Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Edit:
Bovenstaande is puur mijn mening. Ik zou zelf namelijk geen receiver meer nemen
[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 18-11-2012 18:52 ]
Heeft iemand een suggestie? Het is geen volume probleem, de speaker is prima aan te passen qua volume.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het betreft een Denon 1909, bij een willekeurige bron zijn er fases waar de receiver heel vaak een "plop" geeft tijdens afspelen geluid.
Ik kan de bron van oorzaak niet achterhalen, het gebeurt bij elke denkbare manier om iets af te spelen.
- Radio
- DVD speler
- Media Speler
- TV
Alle aangesloten apparatuur is met HDMI op me 1909 aangesloten, vervolgens met 1 HDMI naar me TV.
Ik dacht eerst dat warmte het probleem zou zijn, maar na wat "adem ruimte" te geven kwam het probleem alsnog.
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 3% gewijzigd door R-B op 19-11-2012 13:16 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Dat klinkt eigenlijk prima. DTS-HD en DD True HD is een feest voor het oor. Alhoewel de center verhouding wel te hard is. Als ik dit bij stel dan is dat global en heb ik tijdens andere zaken weer te kort.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:23:
[...]
Hoe klinkt pure audio vanaf cd/usb/bluray op de twee frontspeakers op standje "stereo"??
De center klinkt een beetje alsof er een doos omheen zit. Het sprankelt niet en is wat 'dof'... Tweetertest gedaan. Werkt uitstekend..
HDMI control stond al uit, heb het nu aangezet en ga even ervaren hoe het is. Vanavond geen problemen gehad. Wordt vervolgt! Bedankt zoverThe Eagle schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:05:
Zet HDMI control / ARC eens uit en kijk eens of het dan weg is?
Het detail in het geluid is geweldig! Vooral de hoge tonen zijn veel rijker. En DTS-HD of DD True HD is gewoon bizar. Jammer dat ik daar niet veeeeel meer van heb ;-).
Het audyssey geluid kon mij ook niet bekoren. Na tig metingen met REW en de audyssey microfoon is het een stuk beter. Maar tegen de tijd dat het geluid bijna realistisch is, merk je weer zo veel zaken die het net niet echt maken. Sommige instellingen van de equalizer maken het geluid mooi ruimtelijk, maar dan zijn stemmen weer slechter te verstaan. En zo blijf ik met de equalizer spelen...
De instellingen die beschikbaar zijn in het menu zijn afhankelijk van de gekozen bron.
[ Voor 6% gewijzigd door Sjaaky op 20-11-2012 15:13 . Reden: kleine toevoeging ]
Aangezien Denon de Audissey voornamelijk voor de afstelling van de hele set gebruikt (dus 5.1 DTS HD etc), gebruik ik de door de set zelf gemaakte Audissey settings als ik naar een film kijk. Dan klinkt die het beste. Voor stereo heb ik mijn eigen instellingen gemaakt met een aantal nummers van Roxette (ben fan) die ik door en door ken.
Die combi bevalt prima. Voor bioscoop geluid een tot op de cm nauwkeurig gemeten en afgeregeld geluid door Denon (hooguit af en toe wat met de dynamic EQ settings spelen als day/evening/midnight), en voor muziek mijn eigen favo settings waarbij ik de speakers in stereo het beste vind klinken
De vraag is alleen hoe je er dat uit krijgt
Then again: who cares, iedereen snapt toch wel wat ik bedoel, anders had ik dat vast wel eerder gehoord
Ik heb werkelijk geen enkel verstand van waar ik momenteel mee bezig ben..
Ik heb de volgende dingen:
Een P55-GD65 moederbord van MSI
Een Denon Home Cinema Set serie avr1306
Ik wil graag dus de boxjes van de cinema set op mijn computer aansluiten, is dit überhaupt mogelijk?
Ik heb de gele SPDIF kabel in mijn computer gestopt, maar ik zie helemaal niks veranderen.
Ik heb al gekeken bij REALTEK HD instellingen en windows instellingen..
Ik kan wel met een cd muziek afspelen op het apparaat maar niet vanaf de computer
Hoop dat dit een beetje duidelijk is..
groetjes,
Bas
Het probleem is alleen; soms dat stottert hij nogal. En dat is best vervelend. Ga thuis even proberen om een andere kabel te gebruiken, maar kan me niet voorstellen dat dat het probleem is. Iemand een idee?
Edit; qua apparatuur gaat het om een Denon AVR3313 i.c.m. een Sony KDL40EX721.
[ Voor 9% gewijzigd door Bloemstukje op 22-11-2012 13:30 ]
gewoon nee.
En... al iets wijzer?? Ik heb namelijk sinds kort precies hetzelfde probleem. Ik heb een AVR 1910 en sinds kort komen er soms bonken en ploffen uit de speakers, ook al wordt er niets afgespeeld. maakt ook niet uit welke uitgang ik kies. Soms harde ploffen, soms zachte ploffen, soms lang achter elkaar, soms kort. Begrijp er niets van.....R-B schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:59:
[...]
HDMI control stond al uit, heb het nu aangezet en ga even ervaren hoe het is. Vanavond geen problemen gehad. Wordt vervolgt! Bedankt zover
Uhm.. tot zover geen problemen nog.. Maar het is wel eens vaker een week weg.. Dus ik hou het even in de gaten.
Op de receiver-tuner zou het volgende aangesloten worden, zoals de Coaxkabel voor radio, een WD Tv Live, Wii, Tv voor lipsync en een netwerkkabel voor muziek via een Nas.
Hierbij hebben we nog twijfels tussen de Denon AVR-1713 en de Denon AVR-2113
Is de Denon AVR-1713 krachtig genoeg voor stereoweergave, rekening houdend dat de huidige speakers nog kunnen gewijzigd worden naar kleine zuilspeakers
Ook had ik begrepen dan de Denon AVR-1713 geen upscaling voor video doet?
Dit kunnen we uiteraard wel oplossen met de externe apparaten voorzien van een eigen goede upscaling voor video.
Vermogen moet in een gemiddelde ruimte sowieso geen probleem zijn. Paar Watt per kanaal is veelal al voldoende en in stereo wordt er ook gemiddeld meer vermogen geleverd dan in surround. Echter is hier niet over te zeggen aangezien "een kleine zuilspeaker" niets zegt over wat er komt. Genoeg kleine speakers met rare impedantiedippen, lage gevoeligheid en lage impedantie die voor problemen kunnen zorgen. Maar ook genoeg grote speakers die je zonder problemen aan kan sturen met nog zwakkere versterkers.Moris schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:57:
Is de Denon AVR-1713 krachtig genoeg voor stereoweergave, rekening houdend dat de huidige speakers nog kunnen gewijzigd worden naar kleine zuilspeakers
Waarschijnlijk kies ik een van deze Zuilspeakers Focal 714, 716 of 726, maar een luistertest zal dit nog moeten bepalen.FeaR schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:29:
Vermogen moet in een gemiddelde ruimte sowieso geen probleem zijn. Paar Watt per kanaal is veelal al voldoende en in stereo wordt er ook gemiddeld meer vermogen geleverd dan in surround. Echter is hier niet over te zeggen aangezien "een kleine zuilspeaker" niets zegt over wat er komt. Genoeg kleine speakers met rare impedantiedippen, lage gevoeligheid en lage impedantie die voor problemen kunnen zorgen. Maar ook genoeg grote speakers die je zonder problemen aan kan sturen met nog zwakkere versterkers.
Dus een Denon 1713 zou geschikt zijn of zijn er voor mijn opstelling andere redenen die ik misschien nog niet voor ogen heb, om de Denon 2113 alsnog aan te bevelen
Net getest. HDMI control aan of uit maakt niets uit. Iemand nog een idee?R-B schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:30:
Idd, Heb hetzelfde als wat jij beschrijft.. Totaal willekeurige "ploffen" "ploppen" hoe je ook wilt noemen. Lijkt op zelfde probleem dus.
Uhm.. tot zover geen problemen nog.. Maar het is wel eens vaker een week weg.. Dus ik hou het even in de gaten.
Als dat de shortlist is zal de 714 snel afvallen, die is echt heel veel minder dan de 716V en vooral de 726V. Door de kleinere woofer is de speaker toch een stuk minder in balans dan de 7x6.Moris schreef op donderdag 22 november 2012 @ 19:50:
[...]
Waarschijnlijk kies ik een van deze Zuilspeakers Focal 714, 716 of 726, maar een luistertest zal dit nog moeten bepalen.
Focals zijn niet heel lastig aan te sturen en hebben niet veel vermogen nodig aangezien ze een gevoeligheid van over de 90 dB. Maar nogmaals, het hangt ook van de ruimte af en de opstelling van de speakers. Maar qua vermogen zou het dus geen probleem moeten zijn. Of je de extra opties van de AVR-2113 nodig hebt ten opzichte van de AVR-1713 kan maar één iemand beslissen.Dus een Denon 1713 zou geschikt zijn of zijn er voor mijn opstelling andere redenen die ik misschien nog niet voor ogen heb, om de Denon 2113 alsnog aan te bevelen
Bedankt voor de tip ivm de Focals, hierdoor wordt het lijstje korter en valt de keuze nog te maken tussen de 716V en de 726V.FeaR schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:30:
Als dat de shortlist is zal de 714 snel afvallen, die is echt heel veel minder dan de 716V en vooral de 726V. Door de kleinere woofer is de speaker toch een stuk minder in balans dan de 7x6.
Focals zijn niet heel lastig aan te sturen en hebben niet veel vermogen nodig aangezien ze een gevoeligheid van over de 90 dB.
De Focals zijn inderdaad niet heel lastig aan te sturen (heb reeds de 826v), dus zou de Denon AVR-1713 voor een stereo-opstelling voldoende moeten zijn, waardoor ik 100 euro kan besparen
Het blijft trouwens maar een opstelling die niet full-time gebruikt wordt op de zolder.
[ Voor 8% gewijzigd door Moris op 22-11-2012 21:03 ]
Vage meuk, ik denk ook niet dat in die instelling kan zitten. Want laatst meende ik het ook te horen met de radio aan.friander schreef op donderdag 22 november 2012 @ 20:18:
[...]
Net getest. HDMI control aan of uit maakt niets uit. Iemand nog een idee?
Maargoed, dusver nog niks vernomen hier. Ik volg jou op de voet betreft dit probleem
nou ik moet zeggen ik heb de Denon AVR 1713, en had eerst een onkyo, maar het stereoweergave, en suround efect ook heel goed, is echt een heel verschil met de onkyo gewoon perfect, zelfs met de radio geeft hij het goed weer, beetje meer bas in de boxen gedaan, met dank aan Fear voor de tip.Moris schreef op donderdag 22 november 2012 @ 18:57:
Ik ben al in het bezit van een volledige surround opstelling in de woonkamer, maar zou nu ook graag op zolder een stereo-opstelling (met sub) willen.
Op de receiver-tuner zou het volgende aangesloten worden, zoals de Coaxkabel voor radio, een WD Tv Live, Wii, Tv voor lipsync en een netwerkkabel voor muziek via een Nas.
Hierbij hebben we nog twijfels tussen de Denon AVR-1713 en de Denon AVR-2113![]()
Is de Denon AVR-1713 krachtig genoeg voor stereoweergave, rekening houdend dat de huidige speakers nog kunnen gewijzigd worden naar kleine zuilspeakers![]()
Ook had ik begrepen dan de Denon AVR-1713 geen upscaling voor video doet?
Dit kunnen we uiteraard wel oplossen met de externe apparaten voorzien van een eigen goede upscaling voor video.
Arrived anxious, left bored
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 08:01:
[...]
En resulteert die handige edit knop dan naar een beter antwoord op een overzichtelijk gestelde vraag??
Waarschijnlijk niet
Maar wel naar een overzichterlijker topic als geheel. Algehele mores: Als je zelf als laatste reageerde, wijzig dan bij voorkeur ipv een nieuw bericht. Staat ook boven iedere quickreply en dus onderaan ieder topic waar je zelf al laatste in reageerde
[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 23-11-2012 13:17 ]
Ik denk niet dat je er wat aan kan doen. Ik denk dat het de manier is waarop Denon AirPlay implementeerd. Hoewel een Airport Express en Apple TV ook gewoon een buffer hebben van 1 of 2 tellenPuck schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:11:
Ik heb de Denon 2113CI aangeschaft, en erg tevreden. Een van de redenen van de aankoop is dat deze AirPlay aan boort heeft. In mijn keuken heb ik een AirPort express staan zodat ik overal muziek kan luisteren. Echter is het geluid niet in sync (wat wel het geval is als ik AirPort & Apple TV gebruik): de Denon loopt iets achter (terwijl deze via LAN is aangesloten), waardoor ik dit ook niet kan fixen d.m.v. het instellen van audio-delay. Kan ik hier iets aan doen?
gewoon nee.
Blij te lezen dat de Denon AVR 1713 je bevaltagaam schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:09:
nou ik moet zeggen ik heb de Denon AVR 1713, en had eerst een onkyo, maar het stereoweergave, en suround efect ook heel goed, is echt een heel verschil met de onkyo gewoon perfect, zelfs met de radio geeft hij het goed weer, beetje meer bas in de boxen gedaan, met dank aan Fear voor de tip.
Welke speakers en setup heb je aangesloten
Dat klopt natuurlijk, maar het lijkt alsof die buffers allemaal mooi zo ingesteld zijn dat ze uiteindelijk (met vertraging vanuit de source natuurlijk) wel gelijklopen. Jammer dat Denon hier geen rekening mee houdt...SanderPS3 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 13:29:
Ik denk niet dat je er wat aan kan doen. Ik denk dat het de manier is waarop Denon AirPlay implementeerd. Hoewel een Airport Express en Apple TV ook gewoon een buffer hebben van 1 of 2 tellen.
Arrived anxious, left bored
ik heb de JBL SCS 178 en SCS188 Boxen
1 HUMAX 5200
2 MEDIA SPELER
3 Panasonic 3D tv
4 Blu-Ray speler
Vandaag de Denon 1713 afgehaald en in de huiskamer even op mijn Focals 826v geïnstalleerd.
Ik ben van deze budgetvriendelijk receiver aangenaam verrast van de sound en zijn reserve, dus best tevreden
Nu wou ik via het netwerk muziek van de Nas afspelen en kom ik tot de vaststelling dat het formaat Apple Lossless (m4a) niet kan en wordt afgespeeld
Flac speelt deze receiver over het netwerk gelukkig wel zonder problemen af.
Komt hiervoor nog een update uit, want mijn muziekcollectie bestaat voornamelijk uit dit formaat
[ Voor 7% gewijzigd door Moris op 23-11-2012 20:05 ]
Verwijderd
Dikke kans van niet. Apple zijn nogal zeikerds. Zij willen liever dat iedereen eenMoris schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:04:
Ook best een mooie opstelling![]()
Vandaag de Denon 1713 afgehaald en in de huiskamer even op mijn Focals 826v geïnstalleerd.
Ik ben van deze budgetvriendelijk receiver aangenaam verrast van de sound en zijn reserve, dus best tevreden![]()
Nu wou ik via het netwerk muziek van de Nas afspelen en kom ik tot de vaststelling dat het formaat Apple Lossless (m4a) niet kan en wordt afgespeeld![]()
Flac speelt deze receiver over het netwerk gelukkig wel zonder problemen af.
Komt hiervoor nog een update uit, want mijn muziekcollectie bestaat voornamelijk uit dit formaat
Airport Express koopt of apple tv apparaat koopt, om muziek en/of films af te spelen waaronder apple losless. Maar volgens mij heeft die 1713 wel weer airplay...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2012 20:19 . Reden: Foutje ]
Ik heb net via een andere weg gepoogd om het formaat Apple Lossless (m4a) toch nog af te spelen.
Het vreemde is dat Apple Lossless via mijn tablet en de app. Synology DS-Audio naar de Denon 1713 over Dlna nu wel wordt gestreamd en afgespeeld
Maar wanneer ik nu rechtstreek via de Denon 1713 op het netwerk de Nas wil laten streamen krijg ik de melding "file format error"
Als test, heb ik ook enkele Apple Lossless, Flac en Mp3 muziekbestanden op een usb-stick gezet, waarbij enkel Apple Lossless niet wordt afgespeeld en hierbij krijg ik weer de mededeling "file format error"
Het lijkt er dus op dat het formaat Apple Lossless niet wordt ondersteund, waarbij de receiver op het netwerk in een loop vast komt te zitten. Waardoor het uittrekken van de stekker de enige oplossing is om terug leven in de Denon 1713 te krijgen
Al mijn Apple Lossless muziekbestanden spelen overigens wel netjes af en zonder enig probleem op mijn Pioneer SC-LX85, via netwerk, usb, enz.......
Nu blijf ik met één ding zitten en dat is een soort van 'demping' in de centerspeaker. Het lijkt te zijn gerelateerd aan de compressie functie, welke mij niet geheel duidelijk is overigens, en het uit zich het beste als je bijvoorbeeld een praat programma kijkt (I know who the fuck koopt er een Denon om vervolgens praat programma's te gaan beoordelen hahaha) maar dit is even ter voorbeeld. Laten we zeggen dat als je PenW kijkt het het ene moment prima is, en het andere moment lijken de mensen aan een tafeltje naast de microfoon te zitten. Dat is het beste wat ik er van kan maken ;-). Maargoed, als ik de optie compressie helemaal uit zet, dan is het volume van de centerspeaker extreem laag t.o.v. de rest. Omdat ik nu zo blij ben met de audyssey settings wil ik niet teveel veranderen...
Iemand een idee?
En.. hoe zijn jullie ervaringen met de HDMI through? Ik heb alles uit als het gaat om beeldverbetering en upscaling maar toch zie ik bij 720P input behoorlijke smearing. Dat is er niet als ik direct op tv aansluit. Zelfde kabels. Als je trouwens alles uit zet, blijft er toch nog één optie over. Je kunt kiezen tussen film, game en automatisch. Dit is mij ook niet geheel duidelijk...
Wat heeft voor jou de doorslag gegeven om voor de 1713 te gaan en niet voor de 2113?agaam schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:09:
[...]
nou ik moet zeggen ik heb de Denon AVR 1713, en had eerst een onkyo, maar het stereoweergave, en suround efect ook heel goed, is echt een heel verschil met de onkyo gewoon perfect, zelfs met de radio geeft hij het goed weer, beetje meer bas in de boxen gedaan, met dank aan Fear voor de tip.
ja heb ze allebij bekeken maar zag het verschil niet echt, en kon zodoende toch 100 euro in men zak houden, en dit werkt echt goed makelijk aan te sluiten van het de apparaten, en het menu op tv is ook prima,Waus26 schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 13:52:
[...]
Wat heeft voor jou de doorslag gegeven om voor de 1713 te gaan en niet voor de 2113?
Heb gisteren toevallig goedkoop nog een 3312 kunnen kopen bij SaturnFeaR schreef op zondag 18 november 2012 @ 18:45:
Al was het alleen al voor de Dual HDMI Out. Ik heb zelf een AVR-2809 en ik zou minstens een 3313 nemen als ik een nieuwe zou moeten, maar eerder nog een 4520 aangezien ik er wel op vooruit wil gaan. Maar wellicht heb ik wat andere eisen betreffende apparatuur.
Edit:
Bovenstaande is puur mijn mening. Ik zou zelf namelijk geen receiver meer nemen
Deze is qua specs nog beter dan de 2313 en mist alleen de 4k support. Nou voorlopig heb ik toch geen 4k tv
Het verschil zie je ook niet aan het uiterlijk. Het verschil zit in de gebruikte componenten in het apparaat.agaam schreef op zondag 25 november 2012 @ 00:42:
[...]
ja heb ze allebij bekeken maar zag het verschil niet echt, en kon zodoende toch 100 euro in men zak houden, en dit werkt echt goed makelijk aan te sluiten van het de apparaten, en het menu op tv is ook prima,
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Het hele weekend probleemloos geluisterd naar muziek via de PC (hdmi beeld en optisch geluid).R-B schreef op donderdag 22 november 2012 @ 22:49:
[...]
Vage meuk, ik denk ook niet dat in die instelling kan zitten. Want laatst meende ik het ook te horen met de radio aan.![]()
Maargoed, dusver nog niks vernomen hier. Ik volg jou op de voet betreft dit probleem
Vandaag een CD geluisterd (analoog) via de Denon DCD 1500AE en toen begon het geplop en gebonk in de spaekers weer waarna de CD speler vanzelf uitschakelde!
Lijkt of er bij jou iets stoort ofzo? Uitschakelen van apparatuur..friander schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:44:
[...]
Het hele weekend probleemloos geluisterd naar muziek via de PC (hdmi beeld en optisch geluid).
Vandaag een CD geluisterd (analoog) via de Denon DCD 1500AE en toen begon het geplop en gebonk in de spaekers weer waarna de CD speler vanzelf uitschakelde!
Ikzelf heb na die aanpassing -nog- geen last gehad.
€599Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:28:
[...]
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag??
Demo-model ofzo
Dus als ik het goed begrijp is er behalve de specs die je bijvoorbeeld op de Denon website vindt ook andere componenten die gebruikt worden. Maar is het verschil van ± € 100,- de moeite waard?LuPo schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:38:
[...]
Het verschil zie je ook niet aan het uiterlijk. Het verschil zit in de gebruikte componenten in het apparaat.
Ikzelf twijfel namelijk heel erg tussen beide. Enige echte verschil (behalve max aantal Watt) zijn de scaling opties en de meerdere ondersteunde Dolby types wanneer ik kijk naar de 2113 tov de 1713.
Het moet aansturen: PS3, Humax 5100c (DTV) en in de toekomst een platenspeler en een Apple TV of vergelijkbaars (of HTPC). Er is ook een NAS vanwaar ik met beide muziek zou kunnen streamen.
en wat heeft de 2113 dan meer als de 1713, ik kan het zo niet vinden,LuPo schreef op maandag 26 november 2012 @ 08:38:
[...]
Het verschil zie je ook niet aan het uiterlijk. Het verschil zit in de gebruikte componenten in het apparaat.
ik heb 5 boxen dus 7.1 zal ik zowiezo niet gaan gebruiken, en het geluid is top zal de 2113 beter zijn?
Denon 1713Waus26 schreef op maandag 26 november 2012 @ 22:45:
[...]
Dus als ik het goed begrijp is er behalve de specs die je bijvoorbeeld op de Denon website vindt ook andere componenten die gebruikt worden. Maar is het verschil van ± € 100,- de moeite waard?
Ikzelf twijfel namelijk heel erg tussen beide. Enige echte verschil (behalve max aantal Watt) zijn de scaling opties en de meerdere ondersteunde Dolby types wanneer ik kijk naar de 2113 tov de 1713.
Het moet aansturen: PS3, Humax 5100c (DTV) en in de toekomst een platenspeler en een Apple TV of vergelijkbaars (of HTPC). Er is ook een NAS vanwaar ik met beide muziek zou kunnen streamen.
Dolby Digital
Dolby Digital Plus
Dolby Pro Logic
Dolby Pro Logic II
Dolby Pro Logic IIx
Dolby Pro Logic IIz
Dolby Surround
Dolby TrueHD
Denon 2113
Dolby Digital
Dolby Digital Plus
Dolby Pro Logic
Dolby Pro Logic II
Dolby Pro Logic IIx
Dolby Pro Logic IIz
Dolby Surround
Dolby TrueHD
zie eigelijk niet veel verschil tussen deze 2 kwa Dolby, of ik moet iets over het hoofd zien
http://www.trustedreviews...round-Sound-System_review
[ Voor 3% gewijzigd door agaam op 27-11-2012 00:46 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik keek alleen op een webwinkel site waar bij de 1713 slechts twee of drie van de Dolby's bij stonden.agaam schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 00:28:
[...]
Denon 1713
Dolby Digital
Dolby Digital Plus
Dolby Pro Logic
Dolby Pro Logic II
Dolby Pro Logic IIx
Dolby Pro Logic IIz
Dolby Surround
Dolby TrueHD
Denon 2113
Dolby Digital
Dolby Digital Plus
Dolby Pro Logic
Dolby Pro Logic II
Dolby Pro Logic IIx
Dolby Pro Logic IIz
Dolby Surround
Dolby TrueHD
zie eigelijk niet veel verschil tussen deze 2 kwa Dolby, of ik moet iets over het hoofd zien
http://www.trustedreviews...round-Sound-System_review
Anyhow, ik zal beide sowieso gaan beluisteren.
Zondag die Denon 3312 gekocht voor 599, kreeg nu nog even €75,- terug
Kost nu €524,-
cheap!
Het is maar net hoe je het aangeeft. Aangezien de HD-formaten backwards compatible zijn heb je met het alleen noemen van DTS HD en Dolby TrueHD al een groot deel van de formaten te pakken. Idem met dat Dolby Pro Logic IIz de opvolger is van IIx en je met IIz dan ook IIx hebt.Waus26 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:55:
[...]
Ik keek alleen op een webwinkel site waar bij de 1713 slechts twee of drie van de Dolby's bij stonden.
Weet er iemand of het kwaad kan als ik die powered zone 2 aan m'n POA hang? Ik veronderstel dat ik die kabels zelf ga moeten maken, aangezien deze niet beschikbaar zullen zijn?
Leuk, de Denon POA-3012CI kende ik nog nietkrikkewl schreef op woensdag 28 november 2012 @ 13:35:
Ik heb mezelf zopas een Denon AVR-2113 aangeschaft, met als doel een 5.1 systeem op te zetten en de 2e zone door te linken aan de Denon POA-3012CI. Ik ben, verkeerdelijk, uitgegaan van de info op de USA-site van Denon en heb nu dus bij levering gemerkt dat het Europese model geen pre-out heeft, enkel powered zone 2...
Weet er iemand of het kwaad kan als ik die powered zone 2 aan m'n POA hang? Ik veronderstel dat ik die kabels zelf ga moeten maken, aangezien deze niet beschikbaar zullen zijn?
Betreffende je vraag: dat gaat niet werken, een signaal wat een Pre-Out verstuurt is heel anders dan wat er uit de terminals komt.
http://usa.denon.com/us/p...us&pid=poa3012ci(denonna)
Wel, ik weet niet of het effectief een pre-out is (audio n00b), hier zie je het plaatje van het USA-model:

en de verschillen met Europa:
Handleiding noemt wel een Europees model, maar Google afbeeldingen laat mij inderdaad alleen Amerikaanse modellen zien. Toch jammer al die verschillen. Zo is de AVC en POA-lijn in Europa alleen verkrijgbaar in Silver, maar in Amerika waren ze tot voorkort ook in het zwart te krijgen.krikkewl schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:11:
Wel die POA is een model dat alleen beschikbaar was in de USA..
Dat is inderdaad een Pre-Out, oftewel een onversterkte uitgang.Wel, ik weet niet of het effectief een pre-out is (audio n00b), hier zie je het plaatje van het USA-model:
[afbeelding]
en de verschillen met Europa:
[afbeelding]
en die doorlinken aan m'n POA zal dus gewoonweg niet werken? of vooral ongewenste effecten / problemen geven?Dat is inderdaad een Pre-Out, oftewel een onversterkte uitgang.
ik denk dat ik deze maar terugstuur en een andere probeer... iemand suggesties over hoe ik USA-modellen id BeNeLux zou krijgen? :-)
Pak je een duurder model dat wel pre-outs heeft, doen ze meestal niet zo moeilijk over
behoorlijk stom van Denon dat ze de "coole" features in hun USA-model steken... (imho)
(en behoorlijk stom van mij dat ik dat niet eerder gezien had
Die POA is een mooi ding en de 2312 heeft weliswaar twee zones, maar dan nog staat je POA alleen maar werkloos te wezen. Da's ook zonde.
[ Voor 4% gewijzigd door krikkewl op 29-11-2012 13:37 ]
Maar dan nog zou ik zelf voor de 2311 gaan en niet voor de 2312. Waarom? Omdat de 2311 weliswaar de streaming mist, maar wel 5.1 en ik meen zelfs 7.2 preouts heeft. In combinatie met je POA kan dat een hele leuke combi geven, dan kun je echt de power van die POA gebruiken namelijk
De POA voor alleen 2.0 geluid gebruiken is ook een beetje zonde natuurlijk, dan staat het ding half stof te trekken
of het nu een 23xx of 33xx is maakt me op zich niet zoveel uit, ik heb vooral die 2e zone nodig en DLNA streaming over die zone. En Denon omdat zij de telnet commando's aanbieden over IP om het geheel te integreren in een domotica oplossing ,hetgeen, bij mijn weten, bij andere versterkers (Onkyo, Yamaha, ...) veel minder goed uitgewerkt is (of niet beschikbaar)
Verwijderd
Ik heb de TV / Blu Ray / PS3 / Media player aangesloten met HDMI op de versterker, en daarna van de versterker naar de tv.
Gisteren kreeg ik ineens niet meer de 1080i melding bij tv kijken op mijn tv. Toen ik daarna de PS3 aanzette, kreeg ik een half scherm die ook vervormd was. De menu's van de Denon waren ook vervormd, dus conclusie: het lag aan de Denon.
Blu Ray ding aangezet, en ik kreeg een roze, en vervormd scherm, zelfs het spotify / netwerkkanaal was roze. Allemaal erg vreemd. Uitzetten (standby) en weer aan hielp niet, en pas toen ik de stroom er echt afhaalde, en na 10 sec weer aanzette, was alles weer goed.
Ik hoop niet dat dit iets structureels gaat worden, en vroeg me af of mensen dezelfde ervaringen hebben met roze schermen....
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Verwijderd
Mijn platenspeler op aansluiten inclusief met mijn analoge speakersVerwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:07:
[...]
Het is dus maar net wat je verwachtingen zijn, de kwaliteit zal best goed zitten, maar is het deze 'eingeschränkte' techniek cq kwaliteit die je zoekt??
Wat wil je er dus mee??
Je platenspeler en speakers aansluiten moet iig niet zo'n probleem zijn
[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 03-12-2012 22:08 ]
Heb verder de Teufel ultima 40 mk2 besteld, nu nog op zoek naar boekenplank speakers.
Zal mijn bevindingen posten, hopelijk geen last van bovenstaande vervorming van beeld.....
Waar heb je dat gedaan :-) ?Tinoes schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:32:
Zojuist de Denon avr-2113 besteldVoor €363 exc btw uit Duitsland
Heb verder de Teufel ultima 40 mk2 besteld, nu nog op zoek naar boekenplank speakers.
Zal mijn bevindingen posten, hopelijk geen last van bovenstaande vervorming van beeld.....
Ik heb nog een AVR 1803 staan, in champagne, met phono ingang. Als het je wat lijkt, dm maarVerwijderd schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 19:16:
Zestig euro, maar ik ga hem terug brengen de phono ingang werkt niet naar behoren...
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Verwijderd
Zeer zacht en krakerig geluid wanneer mijn spul is aangesloten. Als ik het in de CD ingang stop werkt het wel goed.
Maar dan nog zou de voorversterker in de Denon wel eens de betere kunnen zijn, dus wellicht zou je die in je platenspeler dan uit kunnen schakelen. Wat voor platenspeler heb je?
Ik denk dat dat zachte en krakerige in voorkomend geval een soort beveiliging in de Denon is, ter voorkoming van oversturen. Da's eigenlijk alleen maar goed dus
Nu het volgende probleempje:
Onze kleine loopt sinds kort rond en kan de knopjes op de receiver niet weerstaan, maar nu kan ik nergens meer de Panel Lock vinden. Wel een setup lock, maar die heb ik niet nodig.
Op de 4306 kon je het heel makkelijk via de webinterface aanzetten, maar op deze ontbreekt de setting en ook de manual rept nergens over
iemand enig idee? misschien dat een gelijkwaardige toetsen combi van een andere Denon receiver werkt ?
http://www.fixya.com/support/t280225-panel_lock_dra_397 (oude DRA, maar misschien werkt het)
en http://www.audioproducts..../AVR4520_PROTOCOL_V01.pdf
Wellicht kun je uit die laatste een evt menunavigatie halen
dank voor het meegooglen, ik had ze idd ook gevonden, de eerste is een volledige reset om er juist vanaf te komen, de 2e moet ik nog s bekijken maar is op cmd niveau een doc voor ik denk eigen programmatuurThe Eagle schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:43:
Ik vind zo direct 2 dingen zie je zou kunnen proberen:
http://www.fixya.com/support/t280225-panel_lock_dra_397 (oude DRA, maar misschien werkt het)
en http://www.audioproducts..../AVR4520_PROTOCOL_V01.pdf
Wellicht kun je uit die laatste een evt menunavigatie halen
ik hoop nog steeds op een verborgen toetsencombi
Verwijderd
ik heb een denon receiverset de RCD-M37.
de bijbehorende speakerset vond ik echter te matig.
nu heb ik op mplaats goede monitorspeakerset gekocht namelijk de Totem Raincatcher (2 monitoren)
ik ben een leek en heb niet op technische zaken gelet bij de aankoop.
nu lees ik in de handleiding van de denon receiver dat als ik geen speakers aansluit met een ohm-waarde van 6 tot 16 ohm, ik het risico loop dat het beveiligingssysteem geactiveerd gaat worden, en alles wordt uitgeschakeld.
en u raadt het al; de speakers hebben niet de vereiste ohm-waarde, en zijn namelijk "slechts" 4 ohm !!
ik kan de verkoper hier niet mee lastig vallen vind ik, en ben op zich blij met de aankoop, het zijn zeer goede speakers. maar ik wil graag weten of ik deze speakers nu wel of niet kan aansluiten op deze receiver en welk risico ik hierbij loop.
ik zou het zeer op prijs stellen om uw mening hierover te horen, zodat ik misschien weet wat ik het beste kan doen.
alvast zeer bedankt voor de moeite.
vr.gr bert romijn
mail bertromijn@ziggo.nl
ik heb met een android app AVRdroid en de protocol pdf het Panel lock command af kunnen vuren op de receiver, en dat werkt !
AVRdroid kun je dus als een soort console gebruiken voor de commando's via ethernet/WiFi.
Het werkt handig met een xml file waar de buttons en cmd's plain tekst in staan. Als je die dus aanpast ligt de wereld voor je open
Verwijderd
Ik heb een Philips AF-977. Toch wil ik graag de CD ingang vrijhouden i.v.m een CD-speler...The Eagle schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:54:
Als je de platenspeler in de CD ingang stopt werkt het wel naar behoren, met een normaal volume? In voorkomend geval is je platenspeler voorzien van een ingebouwde voorversterker, dan heb je die phono ingang niet eens nodig
Maar dan nog zou de voorversterker in de Denon wel eens de betere kunnen zijn, dus wellicht zou je die in je platenspeler dan uit kunnen schakelen. Wat voor platenspeler heb je?
Ik denk dat dat zachte en krakerige in voorkomend geval een soort beveiliging in de Denon is, ter voorkoming van oversturen. Da's eigenlijk alleen maar goed dus