Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 14:17
FeaR schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:05:
[...]

Welke geluidsformaten dan? Volgens mij is er dit jaar in dit segment niets nieuws bijgekomen. Alleen in het hogere segment bij Onkyo is er wat bij gekomen om 11.4 aan te sturen. Maar voor de 7.x receivers is het volgens mij nog gelijk.
AVR 2113
Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS-HD, DTS

AVR 2312
Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS-HD, DTS, DTS-ES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

surfing john schreef op maandag 03 september 2012 @ 11:53:
[...]

Inderdaad de verschillen zijn miniem, 125 W voor de 2113 tegen 135W voor de 2312 en wat meer aansluitingen (die ik niet ga gebruiken) en verder kan de 2312 wat meer geluidsformaten aan.
De keus wordt er niet makkelijker op!
De 2312 heeft 10W meer vermogen per kanaal (niet spannend), kan meer formaten aan (wel handig) en kost minder. Hoezo maakt dat de keus moeilijker dan? Meer = beter (en goedkoper in dit geval).
Tenzij je het design van de 2312 minder vind, maar ik meen dat ze het zelfde zijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:34
surfing john schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:42:
[...]
AVR 2113
Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS-HD, DTS

AVR 2312
Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS-HD, DTS, DTS-ES
Die zijn identiek :) Bij de AVR-2312 zijn ze alleen wat verder gespecificeerd. Hoe dan ook kunnen beide alle formaten aan die je tegen zal komen. Sowieso zijn sommige dingen dubbel want IIz of IIx is een vorm van Pro Logic II.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 14:17
The Eagle schreef op maandag 03 september 2012 @ 12:50:
[...]

De 2312 heeft 10W meer vermogen per kanaal (niet spannend), kan meer formaten aan (wel handig) en kost minder. Hoezo maakt dat de keus moeilijker dan? Meer = beter (en goedkoper in dit geval).
Tenzij je het design van de 2312 minder vind, maar ik meen dat ze het zelfde zijn.
Inderdaad qua uiterlijk zijn de verschillen miniem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

FeaR schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:02:
[...]

Die zijn identiek :) Bij de AVR-2312 zijn ze alleen wat verder gespecificeerd. Hoe dan ook kunnen beide alle formaten aan die je tegen zal komen. Sowieso zijn sommige dingen dubbel want IIz of IIx is een vorm van Pro Logic II.
surfing john schreef op maandag 03 september 2012 @ 13:03:
[...]

Inderdaad qua uiterlijk zijn de verschillen miniem.
Blijft dus over: vermogen en prijs. 2312 is goedkoper en meer vermogen. Problem solved ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Externe decoders en receivers geven - helaas - nog steeds veel problemen. Reden loopt van handshake-problemen tot de problemen dat veel receivers het niet leuk vinden dat veel zenders in andere audio/video-formaten zijn. Bekend probleem dus en lang niet altijd op te lossen. Soms wil een nieuwe HDMI-kabel tussen de decoder en de receiver helpen, maar lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39

yay

Jpjedi schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:51:
Mijn 3808a verliest continue netwerk. Dit is lastig ivm Denonradio en mijn iphone remote app. Staat op een fixed ip maar soms moet ik de Denon hard uitschakelen om hem weer te kunnen benaderen. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Dit is een bekend probleem. Ik heb er helaas ook last van. Er is volgens mij geen oplossing voor. Alleen de hard aan en uit work arround. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reservebelg2320
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Hallo. Ik heb zojuist een setje KEF LS50 besteld. Als ik die aansluit op een Denon 3313, doe ik deze speakers dan te kort?

Ik ben namelijk bij iEar gaan luisteren en daar kwamen we in eerste instantie tot de conclusie dat ik geen 5.1 / 7.1 opstelling wilde, maar eerder hifi. Dus een hifi versterker zou dan op zijn plaats zijn. Maar aangezien ik ook wil streamen en multi zone zou willen, kwamen we uit bij een NAD T757. Nu zijn er wat problemen blijkbaar met het afspelen van MP3/FLAC bestanden (een fractie van de eerste seconde valt bij ieder nummer weg? Ik kwam het tegen op kieskeurig.nl en een review site uit de VS)

Ik zat al een hele tijd met een 3313 in mijn hoofd, maar ik vraag me af of die qua geluidkwaliteit de LS50 wel aankan...

Graag hoor ik dus of de LS50 icm de 3313 een goed idee is. Alternatieven (in ongeveer dezelfde prijsklasse) zijn ook welkom!

PS: ik ga zaterdag luisteren naar de combinatie LS50 / T757 en 3313, maar ik hoor graag van jullie hoe jullie er over denken.

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door reservebelg2320 op 07-09-2012 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 08:20:
[...]

Ok bedankt, ik zocht het al in die richting, maar hoe formuleer je dat handig in een Google search?? O-)
Ik heb de veelgeroemde Action HDMI kabel geprobeerd en daarna een veel te dure, beide geven dezelfde 'handshake' error.
Ik wist niet dat het met 'formaten' had te doen, ik dacht dat een simpel pulsje de verbinding solide tot stand zou brengen.
Niet dus, zover de HighTech achter HDMI. :'(
Ik zat zelf (AVR2311) met het issue dat ARC alleen werkte als je HDMI control aanzette - en dat wilde ik niet omdat ik geen structureel rood standby lampje wilde ;)
Wat ik simpelweg gedaan heb is een extra optical van mijn TV naar mijn receiver getrokken. Receiver instellen dat ie als bron TV pakt, en gaan.
Mijn BR loopt nu via de receiver middels HDMI naar de TV, maar er loopt dus geen HDMI signaal terug. En dat werkt prima :)

In schema mijn aansluiting:
code:
1
2
3
BR -->hdmi--> AVR -->hdmi---> TV
               |              |
               ^<--optical<---v

Als ik TV kijk (LG LM760s, ingebouwde CI) dan gaat het geluid optisch naar de AVR. Als ik er al mijn AVR bij aanzet mute ik simpelweg even het geluid van de TV.
Kijk ik BR, dan gaat het signaal uiteraard eerst naar de AVR en gooit de TV het naar de AVR terug, maar omdat de BR HDMI als input heeft toegewezen, gaat dat gewoon goed. Je kunt een input niet eens aan twee bronnen toewijzen trouwens.

Uiteraard kun je zo ook alle andere bronnen aan je AVR koppelen. Dat ARC is leuk, maar als twee ipv 1 kabel een hoop oplossen is dat een stuk makkelijker :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 07-09-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135774

Het HDMI board van mijn Denon AVR1911 is stuk.
hdmi stekker er in gestoken terwijl het apparaat aan stond.
Volgens Hobo-hifi wordt dit een duur grapje van 3 tot 400 euro.
Het onderdeel wat moet worden vervangen heet:
Denon avr1910hdmi 7020-06809-000-0s PCB HDMI Receiver Board.

Heeft er iemand misschien een link naar een bedrijf waar ik dit zelf kan kopen.
Op E-bay heb ik een gebruikte voor 20 dollar gevonden, maar veschepen aleen binnen USA

Alvast dank voor evt reacties. Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Sinds wanneer kan daar een apparaat niet tegen, een stekker er in als ie aan staat :? Viel het niet gewoon onder garantie ofzo? Denon levert standard 2 jaar garantie namelijk, en zo oud is die 1911 nou ook weer niet (mijn 2311 is nu nog geen jaar namelijk). :)

Edit; je zou ook Correct eens kunnen bellen, die doen vrij veel met Denon en hebben een eigen TD, wellicht dat die sowieso zelfs wel goedkoper zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 07-09-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Denon is berucht op zwakke HDMI boards. Niet dat ze - zoals bij Onkyo - te heet worden, maar HDMI wisselen terwijl het apparaat aan staat zorgt voor sluiting. Sowieso is kabels veranderen als een apparaat aanstaat nooit de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 195780 op 09-09-2012 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reservebelg2320
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Zo, de 3313+blu ray speler staan in bestelling, samen met de KEF LS50... :)

Tijdens een luistersessie was de NAD T757 toch wel beter qua geluid, maar we kwamen er al snel achter dat de NAD bij ieder nummer de eerste seconde(n) oversloeg. En dat maakt niet uit of het van CD of een NAS kwam. Als ie dat niet had gedaan had ik de NAD gekocht. (Dit euvel is al een tijdje bekend bij NAD, maar ze krijgen het blijkbaar (nog) niet opgelost)

Nu alleen nog een beslissing nemen of ze verpakt gaan worden in een spectral meubel of niet... zo'n meubel kost alweer snel 2100 euro... eigenlijk veel te duur... weet iemand een alternatief hiervoor? (nee, geen Ikea aub ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Een nad is leuk als je muziek vaker luistert dan dat je films kijkt. Ik heb van de week de 4311 gekocht. Deze klinkt met surround een stuk beter dan nad. Met audyssey aan op de nad dan klinkt het met muziek ook nergens naar.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Anoniem: 356920

Even de knip opentrekken, en smullen.....
http://www.fwdmagazine.be...p-bij-av-receivers-denon/

• FeaR
Dat "vlaggenschip" is wel wat vertekend. Denon gaat geen high-end meer doen, dus de AVR-4520 moet gezien worden als mid-end. Ook wel te zien aan de prijs, want 2500 euro is relatief goedkoop voor een complete Denon als deze. Ook mist er bijvoorbeeld een ringkerntrafo wat Denon wel in hun high-end stopte. Echt high-end gaat Marantz doen. Jammer, want ik had graag een pre/pro gezien met de AVR-4520 als basis. Maar aangezien D&M Holding pre/pro's high-end vind gaat Marantz dat doen met de AV7007 en AV8007.

Anoniem: 356920

• FeaR
Dat is de SR, ik heb het over de AV :> Hoe dan ook is dat deel van dat Denon mid-end gaat doen en Marantz high-end bevestigd door D&M Holding. Helaasch... De SR700x van Marantz is wel lager dan de AVR-4520 van Denon, de SR700x zit meer tussen de AVR-3313 en AVR-4520 in.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 13-09-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
Op dit moment overweeg ik een AVR 2113.
Een ding wordt me echter niet helder en dat is het verbruik in stanby bij ingeschakelde netwerkfunctie, alleen gebruik in standby wordt opgegeven. Bij Onkyo weet ik echter dat inschakelen van netwerk in standby het verbruik opdrijft tot een 30-40 Watt, gaat dat bij de AVR 2113 ook op?

specs

Anoniem: 391953

Hallo,

Als ik offtopic ga en ik moet het volgende ergens anders posten dan hoor ik het graag en uiteraard mijn excuses.

Ik heb namelijk het volgende probleem. Ik ben in het bezit van een Denon AVR 1910 en ik heb mijn PC via HDMI (vanuit de sapphire 7970 vapor-x) aangeloten op de versterker.

Wanneer de denon op tuner staat en ik start mijn pc op dan wil mijn pc niet booten. Het lijkt wel alsof de pc in een boot-loop zit. Dit kan ik oplossen (zonder dat ik de pc aan en uit moet zetten) door de denon uit te zetten, dan zie ik opeens het bios logo en de pc boot naar windows. Of ik laat de versterker op tuner staan maar ik zet enkel de tv erbij aan. ook dan spring ie uit de boot-loop en start mijn pc door.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan en belangrijker, hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Arjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Onlangs ben ik toch wat meer films gaan (proberen) te kijken met HD audio.
Dit wil nog niet helemaal lukken.

Ik heb een Denon-2113 waar een Dvico TVIX M-6500 media player aan hangt (HDMI).

Nu heb ik een aantal MKV's van Breaking Bad en Men in Black 3 welke HD geluid zouden moeten hebben. Er zou DTS-HD Master bij de Breaking Bad MKV's moeten zitten en DTS-HD bij Men in Black 3 (is dit hetzelfde?).

Bij al deze MKV's krijg ik alleen de optie DTS SURROUND als listening mode/sound mode te kiezen, terwijl dit normaliter DTS-HD Master zou moeten zijn. De receiver geeft op het scherm ook alleen maar DTS aan.

Op de media player heb ik 2 audio streams voor MiB3, ze heten allebei DTS (5ch), maar het maakt niet uit welke ik kies, ik kan bij allebei geen DTS-HD kiezen. Het zijn ook beiden gewoon de streams met filmgeluid, geen commentaar of iets dergelijks.

Als ik het bestand in VLC open dan kan ik bij MiB3 als audio track DTS of DTS-HD selecteren dus het zit er denk ik toch echt wel in.

Bij Breaking Bad zitten 2 audio streams DTS (5ch) en AC3 (5ch). Hierbij is de AC3 stream het commentaar.

Als ik deze bestanden open in VLC dan kan ik als audio track Track1 [English] of Commentary [English] kiezen. Ik neem aan dat hier Track 1 dan de DTS-HD MA stream is.

Nu heb ik twee DTS-HD MA 5.1 en DTS-HD MA7.1 test bestanden gedownload van deze site.

Zelf heb ik 5.1 maar voor de zekerheid ook het 7.1 bestand maar gedownload.

De bestanden hebben een .m2ts extensie, hier had ik nog niet van gehoord.

Het vreemde is dat al deze bestanden wel gewoon DTS-HD MA aangeven op het receiver scherm en ik kan ook DTS-HD MSTR als listening mode/sound mode selecteren.

Wat gaat er hier fout? Pikt de receiver de HD audio bestanden niet in met MKV-bestanden? Of zit er toch echt geen HD audio in de bestanden?

Iemand nog tips? Ik hoor ze graag!

[edit] Als ik met MediaInfo de bestanden open, dan zie ik de volgende aangegeven audio streams:

- TEST bestand: DTS (Stream extension) (MA/Core)
- MiB3: DTS (Header stripping) (MA/Core)
- Breaking Bad: DTS (MA/Core)
- Willekeurige MKV waar van ik weet dat er "normale" DTS in zit: DTS

Het lijkt dus dat de correcte audio streams gewoon in de bestanden zitten :?

[ Voor 9% gewijzigd door speedyjules07 op 28-09-2012 19:03 ]

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik denk dat je even moet kijken naar de specificaties van de audio streams. Dit kun je doen met Mediainfo.

Vergelijk deze even met de streams die je appart heb gedownload. En of zoek even de specs op op wikipedia.
Ik denk dat je dan zo ziet of het om DTS streams gaat of niet.

m2ts wordt gebruikt op bluray's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-03 19:49
meest gedownloade mkv's hebben alleen een DTS stream wel 5.1 maar geen HD of MASTER.
en ondersteund die media player wel HD formaten? (Dolby TrueHD of DTS-HD/MA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Na heel wat zoekwerk toch achter gekomen dat het probleem inderdaad aan de media player ligt. Bij 90% van de MKV's werkt HD audio niet, bij m2ts is het helemaal geen probleem.

Las dat ik de MKV's wel om kan zetten met tsMuxeR, hopelijk werkt dat.

• The Eagle

The Eagle

Kijk ook even hoe je de boel aangesloten hebt. Ik meen dat HDMI 1.4 nodig was voor HD master audio namelijk. Weet ook niet of HD master zomaar over een digitale kabel (opt / coax) gestuurd kan worden ivm benodigde bandbreedte van het signaal :)

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-02-2024
Hier vind je alle info over HD Audio.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 14:35
Voor HD audio is HDMI 1.3 voldoende hur :) Enkel via optical en coax kan geen HD audio.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-05 10:55
Sinds kort eigenaar van een mooie AVR 3808, als vervanging van mijn 1804. Wat een (bak)beest..! En ik moet zeggen, in combinatie met mijn B&W's klinkt ie fantastisch.. Wat een bak geluid produceert die set zeg, geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02
Wat mij verbaast is dat ik het beste geluid heb als ik Audessey op Bypass L/R zet. Ik krijg dat geluid met geen mogelijkheid geëvenaard met een handmatige EQ, vind het erg bijzonder. Want je zou verwachten dat met handmatige EQ dan hetzelfde bereikt kan worden, maar komt er niet in de buurt. Dit is met een 1612. Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386007

Folk!

Ik ben ik het bezit van een Denon PMA 880R en 980R,
Kan ik daarmee een set B&W 685 aansturen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik zie niet in waarom niet, beiden meer dan genoeg vermogen en een voeding die dat ook kan leveren. Al vind ik het statement op een bepaalde site dat de 980 bijna gelijk zou zijn aan de huidige PMA-2010AE wel iets te optimistisch. De 980 heeft wel een ringkerntrafo waar de 2010 een bloktrafo heeft, maar die laatste is wel dubbel uitgevoerd. Wellicht wel een opfrisbeurtje voor de versterker, na bijna twintig jaar kan dat geen kwaad.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 05-10-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386007

FeaR schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:56:
Ik zie niet in waarom niet, beiden meer dan genoeg vermogen en een voeding die dat ook kan leveren. Al vind ik het statement op een bepaalde site dat de 980 bijna gelijk zou zijn aan de huidige PMA-2010AE wel iets te optimistisch. De 980 heeft wel een ringkerntrafo waar de 2010 een bloktrafo heeft, maar die laatste is wel dubbel uitgevoerd. Wellicht wel een opfrisbeurtje voor de versterker, na bijna twintig jaar kan dat geen kwaad.
Hmm, wat houd zo'n opknap beurtje in?

En wat kost zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Star65
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-04 08:39
Ik ben in het bezit van een AVR-2800. Helaas begint deze nu toch wel de nodige steekjes te laten vallen waaronder behoorlijke ruis in mijn hoofdtelefoon. Normaal luister ik naar een set Quadral Aurum-9 speakers. Daar heb ik destijds deze receiver bewust bij gekozen. De speakers kwamen veel beter tot hun recht met de Denon AVR-2800 als een vergelijkbaar Onkyo model Wel kan ik me herinneren dat ik nog heb getwijfeld om een Marantz te nemen. Heeft iemand een goed advies welke richting ik moet gaan denken om een opvolger te kiezen? AVR-3311?

Woonboerderij, Atag I36CZ, Quatt Duo, Tado V3+, Home Assistant, Petrolhead (Dodge WC63 en Ural M72 sidecar),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 19:09
The__Virus schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 17:08:
Wat mij verbaast is dat ik het beste geluid heb als ik Audessey op Bypass L/R zet. Ik krijg dat geluid met geen mogelijkheid geëvenaard met een handmatige EQ, vind het erg bijzonder.
Bypass L/R is dat niet dat alle kanalen een audessey behandeling krijgen, behalve front left en right?
EQ je alle kanalen apart? Dat doet audessey ook en is uiteraard beter. Je stereobeeld gaat een stuk vooruit als alle frequenties door beide speakers even hard afgespeeld wordt. Voor een goed stereobeeld moeten de afstandsinstellingen van speaker naar luisterplek ook goed staan.
Verder boost audessey bij mij (avr1910) ook de 32Hz band, maar de handmatige EQ gaat niet lager dan 64Hz. Voor hetzelfde effect kun je wel bij parameters->tone de bass wat opschroeven en dan de individuele banden wat naar beneden zetten. Het is wel aan te raden het een en ander door te meten met bijvoorbeeld Room Equalizer Wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02
Sjaaky schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:32:
[...]

Bypass L/R is dat niet dat alle kanalen een audessey behandeling krijgen, behalve front left en right?
EQ je alle kanalen apart? Dat doet audessey ook en is uiteraard beter. Je stereobeeld gaat een stuk vooruit als alle frequenties door beide speakers even hard afgespeeld wordt. Voor een goed stereobeeld moeten de afstandsinstellingen van speaker naar luisterplek ook goed staan.
Verder boost audessey bij mij (avr1910) ook de 32Hz band, maar de handmatige EQ gaat niet lager dan 64Hz. Voor hetzelfde effect kun je wel bij parameters->tone de bass wat opschroeven en dan de individuele banden wat naar beneden zetten. Het is wel aan te raden het een en ander door te meten met bijvoorbeeld Room Equalizer Wizard.
Hey Sjaaky, zo is het hoe ik het ook begrepen had. Die bas is inderdaad zeker een punt, maar blijf ook het idee houden dat het iets doffer wordt. Dat komt dan misschien ook wel weer door Dynamic EQ, wat wel voor mooier geluid zorgt vind ik. Bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396701

Anoniem: 195780 schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 02:57:
[...]

Ok, erg bedankt voor je uitvoerige feedback, dat ga ik eens helemaal uitproberen.
Het rode standby ledje kan mij nog niet zo erg storen dat ik de andere voordelen blijvend zou willen opgeven.
Maar dat kan veranderen door "voortschrijdend inzicht". O-)
Een "storend rood ledje" legt het trouwens af tegen een modaal electronica kniptangetje. 8)

Vanavond heb ik de 'dure' HDMI Accell kabel (4m) vervangen door een HQ kabel van 2m.
Het zijn alletwee HighSpeed with ethernet kabels.

Het kan toeval zijn, maar de 1 seconde knipperfloep is nu verdwenen, uitgebreid zappen op de mediabox bracht daar geen verandering in. :)
Ik moet even afwachten of dit goede gedrag zo blijft en of het zich handhaaft als ik de setup in andere volgordes aanzet.
Een HDMI kabel van 2m is trouwens aan de krappe kant als je het ook nog netjes wilt wegwerken.
De LCD hangt aan de muur en het audiomeubel eronder heeft wieltjes.

Update zo 9 sept.
Te vroeg gejuicht, het 1 secondeknipperbeeld is weer terug, de kortere 2m HDMI kabel heeft dus niet geholpen. :'(
Ik had hetzelfde probleem met de AVR-2312.

Na wat zoeken ben ik erachtergekomen dat een aantal digitale ontvangers, in mijn geval de samsung dcb-h380r, het handshakeprotocol maar 1x uitzenden bij het opstarten.
De door mij gebruikte oplossing is deze achter een "klik aan klik uit" schakelaar te zetten.
Dus de digitale ontvanger aanzetten als de rest aanstaat.
Dan heb je gewoon beeld.

Groet Scot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Ik heb de AVR-3808. Is het de moeite waard over te stappen naar de AVR-3312? Op papier heeft die de extra mogelijkheid om 3D door te geven en 2 HDMI outs. Op zich twee interresante extra's voor mij. Maar hoe zit het met de geluidskwaliteit. Op papier minstens gelijkwaardig, maar hoe klinkt de 3312 in werkelijkheid. Beter dan de 3808??

Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
wbree schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:43:
Ik heb de AVR-3808. Is het de moeite waard over te stappen naar de AVR-3312? Op papier heeft die de extra mogelijkheid om 3D door te geven en 2 HDMI outs. Op zich twee interresante extra's voor mij. Maar hoe zit het met de geluidskwaliteit. Op papier minstens gelijkwaardig, maar hoe klinkt de 3312 in werkelijkheid. Beter dan de 3808??
Op papier gelijkwaardig, maar de AVR-3800-serie is toch echt wel een flinke stap hoger dan de AVR-3300 serie, zeker tot de AVR-3312. De AVR-3313 heb ik nog niet gehoord en kan ik niet over oordelen. De AVR-3300 is eigenlijk de opvolger van de AVR-2800-serie welke na de AVR-2809 is gestopt (AVR-3310 is de opvolger). Velen vonden de AVR-2809 de laatste goede receiver uit die reeks. Toen werd namelijk alles vanaf de AVR-2800 serie in Japan gemaakt, nu komt meer en meer uit China. En je kan zeggen wat je wilt, maar ik merk zeker verschil in kwaliteit tussen mijn Japanse Denon-receiver en Chinese Denon-Blu-rayspeler. Directe opvolger van de AVR-3800-serie is de AVR-4300 serie geweest. Geweest, aangezien die er nu ook niet meer is door het relatief grote gat tussen de huidige AVR-3313 en AVR-450. Qua looks zou ik de AVR-3312 al niet eens willen hebben: mist het klepje waar Denon altijd mee aangaf dat het een model was uit minstens het middensegment. De AVR-3300 serie werd ook per model lichter en kleiner, het zag en voelde niet meer zoals een mid-end model voelde. Ook wel een beetje te zien aan de prijs waarin de AVR-3312 zeer snel in is gezakt, naar mijn weten is de AVR-3312 ook nooit echt populair geworden. Als ik mijn Denon ooit een upgrade zou moeten geven zou dat toch minstens naar de AVR-4311 of AVR-4520 zijn.
Waarom zet jij elke quote tussen [i]-tags?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:09
Ik heb een vraag:

Ik heb een denon AVR 2113, mooi apparaat maar één klein irritatitje.
Als ik een surround mode aan heb staan, staat er altijd op het scherm: multi channel in.

Is er een mogelijkheid dat ik gewoon zie wat het is, dus DTS / Dolby digital / Dolby prologic etc ?
Dat vind ik fijner :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:43
caspervc schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:36:
Ik heb een vraag:

Ik heb een denon AVR 2113, mooi apparaat maar één klein irritatitje.
Als ik een surround mode aan heb staan, staat er altijd op het scherm: multi channel in.

Is er een mogelijkheid dat ik gewoon zie wat het is, dus DTS / Dolby digital / Dolby prologic etc ?
Dat vind ik fijner :)
Om antwoord te geven op je vraag zul je toch wat meer info moeten verstrekken. Wat gebruik je als bron? Een PS3 bijv.? Je moet in het menu van je bron instellen dat hij bitstream doorstuurt ipv zelf decoderen. Dan verschijnen de logo's op je schermpje.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
LuPo schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:38:
[...]

Om antwoord te geven op je vraag zul je toch wat meer info moeten verstrekken. Wat gebruik je als bron? Een PS3 bijv.? Je moet in het menu van je bron instellen dat hij bitstream doorstuurt ipv zelf decoderen. Dan verschijnen de logo's op je schermpje.
Nou, volgens mij gebeurt het zowel met de Blu-ray, PS3 en mijn Laptop (allen via HDMI)
Ik begrijp dus dat ik in de bron afzonderlijk moet instellen dat ie niet decodeert, zodat de receiver dat doet.

Maakt het ook uit in verschil van kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
caspervc schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:43:
[...]
Nou, volgens mij gebeurt het zowel met de Blu-ray, PS3 en mijn Laptop (allen via HDMI)
Ik begrijp dus dat ik in de bron afzonderlijk moet instellen dat ie niet decodeert, zodat de receiver dat doet.
Klopt. Let op dat bij de PS3 dit op twee plaatsen zit: als je een film afspeelt kan je kiezen om LPCM of Bitstream te gebruiken. Bij games zit het bij de instellingen. Games moet je overigens forceren: dus alles uitvinken op de bitstream-versies na. Als je de PS3 Fat hebt dan kan je alleen de "gewone" audio als bitstream uitvoeren, de PS3 Fat doet geen bitstream DTS HD en Dolby TrueHD.
Maakt het ook uit in verschil van kwaliteit?
In principe zou het geen verschil moeten maken, met HD Audio sowieso niet omdat het lossless is. Het staat inderdaad wel leuker op het display van de receiver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 18:06
Hmm, na enkele jaren rond gerommelt te hebben met een Onkyo TXR606 ga ik over naar iets anders. En de bedoeling is dat dat een denon gaat worden omdat deze goed bij mijn speakers passen. De reden om van Onkyo af te stappen zijn hdmi problemen. Onkyo probleem.

Maar nu, na veel lezen en vergelijken zie ik even de logica niet meer van ALLE modellen van Denon. Hoe loopt die model telling nou precies? Ik snap wel hoe hoger hoe mee high-end maar als ik het modeloverzicht begin dit topic doorlees, en dan bijv. bij strassen hifi ga kijken dan begrijp ik er nog weinig van ;-).

Is er iemand die dit kan uitleggen.

Mijn huidge situatie is: 5 x hdmi in (1.2), 2xopt, 2xcoax, en auddisy. Verder is voor mij weinig belangrijk.
Uiteraard wil ik min. dezelfde specs en hdmi 1.4a. En het moet even mee kunnen, want mijn 606 in 3 jaar afschrijven vind ik al aardig aan de prijs...Budget, 800 euro +/-

Zal ik voor een iets oudere gaan met wat meer features of een nieuwere met minder... 1.4a is nog maar redelijk recent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JimmyNL schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 14:54:
Hmm, na enkele jaren rond gerommelt te hebben met een Onkyo TXR606 ga ik over naar iets anders. En de bedoeling is dat dat een denon gaat worden omdat deze goed bij mijn speakers passen. De reden om van Onkyo af te stappen zijn hdmi problemen. Onkyo probleem.
Een betere receiver dan een Onkyo TX-SR606 heb je zo gevonden, dat is niet heel erg lastig. TX-SRxx6 reeks was een zeer slechte reeks van Onkyo met zwakke voedingen en weinig vermogen. Een TX-SR606 had met vijf kanalen nog maar 38 Watt per kanaal over. Op zich genoeg voor gemiddeld gebruik, maar voor net dat beetje extra en/of met wat lastigere speakers ben je letterlijk weg.

Overigens is een kreet als "bij mijn speakers" passen nietszeggend. Heb je je speakers gehoord op een Denon of is het van horen-zeggen? Het is en blijft smaak en dus persoonlijk. Welke speakers heb je eigenlijk? Dat maakt de keuze altijd wat makkelijker, een paar simpele speakers op een AVR-4520 aansluiten lijkt me bijvoorbeeld zonde.
Maar nu, na veel lezen en vergelijken zie ik even de logica niet meer van ALLE modellen van Denon. Hoe loopt die model telling nou precies? Ik snap wel hoe hoger hoe mee high-end maar als ik het modeloverzicht begin dit topic doorlees, en dan bijv. bij strassen hifi ga kijken dan begrijp ik er nog weinig van ;-).

Is er iemand die dit kan uitleggen.
Logica van Denon qua receivers is niet heel makkelijk meer inderdaad. Heel zwart wit zeggen de eerste twee cijfers iets over het segment en de laatste is het jaar van het model. Een AVR-2113 is dus een 2100 serie uit het jaar 2012 (jaar loopt één voor), deze is dus nieuwer dan een AVR-3310. Maar de AVR-3310 is wel een serie hoger. Dat klopt voor bijna alle modellen op het huidige topmodel na: de AVR-4520. Tevens heeft Denon er een handje van om bepaalde modellen/series niet verder te maken en dan door te nummeren. Voorbeeld van een paar posts terug is een goede: AVR-2809 werd opgevolgd door de AVR-3310 en de AVR-3808 werd vervangen door de AVR-4300 serie. En dat zijn dan alleen de cijfertjes, zoals gezegd is er ook wat verschil in kwaliteit van een Denon die gemaakt is in Japan en eentje die uit China komt.
Mijn huidge situatie is: 5 x hdmi in (1.2), 2xopt, 2xcoax, en auddisy. Verder is voor mij weinig belangrijk.
Uiteraard wil ik min. dezelfde specs en hdmi 1.4a. En het moet even mee kunnen, want mijn 606 in 3 jaar afschrijven vind ik al aardig aan de prijs...Budget, 800 euro +/-
Heb je wel echt een TX-SR606 zoals je zegt? Die heeft namelijk vier keer HDMI 1.3a in en één keer HDMI 1.3a uit, geen vijf en geen HDMI 1.2.
Zal ik voor een iets oudere gaan met wat meer features of een nieuwere met minder... 1.4a is nog maar redelijk recent...
HDMI 1.4 heb je met een modeljaar of twee terug ook nog (AVR-xx11), dus extreem ver terug qua modellen kan je niet gaan als dat een harde eis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik heb vier JBL ES90 speakers + 1 ES25. Subwoofer is niet meer nodig, tenminste, de bas is meer dan voldoende. Ik bedoelde 1.3, typefout en ik zie idd dat het er vier zijn ipv vijf.

Ik twijffel enorm, de prijzen zijn ook vrij appart in opbouw ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kijk ook even bij Correct op de site. Die hebben laatst de hele voorraad van de importeur opgekocht omdat D&M holding zelf de distributie ging doen. Staat daar nog zat op voorraad, ook in jouw budget :)
Een AVR2311 doet momenteel 649, een AVR2313 879 euro.

@FeaR: kun je aan het modelnummer zien waar het ding vandaan komt dan :? (en zo ja, hoe?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
JimmyNL schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 18:49:
Ik heb vier JBL ES90 speakers + 1 ES25. Subwoofer is niet meer nodig, tenminste, de bas is meer dan voldoende. Ik bedoelde 1.3, typefout en ik zie idd dat het er vier zijn ipv vijf.

Ik twijffel enorm, de prijzen zijn ook vrij appart in opbouw ;-)
Ik blijf het zeggen, een goede subwoofer is altijd een aanvulling :P

Welke modellen heb je op het oog dan? "Hoogste" wat je kan komen is de AVR-3312 van één serie terug en ruim binnen budget. Mocht 3D en HDMI 1.4 je echt niet interesseren kan je ook een AVR-3808A tweedehands halen welke naar mijn mening dus toch echt wel beter is.
The Eagle schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 22:34:
@FeaR: kun je aan het modelnummer zien waar het ding vandaan komt dan :? (en zo ja, hoe?)
Waar het apparaat vandaan komt staat achterop de receiver :Y)
Ik weet het toevallig van de AVR-2809 dat deze in Japan werd gemaakt. Dat is één van de redenen dat ik die toch verkozen had boven de AVR-2309. Maar met de komst van de AVR-3300 serie is dat dus gewijzigd en komt veel meer uit China. Van de huidige serie komt alles vanaf de AVR-4520 vanuit Japan, de rest uit China.

Het is niet zo dat Denon uit China troep is of zo, laat dat duidelijk zijn. Mijn China-Denon loopt op kwalitatief gebied nog steeds rondjes om relatief veel andere spelers - ook van de huidige series - . Maar in vergelijk met mijn Japanse Denon receiver zie je wel dat bijvoorbeeld het standby-knopje net wat minder lekker vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
FeaR schreef op woensdag 07 november 2012 @ 06:54:
Waar het apparaat vandaan komt staat achterop de receiver :Y)
Ik weet het toevallig van de AVR-2809 dat deze in Japan werd gemaakt. Dat is één van de redenen dat ik die toch verkozen had boven de AVR-2309. Maar met de komst van de AVR-3300 serie is dat dus gewijzigd en komt veel meer uit China. Van de huidige serie komt alles vanaf de AVR-4520 vanuit Japan, de rest uit China.

Het is niet zo dat Denon uit China troep is of zo, laat dat duidelijk zijn. Mijn China-Denon loopt op kwalitatief gebied nog steeds rondjes om relatief veel andere spelers - ook van de huidige series - . Maar in vergelijk met mijn Japanse Denon receiver zie je wel dat bijvoorbeeld het standby-knopje net wat minder lekker vast zit.
Hey Fear, degradeer mijn Denon niet ineens tot Chinese troep :P Die van mij is toch echt nog uit Nipon ;)

[ Voor 16% gewijzigd door FikkieHo op 07-11-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FikkieHo schreef op woensdag 07 november 2012 @ 12:45:
[...]
Hey Fear, degradeer mijn Denon niet ineens tot Chinese troep :P Die van mij is toch echt nog uit Nipon ;)
Ah, ik zie. Dan was het dat ik de AVR-2809 boven de AVR-2309 verkoos omdat de AVR-2809 een klepje had en de AVR-2309 niet. AVR-1909 "viel dan af" vanwege het Made in China. De AVR-1909 had in die tijd voor mij al meer dan voldoende geweest namelijk :P

In other news: de AV8801 van Marantz (high-end processor) heeft als basis de AVR-4520 maar dan zonder Denon HD Link. Echt zo jammer dat Denon niet gewoon een processor maakt. Zou bijna twijfelen om een AVR-4520 te nemen en dan alleen als processor te gebruiken. Wel erg decadent en zonde aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor het geld wat je aan een dergelijke processor kwijt bent kun je ook een huurhuis aankleden qua behang / vloeren etc. Ga nou eerst maar eens op jezelf FeaR, geld uitgeven kan altijd nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik twijffel tussen de 2113, 2313 en de 3312. Hoe groot zijn nou de verschillen tussen deze drie, qua poorten enzo snap ik het wel, maar wat is nou de echte meerwaarde van bijvoorbeeld de 3312?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Daar vat niks over te zeggen, aangezien het voor jou meerwaarde moet bieden en niet voor ons ;)
Wat ga je d'r op aansluiten, en wat wil je perse kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Ik sluit er op aan, htpc, xbox 360 en UPC digital. Mijn luisterwerk bestaat voor 95% vanaf digitaal input, meestal vanaf de htpc. Tevens veel films, DTHD of DTSHD. Valt wel mee dus.. Maar voor wie het verschil ook is, waar zit nou het grote verschil, ik bedoel, ze noemen het niet voor niets de 3000 serie ipv de 2000. Waat zit dat hem nou in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Maar... als niemand een goed antwoord heeft wat nou exact de meerwaarde is tussen de gelijken binnen een serie dan is dit toch ook een vreemde prijsopbouw?

3310 - 799 euro
3311 - niet leverbaar
3312 - 795
3313 - 1299

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
je kan toch ook gewoon de spec sheets erbij pakken? En oud model is slechter leverbaar/duurder, dus wss dat die zo'n prijs heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sowieso vind ik 800 euro receiver voor een set met JBL ES90 als basis wat overdreven. Kan makkelijk met wat series minder af. Geld kan je beter in speakers stoppen dan in een receiver, heb je veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 17:41
misschien een idee om ook de marantz sr6007 mee te nemen (volgens mij gelijk aan de 3313, schijnen ook veel componenten te delen), deze heeft al wel de prijsdrop gemaakt die de 3313 nog moet maken.

hierboven stond onzin, welke door FeaR al weer ontkracht is ;)

[ Voor 15% gewijzigd door rjvisje op 08-11-2012 23:01 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
rjvisje schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:38:
misschien een idee om ook de marantz sr6007 mee te nemen (volgens mij gelijk aan de 3313, schijnen ook veel componenten te delen), deze heeft al wel de prijsdrop gemaakt die de 3313 nog moet maken.
SR6007 is zeker niet gelijk met de AVR-3313, de AVR-3313 is gelijk met de SR7007. Waar de Denon dan nog als extraatje de nieuwe versie van Denon Link HD heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Goed dat van de speakers combinatie is wat voor te zeggen maar daar ik een versterker koop om nu toch echt minstens 6+ jaar mee te willen doen wil ik dus niets aanschaffen dat ik straks wederom moet wisselen. Er vanuit gaande dat er dus nog wel eens andere speakers bij de denon uitgezocht gaan worden. Op dit moment ben ik overigens heel tevreden met de JBL's. Toendertijd klipsch, vocal, kef en hepta's geluisterd. De JBL's vind ik persoonlijk erg prettig klinken, hoewel de hepta's echt bizar waren maar die vielen buiten budget. De combi jbl - denon gaat over het algemeen ook erg goed. Als alleen de meerwaarde van de 13 tov de 12 4K is en een iets ander design dan word het de 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:44
Ik ben ook weer in de markt voor een nieuwe Denon.. Iik heb nu de 1910, maar vooral de netwerk en spotifyfuncties van de nieuwe 2113 spreken mij aan..En dan is de 2113 nog in de aanbieding bij de BCC ook.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
M@cer schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:37:
Ik ben ook weer in de markt voor een nieuwe Denon.. Iik heb nu de 1910, maar vooral de netwerk en spotifyfuncties van de nieuwe 2113 spreken mij aan..En dan is de 2113 nog in de aanbieding bij de BCC ook.
Ik heb de 2113 nu een paar maanden in gebruik en ben redelijk tevreden qua geluid.
Paar minpuntjes die me wel tegenvallen:
- netwerkfunctie is heel basic en het afspelen van bijvoorbeeld artiest met meerdere albums lijkt alleen te kunnen door elk album apart aan een playlist toe te voegen(en ook direct saven gezien stabiliteit)(alleen via app op smartphone)
- airplay is alleen audio en dus geen video, hierdoor kan ik er niet veel mee omdat ik het met name voor video gebruik(alternatief via mediacenter werkt overigens prima).
- Aangesloten apparaten die in in standby blijven genereren hoge toon uit receiver(compleet spanningsloos lost dat op)
- Netwerk aan in standby levert ook hoge toon op.(kan gelukkig uit.)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Die hoge tonen baren me wat zorgen.... Ga nu twijfelen, in principe werkt mijn 1910 helemaal perfect, maar wil ik upgraden naar de 2113 voor de netwerkmogelijkheden. Als ik pieptonen krijg blijf ik lekker bij mijn 1910 en kijk ik volgend jaar wel weer.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Hoge tonen verhaal heb ik geen last van met mijn 2113. Misschien moet Loekie eens langs de winkel...
Verder ben ik het ermee eens dat de netwerk functie basis is...

[ Voor 24% gewijzigd door caspervc op 13-11-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 195780 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 02:12:
[...]
Voor de liefhebbers:
De Denon AVR-3313 is t/m18 november bij de MM te koop voor "slechts" €1059,- 8)
Bij HCHiFi voor 919 euro :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 19:09
M@cer schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:37:
Als je tevreden bent met de 1910 is het dan niet handiger om een aparte netwerkstreamer of mediaplayer te kopen? Naar mijn idee is netwerkfunctionaliteit leuk en aardig als het werkt. Maar het zal nooit zo mooi, snel, functioneel en uptodate zijn als een dedicated streamer.
Als er voorbeelden zijn van receivers met netwerkfunctionaliteit die goed werkt en uptodate gehouden wordt, hoor ik dat graag ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
sterker nog, ik heb nu een Apple Airport Express op mijn 1910 aangesloten staan en dat werkt eigenlijk ook wel goed..Misschien moet ik dit maar even skippen :)

Op verzoek verwijderd

• FeaR
Anoniem: 195780 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 00:05:
[...]

Ik kan hem voor die prijs niet vinden, heb je een linkje??
Natuurlijk: Tijdelijke actie Denon AVR-3313 !!!
Beste Leden,

Vanuit Denon een tijdelijk actie aan ons waardoor we weer een super aanbieding kunnen maken !!

Denon AVR-3313 (intern eigenlijk identiek aan de Marantz SR-7007)

-NIEUW IN DOOS
-Beide kleuren
-Nederlandse modellen

Adviesprijs 1399,00 Euro
Nu slechts 919,00 Euro !!!

OP=OP WEG=WEG
Staat wel in het Verkoop-deel op HT Forum, weet niet of je daar zonder account zo bij kan. Anders doe ik wel een screenshot :)

Op verzoek verwijderd

• FeaR
Anoniem: 195780 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 03:24:
[...]
Ok, bedankt voor het verhelderende knip en plakwerk. O-)
Ik begrijp nu pas dat het een exclusieve forum aanbieding is.
Zat op de HCHiFi site te speuren, maar daar kwam ik aanbieding nergens tegen.

Toch maar eens een accountje regelen op HT. :+
Als jij zonder HT Forum-account mailt krijg je die AVR-3313 ook echt wel mee. Elke verkoop is er toch weer eentje.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 16:09
Ik heb ze een mailtje gestuurd, wil er maar wat graag een hebben voor die prijs :). Ben benieuwd!

gewoon nee.

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 17:41
Zo staat hij ook op marktplaats ;)

• FeaR
Aanvullend op de AVR-3313 voor 919 euro voor de niet HT Forum-ers onder ons:
Aanbieding alleen nog deze en volgende week geldig.
Prijzen gaan daarna weer fors omhoog.

Gr,

Marcel

• Bloemstukje
Ik heb hem besteld :). Een hele scherpe aanbieding gekregen. Combia prijs van een AVR3313 en een AVR4520 :). Ben benieuwd!

gewoon nee.

• LuPo
Iemand hier een idee wat een AVR-1612 tweedehands (april 2012 gekocht) nog waard is? :)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 16-11-2012 07:05 ]

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

LuPo schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:44:
Iemand hier een idee wat een AVR-1612 tweedehands (april 2012 gekocht) nog waard is? :)
waarom wil je hem wegdoen dan? heb je een pm gestuurd

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

SanderPS3 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:56:
Ik heb hem besteld :). Een hele scherpe aanbieding gekregen. Combia prijs van een AVR3313 en een AVR4520 :). Ben benieuwd!
wow, dankzij FeaR: dat zijn wel top tips!!! 8)7
ik denk dat ik mijn 4306 maar in ga ruilen voor de 4520, zeer scherpe aanbieding voor 2000

btw, @SanderPS3, heb je beiden de 3313 en 4520 besteld ? mag ik vragen naar de scherpe aanbieding die je hebt gekregen ? :X

[ Voor 14% gewijzigd door R1 op 15-11-2012 17:52 ]

*-Specs-*

• Bloemstukje
R1 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:23:
[...]

wow, dankzij FeaR: dat zijn wel top tips!!! 8)7
ik denk dat ik mijn 4306 maar in ga ruilen voor de 4520, zeer scherpe aanbieding voor 2000

btw, @SanderPS3, heb je beiden de 3313 en 4520 besteld ? mag ik vragen naar de scherpe aanbieding die je hebt gekregen ? :X
Ja, ik heb de 3313 en de 4520 besteld. De 4520 is voor mijn vader, de 3313 voor mijzelf :). Ik kan je wel even een DM sturen met de prijzen. H&C Audio heeft mij namelijk gevraagd de prijs niet verder te noemen :).

gewoon nee.

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
hallo
vandaag een avr 2113 bij de bcc aangeschaft, actieprijs 439 euro.
Mijn vorige avr was een Harman Kardon avr 235, altijd veel plezier van gehad, maar kan zich niet meten met de denon als het over stereo weergave gaat ( hk is wat boemig) en was gedateerd qua aansluitingen(geen hdmi of netwerk).

Na alles aangesloten en de setup gedraaid al zeer tevreden.
maar nu; het netwerkgedeelte ,daar zit nog geen spotify bij !?
de firmware is 1490-0108-000-4420-7295

via de NL denon site ;downloads/firmware een firmware gedownload voor op een usb-stick vanaf een engelstalige site.

er zitten een aantal changelogs bij , daar staat mijn firmware helemaal niet tussen.

Vraag , wie weet of ik deze firmware kan gebruiken, en hoe upgraden jullie de denon firmware's

Ben nml een beetje huiverig als ik de tekst op de engelse site lees
daar ben ik niet blij mee als er iets fout gaat.

quote;
Valued DENON-Customer!

On this website you can download firmware updates for your DENON-product.

These updates are available for all customers who purchased a DENON-product at an authorized retailer in Europe. Once you have registered with your serial number you can download the software free of charge and update your product at your own risk and responsibility. Please bear in mind that a failed software update might result in a partialy or completely malfunction of your unit. In such case a repair could be comprehensive and quite expensive.DENON assumes no responsibility for and shall have no liability of any kind with respect to any problems encountered in conjunction with or arising out of the downloading of the Software, including, without limitation, problems resulting from any interruption that may have occurred while downloading the Software. DENON shall not be required to provide you with any technical support or services of any kind relating to the Software.

DENON recommends you to update your unit only in case where some problem has been encountered.To update the firmware of your product feel free to contact the authorized DENON-retailer where you have purchased your DENON product. Phone number and the address of your retailer you can find on here.

Yes, I have read the text above and understood that the software update, I would do by myself, will be on my own risk
unquote;

alvast bedankt voor eventuele reacties.
groeten .

keten is net zo sterk als zwakste schakel

• speedyjules07
Kun je de Denon niet aan je netwerk hangen? Ik heb ook de 2113 en kon direct via het menu de firmware updaten, volledig geautomatiseerd.

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-04 23:00
Via het netwerk is wel de beste manier, minder kans op vergissingen. Ging met mijn Marantz receiver ook zo.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• markborgen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
speedyjules07 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 20:57:
Kun je de Denon niet aan je netwerk hangen? Ik heb ook de 2113 en kon direct via het menu de firmware updaten, volledig geautomatiseerd.
gisteren update gedraaid vanaf netwerk, 30 minuten , blijft toch spannend.
changelog of AVR2113
26.09.2012
Firmware: 1490-1119-0000-1320-0867 + spotify :P

groeten

[ Voor 22% gewijzigd door markborgen op 16-11-2012 10:30 . Reden: firmware gedraaid ]

keten is net zo sterk als zwakste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483186

SanderPS3 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 18:48:
[...]

Ja, ik heb de 3313 en de 4520 besteld. De 4520 is voor mijn vader, de 3313 voor mijzelf :). Ik kan je wel even een DM sturen met de prijzen. H&C Audio heeft mij namelijk gevraagd de prijs niet verder te noemen :).
laten we dit maar even niet op het forum doen....

[ Voor 22% gewijzigd door teacher op 17-11-2012 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Vandaag de 2313 binnen gekregen. Setup verliep vrij gemakkelijk, stap voor stap. Maar nu, ik ben niet tevreden met het Audissy geluid. Is dit vaker genoemd of.... Meeste wat ik lees over audissy is dat deze instellingen geweldig zijn. Maar ik vind het persoonlijk veel te vlak en de surround verdelingen kloppen niet goed.

Mijn setup is 5.0. Nu wil ik het e.e.a. bij regelen, zoals het achterniveau, de bass, midden gebied en hoge tonen maar dat is nergens te vinden. In de handleiding word er wel over gesproken maar ik kan er of niet bij (greyed out) of de instellingen ontbreken volledig.

Ik heb wel iets van bas en hoge tonen gevonden maar als ik daar iets aan wijzig heeft dat geen invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
JimmyNL schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:25:
Vandaag de 2313 binnen gekregen. Setup verliep vrij gemakkelijk, stap voor stap. Maar nu, ik ben niet tevreden met het Audissy geluid. Is dit vaker genoemd of.... Meeste wat ik lees over audissy is dat deze instellingen geweldig zijn. Maar ik vind het persoonlijk veel te vlak en de surround verdelingen kloppen niet goed.

Mijn setup is 5.0. Nu wil ik het e.e.a. bij regelen, zoals het achterniveau, de bass, midden gebied en hoge tonen maar dat is nergens te vinden. In de handleiding word er wel over gesproken maar ik kan er of niet bij (greyed out) of de instellingen ontbreken volledig.

Ik heb wel iets van bas en hoge tonen gevonden maar als ik daar iets aan wijzig heeft dat geen invloed?
Ik vind Audyssey ook lang niet altijd goed. Daarom gebruik ik het een beetje voor een globaal beeld qua afstand (klopt vaak wel) en channel level. Dynamic EQ en -Volume heb ik gelijk uitgezet. De eerste maakt het geluid heel vol (en aangezet) en de tweede is voor reclames dat hij dan automatisch zachter gaat. Dit gebeurt dan echter ook tijdens muziek als het refrein bijv. begint. Ik wil denk ik nog een keer een dB meter voor een paar tientjes, alleen geen flauw idee hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
In mijn oude situatie (Onkyo 606) kon ik eerst de audyssey setup draaien en vanuit die basis alles aanpassen. Ik kon het geluidsbeeld op vele fronten aanpassen en ook per speaker. Nu lijkt het erop dat je in de audyssey mode bij heel veel instellingen niet kunt. Die zijn dan greyed out.

Ik kan slechts 2 zaken aanpassen als het gaat om toonhoogtes, bas en hoge tonen, maar als ik bijvoorbeeld de bas verander hoor ik amper of geen verschil. Bij de onkyo kon je van geen bas tot tril mijn muren eruit afregelen. Ik ga er vanuit dat deze Denon qua mogelijkheden er niet onder voor doet.

Tevens zie ik in de handleiding heel veel instellingsmogelijkheden die ik gewoonweg niet kan bereiken, vinden...

Wellicht moet er ergens één instelling wijzigen om hier toegang tot krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 18:57
JimmyNL schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 00:25:

Dit probleem heb ik met mijn 1911. Waardeloos in te stellen, met dat middeleeuwse menu. En ik kan niet vinden hoe ik de audyssey settings kan wijzigen.....

Wat ik ook vaak heb is dat het ineens weer stereo is ipv dolby digital of DTS. Geen ideen waar ik dat heb ingesteld. En met alle knopjes op de A/B kom ik ook niet ver..... pure / restorer / D/ST / Standard / MultiEQ / DynEQ/VOL / A/DSX....... wat een verwarring allemaal, ik zie/hoor gewoon te weinig wat ik daarmee doe.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Inderdaad, ik heb ergens een setting gedaan met pure / restorer / D/ST / Standard / MultiEQ / DynEQ/VOL / A/DSX waardoor een heleboel settings weg blijven. Ik ga eens kijken of er ergens een guide te vinden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyNL
Kijk eens aan, heeeeel veel setup informatie voor Denon versterkers / receivers..

http://batpigworld.com/wp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 11:24

MindBender

Bite my shiny metal ass!

SanderPS3 schreef op donderdag 15 november 2012 @ 11:56:
Ik sta op het punt een AVR-4520 te bestellen. Ik ben ook benieuwd of hij veel beter is dan mijn oude Yamaha DSP-A1.
Weet iemand of een goede combo deal is voor een AVR-4520 met een DBT-3313? In Engeland heb ik er verschillende gezien, maar Engels uitvoeringen schijnen net wat anders te zijn.

Weet iemand ook of de AVR-4520 van één HDMI bron kan scalen voor twee verschillende monitors? Ik heb namelijk Windows Mediacenter via een HDMI splitter op een full-HD TV en een XVGA projector aangesloten. Dit geeft altijd ellende: De splitter moet namelijk de EDID informatie van één van de twee monitoren doorgeven en soms gaat dat weleens fout. Een klein drama dus. Het zou mooi zijn als de AVR-4520 elk HMDI signaal optimaal zou verschalen voor elke HDMI uitgang. 'Vroeger' kon dat niet, hopelijk tegenwoordig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
MindBender schreef op zondag 18 november 2012 @ 12:43:
[...]

Ik sta op het punt een AVR-4520 te bestellen. Ik ben ook benieuwd of hij veel beter is dan mijn oude Yamaha DSP-A1.
Weet iemand of een goede combo deal is voor een AVR-4520 met een DBT-3313? In Engeland heb ik er verschillende gezien, maar Engels uitvoeringen schijnen net wat anders te zijn.

Weet iemand ook of de AVR-4520 van één HDMI bron kan scalen voor twee verschillende monitors? Ik heb namelijk Windows Mediacenter via een HDMI splitter op een full-HD TV en een XVGA projector aangesloten. Dit geeft altijd ellende: De splitter moet namelijk de EDID informatie van één van de twee monitoren doorgeven en soms gaat dat weleens fout. Een klein drama dus. Het zou mooi zijn als de AVR-4520 elk HMDI signaal optimaal zou verschalen voor elke HDMI uitgang. 'Vroeger' kon dat niet, hopelijk tegenwoordig wel.
Ik zou H&C Audio mailen. Die kunnen volgens mij altijd wel een nette prijs voor je maken :). Het is in elk geval het proberen waard. Groot voordeel is dat je altijd snelle reactie hebt van H&C.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
JimmyNL schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 16:31:
Kijk eens aan, heeeeel veel setup informatie voor Denon versterkers / receivers..

http://batpigworld.com/wp/
Die batpig stond ook in de TS hur ;) Maar hij heeft nu blijkbaar wordpress gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-04 21:40
Ik ben nu in het bezit van een Denon 2808 en heb net de upgrade gedaan naar een 3d beamer. Nu kan de 2808 geen 3D doorgeven dus ben ik opzoek naar een nieuwe receiver.

Mijn oog was gevallen op de Denon 2113 met 1 HDMI output. Voor tv en projector gebruik ik een splitter van Monoprice die 3d aankan.

Is de overstap van een Denon 2808 naar een 2113 een upgrade, of zou ik beter een model hoger pakken in de XX13 reeks omdat ik toch ga inleveren.
Huidige speakers zijn KEF 3005SE

Mijn Denon 2808 heeft nu 110watt per kanaal max op 8 Ohm
De Denon 2113 heeft 95 watt per kanaal op 8 Ohm
Zou ik die 15 watt verschil merken? Volgens KEF kunnen de 3005 max 100 watt aan.

[ Voor 16% gewijzigd door knny op 18-11-2012 18:20 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Pagina: 1 ... 11 ... 99 Laatste