Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 14:22
nodig schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:55:
Is het mogelijk om zowel geluid van mijn ps3 (aangesloten op receiver met hdmi) als pc (aangesloten met tulp) tegelijk af te spelen? Zodat ik bijv. een muziekje kan luisteren onder FIFA?
Je kan ook gewoon een playlist maken op je PS3 en deze in FIFA instellen :)

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Waus26 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:55:
[...]

Je kan ook gewoon een playlist maken op je PS3 en deze in FIFA instellen :)
Dat vind ik zo'n omweg :P En dan kan ik niet snel switchen in spotify :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

nodig schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:55:
Is het mogelijk om zowel geluid van mijn ps3 (aangesloten op receiver met hdmi) als pc (aangesloten met tulp) tegelijk af te spelen? Zodat ik bijv. een muziekje kan luisteren onder FIFA?
Niet zonder gebruik van een mengpaneel oid.
Ik zat nog te denken aan het gebruik van een tape-achtige uitgang (analoog in/out zit er voor DVR op ofzo meen ik), maar volgens mij lust HDMI het geluid niet door naar de analog out.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Playstation aansluiten op je PC en dat dan doorsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:43
Masterkale1 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:29:
[...]

Je kan 500 euro beter in betere speakers steken. Zeker met z`n 5.1 zet zou ik gewoon voor een nog goedkopere optie gaan. 2313 of 2113 ofzo. Of je moet de features willen die erop zitten.
Wil in ieder geval:
4k pass through (toekomst)
voldoende hdmi aansluitingen
audyssey xt32 (beste versie heb ik begrepen)
aluminium front (geen plastic)

Heb een mooie aanbieding gekregen om de x4000 na inruil huidige receiver te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Verbal_Kint schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:45:
Playstation aansluiten op je PC en dat dan doorsturen?
The Eagle schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:50:
[...]

Niet zonder gebruik van een mengpaneel oid.
Ik zat nog te denken aan het gebruik van een tape-achtige uitgang (analoog in/out zit er voor DVR op ofzo meen ik), maar volgens mij lust HDMI het geluid niet door naar de analog out.
Het is gelukt! Zoals ik gedacht had werkte. Tulp van ps3 naar pc en beeld van ps3 gewoon via hdmi naar tv. Daarna voert de pc het signaal samen met zijn eigen signaal door naar de receiver. Moest wel eerst de juiste drivers installeren voor de geluidskaart voordat die de ps3 pakte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik nog mijn melkpakjes en een actieve sub aangesloten op mijn AVR-2113. Receiver staat in een gesloten kast met rondom voldoende ruimte (10 cm rechts en links en 15 cm boven). Toch wordt de bovenzijde aardig warm, net opgemeten na een paar uur in bedrijf zo'n 40 graden celsius.
Is dit een acceptabele temperatuur? :/

Binnenkort komen er andere speakers (zuilen en grotere center en rears). Tevens komen er meer apparaten in de kast te staan. Dus ik vraag me af of ik maatregelen moet gaan treffen om ervoor te zorgen dat de receiver niet te warm wordt. Hoe warm mag zo'n ding worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Kun je niet wat gaatjes maken aan de onder- en bovenzijde om een natuurlijke trek te creëren (warme lucht stijgt op en zuigt daardoor van onder verse lucht aan)?
De openingen mogen ook aan de achterzijde zitten; het gaat er om dat de warme lucht (bovenin) weg kan en koele lucht 'aangezogen' wordt (liefst ergens aan de onderzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 01:48:
Op dit moment heb ik nog mijn melkpakjes en een actieve sub aangesloten op mijn AVR-2113. Receiver staat in een gesloten kast met rondom voldoende ruimte (10 cm rechts en links en 15 cm boven). Toch wordt de bovenzijde aardig warm, net opgemeten na een paar uur in bedrijf zo'n 40 graden celsius.
Is dit een acceptabele temperatuur? :/

Binnenkort komen er andere speakers (zuilen en grotere center en rears). Tevens komen er meer apparaten in de kast te staan. Dus ik vraag me af of ik maatregelen moet gaan treffen om ervoor te zorgen dat de receiver niet te warm wordt. Hoe warm mag zo'n ding worden?
Op zich vind ik die temperatuur nog niet heel schrikbarend, ik heb een Onkyo gehad die de 60 graden topte. Ook dat er grotere speakers komen zegt niet zo veel over wat dat met de receiver gaat doen. Als het speakers zijn met een hogere gevoeligheid dan bestaat de kans zelfs dat de receiver minder warm wordt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok :)
Misschien volstaat het al wel om gewoon de kabeldoorvoeren in de achterwand wat groter te maken dan. Kast is immers gesloten, dus daar zie ik dan toch niks van :)
guapper schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:20:
Kun je niet wat gaatjes maken aan de onder- en bovenzijde om een natuurlijke trek te creëren (warme lucht stijgt op en zuigt daardoor van onder verse lucht aan)?
De openingen mogen ook aan de achterzijde zitten; het gaat er om dat de warme lucht (bovenin) weg kan en koele lucht 'aangezogen' wordt (liefst ergens aan de onderzijde).
Aan de voorzijde heb ik t.p.v. de klep over de volledige breedte onderaan een kier van 2 a 3 mm. Dus met de aanvoer zit het dan wel goed denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Het gaat om de onderzijde en bovenzijde. Niet de voorzijde (tenzij je daar een ventilator heb zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorzijde heeft opening aan de onderzijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Dat zou al voldoende moeten zijn. Je krijgt dan een natuurlijke trek (net als bij een schoorsteen) doordat de warme lucht op wil stijgen. De temperatuur die je gemeten hebt is in elk geval niet om van te schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Sinds een aantal dagen ben ik de gelukkige bezitter van de Denon AVR3313. Tevens heb ik hier een NAS (Synology) staan waar ik al mijn muziek op heb staan. Voorheen stond alle muziek op mijn PC en had ik diverse playlists (.m3u) aangemaakt. Muziek + playlists heb ik nu verplaatst naar mijn NAS zodat ik deze kan afspelen vanuit de Denon. Als ik via de Denon Remote App naar mijn NAS browse vindt hij inderdaad alle playlists echter zijn deze na openen leeg.

Waarschijnlijk heeft dit met de paden naar mijn muziek te maken, echter heb ik inmiddels volgens mij elk mogelijk pad uitgeprobeerd, zonder resultaat.

Vraag: Weet iemand wat de Denon voor playlist paden verwacht? Of doe ik nog iets heel anders fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-02-2022
Voor degene die het interesseert er is nu een aanbieding bij Foka. 17, 18 en 20 mei tot 25% korting op veel producten waaronder de nieuwe Denon serie. Ik heb inmiddels de X2000 aangeschaft en scheelt toch 150 eur.

De X3000 was ook een stuk voordeliger. maar net ff teveel voor wat ik ervoor uit wil geven.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:16
Balda31 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:14:
Voor degene die het interesseert er is nu een aanbieding bij Foka. 17, 18 en 20 mei tot 25% korting op veel producten waaronder de nieuwe Denon serie. Ik heb inmiddels de X2000 aangeschaft en scheelt toch 150 eur.

De X3000 was ook een stuk voordeliger. maar net ff teveel voor wat ik ervoor uit wil geven.

Suc6
Nou je hebt gezorgd dat ik een deel van mijn vakantiegeld heb uitgegeven voordat het binnen is. :P
De X2000 staat klaar om aangesloten te worden.

[ Voor 4% gewijzigd door wortelsoft op 17-05-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hoeveel korting kreeg je op de x2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Staat in de post boven mij en in de quote.

[ Voor 23% gewijzigd door wortelsoft op 17-05-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
wortelsoft schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:36:
[...]

Nou je hebt gezorgd dat ik een deel van mijn vakantiegeld heb uitgegeven voordat het binnen is. :P
De X2000 staat klaar om aangesloten te worden.
Ja erg he. Ik zat zelf ook te twijfelen maar toen die verkoper dat bedrag noemde zei ik gelijk: pak maar in. pfff nou ja. Verkoop mijn oude model wel weer.

Die X3000 moest volgens mij nu 699 kosten. Ook aardig wat korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Balda31 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:09:
[...]

Ja erg he. Ik zat zelf ook te twijfelen maar toen die verkoper dat bedrag noemde zei ik gelijk: pak maar in. pfff nou ja. Verkoop mijn oude model wel weer.

Welk oude model heb je? Ben nog op zoek naar een receiver namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
Balda31 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 01:09:
[...]

Ik was aan het twijfelen over een 2313, ik weet dat die een stap hoger is maar nu stop ik het verschil wel in betere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 15:57
Ik heb een korte vraag over de aansluiting van een subwoofer op mijn AVR 1612.
Ik heb de Velodyne Impact 12 kunnen overnemen. Maar vraag me af hoe ik deze aansluit op de receiver. Kan ik gewoon een enkele RCA kabel gebruiken en van LFE IN op subwoofer naar Subwoofer Out op receiver? Of moeten de zowel de L en R van de line in jacks op de subwoofer aangesloten worden op de receiver?
http://velodyne.com/pdf/impact/impact_manual_revd.pdf (pagina 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
StealthyPeanut schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 07:38:
[...]

Welk oude model heb je? Ben nog op zoek naar een receiver namelijk :D
Ik heb een AVR 1912 staan. Half jaar oud. nieuw gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balda31
mrtve schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:42:
Ik heb een korte vraag over de aansluiting van een subwoofer op mijn AVR 1612.
Ik heb de Velodyne Impact 12 kunnen overnemen. Maar vraag me af hoe ik deze aansluit op de receiver. Kan ik gewoon een enkele RCA kabel gebruiken en van LFE IN op subwoofer naar Subwoofer Out op receiver? Of moeten de zowel de L en R van de line in jacks op de subwoofer aangesloten worden op de receiver?
http://velodyne.com/pdf/impact/impact_manual_revd.pdf (pagina 5)
Ik heb zelf een Klipsch met LFE. Daarvoor heb ik zo'n Y-kabel gekocht. 2 in 1 out naar de receiver. Schijnt beter te zijn maar ik ben geen echte kenner. Scheelt ook een kabel extra naar je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtve
Balda31 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:21:
[...]

Ik heb zelf een Klipsch met LFE. Daarvoor heb ik zo'n Y-kabel gekocht. 2 in 1 out naar de receiver. Schijnt beter te zijn maar ik ben geen echte kenner. Scheelt ook een kabel extra naar je receiver.
ok dankje! Bestel wel even zo'n splittertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 08:35
Sinds gisteren ben ik ook bezitter van een AVR 3313. Echter lukt het mij maar niet om mijn W7 pc te vinden in het netwerk via de Denon. Ik zou graag de gedeelde muziek map kunnen afspelen.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik kan misschien de avr1912 voor een mooi prijsje kopen. Max € 200,-

Is dit in combinatie met een 5.1 set van het niveau Boston Acoustics a250 en a25 een goede keus? Of is het echt aan te raden om de 2113 of x2000 te nemen? Qua geluidskwaliteit en functionaliteit.

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-05-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtve
StealthyPeanut schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:59:
Ik kan misschien de avr1912 voor een mooi prijsje kopen. Max € 200,-

Is dit in combinatie met een 5.1 set van bijvoorbeeld Boston Acoustics een goede keus? Of is het echt aan te raden om de 2113 of x2000 te nemen?'
Ik heb de 1612 met de boston acoustics xs. Klinkt perfect... Ik kijk vooral veel films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
ikbenben schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:07:
Sinds gisteren ben ik ook bezitter van een AVR 3313. Echter lukt het mij maar niet om mijn W7 pc te vinden in het netwerk via de Denon. Ik zou graag de gedeelde muziek map kunnen afspelen.
Ondertussen heb ik gevonden hoe ik in de pc kan. Ik moet de firewall uitschakelen en als media server heb ik PS3 media server gestart.
Alleen start de muziek niet als ik die selecteer. Buffering blijft op 0%.

Edit: Airplay via iTunes heb ik werkende gekregen. Dus het enigste dat nog niet werkt is muziek rechtstreeks van op de pc afspelen.

Edit 2: om de 1 of andere reden werkt alles nu ineens :)
Door Airplay uit te testen werktte het rechtstreeks steamen ook nu.

[ Voor 20% gewijzigd door ikbenben op 19-05-2013 15:51 ]

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:17

Audione0

Strijdt der titanen

ikbenben schreef op zondag 19 mei 2013 @ 14:15:
[...]

Ondertussen heb ik gevonden hoe ik in de pc kan. Ik moet de firewall uitschakelen en als media server heb ik PS3 media server gestart.
Alleen start de muziek niet als ik die selecteer. Buffering blijft op 0%.

Edit: Airplay via iTunes heb ik werkende gekregen. Dus het enigste dat nog niet werkt is muziek rechtstreeks van op de pc afspelen.

Edit 2: om de 1 of andere reden werkt alles nu ineens :)
Door Airplay uit te testen werktte het rechtstreeks steamen ook nu.
Heb je hier al gekeken of je netwerk je denon toegang geeft?
Dit kun je hier doen:

Knip en plak dit in je adresbalk. Of volg het pad:
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Opties voor mediastreaming
En vink even toestaan aan :)

Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/9d24415fcc2ddbe1818e062ad158281d.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/d4cabcf131a1a864bbc2e68cd1900263.jpg
Dan even je map delen, opnieuw opstarten en als het goed is moet ie het doen.

Succes

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klink perfect met de tv op HDMI in alle standen maar Lukt me maar niet om de 1913 goed af te stellen analoog usb hd / of hdmi aansluiting pc. Mp3 of wav dts bestanden afspelen klinkt crap in vergelijking met mijn oude HK.
Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik ga zo naar de Foka. Kijken of ik wat receivers aan de tand kan voelen! Daarna hopelijk met de x2000 naar huis. Of ik bestel de 2113 vanmiddag online.

[ Voor 65% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-05-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Audione0 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 17:52:
[...]

Heb je hier al gekeken of je netwerk je denon toegang geeft?
Dit kun je hier doen:

Knip en plak dit in je adresbalk. Of volg het pad:
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkcentrum\Opties voor mediastreaming
En vink even toestaan aan :)

Dan even je map delen, opnieuw opstarten en als het goed is moet ie het doen.

Succes
Bedankt voor de reply.
Dit alles had ik al gedaan. Ondertussen werkt alles perfect ;)

Ik bestuur de AVR nu via 192.168.1.12 op de pc...echt praktisch!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren voor de X2000 weggeweest naar Foka Rotterdam met de kortingsdagen. Deze kon ik voor een mooie prijs meekrijgen!

Maaaaarrrr... de Marantz SR5007 stond voor een soortgelijke prijs te koop dus toch maar overstag gegaan.

Toch wel geniaal, dat je tegenwoordig gewoon erg goede receivers kunt kopen voor een "schappelijke" prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan wat je als goed definieert. NAD maakt een veel beter klinkende receiver voor de 700 euro die hetzelfde klinkt als een 6007 of een Denon 3313. Al die streaming mogelijkheden en internet onzin hebben helaas impact op de kwaliteit van het geluid in de versterkers van tegenwoordig. Dat is ook best logisch als de prijzen gelijk blijven van opvolgende types en er steeds meer in zit en de grondstoffen steeds duurder worden. Dan moetend bedrijven ergens in snijden en dat is helaas de kwaliteit van o.a. de voeding.

Hopelijk blijven er een paar bedrijven bestaan die Surround Receivers maken op basis van de kwaliteit van het geluid en niet de netwerk functies e.d. Zo kan ik tegen schappelijke prijzen toch nog genieten van de beste geluid in films en muziek:) Ik weet wel dat ik voor muziek stereo moet gaan, maar films kijken vind ik ook echt heel erg leuk:)

Ik heb nu nog een Denon van de oude stempel uit Japan, hopelijk blijft hij het nog even doen anders moet ik goed zoeken naar een opvolger zonder extra functionaliteit die onder een bepaalde prijs de kwaliteit van de componenten behoorlijk beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mee eens.

Maar, ik heb maar € 500,- betaald voor de receiver en dat vind ik een schappelijke prijs. Voor die prijs kan ik geen gelijkwaardige receiver vinden.

Daarnaast ben ik geen audiofiel met peperdure speakers. € 200,- per speaker en een 5.1 setje vind ik toch wel een beetje de max, dus dan kom je al snel uit bij de wat goedkopere receivers.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-05-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:42:
Mee eens.

Maar, ik heb maar € 500,- betaald voor de receiver en dat vind ik een schappelijke prijs. Voor die prijs kan ik geen gelijkwaardige receiver vinden.

Daarnaast ben ik geen audiofiel met peperdure speakers. € 200,- per speaker en een 5.1 setje vind ik toch wel een beetje de max, dus dan kom je al snel uit bij de wat goedkopere receivers.
Daar heb jij dan weer gelijk in;) zeker een mooie prijs voor die receiver! Iig een van de betere voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een rare vraag hoor, maar hoe werkt Internet Radio op de AVR-2113? :?
Ik moet dat toch gewoon kunnen selecteren, zodat ik naar stations kan zoeken of niet?
Ik krijg iedere keer de melding "Verbinding verbroken" en kom dan terug in het menu met netwerk opties (spotify, flickr, mediaserver etc).
Mediaserver (NAS) werkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:57:
Misschien een rare vraag hoor, maar hoe werkt Internet Radio op de AVR-2113? :?
Ik moet dat toch gewoon kunnen selecteren, zodat ik naar stations kan zoeken of niet?
Ik krijg iedere keer de melding "Verbinding verbroken" en kom dan terug in het menu met netwerk opties (spotify, flickr, mediaserver etc).
Mediaserver (NAS) werkt wel..
Je 2113 heeft wel internetverbinding?
Ik krijg gewoon een mooi scherm waar ik op genre, populariteit en dat soort dingen een radiostation kan zoeken. Als ik thuis zit te werken luister ik 9 van de 10 keer (internet)radio via mijn Denon. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zit gewoon op de router, dus ik snap niet waarom ie het niet doet ..

EDIT: ook buiten de firewall van de router om doet ie het niet..

EDIT2: het werkt wel als ik DHCP aan heb staan op de AVR. Met een statisch IP niet (ook niet na het aanmaken van favorieten 8)7 ).

Nou ja.. dan maar met DHCP. Kan ik alleen de AVR niet bedienen met mijn app :/ .

EDIT3: DHCP aan in de AVR en een statisch IP aangemaakt in de router configuratie. Nu werkt ie wel met de app :)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06:43
Zojuist mijn nieuwe aanwinst opgehaald: Denon AVR-3313 😄. Mijn vorige receiver (AVR-1912) en blu-ray speler (1611UD) verkocht aan twee tweakers en vandaag op pad gegaan om een nieuwe receiver te scoren. Ik ben benieuwd wat het wordt. Dit weekend heb ik tijd om hem aan te sluiten. Volgens mij is er geen verschil met de X4000 (behalve de prijs). Vier man blij: de twee kopers van mijn spullen, iEar en ikke zelf.

Ik twijfel nog over welke blu-ray speler ik ga aanschaffen. Ik denk de 1713UD. De 3313UD heeft wel Denon link, maar om daar dik € 300,- extra voor te betalen vind ik te ver gaan. Dat kan ik beter bijleggen bij een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat Denon Link is sowieso een farce volgens mij.
Even een (Denon) linkje dan maar :P http://www.hifi.nl/nieuws...le-signaaloverdracht.html

Kweet niet hoe jij het ziet, maar volgens mij is dat gewoon een standaard Cat 6 kabel. Signaal is digitaal wat er overheen gaat, dus dat zou voor het geluid niks uit moeten maken t.o.v. een digitaal optisch of coaxiaal signaal. Over een analoog signaal valt te twisten, maar digitaal = digitaal, ongeacht het medium. Gelukkig maar :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
The Eagle schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:48:
Kweet niet hoe jij het ziet, maar volgens mij is dat gewoon een standaard Cat 6 kabel. Signaal is digitaal wat er overheen gaat, dus dat zou voor het geluid niks uit moeten maken t.o.v. een digitaal optisch of coaxiaal signaal. Over een analoog signaal valt te twisten, maar digitaal = digitaal, ongeacht het medium. Gelukkig maar :)
Thx. Op de site van Denon staat beschreven dat de twee klokken (uit de speler en uit de receiver) gesynchroniseerd worden, zodat er minder kans op onnauwkeurigheden ontstaat. Het zal wel. Voor mij is het de meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
pietr schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:35:
Volgens mij is er geen verschil met de X4000 (behalve de prijs).
De AVR-X4000 heeft Audyssey XT32, zou voor mij wel een reden kunnen zijn om die te verkiezen boven de AVR-3313. Plus dat de AVR-X4000 best netjes is geprijsd op sommige sites.
The Eagle schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:48:
Dat is de oude versie, de nieuwe is Denon Link HD en werkt met een Digitale Coax. Naar het schijnt kan het zeker een positief effect hebben, Pioneer heeft naar mijn weten ook een soort van zelfde systeem. Het gaat hier dan ook niet om het type kabel (en of die inderdaad standaard UTP-kabel honderden euro's waard is), maar het systeem/principe an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 09:38
Ik zit met het volgende en hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik heb een Denon AVR-2113 en een Denon DBP-1611UD blu-ray speler. Als ik een blu-ray afspeel dan wordt het DTS HD MA signaal niet weergegeven op de receiver. In plaats daarvan staat wel Multi Channel In. Dat is bij alle geluidssporen (getest: Dolby True HD, DD5.1 en DTS). In het display van de blu-ray speler zie ik wel DTS HD MA staan. De modus op de blu-ray speler is HD Audio uitvoer en de algemene audio instelling is Bitstream. Als ik via mijn streamer een blu-ray met DTS HD MA afspeel dan staat dit wel netjes op het display van de receiver. Ik denk en weet bijna wel zeker dat het een instelling in mijn receiver is maar welke? Zover ik kan zien staat alles goed..

Alvast vriendelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
pietr schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:35:
Zojuist mijn nieuwe aanwinst opgehaald: Denon AVR-3313 😄. Mijn vorige receiver (AVR-1912) en blu-ray speler (1611UD) verkocht aan twee tweakers en vandaag op pad gegaan om een nieuwe receiver te scoren. Ik ben benieuwd wat het wordt. Dit weekend heb ik tijd om hem aan te sluiten. Volgens mij is er geen verschil met de X4000 (behalve de prijs). Vier man blij: de twee kopers van mijn spullen, iEar en ikke zelf.

Ik twijfel nog over welke blu-ray speler ik ga aanschaffen. Ik denk de 1713UD. De 3313UD heeft wel Denon link, maar om daar dik € 300,- extra voor te betalen vind ik te ver gaan. Dat kan ik beter bijleggen bij een subwoofer.
Leuk om te lezen dat je een nieuwe receiver hebt gekocht! Veel plezier ermee en nogmaals bedankt voor de goede deal met blu-ray speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Morpheus2003 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:26:
Ik zit met het volgende en hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik heb een Denon AVR-2113 en een Denon DBP-1611UD blu-ray speler. Als ik een blu-ray afspeel dan wordt het DTS HD MA signaal niet weergegeven op de receiver. In plaats daarvan staat wel Multi Channel In. Dat is bij alle geluidssporen (getest: Dolby True HD, DD5.1 en DTS). In het display van de blu-ray speler zie ik wel DTS HD MA staan. De modus op de blu-ray speler is HD Audio uitvoer en de algemene audio instelling is Bitstream. Als ik via mijn streamer een blu-ray met DTS HD MA afspeel dan staat dit wel netjes op het display van de receiver. Ik denk en weet bijna wel zeker dat het een instelling in mijn receiver is maar welke? Zover ik kan zien staat alles goed..

Alvast vriendelijk bedankt!
Met bitstream wordt er geen encapsulation toegepast, dwz dat er niet bij het digitale datapakketje aangegeven wordt wat voor pakketje het is. Derhalve herkent de receiver het ook niet.
Zet je output maar eens op PCM en dan zul je zien dat je receiver ineens wel ziet wat voor signaal het is :)

Moet overigens qua geluid niks uitmaken, het is eigenlijk slechts een wrapper namelijk - maar wel eentje waaraan je receiver herkent wat voor signaal het is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
The Eagle schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:38:
[...]

Met bitstream wordt er geen encapsulation toegepast, dwz dat er niet bij het digitale datapakketje aangegeven wordt wat voor pakketje het is. Derhalve herkent de receiver het ook niet.
Zet je output maar eens op PCM en dan zul je zien dat je receiver ineens wel ziet wat voor signaal het is :)

Moet overigens qua geluid niks uitmaken, het is eigenlijk slechts een wrapper namelijk - maar wel eentje waaraan je receiver herkent wat voor signaal het is :)
Input stond op PCM, nu op Bitstream gezet en er staat nu netjes DTS HD MA in het display van de receiver :) Hier had ik em eerder ook al opgezet maar heb nu gezien dat het in de uitvoer van de blu-ray speler zat. Die stond op mixed audio ipv HD audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Morpheus2003 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:27:
[...]

Leuk om te lezen dat je een nieuwe receiver hebt gekocht! Veel plezier ermee en nogmaals bedankt voor de goede deal met blu-ray speler :)
Fijn om te lezen dat je er blij mee bent. Ik ga toch maar de 1713 UD halen.

Gisteren kwam ik per ongeluk info en reviews tegen over Quadral Platinnum speakers. Mooooooooooi. Als dat maar goed afloopt. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:54
Hallo allemaal,vandaag de x2000 gehaald en geinstaleerd thuis:)
Super machine en genoeg power voor mijn speakers gelukkig.
Nu heb ik wel even een paar vraagjes aan jullie.
Hij staat nu op direct/pure audio omdat als ik hem in een andere modus zet dan wordt alleen de center gebruikt of het lijkt zo en anders is de center te overheersend.
Heb ik ergens iets verkeerd ingesteld of staat de receiver door de audessy eq verkeerd ingesteld?
Graag hoor ik reacties van jullie en het liefst zo snel mogelijk LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan heb je hem waarschijnlijk op auto staan...da's alleen voor de surround modi. Pak stereo of onder een van de surround modi multi channel stereo en je hebt een stuk beter geluid.
Oh en als je audissey gedraaid hebt zul je ongetwijfeld nog zelf wat bij moeten regelen tot jij het goed vind klinken. Audissey is best mooi, maar de smaak van de Denon engineers en dus niet die specifieke van jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:54
Okee dan zal ik daar eens in gaan kijken.
Ja moest van de vrouw het in orde maken voor gtst dus alles moest ineens snel,snel en dan krijg je een beetje vervormb beeld en niks goed ingesteld(balen).
Maar dan ga ik morgen overdag even stoeien met de instellingen zodat ook de buren er geen last van hebben.
Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Op dit moment heb ik de DENON AVR-3808. En bevalt mij prima. Wat ik mij afvraag is of ik met deze nieuwe serie, bijvoorbeeld X4000, er qua geluid op vooruit ga of zijn die verschillen verwaarloosbaar?

Wat mij wel weer tegenvalt is dat bij gebruik bi-amp voor de frontspeakers je altijd de surround back 's moet opofferen. Wel extra aansluitingen voor Front Height en Wide speakers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Qua geluid zal het niet heel veel uitmaken, qua connectiviteit ws wel.
Volgens mij is die 3808 qua specs trouwens nog een stapje hoger als de X4000, dus ik denk dat je dan misschien zelfs wel kwaliteit inlevert voor functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Nu online

TMV

TMV schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:29:
Ik heb sinds kort een AVR-1713 staan. Mooi ding, helemaal tevreden mee! Alleen...

af en toe, bij volumes van 40+ op de receiver en drukke stukken muziek of geluid hoor ik op de achtergrond wat hoogtonig geknetter op beide speakers, een beetje statisch-achtig. Dit komt voor op zowel directe streaming input (ethernet, cat6) en ook op HDMI inputs. :?

Ik heb de kabels allemaal al eens opnieuw aangesloten, maar dat hielp niets.

Als ik binnenkort wat meer tijd heb ga ik verder op onderzoek uit. Misschien is er iemand hier die hier ervaring mee heeft en eventueel tips etc heeft?
Ik heb onderhand zo ongeveer alles nagekeken en getest dat ik kan bedenken:

- kabels gecontroleerd: alles ok
- bronnen gecontroleerd: alles ok
- calibraties gecontroleerd en herhaald: geen effect
- probleem komt op zowel speakers als op de koptelefoon voor
- probleem lijkt erger te worden als de receiver warm wordt

Het lijkt er op dat de receiver zelf defect is :| . Iemand nog wat toe te voegen voordat ik hem terug ga sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Test eens met anders speakers als dat kan? Of met de speakers individueel? Wellicht is het probleem te determineren tot 1 speaker :)

Maar a;s dat ding pas sinds kort staat mag ie zoiets gewoon niet doen. Ik weet niet waar je hem hebt gekocht, maar als dat toevallig bij Correct is sturen ze je zonder pardon een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Nu online

TMV

The Eagle schreef op zondag 26 mei 2013 @ 23:54:
Test eens met anders speakers als dat kan? Of met de speakers individueel? Wellicht is het probleem te determineren tot 1 speaker :)

Maar a;s dat ding pas sinds kort staat mag ie zoiets gewoon niet doen. Ik weet niet waar je hem hebt gekocht, maar als dat toevallig bij Correct is sturen ze je zonder pardon een nieuwe :)
Ik heb beide kanalen afzonderlijk gecontroleerd en het is bij beide speakers te horen, ook bij een andere set. Ook is het te horen op de hoofdtelefoon, dus dat het speaker gerelateerd is lijkt me niet waarschijnlijk.

Ik heb de receiver toevalligerwijs inderdaad bij Correct besteld :) . Ik heb een mailtje die kant op gedaan om te kijken wat we kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart152
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-08 09:09
Een vraagje over het lipsyncen van mijn denon 1910. De lipsync range van mijn versterker loopt van 0-200 ms. Op mijn pc laat ik een lipsync video afspelen om deze precies af te kunnen stellen. Probleem is dat de audio op 200 ms nog steeds voorloopt. Ik zou hem ongeveer op 400 ms moeten instellen om het sync te krijgen. Heeft iemand een idee of dit met software op de pc mogelijk is? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil in mijn AVR-2113 de crossover voor de fronts instellen op 60 Hz, maar ik kan niet lager instellen dan 80 Hz :?
(Heb nu alleen 2 fronts en een sub staan).

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/9c5yolw3z/Nieuwe_afbeelding_4.png

Dit geldt voor zowel LFE als LFE + Main.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Nu online

TMV

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:03:
Ik wil in mijn AVR-2113 de crossover voor de fronts instellen op 60 Hz, maar ik kan niet lager instellen dan 80 Hz :?
(Heb nu alleen 2 fronts en een sub staan).

[afbeelding]

Dit geldt voor zowel LFE als LFE + Main.
Hmm, er is ook nog ergens een andere plek waar je de crossover in kunt stellen.. Volgens mij bij de manual setup van de speakers, maar zeker weet ik het niet. Kan het zo snel niet nakijken, zit op het werk..

edit: daar zat je al..

Ik weet zeker dat het ergens zit. Heet ook gewoon "Crossover"..

[ Voor 7% gewijzigd door TMV op 27-05-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LPF for LFE != crossover voor de fronts

LPF for LFE is een apart laagfilter voor alleen de subwoofer, de .1 (LPF = Low Pass Filter, LFE = Low Frequency Effects). LPF for LFE staat default op 120 Hz en dat is - volgens Audyssey - ook de beste waarde. De crossover die jij zoekt staat vast ergens anders in het menu en dat is de crossover die het laag afkapt van de speakers en naar de subwoofer stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok. Verder onderaan staan inderdaad de aparte crossovers. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

TMV schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:03:
[...]

Ik heb beide kanalen afzonderlijk gecontroleerd en het is bij beide speakers te horen, ook bij een andere set. Ook is het te horen op de hoofdtelefoon, dus dat het speaker gerelateerd is lijkt me niet waarschijnlijk.

Ik heb de receiver toevalligerwijs inderdaad bij Correct besteld :) . Ik heb een mailtje die kant op gedaan om te kijken wat we kunnen doen.
Bij correct zijn ze nog een beetje van de oude stempel (ook getuige hun website :X), dus een beller is sneller.
Ik belde ze op een gegeven moment omdat het front van het LCD scherm van mijn cd speler losliet. Mocht meteen komen om hem om te ruilen. Had de zelfde dag nog een splinternieuwe staan. Mail reageren ze iets minder snel op.volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Nu online

TMV

The Eagle schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Bij correct zijn ze nog een beetje van de oude stempel (ook getuige hun website :X), dus een beller is sneller.
Ik belde ze op een gegeven moment omdat het front van het LCD scherm van mijn cd speler losliet. Mocht meteen komen om hem om te ruilen. Had de zelfde dag nog een splinternieuwe staan. Mail reageren ze iets minder snel op.volgens mij ;)
Viel mee hoor, vanmorgen om 10:15 al een antwoord en vlotte reactie op verdere vragen. Kan niet klagen wat dat betreft :) . Helaas ligt Rotterdam niet in de buurt, dus zal het via de post moeten regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Heb sinds afgelopen weekend een Denon 3313.
De prijzen waren weer aan het zakken, en de X4000 bood niet zoveel voordeel voor de meerprijs.
Het werd ook tijd, mij vorige receiver was nog een Sony 930 QS.... +/-14 jaar oud :P
Werkte overigens nog prima maar je mist zoveel leuke features.

Het weekend even gestoeid maar al met al werkt het allemaal behoorlijk goed.
Vind het alleen onhandig dat alles menu gestuurd is, zonder TV kan je lastig dingen instellen.
Maar dat zal wel horen bij een nieuwe receiver.

Is het overigens mogelijk Audyssey uit te zetten voor bv. 2CH output?
Het lijkt in het menu dat het globaal aan of uit is.
Of hebben jullie het altijd aan staan?

Nog tricks die ik echt moet weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Audissey out voor 2 channel is prima mogelijk. Je hebt op je AB voor audissey meerdere standen. 1 daarvan is FLAT en de andere Bypass L/R. You do the math ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op de AB van de 3313 zit helaas geen Audyssey knop :)
http://www.denon-hifi.nl/...3/EL_AVR3313_e2_sp_rt.jpg

Ik heb een Harmony remote maar kon ook daar geen Audysset knop kiezen.
Mogelijk werkt het wel maar ik kan geen "learn" doen.

Ik wil eigenlijk dat het automatisch gaat, afhankelijk wat de input is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

:X

Da's wel een heel erg karige AB....

Als ik de mijne zie (AVR2311):
Afbeeldingslocatie: http://denon.co.uk/Assets/images/products/AVR-2311/EL_AVR2311BK_E2_fr_000_remote.jpg

Knopjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Dat is juist bewust gedaan om die vreselijke overdaad aan priegelknopjes te reduceren. Maar elk voordeel hep zun nadeel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Nu online
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:27:
Dat is juist bewust gedaan om die vreselijke overdaad aan priegelknopjes te reduceren. Maar elk voordeel hep zun nadeel... ;)
Precies.

Als het je om de knopjes gaat koop je beter een Yamaha.
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
guapper schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:49:
[...]
Precies.

Marantz en Pioneer kunnen er ook wat van. Sowieso jammer al dat bezuinigen op de remotes, bij mijn AVR-2809 zat tenminste nog zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.dvdremotecontrols.com/Mfrs/Denon/DenonAudio/RC-1102.jpg

Altijd handig zo'n schermpje wat meerdere functies aan kan, stuk overzichtelijker ook. Maar in vergelijking met dat is zelfs de remote die bij de huidige AVR-4520 geleverd wordt karig. Al was de AVR-3805 remote ook wel erg tof:

Afbeeldingslocatie: http://i1213.photobucket.com/albums/cc468/oriental-hony/13-2.jpg

Wel een feit dat veel apparaten nu gewoon op het netwerk zitten en dus te bedienen zijn met een telefoon of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online
Ik heb ze gehad in allerlei vormen (o.a. Pronto) maar vond het ondingen. Die dikke randen ook om het touch- (eigenlijk PRESS-) screen. :X

Doe mij maar de feedback van eerlijke knopjes, of anders een echt touchscreen, capacitatief dus zoals op elke moderne smartphone of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

guapper schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:49:
[...]

Precies.

Mja, maar die klinken weer voor geen meter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-10-2021
hoi

Ik wou jullie mening weten wat betreft de recievers.
Ik heb op dit moment de teufel LT3 aangeschaft alleen kan hem nog niet testen ivm dat ik nog geen reciever heb.
Mijn voorkeur gaat uit naar de denon 3313 ook vanwege het uiterlijk.
Maar als jullie zeggen kwa geluid etc zou ik toch voor een ander type gaan of merk welke kunnen jullie me dan aanraden.
Ik sta voor alle merken open als ze maar mooi uitkomen in combinatie met me teufel set.

alvast bedankt Gr Wes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 12:21

alwinus

Tweaked

Afgelopen vrijdag de Denon avr-X2000 aangeschaft ter vervanging voor mijn 'oude' Denon 1909. Ik zag vorige week de prijs bij redcoon en av trader op slechts 499 staan. Meteen contact opgenomen met Hobo Hifi en zij boden de receiver ook voor 499 aan. Kon die meteen vrijdag ophalen. Blij dat ik zo snel heb gereageerd (soort van impulsaankoop) want de prijs is weer 590.

Ik ben zeer tevreden met de X2000. Mijn Monitor Audio's RS6 klinken weer een stuk beter. Nog meer detail, mooier laag en een veel mooier klankbeeld. Ik geniet weer extra van muziek. Films nog niet geprobeerd. Spotify werkt prima via de Denon app, internet radio en muziek spelen vanaf Nas gaat ook vlekkeloos. Ik hoop dit weekend toe te komen aan de Audyssey instellingen maar moet ik ff de tijd voor nemen. Echt een mooi apparaat die ook mooi samen gaat met de cd speler Denon DCD1500AE.

De Denon app kan nog wel wat beter (ipad versie bv) en werkt niet altijd vlekkeloos. Wel handig in ieder geval. De reciever is echt wel een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

nodig schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:03:
[...]

Dat vind ik zo'n omweg :P En dan kan ik niet snel switchen in spotify :(
* A "Video Select" function, accessed via the OPTION button on the remote, allows you to listen to a USB/Tuner/Network audio source while watching a separate video source (including HDMI inputs!)

Het kan dus lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Alwinus: De Denon-app schijnt sowieso redelijk buggy te zijn. Een vast IP schijnt te helpen, maar er zijn ook andere apps die een stuk beter zijn :)
Voor iphone, zie bijv http://www.deremote.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Waarom heeft de X2000 in de USA wel RS232 en IR Remote in/out maar de X2000 in Europa niet? Zelfs de US X1000 beschikt over een IR-in.

Voor deze simpele functionaliteit moet gelijk de X3000 aangeschaft worden!?

[ Voor 11% gewijzigd door Sua op 10-06-2013 20:12 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Omdat Amerikanen nog veel luier zijn dan wij Europeanen, en dus alles met 1 AB moet kunnen, anders snappen ze het al bij voorbaat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sua
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-04 15:47

Sua

lichtelijk nieuw

Maar die poort is voor verbinding met een externe IR-ontvanger, zodat je de afstandsbediening kunt gebruiken terwijl de 'line of sight' naar de AVR geblokkeerd is.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat zeg ik, Amerikanen zijn verwend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 10:51

justanotheruser

#hashtag

Ik ben bezig met het aansluiten van mijn nieuwe av receiver (Denon AVR 1513). Mijn bedoeling is:

Digitale TV naar HDMI van de receiver
PS3 naar de HDMI van de receiver
PC naar de HDMI van de receiver
LG 42" full HD LED tv op de HDMI out van de receiver.
Dit is een standaard setup lijkt mij :?

Zo gezegd zo gedaan, alles aangesloten maar ik kreeg geen beeld.
Volgens de handleiding moet ik eerst de initiele setup uitvoeren; ik kreeg geen beeld via HDMI op de LG tv.

Na een hoop omstekkeren heb ik een andere TV erbij gehaald, die is van Salora (niet full HD) daarmee kreeg ik wél beeld om de setup uit te voeren.

Als wanneer ik vervolgens een PS3 of digitale tv ontvanger aansluit op de HDMI ingangen van de versterker dan moet het toch mogelijk zijn om dat beeld door te sturen naar de TV op HDMI out?

Op de salora krijg ik geen beeld maar dat komt misschien doordat het signaal van bijvoorbeeld de PS3 full HD is en dat de salora dat niet snapt ? :?

Als ik de digitale tv aansluit via HDMI op de receiver krijg ik wel geluid door de speakerset aangesloten op de receiver.

Op de website van Denon staan enkele handige tips maar nog niets wat voor mij 100% uitkomst bied.
Google had voor mij ook geen oplossing die werkt. Heb wat verschillende HDMI kabels geprobeerd.
Heb ik simpelweg een compatibilityprobleem tussen de HDMI apparaten (LG tv en Denon receiver) of is er iets anders aan de hand?

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

Digitale tv heb ik ook nooit werkend gehad op mijn oude AVR 1909 en dan naar TV (upc). Dat was vanwege HDMI Handshake problemen (idd wel geluid geen beeld). Dit lag aan de box van UPC omdat zij de standaard blijkbaar niet goed implementeren.

Ik heb nu de Denon X2000 en de Horizon box maar ik heb deze nog niet via receiver aangesloten dus of dat nu wel werkt weet ik niet.

PS3 altijd via reciever laten lopen en dat ging altijd goed. Staat het ingangskanaal waar de PS3 op zit wel op digitaal/ automatisch en niet toevallig op analoog? Dat de Salora geen beeld heeft kan idd zijn omdat de PS3 op 1080p staat.

Verder moet de setup zoals je hebt gewoon kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de ps3 resetten naar lage resolutie beeld door als hij in standby staat de aan-knop 10 seconden vast te houden dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser

justanotheruser

#hashtag

waarom krijg ik dan geen beeld vanuit de PS3 richting de LG televisie ? ook hdmi handshake probleem ?

(die apparaten zijn beide 1080p)

[ Voor 15% gewijzigd door justanotheruser op 12-06-2013 22:12 ]

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus

alwinus

Tweaked

justanotheruser schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:12:
waarom krijg ik dan geen beeld vanuit de PS3 richting de LG televisie ? ook hdmi handshake probleem ?

(die apparaten zijn beide 1080p)
Ik heb geen idee. Dat werkt bij mij naar behoren. Wellicht toch de reciever niet helemaal lekker? Heb je het nog geprobeerd met de Salora tv en dan de resolutie van de PS3 ff terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het lijkt een beetje op mijn probleem op mijn AVR-2313. Als ik mijn Xbox 360 via HDMI aansluit op mijn versterker (1 van de poorten aan de achterkant), krijg ik beeld nog geluid.
Echter: sluit ik 'm aan op de HDMI aansluiting voor op de versterker (AUX) dan werkt het prima. Ik heb alle settings al nagelopen, ook op de Xdoos, maar helaas.

Nu heb ik een aantal dagen terug wel de firmware van de versterker geupdate, dus ik moet het nog eens proberen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Een vriend van me was toe aan een nieuwe versterker waarna ik zijn oude heb gekregen.
Het gaat om de Denon PMA 1315R.

specs en reviews

Er hangen momenteel 2 x Jamo E350 speakers van 100-140W aan.
Het lijkt me leuk om een subwoofer (passief of actief) aan te sluiten maar ik heb er vrij weinig verstand van...
Ik heb op internet wat gezocht maar 't werd me niet helemaal duidelijk. Wel las ik in 1 van de reviews dat iemand dit had gedaan maar aangezien die review ruim 10 jaar oud is wordt reageren lastig dus als iemand hier meer over zou kunnen vertellen... Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Da's een mooi beestje wat je daar hebt :)
Als ik kijk naar de achterkant dan zit er geen sub-aansluiting op. Dat betekent dat je dus met een active sub met high level input ingangen zult moeten werken. De meeste hebben dat overigens, alleen de goedkopere niet.
Wat je dan simpelweg doet (aangenomen je Jamo's hangen aan de A speakers) is de sub links en rechts verbinden met de B-speakers uitgangen. Zo kun je het volume regelen met je amp. Daarnaast zul je uiteraard je sub moeten inregelen qua versterkingsvolume en cut-off frequentie, maar daar heeft een beetje sub mooi knopjes voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb sinds een jaar een Denon AVR 2113. Sinds deze week gebeurt het echter vaker dat hij niet meer aanspringt. De receiver reageert totaal niet meer dan. Ik moet dan de stekker eruit halen en weer erin doen om het weer te laten werken.
Iemand hier ook al last van gehad? suggesties?

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Winkel opbellen waar je hem gekocht hebt en garantie claimen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Onlangs mijn muziek installatie vernieuwd. Ben uitgekomen op deze setup:
  • 5x B&W M1
  • SVS SB12-NSD
  • Denon AVR-X2000
Op zich heel tevreden van het geluid, zowel voor films als voor muziek.
Er valt me echter 1 ding op en ik vermoed dat het aan de versterker ligt.

Tijdens het bekijken van een film, klinkt de spraak heel duidelijk en luid.
Tenminste, zolang er geen bassen bijkomen.
Van het ogenblik dat er toch bassen te horen zijn (bvb. achtergrondmuziek in de film) wordt het volume van de spraak gedempt. De "trebles" klinken minder luid tot het moment dat de bassen weer wegvallen, dan komen de stemmen weer luider door.

Iemand een idee waar dit kan aan liggen? Ik heb gewoon de Audyssey setup doorlopen, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zet je Dynamic EQ eens uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Iets raars met mijn 1912. Speaker rechtsvoor geeft geen geluid. Niks veranderd aan bekabeling, en test signaal is hoorbaar. Na een firmware upgrade was het weg, dus weer gewoon normaal geluid. Ineens vandaag weer hetzelfde. Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser

justanotheruser

#hashtag

vandaag ook nog geprobeerd de denon1513 aan te sluiten op een Samsung FullHD tv.... krijg wel hdmi signaal, kan ook het setup scherm zien maar dat trilt constant..
Op een andere poort wordt de achtergrond van het setupscherm grijs ipv zwart.... ik ga er nu toch vanuit dat de versterker DOA is ?

To Tweak Or Not To Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Probeer eens een andere HDMI kabel? Liefst 1 van een ander merk. En een goedkope kabel voldoet overigens prima, als de stekker maar stevig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
Ik heb gisteren mijn pc via HDMI (langs de beeldkaart) aangesloten op de AUX2 ingang van mijn AVR 3313.
Als ik een film bekijk met VLC mediaplayer en ik zet het DTS geluidsspoor aan geeft de AVR nog steeds MULTI CH STEREO aan.
Waar moet ik het zoeken om deze effectief het DTS geluid weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

MULTI CH STEREO betekent dat ie een 5.1 signaal herkent maar niet weet wat voor zignaal het is.
Dikke kans dat je de boel uitstuurt met een bitstream signaal. Zet dat op je PP in VLC eens op PCM, dikke kans dat het dan wel werkt :)

Of je moet het andersom doen, iig van bitstream naar PCM of vv. Een van de twee geeft een header aan het digitale signaal mee waardoor de receiver het kan herkennen, maar ik vergeet steeds welke :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Volgens mij moet het signaal júist op bitstreamen staan. De andere optie converteert alle signalen naar PCM formaat.
Misschien heeft VLC ook een passthrough optie. De bedoeling is dat het geluid simpelweg wordt doorgegeven naar de versterker, zonder enige conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
UltraSub schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:34:
Iets raars met mijn 1912. Speaker rechtsvoor geeft geen geluid. Niks veranderd aan bekabeling, en test signaal is hoorbaar. Na een firmware upgrade was het weg, dus weer gewoon normaal geluid. Ineens vandaag weer hetzelfde. Iemand dit al eens meegemaakt?
Shameless bump, knettergek word ik er van. Geen idee hoe ik dit moet oplossen. :(
Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste