Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurrr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2024
Wellicht een issue wat in zijn algemeenheid speelt. Ik heb sinds dit weekend de Denon AVR-1912. TV is de Panasonic TX-P46G20. De Bluray speler, de Media Player en de Xbox zijn uiteraard aangesloten met een HDMI kabel op de versterker. Van de HDMI out op de versterker gaat een kabel naar de TV (HDMI 2 ARC).

Nu kan ik via de AB van de versterker makkelijk switchen van Bluray naar Media Player, naar Xbox etc. Echter om te switchen naar de TV zal ik toch op de AB van de TV op de TV knop moeten drukken. Liever zou ik dat ook gewoon doen via de AB van de versterker.

Ik denk dat dit niet werkt omdat ik een CI+ module in mijn TV gebruik. Als ik een losse digitale ontvanger zou plaatsen dan kan ik mij voorstellen dat dit probleem er niet is.

Maar zijn meer mensen al tegen dit "issue" aangelopen? Of is dit wat het is en is er verder niets aan te doen? Los van een aparte decoder kopen of een programmeerbare AB.

PS: heerlijke versterker hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan een onkyo tx-sr 606 ingeruilen voor een Denon 2809. Slimme zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gurrr schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:59:
Wellicht een issue wat in zijn algemeenheid speelt. Ik heb sinds dit weekend de Denon AVR-1912. TV is de Panasonic TX-P46G20. De Bluray speler, de Media Player en de Xbox zijn uiteraard aangesloten met een HDMI kabel op de versterker. Van de HDMI out op de versterker gaat een kabel naar de TV (HDMI 2 ARC).

Nu kan ik via de AB van de versterker makkelijk switchen van Bluray naar Media Player, naar Xbox etc. Echter om te switchen naar de TV zal ik toch op de AB van de TV op de TV knop moeten drukken. Liever zou ik dat ook gewoon doen via de AB van de versterker.

Ik denk dat dit niet werkt omdat ik een CI+ module in mijn TV gebruik. Als ik een losse digitale ontvanger zou plaatsen dan kan ik mij voorstellen dat dit probleem er niet is.

Maar zijn meer mensen al tegen dit "issue" aangelopen? Of is dit wat het is en is er verder niets aan te doen? Los van een aparte decoder kopen of een programmeerbare AB.

PS: heerlijke versterker hoor :)
Ik kan de AB van mijn 2311 gewoon programmeren via de receiver zelf. Zie handleiding :) Als jij per ongelijk de zelfde AB hebt, zou zoiets bij jou ook moeten lukken. Bij mij zit iig linksonder een knop om de TV aan te zetten en hem van input te laten switchen. En vziw ondersteunen de Denons gewoon een Panasonic TV :)
Ik weet alleen niet of jouw receiver met een programmeerbare AB geleverd is, maar dat is in de handleiding wel terug te vinden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:13:
Ik kan een onkyo tx-sr 606 ingeruilen voor een Denon 2809. Slimme zet?
Nobrainer. De Onkyo TX-SR606 is een instap van Onkyo uit een serie waar Onkyo zeer slechte voedingen gebruikte. De TX-SR606 haalt een Watt of 35 per kanaal bij het gebruik van vijf kanalen. De Denon is een middenklasser met een veel betere voeding. Verder wordt Denon over het algemeen veel minder warm bij gebruik dan een Onkyo. Ik zou geen één reden kunnen bedenken waarom je de Onkyo zou moeten houden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 08:47
Ik ben van plan mijn AVR-1905 in het TV meubel te zetten, waardoor het IR signaal geblokt gaat worden door een mooie houten deur ;) Nu zit er aan de achterkant van mijn receiver het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://img103.exs.cx/img103/6066/avr19059ck.jpg

Links staat Remote Control 'Room to Room'. Als ik het goed begrepen heb is dat een functionaliteit om draadloos opdrachten te versturen, dus zonder IR signaal. Echter kwam ik dit tegen:

http://www.ebay.com/itm/T...ain_0&hash=item20c089747b

Gaat het werken als je zo'n kabel in de 'Room to Room IN' steekt? Dat zou echt ideaal zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:55:
[...]

Nobrainer. De Onkyo TX-SR606 is een instap van Onkyo uit een serie waar Onkyo zeer slechte voedingen gebruikte. De TX-SR606 haalt een Watt of 35 per kanaal bij het gebruik van vijf kanalen. De Denon is een middenklasser met een veel betere voeding. Verder wordt Denon over het algemeen veel minder warm bij gebruik dan een Onkyo. Ik zou geen één reden kunnen bedenken waarom je de Onkyo zou moeten houden.
Tnx, dan ga ik het zeket doen. De onkyo draait nu op een 5.1 set. Met fronts jbl e80 en verder afgemaakt met de jbl northridge serie. De Denon zal denk ik resulteren in meer controle en rust en verfijning in muziek en films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

kapert schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:19:
Ik ben van plan mijn AVR-1905 in het TV meubel te zetten, waardoor het IR signaal geblokt gaat worden door een mooie houten deur ;) Nu zit er aan de achterkant van mijn receiver het volgende:

[afbeelding]

Links staat Remote Control 'Room to Room'. Als ik het goed begrepen heb is dat een functionaliteit om draadloos opdrachten te versturen, dus zonder IR signaal. Echter kwam ik dit tegen:

http://www.ebay.com/itm/T...ain_0&hash=item20c089747b

Gaat het werken als je zo'n kabel in de 'Room to Room IN' steekt? Dat zou echt ideaal zijn _/-\o_
Geen idee, maar voor het geld dat ze er inclusief shipping voor vragen kun je het allicht proberen. Ik kan me eerlijk gezegd niet zo snel voorstellen dat het niet zou werken; immers het is gewoon een IR ontvangertje, niks meer. Volgens mij zou het gewoon moeten werken, maar nogmaals: probeer het gewoon :)

disclamer: mocht het niet werken: als het stuk gaat is het niet mijn schuld ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
Haha nee ik kan er inderdaad geen buil aan vallen gezien de prijs, maar ik dacht als iemand het zou kunnen bevestigen zou dat natuurlijk mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43
(jarig!)
Dat Ebay linkje is geen IR ontvanger maar een IR verzender (emitter).

Als ik de advertentie goed begrijp kun je dit zendertje op het 'IR oog' van een apparaat plakken, zodat je rechtstreeks opdrachten kunt versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
Nevermind, heb gevonden wat ik zocht :)

[ Voor 93% gewijzigd door kapert op 23-01-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

kapert schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:38:
Nevermind, heb gevonden wat ik zocht :)
Doe even een linkje en wat uitleg dan, dan hebben wij er ook wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Onkyo txsr 606 ingeruild voor een Denon 2809. Klinkt veel strakker en minder fel. Ben er blij mee na 2 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Jbl e80 klinken echt een stuk volwassener nu, klinken echt wel meer dan goed voor instapspeakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Snel die speakers een upgrade geven. Best zonde om een speaker van 10% van de waarde aan een AVR-2809 te hangen. Die receiver kan zo veel meer aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien is hij er erg tevreden met de upgrade. Als ik hem was zou ik daar even van genieten.Zodat hij straks nog meer kan genieten van een upgrade.want dat zal zeker verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd de volgende stap. Heb Monitor Audio RX 6 of 8 op het oog:) Als ze maar hoogglans wit zijn dan vindt mijn vriendin vrijwel elke luidspreker prima!

maar die MA zijn toekomst werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:55

anc

Ik ervaar met mijn denon 1708 het volgende euvel.
Als ik met de microfoon de speakers laat configureren dan gaat audyssey actief. Tot zo ver prima.
Wanneer ik de verschillende video of audio sources gebruik dan stel ik dat in op de afstandsbediening (achterkant ervan). Of ik draai aan de knop op het apparaat zelf.

Echter wanneer ik de opties onder de quick selects selecteer dan verlies ik mijn audyssey instellingen en krijg ik die voor geen mogelijkheid meer terug. Het lijkt wel of ze gewist zijn.

In de manual kan ik niets vinden (Ja ik zou in de system settings ergens dit aan en uit moeten kunnen zetten, maar wanneer het lampje niet meer brand ervan is die optie weg), mijn google zoek strings leveren ook niet het gewenste resultaat op. Dus ik waag een gokje om deze ervaring hier te plaatsen.
Iemand die dit kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je die Quick Select opties hebt ingesteld voordat je audyssey hebt gedaan. Dan onthoudt de Denon de Quick Select zoals je die de eerste keer hebt ingesteld. Dus ik denk dat je na de audyssey inregeling even de quick select opnieuw moet toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb een vraagje over het aansluiten van mijn boxen, het zijn boxen met een 15 ohm impedantie. Ik wil ze dus aansluiten op A+B, maar moet ik dan de rechter box op R:+(A)-(B ) en de linker box op L:+(A)-(B ) aansluiten? Of moet ik de rechter box aansluiten op R:+(A)-(A) en de linker box op L: +(B)-(B ). 8)7

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/330ecqp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je hebt links en rechts (spreekt voor zich met de plus en min), en kanaal A en B.

Als je Bi-Wired speakers hebt sluit je ze op kanaal A en B aan, bij gewone stereo speakers gewoon kanaal A nemen. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrbuurke!
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb nu een half jaartje een avr-1912 waar ik erg tevreden over ben.
Ware het niet dat ik het gevoel heb dat ik nog niet alles uit m'n harman kardon hkts 16bq haal met de automatische setting van Audyssey m.n tijdens het luisteren van muziek. Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? Het geluid lijkt af en toe wat 'kaal' en niet zo warm als ik in de winkel dacht te horen.

Ik heb al wat rondgekeken en kwam o.a. REW tegen om 1 en ander manueel in te stellen.
Nou ben ik niet een heel groot technicus op het gebied van audio dus ik vroeg me af of er ergens een handleiding is voor REW? Of zijn er mensen die een andere methode hebben gebruikt om de versterker goed af te stellen op de luidsprekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen,

Na 15 jaar heb ik mijn oude Denon versterker, tuner en cd speler vervangen voor meer hedendaagse techniek en een AVR3311 en een DVD2500BT gekocht in combinatie met een Samsung plasma TV (PS50C7700).

Probleem of wellicht uitdaging:
De aansturing werkt niet altijd. Dat wil zeggen wanneer de receiver aanstaat en ik schakel naar de DVD dan ziet hij heel vaak de DVD speler niet. Op de TV verschijnt dan ‘geen signaal’. Soms wil het helpen om de DVD speler uit te zetten en weer op nieuw aan te zetten, maar geeft geen garantie. En zo nu en dan is er wel geluid maar geen beeld. Hetzelfde geldt voor de mediaspeler, en minder vaak voor de UPC kast. Deze doet het meestal wel.
In december heb ik mijn reveiver voor reparatie naar de dealer gebracht en is door een bedrijf nagekeken, maar zij hebben niets gevonden, alleen de laatste software erop gezet. Van de dealer heb ik ruim een maand een Onkyo TX NR808 leenreceiver gehad. Op dezelfde manier aangesloten en geen problemen gehad......

Aansluitingen:
Op de receiver is aangesloten de DVD speler, UPC kastje en een mediaplayer als inkomende bron. Hiervoor heb ik de ingangen BD, SAT en DVR gebruikt. De TV (Samsung plasma) is aangesloten op de ACR monitor 1 aansluiting.
Op zich kan er mijns inziens ook weinig misgaan met de aansluitingen, aangezien alles is aangesloten met HDMI (1.4) kabels. Daar heb ik niet op bezuinigd en "dure" kabels van Monstercable gebruikt. Inmiddels ook standaard HDMI kabels gebruikt, maar met hetzelfde resultaat.

Is er iemand die deze problemen kent en wellicht een oplossing heeft?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Kabels hoeven geen garantie te geven, ook niet als ze duurder waren dan gemiddeld. Wat je beschrijft klinkt als een handshakeprobleem, kan altijd voorkomen. Ligt dus bij de receiver aangezien je met de TX-NR808 geen problemen had. Gekke is alleen dat je het hebt tussen apparatuur van hetzelfde merk, dat zie je niet vaak. Overigens gebruik ik zelf ook een DVD-2500BT in combinatie met een Denon AVR en dat heeft tot op heden geen problemen opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:58:
Kabels hoeven geen garantie te geven, ook niet als ze duurder waren dan gemiddeld. Wat je beschrijft klinkt als een handshakeprobleem, kan altijd voorkomen. Ligt dus bij de receiver aangezien je met de TX-NR808 geen problemen had. Gekke is alleen dat je het hebt tussen apparatuur van hetzelfde merk, dat zie je niet vaak. Overigens gebruik ik zelf ook een DVD-2500BT in combinatie met een Denon AVR en dat heeft tot op heden geen problemen opgeleverd.
Ik heb de mediaspeler (medi8er) en de DVD speler ook rechtstreeks op de TV aangesloten en dat werkte wel, maar is niet de bedoeling van het geheel en zoek het probleem om die reden dan ook in de receiver. Maar je schrijft "handshake" ... zou een ander 3311 of 4311 of 4810 dit probleem mogelijk niet hebben, ergo domme pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
jrbuurke! schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:05:
Ik heb al wat rondgekeken en kwam o.a. REW tegen om 1 en ander manueel in te stellen.
Nou ben ik niet een heel groot technicus op het gebied van audio dus ik vroeg me af of er ergens een handleiding is voor REW? Of zijn er mensen die een andere methode hebben gebruikt om de versterker goed af te stellen op de luidsprekers?
Audessey levert bij mij ook niet het gewenste rustige, ruimtelijke, realistische resultaat. Handmatig meten met de audessey mic op een laptop en audio via hdmi naar mijn avr1910 levert een beter resultaat op. De versterker staat dan manual zodat je een 9 bands equalizer tot je beschikking hebt. Ik moet nog eens met een pc en een echte geluidskaart meten, maar dat is zo bewerkelijk als deze niet in je huiskamer staat. Ik heb inmiddels redelijk vaak gemeten, gecorrigeerd, opnieuw geprobeerd en ben inmiddels best tevreden.
Dus een paar tips op basis van persoonlijke ervaring:
  • Zorg dat er zo min mogelijk in je huiskamer meeresoneerd. Dat hoeft niet eens duidelijk of storend hoorbaar te zijn. Ik heb het dunne achterwandje van mijn tv-dressoir voorzien van dreunplaat en geluidsabsorberend spul. De onderkant is stevig genoeg, dus daar zit geen dreunplaat, maar wel geluidsabsorberende spul, zo ook aan de bovenkant van de lege vakken (klankkast) van mijn dressoir. Ik merkte gewoon dat een kussen voor de lege vakken zetten zorgde voor een beter stereobeeld. Na deze maatregelen maakt dat niet meer uit. Het is allemaal buiten het normale zicht gemonteerd. Ik ben aan het twijfelen of ik de dunne achterwandjes van mijn bankstel van binnen ook ga voorzien, want die voel ik gewoon meetrillen bij bepaalde frequenties.
  • Zorg dat de opstelling symmetrisch is, dan heb je het beste stereobeeld. Zorg ook dat je speakers in de zelfde mate ingedraaid zijn. Dus niet 1 recht vooruit en de andere 10 graden ingedraaid. Ook al moet ik zeggen dat ik hier niet echt expert in ben en niet weet of zoiets in sommige situaties wel voordelen kan bieden. Bij mij maakt een heel klein beetje indraaien van de speakers al uit mbt tot het stereobeeld. Het is zo gevoelig dat ik de speaker met een meetlint goed zet als ze weleens verkeerd zijn komen te staan. Bij visite, dweilen, etc..
  • Zet de audessey mic omhoog gericht op een statief. Niet recht naar voren, dan is de frequencyresponse anders. Nu meet iedereen (zie zelfbouw speaker forums) met de mic omhoog en staat dat ook in de audessey handleiding, toch heb ik eigenwijs een paar keer met de mic naar voren gemeten en afgeregeld en dan zijn de resultaten toch minder.
  • Meet de frequencyresponse, open het overlay window, gebruik het tandwieltje om overal dezelfde smoothing in te stellen. Ik gebruik meestal 1/2 of 1/3 om de eq mee af te stellen. 1/1 gebruik ik voor het globale overzicht. 1/6 gebruik ik om te kijken of er ergens hoge pieken of dalen zijn, die een dip bij 1/2 verklaren, maar die je niet helemaal vlak wilt/kunt trekken. Laat je niet te veel afleiden door smalle pieken en dalen, daar kun je waarschijnlijk toch weinig aan doen, al helemaal niet met de equalizer.
  • Meet op verschillende plekken en je zult zien wat de verschillen zijn. Zo meet ik ongeveer 1 a 2 meter voor de speaker en dan iets 'ingedraaid' richting de luisterpositie. Meet het linker- en rechterkanaal apart en regel de EQ zo dat ze hetzelfde, zo vlak mogelijke, verloop krijgen.
  • Meet op de luisterpositie links en rechts apart, maar ook beide speakers tegelijk. Regel de EQ zo dat bij links en rechts apart de lijnen zo veel mogelijk over elkaar heen vallen. Dat zorgt voor het beste stereobeeld.
  • Welke meting je beste kunt gebruiken om een zo vlak mogelijk response mee in te regelen, daar ben ik nog niet helemaal uit. 1 a 2 meter voor de speakers geeft bij mij tot nu toe het beste resultaat, beter dan bij de meting op de luisterpositie. Maar die van de luisterpositie kun je wel weer heel goed gebruiken om te zorgen dat alle speakers even hard spelen.
  • Bij mij valt de response boven ~ 8kHz behoorlijk af. Ik weet niet of komt door de mic, de audio in op de laptop, de speakers of de versterker. Er voor corrigeren leidt tot een scherp en onprettig geluid. Misschien hoort het wel en wellicht gebruiken je hersenen het zelfs om afstand mee in te schatten. Hoe verder weg hoe minder hoge tonen er in het geluid zitten. Maar dat zijn slechts mijn eigen hersenspinsels, geen idee of het echt zo is.
Ik draai 2.0 en heb geen ervaring met het inregelen van een subwoofer en surround kanalen.

Iemand verder nog tips en tricks? Ik hoop dat jullie me niet meteen tot het hokje van de audiofiel verbannen O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:23:
[...]Ik heb de mediaspeler (medi8er) en de DVD speler ook rechtstreeks op de TV aangesloten en dat werkte wel, maar is niet de bedoeling van het geheel en zoek het probleem om die reden dan ook in de receiver. Maar je schrijft "handshake" ... zou een ander 3311 of 4311 of 4810 dit probleem mogelijk niet hebben, ergo domme pech?
Lullige is dat het een kwestie van trial and error is. Wat de ene receiver wel doet hoeft de andere niet te doen. Klinkt gek, maar het is zo. Zo had Onkyo met de TX-SR508 zeer veel problemen met de link naar een PS3, maar ook genoeg mensen die het niet hadden. Soms kan een andere kabel helpen, maar aangezien je dat al geprobeerd hebt zit het toch echt in de receiver. Een andere AVR-3311 zou het probleem op kunnen lossen, maar zekerheid is er nooit. Idem met een andere serie of zelfs ander merk. Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

jrbuurke! schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:05:
Ik heb nu een half jaartje een avr-1912 waar ik erg tevreden over ben.
Ware het niet dat ik het gevoel heb dat ik nog niet alles uit m'n harman kardon hkts 16bq haal met de automatische setting van Audyssey m.n tijdens het luisteren van muziek. Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? Het geluid lijkt af en toe wat 'kaal' en niet zo warm als ik in de winkel dacht te horen.

Bij mij heb ik na 6 keer meten Audyssey uitgezet, omdat Audyssey de bassen helemaal weg draaide. Komt wellicht doordat ik geen statief heb voor de microfoon.

Maar nu ik 'm uit heb staan, hoef ik het niet eens meer te proberen.
Door 'm uit te zetten, krijg je toegang tot een equalizer die je instelt voor je linker en rechter speaker. De center en surrounds kan je niet instellen.
Momenteel ben ik erg tevreden. Mis het niet kunnen instellen van de surround speakers niet en het geluid is erg lekker.

Ik zou het gewoon proberen, want je kan altijd terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort heb ik een Denon AVR 1912. Ik kan hem besturen via tablet of afstandsbediening.
Af en toe, gemiddeld 2* per dag gaat hij op tillt bij het wisselen van bron. B.v van SAT naar NET/USB.
Hij gaat dan wel naar internet radio maar vindt de zender (2FM) niet. Het tablet meldt een verbindings probleem.
De enige remedie is uit zetten en de netstekker los halen. Na een tijdje weer insteken en alles werkt weer.
Ket iemand dit probleem? Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-07 10:54

Pasja

Pasja

Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:56:
Sinds kort heb ik een Denon AVR 1912. Ik kan hem besturen via tablet of afstandsbediening.
Af en toe, gemiddeld 2* per dag gaat hij op tillt bij het wisselen van bron. B.v van SAT naar NET/USB.
Hij gaat dan wel naar internet radio maar vindt de zender (2FM) niet. Het tablet meldt een verbindings probleem.
De enige remedie is uit zetten en de netstekker los halen. Na een tijdje weer insteken en alles werkt weer.
Lijkt een beetje op het netwerk probleem wat ik ooit met mijn AVR-3311 heb gehad. Weet niet of dat lukt met de 1912 maar probeer deze op een vast IP adres in te stellen ipv deze via DHCP op te laten vragen. Uiteraard ook even de laatste software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pasja,
Bedankt voor de tip.
Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird1974
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-02-2021
Hallo allemaal,

ook sinds enige tijd in het bezit van een 3312. Mooi apparaat en doet het uitstekend. Nu ben ik me alleen aan het afvragen wat ik precies moet instellen om vanaf mijn streamer een DTS audio signaal te laten decoderen.

-Lacie Black Max (miskoop maar moet nog heel even volstaan)
-AVR-3312

Verbonden met een HDMI 1.4 EN een toslink kabel. De Lacie zou als het goed is de DTS via optische kabel doorgeven maar tot nu toe nog geen setup gevonden dat DTS geluid ook werkt.

Wat zie ik over het hoofd??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Denk dat dit vooral aan de Lacie ligt. De Denon doet op zich niets speciaals met het signaal en accepteert het gewoon zoals de Lacie het aanbiedt. Waarom een HDMI en optische kabel gebruiken, doet de Lacie geen audio over HDMI? Maar in het menu van de Lacie zou ik eens zoeken naar de optie waar je in kan stellen of iets "bitstream" of "LPCM" verstuurd kan worden. Als je LPCM selecteert (ook wel PCM genoemd) dan decodeert de Lacie alles en doet de Denon niets. Maar de Denon kan in principe alles aan, dus alles op bitstream zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird1974
De Lacie kan DTS niet decoderen maar zou dit gewoon doorsturen via optisch. Hij doet wel audio via HDMI (maar weet dan niet of DTS via HDMI verstuurd kan worden.) Manual Lacie is erg schaars. Opties voor SPDIF is Stereo of 5.1. HDMI Sound On/Off

Die Lacie is bagger maar probeer hem nog heel even (budget)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seabird1974
Ok, oplossing gevonden in de Denon. Decode Mode - digital. Nu werkt ie. (schijnbaar wilde hij bij auto niet vinden)

[ Voor 24% gewijzigd door seabird1974 op 11-02-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn AVR3312 van een week oud door zitten pluizen (via browser) en daarbij kwam ik melding tegen dat er nieuwe firmware was.
Dit gestart en nu alleen nog maar Please Wait >>> Update retry op het display

Update: Probleem opgelost:
-------
Although not listed in the Owner's manual, a "Network reset" can be done using the below listed procedure on the 1912, 2112CI, 2312CI, and 3312CI which will not only reset the network card but will also do a microprocessor reset in the process and return all settings to their factory defaults (so SAVE those config files if not already done).
1 - Turn off the power using ON/STANDBY.
2 - a. 1912/2112CI - Simultaneously press the "PRESET CHANNEL 1" and "PRESET CHANNEL 2" buttons on the front panel and then press the ON/STANDBY button on the front panel.
- b. 2312CI/3312CI - Simultaneously press the "PRESET CHANNEL 1" and "PRESET CHANNEL 3" buttons on the front panel and then press the ON/STANDBY button on the front panel.
3 - Once the display starts flashing at intervals of about 1 second, release the two buttons.
----------------
Maar bij mij (AVR3312) werkte de optie a !

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 17:43 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Sjaaky schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:23:
[...]
heel verhaal over inregelen
Welke software heb jij op je laptop gedraaid om de boel in te regelen dan, en hoe had je het zaakje precies aangesloten? Ik wil ook zoiets doen namelijk, want audissey maakt er bij mij ook geen 100% optimale setup van :)
Indien je REW gebruikt hebt: ik heb eigenlijk weinig zin om me op dat forum te registreren, zijn daar ook andere bronnen voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
Ik ken geen andere bron dan dat forum. Voor een mooi stukje software vond ik registratie wel de moeite waard. Ik gebruik alleen REW. Er zijn wel meer pakketten, zie speaker zelfbouw fora, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Geluid gaat via hdmi op 96kHz naar de versterker. Audyssey microfoon zit in de mic-in op de laptop. Meer aansluitingen zijn er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Kthx, toch maar registreren en experimenteren dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Kan iemand vertellen wat het verschil is tussen de 1611 en de 1612? Wat biedt de 1612 meer voor zijn geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:54:
Hallo allemaal,

Kan iemand vertellen wat het verschil is tussen de 1611 en de 1612? Wat biedt de 1612 meer voor zijn geld?
Leef je uit (trage site). Zijn toch best wel wat verschillen. Wel apart dat de AVR-1611 analoog naar digitaal-conversie heeft en de AVR-1612 niet meer. De andere verschillen zijn wel te vinden in de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loith
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 00:36
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een denon 1611 receiver (met een JAMO SUB210 en JAMO S426 surround set). Ik heb al mijn apparaten (PS3/Xbox360 en UPC mediabox) via HDMI aangesloten op me receiver en de receiver op zijn beurt weer op me TV.

Nou weet ik dat ik via het menu een instelling kan geven dat ik audio gewoon via me TV wil laten lopen of via de receiver (surround set dus).

Ik vroeg me af of er een makkelijkere manier was om dit te doen? Aangezien ik soms gewoon audio via me TV wil hebben (s'avonds met tv kijken of wanneer ik met me headset aan het gamen ben). Ik vind het telkens veranderen van de instellingen een beetje omslachtig.

Iemand hier ervaring mee?

• FeaR
Receiver aan is audio over speakers, receiver op stand-by is audio over de TV. Wel HDMI Passthrough aanzetten en eerst de goede bron op de receiver instellen. Maar zo zou het moeten kunnen werken.

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:47

yay

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 02:51:
Mijn AVR3312 ......

Update: Probleem opgelost:
-------
Although not listed in the Owner's manual, a "Network reset" can be done using the below listed procedure on the 1912, 2112CI, 2312CI, and 3312CI which will not only reset the network card but will also do a microprocessor reset in the process and return all settings to their factory defaults (so SAVE those config files if not already done).
Ik had me er nooit in verdiept, maar mijn 3808 heeft ook netwerkproblemen. Ik kan hem dan niet bedienen via AVR-Remote op m'n telefoon. Hard aan en hard uit helpt dan. Maar blijkbaar zijn netwerkproblemen een terugkerend probleem bij Denon?

• Loith
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 00:36
FeaR schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 07:20:
[...]

Receiver aan is audio over speakers, receiver op stand-by is audio over de TV. Wel HDMI Passthrough aanzetten en eerst de goede bron op de receiver instellen. Maar zo zou het moeten kunnen werken.
Thnx, werkt helemaal =D.
Had het vorige keer uitgezet, niet wetend dat dat me audio doorgeeft met standby!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Heb ik weer...dacht ik lekker REW te gaan gebruiken voro het inregelen, blijkt dat ik me vergist heb: mijn laptop heeft geen HDMI uitgang maar een displayport :(
Kan ik weer eerst naar een connector op zoek :( Of kan dat ook gewoon met een analoge kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
Natuurlijk kan het analoog.
Alleen die op mijn laptop pakt een hoop extra ruis / interferentie op, dus daarom heb ik hdmi gebruikt. Nu zal die ruis ook wel op de microfoon ingang opgepakt worden. Maar dat hoor je toch niet O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:25
Ik heb net een nieuwe surround set gekocht. Dali Zensor 5 set, met center en surrounds. Ik heb ze nu inmiddels twee weken laten inspelen en ik heb het idee dat mn reciever de bottleneck is aangezien ik niet heel veel verschil hoor tussen mijn nieuwe speakers en mijn oude B&W DM110i speakers. De Dali's moeten veel beter kunnen, zo heb ik ze in de winkel ook gehoord.

Ik heb nu een Sony STR DG-820 reciever een in mijn ogen instapmodel uit 2009. In het Dali topic werd mij verteld dat Dali speakers en de Zensor serie uitstekend matched met Denon recievers. Aangezien er meedere mensen waren die dit zeggen, vind ik dat toch redelijk betrouwbaar. Toch vind ik het een beetje raar aangezien de Dali Zensor 5 een sprankelend en gedetailleerd hoog moet hebben en Denon toch een warmere sound heeft.

Nu komt natuurlijk de hamvraag welke Denon reciever moet ik nemen. In mijn ogen is mijn Sony qua serie een beetje te vergelijken met de 19xx serie van Denon. Ik wil graag iets meer versterker en snufjes zoals 3D en videoupscaling vind ik niet zo belangrijk. Ik wilde dan ook wel tweedehands kijken naar een Denon uit de 23xx of de 33xx serie. In mijn ogen heb je dan meer een versterker en heb ik ook genoeg power voor een 7.1 opstelling.

Ik wil eigenlijk van mijn Sony af omdat deze al vanaf volume 30 van de 72 last heeft van ruis uit de eindtrappen dat irritant aanwezig is en alleen maar hoger wordt naarmate het volume opgevoerd wordt.. Ook in de power output echt heel laag en in de voeding veel te klein (250 watt). Hebben Denon recievers daar ook last van of zijn deze ook ruis vrij op hogere volumes, er vanuit gaan natuurlijk dat er geen ruis in de brom zit. Wat zouden jullie voor Denon serie aanraden. Is een 19xx al versterker genoeg of moet ik toch minimaal wel naar een 23xx of 33xx of zelfs nog hoger?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
ALS een receiver warm klinkt dan slaat dat op dat het mid-laag aan wordt gezet. Dus dat heeft al geen invloed op de hoge tonen die jij beschrijft. Verder is de klank van een Denon voor zo ver ik weet eerder neutraal dan warm, grafieken welke vermogensafgifte tonen laten geen aangezet laag zien. Sowieso is het maar de vraag hoe erg je de klank van een receiver gaat horen. Voor 99% zijn het altijd nog de speakers die de klank bepalen. Het is zeker niet zo dat schelle hoorn-speakers opeens wollige speakers worden omdat ze op een warme versterker aan zijn gesloten.

Verder lijkt mij een AVR 2300 of 3300 serie echt mega overkill voor die speakers. Dan ga je een receiver neerzetten die (vele malen) duurder is dan de speakers. Dat is zonde, had je beter voor duurdere speakers kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Op zich had dat gekund ja. Maar volgens de betrouwbare reviews zijn deze speakers erg goed in zijn klasse. Krijgen van AreaDVD het predikaat "referentie kwaliteit" in hun klasse en zijn ze beter dan menig duurdere speaker. Ik vond het daarom zonde om zeg 400-500 euro per speaker uit te geven. Als ik voor 300 euro per stuk ik net zulke goede speakers heb.

Ik heb nu alleen het idee dat mijn Sony reciever toch echt de bottleneck is aangezien het verschil tussen de Dali speakers en mijn oude B&W speakers niet zo groot is, en ik de ruis in de Sony gewoon vervelend vind.

Alleen heb ik geen idee met welk model van Denon ik de Sony kan vergelijken. Heb ik voor een Dali zensor 7.1 set genoeg power aan een 1911/1912 of kan ik dan toch beter futureproof zijn met een 2310 of 3310 die ook pre-outs heeft en dus lang mee kan gaan? Ik heb zelf altijd dat het totaal budget ongeveer 2/3 speaker moet zijn en 1/3 reciever. Met een 7.1 set van €1303,- zou je dan ongeveer 450 euro voor een receiver over hebben en daarmee heb je dan dus een nieuwe 1912 of een tweedehands 23xx of 28xx serie.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Audio is persoonlijk, het is wel erg kortzichtig om speakers te kopen omdat een site ze zo goed heeft beoordeeld. Grote kans dat je voor 400 - 500 euro wel betere speakers had kunnen vinden. Maar als je zelf niet gaat luisteren en die opties niet open laat wordt het lastig. Maar goed, dat is jouw keuze verder.

Qua vergelijk zou ik de Sony eerder met een Denon 1600-serie vergelijken. Sony was vroeger heel leuk, maar tegenwoordig zou ik niets meer van ze hoeven hebben. Het is niet meer wat het is geweest. Wat jij voor 450 euro kan en wil kopen is ook aan jou. Denk dat een AVR-3300 serie wel lastig gaat worden voor dat geld, maar lager moet zeker lukken. Zeker als het een ouder model mag zijn. Qua prijs versterker - speaker houdt ik persoonlijk altijd front speaker == prijs receiver. In jouw geval dus zon 300 euro. Denk dat een AVR-2300 serie al boven de klasse is als de Dali's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
FeaR schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:19:
Audio is persoonlijk, het is wel erg kortzichtig om speakers te kopen omdat een site ze zo goed heeft beoordeeld. Grote kans dat je voor 400 - 500 euro wel betere speakers had kunnen vinden. Maar als je zelf niet gaat luisteren en die opties niet open laat wordt het lastig. Maar goed, dat is jouw keuze verder.
Ik heb ze ook wel beluisterd. Ik zou nooit speakers kopen zonder ze te beluisteren, en dat klonk goed. Maar ten eerste was dat op Arcam stereoversterker en komt de ruimte dus nooit overheen met je eigen ruimte. Ik zit in een dakkapel dus veel schuine wanden en inhammen. Die akoustiek is bijna nergens na te bootsten. Maar na wat ik heb gehoord in de winkel en de review die ik heb gelezen, heb ik gewoon het gevoel dat er veel meer in zit. Het is een beetje van: Als dit nu die referentiekwaliteit waar ze het over hebben, en is dit nu wat ik gehoord heb? Natuurlijk wordt het wel steeds beter en zijn de 100 uur inspelen die Dali aanraadt nog niet voorbij, dus misschien was ik wel iets te snel met conclusies trekken.

Mij leek het meest logisch dat de reciever de bottleneck was dan. Ik was al niet erg te spreken over de wel erg kleine voeding. Nu blijkt na wat testen dat muziek van CD via mijn blu-ray speler afgespeeld al veel beter is dan via de PC. Raar aangezien ik mn pc digitaal heb aangelosten en al mn muziek lossless is. Dat eerst maar eens uitzoeken.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Inspelen is marketing. Dat is puur het wennen van jouw oren aan de speakers in je eigen ruimte. Inspelen gebeurt elke keer als je muziek luistert, het is namelijk het los komen van de rubbers van de units. Maar dat is dus in enkele seconden gedaan eigenlijk. Als de speakers lang op de plank hebben gelegen kan het iets langer duren, maar inspelen van tientallen soms wel honderd(en) uren is meer marketing. Juist voor het punt wat jij zegt: akoestiek thuis is anders en dus klinken de speakers ook anders.

Maar heb je ook naar speakers van 400 - 500 euro geluisterd? Want kan me niet voorstellen dat er in de reeks van 400 - 500 euro geen speakers zaten die niet beter klonken dan de Dali's. Want in dit segment is het verschil tussen speakers heel groot. Zeker als je je budget bijna verdubbelt (van 300 naar 500).

Maar wat gebeurt er als je de Sony slechts twee speakers aan laat sturen? Zelfs met een 250 Watt voeding met A/B moet er dan meer dan genoeg vermogen uitkomen om de speakers goed aan te sturen. Opgenomen vermogen zegt ook niet altijd iets over wat de receiver doet. Veel oudere receiver hebben voedingen van < 500 Watt, maar leveren meer vermogen dan nieuwere receiver met meer opgenomen vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennie1981
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-01 09:43
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 21:56:
Pasja schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:27:
[...]

Lijkt een beetje op het netwerk probleem wat ik ooit met mijn AVR-3311 heb gehad. Weet niet of dat lukt met de 1912 maar probeer deze op een vast IP adres in te stellen ipv deze via DHCP op te laten vragen. Uiteraard ook even de laatste software update.
Ik heb een soortgelijk probleem met mijn AVR-4311. Deze heeft een vast IP-adres met de nieuwste firmware en toch blijft het probleem bestaan. De publieke zenders (Radio 1 en 2 bijvoorbeeld) doen het niet. Arrow Classic Rock doet het dan weer wel. Ik heb al een keer een reset van de microprocessor gedaan, maar dit biedt geen permanente oplossing.

Een voorbeeld van mijn situatie: wanneer ik bijvoorbeeld de zender Veronica FM live kies, wordt deze niet geladen en kan ik geen andere zender in NET/USB meer kiezen. Ik moet dan de stroom er helemaal vanaf halen. Arrow Classic Rock kan ik daarna wel weer kiezen, maar zodra ik weer voor Veronica kies doet het probleem zich opnieuw voor.

Dit probleem had ik in het begin niet. Ik heb het vermoeden dat het probleem door een firmware-update is veroorzaakt. De firmware heb ik een aantal keer met een nieuwe versie bijgewerkt. Al de andere bronnen functioneren wel vlekkeloos.

Ik heb een aantal keren met Google gezocht naar een oorzaak of oplossing voor dit probleem, maar ik heb dit nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Weet iemand per ongeluk of je de remote van een AVR2311 zelf kan programmeren? Ik heb hem al zover dat ie mijn Samsung SDTV decoder snapt, maar ik mis zaken als het oproepen van de EPG en het omschakelen naar de digitale radio. Ook het programmeren van een programma vanuit de EPG zou erg handig zijn. Simpelwel kanalen switchen lukt wel, het volume en zelfs het normale menu ook, maar die EPG zou toch wel erg handig zijn.
Tips anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het zoeken hoe ik speakers in een tweede kamer op mijn 2312 kan laten spelen. Via A/B gaat het wel, maar dan krijg ik in de kamer met B de instellingen van de kamer met A. Bovendien is het omschakelen nogal omslachtig. Als ik Zone 2 gebruik krijg ik niet beide sets gelijktijdig aan de gang, maar alleen zone 1 of zone 2.

Heb ik trouwens goed begrepen dat de AB niet geprogrammeerd kan worden om een KPN-stb van Motorola aan te sturen omdat deze stb een afwijkende ir-configuratie heeft? Geen enkele code werkt.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Voor die KPN STB kan ik me iets voorstellen. Dat zullen ze bij Denon niet standaard kennen namelijk ;)

Voor wat betreft die Zone 2: Wat wil je precies bereiken? Zelfde bron als in Zone 1 maar met andere geluidinstellingen? Of ook en andere bron in zone 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wat betreft de stb heb ik zo ongeveer alle fora van het net bekeken, wel dezelfde vraag maar geen code gevonden. Op grond van wat ik heb gelezen wel het vermoeden dat het een ander ir-systeem is en dus niet op de AB te coderen.

De speakeropstelling (2.0 in twee afzonderlijke kamers) werkt op zich wel, maar erg omslachtig. Voorheen had ik twee knopjes, speakers a en speakers B, die ik afzonderlijk op allebei kon aanzetten.
Ik zou al heel blij zijn als ik op een snelle manier (en dus niet helemaal via ver in het menu waar je dan kunt kiezen tussen a,b of beiden) met dezelfde bron zou kunnen schakelen tussen de speakers in kamer 1, kamer 2 en allebei. Als kamer 2 dan ook nog eens een andere speakersetting geeft (daar is precies neutraal aan de orde) ben ik superblij en als via de zonesetting dan ook nog een andere bron gekozen zou kunnen worden is dat helemaal superkeigaaf! Met de snelkeuzetoetsen op de ab kan ik wel een andere balans vastleggen en dus snel wisselen, maar kennelijk niet de keuze tussen speakers a, b en allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

De speakers in kamer 2 aansluiten op je twee vrije aansluitingen (die waar je normaal de 6e en 7e speaker op aansluit). En de keuze tussen A, B en A+B vind je op pagina 105 van je handleiding :)

Twee lossse bronnen wordt ben ik bang wel lastig, als je dat wilt ga je toch echt naar multiroom toe - maar dan kun je vziw niet meer 1 bron direct naar 2 rooms sturen.

Een apart knopje gaat hem niet worden ben ik bang - maar wat let je om geowon een speakerswitch voor de 2e kamer te kopen?

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 02-03-2012 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info ( en dagge bedankt bent da witte op z'n Brabants). De speakers had ik uiteraard aangesloten en de gebruiksaanwijzing had ik eerst gelezen, wat daar staat bedoelde ik nu juist met "telkens eerst ver het menu in om de speakers te wisselen". Leg dat maar eens eenvoudig aan je vrouw uit....
Die switch is dan wel een goed idee. Gek dat dat dan vroeger ingebouwd was en nu bij de nieuwste generaties niet meer.
Waar ik de afgelopen dagen naar op zoek was is in feite de mogelijkheid om snel te wisselen via het programmeren van de ab, maar ik kom daarbij niet verder dan het vastleggen van relatief eenvoudige instellingen, zoals het volume en de eq-instellingen. Het normale menu dus, zoals jij zelf ook aangeeft.

Overigens heel tevreden over de prestaties van de 2312 en de mogelijkheid om het geluid met de equaliser op maat te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik heb mijn 2311 inds november, maar die EQ moet ik ook nog steeds aan beginnen. Mijn muzieksmaak is alleen eigenlijk te breed om de hele boel goed af te stemmen op 1 muzieksoort, en REW heb ik geprobeerd maar begon telkens te zeuren dat het geluidsniveau te laag was :?

En Brabant FTW uiteraard. Ik mag dan misschien al 15 jaar in Den Haag wonen; je kunt een Brabander uit Brabant halen, maar je krijgt Brabant nooit uit een Brabander :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
Geluid te zacht? REW output staat bij mij op -6dB. Ik meet met de versterker op 50% =~ -30dB. Ik heb 2 focal 716Ws.
Bij de microfoon ingang moet je waarschijnlijk wel de gaincorrectie / agc / microfoon boost aan zetten.
Verder kun je in REW het kanaal instellen (links of rechts) welke die van de microfoon moet gebruiken. Bij mij stond dat standaard fout en kreeg ik ook geen geluid. En verder kan het helpen om een ander audio-input device in REW te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-07 15:57
Allen, ik heb onlangs een Denon 1612 gekocht. Maar probeer deze aan te sluiten op mijn beamer, maar krijg geen beeld en geluid. Het gaat om de Acer eMachines V700, wat een 720p beamer is. Beamer zit in Arc aansluiting, computer (van waar ik films afspeel) in HDMI 1. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Krijg je wel beeld als je hem op de zelfde manier op de TV aansluit? If so: check de setup van je beamer. If nog: check de setup van je receiver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtve
Ha thanks. Soms is logisch nadenken en even een andere combinatie uitproberen genoeg! Beeld inmiddels gelukt en geluid ook. Alleen subwoofer pakt 'ie niet. Ik run ff de setup wizard nog een keertje.

Edit: alles werkt goed nu. Heb de receiver aangesloten op de boston acoustics xs 5.1 Heerlijk geluid zeg!

[ Voor 21% gewijzigd door mrtve op 09-03-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davidshadow13 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:29:
[...]

Ik heb ze ook wel beluisterd. Ik zou nooit speakers kopen zonder ze te beluisteren, en dat klonk goed. Maar ten eerste was dat op Arcam stereoversterker en komt de ruimte dus nooit overheen met je eigen ruimte. Ik zit in een dakkapel dus veel schuine wanden en inhammen. Die akoustiek is bijna nergens na te bootsten. Maar na wat ik heb gehoord in de winkel en de review die ik heb gelezen, heb ik gewoon het gevoel dat er veel meer in zit. Het is een beetje van: Als dit nu die referentiekwaliteit waar ze het over hebben, en is dit nu wat ik gehoord heb? Natuurlijk wordt het wel steeds beter en zijn de 100 uur inspelen die Dali aanraadt nog niet voorbij, dus misschien was ik wel iets te snel met conclusies trekken.

Mij leek het meest logisch dat de reciever de bottleneck was dan. Ik was al niet erg te spreken over de wel erg kleine voeding. Nu blijkt na wat testen dat muziek van CD via mijn blu-ray speler afgespeeld al veel beter is dan via de PC. Raar aangezien ik mn pc digitaal heb aangelosten en al mn muziek lossless is. Dat eerst maar eens uitzoeken.
Hoe heb je ze geplaatst? Ik ben zelf in het bezit van Dali Ikon 6 MK2 in combinatie met een Denon 3808 en het heeft mij maanden gekost totdat ik een geluid er uit kreeg wat mijn oude luidsprekers overtrof. Het had alles te maken met de plaatsing van de speakers, ieder type luidspreker reageert weer anders op een ruimte. Zo zijn er bijvoorbeeld verschillen in Bassreflex aan voor of achterkant. Hetzelfde geldt voor het afstralings gedrag - hoe breed het geluid uit de luidsprekers afstraalt.

In geval van BR aan de voorkant, plaats ze iets dichter tegen de achterwand dan BR aan de achterkant. Zorg ook dat ze beide met eenzelfde hoek staan ingedraaid. Dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met de HDMI doorgifte als de receiver uit staat?
Ik kan me genoeg situaties voorstellen dat je niet wil dat altijd je receiver aanstaat als je een filmpje wil kijken of een spelletje wil spelen.
Geeft de reciever dan het laatste geselecteerde HDMI ingang door of alleen maar een vast ingestelde ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Ik overweeg ook om naar Denon te gaan, maar helaas is mijn budget beperkt. Nu heb ik net mijn Logitech-setje verkocht en kan ik zo'n 400 euro uitgeven aan receiver en speakers.

Ik kwam deze tegen en heb al contact met de verkoper. Set is drie maanden oud en kan ik vanavond gaan beluisteren.

V&A aangeboden: Denon DHT-1312XP Home cinema set

Is dat een goede deal om de stap te maken vanaf een Logitech Z-5500? Of kan ik beter ergens verder kijken naar losse speakers en receivers (marktplaat, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Leuke set en een mooie mogelijkheid om van de PC sets naar Home Cinema over te gaan. Houd wel rekening met dat het laag wat minder zal zijn dan bij de Logitech. De subwoofer van de Denon zal een stuk minder aanwezig zijn. Sowieso omdat je de speakers hoger af kan stellen (crossover van de Z-5500 ligt rond de 250 Hz), maar vooral omdat de subwoofer van de Logitech wel extreem hard klapt.

Zal zo eens kijken of er voor 400 euro nog meer te vinden is.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 12-03-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Jan Laros schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:55:
Ik overweeg ook om naar Denon te gaan, maar helaas is mijn budget beperkt. Nu heb ik net mijn Logitech-setje verkocht en kan ik zo'n 400 euro uitgeven aan receiver en speakers.

Ik kwam deze tegen en heb al contact met de verkoper. Set is drie maanden oud en kan ik vanavond gaan beluisteren.

V&A aangeboden: Denon DHT-1312XP Home cinema set

Is dat een goede deal om de stap te maken vanaf een Logitech Z-5500? Of kan ik beter ergens verder kijken naar losse speakers en receivers (marktplaat, etc.).
Ik zie dat Correct een winkelmodel van de 1311 (dus 1 model ouder) met volledige garantie voor 449 aanbiedt. Origineel ook 499. Eerlijk is eerlijk: voor die 400 euro zou ik even verder zoeken, al is de deal redelijk.
Bedenk ook dat je rearspeakers niet zwaar hoeven te zijn; koop een goede 5.1 receiver en een goede center en fronts en gebruik de Logitech als rears (of desnoods voorlopig ook als center). Zeker voor muziek ga je er dan een stuk meer op vooruit vermoed ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Of http://hificorner.nl/aanb...312-yamaha-ns-pb-150.html, die Yamaha speakers zien er wel beter uit dan die van Denon. Zwaarder (dus betere kastopbouw), maar vooral twee-weg ten opzichte van de éénweg van de Denon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

The Eagle schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:02:
[...]

Ik zie dat Correct een winkelmodel van de 1311 (dus 1 model ouder) met volledige garantie voor 449 aanbiedt. Origineel ook 499. Eerlijk is eerlijk: voor die 400 euro zou ik even verder zoeken, al is de deal redelijk.
Bedenk ook dat je rearspeakers niet zwaar hoeven te zijn; koop een goede 5.1 receiver en een goede center en fronts en gebruik de Logitech als rears (of desnoods voorlopig ook als center). Zeker voor muziek ga je er dan een stuk meer op vooruit vermoed ik :)
De Logitech-set is al weg, dus ik moet een volledig nieuwe set kopen. Of pas later rear speakers kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Dan zou ik nu een goede receiver kopen en dan later uitbreiden. Daar ga je veel meer plezier aan beleven en het is leuk om stuk voor stuk uit te breiden, ook onderdeel van de lol. ;)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtve
Heb laatst voor een soortgelijk bedrag een set gekocht (ook mijn eerste)

Denon 1612 (misschien buiten je budget, maar kijk dan naar 1312 via amazon.de 205eu)
Boston Acoustics XS 5.1 (http://homeavdirect.co.uk...r-system-in-white-ex-demo)

Ben je voor iets meer dan 400eu klaar. Je kan natuurlijk ook zoals gezegd elke keer wat meer uitbreiden. Maar die Bostons geven echt super lekker geluid voor die prijs! Heb er echt totaal geen spijt van en al helemaal niet voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Laatst online: 01-09 10:04
Ik ben op zoek naar een versterker voor de 5.1 Dali Zensor set die ik op het punt sta om te kopen.

Lange tijd ben ik uitgegaan dat ik een Onkyo 609 zou kopen, maar ik heb geleerd dat zou voor de klankkleur niet zo een goede combinatie zijn.

Momenteel lijkt de keuze uit te gaan naar een Denon. Maar ik ben niet zeker wel model.
Is de 1912 voldoende of best hoger kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

mrtve schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 10:00:
Heb laatst voor een soortgelijk bedrag een set gekocht (ook mijn eerste)

Denon 1612 (misschien buiten je budget, maar kijk dan naar 1312 via amazon.de 205eu)
Boston Acoustics XS 5.1 (http://homeavdirect.co.uk...r-system-in-white-ex-demo)

Ben je voor iets meer dan 400eu klaar. Je kan natuurlijk ook zoals gezegd elke keer wat meer uitbreiden. Maar die Bostons geven echt super lekker geluid voor die prijs! Heb er echt totaal geen spijt van en al helemaal niet voor die prijs.
Ik zie nu op een ander forum een AVR 1611 staan. Dat zou op zich net passen in combinatie met de speakerset die jij noemt. Ik zal eens even verder gaan snuffelen wat de verschillen tussen de denons zijn en of die 1611 een mooie start receiver is voor de komende vijf jaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Wolf schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 09:52:
Dan zou ik nu een goede receiver kopen en dan later uitbreiden. Daar ga je veel meer plezier aan beleven en het is leuk om stuk voor stuk uit te breiden, ook onderdeel van de lol. ;)
Hey sadist, doe eens niet. Da's verslavend enzo :P
Deef_ schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:23:
Ik ben op zoek naar een versterker voor de 5.1 Dali Zensor set die ik op het punt sta om te kopen.

Lange tijd ben ik uitgegaan dat ik een Onkyo 609 zou kopen, maar ik heb geleerd dat zou voor de klankkleur niet zo een goede combinatie zijn.

Momenteel lijkt de keuze uit te gaan naar een Denon. Maar ik ben niet zeker wel model.
Is de 1912 voldoende of best hoger kijken?
Ik ken de Dali Zensor niet, maar aangezien je noch je speakers, noch je receiver al hebt: duik een paar speciaalzaken in en ga luisteren. Zoals je zelf al aangeeft verschilt klankkleur zowel per speaker als per versterker. Ik maak een beetje uit je verhaal op dat je de Dali's ook nog niet echt gehoord hebt, of misschien wel gehoord maar icm iets heel anders. Aangezien het er om gaat wat jij lekker vind klinken: ga luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_
  • Laatst online: 01-09 10:04
Ik ben al naar 3 speciaalzaken geweest, maar 1 zaak had de Dali's staan, maar dan wel op een (te dure) NAD versterker.
En die zaak verdeelde dan weer geen Denon versterkers, dus het is moeilijk om een zo goed mogelijke luisteroefening te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd,
Ik zit ook naar deze versterker te kijken.
Ik heb zelf de Dali spreakers. Front: Dali Concept 5, Center: Dali Concept Center, back: Dali blue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Korte vraag mbt doorlussen: is het mogelijk om middels composiet + analoge stereo, mijn SDTV decoder via mijn AVR2311 door te lussen, op een zodanige manier dat ik ook geluid naar mijn TV krijg als de receiver uit staat?
Mijn TV is een 32" CRT met alleen SCART, s-video en composiet + analoge audio in. HDMI heeft ie nog nooit van gehoord, dat bestond in zijn tijd nog niet ;)

Waar ik nu namelijk tegenaan loop is dat ik telkens de TV helemaal zacht moet zetten als ik de receiver aan zet (muteknop geeft zo'n naar icoontje in beeld). Eigenlijk wil ik gewoon:
- Indien AVR aan, dan geluid via AVR
- Indien AVR uit, dan geluid via TV.

Kan dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Naar mijn weten is dat niet mogelijk. Wat je wilt is een soort HDMI Through, maar dan voor analoge signalen. En in dat laatste zit het hem waarom het niet lukt. Als de receiver in stand-by staat (HDMI Through aan) dan is ook de gehele conversie uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Hm, ik zit net te denken: volgens mij moet het volgende wel werken (ook icm mijn BR):

Kabeltuner heeft 2 scart aansluitingen en 1 optisch.:
Scart1 - A+V naar TV scart1 via scartkabel
Scart2: V composiet naar receiver in, A optisch digitaal naar receiver

BR:
Audio coax digitaal naar receiver
Video composiet naar receiver (receiver doet wel conversie, maar helaas niet van HDMI --> composiet:( )

Receiver:
Video composiet naar front TV.

Omdat front op TV een andere aansluiting is als de scarts, kan ik die apart selecteren. Door dan de juiste bron te selecteren op de receiver en ik geen audio naar de TV stuur, heb ik dan alleen de audio over de receiver :)

Enige nadeel van deze oplossing: De Bluray werkt ver onder zijn kunnen, want via composiet aangesloten bij gebrek aan beter :X

Maar zou moeten kunnen zo, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:27

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zou moeten werken maar je levert in elk opzicht kwaliteit in. Zowel bij je tuner (omdat scart RGB beter is dan composiet) als bij je br speler (omdat HDMI een onsterfelijke god is in vergelijking met composiet). ;)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I know. Als ik die 2e SCART nou kon splitsen voor ie de TV in ging...maar dat kan dus niet :(
Dan zou ik een of andere RGB scart kabel moeten halen en die zelf opsplitsen...kan wel op zich, maar dan kan ik eigenlijk net zo goed een nieuwe TV kopen, scheelt me een hoop ongein en moeite.

/firstworldproblem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Laatst online: 09-09 14:49

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Ik heb sinds 2 weken de Denon AVR 1912 i.c.m. Focal Chorus 716V speakers, en ik ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit van dit setje, super gewoon. Ik merk nu alleen pas iets vreemds, ik merk dat de afstandbediening soort van "hick-ups" heeft, alsof ik niet 2 "acties" met m'n afstandbediening achter elkaar mag indrukken (bijvoorbeeld 2x naar beneden in een algemeen Denon menu. De vertraging zit in de "lokale" menu's van de Denon, maar ook als ik gebruik maak van de media server interface. Heeft iemand hier al eens eerder aanvaringen mee gehad, want als ik google op "AVR 1912 Remote lag" of iets krijg ik geen hits...
Graag advies en/of hulp;)

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Weet je zeker dat het aan de Denon ligt en niet aan je TV? TV's met inputlag komen namelijk wel zeer vaak (eigenlijk in 99% van de gevallen) voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Laatst online: 09-09 14:49

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Dat denk ik niet, want ik had er in het begin geen last van, nu ik ook kijk naar de afstandbediening van de Denon, zie je bovenin "M" "Z2" en Z3" staan, bij elke handeling die ik doe zie ik dat die "M" nog 5x extra aan het knipperen is, precies de tijd waarin de afstandbediening niet reageert, het moet ergens met de Denon te maken hebben...

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45
Waarschijnlijk ga ik volgende maand een set Dali speakers kopen en 'n versterker van Denon. Aangezien m'n budget niet zo vreselijk groot is, waarschijnlijk een AVR-1912.

Als speakers wil ik in eerste instantie voor een set Zensor 5 gaan en misschien in eerste instantie Zensor 1 als rears. Die Zensors 1 wil ik dan ook als PC speakers gebruiken. Eigenlijk heb ik dan 2 opstellingen:

PC: Zensor 1's als front, Zensor 5's als rears (een paar meter verder naar achteren, bij de TV)

TV: Zensor 5's als front en Zensor 1's als rear. Als ik op de sweetspot op de bank zit zijn die speakers allebei even ver van mij.

Nu vraag ik me af, is dit een mogelijke opstelling voor computergeluid? Ik zou dan via Airplay in iTunes het geluid naar de Denon willen sturen (of is hier wat beters voor?) en ook graag willen dat dan de Zensor 1's hetzelfde geluid produceren als de Zensor 5's. Kunnen alle 4 speakers op hetzelfde geluidsdniveau spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwolf
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09-2023
Denon AVR 2308 + Ipod ASD-3w

Ik heb bovengenoemde versterker en sinds gisteren de ipod dock. Ik krijg de ipod dock echter niet actief.
In het menu van de avr kies ik voor de vrc aansluiting input setup --> assign--> ipod assigned.
Ik zou dan in het menu 'input setup' naast de mogelijkheden assign, input mode, rename en other nog een vijfde optie moeten krijgen genaamd Ipod (manual pagina 35) echter ik krijg ipod niet te zien.

Ook als ik de ipod dock assign aan een andere aansluiting (dvr, aux, cd etc.) krijg ik hem niet te zien.

Volgens denon zijn beide apparaten volledig compatible.

Iemand een idee?

thnks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

@bwolf: doet ie het wel als de iPod in het dock zit? Kan zijn dat ie hem pas herkend als ie ook daadwerkelijk een iPod aangesloten heeft. Mijn 2311 pakt ook geen iPod als die niet aangesloten is namelijk :)

Having said that: Vandaag wederom naar Correct geweest en een DCD-510AE bijgekocht :X Ik vond de bluray toch niet zo handig voor cd's, dus toch maar mijn portemonnee getrokken. Die was al niet zo blij met me :P
Mijn Denon lijstje wordt daarmee als volgt:
- AVR2311 receiver
- DBP-1611UD Bluray / SACD / DLNA / etc speler
- DCD-510AE cd-speler
Dat alles is aangesloten op Klipsch F3(front), F1(rears) en een C20 center.

Overigens wist de verkoper me te vertellen dat de NL importeur voor Denon sinds kort gewijzigd is of op korte termijn gewijzigd wordt. Was look and listen, maar DM Holding gaat het nu zelf doen. Zal wel een kostenkwestie zijn. Wel interessant nieuws though :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
The Eagle schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:54:
Overigens wist de verkoper me te vertellen dat de NL importeur voor Denon sinds kort gewijzigd is of op korte termijn gewijzigd wordt. Was look and listen, maar DM Holding gaat het nu zelf doen. Zal wel een kostenkwestie zijn. Wel interessant nieuws though :)
Dat speelt al (veel) langere tijd. Is ook de reden dat Denon ook niet overal echt lekker leverbaar meer was. Ben wel benieuwd wat er met Look & Listen gaat gebeuren. Klipsch hadden ze eerst ook en daar is Correct nu de importeur van. Nu Denon ook gaat zal er niet veel meer van L&N overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Ik denk het ook niet. Marantz importeerden ze sowieso al zelf zei de verkoper me. Saillant detail: Correct heeft een flink deel, zo niet alles van de oude voorraad van L&L overgenomen. Mijn cd-speler stond bij Foka nog op de site voor een tientje minder, maar was niet op voorraad bij Foka zelf. En die zouden ze dus ook niet meer krijgen voor die prijs ;)

Ergo: Moet je nog Denon spul hebben, moet je naar Correct. Zag er nog 3 AVR2311's staan die voor 499 weg mochten...da's geen geld :)

Edit: Wat zou jij doen trouwens? D'r zit een prima DAC in die DCD, en ik heb een paar mooie interlinks kunnen scoren. Merk is Eagle ofzo (lucky me :P), groene kabels. Analoog of digitaal aansluiten?

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 28-03-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FeaR schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:57:
Nu Denon ook gaat zal er niet veel meer van L&N overblijven.
Valt al weer mee. Lang niet meer op die site geweest want ze doen nu ook Elac. Verder is het vooral Monster wat de klok slaat :r
The Eagle schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:00:
Ergo: Moet je nog Denon spul hebben, moet je naar Correct. Zag er nog 3 AVR2311's staan die voor 499 weg mochten...da's geen geld :)
Moeten niet, maar ik wil wel een Denon AVP-A1HDC als ze die tegen een leuke prijs kunnen leveren. Al zal het dan nog schrikken zijn aangezien dat beestje nieuw 7999 euro kost en dan mag de 3D upgrade van meer dan duizend euro er nog bij :+

Neuh, ik houdt het wel even bij mijn AVR-2809 als voorversterker met Emotiva XPA-2 als eindversterker. Idem met de DVD-2500BT, oude speler maar in alles beter dan mijn vorige Pioneer :)

Maar goed, daarna ga ik denk ik toch echt van Denon af. Losse voor- en eindversterking is met Denon gewoon niet leuk. Ben je 16.000 euro kwijt en qua prijs-kwaliteit kan dat echt wel beter. Qua eindversterking ga ik naar Emotiva en qua processor maar eens zien wat de nieuwe van Onkyo (of Integra) wordt.
The Eagle schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:00:
Edit: Wat zou jij doen trouwens? D'r zit een prima DAC in die DCD, en ik heb een paar mooie interlinks kunnen scoren. Merk is Eagle ofzo (lucky me :P), groene kabels. Analoog of digitaal aansluiten?
Analoog aansluiten dan :)

[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 28-03-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Iemand enig idee waar de kleinste hier op heeft gedrukt op mijn 1912 zodat het display iedere keer uit gaat na een paar seconden? Dat kan bijna alleen een hard button (combo?) zijn want op de Harmony zit het niet geprogrammeerd, en kan ze niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Klinkt als een "(Pure) Direct" optie of "Dimmer". Dimmer is een hardwarematige knop aan de voorzijde, dus probeer eens een paar keer op de voorkant op "Dimmer" te drukken. Mocht dat niet werken dan wordt het Pure Direct op de remote opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Denon 1910 (buiten garantie) geeft al enkele maanden problemen. Vaak als hij een tijdje aan heeft gestaan (kan na enkele seconden zijn of na enkele uren) klinkt er een plop, valt hij uit, en begint het power-lampje rood te knipperen (de protection mode?) De receiver voelt op dat moment niet rood aan.

Eerst dacht ik dat het lag aan speakerkabels die ik elkaar aanraakten, en dit vermoeden werd versterkt doordat hij het een tijd lang weer leek te doen nadat ik alle kabels er uit gehaald had en ze er weer in gestoken. Bij het lokaliseren van het probleem gebeurde het vandaag echter ook voor het eerst terwijl er geen enkele speaker was aangesloten, wat echt moet betekenen dat het aan de Denon zelf ligt.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Valt het nog door mijzelf of door een vakman te repareren, of kan ik beter een Denon 1912 in huis halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dank je FeaR. Het was dimmer. Had ik lekker lomp overheen gekeken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
UltraSub schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 18:44:
Dank je FeaR. Het was dimmer. Had ik lekker lomp overheen gekeken :|
NP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 20:12
FeaR schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:05:
[...]

Moeten niet, maar ik wil wel een Denon AVP-A1HDC als ze die tegen een leuke prijs kunnen leveren. Al zal het dan nog schrikken zijn aangezien dat beestje nieuw 7999 euro kost en dan mag de 3D upgrade van meer dan duizend euro er nog bij :+
.................

Maar goed, daarna ga ik denk ik toch echt van Denon af. Losse voor- en eindversterking is met Denon gewoon niet leuk. Ben je 16.000 euro kwijt en qua prijs-kwaliteit kan dat echt wel beter. Qua eindversterking ga ik naar Emotiva en qua processor maar eens zien wat de nieuwe van Onkyo (of Integra) wordt.

[...]
Dan heb je wel wat met een Denon AVP-A1 HD voorversterker en Denon POA-A1 HD eindversterker. _/-\o_

Maar dan moet je ook je luidsprekers gaan upgraden naar bijvoorbeeld de Focal Scala Utopia. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
lethargy schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:50:
[...]
Dan heb je wel wat met een Denon AVP-A1 HD voorversterker en Denon POA-A1 HD eindversterker. _/-\o_

Maar dan moet je ook je luidsprekers gaan upgraden naar bijvoorbeeld de Focal Scala Utopia. :P
Mja... Hoe tof zo'n Denon combinatie ook is, voor dat geld is er zeker wel wat beters te vinden. Ook van de zotte dat je 1000 euro mag betalen voor een 3D upgrade op een apparaat waar je al 7999 voor mag betalen. En dan na te gaan dat de processor eerst "maar" 6999 kostte. Vanwaar die duizend euro er opeens op moest is me nog steeds een raadsel. Op dat gebied slaat Denon de plank gewoon mis. Ook jammer dat je die combi in Europa alleen in het Zilver kan krijgen en niet in het zwart. Ik was altijd pro-Denon, maar sinds de laatste series ben ik wat Denon-af.

Ook die POA-A1 HD schijnt flink in te kakken als je alle kanalen flink belast. Niet dat er iemand dat ooit voor elkaar zal krijgen, maar voor iets van 8000 euro mag je dat gewoon niet verwachten. Overigens zou ik een paartje Scala Utopia ook wel achter mijn huidige eindversterker durven te hangen :)

Nee, voor dat bedrag zet ik wel wat anders neer. Iets van Krell of McIntosh :9~

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 29-03-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al enige tijd in bezit van denon 1910,wil nu eigenlijk quick select gaan gebruiken.
Is het dan zo dat de denon onthoud wat voor instellingen je kiest voor div apparaten apart.
Ik bedoel dus ook de speaker instellingen apart.
Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste