Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 11:57
Ik heb een Denon AVR-2113 en wil daar de Teufel Consono 35 Mk2 5.1 set bij aanschaffen. Echter de speakers schijnen 4 Ohm te zijn (op hun website staat overigens 4-8 Ohm). In de handleiding van de Denon staat "de speaker impedantie moet tussen 6-16 Ohm liggen". Kan ik de Consono nu wel of niet met de Denon 2113 gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Die vraag is gesteld in dit topic, en paar posts boven die van jou ;). Even goed kijken dus.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Voetertje schreef op maandag 10 december 2012 @ 08:39:
Ik heb een Denon AVR-2113 en wil daar de Teufel Consono 35 Mk2 5.1 set bij aanschaffen. Echter de speakers schijnen 4 Ohm te zijn (op hun website staat overigens 4-8 Ohm). In de handleiding van de Denon staat "de speaker impedantie moet tussen 6-16 Ohm liggen". Kan ik de Consono nu wel of niet met de Denon 2113 gebruiken? :?
FeaR in "Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 4" en [FAQ] Audio.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in bezit van een Denon 1910,in combinatie met B&W vloerstaanders ben ik redelijk tevreden met het geluid.
Ik luister veel muziek via Sonos die ik opti heb aangesloten op mijn Denon.
Nu ben ik van plan om een dac te gaan kopen om het geluid nog beter te laten klinken.
Doe ik hier verstandig aan of wordt het geluid er niet veel beter van?

Zit ik vandaag op mijn gemak muziek te luisteren, valt het me op dat mijn subwoofer ruist en zo dat het best wel storend is.[nog niet eerder opgevallen]Hoor zelfs op de achtergrond heel licht de muziek.
Alle kabels nagelopen maar die zitten nog goed,als ik het volume van mijn Denon wat hoger zet hoor ik het zelfs ook bij mijn speakers.
Is er iemand die mij kan zeggen wat hier de oorzaak van kan zijn. :? .

groet Johan

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanavond nog eens goed geluisterd,als ik mijn Denon op pure direct zet dan hoor ik geen ruis meer?
Is er iets mis met de Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 08:20:
Ik ben in bezit van een Denon 1910,in combinatie met B&W vloerstaanders ben ik redelijk tevreden met het geluid.
Ik luister veel muziek via Sonos die ik opti heb aangesloten op mijn Denon.
Nu ben ik van plan om een dac te gaan kopen om het geluid nog beter te laten klinken.
Doe ik hier verstandig aan of wordt het geluid er niet veel beter van?

Zit ik vandaag op mijn gemak muziek te luisteren, valt het me op dat mijn subwoofer ruist en zo dat het best wel storend is.[nog niet eerder opgevallen]Hoor zelfs op de achtergrond heel licht de muziek.
Alle kabels nagelopen maar die zitten nog goed,als ik het volume van mijn Denon wat hoger zet hoor ik het zelfs ook bij mijn speakers.
Is er iemand die mij kan zeggen wat hier de oorzaak van kan zijn. :? .

groet Johan
Ruis kan de oorzaak zijn van de vele apparaten bij elkaar, al die apparaten kunnen een storing geven, ze zitten elkaar dan een beetje in de weg. Tevens zit er een ruis op het stroomnet waardoor die ook hoorbaar kan zijn, vooral door de subwoofer. Want die kan het makkelijkst de bekende 50hz brom laten horen. Wat je kan doen is een stekkerblok kopen die dit filtert. Monster heeft ze, maar isotek ook.

Via pure direct gebruik je de sub niet denk ik? Daarom hoor je die niet iig. En hij de denon gebruikt dan zo min mogelijk het digitale circuit van zichzelf waardoor het daarom wat minder is.

Verder denk ik dat een goed stekkerblok van monster een oplossing kan zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je snelle reactie,
Heb pas geleden wel een nieuw stekkerblok gekocht,ligt achter mijn Denon.
Het is een stekkerblok met overspanbeveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal dat stekkerblok eens weg die je nu hebt en kijk een wat het doet!

Zoiets dergelijks van Monster is niet alleen een overspanbeveiliging maar ook een filter voor ruis in het lichtnet
http://hobo.nl/default.as...e=HDP750G%20Green%20Power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2012 @ 21:13:
vanavond nog eens goed geluisterd,als ik mijn Denon op pure direct zet dan hoor ik geen ruis meer?
Is er iets mis met de Denon?
Dan is er dikke kans iets mis met de Denon ja. Wat Pure Direct doet is alle interne geluidsbewerking van de receiver uitschakelen. Dat heeft niks te maken met het wel of niet gebruiken van je subwoofer. Die wordt namelijk al dan niet gebruikt bij het instellen van hoeveel speakers je hebt. Wat wel zou kunnen is dat je bij een stereobron over 5.1 weergeeft - zet je hem dan op pure direct dan gaat ie terug naar stereo (want geen interne bewerking) en het kan zijn dat je je sub bij stereo niet bijschakelt.
Test eens of hij ook ruist als je hem gewoon op stereo of direct zet? If so: dan zit het hoogstwaarschijnlijk in de Denon zelf :)

Overigens is een stekkerblok met overspanbeveiliging en een filter nooit een slechte uitgave icm hifi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Ga van het weekend het een en ander uit proberen,hoop dan maar dat het aan het stekkerblok ligt.
Als het aan de Denon ligt wat zou er dan kapot kunnen zijn?

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:06
Welke mediaserver gebruiken jullie icm de Denon (in mijn geval 2113) , Windows Media player is een ramp (vastlopers op de Denon), Logitech Media Server heeft de eerste weken goed gewerkt, maar sinds een aantal weken dan wel, dan weer niet. Het is de bedoeling om via de Denon muziek te streamen die op mijn Pc staan, de Denon is verbonden met een kabel met de router. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. 8)

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
surfing john schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:54:
Welke mediaserver gebruiken jullie icm de Denon (in mijn geval 2113) , Windows Media player is een ramp (vastlopers op de Denon), Logitech Media Server heeft de eerste weken goed gewerkt, maar sinds een aantal weken dan wel, dan weer niet. Het is de bedoeling om via de Denon muziek te streamen die op mijn Pc staan, de Denon is verbonden met een kabel met de router. Ben benieuwd naar jullie ervaringen. 8)
Wellicht even PS3 Media Server installeren? Das gewoon een softwarematige DLNA server die alles converteert voordat het afgespeeld wordt.

Komoot

• surfing john
Waus26 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 20:31:
[...]

Wellicht even PS3 Media Server installeren? Das gewoon een softwarematige DLNA server die alles converteert voordat het afgespeeld wordt.
Werkt top, nu even kijken voor hoe lang!

[ Voor 13% gewijzigd door surfing john op 13-12-2012 21:19 ]

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

surfing john schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:54:
ik was voor mn 4520 op zoek naar een snelle FLAC DLNA server.

Ik gebruikte vroeger TVersity icm conversie van FLAC naar WAV voor een 4306, maar had altijd al problemen met de discoverability daarvan. Via een uitstapje naar Foobar en de DLNA plugin, ben ik uitgekomen op Serviio. Foobar deed soms 15-30 min om het progje en de library opnieuw te starten.

Serviio doet het nu rete snel, streamt native FLAC incl. 24bit formats, verschijnt altijd netjes in de lijst, en belangijk, zonder de 'authorization failed'. _/-\o_

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van de ruis,

Ander stekkerblok aangesloten,maar geen verandering.
Alle kabels los gehaald en opnieuw aangesloten,maar geen verandering.
Heb mijn Denon terug gezet naar fabrieks instellingen en alles opnieuw ingesteld.
Lijkt er op dat dit de oplossing is geweest,heel licht hoor ik nog een beetje ruis maar valt totaal niet op.
Gisteren nog een V Dac gekocht ,vandaag deze maar eens aansluiten en kijken of het geluid er beter van is geworden.
Al met al een hoop werk maar als het zo blijft dan ben ik weer super tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is een Denon AVR-1912 volledig CEC compatible? Zit te klooien met een Raspberry Pi met Raspbmc. CEC zou daar ondersteund moeten zijn, maar reageert nergens op. Zou het zo kunnen zijn dat een HDMI kabel geen CEC ondersteunt? Las ik iets over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Pin 13 van de 19 pinnen van de HDMI Connector doet het HDMI CEC protocol. Dus het kan zijn dat die hele ader niet in de kabel zit. Echter lijkt me dit niet vanzelfsprekend, want die kabel en pin verwijderen is meer werk dan deze gewoon aan te sluiten. Maar HDMI CEC is niet zaligmakend, fabrikanten zijn volledig vrij om hun eigen codes te implementeren, waardoor apparaten van verschillende merken niet, of niet volledig met elkaar samen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:58
Zelf hier de 1612 waar CEC prima werkt. Dus kan de kabel zijn, of een verkeerde instelling. Alhoewel ik de CEC gebruikte van mijn TV via de AVR, maar wel met de Denon afstandbediening (omdat die universeel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar gekozen voor een stereo versterker,de Denon PMA 720AE samen met een network audio player ook van denon de Denon DNP-720 en in combi met de Dali zensor 7......mijn god wat een geluid en hard dat het kan op 1/4 durf ik hem al bijna niet verder te doen...hihi buren ook weer blij....d^_^b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefs2000
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-08-2022
Hallo,

Vandaag krijg ik de Denon 2113 binnen. Om hier meteen met te kunnen starten wil ik de 5.1 speakers van mijn panasonic PT560 dvd speler hier op aansluiten. Op korte termijn wil ik voor de Denon nieuwe speakers aanschaffen. Ik heb de eerdere berichten over speakers met een lagere impedantie gelezen. Toch zou ik graag jullie advies krijgen of ik dit zetje voor nu even kan aansluiten:

[Voorluidsprekers\SB-HF560]

Type 1 weg, 1 luidsprekersysteem (Bass reflex)
Luidsprekers Impedantie 3 ≠
Volledig bereik 6,5 cm Conustype
Ingangsvermogen (IEC) 125 W§8 (Max)
Uitgangsgeluidsdruk 80 dB/W (1,0 m)
Frequentiebereik 76 Hz tot 25 kHz (j16 dB)
89 Hz tot 22 kHz (j10 dB)
Afmetingen (BtHtD) 252 mmk1123 mmk235 mm
Gewicht 3,7 kg

[Surroundluidsprekers\SB-HS560]

Type 1 weg, 1 luidsprekersysteem (Bass reflex)
Luidsprekers Impedantie 3 ≠
Volledig bereik 6,5 cm Conustype
Ingangsvermogen (IEC) 125 W§8 (Max)
Uitgangsgeluidsdruk 80 dB/W (1,0 m)
Frequentiebereik 95 Hz tot 25 kHz (j16 dB)
120 Hz tot 22 kHz (j10 dB)
Afmetingen (BtHtD) 92 mmk142 mmk95 mm
Gewicht 0,6 kg

[Middenluidspreker\SB-HC560]

Type 2 weg, 2 luidsprekersysteem (Bass reflex)
Luidsprekers Impedantie 6 ≠
1. Volledig bereik 6,5 cm Conustype
2. Volledig bereik 6,5 cm Conustype
Ingangsvermogen (IEC) 250 W§8 (Max)
Uitgangsgeluidsdruk 82 dB/W (1,0 m)
Crossover-frequentie 5 kHz
Frequentiebereik 80 Hz tot 25 kHz (j16 dB)
96 Hz tot 22 kHz (j10 dB)
Afmetingen (BtHtD) 270 mmk94 mmk95 mm
Gewicht 1,3 kg

[Subwoofer\SB-HW560]

Type 1 weg, 1 luidsprekersysteem (Kelton type)
Luidsprekers Impedantie 6 ≠
1. Woofer 16 cm Conustype
2. Passieve zender 25 cm
Ingangsvermogen (IEC) 250 W (Max)
Uitgangsgeluidsdruk 78 dB/W (1,0 m)
Frequentiebereik 35 Hz tot 200 Hz (j16 dB)
40 Hz tot 198 Hz (j10 dB)
Afmetingen (BtHtD) 181 mmk361 mmk315 mm
Gewicht 4,7 kg

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:42
Specs zeggen (vrijwel) niks over speakers. Je moet ze beluisteren, dan weet je precies wat bij jou pas qua sound :).

Ik zie dat het je huidige speakers zijn, excuses had je laatste zin niet gezien.
Wat aansluiten betreft lijkt me 3 ohm impedantie wel erg laag, wat staat er bij de specs van de 2113? 4-8 zo uit m'n hoofd. Op zich moet het prima gaan dan.

[ Voor 51% gewijzigd door Bloemstukje op 28-12-2012 09:34 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Hoe lager de impedantie hoe lastiger de speaker aan te sturen is inderdaad. Gekke is alleen dat er bij veel kant en klare setjes juist speakers worden gebruikt met waarden als 3 Ohm. Feit is wel dat je met normaal gebruik maar een paar Watt nodig hebt en het vermogen wat dan meer geleverd moet worden om 3 Ohm stabiel aan te sturen is nog steeds zeer miniem. Vandaar dat het eigenlijk altijd gewoon goed gaat. De voeding in elke losse receiver zal beter zijn dan de voeding in een kant en klare set. Overigens denk ik wel dat het volume flink open geschroefd moet worden om wat volume uit de speakers te krijgen, 80 dB rendement is eigenlijk gewoon zeer laag.

Speakers aansluiten kan dus gewoon, maar de subwoofer niet. De subwoofer is zo te zien passief. Als in dat ik in 4.7 kilo geen subwoofer plus versterker zie zitten. En een passieve subwoofer kan je niet aansluiten op een receiver die een actieve subwoofer verwacht. Er zijn wel manieren om van een passieve subwoofer een actieve te maken, maar ik zou geen geld in dit soort setjes steken. Koop dan meteen een goed actief exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Moet toch even ranten op de designafdeling van Denon. Ik zag gisteren de xx13 range bij de MM (draai zelf met een 2311), maar dat design is in het midden toch wel plastic fantastic geworden zeg. het ziet er niet uit en is nog niet echt goed afgewerkt ook :/

Zonde, want het spul (xx11, xx12) zag er zo mooi uit :'(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Kef 2005.3 binnen gekregen met de Denon 2113 :9~

Wat een lekkere set zeg en nu al een geweldig geluid met standaardinstellingen, actieve sub is toch echt wel een must have.

Nu merk ik alleen op dat de Denon receiver een klikgeluid maakt als ik hem aan of uit zet, voor de rest werkt de receiver gewoon goed. Koeling hoor ik ook af en toe maar is niet heel hinderlijk.

Mijn tv meubel is net iets te klein waar de receiver in staat, nu denk ik eraan de voetjes eronder vandaan te halen als dat al kan maar is dat verstandig ivm warmte ? Gaat nu wel maar het display is niet zo goed zichtbaar nu.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:26:
Mijn tv meubel is net iets te klein waar de receiver in staat, nu denk ik eraan de voetjes eronder vandaan te halen als dat al kan maar is dat verstandig ivm warmte ? Gaat nu wel maar het display is niet zo goed zichtbaar nu.
Die voetjes zitten er niet voor niets onder. Receivers zuigen koele lucht aan van onderen en warme lucht wordt dan standaard via boven afgevoerd. Het is een beetje dubbel dat je de koeling hoort: aan de ene kant betekent het dat de receiver actief gekoeld is (wat ik overigens niet wist) en dat er dus een mooie veiligheid in is gebouwd. Maar als je de koeling al hoort in de huidige vorm zou ik niet gaan lopen knutselen door pootjes te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefs2000
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 00:26:
Vandaag de Kef 2005.3 binnen gekregen met de Denon 2113 :9~

Nu merk ik alleen op dat de Denon receiver een klikgeluid maakt als ik hem aan of uit zet, voor de rest werkt de receiver gewoon goed. Koeling hoor ik ook af en toe maar is niet heel hinderlijk.
Bedankt voor het advies met de 3 ohm speakers. Heb ze aangesloten en werkt ( behalve de passieve subwoofer)

Ik hoor ook de klik bij aanzetten en uitzetten. Koeling hoor ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt dan hoef ik me geen zorgen te maken ;)

Pootjes gaan er dus niet onder vandaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeden dag,

ik ben hier nieuw op dit forum en ben opzoek naar wat hulp.

Heb zelf de denon avr 3311 en heb een mega probleem met de functie internet radio.

Alles lijkt tewerken aangezien ik het apparaat netjes in mijn netwerk zie staan.

Ik krijg alleen geen connectie met internetradio of het apparaat zelf door het invullen van het ip adres
in de webbrowser.

Heeft iemand hier ervaring mee toevallig ?

alvast bedankt voor de moeite

arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabel aansluiten ? Maar dat zal je wel gedaan hebben... ;)
Heb je wel het juiste IP adres ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe de 2113 Receiver vanzelf uitgaat, groene lampje bleef vannacht branden.
De optie dat hij na 30 min standby gaat staat aan, hij geeft wel aan: main zone off maar echt uit gaat hij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de kabel is aangesloten.

het ip adres is dynamisch of tewel dat word geregeld door mijn router ( netgear 4500 ) statisch ook al geprobeerd maar dat maakt niet uit.

Het ip adres, mac adres etc is allemaal goed,

ik kan ook gewoon een update van de firmware instaleren wat ik dus gedaan heb maar blijf dus op dit zelfde resultaat uitkomen. Heb ook al denon nederland om hulp gevraagd maar die zeggen eigenlijk dat het onwaarschijnlijk is dat het de hardware is en dat het aan de instellingen van mijn internet ligt.

Al mijn apparaten, xbox, denon bluray 1611 ud tv, lg, staan allemaal op het internet en doen het gewoon via de netgear extender 2500.

hoop dat er iemand hier ervaring mee heeft ?

Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psygon,

waarom moet je receiver na 30 min in standby als je niet meer tv kijkt of muziek luisterd ?

er zitten toch standaard opties op om hem standby te zetten en niet na 30 min ?
neem aan dat als dit het geval is dat de instelling van standby optie 30 min toch niet goed staat ingesteld

Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat je geen internet hebt, misschien de kabel in een andere aansluiting op je router ?
Of misschien op je router softwarematig iets instellen ?

Als ik de tv uitzet dan wil ik ook graag dat de receiver gelijk uitgaat, als ik de Denon afstandsbediening gebruik en hem uitzet dat blijft dit ook op de receiver staan: main zone off.

Zal eens wat andere instellingen proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Psygon,

wat jij wil heb ik zelf al opgelost door de logitech one afstandbediening tekopen. het is wel prijzig maar je kan met deze afstandbediening alles bedienen met touchscreen.

deze sluit je aan op je pc en alles kan je tegelijk bedienen/ instellen, dus tv kijken bv tv aan receiver aan op tv kanaal, misschien als je upc hebt upc box aan ? wil je overschakelen naar dvd of bluray kijken gewoon drukken op dvd kijken door instellingen via je pc te uploaden naar de afstandbediening die bij staan op hdmi 1 instellen avr 3311 op blu ray kanaal, dvd aan etc etc, je kan echt alles bedienen met 1 druk op de knop inclusief xbox ipod touch etc etc .

ik vond namelijk de afstandbediening van denon en tv en andere apparaten echt slecht, logitech verhelpt dit simpel snel en elk nieuw apparaat dat je ooit gaat kopen staat of al helemaal online zodat je dit niet zelf hoefd intestellen of gewoon effe snel zelf doen, das echt 10 min werk.

Kijk hier eens naar.

Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psygon,

veder over mijn probleem, dit allemaal al geprobeerd en krijg het zelfde resultaat.......snif.

werkt bij jouw wel internet radio ? heb jij ook dat airplay ?

Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:55:
psygon,

veder over mijn probleem, dit allemaal al geprobeerd en krijg het zelfde resultaat.......snif.

werkt bij jouw wel internet radio ? heb jij ook dat airplay ?

Arnold
Andere UTP kabel geprobeerd? Of de router/extender even een fabrieksreset doen?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Waus26,

bedankt voor je advies wat al 3x nu is uitgevoerd zowel op mijn hoofdrouter 4500 als extender 2500 van netgear.

mijn bluray 1611 ud van denon heeft een connectie test en geeft netjes aan 100% bereik en aangesloten, firmware gisteren al upgedate en mijn tv xbox etc staan allemaal op die extender wat het gewoon netjes doet op zowel 2,4 als 5 gig netwerk.

Ik kan ook een update op de avr 3311 doen wat dus gebeurd is en dat ging gewoon goed.

als ik dus een een connectie wil maken met internet radio of net/usb via source en die aan klikt bijft hij uur achter uur zeggen please wait connecting........

andere oplossingen ?

m.v.g.
Arnold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Hoi Arnold,

Het lijkt er dan wel op dat het probleem in de 3311 zelf zit. Die al eens gereset naar standaard? Daarna wel veel werk om alles weer in te stellen lijkt me...

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waus26,

het hele systeem al uit elkaar gehaald inelkaar gezet gereset meerdere keren etc etc.
ik weet niet of er meerdere mensen zijn op dit forum die dit probleem herkennen of niet....

Het is echt heel vervelend want de 3311 kan met airplay echt top zijn want je kan via je tablet en server dan muziek en films rechtstreeks afspelen via de 3311 wat ik dus ook wil, maar zonder verbinding gaat het dat hem niet worden snif,

anyway ik hoop dat er hier iemand is die dit probleem herkent en een oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:01
Heb afgelopen week een Denon 2113 in combinatie met een speaker set Boston Acoustics a2310 hts (deze staan helaas niet in de pricewatch sectie). Mijn phillips hts7500 cinemaset ging na 2,5 jaar kapot, dus er moest wat anders komen ;-)

Heb de set beluisterd bij Wifimedia in arnhem en kreeg nog extra korting (€50,- op de denon).

Helaas ging begon de ASW250 subwoofer na een week steeds harder te brommen, maar deze kon ik zo komen omruilen.

Ben verbaasd over het gebruikersgemak van de denon en het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:35:
Weet iemand hoe de 2113 Receiver vanzelf uitgaat, groene lampje bleef vannacht branden.
De optie dat hij na 30 min standby gaat staat aan, hij geeft wel aan: main zone off maar echt uit gaat hij dus niet.
Mijn 2311 laat een rood lampje branden als ik HDMI control aangezet heb. Kijk dus even of ie het nog steeds doet als je HDMI control uit zet op je receiver :)
Overigens logisch dat dat ding standby blijft met HDMI control aan, aangezien ie nooit weet wanneer ie een signaal van een aangesloten apparaat gaat krijgen. Dat daarvoor dat ledje dan moet branden, da's een beetje jammer ;)

@Arnold: Welkom op GoT :)
Even een kleine opmerking tussendoor: je hoeft er niet iedere keer bij te zetten tegen wie je het hebt, want iedereen leest toch wel mee :) Dat ik het nu even wel doe is omdat ik hier even specifiek over jouw probleem wil praten :) Ohja, en je naam onder een post wordt algemeen als vrij overbodig gezien, aangezien ie toch al naast je post staat ;)
Maar terug naar je probleem: je geeft aan een router en een range extender te hebben. Wat gebeurt er als je de receiver rechtstreeks op je kabel/adslmodem hangt? Doet ie het dan wel?
Ik neig naar een IP conflict oid, maar dat kun je alleen uitsluiten door hem even rechtstreeks op je modem te hangen. Overigens zou het me niks verbazen als je een IP-adres in je receiver in zou kunnen stellen via het menu, dat wil ook nog wel eens helpen :) In voorkomend geval wel even een adres uit het achterste deel van de range pakken, zeg .222 ofzo, dan loop je de rest van je apparaten niet in de weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je commentaar. Eerste keer ooit op een forum maar goed,

dat heb ik ook al geprobeerd, zowel statisch als dynamisch ip adres werken dus niet

ik krijg wel netjes een ip adres en mac op de receiver tezien.....ik heb verbinding met de denon server aangezien ik dus kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefs2000
FeaR schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:16:

Speakers aansluiten kan dus gewoon, maar de subwoofer niet. De subwoofer is zo te zien passief. Als in dat ik in 4.7 kilo geen subwoofer plus versterker zie zitten. En een passieve subwoofer kan je niet aansluiten op een receiver die een actieve subwoofer verwacht. Er zijn wel manieren om van een passieve subwoofer een actieve te maken, maar ik zou geen geld in dit soort setjes steken. Koop dan meteen een goed actief exemplaar.
Ik ben dus op zoek naar een nieuwe actieve subwoofer voor mijn 2113. Hebben jullie aanbevelingen qua subwoofer voor deze receiver (prijs range 200-400 EUR)?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt the eagle maar HDMI control op uit zetten dan blijft de 2113 aanstaan als ik de tv uitzet, als ik de 2113 handmatig uitzet dan blijft het groene lampje aanstaan en weergeeft hij 'main zone off', hm dan zal hij wel uitstaan mag ik aannemen blijf het vreemd vinden omdat het net lijkt of ie niet helemaal uit is.

Arnold heb geen kabel op de receiver aangezien ik geen iphone etc heb en ik zoiezo al wireless internet op mijn tv heb, zat ook al aan de logitech te denken maar vind ze nog best prijzig misschien later ooit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis inderdaad prijzig maar dan heb je wel een mooie afstandbediening voor de toekomst ook want wat je ook koopt je kan er alles mee bedienen zelfs B&O wat met universele controlers toch altijd een probleem gaf, nu dus niet meer :p

good luck !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:08:
Bedankt voor je commentaar. Eerste keer ooit op een forum maar goed,

dat heb ik ook al geprobeerd, zowel statisch als dynamisch ip adres werken dus niet

ik krijg wel netjes een ip adres en mac op de receiver tezien.....ik heb verbinding met de denon server aangezien ik dus kan upgraden.
Is het misschien een idee de Denon elders te testen? Zo kun je uitsluiten of het probleem in je internetverbinding zit en weet je zeker dat het aan de Denon ligt.

Wellicht (als je nog garantie hebt) dit in de winkel waar het gekocht is laten testen, ben je direct op het goede adres mocht het probleem dan in de Denon zitten...

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:33:
bedankt the eagle maar HDMI control op uit zetten dan blijft de 2113 aanstaan als ik de tv uitzet, als ik de 2113 handmatig uitzet dan blijft het groene lampje aanstaan en weergeeft hij 'main zone off', hm dan zal hij wel uitstaan mag ik aannemen blijf het vreemd vinden omdat het net lijkt of ie niet helemaal uit is.

Arnold heb geen kabel op de receiver aangezien ik geen iphone etc heb en ik zoiezo al wireless internet op mijn tv heb, zat ook al aan de logitech te denken maar vind ze nog best prijzig misschien later ooit.
Hm, dat is wel vreemd dan.
Als ik 'HDMI control' aan heb staan op mijn 2113 blijft het rode lampje branden als ik de receiver uitzet. Als HDMI control uit staat, gaat de receiver helemaal uit (dus geen LED meer). In beide gevallen is er in ieder geval niks meer te zien op het display.
Ik zou de instellingen nog even nakijken als ik jou was.

Koeling heb ik trouwens nog nooit gehoord. Voor zover ik weet heeft de 2113 geen actieve koeling.

Het klikken bij in- en uitschakelen is trouwens volkomen normaal. Dat is gewoon het geluid van een relais.

[ Voor 4% gewijzigd door InZane op 31-12-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:33:

Het ZOU kunnen zijn dat je op de afstandsbediening een andere zone ingesteld hebt. Druk eerst eens op "AMP" en dan op "power off". helpt dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:52

vhal

ಠ_ಠ

Hmm...Ik zie dat de prijzen voor de AVR-3313 rond de 850 euro liggen bij de meeste winkels.

Nu heb ik sinds mei 2010 een AVR-1910 icm Focal 716W en een center Focal cc700 en ik ben eigenlijk wel toe aan wat nieuws. Maar eens dit topic rustig doorlezen of er nog andere alternatieven zijn. Ik ben er een beetje uit :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle je heb gelijk hij stond op zone2 ipv main op de afstandsbediening nu gaat hij wel helemaal uit, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:53
vhal schreef op maandag 31 december 2012 @ 16:25:
Hmm...Ik zie dat de prijzen voor de AVR-3313 rond de 850 euro liggen bij de meeste winkels.

Nu heb ik sinds mei 2010 een AVR-1910 icm Focal 716W en een center Focal cc700 en ik ben eigenlijk wel toe aan wat nieuws. Maar eens dit topic rustig doorlezen of er nog andere alternatieven zijn. Ik ben er een beetje uit :P
Ik zit op dezelfde receiver te azen. Eigenlijk heeft ie meer vermogen en opties dan ik nodig heb, maar de 3313 heeft een mooi metalen front terwijl bv de 2313 zo'n goedkope plastic look heeft. Vind ik al genoeg reden om iets meer geld uit te geven ;)

Ben alleen benieuwd of ie nog verder in prijs zakt, twijfel twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
sheepdog schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:23:
[...]
Ik zit op dezelfde receiver te azen. Eigenlijk heeft ie meer vermogen en opties dan ik nodig heb, maar de 3313 heeft een mooi metalen front terwijl bv de 2313 zo'n goedkope plastic look heeft. Vind ik al genoeg reden om iets meer geld uit te geven ;)
Mooier frontje heeft mij een paar jaar geleden ook doen besluiten om een hogere serie Denon te nemen, het is maar waar je prioriteiten liggen :P Overigens heeft de AVR-3313 ook Denon Link HD, kan een hele mooie toevoeging zijn als je de bijbehorende Denon Blu-rayspeler neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:48:
The Eagle je heb gelijk hij stond op zone2 ipv main op de afstandsbediening nu gaat hij wel helemaal uit, bedankt !
Hm, letterlijk gevalletje van Captain Obvious to the rescue dus :+
Tot zover de open deur, intrappen graag gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

sheepdog schreef op maandag 31 december 2012 @ 18:23:
[...]

Ben alleen benieuwd of ie nog verder in prijs zakt, twijfel twijfel..
Herkenbaar, het is dat de vergelijkbare modellen in de 19/21xx range opeens veel minder analoge aansluitingen hebben. Wil ik wat meer/identiek dan kom ik al snel uit in de 23/33xx range wat betreft inputs.

Aan de andere kant, misschien is het voor mij verstandiger om eens te kijken naar een sub. De BK XXLS400 FF zou wel een kanshebber kunnen worden vanwege de prijs-kwaliteitsverhouding (mits deze ook een frontje heeft ter bescherming voor de katten). Waar ik wel over twijfel is hoe deze aangesloten moet worden. Low level lijkt mij vanzelfsprekend op de pre out van de 1910. Ik neem aan dat de kabel die bij de XXLS400 zit hiervoor geschikt is. Moeten beide tulip inputs worden aangesloten of voldoet 1 ingang. Ik zie dit namelijk regelmatig terug op verschillende foto's.

Als laatste, is het echt noodzakelijk om ook de high level input aan te sluiten op de receiver ( op het LF en RF kanaal). De XXLS wordt nl. ook geleverd met een neutrik speakcon kabel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 19:39
vhal schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 10:42:
[...]Aan de andere kant, misschien is het voor mij verstandiger om eens te kijken naar een sub. De BK XXLS400 FR zou wel een kanshebber kunnen worden vanwege de prijs-kwaliteitsverhouding (mits deze ook een frontje heeft ter bescherming voor de katten).
Ik heb toevallig zelf 2 exemplaren besteld FF, en volgens tussenpersoon zit er een frontje bij .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
[quote]iefs2000 schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:40:
[...]

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe actieve subwoofer voor mijn 2113. Hebben jullie aanbevelingen qua subwoofer voor deze receiver (prijs range 200-400 EUR)?

Groet
Ik heb dezelfde receiver icm met een BK XXL 400 en daat ga je absoluut geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
Ik ben zelf ook op zoek naar een mooie sub. En nu weet ik ook wel dat je ze moet beluisteren maar dat wil ik ook wel gaan doen maar de winkels die in de buurt zitten hebben hoogstens 1 model van me shortlist van 4 stuks. Daarom hoop ik via hier al weer een kleine filtering te maken zodat me dat weer scheelt uitzoeken.
Side by side vergelijking op kieskeurig van de 4 modellen is via deze link te bekijken.
Het gaat om de volgende subs:
1: Klipsch RW-12d - is het grotere broertje van de 2 van de lijst.
2: Klipsch RW-10d
3: Wharfedale Diamond 10 MX-SUB - word gezegd dat deze nog wel eens wat traag is
4: Canton SUB 8 - Uiterlijk staat me wat tegen

Nu even woonkamer indeling met oppervlakte: +/- 3.5 * 6 meter. Waarbij de sub dan vanaf de primaire luister positie ongeveer op 3.5 meter afstand zal komen en in het midden van de 6 meter. Woonkamer heeft overigens weinig aankleding in de vorm van gordijnen en los van de spaterputz op de muur heb je wel aardig kans op reflectie. Maar met het muziek luisteren heb ik daar eigenlijk nooit last van.

Buren: de woning (ook die van de buren zelf) is redelijk gehorig. Ik hoor hen met regelmaat en of het andersom is... ik denk het ook wel ;) We klagen niet bij elkaar dus zal wel goed zijn :P

Mijn setup op dit moment:
Denon AVR-3808 (zonder a) met een Dali Suite 2.5 boxen set (fronts, center en rears) De fronts zijn bi-wired aangesloten en kunnen dus wel wat bass produceren maar die echt kick mis ik wel een beetje.

Wat luister is voornamelijk, radio en films.

Nu hoop ik hier dus wat meer advies in te winnen of het formaat niet te groot/ klein is en of ik misschien beter voor een totaal andere sub kan gaan kijken?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Mooi topic, al veel ingelezen :)

Ik heb een vraag over mijn eigen situatie. Ik heb een oude Plasma TV en een nog oudere Denon receiver, de 3803. Nu wil ik binnenkort een upgrade van mijn TV en audio gaan doen, en dan met name een receiver die met HDMI om kan gaan. Ik zit nu te prutsen met zo'n switch en allerlei dure audiokabels en dat dat tegenwoordig allemaal makkelijker kan is me duidelijk.

Ik heb de Denon destijds gekocht in combinatie met een Dali surround speakerset. Die klinkt vandaag de dag nog steeds uitstekend bij films en die moet dus blijven. Nu vraag ik me alleen af of ik nu weer in de 3000-serie moet shoppen. Ik zie bijvoorbeeld een prijsinteressante 2313 staan met specs die beter lijken dan van mijn 3803. Ik vind een beetje uitgangsvermogen wel belangrijk, de speakers verdienen het immers. Ik kan zo geen redenen bedenken om voor een 3000-serie te gaan, maar wat zie ik over het hoofd misschien?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
vhal schreef op dinsdag 01 januari 2013 @ 10:42:
[...]
Moeten beide tulip inputs worden aangesloten of voldoet 1 ingang. Ik zie dit namelijk regelmatig terug op verschillende foto's.
Één ingang voldoet, LFE is immers mono. Subwoofers die stereo RCA als input hebben kunnen één ingang speciaal voor LFE hebben, maar veelal is het om het even om Left of Right te gebruiken. Beide aansluiten via een Y-adapter kan natuurlijk ook, heb je een boost van 3 dB.
Als laatste, is het echt noodzakelijk om ook de high level input aan te sluiten op de receiver ( op het LF en RF kanaal). De XXLS wordt nl. ook geleverd met een neutrik speakcon kabel.
Niet per se nodig. High Level is vooral bedoelt voor stereoversterkers welke haast nooit een Subwoofer Pre-Out hebben. Andere reden om High Level aan te sluiten is om de subwoofer mee te laten doen in Pure Direct-mode. Niet elke receiver stuurt dan de Pre-Out aan, High Level lost dat probleem op. Al doet mijn Denon met alle plezier de subwoofer in Pure Direct.
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:03:
Nu vraag ik me alleen af of ik nu weer in de 3000-serie moet shoppen. Ik zie bijvoorbeeld een prijsinteressante 2313 staan met specs die beter lijken dan van mijn 3803. Ik vind een beetje uitgangsvermogen wel belangrijk, de speakers verdienen het immers. Ik kan zo geen redenen bedenken om voor een 3000-serie te gaan, maar wat zie ik over het hoofd misschien?
Getalletjes alleen zeggen niets, daar moet je sowieso niet op vergelijken. Dingen als bouwkwaliteit en grootte van de voeding spelen ook een rol. Til jij je AVR-3803 maar eens op en daarna een AVR-2313. De AVR-3800 serie is overigens niet gelijk aan de huidige AVR-3000 serie. De AVR-33xx is de opvolger van de AVR-2809, de AVR-3808 werd opgevolgd door de AVR-4300 serie. De AVR-4520 zet ik wel een stap hoger dan de AVR-3800 serie. Niet dat de AVR-2313 een slechte receiver is overigens.

Persoonlijk zou ik zelf nu alleen nog een AVR-4520 neerzetten als mijn Denon AVR-2809 de geest geeft. Speelt wel mee dat ik er zeker op vooruit wil gaan en niet wil side-graden door naar een AVR-3313 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 07:15
Ik heb vanmiddag een AVR-2113 gekocht, samen met set Scandyna Minipod's.

Mijn tv ondersteund geen HDMI ARC. Maar ik heb ook geen Optical Audio poort op mijn tv?! Hoe los ik dat op? Want ik heb nu geen tv-geluid van de Minipods? Zonde!

Daarnaast heb ik geen flauw idee waar ik de Wii op moet aansluiten?! Ik heb een geel/wit/rode-kabel. In welke poorten moeten deze kabels? En als ik het goed heb moet ik er dan ook een gele kabel van de tv naar de uitgang op de Denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
@mikevdzanden ik weet niet wat voor een tv je hebt? Als je geen digitale optie hebt om het geluid naar je versterker te brengen kan je altijd nog een stereo uitgang van de scart aftappen. Maar of dat nou echt is wat je wilt met zo'n mooie versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Ik heb een Philips 42PFL7404 met een SPDIF uitgang op de tv?

Wii probleem inmiddels opgelost.

Maar wel weer een volgende vraag:
Is het mogelijk wanneer ik met de afstandbediening van de tv de tv aanzet ook gelijk de receiver aanzet? Uit gaat namelijk wel op die manier!

Daarnaast heb ik een ci+ module. Dus wanneer ik van tv kijken een spelletje wil doen moet ik switchen naar hdmi1 voor de receiver. Nu lijkt het alsof ik met een ziggo kastje beter af ben omdat ik dan op hdmi1 kan blijven en alleen met de afstandbediening hoef te switchen. Of mis ik wat?

[ Voor 85% gewijzigd door aschja op 02-01-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:42
mikevdzanden schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:31:
Maar wel weer een volgende vraag:
Is het mogelijk wanneer ik met de afstandbediening van de tv de tv aanzet ook gelijk de receiver aanzet? Uit gaat namelijk wel op die manier!
Ja dat kan. Daarvoor moeten de instellingen op de tv en de versterker goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iefs2000
Ik heb sinds een paar dagen een raar probleem met mijn nieuwe denon 2113. Bij het afspelen van audio met als bron internet radio of streamen van muziek van mijn NAS over airplay naar de denon, krijg ik pas geluid bij volume stand 80. Bij het luisteren naar audio met als bron upc of het streamen an muziek naar mijn mediaplayer en dan naar de denon krijg ik al geluid bij volume stand 30.

Ik heb een microprocessor reset gedaan maar dat hielp niet. Het lijkt alsof het geluid bij de bron heel zacht staat en de denon dit enorm moet versterken. Gekke is dus dat ik dit bij tv kijken niet heb.

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
mikevdzanden schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 22:31:
Daarnaast heb ik een ci+ module. Dus wanneer ik van tv kijken een spelletje wil doen moet ik switchen naar hdmi1 voor de receiver. Nu lijkt het alsof ik met een ziggo kastje beter af ben omdat ik dan op hdmi1 kan blijven en alleen met de afstandbediening hoef te switchen. Of mis ik wat?
Al gedacht aan een universele afstandsbediening?

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Geprobeerd met diverse Logitechs. Maar krijg ze met mijn Mac niet aan de praat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
mikevdzanden schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 12:04:
Geprobeerd met diverse Logitechs. Maar krijg ze met mijn Mac niet aan de praat!
Bedoel je via de Logitech software? Ik heb daar geen problemen mee op mijn MBP. Ik had toen de software van de Logitech website gedownload. Ik heb een Harmony 525.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
mikevdzanden schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:40:
Ik heb vanmiddag een AVR-2113 gekocht, samen met set Scandyna Minipod's.

Mijn tv ondersteund geen HDMI ARC. Maar ik heb ook geen Optical Audio poort op mijn tv?! Hoe los ik dat op? Want ik heb nu geen tv-geluid van de Minipods? Zonde!

Daarnaast heb ik geen flauw idee waar ik de Wii op moet aansluiten?! Ik heb een geel/wit/rode-kabel. In welke poorten moeten deze kabels? En als ik het goed heb moet ik er dan ook een gele kabel van de tv naar de uitgang op de Denon?
De Wii kan je op de Rood-Witte tulp aansluiting genaamd DVD aansluiten en de Gele ook op de Gele DVD aansluiten. Wel zorgen dat je dan dat je de Bron ingang die je wil gebruiken ook naar Comp aanpast.

Ik zou de Rood-Witte tulp aansluiting van de TV (die heeft de tv toch wel?) op de Rood-Witte cbl/sat aansluiten en dan de ingang "HDMI" combineren met "COMP" bij de "ingang toewijzen" instelling op de Denon.

[ Voor 38% gewijzigd door -NRG- op 03-01-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Tweakers en Denon ners,

Ik zit met een probleempje waar ik niet meer uitkom.
Ik heb het volgende staan:
AVR 3311
Samsuns 46d8000
kef se3005
kpn interactieve tv
popcornhour
allen aangesloten op de Denon en van daaruit via de HDMI ACR naar de Samsung.
en nog wat mooi rand spul.

Wat er gebeurde is dat er ineens een rood en groene lijn gehoekt golvend over het hele tv beeld liepen terwijl ik via de Denon naar TV zat te kijken.
Na de HDMI kabel tussen de Denon en Samsung (TV) te hebben vervangen bleef er nog een lichte sneeuw over die duidelijk te zien is bij zwart beeld, Dit hoort niet en stoort enorm.
Vervolgens een dure (100 eu) HDMI kabel gekocht en verdorie nog steeds de sneeuw.
Nu vraag ik me af is de Denon kapot? Of is het interferentie of ......?
En ik heb hem laten komen uit Duitsland hoe gaat dat met garantie en reparatie.

KAn iemand me op weg helpen.
Ik kijk nu TV via de TV en mis het geluid!

Dank alvast en o ja... de beste wensen!

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 19:58:

Wat er gebeurde is dat er ineens een rood en groene lijn gehoekt golvend over het hele tv beeld liepen terwijl ik via de Denon naar TV zat te kijken.
Na de HDMI kabel tussen de Denon en Samsung (TV) te hebben vervangen bleef er nog een lichte sneeuw over die duidelijk te zien is bij zwart beeld, Dit hoort niet en stoort enorm.
Vervolgens een dure (100 eu) HDMI kabel gekocht en verdorie nog steeds de sneeuw.
Nu vraag ik me af is de Denon kapot? Of is het interferentie of ......?
En ik heb hem laten komen uit Duitsland hoe gaat dat met garantie en reparatie.

KAn iemand me op weg helpen.
Ik kijk nu TV via de TV en mis het geluid!

Dank alvast en o ja... de beste wensen!

Martijn
Heb je dit ook op andere hdmi ingangen met andere apparaten of als je het GUI menu van je AVR3311 weergeeft? Zo ja, dan kan het inderdaad zijn dat je receiver defect is. Anders zul je de oorzaak ergens anders moeten zoeken.

Voor een kosteloze reparatie onder de garantie zul je de receiver moeten afgeven bij / terugsturen naar je dealer.

[ Voor 14% gewijzigd door Slaxxx op 04-01-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Wat Slaxxx zegt klopt wel. Toch zou ik voor de zekerheid nog eens een andere HDMI kabel proberen, ik kreeg ook eens witte spikkels door een slechte HDMI kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door -NRG- op 05-01-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:20
Heb je hem ook al proberen aan te sluiten zonder tussenkomst van de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi NRG L201 en Slaxx,

Ik heb nu de tv rechtsreeks op de KPN box en dat werkt perfect.
Een andere kabel heb ik ook geprobeerd en dat geeft zelfde resultaat (die ene die ik eerder noemde geeft de hele erge storing dus dat zal een slechte zijn)
In de buurt liggen wel een voeding voor de popcornhour een draadloze ontvanger voor de verlichting en het is een kluwe aan kabels. Hoewel ik de reciever al een halve meter weg heb gezet bleef het signaal niet goed.
Overigens de 'slechte' kabel deed het eerst wel gewoon goed.
Dank voor meedenken!

Ik heb de reciever in Duitsland gekocht, zou de nederlandse importeur er naar willen kijken?

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien een hele stomme vraag, maar ik denk niet dat ik op de juiste termen zoek.

Ik heb een beetje een irritant probleem tussen mijn tv of mediacenter en mijn Denon DRA-700AE, de spraak loopt niet synchroon met het beeld, en dat is vrij irritant... Iemand enig idee waar ik naar moet zoeken in de handleiding of wat ik het beste op google kan intikken?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hebben die 2-kanaals DRA's dan ook de mogelijkheden van een AVR? meen van niet, toch?

Anyways, lipsync is in weze wat je zoekt, maar a's die mogelijkheid niet op de DRA zit denk ik dat je het eerder in de TV zelf moet zoeken :)

Edit: of zorgen dat je mediacenter de boel naar de TV doorstuurt en van daaruit naar de receiver, dat zou wel moeten werken :)

[ Voor 22% gewijzigd door The Eagle op 05-01-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dat laatste heb ik dus al, de direct koppeling, maar dan nog blijf ik met die vertraging zitten. Maar lipsync dus, thnx! En ik vraag me idd af of mijn receiver die mogelijk heeft, ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Johan, hoe heb je alles aangesloten? Bron direct naar de TV en vanaf de TV naar de Denon of vanaf de bron direct naar de Denon?

Sommige Audio Out's van TV's/schermen zijn gesynchroniseerd op de delay van de beeldprocessor. In het geval van een stereo setup zijn de limieten van de Audio Out van een TV niet van belang. Andere wat je nog kan doen ik het scherm op Game-mode zetten, minste input lag en daarmee wellicht geen probleem meer. Werkt over het algemeen goed bij games en HD-materiaal aangezien dat geen verbeterende software nodig heeft. Maar bij SD-materiaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb de TV met HDMI aan de computer hangen, maar het geluid gaat met een dikke verloopkabel rechtstreeks naar de receiver. Laatste dus idd. En dank voor de tip dan probeer ik dat eens! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 23:40
Mede Denon gebruikers,

ik heb sinds oktober 2009 een AVR-2809 staan. Daar ben ik echt super blij mee. Alleen heb ik staads vaker dat na het inschakelen het speakergeluid zacht en vervormd is. Na één of meer keer "mute" drukken wil het meestal wel normaal worden, maar het wordt steeds lastiger. Dit klinkt mij als of de speaker relais kaduuk zijn.
Hebben meer van jullie al zoiets meegemaakt?

Ik moet er wel bij zeggen dat dit een showmodel was van de MediaMarkt (Den Haag), dus die heeft zeker een half jaar in de winkel staan spelen met de nodige aan- en uitschakelingen, maar ik vind het wel snel.

En voor service: Denon Nederland verwijst naar AudioService om contact op te nemen, maar AudioService zegt op de website dat service altijd eerst via Denon moet... 8)7 Ik denk dat ik gewoon een mailtje ga sturen naar AudioService, en zien waar het schip strand. Misschien kan ik de relais zelf vervangen (sprak hij hoopvol :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaxxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
DavidZH schreef op zondag 06 januari 2013 @ 08:09:
En voor service: Denon Nederland verwijst naar AudioService om contact op te nemen, maar AudioService zegt op de website dat service altijd eerst via Denon moet... 8)7 Ik denk dat ik gewoon een mailtje ga sturen naar AudioService, en zien waar het schip strand. Misschien kan ik de relais zelf vervangen (sprak hij hoopvol :+ )
Wat bedoel je precies met "service"?

Audio Service is de technische dienst voor Denon in Nederland en zij kunnen je na diagnose een prijsopgave geven. Het is dus niet nodig om eerst met Denon contact op te nemen.

Zij hebben trouwens een super service met een ophaaldienst bij diverse dealers in Nederland. Zo hoefde ik mijn receiver niet te brengen of op te sturen, maar kon hem gewoon afgeven bij een dealer bij mij hier in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DavidZH schreef op zondag 06 januari 2013 @ 08:09:
Mede Denon gebruikers,

ik heb sinds oktober 2009 een AVR-2809 staan. Daar ben ik echt super blij mee. Alleen heb ik staads vaker dat na het inschakelen het speakergeluid zacht en vervormd is. Na één of meer keer "mute" drukken wil het meestal wel normaal worden, maar het wordt steeds lastiger. Dit klinkt mij als of de speaker relais kaduuk zijn.
Hebben meer van jullie al zoiets meegemaakt?

Ik moet er wel bij zeggen dat dit een showmodel was van de MediaMarkt (Den Haag), dus die heeft zeker een half jaar in de winkel staan spelen met de nodige aan- en uitschakelingen, maar ik vind het wel snel.

Breng hem bijvoorbeeld naar een Hobo Hifi en die regelen de rest voor je. Elke donderdag rond een uur of 12 komt Audio Service spullen halen (Hobo Amersfoort) daar woon ik dan, heb ik van Hobo gehoord. Hoe het bij andere Hobo's zit weet ik niet. Een belletje naar een van de filialen lijkt mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidZH
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 23:40
Thanx. Dan morgen maar eens contact opnemen met Audio Service en eventueel Hobo Hifi hier in de buurt (Den Haag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Ik heb geen beeld meer op mijn PS3. Ik heb de PS3 via hdmi op poort 4 (GAME) zitten op mijn Denon 2113. Wanneer ik op de AB Game indruk krijg ik een snelle melding "geen videosignaal" en daarna gaat het beeld op zwart. Direct aansluiten op de tv met dezelfde hdmi gaat prima.

Tv is een Philips 47PFL6907.
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikevdzanden schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:06:
Ik heb geen beeld meer op mijn PS3. Ik heb de PS3 via hdmi op poort 4 (GAME) zitten op mijn Denon 2113. Wanneer ik op de AB Game indruk krijg ik een snelle melding "geen videosignaal" en daarna gaat het beeld op zwart. Direct aansluiten op de tv met dezelfde hdmi gaat prima.

Tv is een Philips 47PFL6907.
Anyone?
Heb je hdmi 4 toegewezen aan de naam Game in de setup van de Denon? Want dan moet het werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Yes. Maar geen beeld..

Edit:
Gedeeltelijke oplossing gevonden. Het probleem ligt bij het feit dat mijn ps3 geen 1080p wil doorgeven. Wanneer ik de beeldscherminstelling van de ps3 verander naar 1080i krijg ik probleemloos beeld!

[ Voor 82% gewijzigd door aschja op 06-01-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikevdzanden schreef op zondag 06 januari 2013 @ 20:54:
Yes. Maar geen beeld..

Edit:
Gedeeltelijke oplossing gevonden. Het probleem ligt bij het feit dat mijn ps3 geen 1080p wil doorgeven. Wanneer ik de beeldscherminstelling van de ps3 verander naar 1080i krijg ik probleemloos beeld!
Dan kan het aan je HDMI kabel liggen. Probeer eens een hdmi 1.4 kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
Volgens is het allemaal 1.4 hdmi?!

Nog iets waar ik nieuwsgierig naar ben hoe jullie dit oplossen:

Ik heb naast het tv meubel een Airport Express (met 1 ethernet aansluiting) hangen in bridgemodus met de Extreme in de meterkast. Inmiddels heb ik 4 apparaten die een draad lusten, maar kan ik er maar eentje geven. Mijn Appletv draait stukken soepeler met draad, maar ook SmartTV van Philips. Daarnaast ook een nog een Denon in het netwerk Hoe lossen jullie dit op?

[ Voor 4% gewijzigd door aschja op 07-01-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Beste medetweakers,

Ik heb een Denon AVR-1713 receiver besteld en ik vroeg me eigenlijk af of je daar van die banaanpluggen op kan aansluiten. Iemand hier die zo'n bak heeft staan en me het antwoord kan geven? Ik heb me suf gegoogled maar kan het niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickjehh schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:43:
Beste medetweakers,

Ik heb een Denon AVR-1713 receiver besteld en ik vroeg me eigenlijk af of je daar van die banaanpluggen op kan aansluiten. Iemand hier die zo'n bak heeft staan en me het antwoord kan geven? Ik heb me suf gegoogled maar kan het niet echt vinden.
Google: denon avr 1713 images.. en je hebt het antwoord. En ja het kan, wel eerst de dopjes aan de achterkant eruit halen.

Edit: Die zwarte dopjes zitten er vanaf de fabriek af in maar kunnen met een klein mesje of iets eruit gehaald worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:55
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:03:
[...]

Google: denon avr 1713 images.. en je hebt het antwoord. En ja het kan, wel eerst de dopjes aan de achterkant eruit halen.
Thnx, ik ben niet zo bekend met al die aansluitingen (weet meer van computers enzo ;)), dus ik kon het niet echt van elkaar onderscheiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Hoeveel vrije ruimte hebben de meeste van jullie aan vrije ruimte boven de receiver?
Ik heb 2,5 cm ruimte, maar de voor en achterkant van mijn meubel zijn open en ook aan de zijkant heb ik voldoende ruimte. Voel regelmatig, ook na een dag dat de receiver bijna 24 uur aanstaat, maar deze wordt niet warmer dan handwarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Links en rechts een cm of 4, boven een cm of 2,5. Qua warmteontwikkeling lijkt het mee te vallen maar hij staat niet uren achter elkaar aan op bulderstand. Mijn UPC decoder wordt een stuk warmer en die heeft alle ruimte

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
Bedankt voor je snelle reply.
Ja die upc boxen is een ellende. Heb zelf hier ook last van. Durf de overstap naar Horizon nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 15-09 09:38
Ik ga binnenkort een nieuwe receiver aanschaffen, de Denon AVR-2113. Ik heb Kef Q5 speakers staan en die wil ik graag nog een tijd behouden. Ik weet dat Kef speakers erg goed bij Denon speakers passen maar zijn de speakers krachtig genoeg voor de nieuwe receiver?

Nog een vraag :) Ik wil dan mijn oude Denon AVR-1708 verkopen. Wat vinden jullie een redelijke prijs? Receiver heeft gebruikerssporen.

[ Voor 20% gewijzigd door Morpheus2003 op 09-01-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Die 2113 gaat die Q5's prima trekken volgens mij, daar zou ik me niet teveel zorgen om maken :)

Vwb die 1708: Ik zie er maar 1 op MP staan, en die vraagt 200 euro. Geen idee wat ze destijds nieuw kosten en hoe oud de jouwe is, maar het is een indicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Laatst online: 15-09 09:38
The Eagle schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 22:54:
Die 2113 gaat die Q5's prima trekken volgens mij, daar zou ik me niet teveel zorgen om maken :)

Vwb die 1708: Ik zie er maar 1 op MP staan, en die vraagt 200 euro. Geen idee wat ze destijds nieuw kosten en hoe oud de jouwe is, maar het is een indicatie :)
Bedankt voor je reactie.

Mooi :)

Ik heb er € 400-, voor betaald in, ik dacht, 2008. Was net voor het tijdperk van de HD audio. Ik denk dat ik em voor € 150,- te koop zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 17:02
En ook ik heb me aangemeld op dit topic.

Na een lange discussie met mijn vriendin zijn het toch de kleine boxen geworden voor het 5.1 geluid.
Want ja, ... anders zijn ze zichtbaar en niet mooi. (zucht)

Dus het is de bose acoustimass 16 geworden icm de denon avr 2113

Eerst alles opgezet in de woonkamer om het te testen en in te stellen.
Conclusie kabels te kort. Hmm uitdaging. Omdat boze alles via de subwoofer heeft geregeld moeten alle kabels van de denon via 1 systeemkabel naar de Bose om vervolgens weer 3 kabels terug te leggen naar de speakers die voor bij de tv zitten.

De systeemkabel van de Bose was te kort. Deze heb ik met audio kabel netjes er aan vast gesoldeerd met een krimpsokje er overheen.
Maar voor de subwoofer aansluiting is het een kabel met een tulp stekker. Ik had boven in een doos nog wat tulp stekker materiaal liggen en heb van 2 ontvangende kabels een verloopje gemaakt om de kabel te verlengen.

En nu komt het: Alles werkt maar...

Met setting is:
Digitale ontvanger Amino (onsbrabantnet-glas)
Popcorn hour c200
TV Samsung ue46d6200

Popcorn en Amino aangesloten via hdmi op de Denon. Vanaf de Denon met 1 hdmi naar de TV.
In de tv ingesteld dat het geluid extern gaat. Het geluid van de tv doet dus niet meer mee.

Als ik tv wil kijken dan schakel ik de tv de digitale ontvanger en de denon in. Na 2 a 3 keer een hapering in het geluid te hebben gehad loopt alles goed. Lijkt wel of hij eerst moet bufferen. Maar dat is geen ramp dat mag.

Nu ben ik tv aan het kijken en opeen houd de sub er mee op. Het is mij ook al opgevallen dat de sub ruist of staat te brommen. Wat gaat hier fout?

Ik denk zelf aan de kabel van sub. Maar heb 4 pagina's terug ook gelezen over storing op het lichtnet.
Raaaaaar. Maar waar te beginnen?
Pagina: 1 ... 13 ... 100 Laatste