Eensch
Over de receiver voor de KEF verder in Receiver voor bij KEF XQ-serie. Het is inderdaad zeer onoverzichtelijk om dit in elk receiver-topic te gaan plaatsen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Grrr, DNP720AE staat nog steeds in backorder bij amazon
Duurt nou al een week, hoe lang heb je nodig

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik zit met een probleem in de volgende opstelling:
- Denon AVR-1713
- TV (Multi-DVD mode op Denon)
- iMac aangesloten via HDMI op de Denon
- iPhone met Denon App met de instelling dat de Denon aangaat wanneer Airplay geactiveerd wordt (Uitschakelen van de Denon zorgt er ook voor dat deze nu op Standby gaat i.p.v. helemaal uit)
Als ik via de iMac waarop XBMC staat iets op mijn TV kijk dan switched deze van Multi-DVD mode naar Network(Airplay) als ik bijvoorbeeld een iMessage krijg en daarvan een melding op de iMac.
Nu is het zo dat sinds deze Denon App ingesteld is het probleem zich begon voor te doen en ik dus vermoed dat de Airplay functie dit veroorzaakt.
Echter moet het toch mogelijk zijn om deze instellingen zo werkend te krijgen. Naar mijn idee heb ik op de iMac alles goed ingesteld. Sound output op HDMI als de Denon aanstaat en als deze uitstaat gewoon de Speakers. Het geluid in XBMC werkt gewoon over de Denon, maar de menu-geluiden bijvoorbeeld weer niet. Dit werkte wel voordat de Standby functie op de Denon aanstond.
Heeft iemand suggesties over wat ik zou kunnen doen om dit op te lossen?
- Denon AVR-1713
- iPhone met Denon App met de instelling dat de Denon aangaat wanneer Airplay geactiveerd wordt (Uitschakelen van de Denon zorgt er ook voor dat deze nu op Standby gaat i.p.v. helemaal uit)
Als ik via de iMac waarop XBMC staat iets op mijn TV kijk dan switched deze van Multi-DVD mode naar Network(Airplay) als ik bijvoorbeeld een iMessage krijg en daarvan een melding op de iMac.
Nu is het zo dat sinds deze Denon App ingesteld is het probleem zich begon voor te doen en ik dus vermoed dat de Airplay functie dit veroorzaakt.
Echter moet het toch mogelijk zijn om deze instellingen zo werkend te krijgen. Naar mijn idee heb ik op de iMac alles goed ingesteld. Sound output op HDMI als de Denon aanstaat en als deze uitstaat gewoon de Speakers. Het geluid in XBMC werkt gewoon over de Denon, maar de menu-geluiden bijvoorbeeld weer niet. Dit werkte wel voordat de Standby functie op de Denon aanstond.
Ik heb exact hetzelfde probleem maar dan met een Denon 3313...Robbie_84 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:07:
Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn Denon-3312. Ik had deze tot op heden nooit aangesloten op het netwerk. Afgelopen vrijdag heb ik de receiver aangesloten op mijn netwerk en al snel kwam de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar was. Ik heb in het menu aangegeven dat ik deze wilde instaleren en vervolgens leek de update gedownload te worden. Vanaf dat moment zijn de problemen echter ook begonnen.
De update kan steeds niet volledig worden binnen gehaald en mislukt hierdoor. Ik heb al verschillende foutcodes gezien: 3a, 14 en 32. De update lijkt steeds op 48% te stoppen. Denon advisiseert op haar website zelf om wanneer dit gebeurt de receiver te resetten naar factory defaults. Ik heb dit gedaan maar de update cyclus start zichzelf dan evengoed automatisch weer op. Ook een netwerkreset heeft het probleem niet verholpen. Het vervelende is ook dat doordat de update wordt uitgevoerd ik niet meer in de menu's kan komen (worden uitgeschakeld tijdens de update).
Op internet las ik wel verschillende topics over de traagheid van de denon firmware servers, maar zelfs na een hele nacht het apparaat te hebben laten aanstaan is de update niet volledig gedowload. Ook het proberen van een andere netwerkkabel en het forwarden van een aantal poorten op mijn router heeft niet geholpen (internet radio deed het daarnaast wel gewoon afgelopen vrijdag, dus er was een werkende internetverbinding).
Heeft 1 van jullie een idee wat ik nog meer kan proberen, of moet ik de receiver ter reparatie aanbieden??
Niets hielp en daarop heb ik contact opgenomen met het servicenter van Denon waarbij ik hem onder garantie kan laten fixen. Eventueel kan ik hem ook terug onder RMA naar de internetwinkel versturen zodat zij dan een nieuwe "zouden" opsturen. Al twijfel ik hieraan en vind ik het een groot risico.. (Redcoon) Daarbij als ik dan al een nieuwe krijg dan heb ik misschien het probleem om terug met een oude firmware te zitten...
Iemand een idee wat het beste zou zijn?
Ik weet zo snel geen antwoord op je vraag. Maar hoe heb je de iMac aangesloten op je receiver? Met een thunderbolt naar hdmi adapter en dan een hdmi kabel ofzo? Ik had dat namelijk eerst zo aangesloten alleen elk half uur 'verloor' de marantz dan de verbinding met de iMac. Dat was best irritant. Ik zoek dus nog een goede oplossing.funkeey schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:24:
Ik zit met een probleem in de volgende opstelling:
- Denon AVR-1713
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
De iMac is met mini-displayport naar HDMI adapter aangesloten op de Denon. Dit heeft verder geen problemen gehad, ook geen verlies van verbinding.LuPo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:03:
[...]
Ik weet zo snel geen antwoord op je vraag. Maar hoe heb je de iMac aangesloten op je receiver? Met een thunderbolt naar hdmi adapter en dan een hdmi kabel ofzo? Ik had dat namelijk eerst zo aangesloten alleen elk half uur 'verloor' de marantz dan de verbinding met de iMac. Dat was best irritant. Ik zoek dus nog een goede oplossing.
Het laten schakelen van de denon via het netwerk kost een behoorlijke berg extra stroom. De opties HDMI wakeup ON en Netwerk wakeup ofzo kosten totaal 15W in standby, Zet je deze onzin uit dan zit je op 0,2W
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
En dan is het al een stuk minder geworden, oudere modellen zaten op (meer dan) het dubbele.Masterkale1 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:20:
Het laten schakelen van de denon via het netwerk kost een behoorlijke berg extra stroom. De opties HDMI wakeup ON en Netwerk wakeup ofzo kosten totaal 15W in standby, Zet je deze onzin uit dan zit je op 0,2W
Is dat niet verouderde informatie, Masterkale1? De handleiding voor mijn AVR-3313 geeft 2.7Watt op voor netwerk standby en blijft in standby ook heel koud.
[ Voor 13% gewijzigd door JeanLeGrand op 12-03-2013 16:42 ]
Denon AVR-X3600H
Bedankt voor je reactie. Maar ik wil gewoon dat het werkt. Dat het meer stroom gebruikt, daar ben ik mij van bewust ;-)Masterkale1 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:20:
Heb jij contact gehad met audio service BV wat betreft het repareren onder garantie? Ik kreeg via Correct (waar ik de receiver heb gekocht) ook te horen dat ik hem kan versturen en laten repareren onder garantie. Ga dit denk ik via Correct doen aangezien zij de verkopende partij zijn. Wel balen want het betekent wel enkele weken zonder receiver...echter nu heb ik er ook niets aan aangezien de update nog steeds op 48% blijft hangen en dan opnieuw begint met downloadengibsonneke schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:58:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem maar dan met een Denon 3313...
Niets hielp en daarop heb ik contact opgenomen met het servicenter van Denon waarbij ik hem onder garantie kan laten fixen. Eventueel kan ik hem ook terug onder RMA naar de internetwinkel versturen zodat zij dan een nieuwe "zouden" opsturen. Al twijfel ik hieraan en vind ik het een groot risico.. (Redcoon) Daarbij als ik dan al een nieuwe krijg dan heb ik misschien het probleem om terug met een oude firmware te zitten...
Iemand een idee wat het beste zou zijn?
Ik was iets te snel met zeuren geloof ik. ZOjuist een mailtje: expected delivery date is de 18eThe Eagle schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:27:
Grrr, DNP720AE staat nog steeds in backorder bij amazonDuurt nou al een week, hoe lang heb je nodig
Betekent overigens wel dat ik hem ws pas een week later kan testen. ZIt nog een verhuizing in de pijplijn en de rest van de hifi moet ook aangesloten worden. Net als internet, kabel, tv, meubels, etc etc etc

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat brengt een hoop gedoe mee idd. Ik ben nog met een zelfbouw tv dressoir bezig, daarna komt de 2113 in huis. Ging helaas iets meer geld in zitten dan verwacht..
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag een nieuwe audio setup met de volgende apparatuur:
2x Monitor Audio Bronze BX2 luidsprekers
1x Technics SL-1210 MK2 draaitafel
1x PC
1x Technics SU-Z15 versterker
Ik heb de versterker voor 30 euro op de kop getikt bij de kringloopwinkel. Ik merk dat mijn muziek toch aardig wat ruis heeft. Ik neem dus aan dat het komt omdat ik een vrij oude en niet zo'n krachtige versterker heb? (specificaties versterker: http://www.classic-audio.com/technics-suz15-p-640.html)
Nu kan ik via via erg goedkoop een Denon DN-A300m krijgen. Gaat dit veel verschil maken denken jullie?
kom pas net kijken in de hi-fi wereld, dus excuses als dit een domme vraag is!;)
1x PC
Ik heb de versterker voor 30 euro op de kop getikt bij de kringloopwinkel. Ik merk dat mijn muziek toch aardig wat ruis heeft. Ik neem dus aan dat het komt omdat ik een vrij oude en niet zo'n krachtige versterker heb? (specificaties versterker: http://www.classic-audio.com/technics-suz15-p-640.html)
Nu kan ik via via erg goedkoop een Denon DN-A300m krijgen. Gaat dit veel verschil maken denken jullie?
kom pas net kijken in de hi-fi wereld, dus excuses als dit een domme vraag is!;)
Ik heb niks uit het boekje maar gemeten op het stopcontact. Ik heb wel een iets ouder type de 4311JeanLeGrand schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:41:
Is dat niet verouderde informatie, Masterkale1? De handleiding voor mijn AVR-3313 geeft 2.7Watt op voor netwerk standby en blijft in standby ook heel koud.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Gisteren de 2313 ontvangen en aangesloten, eerste indruk: klinkt goed!
Wel ziet hij er wat minder mooi uit dan receivers die ik hiervoor had: de Onkyo 809 en daarvoor de Denon 2108.
Je kan duidelijk zien dat ze alles wat toegankelijker en simpeler hebben gemaakt ten opzichte van de oudere series, zeker als je de afstandbedieningen vergelijkt
.
Wat menu betreft ziet er wel erg netjes uit, ook de setup is erg duidelijk. Ik mis alleen wel wat weergaves op het display ten opzichte van de 2108, daar kon je mooi zien wat voor kanalen er binnen kwamen en wat er uitgestuurd werd (erg overzichtelijk), maar dat zit er niet meer op..
Verder nog even uitzoeken wat voor audio modes erop zitten, als je de knoppen onderaan gebruikt lijkt het beperkt tot een setup per type (een surround mode voor movie, stereo voor muziek).
Standaard zet hij Dynamic volume op medium, ik weet nog niet of ik daar zo vrolijk van word. Wat zijn jullie ervaringen met Dynamic volume?
Wel ziet hij er wat minder mooi uit dan receivers die ik hiervoor had: de Onkyo 809 en daarvoor de Denon 2108.
Je kan duidelijk zien dat ze alles wat toegankelijker en simpeler hebben gemaakt ten opzichte van de oudere series, zeker als je de afstandbedieningen vergelijkt
Wat menu betreft ziet er wel erg netjes uit, ook de setup is erg duidelijk. Ik mis alleen wel wat weergaves op het display ten opzichte van de 2108, daar kon je mooi zien wat voor kanalen er binnen kwamen en wat er uitgestuurd werd (erg overzichtelijk), maar dat zit er niet meer op..
Verder nog even uitzoeken wat voor audio modes erop zitten, als je de knoppen onderaan gebruikt lijkt het beperkt tot een setup per type (een surround mode voor movie, stereo voor muziek).
Standaard zet hij Dynamic volume op medium, ik weet nog niet of ik daar zo vrolijk van word. Wat zijn jullie ervaringen met Dynamic volume?
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Ja maar ik heb hem pas een week dus lijkt me wel logisch dat het onder garantie geregeld kan worden...Robbie_84 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:19:
[...]
Heb jij contact gehad met audio service BV wat betreft het repareren onder garantie? Ik kreeg via Correct (waar ik de receiver heb gekocht) ook te horen dat ik hem kan versturen en laten repareren onder garantie. Ga dit denk ik via Correct doen aangezien zij de verkopende partij zijn. Wel balen want het betekent wel enkele weken zonder receiver...echter nu heb ik er ook niets aan aangezien de update nog steeds op 48% blijft hangen en dan opnieuw begint met downloaden
Normaal gezien kan je deze manueel downloaden, op een leg USB FAT32 geformatteerde stick plaatsen en het dan zo proberen. Je hebt wel even je serienummer nodig op de site van Denon. Let er ook op dat alle HDMI/optische aansluitingen afgekoppeld zijn tijdens het updaten aangezien dit voor problemen zou kunnen zorgen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:49:
[...]
Door een (naar nu blijkt 'gelukkige') samenloop van omstandigheden heb ik alle apparatuur aan het netwerk hangen behalve m'n AVR-3312.![]()
Dat ga ik na je bericht dus ook maar even niet doen, waarvoor dank.![]()
Kun je ons op de hoogte houden van de vorderingen??
Is er trouwens geen andere manier de Denon firmware updates binnen te hengelen en uit te laten voeren??
Ik neem aan dat je 'game' 'direct' enz. bedoeld? Even de knop ingedrukt houden doet wonderen. Werkt makkelijk als je de tv aan hebt staan. Zonder kan ook wel via het display van de receiver, maar is minder makkelijk.burgt schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:39:
...
...
Dynamic volume staan bij mij op off, dynamic EQ op On.burgt schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:39:
Je kan duidelijk zien dat ze alles wat toegankelijker en simpeler hebben gemaakt ten opzichte van de oudere series, zeker als je de afstandbedieningen vergelijkt.
Dit zowel met muziek en films.
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoordenVerwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:38:
Ik heb sinds vandaag een nieuwe audio setup met de volgende apparatuur:
1x PC
Die Technischs is idd een oud beestje. Geen idee wat voor klasse versterker het is, maar 2x 18W is niet echt veel en zijn leeftijd kan hem ook wel parten spelen irt het ruisen. De Denon zal je MA's iig zeker veel makkelijker aan kunnen sturen, al was het alleen maar op basis van vermogen.
Having said that: dat betekent niet dat de Denon niet zal ruisen. Als die al ruis binnenkrijgt van de aanleverende bron (Draaitafel of PC) dan versterkt ie dat uiteraard gewoon. Dus dat is even afwachten. Maar die Denon zal geen slechte koop zijn, zeker niet als je hem voor weinig kunt krijgen en ie in goede staat is
Uit nieuwsgierigheid: hoe oud is die Denon, hoe veel is ie gebruikt en wat vragen ze er voor?
Verwijderd
jaar oud, in nieuwstaat volgens de advertentie, en kan hem voor 50 euro komen ophalen. Het klinkt eigenlijk te mooi om waard te zijn, aangezien hij nieuw ongeveer 400 euro kost. Ik ga hem vanmiddag bekijken..dus ben benieuwd!The Eagle schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:38:
[...]
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden
Die Technischs is idd een oud beestje. Geen idee wat voor klasse versterker het is, maar 2x 18W is niet echt veel en zijn leeftijd kan hem ook wel parten spelen irt het ruisen. De Denon zal je MA's iig zeker veel makkelijker aan kunnen sturen, al was het alleen maar op basis van vermogen.
Having said that: dat betekent niet dat de Denon niet zal ruisen. Als die al ruis binnenkrijgt van de aanleverende bron (Draaitafel of PC) dan versterkt ie dat uiteraard gewoon. Dus dat is even afwachten. Maar die Denon zal geen slechte koop zijn, zeker niet als je hem voor weinig kunt krijgen en ie in goede staat is
Uit nieuwsgierigheid: hoe oud is die Denon, hoe veel is ie gebruikt en wat vragen ze er voor?
50 euro is geen geld, maar zou hem wel even testen op al zijn ingangen. Als je de verkoper kent helpt dat - kan ook "hete waar" zijn. If so is het uiteraard jouw eigen keuze om er op in te gaan of niet
Verwijderd
heb hem net opgehaald. Was via marktplaats. Ze waren in een verhuizing dus wilde alles zo snel mogelijk de deur uit hebben. Inmiddels alles getest, en draait als een zonnetje. Echt groot verschil merkbaar met dat antieke Technics ding haha. Veel voller, warmer, scherper en harder geluid!The Eagle schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:49:
50 euro is geen geld, maar zou hem wel even testen op al zijn ingangen. Als je de verkoper kent helpt dat - kan ook "hete waar" zijn. If so is het uiteraard jouw eigen keuze om er op in te gaan of niet
Je kan hem gerust aan je netwerk hangen zolang als je de update maar niet accepteert wanneer hier een melding over verschijnt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:49:
[...]
Door een (naar nu blijkt 'gelukkige') samenloop van omstandigheden heb ik alle apparatuur aan het netwerk hangen behalve m'n AVR-3312.![]()
Dat ga ik na je bericht dus ook maar even niet doen, waarvoor dank.![]()
Kun je ons op de hoogte houden van de vorderingen??
Is er trouwens geen andere manier de Denon firmware updates binnen te hengelen en uit te laten voeren??
Volgens mij kan dit niet bij in ieder geval de 33-serie. Als ik op de Denon firmware site inlog met mijn serienummer dan kan ik ook alleen de firmware changelog inzien.gibsonneke schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:59:
[...]
Normaal gezien kan je deze manueel downloaden, op een leg USB FAT32 geformatteerde stick plaatsen en het dan zo proberen. Je hebt wel even je serienummer nodig op de site van Denon. Let er ook op dat alle HDMI/optische aansluitingen afgekoppeld zijn tijdens het updaten aangezien dit voor problemen zou kunnen zorgen.
Ga hem morgen opsturen ter reparatie, iemand ervaring met de doorlooptijd van een reparatie bij Denon??
Goeie deal dus. En vwb die power en kwaliteit van de Denon: I rest my caseVerwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:21:
[...]
heb hem net opgehaald. Was via marktplaats. Ze waren in een verhuizing dus wilde alles zo snel mogelijk de deur uit hebben. Inmiddels alles getest, en draait als een zonnetje. Echt groot verschil merkbaar met dat antieke Technics ding haha. Veel voller, warmer, scherper en harder geluid!
Ik heb het ook maar eens nagemeten met de Voltcraft 3000. Een Denon 3313 doet met HDMI passthrough en network active in standby 3.4 Watts, da's toch wel erg netjes. Mijn vorige AVR, de Onkyo TX-NR-807 lustte wel een Wattje of 25 in standby en voelde dan 's morgens "lekker warm" aan.Masterkale1 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:50:
[...]
Ik heb niks uit het boekje maar gemeten op het stopcontact. Ik heb wel een iets ouder type de 4311
Denon AVR-X3600H
Vandaag de XTZ 100.33 geluisterd op een Denon stereo opstelling..... Wat een detail. Nieuw spaarproject gestart :-)
Ik heb even een vraag waar ik zelf nog niet uit kom.
Ik heb afgelopen weekend een Denon 3313 gekocht en gisteren aangesloten. Ik zit met de volgende situatie:
Inputs:
HDMI1: CBL/SAT - UPC Horizon Box
HDMI3: BluRay - Philips Blu-Ray speler
HDMI5: MEDIA PLAYER - Apple Mac Mini 2012
Outputs:
HDMI Monitor 1: Philips LCD TV
HDMI Monitor 2: Samsung LCD TV
HDMI Output Dual Mode
Als ik HDMI1 of HDMI3 ga kijken, dan is het beeld prima, echter als ik HDMI5 ga kijken, dan springt het beeld elke 1-2 seconden even kort uit en dan weer aan. Ik heb al verschillende HDMI kabels en ingangen geprobeerd, maar dat heeft nog niet tot een ander resultaat geleid. Ik heb nu een Apple TV aangesloten aan HDMI5 en daarbij blijft het beeld wel normaal.
Zijn er bepaalde instellingen in een MacMini die ik dien aan te passen of is het niet mogelijk om een Mac Mini 2012 (met HDMI out of mini-dispay-adapter naar HDMI) aan te sluiten op de AVR-3313?
Ik heb afgelopen weekend een Denon 3313 gekocht en gisteren aangesloten. Ik zit met de volgende situatie:
Inputs:
HDMI1: CBL/SAT - UPC Horizon Box
HDMI3: BluRay - Philips Blu-Ray speler
HDMI5: MEDIA PLAYER - Apple Mac Mini 2012
Outputs:
HDMI Monitor 1: Philips LCD TV
HDMI Monitor 2: Samsung LCD TV
HDMI Output Dual Mode
Als ik HDMI1 of HDMI3 ga kijken, dan is het beeld prima, echter als ik HDMI5 ga kijken, dan springt het beeld elke 1-2 seconden even kort uit en dan weer aan. Ik heb al verschillende HDMI kabels en ingangen geprobeerd, maar dat heeft nog niet tot een ander resultaat geleid. Ik heb nu een Apple TV aangesloten aan HDMI5 en daarbij blijft het beeld wel normaal.
Zijn er bepaalde instellingen in een MacMini die ik dien aan te passen of is het niet mogelijk om een Mac Mini 2012 (met HDMI out of mini-dispay-adapter naar HDMI) aan te sluiten op de AVR-3313?
Ik denk niet dat dit een denon probleem is. Beter kan je de vraag in een mac forum stellen.
Je kan proberen om alle kanalen zoals dig 5 of coax etc. die naast je standaard hdmi 5 aanstaan uit te zetten.
Al denk ik dat dit niet veel gaat helpen. Vaak is zoiets een handschake probleem tussen verschillende hdmi versies.
Je kan proberen om alle kanalen zoals dig 5 of coax etc. die naast je standaard hdmi 5 aanstaan uit te zetten.
Al denk ik dat dit niet veel gaat helpen. Vaak is zoiets een handschake probleem tussen verschillende hdmi versies.
[ Voor 22% gewijzigd door Masterkale1 op 18-03-2013 12:31 ]
Dank je. Ik heb ondertussen nog wat verder gezocht, maar dan meer gericht op Apple dan op Denon en het lijkt inderdaad op een HDMI/Handshake issue op de Mac Mini van na 2010. Ik had de rest al uit staan en alleen HDMI aan staan voor de mediaplayer. Zit voorlopig niets anders op dan de Apple TV maar aan te sluiten als mediaplayer via de Denon en de Mac Mini op een andere manier te verbinden.Masterkale1 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:29:
Ik denk niet dat dit een denon probleem is. Beter kan je de vraag in een mac forum stellen.
Zijn er meer mensen met bovenstaand probleem? Dwz Denon met Mac Mini issues? Mij beoogde opvolger van mijn MacBook Pro is ook een Mini en dan ook aan de 2113, maarja...sjmehrer schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:07:
[...]
Dank je. Ik heb ondertussen nog wat verder gezocht, maar dan meer gericht op Apple dan op Denon en het lijkt inderdaad op een HDMI/Handshake issue op de Mac Mini van na 2010. Ik had de rest al uit staan en alleen HDMI aan staan voor de mediaplayer. Zit voorlopig niets anders op dan de Apple TV maar aan te sluiten als mediaplayer via de Denon en de Mac Mini op een andere manier te verbinden.
Iemand nog een goede prijstip voor de Denon 2113? Prijzen zijn overal van 399 naar 499 gegaan (op Appollo na dan, € 479. Erg balen. Wilde wachten tot na mijn verhuizing, keuze was al gemaakt maar moet nu toch een stuk meer betalen...
ik zou even wachten, de prijs schommelt gek genoeg elke maand tussen de 500 euro en 350-380 euro. Ik had mazzel, minder dan 300 betaald, maar hij is het wachten waard, en in zekere zin maakt die 100 euro op zo'n aanschaf voor zo'n lange levensduur ook minder uit - als je het kunt missen natuurlijk.
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Ik sluit me aan bij Knuppelhout: Het schommelt al een aantal maanden dus er komt wel weer zo'n actie lijkt me.
Of je zoekt ff op amazon.co.uk. Komt dan weliswaar een andere stekker bij, maar die is vervangbaar, en dat werkt ook perfect. Door de gunstige wisselkoers is UK vaak stukken goedkoper
Komen daar naast de verzendkosten nog extra kosten bij?The Eagle schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:35:
Of je zoekt ff op amazon.co.uk. Komt dan weliswaar een andere stekker bij, maar die is vervangbaar, en dat werkt ook perfect. Door de gunstige wisselkoers is UK vaak stukken goedkoper
Niet specifiek met de Mac Mini maar wel met mijn HTPC met Radeon GPU (wellicht zit dat ook in een Mac Mini?). Bij mij wordt het beeld op willekeurige momenten ook een seconde of 2 zwart. Soms weken lang niet en dan weer 5x in 1 minuut. Overigens krijg ik, als mijn HTPC al aan staat, helemaal geen beeld op TV via mijn AVR1713. Ik moet dan eerst de HTPC uitzetten en dan inschakelen met de TV+Receiver al op de goede ingang. Heeft met pin 13 van HDMI te maken blijkbaarWaus26 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:06:
[...]
Zijn er meer mensen met bovenstaand probleem? Dwz Denon met Mac Mini issues? Mij beoogde opvolger van mijn MacBook Pro is ook een Mini en dan ook aan de 2113, maarja...

De meeste suppliers op Amazon.co.uk shippen alleen naar de UK, dus die moet je niet hebben. Echter als je hem bij amazon.co.uk zelf bestelt shippen ze hem gratis naar NLMr Orange schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:05:
[...]
Komen daar naast de verzendkosten nog extra kosten bij?
Laat je daar overigens ook niet weerhouden door de melding "temporary out of stock". Mijn DNP720AE was dat ooko. Die bestelde ik op 5 maart en was hier zaterdag stiekem toch binnen - al staat ie nog steeds out of stock op de website. Wordt kennelijk gewoon op order door Amazon bij Denon besteld. Ik moet alleen nog op zoek naar een andere snoer, want zoals gezegd Engelse stekker. Maar snoer is toch los van het apparaat, dus die trek ik wel ergens uit een verhuisdoos, ik heb die dingen meestal toch wel rondslingeren
en pas op: ik ben met deze receiver vorige maand nog belazerd op amazon uk (phishingmail etc), door een 3rd party seller. Met een vordering van de bank en aangifte het geld toch nog teruggekregen (wonder boven wonder), en de fraude afdeling van amazon heeft me meermaals gebeld hierover dus die seller zal wel weg zijn. Maar toch: extra reden om heel voorzichtig te zijn. Met amazon uk zelf heb ik dan weer hele positieve ervaringen. Kijk zeker voor denon ook op amazon.de trouwens!
Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX
Amazon.de was weining goedkoper dan de gemiddelde NL winkel. Scheelt wel iets maar dat wordt door de verzendkosten weer rechtgetrokken. 3rd party sellers kan, maar dan moet het wel een gevestigde naam zijn. Bovendien, zoals al eerder gezegd: de meeste 3rd party sellers op amazon.co.uk verzenden niet naar NL maar alleen mainland UK
Dank!The Eagle schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:44:
[...]
De meeste suppliers op Amazon.co.uk shippen alleen naar de UK, dus die moet je niet hebben. Echter als je hem bij amazon.co.uk zelf bestelt shippen ze hem gratis naar NLIs maar een paar GBP duurder dan twee andere aanbieders. Zie http://www.amazon.co.uk/g...5529&sr=1-1&condition=new Staat ie voor 295 GBP = momenteel 345 euro. Al zou ik wel even de boel in de gaten houden daar, aangezien de euro vandaag dankzij Cyprus gekelderd is enje dus relatief ietsje meer betaalt. Maar desalwelteplus nog steeds goedkoper dan in NL
Laat je daar overigens ook niet weerhouden door de melding "temporary out of stock". Mijn DNP720AE was dat ooko. Die bestelde ik op 5 maart en was hier zaterdag stiekem toch binnen - al staat ie nog steeds out of stock op de website. Wordt kennelijk gewoon op order door Amazon bij Denon besteld. Ik moet alleen nog op zoek naar een andere snoer, want zoals gezegd Engelse stekker. Maar snoer is toch los van het apparaat, dus die trek ik wel ergens uit een verhuisdoos, ik heb die dingen meestal toch wel rondslingeren
Zelf heb ik mijn oog laten vallen op de Denon 3313 en nu heb ik via Amazon.co.uk een mooie aanbieding gezien bij een andere shop:
http://www.audiblefidelit...AV_Receiver_p/avr3313.htm
Een mooie prijs voor deze receiver. £640 dus zo'n €750 incl. verzendkosten naar NL.
Ik heb hem nog nergens voor deze prijs in NL gezien.
Ergens ziet het er te goed uit...
Ik heb de Denon 2113 nu bij Hificorner besteld. Prijs is daar nu € 499, net zoals bij veel andere winkels. Ik heb € 100 korting gekregen, omdat ik deze samen met de Jamo S608 HCS3 heb besteld. Had ook nog nieuwe oordopjes nodig en heb er gratis Sennheiser CX 300 II bij gekregen. In totaal zo'n € 140 korting dus, niet gek! Ben erg benieuwd naar hoe deze combinatie gaat bevallen. Vast beter dan mijn oude JBL budget speakers met een goedkope Sony receiver ;-)
hoi
ik ben al een tijdje op zoek naar een reciever.
de denon 3313 leekt me wel wat kwa uiterlijk en kwa vermogen.
ik wil er teufel speakers op aansluiten de LT® 3 Power Edition Set L.
ik wou vragen of iemand hier ervaring mee heeft.
of raden jullie mij een andere set aan voor dit zelfde bedrag.
tevens wou ik vragen waarom de prijzen ze 200 a 300 euro omhoog zijn gegaan vergeleken met 2 weken terug voor de reciever.
en wanneer kunnen de prijzen evt dalen.
is het betrouwbaar om bij amazone uk tebestellen en hoe werkt dat met de aansluiting kan je die makkelijk verwissellen.
helehoop vragen hopen dat jullie me kunnen helpen
mvg wesley
ik ben al een tijdje op zoek naar een reciever.
de denon 3313 leekt me wel wat kwa uiterlijk en kwa vermogen.
ik wil er teufel speakers op aansluiten de LT® 3 Power Edition Set L.
ik wou vragen of iemand hier ervaring mee heeft.
of raden jullie mij een andere set aan voor dit zelfde bedrag.
tevens wou ik vragen waarom de prijzen ze 200 a 300 euro omhoog zijn gegaan vergeleken met 2 weken terug voor de reciever.
en wanneer kunnen de prijzen evt dalen.
is het betrouwbaar om bij amazone uk tebestellen en hoe werkt dat met de aansluiting kan je die makkelijk verwissellen.
helehoop vragen hopen dat jullie me kunnen helpen
mvg wesley
DM Holding, die onder andere Marantz en Denon doen, sluiten het boekjaar van 2012 niet af op eind december maar per maart het jaar er op. De maanden voor een sluiting proberen ketens altijd veel te verkopen wat je terug ziet in lagere verkoopsprijzen. Al doet niet elke tussenhandelaar daar aan mee natuurlijk, maar vanuit DM is het rond deze tijd altijd goedkoper.
^ wat FeaR zegt, en over je andere vraag de prijzen gaan weer zakken als de nieuwe modellen aangekondigd worden/leverbaar zijn. Dat is rond september.
[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 23-03-2013 19:07 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ik ben al een tijdje lid van dit forum maar tot op heden weinig tot geen reactie gegeven, zit meer bij de ICT afdeling.
Op dit moment ben ik in het bezit van een Denon AVR 2802, Denon DPD 1611UD, Dali Suite 2.5 Surround, Samsung C7140 decoder (voor Ziggo kabel) en een Magnat 301A Sub.
Op zich werkt alles gelukkig nog goed maar sinds ik een panasonic 3d led tv heb en deze op internet heb aangesloten wil ik ook muziek gaan streamen en eventueel van mijn Ipod/ipad en iphone muziek via de reciever beluisteren.
Tevens heeft de AVR 2802 geen HDMI aansluitingen wat me beperkt met het aansluiten van de randapparatuur
Heb nog geen mediaplayer
Nu lees ik op het forum dat de 2800 serie vervangen is door de 3300 serie , maar die vind ik te duur.
Nu zijn ze bij hobo flink aan het stunten maar hebben ze geen 3312 meer, Stassen nog wel.
een AVR 2313 wordt nu aan geboden voor 615 en ik overweeg om deze aan te schaffen.
Op de tv worden geen spellen gespeeld
heb 2 vragen.
- is de AVR 2313 een goede keuze of toch maar even doorsparen voor een AVR 3313
- welke mediaplayer is goed ?(budget voor de mediaplayer tussen de 100 tot 150)
Fons
Op dit moment ben ik in het bezit van een Denon AVR 2802, Denon DPD 1611UD, Dali Suite 2.5 Surround, Samsung C7140 decoder (voor Ziggo kabel) en een Magnat 301A Sub.
Op zich werkt alles gelukkig nog goed maar sinds ik een panasonic 3d led tv heb en deze op internet heb aangesloten wil ik ook muziek gaan streamen en eventueel van mijn Ipod/ipad en iphone muziek via de reciever beluisteren.
Tevens heeft de AVR 2802 geen HDMI aansluitingen wat me beperkt met het aansluiten van de randapparatuur
Heb nog geen mediaplayer
Nu lees ik op het forum dat de 2800 serie vervangen is door de 3300 serie , maar die vind ik te duur.
Nu zijn ze bij hobo flink aan het stunten maar hebben ze geen 3312 meer, Stassen nog wel.
een AVR 2313 wordt nu aan geboden voor 615 en ik overweeg om deze aan te schaffen.
heb 2 vragen.
Fons
[ Voor 1% gewijzigd door Fons2003 op 24-03-2013 18:22 . Reden: s ]
Ik krijg sinds vorige week de melding dat er nieuwe firmware uit is voor mijn 2113. Maar waar kan ik de release note vinden betreft deze update? Als ik nl naar de site van denon ga moet ik het serienummer invullen van de receiver, maar die weet ik niet uit mn hoofd en heb geen zin om mn meubel te verschuiven om het serienummer te kunnen bewonderen 
Ik ben nogal huiverig betreft updates, en wil eerst weten wat voor mooie dingen denon veranderd/verbeterd heeft alvorens ik een update ga doen
Ik ben nogal huiverig betreft updates, en wil eerst weten wat voor mooie dingen denon veranderd/verbeterd heeft alvorens ik een update ga doen
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Check het hier altijd:
http://www.avsforum.com/t...-thread-faq#post_21995263
Ondanks subtiele verschillen moet ik er maar vanuit gaan dat update gelijk is.
http://www.avsforum.com/t...-thread-faq#post_21995263
Ondanks subtiele verschillen moet ik er maar vanuit gaan dat update gelijk is.
Verwijderd
Om er niet op achteruit te gaan qua versterker heb je wel de 3313 nodig. Ik zou nog even doorsparen!Fons2003 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:58:
Ik ben al een tijdje lid van dit forum maar tot op heden weinig tot geen reactie gegeven, zit meer bij de ICT afdeling.
Heb nog geen mediaplayer
heb 2 vragen.
Fons
Is de 2313 dan zoveel minder dan de 3313 ?
Ik zie wel verschillen in specs maar dat zegt me niet zoveel.
Fons
Fons
Beste MedeTweakers,
Ik zie toevallig in mijn zoektocht hier enkele Denon's langskomen. Aangezien ik nu toch aan een uitbreiding toe ben gekomen van mijn Hifi systeem leek het mij verstandig om toch eens even rond te vragen hoe en wat. En of wat ik nu wil doen mogelijk is met de Denon AVR 1912.
Ik ben namelijk al een tijdje in het bezit van een Denon PMA 510AE met daarop aangesloten 2* Klipsch RF-52.
Ik ben hier al een paar jaar zeer tevreden over en heb recent een matchende sub (Klipsch RW 10D) op de kop weten te tikken om een begin te maken aan het kompleet maken van de surround set.
Aangezien ik bij de surround set aan mijn huidige versterker niet veel ga hebben had ik meteen mijn ogen op wederom Denon gelegd. Nu wilde ik dan ook de volgende setup gaan maken:
Denon AVR 1912
Klipsch RC-25 of 52 Center Speaker
Klipsch RF-52 L/R Speakers
Klipsch RS-42/52 Surround Speakers
Klipsch RW-10D Sub speaker
Mijn grote vraag is alleen of ik met deze Denon voldoende power heb voor deze setup. Voornamelijk door het hoge wattage van de center speaker.
Kellan
Ik zie toevallig in mijn zoektocht hier enkele Denon's langskomen. Aangezien ik nu toch aan een uitbreiding toe ben gekomen van mijn Hifi systeem leek het mij verstandig om toch eens even rond te vragen hoe en wat. En of wat ik nu wil doen mogelijk is met de Denon AVR 1912.
Ik ben namelijk al een tijdje in het bezit van een Denon PMA 510AE met daarop aangesloten 2* Klipsch RF-52.
Ik ben hier al een paar jaar zeer tevreden over en heb recent een matchende sub (Klipsch RW 10D) op de kop weten te tikken om een begin te maken aan het kompleet maken van de surround set.
Aangezien ik bij de surround set aan mijn huidige versterker niet veel ga hebben had ik meteen mijn ogen op wederom Denon gelegd. Nu wilde ik dan ook de volgende setup gaan maken:
Denon AVR 1912
Klipsch RC-25 of 52 Center Speaker
Klipsch RF-52 L/R Speakers
Klipsch RS-42/52 Surround Speakers
Klipsch RW-10D Sub speaker
Mijn grote vraag is alleen of ik met deze Denon voldoende power heb voor deze setup. Voornamelijk door het hoge wattage van de center speaker.
Kellan
Naar vermogen wat de speakers nodig hebben moet je niet kijken, dat matchen is namelijk niet te doen en ook eigenlijk gewoon niet nodig. Met een paar Watt heb je al meer dan genoeg volume voor de gewone huiskamer. Alles heeft namelijk te maken met het rendement van de speakers en dat is bij Klipsch zeer hoog. De center waar je over inzit heeft een gevoeligheid van 95 dB/m en dat is eigenlijk gewoon zeer hoog. Met Klipsch-speakers hoef je je eigenlijk nooit echt zorgen te maken over de versterking.WarKel schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:16:
Dus zoals ik de setup hier bij elkaar heb staan zeg je, aansluiten en het komt allemaal helemaal goed?FeaR schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:30:
[...]
Naar vermogen wat de speakers nodig hebben moet je niet kijken, dat matchen is namelijk niet te doen en ook eigenlijk gewoon niet nodig. Met een paar Watt heb je al meer dan genoeg volume voor de gewone huiskamer. Alles heeft namelijk te maken met het rendement van de speakers en dat is bij Klipsch zeer hoog. De center waar je over inzit heeft een gevoeligheid van 95 dB/m en dat is eigenlijk gewoon zeer hoog. Met Klipsch-speakers hoef je je eigenlijk nooit echt zorgen te maken over de versterking.
Dankje voor de snelle reactie!
Ik zie daar geen problemen mee inderdaadWarKel schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:44:
[...]
Dus zoals ik de setup hier bij elkaar heb staan zeg je, aansluiten en het komt allemaal helemaal goed?
Verwijderd
Een De 33** serie is de opvolger geworden van de 28** serie. Om gelijk te blijven of een stapje vooruit te maken met wat je nu gewend ben zou ik niet kijken naar de 23** serie. 33** heeft grotere voeding dus meer controle over je luidsprekers. Meer controle zorgt voor een rustiger geluidsbeeld en vaak voor een grotere soundstage. Mijn advies zal een 3313 zijn.Fons2003 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:46:
Is de 2313 dan zoveel minder dan de 3313 ?
Fons
Ik draai ook met een Klipsch / Denon combi (Synergy serie met een AVR2311) en hoewel die iets zwaarder is als de 1912, heeft die echt totaal geen problemen met de speakersWarKel schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:44:
[...]
Dus zoals ik de setup hier bij elkaar heb staan zeg je, aansluiten en het komt allemaal helemaal goed?
Let er overigens wel op dat je een AVR een stukje meer in moet regelen tov een stereoversterker. Audissey etc draaien en dan zelf bijstellen. Anders krijg je het effect wat een "audiofiel" hier laatst liep te mopperen, Nieuwe receiver en klonk ineens nergens naar. Sure, als je niet eerst het menu in wilt duiken dan ga je geen lol beleven aan je apparatuur nee
Even een trapje tegen dit topic 
Mijn DNP-720AE eindelijk aan kunnen sluiten en ik moet zeggen: klinkt goed. Duurt even voor ie een netwerk gevonden heeft, maar dan klinkt het ook geweldig
Enige waar ik even mee zit is dat ik hem graag met de RC van mijn AVR-2311 zou willen bedienen. Weet iemand of er ergens codes te vinden zijn om mijn AVR RC in te leren? De meeste zitten in de AVR zelf en dan worden ze via het OSD weergegeven, maar de DNP is wat nieuwer dus die kent de AVR niet. En aangezien dit Denon met Denon is zou je verwachten dat je dat zou moeten kunnen laten werken
Sidequestion: iemand een adresje waar ik voor weinig een Optical naar coaxial converter haal? Leuk dat Denon alleen nog maar Optical outs levert op hun apparatuur, maar met twee optical in's is dat icm de TV wat weinig
Mijn DNP-720AE eindelijk aan kunnen sluiten en ik moet zeggen: klinkt goed. Duurt even voor ie een netwerk gevonden heeft, maar dan klinkt het ook geweldig
Enige waar ik even mee zit is dat ik hem graag met de RC van mijn AVR-2311 zou willen bedienen. Weet iemand of er ergens codes te vinden zijn om mijn AVR RC in te leren? De meeste zitten in de AVR zelf en dan worden ze via het OSD weergegeven, maar de DNP is wat nieuwer dus die kent de AVR niet. En aangezien dit Denon met Denon is zou je verwachten dat je dat zou moeten kunnen laten werken
Sidequestion: iemand een adresje waar ik voor weinig een Optical naar coaxial converter haal? Leuk dat Denon alleen nog maar Optical outs levert op hun apparatuur, maar met twee optical in's is dat icm de TV wat weinig
had even geen geld om de AVR 3312 of AVR 2313 aan te schaffen( de WOZ en waterschap moest even betaald worden en dat hakt er tegelijk in) maar wat schets mijn verbazing bij HOBO hifi zijn deze AVR's ruim 200 euri duurder geworden.
kreeg een flauw antwoord te lezen; Beste Fons,
De prijzen van AV receivers liggen nogal onder vuur en dus zijn die niet altijd hetzelfde; wij kijken daarbij naar de rest van de markt.
Wederom met een vriendelijke groet
Ik noem niet de naam van de persoon en de plaats waar dit vandaan komt, maar dit is nogal een prijsverschil.
Waarom zeggen ze nu niet eerlijk dat ze van de importeur op hun dak hebben gehad !!!!!
We wachten nog wel een paar maanden want inderdaad de markt in het algemeen is volgens mij ingestort door de crisis en dan gaan de prijzen toch wel weer dalen.
Blijf nog wel even genieten van mijn AVR2802
groet
Fons
kreeg een flauw antwoord te lezen; Beste Fons,
De prijzen van AV receivers liggen nogal onder vuur en dus zijn die niet altijd hetzelfde; wij kijken daarbij naar de rest van de markt.
Wederom met een vriendelijke groet
Ik noem niet de naam van de persoon en de plaats waar dit vandaan komt, maar dit is nogal een prijsverschil.
Waarom zeggen ze nu niet eerlijk dat ze van de importeur op hun dak hebben gehad !!!!!
We wachten nog wel een paar maanden want inderdaad de markt in het algemeen is volgens mij ingestort door de crisis en dan gaan de prijzen toch wel weer dalen.
Blijf nog wel even genieten van mijn AVR2802
groet
Fons
Beste mede-forummers,
Sinds een maand of 6 heb ik 2313. Bevalt heel goed, kwam van een onkyo, dus heb wel opnieuw moeten leren luisteren. In het begin was er veel wat mij opviel of minder beviel, maar dit was toch een kwestie van de overstap en gedurende langere tijd kleine aanpassingen blijven doen.
Nu ik het geluid naar mijn smaak heb en vele zaken heb geprobeerd ben ik zeer tevreden. Er is echter één ding waar ik de vinger maar niet goed opgelegd krijg en dat is de center speaker. Geen idee of het een Denon ding is dus vandaar dat ik de vraag bij jullie ga neerleggen;
Het geluid uit de center speaker is soms wat 'mat'. Of, een beetje dof. Soms lijkt dit bij te springen dus ergens vraag ik mij af of dit niet een degelijk iets is als een stand die 'reclame geluiden normaliseert' wat ik wel eens voorbij heb zien komen. Ik weet het echter niet goed terug te vinden of bij te regelen. Je merkt dit voornamelijk bij dialogen in films of het gewone tv werk. Bij muziek is het ook aanwezig maar doordat de overige kanalen dan flink worden gebruikt valt het minder op.
Tevens, is het mogelijk, om per kanaal een flinke eq te regelen? Ik zou graag de helderheid van de center willen beïnvloeden om het te compenseren...
Wie kan mij helpen?
Bedankt en groeten!
Martijn
Sinds een maand of 6 heb ik 2313. Bevalt heel goed, kwam van een onkyo, dus heb wel opnieuw moeten leren luisteren. In het begin was er veel wat mij opviel of minder beviel, maar dit was toch een kwestie van de overstap en gedurende langere tijd kleine aanpassingen blijven doen.
Nu ik het geluid naar mijn smaak heb en vele zaken heb geprobeerd ben ik zeer tevreden. Er is echter één ding waar ik de vinger maar niet goed opgelegd krijg en dat is de center speaker. Geen idee of het een Denon ding is dus vandaar dat ik de vraag bij jullie ga neerleggen;
Het geluid uit de center speaker is soms wat 'mat'. Of, een beetje dof. Soms lijkt dit bij te springen dus ergens vraag ik mij af of dit niet een degelijk iets is als een stand die 'reclame geluiden normaliseert' wat ik wel eens voorbij heb zien komen. Ik weet het echter niet goed terug te vinden of bij te regelen. Je merkt dit voornamelijk bij dialogen in films of het gewone tv werk. Bij muziek is het ook aanwezig maar doordat de overige kanalen dan flink worden gebruikt valt het minder op.
Tevens, is het mogelijk, om per kanaal een flinke eq te regelen? Ik zou graag de helderheid van de center willen beïnvloeden om het te compenseren...
Wie kan mij helpen?
Bedankt en groeten!
Martijn
Net een Denon 2113 gekocht en aangesloten in combinatie met Harmon Kardon speaker HKTS 16 WQ.
Tijdens het gebruik van airplay, hoor ik af en toe krakerige geluidjes. Bijna net of er ergens een draadbreukje in zit. Vooralsnog kan ik hetzelfde effect niet ontdekken bij gebruiken van ps3 of htpc.
Ik kan het ook niet direct localiseren aan 1 speaker. Kan iemand me verder helpen in welke richting ik moet zoeken? Of is dit direct RMA?
Tijdens het gebruik van airplay, hoor ik af en toe krakerige geluidjes. Bijna net of er ergens een draadbreukje in zit. Vooralsnog kan ik hetzelfde effect niet ontdekken bij gebruiken van ps3 of htpc.
Ik kan het ook niet direct localiseren aan 1 speaker. Kan iemand me verder helpen in welke richting ik moet zoeken? Of is dit direct RMA?
@Lt Marx: Doe je dat airplay via WLAN of bedraad? Kan zijn dat ie af en toe wat issues heeft met het netwerk of met buffering bij WLAN. If WLAN: probeer eens bedraad 
@JimmyNL: wat voor speakers heb je? Zelfs merk / serie of een mengelmoesje? En heb je de boel met Audissey afgeregels of met de hand?
@JimmyNL: wat voor speakers heb je? Zelfs merk / serie of een mengelmoesje? En heb je de boel met Audissey afgeregels of met de hand?
Volgens mij kan Airplay alleen bedraad op een Macbook... iDevice aansluiten via Headphone out?
Airplay en alleen bedraad kunnen....dan zou het zijn naam nou niet bepaald eer aan doen 
Maar goed, check het zou ik zeggen
@the Eagle ik heb 4 x full range JBL balboa en een bijbehorende center. Ik heb hier nooit problemen mee gehad onder de Onkyo. Heb de center ook al even verwisseld met een ander om uit te sluiten dat het daar aan zou liggen. Ik heb alles ingeregeld met audissey een daarop bijgeregeld met de hand.
De audissey setup overigens drie keer gedaan waarop de laatste keer echt tot op de cm nauwkeurig uitgemeten. En dat maakte een groot verschil dan uit de lossen pols. Heeft overigens geen invloed op het centerprobleem.
De audissey setup overigens drie keer gedaan waarop de laatste keer echt tot op de cm nauwkeurig uitgemeten. En dat maakte een groot verschil dan uit de lossen pols. Heeft overigens geen invloed op het centerprobleem.
Zal het eens proberen met mijn MacBook! Bedankt voor de tip!The Eagle schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:49:
Airplay en alleen bedraad kunnen....dan zou het zijn naam nou niet bepaald eer aan doen
Wederom bedankt voor de tip heren!
Mijn Denon AVR 2113 doet nu perfect dienst als mijn centrum van controle, ik ben nog bezig met het instaleren van mijn verzamelde goederen. Maar wilde jullie alvorens een preview geven van het uiteindelijke setje.
Mijn Denon AVR 2113 doet nu perfect dienst als mijn centrum van controle, ik ben nog bezig met het instaleren van mijn verzamelde goederen. Maar wilde jullie alvorens een preview geven van het uiteindelijke setje.

Ah, nog eentje met een Denon / Klipsch combi
Toevallig ook bij Correct gehaald?
Beetje overal gehaald haha,
rf52 heb ik ooit bij de duitse media markt gehaald
rs52 bij correct
de denon was bij digital street het goedkoopst en de sub en center op marktplaats
rf52 heb ik ooit bij de duitse media markt gehaald
rs52 bij correct
de denon was bij digital street het goedkoopst en de sub en center op marktplaats
Dat kan. Op mijn 1910 moet ik Audessey op manual zetten. Dan komt er in het 'parameter' menu een 'manual eq' optie bij, waar ik per speaker een 9 bands equalizer heb.JimmyNL schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:38:

Maar het kan dus wel
Kennen jullie de homecinema systemen van Denon? Met de typenummers S-102 etc. Zo'n systeem heb ik al een tijdje en klinkt subliem in mijn oren (koste ook zo'n 1600 euro), maar ben benieuwd of een "los" systeem (dus geen homecinema) beter klinkt in dezelfde prijsklasse.
Mja, da's een 2.1 alles in 1 systeem. Het zal best op elkaar aansluiten qua speakers en Denon kennende is het echt geen rotzooi, maar 100% aansluiten op een eigen muziek- en geluidssmaak zal het natuurlijk nooit. Ik denk dat hem daar het grootste verschil in zit. Denon kan best speakers maken, maar die redden het niet bij speakers van echter speakerbouwers imho.
Zeg 1600 euro...daar kun je best een leuke losse receiver, BR en 2.0 (vloerstaanders) of 2.1 van kopen lijkt me.
pricewatch: Denon DBT-1713UD 449,-
pricewatch: Denon AVR 2113 429,-
Hou je nog 720 over voor een paar mooie vloerstaanders die de Denons vermoedelijk volkomen weg spelen.
Zeg 1600 euro...daar kun je best een leuke losse receiver, BR en 2.0 (vloerstaanders) of 2.1 van kopen lijkt me.
pricewatch: Denon DBT-1713UD 449,-
pricewatch: Denon AVR 2113 429,-
Hou je nog 720 over voor een paar mooie vloerstaanders die de Denons vermoedelijk volkomen weg spelen.
NOFI, maar met gemak dat je zo'n setje wegspeelt. Niet alleen geluidstechnisch kan je veel meer in huis halen op het gebied van speakers, maar ook de receiver zal meer bieden. Het zal hier dus niet alleen kwalitatief zijn, maar ook kwantitatief. Vooral qua speakers zit je met het feit dat het relatief kleine speakers zijn (3,15" woofer) en je daarmee automatisch hebt dat de crossover wat hoger staat. De speakers kunnen immers de lage en midlage tonen niet lekker weergeven. Dan maakt het niet uit of het van Denon is of van JVC, dat is een nadeel van dit soort speakers.D-TECH schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:23:
...maar ben benieuwd of een "los" systeem (dus geen homecinema) beter klinkt in dezelfde prijsklasse.
^^^ Met hem, plus dat dat soort alles in 1 speakers ook nog eens vaak van wat dun MDF gemakt zijn en dus binnen no time alles trilt

Denon is weer met nieuwe modellen op de proppen gekomen: X500, X1000 en X2000. Allemaal wel instap als je de adviesprijzen van 299, 399 en 599 ziet. Waarom niet gewoon de AVR-xx14 reeks wat logischer zou zijn geweest? Ze gaan een beetje Onkyo achterna met het opeens omslaan in de types.
Speakerterminals aan de achterzijde zijn wel netjes geplaatst:

Bron: http://www.hdtvnieuws.nl/...2000-x1000-x500-20130404/
Speakerterminals aan de achterzijde zijn wel netjes geplaatst:

Bron: http://www.hdtvnieuws.nl/...2000-x1000-x500-20130404/
De nieuwe modellen moeten gebruiksvriendelijkheid combineren met geavanceerde prestaties.
De achterkant ziet er wel erg karig uit. Geen serie voor echte audiofielen.
Ja, want je bent pas audiofiel als de hele achterkant vol zit met aansluitingenlethargy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:59:
De nieuwe modellen moeten gebruiksvriendelijkheid combineren met geavanceerde prestaties.
Vroegah zat je nog met TOSLINK, Coax, tulp, enz., maar tegenwoordig praat bijna alles HDMI en dan zijn die 300 verschillende aansluitingen niet meer zo nodig.
[ Voor 17% gewijzigd door InZane op 10-04-2013 12:32 ]
Verwijderd
Lijkt mij dat je beter kunt betalen voor de receiver an sich, dan voor 20 aansluitingen die je (ik) nooit gaat gebruiken
Ik gebruik nog wel van die "ouderwetse" aansluitingen, zoals een platenspeler.
een platenspeler kan er toch prima oplethargy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:24:
Ik gebruik nog wel van die "ouderwetse" aansluitingen, zoals een platenspeler.
Hoeveel van die "ouderwetse" apparaten wil je nog op een nieuwe receiver aansluiten?
Ik heb alleen 5 hdmi kabels op mijn receiver zitten, speakerkabels, coax en voeding voor de rest gebruik ik geen enkele analoge of toslink aansluiting
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Hoe dan zonder Phono aansluiting? Zal dan via aparte phono voorversterker moeten gaan, niet echt handig.cypher21 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:51:
[...]
een platenspeler kan er toch prima op
Hoeveel van die "ouderwetse" apparaten wil je nog op een nieuwe receiver aansluiten?
Ik heb alleen 5 hdmi kabels op mijn receiver zitten, speakerkabels, coax en voeding voor de rest gebruik ik geen enkele analoge of toslink aansluiting
Ik zal wel ouderwets zijn met mijn CD speler, cassette speler, DAT recorder, platenspeler en aansluiting voor DAC.
[ Voor 10% gewijzigd door lethargy op 10-04-2013 15:26 ]
Bijna idem hier. Ik heb alleen in plaats van die Coax een UTP kabel. Sinds we zijn verhuisd ergens in 2006 ofzo, heb ik nooit meer een Coax kabel aan een receiver gehad.cypher21 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:51:
[...]
een platenspeler kan er toch prima op
Mijn oude platenspeler (die op zolder stof aan t eten is) heeft een rood witte tulp uitgang, kan dus nog aangesloten worden.lethargy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:16:
[...]
Hoe dan zonder Phono aansluiting? Zal dan via aparte phono voorversterker moeten gaan, niet echt handig.
Ik zal wel ouderwets zijn met mijn CD speler, cassette speler, DAT recorder, platenspeler en aansluiting voor DAC.
Wat betreft de andere vraag...
Nee dat gaat dus niet werken zonder phono voorversterker. De duurdere versterkers hebben daarom een aparte phono ingang. Zoek maar even op google.cypher21 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:44:
[...]
Mijn oude platenspeler (die op zolder stof aan t eten is) heeft een rood witte tulp uitgang, kan dus nog aangesloten worden.
Wat betreft de andere vraag...just kidding.
Zal ik vanavond eens ff doen.lethargy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:58:
[...]
Nee dat gaat dus niet werken zonder phono voorversterker. De duurdere versterkers hebben daarom een aparte phono ingang. Zoek maar even op google.
Nooit mee vandoen gehad. Mijn platenspeler heb ik nog nooit op mijn huidige receiver aangesloten. Maar een phono ingang is toch ook gewoon rood/wit tulp?
Dat heet trouwens Cinch kabel.
Als je een platenspeler aansluit op een gewone Line ingang dan hoor je bijna niets vanwege het zwakke signaal van de platenspeler. Dan heb je dus een phono ingang nodig die het signaal versterkt of een aparte voorversterker.
Als je een platenspeler aansluit op een gewone Line ingang dan hoor je bijna niets vanwege het zwakke signaal van de platenspeler. Dan heb je dus een phono ingang nodig die het signaal versterkt of een aparte voorversterker.
Ik heb een 1713 receiver en daarop is via de cinch van SAT/CBL een mengpaneel op aangesloten waarop mijn 2 Technics draaitafels zitten en 1 dvd speler die dienst doet als cd speler.
Dat mengpaneel doet in feite dienst als pre-amp voor de draaitafels.
Dat mengpaneel doet in feite dienst als pre-amp voor de draaitafels.
Klopt maar als je de platenspeler rechtstreeks aansluit dan zal het volume erg/te zacht zijn. Daarom een voorversterker die het geluid geschikt maakt voor de huidige versterkers. Daarom heb ik voor 35 euro deze op de kop getikt om mijn platenspeler aan te gaan sluiten op mijn AVR-2113:cypher21 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 16:16:
[...]
Zal ik vanavond eens ff doen.
Nooit mee vandoen gehad. Mijn platenspeler heb ik nog nooit op mijn huidige receiver aangesloten. Maar een phono ingang is toch ook gewoon rood/wit tulp?
http://hificorner.nl/pa115-phono-preamp.html
Meubel zit overigens in elkaar, zaterdag eindelijk alles aansluiten. AVR-2113 staat al vier weken hier en de speakers inmiddels bijna drie...
Waus, even nuanceren: dat kan, maar dat hoeft niet. Oudere platenspelers hebben vaak geen voorversterker aan boord, nieuwere vaak wel. Dus ligt aan het beestje zelf 
Ergo: beiden kunnen gelijk hebben, beiden ook de plank misslaan. Zonder te weten welke platenspeler het betreft is daar geen pijl op te trekken.
Als het zo'n Ion ding is hang je hem er zo aan. Mijn Thorens TD160 heeft toch echt een voorversterker nodig. Overigens heb ik dat Redneck style gedaan - ik had nog een oud mengpaneeltje liggen
Die 35 euro voor een vivanco dingetje vind ik trouwens geld zat. Bij Conrad zijn ze een tientje goedkoper
Die Ion die ze daar hebben (ws nog betere kwaliteit als de Vivanco, Ion = Numark) is trouwens wel een grappig dingetje:

Heeft nog de vorm van een platenspelert ook
Ergo: beiden kunnen gelijk hebben, beiden ook de plank misslaan. Zonder te weten welke platenspeler het betreft is daar geen pijl op te trekken.
Als het zo'n Ion ding is hang je hem er zo aan. Mijn Thorens TD160 heeft toch echt een voorversterker nodig. Overigens heb ik dat Redneck style gedaan - ik had nog een oud mengpaneeltje liggen
Die 35 euro voor een vivanco dingetje vind ik trouwens geld zat. Bij Conrad zijn ze een tientje goedkoper
Die Ion die ze daar hebben (ws nog betere kwaliteit als de Vivanco, Ion = Numark) is trouwens wel een grappig dingetje:

Heeft nog de vorm van een platenspelert ook
Verwijderd
Beste mensen, ik probeer mijn Denon 1912 met een Harmony one te bedienen. Na alles (op het oog goed) ingesteld te hebben schakelt de Denon na een paar seconden over naar een andere ingang, waardoor de tv beelden verdwijnen.
Ik heb een pace settopbox van UPC, deze zit via een hdmi op de sat/cbl ingang van de denon. De tv is een LED tv van Samsung.
Nadat ik de pace, denon en de tv via de harmony heb ingeschakeld, schakelt de denon naar de sat/cbl, waarna ik inderdaad even beeld heb, echter na een paar seconden schakelt de denon over naar TV, waardoor ik mijn beeld kwijtraak. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Groet
Graas
Ik heb een pace settopbox van UPC, deze zit via een hdmi op de sat/cbl ingang van de denon. De tv is een LED tv van Samsung.
Nadat ik de pace, denon en de tv via de harmony heb ingeschakeld, schakelt de denon naar de sat/cbl, waarna ik inderdaad even beeld heb, echter na een paar seconden schakelt de denon over naar TV, waardoor ik mijn beeld kwijtraak. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Groet
Graas
Klinkt toch als een instelling in de Harmony die niet goed staat. Bij mij gaat alles goed (Ik heb een Harmony (525) en deze schakelt keurig naar CBL/SAT, HDMI 1 op de TV en zet mijn Humax aan).
Misschien eens de activiteit verwijderen en opnieuw instellen via de Harmony software, evt handmatig?
Misschien eens de activiteit verwijderen en opnieuw instellen via de Harmony software, evt handmatig?
Verwijderd
De AVR-2113 begint goed in prijs te zakken nu de nieuwe modellen er zijn.
Denk dat dit wel eens mijn nieuwe receiver zou kunnen worden
Ik heb die veelvoud van aansluitingen op de hogere modellen toch niet nodig.
Denk dat dit wel eens mijn nieuwe receiver zou kunnen worden
Ik heb die veelvoud van aansluitingen op de hogere modellen toch niet nodig.
Inderdaad, ik ben net hetzelfde aan het denken. Hopelijk zakken ze nog een klein beetje voor ze nergens meer verkrijgbaar zijn.
Die nieuwe x2000, die als de opvolger van de 2113 wordt geplaatst, is toch nog een stuk duurder. En veel verschillen lijken er toch niet te zitten tussen beide modellen.
Die nieuwe x2000, die als de opvolger van de 2113 wordt geplaatst, is toch nog een stuk duurder. En veel verschillen lijken er toch niet te zitten tussen beide modellen.
Dubbelpost. Foto's van mijn set in het post hier je foto's en specs van je HT.
Edit: Hier dus: Waus26 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Edit: Hier dus: Waus26 in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
[ Voor 120% gewijzigd door MaSw85 op 19-04-2013 14:26 ]