Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Via HTForum:
De AVR-X3000 en AVR-X4000 (deze laatste krijgt XT32) en heeft een adviesprijs van €1399,00. Deze laatste 2 komen in Juni/Juli. De AVR-4520 blijft als enige samen met de blu-ray spelers gewoon in het assortiment.

Ook is er in de D&M wandelgangen al geroddeld over een nieuwe Denon A1 pre/power. Zal met een beetje geluk eind van dit jaar komen en zal rond de 8K gaan kosten. Deze is overigens niet op de AV8801 gebaseerd maar word volledig nieuw ontwikkeld.
Persoonlijk spreekt mij dat wel aan. Vond het al jammer dat Denon naar het mid-end was gegaan terwijl hun pre/pro nog steeds zeer hoog aan staat geschreven. Alleen jammer dat ze ook meteen terug zijn bij de oude prijs, iets als een tussenstap had mooi geweest. Net zoals Marantz heeft met de AV7701 en de AV8001. Al is de AV8801 nog steeds 2 - 3 keer zo goedkoop als de Denon pre/pro.

Maar goed, het blijven geruchten...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 10:29
Heb de 2113 nu een paar maanden in huis. Die 5 HDMI aansluitingen had ik echt nodig. Audyssey is lekker makkelijk, de GUI is netjes en het geluid is een stuk beter dan wat mijn oude Marantz SR4001 wist op te brengen. Ik had hem toendertijd voor €349 weten te bemachtigen, top deal.

De officiële app voor op je iPhone om hem te bedienen is trouwens ook een hele fijne en ik gebruik AirPlay daarmee dan ook vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mediaspeler en digitale TV, dus heb maar 2 HDMI ingangen nodig eigenlijk :P
En zelfs als er nog een console of een Bluray speler bij zouden komen, zijn ze nog niet allemaal benut.
Enige jammere vind ik wel de enkele HDMI-out. Maar goed.. dat hebben de meeste middenklasse receivers nog wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:26
http://www.areadvd.de/hardware/2013/denon_avr_x1000.shtml

eerste test met wat plaatjes van binnenzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist gebeld voor een Denon AVR-2113. Ga hem zo ophalen .. nieuw speelgoed jeeej :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:57:
Beste mensen, ik probeer mijn Denon 1912 met een Harmony one te bedienen. Na alles (op het oog goed) ingesteld te hebben schakelt de Denon na een paar seconden over naar een andere ingang, waardoor de tv beelden verdwijnen.
Ik heb een pace settopbox van UPC, deze zit via een hdmi op de sat/cbl ingang van de denon. De tv is een LED tv van Samsung.
Nadat ik de pace, denon en de tv via de harmony heb ingeschakeld, schakelt de denon naar de sat/cbl, waarna ik inderdaad even beeld heb, echter na een paar seconden schakelt de denon over naar TV, waardoor ik mijn beeld kwijtraak. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Groet
Graas
Dat probleem heb ik ook gehad met mijn 2113, niet alleen in combinatie met de UPC doos (Horizon), maar ook met andere HDMI apparatuur. Bij mij had het te maken met HDMI ARC, waardoor de receiver terugsprong naar TV. Oplossing is om ARC op de TV uit te schakelen. Die gebruik ik verder toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de Denon AVR-2313 gekocht. Ben er heel blij mee en voldoet aan alles wat ik ervan verwacht.

1 klein minpunt, wat hopelijk is op te lossen.
Heeft iemand ervaring of weet iemand het euvel op te lossen…
Ik heb mijn media player: Mede8er MED600X3D gekoppeld aan de Denon. Alleen het laden van
een series neemt veel meer tijd in beslag dan ik gewend ben. Normaal gesproken lade de Mede8er
in 10 seconden de serie op mijn tv. (Mijn netwerk is voorzien, van cat6 kabels en heb een gigabit router/modem).

Nu het via de Denon gaat, duurt dit al gauw 30 seconden, weet iemand waar dit aan ligt en hoe dit
eventueel is op te lossen?

Bij voorbaat dank.
Groeten, Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe heb je die mediator aan de Denon gekoppeld dan?
En hoezo zou het ineens via de Denon moeten gaan :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:12:
Ik heb gister de Denon AVR-2313 gekocht. Ben er heel blij mee en voldoet aan alles wat ik ervan verwacht.

1 klein minpunt, wat hopelijk is op te lossen.
Heeft iemand ervaring of weet iemand het euvel op te lossen…
Ik heb mijn media player: Mede8er MED600X3D gekoppeld aan de Denon. Alleen het laden van
een series neemt veel meer tijd in beslag dan ik gewend ben. Normaal gesproken lade de Mede8er
in 10 seconden de serie op mijn tv. (Mijn netwerk is voorzien, van cat6 kabels en heb een gigabit router/modem).

Nu het via de Denon gaat, duurt dit al gauw 30 seconden, weet iemand waar dit aan ligt en hoe dit
eventueel is op te lossen?

Bij voorbaat dank.
Groeten, Michael
De Denon haalt alleen het beeld en geluid uit elkaar. Verder doet hij niks met het laden van de series dat gaat echt via je modem/router. Daar ligt denk ik eerder het probleem dan in de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ik heb een Denon AVR2113 staan met fronts B&W CM1 en CM Center en als suround achter Harman Kardon HKTS4

Nu heb ik de Fronts en center op Groot staan en de rears op Klein
Crossover staat:
Front: 60Hz
Center: 60 Hz
Surround 200Hz

Ben nog beetje opzoek naar de optimale instellingen. Iemand een tip ? ;-)

Edit: Sub is aanwezig en die staat op LFE+Main 120Hz
Level laag -3

Ben vooral opzoek waar de Hz waardes het beste op te zetten voor de Fronts, Center en Rears.

[ Voor 21% gewijzigd door Daan_ op 25-04-2013 11:05 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je geen subwoofer? Want dan moeten je fronts op small. Wat je verder kan en moet doen is kijken of subwoofer uit staat in het menu! Als dat zo is staat hij verder goed. Alhoewel je de crossover van de surround misschien kan veranderen naar 150hz.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
Superdaantje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:21:
Ik heb een Denon AVR2113 staan met fronts B&W CM1 en CM Center en als suround achter Harman Kardon HKTS4

Crossover staat:
Surround 200Hz

Level laag -3

Ben vooral opzoek waar de Hz waardes het beste op te zetten voor de Fronts, Center en Rears.
http://batpigworld.com/wp/ Hier staat nog wel meer info die handig is denk ik.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:42
Aangezien ik opzoek ben naar mijn eerste AV-receiver en de AVR-X1000 tegenkwam heb ik de review even gelezen, maar ik moet zeggen dat het weinig kritisch is geschreven. Geen minpunten en 'alles is fantastisch'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kan ik de verschillende Denon AV receivers ergenlijks gemakkelijk vergelijken?
(Net zoals ik bijv. de verschillende NAS'en van Synology naast elkaar kan zetten? zie voorbeeld: http://www.synology.com/p...ct_id_list=110%2C111%2C98)

Zie FeaR in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 25-04-2013 21:28 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Jorgen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:45:
Kan ik de verschillende Denon AV receivers ergenlijks gemakkelijk vergelijken?
(Net zoals ik bijv. de verschillende NAS'en van Synology naast elkaar kan zetten? zie voorbeeld: http://www.synology.com/p...ct_id_list=110%2C111%2C98)
Tweakers Pricewatch, maar ook op de Denon site kan dat volgens mij.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Waus26 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:09:
[...]

http://batpigworld.com/wp/ Hier staat nog wel meer info die handig is denk ik.
Dankje voor de link. Daar heb ik zeker mijn informatie gevonden.
Heel erg bedankt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Gisteren in een winkel geïnformeerd naar de AVR-X1000, de verkoper adviseerde mij voor de AVR-2113 te kiezen. Die is nu ongeveer even duur en heeft vergelijkbare functies als de X1000.
Toen hij mij uitlegde dat je het verschil tussen 125 en 150W bijna niet kon horen en je er echt een heel goed geoefend oor voor moest hebben ben ik maar zachtjes weggelopen...

Maar heeft hij een punt, is de 2113 qua functies te prefereren boven de X1000? Even er vanuit gaande dat ze hetzelfde klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Superdaantje schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:21:

Crossover staat:
Surround 200Hz

Level laag -3

De fronts op Large wat betekent dat het gehele bereik naar de speakers wordt gestuurd maar je hebt dan ook nog een crossover op die kanalen. De waarden die je noemt lopen een beetje tegen elkaar in. Een speaker op Large zetten als er ook een subwoofer is zie je al niet vaak en met een speaker als de CM1 zou ik ook gewoon lekker small kiezen. Denk dat je voor een mooie overgang eerder naar 90 - 100 Hz moet gaan voor de CM1 en CM Center. Voor de rears zit je met 150 - 200 inderdaad redelijk goed.

Die "LFE + Main 120 Hz" weet je die zeker of is het toevallig "LPF for LFE"? Want die waarde is default 120 Hz.
My-life schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:43:
Toen hij mij uitlegde dat je het verschil tussen 125 en 150W bijna niet kon horen en je er echt een heel goed geoefend oor voor moest hebben ben ik maar zachtjes weggelopen...
Die 125 en 150 Watt zijn ook niet te vergelijken. Die 145 Watt komt Denon op met 1% THD en dat is gewoon te veel. Als je al gaat vergelijken moet je wel de waarden pakken die gelijk zijn meten en dan is het 120 Watt bij de AVR-X1000 om 125 bij de AVR-2113. Dan is het verschil al een stuk minder groot. Plus dat het verschil helemaal te verwaarlozen is, verschil tussen 1 en 2 Watt is meer dan tussen 120 en 125 (of zelf 145 Watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Daarom ben ik ook maar weggelopen, wat moet je anders.

Zou de X1000 het wachten waard zijn of brengt hij weinig nieuws met zich mee?
Ik dacht, aangezien bronnen en interfaces e.d. behoorlijk aan het veranderen zijn dat het daarom misschien interessant zou zijn om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

FeaR drankje voor je reactie. De link die ik eerder heb gekregen goed door gelezen. Hierin werden alle vragen beantwoord. Zeker een aanrader om te lezen voor gebruikers met weinig kennis van deze materie, zoals ik ;-)

Vandaag na lang wikken en wegen en luister moe zijn toch besloten om de JBL sub te vervangen voor een B&W Sub. Deze maandag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
My-life schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:02:
Daarom ben ik ook maar weggelopen, wat moet je anders.

Zou de X1000 het wachten waard zijn of brengt hij weinig nieuws met zich mee?
Ik dacht, aangezien bronnen en interfaces e.d. behoorlijk aan het veranderen zijn dat het daarom misschien interessant zou zijn om te wachten.
Op het eerste oog is het enige verschil dat ik zie een extra Toslink aansluiting en minder analoge aansluitingen op de X1000 tov de 2113.

Verder zal alles wel aanwezig zijn op een 2113. Gewoon even kijken naar wat je nodig hebt aan aansluitingen en functies.

[ Voor 10% gewijzigd door MaSw85 op 26-04-2013 17:22 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je de 2113 niet vergelijken met de X2000, ipv de X1000?
De X2000 is immers net als de 2113 een 7.1 receiver.. de X1000 is 5.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Misschien wel, ze zijn beide geïntroduceerd met een adviesprijs van 600 euro, maar feit blijft dat de 2113 met z'n huidige prijs concurreert met de X1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijken alleen op x.x speaker configuratie is wel mager of heel kort door de bocht voor een vergelijking.

Als ik de x-serie bekijk, is die vooral bedoeld voor mensen die niet verwachten een te grote setup te hebben. Er zitten voornamelijk hdmi-poorten op, met één uitgang als ik me niet vergis.

Daar maakt dat je de X-serie niet 123 met een andere serie kunt vergelijken. De gewone series hebben veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

My-life schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:33:
Misschien wel, ze zijn beide geïntroduceerd met een adviesprijs van 600 euro, maar feit blijft dat de 2113 met z'n huidige prijs concurreert met de X1000.
Qua prijs idd wel, maar de 2113 heeft betere specs .. is de keuze eenvoudig toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001

TMV

Ik heb zojuist de AVR-1713 besteld bij Amazon in Duitsland waar dit apparaat maar 289,- kost. Volgens mij toch een goede prijs voor dit mooie receivertje. Ook nog wel even bekeken of de AVR-X1000 nog een optie was maar deze heeft geen spdif input naast de optische input (ondersteuning van audio return van oudere LCD TV) en verder weinig toegevoegde waarde qua functionaliteit.

[ Voor 11% gewijzigd door TMV op 29-04-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zie hem staan inderdaad. Zit die kostenloze levering er dan ook op naar het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Cap schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:09:
Ik zie hem staan inderdaad. Zit die kostenloze levering er dan ook op naar het buitenland?
Ik heb uiteindelijk €293 afgerekend maar dat heeft met BTW verrekening voor het buitenland ofzo te maken. Ik had in ieder geval geen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ok, dat is netjes. Aan de andere kant vind ik 26 euro besparen het risico van moeilijk gedoe met garantie/ondersteuning in Nederland ivm aankoop in het buitenland het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Cap schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:14:
Ok, dat is netjes. Aan de andere kant vind ik 26 euro besparen het risico van moeilijk gedoe met garantie/ondersteuning in Nederland ivm aankoop in het buitenland het niet waard.
Ben ik op zich met je eens, dat zie ik nu ook :/ De laatste keer dat ik de prijzen heb bekeken (dat was nog vrij recent) zag het plaatje er toch nog heel anders uit. Nou ja, we zullen het zien. :)

edit: Ik heb gezien de recente onwikkelingen qua prijs hier in Nederland de bestelling bij Amazon geannuleerd en de AVR-1713 voor een paar tientjes meer bij Correct in Rotterdam besteld. Toch een beter gevoel bij :)

[ Voor 18% gewijzigd door TMV op 29-04-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

AVR 1713 doet nu op amazon.co.uk slechts 223,36 GBP - inclusief gratis verzending. Da's vanauit amazon zelf. Omgerekend 265,90 EUR. Scheelt toch weer het e.e.a.

Overigens zijn het bij Denon helden vwb de meegeleverde stekker :D
Heb via amazon.co.uk een DNP720AE besteld. Zat een engelse stekker bij, maar die kon je openschroeven en toen bleek dat in die engelse stekker een eurostekker zat :D Schroefje in de engelse stekker diende alleen om te klemmen. Raakte de eurostekker iig helemaal niet.

* The Eagle dacht dat ie een ander snoer moest gaan halen, maar het enige dat ik nodig had was een kruiskop :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

The Eagle schreef op maandag 29 april 2013 @ 15:37:
AVR 1713 doet nu op amazon.co.uk slechts 223,36 GBP - inclusief gratis verzending. Da's vanauit amazon zelf. Omgerekend 265,90 EUR. Scheelt toch weer het e.e.a.

Overigens zijn het bij Denon helden vwb de meegeleverde stekker :D
Heb via amazon.co.uk een DNP720AE besteld. Zat een engelse stekker bij, maar die kon je openschroeven en toen bleek dat in die engelse stekker een eurostekker zat :D Schroefje in de engelse stekker diende alleen om te klemmen. Raakte de eurostekker iig helemaal niet.

* The Eagle dacht dat ie een ander snoer moest gaan halen, maar het enige dat ik nodig had was een kruiskop :)
Ow? En ze verzenden wel naar NL? Ik heb het ook geprobeerd en toen kreeg ik de melding dat verzending niet mogelijk was.. :? Oh wacht, je hebt het over een ander apparaat.. maar toch..

[ Voor 3% gewijzigd door TMV op 29-04-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Laatst online: 09:31
379 euro voor de 2113 in verschillende Belgische en Nederlandse shops, veel meer zal hij wel niet meer gaan zakken. Ik denk dat ik hem vandaag of morgen maar bestel, voor ze niet meer leverbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 11:59
Wilibrord schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:48:
379 euro voor de 2113 in verschillende Belgische en Nederlandse shops, veel meer zal hij wel niet meer gaan zakken. Ik denk dat ik hem vandaag of morgen maar bestel, voor ze niet meer leverbaar zijn...
Ik dacht dat die vorige week nog 3 tientjes (volgens pricewatch) goedkoper te krijgen was, maar die aanbieding kan ik ook niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

TMV schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:08:
[...]

Ow? En ze verzenden wel naar NL? Ik heb het ook geprobeerd en toen kreeg ik de melding dat verzending niet mogelijk was.. :? Oh wacht, je hebt het over een ander apparaat.. maar toch..
Volgens mij moet verzending naar NL wel gewoon kunnen. je moet alleen zorgen dat je bij amazon.co.uk zelf besteld, en niet een van de sellers die op amazon actief is. Amazon.co.uk levert gewoon in NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn onlangs gekochte 2113 doet niks :'(
Woensdag ermee terug en dan maar hopen dat ie te fixen of te vervangen is.. :/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05
Sinds enkele dagen een denon avr-1513. maar Ik wil graag mijn htpc die geen hdmi audio heeft toch aansluiten via de hdmi ingang van de versterker. Ik wil dan enkel het geluid via audio in laten lopen. Weet iemand of dit mogelijk is?

Ik krijg dit helaas niet werkend. Ik krijg of beeld of geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Eagle schreef op maandag 29 april 2013 @ 17:50:
[...]

Volgens mij moet verzending naar NL wel gewoon kunnen. je moet alleen zorgen dat je bij amazon.co.uk zelf besteld, en niet een van de sellers die op amazon actief is. Amazon.co.uk levert gewoon in NL :)
Dan kan dus vaak zat de beste prijs aan je voorbij gaan. Sommige aanbieders die op Amazon actief zijn, zijn gewoon alleen al € 100 + goedkoper dan de goedkoopste aanbieders in NL volgens de PW of kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Zojuist een 2113 besteld bij Hificorner.nl, http://hificorner.nl/avr-2113.html.
Met de kortingscode DENPAS10, '10% korting op het Denon assortiment (minimum order € 100,-)'', voor 358,20 euro :) .

Code is geldig t/m vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Ik zit er ook over te denken om een AVR 2113 aan te schaffen. Alleen zijn de ondersteunde geluidsformaten me niet helemaal duidelijk... Als ik de producteigenschappen bekijk, dan ondersteunt de receiver:

- Dolby TrueHD
- Dolby Pro Logic II
- Dolby Pro Logic IIx
- Dolby Pro Logic IIz
- DTS-HD
- DTS Neo:6 Cinema & DTS-Neo:6 Music
- DTS 96/24

Mijn hierbij vraag is, worden Dolby Digital 5.1 en DTS ook als formaten ondersteund? Ik ben geneigd te zeggen van wel, maar als ik kijk naar de producteigenschappen van de AVR 2312 wordt ik toch aan het twijfelen gebracht, omdat ze daar wel expliciet worden benoemd (Dolby Digital-Decoder en DTS-Decoder):

- Dolby TrueHD
- Dolby Digital Plus
- Dolby Digital-Decoder
- Dolby Digital EX
- Dolby Pro Logic II
- Dolby Pro Logic IIx
- Dolby Pro Logic IIz
- DTS-HD
- DTS-Decoder
- DTS-ES Discrete/Matrix 6.1
- DTS Neo:6 Cinema & DTS-Neo:6 Music
- DTS 96/24

M.a.w. kan ik met de AVR 2113 nog genieten van de Dolby Digital 5.1 en DTS tracks van de DVD's in mijn collectie?

En dan nog een ander dingetje. Op het internet kom ik ook vaak tegen dat er gesproken wordt over de 2113CI. Waar staat de CI voor en is dit een andere receiver dan de 2113? Op de site van Denon zelf wordt er dan weer met geen woord over gerept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als HD wordt ondersteund dan wordt de gewone ook ondersteunt. Idem met dat als je Pro Logic IIz hebt je ook beschikt over IIx en II. Dus in pricipe kan je alle decoders binnen een paar regels samenvatten omdat ze veelal meer omvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
FeaR schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:05:
Als HD wordt ondersteund dan wordt de gewone ook ondersteunt. Idem met dat als je Pro Logic IIz hebt je ook beschikt over IIx en II. Dus in pricipe kan je alle decoders binnen een paar regels samenvatten omdat ze veelal meer omvatten.
Bedankt voor je snelle antwoord :) Het leek me al vreemd als het niet zo zou zijn. Beetje krom dat ze er op de website niet duidelijk over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Jorgen schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 09:10:
[...]

Dan kan dus vaak zat de beste prijs aan je voorbij gaan. Sommige aanbieders die op Amazon actief zijn, zijn gewoon alleen al € 100 + goedkoper dan de goedkoopste aanbieders in NL volgens de PW of kieskeurig.
Klopt, maar die goedkopere aanbieders heb ik stuk voor stuk nageplozen en gemaild of ze ook naar NL leverden via Amazon, en dat deden ze geen van allen. Amazon.co.uk zelf was de goedkoopste die ook naar NL verzond :)

* The Eagle niet van gisteren is, leuk dat er iemand goedkoper is maar als ie niet naar NL verstuurd heb ik er niks aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eens. Het kan dus enkel wel een wat vertekend beeld geven wanneer je de PW, geizhals, kieskeurig en bijv. Amazon.co.uk met elkaar vergelijkt qua prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AVR 2113 vorige week bij Redcoon bestelt voor €349: in 2 dagen verstuurd, volgende dag ontvangen in perfekte staat. Het apparaat heeft zoveel mogelijkheden dat ik er nog wel even zoet mee ben: in ieder geval jammer dat de GUI voor Spotify zo belabberd is, ook via de webbrowser. Wellicht dat daar nog eens een update voor kan komen. Maar wel fijn dat ik Spotify via de Denon en de webbrowser kan bedienen.

Heb geen Apple apparaten in huis, maar dat Airplay ziet er ook gelikt uit: eens kijken wat ik daarmee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 11:59
Heb geen Apple apparaten in huis, maar dat Airplay ziet er ook gelikt uit: eens kijken wat ik daarmee wil doen
Voor Airplay heb je overigens niet direct een iApparaat nodig; er zijn ook implementaties voor Windows (Play-To functie in windows 8?) en Android dacht ik. Zeker de moeite waard om eens verder te onderzoeken. Maar daar zijn andere topics voor..

Ik heb m gister ook besteld (met dank aan My-life voor de kortingscode).
Dit wordt mijn eerste receiver (heck, mijn eerste audio huiskamer apparaat sinds mijn krantenwijk omdat de oude Akai maar niet stuk wil...) 8)7
Uiteindelijk is de keuze op de Denon 2113 gevallen (en niet de Yamaha 573), mede vanwege het bedieningsgemak. Als ik me goed ingelezen heb is deze ook voor mijn vriendin te begrijpen, en zijn de verschillende features en instellingen simpel op te roepen. Een goede app en remote dragen daar zeker aan bij.

Edit:
Ik ben benieuwd hoe mijn (inmiddels vintage?) Magnat Ribbon 5b speakers hier op gaan klinken. Die waren al wat warm, hoop dat dat icm. de Denon niet een wollig geluid gaat leveren.

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 01-05-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:48
guapper schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:11:
[...]

Voor Airplay heb je overigens niet direct een iApparaat nodig; er zijn ook implementaties voor Windows (Play-To functie in windows 8?) en Android dacht ik. Zeker de moeite waard om eens verder te onderzoeken. Maar daar zijn andere topics voor..
Die Play To functie zit trouwens in Windows 7 ook al. Kan vanaf mijn laptop prima media naar mijn receiver (2113) of TV streamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Graag gedaan guapper, mooi dat nog iemand er iets aan gehad heeft :) .

@InZane
Als je naar je receiver streamt, komt dan alleen het geluid door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Laatst online: 11:53
kom dan maar op met die prijsdaling van de xx13 series!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik wist dat men in Belgie soms wat achterliep, maar niet dat het zo erg was dat ze pas bijna een maand na dato het nieuws uit de rest van de wereld krijgen ;)
FeaR op 10-4-2013 in "Het Denon ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Mogguh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Laatst online: 09:31
Dat artikel gaat over de 3000 en de 4000... de berichten van een maand geleden over de 500,1000 en 2000.

'k Heb overigens gisteren ook een 2113 besteld. Ik wacht met spanning af. Nu nog goede speakers voor erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door Wilibrord op 02-05-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Gisteren mijn 2113 binnen gekregen. Nadat de zaag in m'n tv-meubel was gezet staat hij nu onder de tv. Mijn speakers zijn nog niet binnen dus heb er nog niet veel mee kunnen doen. Wel even de Wii, HTPC en TV aangesloten.

Nou dacht ik dat ik op de tv het beeld van de HTPC kon bekijken als de receiver uit/standby staat, maar dit lijkt niet zo te zijn.
Mijn tv is alweer 6 jaar oud, is voorzien van HDMI 1.3 en ondersteund dus geen ARC. In de handleiding staat op pagina 87,
Voor gebruik van de pass-through functie, moet het verbonden
HDMI-apparaat compatibel met HDMI-besturing zijn.
Dat gaat dus niet lukken blijkbaar of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HDMI ARC is puur audio over één ader terug van de TV naar de receiver en is er vanaf HDMI 1.4. De bediening/HDMI Besturing valt onder HDMI CEC en is er al vanaf de eerdere versies. Dus op dat punt moet het niets uitmaken dat de TV al ouder is. Overigens hoeft het volgens mij alleen in de receiver aan te staan en niet op de TV. Ik heb het ook allemaal uitstaan in de TV en HDMI in stand-by werkt hier naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
Je hebt gelijk, ik heb me even wat meer ingelezen en mijn tv ondersteund inderdaad HDMI CEC.
In de handleiding van de tv staat wel,
HDMI met CEC werkt mogelijk niet bij apparaten
van een ander merk.
Maar ik lees dat de basis functies over het algemeen wel werken tussen verschillende merken.

Met de standaard instellingen, alles uit dus, krijgt de tv geen signaal meer als ik de receiver uitzet. Maakt het nog uit welke input je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een (wellicht simpel) vraagje aan de Denon POA-4400a Monoblok ''kenners''

Klopt het dat om deze blokken aan mijn versterker te hangen ik louter de L en R van mijn pre-out op mijn versterker dien te verbinden met de normal input van de 4400? (uiteraard met selector switch naar boven)

Ervan uitgaande dat ik met de XLR aansluitingen weinig kan, gezien mijn voorversterker (eigenlijk geintegreerde versterker volgens mij) deze niet heeft.

Wellicht is daar ook nog middels verloop o.i.d. iets mogelijk, en indien dit mogelijk is welke aansluitoptie geniet dan de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je voorversterker geen XLR's heeft (wat gebalanceerde uitgangen zijn, moet je gewoon de tulpstekker gebruiken, of verloopjes kopen. Met verloopjes zet je een extra schakel in de keten, dus ik zou ze gewoon lekker met tulp aansluiten. Die extra schakel kan ook problemen veroorzaken ;)

E.e.a. staat oevrigens los van het feit dat het een Denon is, maar geldt i.m.o. voor elk merk voor / eindversterking.

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 03-05-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:32:
Wellicht is daar ook nog middels verloop o.i.d. iets mogelijk, en indien dit mogelijk is welke aansluitoptie geniet dan de voorkeur?
Verlooopje biedt weinig meerwaarde: RCA is niet gebalanceerd en XLR wel, dus als je gaat verlopen ben je dat gebalanceerde kwijt en kan je net zo goed RCA - RCA nemen. En mochten beide apparaten wel XLR hebben dan is het nog maar de vraag of de apparaten ook gebalanceerd op zijn gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helder, dank voor jullie reacties.
Ik ga het gewoon met tulp doen ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-10-2021
The Eagle

Hoe zit het met de garantie als je bij amazone uk besteld?
Wil zelf de denon avr 3313 daar bestellen want dat scheelt behoorlijk in de prijs.
In Duitsland zijn ze ook goedkoper, alleen weet ik niet of het een europees model is.
Wie heeft er een goede tip voor me.

alvast bedank voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Duitse modellen zijn gelijk aan de "gewone" EU-modellen, het zijn juist de modellen uit de UK die anders kunnen zijn. Voltage in de UK is toch ook anders? Ik zou liever in Duitsland bestellen eigenlijk, komt mijn receiver ook oorspronkelijk vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voltage in de UK is ook gewoon 230 volt. Zal hooguit een andere stekker aanzitten, dus wellicht moet je een snoertje extra bijhalen. Of niet, zoals ik met mijn DNP720; daar schroefde ik de Engelse stekker open en daar zat ineens een eurostekker in :)

Hoe het met garantie bij Amazon UK zit: geen idee. RMA lijkt me geen issue, maar over het algemeen gaan die dingen niet zo snel stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Laatst online: 11:53
Volgens mij waren het toch USA modellen die anders (kunnen) zijn dan de EU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

USA modellen zijn idd anders dan de EU modellen. Sowieso qua voltage, maar ook enigszins afwijkend qua aansluitingen en typeaanduiding. Voor de US modellen wil er nog wel eens de aanduiding AVRxxxxCI bij staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

Ik heb sinds kort een AVR-1713 staan. Mooi ding, helemaal tevreden mee! Alleen...

af en toe, bij volumes van 40+ op de receiver en drukke stukken muziek of geluid hoor ik op de achtergrond wat hoogtonig geknetter op beide speakers, een beetje statisch-achtig. Dit komt voor op zowel directe streaming input (ethernet, cat6) en ook op HDMI inputs. :?

Ik heb de kabels allemaal al eens opnieuw aangesloten, maar dat hielp niets.

Als ik binnenkort wat meer tijd heb ga ik verder op onderzoek uit. Misschien is er iemand hier die hier ervaring mee heeft en eventueel tips etc heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wat voor speakers en -kabels heb je er dan aan hangen?
Kan natuurlijk ook zijn dat de speakers je nieuwe receiverdynamica niet kan trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

The Eagle schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:41:
Wat voor speakers en -kabels heb je er dan aan hangen?
Kan natuurlijk ook zijn dat de speakers je nieuwe receiverdynamica niet kan trekken ;)
Kabels zijn gewoon wat dikkere speakerkabels zoals je ze overal kunt kopen, deze ga ik opnieuw strippen en nog wat inkorten.

De speakers zijn een set Technics SB-CA21 vloerstaanders, die ik ook nog van plan ben te vervangen. Daarnaast heb ik een zelfbouw Peerless XLS10 subwoofer staan maar deze blijft wel :)

Ik hoop eerlijk gezegd dat het inderdaad zoiets is, want dan is het binnen een paar weken opgelost :)

edit: speaker type gevonden (wist het niet meer)

[ Voor 10% gewijzigd door TMV op 06-05-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Je zou het sowieso even met andere speakers kunnen testen natuurlijk ;)
En verder: aangenomen dat je de boel ingeregeld hebt met Audissey, zet de Dynamic EQ eens uit, kijken of dat helpt? :)
En indien niet ingeregeld --> doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV

TMV

The Eagle schreef op maandag 06 mei 2013 @ 15:55:
Je zou het sowieso even met andere speakers kunnen testen natuurlijk ;)
En verder: aangenomen dat je de boel ingeregeld hebt met Audissey, zet de Dynamic EQ eens uit, kijken of dat helpt? :)
En indien niet ingeregeld --> doen :)
Andere speakers heb ik zo niet rondslingeren, maar dat is dus over een paar weken tot een maand ofzo opgelost.

Ik heb met Audissey de zaak ingeregeld. Heb Dynamic Volume al wel uitgezet, dit hielp niet. De Dynamic EQ nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 01:56:
[...]

Hee, die eindblokken zie je niet vaak.
Ik heb zelf een stel dat nu zeker al een jaar of twintig(?) oud moet zijn, maar ze lijken onverwoestbaar. _/-\o_
Ze staan nu in de studeerkamer een beetje overkill te wezen. :+

Heb je deze POA-4400's al lang??
Sterker nog, ik heb ze nog geeneens binnen ;) vandaar ook de vraag over de aansluitingen.
Met een beetje geluk, heb ik ze deze week binnen, via Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
My-life schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:51:
Je hebt gelijk, ik heb me even wat meer ingelezen en mijn tv ondersteund inderdaad HDMI CEC.
In de handleiding van de tv staat wel,

[...]

Maar ik lees dat de basis functies over het algemeen wel werken tussen verschillende merken.

Met de standaard instellingen, alles uit dus, krijgt de tv geen signaal meer als ik de receiver uitzet. Maakt het nog uit welke input je gebruikt?
Vreemd genoeg ontbreekt bij mijn tv de optie om CEC aan te zetten zoals in de gebruiksaanwijzing staat.

Ik heb de firmware van de 2113 bij gewerkt, de 'microprocessor' reset en 'HDMI bediening' weer aangezet. Hierna werkte de pass-through functie wel. Geluid gaat netjes naar de tv als de AVR uitstaat en naar de AVR als deze aanstaat :) . Met 'HDMI bediening' op uit werkt het niet bij mij.

Overigens had ik na de update en reset ook even de GUI van het menu over het beeld heen, wat er mooi uitzag. Na een paar keer het menu geopend te hebben is de achtergrond nu weer zwart.
Weten jullie hoe dat komt?

EDIT:
De OSD wordt klaarblijkelijk ondoorzichtig als je Videoconversie onder Video --> Uitgangsinstellingen uitzet. Misschien wat vreemd, maar nu toch maar weer aangezet.

[ Voor 7% gewijzigd door My-life op 06-05-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 03:57:
[...]

Ok, zij klinken rock solid, ik hoop voor je dat zij de reis goed gehumeurd overleven. ;)
Toevallig bij Ruad vandaan, die ook op eBay adverteert?
Dat hoop ik ook ;) Nee geen Ruad, van een Duitse aanbieder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan de combi AVR-1713 / DBT-1713UD aan te schaffen.
Probleem is alleen welke speakers hier op aan te sluiten? De kamer is 30m2 groot en de bedoeling is om met de allesspeler zowel surround (blueray/sacd) als stereo (cd) af te spelen. 1 set die een stereo- en cinemaset vervangt. Goede stereo speakers of goede surround speakerset is op zich geen probleem maar de combinatie een surround speakerset die ook stereo heerlijk klinkt is wat moeilijker en op de één of andere manier voor verkopers moeilijk te begrijpen... (!)
Ik heb mn oog laten vallen of de Teufel Theatre 100 set http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p9955.html , mijn budget is echter niet sky-high en dit ligt dan ook wat er boven. En is dit misschien niet te? Wat zou volgens jullie een mooie speakerset zijn voor deze audioset??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Na lang zoeken en geluisterd te hebben in een winkel heb ik besloten dat het een denon receiver gaat worden.

Ik twijfel over 3 modellen.

1713 € 320
2113 € 375
×1000 € 380

Ik ga 5 hdmi ingangen, audyssey en 5.1 nodig hebben. De extra netwerkfuncties zijn leuk, maar geen vereiste. Ik ga er een boston a25/a225 of a250/a25/a225 set aan hangen.

Nu is de x1000 wel nieuwer natuurlijk, maar ik ben bang alleen maar te betalen voor het nieuwe model, terwijl de 1713 ook nog zal volstaan.

Wat zijn jullie ervaringen hierin? Ik wil vanmiddag naar een hifi winkel rijden, maar wil van tevoren wel wat meer weten van de denon receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:19:
Ik ben van plan de combi AVR-1713 / DBT-1713UD aan te schaffen.
Probleem is alleen welke speakers hier op aan te sluiten? De kamer is 30m2 groot en de bedoeling is om met de allesspeler zowel surround (blueray/sacd) als stereo (cd) af te spelen. 1 set die een stereo- en cinemaset vervangt. Goede stereo speakers of goede surround speakerset is op zich geen probleem maar de combinatie een surround speakerset die ook stereo heerlijk klinkt is wat moeilijker en op de één of andere manier voor verkopers moeilijk te begrijpen... (!)
Ik heb mn oog laten vallen of de Teufel Theatre 100 set http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p9955.html , mijn budget is echter niet sky-high en dit ligt dan ook wat er boven. En is dit misschien niet te? Wat zou volgens jullie een mooie speakerset zijn voor deze audioset??
Ik zou gaan voor een Boston Acoustics A25. Of de Dali Zensor 1. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
StealthyPeanut schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 09:27:
Na lang zoeken en geluisterd te hebben in een winkel heb ik besloten dat het een denon receiver gaat worden.

Ik twijfel over 3 modellen.

1713 € 320
2113 € 375
×1000 € 380

Ik ga 5 hdmi ingangen, audyssey en 5.1 nodig hebben. De extra netwerkfuncties zijn leuk, maar geen vereiste. Ik ga er een boston a25/a225 of a250/a25/a225 set aan hangen.

Nu is de x1000 wel nieuwer natuurlijk, maar ik ben bang alleen maar te betalen voor het nieuwe model, terwijl de 1713 ook nog zal volstaan.

Wat zijn jullie ervaringen hierin? Ik wil vanmiddag naar een hifi winkel rijden, maar wil van tevoren wel wat meer weten van de denon receivers.
Met 5 HDMI ingangen benodigd heb je bij de 1713 en x1000 ook 1 aan de voorkant zitten die je moet gebruiken. Weet niet of dat een probleem voor je is maar ik zou het lelijk vinden.

De 2113 heeft wel 5 HDMI aan de achterkant (en 1 voor).

En luisteren is het devies he. Ik vond de BA's (en Dali's overigens nog minder dan de BA) niet zo mooi klinken als de BX2 van Monitor Audio en koos daarom deze. Deze klonken een stuk voller en warmer, wat ik persoonlijk erg mooi vindt.

Oftewel: Luisterafspraak maken en niet blind voor de Bostons gaan (tenzij je ze natuurlijk al hebt)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Voorop aansluiten is lelijk idd en ik denk dat 4 achterop net wel of net niet voldoende is. Zijn er verder nog verschillen welke ik ga merken bij 90% video 10% audio gebruik? Ze hebben allemaal 3d passthrough. De 2113 heeft daarentegen wel weer 4k ondersteuning. Weer wat meer future proof. Hoewel ik niet denk dat consumenten hier snel me te maken gaan hebben.

Ook voor de speakers ga ik op mijn eigen oren af idd, maar de BA's worden over het algemeen goed ervaren en hebben natuurlijk een geweldige prijs. Ook dat speelt mee natuurlijk :).

Binnenkort maar eens een goede hifi zaak opzoeken!

[ Voor 18% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-05-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
StealthyPeanut schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:58:
Voorop aansluiten is lelijk idd en ik denk dat 4 achterop net wel of net niet voldoende is. Zijn er verder nog verschillen welke ik ga merken bij 90% video 10% audio gebruik?
Je kan beter maar een paar over hebben toch? Ik heb een 2113 en gebruik momenteel maar 2 van de 6 HDMI (PS3 en settopbox) maar dit is redelijk futureproof voor mij :)

Of je verschillen merkt durf ik niet te zeggen. Bij mij is het maar 10% video, rest audio, TV en games (voornamelijk FIFA)
Ze hebben allemaal 3d passthrough. De 2113 heeft daarentegen wel weer 4k ondersteuning. Weer wat meer future proof. Hoewel ik niet denk dat consumenten hier snel me te maken gaan hebben.

Ook voor de speakers ga ik op mijn eigen oren af idd, maar de BA's worden over het algemeen goed ervaren en hebben natuurlijk een geweldige prijs. Ook dat speelt mee natuurlijk :).

Binnenkort maar eens een goede hifi zaak opzoeken!
De prijs is inderdaad super. Toch heb ik net even die paar tientjes extra gedaan voor de BX2 en heb er absoluut geen spijt van. Daarbij kreeg ik gratis bi-wire speakerkabel erbij dus dat scheelde ook weer in de kosten.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb sinds vandaag een Xbox 360. Als ik deze middels HDMI aansluit op de Denon AVR-2313 (Game HDMI poort) krijg ik geen beeld. De Denon is uiteraard middels een HDMI kabel verbonden met mijn tv. Als ik de Xbox rechtstreeks op de tv aansluit middels HDMI werkt alles prima...
Ik heb in de settings van de versterker gekeken maar kon niet iets vinden wat dit probleem oplost. In de Xbox settings is ook niets te vinden. Iemand nog tips?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wat gebeurt er als je ander apparaat aansluit via HDMI ? Heb je dan wel beeld ?
Hoe staan de inputs in de reciever ? HDMI setup ?

[ Voor 24% gewijzigd door Daan_ op 11-05-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn htpc, blu-ray speler en tv doos geven gewoon beeld en geluid via hdmi. Heb de Xbox ook nog even op een andere hdmi ingang geprikt, zonder resultaat.
HDMI inputs staan gewoon standaard.
Google ondersteboven gekeerd, maar niets weten te vinden.
Xbox staat gewoon op 1080P output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had daarstraks hetzelfde met mijn settopbox. Geen beeld via HDMI op de achterzijde. Met een test kabel even op de AUX (voorzijde) geen probleem. Vervolgens met laptop alle ingangen op achterzijde getest; allemaal goed. Wat bleek nou.. soms is het echt heel simpel... Ik had dus de HDMI kabel die ik van de settopbox naar de receiver had gelegd, gesloopt :F

Dus... ligt het niet heel eenvoudig, aan 1 van je HDMI kabels? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 20:48
Ja, ik zou ook even proberen om HDMI kabels te wisselen. Mijn Denon (2113) had ook moeite met een bepaalde HDMI kabel (of de TV, kabel zat tussen TV en Denon) Even wisselen en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:43
Hallo allemaal,

graag zou ik van jullie advies krijgen.
Op dit moment heb ik een sony str-2400ES receiver in combinatie met een kef 2005.1 set. Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe receiver te kopen om hopelijk iets beter geluid te krijgen maar ook om alles direct op mijn receiver aan te kunnen sluiten (3d signalen kunnen niet verwerkt worden door de sony).
Voorwaarde voor de nieuwe receiver is dat hij voorlopig future-proof is. Dit betekent voor mij dat de receiver 4k moet ondersteunen en dan ook 4k pass through.

Ik kom nu uit op de volgende 2 receivers:
Denon 3313
Denon X4000

Uit de handleiding van de denon 3313 maak ik op dat deze ook geschikt is om 4k signalen te verwerken.
Wat overblijft is dat de x4000 audyssey multEQ XT32 ondersteunt. De 3313 ondersteunt alleen multEQ XT.

Heeft er iemand ervaring met beide versies en zo ja, is het verschil merkbaar?

Prijsverschil is op dit moment behoorlijk namelijk ongeveer 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Laatst online: 16-09 20:16
In deze startpost worden de verschillen vrij goed uitgelegd:

http://www.avsforum.com/t...r-model-owners-thread-faq

Wat voor mij een mogelijk goed punt is dat de HDMI pass trough zonder HDMI CEC kan werken. Ik wil nog even uitzoeken of dat echt een voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

buddow schreef op zondag 12 mei 2013 @ 09:16:
Ja, ik zou ook even proberen om HDMI kabels te wisselen. Mijn Denon (2113) had ook moeite met een bepaalde HDMI kabel (of de TV, kabel zat tussen TV en Denon) Even wisselen en opgelost.
Ik kreeg met dezelfde kabel wél beeld als ik de Xbox op de tv aansloot.
Máár... net dus een andere HDMI kabel gepakt, en nu krijg ik wel beeld en geluid, maar alleen via de AUX aansluiting op de voorzijde... Aan de achterkant doet ie nog steeds niets. Ik begrijp er nu echt helemaal niets meer van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
wortelsoft schreef op zondag 12 mei 2013 @ 11:27:
In deze startpost worden de verschillen vrij goed uitgelegd:

http://www.avsforum.com/t...r-model-owners-thread-faq

Wat voor mij een mogelijk goed punt is dat de HDMI pass trough zonder HDMI CEC kan werken. Ik wil nog even uitzoeken of dat echt een voordeel is.
Bedankt voor de link.

Blijft mijn vraag nog wel bestaan. Wat zijn jullie ervaringen mbt verschil in audyssey versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Erik-1980 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:44:
[...]

Bedankt voor de link.

Blijft mijn vraag nog wel bestaan. Wat zijn jullie ervaringen mbt verschil in audyssey versies?
Bij Xt32 is de bass integratie wat beter vind ik. In de rest van de tonen zal je echt beide naast elkaar moeten horen en snel kunnen switchen om verschillen waar te nemen. Er zijn mensen op het forum die gigantische verschillen horen. Ik heb thuis zelf de xt32 + Pro (denon 4311). Bij een vriendin van me de recent nog XT ingeregeld (denon 2113). Ik heb ook de Multi EQ gehad maar daar was ik totaal geen voorstander van.

[ Voor 10% gewijzigd door Masterkale1 op 13-05-2013 18:47 ]

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Masterkale1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:43:
[...]

Bij Xt32 is de bass integratie wat beter vind ik. In de rest van de tonen zal je echt beide naast elkaar moeten horen en snel kunnen switchen om verschillen waar te nemen. Er zijn mensen op het forum die gigantische verschillen horen. Ik heb thuis zelf de xt32 + Pro (denon 4311). Bij een vriendin van me de recent nog XT ingeregeld (denon 2113). Ik heb ook de Multi EQ gehad maar daar was ik totaal geen voorstander van.
Bedankt voor de info. Ga voorlopig de nieuwe receiver gebruiken icm de kef 2005.1 set. Wil op termijn ook de speakers upgraden. Nog steeds in dubio of ik de 500 extra zal uitgeven voor de x4000 t.o.v. de 3313.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vraag: weet iemand het telefoonnummer of een emailadres van Denon klantenservice NL?
Ik vond alleen deze: http://www.denon-hifi.nl/NL/Support/Pages/Service.aspx
Maar da's voor als ie stuk is, en da's bij mij niet het geval
Verder ook nog deze: http://www.denon-hifi.nl/...ages/Contact-Details.aspx
Maar daar staat dan weer geen telefoonnummer of mailadres bij :'(

Denon USA ook al geprobeerd te contacten, maar het enige wat me dat oplevert is een hoop spam vanuit hun mailinglist :(

Wat heb ik namelijk nodig: een RC code voor mijn DNP720AE, zodat ik hem via de RC van mijn AVR kan bedienen. Die zit er standaard niet in, maar Denon = Denon lijkt me, dus als ik de juiste type bron heb zou dat moeten lukken. De vraag is alleen: hoe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Is het mogelijk om zowel geluid van mijn ps3 (aangesloten op receiver met hdmi) als pc (aangesloten met tulp) tegelijk af te spelen? Zodat ik bijv. een muziekje kan luisteren onder FIFA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 15:50
nodig schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:55:
Is het mogelijk om zowel geluid van mijn ps3 (aangesloten op receiver met hdmi) als pc (aangesloten met tulp) tegelijk af te spelen? Zodat ik bijv. een muziekje kan luisteren onder FIFA?
Volgens mij kan je maar 1 uitgang te gelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nope, maar dank voor het meedenken :)
En feli btw :)

@andromeda: gracias. Morgen eens even een belletje aan wagen, benieuwd of ze daar ook iets anders als de sales afdeling hebben. Ken Ehv en de Beemdstraat vrij goed...dat zijn relatief kleine bedrijven die daar zitten, Paradigit winkel, 4launch en nog wat webshops. Maar niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Sharky_NL schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:59:
[...]

Volgens mij kan je maar 1 uitgang te gelijk gebruiken.
Hmm dat zou wel jammer zijn :(

Kan ik dat misschien oplossen door het trekken van kabeltje tulp naar 3,5mm jack en tulp in ps3 en 3,5mm jack op input pc? Dan ziet de receiver het als audio van de pc en speel je met 1 output? En dan video van ps3 direct naar de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Erik-1980 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:02:
[...]

Bedankt voor de info. Ga voorlopig de nieuwe receiver gebruiken icm de kef 2005.1 set. Wil op termijn ook de speakers upgraden. Nog steeds in dubio of ik de 500 extra zal uitgeven voor de x4000 t.o.v. de 3313.
Je kan 500 euro beter in betere speakers steken. Zeker met z`n 5.1 zet zou ik gewoon voor een nog goedkopere optie gaan. 2313 of 2113 ofzo. Of je moet de features willen die erop zitten.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Pagina: 1 ... 17 ... 100 Laatste