Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:28:
Mijn Denon 1910 (buiten garantie) geeft al enkele maanden problemen. Vaak als hij een tijdje aan heeft gestaan (kan na enkele seconden zijn of na enkele uren) klinkt er een plop, valt hij uit, en begint het power-lampje rood te knipperen (de protection mode?) De receiver voelt op dat moment niet rood aan.
Eerst dacht ik dat het lag aan speakerkabels die ik elkaar aanraakten, en dit vermoeden werd versterkt doordat hij het een tijd lang weer leek te doen nadat ik alle kabels er uit gehaald had en ze er weer in gestoken. Bij het lokaliseren van het probleem gebeurde het vandaag echter ook voor het eerst terwijl er geen enkele speaker was aangesloten, wat echt moet betekenen dat het aan de Denon zelf ligt.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Valt het nog door mijzelf of door een vakman te repareren, of kan ik beter een Denon 1912 in huis halen?
Ik heb het zelfde gehad met mijn 2311, ook maanden aan het zoeken geweest omdat het probleem onregelmatig optrad. Alle aansluitingen één voor één na gelopen en telkens dacht ik het gevonden te hebben tot jawel de 2311 weer in de protection mode ging.
Soms een dag, soms een week of een paar weken geen last en dan weer achter elkaar protection mode.
Had het apparaat bij Foka gekocht in november 2010, in januari 2012 de 2311 naar de Foka service afdeling gebracht, 15 € betaald voor de verzendkosten voor de retourzendingen en binnen 10 dagen had ik m terug.
Er bleek ergens iets niet goed geaard te zijn waardoor het probleem optrad.
Wat precies moet ik opzoeken, maar het was maar een kleinigheidje.
Mijn 2311 zat nog wel in de garantie dus op de verzendkosten na geen extra kosten.
Ik had wel al vroegtijdig contact gehad met Erik Koster van de service afdeling dus ook als de garantie verlopen zou zijn was dit geen probleem.
De aankoopbon had ik ook niet meer maar die werd ter plaatse uitgeprint, wat mij betreft dus prima Service bij Foka.
Vanaf eind januari tot heden geen problemen meer.