Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Nou er met de crossover die niet nodig is op max 250hz, klinkt het al een stuk beter. Meer bereik meer laag. Ik ga nog even pielen.....

Die apps zijn allen r*k. Er is er niet 1 die echt lekker werkt. Avr remote lijkt nog het beste te werken. De denon werkt voor geen meter.. ben nog steeds op zoek naar een betere. Geen idee hoe je de weergave kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waar heb je die x-over dan ingesteld? Op de AVR of op je speakers?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51
3

[ Voor 99% gewijzigd door surfing john op 17-07-2013 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:51
[/quote]
Ik heb een gelijkend probleem, speel al mijn muziek vanaf de 212J, via de 2113, vreemde bij mij is dat de mappen op de NAS netjes op alfabetische volgorde staan, echter op de 2113 zie 2 alfabets staan, gedeelte van de mappen staan in de ene, scroll ik via de 2113 naar beneden dan begint het alfabet opnieuw, wel met andere mappen, ze worden dus niet dubbel getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevogel0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:23
Ik zit er over na te denken om een Denon AVR X1000 te nemen, aangezien ik moment gek word van de reciever van philips. Echter vraag ik mijzelf nu af of ik de 2 stereo boxen die ik nu gebruik ook zou moeten vervangen. En zo ja waardoor want ik heb geen plek voor een groot 5.1 systeem. De kamer waar dit in zal komen te staan is 4x3.
Mijn vraag aan jullie is dan ook:
Zou deze reciever ook mooi geluid geven als je er alleen maar 2 boxen op hebt aangesloten?
En zo nee, wat is dan een betere aankoop voor ongeveer het zelfde bedrag met airplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
Sterker nog, je kunt hem nu in stereo opstelling gebruiken, en in de toekomst voor gebruik bij films er wat extra speakertjes bij hangen voor het surround effect. Tijdens muziek luisteren gebruik je die niet, omdat je dan kiest voor een stereo opstelling. (Zie ook de knoppen onderaan de afstandsbediening.)
Het lastige hierbij is om rear en center speaker te vinden die aansluiten bij de hoofdspeakers. Daar zit ik nu ook mee te stoeien. Omdat je al een paar full-size speakers hebt is de behoefte aan een sub woofer ook minder.
Het is uiteraard wel van belang om je speaker configuratie goed in te voeren in je receiver. Anders ga je bijvoorbeeld conversaties missen in films omdat je nog geen center en rear speakers hebt aangesloten, en je receiver daar de desbetreffende signalen wel heen probeert te zenden.

[ Voor 21% gewijzigd door guapper op 17-07-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
guapper schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:42:
Het lastige hierbij is om rear en center speaker te vinden die aansluiten bij de hoofdspeakers. Daar zit ik nu ook mee te stoeien. Omdat je al een paar full-size speakers hebt is de behoefte aan een sub woofer ook minder.
Dat is een zeer herkenbare struggle. Ik heb zelf een paar flinke Magnat front speakers (zuilen) en eventueel ook nog een set B&W zuilen (rechstreeks neergedaald uit de muziek-hemel). Momenteel staan de B&W's op zolder voor als ik echt muziek wil luisteren en worden de Magnat's gebruikt in de woonkamer als fronts in mijn 5.0 setup. Omdat de Magnat's tonnen bas hebben, ben ik nooit overgegaan tot de aanschaf van een sub.

Eerste prioriteit is andere rears en een nieuwe center. Ik heb nu al zo'n 10 jaar een cheapass setje van Sony (rears+center) maar dat past voor geen meter bij de Magnat's. Op mijn studentekamer hadden die power genoeg, maar in een woonkamer werkt het niet. Op mijn huidige receiver is dat instellen ook geen doen, ik krijg het maar niet voor elkaar om met name spraak fatsoenlijk door te krijgen. Ik hoop dat dat op de Denon (die waarschijnlijk vandaag wordt bezorgd) wat beter zal gaan, maar dan nog is de verhouding zoek. Vanwege gebrek aan ruimte moeten de nieuwe center en rears zo klein als mogelijk zijn en ik heb ook geen zin om voor leuk filmgeluid honderden euro's uit te geven. Muziek luister ik uiteraard uitsluitend op 2.0.

Complicerende factor is trouwens dat onze hond (50 kilo haar) steevast voor de centerspeaker gaat liggen. Dat helpt ook niet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defnosh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:41
Ik stel deze vraag maar hier, omdat ik toevallig naar een Denon aan het kijken ben (orienteren op een nieuwe set, kan nog wel een jaar duren)..

Ik was wat informatie aan het doorlezen en ik vroeg me het volgende af:
Als je bijvoorbeeld de X1000 neemt, dan heb je 1 hdmi out. Ik heb een Pana 55vt50, met daarop een xbox 360, ziggo hd recorder, en een laptop/streamer. Hier komt in de toekomst nog een blurayspeler bij.

Voor deze verschillende apparaten gebruik ik verschillende HDMI poorten op mijn tv. Het mooie hiervan is dat je alle beedinstellingen maar 1 keer hoeft in te stellen.

Als ik alle apparaten via de reciever laat lopen, selecteer ik dus op de tv altijd hetzelfde HDMI kanaal, moet ik dan telkens mijn beeldinstellingen aanpassen? Of gebruiken jullie hier een andere methode voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

The Eagle schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:29:
Waar heb je die x-over dan ingesteld? Op de AVR of op je speakers?
Op de AVR kan ik crossover instellen. Range is 80 t/m 250Hz.

Voor de rest kan ik op de speakers toch weinig 'instellen' ik heb de front dubbel BI-AMP aangesloten voor meer bereik.

Het blijft raar dat ik een Crossover moet instellen wanneer ik geen Sub heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Falcon2107 op 18-07-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
Falcon2107 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:56:
[...]
Op de AVR kan ik crossover instellen. Range is 80 t/m 250Hz.

Het blijft raar dat ik een Crossover moet instellen wanneer ik geen Sub heb.
Volgens mij zit je ook niet bij de gewone crossover-instellingen. Een minimale crossover van 80 Hz doet mij denken dat je in de LPF for LFE zit (default 120 Hz). De gewone crossover heeft een veel lagere minimum, veelal iets vanaf 40 Hz.

Als je de receiver goed instelt dat er geen subwoofer aanwezig is zal deze de overige speakers automatisch op "large" zetten en heb je verder niets meer te doen met crossovers.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 18-07-2013 12:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Zojuist heb ik mijn AVR-X1000 aangesloten. Mooi apparaat en vooral met mijn front-speakers klinkt het allemaal opperbest. Net even de DVD van Earth aangezet (immers ook een nieuwe TV) en dat was 100% geweldig.

Alleen één probleempje. Ik heb een smart-TV en dat betekent dat ik nogal eens gebruik maak van Youtube en dergelijken. Nu heb ik mijn TV aangesloten via het ARC. Soms geeft hij dan geluid, soms stottert het geluid en soms is er gewoon helemaal geen geluid. Ook wanneer ik analoge TV kijk met het geluid over de receiver (in de TV Audio mode) werkt het niet.

Situatie is als volgt: Antennesignaal komt via UPC box binnen en deze is doorgelust naar de receiver via Scart (geen HDMI-box van UPC). Tevens gaat er een antennekabel rechtstreeks van de UPC-box naar de televisie voor het analoge TV-signaal.

Volgens mijn redenatie zou het antennesignaal dat in de TV komt geluid af moeten geven, dat vervolgens via de ARC weer naar de receiver loopt en zou dat geen enkel probleem moeten zijn. Jullie gedachten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

ARC is digitaal en je gebruikt een analoog signaal. Je TV heeft een DAC aan booed, maar geen A/D converter. Dus analoog geluid over een HDMI aansluiting ga je nooit krijgen :)

Sowieso, analoge TV op een smart TV kijken is eigenlijk gewoon een vlag op een modderschuit, dat ziet er niet uit :X

Doe jezelf een lol, regel een CI+ kaart bij UPC en gebruik die. Dan kun je alleen niet meer opnemen. Wil je wel kunnen opnemen, vraag dan om bij UPC een decoder met opnamemogelijkheid. Die kastjes met SCART zijn nog SDTV decoders, en dat doet je beeld ook verre van goed.

Maar dit verhaal komt me bekend voor...had ik al niet eens eerder het zelfde antwoord gegeven? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55
Ik kan me overigens wel voorstellen dat er nog verschillen tussen TV's kunnen bestaan qua implementatie.

Mijn Sony TV uit 2009 ondersteunt geen ARC maar heeft wel een digitale optische audio uitgang. Over deze uitgang kan hij alles uitsturen wat hij ook binnen krijgt. Incl. de analoge audio van de WII of de audio van analoge TV (uiteraard niet de HD audioformaten als bitstream). Ik kan me zo voorstellen dat er wel apparaten bestaan die datzelfde trucje ook op het ARC kanaal van HDMI kunnen.

Het zou ook nog kunnen zijn dat de HDMI kabel van de vraagsteller niet goed is, of dat er simpelweg een incompatibility is in de HDMI CEC ofo HDCP handshake tussen zijn TV en de Denon. Of de TV ondersteunt analoge bronnen gewoon idd niet goed.

Maar bij digitale TV van UPC zou het zeker ook kunnen lonen om UPC eens om up to date apparatuur te vragen :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:14
Vanmorgen zet ik mijn X2000 receiver aan en krijg de melding firmware update beschikbaar. Deze update duurt +/- 40 minuten. Wie heeft deze update melding ook en heeft er een changelog van deze update?

Na de update staat er firmware versie 8300-0384-9510 op

[ Voor 12% gewijzigd door bluecupra op 20-07-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
The Eagle schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 23:15:
ARC is digitaal en je gebruikt een analoog signaal. Je TV heeft een DAC aan booed, maar geen A/D converter. Dus analoog geluid over een HDMI aansluiting ga je nooit krijgen :)
Maar in dat geval zou hij niets moeten doen, en niet het signaal slecht doorsturen. Nogmaals, hij geeft meestal wel geluid maar het stottert dan. Dat kan volgens mij niet daar mee te maken hebben?
Sowieso, analoge TV op een smart TV kijken is eigenlijk gewoon een vlag op een modderschuit, dat ziet er niet uit :X

Doe jezelf een lol, regel een CI+ kaart bij UPC en gebruik die. Dan kun je alleen niet meer opnemen. Wil je wel kunnen opnemen, vraag dan om bij UPC een decoder met opnamemogelijkheid. Die kastjes met SCART zijn nog SDTV decoders, en dat doet je beeld ook verre van goed.
Dat ben ik met je eens, maar dat probleem lost zichzelf op. Ze hebben hier net glasvezel aangelegd in de wijk en over een aantal weken komt hier een aansluiting met een IPTV-box die ik gewoon via HDMI doorplug naar mijn TV. Mijn UPC dagen zijn zo goed als voorbij...
Maar dit verhaal komt me bekend voor...had ik al niet eens eerder het zelfde antwoord gegeven? ;)
Nee, mij zeker niet, omdat ik mijn receiver pas 3 dagen heb ofzo. Zal iemand met hetzelfde probleem zijn geweest. Ik heb dit ook nog niet ergens anders gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hm, dan zijn er dus meerderen met oude UPC meuk en een Denon receiver. Wel typisch dat ze met de zelfde scart aansluitproblemen zitten :P zal wel aan UPC liggen dan ;)

Vwb die glasvezel: de kabelaars zij qua HDTV een stuk verder dan de iptv providers. Verwacht geen wonderen. Ik zou als ik veel tv keek bij UPC blijven :)

Maar natuurlijk is de mogelijkheid van een 2e aanbieder in de wijk wel een mogelijkheid om UPC te pushen om je gratis een mooie interactieve HD decoder met opname mogelijkheid te sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
The Eagle schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 23:15:
Grote onzin. Bij ARC stuur je de audio terug, ongeacht het bronsignaal. Zou betekenen dat het niet zou werken bij mij thuis... (signaal Humax decoder is via de Scart aangesloten op mijn TV, en het TV-audiosignaal gaat via ARC naar mijn AVR-4311....). Er kunnen wel HDMI handshakes issues zijn tussen de verschillende apparaten (heb ik zelf gelukkig geen last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
The Eagle schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:56:
Hm, dan zijn er dus meerderen met oude UPC meuk en een Denon receiver. Wel typisch dat ze met de zelfde scart aansluitproblemen zitten :P zal wel aan UPC liggen dan ;)
Kennelijk ja. Overigens ligt het probleem niet aan UPC. Als ik via mijn televisie de Smart-TV functie gebruik, dan komt het geluid ook niet door naar de receiver via het ARC. Ik heb het dan over films streamen vanaf mijn thuisnetwerk, daar heeft UPC en het Scartsignaal niets mee te maken natuurlijk. Overigens klopt je redenering natuurlijk sowieso niet, de hele marketing rondom ARC is juist gericht op het doorzetten van analoge bronnen naar je receiver via de HDMI-kabel.
Vwb die glasvezel: de kabelaars zij qua HDTV een stuk verder dan de iptv providers. Verwacht geen wonderen. Ik zou als ik veel tv keek bij UPC blijven :)

Maar natuurlijk is de mogelijkheid van een 2e aanbieder in de wijk wel een mogelijkheid om UPC te pushen om je gratis een mooie interactieve HD decoder met opname mogelijkheid te sturen ;)
Dat is natuurlijk een discutabel argument. De HD-stream van de glasvezelaanbieders is het laatste jaar enorm veel beter geworden en nauwelijks nog minder te noemen. Daarbij is er meer op de wereld dan alleen TV kijken, argumenten genoeg om over te stappen.De uploadsnelheid in mijn internetabbo vind ik ook erg belangrijk en dat is bij UPC om te janken. Wil je daar een fatsoenlijke uploadsnelheid dan betaal je je blauw....

Overigens is er bij UPC wel meer om te janken, daar kan ik wel een paar boeken over schrijven inmiddels.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoppa! op 20-07-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Over de IPTV streams bij glasvezel worden veel feiten en fabels de wereld in gestuurd.

Wellicht wat offtopic hier, maar aangezien er toch al over gediscussieerd wordt en ik al sinds er in 2007 glasvezel in Almere werd aangelegd enthousiast gebruik van maak (en ook over mee discussieer en soms klaag):

IPTV via Glasvezel is zeker niet slecht. Het klopt inderdaad dat de bitrates achter blijven bij die van de kabelaars en dat bijvoorbeeld veelal ook de Dolby Digital 5.1 streams ontbreken, maar zeker als je bij een provider gaat die met KPN ITNS (voorheen Glashart Media) werkt, dan heb je op de eerste 10 zenders geoon goede HD+ streams die qua bitrate gelijk zijn aan die van de kabelaar. Alleen SD zenders blijven dan nog wat achter. Het basispakket wat je ook nog op een coax aansluiting in DVB-C krijgt is trouwens wel 100% onaangepast en dus minstens zo goed als bij UPC.

En het is natuurlijk idd ook een principekwestie: Hogere upload, TV is niet het aller belangrijkst en de nieuwe concurrentie heeft de kabelaars op scherp gezet.

Overigens dus wel jammer dat je TV blijkbaar niet goed om gaat met ARC.....

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 20-07-2013 23:34 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06-2024
Hi Guys,

Vraagje. Momenteel gebruik ik de PIONEER HTP-071 in combinatie met de Canton Chrono 502.2 fronts (boekenplank) en 555.2 center. De speakers heb ik na de receiver gekocht. Voor m'n gevoel kan het geluid beter. Ik lees verhalen dat Marantz & Denon goed passen bij Canton. In de toekomst denk ik aan vloerstandaard b&w cm8's, maar voor nu nog even deze. Ik gebruik het vooral voor films, maar muziek moet ook mooi (en warm) klinken.

Mijn keuzes zijn:
- Denon AVR-1713
- Denon AVR-X500
- Denon AVR-X1000

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ga naar een hifizaak en ga luisteren. Jouw smaak is niet de onze namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
Ga ik binnenkort ook maar eens doen :) is het verstandig bi-amp te nemen? Ben daar niet zo in thuis. Maar kan me voorstellen dat dat meer future p proof is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoezo, wilde je meteen twee receivers kopen dan ? ;)
Ik denk dat je bi-wire bedoelt. Theoretisch maakt biwire niet zo heel veel uit, zeker niet aangezien die Denons en de andere receivers in die klasses geen aparte amps per kanaal hebben. Maar beter maak je er een apart topic voor aan in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Dat is er voor bedoeld namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
The Eagle schreef op zondag 21 juli 2013 @ 18:05:
Hoezo, wilde je meteen twee receivers kopen dan ? ;)
Ik denk dat je bi-wire bedoelt. Theoretisch maakt biwire niet zo heel veel uit, zeker niet aangezien die Denons en de andere receivers in die klasses geen aparte amps per kanaal hebben. Maar beter maak je er een apart topic voor aan in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Dat is er voor bedoeld namelijk :)
Hij twijfelt tussen drie Denons... Dan lijkt hij me hier toch aan het juiste adres?

Ik zou hem vooral willen aanraden om de specs te vergelijken op de Denon site. En om de X500 over te slaan. Oude hardware in een nieuw jasje, weinig aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
Twijfel vooral tussen pioneer, marantz en denon. Wil weten of het een vooruitgang is van mijn huidige receiver. Beste lijkt me inderdaad maar eens goed gaan luisteren in de winkel. De X serie lijkt me wel mooi, en met z'n maat past hij hopelijk (met kabels) ook nog eens in het meubel :) Denon lijkt me wel goed voor films, voor wat ik zo heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Ngai,

Ik had eerst een Denon 1910. ik ben toen naar de Pioneer 922 gegaan.
Deze heb ik maar 7 maanden gehad en ben nu weer terug bij Denon.

Ik vind de Denon veel beter/voller klinken met mijn JBL speakers.

Dus mijn advies is zeker Denon, maar dan toch wel de X1000 or X2000, ligt aan het budget.
Kijk goed op internet, wordt al aardig gestunt met de X2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
De AVR-X1000 is nu 338,-, dit maakt het toch wel interessant. Ben naar de BCC geweest, maar helaas hadden ze hem niet uitgestald. Zit nog steeds te twijfelen tussen mijn huidige Pioneer (htp-071) of denon avr-x1000. Weet niet of ik er nu echt iets op vooruit ga. Kopen en proberen lijkt me enige optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ngai schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:19:
De AVR-X1000 is nu 338,-, dit maakt het toch wel interessant. Ben naar de BCC geweest, maar helaas hadden ze hem niet uitgestald. Zit nog steeds te twijfelen tussen mijn huidige Pioneer (htp-071) of denon avr-x1000. Weet niet of ik er nu echt iets op vooruit ga. Kopen en proberen lijkt me enige optie..
Fokka superstore heeft hem nog steeds te koop staan op ebay voor 299,-

http://www.ebay.nl/itm/De...3a82e1d68d#ht_1031wt_1397

Heb ik hem ook besteld, volgende dag in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
Nice! Zie um. Maakt het wel heel verleidelijk. Hoe bevalt hij? Fokka goede zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ik wacht nog op mijn speakers... zouden eind deze week binnen moeten komen maar lijkt er op dat ik nog wat langer moet wachten.

Uiteraard wel even de x1000 aangesloten om te zien of hij het uberhaupt wel doet :P Werkte prima maar kon natuurlijk de wizard niet doorlopen zonder speakers.

Foka is een prima zaak kijk maar bij shopreviews hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteren mijn X1000 binnen gekregen, en uiteraard gelijk aangesloten en getest (icm met ook een nieuwe sub).

Na de setup uiteraard even een filmpje gestart, en wat klinkt dat goed zeg! Nu eindelijk goed vermogen voor mijn speakerset, en de nieuwe sub blaast ook heerlijk mee.

Na de film nog even wat muziek aangezet, maar daar moet nog wat tuning gaan plaatsvinden...
Zet ik de input op direct, dan doen alleen de frontspeakers mee. (zoals verwacht, want een 2.0 signaal)
Graag wil ik wel dat mijn sub ook mee gaat doen, voor wat extra laag.
Ik heb een aantal presets geprobeerd, en uiteindelijk de sub aan de gang gekregen.
Maar dan nog, is de sub output heel erg laag. In het menu moet ik echt de sub terug op 0db zetten, om wat fatsoenlijk laag te krijgen.
Volgens mij heeft de meting de sub op -12 gezet, en dat is ook prima voor films (bijna teveel voor films)

Maar hoe krijg ik nu dat mijn sub ook lekker meedoet als ik muziek (of een willekeurig 2.0 signaal) afspeel?
Het liefst zonder die sub afstelling te doen, want dat zou ik dan iedere keer moeten aanpassen als ik van een film naar muziek ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

In het boekje kijken, staat er namelijk gewoon in ;)
Iets met een sub instelling en een LFE kanaal ;)

Maar voordat je dat doe ff audissey draaien, met je sub volume op half en de crossover voluit. Maar ook dat staat gewoon in je boekje :)

[ Voor 40% gewijzigd door The Eagle op 27-07-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Thnx!

Ik bedacht me ook net dat ik inderdaad de sub nog niet had afgesteld... volgens mij staat de x-over nog helemaal dicht... |:(

zometeen nog maar even opnieuw doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
@Ronny & Danny. Welke receiver gebruikten jullie eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ngai schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:55:
Hiervoor had ik een yamaha RXV-520RDS.
Al een oud beestje, kwam net uit toen er DTS op versterkers werd uitgevonden ;)
Deed het prima, maar miste gewoon wat opties die ik graag wilde (OSD, HDMI).
Ook is de Denon een stuk steviger qua vermogen, en omdat ik 1,5 jaar geleden de yamaha melkpakjes heb vervangen voor een Jamo S608 set, werd het wel tijd om die eens van wat extra vermogen te voorzien ;)

Ook is de yamaha sub nu vervangen door een Jamo Sub360, en dat zorgt helemaal dat de bioscoopervaring af is! Erg tevreden over mn set nu ;)

Ow, en vandaag even de sub goed ingesteld, en de boel opnieuw doorgemeten met de mic.
Klinkt top nu!

[ Voor 6% gewijzigd door GeleFles op 27-07-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
Wow, hifi-corner is zojuist ook naar 300,- gegaan.
http://hificorner.nl/hifi...-receivers/avr-x1000.html

Had ik 'm bijna vorige week gekocht! Hah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Ronnie en anderen: zo zie je maar weer: de uitdrukking RTFM gaat nog steeds op, ook voor Tweakers. QED ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Ngai schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:55:
Dit wordt mijn eerste versterker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 12:38
Ik heb net een Denon AVR-x1000 aangeschaft en ben nu op zoek naar een goede speakerset. Ik verschillende sets beluisterd bij een hifi shop. Ik twijfel nu nog tussen drie mogelijkheden;

* 2x B&W 683 + B&W center en in eerste instantie zonder sub
* 2x B&W 684 + B&W center en een Rel T5 sub of een B&W sub
* 2x Dali Zensor 5 + Dali center en Rel T5 sub

Ik wil nog een keer terug om deze drie opstellingen te beluisteren. Mijn vraag is heeft iemand nog goeie muziek en film fragmenten die deze combinaties tot het uiterste testen? En ja, ik weet dat deze drie opties allemaal in een andere prijs categorie vallen. Het is voor mijn om te kijken of de goedkopere opties het waard zijn of dat ik nog even moet doorsparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
CrashandBurn76 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:16:
Ik heb net een Denon AVR-x1000 aangeschaft en ben nu op zoek naar een goede speakerset. Ik verschillende sets beluisterd bij een hifi shop. Ik twijfel nu nog tussen drie mogelijkheden;

* 2x B&W 683 + B&W center en in eerste instantie zonder sub
* 2x B&W 684 + B&W center en een Rel T5 sub of een B&W sub
* 2x Dali Zensor 5 + Dali center en Rel T5 sub

Ik wil nog een keer terug om deze drie opstellingen te beluisteren. Mijn vraag is heeft iemand nog goeie muziek en film fragmenten die deze combinaties tot het uiterste testen? En ja, ik weet dat deze drie opties allemaal in een andere prijs categorie vallen. Het is voor mijn om te kijken of de goedkopere opties het waard zijn of dat ik nog even moet doorsparen.
Je kunt apparatuur niet testen met iemand anders zijn muziek. Iedere muzieksoort vereist andere apparatuur. Ik kan wel zeggen dat ik alle apparatuur test met 'Script for a jesters tear' van Marillion, maar als jij vooral graag naar Death Metal of klassiek luistert dan zal dat geen bevredigende test zijn.

Neem gewoon de muziek mee die je het meeste draait.

Filmfragmenten geldt natuurlijk net iets anders voor. Maar bedenk je wel vooraf wat he het belangrijkste vindt, muziek of film. In veel gevallen zoek je voor een ultieme muziekspeaker andere kwaliteiten als voor een film. Ik heb in mijn filmsetup 2 Marantz Missions, maar daar luister ik echt niet graag muziek over. In mijn luisterkamer heb ik een set B&W's waar mijn lievelingsmuziek echt orgastisch uitsmelt, maar die vind ik voor film weer niet bombastisch genoeg.

Tja, het is niet zo makkelijk als het lijkt. Of misschien ben ik wel een moeilijk mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
De Denon AVR-X1000 wordt morgen al bezorgd. Nu opzoek naar een nieuwe Subwoofer (aangezien mijn vorige pasief is en bij mijn vorige receiver geleverd werd). Ben benieuwd of het verschil maakt! Op de gok gekocht, maar heb er wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:15
Ngai schreef op maandag 29 juli 2013 @ 16:16:
De Denon AVR-X1000 wordt morgen al bezorgd. Nu opzoek naar een nieuwe Subwoofer (aangezien mijn vorige pasief is en bij mijn vorige receiver geleverd werd). Ben benieuwd of het verschil maakt! Op de gok gekocht, maar heb er wel vertrouwen in.
Geloof me, het verschil tussen een passieve en (goede) actieve subwoofer ga je echt wel merken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Yup, dat kan ik beamen. Dacht zelf ook dat mijn Klipsch F3's laag genoeg zouden gaan. oen ze ook wel, maar de actieve sub voegt ook bij muziek echt iets toe. En bij films helemaal. Zaten laatst Skyfall te kijken...het laag was gewoon letterlijk te voelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

The Eagle schreef op maandag 29 juli 2013 @ 21:19:
Yup, dat kan ik beamen. Dacht zelf ook dat mijn Klipsch F3's laag genoeg zouden gaan. oen ze ook wel, maar de actieve sub voegt ook bij muziek echt iets toe. En bij films helemaal. Zaten laatst Skyfall te kijken...het laag was gewoon letterlijk te voelen :D
same.. voor alleen muziek zou je met een stevige frontspeaker misschien wel afkunnen (ook afhankelijk van je soort muziek), maar voor films is het gewoon heerlijk om een sub te hebben die echt laag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Klopt. Al moet ik zeggen dat een sub bij een goede basgitaar of drumsolo zeker ook wat toevoegt :)
Om van stevige house maar te zwijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:04
Nadat mijn X-1000 mijn PS3 al niet in 1080p af kon spelen heb ik nog iets gevonden. Wanneer ik mijn PC aansluit geeft hij schokkerig, knipperend, sneeuwerig beeld. Wanneer ik mijn PC rechtstreeks aansluit op mijn TV doet hij het prima.

Ik wil hem op zich ook best aansluiten op mijn TV, en dan digital audio richting de reciever net als bij m'n PS3, maar hier heb ik de reciever niet voor gekocht natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

CrabpPeople schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 18:28:
Nadat mijn X-1000 mijn PS3 al niet in 1080p af kon spelen heb ik nog iets gevonden. Wanneer ik mijn PC aansluit geeft hij schokkerig, knipperend, sneeuwerig beeld. Wanneer ik mijn PC rechtstreeks aansluit op mijn TV doet hij het prima.

Ik wil hem op zich ook best aansluiten op mijn TV, en dan digital audio richting de reciever net als bij m'n PS3, maar hier heb ik de reciever niet voor gekocht natuurlijk :(
Heb je toevallig al een andere HDMI kabel geprobeerd? klinkt als een probleem in de data connectie...

Bij mij werken m'n ps3 en m'n media player (wat een windows systeem is) prima.

[ Voor 6% gewijzigd door GeleFles op 30-07-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

Audione0

Strijdt der titanen

Op het HT forum heb ik een tweedehands Marantz SR7005 gezien voor zo rond 600 euro. Gezien ik een Denon 2113 in mn bezit heb is mijn vraag of de Marantz een toegevoegde waarde heeft tov mijn Denon?

Edit: ik luister best veel muziek, dan heeft het stereogedeelte wat de Marantz in zn machine heeft al een streepje voor. In de toekomst wil ik op onze grote zolder een bioscoop gaan bouwen en dan wordt er ook heel veel film gekeken.

Ik gebruik 4 klipsch synergy F1 speakers

[ Voor 33% gewijzigd door Audione0 op 31-07-2013 12:56 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:07
Audione0 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:44:
Op het HT forum heb ik een tweedehands Marantz SR7005 gezien voor zo rond 600 euro. Gezien ik een Denon 2113 in mn bezit heb is mijn vraag of de Marantz een toegevoegde waarde heeft tov mijn Denon?

Ik gebruik 4 klipsch synergy F1 speakers
Bij foka kun je de SR7007 kopen voor € 779. Je moet hiervoor de actiecode mar25 invoeren als je 'm in je winkelwagen hebt gedaan. Geldt ook voor denon (code: den25).
Ik weet niet tot wanneer dit geldt. Kwam het tegen via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Erik-1980 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:57:
[...]

Bij foka kun je de SR7007 kopen voor € 779. Je moet hiervoor de actiecode mar25 invoeren als je 'm in je winkelwagen hebt gedaan. Geldt ook voor denon (code: den25).
Ik weet niet tot wanneer dit geldt. Kwam het tegen via google.
Oke, dat is ook een hele mooie indd. Thnx!

Aan de andere kant is een speaker upgrade misschien een slimmere keuze. Want ik heb het idee dat ik nog niet alles uit mn Denon getoverd heb.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Audione0 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:59:
[...]

Oke, dat is ook een hele mooie indd. Thnx!

Aan de andere kant is een speaker upgrade misschien een slimmere keuze. Want ik heb het idee dat ik nog niet alles uit mn Denon getoverd heb.
Dat is inderdaad de beste upgrade die je kunt doen. Heb zelf recent twee van mijn kef eitjes vervangen door B&W CM8. Geluid is echt enorm verbeterd. Mijn receiver vervang ik op een later moment (waarschijnlijk SR7007 of SR 7008 en anders denon x4000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Audione0 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:59:
[...]
Persoonlijk zou ik altijd geld stoppen in speakers. Receivers zijn leuk, maar qua sound haal je meer vernieuwing en verbetering uit andere speakers. Qua vermogen hoef je het sowieso niet te doen met een paartje Klipsch, die dingen stuur je nog aan via de wekkerradio. Lijkt me ook zonde van het geld om een SR7000 van Marantz op een F1 te zetten.
Erik-1980 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:27:
[...]
Mijn receiver vervang ik op een later moment (waarschijnlijk SR7007 of SR 7008 en anders denon x4000).
Dan zou ik voor de X4000 dan wel SR7008 gaan, die hebben Audyssey XT32 wat de SR7007 niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40
RonnieB82 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:37:
Maar hoe krijg ik nu dat mijn sub ook lekker meedoet als ik muziek (of een willekeurig 2.0 signaal) afspeel?
Stel de fronts in op small.
Check http://batpigworld.com/wp/ voor veel info over wat instelling precies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
RonnieB82 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:15:
[...]

Heb je toevallig al een andere HDMI kabel geprobeerd? klinkt als een probleem in de data connectie...

Bij mij werken m'n ps3 en m'n media player (wat een windows systeem is) prima.
Ja, heb ik al geprobeerd. Maar je zou toch zeggen dat als je de PS3 en PC rechtstreeks in de TV plugt dat je als het aan de kabels ligt hetzelfde probleem moet hebben, maar dan is het beeld prima.

Heb je dure HDMI-kabels? De mijne komen nl. bij de Action vandaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

CrabpPeople schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:26:
[...]

Ja, heb ik al geprobeerd. Maar je zou toch zeggen dat als je de PS3 en PC rechtstreeks in de TV plugt dat je als het aan de kabels ligt hetzelfde probleem moet hebben, maar dan is het beeld prima.

Heb je dure HDMI-kabels? De mijne komen nl. bij de Action vandaan :P
geen dure, ik geloof een keer een setje van ibood afgehaald van 20 euro voor 4 kabels...
met reciever heb je natuurlijk een extra tussenstap, maar wel vreemd dat het direct naar de tv wel werkt.
Het zou dus wel gewoon moeten werken!

[ Voor 3% gewijzigd door GeleFles op 31-07-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngai
Misschien geen 1.4 kabel? Wellicht is dat een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
Ngai schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:38:
Misschien geen 1.4 kabel? Wellicht is dat een probleem.
Zijn gewoon 1.4 kabels....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
FeaR schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:06:
[...]

[...]

Dan zou ik voor de X4000 dan wel SR7008 gaan, die hebben Audyssey XT32 wat de SR7007 niet heeft.
Dat gaat het waarschijnlijk ook worden. Ben nu alleen eerst op zoek naar een nieuw meubel waar ik ook een center speaker (B&W CMC of B&W CMC2) in kwijt kan. Zo'n kast is echt niet te vinden voor een redelijk bedrag. Spectral cocoon is mooi maar 5k! 8)7

[ Voor 1% gewijzigd door Erik-1980 op 31-07-2013 21:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Heb je nog instellingen aangepast op je reciever mbt hdmi? je kan ook dingen doen met lipsync, hdmi bediening, hdmi audio enz... wellicht dat dat stoort ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:58

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Nieuw beestje binnen. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4DA0B1eGT6x7eEsQ6bBFCIAg/full.jpg

Deze stuurt een setje Kef Q7 luidsprekers aan.

Reden aanschaf:
Voorheen had ik een Denon DRA-1000. Deze heeft een relatief warme klank en in combinatie met de warme klankkleur van de Q7's kwam ik af en toe wat tekort in het geluid. Deze PMA-1510AE is mede dankzij de MOS-FET constructie net eventjes iets helderder van klank dan de DRA-1000. Ik heb een aantal versterkers met elkaar vergeleken in de winkel op mijn luidsprekers (o.a. Marantz, NAD en Cambridge) en deze stak er in mijn optiek met kop en schouders bovenuit. Dus deze aangeschaft voor een kleine 700,-.

Ik ben intens gelukkig met het geluid. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ziet er mooi uit!

Zie ik op de site van Denon nou goed dat deze ook een "power amp direct" ingang heeft? Als ik het goed begrijp moet hij met die ingang als een soort "eindversterker" kunnen dienen achter de pre-out van een andere versterker (bv. een av-receiver dir pre-outs heeft) en kan je dan toch gewoon het volume bedienen via je av-receiver.

Het is dat deze versterkers toch nog best wel duur zijn maar het lijkt mij best een mooie manier om een soort hybride vorm te creëren tussen een kwalitatief veel betere stereo-opstelling maar ook nog gebruik kunnen maken van surround :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hele mooie en degelijke versterker, ik heb zelf de kleinere broer van de 1000 die jij hebt gehad maar met mijn speakers (Magnat Monitor 1000) heb ik niet echt het idee dat ik te kort kom.

Maar veel plezier ermee! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
eymey schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:23:
Het is dat deze versterkers toch nog best wel duur zijn maar het lijkt mij best een mooie manier om een soort hybride vorm te creëren tussen een kwalitatief veel betere stereo-opstelling maar ook nog gebruik kunnen maken van surround :).
Let wel dat je stereobronnen dan ook op de stereoversterker aan moet sluiten. Alles wat door wordt gestuurd via de AVR die er voor komt te staan blijft gelijk en daarbij levert de stereoversterker alleen vermogen. Buiten het feit dat elke versterker in Pure (Direct) Mode gelijk zou moeten klinken binnen het werkbare gebied van de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Of course :). Analoge uitgangen van bluray-speler en PC (met evt. high end geluidskaar tof dac) zouden dan direct aan de versterker komen te hangen.

Ik heb nu een Yamaha RX-V663 icm. Mordaunt Short speakers (Avant 908i met van die woofers in de zijkanten). Op zich een mooi setje maar soms vind ik de MS'en nogal scherp klinken en heb ik het idee dat, ondanks het opgegeven vermogen van de Yamaha, deze soms toch wat te kort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

eymey schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:48:
Of course :). Analoge uitgangen van bluray-speler en PC (met evt. high end geluidskaar tof dac) zouden dan direct aan de versterker komen te hangen.

Ik heb nu een Yamaha RX-V663 icm. Mordaunt Short speakers (Avant 908i met van die woofers in de zijkanten). Op zich een mooi setje maar soms vind ik de MS'en nogal scherp klinken en heb ik het idee dat, ondanks het opgegeven vermogen van de Yamaha, deze soms toch wat te kort komt.
Yamaha receivers klinken in mijn ervaring ook vrij scherp. Ik heb een keer een setje Avant 904i op een AVR-2309 gehoord en dat was in geen geval scherp.

Let wel dat de DAC's op een AV-receiver vaak van iets betere kwaliteit zijn dat die van een blu-ray speler. Dus als je een losse stereo versterker wilt gaan aansluiten kan je beter de receiver het DAC werk laten doen.

In mijn geval heb ik expres een blu-ray speler gekocht die ook bekend staat om zijn geluidskwaliteit. De Denon DBP-2012UD.

[ Voor 6% gewijzigd door Blaat op 05-08-2013 10:25 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De Yamaha staat sowieso kandidaat om vervangen te gaan worden. Sowieso ben ik ook niet zo tevreden over de surround prestaties (vooral dialoog over de center speaker is erg onduidelijk) en de receiver die ik nu heb begint ook HDMI ingangen te kort te komen.

Mede om die reden volg ik ook dit topic ;).

Een collega van me heeft ook al z'n speakers in de 90x serie van Mordaunt, met 908 als front (alleen dan nog de vorige niet -i versie) in combinatie met een Denon AV-receiver van ergens rond 2000-2001 ( 19nogiets ). En dat klonk inderdaad een stuk zachter dan mijn ervaring met Yamaha + 908i.

Vraag is dan dus alleen nog (zoals bij iedereen) voor welke Denon receiver ik zal gaan. Is een 19xx (of equivalent) voldoende of moet ik dan toch al naar een 21xx (x2000?) toe. Of inderdaad een hybride vorm waarbij dan een AVR met wat minder vermogen zal voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

eymey schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:06:
De Yamaha staat sowieso kandidaat om vervangen te gaan worden. Sowieso ben ik ook niet zo tevreden over de surround prestaties (vooral dialoog over de center speaker is erg onduidelijk) en de receiver die ik nu heb begint ook HDMI ingangen te kort te komen.

Mede om die reden volg ik ook dit topic ;).

Een collega van me heeft ook al z'n speakers in de 90x serie van Mordaunt, met 908 als front (alleen dan nog de vorige niet -i versie) in combinatie met een Denon AV-receiver van ergens rond 2000-2001 ( 19nogiets ). En dat klonk inderdaad een stuk zachter dan mijn ervaring met Yamaha + 908i.

Vraag is dan dus alleen nog (zoals bij iedereen) voor welke Denon receiver ik zal gaan. Is een 19xx (of equivalent) voldoende of moet ik dan toch al naar een 21xx (x2000?) toe. Of inderdaad een hybride vorm waarbij dan een AVR met wat minder vermogen zal voldoen.
Achterluidsprekers en centers vragen over het algemeen niet zoveel vermogen, dus ik denk dat je je keuze voornamelijk af moet laten hangen van de hoeveelheid HDMI poorten op de receiver in kwestie.

Mijn mening/ervaring is wat betreft muziek wel dat een goede stereo versterker hoorbaar beter is dan een surround receiver (anders had ik dat ook gehad). Met name de kanaalscheiding is een wereld van verschil.

Dus wat doe je graag? Kijk je 90% films? AV-receiver. Luister je 90% muziek? Stereo versterker! 50/50? Mix tussen beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat ik juist 80% muziek luister (alleen daarvan ook weer het grootste deel radio).

Als ik kijk naar de prijs voor een goede stereo versterker + av-receiver samen, dan heb ik dat er eigenlijk niet voor over (zelfde geldt voor de blu-ray speler die hierboven genoemd wordt ;) ).

Overigens, ook als ik evt over zou willen stappen naar stereo only (wat ik heb overwogen), dan zit ik weer met het feit dat ik opzie tegen investeringen in goede dac's, bluray spelers, goede dac's voor achter mediacenter, etc.

Eigenlijk ben ik op zoek naar zoiets als een AV-receiver maar dan dus puur als 'console' (berg hdmi inputs, goede video processing, goede dac's, goede radio ontvanger met evt. ook dab+ ) en dan uitvoer via een goede versterker :). Eventueel voor puur muziek nog een goede analoge bron direct aan de versterker.

Aan de andere kant, ik ben ook weer niet totaal ontevreden met m'n huidige geluid. Dus alleen een Denon X2000 zou me waarschijnlijk ook reeds bevallen.

Ik denk dat ik eerdaags eens m'n Denon PMA-716 r die ik boven heb staan naar beneden ga halen om op de mordaunts aan te sluiten. Mooi krachtig versterkertje die boven een paar Mission 780 boekenplank speakertjes aanstuurt. Die setup gebruik ik nu op de werkkamer voor radio, computer en zo nu en dan eens een SACD'tje uit een Pioneer dvd-speler.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 05-08-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

eymey schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:12:
Ik denk dat ik juist 80% muziek luister (alleen daarvan ook weer het grootste deel radio).

Als ik kijk naar de prijs voor een goede stereo versterker + av-receiver samen, dan heb ik dat er eigenlijk niet voor over (zelfde geldt voor de blu-ray speler die hierboven genoemd wordt ;) ).

Overigens, ook als ik evt over zou willen stappen naar stereo only (wat ik heb overwogen), dan zit ik weer met het feit dat ik opzie tegen investeringen in goede dac's, bluray spelers, goede dac's voor achter mediacenter, etc.

Eigenlijk ben ik op zoek naar zoiets als een AV-receiver maar dan dus puur als 'console' (berg hdmi inputs, goede video processing, goede dac's, goede radio ontvanger met evt. ook dab+ ) en dan uitvoer via een goede versterker :). Eventueel voor puur muziek nog een goede analoge bron direct aan de versterker.

Aan de andere kant, ik ben ook weer niet totaal ontevreden met m'n huidige geluid. Dus alleen een Denon X2000 zou me waarschijnlijk ook reeds bevallen.

Ik denk dat ik eerdaags eens m'n Denon PMA-716 r die ik boven heb staan naar beneden ga halen om op de mordaunts aan te sluiten. Mooi krachtig versterkertje die boven een paar Mission 780 boekenplank speakertjes aanstuurt. Die setup gebruik ik nu op de werkkamer voor radio, computer en zo nu en dan eens een SACD'tje uit een Pioneer dvd-speler.
Als je op Stereo over zou stappen hoef je in principe maar 1x te investeren in een goede multichannel DAC (DAC met selecteerbare ingangen) waar je alles op aansluit en ben je klaar. Dan is het volledig onzin om ook nog een goede blu-ray player te kopen want voor de vooruitgang in beeldkwaliteit hoef je dat niet te doen.

Ikzelf stream gewoon audio via mijn blu-ray player (die ik overigens niet voor de 1200,- waar hij nu voor te koop staat heb gekocht. Volgens mij was ik er 565,- aan kwijt afgelopen jaar).

[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 05-08-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Nou ja, gewoon nog maar eens rustig over slapen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond allen,

ik ben aan het shoppen voor een nieuwe set.
Nu heb ik het volgende in gedachte :

denon x2000 + DBT-1713UD+2x bowers & wilkins 686

Op dit moment ben ik niet van plan de achterspeakers ook te gaan gebruiken en ook een subwoofer zal er in eerste instantie niet komen. De set zal met name gebruikt worden om muziek af te spelen. Het aansluiten van de PS3 en de UPC decoder zal ook via de X2000 plaatsvinden.

Ik ben benieuwd wat de kenners ervan vinden. De speakers heb ik al kunnen luisteren en bevallen mij qua geluid erg goed.

Iemand wellicht andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Leuke aanschaf, maar voor muziek vind ikmdir BR speler qua gebruiksgemak tekort schieten. Opstarten duurt een stuk langer dan een cd speler namelijk, en spoelen in een nummer gaat ook net ff iets anders; net zo als bij een DVD speler, dus met verschillende snelheden.
Als het vnl om muziek gaat zou ik een losse cd speler kopen, en een simpele non-Denon BR speler. Sluit een stuk beter bij je wensen aan.

En verder geen slecht woord over Denon natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:00:
Goedenavond allen,

ik ben aan het shoppen voor een nieuwe set.
Nu heb ik het volgende in gedachte :

denon x2000 + DBT-1713UD+2x bowers & wilkins 686

Op dit moment ben ik niet van plan de achterspeakers ook te gaan gebruiken en ook een subwoofer zal er in eerste instantie niet komen. De set zal met name gebruikt worden om muziek af te spelen. Het aansluiten van de PS3 en de UPC decoder zal ook via de X2000 plaatsvinden.

Ik ben benieuwd wat de kenners ervan vinden. De speakers heb ik al kunnen luisteren en bevallen mij qua geluid erg goed.

Iemand wellicht andere suggesties?
Waarom wil je een surround receiver als je niet van plan bent surround te gaan gebruiken? Wil je dat vanwege het decoden van DTS-HD en DD-MA ofzo? Dat doet die blu-ray player ook prima. Als je dan toch niet voor surround gaat kan je beter een stereo versterker/receiver nemen en gewoon analoog aansluiten op je speler, zeker aangezien goede actieve subwoofers daar ook gewoon op aangesloten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vermoedelijk omdat ie HDMI nodig heeft en dat hebben de stereo-versterkers niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

The Eagle schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:47:
Vermoedelijk omdat ie HDMI nodig heeft en dat hebben de stereo-versterkers niet ;)
Ik snap dus ook niet helemaal waarom HDMI op je audioversterker zo belangrijk is? In je TV zelf zit ook een prima switch. Als het om de geluidskwaliteit zou gaan hoeft hij dat niet op die manier te doen als hij voor die Denon blu-ray gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, zelf vind ik € 339 of meer voor een bluray-speler eigenlijk al krankzinnig, zelfs als ie een uitstekende DAC heeft waardoor de signaalweg daarna analoog mag zijn. En als die Denon ook nog niet alles afspeelt wat je hartje begeert, dan moet je dus ook nog weer op zoek naar kwalitatief redelijk goede oplossingen voor je streaming audio, pc (voor Spotify e.d.), etc.

HDMI wordt steeds meer gemeengoed voor tal van apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe het zit met de compatibiliteit van afstandsbedieningen van Denon receivers onderling? Het vervangen van de afstandsbediening van mijn DRA-700AE kost een kleine 100 euro, toch wel een duur printplaatje...
Ik overweeg een Logitech Harmony, maar ben toch niet echt een fan van die dingen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:23
Als je een smartphone/tablet hebt kan je ook de Denon Remote App downloaden. Werkt prima en is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat prima waag ik te betwijfelen; loopt bij mij regelmatig vast namelijk.
En sowieso, werkt die app niet op een DRA-700AE; da's een stereoreceiver, die heeft geen netwerkaansluiting en geen wireless namelijk :+

Verder zouden de AB's van de diverse receivers redelijk compatible met elkaar moeten zijn. Maar een universele is denk ik toch handiger - en goedkoper dan.
Of je moet via internet (ebay ofzo) voor weinig een originele op de kop kunnen tikken :)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 08-08-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 18:04:
Dat prima waag ik te betwijfelen; loopt bij mij regelmatig vast namelijk.
En sowieso, werkt die app niet op een DRA-700AE; da's een stereoreceiver, die heeft geen netwerkaansluiting en geen wireless namelijk :+

Verder zouden de AB's van de diverse receivers redelijk compatible met elkaar moeten zijn. Maar een universele is denk ik toch handiger - en goedkoper dan.
Of je moet via internet (ebay ofzo) voor weinig een originele op de kop kunnen tikken :)
Dat was inderdaad een beetje zonde van m'n €4,50 voor die app :+

Maar m'n vader had nog een Harmony liggen, toch maar even geprobeerd en werkt toch heel aardig. Was een beetje afgeknapt op dat ding na het gerommel met de televisie maar hiervoor werkt hij prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb een AVR-1910 (niet lang meer) . Hij klapt om de haverklap uit. Niets meer te bedienen nu. Hij vliegt meteen uit. Wat een klote ding. Ik heb hem nog net niet het raam uit gegooid. Had al een nieuwe stereo versterker gekocht wegens slechte audio prestaties (ook Denon) maar deze receiver is echt waardeloos. Morgen koop ik een andere.

[ Voor 11% gewijzigd door friander op 09-08-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Iemand aanwezig die ervaring heeft met Denon Audyssey en daarnaast Yamaha YPAO? Hoe staan deze twee tegenover elkaar? Is de een veel beter dan de andere? Sta in twijfel over een Denon X2000 (geen X1000, bij gebrek aan 4K passthrough voor zover ik weet) of een Yamaha die vergelijkbaar is, maar wel een stukje goedkoper (RX-V673).

[ Voor 10% gewijzigd door Thrace Grumble op 10-08-2013 15:39 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ken zelf alleen Audyssey, maar: Google op YTAO vs audyssey levert slechts 29k aan hits op. Moet toch wat nuttigs tussen staan lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

The Eagle schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:45:
Ik ken zelf alleen Audyssey, maar: Google op YTAO vs audyssey levert slechts 29k aan hits op. Moet toch wat nuttigs tussen staan lijkt me ;)
Veel gedaan, maar veel topics gaan over oudere versies van YPAO, voor zover ik zag. Toch bedankt voor de tip, ik ga uiteraard ook met m'n eigen zoektocht verder via Google. Snap heel goed dat het hier niet een u-vraagt-wij-draaien forum is :D

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

friander schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:49:
Ik heb een AVR-1910 (niet lang meer) . Hij klapt om de haverklap uit. Niets meer te bedienen nu. Hij vliegt meteen uit. Wat een klote ding. Ik heb hem nog net niet het raam uit gegooid. Had al een nieuwe stereo versterker gekocht wegens slechte audio prestaties (ook Denon) maar deze receiver is echt waardeloos. Morgen koop ik een andere.
Nooit gekeken naar een diagnose oid?

In zo'n geval zou ik eventjes alles afkoppelen behalve the power chord en dan kijken of het probleem zich nog steeds voordoet.

Zonee, dan weet je wat er aan de hand is; er is ergens sluiting. Anders moet je eventjes het apparaat open maken om te kijken of er iets van vervuiling in zit, en of er caps opgeblazen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Thrace Grumble schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 15:35:
Iemand aanwezig die ervaring heeft met Denon Audyssey en daarnaast Yamaha YPAO? Hoe staan deze twee tegenover elkaar? Is de een veel beter dan de andere? Sta in twijfel over een Denon X2000 (geen X1000, bij gebrek aan 4K passthrough voor zover ik weet) of een Yamaha die vergelijkbaar is, maar wel een stukje goedkoper (RX-V673).
Over die 4k passthrough, ik kan daar bij de X1000 geen duidelijkheid over vinden. Er wordt wel duidelijk vermeld dat hij geen 4k upscaling aan kan (de X2000 kan dat wel) maar over passthrough wordt nergens iets vermeld. Misschien toch de zin van het onderzoeken waard als de overige feautures van de X1000 voldoen.

Raar dat diverse websites (ook gerenommeerde webwinkels) zich op dit punt tegenspreken.

Verwijderd

ik heb een avr3311 nou viel gisteren het beeld weg maar heb nog wel geluid. zomaar uit het niets.
wel had ik wel eens dat als ik dvd keek of bluray dat beeld weg viel zo nu en dan dan kwam na seconde weer terug.

heb de hdmi kabel al in monitor 2 gedaan en m daar op gezet wat ook geen beeld op leverde.
andere hdmi kabel hielp ook niet .. maar als ik cisco pvr en de bluray speler rechtstreeks op de tv aan sluit doet zij het wel. en heb ik zowel beeld als geluid.
als ik dan de kabels weer aansluit en de hdmi weer van de tv naar monitor 1 doe heb ik weer alleen geluid en het maakt niet uit of ik nou hdmi 1 , 2 of 3 gebruik op me tv.

interne hdmi switch/printplaat stuk? of is het wat anders ? iemand een idee.pech is dat ik net 3 maand buiten de garantie zit .

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat lijkt heel erg op het probleem wat ik met mijn Onkyo TX-SR606 had... Ik denk dat je HDMI switchboard het gaat begeven.
Maak de versterker open en kijk even naar de caps op het switchboard. Als deze bol staan e/of er komt smurrie uit dan weet je hoe laat het is.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Heren,

Ik wil opnieuw de meetmicrofoon gaan gebruiken, (denon 2113), maar ik kan nergens in de handleiding en op internet vinden op welke plaatsen de meetmicrofoon geplaatst moet worden. Er staat alleen 2e t/m 8 posities, maar wat dat precies is en waar ik dan de microfoon moet plaatsen is mij een raadsel.

Heeft iemand een overzicht oid?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 19:57
Gewoon op de website van Audyssey (PDF) te vinden ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Tronic op 24-08-2013 18:47 . Reden: pfd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Top! Thnx!

Misschien kunnen ze dit overzichtje in een firmware update stoppen?
Of had ik dan een duurdere Denon moeten kopen de AVR2113xxx waar dat overzichtje wel ingebouwd zit? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 19:57
Geen idee, want ik heb zelf ook maar een 2113 en ik was zelf opzoek gegaan naar hetzelfde schema ;) Maar buiten de eerste 3 meetpunten boeit de rest niet zo veel. Gewoon alles op dezelfde hoogte meten en blijven doorgaan tot alle posities gebruikt zijn is mijn ervaring ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Nyarlathotep schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:43:
Dat lijkt heel erg op het probleem wat ik met mijn Onkyo TX-SR606 had... Ik denk dat je HDMI switchboard het gaat begeven.
Maak de versterker open en kijk even naar de caps op het switchboard. Als deze bol staan e/of er komt smurrie uit dan weet je hoe laat het is.
Dat lijkt er idd op ja (had hier ook een SR606 met dit probleem)

Maar voordat je de versterker open maakt en eventuele garantie verliest, zou ik toch even bellen met Denon of teruggaan naar de winkel waar je deze hebt aangeschaft.

3 maanden buiten de garantie doen ze vaak niet zo moeilijk over doen, en gaan ze alsnog repareren

Mocht dit niet het geval zijn, idd even die condensatoren bekijken. Op zich is dit vrij simpel op te lossen door de condensatoren te vervangen voor nieuwe, maar als het niet nodig is, doe dit dan niet zelf ;)

[ Voor 12% gewijzigd door cypher21 op 26-08-2013 10:39 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:05
Hallo allen,

Een vraagje :).

Ik ben zojuist bij Hobo Hifi geweest om mijn Onkyo 717 (van Juni 2012) ter reparatie aan te bieden. En ik vroeg voor de gein of ik deze kon inruilen voor een upgrade. Hij kon mij een X4000 aanbieding met 600 bijbetaling. Zou dit een verstandige keuze zijn (goeie deal)? Ik persoonlijk vind dat ik nog aardig wat moet bijbetalen.

Ik heb op dit moment deze front speakers: Elac FS 58.2
Achter: BS 53.2
Center: CC 51.2
Sub: Elac SUB 2030

Zal ik met mijn huidige speakers verschil gaan horen tussen de Onkyo-717 en de Denon X4000?

Ik zit er ook aan te denken om een upgrade te doen naar een CM8/9 serie (of ander hoog segment) in de verre toekomst, laten we zeggen over 1 a 2 jaar.

Met dit in het achterhoofd, is het verstandig om de upgrade te doen qua versterker. Of kan ik het nog beter even bij mijn Onkyo 717 houden? Het voornaamste wat ik kijk is 80% films , 20% muziek.

Excuses als dit hier niet thuishoort , maar om hier weer een apart topic voor te openen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
600 euro bijbetalen? De AVR-X4000 kan je al vinden voor net onder de duizend euro, dat zou ik er persoonlijk niet voor over hebben om even een korte upgrade te doen. Al heeft de AVR-X4000 wel pluspunten ten opzichte van de Onkyo (al zijn deze ook niet één op één te vergelijken als je ze puur op serie zet). Zelfs al ben ik behoorlijk pro Denon en anti Onkyo. Die eventuele upgrade over één a twee jaar zou ik ook even afwachten, (zeer) grote kans dat een AVR-X4000 over die tijd ook weer achterhaald is met dingen als HDMI 2.0 en wat je al dan niet meer hebt. Ik zou dan eerder over die tijd een nieuwe receiver kopen. Overigens wel een heel verschil qua sound Elac of B&W CM-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:05
Goed punt, ik vond het eigenlijk ook wel teveel geld wat ik erbij moest leggen. Voorlopig ga ik dan nog wel even van me huidige set genieten waar ook niks mis mee is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 21:29
De Denon X1000 blijkt hier niet vlekkeloos te werken met Airplay. De receiver is vaak niet meer te vinden voor Airplay apparaten nadat gebruik gemaakt is van een andere bron (HDMI1, HDMI2...).

Een gegarandeerde manier om de Airplay functionaliteit te breken is naar een andere bron switchen terwijl Airplay in gebruik is. Er is vervolgens een powercycle nodig om de functionaliteit terug te krijgen: op standby zetten is niet voldoende.

Zijn er meer bezitters met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:11
Wat zijn die prijzen gigantisch gestegen van nieuwe generatie Denon A/V versterkers.
Iniedergeval de X1000 en de X2000. Ik was ze in de gaten aan het houden.

Vorige week was de X2000 nog te krijgen voor €450, nu te koop voor €599.
Ze hebben hem te goedkoop in de markt gezet, maar mijn interesse is nu wel voor het grootste gedeelte weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als ik zo die verschillende verhalen over streamen en Airplay hoor icm de receivers ben ik soms wel eens dan ik een receiver zonder streaming heb en een losse streamer (DNP720). Dat werkt ook niet vlekkeloos met airplay en de Denon app (die sowieso een drama is op Android :X), maar ik hoef iig niet mijn receiver te powercyclen :)
Dat dat airplay niet lekker werkt is met name de snelheid waarmee nummer gewisseld worden. Moet soms 2 of 3 keer aanklikken voordat het afgespeeld wordt. Maar dat kan ook aan de synology app liggen die e.e.a. Niet lekker doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
E2TK schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:16:
Wat zijn die prijzen gigantisch gestegen van nieuwe generatie Denon A/V versterkers.
Iniedergeval de X1000 en de X2000. Ik was ze in de gaten aan het houden.

Vorige week was de X2000 nog te krijgen voor €450, nu te koop voor €599.
Ze hebben hem te goedkoop in de markt gezet, maar mijn interesse is nu wel voor het grootste gedeelte weg.
Dag allen,

Tip: bij Hobo Hifi is de X2000 499 euro. Ik heb 'm daar woensdag gehaald.

Ben nog aan het prutsen met instellingen, maar vooralsnog erg enthousiast. Heb de X2000 nu gekoppeld aan Cambridge Audio Minx 21 fronts + X300 subwoofer, met JBL Control One's als surround, een 5.1 opstelling dus.

Ik vind trouwens de Denon app prima werken, alleen de volume slider en knoppen zitten te laag zodat je snel per ongeluk op de hardbuttons van je smartphone drukt.

Weet iemand trouwens of er ook internet radiostations zijn met een hoge bitrate kwaliteit?
Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste