Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:29
rasta87 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 21:02:
Hallo,

Verleden week heb ik de 2113 aangeschaft.
Eerst heb ik alles even snel ingesteld, toen ik door had hoe alles werkt heb ik de fabrieksreset gedaan en alles goed ingesteld.

Echter er is een probleem met de favorieten van de internet radio.

Voorheen kon onder knop 1 2 en 3 van de afstandsbediening verschillende zenders worden opgeslagen.
Na de fabrieksreset kan ik echter maar 1 zender opslaan die dan onder alle 3 knoppen werkt, ongeacht waar je hem opslaat ofop welke je drukt, je hoort altijd de laatstezender.

Ook viel het me op dat het mapje met favorieten dat ik had aangemaakt voor de reset er nog stond.
Alle overige instellingen waren wel gewist.

Wie heeft dit ook, moet ik contact opnemen met denon?
Software bug?
In de handleiding staat volgens mij iets over het resetten van de netwerkpoort ofzoiets, pin me er niet op vast. In ieder geval iets met netwerk+resetten. Om dat gedeelte van de receiver te resetten moet je een andere toetscombinatie doen. Er staat iets van dat je kunt resetten, en dat je die netwerktoestand ook kunt resetten, waarbij ook een reset van het gehele apparaat wordt uitgevoerd.

ik leid daar uit af dat als je de gewone reset doet, dat niet voldoende is om het netwerkgedeelte gereset te krijgen. Nogmaals, pin me er niet op vast, maar zoiets dacht ik gelezen te hebben, dus misschien is het een idee dat op te zoeken en uit te voeren?

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
Ok, ik ga eens eventjes de handleiding doorspitten!

Ik laat het je weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
Hallo allemaal,

Ik heb een Denon AVR 3313. Aangesloten op het netwerk kan ik mijn NAS benaderen.
Alle muzieknummers zijn terug te vinden, maar ik kan deze niet afspelen. Wanneer ik een nummer selecteer, probeert hij deze te openen. Hij geeft dan vervolgens aan dat het bestand niet kan worden afgespeeld. Het betreft hier doodnormale MP3 bestanden.

Heeft iemand dit meer meegemaakt en of een oplossing?

Groeten, Savange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De ene MP3 is de andere niet ;) Check even de bitrate etc tegen wat er in de manual staat. Kan zijn dat jouw MP3's toevallig VBR hebben die de Denon niet snapt ofzo :?
Andere optie: prober eens of je de bestanden wel af kunt spelen als ze ergens in de root van je NAS staan, of als je ze een kortere bestandsnaam geeft. Long shot, maar wellicht verslikt ie zich in de lengte van bestandsnaam + padnaam, of in tekens die in de naam staan. Maar dat heb je zo getest :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
Is er iemand die ervaring heeft met de Denon CEOL N7 en volume via externe bronnen (ipad/itunes). Klein bumpje van me eigen berichtje, maar misschien dat er nu iemand is, die dit probleem herkent.
Thanks
duk3n schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:03:
Hallo,

Sinds kort heb ik een Denon CEOL RCD N7 met de airplay upgrade, maar als ik via airplay is afspeel (Ipad, iphone of itunes), gaat de versterker standaard op volume niveau 50.
Bij itunes heb ik al aangevinkt (iTunes-audio regelen vanaf netwerkluidsprekers toestaan).
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor ?

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Misschien een open deur, maar staat je iTunes op 50% volume? Dikke kans van namelijk.
Sowieso, je wilt de boel vanaf je Denon regelen lijkt me en niet vanaf iTunes. Wat doet ie zonder dat vinkje? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Hallo,

Al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mij oude Yamaha RX-V657 van tig jaar oud (s-video/component a/v receiver). Omdat ik een niet nieuwe Loewe 100cm tv heb kunnen overnemen moest er wel een ander setje komen. Ik had de Yamaha RX-V771 op het oog vanwege de goede prijs maar de levertijd liet te wensen over of werd spontaan duurder. Ook nog naar Onkyo gekeken omdat apparaten relatief goedkoop zijn.

Uiteindelijk bij redcoon de RX-V771 besteld samen met een BR-speler maar de levertijd werd ineens 4 weken. Order dus geannuleerd en men rade mij een Denon aan. Ken Denon alleen maar van "duur" maar de A/V receiver was een fractie goedkoper dan de 771. De goedkoopste BR van denon was wel twee keer zo duur als die van yamaha die ik voor ogen had. Na wat overpeinzingen heeft ik het volgende besteld:

* Denon AVR-2113
* Denon DBT-1713UD

Ik weet nog niet zo goed wat ik nu precies besteld heb maar in grote lijnen komt het wel overeen met de RX-V771. Ik gok dat het wel een goed spulletje bij elkaar is (helaas kan ik geen gebruik maken van de 3D maarja - iig voorbereid op een toekomstig scherm). Ik heb tevens gelijk een nieuwe humax hd-tuner gehaald met wat hdmi kabeltjes zodat ik de popcornhour er ook op kan aansluiten.

Net bericht gekregen dat het verstuurd is. Morgenavond lekker spelen met een voor mij onbekend merk. Was iig zeer te spreken over het design - is wat sober te noemen maar ik vind het strak.

Edit:
Spulletje was iig het beste wat ik kon krijgen voor mijn budget van 600,- (heb er bij elkaar ca. 700 voor betaald en zat daarbij dus best over dat budget heen. Ik zag wel dat redcoon inmiddels de prijs heeft opgekrikt. AVR was 385,-- BDT was 299,--. Ik heb dus mazzel gehad denk ik?

Ik lees dat er wat mensen zijn met negative/aanloop problemen. Nog zaken waar ik specifiek rekening mee moet houden?

Edit 2:
Spulletje werd zaterdagochtend afgeleverd. Nadat ik eerst de oude RX-V657 had verwijderd en een half uur de hele kast met een stofzuiger te lijf ben gegaan kon ik alles netjes aansluiten. Wat me opvalt is de overdadigheid aan aansluiting van de yamaha (werkelijk niets van de backplane is onbenut gelaten) en rust/eenvoudig van denon. Met alleen hdmi aansluitingen mis je natuurlijk ook al de etra digitale audio kabels. Installatie was echt een eitje - leuk die calibratie mic. Ik heb voor het eerst het gevoel dat ik ook echt naar een 5.1 film aan het kijken ben (surround achter van voorheen te zacht).

Enige minpunt dat ik nog niet heb kunnen oplossen: Op de AVR is ook een popcorn hour c200 aangesloten (ook hdmi ofc). Werkt prima echter bij oude avi's (heb wat oude series die alleen stero geluid hebben) krijg ik geen geluid. Heb zo'n beetje alle instellingen van de c200 al geprobeerd. pcm/aac passthough zou voldoende moeten zijn maar het blijft ijzig stil..
Klinkt dat iemand bekend in de oren ?

[ Voor 35% gewijzigd door shades op 11-02-2013 09:55 . Reden: stukje toegevoegd ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 18:06
Gister mn Denon AVR 1713 binnen gekregen met een Wharfedale dx-1 setje.
Meteen aangesloten (even snel naar een kabelboer gecrosst voor redelijk goeie speakerkabels) en gekalibreed.
Op 1 of andere manier gaat er iets mis met de surround. Ik hoor wel geluid uit de speakers komen maar de mic niet ofzo.
Maar na checken van de kabels en nogmaals kaliberen weer een melding. Elke keer dat ik dat opnieuw probeer geeft het systeem ook een andere speaker aan dat het niet goed kan horen ook al zit ik dan niet aan de kabels.
Raar. Maar ik kan het overslaan dus dat maar gedaan na 4 pogingen. Vanavond nog even naar kijken.

Geluid getest met een Blu-ray (spiderman) met de playstation; OMG!
Ik was een Logitech Z5000 gewend en dat vond ik al prima maar dit is echt super!

Daarna even gekeken wat het apparaat nog meer kan;
-Internetradio is echt super, 1000+ kanalen (nog nooit naar gekeken)
-Media center (pc) is makkelijk af te spelen. Van zowel vanaf de pc te streamen naar de reciever en streamen vanaf de reciever van de pc. Deze tekst ziet er zo wel verwarrend uit maar ik denk wel dat iedereen snapt wat ik bedoel.
-Airplay werkt ideaal alleen jammer dat video niet meteen doorgestuurd kan worden (apple-tv ingebouwd zou ideaal zijn)
- Denon App (iOs) is een beetje veel klikwerk maar prima te doen en leuke toevoeging. Maar als je de app even wegklikt duurt het wel lang voordat er weer verbinding is. Dus dat zal ik ws niet zo veel gebruiken.

Het grootste nadeel wat ik tot nu toe heb is dat als ik mijn tv uitzet dat de reciever dan ook uit gaat (kan ook voordeel zijn natuurlijk) maar als ik dan een internetradiostation heb gekozen moet dat ding natuurlijk niet uitgaan als ik de tv uitzet. Maar daar is vast wel een instelling voor te vinden.

Ook heb ik mn Telfortkastje voor tv erop aangesloten via hdmi. Als ik dan de PS3 gebruikt heb en daarna alles heb afgeloten moet ik, als ik weer tv wil kijken (zonder reciever), eerst de reciever eerst op het goede kanaal zetten (en vervolgens kan ik hem weer uitzetten) voordat ik tv kan kijken. Maar hier is vast ook een instelling voor te vinden waar ik vanavond even naar zal zoeken)

Topapparaat iig :D
(wou ik even met jullie delen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
shades schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 13:44:
Ik lees dat er wat mensen zijn met negative/aanloop problemen. Nog zaken waar ik specifiek rekening mee moet houden?
Ik denk dat je o.a. op mij doelt? Ik heb inmiddels een nieuwe unit die vooralsnog prima werkt. Laat je niet van de wijs brengen door mijn verhaal, want ik denk echt dat ik een maandagmorgen-model heb gehad. Los daarvan, zelfs al was dat niet zo, dan nog zijn er volksstammen mensen die de 2113 hebben waarbij alles perfect werkt, dus mijn situatie was echt een uitzondering denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

DW2005 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:55:
Meteen aangesloten (even snel naar een kabelboer gecrosst voor redelijk goeie speakerkabels) en gekalibreed.
Op 1 of andere manier gaat er iets mis met de surround. Ik hoor wel geluid uit de speakers komen maar de mic niet ofzo.
Maar na checken van de kabels en nogmaals kaliberen weer een melding. Elke keer dat ik dat opnieuw probeer geeft het systeem ook een andere speaker aan dat het niet goed kan horen ook al zit ik dan niet aan de kabels.
Raar. Maar ik kan het overslaan dus dat maar gedaan na 4 pogingen. Vanavond nog even naar kijken.

Geluid getest met een Blu-ray (spiderman) met de playstation; OMG!
Ik was een Logitech Z5000 gewend en dat vond ik al prima maar dit is echt super!

Daarna even gekeken wat het apparaat nog meer kan;
-Internetradio is echt super, 1000+ kanalen (nog nooit naar gekeken)
-Media center (pc) is makkelijk af te spelen. Van zowel vanaf de pc te streamen naar de reciever en streamen vanaf de reciever van de pc. Deze tekst ziet er zo wel verwarrend uit maar ik denk wel dat iedereen snapt wat ik bedoel.
-Airplay werkt ideaal alleen jammer dat video niet meteen doorgestuurd kan worden (apple-tv ingebouwd zou ideaal zijn)
- Denon App (iOs) is een beetje veel klikwerk maar prima te doen en leuke toevoeging. Maar als je de app even wegklikt duurt het wel lang voordat er weer verbinding is. Dus dat zal ik ws niet zo veel gebruiken.

Het grootste nadeel wat ik tot nu toe heb is dat als ik mijn tv uitzet dat de reciever dan ook uit gaat (kan ook voordeel zijn natuurlijk) maar als ik dan een internetradiostation heb gekozen moet dat ding natuurlijk niet uitgaan als ik de tv uitzet. Maar daar is vast wel een instelling voor te vinden.

Ook heb ik mn Telfortkastje voor tv erop aangesloten via hdmi. Als ik dan de PS3 gebruikt heb en daarna alles heb afgeloten moet ik, als ik weer tv wil kijken (zonder reciever), eerst de reciever eerst op het goede kanaal zetten (en vervolgens kan ik hem weer uitzetten) voordat ik tv kan kijken. Maar hier is vast ook een instelling voor te vinden waar ik vanavond even naar zal zoeken)

Topapparaat iig :D
(wou ik even met jullie delen :P)
heel mooi uitgelegt, heb ook de 1713 maar die problemen die je noemd heb ik ook,
ik hoop dat je er uit komt, en het wil delen met ons hoe je het gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Just_A_User schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat je o.a. op mij doelt? Ik heb inmiddels een nieuwe unit die vooralsnog prima werkt. Laat je niet van de wijs brengen door mijn verhaal, want ik denk echt dat ik een maandagmorgen-model heb gehad. Los daarvan, zelfs al was dat niet zo, dan nog zijn er volksstammen mensen die de 2113 hebben waarbij alles perfect werkt, dus mijn situatie was echt een uitzondering denk ik.
Onder andere ja - ik heb inmiddels lekker kunnen spelen met de 2113. Heel af en toe "hangt" de tv als ik van bijv. internet-radio naar cbl/dvd/mediaplayer schakel. Ik vermoed dat mijn tv (hdmi 1.1) hiervan primair de oorzaak is. Die is ca 4 a 5 jaar oud.

Verder krijg ik geen geluid bij het afspelen van oude avi/wmv bestanden via de pch-c200. Spulletje zit gewoon via de hdmi kabel en hdmi-audio staat aan. Nieuwere avi bestanden en mkv's, dvd's (al dan niet als iso) spelen prima af incl geluid. Ik snap niet waarom ik geen geluid krijg aangezien de popcorn via de yamaha het nooit liet afweten alleen zat die met svideo/optical aan elkaar geknoopt.. Snap het niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
agaam schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:49:
[...]

heel mooi uitgelegt, heb ook de 1713 maar die problemen die je noemd heb ik ook,
ik hoop dat je er uit komt, en het wil delen met ons hoe je het gedaan hebt.
Goed om te horen, ik ga de 1713 ook ophalen binnenkort. Vindt het verschil met de 2113 voor mijn doeleinden/budget verwaarloosbaar. Moet alleen nog luisteren naar welke (boekenplank) speakers ik erbij wil.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
DW2005 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:55:

Je zou bij Setup eens met je (uit mijn hoofd) Video instellingen moeten spelen. Zaken als HDMI control/CEC kun je mee spelen. Mijn 1713 gaat namelijk niet uit als ik mijn TV uitschakel, tenzij ik in het menu aangeef dat ik dit juist wel wil.

En met je Telfort kastje is er een instelling welke input je op standby door wilt kunnen geven. Ook in het Video of Input menu. Staat in elk geval in het boekje.

Laat maar weten als je er niet uit komt.

Ik ben ook blij met de 1713, enige irritante is dat als ik mijn HTPC al aan heb staan (HDMI) en ik kies die input dan blijft mijn scherm zwart. Als ik dan de HTPC uit zet en opnieuw start krijg ik wel beeld. Dit schijnt aan pin 13 te liggen van de HDMI kabels, dus kan de receiver ook weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@DW2005: Als jij HDMI control uit zet zou zowel je probleem met je receiver die uitgaat als je je TV uitzet, als je Telfort probleem opgelost moeten zijn, iig qua aan- en uitschakelen.
Hou er wel rekening mee dat HDMI passthrough alleen werkt als je receiver aan staat. Als jouw telfort kastje dus met HDMI via je receiver loopt, moet je receiver aanstaan wil je via Telfort kijken.

Wat jij denk ik het beste kunt doen:
- HDMI control uit
- telfort kastje via HDMI rechtstreeks op TV hangen
- Overige apparaten (PS3, etc) met HDMI via je receiver naar de TV laten lopen
- Vanaf je TV een optische kabel voor het geluid terug naar je receiver en je receiver zo instellen dat ie het geluid van je TV via die optische kabel pikt ipv via HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Bedankt voor de Tips! :)
Zal het eens proberen ;)
Hoewel ik met het probleem met internetradiostations niet meer veel last zal hebben. ik heb nu mijn 3 favoriete onder de sneltoetsen op de AB dus hoef niet meer te zoeken en heb dus geen display meer nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Over die internetradio. Ik maak daar nog geen gebruik van omdat ik de receiver nog niet aan internet heb hangen. Hij zal dan w.s. trouwens komen met de firmware update, maar die kun je negeren neem ik aan? Het voegt spotify toe maar ik maak daar geen gebruik van dus ik hoef dat niet.

Wat betreft de internet-radio-stations. Wat zit daar dan tussen? Ik neem aan en hoop ook Amerikaanse radio stations? Lijkt me nl erg gaaf om een radiozender uit New York ofzo te hebben. Indien dit inderdaad zo is ga ik dit weekend regelen dat ik 'm aan internet hang.

Iemand die dat kan bevestigen? Want als je 1000-den radiostations hebt is leuk, maar daar zit natuurlijk ook een hoop troep tussen.

• galaxy69
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-04 13:42
Gisteren heb ik op mn AVR 3311 een DVD speler aangesloten op de digitale coax 2. Deze wilde ik toewijzen aan een bepaalde knop, en dat zou moeten kunnen via Input setup > Input assign. Dat heb ik wel eens eerder gedaan.

Tot mn verazing is deze optie voor Assign niet meer aanwezig. Nu gebruik ik dat niet dagelijks en was me nog niet eerder opgevallen. In december heb ik nog wel een firmware update gehad en er zijn nu ook geen nieuwere updates volgens de receiver.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt dat er menu opties verdwenen zijn na een firmware update ?

• shades

shades

huh ?

Just_A_User schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:47:
Over die internetradio. Ik maak daar nog geen gebruik van omdat ik de receiver nog niet aan internet heb hangen. Hij zal dan w.s. trouwens komen met de firmware update, maar die kun je negeren neem ik aan? Het voegt spotify toe maar ik maak daar geen gebruik van dus ik hoef dat niet.

Wat betreft de internet-radio-stations. Wat zit daar dan tussen? Ik neem aan en hoop ook Amerikaanse radio stations? Lijkt me nl erg gaaf om een radiozender uit New York ofzo te hebben. Indien dit inderdaad zo is ga ik dit weekend regelen dat ik 'm aan internet hang.

Iemand die dat kan bevestigen? Want als je 1000-den radiostations hebt is leuk, maar daar zit natuurlijk ook een hoop troep tussen.
Klopt.

Inet radio werkt goed. Ik heb trouwens de laatste firmware. Inet Radio is heel goed te bedienen via de Denon App uit de app/play store. Ik heb androiddevices dus heb ze uit de playstore gehaald. Ondanks alle negatieve berichten over de officiële tool (er zijn ook van andere) werkt die best goed. Eigenlijk beter (maar dat zal wel smaak zijn). Het is heel makkelijk zoeken op genre of gewoon op een station in nederland want voor zover ik heb gezien staan alle fm zenders er ook tussen. Tevens kan je in die app favorieten maken. Werkt er handig. Je kan zo'n beetje ieder land wel pre-selecten. Voor mij echt een uitkomst aangezien ik echt jazz, reggae en metal "dagen" heb. Ben die 3fm/veronica/qmusic/538 shit hier helemaal zat met al dat zelfverheerlijkende gelul er tussen door... sky.fm heeft voor bijna ieder genre een aparte stream maar er zijn er inderdaad veeeeeeeeeeeeeel meer. Er zit ook bagger tussen ja...

Voor wat betreft het ontbreken van mp3 geluid. Ik heb de popcornhour-c200 voorzien van de laatste firmware. Maakte helemaal niets uit. Toen las ik een dag later dat misschien het mp3 geluid (is gescheiden van de instellingen voor dts geluid kennelijk) misschien wel uit staat. Afijn - ik had de hele "omgeving" na de firmware van de stroom afgehaald en nog steeds niets - ook volume was niets mee.
Wilde gisteravond weer iets gaan testen en tot mijn verbazing werkt nu alles gewoon :? Ik weet nu niet precies of de firmware upgrade van de c200 iets heeft bijgedragen..

[ Voor 10% gewijzigd door shades op 14-02-2013 15:59 . Reden: post iets uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Vandaag flink geschrokken;
M'n Denon AVR 1713 die ik vorige week ontvangen heb bleef vandaag de internetradio en streaming vanaf mn mobiel en pc een hick-up hebben. Elke 2 a 3 seconden was het een seconde stil.
in de eerste instantie dacht ik dat het aan het netwerk lag maar dat was het niet kwam ik achter toen ik mn iphone met een kabel verbond. Ook daarmee een hick-up.
Meteen maar opnieuw ingesteld en opnieuw aan en uit gedaan maar daarmee was het probleem niet verholpen. Paniek!
Even gekeken op verschillende fora maar helaas niks kunnen vinden.
Daarna de stekker eruit getrokken en een paar seconden gewacht. Hij doet het weer goed nu :P
Het zou kunnen dat het apparaat niet zo goed tegen tijdschakelaars kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP PLEASE !!!

Betreft:

Knipperende rode LED...!!

Apparaat: Denon AVR-2113

Denon versterker viel uit tijdens spelen op playstation3, opnieuw aangedrukt..start netjes op...4 sec later weer uit...rode led knippert

Wordt gek hier... 8)7 8)7 8)7 apparaat is 3 maand oud !!!

Iemand een idee?

PS..

Draden van 1 luidspreker zijn even tegen elkaar aan geweest merk ik net...box was verschoven en heeft de draden er uit getrokken...wat nu verder???

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 17:54 . Reden: luidspreker draden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Pagina 144 van de handleiding, zoals je ziet zijn er meerdere manieren van knipperen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:54:
[...]

Pagina 144 van de handleiding, zoals je ziet zijn er meerdere manieren van knipperen.
bedankt !!!

heb helaas alleen een handleiding op cd....maar dus geen computer om deze te spelen...mijn laptop heeft geen diskdrive...

iemand een link of misschien een kopie-text voor mij?

inmiddels wetende wat de LED betekend....niet zo blij mee.....waarschijnlijk kortsluiting in de eindversterker..

maandag maar terug naar hobo Hifi

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davekulik
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09-2022
Hebben er toevallig al meerdere avr4311 eigenaren de laatste firmware update uitgevoerd? ben benieuwd wat er is gewijzigd maar zie dat de release note nog niet zijn bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:37

Audione0

Strijdt der titanen

Ik ben een beetje aan het testen geslagen en kan er een hele lange uitleg aan geven die ik jullie liever bespaar.
Mijn vraag is eigenlijk als volgt:

Ik heb een Denon 2113 en wil weten of de pure/direct mode ook geldt voor films in DTS/Master of Dolby true HD
Ik wil nl het geluid uit mijn speakers hebben zoals het vanuit de studio bedoelt is, en wil zo min mogelijk te maken hebben met audyssey of andere tweaks die na mijn inzien de boel alleen maar opblazen. Het enige wat mijn boeit is de afstand vanuit mijn luister positie die ik met een db-meter meet.

Klopt het dus als ik op mijn media of blueray speler kies voor DTS of DTS master of wat dan ook en ik druk vervolgens op de Direct knop van mijn Denon afstandbediening dat ik dus het geluid te horen krijg zoals het in de studio gemaakt is? Of is juist DTS of Dolby de bron zoals het bedoelt is zonder dat ik daar de knop "direct" voor in moet drukken?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DTS / Master / HD / whatever is niks anders dan een warpper om het digitale pakketje heen wat aangeeft in wat voor formaat het digitale signaal moet worden geinterpreteerd door de receiver. Stuur het zelfde signaal met PCM naar de receiver en je moet zelf aangeven dat ie een 5.1 signaal binnenkrijgt. Kan, maar onhandig en geen kwaliteitsverschil.

Pure Direct daarentegen is een term die niks met het signaal zelf, maar des te meer met een evt (digitale voor)bewerking van het signaal door de receiver van doen heeft.

Beide begrippen staan los van elkaar en dus krijg je bij welk signaal dan ook, bij pure direct het onbewerkte voor je kiezen :)

Wil jij zoals je aangeeft het onbewerkte signaal hebben, dan moet je op de receiver Pure Direct gewoon aanzetten en de boel vanaf je bron goed doorsturen :) Dan krijg je het zoals het bedoeld is.

Kun je trouwens ook zien in het display (dat dan voor korte tijd aan gaat als je PD kiest), daarin zul je zien dat ie het DTS signaal of whatever herkent en er als dusdanig mee omgaat / verdeelt.

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
davekulik schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:00:
Hebben er toevallig al meerdere avr4311 eigenaren de laatste firmware update uitgevoerd? ben benieuwd wat er is gewijzigd maar zie dat de release note nog niet zijn bijgewerkt.
Pandora schijnt weer te werken lees ik hier en daar. Ik merk ook niks van de update.
Ik krijg van de week mijn audyssey Pro kit binnen. Ik ben benieuwd wat me dit gaat brengen tov van de huidige microfoon.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• The Eagle

The Eagle

Mja, Pandora ga je in Europa niks aan hebben ben ik bang.
We are deeply, deeply sorry to say that due to licensing constraints, we can no longer allow access to Pandora for listeners located outside of the U.S., Australia and New Zealand. We will continue to work diligently to realize the vision of a truly global Pandora, but for the time being we are required to restrict its use. We are very sad to have to do this, but there is no other alternative.
Helaas, want Pandora is echt wel erg leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/225326_413135902111224_1009239734_n.jpg

Mijn denon 4311 na kalibratie van audyssey pro. Misschien wel grappig om te zien. De voor en na grafieken in de equaliser.

Voor front speakers

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/t7lqpx.jpg

Na front speakers

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/11uvj2f.jpg

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:12
The Eagle schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:08:
De ene MP3 is de andere niet ;) Check even de bitrate etc tegen wat er in de manual staat. Kan zijn dat jouw MP3's toevallig VBR hebben die de Denon niet snapt ofzo :?
Andere optie: prober eens of je de bestanden wel af kunt spelen als ze ergens in de root van je NAS staan, of als je ze een kortere bestandsnaam geeft. Long shot, maar wellicht verslikt ie zich in de lengte van bestandsnaam + padnaam, of in tekens die in de naam staan. Maar dat heb je zo getest :)
Het probleem is opgelost na eer reset van de NAS. De mediaserver die daar op draaide was verdwenen,

Andere vraag; Hoe kan gehele albums afspelen middels de remote app? Heb in de app wel op het alles afspelen icoon gedrukt, maar dat heeft niet het gewenste effect...

Groeten, Savange

[ Voor 5% gewijzigd door savange1 op 22-02-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een 2113 maar na het forum zo goed als het kan gelezen te hebben toch nog 2 vraagjes nl

Het apparaat gaat 1 op de 10 keer niet aan, dwz dan knippert hij en moet je hem weer uitzetten, dan weer aan en gaat het weer 10 keer goed (draden allemaal goed aangesloten)

Ten tweede valt tijdens een film het geluid 1 a 2 keer even weg , dus niet helemaal uit maar alsof het volume heel snel even naar beneden gaat en niet op een vast punt in de film maar echt random.

Misschien dat iemand weet wat het kan zijn en of ik ermee terug moet naar de winken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:07:
Ik ben sinds enkele weken in het bezit van een 2113 maar na het forum zo goed als het kan gelezen te hebben toch nog 2 vraagjes nl

Het apparaat gaat 1 op de 10 keer niet aan, dwz dan knippert hij en moet je hem weer uitzetten, dan weer aan en gaat het weer 10 keer goed (draden allemaal goed aangesloten)

Ten tweede valt tijdens een film het geluid 1 a 2 keer even weg , dus niet helemaal uit maar alsof het volume heel snel even naar beneden gaat en niet op een vast punt in de film maar echt random.

Misschien dat iemand weet wat het kan zijn en of ik ermee terug moet naar de winken.
Maken de draden van je speakers nergens sluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24

Bestla

Kvinne

Gisteren de Denon AVR 1713 binnen gekregen. Oude spullen weg, en de Denon aangesloten via de installatiewizard. Echt monkeyproof, althans dat leek het.
Met geen mogelijkheid krijg ik tv beeld van de hd-decoder. Niet via CBL/SAT of welke HDMI-ingang dan ook.

Al het andere ;) , zoals de blu-ray speler, die doet het geweldig, goede sound ook. Internetradio werkt ook. Dit is ook zichtbaar op de tv.

De HD decoder zit nu op een eigen HDMI ingang van de TV. Beeld is gewoon zoals het hoort. Dus de HDMI kabel is goed. Ik heb meerdere kabels getest en niets werkte via CBL/SAT

Wie heeft het inzicht en de oplossing?

HD decoder is een Homecast HD Colorado
TV is een SONY Bravia KDL40 serie uit 2007

Als ik de decoder uitschakel, en weer inschakel dat zie ik op de tv wel de Irdeto Loader, maar die verdwijnt (logisch), en het beeld blijft zwart. Het feit dat die loader wel te zien is , maakt dat ik geloof dat er iets anders aan de hand is.
Ik heb zelfs de oude Samsung decoder van zolder gepakt en dat maakt geen verschil. Beeld blijft zwart, en je ziet wel dat er iets gebeurt met schakelen of zo, maar echt beeld nee.

|:(

[ Voor 30% gewijzigd door Bestla op 24-02-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:34
Kun je internet radio's toevoegen aan de AVR-1713? Ik heb een hele lijst beschikbaar, maar de paar zenders waar ik graag naar luister staan er niet tussen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Masterkale1 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:20:
[afbeelding]

Mijn denon 4311 na kalibratie van audyssey pro. Misschien wel grappig om te zien. De voor en na grafieken in de equaliser.

Voor front speakers

[afbeelding]

Na front speakers

[afbeelding]
Hej - hoe krijg je die grafieken getoond ?
Ik heb zitten zoek maar kan die nergens vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
@Funkeey: Zoek via Setup - Informatie het MAC adres van je Denon op. Ga met je PC naar denon.vtuner.com, vul je MAC in en log in (maak ff een account aan). Nu kun je onder andere daar zoeken naar zenders of daar handmatig zelf stations toevoegen. Vervolgens vind je op je Denon de toegevoegde zender terug onder Internetradio - mydenon.com. Succes :)

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voetertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 11:57
Ik heb een Denon-2113. Ben super tevreden over dit apparaat. Sinds kort heb ik echter bij internetradio (bij Skyradio) dat bij aanzetten in het display de artiest en de song verschijnt (scrolt over het Denon display) maar dat deze niet meer ververst als er een ander nummer begint. Ik heb Skyradio onder favorite 1 en alleen als ik op de afstandsbedieningg nogmaals favorite 1 kies wordt het display ververst. Normaal gesproken werd het display automatisch aangepast asl er een nieuwe song werd afgespeeld. De Denon is via een vaste netwerkkabel aangesloten. Na aan- en uitzetten blijft het probleem bestaan. Iemand een idee voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Zelfs met een door elfen onder maanlicht gesmede hdmikabel lukt het nog steeds niet om tv te kijken via de receiver.

Klacht is nu bij Denon customer care.

@ Voetertje, Skyradio :? 8)7 nofi ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 25-02-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
shades schreef op maandag 25 februari 2013 @ 13:06:
[...]

Hej - hoe krijg je die grafieken getoond ?
Ik heb zitten zoek maar kan die nergens vinden..
Ik heb een 4311 daar zit het bij auto setup en dan equalizer check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Masterkale1 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 12:34:
[...]
Ik heb een 4311 daar zit het bij auto setup en dan equalizer check.
Da's inderdaad een iets duurder modelletje. Wellicht zit het er bij mij wel niet in. Ga toch even kijken vanavond (als mijn vrouw de afstandbediening niet heeft geclaimd althans.. :+ )
Voetertje schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:26:
Ik heb een Denon-2113. Ben super tevreden over dit apparaat. Sinds kort heb ik echter bij internetradio (bij Skyradio) dat bij aanzetten in het display de artiest en de song verschijnt (scrolt over het Denon display) maar dat deze niet meer ververst als er een ander nummer begint. Ik heb Skyradio onder favorite 1 en alleen als ik op de afstandsbedieningg nogmaals favorite 1 kies wordt het display ververst. Normaal gesproken werd het display automatisch aangepast asl er een nieuwe song werd afgespeeld. De Denon is via een vaste netwerkkabel aangesloten. Na aan- en uitzetten blijft het probleem bestaan. Iemand een idee voor een oplossing?
Is mij nog niet opgevallen. Zal eens kijken of het bij de stations die ik normaal op heb staan ook gebeurd. Kan me niet herinneren want ik let er meestal wel op (tv staat er meestal ook bij aan)

[ Voor 55% gewijzigd door shades op 26-02-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Edit: de decoder van zolder geeft wel beeld via de receiver. Dan gebruik ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 20:07
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2012 @ 10:40:
[...]

Vrijdag de knoop doorgehakt en de AVR-2113 aangeschaft incl. Harman Kardon HKTS16 luidsprekerset.
Installatie was een simpel klusje, maar het resultaat is geweldig, wat een geluid :)
Deze set wil ik ook gaan aanschaffen t.z.t. hij bevalt dus goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik zit met een vervelend probleem. Ik ben vorige week overgestapt van een denon avr-2105 naar een avr-2313. Ik heb aan mijn receiver via hdmi een decoder en mediaplayer aangesloten. Ik heb via RCA mijn midicontroler aangesloten op cd cdingang van de versterker.

Nu vallen twee dingen op. De internetradio op de receiver geeft bij gepaalde zenders een hapering als ik het volume hoger of lager zet. Ditzelfde heb ik nu ook bij de aansluiting van mijn pioneer ddj ergo (midicontroler).

Als ik het volume omhoog zet of juist omlaag dan hoor ik vervelende haperingen/tikken die er voor zorgen dat het geluid vervormd wordt. Dit is bij HDMI-aansluitingen niet het geval...

Erg vervelend dus.

Alles heeft op de AVR-2105 gewoon prima gewerkt....

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
@kowa84 welke zenders? Ik heb ook een 2313 en wil het vanavond wel even uitproberen voor je. Welke firmware versie heb je er op staan?

Tot op heden is me wel opgevallen dat er behoorlijk wat volume verschil zit in FM en Internetradio zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
@reclamedoos, In de Setup kan je per ingang het volume met een aantal DB verhogen of verlagen, zo krijg je alle volumes aardig gelijk. En iedereen loopt tegen het probleem aan. Hiervoor had ik een Onkyo, zelfde verhaal, maar ook dezelfde oplossing ;).

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reclamedoos schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:51:
@kowa84 welke zenders? Ik heb ook een 2313 en wil het vanavond wel even uitproberen voor je. Welke firmware versie heb je er op staan?

Tot op heden is me wel opgevallen dat er behoorlijk wat volume verschil zit in FM en Internetradio zenders.
Hi,

Dank je wel! Het is bijvoorbeeld op minimalstation.de. Ik kan de firmwareversie vanavond pas controleren. Mag ik je een PB sturen en het resultaat hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
Sinds vanmorgen werkt mijn Airplay op de AVR-1713 niet meer naar behoren. Gisteravond heb ik via de USB/iPod mijn iPhone aangesloten en daar begon het gezeur. Op het display begon PCM te knipperen en tegelijkertijd met het geknipper haperde de muziek steeds 1 seconde.

Nu doet Airplay exact hetzelfde. Ik heb al gegoogled op het probleem en er zijn meer mensen die er last van hebben. Maar een concreet antwoord kan ik niet vinden.

Iemand ervaring met dit probleem en weet hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Funkeey, dat probleem had ik ook met mijn 1713. Bij mij was het opgelost nadat ik de stekker eruit had gestrokken en na een paar seconden er weer in had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
DW2005 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:22:
Funkeey, dat probleem had ik ook met mijn 1713. Bij mij was het opgelost nadat ik de stekker eruit had gestrokken en na een paar seconden er weer in had gedaan.
Ik had ook ergens gelezen dat het kon komen door een slecht kabeltje. Die veroorzaakt dan een soort kortsluiting o.i.d. Het ontkoppelen van het netstroom klinkt logisch dan.

Ik ga het vanavond direct proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
funkeey schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:36:
Kun je internet radio's toevoegen aan de AVR-1713? Ik heb een hele lijst beschikbaar, maar de paar zenders waar ik graag naar luister staan er niet tussen.

Iemand een idee?

@Funkeey: Zoek via Setup - Informatie het MAC adres van je Denon op. Ga met je PC naar denon.vtuner.com, vul je MAC in en log in (maak ff een account aan). Nu kun je onder andere daar zoeken naar zenders of daar handmatig zelf stations toevoegen. Vervolgens vind je op je Denon de toegevoegde zender terug onder Internetradio - mydenon.com. Succes
Had je dit antwoord nog meegekregen?

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 11:56:
[...]

Hi,

Dank je wel! Het is bijvoorbeeld op minimalstation.de. Ik kan de firmwareversie vanavond pas controleren. Mag ik je een PB sturen en het resultaat hier posten?
Uiteraard mag dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
JeanLeGrand schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:46:
[...]

Had je dit antwoord nog meegekregen?
Yes, thanks daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:30
Kan een Denon PMA 920 overnemen voor €50,-. Iemand ervaringen met deze versterker? Ben erg benieuwd naar wat jullie over de versterker te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Laatst online: 23:29
thijsmunniksma schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 21:38:
Kan een Denon PMA 920 overnemen voor €50,-. Iemand ervaringen met deze versterker? Ben erg benieuwd naar wat jullie over de versterker te melden hebben.
Ik had zn kleinere broer (zus?) vroeger. Fijne ding. 50 euro is niet veel mits hij in nette staat is.

• jeka
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Ik zie op amazon.co.uk de Denon AVR-1713 staan voor 223 pond. Omgerekend bijna 270 euro. Wordt gratis verzonden. Dit lijkt me echt een koopje of mis ik nu iets?

FCG

• The Eagle

The Eagle

Welke verkoper was dat? Mijn ervaring met die sellers is namelijk dta ze niet naar Mainland Europe verzenden, al verschillende keren bakzeil gehaald :/

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zag dat in de iBOOD hunt nu de Denon AVR 2313 staat voor 499,95. Voor de Denon-liefhebbers misschien interessant die aan een upgrade aan het denken zijn. Is € 150 lager dan de goedkoopste in de pricewatch.

Pff, die gingen hard, ze zijn al op.

Ik weet dat er een apart iBOOD hunt topic is maar hier kijkt natuurlijk niet iedereen in en het is toch wel een vermeldenswaardige deal, leek me.

[ Voor 35% gewijzigd door S1NN3D op 28-02-2013 16:27 ]

• jeka

jeka

Support your local club.

The Eagle schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:45:
Welke verkoper was dat? Mijn ervaring met die sellers is namelijk dta ze niet naar Mainland Europe verzenden, al verschillende keren bakzeil gehaald :/
Volgens mij van amazon zelf.

FCG

• The Eagle

The Eagle

Wil je nog eens even goed dubbelchecken dan? :)
Ik wil eigenlijk namelijk een DNP720AE network player (AVR2311 heeft geen streaming mogelijkheden en die DNP is gewoon :9 ) maar ik zie op amazon.co.uk allemaal bedrijven die niet naar EU mainland versturen :/

• Dennie1981
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-01 09:43
davekulik schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:00:
Ik ben in het bezit van een AVR-4311 (met upgrade) en heb de firmware-update vorige week uitgevoerd. Wat mij in positieve zin is opgevallen, is dat de internetradio functie nu eindelijk normaal werkt. Voorheen kon ik bijna geen enkele zender kiezen; hij bleef dan op 0% staan en het menu (en soms zelfs de complete receiver) bevroor soms. Dit gebeurde wanneer ik in het menu terug wilde gaan om een andere zender te proberen.

Ik heb hem nu 2 jaar, en alleen in het begin functioneerde de internetradio goed. Na een van de vorige updates kreeg ik bovenstaande problemen. Gelukkig is het nu opgelost.

• jeka

jeka

Support your local club.

The Eagle schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:00:
Wil je nog eens even goed dubbelchecken dan? :)
Ik wil eigenlijk namelijk een DNP720AE network player (AVR2311 heeft geen streaming mogelijkheden en die DNP is gewoon :9 ) maar ik zie op amazon.co.uk allemaal bedrijven die niet naar EU mainland versturen :/
Dispatched from and sold by Amazon.co.uk. Gift-wrap available.

FCG

• Mikayu
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Van de week wil ik een 2113 (of hoger) gaan halen en mijn JVC rx5060 naar de slaapkamer verhuizen. Er hangt een Jamo S426 set aan en klinkt voor mijn gevoel erg goed. Ik verwacht dat het dan ook geen verbetering is, maar die hdmi poorten zijn wel handig tegenwoordig.

Ik hoop alleen dat deze composiet kan omzetten naar hdmi

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:45
Ik heb vanmiddag bij iBood een Denon 2313 gekocht voor 500 euro :) . Deze wil ik waarschijnlijk gebruiken in combinatie met de B&W 685, iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Jeka: ik zit kennelijk scheel te kijken. Zie er nu ook eentje van amazon.co.uk zelf die voor 203 GBP gaat, nog gratis verzending ook volgens mij. Interessant :)
Nou alleen mijn vriendin nog zover krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik zit thuis ook nog te onderhandelen :+

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het onderhandelen is het probleem niet. De hifi is mijn hobby die ik betaal. Maar aangezien we net een week geleden de sleutel hebben gekregen van ons nieuwe huis kan ik me voorstellen dat mijn vriendin me zegt nog even te wachten. En eigenlijk moet ik dat ook, maar ja, bloed kruipt waar het niet gaan kan enzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Voor de geinteresseerden onder ons: De 2113 is tot en met zondag bij Hificorner 'slechts' € 369! Verder nog veel meer Denon aanbiedingen: http://hificorner.nl

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 09-09 12:24

Mikayu

.srt

Thnx, ga hem zo bestellen. Jammer dat ik te laat was voor de Saturn actie vorige week.

Edit: bij digitalstreet ook, inclusief verzendkosten

[ Voor 24% gewijzigd door Mikayu op 01-03-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik had m zondag bij saturn voor 334 in mn winkelwagen gezet, maandag mn order van 379 geannuleerd en toen ik m wilde bestellen voor 334.... helaas 499 geworden. Niet wat de dame aan de tel me beloofde dat er zou gebeuren dus, maarja

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:46:
@Jeka: ik zit kennelijk scheel te kijken. Zie er nu ook eentje van amazon.co.uk zelf die voor 203 GBP gaat, nog gratis verzending ook volgens mij. Interessant :)
Nou alleen mijn vriendin nog zover krijgen :P
pas op, via amazon marketplace zijn oplichters actief heb ik gemerkt, zeker op iphones en ook receivers. Had het op amazon.de, gelukkig na aangifte en fraudemelding bij amazon wel geld terug gekregen.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
Ik heb de AVR-2113 ook voor € 379,- bij saturn besteld met € 300,- cadeaukaarten anders had ik hem zondag nog een keer besteld en die ander geannuleerd. Ik heb zondag een mailtje gestuurd of dat ze iets met het verschil konden doen maar buiten een automatische reply heb ik nog niets gehoord.

De receiver is overigens nog niet verstuurd, wel is het nu doorgestuurd naar het magazijn.
Edit: als je het over de duvel hebt. Zojuist een verzendbevestiging ontvangen

[ Voor 9% gewijzigd door DarkFire1985 op 01-03-2013 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

knuppelhout schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:17:
[...]

pas op, via amazon marketplace zijn oplichters actief heb ik gemerkt, zeker op iphones en ook receivers. Had het op amazon.de, gelukkig na aangifte en fraudemelding bij amazon wel geld terug gekregen.
Thanks voor de tip, maar Amazon marketplace doe ik sowieso nooit. Dit was amazon.co.uk zelf :)
En sowieso: bij betaling met paypal / visa is de hele boel toch gedekt tegen dat soort praktijken, alsook transportverzekerd etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:03:
[...]

Thanks voor de tip, maar Amazon marketplace doe ik sowieso nooit. Dit was amazon.co.uk zelf :)
En sowieso: bij betaling met paypal / visa is de hele boel toch gedekt tegen dat soort praktijken, alsook transportverzekerd etc :)
Welke adv heb je t dan over? Ik zie alleen die van 335 gbp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
DarkFire1985 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:51:
Ik heb de AVR-2113 ook voor € 379,- bij saturn besteld met € 300,- cadeaukaarten anders had ik hem zondag nog een keer besteld en die ander geannuleerd. Ik heb zondag een mailtje gestuurd of dat ze iets met het verschil konden doen maar buiten een automatische reply heb ik nog niets gehoord.

De receiver is overigens nog niet verstuurd, wel is het nu doorgestuurd naar het magazijn.
Edit: als je het over de duvel hebt. Zojuist een verzendbevestiging ontvangen
Ik had m vorige week vrijdag besteld, vandaag maar even gebeld en vanavond een verzendbevestiging. T&T nog niet kunnen openen. Nu op speakerjacht.

Edit: Vanochtend rond 10:00u de pakketpost en jawel:

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1s0duu.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door MaSw85 op 02-03-2013 12:02 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
oeh nice! heb net gebeld met klantenservice, hopelijk maandag reactie van de afdeling sales of ze me de 2113 toch voor 334 kunnen aanbieden. En dan betalen met m'n AH mediamarkt kaartjes :)

Hij is nu 354 bij afhalen @ foto klein

[ Voor 10% gewijzigd door knuppelhout op 03-03-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

TheJVH schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:54:
Ik heb vanmiddag bij iBood een Denon 2313 gekocht voor 500 euro :) . Deze wil ik waarschijnlijk gebruiken in combinatie met de B&W 685, iemand ervaring hiermee?
Ik heb precies dezelfde gekocht, ik was net op tijd :)
Dus ga ik dit topic ook in de gaten houden...

Mijn Onkyo TX-SR606 heeft al langer kuren, het welbekende HDMI switching probleem. Kan gefixed worden door 5 elco's op het HDMI switchboard te vervangen. Dat ga ik zelf denk ik alsnog proberen, en dan iemand blij maken met deze versterker voor een zacht prijsje. Als het lukt tenminste...

Wat zijn de ervaringen hier met de 2313?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

knuppelhout schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:42:
[...]

Welke adv heb je t dan over? Ik zie alleen die van 335 gbp
Zie hier :)
Direct van amazon, alleen zie ik net dat ie temp out of stock is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
Nyarlathotep schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:58:
Wat zijn de ervaringen hier met de 2313?
Ik heb hem staan sinds december, en ben er erg tevreden over. Maar dat kan ook bijna niet anders, ik kwam van een AVR 1801 af :)
Ik heb er Harman Kardon HKTS30 speakers aan hangen. En dat valt zeker niet tegen, al mis ik het mooie geluid van m'n Tannoy R3's wel in stereo.

[ Voor 20% gewijzigd door reclamedoos op 04-03-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik zit met een lastig iets waar ik niet helemaal uit kom, wellicht dat iemand een oplossing heeft.

Sinds een paar maanden heb ik naar volle tevredenheid een Denon AVR-1612. Mijn Blu-ray speler LG BD570 zit op HDMI 1 en de Denon geeft dit netjes door aan de TV als de amp uit staat.

Nu heb ik op HDMI 2 een HTPC aangesloten (AMD3+ Zambezi FX-4100 op een ASUS AM3+ M5A78L) maar hierbij werkt dit doorgeven dus niet, de amp moet aan staan als ik de HTPC aan zet. Nu is dit meestal ook wel logisch, het is niet voor niks een media pc, maar eigenlijk wel hinderlijk.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Aan instellingen van Denon (niet gevonden door mij) of wellicht BIOS instellingen op de HTPC? Soort van wake-up functie voor de passthrough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 23:07:
...
Ik zit met een lastig iets waar ik niet helemaal uit kom, wellicht dat iemand een oplossing heeft.
...
Zelf heb ik een Marantz receiver maar het lijkt me dat het bij dit zustermerk hetzelfde werkt als bij jouw Denon.

Mijn receiver kan één HDMI signaal blijven doorgeven wanneer de receiver uit staat. Bij de instellingen kan ik hier kiezen om dit voor de laatst gebruikte bron te doen of om bij het uitschakelen van de receiver hier één specifieke bron voor te kiezen.

Zelf heb ik gekozen om dit vast te zetten op de HDMI ingang waarop mijn UPC mediabox aangesloten zit. Dan kan ik ook tv kijken zonder de receiver te gebruiken. De andere bronnen (blu ray-speler, PS3, Xbox360 en mediaspeler) kan ik dan dus niet gebruiken zonder de receiver te gebruiken.

Zoals jij het omschrijft dat de receiver van beide bronnen het HDMI signaal blijft doorgeven, kan volgens mij niet. Als iemand hier andere ervaringen mee heeft, hoor ik dat graag want daar zou ik zelf ook iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
even een update: saturn is akkoord, ik krijg de 2113 receiver dus alsnog voor 334€, minus de 15% van AH = 284, nette service van ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
knuppelhout schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:03:
even een update: saturn is akkoord, ik krijg de 2113 receiver dus alsnog voor 334€, minus de 15% van AH = 284, nette service van ze!
Erg mooie prijs zeg!

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

The Eagle schreef op zondag 03 maart 2013 @ 22:51:
[...]

Zie hier :)
Direct van amazon, alleen zie ik net dat ie temp out of stock is :/
Zojuist toch maar besteld. Wordt geleverd door Amazon EU.Sarl, dus vermoedelijk vanuit Frankrijk ofzo. Boeien :P
Nou hopen dat het ding snel op voorraad komt, want was temp out of stock :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
Die naam staat er altijd als je bij Amazon bestelt, dus komt gewoon uit de UK hoor. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Waar ie vandaan komt boeit me niet heel erg, maar UK scheelde dus dik 150 euro op NL en DE. De rest van de EU heb ik maar niet meer gekeken :P
* The Eagle wachten moet nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Heeft iemand ervaring met een Denon DM38 of DM29 setje?

Klinkt dat een beetje leuk voor op de slaapkamer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Mijn Onkyo 809 is ondertussen weg, heb bij de iBood hunt ook de Denon 2313 gekocht, maar wordt de 15e pas verstuurd, dus nog een hele week zitten zonder receiver is niet handig :P

Dan hoor je pas hoe slecht de standaard speakers in de TV eigenlijk zijn..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Tsja, tv speakers zijn leuk om naar het 8-uur journaal te kijken... Maar als je net als ik bent verwend met een mooie hi-fi set blijft het behelpen :)

Ook ik wacht op de Denon van Ibood. Mijn Onkyo TX-SR606 ga ik nog wel proberen te fixen, door de elco's te vervangen op het HDMI switchboard. Nog nooit zoiets gedaan, maar een filmpje op Youtube loodst mij er wel doorheen. En ik wil dit toch een keer proberen!

Ik begrijp dus dat de 2313 ook een HDMI signaal kan doorgeven als hij niet is ingeschakeld? Zonder geluid naar ik aanneem... Wel handig voor mijn htpc, als ik tussendoor even wil internetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
Ja, HDMI-through is video-only :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Brad Pitt schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:31:
[...]
Ja, HDMI-through is video-only :)
Mijn Denon stuurt beeld en geluid door naar de TV met HDMI Through. Nadeel is wel dat de audio-track die de bron verstuurd niet op DTS (HD) mag staan, want dat snapt mijn TV niet en heb ik dus geen geluid over de speakers van de TV.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
HDMI passthrough in standby stuurt beeld en geluid door. Ik gebruikte het weleens als ik een simpel spelletje deed op de PS3 of het journaal keek op de tv. In beide gevallen hoef ik dan geen geluid over de speakers.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie_84
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:02
Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Denon-3312. Ik had deze tot op heden nooit aangesloten op het netwerk. Afgelopen vrijdag heb ik de receiver aangesloten op mijn netwerk en al snel kwam de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar was. Ik heb in het menu aangegeven dat ik deze wilde instaleren en vervolgens leek de update gedownload te worden. Vanaf dat moment zijn de problemen echter ook begonnen.

De update kan steeds niet volledig worden binnen gehaald en mislukt hierdoor. Ik heb al verschillende foutcodes gezien: 3a, 14 en 32. De update lijkt steeds op 48% te stoppen. Denon advisiseert op haar website zelf om wanneer dit gebeurt de receiver te resetten naar factory defaults. Ik heb dit gedaan maar de update cyclus start zichzelf dan evengoed automatisch weer op. Ook een netwerkreset heeft het probleem niet verholpen. Het vervelende is ook dat doordat de update wordt uitgevoerd ik niet meer in de menu's kan komen (worden uitgeschakeld tijdens de update).
Op internet las ik wel verschillende topics over de traagheid van de denon firmware servers, maar zelfs na een hele nacht het apparaat te hebben laten aanstaan is de update niet volledig gedowload. Ook het proberen van een andere netwerkkabel en het forwarden van een aantal poorten op mijn router heeft niet geholpen (internet radio deed het daarnaast wel gewoon afgelopen vrijdag, dus er was een werkende internetverbinding).

Heeft 1 van jullie een idee wat ik nog meer kan proberen, of moet ik de receiver ter reparatie aanbieden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Orange
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-06 20:16
Momenteel heb ik een 2310 met daaraan de APEX serie van Monitor Audio. Ik ben hier op zich heel erg blij mee, maar heb toch het gevoel dat ik mijn speakers iets tekort doe. En dan zeker op muziek gebied.
Nu heb ik mijn oog laten vallen op de 3313. Denken jullie dat dit en stap voorwaarts is die te rechtvaardigen valt, of is het een kleine stap en moet ik er maar mee leren leven.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
De denon 2113 is weer flink duurder geworden. Men heeft prijsafspraken gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

444 euro valt toch wel mee voor een 2113?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
niet als deze afgelopen week vanaf 355 te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:58:
444 euro valt toch wel mee voor een 2113?
Afgelopen week was ie op veel webshops 355-375 €.

De mijne zit overigens nog in de doos. Aankomend weekend komt het materiaal voor mijn zelf ontworpen meubel.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
mn 2113 had bij installeren wat kuren, het beeld viel elke paar sec weg. na firmware update grotendeels verdwenen, en na een reset lijkt het ongeveer weg. Het beeld werd vaak groen vlak na die foutjes, misschien een hdmi probleem? ik heb het nu nog 2x gemerkt tijdens airplay audio, gek dat dan het beeld weg kan vallen, maar misschien liggen die hickups dan weer aan mn wifi...
qua geluid: een enorme stap vooruit na mn 1312 hiervoor, veel voller, mooiere breedte en het detail is heel rustig en zuiver, alsof er "meer geluid doorheen past" :), ik kan nu in series waarin gesproken wordt tijdens muziek, het allebei heel duidelijk horen.
En voor audio (nieuwe platenspeler erbij) is hij ook top, ik heb nu een boston soundware XS 5.1 setje, zou t liefst toch nog 2 zuilen erbij kopen voor de muziek, maar dat is weer even sparen :)
Kortom: i'm a happy camper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Over de receiver voor de KEF verder in Receiver voor bij KEF XQ-serie. Het is inderdaad zeer onoverzichtelijk om dit in elk receiver-topic te gaan plaatsen.

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 10-03-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

In plaats van dit te plaatsen in zowat alle versterkertopics, wat heel storend is, kun je wellicht een eigen topic aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Eensch. Niet netjes om dit bericht zowel in het Denon, Pioneer, Yamaha als Onkyo forum te posten. :F Daarnaast moet ik zeggen dat ik (en niet alleen ik) Versteegrob al heel vaak heel veel antwoorden over dit onderwerp heb gegeven, niet alleen op het forum maar ook via privébericht. Ik denk dat het tijd wordt dat ie alle adviezen nog eens goed doorleest en dan ZELF zijn afweging maakt... steeds min of meer hetzelfde blijven vragen helpt niet. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 10-03-2013 17:15 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 100 Laatste