee in je recht staat weet ik zo ook niet.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Anoniem: 261591 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Vrijdag de knoop doorgehakt en de AVR-2113 aangeschaft incl. Harman Kardon HKTS16 luidsprekerset.
Installatie was een simpel klusje, maar het resultaat is geweldig, wat een geluid :)
Gefeliciteerd! Ik heb die receiver nu een maandje staan ongeveer en ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Doet gewoon wat ie moet doen en het geluid is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dwightjo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:47:

Dat lijkt wel heel erg op mijn probleem met m'n 2310 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwightjo
PolarBear schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:09:
[...]

Dat lijkt wel heel erg op mijn probleem met m'n 2310 :(
Hoe heb je dat opgelost? Of zit je nog steeds met dit probleem?

Illest Alive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dwightjo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:37:
[...]

Hoe heb je dat opgelost? Of zit je nog steeds met dit probleem?
Helaas nog steeds het probleem, ga even kijken of een firmwareupdate iets helpt... maar vrees het ergste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwightjo
PolarBear schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:31:
[...]

Helaas nog steeds het probleem, ga even kijken of een firmwareupdate iets helpt... maar vrees het ergste
I ben benieuwd, ik heb hier helaas geen r232 (com port) op mijn pc's meer anders kon ik dat ook nog proberen (moet ik ook nog zo'n kabel scoren, maar ik hoor graag of het iets uitmaakt)

Illest Alive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
Zeer goede ervaringen met de Audio Clinic in Purmerend.

Zou het probleem even voorleggen aan Rodi.

http://www.theaudioclinic.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwightjo
nec1560 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:48:
Zeer goede ervaringen met de Audio Clinic in Purmerend.

Zou het probleem even voorleggen aan Rodi.

http://www.theaudioclinic.nl/

Thanks,

Ik ga morgen is even bellen, en anders breng ik hem zaterdag naar de dealer. Voor nu stuur ik video rechtstreeks naar mijn tv en de rest via optical naar mijn receiver want dat doet het nog wel prima.

Illest Alive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelbinder
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 12:41
Ik heb gisteren een AVR-1612 gekocht en zit nu met een klein probleempje. Ik heb hierop mijn UPC mediabox en ASRock ION330HT-BD aangesloten. Ik zat bij de Asrock met een overscan probleem wat ik handmatig kon fixen in de NVIDIA instellingen, maar het beeld zag er alsnog heel grainy en lelijk uit.
Als ik in de instellingen van mijn televisie (Philips 32PFL7404H) de beeldmodus instel op PC, dan is alles haarscherp, maar zodra ik dan gewoon tv wil kijken ofzo ziet dat beeld er weer niet uit.
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de beeldmodus veranderd zodra ik wissel van apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Timo12 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:08:
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de beeldmodus veranderd zodra ik wissel van apparaat?
Dit heeft niets met de Denon te maken, maar meer met de aangesloten TV. Verder ga je dit niet zo op kunnen lossen. De TV kan per HDMI-input instellen welke modus er moet draaien. Echter is de Denon voor de TV één en dezelfde input. De TV weet niet dat er door de Denon nog andere apparaten gaan. Ik heb hier zelf de TV staan op "pc/spel" aangezien dit met games en 1080p-materiaal de beste keuze is (Blu-rays hebben geen beeldverbeterende software nodig). Je zou de UPC direct op de TV aan kunnen sluiten of je zal moeten werken met een splitter/switch vanaf de Denon zodat je twee inputs op de TV gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Iemand al eens ooit gehad dat zijn AVR ineens vanzelf van bron verwisselde? Gisteren zaten we filmpje te kijken, schakelt dat ding ineens naar een andere bron. Vanochtend: zelfde effect :/

Hou de boel een beetje in de gaten, kijken of ie het nog vaker doet. Ik verdenk de TV ervan de boel in de war te trappen, maar ik weet 100% zeker dat ie gisteren naar een andere bron schakelde dan vandaag, en vandaag switchte ie naar DVD - en die daar zit toch echt helemaal niks op aangesloten.

* The Eagle trapt overigens de open deur dicht: er zat in beide keren niemand op de AB, en de AB lag in beide gevallen op een plek waarbij ie gaan signaal kon zenden aan de AVR - dat heb ik namelijk getest :)

Edit: AVR2311 trouwens, ding is van 11-2011
Edit2: Dammit, vanochtend meld mijn vriendin dat ie het weer deed. Aangezien ie op tuner stond is is naar de USB versprongen (die zit er naast). Ik verdenk de bronkeuzedraaiknop (3x woordwaarde :P ) ervan stof te happen, maar dat zou na een half jaar toch al niet zoiets op mogen leveren :?

Toch nog maar even in de gaten houden en ergens busje perslucht scoren dan....

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 16-07-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kleine bump, volgens mij merkt niemand mijn probleem op namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
The Eagle schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:36:
Had jij een probleem dan? 8)7

Hoe wisselde je van bron? Via de AB of via die '3x-woordwaarde' knop op het apparaat zelf?
Als je dat via de knop deed, kan het misschien zijn dat die in het midden tussen 2 keuzes stond en dat die dan op het ene moment links denk en het andere moment rechts. Misschien helpt het om een paar keer een flinke zwiep aan die knop te geven en te zorgen dat die echt in zijn positie staat.

Mocht dat niet helpen, dan denk ik wel dat een openslaand raam de oplossing voor al jouw problemen kan zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

The Eagle schreef op maandag 16 juli 2012 @ 18:36:
Zeker wel, maar ik heb echt totaal geen benul wat het kan zijn. :/

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Petertyuh schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:41:
[...]

Had jij een probleem dan? 8)7
Dude, seriously...
Maar het zij je vergeven, ik zie dat je relatief nieuw bent. Alle begin is moeilijk ;) komt goed ;)
Hoe wisselde je van bron? Via de AB of via die '3x-woordwaarde' knop op het apparaat zelf?
Als je dat via de knop deed, kan het misschien zijn dat die in het midden tussen 2 keuzes stond en dat die dan op het ene moment links denk en het andere moment rechts. Misschien helpt het om een paar keer een flinke zwiep aan die knop te geven en te zorgen dat die echt in zijn positie staat.

Mocht dat niet helpen, dan denk ik wel dat een openslaand raam de oplossing voor al jouw problemen kan zijn. :P
Wisselen van bron eigenlijk altijd via de AB. Vandaar ook dat ik het erg vreemd vond.Moet zeggen dat ie het vandaag niet deed - maar ook nauwelijks aan gehad. Kan uiteraard zijn dat de draaiknop neit helemaal goed stond, maar ik hou hem nog steeds in de gaten :)
Maar als het iets was geweest waar er meer last van hebben gehad dan had ik het ook graag gehoord, vandaar de vraag :)

En vwb die opmerking van een openslaand raam: zie eerste opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
The Eagle schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 23:39:
Maar als het iets was geweest waar er meer last van hebben gehad dan had ik het ook graag gehoord, vandaar de vraag :)
Hier in ieder geval niet, ik ben er ondertussen wel achter gekomen wat ze met een lerend systeem bedoelen. Als ik mijn TV aan heb staan en mijn Denon op het TV kanaal, dan wil het nog wel eens voorkomen dat ik de switch maak naar mijn media speler. Die heb ik dan ondertussen al lang een breed aan gezet en dan zet ik het kanaal van de TV op HDMI1, hierdoor springt mijn receiver van TV naar GAME (waar mijn mediaspeler op staat en die ik hernoemd heb naar Xtreamer). Zo gaat het ongeveer, bij benadering, altijd zo. Best wel handig moet ik zeggen, eerst stond ik er wel van te kijken maar nu heb ik het geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hm, volgens mij is dat gewoon standaard HDMI control functionaliteit en geen auto-learning, maar ik kan er naast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
The Eagle schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:12:
Hm, volgens mij is dat gewoon standaard HDMI control functionaliteit en geen auto-learning, maar ik kan er naast zitten.
Dat heeft inderdaad niks met auto-learning te maken. Dat is gewoon HDMI CEC: Wikipedia: HDMI

Als ik mijn BR speler bijvoorbeeld inschakel, zal mijn receiver ook gelijk switchen naar BR input en zal de TV ook gelijk ingeschakeld worden, als dat nodig is.

Ander voorbeeld is volume control:
Als ik alleen de TV aan heb staan, zal het geluid, uiteraard, gewoon uit de speakers van de TV komen. Zo gauw als ik de receiver inschakel, zal het geluid van de TV uit gaan en zal de receiver die taak overnemen. Als ik het geluid van de TV dan probeer te regelen met de afstandsbediening die bij de TV hoort, zal de receiver veranderen van volume in plaats van de TV. (Niet dat dat van toepassing is, want ik gebruik een Harmony One ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:03
Ben sinds vanochtend de gelukkige eigenaar van een AVR-1612. Moet alleen nog even tot zaterdag wachten tot ook mijn andere twee tower speakers komen van de verhuizing, dan is het helemaal compleet. Maar met twee speakers klinkt het ook al erg lekker. Net zo goed als mijn vorige versterker (oude Technics stereo), alleen de irritante ruis en plopjes zijn weg, omdat nu alles heerlijk digitaal gaat. En heerlijk dat die afstandbediening universeel is! Heb nu alleen nog maar de afstandbediening van de Denon en mijn HTPC nodig (helaas hebben HDMI videokaarten nog geen HDMI-CEC ondersteuning :(). En volgens mij heeft deze remote ook geen mogelijkheid om XBMC aan te sturen (of kan XBMC misschien geprogrammeerd worden om een willekeurige afstandbediening te accepteren?)

[ Voor 12% gewijzigd door The__Virus op 19-07-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Wat ik al vreesde, een firmware update helpt niet :( Iemand nog een idee wat het kan zijn? OPT1 en OPT2 doen het niet meer, een HDMI poort wel beeld geen geluid (met een UPC mediabox). Andere HDMI poort (PS3) werkt prima. AVR-2310, firmware geupgraded, issue met HDMI poort waar de UPC mediabox op zit leek vorige keer na een microprocessor reset even verholpen. Ben even ten einde raad... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Laatst online: 13-06-2024
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door willy83 op 27-07-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHABEK
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-12-2021
Vanwege een verhuizing ben ik van plan om een complete AV set aan te gaan schaffen waaronder een Denon 2113 of een 1912. Ik ben zelf een fervent muziekfan, voornamelijk (club)house maar ook luister ik graag naar het betere gitaarwerk. Ondanks de nodige uurtjes zoeken zie ik door de bomen het bos niet meer als het aankomt op de speakers. Welke set kunnen jullie me in combinatie met een Denon aanraden bij een budget van ongeveer 750 Euro? (Wat mij betreft zou het ook een gebruikt setje mogen zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door JHABEK op 28-07-2012 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Zelf ga ik voor de Jamo S 608 HCS3. Afgelopen zaterdag de S608's beluisterd bij Havoned in Putten, vond ze prachtig klinken, in ieder geval voor wat je er voor betaalt. Veel verschillende soorten muziek geluisterd (Lounge/minimal/techno/alternative rock/jazz/drum&bass) en zelfs de OST van The Dark Knight Rises (het was alleen mogelijk muziek te luisteren). Het budget dat ik gesteld had was 1000 euro, maar heb wel de ruimte om hier iets boven te komen.

De Jamo S608 HCS3 kost momenteel 565 euro, dus er blijft nog zo'n 435 euro over voor de receiver. Eerder had ik al naar de AVR-1912 gekeken en vond deze best compleet. Veel goede reviews gelezen en zag dat deze goed getest was in diverse vergelijkingen.

Ik was redelijk zeker van mijn zaak, maar nu lees ik iets verder en ga ik twijfelen. De AVR-1713 is net uitgekomen, maar is dus wel een lager segment, vanwege de "17"?

AVR-1912

AVR-1713

De 1713 heeft twee tulp ingangen (1912 heeft er 6), 5 HDMI ingangen (1912 heeft er 6), geen Component, Composite, S-Video. De 1713 heeft 5.1 (1912 7.1), RMS vermogen is 80W (1912 is 90W), de 1713 heeft geen mogelijkheid tot aansluiten met banaanstekkers (?).

De 1713 heeft Dolby TrueHD, DTS 96/24, DTS HD als audio filters. De 1912 heeft Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS, DTS ES, DTS HD.

De 1713 ondersteunt meer audioformats dan de 1912, namelijk flac, mp3, Mpeg 4, wav, wma, waarbij de 1912 alleen mp3 en wav ondersteunt. Is het niet zo dat dit alleen geldt als de muziek direct geprocessed wordt door de Denon? Ik ben best een leek op dit gebied. Ik dacht dat als ik op mijn PC een .flac zou willen afspelen, dat ik deze via het netwerk zou kunnen afspelen op de 1912. Is dit alleen mogelijk met de nieuwe 1713?

Wat is op dit moment nou de beste koop? De 1713 kost 439 euro en de 1912 kost 445 euro.

7.1 zal ik niet echt nodig hebben, maar misschien leuk voor later. De 90W zal ik waarschijnlijk ook niet nodig hebben. 5 HDMI ingangen zijn denk ik ook genoeg, maar de mogelijkheid van 6 is natuurlijk altijd leuk. Component en Composite zou ik denk ik wel missen i.v.m. Wii en Xbox, maar aan de andere kant speel ik daar bijna nooit op :P

Overall lijkt me de 1912 zo veel completer voor het geld, zou ik de ietwat mindere ondersteuning van audio formats een probleem gaan vinden?

Sorry voor dit uitgebreide geblaat, ik maak me nogal gek met het vergelijken, maar ik zou heel graag wat input van jullie hier over krijgen.

[update] Net wel een aanbod gekregen om de AVR-2113 te kopen voor 539 euro, toch wel iets goedkoper als de goedkoopste webshop, maar ik ben bang dat dit een beetje overkill is. Tevens komt het ook aardig boven mijn budget uit. Ik las op avsforum dat deze zomer een nieuwe firmware komt waarbij er ook ondersteuning komt voor Spotify, voor elke AVR boven de 1913, welke (nog?) niet in Europa beschikbaar is. Dit zou wel mooi zijn, dat zou ik met de 1713 en 1912 moeten missen. Aan de andere kant heb ik de 4K upscaling weer helemaal niet nodig.

Iemand nog enige inbreng? O-)

[ Voor 9% gewijzigd door speedyjules07 op 01-08-2012 19:08 ]

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
Persoonlijk vind ik de xx13 serie er niet op vooruitgegaan qua looks.

Zelf ben ik recentelijk overgestapt van een denon avr2310 naar een avr 3312.

Je moet je eerst aanvragen wat heb ik nodig veel ingangen? of will ik een sober
apparaat met met voldoende aansluitingen om mijn andere apparaten aan te kunnen
sluiten.

Ik ken deze speakers niet, maar het kan nooit geen kwaad als je iets meer vermogen
tot je beschikking hebt, dan je denkt nodig te hebben en wat is overkill? (speakers
worden vaak eerder beschadigd door een te laag vermogen denk an het clippen van
je versterker. (het wattage wat de fabrikant aangeeft wordt vaak in de praktijk niet gehaald)

Op dit moment voldoet een 1713 of 1912 vermoedelijk, maar denk meer op de langere
termijn.

Ik wil in de toekomst een 3d tv kopen, dus voor mij is Hdmi 1.4 belangrijk, maar hdmi 1.3
zal in veel situaties voldoende zijn.

Indien je je budget iets kunt oprekken, dan zou ik zelf voor een hoger model gaan dan
de 1713 of 1912.

Op de site van Denon kan je de div. receivers met elkaar vergelijken, wellicht dat dit
iets kan bijdragen aan je uiteindelijke keuze.

veel succes met je toekomstige aankoop.

grtz.

[ Voor 3% gewijzigd door nec1560 op 02-08-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Op zich vind ik de xx13 serie er wel strak uitzien. De inputs aan de voorkant zijn misschien niet helemaal mooi weggewerkt, maar het gaat uiteindelijk er ook wel om hoe praktisch het is.

De AVR-1713 en AVR-1912 hebben ook HDMI 1.4a, in dit geval dan niet persee een reden om hoger te zitten, maar de verdere uitbreidbaarheid is wel fijn om te hebben. Wat je zegt ook qua wattage, het is ook wel goed om wat headroom te hebben denk ik.

De AVR-1713 heeft echt te weinig opties denk ik en met de AVR-1912 heb ik toch het gevoel iets achter te gaan lopen, ook misschien met toekomstige firmware updates.

De AVR-2113 zal op zich wel een goede optie moeten zijn, met het oog op de toekomst en de huidige mogelijkheden. Ik blijf het alleen toch moeilijk vinden, aangezien er echt niet zoveel opties toegevoegd zijn in de nieuwe series, maar je betaalt er wel aardig wat meer voor.

Er staat trouwens bij de AVR-2113 dat de luidsprekeraansluiting een klemaansluiting is (plaatje),
betekent dit dat de speakerkabels gewoon er tussen geklemd worden?

Bij de specs van de AVR-1912 staat bij de aansluiting dan weer aangegeven: Banaanstekker en Schroefaansluiting (plaatje). Is schroefaansluiting dan niet hetzelfde als klemaansluiting?

Met de AVR-2113 zou ik dus niet de mogelijkheid hebben om Banaanplugs te gebruiken? Dat is uiteindelijk voornamelijk toch alleen iets esthetisch?

Bedankt voor de reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
speedyjules07 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:51:
Er staat trouwens bij de AVR-2113 dat de luidsprekeraansluiting een klemaansluiting is (plaatje),
betekent dit dat de speakerkabels gewoon er tussen geklemd worden?

Bij de specs van de AVR-1912 staat bij de aansluiting dan weer aangegeven: Banaanstekker en Schroefaansluiting (plaatje). Is schroefaansluiting dan niet hetzelfde als klemaansluiting?

Met de AVR-2113 zou ik dus niet de mogelijkheid hebben om Banaanplugs te gebruiken? Dat is uiteindelijk voornamelijk toch alleen iets esthetisch?

Bedankt voor de reply!
Ik heb zelf de 2113 en ik kan je melden dat je gewoon banaanstekkers kan gebruiken voor alle speaker aansluitingen (gebruik ze zelf ook) :)

De schroefaansluitingen zijn afgedekt met een zwart dopje. Die kun je er zo vanaf halen als je een banaantje wilt gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door InZane op 02-08-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
InZane schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 14:57:
[...]

Ik heb zelf de 2113 en ik kan je melden dat je gewoon banaanstekkers kan gebruiken voor alle speaker aansluitingen (gebruik ze zelf ook) :)

De schroefaansluitingen zijn afgedekt met een zwart dopje. Die kun je er zo vanaf halen als je een banaantje wilt gebruiken.
Ah prima, fijn om de optie in ieder geval te hebben. Heeft het nog andere voordelen anders dan dat het makkelijker is je kabels aan te sluiten? Bevalt je 2113?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:14
Heeft er iemand hier wel eens aan gedacht om een eigen webpage in z'n Denon te plaatsen?
In mijn avr-3808 zit een vrij basale interface welke ik graag zou veranderen naar een eigen. Mag ook naast de bestaande blijven en dan dmv een directe link opvraagbaar. Alleen kom ik nergens informatie tegen dat iemand dit gelukt is / geprobeerd heeft.
De Denon zelf serveert .asp files dus er zal toch echt een soort van webserver achter moeten zitten welke op z'n minst de Mime type naar html zet ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 18:53

grimson

domeingrommer

Firmware update voor de AVR3311;

changelog of AVR3311
10.08.2012
Main: 01.12
No access to last.fm service.
Misbehavior of storing Internet Radio station in preset B2 if it is done via the web interface.
Problems when controlling by WEB GUI_II.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet iemand of op een AVR2311, de offset (dus net dat beetje extra dB's) per bron te regelen is, en dan met name de tuner? Alle geluid is prima, alleen valt het me op dat als ik de tuner aanzet, die een stuk zachter is. Dat zou ik graag gelijktrekken - ik luisten nogal veel radio namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Twee weken geleden dan toch de AVR-2113 gehaald. Bevalt prima! Loop alleen nu tegen een probleem op.

Ik heb een draadloze Sennheiser RS170 koptelefoon welke aangesloten moet worden met een 3.5mm jack plug. Er zat geen adapter bij naar 6.3mm, maar toevallig had ik er nog een liggen. Het probleem is dat er alleen geluid uit de linkerkant komt, de rechterkant is doodstil.

Het betreft dit type adapter:

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimage.org/7td7z8z97/foto.jpg

Als ik mijn Technics RP-DJ1210 koptelefoon aansluit, dan heb ik wel gewoon links en rechts geluid. De adapter die hier op zit is een schroefplug. Hier kan ik de 3.5mm jack van de Sennheiser niet op aan sluiten.

Dit is de adapter die daar op zit:

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimage.org/65whqwh55/pluggoud.jpg

Nu denk ik dat de adapter die ik al had een mono adapter is. Kan dat kloppen? Is iemand anders iets soortgelijks tegengekomen?

Snel even gegoogled en kwam de volgende pagina tegen:

http://www.onlinekabelsho...NChyafS87ECFQRI3godXTEAxA

Hier wordt bij bepaalde adapters wel aangegeven dat ze mono of stereo zijn en bij andere weer niet.

Wat is een goede adapter om te nemen? Heeft het zin om een vergulde adapter te nemen? Het valt me op dat bij alle vergulde adapters niet specifiek staat aangegeven of deze mono of stereo zijn. Of zijn vergulde adapters altijd stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Adapter is inderdaad mono: maar één zwarte ring is maar één kanaal. Je moet een stereoplug hebben, dus met twee ringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Ah ik had al iets gelezen over twee zwarte ringen, maar ik dacht dat daar over de kabel zelf werd gesproken.

Duidelijk, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
The Eagle schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:44:
Weet iemand of op een AVR2311, de offset (dus net dat beetje extra dB's) per bron te regelen is, en dan met name de tuner? Alle geluid is prima, alleen valt het me op dat als ik de tuner aanzet, die een stuk zachter is. Dat zou ik graag gelijktrekken - ik luisten nogal veel radio namelijk :)
Ik weet niet of jij het hebt, maar op mijn 3311 zit het wel.
MENU - Input Setup - Source Level (en dat kun je van -12 dB tot +12 dB instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Petertyuh schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 20:13:
[...]

Ik weet niet of jij het hebt, maar op mijn 3311 zit het wel.
MENU - Input Setup - Source Level (en dat kun je van -12 dB tot +12 dB instellen)
Vanavond ff checken, thanks :)
Hoop wel dat ie dat voor tuner ook doet - da's namelijk niet echt een source, maar ingebouwd in de receiver. Maar ik ga het merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
The Eagle schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:27:
[...]

Vanavond ff checken, thanks :)
Hoop wel dat ie dat voor tuner ook doet - da's namelijk niet echt een source, maar ingebouwd in de receiver. Maar ik ga het merken :)
Ik heb mijn tuner ook op die manier een beetje terug geschroefd, maar nog lang niet zoveel als internet radio want die stond echt kei hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Petertyuh schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:29:
[...]

Ik heb mijn tuner ook op die manier een beetje terug geschroefd, maar nog lang niet zoveel als internet radio want die stond echt kei hard.
Internet radio knalt er bij mijn 2113 ook behoorlijk uit ja. Over de tuner durf ik verder niks te zeggen. Die heb ik zowel bij mijn 2106 als bij mijn 2113 nog nooit gebruikt :+
speedyjules07 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:02:
[...]

Ah prima, fijn om de optie in ieder geval te hebben. Heeft het nog andere voordelen anders dan dat het makkelijker is je kabels aan te sluiten? Bevalt je 2113?
Beetje late reactie nog: Nee, voor zover ik weet heeft het verder geen voordelen. Het is puur voor het gemak. En ja, de 2113 bevalt nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Net de boel even wat omhoog geschroefd qua input level :)
Nog niet 100% kunnen testen (vriendin zat TV te kijken en da's wat lastig menu navigeren :P) maar het lijkt te werken. Want toen ik CD als input pakte zag ik andere waarden. Wel maf dat je de bron zelf moet selecteren in het menu om dat te doen; ik had liever een submenuutje gezien met alle beschikbare bronnen om dan pas de bron te selecteren.

Oh well, zal misschien wel in een later model gefixt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja
  • Laatst online: 04-02-2024

Pasja

Pasja

Voor de AVR-3311 eigenaren... kwam er net achter dat er weer een firmware update is:
changelog of AVR3311
10.08.2012
Main: 01.12
No access to last.fm service.
Misbehavior of storing Internet Radio station in preset B2 if it is done

via the web interface.
Problems when controlling by WEB GUI_II.
Straks maar even installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52
Mijn 3808a verliest continue netwerk. Dit is lastig ivm Denonradio en mijn iphone remote app. Staat op een fixed ip maar soms moet ik de Denon hard uitschakelen om hem weer te kunnen benaderen. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Pasja schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:55:
Voor de AVR-3311 eigenaren... kwam er net achter dat er weer een firmware update is:
Daar waren ze hier zaterdag al achter: grimson in "Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 4" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja
  • Laatst online: 04-02-2024

Pasja

Pasja

Ik slaap wel weer even verder :z <sorry>

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01
Ik sta op het punt om een nieuwe receiver aan te schaffen, de AVR-1912 dus, nu ben ik in het bezit van een sub de XXLS 400 en die heeft 2 volumeregelingen aan board.
De aansluitingen zijn zowel High- als Low level op de sub,
Low komt dus direct vanaf de sub uitgang, de High aansluitingen zijn gesplitst op de Linker en Rechter speaker uitgangen van de receiver.
Voordat ik tot aanschaf over ga, wil ik wel zeker weten dat dit gaat werken, iemand ervaring met een gelijke opstelling?
Nu we toch bezig zijn (in de handleiding kan ik hier niets over terug vinden):
Via mijn mediaplayer speel ik films, muziek dvd's en MP3's af, dit wil ik allemaal via de Denon laten lopen, nu is het zo dat films meer sub nodig hebben (persoonlijke smaak) maar bij muziek dvd's is dat vaak te overheersend, dus kan je op deze receiver 2 configuraties instellen, 1 met flink laag en 1 met wat neutraler, ook handig voor de MP3's, alle bestanden gaan namelijk wel door 1 HDMI kabel naar de receiver.

• The Eagle

The Eagle

Je sub zou ik sowieso low level aansluiten, dan gebruik je de versterker van de sub veel beter (en hoeft de Denon daar minder zijn best op te doen qua aansturing).

Verder: die 1912 heeft Audissey, dus dat gaat wel goed komen. De standaard ingemeten Audissey instellingen gebruik je tijdens de films, en de manual stand van je EQ die je zelf afgeregeld hebt bij muziek-DVD's.

• surfing john
The Eagle schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:05:
Je sub zou ik sowieso low level aansluiten, dan gebruik je de versterker van de sub veel beter (en hoeft de Denon daar minder zijn best op te doen qua aansturing).

Verder: die 1912 heeft Audissey, dus dat gaat wel goed komen. De standaard ingemeten Audissey instellingen gebruik je tijdens de films, en de manual stand van je EQ die je zelf afgeregeld hebt bij muziek-DVD's.
De sub gaat inderdaad op de speciale sub uitgang van de receiver (de Low level), de High level kabels worden gecombineerd met de speaker kabels die op L en R zijn aangesloten, alleen niet iedere receiver is hiervan gecharmeerd, oftewel er zijn merken (o.a. sommige Nad receivers) die dit niet goed doen, de volume knop op de sub van het High level kanaal is dan nutteloos en werkt dan helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
De keuze wordt wat moeilijker, tijdje lopen rondneuzen op internet en toen kwam mijn oog te vallen op de AVR-2113, aantal zaken adviseren dit icm de Focals 816V, dit vooral omdat de AVR 1912 hier te kort zou schieten.. Is op dit moment leuk geprijsd € 599,-. Misschien iemand die deze keuze ook heeft afgewogen? Ik hoor graag jouw ervaringen.

[ Voor 14% gewijzigd door surfing john op 02-09-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
surfing john schreef op zondag 02 september 2012 @ 10:44:
De keuze wordt wat moeilijker, tijdje lopen rondneuzen op internet en toen kwam mijn oog te vallen op de AVR-2113, aantal zaken adviseren dit icm de Focals 816V, dit vooral omdat de AVR 1912 hier te kort zou schieten.. Is op dit moment leuk geprijsd € 599,-. Misschien iemand die deze keuze ook heeft afgewogen? Ik hoor graag jouw ervaringen.
Ik ging eerst ook voor een AVR-1912. Hiervoor een offerte aanvraag ingediend bij Stassen. Zij kwamen met de reply dat de AVR-1912 bij hen niet meer leverbaar was en dat zij een aanbieding konden doen voor de AVR-2113. In de eerste instantie voor 550 euro. Na wat contact over en weer heb ik hem voor 500 mee kunnen krijgen, inclusief een HDMI-kabel. Vond het een erg goede deal. Mogelijk is dat een optie voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die 2113 is meen ik eigenlijk de opvolger van de 19xx lijn. Doet bij Correct momenteel 599,- http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=484111
Echter, bij Correct hebben ze ook nog de 2312 staan. Da's WEL een groter broetje. En die doet momenteel 579,- http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=463954

Dus dan lijkt me die laatste optie een stuk slimmer, zeker als ej je druk maakt om het benodigde vermogen. Qua functionaliteit heb je dan meen ik het zelfde of zelfs meer :)

En Stassen: :')
Althans, dat is algemeen wat ik er vanuit diverse hoeken over hoor. Zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zo lastig zijn die Focals niet om aan te sturen als je kijkt naar gevoeligheid (91,5 dB) en nominale impedantie. De Chorus 826 en 836 zijn lastiger aangezien die dippen naar 3 Ohm of lager doordat ze wat meer woofers hebben. De 816V stopt bij 4.1 Ohm als laagste punt en dat moet elke receiver wel voor elkaar krijgen om die dip te verwerken. Het is niet zo dat ze tijden op 4 Ohm staan te spelen en je receiver dus meer vermogen moet leveren, zeker door de gevoeligheid zal dit zo'n vaart niet lopen.

Ik weet overigens niet hoe veel verschil in vermogen zit tussen de receivers uit je lijstje, maar het zal zo'n 5 - 10 (opgegeven) Watt zijn. Dat is echt te verwaarlozen. Het verschil tussen 1 en 2 Watt is vele malen groter dan het verschil tussen bijvoorbeeld 100 en 125 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
FeaR schreef op zondag 02 september 2012 @ 18:53:
[...]

Zo lastig zijn die Focals niet om aan te sturen als je kijkt naar gevoeligheid (91,5 dB) en nominale impedantie. De Chorus 826 en 836 zijn lastiger aangezien die dippen naar 3 Ohm of lager doordat ze wat meer woofers hebben. De 816V stopt bij 4.1 Ohm als laagste punt en dat moet elke receiver wel voor elkaar krijgen om die dip te verwerken. Het is niet zo dat ze tijden op 4 Ohm staan te spelen en je receiver dus meer vermogen moet leveren, zeker door de gevoeligheid zal dit zo'n vaart niet lopen.

Ik weet overigens niet hoe veel verschil in vermogen zit tussen de receivers uit je lijstje, maar het zal zo'n 5 - 10 (opgegeven) Watt zijn. Dat is echt te verwaarlozen. Het verschil tussen 1 en 2 Watt is vele malen groter dan het verschil tussen bijvoorbeeld 100 en 125 Watt.
Inderdaad de verschillen zijn miniem, 125 W voor de 2113 tegen 135W voor de 2312 en wat meer aansluitingen (die ik niet ga gebruiken) en verder kan de 2312 wat meer geluidsformaten aan.
De keus wordt er niet makkelijker op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
surfing john schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:53:
[...]
Inderdaad de verschillen zijn miniem, 125 W voor de 2113 tegen 135W voor de 2312 en wat meer aansluitingen (die ik niet ga gebruiken) en verder kan de 2312 wat meer geluidsformaten aan.
Welke geluidsformaten dan? Volgens mij is er dit jaar in dit segment niets nieuws bijgekomen. Alleen in het hogere segment bij Onkyo is er wat bij gekomen om 11.4 aan te sturen. Maar voor de 7.x receivers is het volgens mij nog gelijk.

Pagina: 1 ... 10 ... 99 Laatste