Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
gewoon nee.
edit; ik heb een DRA-700AE als stereo en kijk dan naar een AVR-2312 of 2311 of 2310
[ Voor 17% gewijzigd door Bloemstukje op 28-08-2011 19:08 ]
gewoon nee.
DRA-700AE is trouwens niet handig als eindversterker te gebruiken. Je kan de pre-outs van de voorversterker (of receiver) wel op een ingang van de DRA-700AE aansluiten, maar dan moet je altijd op twee apparaten het volume regelen. De PMA-1500AE heeft een HT Passthrough Mode. Op die manier doet de PMA alleen de eindversterking en regel je het volume via de voorversterker of receiver. Dat scheelt een hoop gedoe.
Zone 2 pre-out is altijd tricky. Genoeg receivers die via de Zone 2 geen geluid uitgeven welke digitaal in wordt gevoerd. Dus in via HDMI of S/PDIF en uit via Zone 2 hoeft niet altijd te werken. Soms kan het lukken door de bitrate en dergelijke vast te zetten, maar dat verschilt per receiver.
gewoon nee.
Verwijderd
setup: 2 x Focal 816V
1 X focal center 800
1 x BK xxls400
2 x rear noname sony speakers 80 watt
Het vreemde is hieraan dat bij stereo ik zo hard kan spelen zoals ik wil en blijft alles mooie stabiel. Dus het lijkt erop dat hij in 5.1 gewoon te weinig power heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 18:53 ]
Ik heb mijn computer en xbox met hdmi aangesloten op de denon, ik heb 1 hdmi kabel naar de tv lopen.
Maar ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een menu op de tv te krijgen, is dit mogelijk?
Ik heb al even rond gegoogled maar niks nuttigs gevonden.
Niels
Verwijderd
Ik denk dat ik het verkeerd heb uitgelegdVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:25:
Je moet in het menu van de Denon de aansluitingen toewijzen. pc aansluiting bijvoorbeeld zet je op hdmi 1 dat kun je zo instellen. En xbox op hdmi 2 zodat je die poorten activeerd. In het menu heet dat input menu > assign.
Ik heb wel beeld van mijn computer en xbox.
Maar ik zou graag het menu van de versterker op mijn tv hebben, zodat ik de speakers etc in kan stellen.
Verwijderd
Dus probeer het eens met een bijkomende video kabeltje (gele tulp aansluiting) aan te sluiten.
Dit klopt inderdaad, op de 16x en 13x versies is dit niet mogelijk. Geen overlay alleen vervanging van. Dus je kunt de boel wel instellen via je tv, maar daarbij zal de rest van het scherm wel gewoon zwart zijn.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:40:
Op mijn 1610 is dit niet mogelijk via HDMI, wel met een composiet (rca-video) aansluiting, op de hogere versies werkt het wel via HDMI, dan krijg je het menu in video overlay te zien.
Ik hoef in elk geval niet per se een gele tulp er tussen te gooien. Als ik mijn tv op het hdmi kanaal van de receiver zet en op Menu druk, schakelt hij de input gewoon uit en krijg ik het menu te zien. Er staat me wel vaag iets van bij dat dit afhankelijk is van een instelling ergens anders in de receiver, maar weet niet precies meer welke..Dus probeer het eens met een bijkomende video kabeltje (gele tulp aansluiting) aan te sluiten.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En ik kan ook geen component kabel vinden in huis
Ik zal nog even rond googlen, anders moet ik maar even een component kabel halen.
Edit:
Ik heb er nu een gele tulp tussen zitten.
op welke input moet je hem nu instellen om het menu op de televisie te krijgen?
Ben al even aan het prutsen maar heb het niet voor elkaar gekregen.
[ Voor 35% gewijzigd door Fastclaimer op 01-09-2011 22:06 ]
Verwijderd
1. Hij herkent mij subwoofer niet, Focal jmlab cub 2, terwijl ik de sub juist heb afgesteld.
2. Error na Audyssey, iets met de phase van de frontspeakers. Nagelopen en zijn correct aangesloten.
3. Als ik switch naar game, waar mij pc is op aangesloten krijg ik een resolutie van ongeveer 640 bij 480p
Morgen maar weer eens overnieuw opstarten, herkennen jullie de problemen die ik nu opsom?
Verwijderd
Pin me er niet op vast, maar een 1311 kan volgens mij in zijn geheel geen menu op de tv weergeven, omdat hij geen OSD heeftFastclaimer schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:09:
Edit:
Ik heb er nu een gele tulp tussen zitten.
op welke input moet je hem nu instellen om het menu op de televisie te krijgen?
Ben al even aan het prutsen maar heb het niet voor elkaar gekregen.
Klopt, OSD is er pas vanaf de AVR-1611. Zie ook de tabel in de TS van dit topic waar de verschillen staan tussen de modellen.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 12:46:
[...]
Pin me er niet op vast, maar een 1311 kan volgens mij in zijn geheel geen menu op de tv weergeven, omdat hij geen OSD heeft
Eigenlijk werkt alles zoals verwacht. De iPod-aansluiting is erg leuk en werkt ook prima. Jammer dat de OSD niet zo heel mooi is, maar het doet wat het moet doen
Het enige probleem wat ik heb is om ARC aan de praat te krijgen met m'n Samsung plasma: aan beide kanten zouden de settings goed moeten staan (de TV geeft ook geen geluid meer via z'n speakers), en m'n AVR zegt ook dat hij het snapt, maar het blijft stil. Nu heb ik er een optisch kabeltje tussen zitten en nu werkt het wel.
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Ik overwoog de AVR-1912 aan te schaffen, maar kom na het lezen van diverse (vooral US) fora tot de conclusie dat de meerprijs voor de AVR-2112 zeker de moeite waard is.
Echter kan ik nergens iets vinden over de verkrijgbaarheid van de AVR-2112 en de mogelijke EUR prijs.
Heeft iemand enig idee? komt de 2112 wel naar Europa / Nederland?
Echter, het geluids niveau van alle HD-zenders is erg zacht. Deze komen binnen op Dolby Digital.
Instellingen op de TV van "Auto" naar "PCM" gezet en nu is het verholpen. Hij Staat nu op "ProLogic II C"
Maar als op de RTL4 HD nu een film wordt uitgezonden, moet ik hem terugzetten naar Auto, voor hem in Dolby Digital te kijken?
[ Voor 4% gewijzigd door DaYwaLkUr op 05-09-2011 19:26 ]
DD is bij mij ook zachter. Ik heb de channel level L en R op +4dB gezet, dat wordt per geluidsformaat oid opgeslagen, dus probleem opgelost.DaYwaLkUr schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:25:Deze komen binnen op Dolby Digital.
Verwijderd
ik ben al tijden in het bezit van een 3808, deze heeft volgens de specs 130W RMS bij 8 ohm, nu zit ik te twijfelen over de Monitor Audio RX6, deze hebben een aanbevolen max vermogen van 125W bij 6 Ohm.
Heeft m'n versterker niet te veel vermogen voor deze luidsprekers?
Ik ga ze donderdag beluisteren :-)
Komt dat niet door de xx dB off-set van Dolby Digital? Althans, zoiets zie ik wel eens in mijn beeld springen als ik een DD-bron afspeel.Sjaaky schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:05:
[...]
DD is bij mij ook zachter. Ik heb de channel level L en R op +4dB gezet, dat wordt per geluidsformaat oid opgeslagen, dus probleem opgelost.
Niet zo op vermogens letten, dat gaat in de praktijk gewoon allemaal goed.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:01:
Kort Vraagje,
ik ben al tijden in het bezit van een 3808, deze heeft volgens de specs 130W RMS bij 8 ohm, nu zit ik te twijfelen over de Monitor Audio RX6, deze hebben een aanbevolen max vermogen van 125W bij 6 Ohm.
Heeft m'n versterker niet te veel vermogen voor deze luidsprekers?
Ik ga ze donderdag beluisteren :-)
Verwijderd
Ik zag inderdaad al mensen met Combo's van Denon 3K serie met de RX6..
Zit nu te twijfelen of ik niet ook de RX8 moet gaan beluisteren, ze schijnen nogal bruut te zijn, dat past wel bij m'n grote woonkamer.
Maar goed, fijn dat ik evt een RX6 kan aansluiten op de 3808.
De 3000-serie van Denon moet je niet over één kam scheren. De oudere AVR-3800 serie is echt beter dan de huidige AVR-3300 serie. De AVR-3300 serie is de opvolger van de AVR-2800 serie. Volgens mij is de Monitor Audio niet echt een lastige speaker, dus ik zou er niet over inzitten. Ik speel met een paar Focal Chorus 826W en die is qua aansturing wat lastiger met de dip naar 2.9 Ohm. Dus ik zou niet weten waarom de RX8 niet zou moeten kunnenVerwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:19:
Ik zag inderdaad al mensen met Combo's van Denon 3K serie met de RX6..
Zit nu te twijfelen of ik niet ook de RX8 moet gaan beluisteren, ze schijnen nogal bruut te zijn, dat past wel bij m'n grote woonkamer.
Maar goed, fijn dat ik evt een RX6 kan aansluiten op de 3808.
Verwijderd
Volgens mij is 130W op 8 ohm +/- 170W op 6 ohm. Ik vraag me af of je dan bv die RX6 niet laat ontploffen als je een keer echt op hard volume speelt.. Ik zal er ongetwijfeld naast zitten, maar de logica van de getalletjes spreken voor zich (voor mijn simpele boeren verstand dan :-) )
Goed te lezen dat de 3808 eigenlijk een goed apparaat is, dat wist ik natuurlijk al een tijdje
Mijn ouwe trouwe AVC A1D lijkt aan zijn eind te komen.
Op het linker kanaal zit sinds een week een -bijna- continue ruis met zo nu en dan wat eng gekraak.
HDMI heb ik niet zo'n boodschap aan. Oprical / Coaxial voldoen nog prima.
Ik overweeg een reparatie. Ik kwam dit tegen online: http://www.apparatenreparatie.nl/
Heeft iemand hier ervaring mee of nog andere goeie suggesties?
Verwijderd
Ik heb een humax5050c via HDMI en toslink aangesloten op een denon 2310. Ging altijd prima maar..... nu heb ik een maf geluidsprobleem....hij lijkt een probleem te hebben met het wisselen van zenders die een verschillend geluidsspoor hebben. Ik geef voorbeelden:
DD naar DD nooit problemen dus: Ned 1 HD naar Ned 2 HD (allebei DD) geen probleem.
DD naar een simpel 2 kanaals zender: gaat mis, dus: Ned 1 HD naar BBC 1 meestal geen geluid bij BBC 1. Pas bij wisseling surround mode (dus van stereo naar direct of naar ProLogic of omgekeerd weer geluid)
Andersom: geen probleem. Dus van BBC 1 naar Ned 1 HD: geen probleem.
Voor het geval het een issue is: Auto surround mode is OFF en de input assign klopt.
Ideeën?
http://72.9.159.100/avs-v...ada021e8b84139e&t=1257209
Hmm .. niet veel spannends... (tenminste, dit is de USA firm, zal deze anders zijn?9. Main - 1.09, Sub - 00.29 (July/Aug, 2011)
- There will be two updates over this period .. the first will be very short and will simply disable the connection to the Rhapsody servers until Denon can create a 2nd update that will properly connect to the newly modified Rhapsody servers.
[ Voor 69% gewijzigd door grimson op 09-09-2011 16:48 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Volgens http://firmware.denon-online.eu/ is de laatste update een oudere van 10.05.2011 (ofwel 11.04.2011) maar bij de laatste update liep deze site ook achter. Vanavond eens kijken of mijn 3311 ook een update ziet verschijnen... of gaat het hier alleen om een US update.grimson schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:43:
Het lijkt erop dat voor de AVR-3311 een firmware update beschikbaar is. Nu aan het installeren .... (ja, ik weet het)
Toch wil ik even opmerken dat je dit al kan! Via Windows 7 met "play to" kan je al MP3's 'pushen' naar je AVR-3311 (in mijn geval). In dit geval geen TV aan en of via de display van de Receiver.Ikzelf heb voor muziek gewoon een Squeezebox staat, werkt naar mijn mening nog makkelijker dan alles via de display van een receiver moeten doen. Of je moet altijd via de TV werken. Enige handige van een ethernetpoort is - naar mijn inziens - voor firmware upgrades.
Overigens komt er vast wel een keer dat een receiver echt alles kan. Dus dat je geen apparaten als een mediaspeler en dergelijke meer nodig hebt. Gewoon alles via netwerk naar de receiver. Maar dan moet of DLNA iets uitgebreider worden of natuurlijjk een heel ander concept.
Je kan ook met je webbrowser de receiver bedienen en dan ook zo naar je eigen DNLA server browsen.
Dus 2 mogelijkheden om audio remote af te spelen zonder TV / display van de receiver te gebruiken.
[ Voor 11% gewijzigd door grimson op 11-09-2011 12:47 ]
Vandaag ook maar de upgrade voor mijn AVR-3311 gestart ondanks dat op de site van DENON Download&Support alleen nog info over de oudere 01.09 versie te vinden is. Blijkt te gaan om de 01.12 versie en kijkend naar onderstaande wijzigingen (vet gedrukt) ten opzichte van de vorige versie lijkt de update voornamelijk te maken te hebben met de netwerk functionaliteit. Wellicht toch iets met Rhapsody ondanks dat we dat in Europa niet kennengrimson schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:43:
Het lijkt erop dat voor de AVR-3311 een firmware update beschikbaar is. Nu aan het installeren .... (ja, ik weet het)
AVR3311 E2 | S/N. (is leeg sinds reparatie) |
Firm. Package | Ver.:0007 |
Main: | 01.12 |
Main ROM: | 01.12 |
Main FBL: | 00.10 |
Sub: | 00.29 |
Sub FBL: | 00.05 |
DSP: | 58.08 |
Audio PLD: | 01.02 |
OSD Config: | 200912070011 |
OSD PRG: | 201006190109 |
OSD DAT: | 201006190107 |
*Ethernet FBL | 090311 |
*Ethernet SBL | B201103010936-0A |
*Ethernet IMG | I201108120244 |
*Ethernet MAC | 0005CD-1***** |
Ik heb een NAS die DLNA support, kan ik de receiver dan zonder tussenkomst van ander apparaat muziek van mijn NAS laten spelen? Bestuur je dat met die iPad app of via webbrowser?grimson schreef op zondag 11 september 2011 @ 08:30:
[...]
Toch wil ik even opmerken dat je dit al kan! Via Windows 7 met "play to" kan je al MP3's 'pushen' naar je AVR-3311 (in mijn geval). In dit geval geen TV aan en of via de display van de Receiver.
Je kan ook met je webbrowser de receiver bedienen en dan ook zo naar je eigen DNLA server browsen.
Dus 2 mogelijkheden om audio remote af te spelen zonder TV / display van de receiver te gebruiken.
- De volumeknop moet best een eind omhoog, zelfs voor muziek op achtergrondniveau. Ik heb de regelaar op 'relatief' staan (vanaf -80 tot +18 dB).
- Een beetje op volume spelen zorgt ervoor dat de volumeknop naar -10 moet. Ik weet niet of dat bij langdurig luisteren nadelig is voor de receiver.
- Ik gebruik graag de mogelijkheid van Dynamisch volume (met dag-, avond- en nachtstand), een soort van loudness. Bij Marantz was dat heel makkelijk aan te passen m.b.v. de AB, bij Denon moet je echt een eind het menu in: erg onhandig. Is hiervoor één van de snelkeuzetoetsen op de receiver en de AB te programmeren? De AVR1911 heeft hiervoor nog dedicated toetsen op het front zitten.
- Er is een groot verschil in volume bij equalizer op on en op off. (Eigenlijk is dit meer een constatering).
[ Voor 7% gewijzigd door pietr op 19-09-2011 19:01 ]
De AVR-3311 kun je zowel via de display op de receiver, het menu via de TV als ook via een web browser bedienen (de receiver heeft een ingebouwde web interface). Dit dus ook voor het afspelen van media vanaf een media server. Daarnaast kun je inderdaad ook de receiver via diverse apps (iPhone en Android) bedienen.McVirusS schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:19:
[...]
Ik heb een NAS die DLNA support, kan ik de receiver dan zonder tussenkomst van ander apparaat muziek van mijn NAS laten spelen? Bestuur je dat met die iPad app of via webbrowser?
Verschilt per fabrikant hoe ze het noemen, maar het zal veelal iets zijn in de trant van "Analog to Digital Conversion", "HDMI Video Conversion" of die termen door elkaar.418O2 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 00:07:
Kan de 1311 analoge signalen via hdmi weergeven?
En is er een naam voor deze feature?
Denon doet dat pas vanaf de AVR-1611 zoals in deze tabel te zien is.
Waarom ga je van een mid-end Marantz naar een instap Denon? Dan had je beter naar iets van een AVR-3311 kunnen kijken naar mijn inziens.pietr schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:20:
Ik heb nu de combi AVR1912 met 1611 UD hier staan. Ik kom van een Marantz SR6004. Enkele opvallende zaken van de AVR1912 die ik tot nu toe nergens heb gelezen:
Maar goed, over dat spelen op -10 dB: of dat hoog is verschilt per ruimte en per speaker. Als je speaker een hoog rendement hebben en je in een kleine ruimte speelt zal -10 dB een stuk harder zijn dan als je speakers met een laag rendement in een grote ruimte hebt staan. Maar -10 dB betekent nog steeds dat het signaal wordt verzwakt, dus nadelig zou dat niet moeten zijn.
Langdurig op +18 spelen zou niet nadelig moeten zijn aangezien een receiver dat - naar mijn mening - gewoon aan moet kunnen. Als een receiver dat niet zou trekken hadden ze dat ding maar moeten begrenzen op +15 dB of zo. Maar de +18 is wel de maximale output inderdaad.
[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 20-09-2011 07:43 ]
Ik koos voor 1912 omdat die geluidstechnisch niet verschilt met de 2312 en met de 3312. Dit heb ik van deze site. De hogere modellen hebben wel meer processingmogelijkheden, kunnen meer speakers aansturen etc., maar dat was voor mij niet nodig. De SR6004 heeft geen hdmi 1.4 en dat wilde ik wel hebben. De SRX006-serie heeft geen normaal display en dat vind ik wel prettig.
Jammer dat er op de AVR1912 geen dedicated dyn.eq.-toets zit, die zat er nog wel op de AVR1911.
[ Voor 15% gewijzigd door pietr op 21-09-2011 11:55 ]
Ik heb een mooie uitleg gevonden. Die offset is dus heel handig, maar werkt niet lekker samen met niet-DD geluid.FeaR schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:15:
Komt dat niet door de xx dB off-set van Dolby Digital? Althans, zoiets zie ik wel eens in mijn beeld springen als ik een DD-bron afspeel.
Op de ab van de 1910 zitten nog wel dedicated knoppen voor dyn eq. Misschien dat je met een universele ab (bijv de harmony) die codes wel gewoon kunt programmeren en gebruiken?pietr schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:20:
Ik gebruik graag de mogelijkheid van Dynamisch volume (met dag-, avond- en nachtstand), een soort van loudness. Bij Marantz was dat heel makkelijk aan te passen m.b.v. de AB, bij Denon moet je echt een eind het menu in: erg onhandig. Is hiervoor één van de snelkeuzetoetsen op de receiver en de AB te programmeren? De AVR1911 heeft hiervoor nog dedicated toetsen op het front zitten.
Bij mij is het volume in 'direct' gelijk aan 'stereo, manual eq' met alle banden op 0dB. Als alle banden op +6dB staan, is het logisch dat er groot verschil in volume isEr is een groot verschil in volume bij equalizer op on en op off. (Eigenlijk is dit meer een constatering).
Nog een leuke tip voor mensen die geen subwoofer hebben en meer laag (< 45Hz) willen in de 'manual eq' stand op de avr1910. Het viel mij op dat de dyn eq stand voor veel meer laag zorgde dan ik met de manual eq kon bereiken. Maar ik wil wel graag zelf de equalizer kunnen instellen, omdat dat beter klinkt dan wat audyssey er van bakt. Na wat meten met REW bleek dat in 'dyn eq' het laag < 45Hz een boost kreeg. In 'manual eq' is dat niet in te stellen omdat de laagste band 63Hz is.
De tip: Zet onder parameters > tone de bass op +3dB. Andere waarde mag natuurlijk ook, maar ik heb hem op +3dB. Schroef vervolgens in de equalizer de 63, 128, 256 en 500 band wat terug (meten!) en tada, meer bass!
Let wel op. De equalizer instellingen zijn globaal, terwijl de tone instelling per input of preset verschilt. Dus als je ineens al het laag kwijt bent, staat de bass waarschijnlijk weer op 0dB.
Die support is er in de nieuwere series weer uit toch? Behalve bij de high-end modellen?FeaR schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 07:39:
[...]
Verschilt per fabrikant hoe ze het noemen, maar het zal veelal iets zijn in de trant van "Analog to Digital Conversion", "HDMI Video Conversion" of die termen door elkaar.
Ik twijfel nu tussen de 1611 en de Yamaha RX-V567
Interessante tabel. Als ik zie wat de 'meerprijs' me had opgeleverd dan ben ik helemaal blij met mijn aankoop.[b][message=36787352,noline]
Iets anders: het lukt me maar steeds niet om de synchronisatieproblemen tussen spraak en beeld volledig weg te krijgen (niet noodzakelijk een Denon-probleem overigens). Weet iemand een leuke site waar in begrijpelijke taal op dit soort problemen wordt ingegaan?
[ Voor 4% gewijzigd door Brunniepoo op 28-09-2011 21:58 ]
Nu heb ik een vraag betreft het aansluiten van de set.
Na het doornemen van de handleiding, sta ik toch in dubio of ik de set alleen via HDMI zal aansluiten
of dat ik ook een coaxial aansluiting en/of de 2ch audio out zal aansluiten.
Ik heb hier goede kabels voor, maar nu er HDMI op zit, is dit dan nog nodig ...
De set wordt gebruikt als universal disc player, dus cd's wil ik er stereo op afspelen, maar muziek op dvd en blu-ray wil ik er surround (5.1) op afspelen.
Verder heb ik nu mijn Mordaunt-Short speakers (Avant 904i) als bi-amp aangesloten, dat was het advies met mijn vorige versterker (Marantz SR6004) maar is dat bij deze ook verstandig of kan ik 'm beter gewoon aansluiten zodat ik zone-2 kan gebruiken (is niet echt nodig, maar misschien voor in de toekomst ...)
De geluidskwaliteit is belangrijker dan zone-2
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
ik heb me HTPC doorgelust met HDMI naar de AVR-1910 en de AVR weer doorgelust naar de Samsung 55D7000. maar krijg er geen 3D beeld uit
kennis van mij zij beter om de HTPC direct op de TV aan te sluiten en dan via optical naar de AVR, alleen is het geluid dan toch een stuk minder ?
Volgens mij geeft Denon pas 3D door vanaf de AVR-xx11 modellen. Dus dat de AVR-1910 het niet doet kan goed kloppen. HTPC direct naar de TV voor het beeld en via een andere weg is een manier om dit te omzeilen. Geluid een stuk minder is maar net wat je er van verwacht. Via HDMI heb je HD Audio (DTS HD en Dolby TrueHD) via bijvoorbeeld optisch heb je de gewone varianten (DTS en Dolby Digital). Of dit merkbaar is hangt vooral van je speakers af. Als je wat goedkopere speakers hebt dan is het verschil eigenlijk te verwaarlozen.Mr. Noodle schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 07:42:
klopt het dat de 1910 geen 3D kan weergeven?
ik heb me HTPC doorgelust met HDMI naar de AVR-1910 en de AVR weer doorgelust naar de Samsung 55D7000. maar krijg er geen 3D beeld uit
kennis van mij zij beter om de HTPC direct op de TV aan te sluiten en dan via optical naar de AVR, alleen is het geluid dan toch een stuk minder ?
bedankt, ik heb geen goede boxen, simpel setje (zie foto)maar ik hoor wel duidelijk verschil tussen TrueHD en standaard. TrueHD is toch als het blauwe lampje op de AVR aangaat?FeaR schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:00:
[...]
Volgens mij geeft Denon pas 3D door vanaf de AVR-xx11 modellen. Dus dat de AVR-1910 het niet doet kan goed kloppen. HTPC direct naar de TV voor het beeld en via een andere weg is een manier om dit te omzeilen. Geluid een stuk minder is maar net wat je er van verwacht. Via HDMI heb je HD Audio (DTS HD en Dolby TrueHD) via bijvoorbeeld optisch heb je de gewone varianten (DTS en Dolby Digital). Of dit merkbaar is hangt vooral van je speakers af. Als je wat goedkopere speakers hebt dan is het verschil eigenlijk te verwaarlozen.
Dus dat wordt dus weer een andere AVR (eerst de 2310 gehad maar ding stuk).... er zijn alleen geen zilver kleuren denon avr's te krijgen? ik zit ook nog met een maat voor in de kast... is het mogelijk om de case/cover van de 1910 te vervangen met de 1911? dan heeft me vriendin ook niks door dat er weer een andere staat
Beschikbaar voor AVR-3311, AVR-4311, AVR-A100 en CEOL (RCD-N7) tot 31 december 2011.
Kwam er zojuist bij toeval achter
Bedankt voor de tip!Pasja schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:05:
!! Airplay upgrade gratis!!
Beschikbaar voor AVR-3311, AVR-4311, AVR-A100 en CEOL (RCD-N7) tot 31 december 2011.
Kwam er zojuist bij toeval achter, gelijk maar aangemeld, geïnstalleerd, getest.... en het werkt! Geen idee waarom de, voorheen betaalde upgrade, nu gratis wordt aangeboden maar profiteer ervan.
Succesvol geïnstalleerd op onze AVR-3311. Naast 'Play To' ook een leuke push functionaliteit erbij
Mijn Denon 2310 geeft geen signaal meer op de subwoofer uitgang
Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat die afhandeling prima in orde is. Alweer enige tijd geleden mijn Denon terug gebracht (onder garantie), binnen twee weken was hij gerepareerd en kon ik hem weer ophalen. Er werd me zelfs een tijdelijke versterker voor die periode aangeboden, maar daar heb ik toen geen gebruik van gemaakt.JvdW schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:08:
Eens kijken hoe het zit met de garantieafhandeling van hifi-schluderbacher binnenkort.
Mijn Denon 2310 geeft geen signaal meer op de subwoofer uitgang
AVR3311 E2 | S/N. (is leeg sinds reparatie) |
Firm. Package | Ver.:0006 |
Main: | 01.12 |
Main ROM: | 01.12 |
Main FBL: | 00.10 |
Sub: | 00.29 |
Sub FBL: | 00.05 |
DSP: | 58.08 |
Audio PLD: | 01.02 |
OSD Config: | 200912070011 |
OSD PRG: | 201006190109 |
OSD DAT: | 201006190107 |
*Ethernet FBL | 090311 |
*Ethernet SBL | B201103010936-0A |
*Ethernet IMG | I201108120305 |
*Ethernet MAC | 0005CD-1***** |
Op deze pagina staat dat het mogelijk is om per input een bepaald volume in te stellen:
Ik wil dus dat de input Tuner het volume standaard op 50 heeft staan, dat de input Game standaard op 35 staat en dat de input TV op 40 staat.The AVR remembers all settings like sound volume, surround setting and speaker config for each input source, that you set the last time that input was used
nou kan ik dat dus nergens vinden voor mijn AVR-1311. Is dit überhaupt wel mogelijk?
via de webinterface?
Pasja schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:39:
Na de airplay upgrade nog even de settings van mijn 3311 gecontroleerd. Naast een nieuw ethernet image is de versie van de firmware package weer een stappie terug, van zeven naar zes.
AVR3311 E2 S/N. (is leeg sinds reparatie) Firm. Package Ver.:0006 Main: 01.12 Main ROM: 01.12 Main FBL: 00.10 Sub: 00.29 Sub FBL: 00.05 DSP: 58.08 Audio PLD: 01.02 OSD Config: 200912070011 OSD PRG: 201006190109 OSD DAT: 201006190107 *Ethernet FBL 090311 *Ethernet SBL B201103010936-0A *Ethernet IMG I201108120305 *Ethernet MAC 0005CD-1*****
Zie pagina 4 van de deze thread of deze post.Rubke schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:20:
hoe check je de versie?
via de webinterface?
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Pasja op 22-10-2011 13:35 ]
Wanneer ik hem inschakel dan gaat vaak me kanaal rechtsvoor niet mee. Als ik het volume van -46 naar -35 verhoog komt hij wel bij. Ook als alles nog op -46 staat en ik op mute druk en daarna nog een keer is ook alles goed. Ik heb me front in bi-amp maar dit probleem is een aantal weken na het bi-ampen pas gekomen dus ik denk niet dat het daar in zit.
Zolang hij het na een kleine mute actie het gewoon doet vind ik het geen reparatie kwestie maar de achter liggende oorzaak kan ik niet echt bedenken
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ik heb inmiddels twee kids, en als ik een keertje lekker kan luisteren liggen ze in bed en moet het toch met een wat lager volume. Dus qua maximaal vermogen heb ik niet zulke grote eisen.
Nu dacht ik zelf om een AVR-1912 te gaan gebruiken, maar is dit qua combinatie met de B&W's een goede keuze. Ik heb destijds voor de H/K gekozen omdat deze de speakers goed in bedwang kon houden? (Deze B&W hebben een "warm" geluid en de H/K is een wat rouwe klank, wat uiteindelijk voor mij een goede mix was)
Ik heb nog een center en back-speakers liggen, dus ik wil wel minimaal 5.0 of 5.1 hebben.
De AVR-1912 past binnen mijn budget en heeft alle features die ik zou willen hebben, alleen over de combi met de speakers ben ik niet zeker. hebben jullie advies?
Ga luisteren in de winkel waar je hem wil aanschaffen en neem je speakers mee.Ixus74 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:10:
...
De AVR-1912 past binnen mijn budget en heeft alle features die ik zou willen hebben, alleen over de combi met de speakers ben ik niet zeker. hebben jullie advies?
Dat zal misschien niet bij een prijsvechter lukken, maar een beetje goede zaken bieden dit soort service wel gewoon (en dat is ook wel wat waard).
Hier meer info:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1334369
iemand een idee?__REMCO__ schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:04:
ik heb in dit topic gezocht maar kon t niet vinden.
Op deze pagina staat dat het mogelijk is om per input een bepaald volume in te stellen:
The AVR remembers all settings like sound volume, surround setting and speaker config for each input source, that you set the last time that input was used
Ik wil dus dat de input Tuner het volume standaard op 50 heeft staan, dat de input Game standaard op 35 staat en dat de input TV op 40 staat.
nou kan ik dat dus nergens vinden voor mijn AVR-1311. Is dit überhaupt wel mogelijk?
Zoals ik het lees worden gewoon de laatst gekozen instellingen onthouden, maar niet dat je een default volume in kan stellen. Dus als jij de Tuner de laatste keer op volume 50 hebt gebruik in Pure Direct dan zal deze de volgende keer met diezelfde waarden opstarten. Maar als je dan het volume naar 45 zet zal het volume de volgende keer 45 zijn.
maar dat is dus nou dus niet zo. Als ik tv kijk op volume 40, alles uitzet en daarna op tuner weer aanzet staat het volume weer op 40 terwijl ik de vorige keer dat ik de receiver op tuner heb uitgezet het volume op 50 stond.FeaR schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 07:35:
[...]
Zoals ik het lees worden gewoon de laatst gekozen instellingen onthouden, maar niet dat je een default volume in kan stellen. Dus als jij de Tuner de laatste keer op volume 50 hebt gebruik in Pure Direct dan zal deze de volgende keer met diezelfde waarden opstarten. Maar als je dan het volume naar 45 zet zal het volume de volgende keer 45 zijn.
Hij onthoudt dus alleen welke surround setting gebruikt moet worden en niet het volume per input. Helaas pindakaas...
Napster rechtstreeks op de versterker, Spotify via het programma Jamcast. Dit laatste zou ook middels de gratis VLC media player te realiseren moeten zijn, maar op een of andere manier krijg ik niet de juiste codec of stream zodat de Denon hem herkent. Iemand hier wellicht ervaring mee?
Ben nu nog druk aan het vergelijken welke van de twee diensten me het beste bevalt. Enige nadeel van de Spotify methode is dat mijn PC daarvoor aan moet staan, ze hebben echter wel een mooie client en de dienst is gratis ook zeer goed te gebruiken. Napster kan weer direct op de versterker en missen een mooie client aangezien die alleen voor Napster To Go te gebruiken is. Alhoewel, dit moet ik nog verder uitzoeken.....
Verwijderd
Verwijderd
Ja ik ben nu toe aan een nieuwe update binnenkort.
Zat er aan te denken om nieuwe fronts speakers te halen oftewel de 826V/W en dan de 816V naar achteren te zetten. Nu denk ik haast wel dat de denon het niet helemaal lekker gaat trekken. natuurlijk zal die zijn best doen
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 18:41 ]
Verwijderd
edit. en wist jij dat er een Focal Chorus CC800 W serie is?? als ik dat wist had ik die wel gehaald in het begin .
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 18:55 ]
Verwijderd
Of ik nu ruimte voor de 826W heb denk het niet, maar je koopt speakers voor het leven he.
mag ik vragen wat je nu voor een set betaald van de 826W , neem aan dat je niet de advies prijs betaald?
Ik heb deze toen beluisterd op een 3311 en vond ze niet lekker uit de verf komen. En dat erkende de verkoper ook, volgens hem komen die speakers veel beter uit de verf met een flinke bak vermogen (eind-versterker ertussen hangen misschien).
Zei het niet dat ik nu voor de derde keer een probleem heb met het HDMI board. Ik heb er genoeg van en wil dus overstappen. Denon staat bij mij hoog op de lijst maar hoe vaart Denon t.o.v. HDMI problemen? Ik lees hier en daar dat er ook problemen zijn maar dit zijn inmiddels alweer iets oudere berichten.
Budget zal rond de 600 euro liggen...
Verwijderd
peter ik zag wel dat de denon 4311 nu in prijs zakt wat vind je daarvan dan? neem aan dat die wel een klasse hoger is dan de 3311.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 12:56 ]
Helaas heb ik wel problemen met mijn Denon 3311 en HDMI, vooral de handshake gaat niet altijd lekker. Het probleem zit hem vooral in de ARC met de TV, als ik daar gebruik van wil maken moet ik eerst alle apparaten die via HDMI zijn aangesloten aanzetten, en pas dan krijg ik het ARC signaal van mijn TV naar mijn Denon.Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:53:
Met denon heb ik nooit hdmi problemen . Wel heb ik soms dat met de pc soms ff aan en uit moet om zich te herpakken maar dat noem ik geen probleem.sinds ik de denon acr 1910 heb ging een wereld voor me open met aansluitingen en mogelijkheden.
peter ik zag wel dat de denon 4311 nu in prijs zakt wat vind je daarvan dan? neem aan dat die wel een klasse hoger is dan de 3311.
Wat betreft de 4311, dat is qua specificaties wel een slag beter dan de 3311 en als je het geld ervoor hebt, zou ik het zeker doen. Maar het belangrijkste is natuurlijk hoe ze met de speakers klinken, en daar kan ik helemaal niks van zeggen daarvoor moet je zelf gaan luisteren. En natuurlijk een beetje op internet rond zoeken naar ervaringen die mensen hebben met die combi.
Nu weet ik niet voor welke prijs jij die 4311 hebt zien staan, maar misschien is het een optie om een goedkopere receiver met pre-outs te pakken en daar een 2-kanaals eindversterker aan te hangen. Of het een goede optie is kan ik zo niet oordelen, dat hangt af van de verschillende onderdelen.
Verwijderd
Ik kom natuurlijk van een Onkyo en ik vraag mij af of er enorme verschillen zitten in het geluid tussen een Onkyo of een Denon echt heel veel verschil? Ik lees natuurlijk wel dat het één wat warmer klinkt en de ander wat scherper, maar kun je dat niet met de basic eq settings aanpassen?
Ik overweeg een 2311 gezien er niet veel meer in het budget zit...
Verwijderd
Ik zie dat je JBL hebt .Lijkt mij verder geen probleem hoor.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 17:44 ]
Verwijderd
Bij de denon worden al mijn tv kanalen omgezet naar dolby II of neo 6.1 dts. Als ik stereo wil omdat er alleen stereo wordt uitgezonden, moet ik dat handmatig instellen. Is er een manier om dit in auto om te zetten?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Verwijderd
Als het goed is, als je hem dan op stereo zet blijft hij op stereo en gaat hij niet bij elk kanaal weer terug.Als je op het knopje STD drukt dan pakt hij automatisch het beste signaal maar met tv word dat dus prologic.Ik luister vaak stereo in muziek, maar als ik dan schakel naar tv blijft hij op stereo.Is beetje proberen zou ik zeggen dan kom je er vanzelf achter en ach ja keertje op het knopje stereo drukken mag de pret ook niet drukken terwijl je lekker op je bank zit.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:35:
Ik heb sinds een aantal dagen de avr-4308. Ik heb hiervoor een marantz sr-9200 versterker gehad. Bij de marantz kon ik het audio signaal op 'auto' zetten, zodat de versterker bekijkt welk signaak er in wordt gestuurd en datzelfde signaal uit zendt.
Bij de denon worden al mijn tv kanalen omgezet naar dolby II of neo 6.1 dts. Als ik stereo wil omdat er alleen stereo wordt uitgezonden, moet ik dat handmatig instellen. Is er een manier om dit in auto om te zetten?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
heb een TV die alleen 2 SCARTS en een s-video + composiet front aansluiting heeft. HDMI gaat hem dus niet worden.
Had al geprobeerd om een videosignaal op een bron te zetten en dan die bron te selecteren, beiden via composiet aangesloten. Dat werkt (dus verbinding van receiver monitor out naar TV is goed), maar ik krijg dan nog steeds geen menu oid te zien.
Lastig, want wil met Audissey en de rest van de setup aan de slag.
Hoe krijg ik mijn Denon zo slim dat ie zijn OSD via de composiet laat zien
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 14:38 ]
Ik las wel her en der dat het via svhs mogelijk wel zou kunnen lukken. Just my luck dat ik dat kabeltje dus net uitgeleend heb
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Zal best wel, ik gaf alleen de tip om eens te onderzoeken of je RGB zou kunnen gebruiken.The Eagle schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:57:
D'r zit potdorie een composiet monitor out op...dan mag ik toch aannemen dat ik dat ding ook moet kunnen gebruiken
[...]
Die tip zou alleen handig zijn als ik een hoop via de Denon wil schakelen, en dan geef ik je ook idd gelijk. Dat wil ik echter niet: ik moet gewoon het OSD menu in zien te komen en dat wil niet.Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:15:
[...]
Zal best wel, ik gaf alleen de tip om eens te onderzoeken of je RGB zou kunnen gebruiken.
Een mogelijk lastig te vinden en daardoor mogelijk dure RGB scart kabel gaan zoeken is leuk, maar da's niet het doe dat ik voor ogen heb, ondanks dat het misschien zou kunnen.
Ik wil simpelweg het menu in kunnen
Edit: ik kom net tot de conclusie dat de 2311 alleen maar een monitor out heeft op HDMI, component en composiet. Niet op SVHS dus
Is er iemand die kan bevestigen dat via component er WEL een GUI / OSD weergegeven wordt, danwel dat dat idd alleen maar via HDMI kan?
Alternatief: Audissey wil weten hoeveel speakers ik heb. Ik draai 5.0. Kan ik Audissey met de microfoon ook via het normale menu op de receiver zelf draaien? Snapt ie dan dat ik een 5.0 setup heb?
[ Voor 27% gewijzigd door The Eagle op 13-11-2011 17:45 ]
Sorry verkeerde post...
[ Voor 11% gewijzigd door Ron_Tweaker op 13-11-2011 23:46 ]
Apple | Marantz | B&W
Niemand een idee?VicSmurf schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:59:
In Amerika is de AVR-2112ci te koop weet een van jullie of deze ook in Nederland (of Duitsland) te koop is of binnenkort komt? Dit is de versterker die eigenlijk alles heeft wat ik zoek.
Hier meer info:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1334369
Verwijderd
over een eindversterker icm met wat grotere luidsprekers zoals de Focal 826W moet dat zeker een prestatie boost geven . Hoop dat dat ook icm met de focal te gaan luisteren bij een audiozaak .
Voor FEAR
Ik lees dat je ook nog steeds geinterreseerd bent in Emotiva. Als je op blu- ray.com kijkt kun je er al heel veel over vinden en veel gebruikers hebben het ook thuis.Maar waarschijnlijk ben je hier wel achter.
mochten hier mensen zijn die mij nog meer tips kunnen geven ivm met mijn ingevingen en wat ik hierbeschijf zijn altijd welkom.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Verwijderd
ok interressant, weet zo welke type je wilt halen? met welke speakers speel je?h40d schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 08:32:
Ik heb een 3311 en was ook al aan het kijken naar en Emotiva eindversterker. Zou mooi zijn als deze straks in Ned. verkrijgbaar zijn.
Verwijderd
edit : intussen weet ik al dat het niet kan. dus zou ik naar een nieuwe receiver moeten een nieuwe stereoversterker en eindversterker.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 16:57 ]
Verwijderd
Nu is de vraag is dit wel zo? ik heb ze gemailt of de prijs ook zo is, dus dat is afwachten. Mocht het zo zijn dan is dit toch een koopje? doen ofniet??
Verwijderd
Mijn setup:
Denon 3808
Dali Ikon 6 MK2 als fronts, ben aan het sparen voor de complete Ikon surround set. Ik ben nu nog in het bezit van wat warfedale surrounds.
Nu wil ik, om het stereo te verbeteren, een extra versterker gaan aansluiten. Zodat ik 2.0 analoog direct op een stereo versterker aan sluit en het HT gebeuren doorlus naar de versterker via de pre-out uitgangen van de 3808.
Dit moet op zich prima gaan wanneer je een versterker neemt welke HT-pass through ondersteunt, bijvoorbeeld de denon PMA1500AE.
Nu mijn vraag, ik lees diverse zaken over pre-out en zone 2 van 3808 en dat het volume niet werkt wanneer hier een digitale bron op aangesloten wordt.
Hoe sluit ik de 3808 aan zodat deze met HT - pass through gewoon werkt met de stereo versterker voor de front luidsprekers?
Komt er altijd al signaal uit de Pre-outs? Of moet je dan bij de amp-assign een andere setting kiezen? Zone 2 of gewoon 7.1?
Ik kan het niet duidelijk vinden in de handleiding.
Ik zou het prettig vinden als iemand hier al ervaringen mee heeft..
Thanks
Met Stassen weet je het nooit. Genoeg producten die op hun site staan en die later niet voor die prijs geleverd kunnen worden. Sterker nog, Stassen heeft ook wel eens producten op de site staan die er nooit zijn geweest. Laatst nog met een Blu-rayspeler van Marantz die Marantz op het laatst toch niet uit heeft gebracht, maar Stassen kon hem wel leveren hoor. Of het verkopen van demo-modellen als nieuw doen ze ook wel eens. Nee, oppassen met Stassen. Als je wat besteld daar langs gaan en het product meteen meenemen. Overigens kan Stassen goedkoper leveren omdat ze veel via grijze import doen. Van Denon zijn ze door Look and Listen - Nederlandse importeur - geloof ik ook niet erkend als verkopende partij.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:00:
Zoals jullie weten ben ik nog steeds bezig met upgraden en ik kwam nu een mooie prijs tegen van de Denon 3311 http://www.stassen.nl/spe...v-receiver/denon-avr-3311
Nu is de vraag is dit wel zo? ik heb ze gemailt of de prijs ook zo is, dus dat is afwachten. Mocht het zo zijn dan is dit toch een koopje? doen ofniet??
Zone 2 (en Zone 3, Zone 4, et cetera) hebben veelal beperkingen inderdaad. Denk aan beperkingen van het niet doorsturen van audio welke via HDMI of een andere digitale weg binnen is gekomen. Soms is dat te omzeilen door bijvoorbeeld een bepaalde track te sturen die dan wel wordt doorgestuurd. Maar over het algemeen is Zone 2 inderdaad onderhevig aan wat beperkingen. De Pre-Outs hebben dit niet, want die sturen alles gewoon door. Dus een eindversterker of andere versterker op de Pre-Outs aansluiten gaat gewoon werken ook met bronnen die digitaal invoeren.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:35:
Nu mijn vraag, ik lees diverse zaken over pre-out en zone 2 van 3808 en dat het volume niet werkt wanneer hier een digitale bron op aangesloten wordt.
Hoe sluit ik de 3808 aan zodat deze met HT - pass through gewoon werkt met de stereo versterker voor de front luidsprekers?
Verwijderd
dat is precies wat ik wilde horen. Wederom bedankt!
Dus het is ook zo dat er uit de pre outs zoieso al signaal komt, ongeacht welke bron er geselecteerd is? Ik zou het eens kunnen testen met een oude Stereo versterker van me. Interessant.
Nu eens gaan orienteren op Stereo versterkers met de HT-pass through functie
edit:
nog best lastig om op google te zoeken welke Amps HT Pass through hebben. Tot nu toe kom ik op:
Denon PMA 1510 AE
Camebridge Audio Azur 840A (beetje te duur)
Wie weet er nog meer, dan kan ik vast een beetje gaan oriënteren alvorens te gaan luisteren.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2011 16:12 ]
Stassen staat bij Look en Listen weldegelijk op de lijst als Denon dealer, dat kun je ook gewoon controleren op de site van Look en Listen.FeaR schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 15:46:
[...]
Overigens kan Stassen goedkoper leveren omdat ze veel via grijze import doen. Van Denon zijn ze door Look and Listen - Nederlandse importeur - geloof ik ook niet erkend als verkopende partij.
Kans is inderdaad groot dat je iets geleverd krijgt wat dmv grijze import Nederland binnengekomen is.
Geen probleem zolang de boel werkt, bij problemen kan het een ander verhaal worden.
De plasma die we daar gekocht hebben had een extra letter in het typenummer waar ik me verder niet druk over maakte aangezien het verder het juiste toestel was/leek.
Nadat deze bekrast werd door een van onze katten in de jacht op een vlieg kon ik niet terecht bij Panasonic in Nederland voor reparatie, typenummer onbekend.
Typenummer ingeklopt bij Google en zo te zien is het een Duits model.
De Denon 3310 die we daar gekocht hebben kreeg problemen met ethernet en vervolgens ook met switchen van inputs wat alleen opgelost werd door uit en aanschakelen.
Contact opgenomen met Look en Listen vanwege meldingen op fora dat er een nieuwe revisie ethernet kaarten zou komen en zeker wilde weten dat die al gebruikt werden in service centra.
Serienummer doorgegeven en na bevestiging dat dat toch echt juist was de mededeling dat het nummer onbekend was als toestel in Nederland.
Receiver op laten halen door Stassen wat op zich goede service is maar vervolgens heeft het maanden geduurd voor uiteindelijk een nieuwe receiver geleverd is (deze keer met stickers van Look en Listen op de doos)
Gedurende de maanden dat we hebben moeten wachten (er was wel voorzien in een vervangend toestel, een receiver van pioneer) is er veel beloofd, heb ik meerdere keren zaterdagmiddag voor niets zitten wachten op een chauffeur die niet kwam, heb ik een toestel terug gekregen in een zwaar beschadigde doos wat niet de onze was en nog meer problemen had enz enz.
Uiteindelijk kregen we te horen dat onze receiver zoek was, mogelijk bij een andere klant was enz enz en is er een splinternieuwe receiver geleverd.
I stand corrected wat betreft de erkende dealer.ninjazx9r98 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 16:59:
[...]
Stassen staat bij Look en Listen weldegelijk op de lijst als Denon dealer, dat kun je ook gewoon controleren op de site van Look en Listen.
Kans is inderdaad groot dat je iets geleverd krijgt wat dmv grijze import Nederland binnengekomen is.
Geen probleem zolang de boel werkt, bij problemen kan het een ander verhaal worden.
En inderdaad, op zich is er met grijze import niets mis zolang er niets verkeerd gaat. Maar zoals je zelf al aangeeft kan je niet bij de Nederlandse importeur aankloppen als het niet om een Nederlands product gaat. Ik heb tot op heden alleen negatieve ervaringen met Stassen en als je wat zoekt kom je mij te veel van dit soort verhalen tegen. Dan koop ik liever zelf meteen in Duitsland of betaal wel wat meer.
Verwijderd
Maar ja misschien was het wel een veredelde showroom model of een duits model. Denk dat ik zulke dingen toch lekker hier in de buurt koop mocht er wat aan mankeren.En vaak als je een beetje gewend bent zulke dingen te kopen krijg je minimaal wel10% bij de bekende dealers.En zeker als het over wat oudere modellen gaat.