Receiver voor bij KEF XQ-serie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hello,

De volgende set wil ik overnemen van iemand http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=127937.0

KEF XQ surround set bestaande uit KEF XQ5 (Five) - KEF XQ1 (One) - XQ2c (Two center)

Specification: XQ1
System type: Three-way, floor standing
Enclosure type: Reflex
Dimensions (H x W x D): 418 x 231 x 308mm (16.4 x 11.9 x 12.1 inches)
Weight: 9.2kg (20.2 lbs)
Nominal impedance: 8 ohms (3.2 min.)
Amplifier requirements: 15-120W
Frequency response: 60Hz to 55kHz +/-3.0dB
Sensitivity: 89dB at 1m for 2.83V
Maximum output: 109dB
System: SP3393
Drive Units: B160 Uni-Q (SP1485) [NT19 tweeter (SP1487)], NT19 Hypertweeter (SP1476)
Crossover: SP2395 (SP2425 US)

Specification: XQ2c
System type: Four-way, shelf/stand-mount
Enclosure type: Closed box
Dimensions (H x W x D): 275 x 630 x 311mm (10.8 x 24.8 x 12.2 inches)
Weight: 17.5kg (38.5 lbs)
Amplifier requirements: 15-150W
Frequency response: 60Hz to 55kHz +/-3.0dB
Sensitivity: 89dB at 1m for 2.83V
Maximum output: 110dB
System: SP3396
Drive Units: 2 x B160 Bass unit (SP1395), B160 Uni-Q (SP1485) [NT19 tweeter (SP1487)], NT19 Hypertweeter (SP1476)
Crossover: SP2400 and SP2401 (SP2426 and SP2401 US)

Specification: XQ5
System type: Four-way, floor standing
Enclosure type: Reflex
Dimensions (H x W x D): 1055 x 231 x 311mm (41.5 x 9 x 12.2 inches)
Weight: 24.3kg (53.3 lbs)
Amplifier requirements: 15-150W
Frequency response: 45Hz to 55kHz +/-3.0dB
Sensitivity: 90dB at 1m for 2.83V
Maximum output: 112dB
System: SP3395
Drive Units: 2 x B160 Bass unit (SP1395), B160 Uni-Q (SP1485) [NT19 tweeter (SP1487)], NT19 Hypertweeter (SP1476)
Crossover: SP2398 and SP2399 (SP2428 and SP2399 US)

Samenvatting van de vier topics:
Past de Pioneer VSX-922 hierbij of moet de receiver nog zwaarder zijn?
Past de Onkyo TX-NR616 hierbij of moet de receiver nog zwaarder zijn?
Past de Denon AVR-2113 hierbij of moet de receiver nog zwaarder zijn?
Past de Yamaha RX-V673 hierbij of moet de receiver nog zwaarder zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 10-03-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Als je je het kunt veroorloven zou ik kijken naar een Pioneer SC-2020 of Pioneer SC-LX56, dan krijg je de Klasse-D versterking, en die zijn ook gespecificeerd voor 4Ohm loads.
Ik zie ook wel dat de KEF's zoals hierboven genoemd 8 Ohm nominaal zijn, maar ze dippen naar 3.2 en de gevoeligheid.

Denk dat je met een VSX-922 die mooie set wat tekort doet iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Tekort in welke zin, ik denk in eerste instantie vooral dat dat meer het idee dat in je hoofd blijft zitten is, dan een feit. :) Vraag blijft hoe hard je gaat draaien. Draai je niet hard dan gaat het prima met die 922 of iets anders uit die prijsklasse. Houd je van echt stevig de beuk erin dan zijn die klasse-D's van Pioneer niet te versmaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Tjsa 2000 euro uitgeven aan 2dehands speakers, en dan zo'n 300 aan een mid-end receiver ?
Die XQ serie mag je toch wel in de hogere klasse plaatsen :)

Tekort als in dus vooral op hogere volumes ja en natuurlijk op de frequenties waar die speakers dippen naar die 3.2 Ohm bijvoorbeeld.

Oeh thx voor de mod die dit naar het juiste fora heeft verplaatst en er een nieuw topic van heeft gemaakt _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Priyantha Bleeker op 10-03-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:48

FeaR

In GoT we trust

Priyantha Bleeker schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:23:
Tjsa 2000 euro uitgeven aan 2dehands speakers, en dan zo'n 300 aan een mid-end receiver ?
Vind ik persoonlijk ook altijd wel een punt. Natuurlijk hoeft de verdeling niet precies één-op-één te zijn, maar een simpele instap als een TX-NR616, Pioneer VSX922 of welk ander merk dan ook is gewoon zonde. Ik zou minstens naar een mid-end receiver gaan, al was het alleen al voor het gevoel wat ik er bij zou hebben.

Punt over die minimale 3.2 Ohm twijfel ik wat aan. Aan de ene kant is die paar Watt die je nodig hebt het probleem niet als de receiver dan eens naar 3.2 Ohm dipt. Ik heb zelf speakers die onder de 3 Ohm komen en nooit problemen gehad met mijn receiver. Aan de andere kant was dat wel een mid-end receiver die als zeer goed te boek stond. Ik heb dus geen eigen ervaring met dippende speakers op een simpelere receiver.
Oeh thx voor de mod die dit naar het juiste fora heeft verplaatst en er een nieuw topic van heeft gemaakt _/-\o_
:>

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ach ja, ook met die impedantiedips zal het wel loslopen, tenzij je het onderste uit de kan wilt en dus lekker gaat beuken. Dan is een dure versterker het absoluut waard. Ook zitten er meer functies op, vaak is de bediening ook beter en zijn de on-screen menu's beter. Maakt dat je allemaal niet uit dan is het toch vooral een kwestie van wat iemand zichzelf wijs wil maken. :)

Er zijn mensen die een telefoon van 800 euro kopen en er dan een 5 euro hoesje van de Action omheen doen. Er zijn uiteraard ook mensen die voor minimaal een echtlederen merkhoes a raison de 100 euro kiezen. Uiteraard zal die laatste beter zijn, en in ieder geval mooier. Voor beide is wat te zeggen.

Overigens ben ik dan zo'n type die wel een dure telefoon koopt en helemaal geen hoes. :P

PS Helemaal instap vind ik de NR616 en V673 niet hoor, er zitten toch nog wel een paar modelletjes onder. 't zijn om in auto termen te spreken lagere middenklassers. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 10-03-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Cap schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:11:
Houd je van echt stevig de beuk erin dan zijn die klasse-D's van Pioneer niet te versmaden.
Hier zo'n apparaat ook paar keer in protection laten springen, geluid stond wel op een "enthousiast" volume toen :P Was wel even stressen, rooklucht erbij en zo. Hetgeen later uit de keuken bleek te komen :z

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik speelde met B&W DM604's en nu met Dynaudio Audience 122's en ik heb een Pioneer 921 receiver. Die versterker is meer dan capabel genoeg om die speakers aan te sturen. De Dynaudio's hebben nog een lage gevoeligheid ook. De 604's een vervelend lage impedantiedip. Geen enkel probleem.

Het idee dat je beter meer geld kan uitgeven omdat het "dan beter verhoudt" kan je beter bij de hebbers van het idee laten. Ik vind het zeker niet "zonde" eerlijk gezegd. Ik vind dat je speakers moet kopen die je goed vindt klinken en daarbij een goede degelijke receiver. Als het budget het toelaat, wordt het een betere. Als niet, dan niet bezuinigen op de speakers die je mooi vindt, maar op de receiver. Alles vanaf de 922 van pioneer is eigenlijk gewoon prima.

Je zult er geen high-end set mee creëren, maar het speelt wel prima en klinkt uitstekend.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 10-03-2013 18:09 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Pitt ahhh nou weet ik waar die scheur in de conus van je Kappa's vandaan kwam. :P

Tja je hebt maar 1 budget, 1 bak geld. Hoeveel daarvan je aan speakers wilt uitgeven en hoeveel aan versterker dat is en blijft een lastige keuze...

Misschien is het een optie om ook tweedehands te gaan voor de versterker, dan koop je bijv een deftige Onkyo vanaf de 8xx serie, daar is de voeding en opbouw toch een stuk forser, of eentje van Yamaha uit de Aventage lijn bijv. Of een klasse-D Pioneer (SC serie). Dus even struinen op de advertentiesites?

[ Voor 75% gewijzigd door Cap op 10-03-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:05
Cap schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:07:
@Pitt ahhh nou weet ik waar die scheur in de conus van je Kappa's vandaan kwam. :P
Dat was puur en alleen een fabricage foutje en dus totaal niet mijn fout ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Cap schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:02:
Er zijn mensen die een telefoon van 800 euro kopen en er dan een 5 euro hoesje van de Action omheen doen. Er zijn uiteraard ook mensen die voor minimaal een echtlederen merkhoes a raison de 100 euro kiezen. Uiteraard zal die laatste beter zijn, en in ieder geval mooier. Voor beide is wat te zeggen.
IMHO geen juist vergelijk aangezien het hoesje geen invloed heeft op de werking van de telefoon waar een receiver dat zeker wel heeft op speakers.
Cap schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:02:
PS Helemaal instap vind ik de NR616 en V673 niet hoor, er zitten toch nog wel een paar modelletjes onder. 't zijn om in auto termen te spreken lagere middenklassers. :)
Of hogere instap :P Maar zonder gekheid en NOFI, maar van Onkyo heb ik geen hoge pet op tot ergens in de 800/1000-series en hoger. En als ik zie wat Yamaha doet met hun V473 en V573 dan doet dat me ook heel erg aan dat merk twijfelen: vermogen van nog geen 20 Watt en het in protectie springen als er zeven kanalen aan worden gestuurd. Dat is nog slechter dan de beruchte xx6-serie van Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Klopt, vergelijk is niet helemaal goed, laten we dan oordoppen nemen voor de iPhone en je snapt het vergelijk. :) (Maar toch: ook bij speakers hoeft het dus geen invloed te hebben, als je maar niet hard gaat draaien. Dat blijft wat mij betreft staan.)

En ja ok, Y 473 en 573 en ook de O 414 enzo, dat zijn wel de echte instappers, veel kleinere voeding e.d.

Het niveau Y 673 / O 616 / P 922 / D 2113 vind ik vooral veel van hetzelfde, vergelijkbare opbouw, voeding, etc. Kilootje of 10-12.

Ik ben ook geen Onkyo fan, maar pakweg Onkyo 809 is toch al andere koek, veel zwaardere trafo en grotere elko's, etc. Eigenlijk moet je gewoon het gewicht van de versterker bekijken, pak je de 809 dan zit ie op 18 kilo, wat hem natuurlijk grotendeels in de voeding zit.

[ Voor 86% gewijzigd door Cap op 10-03-2013 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Gewicht zegt ook niet alles, ik heb een Onkyo TX-SR806 gehad en een Denon AVR-2809 en die laatste presteerde een heel stuk beter. Maar goed, het is maar net wat TS wil. Persoonlijk ben ik van het middelen van de diverse componenten, maar zoals JvS aangeeft hoeft dat zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Priyantha Bleeker schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:23:
Die XQ serie mag je toch wel in de hogere klasse plaatsen :)

Tekort als in dus vooral op hogere volumes ja en natuurlijk op de frequenties waar die speakers dippen naar die 3.2 Ohm bijvoorbeeld.

Als eerste excuus voor de topics, veel beter zo. Verder ben kk het met je eens over de budget receiver. Daarom wil ik het budget verhogen naar 500e. Dan moet her redelijk goed komen lijkt mij. De set ga ik waarschijnlijk snel bekijken.

Mijn voorkeur gaat uit naar de RX-V773. Veel goede opties, phono ingang, de app spreekt mij erg aan. Wel hoor ik kritische kanttekeningen van verschillende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Volgens de verkoper moet ik niet aan een receiver beginnen onder de 1000e
Aangezien het budget rond de 500e is ga ik is kijken naar een tweede hands receiver.

Als tip moest ik is kijken naar het merk Anthem.
Deze bijvoorbeeld http://www.hobo.nl/defaul...duct&id=7337&title=MRX500

Alleen de receiver is 1700e, wow :(

Hier maar is winkelen http://www.hifi.nl/tweede...23/Surround-receiver.html

[ Voor 12% gewijzigd door Wackmack op 11-03-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

De eigenaar/verkoper van de set heeft zelf een Pioneer LX90 staan, dat is ook een heel ander beestje :P Persoonlijk ben ik het er dus wel eens, maar - werderom - zoals JvS aangeeft hoeft het zeker niet. Is wel een feit dat je tweedehands zeker meer in huis haalt voor je geld dan als nieuw gaat kijken. Nadeel is wel dat je dan niet meteen de nieuwste dingen hebt. Zijn opties als HDMI 1.4, 3D, HDMI ARC, netwerk en dergelijke belangrijk? Anders haal je voor 500 euro met gemak iets als een AVR-2809 van Denon, heb die zelf ook staan en dat gaat gewoon werken. Maar, wel HDMI 1.3 en geen huidige snufjes.

Anthem wordt ik zelf niet zo warm van. Het meetsysteem is zeer geavanceerd (veel krachtiger doordat je een laptop/pc gebruikt), maar verder doet het mij niet zo veel. Sowieso al niet qua looks en ook niet echt qua kwantiteit van aansluitingen.

De laatste post op HT Forum ben ik het overigens niet mee eens. Over dat je beter een goedkope receiver kan nemen met een losse eindversterker dan een duurdere receiver. De voorversterker is ook zeer belangrijk en daar kan zeker wel verschil in zitten tussen lagere modellen en de hogere. Met alleen meer vermogen toevoegen bereik je minder. Ik zou dan - om dezelfde waarden aan te halen - eerder die receiver van 1200 nemen dan de receiver van 700 en de eindversterker van 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goede tips weer. Wat ik eventueel zou kunnen doen is bijvoorbeeld een nieuwe Yamaha V771 halen en testen bij de verkoper. Dan kan je gelijk het verschil goed horen. Als laatste heeft de persoon in kwestie nog niks nieuws gevonden dus de verkoop moet nog even wachten.

Op marktplaats is genoeg leuk te vinden bijvoorbeeld een Pioneer VSX-LX53 voor 500e of een VSX-LX70 voor 600e. 2e hands krijg ik veel meer bang for bucks dus dat is een goede optie.

[ Voor 24% gewijzigd door Wackmack op 11-03-2013 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Probleem is het volgende Versteegrob: iedereen heeft zijn eigen mening wat voor versterker "hoort" bij boxen van een bepaalde prijs. En dat verschil nogal.

Bovendien, en dat vermoeden heb ik bij deze verkoper, lijdt minimaal 50% van de mensen (en minimaal 90% van de hifi-zaak verkopers) aan de ziekte die te maken heeft met high-end fetisjisme met bijbehorende overtuiging dat als het maar duur is, of een "premium" merk dat je dat ook hoort. Op basis van allerlei wazige beredeneringen is de conclusie dan altijd dat het meest dure en exotische apparaat het beste klinkt. Zonder blikken of blozen beweren ze dan ook dat de versterker zo muzikááál klinkt...

Testen en vergelijken bij de verkoper met meegenomen versterker is leuk, maar alléén als je zorgt dat:

a. alle, en dan bedoel ik ook echt alle geluidsaanpassingen en inregeling uit staan (dus ook Audessey/MCACC/YPAO inregeling). Vaak brengt een "pure direct" knop hierbij uitkomst, maar ook dan moet je nog goed controleren of dit werkelijk alle shit uitschakelt.

b. de versterkers precies, en dan bedoel ik ook weer precies, even hard staan.

Voldoe je hier niet aan dan ga je verschillen horen en die in ieder geval baseren op een niet gelijke uitgangssituatie die hoogstwaarschijnlijk het hoorbare verschil tussen beide versterkers overtreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor 500 euro zou ik die Integra DTR-8.9 halen die tweedehands aangeboden wordt op HT Forum: betrouwbare verkoper en voor 500 euro heb je dan heel veel receiver in huis. Geen HDMI 1.4 en dus 3D, maar wel HDMI 1.3 en dus HD Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Cap schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:21:
Probleem is het volgende Versteegrob: iedereen heeft zijn eigen mening wat voor versterker "hoort" bij boxen van een bepaalde prijs. En dat verschil nogal.

Bovendien, en dat vermoeden heb ik bij deze verkoper, lijdt minimaal 50% van de mensen (en minimaal 90% van de hifi-zaak verkopers) aan de ziekte die te maken heeft met high-end fetisjisme met bijbehorende overtuiging dat als het maar duur is, of een "premium" merk dat je dat ook hoort. Op basis van allerlei wazige beredeneringen is de conclusie dan altijd dat het meest dure en exotische apparaat het beste klinkt. Zonder blikken of blozen beweren ze dan ook dat de versterker zo muzikááál klinkt...

Testen en vergelijken bij de verkoper met meegenomen versterker is leuk, maar alléén als je zorgt dat:

a. alle, en dan bedoel ik ook echt alle geluidsaanpassingen en inregeling uit staan (dus ook Audessey/MCACC/YPAO inregeling). Vaak brengt een "pure direct" knop hierbij uitkomst, maar ook dan moet je nog goed controleren of dit werkelijk alle shit uitschakelt.

Voldoe je hier niet aan dan ga je verschillen horen en die in ieder geval baseren op een niet gelijke uitgangssituatie die hoogstwaarschijnlijk het hoorbare verschil tussen beide versterkers overtreft.
Mee eens, vind het wel erg overdreven allemaal. Volgens hun kan je met een Yamaha RX-V771 bijna geen goed eruit persen. Als ik kijk hoe blij ik eerst was met mijn vorige set :9

Budget van 500e is voor mij meer dan prima. De verkoper heeft nog geen haast dus ondertussen kijk ik verder naar een goede surround set waarmee ik wordt weg geblazen. Luister nu naar een simpele 2.1 set waardoor de film beleving toch wel erg minimaal is, jammer. Zit nu te denken om eventueel mijn set samen te stellen omdat ik dan voor de kleur wit kan gaan. Als ik mijn set zou samenstellen moet de Yamaha V711 genoeg zijn. Met mijn budget moet de Yamaha genoeg zijn. De volgende zes merken spreken mij erg aan. Binnenkort maar is een luistersessie houden.

Afbeeldingslocatie: http://www.hofma.nl/images/products/272/ikon%206%20mk2%20wit.jpg
Dali Ikon 5 MK2 wit

Afbeeldingslocatie: http://www.iear.nl/images/products/large/prd63806.jpg
Dali Zensor 5

Afbeeldingslocatie: http://www.hifiklubben.com/images/products/big/BWCM8WH_1.jpg
B&W CM8

Afbeeldingslocatie: http://forums.audioreview.com/attachments/news-rumors/5832d1248869799-monitor-audio-launches-silver-rx-line-monitor-audio-rx6-gloss-white-1.jpg
Monitor Audio RX6

Afbeeldingslocatie: http://www.biba.sk/files/chrono507.2.jpg
Canton 507.2

Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/01/10/26/c7/8562/45af/8afc/79e1b5bc67a2/l.jpg
Tangent EVO E45

[ Voor 20% gewijzigd door Wackmack op 13-03-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

De KEF Q serie is nu ook in het wit te krijgen trouwens :)
Zelf heb ik de Q700's en Q900's maar dan in een andere kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Cap schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:21:

Hier ben ik het grotendeels wel mee eens. Ik ben van mening dat elke fatsoenlijke versterker (eentje die toch wel 40watt per kanaal kan leveren met een lage vervorming en een lineair frequentie, oftewel, bijna alle versterkers van tegenwoordig :P) met een normaal paar luidsprekers in een blinde test niet te onderscheiden is van een veel duurdere, mits alle "shit" uit staat.

Daarnaast wil ik wel een lans breken voor Pioneer's MCACC. Want dat vind ik toch geen shit, omdat je het zelf in de hand kan houden en afzonderlijke onderdelen aan en uit kan zetten. Zo gaat hij automatisch met een grafische 10 bands equalizing proberen de frequentie van mijn speakers "vlak" te trekken en dat gaat vaker slecht dan goed. Dat heb ik weer allemaal "vlak" gezet.

Maar wat het systeem wél goed doet, is het compenseren van 3 staande golven van een normale kamer (hoogte, breedte, diepte) door middel van drie parametrische equalizer bandjes in de regio 60-150Hz. Een parametrische EQ betekent dat de breedte van de piek (smal: 60-65Hz of breed: 60-90Hz), de frequentie en de "zwaarte" -3db , -10db apart ingesteld worden, zodat je erg precies drie (bij mij door een groot raam 2) kamereffecten kan weghalen, waardoor je laagweergave er echt enorm op vooruit kan gaan.

Voordeel van Pioneer systeem is dat je het allemaal stuk voor stuk uit of aan kan zetten en handmatig en op gehoor kan beinvloeden.

Die 2e hands LX versterkers zouden mijn keus zijn als je budget 500 euro is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Topic is iets gewijzigd :) De KEF ging niet door omdat de verkoper zijn set niet wilde verkopen. Omdat mijn eis wit is bij de speakers en het budget niet te hoog is ben ik voor de Zensor 7 gegaan van Dali icm Zensor 1 en de center. De receiver is de Yamaha 771 geworden. Deze heeft alles wat ik zoek, de 773 heeft airplay maar dat gebruik ik toch niet.
Pagina: 1