50hz brom waarschijnlijk. Misschien staan er teveel spullen bijeen die een signaal uitzenden wat het veroorzaakt
Brom uit subs zijn op diverse manieren op te lossen:Kohen schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 07:41:
En ook ik heb me aangemeld op dit topic.
Na een lange discussie met mijn vriendin zijn het toch de kleine boxen geworden voor het 5.1 geluid.
Want ja, ... anders zijn ze zichtbaar en niet mooi. (zucht)
Dus het is de bose acoustimass 16 geworden icm de denon avr 2113
Eerst alles opgezet in de woonkamer om het te testen en in te stellen.
Conclusie kabels te kort. Hmm uitdaging. Omdat boze alles via de subwoofer heeft geregeld moeten alle kabels van de denon via 1 systeemkabel naar de Bose om vervolgens weer 3 kabels terug te leggen naar de speakers die voor bij de tv zitten.
De systeemkabel van de Bose was te kort. Deze heb ik met audio kabel netjes er aan vast gesoldeerd met een krimpsokje er overheen.
Maar voor de subwoofer aansluiting is het een kabel met een tulp stekker. Ik had boven in een doos nog wat tulp stekker materiaal liggen en heb van 2 ontvangende kabels een verloopje gemaakt om de kabel te verlengen.
En nu komt het: Alles werkt maar...
Met setting is:
Digitale ontvanger Amino (onsbrabantnet-glas)
Popcorn hour c200
TV Samsung ue46d6200
Popcorn en Amino aangesloten via hdmi op de Denon. Vanaf de Denon met 1 hdmi naar de TV.
In de tv ingesteld dat het geluid extern gaat. Het geluid van de tv doet dus niet meer mee.
Als ik tv wil kijken dan schakel ik de tv de digitale ontvanger en de denon in. Na 2 a 3 keer een hapering in het geluid te hebben gehad loopt alles goed. Lijkt wel of hij eerst moet bufferen. Maar dat is geen ramp dat mag.
Nu ben ik tv aan het kijken en opeen houd de sub er mee op. Het is mij ook al opgevallen dat de sub ruist of staat te brommen. Wat gaat hier fout?
Ik denk zelf aan de kabel van sub. Maar heb 4 pagina's terug ook gelezen over storing op het lichtnet.
Raaaaaar. Maar waar te beginnen?
- Simpelste truc die soms wil helpen is de stekker van je sub omdraaien. Op die manier zweeft de nul van de sub misschien niet meer ten opzichte van de nul van de versterker. Dit kan een hoop oplossen.
- Je kan een randaardestopcontact gebruiken, of zelf een draadje leggen tussen een metalen deel van de sub en je verwarming. Wel doen als hij uitstaat, je kan een schokje krijgen en de aardlekschakelaar eruit laten klappen als je het doet terwijl de boel aan staat.
- Een eenzijdig geaarde shielded kabel kopen.
Dit alles hierboven uit eigen ervaring.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Heb ook een lichte brom in de subwoofer. Heb volgende al getest:
- subwoofer kabel lost en alleen netspanning aan = brom
- antenne kabel van de receiver los gekoppeld = brom
- antenne kabel van de de receiver + subwoofer kabel losgekoppeld = brom
- subwoofer alleen op netspanning op een andere plek in huis (andere groep) = brom
Ik hoor dat het aan de voeding ligt. Had toch verwacht dat de Boston Acoustics ASW 250 een betere voeding had.
Ik heb weer contact opgenomen met de winkel en die overleggen met de leverancier.
Ik zit eraan te denken om een master slave stekkerdoos te nemen en de subwoofer op de slave aan te sluiten en de receiver op de master, zodat als ik de receiver op standby zet, de subwoofer ook van de spanning af gaat.
- subwoofer kabel lost en alleen netspanning aan = brom
- antenne kabel van de receiver los gekoppeld = brom
- antenne kabel van de de receiver + subwoofer kabel losgekoppeld = brom
- subwoofer alleen op netspanning op een andere plek in huis (andere groep) = brom
Ik hoor dat het aan de voeding ligt. Had toch verwacht dat de Boston Acoustics ASW 250 een betere voeding had.
Ik heb weer contact opgenomen met de winkel en die overleggen met de leverancier.
Ik zit eraan te denken om een master slave stekkerdoos te nemen en de subwoofer op de slave aan te sluiten en de receiver op de master, zodat als ik de receiver op standby zet, de subwoofer ook van de spanning af gaat.
[ Voor 28% gewijzigd door Hellboy! op 11-01-2013 07:52 ]
Niet een directe Denon vraag, maar er toch wel aan gerelateerd: morgen ga ik luisteren naar een Denon AVR 2313 met Harman Kardon HKTS30 speakers. Deze zal ik voornamelijk gaan gebruiken voor films (=surround sound). Voor muziek heb ik wel een aantal CD's die ik meeneem om de (stereo)kwaliteit te kunnen beoordelen. Maar voor het surround heb ik niet echt DVD's of Blu-rays om mee te nemen waarmee ik dat goed kan testen. Nou zat ik er een te denken om mijn mediaplayer mee te nemen met een forse USB stick/HD waar wat films of fragmenten op staan. Heeft er iemand tips welke films een goede showcase zijn voor surround sound? Of zijn er misschien ergens fragmenten te downloaden die ik zou kunnen gebruiken? Gaat dus puur om het geluid (Dolby/DTS), beeld maakt niet zo veel uit.
Ik kan me herinneren dat ik 'vroeger' eens test dvds heb gehad van Dolby, maar kan daar zo niet echt meer iets van vinden in de dozen op zolder.
Ik kan me herinneren dat ik 'vroeger' eens test dvds heb gehad van Dolby, maar kan daar zo niet echt meer iets van vinden in de dozen op zolder.
Verwijderd
Als een set in stereo goed klinkt, dan is surround een eitje. Andersom surround goed, zegt niet altijd dat stereo goed is. Je kan een set daardoor voor surround ook in stereo beoordelen.reclamedoos schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:15:
Niet een directe Denon vraag, maar er toch wel aan gerelateerd: morgen ga ik luisteren naar een Denon AVR 2313 met Harman Kardon HKTS30 speakers. Deze zal ik voornamelijk gaan gebruiken voor films (=surround sound). Voor muziek heb ik wel een aantal CD's die ik meeneem om de (stereo)kwaliteit te kunnen beoordelen. Maar voor het surround heb ik niet echt DVD's of Blu-rays om mee te nemen waarmee ik dat goed kan testen. Nou zat ik er een te denken om mijn mediaplayer mee te nemen met een forse USB stick/HD waar wat films of fragmenten op staan. Heeft er iemand tips welke films een goede showcase zijn voor surround sound? Of zijn er misschien ergens fragmenten te downloaden die ik zou kunnen gebruiken? Gaat dus puur om het geluid (Dolby/DTS), beeld maakt niet zo veel uit.
Sinds een paar maanden de de trotse bezitter van de avr 3313
. Top versterker maar ik heb alleen met een paar vragen en misschien heeft een van jullie een antwoord.
HDMI-passthrough werkt niet echt lekker. Ik heb mn upc/ Horizon box in gesteld als passthrough maar ik moet nu elke keer de Denon even aan en uit zetten. Wanneer ik alleen de tv en de upc media box aanzet krijg ik beeld en geluid maar na ongeveer 5 sec schakelt de Denon de pass-through optie uit. Ik moet dan eerst de Denon even aan zetten op de CBL/SAT en daarna weer uitschakelen en dan doet hij het wel. Wat doe ik fout?
En dan nog een vraag over het tegelijk gebruiken van twee bronnen. Ik wil tv kijken, voetbal wedstrijd of zo met op de achtergrond en lekker deuntje spotify/airplay of de radio of zo. Dat gaat dus niet want dan schakelt de tv ook naar die bron
. Mn dealer zei dat dat niet mogelijk is. Lijkt me wel een beetje vreemd aangezien Denon zo schermt met die multi-zone rotzooi(ik heb trouwens nog nooit iemand gesproken die die optie gebruikt).
HDMI-passthrough werkt niet echt lekker. Ik heb mn upc/ Horizon box in gesteld als passthrough maar ik moet nu elke keer de Denon even aan en uit zetten. Wanneer ik alleen de tv en de upc media box aanzet krijg ik beeld en geluid maar na ongeveer 5 sec schakelt de Denon de pass-through optie uit. Ik moet dan eerst de Denon even aan zetten op de CBL/SAT en daarna weer uitschakelen en dan doet hij het wel. Wat doe ik fout?
En dan nog een vraag over het tegelijk gebruiken van twee bronnen. Ik wil tv kijken, voetbal wedstrijd of zo met op de achtergrond en lekker deuntje spotify/airplay of de radio of zo. Dat gaat dus niet want dan schakelt de tv ook naar die bron
Crossposten is niet toegestaan op GoT. Zeker niet als het dergelijke bijdrages zijn.
[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 13-01-2013 11:25 ]
@Werphengel: je kunt twee vliegen in 1 klap vangen door je UPC box met HDMI op je TV aan te sluiten, en daarnaast via een optical out naar je receiver. Dan kun je TV kijken met of zonder receiver (indien met: tv ff muten is het enige), en als je TV kijkt zonder receiver kun je ook prima spotify laten streamen door de receiver, want die is dan verder toch niks aan het doen 
Bijkomend voordeel: je gaat geen last van vertragingen in het geluid krijgen (want direct de receiver in) en je kunt ook digitale radio luisteren zonder dat de TV aan staat
Andere "receiver" vraag van mijn kant: ik zoek eigenlijk een 43 cm streamertje, waarmee ik webradi kan ontvangen. Digitally Imported minimaal, en de streams van Nederland.fm zou ook leuk zijn. Of ik moet de streams met een HTTP url kunnen configgen. Ik weet dat Denon zoiets heeft (Denon DNP-720BAE, maar daar zie ik in de specs niet veel naar voren komen over hoe je die stations configureert. Meest ideaal zou zijn als er ook een CI+ tuner in zat, dan kon ik ook de digitale kabelradiostations ontvangen
iemand enig idee?
Bijkomend voordeel: je gaat geen last van vertragingen in het geluid krijgen (want direct de receiver in) en je kunt ook digitale radio luisteren zonder dat de TV aan staat
Andere "receiver" vraag van mijn kant: ik zoek eigenlijk een 43 cm streamertje, waarmee ik webradi kan ontvangen. Digitally Imported minimaal, en de streams van Nederland.fm zou ook leuk zijn. Of ik moet de streams met een HTTP url kunnen configgen. Ik weet dat Denon zoiets heeft (Denon DNP-720BAE, maar daar zie ik in de specs niet veel naar voren komen over hoe je die stations configureert. Meest ideaal zou zijn als er ook een CI+ tuner in zat, dan kon ik ook de digitale kabelradiostations ontvangen
iemand enig idee?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
@FEAR
Ik denk niet dat het verstandig is om dit soort posts te verwijderen. Veel mensen zijn weldegelijk geinteresseerd in de kwaliteit van stereo geluid. Ik heb inmiddels verschillende receivers geprobeerd en de kwaliteit is gewoon onder de maat.
Veel mensen in dit soort topics geven inderdaad heel goed advies, wat ook zeker heel erg nuttig is. Deze hebben waarschijnlijk echter geen/nauwelijks ervaring met een degelijke stereoset. Denk dat een waarschuwing op zijn plaats is dat een relatief goedkope stereoversterker ongelooflijk veel beter geluid produceert dat een receiver...
Ik denk niet dat het verstandig is om dit soort posts te verwijderen. Veel mensen zijn weldegelijk geinteresseerd in de kwaliteit van stereo geluid. Ik heb inmiddels verschillende receivers geprobeerd en de kwaliteit is gewoon onder de maat.
Veel mensen in dit soort topics geven inderdaad heel goed advies, wat ook zeker heel erg nuttig is. Deze hebben waarschijnlijk echter geen/nauwelijks ervaring met een degelijke stereoset. Denk dat een waarschuwing op zijn plaats is dat een relatief goedkope stereoversterker ongelooflijk veel beter geluid produceert dat een receiver...
Als je nu eens onderbouwd dan is je mening op diverse plekken wellicht nog nuttig, maar hoe het nu gebeurt zie ik er geen meerwaarde in. Dan komt het neer op crossposten en dat is op GoT niet toegestaan. En zoals in je eigen topic heb ik al gezegd dat het ook voor een groot deel tussen de oren kan zitten: in blinde ABX-tests wordt een surround receiver er nooit uitgewezen tussen stereoversterkers als deze allemaal gelijk af zijn gesteld. En daar zit wellicht jouw probleem: het afstellen, want als je beeld al niet goed doorkomt dan doe je toch echt wat fout. Wellicht ben je gewoon (te) gewend aan de sound van je oude Marantz, dat kan maar om dan in het algemeen te gaan lopen ranten voegt niets toe.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Uiteindelijk niets nodig om surround te testen. Ze hadden een mooie Denon blu-ray speler staan met Dark Knight Rises er in. Voldeed prima.Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:29:
[...]
Als een set in stereo goed klinkt, dan is surround een eitje. Andersom surround goed, zegt niet altijd dat stereo goed is. Je kan een set daardoor voor surround ook in stereo beoordelen.
Wel een enorm waardeloze tent qua advies en luisteren. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Verwijderd
Waar ben je dan geweest voor je denon?reclamedoos schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:23:
[...]
Uiteindelijk niets nodig om surround te testen. Ze hadden een mooie Denon blu-ray speler staan met Dark Knight Rises er in. Voldeed prima.
Wel een enorm waardeloze tent qua advies en luisteren. Maar goed, daar gaat dit topic niet over.
Ik vind het niet zo netjes om de leverancier hier aan de schandpaal te nagelen. Ik heb de spullen er overigens wel gekocht, omdat ze gewoon een goede prijs hadden. Dus ik moet er ook nog wel eens binnen kunnen komen mocht ik van garantie gebruik moeten maken. En ik was eigenlijk al wel overtuigd dat ik de spullen ging kopen voor ik daar kwam.
De brom in de subwoofer lijkt veroorzaakt te worden door de mediabox van upc. Als deze opneemt of aan staat bromt de subwoofer voeding. Heb al e.e.a. aangepast, zodat alleen de receiver en de subwoofer op 1 stekkerdoos zitten en de rest van de apparatuur op een andere stekkerdoos.
Krijg woensdag een horizon box (modem houd ik gewoon), die koppel ik gelijk aan de denon.
Iemand al ervaringen met horizon box i.c.m. denon?
Krijg woensdag een horizon box (modem houd ik gewoon), die koppel ik gelijk aan de denon.
Iemand al ervaringen met horizon box i.c.m. denon?
[ Voor 31% gewijzigd door Hellboy! op 14-01-2013 16:26 ]
Hallo,
Vraagje de Denon 2113 of toch de 2313?
Graag jullie advies!
Alvast bedankt!
Graag jullie advies!
Alvast bedankt!
Zo werkt het op GoT niet, we verwachten toch wel wat eigen inzet. Dus wat heb je zelf al gevonden wat de verschillen zijn en aan welke van die verschillen hecht je waarde.minnekes schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:13:
Hallo,
Graag jullie advies!
Alvast bedankt!
Verwijderd
Ga ze eens luisteren en pak er ook een Marantz en Nad bij... Dan kan jezelf horen welke versterker klankmatig bij je past!minnekes schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 18:13:
Hallo,
Graag jullie advies!
Alvast bedankt!
En wat Fear zegt!
Helemaal mee eens, absoluut gaan luisteren. Het is voor iedereen verschillend wat ze een prettig geluid vinden. Zelf had ik een lichte voorkeur voor een Marantz SR5007 maar heb ook geluisterd naar de Marantz SR6007, die een klasse hoger is. Die klonk voor mij een stuk prettiger. Daarnaast ook geluisterd op een Denon AVR3313 welke technisch grotendeels verwant is aan een Marantz SR7007 dus nog een klasse hoger. Maar deze Denon vond ik absoluut niet lekker klinken. De sound is dus verschillend per merk en type en wat je mooi vind, is persoonlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:17:
[...]
Ga ze eens luisteren en pak er ook een Marantz en Nad bij... Dan kan jezelf horen welke versterker klankmatig bij je past!
En wat Fear zegt!
Zou het verschil dat je hoort niet grotendeels in je hoofd zitten? Als de receiver voldoende vermogen levert voor de speakers die je gebruikt zou het verschil volgens mij verwaarloosbaar moeten zijn. Tenzij dat ding het geluid op de een of andere manier 'kleurt', maar elke moderne versterker zou dat volgens mij niet moeten doen.S1NN3D schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:31:
[...]
Helemaal mee eens, absoluut gaan luisteren. Het is voor iedereen verschillend wat ze een prettig geluid vinden. Zelf had ik een lichte voorkeur voor een Marantz SR5007 maar heb ook geluisterd naar de Marantz SR6007, die een klasse hoger is. Die klonk voor mij een stuk prettiger. Daarnaast ook geluisterd op een Denon AVR3313 welke technisch grotendeels verwant is aan een Marantz SR7007 dus nog een klasse hoger. Maar deze Denon vond ik absoluut niet lekker klinken. De sound is dus verschillend per merk en type en wat je mooi vind, is persoonlijk.
Misschien zit ik er naast hoor, zoveel ervaring heb ik niet met verschillende versterkers. Fear heeft er vast zinnigere dingen over te zeggen
UPC horizon box i.c.m. de denon avr 2113 gaat perfect.
Heb nu alles met spid en geen losse spdif kabels meer.
Heb nu alles met spid en geen losse spdif kabels meer.
Verwijderd
Als er al verschil te horen zou zijn tussen verschiilende merken is het in ieder geval volkomen te verwaarlozen vergeleken met de verschillen tussen luidsprekers. Als een versterker wat klank betreft wel opvalt tussen anderen zal dat voor mij de eerste zijn die afvalt.sheepdog schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:54:
[...]
Zou het verschil dat je hoort niet grotendeels in je hoofd zitten? Als de receiver voldoende vermogen levert voor de speakers die je gebruikt zou het verschil volgens mij verwaarloosbaar moeten zijn. Tenzij dat ding het geluid op de een of andere manier 'kleurt', maar elke moderne versterker zou dat volgens mij niet moeten doen.
Verwijderd
Moet je toch maar eens gaan luisteren naar verschillende versterkers, met dezelfde luidsprekers. De ene versterker trekt de muziek wat meer open en zorgt voor meer diepte en dat is zeker te horen. Ga dat luisteren maar eens doen. Het heeft met het voorversterker gedeelte te maken. Een hoop vermogen op papier heeft op een of andere manier de mystiek dat het staat voor een goed product....Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:12:
[...]
Als er al verschil te horen zou zijn tussen verschiilende merken is het in ieder geval volkomen te verwaarlozen vergeleken met de verschillen tussen luidsprekers. Als een versterker wat klank betreft wel opvalt tussen anderen zal dat voor mij de eerste zijn die afvalt.
heren, bij deze een vraagje over een 2309 en randapparatuur.
Avr is de 2309, tv is een lcd sony en er hangt een good old black xbox aan. ( en soms een laptop)
Wat me verbaast is dat ik een optical kabel nodig heb om het geluid via de avr te krijgen terwijl er ook een hdmi in zit. Dat zou echter kunnen komen omdat het signaal voor de tv direct de tv in gaat. Good old analoog coax.
Wat ik niet begrijp is dat als de xbox een dvd afspeelt en ik iets met de ab van Denon doe, ik dit ook direct als overlay op het scherm te zien krijg.
Kijk ik echter gewoon tv en doe iets met de avr dan krijg ik niks op het scherm te zien...
Maak ik een denkfout of heb ik de setup niet goed zitten?
Wat ik overigens leip vind van de 2309 is dat de ab aan de achterzijde en klepje heeft. Wil je voor "CD" kiezen dan MOET je dat via het klepje aan de achterkant doen...
Je hebt aan de voorkant 3 quick slect opties en daarna 6 opties die vast staan en niet te wijzigen zijn...
OP de eoa manier heeft het ding overigens ook best last van kabels. Ik heb in de sony een vga kabel hangen voor de laptop. Als ik nu de tv uitzet maar op standby houd en de avr niet uitzet begint dat ding eem mix van geluid en ruis over de speakers te gooien...
maar goed...
Avr is de 2309, tv is een lcd sony en er hangt een good old black xbox aan. ( en soms een laptop)
Wat me verbaast is dat ik een optical kabel nodig heb om het geluid via de avr te krijgen terwijl er ook een hdmi in zit. Dat zou echter kunnen komen omdat het signaal voor de tv direct de tv in gaat. Good old analoog coax.
Wat ik niet begrijp is dat als de xbox een dvd afspeelt en ik iets met de ab van Denon doe, ik dit ook direct als overlay op het scherm te zien krijg.
Kijk ik echter gewoon tv en doe iets met de avr dan krijg ik niks op het scherm te zien...
Wat ik overigens leip vind van de 2309 is dat de ab aan de achterzijde en klepje heeft. Wil je voor "CD" kiezen dan MOET je dat via het klepje aan de achterkant doen...
Je hebt aan de voorkant 3 quick slect opties en daarna 6 opties die vast staan en niet te wijzigen zijn...
OP de eoa manier heeft het ding overigens ook best last van kabels. Ik heb in de sony een vga kabel hangen voor de laptop. Als ik nu de tv uitzet maar op standby houd en de avr niet uitzet begint dat ding eem mix van geluid en ruis over de speakers te gooien...
maar goed...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....
Word ik nu gek? De Denon AVR-2113 was tot gisteren overal rond de € 400,- en nu overal rond de €500,-. Iemand een idee wat er is gebeurt?
#Morpheus: kennlijk is er een dumpparij op de markt geweest die tegen kostprijs de markt op is gegaan. Denon heeft daar aanbiedingen tegenovergezet. De partij is nu weg. Alle prijzen van Denon zijn ernorm gestegen!
Overigens een Denon 2313 gekocht met Klipsch 52 set boxen. Helemaal tevreden!
Vraagje. Hoe lang duurt het voor de boxen ingespeelt zijn?
Overigens een Denon 2313 gekocht met Klipsch 52 set boxen. Helemaal tevreden!
Vraagje. Hoe lang duurt het voor de boxen ingespeelt zijn?
Zet eens duidelijk neer hoe je alles aan hebt gesloten, dat komt niet echt naar voren in je verhaal. Wel welke kabels je gebruikt, maar niet waar ze allemaal heen gaan en vanaf welk apparaat.Gompy58 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:49:
heren, bij deze een vraagje over een 2309 en randapparatuur.
Vanmiddag een Denon AVR-2113 gekocht, helemaal blij mee
Wat wel een beetje jammer is; AirPlay werkt alleen als je een fysieke netwerkkabel op de receiver aansluit. AIR play

Met Marantz is precies hetzelfde aan de hand.Morpheus2003 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:27:
Word ik nu gek? De Denon AVR-2113 was tot gisteren overal rond de € 400,- en nu overal rond de €500,-. Iemand een idee wat er is gebeurt?
Ik kreeg eergisteren een nieuwsbrief van hificorner
Denon & Marantz SuperSale
Maak vandaag nog gebruik van onze Denon & Marantz SuperSale prijzen!
Deze actie loopt tot vrijdag 18 januari 2013 tot 11:00 's ochtends.
OP = OP
En vandaag is bij alle winkels in de prijswatch de prijs verhoogd.
Van 639 naar 899 in geen 899 jaar dus...
Verwijderd
Dat heb ik gedurende mijn leven ettelijke malen gedaan.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:05:
[...]
Moet je toch maar eens gaan luisteren naar verschillende versterkers, met dezelfde luidsprekers. De ene versterker trekt de muziek wat meer open en zorgt voor meer diepte en dat is zeker te horen. Ga dat luisteren maar eens doen. Het heeft met het voorversterker gedeelte te maken. Een hoop vermogen op papier heeft op een of andere manier de mystiek dat het staat voor een goed product....
Uiteraard geldt mijn opmerking voor versterkers in dezelfde prijsklasse. Muziek "meer open trekken"door het voorversterker gedeelte is een fenomeen waar ik blijkbaar nog nooit van heb mogen genieten.
Ik zie graag een opgave van de merken waarbij dat fenomeen te beluisteren valt. Uiteraard ook in dezelfde prijsklasse. (of je moet het DAC gedeelte bedoelen maar dat is weer een ander verhaal)
Dat een versterker met voldoende vermogen nodig is om luidsprekers tot hun recht te laten komen is uiteraard vanzelfsprekend. In de praktijk gaat het er dan in de eerste plaats om dat er niet bezuinigd is op het voedingsgedeelte en laat dat nu tegenwoordig juist wel het geval zijn met de vaak onzinnige opgave van het vermogen.
Verwijderd
Fijn dat ik die niet gekregen hebbouwfraude schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:34:
[...]
Met Marantz is precies hetzelfde aan de hand.
OP = OP
sheepdog schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:54:
[...]
Zou het verschil dat je hoort niet grotendeels in je hoofd zitten? Als de receiver voldoende vermogen levert voor de speakers die je gebruikt zou het verschil volgens mij verwaarloosbaar moeten zijn. Tenzij dat ding het geluid op de een of andere manier 'kleurt', maar elke moderne versterker zou dat volgens mij niet moeten doen.
[...]
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:12:
[...]
Als er al verschil te horen zou zijn tussen verschiilende merken is het in ieder geval volkomen te verwaarlozen vergeleken met de verschillen tussen luidsprekers. Als een versterker wat klank betreft wel opvalt tussen anderen zal dat voor mij de eerste zijn die afvalt.
Heb een uitgebreide luister sessie gedaan bij een HiFi zaak. Met systeem kon je schakelen tussen de diverse receivers terwijl dezelfde audiobron gewoon bleef lopen via dezelfde speakers waardoor je het verschil tussen de diverse receivers kon horen. En dat is echt duidelijk waarneembaar.Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:05:
[...]
Moet je toch maar eens gaan luisteren naar verschillende versterkers, met dezelfde luidsprekers. De ene versterker trekt de muziek wat meer open en zorgt voor meer diepte en dat is zeker te horen. Ga dat luisteren maar eens doen. Het heeft met het voorversterker gedeelte te maken. Een hoop vermogen op papier heeft op een of andere manier de mystiek dat het staat voor een goed product....
Verwijderd
Duh hij heeft geen wifi die versterker. De meeste niet btw. Had je kunnen weten als je het gevraagd had in de winkel en vanaf de ipad gaat ie nog altijd door de Air naar de router;)Morpheus2003 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:05:
Vanmiddag een Denon AVR-2113 gekocht, helemaal blij meeWat wel een beetje jammer is; AirPlay werkt alleen als je een fysieke netwerkkabel op de receiver aansluit. AIR play
Ik had gehoopt dat er enkel iets van WiFi was voor de AirplayVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:15:
[...]
Duh hij heeft geen wifi die versterker. De meeste niet btw. Had je kunnen weten als je het gevraagd had in de winkel en vanaf de ipad gaat ie nog altijd door de Air naar de router;)
Ik had hem niet goed gelezen, bovendien ben ik nog aan het nadenken over een upgrade. Gisteren mijn oude versterker gerepareerd.
Ik heb halverwege 2012 een PM5004 bij ze gekocht voor 199 euro (toen de PM6004 299 was) en sindsdien sturen ze nieuwsbrieven. Maar de prijzen flucturen nogal ik verdenk de importeur.
De 3313 is ook van 850 naar 1200+ gegaan dus mijn aankoop wordt nog een tijdje uitgesteld.bouwfraude schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:34:
[...]
Met Marantz is precies hetzelfde aan de hand.
OP = OP
Rond welke maand komen ongeveer de nieuwe modellen van 2013?
de huidige serie en die daarvoor zijn begin Juli bekendgemaakt, zoals google en de pricewatch vrij duidelijk aangeven..
Dit was ook het moment dat de vorige serie op z'n laagste prijs zat, ik wacht zelf dan daar ook maar even op met de aanschaf van een 3313, zeker nu met deze prijsstijging opeens.
Dit was ook het moment dat de vorige serie op z'n laagste prijs zat, ik wacht zelf dan daar ook maar even op met de aanschaf van een 3313, zeker nu met deze prijsstijging opeens.
Verwijderd
Ik heb een Denon 4311. Bij het oude model wat ik had AVR 2802, pakte alle speakers zonder problemen,
8 stuks en een veel beter geluid!. En deze nieuwe niet standaard, 7 stuks. Verder vind ik het vreemd dat hij Stereo Multi pakt zonder de subwoofer(s). ALLE Dolby soorten zijn vreselijk, tot wat ik er nu van gehoord heb, super zacht en movie achtig. Ik had naar een hifi zaak moeten gaan om het een en ander beter te luisteren. Dom van me. Vooralsnog niet bepaald tevreden over deze receiver. Kan nog komen. Multi Stereo staat veel te hard ingesteld. Op me opvalt is dat de receivers van Denon goed reageren op vooral instrumentale muziek, techno, trance en progressive door de sterke basslines erin. Ook op rock en popmuziek, maar verreweg het slechtst op dance vocal.
Weet iemand hoe alle speakers (9 stuks) allemaal geactiveerd kunnen worden zonder gedoe?
Alvast bedankt voor jullie eventuele reacties erover.
8 stuks en een veel beter geluid!. En deze nieuwe niet standaard, 7 stuks. Verder vind ik het vreemd dat hij Stereo Multi pakt zonder de subwoofer(s). ALLE Dolby soorten zijn vreselijk, tot wat ik er nu van gehoord heb, super zacht en movie achtig. Ik had naar een hifi zaak moeten gaan om het een en ander beter te luisteren. Dom van me. Vooralsnog niet bepaald tevreden over deze receiver. Kan nog komen. Multi Stereo staat veel te hard ingesteld. Op me opvalt is dat de receivers van Denon goed reageren op vooral instrumentale muziek, techno, trance en progressive door de sterke basslines erin. Ook op rock en popmuziek, maar verreweg het slechtst op dance vocal.
Weet iemand hoe alle speakers (9 stuks) allemaal geactiveerd kunnen worden zonder gedoe?
Verwijderd
Kan ik bijna niet geloven. Je kan bij de hogere denons kiezen tussen surround setup en stereo setup. Je kan dan kiezen of de sub mee gaat doen of niet bij multi channel stereo. Heb je wel goed ingesteld met audyssey? Soms zet die het wat zachter. Ik heb een 2809 en die knalt wel hoor... en wat moet je met dolby soorten voor muziek, dat is stereo laat het dan ook 2-kanaals draaien de rest is sowieso kunstmatig verdeeld.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:13:
Ik heb een Denon 4311. Bij het oude model wat ik had AVR 2802, pakte alle speakers zonder problemen,
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2013 13:58 ]
Verwijderd
Nog even: stereo (dus kun je kiezen voor 9 ch stereo incl subwoofers) Dit is een 9.1 receiver, maar wil 9 ch stereo en geen 9 ch surround.
Hoe zorg je ervoor dat je meer dan 7 speakers kunt aansluiten. Je hebt een Denon uit 2008/2009
en is goed vergelijkbaar met dit soort instellingen wb menu. Ik weet niet hoeveel jij erop hebt aangesloten.
Ik hoor dat je veel weet over de nieuwe types van Denon. Nogmaals de AVR 2802 (uit 2002 alweer) die was super in geluid (door standard all stereo) en makkelijk aangesloten (8 stuks). Het is mijn derde Denon overigens. Ik maak zelf nu dus de stap van 10 jaar.
Goed commentaar over de audyssey. Bedankt. Kun je de receiver instellen als 9 ch Stereo incl Subwoofer? Met een top diep/bass geluid? Ik heb Canton speakers, vergelijkbaar met Magnat en LBL.
Mooie hoge 3 range speakers.
Ik kom met de speakers niet verder dan 7. Wordt in het menu aangegeven, dat je kan gaan naar 9 speakers? of tot 11 speakers?
Je omschreef het al uiteraard goed over je receiver uit 2009.
Weet je hoe je 9 speakers kunt aansluiten dus hoger dan 7.1? Wordt in het menu ook aangegeven dat je een tweede subwoofer zou kunnen aansluiten?
Hoe zorg je ervoor dat je meer dan 7 speakers kunt aansluiten. Je hebt een Denon uit 2008/2009
en is goed vergelijkbaar met dit soort instellingen wb menu. Ik weet niet hoeveel jij erop hebt aangesloten.
Ik hoor dat je veel weet over de nieuwe types van Denon. Nogmaals de AVR 2802 (uit 2002 alweer) die was super in geluid (door standard all stereo) en makkelijk aangesloten (8 stuks). Het is mijn derde Denon overigens. Ik maak zelf nu dus de stap van 10 jaar.
Goed commentaar over de audyssey. Bedankt. Kun je de receiver instellen als 9 ch Stereo incl Subwoofer? Met een top diep/bass geluid? Ik heb Canton speakers, vergelijkbaar met Magnat en LBL.
Ik kom met de speakers niet verder dan 7. Wordt in het menu aangegeven, dat je kan gaan naar 9 speakers? of tot 11 speakers?
Je omschreef het al uiteraard goed over je receiver uit 2009.
Weet je hoe je 9 speakers kunt aansluiten dus hoger dan 7.1? Wordt in het menu ook aangegeven dat je een tweede subwoofer zou kunnen aansluiten?
@fly16000. No offense, maar de hedendaagse Denon wordt geleverd met een boekwerk waar je U tegen zegt, en een apparaat van 10 jaar geleden werkte even iets simpeler als een apparaat van vandaag. Dus: handleiding als eens een keer goed doorgespit? 
Wat ik zelf op een gegeven moment ervaarde bij mijn AVR 2311 is dat als ik speakers anders aan wilde sluiten (in mijn geval een sub, maar ik weet dat het ook voor bijvoorbeeld front-height etc geldt) ik eigenlijk het makkelijkste de Audissey setup kon draaien. Die snapte dan ineens welke speakers er aangesloten waren, en kon ze ook als dusdanig inregelen. Ik denk dat dat je een hoop frustratie gaat schelen
En daarnaast moet je volgens mij gewoon een multi-channel stereo mode kiezen, en dan je speaker setup goed instellen. Ik weet dat als je bijvoorbeeld een bron op stereo hebt staan, je alleen een 2 channel speaker setup kunt doen. Wellicht ben je dat vanuit de oude reciever niet gewend en zit daar de fout? Was voor mij destijds ook even onlogisch
Tot slot: nofi, maar ik hoor je zeggen dat je een kenner schijnt te zijn - maar eigenlijk spreek je jezelf behoorlijk tegen door andere uitspraken die je doet.
Wat ik zelf op een gegeven moment ervaarde bij mijn AVR 2311 is dat als ik speakers anders aan wilde sluiten (in mijn geval een sub, maar ik weet dat het ook voor bijvoorbeeld front-height etc geldt) ik eigenlijk het makkelijkste de Audissey setup kon draaien. Die snapte dan ineens welke speakers er aangesloten waren, en kon ze ook als dusdanig inregelen. Ik denk dat dat je een hoop frustratie gaat schelen
En daarnaast moet je volgens mij gewoon een multi-channel stereo mode kiezen, en dan je speaker setup goed instellen. Ik weet dat als je bijvoorbeeld een bron op stereo hebt staan, je alleen een 2 channel speaker setup kunt doen. Wellicht ben je dat vanuit de oude reciever niet gewend en zit daar de fout? Was voor mij destijds ook even onlogisch
Tot slot: nofi, maar ik hoor je zeggen dat je een kenner schijnt te zijn - maar eigenlijk spreek je jezelf behoorlijk tegen door andere uitspraken die je doet.
Dat zijn iig niet echt uitspraken die ik van een kenner zou verwachten. Maar correct me if I'm wrongMet een top diep/bass geluid? Ik heb Canton speakers, vergelijkbaar met Magnat en LBL.
Je hebt (of vroeger iig: had) een punt, maar ik vraag me af hoe dat zit als je bron en versterking digitaal aansluit, met die schakelkast er tussen? Dan zou dat toch niks meer uit mogen maken? Enige waar evt een verschil gemaakt zou kunnen worden is een speaker-aansturing, maar evt verschillen daardoor zijn voor iedere aangesloten versterker / speaker combi gelijk lijkt meVerwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:29:
[...]
De door jou beschreven "demonstratiesetup" was in de vorige eeuw al not-done.![]()
Als je componenten onderling eerlijk wilt vergelijken, dan moet je die 1 op 1 aansluiten.
Dat dat niet overal gebeurt snap ik wel, het spaart de verkoper immers veel werk en een gebroken rug.![]()
Wat je nu met een dubieus regelpaneel vergelijkt, kan ook de kwaliteit van het paneel zelf zijn, wie zegt jou dat alle componenten gelijk of minstens vergelijkbaar zijn aangesloten??
Dat je zo verschillen hoort geloof ik direct, maar op deze manier maak je geen eerlijke vergelijking.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heeft hier overigens ook iemand al ervaring met de Denon DBT-1713UD?
Verwijderd
Ik ben een kenner van het (stenen) tijdperk tussen ongeveer 1997 - 2002. Ik ken de sound van de Denon. Wat mij erg aanspreekt, is dat alles strak blijft bij hoge volumes en de tonen blijven mooi strak en schoon de hoogte in gaan vanuit goede gemiddelde luidsprekers zoals magnat en canton. De receiver is nog in de Denon Family en staat nu in een andere ruimte van het huis. Ik heb ze alle drie nog. Dit is mijn derde. Voorlaatste receiver is ontwikkeld in 2001/2002 en gekocht in 2004. Dus ik heb niet het begin meegemaakt van het nieuwere tijdperk tot nu (zeg maar rondom 2005). Het verschil is inderdaad super groot en prachtig dat het zo is geworden. Ik ben een fan van Denon en zeker met audio BD HD geluid. Maar wat ik wel vind, is dat het beter seperate tracks oppakt en minder goed is met mixes, dus gemixte muziek wat betreft overbrenging ervan voor mijn smaak en wat ik hoor. En ook wat minder met dance vocal met een snel gecompliceerd ritme heeft waar wat minder basslines in voorkomen en dominantie van de vocal. En is ijzer sterk in rock met veel dieptes, drums erin. En super met progressive en techno met stevige geinpreteerde basslines erin. Denon gaat verrassend goed samen met YAMAHA heb ik gemerkt, BD A1020. Ik heb vanavond getest met synthesizer met veel hoge tonen, dat is echt goed klinkend, maar ik mis de sub, die hoop ik erbij te nemen. Ik wil een tweede sub in toekomst erbij hebben van Yamaha HS10W en dan gaan we verder omhoog, omdat de Denon een goede diepe receiver is. En wat betreft Dolby dat is absoluut niet mijn ding. Het moet duidelijk zijn en met een diepe bass erin, combinatie van donker en interpretatie van dingen etc. projecten en stemmen, en dan hoor je dat zeer duidelijke BD geluid in combinatie met Denon in Stereo, dat is mijn ding. Het ligt ook aan de kwaliteit dan ook, als je bv tracks hebt van 96 - 98 db dan zit je met Denon het best met pop, rock en naar mijn mening het meest met instrumental progressive en techno. Ik luister eigenlijk alles en hoor de verschillen van veel verschillende muzieksoorten in Stereo via de Denon. En dat geluid hoor ik na vanavond weer terug, maar door die aanpassingen beter wat betreft audio tov toen. Ik weet dat Denon fans het niets hebben met Yamaha maar de BD A1020 is echt super in geluid. Echt een aanrader en gaat goed samen met Denon. Dat is mijn mening althans.
Damn, wat een lap tekst. Zonder alinea's leest ie best lastig 
Maar ik snap je
En dan snap ik ook waarom je enigszins verbaast bent over het gemak van toen, en de wijze waarop receivers van nu ingesteld moeten worden. Welcome to the digital age 
Overigens ben ik zelf van mening dat een versterker wel degelijk uitmaakt in een set, maar dat de speakers het grootste verschil maken. Maar dan nog ben ik wel van van Denon, een iets warmer geluid en het designe van de xx11 serie is gewoon mooi (dit iit de xx13 serie, beetje te plastic fantastic voor me)

Mocht je hem ook als cd-speler willen gebruiken; mijn 1611 vond ik daar uiteindelijk te graag voor. Heb er toen alsnog maar een DCD-510AE bij gekocht
Maar ik snap je
Overigens ben ik zelf van mening dat een versterker wel degelijk uitmaakt in een set, maar dat de speakers het grootste verschil maken. Maar dan nog ben ik wel van van Denon, een iets warmer geluid en het designe van de xx11 serie is gewoon mooi (dit iit de xx13 serie, beetje te plastic fantastic voor me)
Nope, wel met de DBP-1611UD, da's zijn oudere broertje. Voor zover ik begrepen heb is de 1713 t.o.v. de 1611 voornamelijk qua software sneller en wellicht wat uitgebreider geworden, maar hebben ze onderhuids de zelfde techniek in huis. De 1611 wordt in de diverse recenties als zeer goed betiteld, dus ik denk dat je je aan de 1713 ook geen buil kunt vallen. Maar that's just meGompy58 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:46:
Heeft hier overigens ook iemand al ervaring met de Denon DBT-1713UD?
Mocht je hem ook als cd-speler willen gebruiken; mijn 1611 vond ik daar uiteindelijk te graag voor. Heb er toen alsnog maar een DCD-510AE bij gekocht
[ Voor 38% gewijzigd door The Eagle op 21-01-2013 01:02 ]
Verwijderd
Weet iemand betreffende speakers wat echt super is voor goede diepe basslines (dus techno tech house en progressive)? met type, met snelle ritmes boven 120 BPM en wat goed past bij de Denon 3311/4311.
Uitermate geschikt voor top diepe stereo en betaalbaar tot rondom 800 EURO. Hoor het graag.
Uitermate geschikt voor top diepe stereo en betaalbaar tot rondom 800 EURO. Hoor het graag.
Dat je niet weet hoe één en ander op elkaar is aangesloten ben ik het met je eens. Kan me inderdaad voorstellen dat het in theorie beter zou kunnen. De luistersessie heb ik gedaan bij iEar in Tilburg. Via een touchscreen kon je schakelen tussen de diverse apparatuur en speakers. Het kwam op mij vrij serieus over maar wie ben ik. Het was immers de eerste échte setup die ik gekocht heb.Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 13:29:
[...]
De door jou beschreven "demonstratiesetup" was in de vorige eeuw al not-done.![]()
Als je componenten onderling eerlijk wilt vergelijken, dan moet je die 1 op 1 aansluiten.
Dat dat niet overal gebeurt snap ik wel, het spaart de verkoper immers veel werk en een gebroken rug.![]()
Wat je nu met een dubieus regelpaneel vergelijkt, kan ook de kwaliteit van het paneel zelf zijn, wie zegt jou dat alle componenten gelijk of minstens vergelijkbaar zijn aangesloten??
Dat je zo verschillen hoort geloof ik direct, maar op deze manier maak je geen eerlijke vergelijking.
Wellicht maak je beter even een eigen topic voor al je (aankoop)vragen in Consumentenelektronica AankoopadviesVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:51:
Weet iemand betreffende speakers wat echt super is voor goede diepe basslines (dus techno tech house en progressive)? met type, met snelle ritmes boven 120 BPM en wat goed past bij de Denon 3311/4311.
Dat vervuilt het topic niet zo
Ik wil 'm idd ook als cd speler gebruiken. Daar zit echter wel de twijfel.. ZOver ik heb gelezen zou dit ding beeld en audio van de BR of dvd schijf anders doorgeven dan een gewone audio cd. Een gewone audio cd zou dus niet via de hdmi kabel gaan... iet smet pass trough ofzo?? ben ik dan voor audio signaal naar mijn 2309 afhankelijk van een setje gewone tulpjes??The Eagle schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:00:
[...]
Nope, wel met de DBP-1611UD, da's zijn oudere broertje. Voor zover ik begrepen heb is de 1713 t.o.v. de 1611 voornamelijk qua software sneller en wellicht wat uitgebreider geworden, maar hebben ze onderhuids de zelfde techniek in huis. De 1611 wordt in de diverse recenties als zeer goed betiteld, dus ik denk dat je je aan de 1713 ook geen buil kunt vallen. Maar that's just me
Nope, audio kan ook gewoon via HDMI hoor, geen probleem 
Dat audio van een BR of DVD een ander type audio is als dat van een CD (bitrate, aantal streams, etc) kan kloppen - maar dat heeft met de aansluiting niks te maken
Edit: De 1713 wordt door Denon als een Transport en niet als een player in de markt gezet. Maar op zich maakt dat weinig uit voor de functionaliteit. Het enige dat ie mist tov de 1611 is de digitale out, maar daar is HDMI ook voro geschikt. Zie ook de review op hifi.nl: http://www.hifi.nl/nieuws...1713UD-Blu-rayspeler.html
Dat audio van een BR of DVD een ander type audio is als dat van een CD (bitrate, aantal streams, etc) kan kloppen - maar dat heeft met de aansluiting niks te maken
Edit: De 1713 wordt door Denon als een Transport en niet als een player in de markt gezet. Maar op zich maakt dat weinig uit voor de functionaliteit. Het enige dat ie mist tov de 1611 is de digitale out, maar daar is HDMI ook voro geschikt. Zie ook de review op hifi.nl: http://www.hifi.nl/nieuws...1713UD-Blu-rayspeler.html
[ Voor 43% gewijzigd door The Eagle op 21-01-2013 12:21 ]
Voor een Transport heeft de BDP-1713 toch wel behoorlijk wat opties. Ik heb nog een Denon DVD-2500BT staan, dat was een echte transport met alleen HDMI Out welke alles bitstream uitspuugt. Toch nog wel apart om te zien hoe veel mensen de fout in zijn gegaan met dat apparaat. De mijne kwam ook van iemand die een receiver had die geen bitstream audio aan kon
Al vind ik het niet erg om de Denon ooit weg te moeten doen en dan over te stappen naar iets als een Oppo 93/95 dan wel 103/105, afgelopen weekend met een dergelijke machine gespeeld en dat werkt toch wel een stukje beter.

uhm, echte speler of een transport??
Ik heb het stukje even gelezen. Mag ik de aanname doen dat dat ding dus enkel werkt op een versterker/reciever die een hdmi in aansluiting heeft?
Waarom zou je die twee analoge dan nog hebben? zodat je het ding toch kunt gebruiken op een avr die geen hdmi heeft?
Overigens, zou dit betekenen dat ik ook net zo goed de 1611 zou kunnen kopen?
Ik heb het stukje even gelezen. Mag ik de aanname doen dat dat ding dus enkel werkt op een versterker/reciever die een hdmi in aansluiting heeft?
Waarom zou je die twee analoge dan nog hebben? zodat je het ding toch kunt gebruiken op een avr die geen hdmi heeft?
Overigens, zou dit betekenen dat ik ook net zo goed de 1611 zou kunnen kopen?
[ Voor 81% gewijzigd door Gompy58 op 21-01-2013 19:39 ]
Verwijderd
Ga maar eens luisteren naar een Denon 2113 en een marantz van dezelfde prijs. Zowel analoog als digitaal, zit echt een groot verschil tussen in het voordeel van de Marantz familie.Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:50:
[...]
Dat heb ik gedurende mijn leven ettelijke malen gedaan.
Uiteraard geldt mijn opmerking voor versterkers in dezelfde prijsklasse. Muziek "meer open trekken"door het voorversterker gedeelte is een fenomeen waar ik blijkbaar nog nooit van heb mogen genieten.
Ik zie graag een opgave van de merken waarbij dat fenomeen te beluisteren valt. Uiteraard ook in dezelfde prijsklasse. (of je moet het DAC gedeelte bedoelen maar dat is weer een ander verhaal)
Dat een versterker met voldoende vermogen nodig is om luidsprekers tot hun recht te laten komen is uiteraard vanzelfsprekend. In de praktijk gaat het er dan in de eerste plaats om dat er niet bezuinigd is op het voedingsgedeelte en laat dat nu tegenwoordig juist wel het geval zijn met de vaak onzinnige opgave van het vermogen.
@FeaR en de andere CE mods: Zouden we dit topic niet onderhand moeten hernoemen naar
"Het grote Denon ervaringen / discussie topic" ipv het specifiek op receivers te richten?
Als ik naar de afgelopen tijd kijk wat er aan posts is gekomen zijn die weliswaar Denon gerelateerd, maar al lang niet meer receiver specifiek. Het enige wat er over receivers gaat is het feit dat meestal iemand er eentje gekocht heeft en de boel niet aangesloten / werkend / naar zijn zin klinkend krijgt, of er een ander Denon apparaat bij wil kopen.
"Het grote Denon ervaringen / discussie topic" ipv het specifiek op receivers te richten?
Als ik naar de afgelopen tijd kijk wat er aan posts is gekomen zijn die weliswaar Denon gerelateerd, maar al lang niet meer receiver specifiek. Het enige wat er over receivers gaat is het feit dat meestal iemand er eentje gekocht heeft en de boel niet aangesloten / werkend / naar zijn zin klinkend krijgt, of er een ander Denon apparaat bij wil kopen.
Verwijderd
Beste leuke Brabander,
Dat is toch ook een onderdeel wat met Denon te maken heeft en wat dan op dat moment niet werkt.
En wat is er nu belangrijker dan geluid! en hoe de Denon dat uitzendt.
En de denon is de dirigent die over die apparaten gaat. Dus onderschat de randapparatuur niet. Je haalt het beste uit de Denon met de juiste dingen erbij. En ik ga meer dingen zeggen over de RECEIVER als ik de nieuwe TV erop heb aangesloten en mijn bevindingen erover en dan heb je het echt over de receiver zelf, dus over het menu en wat er mogelijk is. Daar ga en kan ik nu nog niets over zeggen. En daar weet jij inmiddels alles over, maar ik niet, ik had alleen mijn eerste indruk van het digitale tijdperk vanuit mijn stenen tijdperk.
Dat is toch ook een onderdeel wat met Denon te maken heeft en wat dan op dat moment niet werkt.
En wat is er nu belangrijker dan geluid! en hoe de Denon dat uitzendt.
En de denon is de dirigent die over die apparaten gaat. Dus onderschat de randapparatuur niet. Je haalt het beste uit de Denon met de juiste dingen erbij. En ik ga meer dingen zeggen over de RECEIVER als ik de nieuwe TV erop heb aangesloten en mijn bevindingen erover en dan heb je het echt over de receiver zelf, dus over het menu en wat er mogelijk is. Daar ga en kan ik nu nog niets over zeggen. En daar weet jij inmiddels alles over, maar ik niet, ik had alleen mijn eerste indruk van het digitale tijdperk vanuit mijn stenen tijdperk.
Erm, mijn bericht was aan de modjes hier gericht, niet specifiek aan jou
Verwijderd
Ik had de tv erop aangesloten. De remote control functioneert alleen maar met de standard inschakeling bd, cd en dvd, maar reageert niet met het door enteren om dieper te gaan naar stereo aantal speakers etc. Tot overmaat van ramp is er nu na die ASX nog een speaker erbij weggevallen en werken er nog maar 6. Wat is deze installatie vreselijk. Ik verlang weer terug naar mijn oude receiver. Ik heb jammergenoeg geen apple products want dan kun je de APP inschakelen als remote.
Weet jij hoe dit komt? Moet ik iets doen om de remote control te activeren zodat alles erop/totaal werkt zodat ik alles gewoon kan doen, net zoals bij een pc dat je gewoon overal door kan wandelen.
Ik probeer nu een technicus te vinden, die dit euvel zou kunnen oplossen. Ik weet het niet meer. Ik zit behoorlijk met mijn handen in het haar. pfff. Remote wat niet werkt en speakers die maar niet pakken omdat ik het menu niet verder kan specificeren.
Weet jij hoe dit komt? Moet ik iets doen om de remote control te activeren zodat alles erop/totaal werkt zodat ik alles gewoon kan doen, net zoals bij een pc dat je gewoon overal door kan wandelen.
Ik probeer nu een technicus te vinden, die dit euvel zou kunnen oplossen. Ik weet het niet meer. Ik zit behoorlijk met mijn handen in het haar. pfff. Remote wat niet werkt en speakers die maar niet pakken omdat ik het menu niet verder kan specificeren.
Smaak is persoonlijk maar ik ben het hier absoluut mee eens. Heb uiteindelijk gekozen voor een 6007 van Marantz maar heb ook de 3313 van Denon beluisterd. Deze Denon is van een klasse hoger en zou dus vergelijkbaar moeten zijn met de 7007 van Marantz. De duurderde Denon liet zich volledig wegspelen door de goedkopere Marantz. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, sterker nog, ik was eerste voornemens om voor Denon te gaan. Na een luistersessie hier toch echt op terug gekomen.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:59:
[...]
Ga maar eens luisteren naar een Denon 2113 en een marantz van dezelfde prijs. Zowel analoog als digitaal, zit echt een groot verschil tussen in het voordeel van de Marantz familie.
[ Voor 11% gewijzigd door S1NN3D op 23-01-2013 08:20 ]
Wat je doet: receiver met HDMI aan je TV hangen via de monitor out. TV op de juiste externe bron zetten. Vervolgens zorgen dat je op je RC eerst op "AMP" drukt om de receiver te selecteren, en dan het menu openen. D'r gaat een wereld voor je open met die OSDVerwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 01:07:
Ik had de tv erop aangesloten. De remote control functioneert alleen maar met de standard inschakeling bd, cd en dvd, maar reageert niet met het door enteren om dieper te gaan naar stereo aantal speakers etc. Tot overmaat van ramp is er nu na die ASX nog een speaker erbij weggevallen en werken er nog maar 6. Wat is deze installatie vreselijk. Ik verlang weer terug naar mijn oude receiver. Ik heb jammergenoeg geen apple products want dan kun je de APP inschakelen als remote.
Maar dat trucje dat je "AMP" moet selecteren moet je net even weten
En blijf vooral rustig, ik snap dat het frustrerend is allemaal en dat die dikke pil die handleiding heet er niet aantrekkelijk uit ziet, maar als je het eenmaal door hebt is het echt een peuleschil
Verwijderd
Ik zit nu met de gebakken peren. Het lukt bij de Denon gewoon niet om deze normaal te installeren. De installatie is echt knudde met een rietje. Ik snap er helemaal niets van. Wat je bij de receiver van 10 jaar geleden zo even deed in een hand om draai voor een super geluid, wordt er zo verschrikkelijk moeilijk gedaan over het soort installatie wat je doet met de testen erbij en met foutmeldingen. Met de exact dezelfde speakers (
die allemaal zonder problemen op de AVR 2802 konden worden aangesloten, ben ik nu al een week bezig om het voor elkaar te krijgen en nog lukt het niet. Het heeft 11 aansluitingen maar ik heb maar 6 speakers die zijn te horen. Als ik dit had geweten had ik de 4311 zekers niet gekocht.
Verwijderd
Dit ligt eerder aan jezelf dan aan het apparaat. Want dat ding doet wat jij hem vertelt. Waarschijnlijk vertel je hem iets verkeerds.Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:48:
Ik zit nu met de gebakken peren. Het lukt bij de Denon gewoon niet om deze normaal te installeren. De installatie is echt knudde met een rietje. Ik snap er helemaal niets van. Wat je bij de receiver van 10 jaar geleden zo even deed in een hand om draai voor een super geluid, wordt er zo verschrikkelijk moeilijk gedaan over het soort installatie wat je doet met de testen erbij en met foutmeldingen. Met de exact dezelfde speakers (die allemaal zonder problemen op de AVR 2802 konden worden aangesloten, ben ik nu al een week bezig om het voor elkaar te krijgen en nog lukt het niet. Het heeft 11 aansluitingen maar ik heb maar 6 speakers die zijn te horen. Als ik dit had geweten had ik de 4311 zekers niet gekocht.
Sluit de luidsprekers aan op de terminals waar zij horen: FL, FR, C, SL, SR, SW (let op: sluit de SR niet aan op SurroundBackL) en laat de auddessey setup lopen en je luidsprekers doen het. Daarna geef je aan in het input assign menu welke apparaten op welke ingangen je hebt! Blu-ray = hmdi 1 bijvoorbeeld. Als je dat doet krijg je je versterker aan het spelen. En lees het boekje door, daar staat het allemaal uitgelegd.
volgens mij zijn luistersessie ook een beetje overroepen, kan me best inbeelden dat bij een slechte audyssey afregeling de 3313 op niks trekt, er zijn zeer veel variabelen in het spel...Wie zegt dat de winkel deze correct afstelt, en zonder audyssey? ik gebruik mijn denon 3312 steeds met audyssey....S1NN3D schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 08:19:
[...]
Smaak is persoonlijk maar ik ben het hier absoluut mee eens. Heb uiteindelijk gekozen voor een 6007 van Marantz maar heb ook de 3313 van Denon beluisterd. Deze Denon is van een klasse hoger en zou dus vergelijkbaar moeten zijn met de 7007 van Marantz. De duurderde Denon liet zich volledig wegspelen door de goedkopere Marantz. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, sterker nog, ik was eerste voornemens om voor Denon te gaan. Na een luistersessie hier toch echt op terug gekomen.
Mee eens. Je kan niet weten in hoeverre het geheel is afgesteld en aangesloten. Maar het was bij iEar en dat is toch wel een vrij goed bekend staande HiFi zaak volgens mij. Het is en blijft een momentopname en iedereen heeft een andere smaak qua geluid. Daarom is het volgens mij juist wel goed om ergens te gaan luisteren.bwynants schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:24:
[...]
volgens mij zijn luistersessie ook een beetje overroepen, kan me best inbeelden dat bij een slechte audyssey afregeling de 3313 op niks trekt, er zijn zeer veel variabelen in het spel...Wie zegt dat de winkel deze correct afstelt, en zonder audyssey? ik gebruik mijn denon 3312 steeds met audyssey....
Verwijderd
Vaak wordt er niks aan afgesteld met audyssey in de winkels gewoon helemaal neutraal en vaak op 'direct' modus in stereo dus gewoon zoals de versterker zou klinken als pure stereo versterker. Dan merk je goed verschil in de apparaten. Als je audyssey nodig hebt om de boel flink recht te trekken, vind ik eigenlijk niet best. Je gaat toch ook geen ferrari motor in een fiat panda leggen omdat je er 300 mee wilt? Of een rolkooi omdat je er mee rally wilt rijden. Koop een versterker om hoe die standaard speelt en dan is audyssey en die meuk leuk voor surround maar voor stereo gewoon 'direct' zet het vaak nog te zwaar aan ook met veel muziek.bwynants schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:24:
[...]
volgens mij zijn luistersessie ook een beetje overroepen, kan me best inbeelden dat bij een slechte audyssey afregeling de 3313 op niks trekt, er zijn zeer veel variabelen in het spel...Wie zegt dat de winkel deze correct afstelt, en zonder audyssey? ik gebruik mijn denon 3312 steeds met audyssey....
Verwijderd
Over de Denon 4311:
Ik ben eruit wat betreft de 9 speakers. Al moet ik wel zeggen, dat de kwaliteit nog wat twijfelachtig is.
Ik hoor (nog) geen diepe duidelijke klank. Beetje tegen het kraken aan, maar dat moet ik nog even bekijken. Erg small/arm geluid, omdat het speakersysteem samen gaat met 1 subwoofer (SW). Je kunt de speakers niet zetten van small naar large. Dan valt namelijk de subwoofer weg. Beetje vreemd.
Mis nogal dat brede stereo geluid van mijn vorige receiver. Remote control werkt via main zone + 2 small amp, dat is ie ingeschakeld. Ik zal audio moeten verbeteren via software en bv via dv audio HD. Ik heb binnen 1 uur 2 kraken gehoord. Het klinkt allemaal (nog wat) ingeblikt erg klein en dof. De receiver krijgt op dit moment van mij zeker geen 9. Ben misschien nogal kritisch ingesteld.
Ik ben eruit wat betreft de 9 speakers. Al moet ik wel zeggen, dat de kwaliteit nog wat twijfelachtig is.
Ik hoor (nog) geen diepe duidelijke klank. Beetje tegen het kraken aan, maar dat moet ik nog even bekijken. Erg small/arm geluid, omdat het speakersysteem samen gaat met 1 subwoofer (SW). Je kunt de speakers niet zetten van small naar large. Dan valt namelijk de subwoofer weg. Beetje vreemd.
Mis nogal dat brede stereo geluid van mijn vorige receiver. Remote control werkt via main zone + 2 small amp, dat is ie ingeschakeld. Ik zal audio moeten verbeteren via software en bv via dv audio HD. Ik heb binnen 1 uur 2 kraken gehoord. Het klinkt allemaal (nog wat) ingeblikt erg klein en dof. De receiver krijgt op dit moment van mij zeker geen 9. Ben misschien nogal kritisch ingesteld.
Je kunt verschillende crossover instellingen proberen. Als de specs hierboven kloppen is 80Hz een aardige waarde. Als je de fronts als large instelt kun je de subwoofer op lfe+main instellen. Dan gaat de bass van de main-speakers en het geluid van het lfe kanaal naar de subwoofer. Dit wordt over het algemeen afgeraden.
Je kunt ook een auddyssey check doen met het microfoontje en daar de belangrijkste parameters uit halen.
Met het auddyssey eindresultaat ben ik zelf niet tevreden. Ik heb de equalizer handmatig ingesteld. Die kan ik (op een avr1910) alleen bereiken als ik auddyssey op 'manual' zet.
Je kunt ook een auddyssey check doen met het microfoontje en daar de belangrijkste parameters uit halen.
Met het auddyssey eindresultaat ben ik zelf niet tevreden. Ik heb de equalizer handmatig ingesteld. Die kan ik (op een avr1910) alleen bereiken als ik auddyssey op 'manual' zet.
Verwijderd
Als het goed is kan je met de Denon onder speakers in het menu de instelling voor films kiezen: Zet je luidsprekers op small. Sub op alleen LFE, crossover voor film wordt 80hz aangeraden. Als je luidsprekers dat kunnen? Doen! Front, centre, rear allen op 80hz small en sub op 80 hz.Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:25:
Over de Denon 4311:
Wat ik dan voor stereo kan doen is dit: bij manual setup --> audio setup kan ik de instelling voor stereo sound aangeven. Ik heb hier de crossover op 60hz gezet met de fronts en de sub. Dit geeft voor muziek net een betere ervaring voor mij in het stereobeeld en met name het midlaag naar laag. Misschien vallen bij die instellingen wat te winnen.
Verder: Wat voor muziek luister je? Gewoon cd? Mp3 rip of Wav. rip? Flac. Rip? Hoe mooier je installatie hoe eerder hij slecht opgenomen muziek laat horen als slecht. Een goede rip (flac. of wav) of nog beter een goed opgenomen cd klinken met goede apparatuur meteen weer heel veel beter!
Verwijderd
Ik luister zelf WAV/FLac/BD Audio HD. Je kunt ook met software de zaken verbeteren. Klopt wat je zegt over Slecht ja. Goede installatie laat alles horen dus ook slechte kwaliteit Daarom ben ik over BD Audio HD zeer enthousiast, wat je opneemt vanuit WAV. Twee treden omhoog. Zeer hoge kwaliteit pakte bv mijn Denon AVR 2802 zeer goed op. BV dance met zware basslines erin, maar ook pop met een flinke beat erin. Vraagje voor Woutero zet je de equalizer parameters op 0 of hoger? Ben benieuwd. Ik zou zelf zeggen voor gemiddelde instelling en ophogen met software wat de stereo verbreedt. Maar ik ben benieuwd als je op een gegeven moment van alle speakers de parameters ziet hoe hoog je ze dan zet. als ze met 0 beginnen.
Hallo allemaal,
Ik heb mijn computer direct op mijn versterker(Denon2313) aangesloten met een hdmi. Ik vind de kwaliteit vande muziek wat matig. Komt dit eventueel door de kwaliteit van de geluidskaart van de computer? Scherpe hoge tonen. Iemand een idee hoe je dat kan instellen? Wat opvalt is dat de surround bij films meer dan prima is! Heb Klipsch rf52 ii boxen.
Alvast bedankt!
Ik heb mijn computer direct op mijn versterker(Denon2313) aangesloten met een hdmi. Ik vind de kwaliteit vande muziek wat matig. Komt dit eventueel door de kwaliteit van de geluidskaart van de computer? Scherpe hoge tonen. Iemand een idee hoe je dat kan instellen? Wat opvalt is dat de surround bij films meer dan prima is! Heb Klipsch rf52 ii boxen.
Alvast bedankt!
Als je de PC met HDMI aansluit zal de kwaliteit van de geluidskaart er eigenlijk niet toe doen. Enige wat de PC op deze manier doet is het geluid doorsturen, meer niet. Als je geluid analoog gaat versturen dan kan een geluidskaart wel verschil maken aangezien deze dan veel meer moet doen. Overigens verbaast het me wel dat je scherpe hoge tonen niet kan waarderen, maar dan wel een paar Klipsch koopt met hoorn-tweeters. Dergelijke tweeters staan er om bekend scherp tot schel te kunnen zijn.
Hallo,
Sinds kort heb ik een Denon CEOL RCD N7 met de airplay upgrade, maar als ik via airplay is afspeel (Ipad, iphone of itunes), gaat de versterker standaard op volume niveau 50.
Bij itunes heb ik al aangevinkt (iTunes-audio regelen vanaf netwerkluidsprekers toestaan).
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor ?
Dank
Sinds kort heb ik een Denon CEOL RCD N7 met de airplay upgrade, maar als ik via airplay is afspeel (Ipad, iphone of itunes), gaat de versterker standaard op volume niveau 50.
Bij itunes heb ik al aangevinkt (iTunes-audio regelen vanaf netwerkluidsprekers toestaan).
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor ?
Dank
#Fear: Bedoel je dat ik de geluiden met de equalizer moet aanpassen? Ik speel af met de windows media player. De (kabel)radio geeft de muziek vele malen beter door! Ik ga dat eens proberen.
De Klipsch heb ik overigens gekocht nadat ik de Bostons 360 had gehoord. Ik vond dat zo'n groot verschil! Lees over deze set alleen maar lovende recensies.
De Klipsch heb ik overigens gekocht nadat ik de Bostons 360 had gehoord. Ik vond dat zo'n groot verschil! Lees over deze set alleen maar lovende recensies.
@fly1600: Het stereobeeld verbeteren doe je door met een microfoon de frequentieresponse van elke speaker apart op te meten en zo af te stellen dat ze gelijk zijn. Mijn huiskamer en opstelling is niet symmetrisch. De hoge tonen komen wel ongeveer even hard door. Maar de 500Hz band en lager varieert soms 1 of 2 dB. De 63Hz band varieert zelfs 4dB. De linker speaker staat in de hoek en de rechter niet.
Het instellen van de balans kan ook al helpen. Ik neem aan dat je speaker opstelling inclusief indraaiing gelijk is gebleven.
Het instellen van de balans kan ook al helpen. Ik neem aan dat je speaker opstelling inclusief indraaiing gelijk is gebleven.
Ik heb ook een 4311... De instelmogelijkheden zijn behoorlijk waardoor je snel dingen over het hoofd ziet.
De denon is in vergelijking met de marantz op stereo gebied precies hetzelfde. Met films hoor je duidelijk verschil. Hierin gaat mijn voorkeur uit naar denon. Vooral het stemgeluid veel zuiverder is dan bij marantz (7005).
De denon is in vergelijking met de marantz op stereo gebied precies hetzelfde. Met films hoor je duidelijk verschil. Hierin gaat mijn voorkeur uit naar denon. Vooral het stemgeluid veel zuiverder is dan bij marantz (7005).
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Verwijderd
Ik heb Audyssey de boel laten inregelen en vandaar uit mijn settings gedaan betreffende de crossovers.. Die heb ik met de hand aangepast. Wel luister ik regelmatig muziek stereo met sub maar dan audyssey uitgeschakeld. Dan is de muziek iets minder opgepompt, om het zo maar uit te drukken. Voor films heb ik het dan wel aanstaan omdat het een lekkere extra punch geeft.Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:03:
Ik luister zelf WAV/FLac/BD Audio HD. Je kunt ook met software de zaken verbeteren. Klopt wat je zegt over Slecht ja. Goede installatie laat alles horen dus ook slechte kwaliteit Daarom ben ik over BD Audio HD zeer enthousiast, wat je opneemt vanuit WAV. Twee treden omhoog. Zeer hoge kwaliteit pakte bv mijn Denon AVR 2802 zeer goed op. BV dance met zware basslines erin, maar ook pop met een flinke beat erin. Vraagje voor Woutero zet je de equalizer parameters op 0 of hoger? Ben benieuwd. Ik zou zelf zeggen voor gemiddelde instelling en ophogen met software wat de stereo verbreedt. Maar ik ben benieuwd als je op een gegeven moment van alle speakers de parameters ziet hoe hoog je ze dan zet. als ze met 0 beginnen.
Verder weet ik niet hoe mijn eq precies staat. Heb het ooit weleens bekeken, maar allang weer vergeten.
Ik zie nu pas dat er een Denon-specifiek topic is, dus ik kan mijn vraag hier wellicht ook stellen. Ik heb problemen met een Denon 2113 van 3,5 maand oud.
1. Het OSD wordt niet weergegeven.
2. De Audessey setup blijft hangen. Dwz, de 2113 hangt zichzelf op en is daar alleen maar uit te krijgen door fysiek de stroom er af te halen.
Korte variant van het verhaal:
tot afgelopen week gebruik gemaakt van Mordaunt Short Premier speakerset icm Denon. Denon 3,5 maand geleden neergezet, aangesloten etc. 1st-time setup assistant startte automatisch, alles ingesteld, prima.
Vorige week besloten FR en FL te vervangen voor zuilen, te weten 2x Quadral M3. Alle speakers werken, en geven geluid zoals het zou moeten, geen rare bijgeluiden of dingen die niet zouden moeten. Omdat het geluidsbeeld verandert is dacht ik Audessey opnieuw uit te voeren. Microfoon gezocht, maar niet gevonden. Daarop de mic gebruikt van een Marantz NR1402. Resultaat met deze mic is dat de Denon vast hangt.
Daarnaast bemerkte ik dat het OSD niet meer wordt weergegeven. Op de TV zie ik, bij het openen van het menu op de Denon dat het beeld op TV donkerder wordt, maar ik zie geen daadwerkelijk menu getoond worden. Uit het menu gaan laat het beeld weer lichter worden.
Apparaat komt van Stassen vandaan. Verhaal voorgelegd, en volgens hun hebben zij bij Denon nagevraagd, en die hebben aangegven dat ik PER SE de bijgeleverde microfoon moet gebruiken. Dit terwijl ze eerder, toen ik aan hun vroeg of ik die marantz mic kon gebruiken, aangaven dat het een standaard is en dit zou moeten werken.
Nu heb ik die microfoon zo gauw niet voorhanden, en als ik hem niet kan vinden moet ik hem dus nieuw kopen. Had ik maar beter moeten opruimen, dus my bad, maar wellicht dat er iemand in Tegelen/Venlo woont die deze receiver ook heeft waarvan ik de mic mag lenen?
Ik betwijfel namelijk of die mic beide issues oplost. Qua Audessey vind ik het een plausibel verhaal. Voor wat betreft het OSD verhaal niet. Ik zie niet (als leek) hoe die 2 dingen met elkaar van doen hebben. Indien die mic inderdaad de problemen oplost koop ik per direct alsnog die microfoon. Ik heb alleen geen zin om dat ding te kopen bij Stassen als dat niet de oplossing voor de problemen is.
Ik heb de factory reset geprobeerd. Van wat ik begrijp zou de Denon dan weer fresh moeten zijn en dus zou het zo moeten zijn in mijn ogen dat de setup assistent getoond moet worden. Dit gebeurd niet. In de handleiding staat dat ik die toetscombi in moet houden tot het display gaat knipperen. Ik denk dat ik dit niet lang genoeg heb gedaan want bij mij ging het display niet knipperen. Toch zie ik wel dat er dingen reset zijn, zoals ingang-benamingen etc. Echter, het OSD wordt nog steeds niet getoond, net als de Setup Assistent.
Zoals jullie zien, heel wat vragen. Wellicht dat jullie, als Denon-ervaringsdeskundigen, hier meer licht over kunnen laten schijnen? En vooral heel belangrijk, is er iemand hier die dus in de buurt van Tegelen/Venlo woont waar ik die betreffende mic van zou mogen lenen (eventueel tegen betaling, ik kom m uiteraard zelf halen en terug brengen) ?
1. Het OSD wordt niet weergegeven.
2. De Audessey setup blijft hangen. Dwz, de 2113 hangt zichzelf op en is daar alleen maar uit te krijgen door fysiek de stroom er af te halen.
Korte variant van het verhaal:
tot afgelopen week gebruik gemaakt van Mordaunt Short Premier speakerset icm Denon. Denon 3,5 maand geleden neergezet, aangesloten etc. 1st-time setup assistant startte automatisch, alles ingesteld, prima.
Vorige week besloten FR en FL te vervangen voor zuilen, te weten 2x Quadral M3. Alle speakers werken, en geven geluid zoals het zou moeten, geen rare bijgeluiden of dingen die niet zouden moeten. Omdat het geluidsbeeld verandert is dacht ik Audessey opnieuw uit te voeren. Microfoon gezocht, maar niet gevonden. Daarop de mic gebruikt van een Marantz NR1402. Resultaat met deze mic is dat de Denon vast hangt.
Daarnaast bemerkte ik dat het OSD niet meer wordt weergegeven. Op de TV zie ik, bij het openen van het menu op de Denon dat het beeld op TV donkerder wordt, maar ik zie geen daadwerkelijk menu getoond worden. Uit het menu gaan laat het beeld weer lichter worden.
Apparaat komt van Stassen vandaan. Verhaal voorgelegd, en volgens hun hebben zij bij Denon nagevraagd, en die hebben aangegven dat ik PER SE de bijgeleverde microfoon moet gebruiken. Dit terwijl ze eerder, toen ik aan hun vroeg of ik die marantz mic kon gebruiken, aangaven dat het een standaard is en dit zou moeten werken.
Nu heb ik die microfoon zo gauw niet voorhanden, en als ik hem niet kan vinden moet ik hem dus nieuw kopen. Had ik maar beter moeten opruimen, dus my bad, maar wellicht dat er iemand in Tegelen/Venlo woont die deze receiver ook heeft waarvan ik de mic mag lenen?
Ik betwijfel namelijk of die mic beide issues oplost. Qua Audessey vind ik het een plausibel verhaal. Voor wat betreft het OSD verhaal niet. Ik zie niet (als leek) hoe die 2 dingen met elkaar van doen hebben. Indien die mic inderdaad de problemen oplost koop ik per direct alsnog die microfoon. Ik heb alleen geen zin om dat ding te kopen bij Stassen als dat niet de oplossing voor de problemen is.
Ik heb de factory reset geprobeerd. Van wat ik begrijp zou de Denon dan weer fresh moeten zijn en dus zou het zo moeten zijn in mijn ogen dat de setup assistent getoond moet worden. Dit gebeurd niet. In de handleiding staat dat ik die toetscombi in moet houden tot het display gaat knipperen. Ik denk dat ik dit niet lang genoeg heb gedaan want bij mij ging het display niet knipperen. Toch zie ik wel dat er dingen reset zijn, zoals ingang-benamingen etc. Echter, het OSD wordt nog steeds niet getoond, net als de Setup Assistent.
Zoals jullie zien, heel wat vragen. Wellicht dat jullie, als Denon-ervaringsdeskundigen, hier meer licht over kunnen laten schijnen? En vooral heel belangrijk, is er iemand hier die dus in de buurt van Tegelen/Venlo woont waar ik die betreffende mic van zou mogen lenen (eventueel tegen betaling, ik kom m uiteraard zelf halen en terug brengen) ?
Och ja, je moet toch wat he.
Ding onder de arm nemen en naar Staassen gaan, laat hun maar zien dat het werkt met de microfoon van Denon. Ze hebben vast wel een microfoon daar. Werkt het niet gelijk achterlaten voor reparatie / omruilen.
Verwijderd
Ik heb je in het vorige topic al een linkjes gegeven naar die microfoon die je voor een appel en een ei kan oppikken. Koop dat ding, probeer het, lukt het niet dan sla je daar Stassen mee om hun horen en heb je tenminste iets. Nu heb je helemaal niets omdat je je verhaal maar blijft herhalen en geen actie onderneemt.
Stassen heeft gezegd hoe of wat, nu ligt de bal bij jou.
Voor zover ik zag was dat ding uit de link die je gaf al verkocht. Daarnaast heb ik er geen enkele moeite mee om de volle mep te betalen voor dat ding (na dat ik morgen thuis mn hele huis overhoop ga halen), want dan had ik 'm maar niet moeten kwijt raken, maar dan wil ik wel zeker weten dat dat het issue is. Nogmaals, voor de Audessey geloof ik het direct, voor het OSD niet.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:52:
Ik heb je in het vorige topic al een linkjes gegeven naar die microfoon die je voor een appel en een ei kan oppikken. Koop dat ding, probeer het, lukt het niet dan sla je daar Stassen mee om hun horen en heb je tenminste iets. Nu heb je helemaal niets omdat je je verhaal maar blijft herhalen en geen actie onderneemt.
Daarnaast, en volgens mij had ik dat al verteld, ben ik momenteel niet in de gelegenheid om het te proberen, aangezien ik door de week in een hotel zit en dus niet thuis ben, en dus ook niks kan zoeken. Maar dat verandert niks aan het feit dat er wellicht meer eigenaren zijn die dergelijke OSD-fratsen al dan niet herkennen.
[ Voor 52% gewijzigd door Just_A_User op 31-01-2013 14:10 ]
Verwijderd
En dat was de enige die te koop was op de wereld?
Nogmaals, Stassen geeft aan dat alle problemen komen omdat je de juiste microfoon niet hebt. Ik geloof dat niet, jij gelooft dat niet maar je zal dat toch echt moeten bewijzen naar Stassen toe. En de enige manier waarop je dat kan doen is door zo'n microfoon te scoren.
Nogmaals, Stassen geeft aan dat alle problemen komen omdat je de juiste microfoon niet hebt. Ik geloof dat niet, jij gelooft dat niet maar je zal dat toch echt moeten bewijzen naar Stassen toe. En de enige manier waarop je dat kan doen is door zo'n microfoon te scoren.
Dat snap ik, maar dan zijn er natuurlijk meerdere opties dan er een van E-Bay te halen, nietwaar? Vandaar de vraag hier. Daarnaast zou het in dit topic zo maar kunnen zijn dat er hier iemand bij voorbaat al roept van "dat met dat OSD ligt heel ergens anders aan, namelijk <verhaal>". Zou kunnen nietwaar?Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 14:14:
En dat was de enige die te koop was op de wereld?
Dat ik dat naar hun toe alleen maar op die manier kan bewijzen (of de situatie daadwerkelijk oplost, nog beter) snap ik maar al te goed, maar dan hoef je dat nog niet op een dergelijke belerende manier te brengen lijkt mij
Verwijderd
Ja het 4311S menu valt op zich wel mee, maar ik heb het nu gebruikt voor muziek, dus alleen dat deel.
Wat ik erover kan zeggen, is dat het geluid zeer goed en vooral hoog kan worden ingesteld, via bv 192 kbps bd kwaliteit. Dat gaat helemaal de lucht in via grotere speakers, GLE 490. Ik had krakende speakers, dat heeft ermee te maken dat de sub te hoog stond en dan slaat die golf van bass over naar de speakers toe die dan gaan kraken. die heb ik van 5 DB naar 1,5 DB gezet. Het probleem zit hem hierbij in de small. Maar geluid gaat zeer ver omhoog zonder vervorming. wat ik mis is de absolute bass/diepgaande geluid; omgevingsfactor wat je omhoog stuwt, dat effect wil ik krijgen. Mijn vraag is dan ook, Heeft iemand naast de High End een stereo voorversterker van Denon? Zoja hoe werkt dat? wat is de aansluiting achterin? Het geeft een beter effect voor een (nog) krachtiger geluid stereo, want stereo is mijn ding. Weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft? Ik dacht zelf de Denon DRA-700AE/1510 AE aan te sluiten als stereo voorsterker op mijn high end.
Wat ik erover kan zeggen, is dat het geluid zeer goed en vooral hoog kan worden ingesteld, via bv 192 kbps bd kwaliteit. Dat gaat helemaal de lucht in via grotere speakers, GLE 490. Ik had krakende speakers, dat heeft ermee te maken dat de sub te hoog stond en dan slaat die golf van bass over naar de speakers toe die dan gaan kraken. die heb ik van 5 DB naar 1,5 DB gezet. Het probleem zit hem hierbij in de small. Maar geluid gaat zeer ver omhoog zonder vervorming. wat ik mis is de absolute bass/diepgaande geluid; omgevingsfactor wat je omhoog stuwt, dat effect wil ik krijgen. Mijn vraag is dan ook, Heeft iemand naast de High End een stereo voorversterker van Denon? Zoja hoe werkt dat? wat is de aansluiting achterin? Het geeft een beter effect voor een (nog) krachtiger geluid stereo, want stereo is mijn ding. Weet niet of iemand hier ervaringen mee heeft? Ik dacht zelf de Denon DRA-700AE/1510 AE aan te sluiten als stereo voorsterker op mijn high end.
Als je voor een stereoversterker gaat moet je er eentje nemen met een optie als HT Pass Through om het makkelijk te houden met aansluiten. Op die manier kan je dan doorlinken vanaf de Pre-Outs vanaf AVR-4311. Als je surround kijkt dan zet je zowel de AVR-4311 als de stereoversterker aan, de stereoversterker gaat dan als eindversterker dienen voor de fronts en de AVR-4311 is de voorversterker en eindversterker voor de overige speakers. Je stereobronnen moet je dan natuurlijk wel direct op de stereoversterker aansluiten wil je de stereoversterker ten volle benutten. Overigens is het maar de vraag of je verschil hoort. In de lagere segmenten zit er wel verschil tussen een simpele surroundreceiver en stereoversterkers, maar in de hogere segmenten is het verschil al een stuk minder. Zo veel minder dat in blinde ABX-testen de surroundreceiver lang niet altijd aangewezen wordt tussen stereoversterkers. Maar goed, dat geldt ook voor dure eindversterkers en PA-spul.
Waarom eigenlijk een AVR-4311 op een relatief simpel setje speakers als de GLE 490?
Waarom eigenlijk een AVR-4311 op een relatief simpel setje speakers als de GLE 490?
Verwijderd
Klopt het zijn niet de meest explosieve inderdaad. Welke speakers zou jezelf kiezen? (FEAR) Ik heb er overigens 4 van, totaal 9 speakers. Aan welke speakers moet ik dan denken, als ik speakers heb die super bij dit systeem passen? Als aanvulling op 7 speakers (4 van canton: GLE 490); dan heb ik het over 2 sts.
Dus speakers die veel meer passen bij de 4311 en die goed meegeleiden in diepere bassen? Want daar hou ik van. Ga geleidelijk de zaak opzwaren. Hoor graag speakers die passen in de diepere bass met veel dynamiek geleiding via de receiver/versterker die er meer bij passen.
Dus speakers die veel meer passen bij de 4311 en die goed meegeleiden in diepere bassen? Want daar hou ik van. Ga geleidelijk de zaak opzwaren. Hoor graag speakers die passen in de diepere bass met veel dynamiek geleiding via de receiver/versterker die er meer bij passen.
Fly, vraagje: ben je bekend met deze site: http://batpigworld.com/setup.html
If not: leesvoer
Geloof me als ik zeg dat je daaruit een hoop wijzer wordt. Kost je even wat tijd, maar is eigenlijk makelijker dan de manual
If not: leesvoer
Geloof me als ik zeg dat je daaruit een hoop wijzer wordt. Kost je even wat tijd, maar is eigenlijk makelijker dan de manual
@Just_A_User: Het _zou_ kunnen, maar ik heb geen ervaring, dat het OSD niet weergegeven wordt in Pure Direct mode.
Een keer bij een vriend een halfuur lopen klooien bij de installatie van zijn Marantz receiver. Er kwam wel geluid, maar geen beeld uit de blu-ray speler. Bleken we tijdens het prutsen pure direct aangezet te hebben. Niet zo handig van ons
.
Een keer bij een vriend een halfuur lopen klooien bij de installatie van zijn Marantz receiver. Er kwam wel geluid, maar geen beeld uit de blu-ray speler. Bleken we tijdens het prutsen pure direct aangezet te hebben. Niet zo handig van ons

Ik zou niet weten wat ik zou kiezen. Ik ben alleen van mening dat je beter meer geld in de speakers kan stoppen dan in de receiver omdat je uit de speakers meer haalt. Als je ziet dat een AVR-4311 zo'n 2000 euro kost (die ze nooit meer verkopen voor dat bedrag aangezien de AVR-4520 ook zo'n bedrag kost). En zo'n Canton een paar honderd euro had ik eerder een verdeling gemaakt van 1250 euro voor een speaker en idem voor een receiver. Ik heb zelf een paar set bestaande uit de Focal Chorus 826W als basis met ondersteuning van een Velodyne SPL-1200 Ultra subwoofer. En dat aangesloten op een mid-range (AVR-2800 series) Denon receiver.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:28:
Klopt het zijn niet de meest explosieve inderdaad. Welke speakers zou jezelf kiezen?
Verwijderd
Die 4311 klinkt beter dan de 4520. De 4520 klinkt totaal niet dynamisch en vooral dof eigenlijk. Ik denk dat wanneer je de 4311 naast de 4520 luistert je liever 2000 euro uitgeeft aan de 4311FeaR schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:55:
[...]
Ik zou niet weten wat ik zou kiezen. Ik ben alleen van mening dat je beter meer geld in de speakers kan stoppen dan in de receiver omdat je uit de speakers meer haalt. Als je ziet dat een AVR-4311 zo'n 2000 euro kost (die ze nooit meer verkopen voor dat bedrag aangezien de AVR-4520 ook zo'n bedrag kost). En zo'n Canton een paar honderd euro had ik eerder een verdeling gemaakt van 1250 euro voor een speaker en idem voor een receiver. Ik heb zelf een paar set bestaande uit de Focal Chorus 826W als basis met ondersteuning van een Velodyne SPL-1200 Ultra subwoofer. En dat aangesloten op een mid-range (AVR-2800 series) Denon receiver.
Dat ben ik totaal niet met je eens. Mijn vader heeft een 4310 ingeruild voor een 4520, en de 4520 klinkt een heel stuk beter. En de 4311 en 4310 zit niet zo gek veel verschil in.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:58:
[...]
Die 4311 klinkt beter dan de 4520. De 4520 klinkt totaal niet dynamisch en vooral dof eigenlijk. Ik denk dat wanneer je de 4311 naast de 4520 luistert je liever 2000 euro uitgeeft aan de 4311
gewoon nee.
AVR-4520 komt toch echt overal beter uit de test, althans de sites die ik vertrouw in een objectief te zijn. Niet voor niets dat Marantz hun nieuwste high end-processor ook op de AVR-4520 gebaseerd heeft. Als in dat jij tot op heden de enige bent die de AVR-4520 niet goed vindVerwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 13:58:
[...]
Die 4311 klinkt beter dan de 4520. De 4520 klinkt totaal niet dynamisch en vooral dof eigenlijk. Ik denk dat wanneer je de 4311 naast de 4520 luistert je liever 2000 euro uitgeeft aan de 4311
[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 01-02-2013 14:34 ]
Verwijderd
Iig in vergelijking met de Anthem MRX 700 en dan alles zo neutraal mogelijk (pure direct e.d.) valt hij in mijn oren zwaar door de mand. Misschien dat met alle digitale dingen aa,n dat hij beter gaat klinkt maar dat zie ik als trucjes om er nog wat van te maken, terwijl hij in basis een stuk minder is. Niet gek natuurlijk als de prijzen hetzelfde blijven er steeds meer in zo'n versterker zit en steeds meer rechten betaald worden voor allerlei online dingen (airplay/spotify) terwijl de grondstof prijzen omhoog gaan...
Verwijderd
Welke tests dan? Ik zoek hier en daar op inet maar kan niet zo gek veel vinden.FeaR schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:24:
[...]
AVR-4520 komt toch echt overal beter uit de test, althans de sites die ik vertrouw in een objectief te zijn. Niet voor niets dat Marantz hun nieuwste high end-processor ook op de AVR-4520 gebaseerd heeft. Als in dat jij tot op heden de enige bent die de AVR-4520 niet goed vind
Verwijderd
Weet je wat het is, ik heb de 4311 (4520 is de update van deze receiver met meer vermogen/internetradio etc) moet je gewoon de juiste speakers bij hebben om er het juiste uit te halen. Ik zit nu zonder speakers als focal chorus/Duurdere Cantons of Kef /Duitse Speaker dus goede Multi Centre Speakers met Hi def hifi (speakers in de prijsklasse boven de 600 EURO) is gewoon een top pre en dat merk ik nu dan ook. Dergelijke speakers hoort deze Denon te hebben. Daar heb ik me op verkeken. Daar moet ik van de 9 speakers minimaal 1 duo van hebben en dan heb ik de aanvulling die ik nodigheb en nu mis, en de missions zijn gewoon veel te licht, niet geschikt voor deze receiver. Als je deze receiver koopt, koop dan de juiste speakers. Ook uitkijken dat je de sub niet te hoog zet, doordat mijn vermogen van 2 mission speakers te laag/te weinig capaciteiten heeft slaat die bass golf over naar deze speakers. Deze 2 gaan er dan ook uit en dan sluit alles veel beter aan, en zijn ze allemaal 3 gangs met het volle geluid en de juiste bass golven erbij. Ik zit me er nu kapot aan te ergeren dat ik niet hoor wat ik wil horen.
Verwijderd
Ik geef Fear dan ook gelijk. Het probleem is dat je minder krijgt als je er te weinig uithaalt. Men gaat ervan uit als een klant een hogere receiver wil dan zal die persoon ook juiste speakers moeten hebben of al in het bezit ervan zijn. Maar ik moet wel zeggen dat ze heel erg de nadruk hebben gelegd op toon met name zeer hoge (bijna gemene) tonen in het stereogeluid boven de diepgang/bassgang. En dat moet je aanvullen via software van bv DTS en goede speakers en als dat niet vold is kun je er een bijkomende voorversterker aan verbinden van bv Denon. Eens krijg je het want het zit erin.
AreaDVD heeft een mooie test, en die site heb ik ook hoog staan op het gebeid van objectiviteit.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:58:
[...]
Welke tests dan? Ik zoek hier en daar op inet maar kan niet zo gek veel vinden.
Hallo,
Verleden week heb ik de 2113 aangeschaft.
Eerst heb ik alles even snel ingesteld, toen ik door had hoe alles werkt heb ik de fabrieksreset gedaan en alles goed ingesteld.
Echter er is een probleem met de favorieten van de internet radio.
Voorheen kon onder knop 1 2 en 3 van de afstandsbediening verschillende zenders worden opgeslagen.
Na de fabrieksreset kan ik echter maar 1 zender opslaan die dan onder alle 3 knoppen werkt, ongeacht waar je hem opslaat ofop welke je drukt, je hoort altijd de laatstezender.
Ook viel het me op dat het mapje met favorieten dat ik had aangemaakt voor de reset er nog stond.
Alle overige instellingen waren wel gewist.
Wie heeft dit ook, moet ik contact opnemen met denon?
Software bug?
Verleden week heb ik de 2113 aangeschaft.
Eerst heb ik alles even snel ingesteld, toen ik door had hoe alles werkt heb ik de fabrieksreset gedaan en alles goed ingesteld.
Echter er is een probleem met de favorieten van de internet radio.
Voorheen kon onder knop 1 2 en 3 van de afstandsbediening verschillende zenders worden opgeslagen.
Na de fabrieksreset kan ik echter maar 1 zender opslaan die dan onder alle 3 knoppen werkt, ongeacht waar je hem opslaat ofop welke je drukt, je hoort altijd de laatstezender.
Ook viel het me op dat het mapje met favorieten dat ik had aangemaakt voor de reset er nog stond.
Alle overige instellingen waren wel gewist.
Wie heeft dit ook, moet ik contact opnemen met denon?
Software bug?
En toen waren de prijzen weer zo'n beetje op het oude niveauMorpheus2003 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:27: