Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 20:15
Hi FeaR,

Hoe bevalt jouw combinatie van 2809 met Emotiva XPA-2? Welke type speakers stuur je hiermee aan?
Ik ben ook al enige tijd aan het kijken voor goede eindversterking.

Momenteel heb ik een 2811 die twee B&W DM580's aanstuurt, maar naar mijn gevoel komt echt nog niet alles uit de speakers namelijk..

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
Stinow schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:22:
Hi FeaR,

Hoe bevalt jouw combinatie van 2809 met Emotiva XPA-2? Welke type speakers stuur je hiermee aan?
Ik ben ook al enige tijd aan het kijken voor goede eindversterking.

Momenteel heb ik een 2811 die twee B&W DM580's aanstuurt, maar naar mijn gevoel komt echt nog niet alles uit de speakers namelijk..

Stijn
Een AVR-2811, die ken ik nog niet ;)
Maar het valt best wel tegen eigenlijk hoe veel meer zo'n eindversterker brengt. Het laag is wat strakker en meer aanwezig. Daarom heb ik mijn subwoofer (Velodyne SPL-1200 Ultra) wat terug geschroeft qua volume. Maar heel veel verschil brengt het gewoon niet. Crossover stond al op 60 Hz en daar blijft deze ook staan. Al spelen mijn Focal Chorus 826W in Pure Direct gewoon als Full Range. Maar het hebben van meer vermogen merk ik neit echt. Ook niet zo gek aangezien ik met de AVR-2809 rond de -20.0 dB speelde als maximale. Al zat ik meestal op -30.0 dB / -32.5 dB. Daaraan kan je al zien dat een eindversterker niet echt nodig was geweest. Ook de VU-meters van de Emotiva krijg ik haast niet in beweging. Pas rond -15.0 dB en lager wil er soms een tweede LEDje gaan branden. En dan na te gaan dat er acht LEDjes in totaal zijn voordat ze rood worden. Nu wilde ik zelf al richting losse voor en eindversterking, dus iets als een XPA-2 (en nog een XPA-5) heb ik gewoon nodig. Maar puur om meer uit je speakers te krijgen zou ik geen eindversterker meer kopen. Of je moet dus altijd tegen de max van je AVR aanzitten.

Wellicht niet het antwoord wat je zou verwachten, maar zo ervaar ik het bij mij thuis :)

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 30-03-2012 11:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
Hi FeaR,

Allereerst dank voor je erg uitgebreide antwoord. Dat heeft mijn wel wat aan het twijfelen gebracht.
Het is inderdaad een 2311 i.p.v. 2811. Deze geeft 105w p/c @ 8ohm.

Als ik luister, merk ik vooral dat ik bij de lage volumes wat mis, alsof de speakers te ''zwaar'' zijn om dan aan te slingeren. Misschien klinkt dat onlogisch, maar zo lijkt het voor mij. Qua volume luister ik meestal tussen de -38 en -34; het is in een ruimte van +/- 8x4 meter met twee open trappen (beneden en omhoog).

Het is jammer dat een dergelijke versterker niet te proberen is van tevoren, zodat ik weet wat ik 'mis'.
Volgens mij zijn de DM580's toch best aardige speakers, ook als ik ze vergelijk met de 604's van een vriend (andere omgeving e.d. okay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Lagere volumes is ook minder vermogen. En aangezien de B&W die je hebt twee keer een 200 mm woofer heeft kan het zijn dat het te weinig vermogen is om die lekker in beweging te krijgen. Maar dan zou je vooral in het laag iets moeten missen. Sowieso zal dat sneller zijn omdat het hoog veel makkelijker aan te sturen is. Maar op lagere volumes geeft mijn eindversterker niet echt meer vermogen dan mijn receiver deed volgens mij, dus weet niet of dat eindversterker een/de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:00:
Al enige tijd in bezit van denon 1910,wil nu eigenlijk quick select gaan gebruiken.
Is het dan zo dat de denon onthoud wat voor instellingen je kiest voor div apparaten apart.
Ik bedoel dus ook de speaker instellingen apart.
Kun je gewoon even proberen lijkt me.
Wat ik tot nu toe weet:

Per quick select:
volume
input kanaal
geluids 'profiel' (direct, stereo, audyssey, dyn eq, dyn vol)
tone (bass/trebble)

Speaker instellingen zoals distance, large/small, ed zullen waarschijnlijk niet per quick select gaan, maar dat weet ik niet zeker.
Het is wel zo dat als de quickselects hebt ingesteld en je een audyssey auto setup doet, al je quickselects ineens het audyssey profiel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
FeaR schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:25:
Lagere volumes is ook minder vermogen. En aangezien de B&W die je hebt twee keer een 200 mm woofer heeft kan het zijn dat het te weinig vermogen is om die lekker in beweging te krijgen. Maar dan zou je vooral in het laag iets moeten missen. Sowieso zal dat sneller zijn omdat het hoog veel makkelijker aan te sturen is. Maar op lagere volumes geeft mijn eindversterker niet echt meer vermogen dan mijn receiver deed volgens mij, dus weet niet of dat eindversterker een/de oplossing is.
Hi FeaR,

Dat ik vooral wat in het laag mist klopt inderdaad! Het hoog komt nog wel prima door bij lage volumes.
Ik had daar voor alsnog geen onderscheid in gemaakt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaring met denon 2312,wil misschien deze kopen .ervaringen welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaaky schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:36:
[...]

Kun je gewoon even proberen lijkt me.
Wat ik tot nu toe weet:

Per quick select:
volume
input kanaal
geluids 'profiel' (direct, stereo, audyssey, dyn eq, dyn vol)
tone (bass/trebble)

Speaker instellingen zoals distance, large/small, ed zullen waarschijnlijk niet per quick select gaan, maar dat weet ik niet zeker.
Het is wel zo dat als de quickselects hebt ingesteld en je een audyssey auto setup doet, al je quickselects ineens het audyssey profiel gebruiken.
het was mij echt te doen om de speaker instellingen per source te kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:00:
Al enige tijd in bezit van denon 1910,wil nu eigenlijk quick select gaan gebruiken.
Is het dan zo dat de denon onthoud wat voor instellingen je kiest voor div apparaten apart.
Ik bedoel dus ook de speaker instellingen apart.
Voor zover ik weet onthoudt ie ook los van de quickselects de instellingen per bron. Persoonlijk gebruik ik ze niet (ook omdat ik ze dan om zou moeten programmeren, iPod gebruik ik niet maar cd-speler des te meer).
Ik heb een kabeltuner, BR en CDspeler aangesloten op dat ding, en daarvan onthoudt ie keurig zijn laatste setting - en die is altijd gelijk of iig goed :)
Echt specifieke speakerinstellingen wordt lastig, maar je kunt voor stereo (2CH) wel een ander instelling maken als voor 5.1 of meer. Dus dat lost een groot deel van het probleem op :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:22:
[...]

Voor zover ik weet onthoudt ie ook los van de quickselects de instellingen per bron. Persoonlijk gebruik ik ze niet (ook omdat ik ze dan om zou moeten programmeren, iPod gebruik ik niet maar cd-speler des te meer).
Ik heb een kabeltuner, BR en CDspeler aangesloten op dat ding, en daarvan onthoudt ie keurig zijn laatste setting - en die is altijd gelijk of iig goed :)
Echt specifieke speakerinstellingen wordt lastig, maar je kunt voor stereo (2CH) wel een ander instelling maken als voor 5.1 of meer. Dus dat lost een groot deel van het probleem op :)
Ik zal het een en ander eens gaan proberen,eerst mijn instellingen even opschrijven voordat ik alles veranderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
@The Eagle: Het programmeren van een quick select is zo gedaan. Je stelt alles in zoals je het wilt hebben, bron, volume, geluidsprofiel, etc. Grote kans dus dat dat daar niets aan hoeft te doen. Daarna druk je lang op een quick select knop. In het beeld verschijnt iets als "quick memory 1 stored'. En klaar ben je.

@johan1964: Kun je uitleggen wat je wilt bereiken met die verschillende speaker instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:12
FeaR schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:06:
[...]

Mja... Hoe tof zo'n Denon combinatie ook is, voor dat geld is er zeker wel wat beters te vinden. Ook van de zotte dat je 1000 euro mag betalen voor een 3D upgrade op een apparaat waar je al 7999 voor mag betalen. En dan na te gaan dat de processor eerst "maar" 6999 kostte. Vanwaar die duizend euro er opeens op moest is me nog steeds een raadsel. Op dat gebied slaat Denon de plank gewoon mis. Ook jammer dat je die combi in Europa alleen in het Zilver kan krijgen en niet in het zwart. Ik was altijd pro-Denon, maar sinds de laatste series ben ik wat Denon-af.
........
Demo Model POA-A1HD & AVP-A1HDA nu te koop bij Hobo voor maar 11000,= :+
http://www.hobo.nl/defaul...asions&s=8197&item=125601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaaky schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 10:06:
@The Eagle: Het programmeren van een quick select is zo gedaan. Je stelt alles in zoals je het wilt hebben, bron, volume, geluidsprofiel, etc. Grote kans dus dat dat daar niets aan hoeft te doen. Daarna druk je lang op een quick select knop. In het beeld verschijnt iets als "quick memory 1 stored'. En klaar ben je.

@johan1964: Kun je uitleggen wat je wilt bereiken met die verschillende speaker instellingen?
Ik gebruik spotify op mijn Sonos,ik stel mijn Denon in hoe ik het mooist vindt klinken.
Als ik dan bv een cd of dvd afspeelt dan is mijn bass veel te aanwezig,dus het zou mooi zijn dat ik voor deze twee een aparte geluidsinstelling kan maken zonder dat ik veel hoeft te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
Dat zou moeten lukken. Het enige dat niet per quick select gaat is de manual equalizer.
Tone (bass/treble) en geluidsprofiel (audyssey, direct, stereo, dyn eq, dyn vol, manual, etc) zijn allemaal per quick select in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjaaky schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:46:
Dat zou moeten lukken. Het enige dat niet per quick select gaat is de manual equalizer.
Tone (bass/treble) en geluidsprofiel (audyssey, direct, stereo, dyn eq, dyn vol, manual, etc) zijn allemaal per quick select in te stellen.
Ik ga het morgen proberen kijken of het lukt ,zodra het gelukt is laat ik het weten
Bedankt voor je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Na een hoop rond geneusd te hebben op google en tweakers over hoe pure direct aan de praat te krijgen, en niets gevonden te hebben, probeer ik het toch maar eens zo.
Mijn setup:
denon avr 2808 met een kef 5.1 speaker set (die kleine eitjes met sub)
samsung hd decoder aangesloten via hdmi
xbox360 aangesloten via hdmi
samsung tv via de hdmi output

Als ik bijvoorbeeld via de decoder tv aan het kijken ben en ik wil luisteren via pure direct dan hoor ik alleen nog de bas tonen uit mn subwoofer. Dit is ook het geval als ik hem op de xbox heb staan.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben even bezig geweest met quick select,maar het geeft toch niet het gewenste resultaat.
Heb nu mijn crossover front 60 hz,center 40 hz,surround 40 hz gezet ,klikt niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 18:21:
ben even bezig geweest met quick select,maar het geeft toch niet het gewenste resultaat.
Heb nu mijn crossover front 60 hz,center 40 hz,surround 40 hz gezet ,klikt niet verkeerd.
Welke speakers heb je? Want volgens mij ga je nu geluiden missen. Zou wel apart zijn als je rear en center minder laag gaan dan je fronts namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwynants
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 18:29
exact wat ik ook dacht bij het lezen van die post....hij gaat het vooral niet meer voelen denk ik....

best ook even hier lezen... http://www.audyssey.com/blog/2009/05/small-vs-large/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 16:28:
Mijn Denon 1910 (buiten garantie) geeft al enkele maanden problemen. Vaak als hij een tijdje aan heeft gestaan (kan na enkele seconden zijn of na enkele uren) klinkt er een plop, valt hij uit, en begint het power-lampje rood te knipperen (de protection mode?) De receiver voelt op dat moment niet rood aan.

Eerst dacht ik dat het lag aan speakerkabels die ik elkaar aanraakten, en dit vermoeden werd versterkt doordat hij het een tijd lang weer leek te doen nadat ik alle kabels er uit gehaald had en ze er weer in gestoken. Bij het lokaliseren van het probleem gebeurde het vandaag echter ook voor het eerst terwijl er geen enkele speaker was aangesloten, wat echt moet betekenen dat het aan de Denon zelf ligt.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Valt het nog door mijzelf of door een vakman te repareren, of kan ik beter een Denon 1912 in huis halen?
Ik heb het zelfde gehad met mijn 2311, ook maanden aan het zoeken geweest omdat het probleem onregelmatig optrad. Alle aansluitingen één voor één na gelopen en telkens dacht ik het gevonden te hebben tot jawel de 2311 weer in de protection mode ging.
Soms een dag, soms een week of een paar weken geen last en dan weer achter elkaar protection mode.
Had het apparaat bij Foka gekocht in november 2010, in januari 2012 de 2311 naar de Foka service afdeling gebracht, 15 € betaald voor de verzendkosten voor de retourzendingen en binnen 10 dagen had ik m terug.
Er bleek ergens iets niet goed geaard te zijn waardoor het probleem optrad.
Wat precies moet ik opzoeken, maar het was maar een kleinigheidje.
Mijn 2311 zat nog wel in de garantie dus op de verzendkosten na geen extra kosten.
Ik had wel al vroegtijdig contact gehad met Erik Koster van de service afdeling dus ook als de garantie verlopen zou zijn was dit geen probleem.
De aankoopbon had ik ook niet meer maar die werd ter plaatse uitgeprint, wat mij betreft dus prima Service bij Foka.
Vanaf eind januari tot heden geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:51:
[...]

Welke speakers heb je? Want volgens mij ga je nu geluiden missen. Zou wel apart zijn als je rear en center minder laag gaan dan je fronts namelijk.
Denon 1910.
Mijn frontspeakers zijn Bowers en Wilkins 684.
Center Bowers en Wilkins HTM 62.
Surround speakers ook vloerstaand merk onbekend.
Subwoofer merk Koda

Belanrijkste is de muziek[via sonos] ik gebruik de denon bijna altijd op 5x stereo.

Probeer al enige tijd het geluid zo goed mogelijk af te stellen,als jullie advies daar over willen geven zou dat geweldig zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Ik heb gisteren na lang wikken en wegen de Denon AVR-2312 aangeschaft.
Dat automatisch instellen van de audio is wel erg handig. Ik heb dat met me vorige versterker nooit gedaan.
Maar je merkt het verschil wel goed. Ik heb er nog niet lang mee kunnen spelen. Maar ik ben er wel erg positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 19:34:
[...]
Denon 1910.
Mijn frontspeakers zijn Bowers en Wilkins 684.
Center Bowers en Wilkins HTM 62.
Surround speakers ook vloerstaand merk onbekend.
Subwoofer merk Koda

Belanrijkste is de muziek[via sonos] ik gebruik de denon bijna altijd op 5x stereo.

Probeer al enige tijd het geluid zo goed mogelijk af te stellen,als jullie advies daar over willen geven zou dat geweldig zijn.
Zonder merk (en dus specificaties) van de rear speaker wordt het lastig om te bepalen waar de crossover ongeveer zou moeten liggen. Maar de center op 40 Hz is niet een beste keuze.

Volgens B&W is dit namelijk het bereik van de center:
-6 dB bij 45 Hz en 50 kHz
Frequentieverloop 55Hz - 22kHz ±3 dB
Oftewel gaat de center de 40 Hz niet eens halen. Persoonlijk zou ik de center eerder op de 60 - 80 Hz zetten qua crossover. Dan heeft het nog iets van nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Over crossovers gesproken: Volgens mij staan mijn crossovers ook niet helemaal lekker.
Mijn Klipsch F3's hebben volgens fabrieksopgave een crossover frequentie van 2000Hz. Cross op de Denon staat nu op 120 geloof ik (Audissey instelling). Maar ik draai zonder sub. Heeft het dan uberhaupt wel nut om een cross voor de fronts in te stellen :? En zo ja, wat is dan de beste instellingen, ook mbt de andere speakers?
Voor de goede orde:
Receiver: Denon AVR2311
Fronts: http://www.klipsch.com/f-3-floorstanding-speaker (cross op 2000Hz)
Center: http://www.klipsch.com/c-20-center-speaker (cross op 2150hz)
Rears: http://www.klipsch.com/f-1-floorstanding-speaker (cross op 2100Hz)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:14:
[...]

Zonder merk (en dus specificaties) van de rear speaker wordt het lastig om te bepalen waar de crossover ongeveer zou moeten liggen. Maar de center op 40 Hz is niet een beste keuze.

Volgens B&W is dit namelijk het bereik van de center:

[...]

Oftewel gaat de center de 40 Hz niet eens halen. Persoonlijk zou ik de center eerder op de 60 - 80 Hz zetten qua crossover. Dan heeft het nog iets van nut.
Oke ik ga de center wat hoger zetten,wat moet ik dan met de frontspeakers doen?
Zal morgen even mijn instellingen laten weten misschien heb je daar ook nog raad over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
The Eagle schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:28:
Over crossovers gesproken: Volgens mij staan mijn crossovers ook niet helemaal lekker.
Mijn Klipsch F3's hebben volgens fabrieksopgave een crossover frequentie van 2000Hz. Cross op de Denon staat nu op 120 geloof ik (Audissey instelling). Maar ik draai zonder sub. Heeft het dan uberhaupt wel nut om een cross voor de fronts in te stellen :? En zo ja, wat is dan de beste instellingen, ook mbt de andere speakers?
Voor de goede orde:
De crossovers van 2KHz van de speakers zijn intern in de speaker. Dat is de grens waaronder de woofer en waarboven de tweeter gebruikt wordt. Dat staat los van de crossover die je in de receiver instelt.

Als je geen subwoofer hebt, kun je je fronts het beste als large instellen. Er is nog wel een andere instellingen met "LFE" in de naam, geen idee wat die precies doet, maar diverse bronnen zeggen dat die het beste op 120hz kan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een lastig geheel dat crossover.Als ik mijn denon via audyssey laat doen dan geeft hij alle speakers large aan en Full range maar vindt het niet echt goed klinken.
Dus ben nog zoekend naar de juiste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The Eagle schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 10:28:
Voor de goede orde:
Als jij de crossover op 120 Hz hebt staan dan klopt het sowieso niet dat je zegt dat je geen subwoofer mist. Nu wordt er onder de 120 Hz niets afgespeeld, en dat mis je echt. Of je moet ergens bij subwoofer "no" hebben staan. Maar zonder subwoofer zullen de fronts sowieso op full range moeten staan omdat die gewoon alles weer moeten geven om het gemis van de subwoofer te compenseren.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 07-04-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

De 2311 weet dat ie geen subwoofer heeft, zowel voor 2channel als voor multichannel setup.
Voor 2channel staat verder ingesteld dat de fronts "Full" zijn.
Voor multichannel / normale modus staan de rears en center op small en de fronts op large. Volgens mij gaat het dus gewoon goed eigenlijk (ik mis niet echt een bas ofzo). Maar ik kan me uiteraard vergissen. Een vriend van me attendeerde me er namelijk op dat ik de crossover goed in moest stellen. Was een helder verhaal, alleen de crossover frequentie die door Klipsch zelf wordt gegeven is een factor 10 hoger dan ik zelf in kan stellen. Dus ikke nie snappe nie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The Eagle schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:11:
De 2311 weet dat ie geen subwoofer heeft, zowel voor 2channel als voor multichannel setup.
Voor 2channel staat verder ingesteld dat de fronts "Full" zijn.
Voor multichannel / normale modus staan de rears en center op small en de fronts op large. Volgens mij gaat het dus gewoon goed eigenlijk (ik mis niet echt een bas ofzo). Maar ik kan me uiteraard vergissen. Een vriend van me attendeerde me er namelijk op dat ik de crossover goed in moest stellen. Was een helder verhaal, alleen de crossover frequentie die door Klipsch zelf wordt gegeven is een factor 10 hoger dan ik zelf in kan stellen. Dus ikke nie snappe nie :?
Als de receiver weet dat er geen subwoofer aanwezig is zal deze de crossover negeren. Eigenlijk zou de crossover dan greyed-out moeten zijn aangezien je er gewoon niets aan hebt. En zoals gezegd is de crossover die Klipsch aangeeft de interne crossover. Aangezien je een 2,5 0f 2-weg speaker hebt is er maar één interne crossover, bij een drie-weg speaker zijn het er twee. Met die crossover kan en hoef je niets te doen. De crossover die je in de receiver in moet stellen kan een fabrikant ook niet opgeven aangezien dat per situatie verschilt. Maar nogmaals, als jij de speakers op large hebt staan dan is het goed. Crossover instellen zonder subwoofer is gewoon 100% overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Over Klipsch gesproken, was vandaag nog bij Correct en daar staan me toch wel asociaal veel Klipsch speakers. Ook series die ik niet eens kende. Al zou ik nooit wat in de Koopjeskelder kopen daar. Dat sommige artikelen beschadigen oké, maar hoe je dat voor elkaar krijg op sommige speakers was me echt een raadsel. Stond ook een paar Klipsch Palladium met echt te veel schade. Zo zonde...

Niveau van de verkopers daar is ook niet echt je van het. Steevast volhouden dat een Blu-rayspeler met Dual HDMI Out niet bestaat. Gelukkig wisten andere verkopers wel wat meer er van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen gaan mijn instellingen op de schop, mijn front en center speaker staan op large en surround op small.
Ik begrijp als je een subwoofer gebruikt het beste is de speakers op small te zetten toch ?.
Nu kan ik bij de subwoofer zelf ook een crossover aangeven hoe stel ik deze dan in?
Verder staat mijn denon op LFE +Main is dit de juiste instelling?
Wil mijn front op 60 hz zetten
Center op 70 of 80 hetz.
Surround ook tussen 60 en 100 Hz.

Zoals je ziet heb ik nog wel wat vragen omtrent de instellingen,leer heel veel van deze topic dus ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Een andere benaming voor LFE + Main is Double Bass (althans, dat is bij mijn Denon zo). Dit wil zeggen dat de lage tonen over de LFE (de subwoofer) gaan én over de front speakers. Deze optie kan je - logischerwijs - alleen selecteren als je de fronts op Large hebt. Want wat heeft het voor zin lage tonen naar de fronts te sturen als deze toch op "small" staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 22:31:
Een andere benaming voor LFE + Main is Double Bass (althans, dat is bij mijn Denon zo). Dit wil zeggen dat de lage tonen over de LFE (de subwoofer) gaan én over de front speakers. Deze optie kan je - logischerwijs - alleen selecteren als je de fronts op Large hebt. Want wat heeft het voor zin lage tonen naar de fronts te sturen als deze toch op "small" staan...
Hoi Fear,

Door jouw uitleg ga ik het nog wel eens leren hahaha. _/-\o_

Heb de instelling veranderd,
Alle speakers op Small.
Front 60Hz
Center 80Hz
Surround 60Hz
SW mode LFE
LPF for LFE 120Hz
Hoe moet ik de Crossover van mijn sub instellen,hellemaal open of op ongeveer 60Hz?. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De crossover stel je op één plek in. Of op de subwoofer zelf of in de receiver. Het andere apparaat zet je helemaal open. Dit omdat 80 Hz bijvoorbeeld niet exact op 80 Hz af wordt gekapt.

Overigens weet ik niet wat "LPF for LFE" is, dat heeft mijn receiver niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat is een duidelijk verhaal.

Mijn instelling zijn nu,
front large 60Hz [meer geluid uit speaker als op small]
center small 80Hz
surround small 60Hz
lpf for lfe 120Hz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnhijink
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 15:09
Ik heb een avr-1912 en zit met het volgende.

Als ik tv kijk wil ik meestal geluid via hdmi naar mijn tv. (dan is hij niet zo aanwezig)
dit stel ik in bij hdmi audio output naar TV.
maar als ik een film wil kijken wil ik eigenlijk met 1 druk op de knop kunnen wisselen naar mijn speakers.
kan dat? (ik kan eventueel een macro maken voor mijn logitech 600. maar dat is zo traag en omslachtig)
(dus hdmi audio op AMP) is er een snelle knop of iets waarmee dit kan?
of kan ik iets met een extra kabeltje en mute.... (glas of tulp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kan je niet gewoon altijd aan hebben staan dat audio over de speakers gaat en dan als je dat niet wilt de receiver in standby zetten om HDMI Through te gebruiken? Zo doe ik het hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnhijink
gek genoeg valt de hdmi verbinding weg als ik de versterker uit zet.
of heb ik dan ergens een instelling niet goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Uit zetten of standby? Dat is wel wat anders. Maar je zou eens naar HDMI (Pass)through kunnen zoeken in het menu of de manual. Dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnhijink
Ik had de receiver altijd op TV staan en stuurde dan HDMI3 door naar de TV. (input asign, hdmi3 achter TV)
Nu wil ik als ik de versterker uit laat dat mijn TV signaal van HDMI3 doorgegeven wordt naar de TV.
dus zet ik HDMI control aan en kies als standby mode voor HDMI3 throughput.
Helaas heb ik dan geen beeld!

When “HDMI Control” (vpage  86) is set to “ON”, HDMI input connector cannot be assigned to “TV”.
wat is dat nou weer, hierdoor heb ik geen beeld meer van mijn HDMI3 als de receiver op TV staat.

Waarom is dit zo?
nou ja, de oplossing is waarschijnlijk simpel: de sat ingang gebruiken en de versterker op Sat/Cbl zetten.
of zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vDorst schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 09:44:
Ik heb gisteren na lang wikken en wegen de Denon AVR-2312 aangeschaft.
Dat automatisch instellen van de audio is wel erg handig. Ik heb dat met me vorige versterker nooit gedaan.
Maar je merkt het verschil wel goed. Ik heb er nog niet lang mee kunnen spelen. Maar ik ben er wel erg positief over.
Zou je ons al wat meer over de Denon 2312 kunnen vertellen,hoor graag wat je er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijnhijink schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:08:
Ik had de receiver altijd op TV staan en stuurde dan HDMI3 door naar de TV. (input asign, hdmi3 achter TV)
Nu wil ik als ik de versterker uit laat dat mijn TV signaal van HDMI3 doorgegeven wordt naar de TV.
dus zet ik HDMI control aan en kies als standby mode voor HDMI3 throughput.
Helaas heb ik dan geen beeld!

When “HDMI Control” (vpage  86) is set to “ON”, HDMI input connector cannot be assigned to “TV”.
wat is dat nou weer, hierdoor heb ik geen beeld meer van mijn HDMI3 als de receiver op TV staat.

Waarom is dit zo?
nou ja, de oplossing is waarschijnlijk simpel: de sat ingang gebruiken en de versterker op Sat/Cbl zetten.
of zie ik nog iets over het hoofd?
Misschien niet wat je bedoeld maar zo doe ik het.
Ik heb mijn upc via hdmi rechtstreeks naar de tv,en het geluid digitaal naar de Denon op sat/cable.
Als ik de tv via mijn Denon wil laten gaan zet ik mijn versteker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:12:
[...]
Zou je ons al wat meer over de Denon 2312 kunnen vertellen,hoor graag wat je er van vindt.
Eerlijk gezegd heb ik nog maar weinig tijd gehad om hem goed te gebruiken. Ik ben maar weinig thuis.
Eerste indruk is positief. Maar wel moeilijk in te stellen. Dat ding heeft veel instel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Mja, maar zodra je iets anders dan een 1312 hebt heb je idd een shitload aan instellingen. Een 1611/1612 of 2311/2312 is niet anders.

@Johan: ik heb een 2311 (mist dus qua grote functionaliteit alleen de netwerkaansluiting). Wat wil je weten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot zo ver mijn ervaring met denon: in de 28 maanden dat ik mijn 2310 heb gehad, is het apparaat drie keer stuk gegaan met dezelfde problemen, gisteren voor de derde keer.

Ik heb Audio-Vision gemaild met de vraag wat ze voor mij kunnen betekenen, aangezien ze in Duitsland helaas geen non-conformiteit wetten hebben.

Iemand vergelijkbare ervaringen of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

NL importeur (tegenwoordig D&M holding) al eens gebeld om te vragen of zij iets voor je kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:37:
NL importeur (tegenwoordig D&M holding) al eens gebeld om te vragen of zij iets voor je kunnen betekenen?
Welke opties zouden zij mij kunnen bieden, bedoel je iets specifieks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Na 28 maanden heb je zeker geen garantie meer, dus je kan alleen hopen op coulance. Nu heb ik geen ervaring met de huidige importeur, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk. De oude importeur kon wel eens moeilijk doen als het apparaat uit Duitsland kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Oude importeur van Denon in NL is Look en listen. Zie www.denon.nl.
quote:
Geachte bezoeker,

Vanaf heden is de distributie van DENON consumentenelektronica overgegaan naar D&M Benelux. Voor alle vragen die betrekking hebben op het DENON product kunt u bellen met 040-2507800.
Maar na 28 maanden gaat het idd lastig worden, wat FeaR zegt dus :)
Persoonlijk zou ik eerder naar een algemene zaak gaan die dit soort dingen repareert. Weet niet of Correct het doet, maar dat zou zomaar kunnen. Bel en je weet het :)
En sowieso, ik zou na 3x een zelfde probleem het ding misschien nog 1x laten fixen, direct verkopen en iets anders kopen, of anders gewoon als defect te koop zetten en iets anders halen. ben je meteen bij qua functies want dit schiet niet op zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The Eagle schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 18:27:
Oude importeur van Denon in NL is Look en listen. Zie www.denon.nl.
I know, die zaten hier een paar kilometer verderop ;)
Naar horen zeggen was het niet de beste plek om met je buitenlandse apparatuur aan te komen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:30:
Mja, maar zodra je iets anders dan een 1312 hebt heb je idd een shitload aan instellingen. Een 1611/1612 of 2311/2312 is niet anders.

@Johan: ik heb een 2311 (mist dus qua grote functionaliteit alleen de netwerkaansluiting). Wat wil je weten? :)
Nou denk ik dat Denon ongeveer wel dezelfde instelling heeft voor diversen modelen.
Maar ik lees dat je met de 2312 direckt kan streamen,dus ik ben benieuwd hoe dit zal gaan in combinatie met spotify
Staat trouwens bij correct nu voor 499 dus het wordt interesant.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2012 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Yup, kan kloppen. Correct heeft de oude voorraad van Look en Listen overgenomen, dus al dat Denon spul kan nu voor spotprijzen weg. Veel goedkoper vind je het niet :)
Enige nadeel van de xx12 serie vind ik dat ze qua uiterlijk net iets minder passen bij de rest van de Denon producten. ter vergelijking: mijn 2311 heeft de zelfde golving in het front zitten als de DBP1611 en DCD510 (ook beiden in mijn bezit). De 2312 heeft een iets ander front, die is wat strakker en minder gegolfd.
Ik verwacht dus dat er tzt wel nieuwe Bluray en cd-spelers zullen komen met een front gelijk aan de 2312, maar dat duurt bij Denon altijd wel een paar series. De DCD-500 (vorige cd-speler) was ook al in de zelfde stijl...die zit er al een jaar of 5 in ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45
Mijn lokale dealer biedt de 1912 aan voor E449,-, is het de investering waard om voor de 2312 te gaan bij Correct?

Mijn setup wordt een paar Zensor 5's en een paar Zensor 1's met in de nabije toekomst een Zensor Vokal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Bobbus schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:16:
Mijn lokale dealer biedt de 1912 aan voor E449,-, is het de investering waard om voor de 2312 te gaan bij Correct?

Mijn setup wordt een paar Zensor 5's en een paar Zensor 1's met in de nabije toekomst een Zensor Vokal.
Heel kort antwoord: Ja :)
Meer = beter en voor die 5 tientjes heb je een stuk meer apparaat in handen. Maar als je slim bent vraag je je dealer die de Dali's levert of ie in de prijs van Correct mee kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bobbus schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 23:16:
Twee types hoger (de AVR-2112 is er immers ook nog) voor een paar tientjes is zeker een goede deal. Wellicht dat je de extra's niet nodig hebt, maar een hoger model spreekt toch altijd wel wat meer aan. En veelal is het hogere model ook wat beter intern. Laatste hoeft zeker niet altijd, want een LX75 en LX85 van Pioneer zijn qua voeding en versterking bijvoorbeeld identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag 2312 gekocht bij Correct voor 499.
Hij is voor mijn dochter en der vriend.
We hebben hem vanmiddag aangesloten en eerste indruk een mooi ding vooral de onscreen display ziet er geweldig uit.
Morgen gaan we hem verder instellen,hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45
Dank voor de tips!

Net op de site een AVR-2312 besteld die ik eind deze maand op mijn Dali's aan ga sluiten. Ik kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:11
Ik ga een 1612 halen (volgens mij nu een prima prijs als ik het allemaal moet geloven) en wil daar uitetaard om te beginnen 2 speakers op aan sluiten. Wil maximaal 200e per speaker (dus 400e totaal) uitgeven. Ik zit bijv naar de Boston Acoustics A250 of de Wharfedale Diamond 10.4 te kijken.

Ik ben niet in de mogelijkheid om ze te beluisteren, maar wat is nou een goede combinatie met deze versterker ? Of zijn de speakers veel te hoog gegrepen voor deze versterker ?

Iemand die ook net een instap setje heeft gekocht en wat ervaringen wil delen?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik hoor het al, 3 nieuwelingen met een Denon AVR. Daar gaan een hoop vragen aankomen :P
@FeaR: Dat wordt een klusje voor jou, ik trek vanaf morgen 4 weken in de USA rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Niemand de mij hiermee kan helpen ?
jokapo schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:03:
Na een hoop rond geneusd te hebben op google en tweakers over hoe pure direct aan de praat te krijgen, en niets gevonden te hebben, probeer ik het toch maar eens zo.
Mijn setup:
denon avr 2808 met een kef 5.1 speaker set (die kleine eitjes met sub)
samsung hd decoder aangesloten via hdmi
xbox360 aangesloten via hdmi
samsung tv via de hdmi output

Als ik bijvoorbeeld via de decoder tv aan het kijken ben en ik wil luisteren via pure direct dan hoor ik alleen nog de bas tonen uit mn subwoofer. Dit is ook het geval als ik hem op de xbox heb staan.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roelieboelie schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:31:
Ik ga een 1612 halen (volgens mij nu een prima prijs als ik het allemaal moet geloven) en wil daar uitetaard om te beginnen 2 speakers op aan sluiten. Wil maximaal 200e per speaker (dus 400e totaal) uitgeven. Ik zit bijv naar de Boston Acoustics A250 of de Wharfedale Diamond 10.4 te kijken.

Ik ben niet in de mogelijkheid om ze te beluisteren, maar wat is nou een goede combinatie met deze versterker ? Of zijn de speakers veel te hoog gegrepen voor deze versterker ?

De Boston A250 heeft een mooie bass,hoog laag goed gescheiden.Heb deze combinatie draaien op de denon 2312.Geen ervaring met Wharfedale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
roelieboelie schreef op zondag 15 april 2012 @ 11:31:

Die A250 zijn wel een veiligere keuze voor een wat minder krachtige versterker. De BA's hebben één dB meer gevoeligheid en zo te zien is de impedantie ook wat makkelijker. Maar al zou je toch die Whafedales nemen gaat dat ook gewoon werken. Geluid zal er altijd wel uitkomen. Natuurlijk wordt het laag wel wat strakker als je er meer vermogen naar toe gaat sturen. Maar zolang je niet weet wat de speakers kunnen mis je niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn instelling zijn nu,
Denon 1910
front large 60Hz [meer geluid uit speaker als op small] B&W 684
center small 80Hz B&W htm 62
surround small 60Hz vloerstaanders Belcanto
lpf for lfe 120Hz ;)

Na een week aan het luisteren met deze instellingen ga ik niets meer veranderen,
Het is genieten van het geluid.
Bedankt voor jullie bijdrage.
Blijf dit forum volgen want heb bij mijn dochter en vriend een Denon 2312 draaien dus er zullen nog wel wat vragen volgen.
En wil mijn ervaringen ook met andere delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston|IA
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-02-2020
Ik heb een Denon AVR1803 op de kop getikt en ben er zeer tevreden mee.
Ik heb alleen een probleem met lipsync. TVreceiver is via hdmi gekoppeld aan TV en met audiotulp naar 1803.
Nu komt geluid iets sneller dan het beeld. Heeft de 1803 audio delay mogelijkheid om het te syncen met beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kingston|IA schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:46:
Ik heb een Denon AVR1803 op de kop getikt en ben er zeer tevreden mee.
Ik heb alleen een probleem met lipsync. TVreceiver is via hdmi gekoppeld aan TV en met audiotulp naar 1803.
Nu komt geluid iets sneller dan het beeld. Heeft de 1803 audio delay mogelijkheid om het te syncen met beeld?
Volgens mij kan je via je surround parameter knop op de denon je delay instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston|IA
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-02-2020
Bedankt ik ga nog eens goed de handleiding doorlezen om te kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Even een vraagje voor de Denon kenners.

Ik heb op dit moment een Marantz SR5004 (vloeken in de kerk :+ ) maar ik wil graag over naar een 3D en ARC geschikte receiver, aangezien de nieuwe TV (Panasonic TX-P42GT30) dat naar mijn weten ondersteunt.

Ik heb echter na aankoop van de TV geen budget meer. Dus ik wil graag mijn SR5004 verkopen en voor dát geld een nieuwe receiver kopen. Nu zag ik de Denon AVR-1612 voor 249 euro. Dat moet wel haalbaar zijn met de verkoop van mijn SR5004 lijkt me. Mijn vraag is echter of deze Denon goed genoeg is voor mijn huidige set:

-2x Klipsch RF-52
-2x Klipsch RB-51
-1x Klipsch RC-42
-1x Klipsch RW-10D

Deze set gaat niet meer uitgebreid worden. Een 5.1 geschikte receiver is dus prima. Ik heb mij al vaker laten vertellen dat de Klipsch speakers vrij makkelijk aan te sturen zijn. Gebruik: 70% films/games en 30% muziek. Note: ik luister nooit muziek stereo, veel verder dan meerkanaals radio en muziek streamen via Apple TV kom ik op muziekgebied niet. De set wordt wel vaak gebruikt voor films en games (DTS (HD Master) FTW! :P ).

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik zie niet in waarom het niet zou werken. Hoge gevoeligheid van Klipsch maakt ze al aanstuurbaar met een Klasse T-amp of een buizenversterkertje. Maatje van me stuurt de RF-82 aan met een AVR-1909. En die zijn met twee keer 8" toch lastiger dan twee keer 5". Dus een receiver van één serie lager moet dat gewoon handelen. En mocht het laag niet goed tot zijn recht komen, speakers op small zetten en crossover wat hoger zetten. Scheelt altijd voor wat meer lucht voor de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
FeaR schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:03:
Ik zie niet in waarom het niet zou werken. Hoge gevoeligheid van Klipsch maakt ze al aanstuurbaar met een Klasse T-amp of een buizenversterkertje. Maatje van me stuurt de RF-82 aan met een AVR-1909. En die zijn met twee keer 8" toch lastiger dan twee keer 5". Dus een receiver van één serie lager moet dat gewoon handelen. En mocht het laag niet goed tot zijn recht komen, speakers op small zetten en crossover wat hoger zetten. Scheelt altijd voor wat meer lucht voor de receiver.
Ik dacht zelf ook wel dat het ging werken. Ik wilde het alleen voor de zekerheid nog even vragen omdat ik weet dat er mensen met verstand op het forum zitten (zoals jij FeaR). ;)

Overigens heb ik de speakers nu al op small staan zodat de subwoofer alles onder 60Hz voor zijn rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
FeaR schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 16:19:
Na 28 maanden heb je zeker geen garantie meer, dus je kan alleen hopen op coulance. Nu heb ik geen ervaring met de huidige importeur, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk. De oude importeur kon wel eens moeilijk doen als het apparaat uit Duitsland kwam.
Na 28 maanden heb je vaak nog wel (recht op) garantie. De meeste consumenten weten dit echter niet en veel bedrijven houden van onwetende consumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:38:
[...]
Ik dacht zelf ook wel dat het ging werken. Ik wilde het alleen voor de zekerheid nog even vragen omdat ik weet dat er mensen met verstand op het forum zitten (zoals jij FeaR). ;)

Overigens heb ik de speakers nu al op small staan zodat de subwoofer alles onder 60Hz voor zijn rekening neemt.
Mocht de AVR-1612 het niet trekken kan je dus ook de crossover naar bijvoorbeeld 80 Hz zetten. Maar die RF-52 hebben een gevoeligheid van 96 db/M. Die dingen stuur je nog aan door ze rechtstreeks op een MP3-speler aan te sluiten :P Zo'n AVR gaat ze echt wel trekken.
PeterC86 schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:23:
[...]
Na 28 maanden heb je vaak nog wel (recht op) garantie. De meeste consumenten weten dit echter niet en veel bedrijven houden van onwetende consumenten.
Ook als het apparaat is gekocht in Duitsland, zoals hier het geval was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
FeaR schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:49:
[...]

Mocht de AVR-1612 het niet trekken kan je dus ook de crossover naar bijvoorbeeld 80 Hz zetten. Maar die RF-52 hebben een gevoeligheid van 96 db/M. Die dingen stuur je nog aan door ze rechtstreeks op een MP3-speler aan te sluiten :P Zo'n AVR gaat ze echt wel trekken.
Ik denk dat ik de Denon dan koop in Duitsland (via Amazon). De eisen waar ik op heb gefilterd is: 3D ready, Audio Return Channel en HDMI Passthrough in Standby.

- Onkyo TX-SR309
- Pioneer VSX-521
- Yamaha RX-V371 (heeft geen HDMI Passthrough in standby)

Is de Denon dan de beste keuze? Qua gewicht is hij in ieder geval de zwaarste met 9,2KG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wat is het budget? Wellicht dat één serie ouder ook een model hoger op kan leveren. De Onkyo zou voor mij sowieso afvallen, dat is echt het laagste model. Of een Marantz NR1402 bijvoorbeeld, staat er nu één op HT Forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
FeaR schreef op zondag 22 april 2012 @ 19:38:
Wat is het budget? Wellicht dat één serie ouder ook een model hoger op kan leveren. De Onkyo zou voor mij sowieso afvallen, dat is echt het laagste model. Of een Marantz NR1402 bijvoorbeeld, staat er nu één op HT Forum.
Het budget is wat ik voor de Marantz SR5004 krijg (ong 250 euro?). Geld is op na aankoop Panasonic P42GT30. :P

Ik neig zelf heel erg naar de Denon AVR-1612 omdat ik bijv. de Onkyo wat 'goedkoop' vind ogen. Maar de Denon AVR-1612 kost 221 euro en daar heb ik dus een beetje omheen lopen zoeken. Veel component of analoge aansluitingen heb ik niet nodig want die heb ik nog nooit gebruikt. 7.1 of 9.1 of 9.2 heb ik ook niet nodig aangezien ik alleen maar 5.1 gebruik. Dus het hoeft niet een heel speciale receiver te zijn.

Qua aansluitingen gebruik ik nu 2 HDMI in's en uiteraard de HDMI out naar de TV. Verder 2 x optical in, waarvan er eentje niet meer hoeft (TV -> receiver) als ik ARC kan gebruiken. De andere optische ingang wordt gebruikt door de Apple TV. Dan hoeft niet altijd de TV aan te staan als ik alleen muziek afspeel via de Apple TV.

Maar vooral 3D en HDMI passthrough in standby vind ik belangrijk. Ik speel nog weleens simpele games op de playstation 3 waarbij het TV geluid best zou volstaan. Nu kan ik dat niet omdat de Marantz SR5004 geen hdmi passthrough in standby ondersteunt. De Playstation direct met HDMI in de TV prikken vind ik ook weer niet netjes omdat dan de HD-audio ontbreekt bij films.

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 22-04-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Sonos optical aangesloten op mijn Denon.
Bij de instelling input setup en dan video kan ik de ip scaler op off of op analog zetten,wat is de juiste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik heb de Denon AVR-1612 besteld voor 221 euro incl. bij Amazon.de. Saillant detail: de prijs is inmiddels gestegen naar 256 euro. Dan heeft het dus geen zin om hem te importeren omdat het dan bijna niets scheelt. Nu is het toch de moeite waard (265 vs 221).

[ Voor 12% gewijzigd door LuPo op 24-04-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:28:
Heb een Sonos optical aangesloten op mijn Denon.
Bij de instelling input setup en dan video kan ik de ip scaler op off of op analog zetten,wat is de juiste instelling.
Optische Toslink = audio, Video IP Scaler = video. Volgens mij heeft dat niets met elkaar te maken. Sowieso stuurt de Sonos geen beeld door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:48:
[...]

Optische Toslink = audio, Video IP Scaler = video. Volgens mij heeft dat niets met elkaar te maken. Sowieso stuurt de Sonos geen beeld door.
Beste FeaR bedankt weer voor je reactie,ik had zelf ook al die gedachte maar wilde toch nog even een bevestiging van een kenner d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
LuPo schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:27:
Ik heb de Denon AVR-1612 besteld voor 221 euro incl. bij Amazon.de. Saillant detail: de prijs is inmiddels gestegen naar 256 euro. Dan heeft het dus geen zin om hem te importeren omdat het dan bijna niets scheelt. Nu is het toch de moeite waard (265 vs 221).
Van een SR5004 naar een AVR1612, ben erg benieuwd wat je er van gaat vinden. Ik zelf ging van een SR5300 naar een AVR3805 icm Dali Lektor 1 en BK Gemini II. De Dali's worden nu beter aangestuurd, lastige mixen als Within Temptation's Black Symphonie klinken nu beter. Het kan nog beter, maar dan komt de WAF om de hoek.... grotere Lektors namelijk. Verder mis ik de Marantz niet, maar goed de Denon is wel een stapje hoger.

Vervolgens de Marantz cadeau gedaan aan mijn vader, dus die hoor ik toch nog wel eens :) . Hij ging van een Pioneer VSX-D512 naar een SR5300 met een JBL SCS-178 set, zegt hij: wauw dat klinkt veel beter. Duh, die Pioneer icm JBL was veel te hard. De Marantz poetst de harde kantjes van die JBL set wel ff af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
lexi schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:19:
[...]

Van een SR5004 naar een AVR1612, ben erg benieuwd wat je er van gaat vinden. Ik zelf ging van een SR5300 naar een AVR3805 icm Dali Lektor 1 en BK Gemini II. De Dali's worden nu beter aangestuurd, lastige mixen als Within Temptation's Black Symphonie klinken nu beter. Het kan nog beter, maar dan komt de WAF om de hoek.... grotere Lektors namelijk. Verder mis ik de Marantz niet, maar goed de Denon is wel een stapje hoger.

Vervolgens de Marantz cadeau gedaan aan mijn vader, dus die hoor ik toch nog wel eens :) . Hij ging van een Pioneer VSX-D512 naar een SR5300 met een JBL SCS-178 set, zegt hij: wauw dat klinkt veel beter. Duh, die Pioneer icm JBL was veel te hard. De Marantz poetst de harde kantjes van die JBL set wel ff af!
Ik ben ook erg benieuwd. Morgen komt de receiver binnen! Het is op zich wel een stapje terug maar ik heb mij laten vertellen dat de Klipsch set die ik heb erg makkelijk aan te sturen is, dus ik verwacht geen enkel probleem. Wel mooi 3D, ARC en HDMI passthrough in standby. Verder nog een USB aansluiting wat ook altijd leuk is. Ik denk dat ik niet ontevreden ga zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:31:
[...]
...Klipsch set die ik heb erg makkelijk aan te sturen is, dus ik verwacht geen enkel probleem.
Dat inderdaad, plus dat je voor normaal gebruik dus maar een paar Watt nodig hebt. Al dat vermogen is zo overrated. Ik merk echt een miniem verschil met mijn speakers nu er 2 x 300 Watt achter staat in plaats van de 2 x ~ 90 Watt die de Denon deed. Maar goed, blijft toch wel sexy zo'n eindversterker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
FeaR schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:42:
[...]

Dat inderdaad, plus dat je voor normaal gebruik dus maar een paar Watt nodig hebt. Al dat vermogen is zo overrated. Ik merk echt een miniem verschil met mijn speakers nu er 2 x 300 Watt achter staat in plaats van de 2 x ~ 90 Watt die de Denon deed. Maar goed, blijft toch wel sexy zo'n eindversterker :P
Hij wordt vanochtend gebracht door PostNL. Ik zal zeker mijn bevindingen even posten hier. Vanmiddag komt er iemand langs voor de Marantz SR5004.

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 26-04-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:56:
[...]
Hij wordt vanochtend gebracht door PostNL. Ik zal zeker mijn bevindingen even posten hier. Vanmiddag komt er iemand langs voor de Marantz SR5004. Dus denk dat ik nog even wacht met aansluiten van de Denon zodat diegene even kan luisteren naar zijn aankoop.
Wat ga je voor die SR5004 krijgen, 250 euro zoals je had gehoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
FeaR schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:58:
[...]

Wat ga je voor die SR5004 krijgen, 250 euro zoals je had gehoopt?
300. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat is netjes, ze gaan op HT Forum voor minder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
FeaR schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:38:
[...]

Dat is netjes, ze gaan op HT Forum voor minder weg.
Heb meerdere biedingen van 300 gehad. Dus hij is wel populair. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door LuPo op 26-04-2012 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe versterker. Ik heb op dit moment een Denon 1908.
Haal ik echt meer uit m'n speakers (Kef Q5) als ga upgraden naar een Denon 2312?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
lexi schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:19:
[...]
...lastige mixen als Within Temptation's Black Symphonie klinken nu beter.
Welke stukken van Black Symphony noem jij lastig? Heb de CD en Blu-ray hier thuis liggen, maar nooit echt helemaal geluisterd want vond de kwaliteit sowieso niet echt denderend. Maar wil die specifieke stukken wel eens opzoeken.
Wdrawing schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:46:
Hallo,

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe versterker. Ik heb op dit moment een Denon 1908.
Haal ik echt meer uit m'n speakers (Kef Q5) als ga upgraden naar een Denon 2312?
Zie mijn post over vermogen een paar posts terug. Als je dingen als 3D en ARC mist en daarom gaat upgraden dan kan een hoger model leuk zijn, maar alleen vervangen puur voor vermogen zou ik zelf nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
FeaR schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:11:
[...]

Welke stukken van Black Symphony noem jij lastig? Heb de CD en Blu-ray hier thuis liggen, maar nooit echt helemaal geluisterd want vond de kwaliteit sowieso niet echt denderend. Maar wil die specifieke stukken wel eens opzoeken.

[...]
.
Ik zal eens een specifiek stuk opzoeken voor je. Maar misschien is het niet zozeer een moeilijke mix maar een combinatie van snelle bomdastische stukken in een matige kwaliteit mix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
lexi schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:19:
[...]
Ik zal eens een specifiek stuk opzoeken voor je. Maar misschien is het niet zozeer een moeilijke mix maar een combinatie van snelle bomdastische stukken in een matige kwaliteit mix...
Bedankt, ik hoor het wel als je weet welk stuk het is. Ik heb de CD in ieder geval al naar FLAC geript, dus dat staat al op de NAS. Zal wel wennen zijn, want luister niet zo veel meer naar dat soort muziek, de wat hardere rock, metal en gothic-muziek klinkt me niet zo lekker op mijn speakers. Nieuwe CD van Kyteman klinkt wel echt lekker, vele malen beter dan op de radio waar toch veel wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:52
Sinds vandaag heb ik een Denon AVR-1312. Top ding, alleen heb ik nog 1 probleem. Ik heb mijn TV via HDMI aangesloten als output en verschillende input bronnen (blu-ray, dtv ontvanger, laptop). De blu-ray en laptop zijn via HDMI aangesloten en dat werkt perfect.

De digitale ontvanger (van Online/Digitenne) werkt echter niet. Hij geeft het geluid door, maar het beeld blijft zwart. Ik heb het geprobeerd via een SCART verloopstekker (dus met 3 composiet aan de achterkant) of direct via composiet.

De ontvanger zit aangesloten op de SAT/CBL aansluiting (op DVD is hetzelfde probleem). Het menu van Denon is wel gewoon te zien :?

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ik had al gezocht in het topic en daar was iemand met hetzelfde probleem, maar zonder oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door RobKJ op 27-04-2012 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobKJ schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:35:
Sinds vandaag heb ik een Denon AVR-1312. Top ding, alleen heb ik nog 1 probleem. Ik heb mijn TV via HDMI aangesloten als output en verschillende input bronnen (blu-ray, dtv ontvanger, laptop). De blu-ray en laptop zijn via HDMI aangesloten en dat werkt perfect.

De digitale ontvanger (van Online/Digitenne) werkt echter niet. Hij geeft het geluid door, maar het beeld blijft zwart. Ik heb het geprobeerd via een SCART verloopstekker (dus met 3 composiet aan de achterkant) of direct via composiet.

De ontvanger zit aangesloten op de SAT/CBL aansluiting (op DVD is hetzelfde probleem). Het menu van Denon is wel gewoon te zien :?

Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ik had al gezocht in het topic en daar was iemand met hetzelfde probleem, maar zonder oplossing.
Hij kan waarschijnlijk geen analoog videosignaal omzetten naar HDMI (digitaal) Daar moet je een van de hogere Denon's voor hebben. Daar heb je niet alleen maar functies maar ook betere geluidskwaliteit.
Probeer de volgende keer goed in te lezen welke producten je koopt, voordat je iets aanschaft. Scheelt een hoop problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:51:
[...]

Hij kan waarschijnlijk geen analoog videosignaal omzetten naar HDMI (digitaal) Daar moet je een van de hogere Denon's voor hebben. Daar heb je niet alleen maar functies maar ook betere geluidskwaliteit.
Probeer de volgende keer goed in te lezen welke producten je koopt, voordat je iets aanschaft. Scheelt een hoop problemen!
Aaah ja dat zou heel goed kunnen inderdaad! En een hoger model van Denon is heel leuk en aardig, maar vooral heel prijzig ;).

Gelukkig wordt de digitale ontvanger snel vervangen door een ontvanger met HDMI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een AVR-4311 aan te schaffen nu de prijzen flink gedaald zijn.
Ik kan echter nergens vinden welke HDMI versie er op de AVR-4311 gebruikt word, kan iemand mij daar uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:32
Uit de handleiding:

Supports HDMI 1.4a with 3D, ARC, Deep Color, x.v.Color , Auto Lipsync and HDMI control function.
This unit can output 3D video signals input from a Blu-ray Disc player to a TV that supports a 3D system. This unit also supports the ARC (Audio Return Channel) function, which reproduces TV sound with this unit via an HDMI cable used for connecting the unit and a TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palm schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:55:
Uit de handleiding:

Supports HDMI 1.4a with 3D, ARC, Deep Color, x.v.Color , Auto Lipsync and HDMI control function.
This unit can output 3D video signals input from a Blu-ray Disc player to a TV that supports a 3D system. This unit also supports the ARC (Audio Return Channel) function, which reproduces TV sound with this unit via an HDMI cable used for connecting the unit and a TV.
Bedankt voor de snelle reactie, ik ga hem bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens niet zo kinderachtig om één spelfout.

[ Voor 100% gewijzigd door FeaR op 27-04-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
RobKJ schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 01:07:
[...]
Aaah ja dat zou heel goed kunnen inderdaad! En een hoger model van Denon is heel leuk en aardig, maar vooral heel prijzig ;).
Volgens mij had je maar één serie hoger hoeven te nemen, oftewel een paar tientjes :P

Pagina: 1 ... 8 ... 100 Laatste