Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb nu een HK AVR-130. Wil een receiver met hdmi inputs omdat ik ingangen tekort kom op mijn tv, een Philips 47PFL9703. Omdat ik ook AirPlay nodig heb, kwam ik uit bij de Denon 1912. Heb ik 2 vragen:
1. AirPlay, kan de 1912 ook middels AirPlay beeld op je tv krijgen? AirPlay mirroring?
2. Auto lipsync. Mag ik er vanuit gaan dat ik geen lipsync problemen meer heb met een 1912? Is af en toe best ernstig met de AVR-130 op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20
UltraSub schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 16:35:
2. Auto lipsync. Mag ik er vanuit gaan dat ik geen lipsync problemen meer heb met een 1912? Is af en toe best ernstig met de AVR-130 op dit moment :)
Auto Lipsync is niet zaligmakend, want het werk niet altijd even vlekkeloos. Wat de moderne receivers wel hebben is een zelf instelbare audio delay zodat je geen lipsync meer zal hebben. Philips gebruikt Digital Natural Motion om het beeld te "verbeteren", deze techniek zorgt voor 200 ms delay dus ook makkelijk handmatig in te stellen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Helaas is dat (die statische 200ms) niet mijn ervaring. Ga nu van bijvoorbeeld de Humax iHDR5050 optisch naar de receiver, en van de PCH200 via coax digitaal. Bij de Humax merk ik dat het fiks kan verschillen. Van 60 ms tot de genoemde 200. En er lijkt een duidelijke samenhang met beeldkwaliteit te zijn. De PCH200 staat nu op 20 ms ingesteld en daar zit hij ongeveer wel goed. Beeldkwaliteit die ik daar op kijk is altijd wel minimaal 720p (series) en 1080p op hoge bitrate, films. Het lijkt wel alsof de tv dan minder tijd nodig heeft om het beeld "in orde" te krijgen. Hoewel ik veel beeldverbetering uit heb staan.

Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat er inmiddels wel een mogelijkheid zou zijn dat de tv doorgeeft aan de receiver hoeveel vertraging er nou eigenlijk is en de receiver dat constant bij reguleert. Uit je reactie begrijp ik dat dat niet zo is. Ligt dat dan aan de tv of de receiver, of is het mechanisme gewoon te langzaam met bijregelen? Hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
UltraSub schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 19:54:
Helaas is dat (die statische 200ms) niet mijn ervaring.
Mijn ervaring is exact tegenovergesteld: Met Digital Natural Motion aan staat de receiver op 200 ms ingesteld, zonder DNM staat delay op de receiver ook uit. Volgens Philips zou de delay ook altijd 200 ms moeten zijn.
Ik had eigenlijk een beetje gehoopt dat er inmiddels wel een mogelijkheid zou zijn dat de tv doorgeeft aan de receiver hoeveel vertraging er nou eigenlijk is en de receiver dat constant bij reguleert. Uit je reactie begrijp ik dat dat niet zo is. Ligt dat dan aan de tv of de receiver, of is het mechanisme gewoon te langzaam met bijregelen? Hoe moet ik dit zien?
Vanaf HDMI 1.3 is er Auto Lip Synch, maar ik vind het persoonlijk niet fijn werken. Wellicht dat het bij jou wel beter werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:02:
[...]

ok interressant, weet zo welke type je wilt halen? met welke speakers speel je?
Ik denk een XPA-3 (maar misschien wordt het uiteindelijk toch een XPA-5?). Ik heb KEF iQ50's als fronts, de KEF iQ60c als center en KEF iQ10's als surrounds (en een BK XXLS400 DF sub).
Overigens, zie net dat alle Emotiva-producten nu met mooie korting worden geleverd, zullen we dan toch maar....???? Moeilijk moeilijk ;)
XPA-3 nu $599,- ipv $699,-
XPA-5 nu $769,- ipv $899,-

[ Voor 5% gewijzigd door hansvk op 22-11-2011 09:16 . Reden: prijzen XPA-3 en -5 toegevoegd ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag:
Ik heb een oudere DVD HDD recorder staan. Dat ding heeft een digital out (coax). Nou staat dat ding via de digital out aangesloten op mijn Denon 2311. Dan moet ik toch gewoon alle typen geluidsformaten die er op een DVD staan moeten kunnen decoderen :?
Kan in de DVD recorder namelijk niet kiezen hoe ik het geluid uit stuur. Stel ik heb een DVD met DTS maar ook met andere streams: hoe kies ik dan voor bijvoorbeeld DTS? Of pakt die receiver dat automagisch :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als je bitstream uitstuurt dan zal je op de receiver weinig in hoeven te stellen. De receiver zal de DTS of Dolby Digital stream herkennen en deze decoderen. Moet de DVD-speler dus wel op bitstream staan. Geen LPCM zodat er zelf door de DVD-speler wordt gedecodeerd, want dan herkent de receiver het type audio niet meer. Het kiezen van DTS op een afspelende DVD zal je dan ook moeten regelen via de (remote) DVD HDD zelf, veelal onder de knop "Audio" of in het menu van de DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Op die DVD speler kan ik eigenlijk helemaal niks instellen. Wellicht in het menu van de DVD zelf, dat zou nog kunnen. Ik meen dat ik in het setup menu van de speler zelf alleen de optie "AC3" zag :/

Maar vanavond even uittesten dus, kijken wat de 2311 er van vind en kan maken :)

Anders moet ik nog naar een nieuwe Blu speler ook ray ook...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
In mijn zoektocht naar de mogelijkheid om via mijn Denon AVR 2800 reciever MP3/Flac bestanden af te kunnen spelen ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een nieuwe reciever wellicht wel net zo interessant is. Behalve de mogelijkheid om MP3 bestanden heb ik dan ook gelijk de beschikking over alle nieuwe "snufjes".

De vraag is nu alleen in hoeverre bijvoorbeeld de Denon AVR 3312 wat geluidskwaliteit vergelijkbaar is met mijn Denon AVR 2800. Is er hier iemand die daar iets over kan zeggen? Mooiste is natuurlijk om dit in het echt te proberen maar dat gaat me nu nog wat te ver.

Mijn huidige reciever heb ik in 1999 gekocht voor rond de 1.900 gulden als ik me het goed herinner :P

De geluidsbestanden wil ik eventueel streamen vanaf mijn synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Vraagje aan allen: hoe hebben jullie je Denon ingeregeld?
Ik heb laatst de AUdissey incl microfoon gebruikt en dat werkt op zich, maar soms vind ik het toch wat overkill. Welke methode(s) gebruikten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 18:39:
Dit zegt me eigenlijk wel genoeg. Ik heb ze een mailtje gestuurd en kreeg direct antwoord dat ze hem op voorraad hadden en konden bezorgen.
Maar ja misschien was het wel een veredelde showroom model of een duits model. Denk dat ik zulke dingen toch lekker hier in de buurt koop mocht er wat aan mankeren.En vaak als je een beetje gewend bent zulke dingen te kopen krijg je minimaal wel10% bij de bekende dealers.En zeker als het over wat oudere modellen gaat.
Grrr (*^$#$%^&%$#@#$!!!!! :X

Het is zeker ook nog een zwarte? In april van dit jaar had ik een zwarte 3311 gekocht en betaald en in augustus/september heb ik na enorm veel gezeur, gevloek, mooie beloftes van hun, enz enz de koop geanuleerd en mijn geld retour geeist. Waar ik vervolgens ook weer veel te lang op heb moeten wachten. De 3311 was simpelweg niet meer leverbaar en ze hadden geen (showroom) exemplaren meer.

Kijk goed uit met kopen bij Stassen. Ik vertrouw het niet meer als ik het niet direct mee kan nemen.
Mijn ouders hebben namelijk hetzelfde gehad. Alles bekeken en beluisterd en het was allemaal ruim voorradig, tot ze het zouden moeten afleveren, toen hadden ze het ineens allemaal niet meer. Alsnog 2 maanden moeten wachten tot we alles hadden.
The Eagle schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:55:
Ik heb laatst de AUdissey incl microfoon gebruikt en dat werkt op zich, maar soms vind ik het toch wat overkill. Welke methode(s) gebruikten jullie?
Ook die Audyssey, maar daarna de Equalizer uit zetten. Dynamisch volume is 's avonds / 's nachts wel leuk, maar het veranderd het geluid behoorlijk. Vervolgens wel IP-control aangezet, kan ik met mijn computer en telefoon mijn receiver besturen (vet man).

[ Voor 17% gewijzigd door Petertyuh op 29-11-2011 17:17 . Reden: antwoord op The Eagle ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:18

HellBeast

Oh My GoT!

Dat je twijfelt is te begrijpen, maar laten we het maar bij HellBeast in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2" houden ;)

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 29-11-2011 17:45 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
Faxe schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:53:

De vraag is nu alleen in hoeverre bijvoorbeeld de Denon AVR 3312 wat geluidskwaliteit vergelijkbaar is met mijn Denon AVR 2800. Is er hier iemand die daar iets over kan zeggen? Mooiste is natuurlijk om dit in het echt te proberen maar dat gaat me nu nog wat te ver.
Ik heb geen ervaring met deze twee in een vergelijk maar ik zou me daar toch echt geen zorgen om maken. De 3312 is in feite de verre opvolger van de 2800 (de 28** reeks is hernoemd naar 33**). Beide zijn even zwaar dus qua versterking zou ik me er niet druk om maken, integendeel :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
In mijn zoektocht naar de mogelijkheid om via mijn Denon AVR 2800 reciever MP3/Flac bestanden af te kunnen spelen ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een nieuwe reciever wellicht wel net zo interessant is. Behalve de mogelijkheid om MP3 bestanden heb ik dan ook gelijk de beschikking over alle nieuwe "snufjes".

Poeh, daar zitten wel heel wat jaartjes verschil tussen. Ik zou het zo niet durven zeggen eigenlijk. Enige wat ik wel weet is dat ik - qua specificaties en looks - liever de AVR-3311 zou hebben dan de AVR-3312. De AVR-3312 is lichter en lager geworden dan de AVR-3311 en dat is niet altijd een goed teken. Verder mist de AVR-3312 het klepje aan de voorzijde wat Denon altijd had bij de midden en hogere segmenten. Op uiterlijk is de AVR-3312 dus een instapper geworden.

Ik wil zelf nog een keer een AVR-3311 regelen om tegen mijn AVR-2809 te zetten. Niet dat ik van plan ben over te stappen naar een AVR-3300 serie (als ik over zou stappen zou dat naar een AVR-4300 serie zijn als ik bij Denon zou blijven). Maar gewoon om te zien of er verschil zit tussen de modellen. Ik heb wel het idee dat mijn AVR-2809 minder moeite heeft met mijn speakers dan toen deze op de AVR-3311 aan waren gesloten bij de Hobo. Maar goed, iets met ruimte en akoestiek maken dat vergelijk zo goed als waardeloos :P
Audyssey runnen, waardes opschrijven en de receiver een reset gegeven. De afstanden en dergelijke welke Audyssey meet vind ik wel makkelijk, maar de rest kwam toch wat minder op me over. Dus ik heb zelf met de instellingen lopen knutselen met de gegevens van Audyssey als basis. Ben nu best tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik ben er uit ik wil graag de 1912 kopen in Nederland (450 euro) alleen heb ik totaal geen idee welke speakers ik erbij moet kopen het gaat voorlopig alleen om 2.1 stereo budget is rond 400 euro dus 2 zuilspeakers. Ik heb de klipsch rf 52 gehoord en klonken naar mijn idee wel okee . Moet ik nog letten op het aantal ohm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als je al een sub hebt ga je het misschien redden met die 400 euro, zo niet dan moet of je budget omhoog of je moet afzien van een sub. Ik zou het laatste doen - Klipsch zuilen hebben voldoende laag, zeker voor muziek :) Ik speel zelf met een 2311 en twee Klipsch F3's en dat klinkt fenomenaal. Kun je nu voor 250/stuk bij Correct krijgen, want uitlopend / oud model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 30 november 2011 @ 01:17:
Als je al een sub hebt ga je het misschien redden met die 400 euro, zo niet dan moet of je budget omhoog of je moet afzien van een sub. Ik zou het laatste doen - Klipsch zuilen hebben voldoende laag, zeker voor muziek :) Ik speel zelf met een 2311 en twee Klipsch F3's en dat klinkt fenomenaal. Kun je nu voor 250/stuk bij Correct krijgen, want uitlopend / oud model.
Ik was inderdaad bij correct geweest en heb daar de klipsch rf 52 gehoord en ik zou zweren dat er een sub aanstond dat klonk echt geweldig. De verkoper wilde een denon 1611 verkopen voor 299 euro . Zelf twijfel ik nog de 1912 voor 450 euro , 1611 voor 299 euro of de 1612 voor ??? nog onbekend ik ontvang vandaag de offerte met scherpe prijs. Waar ik het set vooral voor gaat gebruiken is muziek via mijn synology server (itunes) welke ik kan bedienen via mijn ipad ik vraag me af of dit werk via DLNA (dan moet het de 1912 worden) of zal ik hier een airport express voor moeten kopen en deze via optical aansluiten op de denon ? Tevens wil ik mijn Ac Rayan via hdmi aansluiten op de denon moet ik dan ook de optical port van de Ac Rayan gebruiken voor het geluid of is de HDMI voldoende (sorry hoor ik ben een leek op dit gebied)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 22:42:
Ik ben er uit ik wil graag de 1912 kopen in Nederland (450 euro) alleen heb ik totaal geen idee welke speakers ik erbij moet kopen het gaat voorlopig alleen om 2.1 stereo budget is rond 400 euro dus 2 zuilspeakers. Ik heb de klipsch rf 52 gehoord en klonken naar mijn idee wel okee . Moet ik nog letten op het aantal ohm ?
Waarom niet gewoon de AVR-1912 halen in Duitsland voor €359,-? Scheelt toch behoorlijk als je het mij vraagt. En op de impedantie hoef je niet letten, in dit segment zijn er op zich geen echt lastig aan te sturen speakers waarbij je wel op de impedantie (en de eventuele versterking) moet letten.
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 07:22:
[...]Ik was inderdaad bij correct geweest en heb daar de klipsch rf 52 gehoord en ik zou zweren dat er een sub aanstond dat klonk echt geweldig.
Let wel dat het bij jou thuis heel anders kan klinken. Dit in verband met de opbouw van de ruimte, indeling, meubels, et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]FeaR schreef op woensdag 30 november 2011 @ 07:31:
[...]

Waarom niet gewoon de AVR-1912 halen in Duitsland voor €359,-? Scheelt toch behoorlijk als je het mij vraagt. En op de impedantie hoef je niet letten, in dit segment zijn er op zich geen echt lastig aan te sturen speakers waarbij je wel op de impedantie (en de eventuele versterking) moet letten.

heb je evt een link kon die prijs nog niet vinden op google het scheelt inderdaad 90 euro moet wel uit Rotterdam heen en weer zeg 40 euro dan vraag ik me af is het die 50 euro stelt er is iets mee maar met die keuze zullen wel meer mensen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Check http://www.guenstiger.de/, dat is als het ware de Duitse Kieskeurig qua prijsvergelijk. Al zie ik dat de prijs nu op 369 euro staat. Maar kijken kan altijd natuurlijk. Overigens heb ik mijn Duitse Denon laten verzenden naar Nederland wat gewoon goed ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:26:
Check http://www.guenstiger.de/, dat is als het ware de Duitse Kieskeurig qua prijsvergelijk. Al zie ik dat de prijs nu op 369 euro staat. Maar kijken kan altijd natuurlijk. Overigens heb ik mijn Duitse Denon laten verzenden naar Nederland wat gewoon goed ging :)
Bedankt man ! dit is te overwegen verzenden kost 30 euro dacht ik. Ik kijk net op die site 18,99 verzenden hifiversand24.de heeft iemand daar ervaring mee nu word het wel interessant.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
Wat vind je overkill? De procedure? Of de bass?

Ik heb REW gebruikt. Op de laptop met hdmi naar de avr en het standaard audessey microfoontje op de luisterplek de laptop in. Dan een frequentieresponse maken van beide kanalen en van links en rechts apart (ik heb 2.0). Dan links en rechts gelijk trekken en proberen de response zo vlak mogelijk te maken. Dit alles in manual stereo mode.
Nu heb ik wel het idee dat mijn meet setup snel afvalt in het hoog. Als ik dat probeer gelijk te trekken is het geluid niet meer om aan te horen zo scherp. Dus de 16 kHz band doe ik op gehoor.

En verder een trucje voor meer bass in manual eq mode: Sjaaky in "Het Denon Receiver ervaringen/discussie Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Eigenlijk wil ik wat minder laag. Heb nu het idee dat het laag soms van achteren komt en dat kan niet de bedoeling zijn ;)
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 07:22:
[...]

Ik was inderdaad bij correct geweest en heb daar de klipsch rf 52 gehoord en ik zou zweren dat er een sub aanstond dat klonk echt geweldig. De verkoper wilde een denon 1611 verkopen voor 299 euro . Zelf twijfel ik nog de 1912 voor 450 euro , 1611 voor 299 euro of de 1612 voor ??? nog onbekend ik ontvang vandaag de offerte met scherpe prijs. Waar ik het set vooral voor gaat gebruiken is muziek via mijn synology server (itunes) welke ik kan bedienen via mijn ipad ik vraag me af of dit werk via DLNA (dan moet het de 1912 worden) of zal ik hier een airport express voor moeten kopen en deze via optical aansluiten op de denon ? Tevens wil ik mijn Ac Rayan via hdmi aansluiten op de denon moet ik dan ook de optical port van de Ac Rayan gebruiken voor het geluid of is de HDMI voldoende (sorry hoor ik ben een leek op dit gebied)
De RF52 hebben ze in de normale winkel staan. Ga je echter naar de koopjeskelder, dan hebben ze daar ook een hoek waar je speakers kunt luisteren. Ik heb in de winkel aan de Bergweg naar bijna de hele RF sesie staan luisteren, plus nog een actieve speaker, maar daar mistte gewoon wat. Toen naar de koopjeskelder en daar vond ik mijn F3's voor een fractie van de RF serie, en die overtuigden wel. Aan de Bergweg mistte ik het laag bij de RF's, maar de F3's hadden daar totaal geen problemen mee :)
Overigens hielp het ook wel dat ik The Prodigy mee had genomen en de bedrijfsleider weg was, dus hij mocht even open :9

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 30-11-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha The Prodigy geweldig ik ga er morgen zeker nog een keer langs was vandaag voor de 3e keer aan de bergweg geweest ik wist niet dat ook kon luisteren in de koopjeskelder dus morgen tussen het werk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
The Eagle schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:13:
Eigenlijk wil ik wat minder laag. Heb nu het idee dat het laag soms van achteren komt en dat kan niet de bedoeling zijn ;)

...
Dat lijkt me inderdaad niet zo geweldig. Heb jij jouw surround speakers wel op small staan of staan ze op large?
Daarbij kun je bron van de lage tonen niet makkelijk plaatsen (door de grote golflengte kan dat geluid overal omheen) en zou het ook makkelijk een reflectie of resonantie kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Voor zover ik laatst zag staan de surrounds op small. Zijn weliswaar bassreflex speakers, maar dat zou dus niet uit moeten maken.
Ik verdenk idd meer richting reflectie / resonantie. Zal eens wat gaan prutsen met dat ding (als ik er een keer tijd voor heb, 's avonds prutsen is niet altijd even handig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of je met de airplay functie op de denon 1912 direct kan zoeken in je muziek in mijn geval op miin synology NAS ( niet op de harddisk van mijn ipod/ipad). Ik heb vandaag de Onkyo NR609 gekocht maar daar is dit niet mogelijk (via DLNA) wat nu dus inhoud dat ik stapje voor stapje een artist omlaag moet wat heeeeel erg lang duurt echt een hele grote domper 8)7 Ik wil graag op letter kunnen zoeken naar een album of artiest zodat je direct de track heb die je zoek.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 21:16

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, had m'n gedachten gezet op de onkyo 609 maar had hier niet bij stilgestaan en het zou mij ook vreselijk storen))

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glorificationer426 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:10:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, had m'n gedachten gezet op de onkyo 609 maar had hier niet bij stilgestaan en het zou mij ook vreselijk storen))
Ja doet het zeker ik heb de boel weer ingepakt en pakte gisteravond nog even mijn ipod en wilde muziek luisteren via de app (DS Audio) van synology en zag daar ineens de keuze staan speaker : ipod of onkyo-609 hier had ik helemaal niet naar gekeken want ik heb de Onkyo app gebruikt. Met de Ds Audio app kan wel op letter zoeken.Ik heb het dus nog niet geprobeerd want ik wil vandaag de Onkyo retour brengen en de Denon 1912 proberen hoewel ik denk dat als je via de app van Denon gaat werken je met hetzelfde zit. Je kan dan wel direct de muziek die al op je ipod/ipad staat naar je Denon versturen maar dat is voor mij niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
The Eagle schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:14:
Voor zover ik laatst zag staan de surrounds op small. Zijn weliswaar bassreflex speakers, maar dat zou dus niet uit moeten maken.
Ik verdenk idd meer richting reflectie / resonantie. Zal eens wat gaan prutsen met dat ding (als ik er een keer tijd voor heb, 's avonds prutsen is niet altijd even handig ;) )
Hmmmm, reflex poorten....

Waar zitten die, waar staan ze op gericht en hoever staan ze van de muur af?
Dat kan een mogelijk probleem zijn namelijk. Daarom heb ik mijn speakers het liefste met de reflex poort op de voorkant (en sinds net in het bezit van een setje KEF XQ40's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey Peeps,

Redelijk nieuw hier, ben begonnen met lezen, zeer interessant.
Ik heb sinds een maand een avr 3312, geweldig apparaat, bere enthousiast!

Sinds eergisteren een denon 1611 blu ray spelertje eraan geknoopt.

Nu ontstaat bij mij de volgende vraag:

Ik heb de blu ray speler ingesteld op bitstream output, naar ik begreep de instelling om ervoor te zorgen dat mijn receiver decodeert.
Bij het afspelen van Blu rays krijg in 'multi channel in" in het scherm van mijn receiver; geen DTS, DD of DTS true hd oid.....?!? Snap ik niet.
Zelfde doet mijn PS3 overigens, zit momenteel GT5 te spelen ook in 'Multi channel in'....

Beide apparaten zijn rechtstreeks aangesloten op de AVR met een 1.4 HDMI kabel.

Doe ik iets fout of is Multi channel in het hoogst haalbare, en behoef ik me niet meer druk te maken?

Alvast dank voor jullie reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dan heb je de Blu-rayspeler toch niet goed ingesteld. Want als je Multi Channel ziet dan stuurt de bron LPCM uit. Heb je wel alles op bitstream ingesteld op de Blu-rayspeler? Mijn oude Blu-rayspeler liet me per track kiezen wat hij als bitstream uit moest sturen of zelf moest decoderen. De PS3 Phat kan alleen DTS en Dolby Digital als bitstream uitsturen, HD Audio moet via LPCM. De PS3 Slim kan wel alles bitstream uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Denon AVR-2800, waarop middels optische kabels een Samsung TV, een apple TV en een Denon DVD-speler zijn aangesloten.
De beide TV-aansluitingen zijn waarschijnlijk niet geactiveerd, want deze spelen niet over het Surroundsysteem.
Het schijn mogelijk te zijn de Setup van de AVR op de TV zichtbaar te maken.
Wie kan mij vertellen hoe ik Samsung en AVR verbindt om dit te realiseren?
Bij voorbaat dank, Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Videokabel vanaf de Monitor Out (Composiet of S-Video) op de Denon leggen naar de Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
FeaR schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:40:
Videokabel vanaf de Monitor Out (Composiet of S-Video) op de Denon leggen naar de Samsung?
Je moet de reciever zo instellen dat de optische ingangen zijn "verbonden" met de ingangen die jewil gebruiken op je reciever. Dit kun je, voor zover als ik weet, alleen doen door een (composiet?)kabeltje te gebruiken tussen je reciever en je TV. Via de menu instellingen op je TV kun je vervolgens de optische ingangen koppelen aan de gewenste ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwynants
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 18:29
Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:30:
Wie kan mij vertellen hoe ik Samsung en AVR verbindt om dit te realiseren?
Ik sluit alles op de Denon aan via HDMI en dan 1 HDMI (met ARC) van Denon naar TV, Denon selecteert wat ik zie op TV en alle geluid gaat netjes via HDMI, geen optische kabels nodig.

Als ik op de Denon Afstandsbediening op Menu druk komt de Denon menu gewoon in overlay op het TV beeld te staan....

Maar ik heb wel een AVR-3312...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Faxe schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:54:
[...]Dit kun je, voor zover als ik weet, alleen doen door een (composiet?)kabeltje te gebruiken tussen je reciever en je TV.
Dat zeg ik toch? Alleen heeft de AVR-2800 een S-Video en composiet uitgang voor beeld. Staat overigens ook allemaal in de manual (die online) te vinden is. Ook wel logisch aan de ene kant dat je een Video Out van de receiver moet verbinden om een OSD of GUI op de TV te krijgen.
bwynants schreef op donderdag 08 december 2011 @ 11:09:
[...]
Maar ik heb wel een AVR-3312...
En daardoor voegt dit antwoord echt nul komma nul toe. Hier werd gesproken over een AVR-2800, een receiver van (ver) voor het HD tijdperk en dus zonder dingen als HDMI of zelfs component video in-/uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen!

Ik ben ten einde raad met mijn nieuwe Denon AVR-1912 reciever!! Ik heb heel het internet afgezocht om wat info te vinden maar helaas! Dus hopelijk kan iemand hier mij helpen?!

Hij heeft het 2 weken perfect gedaan maar sinds een aantal dagen heb ik wel geluid maar geen beeld meer.

Ik heb de reciever met hdmi op mijn computerbeeldscherm aangesloten. De comp zit met een ouderwetse kabel aan het beeldscherm. Nu heb ik mijn mediaplayer en playstation met hdmi op de reciever aangesloten.
Dit heeft allemaal perfect gewerkt. Ook de functie internetradio klinkt nog prima! Nu heb ik alleen helemaal geen beeld meer. Ik kan switchen middels een knop aan de zijkant van mijn beeldscherm (samsung syncmaster T240) maar op de hdmi krijg ik geen beeld en na een paar seconden spring hij weer naar digital (computer). Ik snap niet hoe dit zo ineens niet meer werkt zonder dat ik wat veranderd heb!

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

alvast zeeeeer erg bedankt!

Gr. Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:55
Mijn 2311 doet wat raar de laatste dagen. Als ik gewoon TV zit te kijken, via SAT/CBL, springt ie ineens op de stand CD, Zonder dat iemand ergens aan komt.
Dit is nu 3 x gebeurt, in 2 dagen tijd. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen en hoe ik kan oplossen? heb al gezocht op google maar tot nu toe niets gevonden over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Misschien een andere AB met dezelfde signalen die iets doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun1001
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-12-2024
botech schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:11:
Mijn 2311 doet wat raar de laatste dagen. Als ik gewoon TV zit te kijken, via SAT/CBL, springt ie ineens op de stand CD, Zonder dat iemand ergens aan komt.
Dit is nu 3 x gebeurt, in 2 dagen tijd. Iemand een idee wat het probleem zou kunnen en hoe ik kan oplossen? heb al gezocht op google maar tot nu toe niets gevonden over dit probleem.
Kijk eens even of je van je van je TV en/of versterker HDMI CEC (of HDMI control o.i.d) aan hebt staan.
Dit is tussen de verschillende merken soms niet compatible.

Ik heb hetzelfde gehad met men philips 42PF9664 en Denon AVR 3310. Op beide apparaten dit uitgezet, waarna ik geen problemen meer had!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:55
Beun1001 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 19:40:
[...]

Kijk eens even of je van je van je TV en/of versterker HDMI CEC (of HDMI control o.i.d) aan hebt staan.
Dit is tussen de verschillende merken soms niet compatible.
Dit heb ik inderdaad aan staan. Maar dit is al meer dan een jaar zo, dus het rare is dat het verspringen dan nu ineens begint. Nu, gisteren heeft het probleem zich niet voor gedaan dus voorlopig wacht ik het af.
Er is mij ook al aangeraden ondertussen om de microprocessor te resetten, moest het probleem blijven en iets anders niet helpt.

• UltraSub
FeaR schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:26:
388 zie ik nu al. Begint langzaamaan niet echt interessant meer te worden dus.
Of ze moeten hem bij de Mediamarkt in Herzogenrath hebben staan. Kan ik hem in een lange pauze wel daar op pikken. Maar de vraag is natuurlijk of ze hem hebben (denk het wel), en tegen welke prijs dan. Volgende week maar eens gaan kijken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik ben een leek in het gebied van hifi etc. Maar ik heb mij de afgelopen dagen erin verdiept omdat ik toe ben aan het beetje degelijk geluid. Ik had eigenlijk m'n zinnen gezet op de Onlyo TX-SR309. De TX-NR509 is ook een aantrekkelijke keuze gezien de netwerk functie en bananenpluggen, maar dat gaat vrij krap worden met het budget. Maar nu kwam ik de Denon AVR 1611 tegen. Wel een model van vorig jaar, maar het heeft upscaling en een prijs van 249 lijkt mij vrij aardig. Is deze te vergelijken met de 509 qua kwaliteit? Of moet ik meer richting de 309 denken?

Edit: Nu ook een Onkyo TX-SR508 voor 199 gezien. Dit maakt het wel erg lastig...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb sinds een week een glasvezel verbinding. De decoder is met een HDMI-kabel verbonden aan mijn Denon AVR 3808CI en ook met ene optische audiokabel.
Is het mogelijk de digitale radiozenders van de decoder op te slaan in het geheugen van de voorkeuzezenders van de Denon? Ik denk het niet omdat je met de Amino decoder de zenders kiest.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dan zou je denon een decoder aan boord moeten hebben, en vziw heeft ie dat niet ;)
Dus dat gaat hem idd niet worden, helaas.

* The Eagle zou zoiets ook wel willen, ZIggo geeft namelijk prima digitale radio. En heb nu nog een decoder nodig voor dat spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vandaag een AVR1912 gescoord bij de MM in Herzogenrath. Was geprijst als 449. Heb hem meegenomen voor 399. Netjes dacht ik zo. Vandaag aangesloten, en vallen me een aantal dingen op (maar heb nog wat config te gaan als ik meer tijd heb):

- Center volume lijkt aan de lage kant. Manual maar eens er op naslaan om te zien of ik dat kan ophogen. Appeltje eitje ;)
- Lipsync. Het lijkt wel perfect! Heb een Philips 47PFL9703, en als ik met de C200 een serie/film keek via hdmi naar tv en coaxial digital naar de oude AVR130 had ik de C200 op een delay staan van 0.17. En dan nog was het vaak niet goed. Net alle delay's op alle apparatuur naar 0 gezet, zonder verder iets aan te passen op de receiver, en alles is in-sync! Lijkt haast te mooi om waar te zijn. Ik dacht dat er geen autosync was op de Philips :)
- OSD had wat mooier gemogen ;)

So far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met garantie van Denon wanneer een in duitsland gekochte/bestelde receiver het begeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
2 jaar, werd me vanmorgen verteld. Voor 70 euro kon ik bijkopen naar 5 jaar, heb ik niet gedaan.
Zal best dat je terug moet naar de duitse zaak waar je hem hebt gekocht, maar so what. Scheelt wel een behoorlijke duit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
UltraSub schreef op maandag 19 december 2011 @ 20:48:
Heb een Philips 47PFL9703, en als ik met de C200 een serie/film keek via hdmi naar tv en coaxial digital naar de oude AVR130 had ik de C200 op een delay staan van 0.17. En dan nog was het vaak niet goed.
Die 0.17 van de C200 zal inderdaad niet genoeg zijn geweest. Philips werkt met Digital Natural Motion wat één delay geeft van 200ms. C200 op 0.20 zetten zou gewerkt moeten hebben. Maar inderdaad, die serie van Philips ondersteunt HDMI Auto Synch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Daar twijfelde ik dus over. In het Philips topic van die serie is nooit bevestigd door iemand dat het werkte. Man, hier ben ik blij mee. d:)b *O*

/edit
Weet je of en hoe ik kan zien wat de receiver voor delay toepast? Zie het zo snel niet in de manual.

[ Voor 30% gewijzigd door UltraSub op 19-12-2011 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brabso
  • Laatst online: 07-08 07:50
Zit erover te denken een Denon avr-1912 aan te schaffen maar zit nog even met een punt.
Ik wil graag ook de zone 2 functie gebruiken om speakers in de achterkamer aan te sturen, maar nu lees ik in reviews dat dit niet werkt met input van digitale signalen zoals optical en hdmi... klopt dit ?
Of bedoelen ze dit alleen als je gelijktijdig zone 1 en 2 aanstuurt ?
Ik stream altijd met Spotify en de Denon ondersteunt dus airplay, kan ik nu wel hiervoor de 2e zone gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
AirPlay werkt voortreffelijk. Erg jammer dat je video niet kunt streamen op die manier. Snap niet helemaal waarom. Voor AirPlay is er toch een gedeelte aan hardwarematige ondersteuning nodig. De rest is software. Waarom werkt dat dan niet als de hardware er in zit. Software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik ben van plan om een Denon receiver te kopen. Ik wil hierop mijn xbox 360, AC Ryan mediaspeler en satelliet ontvanger aansluiten via hdmi. Ik wil het liefst geen aparte kabels voor het geluid:

Hoe weet ik nu of de receiver hdmi processing ondersteunt? Mag ik er van uitgaan dat als de receiver DTS HD en Dolby True HD ondersteunt dat er hdmi processing op zit?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Mandrake466 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:50:
Hoe weet ik nu of de receiver hdmi processing ondersteunt? Mag ik er van uitgaan dat als de receiver DTS HD en Dolby True HD ondersteunt dat er hdmi processing op zit?
Klopt. Sowieso zal 99,9% van alle receivers nu over HDMI Processing beschikken. HDMI Switching was vooral een jaar of drie geleden nog aan de orde bij goedkopere receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltmeister
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-03-2022
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Denon AVR-2310.

Ik heb mijn via PC via een HDMI kabel aangesloten aan mijn Denon AVR-2310. De Denon zendt het beeld van onder andere deze PC uit naar een Epson EH TW3200 LCD-projector.

Probleem:
- De projector geeft alleen beeld als ik mijn videokaart (Gforce GTX 570) instel om het beeld op 24Hz uit te zenden.
- Het beeld op een andere frequentie (30-60hz) op het beeld krijgen lukt niet. De projector geeft een foutmelding dat deze niet kan werken op op een frequentie van 67,5Hz.
- Als ik mijn PC rechtstreeks aansluit op de projector, dan kan ik wel gewoon op 60Hz

Waarom is dit een probleem:
- Gamen op 24Hz is niet te doen, films kijken lukt wel prima zo.

Het lijkt er dus op dat de Denon AVR-2310 versterker zelf de refresh-rate aan past en het signaal verkeerd doorgeeft. Mijn XBOX en Playstation kunnen wel op 60Hz hun beeld doorgeven, ook 1080p.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hoi ... vraagje
Ik heb een 3311 en heb het idee dat mijn HDMI/ARC aansluiting niet goed functioneert als ik alleen beeld door wil geven.

de volgende opstelling levert problemen op:
PS3 --> hdmi --> receiver --> hdmi/arc (monitor 1) --> tv (hdmi/arc)

Ik heb een tv aangesloten die Arc ondersteunt en ook netjes geluid teruggeeft aan mijn receiver als ik tv kijk, maar op het moment dat ik de playstation aanzet en beeld wil hebben op tv dan begint het drama ... één en al sneeuw en flikkerende schermen.
Gebruik ik monitor 2 als uitgaande HDMI naar tv dan heb ik geen enkel probleem. (zelfde kabel).

Monitor 1 moet toch gewoon te gebruiken zijn voor enerzijds TV kijken met audio return en anderzijds als monitor voor mijn PS3 (geluid loopt gelijk via Receiver) ?

Doe ik iets fout ?

groet,
Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Wie kan mij helpen met het volgende:

Ik heb sinds deze week een AVR-1912 aangesloten op een Jamo S608 HCS3 5.0 set en heb met muziek moeite om er een goede bas uit te krijgen. Het lijkt te liggen aan een instelling in de versterker, maar een optie om de lage tonen te versterken heb ik nog niet gevonden.

Ik gebruik op dit moment de Audyssey MultiEQ XT 4 metingen laten doen op de 2 luisterposities in een stille ruimte, maar de bas komt er dus niet lekker door.

De versterker kan het wel, want met een film is de bas vol en zwaar en die bas zoek ik!

Nu heb ik de optie om de MultiEQ uit te zetten, maar zou dat liever niet doen.

Iemand enig idee?

Nog wat extra info:

Subwoofer staat uit, waardoor voor speakers automatisch op large staan.
Crossover staat op full range voor de voorspeakers, achter speakers staan op 60Hz.
Input is iPod met verschillende muziek waaronder lossless.

[ Voor 15% gewijzigd door SqueakyClean op 30-12-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Met films gaat het geluid veelal een stuk lager. Bij muziek houdt het - afhankelijk van het genre - rond de 40 - 60 Hz toch echt wel op. Waar films dan nog een stuk lager gaan, er zijn films die ruim onder de 20 Hz duiken. Met films hebben je speakers dus gewoon meer te doen. Dat is één punt waar het aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Jobbie: heb je je AVR al duidelijk gemaakt dat ie geen subwoofer aan boord heeft? Staat in de handleiding namelijk. Als dat ding er vanuit gaat dat ie de lage tonen standaard naar de sub moet sturen, gaat het natuurlijk niet werken. Frontspeakers ook op Large gezet enzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Subwoofer staat idd uit.

Maar ik heb het gevonden...: Audyssey had bij de voorspeakers de lage Hz veel te zacht gezet. De 63 Hz stond op -11 dB! 8)7

De 125 Hz stond op -2,5 dB.

Dit kan je met MultiEQ aan niet wijzigen.
Daarom Audyssey op manual gezet waardoor ik de voorspeakers zelf kon instellen. Wel alleen de voorspeakers, de rest was niet vrij instelbaar. Daar de lage frequenties harder ingesteld. Ook nog met Tone Control wat extra bas meegegeven en nu klinkt het echt een stuk beter! :Y

Ik moet nog verder testen met wat cd's en films, maar ben nu al een stuk blijer! *O*

[ Voor 3% gewijzigd door SqueakyClean op 30-12-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Laatst online: 16-09-2024
Sinds 2 dagen een 3312 in huis. Was er razend enthousiast over, totdat hij zojuist een mooie plof gaf tijdens het kijken van een film. Totaal geen geluid meer. Niet van internet radio of externe apparaten... niks meer :(
Alles nog gereset, stroom eraf. Niks helpt.

Gekocht via Amazon.de en nu een replacement aangevraagd. Baal als een stekker, niet een hele beste eerste ervaring met Denon helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrPieper
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-01-2024
Hallo,

Ik heb een Denon 1309 en met oud en nieuw kapte me geluid er inneens mee.
Niks deed het meer.

Voor de duidelijkheid heb ik maar 3 boxen aangeloten, center, rechts en links. + een subwoofer natuurlijk maar die zit op een apparte aansluiten op me denon.
Alle 3 de boxen doen het niet meer en de zekeringen zien er goed uit.
Niks ruikt verbrand zowel boxen als audio aansluitingen..
Nou had ik het zo aangesloten:

Rechter box : A aansluiten rechts
Linker Box : A aansluiten links
Center : center aansluiting

Nou had ik toevallig nog 2 boxen liggen die heb ik op de B aansluiting gedaan en toen kreeg ik geluid..
De oude boxen op de B aansluiting gedaan maar werkte niet.. Dus die zijn denk ik kapot..

De center doet het helemaal niet meer zowel oude als nieuwe boxen..
Er is geen 2e center aansluiting..

Zijn al die aansluitingen nu kapot ofzo of kan er iets anders aan de hand zijn ?

Gr,

DrPieper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

M'n 4306 doet moeilijk met een van de HDMI ingangen, staat tie paar minuten te klikken (relais) voordat ik beeld heb.

Vraag me af of hier eenvoudig wat aan te doen is, garantie heb ik al lang niet meer maar hij is te jong om te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

DrPieper schreef op maandag 02 januari 2012 @ 10:43:
...
Nou had ik toevallig nog 2 boxen liggen die heb ik op de B aansluiting gedaan en toen kreeg ik geluid..
De oude boxen op de B aansluiting gedaan maar werkte niet.. Dus die zijn denk ik kapot..
...
Het is toch simpel een kwestie van systematisch dingen uitsluiten.

je hebt dus een aansluiting die werkt ( B ) en je hebt een set boxjes die werken (noem ik maar even 2).

je heb een set boxen die niet werken (noem ik maar even 1) en een aansluiting die vooralsnog onduidelijk is wat de status er van is (A).

Vergeet de center speaker even ...

Sluit de set boxjes die werken (2) nou es aan op A.

Heeft jouw Denon een menu waarin je speaker tests kan doen? De mijne wel iig en die ziet ook of er iets is aangesloten en zelfs of het goed is aangesloten (phase bv) en voorziet in de mogelijkheid om een test af te spelen.

Zo kan je met een werkende set speakers beginnen met je uitgangen een voor een te testen.

Als je die speaker test niet hebt in je Denon menu, en een uitgang lijkt in eerste instantie niet te werken, verzeker je er dan van dat je bron wel een kanaal bevat voor de uitgang die je test. Stel je test je center kanaal met een dvdtje, controleer dan dat dat dvdjte wel een center kanaal heeft of regel een test dvd waarmee je verzekert bent van een signaal op al je kanalen.

Als je eenmaal hebt vast gesteld welke uitgang wel en niet werkt weet je waar je aan toe bent. Als je Denon dat speaker menu heeft, kan je dus ook de speakers testen die het nu niet zouden doen, inclusief je center.

Je kan overigens een gewone surround monitor aansluiten op je center kanaal en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:41
even een vraagje , is de denon 1911/1912 kwa vermogen te vergelijk en met de marantz sr6005?

Het is de bedoeling dat de onderstaande setup er op komt te draaien

2 x jbl es 80 front
1 x jbl es 25c center
2 x jbl es 10 rear
1 x jbl es 150p sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Terran schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:16:
even een vraagje , is de denon 1911/1912 kwa vermogen te vergelijk en met de marantz sr6005?

Het is de bedoeling dat de onderstaande setup er op komt te draaien

2 x jbl es 80 front
1 x jbl es 25c center
2 x jbl es 10 rear
1 x jbl es 150p sub
Denon AVR-2311 is meer te vergelijken met de Marantz SR6005. Zie je ook duidelijk als je de lijn doortrekt aangezien dan de AVR-3311 gelijk komt met de SR7005. AVR-1900 serie van Denon matched meer met de SR5000 serie van Marantz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hoi,

Zou iemand toch even kunnen aangeven of ik nou helemaal fout zit ?

Ik probeer het volgende werkend te krijgen :
'Tv Philips 32PFL6606' HDMI 1 ARC <--> Monitior 1 'Denon AVR 3311' HDMI 5 Game <--> PS3

Vraag 1 : is dit een onmogelijke combinatie ? lijkt me niet.

Als ik vanuit een reset alles aansluit zoals hierboven aangegeven dan werkt:
ps3 --> denon --> TV zonder problemen. Audio netjes via Denon, Beeld via Denon naar TV

Zet ik echter de tv aan dan heb ik geen geluid via de Denon.
Kan ik inkomen, want default staat HDMI Control op Off.
Als ik de HDMI Control op On zet, krijg ik netjes geluid via de Denon van de TV. HDMI 1 van tv geeft dus netjes audio terug aan Denon.

Maar zoals eerder aangegeven, nu gaat het helemaal fout met de eerder werkende PS3 en zelfs met de GUI van de Denon zelf. Ik kies daarvoor op de TV voor HDMI1 als bron.
Audio blijft gewoon werken via Denon, beeld gaat echter flikkeren, ruisen of valt helemaal weg. Als ik de Lipsync uitzet lijkt het even beter te gaan, maar na verloop van tijd is het flikkeren weer terug.

Vraag 2; neem ik verkeerd aan dat het zou moeten werken ?
Vraag 3 : Hoe hebben jullie dit ingeregeld en wat zijn de ervaringen?
Vraag 4; wat kan ik er nog aan doen ?

Help ?!, is enigszinsnfrustrerend ...

edit: Het uitzetten van de HDMI Control laat alles weer netjes werken, maar dan heb ik dus geen geluid van mijn TV naar mijn Denon. blijft lastig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum leden,

Bij deze mijn ervaring met Denon Vs. Yamaha.
Ik hoop dat een ieder die nog aan het twijfelen is om een receiver te kopen hier zijn voordeel mee kan doen.

Rede Review
Deze beoordeling heb ik opgesteld omdat ik, na bijna een jaar complete ellende met een Denon receiver, nu eindelijk weer veel plezier heb in het beluisteren van muziek en het bekijken van video. Dit met de Yamaha receiver als centrale AV verdeler.

Criteria van Receiver
De criteria waar ik destijds op gezocht heb, waren: goede stereoweergave, ruim vermogen, internet aansluiting, WEB bediening, 3 zone mogelijkheid, veel toeters en bellen en natuurlijk een knap ogend apparaat. Met een prijs tussen de 1400,- en 1700,- euro.
In eerste instantie was de keuze gevallen op Denon 3310 of Yamaha 2065. Heb toen eerlijk gezegd niet veel geluisterd maar ben eigenlijk gewoon voor de goede naamsbekendheid van Denon gegaan.
Nu in tweede instantie heb ik wat uitgebreider onderzoek gedaan. De merken die ik toen overwogen heb zijn, Yamaha RX-V3067, Marantz SR7005 en de Onkyo TX1009. Deze laatste 2 kan ik niet diepgaand beoordelen, omdat ik deze kortstondig in de winkel in stereo modus beluisterd heb, en ze daarop voor mijn oren afvielen.

Overwegingen bij beoordeling
Bij de beoordeling ben ik er vanuit gegaan dat, geen van de aanwezige bugs in de Denon receiver voorvielen, en het apparaat dus stabiel en naar behoren gewerkt zou hebben. (Lijst met bugs is op het eind te lezen voor de liefhebber)
Ik heb de Denon ongeveer ¾ jaar in gebruik gehad minus 2 reparatie pogingen van ca. 5 weken. Heb de Yamaha nu ongeveer een maand in huis en ben hem, in alle opzichten, tot het uiterste aan het gebruiken.

In het voordeel van Yamaha...
• Zeer aangenaam, warm en goede sound. Op lage volumes is het geluid voller, op hogere volumes blijft er meer laag, helderheid en detail aanwezig, dit ondanks een lager opgegeven vermogen in de folder.
• Het goede uitgangsvermogen van de Yamaha receiver wordt ook onderbouwd door het volgende; De full range, 2weg speakers met een laag rendement, aangesloten op zone 3, vertonen nu bij een hoog volume, speaker vervorming (doppler effect). Met de Denon receiver op deze speakers resulteerde, een hoog volume, in het geluid van een clippende van versterker.
• Tot 2 ohm belastbare eindtrappen een technisch voordeel?!... volgens mij wel, zeker gezien de impedantie van de aangesloten luidsprekers (Chorus 836v) bij ~110 Hz nog maar 3,0 ohm bedraagt.
• Bij het inmeten met YAPO worden, van alle niet full range speakers, de LF kantelfrequenties en de hoek tav de luisterplek, onafhankelijk van elkaar bepaald en ingesteld. Het uiteindelijke resultaat geeft een warmer en voller geluidsbeeld.
• Als je na het inmeten, met de hand parameters bij wilt verstellen naar eigen smaak, blijven alle functies zoals AdaptiveDRC en CinemaDSP gewoon beschikbaar. Bij Denon komen bij een handmatige aanpassing deze vergelijkbare functies in z’n geheel te vervallen.
• Uit de, Focal sib luidsprekers, die gebruikt zijn als zone2 en surround speakers, en de speaker van de TV, aanzienlijk voller geluid. Tevens sluiten nu alle luidsprekers veel beter bij elkaar aan op klank kleur.
• Beduidend minder warmte opwekking, vooral bij normaal bedrijf (laag volume) werd de Denon al vlug zeer heet. De 2 koelribben van Yamaha bijna 2,5 x zo veel oppervlakte als de enkele van denon.
• Duidelijker display, goed leesbaar (ook van grote afstand). Bij licht inval geen vervelende flikkeringen door sporen op lcd display.
• Display heeft geen overbodige icoontjes, die van meer als een halve meter afstand toch niet meer te lezen en of van elkaar te onderscheiden zijn.
• Web bediening, zowel qua werking en uiterlijk, duidelijk in een verder gevorderd stadium.
• Keuze of er een mobile webpage of een standaard page geladen word. Bij Denon met een mobile device altijd de beknopte mobile page.
• GUI zeer professioneel, overzichtelijkere menu’s logischer van opbouw en veel sneller toegankelijk.
• Overschakelen van een HDMI bron verloopt nu vlekkeloos op tv. Dus schakelen zonder meerdere malen tussenschakel acties en wazige blokken en strepen op de TV zichtbaar.
• Bij diverse audio instellingen, is bij het verstellen het resultaat meteen hoorbaar. Bij de Denon diende je vaak na het verstellen eerst het betreffende menu af te sluiten alvorens de verstellingen te horen waren.
• Save/load tool is nu razend snel, en functioneert perfect.
• 12 scènes (Quick select) instelbaar tegen over de magere 3 van Denon.
• Elke scene configureerbaar, wat er wel of niet opgehaald dient te worden. Zeer handig.
• Meer versterkers van de 7, vrij toewijsbaar (4stuks) waardoor je bij multi zone meer vrijheid hebt.
• Voor alle mogelijk aansluitbare speakers eigen terminals (zones en surround ) dit samen met meerdere amp assigment setups, met een druk op de knop van een 11.2 setup naar 3 zone multi room setup.
• Auto lipsync functioneert perfect, nog geen bestand gehad waar handmatig bijstelling noodzakelijk was. Bij Denon had ik die functie uiteindelijk maar uit gezet om deze vervolgens op de hand te verstellen.
• Volume bediening via de afstandsbediening, vele malen beter controleerbaar.
• Geen volume verschil meer tussen de televisie zenders nl 1,2,3 en commerciële zenders, heerlijk bij het zappen.
• Geluid valt nooit meer weg onder het TV kijken. Bij de Denon gebeurde dit met enige regelmaat, dacht dat dit normaal was. TV geluid haal ik binnen via een digitale link.
• Internet radio heeft vele malen sneller de zenders te pakken en valt nooit tussentijds uit. Ik wist niet beter, bij de Denon dat internet radio gewoon om de 20 a 30 minuten even uitviel om te bufferen.
• Bij het kiezen van de bron internet radio, wordt automatisch het laatst gekozen station binnen een fractie van een seconde ten gehore gebracht. Bij Denon moest je altijd ook nog een keer een voorkeuze station kiezen.
• De normale FM/AM tuner pakt vele malen sneller de zenders op bij afstemming van een ander station, of keuze van tuner als bron.
• Het voelt continu aan of Yamaha een quad-core aan boord heeft, en Denon het moet doen met een magere 486 processor.
• En last but not least!!!! Tot nu toe..... een perfect werkende machine, geen enkele bug of hapering tegen gekomen. En dit alles met maar één firmware update!!!!!! Dit tegenover de ca. 15 voor de Denon, waarna het apparaat nog niet fatsoenlijk werkte.

In het nadeel van Yamaha...
• Bij gebruik van de zones worden de volume offset van de hoofd zones, tav de inputs, niet mee overgenomen.
• Uitgebreide instellingen zijn alleen zichtbaar via de GUI op de TV, niet op front display.
• Jammer dat er niet meer scènes bereikbaar zijn via commando’s op de afstandsbediening.
• Tijdens het afspelen van een film kun je niet meer handmatig wisselen tussen de decoding varianten DTS PLII of NEO6. Dit kan pas weer als je de film stopt en even van de betreffende bron weg zapt en weer terug. Op deze manier kun je moeilijk vergelijken welke je voorkeur heeft.

Onderstaande punten staan de werking niet in de weg maar voelen gewoon wat minder solide aan. Overigens zijn deze items geheel in strijd met het feit dat de Yamaha maar liefst 1/3 zwaarder is.
• Achterzijde aansluit plaat wat dun, daardoor iet wat beweging op Speaker terminals.
• Zij-aanzicht net iets minder fraai. Dit doordat er diverse, en dan ook nog witte, lint-kabels achter de ventilatie roosters door lopen.
• Over smaken valt natuurlijk te twisten maar ik vond de Denon 3310 van buiten op het oog iets, robuuster, stoerder en ook net iets knapper. Ik denk dat Denon daardoor in de winkel door de gemiddelde consument eerder gekozen zal worden. Ik ben er uiteindelijk in eerste instantie ook onterecht voor gevallen.

Conclusie???
Een conclusie mag iedereen natuurlijk voor zich zelf trekken. Ik heb alleen maar de geconstateerde feiten beschreven. Zou mij gevraagd worden om opnieuw tussen deze twee merken te kiezen, zou ik zonder enige twijfel weer voor een Yamaha receiver gaan.

Voor de liefhebber de Denon bug Lijst.
Hier volgt de lijst met bugs, waarmee de receiver 2 maal ter reparatie is aangeboden.
De receiver is beide malen terug gekomen met de mondelinge opmerking dat hij naar behoren werkte?!?!?
Bij de tweede reparatie heb ik het door de winkel aangeboden leentoestel geaccepteerd.
Dit was een Denon AVR 2311 deze heb ik 5 weken in huis gehad en vertoonde ook diverse bugs. Heb deze niet beschreven omdat de zin daarin ver verloren was gegaan.

Opsomming Denon fouten van de AVR 3310 !!!!
1. Niet altijd volgen van hoofd zone bij kiezen van knop “follow main zone” ofwel source. Soms volgt de zone één keer en af en toe meer achter elkaar. Geen logica in te ontdekken.
2. Na het gebruiken van meerdere zones, gaan ze vaak wel weer mee aan bij het opnieuw inschakelen van de receiver, maar vaak ook niet. Ook hier is geen logica in te ontdekken.
3. Diverse instellingen gaan regelmatig verloren uit zone setup zoals, zone vol limit, zone bass en trebble instelling, zone mute level, zone HPF, initiaal volume.
4. Soms wanneer ik een willekeurige bediening doe via de afstandsbediening, gaat de receiver naar de input cbl/sat met volume instelling op - - -. Deze bron ingang is verborgen en dus niet in gebruik.
5. Geen presets vast kunnen leggen en/of op kunnen opvragen bij net/usb bediening ofwel internet radio via web.
6. Niet op kunnen halen van een nieuw config bestand krijg continu oud bestand met oude instellingen. Pas na het geheel spanningsloos maken van de receiver een nieuw config bestand op te halen.
7. Na het sporadisch, succesvol laden van een config bestand vallen er vaak een aantal willekeurige instellingen buiten de boot en dienen deze met de hand nagelopen te worden en ingesteld te worden.
8. Niet kunnen laden van opgehaald config bestand. Na 30 min nog geen actie van receiver. Met fout melding (retry again).
9. Vaak na zeer omslachtige handelingen een config bestand kunnen laden. (zie voetnoot)
10. Bij het selecteren van het menu (GUI) diverse opties niet kunnen kiezen. Na het afsluiten van menu deze opties weer wel beschikbaar.
11. Soms verliest de receiver de namen van quick select.
12. De receiver verliest de instelling 5ch stereo, en springt op een willekeurig brondecoding, PLII komt vaak voor. Dan alleen geluid over center. Terwijl alle speaker gewoon in beeld staan.
13. Diverse commando’s van afstandsbediening komen ineens niet meer door. Begonnen bij één commando en daarna tot nu toe 8 commando’s Z2 Q1, Z2 Q2, Z2 Q3, Z3 Q1, Z2 follow, Z3 follow, Tuner preset up, Tuner preset down. (zie voetnoot)
14. Na het inschakelen van de receiver, op het moment van inkomen nulspanning relai, weer uitschakelen van de receiver en opnieuw opstarten.
15. Hardnekkig bijvoegen van coax3 bij bron CD. Nu genaamd, Air-port.
16. Het ongevraagd aangaan van zone 2 op sat/cbl volume - - - , bij het opnieuw inschakelen van de receiver.
17. Bij het kiezen van de input airport (bron CD) op main zone geen geluid van deze bron. Bij het weg schakelen en opnieuw inschakelen van die zelfde bron wel geluid.
18. Geen geluids weergave op zone 2 en 3 van Airport (bron CD). Diverse malen uit/in schakelen hielp niet. Nadat het #@&* apparaat een nacht op stanby heeft gestaan weer wel geluidsweergave van airport bron op zone’s.
19. De instelling volume power on zone 3, standaard 10 hoger dan op versterker word ingesteld. Via web wel de juiste weergave.
20. Na het aanzetten van receiver geen Gui weergave op TV. Apparaat aan en uit was het probleem vaak opgelost.
21. Bij het wegschakelen van een spelende tuner naar een andere bron en ook weer terugschakelen naar tuner geen geluidsweergave meer van tuner. Tuner wel rds text. Informatie. Daarna naar net usb voor internet radio weergave, zelfde probleem wel ontvangst van data maar geen geluid. Apparaat aan en uit daarna vaak wel weer wel tuner, internet radio. Ook hier is geen logica in te ontdekken.
22. Regelmatig andere instellingen in de receiver, via uitlezing van front paneel, dan er in web weergegeven worden. Geheel willekeurig en ook hier is weer geen logica in te vinden.

Voet noot bij punt 9, 13
Na een paar maal achter elkaar resetten van micro processor, zat er weer leven in de receiver met basis de instellingen en volledige bediening via AB. Toen, na het eerst proefondervindelijk ophalen van een standaard config bestand, is het me gelukt om 70 van de instellingen van het config bestand te laden. Zij het met de melding failure retry. Toen bleken de voorheen aangegeven commando’s van de afstandsbediening wederom niet meer te werken. Toen weer een aantal maal resetten, leeg bestand opgevraagd, en weer geladen wederom met fout maar nu wel bediening van ab. De rest van de instellingen, voor bijna de tienduizendste keer weer met de hand ingevoerd. En ik kon weer een week !!!!!ongestoord!!!!! muziek beluisteren.

Groeten Joris101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Zo te lezen werkt de zone implementatie dus niet echt lekker ;)

Zelf gebruik ik geen zones, of video processing.
En ben dan ook tervreden met mijn denon 2809.

Ik vind het geluid en de manier van bediening goed.
Hij herrinnert alle settings per input/audio formaat, en heb dan ook nooit last van een verkeerde instelling.
Sub aan/uit zetten, direct mode, audyssey aan / uit, dyneq aan/uit, levels bijstellen etc binnen notime gedaan met de remote.

Heb hem nu meer als 3 jaar en heb nog geen echt storende bug gevonden.

Er zijn ook dingen die ik niet goed vind.. zoals geen echte direct modus bij digitale ingangen.
Verder kan ik nergens de video processing geheel uitzetten, gezien ik deze toch niet gebruik.

Al met al vind ik de denon een stuk fijner werken dan bijv een onkyo 709.
Yamaha maakt ook mooie receivers, alleen hebben ze vaak weinig tot geen vermogen bij 5ch+ gebruik.
Maar aan je reactie te zien zal ik yamaha zeker moeten meenemen in de toekomst, als ik video processing en zones ga gebruiken. Dan wil ik echter wel eerst een demonstratie thuis, gezien ik dat YPAO eerst in werking wil zien nu ik audyssey gewend ben :)
(overigens lijkt de audyssey xt implementatie van de denon beter te zijn dan de audyssey xt in de onkyo.. bij de onkyo vind ik het geluid niet zo in balans, en klopt volgens mij niks van de reference levels (dyneq zowat niet te gebruiken..maargoed dat terzijde)

[ Voor 10% gewijzigd door Unique op 09-01-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Déjà vu :P
Unique schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:27:
Zo te lezen werkt de zone implementatie dus niet echt lekker ;)

Zelf gebruik ik geen zones, of video processing.
Hier ook een tevreden Denon AVR-2809 gebruiker. Ook geen problemen met speakers die dippen, want mijn Chorus 826W dippen onder de 3 Ohm bij 117 Hz. Maar toch wel de twijfel om er een keer een leuke eindversterker achter te hangen. En dan als de laatste stap de receiver vervangen voor een echte processor. Maar wel jammer om te zien hoe merken achteruit aan het gaan zijn. Middenklassers van vroeger worden nu de top aangezien de hogere series gewoon niet meer worden gemaakt. Denon had ooit een 5800-serie, nu is het hoogste model van de AVR-reeks de AVR-4311. Missen toch wel wat cijfertjes. Idem met een Marantz die nu de SR7000 serie als hoogste heeft waar vroeger nog een SR9000 serie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:52
Even een kort vraagje hier.
Ik ben op zoek naar een mooie AV receiver, en vanwege een beperkt budget kijk ik vooral ook 2e hands.
Mijn eisen zijn dat ik mijn mediaplayer dmv hdmi via de receiver naar de tv stuur zonder tussenkomst van andere kabels. Er zullen films mee gekeken worden (3d hoef ik niet), maar vooral ook muziek beluisterd (Mp3/FLAC).

Nu heb ik mogelijk een goede aanbieding voor een oudere Denon 2808, en als ik de specificaties bekijk moet dit apparaat prima doen wat ik er mee wil. Zie ik niets over het hoofd qua audio formaten/hdmi functionaliteit?
De 2 hdmi ingangen die het apparaat heeft zijn ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
heb de denon 1312 besteld icm een boston acoustics soundware 5.1 XS setje... ben heel benieuwd of dat een betere match is dan onkyo 509 + infinity HCS. veel te grof, onhandig en lelijk allemaal... viel me op dat er weinig 1312 gebruikers lijken te zijn. en dat terwijl hij voor 179 euro in de angebot is op amazon.de! (TIP)

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Jsmit86 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 19:44:
Even een kort vraagje hier.
Ik ben op zoek naar een mooie AV receiver, en vanwege een beperkt budget kijk ik vooral ook 2e hands.
Mijn eisen zijn dat ik mijn mediaplayer dmv hdmi via de receiver naar de tv stuur zonder tussenkomst van andere kabels. Er zullen films mee gekeken worden (3d hoef ik niet), maar vooral ook muziek beluisterd (Mp3/FLAC).

Nu heb ik mogelijk een goede aanbieding voor een oudere Denon 2808, en als ik de specificaties bekijk moet dit apparaat prima doen wat ik er mee wil. Zie ik niets over het hoofd qua audio formaten/hdmi functionaliteit?
De 2 hdmi ingangen die het apparaat heeft zijn ook voldoende.
Als je het ook koopt voor de filters (audyssey xt) dan zou ik de 2808 skippen.
Deze heeft nog geen dynamic eq, en bij een vlakke responsie zul je het geluid waarschijnlijk niet mooi vinden. (geen bass, levenloos..)
Dan zit je te klooien met bass managment wat mijnsinziens ook geen verbetering schaft. (net geprobeerd :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zendertje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-03 23:49
Knuppelhout
Ik ben erg benieuwd naar je ervaring met deze reciever denon 1312.
Zit zelf ook te denken om deze reciever te kopen.
Wat zijn vooral de beperkingen?

[ Voor 4% gewijzigd door zendertje op 10-01-2012 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsmit86
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 19:52
Unique schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:13:
[...]

Als je het ook koopt voor de filters (audyssey xt) dan zou ik de 2808 skippen.
Deze heeft nog geen dynamic eq, en bij een vlakke responsie zul je het geluid waarschijnlijk niet mooi vinden. (geen bass, levenloos..)
Dan zit je te klooien met bass managment wat mijnsinziens ook geen verbetering schaft. (net geprobeerd :+ )
Dat soort features ben ik niet echt mee bezig. Ik ben een beginner op het gebied van hifi, en wil gewoon een kwalitatief goede versterker die de basics iig goed uitvoert. Ik wil beginnen met een 2.0 systeem en langzaam uitbreiden via 2.1, naar iig 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
Ik heb nu een Marantz SR5004. Is een Denon AVR 1312 een upgrade vergeleken met de Marantz? Op zich lijkt me ARC wel handig namelijk.. Ow oeps, dat heeft de 1312 dus niet.

[ Voor 14% gewijzigd door LuPo op 10-01-2012 23:32 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Daarbij is de SR5000-reeks van Marantz meer te vergelijken met de AVR-1900 serie van denon. En tussen de AVR-1300 serie en de AVR-1900 serie zit ook nog eens de AVR-1600 serie. Dus naar een AVR-1312 gaan zou zeker niet de beste stap zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Laatst online: 16-09-2024
Nadat mijn eerste 3312 na één dag met een plof de geest had gegeven heb ik nu een weekje mijn 2e in huis. Retourafhandeling via Amazon werkt perfect trouwens. Laat je daar dus niet van weerhouden om via Amazon te bestellen.

Heb mijn 3312 in combinatie met een 1611UD Bluray speler opgesteld. Nu wordt dit echt enorm heet. Heb hier en daar al gelezen dat de receiver van nature erg heet wordt. En zolang hij het goed blijft doen vind ik die hitte prima. Wat ik me afvroeg of dit ook "schadelijk" kan zijn voor mijn bluray speler die ik er boven heb staan. Tot nu toe geen problemen gehad, maar weet iemand of dit nadelige gevolgen kan hebben op de langere termijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
FeaR schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 03:04:
Daarbij is de SR5000-reeks van Marantz meer te vergelijken met de AVR-1900 serie van denon. En tussen de AVR-1300 serie en de AVR-1900 serie zit ook nog eens de AVR-1600 serie. Dus naar een AVR-1312 gaan zou zeker niet de beste stap zijn.
Oké bedankt voor de informatie. Dacht al dat het een stapje terug was. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijno
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-04-2022
Hier hebben we V&A voor. En anders kan je anderen altijd nog een DM sturen.

[ Voor 128% gewijzigd door FeaR op 13-01-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyzor
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 19:38
Ik heb een vaag probleem met het aansluiten van mijn Super Nintendo op mijn AVR-2808

De Nintendo Multi Out kabel die ik gebruik kabel heeft zowel s-video als composietvideo. De kabel heb ik met beide aansluitingen op een LCD tv getest en beide aansluitingen werken los van elkaar. De Denon is via HDMI op mijn beamer aangesloten. De in het verleden via s-video aangesloten DVD speler werd prefect op de HDMI gezet.

Na meer dan een uur te hebben gestoeid met zo ongeveer elke mogelijke combinatie van instellingen ben ik op het volgende uitgekomen.

Normaal aangesloten:
  • De SNES weigert beeld te geven, het maakt niet uit of enkel de composiet of enkel de s-video aangesloten is.
  • Het OSD menu van de versterker wil niet verschijnen als de SNES aanstaat.
  • Meerdere inputs geprobeerd.
Neem nu het volgende senerio: Het geluid is aangesloten op input 1 de composietvideo op input 2 en de s-video op input 3. Met de versterker op invoer 1 heb ik nu geluid en logischerwijs geen beeld, het OSD menu werkt. In de instellingen kan je bij elke input een andere video bron toewijzen dan zijn eigen (source).
  • Als ik input 2 (composietvideo) aanwijs als video input krijg ik beeld zolang het menu open staat. Sluit ik het menu verdwijnt de video.
  • Als ik video input 3 (s-video) kies valt al het beeld weg met OSD menu en al.
  • Om weer beeld te krijgen moet ik de video input eerst op een compleet andere invoer zetten (niet 2 of 3). Dit moet dan dan via het display op de versterker. Dan wachten tot het OSD menu verschijnt om dan weer input 2 (composiet) te kiezen.
  • Als ik het menu wegdruk valt alle video weg en moet ik bovenstaand verhaal herhalen om weer beeld te krijgen.
De enige manier waarop ik ook maar iets van beeld te zien krijg is dus als ik met het menu open naar de composietvideo bron schakel en het menu open laat staan. Er is meer, het beeld dat ik met het menu open zie wordt niet geheel goed weergegeven afhankelijk van de HDMI scaler instellingen.
  • Staat de HDMI scaler aan wordt het SNES beeld voor maar ongeveer de helft weergegeven. De bovenste helft van het beeld is zwart en in de onderste helft zie ik de bovenste helft van het SNES beeld.
  • Staat de scaler uit wordt het beeld redelijk schermvullend. Het ziet er alleen wel zeer belabberd uit, composiet zonder scaler naar de HDMI. Maar ook nu moet ik het menu open houden. Klik ik het menu weg is mijn beeld ook weg.
Wat is hier aan de hand, heeft de SNES zo een rare video output dat de Denon het niet snapt? En is hier een oplossing voor naast de aanschaf van een dure scaler tussen de SNES en versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fons2003
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-02-2019

Mijn huidige reciever heb ik in 1999 gekocht voor rond de 1.900 gulden als ik me het goed herinner :P

De geluidsbestanden wil ik eventueel streamen vanaf mijn synology.
Wat heb je uiteindelijk aangeschaft?

Ik heb nl ook de AVR 2802 die nog steeds voldoet.
Mijn DVD 2800 is onlangs kapot gegaan en heb inmiddels de 1611 daarvoor aangeschaft.
Nadeel van de 2802 is dat deze niet voorziet in hdmi.

Ik twijvel tussen de avr 1912 of 3312 aan te schaffen, heb momenteel de 2802 met een dali suite 2.5 surround
set wat op zicht niet verkeerd klinkt zeker gezien de prijs van de DALI.

Groet
Fons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
zo, mn 1312 avr is binnen, mooi ding! afstandsbediening ziet er uit alsof hij bij een video2000-recorder hoort maar hij werkt wel duidelijk :)
een dingetje dat ik niet kon vinden in de menus of de handleiding: ik heb mn boxenset nog niet binnen dus ik wil ook audio via hdmi naar tv laten gaan, maar dat doet ie niet. surroundmode veranderen helpt niet. dit probleem heb ik met een mediaplayer en mn PS3.
welke setting is hiervoor?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hoi,
Mijn vraag is helaas niet interessant ... maar zou toch iemand willen bevestigen dat de volgende combinatie:

Philips 32PFL6606' HDMI 1 ARC <--> Monitior 1 'Denon AVR 3311' HDMI 5 Game <--> PS3

gewoon zou moeten werken, gebruik makend van de ARC functie en HDMI Control op On ?

Meer hoef ik niet te weten ... dan ga ik wel bij leverancier achterhalen wat het probleem kan zijn ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Fons2003 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:04:
[...]
Wat heb je uiteindelijk aangeschaft?

Ik heb nl ook de AVR 2802 die nog steeds voldoet.
Mijn DVD 2800 is onlangs kapot gegaan en heb inmiddels de 1611 daarvoor aangeschaft.
Nadeel van de 2802 is dat deze niet voorziet in hdmi.

Ik twijvel tussen de avr 1912 of 3312 aan te schaffen, heb momenteel de 2802 met een dali suite 2.5 surround
set wat op zicht niet verkeerd klinkt zeker gezien de prijs van de DALI.

Groet
Fons
Heb uiteindelijk een Marantz SR 7005 reciever en Marantz UD5005 blu ray speler gekocht. Combinatie bevalt mij tot dusverre prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 10:25
knuppelhout schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:20:
een dingetje dat ik niet kon vinden in de menus of de handleiding: ik heb mn boxenset nog niet binnen dus ik wil ook audio via hdmi naar tv laten gaan, maar dat doet ie niet. surroundmode veranderen helpt niet.
Ik kan dat alleen instellen op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren mijn Denon AVR-1312 binnen gekregen. Op dit moment ben ik op zoek naar een goed stel speakers die het niveau van de Denon aankunnen.

Mijn budget is rond de 300-400 euro. Zelf zit ik te denken aan de Jamo S 608 of S 506.

Zijn er mensen die mij hier met wat advies mee zouden kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zo zwaar is die 1312 nou ook weer niet hoor ;)
Algemeen advies: lees je in, maar vooral: ga luisteren :) Zie ook Speakers kopen.
Ik speel zelf met een 2311 op Klipsch F-3's en dat klinkt als een klok. Durf hem niet helemaal open te draaien iig, en dat zegt wat ;) Bevalt zo goed dat ik binnennkort ws. twee F-1's als rears bij ga halen. Waarom? Omdat het kan, en die dingen maar 99 ballen/stuk zijn momenteel :)
Jamo en Klipsch zijn redelijk bang for buck - volgens mij is Jamo inmiddels een ondermerk van Klipsch als ik me niet vergis. Maar wat zoek je voor die 4-500 Eur? een 5.1 of gewoon twee speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:19:
Zo zwaar is die 1312 nou ook weer niet hoor ;)
Algemeen advies: lees je in, maar vooral: ga luisteren :) Zie ook Speakers kopen.
Ik speel zelf met een 2311 op Klipsch F-3's en dat klinkt als een klok. Durf hem niet helemaal open te draaien iig, en dat zegt wat ;) Bevalt zo goed dat ik binnennkort ws. twee F-1's als rears bij ga halen. Waarom? Omdat het kan, en die dingen maar 99 ballen/stuk zijn momenteel :)
Jamo en Klipsch zijn redelijk bang for buck - volgens mij is Jamo inmiddels een ondermerk van Klipsch als ik me niet vergis. Maar wat zoek je voor die 4-500 Eur? een 5.1 of gewoon twee speakers?
Twee stuks.
Vind de Jamo's wel mooi maar lees daar verschillende berichten over. Maar dat zal wel smaak zijn natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
En ALS je voor klein design spul wilde gaan: Boston acoustics soundware xs zijn voor 349 te krijgen. Heb de mijne nog niet binnen maar reviews zijn zeer positief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan goedkoop aan de Magnat Monitor Supreme 2000 komen. Passen die op de Denon 1312?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al sinds 2005 een Denon AVR-1905 receiver. Daar ben ik altijd heel tevreden mee geweest maar omdat de AVR-1905 bijvoorbeeld geen hdmi aansluitingen heeft, begint deze toch wel gedateerd te raken.

Omdat ik zowel een iphone als ipad heb, en veel naar internet radio luister, wil ik een nieuwe receiver kopen en ik twijfel nu heel erg tussen een Denon AVR-1912 of een Pioneer VSX-921.

Probleem van de AVR-1912 is dat deze geen wireless internet aansluiting heeft en mijn router staat veel te ver van de receiver dus een kabel is geen optie. Is hier een oplossing voor?

Welke receiver zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Een Denon die wel WLAN heeft kopen :Y)

@heArtbeAt: ja, dat past

@beiden: dit is een discussietopic over Denon receivers. Jullie vragen passen beter in een ander (evt los) topic in AUD. Lees wel even de sticky's van de FAQ en het beleid, want "wat moet ik kopen" vragen liggen wat tricky namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel, je hebt de Denon AVR-1312 (stel :9) en je moet kiezen tussen twee speakers voor dezelfde prijs.

- Mordaunt 906i
http://www.mordauntshort....D=51&Title=Specifications

- Wharfedale Diamond 10.3
http://www.wharfedale.co....nguage/en-GB/Default.aspx

Welke zouden jullie dan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zonder te luisteren, geen van beiden. Nogmaals, ga luisteren en kaap dit topic aub niet met een vraag over luidsprekers. Dit topic gaat over Denon receivers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand de nieuwe firmware al op zijn 1912 gezet?
Geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen zit ik nog steeds met de vraag of de Denon AVR-1912 ook wireless aangesloten kan worden. Op de Pioneer VSX-921 zit een aansluiting voor wireless internet, op de Denon niet. Dus iedereen die een Denon AVR-1912 heeft, heeft een kabeltje vanuit zijn router naar de achterkant van de receiver getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik ga er vanuit dat dat idd met een kabel moet, want in de USB features van de 1912 (zie denon.co.uk) staat niet dat ie WLAN via USB snapt.

Op zich niet eens zo onlogisch, aangezien Denon zijn firmware updates via ethernet ondersteunt. En een FW update wil je niet via WLAN doen, omdat je dan het risico loopt dat de verbinding tijdens de update wegvalt en je receiver bricked is. True, dat risico is er bij een normale LAN verbinding ook, maar wel een stukje kleiner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nah. Kan me niet voorstellen dat tegenwoordig firmware upgrades nog afhankelijk zijn van een netwerkverbinding, uitgezonderd het downloaden. Gewoon downloaden, lokaal opslaan, crc check, indien crc correct > flash.
Denk dat je je meer zorgen moet maken over een power loss ;)

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 17-01-2012 23:24 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 100 Laatste