AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
http://www.avsforum.com/t...-bitstream-regular-dts-dd
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bedankt, dit was het dusThe Eagle schreef op maandag 17 juni 2013 @ 15:03:
Schijnt onder de advanced menu's te zitten:
http://www.avsforum.com/t...-bitstream-regular-dts-dd
Ik kan dit wel enkel selecteren als de film aan het afspelen is, het is geen vaste setting.
Wat mij nu opvalt dat in deze topictitel "regular dts" staat. Zou dit dan niet werken met hd dts?
[ Voor 12% gewijzigd door ikbenben op 17-06-2013 15:21 ]
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Maar probeer het gewoon met een avi die DTS-HD bevat, dan weet je het snel genoeg. Overigens zal VLC mogelijk ook aparte codecs voor DTS-HD materiaal nodig hebben, maar daar heb ik geen zicht op
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Horizon doos via receiver (2113) werkt hier prima. Ook onze vorige UPC doos werkte prima op deze receiver.alwinus schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:34:
Digitale tv heb ik ook nooit werkend gehad op mijn oude AVR 1909 en dan naar TV (upc). Dat was vanwege HDMI Handshake problemen (idd wel geluid geen beeld). Dit lag aan de box van UPC omdat zij de standaard blijkbaar niet goed implementeren.
Ik heb nu de Denon X2000 en de Horizon box maar ik heb deze nog niet via receiver aangesloten dus of dat nu wel werkt weet ik niet.
PS3 altijd via reciever laten lopen en dat ging altijd goed. Staat het ingangskanaal waar de PS3 op zit wel op digitaal/ automatisch en niet toevallig op analoog? Dat de Salora geen beeld heeft kan idd zijn omdat de PS3 op 1080p staat.
Verder moet de setup zoals je hebt gewoon kunnen.
Klinkt dan toch als een verkeerde instelling ergens. Mijn Xbox hangt gewoon aan de achterkant van mijn receiver en daar heb ik nog nooit een enkel probleem mee gehadNyarlathotep schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:55:
Het lijkt een beetje op mijn probleem op mijn AVR-2313. Als ik mijn Xbox 360 via HDMI aansluit op mijn versterker (1 van de poorten aan de achterkant), krijg ik beeld nog geluid.
Echter: sluit ik 'm aan op de HDMI aansluiting voor op de versterker (AUX) dan werkt het prima. Ik heb alle settings al nagelopen, ook op de Xdoos, maar helaas.
Nu heb ik een aantal dagen terug wel de firmware van de versterker geupdate, dus ik moet het nog eens proberen...
[ Voor 29% gewijzigd door InZane op 17-06-2013 21:53 ]
Wellicht dat een mailtje richting Denon uitkomst biedt
Over films afspelen: Met MPC-HC werk ik al jaren en dat gaat perfect. Inderdaad alleen even ffdshow erbij installeren, en een aantal settings wijzigen en gaan.
Weet je zeker dat de input selectie in het menu goed staat? Ik had het de eerste keer met mijn PS3 op mijn 2113 ook, helemaal geen beeld/geluid op de GAME HDMI poort. Uiteindelijk stond de input selectie niet op HDMI voor de GAME ingang.Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:58:
Ik word er leip van, ook met de nieuwe firmware geen resultaat... Alle andere apparatuur werkt gewoon aan de achterkant (blu-ray speler, htpc, tv), maar de Xdoos dus alleen aan de Aux poort voorop... En Google levert tot dusver niets op.
Over films afspelen: Met MPC-HC werk ik al jaren en dat gaat perfect. Inderdaad alleen even ffdshow erbij installeren, en een aantal settings wijzigen en gaan.
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Mailtje daarentegen aan de US support werkt wel - en die hebben ook een veel grotere support FAQ op hun site staan
Dit lijkt mij idd wel een mogelijkheid.speedyjules07 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:13:
[...]
Weet je zeker dat de input selectie in het menu goed staat? Ik had het de eerste keer met mijn PS3 op mijn 2113 ook, helemaal geen beeld/geluid op de GAME HDMI poort. Uiteindelijk stond de input selectie niet op HDMI voor de GAME ingang.
Ook al eens geprobeerd een kortere kabel te gebruiken? Vriend van me had ook problemen met zijn Xbox en zijn beamer in zijn geval. Andere apparaten deden het wel goed en zijn Xbox niet met dezelfde kabel, bleek het uitvoer signaal van de hdmi gewoon te zwak.Nyarlathotep schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:58:
Ik word er leip van, ook met de nieuwe firmware geen resultaat... Alle andere apparatuur werkt gewoon aan de achterkant (blu-ray speler, htpc, tv), maar de Xdoos dus alleen aan de Aux poort voorop... En Google levert tot dusver niets op.
Deze week mijn 3805 vervangen voor een X4000. Grootste reden en voor overstap waren de hdmi aansluitingen (en uitgangen over meerder zones) en de Audyssey MultiEQ XT32 en LFC.
Helaas heb ik de versterker ter omruil terug gebracht ivm met de disfunctioneren van de internet features (internet radio, streaming audio van NAS, Airplay, firmware updates) deze liepen vast waarna de gehele versterker vast liep. Zoeken op diverse fora leerde dat netwerk funcionaliteit niet Denon's sterkste kant is.
Je bent namlijk een van de eerste die ik hoor dat dat spul allemaal niet zou werken, het kost soms wat instellen maar dan zijn de ervaringen ook goed te noemen
* The Eagle zelf een DNP720AE, los apparaat, en dat werkt ook prima - je moet alleen het boekje even lezen.
Een overstap van een 3805 naar een X4000 is een flinke. Je bent niet de eerste die ik een wat meer analoog georienteerde Denon zie inruilen voor eentje die vnl digitaal werkt (qua bediening dan). En ook niet de eerste uit die groep die ik zou horen zeggen dat ie het allemaal niet snapt en dat die oude veel makkelijker in te stellen was
True, het voelt ongetwijfeld als een opa die voor het eerst achter een PC gaat zitten om een mailtje te tikken. Onwennig, niet snappend en pen en papier en een envelop waren veel makkelijker. Maar alle begin is moeilijk. D'r zit niet voor niks een manual bij zo dik als een half telefoonboek
Ok, beetje verder, en ook weer niet.UltraSub schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:34:
Iets raars met mijn 1912. Speaker rechtsvoor geeft geen geluid. Niks veranderd aan bekabeling, en test signaal is hoorbaar. Na een firmware upgrade was het weg, dus weer gewoon normaal geluid. Ineens vandaag weer hetzelfde. Iemand dit al eens meegemaakt?
Stroom er af heeft 2x gewerkt, maar gisteren werkte dat weer niet. Zou me niks verwonderen als dit een gevalletje garantie gaat worden
Verwijderd
nou begint wel weer te kriebelen als ik dit allemaal lees over de nieuwe speeltjes die somigen hier nu hebben staan.
Zelf heb ik paar maanden geleden mijn 1910 gewisseld voor de Pioneer 922.
Maar ik ben toch niet tevreden. Internet, Adroid app enz werkt echt goed op de pioneer, maar het geluid.
Ik miss iets dat ik met de denon wel had, het klink voller. (JBL ES80 speakers)
Dus ik wil toch weer terug naar Denon.
Nu is het lastig waarvoor te gaan.
aanbieding van 2313 of 3313
of de nieuwe X2000, denk dat X3000 wat te duur wordt.
Ik hoop op den duur de JBL te wisselen voor Dali IKON 5 of 6.
Redelijke grote kamer nu.
Wat zouden jullie doen ?
Hoewel mijn gedachte nergens op is gebaseerd (nooit Pioneer gehad), denk ik dat een switch naar Denon precies het omgekeerde oplevert: perfect geluid (vooral in combi met Dali IKON 6), maar matige Andriod apps.
Ik gebruik zelf momenteel 2 Android apps, de Remote App van Denon zelf en een andere genaamd 'AVR-Remote' welke ook geschikt is voor Denon. Beide werken verre van vlekkeloos. Vooral muziek afspelen van een NAS (Synology) werkt erg traag en onhandig.
Zo vindt de Denon Remote App regelmatig mijn NAS niet, of bij ontbreken van een playlist binnen een cd map, zet hij alles op alfabetische volgorde waardoor je de cd niet volgens nummering kan afspelen. Daarnaast is de Denon Remote App erg traag. Met het aanzetten van een specifieke cd vanuit uitstand ben ik meestal minimaal anderhalf minuut bezig, als alles goed werkt. Daarbij is de grootte van mijn cd collectie volgens mij ondergemiddeld: 370 cd's.
De AVR-Remote voelt iets stabieler aan, maar is een stuk minder gebruiksvriendelijk. Zo kan je niet door je collectie heen 'vegen/scrollen' maar werkt alles met knoppen. Browsen door je muziekcollectie gaat bijvoorbeeld d.m.v. 'page down/up' knoppen waarbij er steeds 7 mappen getoond worden. De zoekfunctie werkt alleen met begin letter. Dus wil je een speciale cd van bijvoorbeeld de Dire Straits opzetten, kies je voor 'Zoek' en vervolgens 'D', waarna je d.m.v. de page down knop de juiste cd kan selecteren. Bij veel 'd'-mappen ben je dus alsnog flink aan het zoeken.
Al met al (er zijn nog veel meer problemen te benoemen) vind ik het een grote tegenvallen hoe deze apps werken.
Als alternatief kan je ook alles via de afstandsbediening doen, want in mijn geval vaak stukken beter en sneller werkt (hoewel je anders zou verwachten). Veel problemen die optreden via de Android Apps treden niet op via afstandsbediening.
Ik ben eigenlijk ook erg benieuwd naar jullie ervaringen met Android apps.
Naast bovenstaande problemen met Android apps ben ik verder overigens erg tevreden met de AVR3313, zelfs zonder de Dali speakers!
Verwijderd
Edit: ik hoor nu bij Bruce Springsteen concerten eindelijk alle verschillende gitaren:P
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 15:53 ]

iPhone app deed het een stuk beter overigens (ook niet helemaal stabiel btw), maar ja, dan moet ik iedere keer de foon van mijn vriendin rauzen. Da's ook weer zoiets
En idd, wat je zegt: met de AB zelf gaat eigenlijk ook prima
Verwijderd
Denk/vind je dat de 2809 genoeg power heeft voor die Dali's ? ze zullen nog wel los moeten draaien.
Ik dacht dat Hobo geen Dali's meer had ? welke locatie ben je geweest ?
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:52:
Sinds gisteren heb ik aan mijn Denon AVR 2809 een paar Dali Ikon 6 hobo hifi se hangen. Dit is een welkome verbetering. Ik had eerst JBL E80 staan en de Dali's zetten een veel sterker stereobeeld neer en ik hoor veel meer dingen in hoog en midden, terwijl het laag strakker en gedetailleerder is. De scheiding tussen de instrumenten is veel beter! Ben zeer tevreden met deze upgrade:)
Edit: ik hoor nu bij Bruce Springsteen concerten eindelijk alle verschillende gitaren:P
Krijg nou wat... Daar zat dus het probleem!speedyjules07 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:13:
[...]
Weet je zeker dat de input selectie in het menu goed staat? Ik had het de eerste keer met mijn PS3 op mijn 2113 ook, helemaal geen beeld/geluid op de GAME HDMI poort. Uiteindelijk stond de input selectie niet op HDMI voor de GAME ingang.
Het was mij, ook met de handleiding volkomen onduidelijk
Thanks! Nu kan ik eindelijk normaal Xboxen
@The Eagle, ik zou het prettiger vinden als je wat minder insinueert.The Eagle schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:56:
Dan ben ik toch eens benieuwd hoe de boel zat aangesloten, wat je precies gedaan had om de boel in te stellen en aan te sluiten en wat er precies mis ging.
Je bent namlijk een van de eerste die ik hoor dat dat spul allemaal niet zou werken, het kost soms wat instellen maar dan zijn de ervaringen ook goed te noemen
* The Eagle zelf een DNP720AE, los apparaat, en dat werkt ook prima - je moet alleen het boekje even lezen.
Een overstap van een 3805 naar een X4000 is een flinke. Je bent niet de eerste die ik een wat meer analoog georienteerde Denon zie inruilen voor eentje die vnl digitaal werkt (qua bediening dan). En ook niet de eerste uit die groep die ik zou horen zeggen dat ie het allemaal niet snapt en dat die oude veel makkelijker in te stellen was
True, het voelt ongetwijfeld als een opa die voor het eerst achter een PC gaat zitten om een mailtje te tikken. Onwennig, niet snappend en pen en papier en een envelop waren veel makkelijker. Maar alle begin is moeilijk. D'r zit niet voor niks een manual bij zo dik als een half telefoonboek
Maar hier volgt mijn situatie.
Netwerk verbindingen modem - router - switch - Denon
Verbonden apparatuur, Blu-ray, DVD, Smart TV, Mediaplayer, HTPC, XBOX360, PS3, Decoder, Monitor 2de zone
Luidsprekers, Tannoy Sixes 615, B&W AS-6 sub, KEF HTS2001.3 satelites
De receiver uitgepakt een aangesloten op de tv en de basis setup doorlopen. Vervolgens gecontroleerd op firmware updates en de receiver geupdate. (update duurde ook echt 45 minuten zoals aangegeven, beetje vreemd waarom dat zolang moet duren).
Het setup menu is een stuk overzichtelijker en makkelijker dan die van de 3805. Alle apparatuur aan gesloten, de tuner ingesteld en de Denon een vast ip-adres in het netwerk gegeven.
Hierna de netwerk functies uitgeprobeerd. Web control werkt super, maar bij alle overige netwerk functies liep de receiver vast. Internet radio (na een account te hebben aangemaakt en een list met stations) is het slechts 1x gelukt om een klein stukje muziek te krijgen, hierna was een "harde reset" (220V af-op) noodzakelijk. Het zelfde bij Airplay en streamen vanaf de Nas.
Nogmaals gecontroleerd op een firmware update, er is er 1 van 5 minuten maar na het aanklikken van de update verzand de versterker uiteindelijk weer in een vastloper.
Bij alle keren dat het fout liep ging het verbindings lampje (van de receiver) op de router/switch knipperen en vervolgens uit.
Ik heb diverse malen een processor reset gedaan, de receiver rechtstreeks aangesloten op de router (zat eerst nog via een switch) wel DHCP geen DHCP, netwerk kabels vervangen, poorten opgezet in router maar niets hielp. Rond gezocht op het net naar andere gebruikers met soortgelijke ervaringen (avsforum melden over 4310CI met netwerk problemen) maar geen oplossingen.
Contact gehad net Denon Nederland, die binnen 24 uur antwoordde, nogmaals alles doorlopen. Lijst bijgehouden van de diverse stappen en de dan optredende situaties, Deze lijst overlegd met Denon waarna ik het de versterker retour te doen. Nu is het wachten tot de vervanger geleverd wordt.
Let wel, het audio video gedeelte leverde geen enkel probleem op en functioneerde naar behoren.
Had me er al op verheugd om in deze (vrije) week aan de slag te gaan met het inregelen van de Audyssey.
Woodruff
Komt ws doordat er hier eentje was die ook van een oude Denon afkwam, verwachtte dat ie alles nog met knopjes kon doen, en liep te ranten dat ie het allemaal niet voor elkaar kreeg en hoezo dat ie alles in moest stellen. Maar jij hebt alles wel gedaan
Kinkt bij jou idd als een netwerk dat niet helemaal lekker is. Wel vreemd overigens dat ie dan die update van 45 min wel goed slikte. Da's volgens mij ook zelfde type communicatie. Raar dat dat deel van het netwerk het dan wel goed deed...
Anyways, ben benieuwd of de vervanger het wel goed doet
Laatst trouwens een vreemde ontdekking gedaan. Ik gebruik zelf de DNS servers van OpenDNS. Die wilde ik dus ook bij de DNP720 ingeven toen ik hem een fixed config gaf. Wat schetst mijn verbazing: voor DNS adressen slikt dat ding geen 2xx.x.x.x ranges. Max getal dat ik neer kon zetten was 1xx.x.x.x
Dat helpt natuurlijk niet als de OpenDNS servers 220.x.x.x zijn
DNS setting stel je over het algemeen in op je router en je apparaten daarachter (uitzonderingen daargelaten) maken dan gebruik van het router adres. En ja die beginnen over het algemeen met een 1The Eagle schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:57:
Mijn excuses, ik reageerde idd wat kortzichtig zie ik
Komt ws doordat er hier eentje was die ook van een oude Denon afkwam, verwachtte dat ie alles nog met knopjes kon doen, en liep te ranten dat ie het allemaal niet voor elkaar kreeg en hoezo dat ie alles in moest stellen. Maar jij hebt alles wel gedaan
Kinkt bij jou idd als een netwerk dat niet helemaal lekker is. Wel vreemd overigens dat ie dan die update van 45 min wel goed slikte. Da's volgens mij ook zelfde type communicatie. Raar dat dat deel van het netwerk het dan wel goed deed...
Laatst trouwens een vreemde ontdekking gedaan. Ik gebruik zelf de DNS servers van OpenDNS. Die wilde ik dus ook bij de DNP720 ingeven toen ik hem een fixed config gaf. Wat schetst mijn verbazing: voor DNS adressen slikt dat ding geen 2xx.x.x.x ranges. Max getal dat ik neer kon zetten was 1xx.x.x.x
Dat helpt natuurlijk niet als de OpenDNS servers 220.x.x.x zijnIemand soortgelijker ervaringen met andere streaming apparatuur

Hoewel het geluid zeker niet verkeerd is ben ik er nog niet helemaal tevreden over. Er komt behoorlijk veel laag uit de Dali's. Automatisch zet ik het volume omhoog om meer detail te horen, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Is er een manier om de 2113 meer hoog of minder laag weer te laten geven?
Verwijderd
Zeker genoeg. Ik merk niet dat de Denon op zijn tenen loopt. Waar ik ze vandaan heb? Tweedehands van een kennis, die ging weer eens upgraden en daar heb ik hem financieel in bijgestaan door zijn oude over te nemen.Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 01:31:
Kijk dat is interessant. Ik dacht dat de E80 wel iets minder zijn dan de ES80, maar dat is eenzelfde stap die ik dus wil gaan maken ja.
Denk/vind je dat de 2809 genoeg power heeft voor die Dali's ? ze zullen nog wel los moeten draaien.
Ik dacht dat Hobo geen Dali's meer had ? welke locatie ben je geweest ?
[...]
De dali's zijn in het hoog en midden ijzersterk, het laag aanwezig maar niet overdreven, eigenlijk heel elegant en beheerst. Vanaf de E80 een hele grote stap voorwaarts. Maar dat is mijn mening;)
OkeThe Eagle schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:57:
Mijn excuses, ik reageerde idd wat kortzichtig zie ik
De update op zich was snel genoeg binnen, maar voordat de receiver de update doorlopen had, dat duurde lang.The Eagle schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:57:
Zodra de nieuwe binnen is zal ik jullie op de hoogte houden van de vorderingen. Ik was zo wie zo al van plan een stappen lijst bij te houden gezien mijn eerdere ervaring.
audyssey flat heeft geen afgevlakt hoog.My-life schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:09:
Sinds een paar weken heb ik de 2113 met daarop een duo Dali Zensor 5 speakers en een REL Q200E sub.
Hoewel het geluid zeker niet verkeerd is ben ik er nog niet helemaal tevreden over. Er komt behoorlijk veel laag uit de Dali's. Automatisch zet ik het volume omhoog om meer detail te horen, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Is er een manier om de 2113 meer hoog of minder laag weer te laten geven?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
@Masterkale1
Wat bedoel je met 'geen afgevlakt hoog'?
Ik heb gelezen dat Audyssey Flat ervoor zorgt dat de pieken en dalen van je speakers uitgevlakt worden. Klopt dat?
Zijn er dingen waar ik op moet letten, naast uiterlijk?
toettoett
Verder: wat is een leuke prijs? Staat bij Correct nieuw voor 299 namelijk
http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=484110
T is 2/3e van die prijs
toettoett
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Ik heb heel vaak het probleem dat ik geen geluid krijg vanaf de HTPC. Een herstart van de HTPC lost dit vaak weer op maar vaak ook niet. Nu ben ik erachter gekomen waar het aan ligt, er staat heel vaak dezelfde receiver bij 'playback devices' in Windows 7. Ik moet dan handmatig de juiste op 'default' zetten voordat ik weer geluid heb, agz het onduidelijk is welke de juiste is kost dit erg veel tijd.

In foobar2000 is hetzelfde probleem aanwezig:

Ook met MPC-HC icm LAV audio filter (bitstreaming) heb ik vaak geen geluid, terwijl ik dit met bijvoorbeeld VLC player zonder bitstreaming wel heb.
Heeft iemand een oplossing voor dit erg vervelende probleem?
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Het liefst wil ik gewoon uitkomen op [IP-adres Denon]/top.asp. Heeft iemand een werkende externe toegang tot een netwerk-verbonden Denon of weet iemand hoe dit te realiseren is?
VPN naar je thuisnetwerk geprobeerd? Dan zit je fysiek op hetzelfde netwerk toch?ArieHond schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:54:
Ik heb een x-2000 aangeschaft en gebruik naar tevredenheid de app om de avr aan te sturen. Nu wil ik wel eens vergeten de radio uit te zetten als ik wegga en dan zou het fantastisch zijn om ook extern toegang te hebben tot mijn Denon. Ik heb via port forwarding al verschillende zaken geprobeerd bijv poort 80 en 10433, maar geen verbinding. Een telnet sessie via iPhone levert wel verbinding, maar hij reageert niet op het commando PWON.
Het liefst wil ik gewoon uitkomen op [IP-adres Denon]/top.asp. Heeft iemand een werkende externe toegang tot een netwerk-verbonden Denon of weet iemand hoe dit te realiseren is?
Kijk eens bij Denon support Denon support NetworkArieHond schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:54:
Ik heb een x-2000 aangeschaft en gebruik naar tevredenheid de app om de avr aan te sturen. Nu wil ik wel eens vergeten de radio uit te zetten als ik wegga en dan zou het fantastisch zijn om ook extern toegang te hebben tot mijn Denon. Ik heb via port forwarding al verschillende zaken geprobeerd bijv poort 80 en 10433, maar geen verbinding. Een telnet sessie via iPhone levert wel verbinding, maar hij reageert niet op het commando PWON.
Een VPN zou kunnen, maar het moet toch gemakkelijker kunnen. De supportpagina gaat over poorten die Denon zelf wil gebruiken, niet over een poort die je kan gebruiken naar de Denon toe.
Ik heb net een VPN verbinding opgezet met m'n iPhone. Ontzettend simpel bleek! Nu kan ik inderdaad gewoon bij de Denon komen alsof ik thuis zou zijn!
Dank, Guapper
[ Voor 21% gewijzigd door ArieHond op 27-06-2013 14:49 ]
Nadat de eerste retour ging wegens een defect met de netwerk verbindingen, heb ik nieuwe ontvangen.
Hierbij stap voor stap mijn bevindingen bij de installatie.
Poging 2, de nieuwe versterker.
-versterker geplaatst, luidsprekers en apparatuur aangesloten
-220 erop en aangezet, basis setup doorlopen
-netwerkkabel erop, pc ziet direct de Denon verschijnen in het netwerk
Webcontrol => werkt
-instellingen controleren/aanpassen
-netwerk instellingen nog steeds op DHCP
-tuner instellen => oke
Firmware update
-check for update => firmware update available (5 min. est.)
-update => 10:24 de radio speelt
10:25 er is een heel klein beetje netwerk activiteit zichtbaar op de router
10:26 receiver gaat uit en vervolgens weer aan met display melding:
Main 45min Updating ....% (oplopend)
10:29 Main 40min Update check oke
10:30 Sub 30min Updating ....% (oplopend)
10:32 Sub 36min Update check oke
10:32 GUI 36min Updating >>>>>>>
10:34 GUI 34min Updating (geen bewegende pijltjes meer)
10:34 GUI 33min Updating ...% (oplopend)
10:40 GUI 27min Updating 21% (oplopend)
10:53 GUI 15min Updating 61% (oplopend)
11:05 Gui 03min Update check
11:05 Ether IMG 03min Updating >>>>>>>
11:08 Ether IMG 01min Updating *******
11:08 Firmware Update complee!
-versterker gaat uit en automatisch weer aan op de radio
Tot zover gaat het goed een geen "zichtbaar"wegvallen van de netwerk verbinding dit keer.
-versterker uit en vervolgens even een keer de spanning er af
-de versterker weer aan en vervolgens wederom een controle of er nog een update beschikbaar is
er is weer een firmware update berschikbaar van 5 min. est.
-Update
11:16 ik zie een klein beetje netwerk activiteit maar nog geen reactie in web-control
of op de versterker
11:26 nog steeds geen reactie van de versterker mbt update
web control functioneert ook nog gewoon (niet uit/aan gezet)
nogmaals naar firmware update, nog steeds een update van 5min beschikbaar
11:28 Update (weer melding firmware update gestart, maar geen verdere reactie's)
12:23 nog steeds geen reactie gemerkt, web control werkt nog steeds, check op frimware update
laat nog steeds de 5 min update zien
Versterker uit, 220V af/op, versterker aan.
Alles lijkt nog steeds naar behoren te functioneren.
Airplay => werkt
Streamen van Nas => werkt
Check for Update, ja hij staat er nog steeds die van 5 minuten. Ik koppel dit terug naar Denon.
In iedergeval nu geen problemen meer met de netwerk verbinding of vastlopers.
Volgende stap wordt het op mijn gemak inregelen met Audyssey.
4 juli eindelijk een "24 uurs" reactie op mijn support aanvraag van 28 juni

Ze raden me aan de versterker te resetten. Al vorens dit te doen maak ik snel nog even een backup van de settings.
Reset versterker en kijken of er een update aanwezig is. Ja, weer dit van 5 minuten. Alleen op die update reageert hij niet. Na nog een aantal pogingen en resets gedaan te hebben, steeds het zelfde resultaat.
Toevallig heb ik mijn tv aanstaan en besluit de firmware update een via de remote op de tv te doen.
Tot mijn grote verbazing geeft hij op de tv aan dat de versterker is voorzien van de nieuwste update, tegelijk eens gekeken via web control, hier is de huidige status na update check "een update van 5 minuten"

Verder lijkt de versterker nog steeds "goed" te functioneren (tov mijn eerste exemplaar) en besluit ik de config file van de settings terug te zetten. Helaas krijg ik wederom (net als bij de eerste versterker) de melding dat de file "afwijkend" is en niet terug gezet kan worden.
Ben er helemaal klaar mee...........
[ Voor 16% gewijzigd door W00DRUFF op 04-07-2013 21:09 ]
ik heb hier een Denon AVR-1909, helaas zonder garantie. Nu heeft hij het volgende probleem:
Wanneer je de receiver aan zet start hij op maar schakelt zichzelf weer snel uit en begint de powerknop rood te knipperen.
Soms word dit veroorzaakt door speakers die verkeerd zijn aangesloten maar dat is hier niet het geval.
Ook kan het nog wel eens helpen om hem te resetten maar helaas mocht dit ook niet baten.
Op youtube ben ik een filmpje tegen gekomen van iemand die een ander model Denon receiver heeft gerepareerd door een paar condensatoren te vervangen, nu heb ik dat nog nooit gedaan maar ik zou het kunnen proberen.
YouTube: Red Blinking Power Indicator Denon Receiver AVR-488 - shuts off - won't stay on etc.FIX!
Wat zijn jullie gedachten hierover?
Zouden de condensatoren het probleem zijn? Of misschien toch iets heel anders?
Zou je met een multimeter door kunnen meten welke condensator precies het probleem is?
Heeft iemand anders een goed adresje (in Amsterdam of het Gooi) waar je dit zou kunnen laten doen voor niet al te veel geld?
Tnx!
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Heb ik even gedaan maar ik zie niets geks aan de condensatoren.. Maar of je dan kan stellen dat ze in orde zijn weet ik niet..rikadoo schreef op zondag 30 juni 2013 @ 17:33:
Als het de condensatoren zijn dan gaan ze vaak bol staan, dit kun je controleren door de versterker open te maken en de condensatoren te bekijken.
Hij staat al op pass-throughNyarlathotep schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 08:48:
Ik denk dat je de instellingen van de HDMI poort even moet controleren. Vaak is de beste optie om deze op pass-through te zetten. Dan doet je versterker niets met het signaal en wordt het doorgestuurd 'as-is'.
Echter heb ik zojuist mijn iPhone aangesloten via de USB aansluiting aan de voorzijde.
(I know, AirPlay kan ook maar wil toch de mogenlijkheden testen).
Nu krijg ik de lightning kabel met geen mogenlijkheid meer los.
Een USB stick ging laatst ook al stroef maar zat niet vast.
Deze kabel zit zo vast dat ik bang ben de kabel of de receiver te slopen als ik harder trek.
Heeft iemand hier ervaring mee of kent een truukje om de kabel weer los te krijgen?
Blijkbaar een probleem met de lightning kabels.alaethem schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 20:21:
Nu krijg ik de lightning kabel met geen mogenlijkheid meer los.
Ik heb het kunnen oplossen met hulp van deze video.
http://goo.gl/0cF7D
Verwijderd
ik heb een avr 1912 2de hands aangeschaft.
ik heb hier een blue ray speler, een UPC pace ontvanger en een lcd tv op aangesloten. Dit werkt allemaal prima. Echter via de HDMI poorten DVD, game 1, game 2 en AUX krijg ik geen beeld. Kan het zijn dat er instellingen aangepast moeten worden van deze poorten? Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Verwijderd
Denon AVR 1912 Factory Reset
Turn off the power using ON/STANDBY button on the unit
Press ON/STANDBY while simultaneously pressing PRESET CHANNEL 2 and PRESET CHANNEL 3 buttons on the unit.
Once the display starts flashing at intervals of about 1 second, release the two buttons.
Verwijderd
Ik heb je tip Woutoro32 uitgevoerd. De betreffende bronnen stonden inderdaad op 'uit.'
Heel erg blij hiermee.
Een ander probleem waar ik tegenaan ben gelopen, is dat mijn 1912 bij het inschakelen (dmv. mijn Harmony one) van zijn oorspronkelijke bron Bijv. Sat/CBL (tv kijken) na enkele seconden verspringt naar TV., waardoor dus mijn beeld verdwijnt. Ik heb al eens gehoord dat ik dit kan oplossen door ARC uit te schakelen. Ik heb nu de HDMI control op off gezet. Het probleem van het automatisch verspringen naar tv is hiermee opgelost. Echter ik heb nu geen geluid meer op mijn audio apparatuur. Kan ik nu het beste een optical kabel van de tv naar mijn 1912 gebruiken of geeft dit te veel kwaliteitsverlies? Hebben jullie suggesties?
Wederom alvast bedankt.
Helaas zijn bij Denon HDMI control en ARC onlosmakelijk aan verbonden, dus geen HDMI control betekent ook geen ARC. Een optische kabel is idd het makkelijkste. Groot voordeel: Je receiver hoeft niet structureel standby te staan, scheelt ook weer in gebruik
Een nadeel is weer dat veel TV's geen 5.1 over optical doen.The Eagle schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:22:
Waar stond ARC ook alweer voor? Oh ja, Audio Return Chanel
Helaas zijn bij Denon HDMI control en ARC onlosmakelijk aan verbonden, dus geen HDMI control betekent ook geen ARC. Een optische kabel is idd het makkelijkste. Groot voordeel: Je receiver hoeft niet structureel standby te staan, scheelt ook weer in gebruik
Mijn huidige televisie (42PC51) ondersteunt geen ARC, en ik vraag me af of het mogelijk is om voorlopig toch het geluid bij films op tv over de Denon te laten lopen.

Ik heb een variabele geluidsuitgang (volume geregeld door tv) en een SCART aansluiting. Is het mogelijk om het geluid van de scart uitgang te gebruiken om het geluid (zonder volumeregeling vanuit de tv zoals op de audio-out) naar de Denon door te zetten?
Ik heb aan de analoge ingangen van de Denon ook de Wii hangen, en vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om meerdere analoge apparaten te configureren. De Wii heb ik aan de praat, maar ik vraag me of er nog meer mogelijk is, begrijp het configuratie scherm niet helemaal.
Probleem daarmee is alleen dat je dan het volume van de Denon of de tv een heel eind open moet gooien om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Met het risico dat de buurt wakker wordt wanneer er teruggeschakeld wordt naar de tv speakers (minimaal 1x, 2e keer is afhankelijk van het overleven van de tv speakers) of een andere bron voor de Denon...My-life schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:48:
Er zitten genoeg analoge inputs op de 2313 zo te zien. Je kunt de 'variabele geluidsuitgang' gebruiken, maar dit is wel slechts stereo.
Aangezien ik van UPC toch alleen stereo ontvang vormt dat geen belemmering.
Kan iemand me vertellen of het gebruikelijk is dat SCART aansluitingen audio in 2 richtingen ondersteunen?
Dat zou een stuk veiliger zijn qua oplossing.
Hoi
Scart ondersteunt audio in en uit (zie Wikipedia: Scart). Handigste is om een SCART-converterblok te gebruiken welke schakelbaar is voor in/out samen met een audiokabel.guapper schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:55:
[...]
Probleem daarmee is alleen dat je dan het volume van de Denon of de tv een heel eind open moet gooien om er fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Met het risico dat de buurt wakker wordt wanneer er teruggeschakeld wordt naar de tv speakers (minimaal 1x, 2e keer is afhankelijk van het overleven van de tv speakers) of een andere bron voor de Denon...
Aangezien ik van UPC toch alleen stereo ontvang vormt dat geen belemmering.
Kan iemand me vertellen of het gebruikelijk is dat SCART aansluitingen audio in 2 richtingen ondersteunen?
Dat zou een stuk veiliger zijn qua oplossing.
En in dat laatste geval moet je gewoon UPC om een andere decoder vragen, of melden dat het ding stuk is, krijg je een andere
@Eagle: ik gebruik nog het analoge signaal, heb geen digitale ontvanger, ik heb een gloeiende hekel aan een lade vol afstandbedieningen. Ben van plan om komende winter weer eens te gaan kijken voor een nieuwer model tv, uiteraard wil ik dan gebruik gaan maken van een CI+ module.
Ik ben me ervan bewust dat ik niet de meest doorsnee opzet heb, maar soms is een compromis onoverkomelijk ;-)
Ter verduidelijking hieronder een situatieschets. Ik heb een TV aan een beugel die kan draaien naar de zithoek alswel naar de tafel en naar de keuken. Ik wil op die drie plaatsen goed geluid hebben voor TV kijken en voor het luisteren van muziek.

In de handleiding van de AVR-2313 vond ik het volgende aansluitschema voor het verbinden van voor A/B luidsprekers.

De opstelling die ik in gedachten had voor mijn situatie is tov dit schema dus anders: FL(B)-FR(A)-FL(A)-FR(B ).
Kan deze opstelling..of zie ik iets over het hoofd?
Kan ik eventueel de AVR-2313 ook nog zo programmeren dat ik de speakers FL(A)-FR(B ) uit kan zetten?
Als je alleen een analoog signaal hebt ga je ook nooit meet dan stereo uit je TV krijgen. Dan volstaat een SCART naar tulp coaxblokje.guapper schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:03:
@ed73: bedankt voor de bevestiging. Ik her het al geprobeerd maar kreeg er geen geluid uit. Zal eens verder navraag gaan doen of ik wel een correct blok gebruikt heb.
@Eagle: ik gebruik nog het analoge signaal, heb geen digitale ontvanger, ik heb een gloeiende hekel aan een lade vol afstandbedieningen. Ben van plan om komende winter weer eens te gaan kijken voor een nieuwer model tv, uiteraard wil ik dan gebruik gaan maken van een CI+ module.
Overigens is met een UPC kastje het TV kijken met 1 AB ook prima te doen. Met de AB van een UPC kastje kun je namelijk ook het volume regelen. Of je koopt een universele AB, net zo makkelijk.
CI+ is wel veel makkelijker en mooier though
@DeKeyser:
Wat jij wilt kan denk ik wel. Ik weet niet of je een 5.1 opstelling wilt, maar die kun je maar in 1 richting hebben, dat snap je. Draaibare 5.1 setups kent geen enkele receiver volgens mij
Je kunt instellen dat je bij stereogeluid een standaard andere set (
De speakers van de tv zijn een beetje verrot, en beginnen bij weinig geluid al te resoneren. Vandaar de wens om het geluid via de Denon te laten verlopen.The Eagle schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:23:
[...]
Als je alleen een analoog signaal hebt ga je ook nooit meet dan stereo uit je TV krijgen. Dan volstaat een SCART naar tulp coaxblokje.
[...]
Zo'n verloopblokje heb ik er al tussen hangen, maar het was me nog niet gelukt om er geluid uit te krijgen.
Moet het nog maar eens opnieuw proberen denk ik.
Enne, je hebt zo'n blokje nodig waarbij je kunt kiezen tussen een in- en uitgang. De meeste losse blokjes zijn alleen ingang, daar ga je idd geen geluid uit krijgen ::+
bedankt voor je uitleg, ik ga er binnenkort mee aan de gang.The Eagle schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 00:05:
Check even in de handleiding of je SCART's al dan niet volledig intern aangesloten zijn. Vaak is dat maar 1 van de twee namelijk. Om 1 of andere vage reden overigens meestal Ext2.
Enne, je hebt zo'n blokje nodig waarbij je kunt kiezen tussen een in- en uitgang. De meeste losse blokjes zijn alleen ingang, daar ga je idd geen geluid uit krijgen ::+
Verwijderd
Heerlijk.
Ik had vroeger een AVR 1910, maar een maand of 8 geleden gewisseld voor een Pioneer vsx-922.
Maar met de Pioneer kreeg ik niet het lekkere volle geluid dat ik met de 1910 wel kreeg.
Dus nu weer terug naar Denon en weer heerlijk vol geluid. Veel hiervan is mischien de Audessy en niet het pure geluid, maar dat maakt mij niet uit. gaat erom hoe het klinkt.
Nog wel 1 vraagje. hoe kan ik makelijk switchen als ik bijv. s'avonds laat wat minder bass will hebben ivm buren ?
Gr.
deze is niet superstabiel en daarom ook eens via een iPod geprobeerd, dat werkte al een stuk beter.
vandaag zat ik eens in mijn netwerk te kijken op mijn laptop, en daar stond in het overzicht bij multimedia apparaten een mp3spelertje met de naam denon avr-2113.
Het grappige is dat als je daar op dubbelklikt, je een webrowser krijgt waarmee je de receiver kunt bedienen.
Ook kun je in het setupmenu komen!
Dus de internetlink gekopieerd naar mijn tablet, en dat werkt .
Let op bediening is niet supersnel, dus voorzichtig als je het volume aanpast!!!
Heb hier nog niet eerder over gelezen, dus dacht dat deel ik met jullie.
groeten.
keten is net zo sterk als zwakste schakel
thanks! surround hoeft inderdaad niet. Eigenlijk wil ik 2 x stereo zodat ik alle zones in de huiskamer van goed geluid kan voorzien. Gebruiksituatie voor het luisteren van muziek is dan bijvoorbeeld dat ik over alle speakers muziek wil laten horen. Als ik daarentegen alleen TV wil kijken op de bank, dan zou het prettig zijn als om het TV geluid niet in de keukenzone weer te geven. Ik vermoed ook dat je zou moeten kunnen wisselen. Uit de handleiding:The Eagle schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 16:23:
[...]
@DeKeyser:
Wat jij wilt kan denk ik wel. Ik weet niet of je een 5.1 opstelling wilt, maar die kun je maar in 1 richting hebben, dat snap je. Draaibare 5.1 setups kent geen enkele receiver volgens mij
Je kunt instellen dat je bij stereogeluid een standaard andere set (speakers wilt. Of je die on the fly dan ook nog om kunt wisselen weet ik niet. Maar als je een paar nette zuilspeakers pakt hoeft dat denk ik ook niet, die Denon heeft power genoeg om een paar flinke jongens in stereo aan te sturen
Maar je weet het nooit zeker totdat je het uitgeprobeerd hebt nietwaarFront B : Instelling voor gebruik van de tweede set voorluidsprekers voor weergave.
U kunt de voorluidsprekers A en B omschakelen voor weergave volgens 2-kanaalsweergave of multikanaalsweergave.Wanneer u deze “Front B”-instelling selecteert, moet u ook de “Setup Front luidspr.” (vblz. 125) procedure volgen.
OpgelostThe Eagle schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 17:28:
Check je handleiding even, je moet per bron een externe boost / versterking in kunnen stellen. Meen dat dat tot +12dB ging ofzo.
You're welcome
Als je dat in een Denon topic vraagt weet je denk ik al van te voren welk antwoord je op je vraag gaat krijgenpipodejunk schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:51:
Ik ben opzoek naar een nieuwe versterker en ik wil kiezen tussen de onkyo txnr616 of de Denon X1000? wat raden de kenners aan? ik weet het niet meer
On a serious note: ik hoorde laatst iets over HDMI boards die bij Onkyo bij bosjes uitvielen. Weet zo even niet welke serie dat was, maar aangenomen dat er tussen de diverse serieus qua basiscomponenten weinig verschil zou zitten zou ik dat risico zelf niet eens willen nemen.
En Denon is gewoon goed
Having said that: e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van welke speakers je er aan hangt en wat je eigen smaak qua geluid is. Een Denon is denk ik van huis uit iets warmer en voller qua geluid dan een Onkyo, maar de speaekrs zelf spelen daar ook een grote rol in. Dus mocht je een receiver of versterker icm speakers nieuw willen kopen: eerst gaan luisteren en dan pas kopen
Iets als geluidskwaliteit bestaat imo eigenlijk niet. Er zit natuurlijk wel verschil tussen de versterkers die jij benoemt. De X-serie is een instap/budget serie, de gewone AVR lijn is vergeleken met de X-serie kwalitatief beter. Maar dan heb ik het over de algemene kwaliteit zoals bouwkwaliteit en dergelijke.dangerpaki schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:25:
Ik heb even zitten kijken maar kom er niet echt uit. Wat is nou echt het grote verschil tussen bijvoorbeeld de X-1000 en de AVR-2113? (ja de ene is 5.1 en de ander 7.1). Maar is de ene nou een instap serie en de ander een hogere klasse. Maakt het uit qua geluidskwaliteit?
Verder zal er ongetwijfeld verschil zitten in bijvoorbeeld het daadwerkelijke vermogen wat hij kan leveren (dit is dan weer afhankelijk van de kwaliteit van bijvoorbeeld de voeding). De X serie zal (naar mijn verwachting) bijvoorbeeld sneller over zijn nek gaan bij hoog volume (= hoog vermogen naar speakers). Zo zal het geluid wat sneller vervormen bij hogere volumes, of bij speakers met grote impedantiedippen.
Kortom; alles is afhankelijk van de speakers die je gaat gebruiken. Voor hele simpele en/of lichte (hoog-ohmige) speakers zal er weinig verschil zitten in "geluidskwaliteit" om het dan maar even zo te noemen.
gewoon nee.
Luister namelijk ook wel wat muziek. En daar zijn de bostons wat minder goed in denk ik..
Iemand die deze combinatie met een denon receiver heeft of er iets over kan zeggen??
wheheh.. Ik wilde het er nog bij schrijven, maar heb het uit eindelijk niet gedaan.The Eagle schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:17:
[...]
You're welcome
[...]
Als je dat in een Denon topic vraagt weet je denk ik al van te voren welk antwoord je op je vraag gaat krijgen
On a serious note: ik hoorde laatst iets over HDMI boards die bij Onkyo bij bosjes uitvielen. Weet zo even niet welke serie dat was, maar aangenomen dat er tussen de diverse serieus qua basiscomponenten weinig verschil zou zitten zou ik dat risico zelf niet eens willen nemen.
En Denon is gewoon goed
Having said that: e.e.a. is natuurlijk ook afhankelijk van welke speakers je er aan hangt en wat je eigen smaak qua geluid is. Een Denon is denk ik van huis uit iets warmer en voller qua geluid dan een Onkyo, maar de speaekrs zelf spelen daar ook een grote rol in. Dus mocht je een receiver of versterker icm speakers nieuw willen kopen: eerst gaan luisteren en dan pas kopen
ik had al een Txnr 609, maar is 2 keer in 1,5 jaar tijd stuk geggaan.. inderdaad een keer HDMi board, en 2de keer ruis in het geluid.
daarom ben ik nu op zoek naar een andere versterker.. ik heb de Jamo SC426 hc3 speakers, dus daar valt weinig meer aan te veranderen :-)
het is nu een kwestie van kwaliteit versterker kopen, (minder vaak kappot dan de TXNR609 en vergelijkbaar hiermee, want buiten dat dat ding 2 keer stuk is gegaan, was het een prima versterker! )
x2000 is vervanger voor 2113.rjvisje schreef op zondag 14 juli 2013 @ 22:00:
De avr-xx13 serie wordt vervangen door een x000 serie, maar hierbij was de 2113 wel een stapje hoger dan de x1000
http://www.ebay.nl/itm/De...3a82e1d75a#ht_1031wt_1397
X1000 voor 299,-
http://www.ebay.nl/itm/De...3a82e1d68d#ht_1031wt_1397

Denk dat als je ze even belt met de constatering dat je hem ook zo voor dat geld kunt komen halen.
Then again: Als je hem op eBay zo koopt en je mailt datje hem op komt halen is het ook wel ok denk ik.
Tenzij iemand op eBay gebruik maakt van hun goede naam....ednek dat ze dat wel zouden willen weten
dannyreuser schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:29:
X2000 is op ebay te verkrijgen voor 429,-
http://www.ebay.nl/itm/De...3a82e1d75a#ht_1031wt_1397
X1000 voor 299,-
http://www.ebay.nl/itm/De...3a82e1d68d#ht_1031wt_1397
[ Voor 11% gewijzigd door koekkoek op 16-07-2013 16:23 ]
Eindelijk een receiver van een echt merk, kan die Philips DFR9000 de deur uit! Beetje oneerbiedig, het ding heeft me nooit in de steek gelaten en is werkelijk prachtig om te zien. Maar ja, geen ARC, geen CEC, geen netwerkfuncties, 2 HDMI ingangen. Niet meer van deze tijd....
Alle instellingen geprobeert maar ik kom er niet achter. Ik moet iets over het hoofd zien of de bron is te slecht om er iets van te maken. Is de avr3310 defect. Iemand met een avr 3310 met de zelfde ervaring?
Daarnaast: live muziek heeft vaak ook weinig laag. Daar is het live voor namelijk
Zie je wel dat je Denon het Dolby Digital signaal oppikt? Of maakt hij er iets anders van? Als ie "multichannel" in het display aangeeft stuur je hem met het verkeerde signaal je humax uit namelijk. Dat kan PCM of bitstream zijn. Switch dat eens als je kunt
Zojuist afgeleverddannyreuser schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:17:
Komen gewoon nieuw uit de doos bij www.foka.nl vandaan! Mijne is vandaag verstuurd
Vanavond even uitpakken en rond neuzen, heb het setje eigenlijk gekocht voor in mijn nieuwbouw huis maar die is pas eind van het jaar klaar. Zolang kan ik niet wachten
Geen sub ingesteld dan laat hij lfe zelf over fronts lopenThe Eagle schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:59:
Heb je in dat ding ingesteld dat je geen subwoofer hebt aangesloten en hij het LFE kanaal over de fronts moet sturen?
Daarnaast: live muziek heeft vaak ook weinig laag. Daar is het live voor namelijk
Zie je wel dat je Denon het Dolby Digital signaal oppikt? Of maakt hij er iets anders van? Als ie "multichannel" in het display aangeeft stuur je hem met het verkeerde signaal je humax uit namelijk. Dat kan PCM of bitstream zijn. Switch dat eens als je kunt
crossover (wat niet zou moeten ) staat op 80. Ik zal deze eens op max zetten
Zelf even een vraagje over de Denon app (gebruik hem icm mijn DNP720, maar zal voor andere apparaten niet anders zijn vermoed ik). Waar ik tegenaan loop: Als ik voor een weergave kies per folder, staan die niet op alfabet / volgorde, maar naar het lijkt kris kras door elkaar. Nummers en mappen.
Komt dat bekend voor en hoe los ik dat op?
Gebruik hem icm een Synology DS213 btw. Standaard Synology mediaserver.
[ Voor 69% gewijzigd door The Eagle op 17-07-2013 17:06 ]