Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20
Qua techniek zijn Pioneer receivers uit de LX-serie zeer anders dan de receivers van merken als bijvoorbeeld Denon en Marantz. Pioneer gebruikt Klasse D versterkers waar de andere merken vooral nog met Klasse B werken. Klasse D laat zich vooral kenmerken door hoge vermogens en een zeer laag verbruik. Al is die 180 en 190 Watt wel met 1% THD wat aan de hoge kant is. Maar goed, de gegevens met 0,1% THD zijn nog steeds zeer netjes te noemen.

THX zegt overigens niet echt veel. Het is leuk dat er receivers zijn met zo'n logo maar het zegt niet meteen dat een receiver zonder logo slechter presteert. Er zijn ook receivers welke geen THX hebben die een wel THX-receiver weg kunnen spelen. Kan je ook wel nagaan als je weet dat een PC-setje als de Logitech Z-5500 ook THX gecertificeerd is. Idem met de modellen van Onkyo welke ook niet altijd even goed uit de tests kwamen. Als je een Denon met THX wilt dan mag je kijken vanaf de AVC-A1HDA. Kosten, zo'n 6000 - 7000 euro.

Intern zijn de Pioneer LX73 en de LX83 gelijk en kunnen beide hetzelfde vermogen leveren aangezien dezelfde voeding en versterker is gebruikt. Toch krijgt de LX73 maar een THX Select2 certificaat en de LX83 een THX Ultra2 Plus. Dus met die certificaten kan ook worden gesjoemeld. Zie je wel meer bij de hogere modellen: het topmodel is intern gelijk aan het model er onder alleen qua functies is het net wat meer. En soms wordt er het één en ander net iets meer afgesteld zodat er net wat meer vermogen geleverd kan worden. Die 10 Watt verschil ga je overigens van je leven niet merken. Het verschil tussen 125 en 175 Watt is nog geen dB.

En het is natuurlijk niet alleen maar specificaties waar je naar moet kijken. Want zoals gezegd speel ik met een paar Chorus 826W en als mijn receiver op -40.0 dB staat dan is het volume zo dat ik nog net mensen kan horen als ze tegen me praten. Als de receiver naar de -30.0 gaar dan wordt het al je stem verheffen voor een goed gesprek. Vermogen zegt lang niet alles. Maar er speelt ook meer mee. Zo heb ik het altijd tof gevonden dat mijn Denon uit Japan kwam, het land waar het merk ook echt is opgericht. Maar ik heb dan sowieso een zwak voor producten die uit het land van herkomst komen. Zo komen mijn Focal speakers ook echt uit Frankrijk wat ik wel waardeer. Zo heb ik dus meer een klik met Denon en niet met Pioneer. Enige wat ik van Pioneer echt tof vind zijn de Kuro's, maar die worden helaas niet meer gemaakt. Vind de nieuwe Pioneer receivers qua gebruik van het aluminium dan ook echt niet mooi. Maar gelukkig dat smaken verschillen, anders zou het een saaie wereld worden :)

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 27-05-2011 17:17 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
FeaR schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:49:
Intern zijn de Pioneer LX73 en de LX83 gelijk en kunnen beide hetzelfde vermogen leveren aangezien dezelfde voeding en versterker is gebruikt. Toch krijgt de LX73 maar een THX Select2 certificaat en de LX83 een THX Ultra2 Plus. Dus met die certificaten kan ook worden gesjoemeld. Zie je wel meer bij de hogere modellen: het topmodel is intern gelijk aan het model er onder alleen qua functies is het net wat meer. En soms wordt er het één en ander net iets meer afgesteld zodat er net wat meer vermogen geleverd kan worden. Die 10 Watt verschil ga je overigens van je leven niet merken. Het verschil tussen 125 en 175 Watt is nog geen dB.
Hmm heb nog even wat beter gekeken en het grootste verschil lijkt hem in de DAC te zitten.
De LX73 heeft een 192 kHz / 24-bit DAC
De LX83 heeft een 192 kHz / 32-bit DAC
Nu vraag ik mij af of je dit verschil gaat horen en of je überhaupt hiermee verschil hoort bij FLAC bestanden die voor 90% 44kHz / 16-bit zijn. Hoe zou zo'n DAC presteren i.v.m. de DAC van een squeezebox touch die alom geroemd wordt? Is het verschil van 500 euro in aanschaf hiermee te rechtvaardigen?

sorry dat ik nu een zijstap maak in het Denon topic, maar ik heb me 2 jaar lang blind gestaard op het sparen voor een Denon, omdat de de (warme?) Denon zo goed schijnt te matchen met de toekomstige Focals. Als er een beter (Denon) alternatief is voor de LX73 dan hoor ik dat graag!

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het ook mogelijk om bij de denon 1910 de instellingen apart op te geven voor diversen input.

Als ik bv tv kijkt staat de denon op sat/cab ,ik zet dan handmatig de center speaker iets harder omdat het geluid via mijn speakers harder klinkt als uit mijn center dus stemgeluid is dan te zacht ten opzichte van muziek of achtergrond geluid.

Als ik vervolgens een muziek cd wil luisteren dan staat mijn denon op hdp maar dan overheerst mijn center speaker weer dus dan moet ik hem weer handmatig zachter zetten.

Dus is het mogelijk om per input dit vast te zetten.

groet Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik een AVR-1911 geinstalleerd. (Gekocht in Duitsland). Vooraf had ik even op de Denon
site gechecked als deze een zone 2 pre-out had, en dit bleek zo te zijn. Stond zelfs in de manual op de site duidelijk beschreven.

Bij uitpakken blijkt dat de AVR-1911 plots over geen zone 2 pre-out beschikt ??? Er zit zelfs geen voorziening ? In de bijgevoegde handleiding is er geen sprake van een zone 2 pre-out ???

Denon maakt dus blijkbaar AVR-1911 modellen waar dit wel op zit, en op andere dan weer niet ? Heeft dit te maken met de plaats van aankoop (webshop Duitsland ??)

Bedankt alvast,

Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Denon maakt inderdaad verschillende modellen. Maar voor de Europese markt maakt het niet uit of je de Denon in Nederland of in Duitsland koopt. Sterker nog: grote kans dat de Duitse Denon die je hebt gekocht hier eerst in Nederland is geweest. Was met mijn Denon ook zo.

Maar goed, ik denk dat ik weet waar jouw probleem vandaan komt. Je hebt op de Amerikaanse site van Denon gekeken en niet op de Duitse.

Dit is het Amerikaanse model (120 Volt - 60 Hz):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jfkqwDPyp8mAlLWoUpZJYssI/full.jpg

Dit is het Europese mode (230 Volt - 50 Hz):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Li9NSEHoRvhTi432rudQxm8v/full.jpg

Zoals je ziet mist het Europese model de Zone 2 Pre-Out welke het Amerikaanse model wel heeft. Denon is overigens niet het enige merk dat dit soort dingen doet. De Pioneer BDP-320 (Blu-rayspeler) had voor de Europese markt alleen stereo analoog uit, maar de BDP-320 voor de Amerikaanse markt had 7.1 analoog uit.

Maar er zijn nog wel meer dingen die het Amerikaanse model heeft. Zo is het leuk om te zien dat het Amerikaanse model zonder beschermdopjes in de terminals wordt geleverd. Op één of andere manier is er binnen Europa iets tegen banaanpluggen, want elk merk stopt van die dopjes in de terminals. En als laatste heeft de Europese AVR-1911 geen trigger in- en output waardoor het samen in- en uitschakelen van apparaten niet automatisch kan gebeuren.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 01-06-2011 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle info, we hebben weer wat bijgeleerd vandaag !

grtz,

Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Als tevreden gebruiker van een AVR2801 ben ik me toch maar eens gaan verdiepen in een waardige opvolger.
De reden dat ik zou willen vervangen is dat ik lipsync wil op al m'n bronnen (vooral media player) en HD audio. Ook alles via HDMI aansluiten lijkt me een plus, maar is niet echt nodig aangezien ik nu alles optisch heb.
Dan nu het probleem: welk type moet ik nu hebben........
Afgaande op het typenummer zou ik voor vergelijkbaar geluid bij de 28xx serie moeten blijven. Alleen zie ik dat in de loop van de jaren het wattage toegenomen is en er veel onnodige aansluitingen bijgekomen zijn die ik niet nodig heb. puur naar aansluitingen en gelijk wattage kijkend zou het 19xx type al voldoende moeten zijn (90W@8 Ohm). OP 6 ohm is er 10W verschil. Dan zou ik bij gelijk vermogen nu de 23xx moeten hebben. Het prijsverschil is echter wel enorm tussen de modellen.
Maar dan nu de hamvraag: zit er nou echt zo'n groot verschil tussen de 19xx, 23xx en 28xx modellen qua geluid. En hoe verhoud mijn 10jaar oude 2801 zich hiermee?
Ik weet dat dit onmogelijk te beantwoorden is en dat ik eigenlijk naar een luisterruimte moet om de verschillen te horen, maar daar zal mijn 2801 niet tussen staan.
Ik zet m'n versterker nooit hard, dus max vermogen doet me niet zo veel. 7.1 heb ik ook niet nodig en meerdere ruimtes is ook overkill.
Iemand die me nog tips kan geven of met (luister)ervaring tussen de verschillende modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Sowieso is nieuwer lang niet altijd beter. Natuurlijk moet je bij de nieuwe modellen zijn als je HDMI 1.4 wilt en dingen als ethernet. Maar als je genoegen neemt met HDMI 1.3 en je enige eis eigenlijk HD Audio is, dan zou een leuk ouder model ook een goede keuze zijn. Voor een euro of 700-800 kan je nu ook al een tweedehands AVR-3808(A) kopen, een model wat qua kwaliteit vele malen beter is dan een huidige AVR-2311.

Overigens is kijken bij onze Oosterburen een goed advies: AVR-2311 hier zal je zo'n 750-800 euro kosten, in Duitsland betaal je maar 650 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:34
Voor wat betreft HDMI 1.4 wordt deze volgens mij vooral gekozen vanwege 3D.
Er zijn echter wat Blu-Ray spelers op de markt met een dubbele HDMI uitgang zodat je niet perse een 1.4 receiver nodig hebt om te kunnen genieten van 3D beeld en ook gebruik kunt maken van je receiver.
Dergelijke Blu-Ray spelers zijn in staat om eea te splitsen zodat het 3D beeld naar de TV gaat en het audio deel naar de receiver.
Ga dit zelf komend weekend ervaren met een Denon 3310, Panasonic TX-P50VT20 plasma en een Panasonic DMP-BDT310 Blu-Ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandocan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05-2023
Hallo mede denon fans, ik heb een tijdje geleden een denon 1911 gekocht.
Eindelijk is ie aangesloten met een paar dali's.. Nu wil ik graag mijn tv en DVD speler
toevoegen aan de denon afstandbediening..
Ik heb in de gebruiks aanwijzing gelezen dat het kan.. Maar waar kan ik die codes vinden?

Misschien een domme vraag, en had ik effe verder moeten zoeken..
Maar hoopte eigenlijk dat jullie me dat snel kunnen vertellen...

Grtz Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedennis81
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoi,

Ik heb sinds kort de denon avr 1911, fantastische machine!
Aangezien ik hiervoor altijd "simpele" stereo versterkers heb gehad (plug en play) loop ik toch tegen een paar problemen aan.

Zelfs na het 100x lezen van de handleiding krijg ik onderstaand niet voor elkaar:

- muziek afspelen via de usb poort (uberhaubt het via de ab selecteren van de usb aansluiting), als ik op net/usb druk (zone+ab juist ingesteld) gebeurt er niks, ook niet op het display.

Hetzelfde probleem heb ik met de v.aux.

Ik kan heel de aansluitingen niet eens selecteren, laat staan gebruiken

Dacht zelfs als dat de front aansluiting stuk waren maar de mic. aansluiting doet het wel.

Alvast bedankt voor jullie input! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik zie dat de 1911 nog maar €339 is bij Amazon.de. Zou ik hem ergens nog goedkoper kunnen krijgen misschien? Lijkt me sterk maar ik laat me graag verrassen ;)

Als ik naar de 1x12-serie kijk kom ik toch bij de 2112 uit als alternatief. Dan wordt het prijsverschil wel erg groot (als de 2112 uberhaupt al in Europa komt, zie hem nog niet op de site staan).

[ Voor 38% gewijzigd door Shiver23 op 06-06-2011 00:04 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dedennis81 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:59:
Hoi,

Ik heb sinds kort de denon avr 1911, fantastische machine!
Aangezien ik hiervoor altijd "simpele" stereo versterkers heb gehad (plug en play) loop ik toch tegen een paar problemen aan.

Zelfs na het 100x lezen van de handleiding krijg ik onderstaand niet voor elkaar:

- muziek afspelen via de usb poort (uberhaubt het via de ab selecteren van de usb aansluiting), als ik op net/usb druk (zone+ab juist ingesteld) gebeurt er niks, ook niet op het display.

Hetzelfde probleem heb ik met de v.aux.

Ik kan heel de aansluitingen niet eens selecteren, laat staan gebruiken

Dacht zelfs als dat de front aansluiting stuk waren maar de mic. aansluiting doet het wel.

Alvast bedankt voor jullie input! _/-\o_
Usb apparaat moet wellicht in Fat 32 format zijn, NTFS wordt niet herkend
Heldere info over Denon = hier te vinden: http://batpigworld.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interesse om mijn eerste receiver te kopen om deze aan te sluiten op mijn pc. Het gaat om een Denon AVRF 1804. Om in de toekomst mijn speaker set te upgraden naar 5.1.

Omdat dit helemaal nieuw voor mij is heb ik een paar kleine vraagjes.

Om het geluid van de pc naar de receiver te sturen. Kan ik dit doen via pc (spdif) naar receiver (opt.1)?

Aan de achterkant van de receiver zie ik 1 uitgang bedoeld voor de subwoofer. Hoe moet ik de bekabeling voorstellen van de receiver naar de sub. Loopt dit inderdaad maar via 1 kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Optisch is één van de manieren om een PC en een receiver met elkaar te verbinden. Indien je geen HDMI hebt is dat de beste manier van digitaal aansluiten. Let wel dat je niet altijd surround krijgt via deze manier. Optisch kan wel DTS en Dolby Digital als bitstream verwerken, maar de PC moet dat ook uit kunnen sturen. Met DVD's gaat het veelal wel goed aangezien dat gewoon pass-through is. Wil je echter in 5.1 gamen dan zal je een geluidskaart moeten hebben met DTS Connect en/of Dolby Digital Live.

Speakers welke je op een receiver aansluit zijn passief. Het vermogen om die speakers aan te sturen wordt door de receiver geleverd. Subwoofers zijn veelal actief en hebben dus een ingebouwde versterker. Om die reden hoeft er naar de subwoofer alleen een signaal te gaan en geen vermogen of wat dan ook. Dat signaal kan je gewoon via één kabel overbrengen inderdaad. Er zijn ook manieren om de subwoofer met twee-aderig speakerdraad aan te sluiten (high-level), maar als dit soort dingen nieuw zijn zou ik lekker werken met de subwoofer pre-out (low-level).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duidelijk.

Nu het volgende, mijn oog is ook gevallen op een denon 1602. Deze leverd 70 watts x 5 into 8 ohms (20-20k Hz) at 0.08% THD

Daarnaast heb ik interesse in een 2dehands speakerset van magnat. De zuilen (art. 144 1081) 120/240 watt 4-8 Ohm 22 - 30000 Hz.

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/2847/magnatj.jpg

Gegevens van de rear satellite en center speaker zijn niet bekend.

Is het verstandig om de speakers op deze receiver aan te sluiten. Het gaat om een kleine woonkamer waarbij de set NOOIT voluit zal worden gezet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Die speakers kan je gewoon aansluiten, is geen enkel probleem. Sowieso moet je niet te veel (of in dit segment eigenlijk geen) rekening te houden met het vermogen van de receiver en wat de speakers nodig hebben. En in dit geval kan dat niet eens, want Magnat is niet een merk wat eerlijk de specificaties op geeft. Die 22 Hz gaan die speakers nooit halen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:26
FeaR schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:45:
Die speakers kan je gewoon aansluiten, is geen enkel probleem. Sowieso moet je niet te veel (of in dit segment eigenlijk geen) rekening te houden met het vermogen van de receiver en wat de speakers nodig hebben. En in dit geval kan dat niet eens, want Magnat is niet een merk wat eerlijk de specificaties op geeft. Die 22 Hz gaan die speakers nooit halen namelijk.
En al zouden ze dat halen, dan zeker niet in een kleine woonkamer, want voor 22 hz heb je een behoorlijke woonkamer nodig van minimaal 15 meter om die te horen.
Maar je hebt ook zeker gelijk dat deze luidsprekers dat niet gaan halen die 22 herz. Er zijn maar weinig luidsprekers die in een woonkamer passen die dat ook nog eens gecontroleerd en strak halen.
Deze waarden kunnen je met conventionele (dus geen electrostaten) eigenlijk alleen icm een schappelijk formaat halen met een luidspreker volgens transmission line principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Tsja, het is en blijft Magnat die doen niet zo moeilijk met specificaties. Geloof dat de vloerstaanders welke ik nog op de bergzolder heb staan een opgegeven bereik van 20 (!) tot 37.000 Hz hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49

MAZZA

Barbie is er weer!

FeaR schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:09:

Overigens is kijken bij onze Oosterburen een goed advies: AVR-2311 hier zal je zo'n 750-800 euro kosten, in Duitsland betaal je maar 650 euro.
Wat zijn dan een beetje redelijke webshops die denon verkopen en die ook naar Nederland versturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 12:16

Sponge

Serious Game Developer

Ik heb mijn versterker + speakers hier vandaan:

http://www.audiovision-shop.de/Preise/preise_gb.html?la=2

Prijs is, zoals vaak, op aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Heeft er iemand wel eens last van thermisch uitvallen van een Denon receiver? De reden dat ik dit vraag is dat wij een ander TV dressoir willen hebben en mijn Denon 3311 maar liefst 17 cm hoog is. De gemiddelde tv dressoir fabrikant kijkt volgens mij nooit naar audio afmetingen :'(

Ik heb nu iets op het oog, maar het kastje heeft tussen 2 (vaste) planken een hoogte van 17.5 cm. Ik heb dus maar 5 mm speling tussen receiver en plank. De kast zit aan de achterkant dicht. Links en rechts is er dan wel ruimte (pakweg 5 cm), maar daar zitten alleen aan de bovenkant wat koelgaten.

Kan dit koelingsproblemen geven? Iemand hier ervaring mee?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad kan dat koelingsproblemen geven. Met mijn Denon (stereo) versterker had ik bij een bovenruimte van 2,5 cm ook deze problemen. Denon schrijft zelf 10 cm voor. Nu heb ik een bovenruimte van 7 cm en dat gaat goed. Je kunt ook eens kijken naar echte AV meubelen, zoals in de onderstaande link.

http://www.hobo.nl/defaul...&orderdirection=ascending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:36:
Inderdaad kan dat koelingsproblemen geven. Met mijn Denon (stereo) versterker had ik bij een bovenruimte van 2,5 cm ook deze problemen. Denon schrijft zelf 10 cm voor. Nu heb ik een bovenruimte van 7 cm en dat gaat goed. Je kunt ook eens kijken naar echte AV meubelen, zoals in de onderstaande link.

http://www.hobo.nl/defaul...&orderdirection=ascending
Ja maar deze meubelen komen weer niet door de "keuring" thuis. :P Vrouwen kijken naar uiterlijk en niet naar functionaliteit. Ik heb al heel veel moeten praten om de centre speaker in het midden onder de TV te krijgen.

Maar is bij jou de versterker ook daadwerkelijk uitgevallen met die 2.5 cm bovenruimte. Die 10 cm kan ik nergens terugvinden in de manual. Wel een "aanbevolen" ruimte van maar liefst 30 cm indien de receiver in een afgesloten ruimte staat:

"Plaats dit toestel niet in een kleine afgesloten ruimte, zoals een boekenkast e.d., omdat anders de warmte niet op gepaste wijze kan worden afgevoerd.
- Meer dan 0,3 m is aanbevolen.
- Plaats geen andere apparatuur op het toestel."

daarnaast staat deze tekst in de manual:

"Vermijd hoge temperaturen. Zorg er bij installatie in een audiorack voor, dat de door het toestel geproduceerde warmte goed kan worden afgevoerd."

en

"De ventilatieopeningen mogen niet worden beblokkeerd"

Maar dit zijn inkoppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unne Offerse schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:13:
[...]

Ja maar deze meubelen komen weer niet door de "keuring" thuis. :P Vrouwen kijken naar uiterlijk en niet naar functionaliteit. Ik heb al heel veel moeten praten om de centre speaker in het midden onder de TV te krijgen.

Maar is bij jou de versterker ook daadwerkelijk uitgevallen met die 2.5 cm bovenruimte. Die 10 cm kan ik nergens terugvinden in de manual. Wel een "aanbevolen" ruimte van maar liefst 30 cm indien de receiver in een afgesloten ruimte staat:
Inderdaad is bij mij de thermische beveiliging een aantal keren in werking getreden. Ik moet er wel bij zeggen, dat de omgevingstemperatuur meestal ook vrij hoog (circa 30 graden) was. Overigens is in mijn Denon-handleiding het ook een aanbeveling.

Het is niet altijd zo, dat vrouwen naar het uiterlijk kijken. Mijn lief kijkt bij meubeltjes meer naar functionaliteit en doelmatigheid. Ze is Deense van oorsprong en daarmee opgegroeid. Denen zijn in dat opzicht veel eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:19:
[...]

Inderdaad is bij mij de thermische beveiliging een aantal keren in werking getreden. Ik moet er wel bij zeggen, dat de omgevingstemperatuur meestal ook vrij hoog (circa 30 graden) was. Overigens is in mijn Denon-handleiding het ook een aanbeveling.

Het is niet altijd zo, dat vrouwen naar het uiterlijk kijken. Mijn lief kijkt bij meubeltjes meer naar functionaliteit en doelmatigheid. Ze is Deense van oorsprong en daarmee opgegroeid. Denen zijn in dat opzicht veel eenvoudiger.
Ok Thanx, Misschien dan toch maar een Deense de volgende keer .... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 10:57
@Jirure23: Ik heb die Magnat center en satellieten ook (ze zien er in ieder geval hetzelfde uit) en gebruik ze in combinatie met een Denon 1910. Qua aansturing geen probleem. Gebruik ze i.c.m. Q acoustics 2010 front speakers en een subwoofer van Yamaha. Zit er overigens aan te denken om de center en satellieten ook te vervangen door Q acoustics.
Weet niet wat de vraagprijs is voor die set, maar ik heb de center en satellieten ooit op de kop getikt bij de Mediamarkt in Duitsland voor iets van 25-50 euro (samen). Dacht dat ik hetzelfde setje toen in Nederland voor 200 euro heb gezien (center + 2 satellieten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 17:20
Unne Offerse schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:57:
[...]

Ok Thanx, Misschien dan toch maar een Deense de volgende keer .... :+
Zolang het geen NON is, laat maar komen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 17:20
Terug een beetje on-topic.

Ik heb de specs nagekeken van de 3312 en de 1912 op de denon.de website.

Lees ik verkeerd dat de 1912 geen video upscaling doet?
Doen ze allebei hetzelfde met Audissey?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Laatst online: 14:47
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van de 1912. Hierbij mijn ervaringen tot nu toe.

Keuze
De keus voor de 1912 was mede op advies van dit forum. Een 2112 wordt op dit moment niet in Europa verkocht. De 3112 heeft eigenschappen die ik niet gebruik (met name gericht op video). En het extra vermogen begreep ik van FeaR heeft maar zeer weinig invloed.
De 1912 is wat mij betreft rijk uitgerust, met airplay en netwerkmogelijkheden. Klassieke aansluitingen zoals op de 3112 zitten, heb ik niet nodig. Ik gebruik alleen HDMI.
De 1912 heeft in Europa (in tegenstelling tot de VS) wel Audyssey MultEQ-XT.
Ik heb van te voren niet geluisterd naar de receiver. Wel heb ik diverse fora bezocht waaronder http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=20422004. Kortom een echte internet aankoop, zonder service van een winkel. Dat is een bewuste keus.

Winkel
Ik had van te voren contant opgenomen met http://www.hifi-schluderbacher.de en http://www.audiovision-shop.de, stassen hifi. De laatste winkel is gevestigd in Venlo.
Zowel bij Schluderbacher als bij Audiovision-shop kreeg ik snel < 1 dag antwoord op mijn vragen. Schluderbacher doet dat in het Nederlands, Audiovision-shop in het Engels.
Aangezien Audiovision-shop de 1912 op voorraad heeft en Schluderbacher op dat moment niet, besloot ik hem bij audiovision-shop te kopen (469 euro afhalen). Dit is ongeveer 80 euro goedkoper dan in NL. Audiovision-shop ligt ongeveer 30km van Venlo. Dus dat is te overzien. Wel zijn er beperkte openingstijden. Ik had een afspraak gemaakt en werd op een zaterdagochtend geholpen door een dame op leeftijd. Communiceren ging wel in het Duits. Betaling heb ik cash gedaan. De originele doos was verder netjes, geen beschadingen of iets dergelijks. Van service heb ik gelukkig geen gebruik hoeven maken.

Handleiding
De 1912 wordt geleverd met een beperkte handleiding in diverse talen, waaronder NL. Een uitgebreide NL handleiding staat op de bijgeleverde CD.
Wat mij betreft kan zelfs daar op bespaard worden, als deze online wordt gezet. Ik heb de uitgebreide handleiding alleen bij installatie gebruikt en daarna niet meer.
De kwaliteit van de handleiding is goed. Al mijn vragen zijn beantwoord en plaatjes e.d. zijn helder.

Installatie
Installatie was gemakkelijk. Ik loop zelf altijd te klooien met speakerdraden. Ik heb daar weinig handigheid in, maar ik vind het zonde om voor die paar keer bananenpluggen te kopen. Ik gebruik de receiver verder alleen voor HTPC en ipod.
De installatie van Airplay is eigenlijk te makkelijk. Niets hoeft ingesteld te worden. Dit is eigenlijk te makkelijk. Netwerkkabel in de receiver. Ipod zat al op wifi, en ziet daardoor automatisch de receiver. Niets geen codes, het werkt gewoon.
Verder wordt de 1912 automatisch herkend door windows vista/7 als afspeelapparaat. Ik gebruik dat echter niet.
Voor installatie van Audyssey MultEQ-XT heb ik gebruik gemaakt van een tripod. Op 6 posities is gemeten. Dit is op advies van de handleiding, aangezien wij slechts beschikken over een tweezitter, heb ik ook op punten gemeten, waar wij helemaal niet zitten. Misschien moet ik dat nog eens overnieuw doen met minder meetpunten.

Kwaliteit geluid
Mijn vrouw en ik vinden het geluid duidelijk beter dan de voor ons legendarische Technics SA-DX930. De Technics heeft ongeveer 13 jaar dienst gedaan, maar heeft het dit jaar begeven.
Ander vergelijkingsmateriaal met dezelfde boxen (KEF 3005 en subwoofer KEF XQ60b) en dezelfde omgeving hebben wij niet.

Gebruikersgemak
De 1912 is zowel te besturen via afstandsbediening (in combinatie met TV), via een ingebouwde webserver of de gratis Denon app. Deze laatste is minder indrukwekkend dan de Pioneer versie. Maar hij werkt wel prima.
Wat ik makkelijk vind, is dat als je op ipod een nummer aanklikt, hij automatisch begint te spelen onafhankelijk van welk input kanaal hij stond.
Ik heb 13 jaar stil gestaan in receiver tijdperk, maar ik vind het ook makkelijk dat hij de verschillende geluidsformaten vanuit de HTPC herkent, en dat je dit niet handmatig hoeft in te stellen (was wel zo met de Technics...).
standaard haal ik de stroom van de receiver af, als ik de stroom erop zet is de receiver binnen enkele seconden te gebruiken.

Afstandsbediening
De afstandsbediening ziet er wat goedkoop uit. Wat ik tegenwoordig wel zou verwachten, is dat de afstandsbediening niet radiografisch is (nb ook niet po de 3312). Natuurlijk zijn er opties via tabblet en ipod, maar een goede afstandsbediening is toch net even sneller.

Warmte ontwikkeling
Dit valt gelukkig mee, want receiver staat in een afgesloten ruimte die een stuk kleiner is dan de voorgeschreven ruimte. Hij wordt lauw warm en dat is een stuk minder dan mijn oude receiver.

Negatieve punten
Een plus punt vind ik dat je de internetradio zenders via internet kan instellen. Maar het gemak om deze lokaal op te slaan op de receiver, ontbreekt mijn inziens. De handleiding is hierin wat mij betreft te beperkt. Ik mis het gebruikersgemak.

Foto's en specificaties
Foto's en specificaties staan op de website van denon.de . Je kan er wel voor kiezen om een klein klepje te doen voor de microfoon en koptelefoon aansluiting.

Al met al zijn wij blij met de aanschaf.

[ Voor 19% gewijzigd door Burns op 30-06-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Burns schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:32:
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van de 1912. Hierbij mijn ervaringen tot nu toe.

KNIP
Lijkt mij een mooie review om te plaatsen in de productreviews. "

Ik ben eigenlijk best benieuwd hoe zo'n nieuwe receiver als een 1912 zich verhoud tov mijn 3805. Op de 3805 mis je toch wel de leuke nieuwe dingetjes als airplay, audessey, hdmi, internetradio. Heeft iemand een dergelijke vergelijking wel eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Audyssey zou ik me niet blind op staren. Genoeg mensen die het niet gebruiken of één keer runnen om daarna de receiver weer volledig een reset te geven. Audyssey is een stukje software wat lang niet altijd doet wat het moet doen. Niet dat alles er verkeerd uit komt, maar het kan zeker lonen om de data nog eens na te lopen.

Idem met dingen als een netwerkpoort op een receiver. Het is handig voor updates van firmware en voor internetradio. Maar voor streamen van muziek zit je altijd te kijken op die ene regel van het display of je moet de TV aan zetten. Dan kan een apparaat als een Squeezebox of Sonos een betere keuze zijn. Vooral als ethernet het enige punt is waar je over twijfelt.

Dingen als HDMI zijn inderdaad wel echt hemels. Geen gedoe meer van kabels naar de TV én naar de receiver. Nadeel is wel dat veel receivers nu bulken van de HDMI-ingangen en nog maar weinig analoge ingangen. Als je die niet nodig hebt is er geen probleem, maar je ziet wel dat je voor pre-outs naar de wat hogere modellen moet gaan kijken. Terwijl vroeger 5.1 of 7.1 pre-out soms als op de instapmodellen zaten.

De AVR-1912 is wel een flinke stap terug vanaf een AVR-3805. De AVR-3805 staat boven de huidige AVR-3300 reeks aangezien dat de vervanger is van de oudere AVR-2800 reeks. En tussen de AVR-2800 zit ook nog eens AVR-2300.

Ik heb ze nooit één op één vergeleken maar als je ziet hoe de modellen door de jaren heen steeds lichter en kleiner worden weet ik niet of je er echt op vooruit zal gaan. Ikzelf zit met een AVR-2809 en als ik een nieuwe Denon neem wordt dat toch ook een AVR-4300 aangezien Denon niets meer maakt. De AVR-4810 is namelijk weer het laatste model van de AVR-4800 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Wat audessey betreft heb je wel gelijk denk ik, de Room-EQ heb ik ook ooit één keer gedaan maar die staat nu ook uit. Zolang er (betaalbare) Blu-Ray spelers zijn mat analoog 7.1 heb ik die HDMi ook niet nodig, dan maar wat meer kabels. En inderdaad Sonos staat ook wel op het lijstje met opties, ik had alleen al een Synology NAS met airplay en een iPhone en iPod als je dan ook nog een Airplay versterker hebt, heb je eigenlijk ook een Sonos systeem.

Een betere afstandsbediening daarentegen zou wel echt fijn zijn, wat een gedrocht is dat ding van mijn 3805 zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Hoi lieve tweakers....

Een tijdje terug heb ik een 3311 gekocht, waarna hij EOL werd en daardoor ook moeilijk te leveren was. Hierdoor wacht ik nog steeds op mijn reciever. En in de tussentijd ben ik veel gaan lezen over de reciever in plaats van ernaar gaan luisteren.

Door al dat luisteren ben ik erachter gekomen dat het vermogen van de reciever nogal kan inzakken als je er meerdere speakers aan hangt. Nu ben ik van plan om de reciever niet alleen voor stereo te gebruiken maar ook vooral voor volledig surround.
Van de front speakers weet ik dat ze tot 4 Ohm kunnen gaan (een setje Phonar speakers). Op de rest van de speakers staat dat ze 8 Ohm zijn, maar om daar nu volledig op te vertrouwen....

Om de kosten te besparen gebruik ik de oude speakers van mijn Sony setje voor de surround en center (waarvan de center snel vervangen zal worden voor een echte). Achter op de 'nu-nog' front speakers staat Sony SS-XB80V en die wil ik straks voor surround gaan gebruiken.

Als ik straks alles heb aangesloten, hoe kan ik dan het beste beoordelen of de reciever het allemaal aan kan?
Wat zijn de tekenen dat de reciever het niet aan kan?
Kan ik dat zien/voelen/horen?

Hebben jullie nog ideeen wat ik kan doen of testen om te zien of het allemaal goed werkt?

Ps. Ik weet eigenlijk ook dat ik eerst moet luisteren, maar zonder reciever is dat best lastig, dus wil ik mezelf een beetje voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als je receiver het niet trekt dan hoor je dat wel inderdaad. Mocht je het niet horen dan heeft elke versterker gelukkig ook nog een auto-protect. Overigens is twee fronts van 4 Ohm niet echt een probleem, zeker niet gecombineerd met 8 Ohm speakers. Het wordt pas lastig als alles 4 Ohm zou zijn en dat in een combinatie met een laag rendement en de nodige impedantiedippen. Die 4 Ohm is nominaal en zegt dus niets over het laagste punt van de speaker. Wellicht zakt het maar in naar 3 Ohm wat voor een beetje receiver wel op te vangen is. Als het dieper zakt dan kan het al lastiger worden. Zo zijn er speakers welke nominaal 1 en 4 Ohm zijn. Maar dat laat volgens mij elke receiver wel smelten.

Ik zou overigens niet voor de AVR-3312 gaan als vervanger voor de AVR-3311. Die lijkt namelijk niet meer in de mid-range van Denon te vallen maar een stapje lager. Dat zie je onder andere door het ontbreken van het klepje aan de voorkant wat alleen de mid-end en hogere modellen hadden. Verder is de AVR-3312 weer lichter en lager dan de voorganger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
FeaR schreef op maandag 04 juli 2011 @ 01:06:
...
Ik zou overigens niet voor de AVR-3312 gaan als vervanger voor de AVR-3311. Die lijkt namelijk niet meer in de mid-range van Denon te vallen maar een stapje lager. Dat zie je onder andere door het ontbreken van het klepje aan de voorkant wat alleen de mid-end en hogere modellen hadden. Verder is de AVR-3312 weer lichter en lager dan de voorganger.
Ze hadden me de 3312 al aangeboden als alternatief, maar na een beetje rondneuzen hier en daar heb ik dat toch maar heel vriendelijk geweigerd. Lijkt net of ze 32xx serie een upgrade qua nummering hebben gegeven.
Daarom wilde ik perse deze hebben of een ouder model uit de 43xx serie (maar dat wilde hun helaas niet doen).

Juist dat klepje vind ik er mooi uit zien, als het dicht is ziet het er gewoon opgeruimd uit. Bij de 3312 lijkt het gewoon constant een rommeltje en ja kan er bijna niks aan doen, of er moet een grote houten deur voor zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat klepje was voor mij ook de reden om voor een AVR-2809 te gaan en niet voor een AVR-2309. Was best een duur klepje dus :P

Apart trouwens dat ze je geen AVR-4311 mee wilden geven met bijbetaling, want zodra je bij mag betalen vinden veel winkels het al een stuk minder een probleem. Anders wellicht naar een gelijkwaardige receiver kijken als de Denon AVR-3311. Wellicht iets van een Marantz SR7005? Schijnt het nog beter te doen in stereo ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Laatst online: 01-09 20:15
Goedemorgen allen,

Sinds kort ben ik overgestapt van mijn (helaas belabberde) Sony STH-100, naar een Denon 2311.
Voorheen een Marantz SR5400 gehad, waar ik erg tevreden over was. Omdat de 2311 geen streaming ondersteund, heb ik een Sonos 90 kastje erbij aangeschaft.

De 2311 ben ik dit weekend aan het instellen geweest, echter loop ik nog tegen iets aan wat voor mij onduidelijk is.

Voor alsnog heb ik een twee speaker setup (B&W DM580). Nu kan ik onder het menu 'AMP Assign' kiezen uit verschillende opties:
* 7.1 "Normal"
* Zone 2
* Front A/B Bi-amp
* 2-CH

Op welke van deze settings moet ik hem instellen? Ik heb hem nu op 2-CH staan, maar als ik dan een cd wil luisteren of iets via de Sonos wil afspelen, moet ik eerst op de afstandbediening 'Multi Ch. Stereo' kiezen.

Iemand enig idee of dit de juiste manier is? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:35
Op dit moment ben ik in het bezit van een Sansui RZ1000 receiver, echter bevalt deze niet helemaal.
Heb meerdere stukken over de Denon PMA-520 gelezen, deze kan ik van iemand overnemen voor €60,-.
Mijn vraag aan jullie was, hebben jullie hier ervaringen mee? Zo ja, hoe beviel deze?
Is het zijn 60euro nog waard, of kan ik voor dat geld beter iets anders halen.

Versterker is aangesloten op een set Pied Piper zuilen.

[ Voor 7% gewijzigd door ThijsM op 05-07-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Even een vraagje voor de experts hier :). Ik heb een hele mooie aanbieding gehad om een Denon AVR 1911 te kopen. Deze wil ik gebruiken als Pre-Amp voor mijn DRA-700AE. De winkel vertelde mij dat de Subwoofer pre-out ook te gebruiken is als gewone pre-out, maar hij wist het niet 100% zeker. Ik weet het zelf ook niet, en kan op internet niks vinden :). Klopt het dat ik een suwoofer pre-out gewoon als pre-out voor alles kan gebruiken of is dat echt puur en alleen een subwoofer pre-out ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Is niet mogelijk, je kan de AVR-1911 niet aan een eindversterker koppelen. Als je namelijk de achterkant van de AVR-1911 bekijkt zie je alleen audio ingangen. Dus geen audio uitgangen om de twee apparaten op elkaar aan te sluiten.

Een subwoofer pre-out is echt voor de subwoofer, niets meer en niets minder. Sowieso is een subwoofer mono dus je zal altijd een kanaal te kort komen als je voor 2.0 wilt gaan. Je kan de subwoofer pre-out best aansluiten op een ingang van je DRA-700AE alleen zal er dan haast geen geluid uit de speakers komen aangezien je maximaal 20 - 250 Hz naar buiten stuurt over de pre-out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinow schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:34:
Goedemorgen allen,

Sinds kort ben ik overgestapt van mijn (helaas belabberde) Sony STH-100, naar een Denon 2311.
Voorheen een Marantz SR5400 gehad, waar ik erg tevreden over was. Omdat de 2311 geen streaming ondersteund, heb ik een Sonos 90 kastje erbij aangeschaft.

De 2311 ben ik dit weekend aan het instellen geweest, echter loop ik nog tegen iets aan wat voor mij onduidelijk is.

Voor alsnog heb ik een twee speaker setup (B&W DM580). Nu kan ik onder het menu 'AMP Assign' kiezen uit verschillende opties:
* 7.1 "Normal"
* Zone 2
* Front A/B Bi-amp
* 2-CH

Op welke van deze settings moet ik hem instellen? Ik heb hem nu op 2-CH staan, maar als ik dan een cd wil luisteren of iets via de Sonos wil afspelen, moet ik eerst op de afstandbediening 'Multi Ch. Stereo' kiezen.

Je hoeft in het menu AMP Assign eigenlijk niets te doen. Laat maar gewoon op 7.1 Normal staan.
Je kunt vervolgens wel de optie Pure Direct kiezen als je via Sonos muziek luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
FeaR schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 18:22:
Is niet mogelijk, je kan de AVR-1911 niet aan een eindversterker koppelen. Als je namelijk de achterkant van de AVR-1911 bekijkt zie je alleen audio ingangen. Dus geen audio uitgangen om de twee apparaten op elkaar aan te sluiten.

Een subwoofer pre-out is echt voor de subwoofer, niets meer en niets minder. Sowieso is een subwoofer mono dus je zal altijd een kanaal te kort komen als je voor 2.0 wilt gaan. Je kan de subwoofer pre-out best aansluiten op een ingang van je DRA-700AE alleen zal er dan haast geen geluid uit de speakers komen aangezien je maximaal 20 - 250 Hz naar buiten stuurt over de pre-out.
Thnx :). Ik had zelf ook al het vermoeden dat het niet ging werken (wist het eigenlijk wel zeker) maar de jongen aan de telefoon vertelde dat het waarschijnlijk wel ging werken. Toen dacht ik; een sub pre out is niet hetzelfde als een gewone pre-out, maar hij vertelde dat een preout altijd een preout is. Maargoed :) mijn vermoeden klopte dus :). Thnx

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:35
Net via marktplaats een Denon PMA-700V voor €5,- niet werkend aangeschaft. Naar een grondige schoonmaak en de zekeringen te vervangen doet het beesje zijn werk weer.

Kom zelf van een Sansui RZ1000 receiver, wat een wereld va verschil!
De versterker aangesloten op een set Pied Piper zuilen, wat een genot om te luisteren.

Vind de Denon een fijne scherpe weergave hebben waarbij de instrumenten tot leven komen.
Lijkt me een prima deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat zijn erg leuke versterkers ja, leuk dat het 'maar' een zekering was! :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Stinow schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 09:34:
Goedemorgen allen,

* 7.1 "Normal"
* Zone 2
* Front A/B Bi-amp
* 2-CH

Een stukje uit de BATPIG's guide:
Here is a description of the various AMP ASSIGN options (note that your specific Denon may not have all of these options):

7.1 or "NORMAL" - You must use the "7.1" or "NORMAL" setting (depending on your model) if you are running a 6.1 or 7.1 setup. The Surr.Back (SB) amplifiers will be assigned to power the rear (surround back) speakers. Note that, if you would like to utilize Zone 2 speakers when the AVR is set to "7.1" mode, you need to provide some method of external amplification for your Zone 2 speakers, as all seven of your amps are now being used for the Main Zone. NORMAL is also the correct setting to use for an Audyssey DSX setup with "Wide" or "Height" speakers.

ZONE 2 - Use the "Zone 2" setting if you would like to run a 5.1 setup in your Main Zone, but also want to power a pair of Zone 2 speakers, or if you just have a standard 5.1 setup and will not be using those extra two amps. This is the correct setting for a standard 5.1 system even if you don't end up using Zone 2. The five main amps will be used to power the 5.1 setup in your primary setup, and the two SB amps can now be connected with normal speaker wire to a pair of speakers.

Note that, for most models, this is the only amp setting that will allow internal volume control over Zone 2! The Zone 2 "pre-outs", used to connect an external amplifier to power Zone 2, are what is known as "line level" outputs. They provide a constant output, so the volume control must be provided externally (usually on the other amp) unless you are running a higher-end Denon AVR.

FRONT A/B BI-AMP - Use this setting if you are running a 5.1 setup, and you would like to use the spare SB amps to bi-amplify your front speakers. Please note that you must have bi-amp capable speakers with FOUR speaker wire posts, and remember to remove the "jumper" connecting the posts or you will blow your amp!

In this setting, you will run one set of speaker wire from the FRONT L/R terminals on the Denon to the lower binding posts on your front speakers, and then a second set of speaker wire from the SURR.BACK terminals on the Denon to the upper terminals on your speakers.

Note that this is what is known as "passive" bi-amping; the different wires will be carrying the EXACT SAME signal, and it will not really "double" your power as all seven amps in your AVR share the same power supply. The benefits of this are much-debated, so please do not ask me if it is "worth it". The general consensus is that you may see a small benefit in the form of a little extra "headroom" at high volumes, but a lot will depend on your speakers and your ears. If you have extra speaker wire lying around, there is nothing to lose by giving it a shot, but don't expect anything major to change.

2 CH - Use this setting (available on certain models, generally '08 models or those without A/B front speakers) if you are running a 5.1 setup, and want to use the spare SB amps to power a different set of front speakers that are dedicated to 2-channel listening. The SB amps will be inactive when in any multichannel mode (Dolby Digital, DTS, Multi Channel In, Dolby Pro Logic, etc.). When you switch to a 2-channel mode (Direct, Pure Direct, and Stereo), the five main amps will now be inactive, and the SB amps will turn on. For example, let's say you had a 5.1 speaker setup that you liked for movies, but you also have a 2-channel speaker rig that you really prefer for music. You would hook up the 5.1 speakers to the normal 5.1 speaker outs, just like any normal 5.1 setup. Then, you would hook up your dedicated 2-channel speakers to the SURR.BACK speaker outs. Whenever you are in a surround mode, sound will come out of your normal 5.1 channel speaker setup. However, if you put it in one of the dedicated 2-channel modes -- Stereo, Direct, or Pure Direct -- the 5.1 setup is deactivated, and sound now automatically comes out of the dedicated 2-channel speakers.

Note that in '09 models, Denon replaced this option with the "Front Speaker Setup" setting, described above in the SPEAKER SETUP section. This is a much more sensible way to do it, since you can just use the "B" speaker terminals for your dedicated 2-channel speakers and still run a 7.1 setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb sinds kort aan de rechterkant op mijn display 2 vakjes staan:
[z2][z3]

Waar staan deze voor? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
zone2 / zone3 waarschijnlijk heb je die per ongeluk aangezet?

PS weet het niet 100% zeker dat het dat is maar het is wel het 1e wat in me op komt.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

ja, heb ik ook. Zijn zone 2/zone 3. Even uitzetten met de 2e afstandsbediening en klaar is kees (dat is het makkelijkste)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm ok dan, dank jullie wel! Nu nog even die 2e afstandsbediening opsnorren. :+

Edit: dank jullie wel! Was idd de 2e en 3e zone. :P Staat standaard aan kennelijk. Ook gelijk speakers B uitgezet, die gebruik ik toch niet. Weer wat geleerd. :P

[ Voor 51% gewijzigd door Joopieboy op 17-07-2011 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Nu online

MazeWing

The plot thickens...

speakers B? die krijg je toch alleen als je de rear speaker uitgangen (voor 7.1) op bi-amp zet?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb een DRA-700AE, ben een stereo liefhebber. :P
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2010/11/P1050821-Small.jpg

Edit: valt mij nu pas op als ik deze afbeelding zie dat vanaf het begin al [z2][z3] aanstonden. :+ Nooit opgevallen eigenlijk haha. :P

[ Voor 79% gewijzigd door Joopieboy op 17-07-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
Thanks voor de tips!

Handleiding had ik niet zoveel aan, die had ik zelf ook gezien, maar werd ik niet wijs uit.
Ik zal hem vanmiddag mooi op 'Normal' zetten.

Enige wat ik nu nog niet aan de praat heb zijn mijn NES en SNES op de SAT en CBL composite video-ingangen. Ik krijg wel geluid via dezelfde benoemde analoge geluidsingangen, maar geen beeld. Hij merkt echter wel dat er iets is aangesloten, want ik krijg niet meer het 'Denon achtergrond scherm' zodra ik de NES of SNES aan zet.

Overige apparatuur (PS3, TV en SAT ontvanger) is middels HDMI aangesloten.

[ Voor 55% gewijzigd door Stinow op 18-07-2011 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
Ik heb trouwens géén composite kabel naar de TV lopen; is dat vereist? Ik zou denken dat dit gewoon naar HDMI omgezet kan worden (hoop ik!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Stinow schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:04:
[...]Ik heb trouwens géén composite kabel naar de TV lopen; is dat vereist? Ik zou denken dat dit gewoon naar HDMI omgezet kan worden (hoop ik!).
De Denon AVR-2311 kan - volgens de specificaties - alles naar HDMI converten en scalen tot en met 1080p. Dus één HDMI kabel naar de TV zou voldoende moeten zijn om het beeld daar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:46
Only schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 02:02:
Ik heb de knoop maar door gehakt en een 1311 gekocht ipv een 2e Onkyo 508.
Op papier is de 508 echter wel veel rijker uitgerust, maar had geen zin om per ongeluk een 2e gehandicapte 508 te krijgen..
Vind bovendien de looks van de denon wat mooier en boven staan er toch maar 5 melkpakjes+sub op aangesloten.
Na een logistiek drama van TNT (Verkeerd bezorgd: Bij verkeerde naam, verkeerde straat + postcode en dan ook nog eens bij hun buren terwijl het aangetekend aan mij was, heb via de handtekening van de track&trace die mensen opgezocht via de telefoongids........gelukkig woon ik in een dorp) heb ik hem vanavond dan toch binnen.
Out of de box valt het wel meteen op dat het maar een licht plastic dingetje is die aardig wat loze ruimte onder de behuizing heeft (Hij is ook hoger dan de Onkyo, 1 van de redenen dat hij boven komt te staan).
Display lijkt overigens wel erg huge als je hem met de Onkyo vergelijkt. Maarja, vanmiddag weer wat te doen!

Alles aangesloten nu:
- Osd instellen is vervelender..had hier niet op gelet, dacht dat elke moderne receiver onderhand wel via monitor kon instellen..
- Doe ik nu wat verkeerd of geeft de volumeknop alles weer in DB? Ik ben van vrijwel elk apparaat wat ik ooit gehad heb gewend dat ik gewoon volumes zie van 0 tot 100 ofzo..hier sta ik nu op -40db om hetzelfde geluid te hebben als volume 20 op mijn onkyo 508. Is er een manier om gewoon een normaal volume te zien of werkt Denon altijd met db's?
Ik had eerder al positieve ervaringen opgedaan met een Denon stereoset maar toen ik met bescheiden budget naar een surroundset op zoek was had ik eigenlijk niet verwacht bij Denon uit te komen. Was dus erg verbaasd toen bleek dat de 1311 maar 350 euro kostte (oke, zonder een speler maar met speakers) en heb geen moment getwijfeld. Heb er ook geen moment spijt van, mooi geluid!

Instellingen hadden inderdaad wel wat gemakkelijker gekund en via monitor was inderdaad handig geweest (dacht ook eigenlijk dat die uitgang daarvoor bedoeld was). Je zult het inmiddels al lang ontdekt hebben maar je kunt het volume relatief en absolut weergeven. Bij absoluut loopt het van 0-100.

Licht plastic: dan weet ik om eerlijk te zijn niet wat ik moet verwachten bij 'echte degelijkheid', ik vind dit ding al knap zwaar... (o, en dat is niet spottend bedoeld, ik weet het echt niet ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Brunniepoo op 24-07-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik wil een Denon 1912 aanschaffen, ik heb alleen nog een vraag over de hoogte.

Mijn audio meubel is niet al te hoog, ik zie de volgende afmetingen staan:

1912 435x167x382 (B*H*L)

De hoogte van 16,7 cm is dat inc de doppen/poten onder de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Maten van een receiver worden altijd maximaal gemeten. Dus inclusief pootjes als je het over de hoogte hebt. En qua diepte wordt er altijd gemeten van het uiteinde van de terminals tot de verst uitstekende knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
Het viel me al op dat de Denon 2311 niet overal leverbaar meer leek. Vraag ik net een prijs aan bij Electrowelt24.de krijg ik mailtje terug dat de 2311 niet meer leverbaar is en dat de Denon 2312 in september komt, die kunnen ze leveren voor €799 of als ik niet wil wachten een 3312 voor €950.

Dacht dat de 2311 nog niet zo onwijs lang op de markt was, volgen die modellen elkaar zo snel op?

Toch maar even wachten, al wil ik eigenlijk geen €799 voor een receiver uitgeven, wil liever onder €700 uitkomen (liefst nog minder maar dan kom ik met mijn 5+ HDMI aansluitingen wens bij Onkyo uit volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met de reparaties van Denon?

Drie maanden terug, is mijn receiver namelijk kapot gegaan: geen geluid en beeld meer. Drie weken geleden was het gerepareerd en werkte alles weer. Nu is de receiver dit weekeind weer kapot gegaan, precies dezelfde problemen :(

Iemand dergelijke ervaringen of juist tips? Ik baal hier namelijk nogal van, dat iets kapot kan gaan oke, maar niet binnen een maand weer opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Laatst online: 14:49

MAZZA

Barbie is er weer!

McVirusS schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:34:
Het viel me al op dat de Denon 2311 niet overal leverbaar meer leek. Vraag ik net een prijs aan bij Electrowelt24.de krijg ik mailtje terug dat de 2311 niet meer leverbaar is en dat de Denon 2312 in september komt, die kunnen ze leveren voor €799 of als ik niet wil wachten een 3312 voor €950.

Dacht dat de 2311 nog niet zo onwijs lang op de markt was, volgen die modellen elkaar zo snel op?

Toch maar even wachten, al wil ik eigenlijk geen €799 voor een receiver uitgeven, wil liever onder €700 uitkomen (liefst nog minder maar dan kom ik met mijn 5+ HDMI aansluitingen wens bij Onkyo uit volgens mij).
De laatste twee cijfers staan voor het jaar waarin het product is uitgekomen. Alleen die cijfers lopen dus voor op het daadwerkelijke jaar. Halverwege 2011 is dus de 2012 versie al gereleased. Je ziet hier en daar shops die de 2011 versies voor een wat lagere prijs de deur uit werken. Veel shops zijn ook al uitverkocht wat de 'oude' modellen betreft.
Zelf heb ik vorige week een AVR-3311 gekocht. Voor 'slechts' €969,- inclusief verzenden uit Duitsland over laten komen. Het vreemde is dat ze daar de 2311 voor €50,- meer proberen te slijten..

Je zou even kunnen wachten en hopen op een aanbieding, maar ze raken steeds meer uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar maanden beschik ik over een Denon AVR-1709 8) , een prachtig aparaat, PS3 erop aangesloten etc. op de Denon heb ik op dit moment 2 pioneer boxen (3-weg, 130Watt) aangesloten.
Aangezien het een 7.1 kanaals receiver is wil ik voor de films een 5.1 setje aanschaffen.

Gezien de mooie online prijzen wil ik een Harman Kardon HKTS 9BQ aanschaffen.
Is deze set geschikt voor de Denon, of is er een risico dat ik bij het hoog volume van een film of muziek de speakers beschadig?

De specs van de Denon audio output:
Audio section
• Power amplifier
Rated output: Front (A, B):
80 W + 80 W (8 Ω/ohms, 20 Hz ~ 20 kHz with 0.08 % T.H.D.)
115 W + 115 W (6 Ω/ohms, 1 kHz with 0.7 % T.H.D.)
Center:
80 W (8 Ω/ohms, 20 Hz ~ 20 kHz with 0.08 % T.H.D.)
115 W (6 Ω/ohms, 1 kHz with 0.7 % T.H.D.)
Surround:
Surround Back:
Output connectors: Front: A or B 6 ~ 16 Ω/ohms
A + B 12 ~ 16 Ω/ohms
Center, Surround, Surround Back: 6 ~ 16 Ω/ohms

Specs HKTS 9BQ:
Type luidspreker
-5.1 Dolby surround systeem bestaande uit 4 satellietspeakers, actieve subwoofer en een centerspeaker
Aanbevolen vermogen
-Satellietspeakers en centerspeaker: 10 - 80 Watt
-Subwoofer: 200 Watt
Impedantie
-8 Ohm
Aantal speakerunits
-Satellietspeakers: Tweeter unit (diameter 12 mm.), 2 Woofer units (diameter 75 mm.)
-Center speaker: Tweeter unit (diameter 19 mm.), 2 Woofer units (diameter 75 mm.)
-Subwoofer: Woofer unit (diameter 200 mm.)

p.s. ik weet niet of deze vraag in dit topic thuis hoor maar het heeft betrekking op de Denon receiver, om een apart topic te openen lijkt mij wat overbodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:20:
Is deze set geschikt voor de Denon, of is er een risico dat ik bij het hoog volume van een film of muziek de speakers beschadig?
Gaat gewoon werken. Over dingen als vermogen en impedantie hoef je je nooit echt zorgen te maken. Enige wanneer het lastig kan worden voor een receiver is als de speakers 4 Ohm of lager zijn. Dat willen sommige receivers soms niet leuk vinden, al gaat het met normaal volume vrijwel altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:18
Ik heb een raar probleem met het beeld van mijn AVR 1911 naar mijn tv vanaf mijn htpc. In windows is de resolutie gewoon 1920x1080, maar het beeld op mijn tv (full hd sony 40w5500) geeft toch kleine zwarte balken rondom het scherm. Aslof de resolutie niet goed is.
Als ik de reciever er tussenuit haal is het beeld op dezelfde resolutie wel gewoon netjes beeldvullend.
Heeft hier iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 10:30

burgt

Starbass

Ik wil mijn AVR-2308 gaan upgraden naar iets met meer hdmi poorten, maar wat zou een goede prijs zijn als ik deze op marktplaats zet? gekocht begin 2008 voor ong. 800 Euro

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
johan12 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 23:12:
Ik heb een raar probleem met het beeld van mijn AVR 1911 naar mijn tv vanaf mijn htpc. In windows is de resolutie gewoon 1920x1080, maar het beeld op mijn tv (full hd sony 40w5500) geeft toch kleine zwarte balken rondom het scherm. Aslof de resolutie niet goed is.
Als ik de reciever er tussenuit haal is het beeld op dezelfde resolutie wel gewoon netjes beeldvullend.
Heeft hier iemand dit probleem ook?
Hmm.. Meestal hoort hij direct te werken. Misschien kan je wat veranderen in de instellingen van je videokaart. Waarschijnlijk iets met scaling..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
burgt schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 10:30:
Ik wil mijn AVR-2308 gaan upgraden naar iets met meer hdmi poorten, maar wat zou een goede prijs zijn als ik deze op marktplaats zet? gekocht begin 2008 voor ong. 800 Euro
Ik zou niet te veel verwachten. Een AVR-2310 heb je nu al voor een euro of 500 en dat model heeft aanzienlijk meer HDMI-ingangen en HD Audio wat de AVR-2308 niet heeft. Denk dat je op een euro of 200 - 225 moet rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

FeaR schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:16:
[...]

Ik zou niet te veel verwachten. Een AVR-2310 heb je nu al voor een euro of 500 en dat model heeft aanzienlijk meer HDMI-ingangen en HD Audio wat de AVR-2308 niet heeft. Denk dat je op een euro of 200 - 225 moet rekenen.
Dat zou wel wat tegenvallen.. Zet hem erop met richtprijs 300 euro ofzo (zag ook al een zilveren staan voor die vraagprijs. Zwart levert natuurlijk wel meer op omdat die veel mooier is ;) )

HD-audio codecs heb ik nooit gemist, de meeste meeste fatsoenlijke bronnen kunnen dat wel omzetten naar LPCM. Het enige wat ik zelf mis zijn inderdaad de extra HDMI uitgangen.

Op e-bay bied een nederlands bedrijf ze nog aan voor 799 Euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
burgt schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:20:
[...]Dat zou wel wat tegenvallen.. Zet hem erop met richtprijs 300 euro ofzo (zag ook al een zilveren staan voor die vraagprijs. Zwart levert natuurlijk wel meer op omdat die veel mooier is ;) )

HD-audio codecs heb ik nooit gemist, de meeste meeste fatsoenlijke bronnen kunnen dat wel omzetten naar LPCM. Het enige wat ik zelf mis zijn inderdaad de extra HDMI uitgangen.

Op e-bay bied een nederlands bedrijf ze nog aan voor 799 Euro 8)7
Er stond er laatst nog één aangeboden voor 250 euro, maar persoonlijk vind ik dat al te veel geld voor zo'n oude receiver. Wellicht heb jij HD Audio nog nooit gemist, maar de gemiddelde consument koopt voor 300 euro toch liever een Onkyo of Denon van een lagere serie met veel meer HDMI ingangen en opties. Dat jouw Denon van een hogere serie en van betere kwaliteit is maakt voor velen niet uit. Persoonlijk zou ik ook geen receiver meer kopen zonde HD Audio. Ik heb een AVR-2809 en daar zou ik nog een euro of 350 - 400 voor krijgen. En dat is een model wat nieuwer en hoger is en ook meer opties heeft dan jouw AVR-2308.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
Hallo mensen,

Al enige tijd lees ik mee, en misschien als mijn kennis dat toelaat zal ik ook ooit nog eens actief gaan posten. Na de aanschaf van mijn nieuwe tv vond ik het tijd worden om ook mijn surround set te upgraden. Na enige twijfel tussen onkyo en denon is mijn keuze gevallen op de denon 1311XP, geen bijzonder hoogwaardige set maar mijn studenten budget liet na de tv weinig beters meer toe:)
Het geluid valt me alles mee, wat dat betreft ben ik er erg tevreden mee. Nu heb ik vandaag mijn eerste bluray gekocht om true hd uit te proberen, ten opzichte van DTS dat ik al kende van mijn vorige setje. Bij het starten van de film geeft het display netjes aan dolby true HD, echter na een seconde of 10 valt het woord true weg, schuift HD wat op totdat er dolby HD staat, en op de vrijgekomen ruimte komt 'game' te staan, de naam van de hdmi ingang waarop mijn ps3 is aangesloten en de bluray wordt afgespeeld.

Mijn vraag is, staat dolby HD gelijk aan dolby true HD, en valt het 'true' weg enkel om plaats te maken voor 'game', of gaat er iets niet helemaal goed?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dag allen, ook ik heb een vraag. Al een aantal weken ben ik op zoek naar een av receiver om langzaam een eigen home theater systeem omheen te bouwen. Nu lijken de denons altijd goede audiokwaliteit te leveren (muziek luisteren/video kijken is bij mij 60/40) en daarom denk ik dat ik toch maar voor een denon ga ipv een onkyo (toch niet zo'n lekker gevoel bij) of marantz (mooier uiterlijk, maar minder functionaliteit voor hetzelfde geld)

Mijn budget is enigszins beperkt (max 600 euro atm) en daarom wil ik eerst de receiver kopen en daar mijn twee oude vloerstaanders aan koppelen. De komende maanden wil ik dan de surround setup compleet kopen als er weer geld binnenkomt.

Met mijn budget in gedachten is mijn oog gevallen op de 1912 (600 euro). Ik kan echter ook voor de 1911 gaan, en die is 200 euro goedkoper. Kan iemand me vertellen of er een kwaliteitsverschil of een andere reden is waarom ik voor de 1912 zou moeten gaan ipv de goedkopere 1911? Want 200 e is voor mij best wat geld en dat zou ik uiteraard ook in een centre speaker of twee nieuwe vloerstaanders kunnen steken.
Of is er iemand die zegt: de kwaliteit en functionaliteit van de nieuwe series is eigenlijk sowieso niet groter dan de oudere, dus ga bv voor een nog wat hogere serie van een ouder jaar, bv de 2310?

bij voorbaat dank voor alle advies dat komt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 20:50:
Met mijn budget in gedachten is mijn oog gevallen op de 1912 (600 euro). Ik kan echter ook voor de 1911 gaan, en die is 200 euro goedkoper. Kan iemand me vertellen of er een kwaliteitsverschil of een andere reden is waarom ik voor de 1912 zou moeten gaan ipv de goedkopere 1911?
Als de netwerkverbinding, twee HDMI-ingangen meer en een uitgebreidere (mooiere) GUI jou 200 euro waard is zal je voor de AVR-1912 moeten gaan. Verder is en blijft de AVR-1911 een mooie receiver, zeker voor 400 euro.

In Duitsland zijn deze modellen nog goedkoper trouwens, de AVR-1911 is daar vanaf €336,- en de AVR-1912 vanaf €549,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik ben bewust voor de 1911 gegaan omdat de 1912 alleen de basisversie van Audysssey ondersteund (en dus goedkoper is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx, voor de replies. Kan één van jullie me vertellen of het ook mogelijk is om via de 1912 ook films te streamen als je de pc instelt als DLNA server? Want dat zou dan eigenlijk de enige een reden zijn om toch voor de 1912 te gaan. Als het alleen mogelijk is om muziek te streamen, wat ik er eigenlijk niet heel makkelijk uit vind zien buiten de ipods/pads (die ik niet heb), dan is het me die 200 euro niet waard. Als je ook films kan streamen en het geheel een beetje gebruiksvriendelijk is dan zou dat een goede reden zijn om toch de 1912 te nemen.
Werkt dat niet, of onhandig, dan wordt het toch de 1911 en dan speel ik de films en muziek gewoon via htpc of dvdspeler.

thx voor de duitslandtip trouwens fear. Ik zit in maastricht dus duitsland is letterlijk om de hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Tsja, voor 200 euro heb je ook een hele mooie Mediaspeler die met veel meer bestanden en bestandstypen overweg kan dan een apparaat met DLNA. Ikzelf heb voor muziek gewoon een Squeezebox staat, werkt naar mijn mening nog makkelijker dan alles via de display van een receiver moeten doen. Of je moet altijd via de TV werken. Enige handige van een ethernetpoort is - naar mijn inziens - voor firmware upgrades.

Overigens komt er vast wel een keer dat een receiver echt alles kan. Dus dat je geen apparaten als een mediaspeler en dergelijke meer nodig hebt. Gewoon alles via netwerk naar de receiver. Maar dan moet of DLNA iets uitgebreider worden of natuurlijjk een heel ander concept.

Verwijderd

right, dat is tenminste duidelijk: ethernet/dlna is momenteel de moeite niet waard. Dan hang ik voorlopig dus (oa) de pc gewoon met HDMI aan de receiver en laat de pc het werk doen qua audio & video. Aan 4 hdmi aansluitingen ga ik dan ook zeker voorlopig genoeg hebben. ergo: 1911 it is

Het overschot ga ik in eerste instantie gewoon besteden aan nieuwe speakers en in de tussentijd zal ik de mogelijkheden van bv een squeezbox eens bekijken.

bedankt voor de hulp, gewoon onbevooroordeeld advies van iemand met ervaring is altijd net iets prettiger (en nuttiger) dan de verkoopverhalen in de winkel :)

• burgt

burgt

Starbass

m'n oude 2308 gisteren verkocht voor 250. Nu alleen aan het tobben wat de opvolger moet gaan worden..

ivm beamer en tv het liefst iets met 2 hdmi uitgangen (splitter kastje ertussenuit). Voor Denon is dan alleen de 3312 interessant maar toch weer een hoop geld (920 Euro in DE), of dan toch overlopen naar Onkyo voor de 709.
Ben nog geen goede reviews tegengekomen van alle optes omdat ze nog maar net op de markt zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door burgt op 11-08-2011 14:36 ]

• Stinow
Even op vakantie geweest, thx voor de replies betreffende m'n 2311 :).

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

burgt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:34:
m'n oude 2308 gisteren verkocht voor 250. Nu alleen aan het tobben wat de opvolger moet gaan worden..

ivm beamer en tv het liefst iets met 2 hdmi uitgangen (splitter kastje ertussenuit). Voor Denon is dan alleen de 3312 interessant maar toch weer een hoop geld (920 Euro in DE), of dan toch overlopen naar Onkyo voor de 709.
Ben nog geen goede reviews tegengekomen van alle optes omdat ze nog maar net op de markt zijn.
Of een versterker naar keuze en een splitter kastje (blijven) gebruiken.

• FeaR
burgt schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:34:

De AVR-3312 zou ik toch overslaan. Lees dit topic maar eens terug, heb de AVR-3312 al een keer tegenover de AVR-3312 gezet. Ikzelf zou liever de AVR-3311 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

ARV-3311 is dan wel weer bijna 150Euro duurder, dat gaat de vrouw nooooit goed vinden ;)

Ben eruit het is de Onkyo TX-NR809 geworden; 130 Euro goedkoper dan de 3312, wel dual HDMI out, wat leuke netwerk spulletjes en goede video processing en de onkyo zien er met deze lijn ook weer wat beter uit dan de oude series. Krijgt ook goede gebruikers reviews op andere fora.
Ga alleen wel de source selection draaiknop missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Denon (4310) receiver gebruikers,

Ik heb een jaar geleden een ehternet module door de importeur laten vervangen i.v.m. blijven hangen tijdens update en daardoor onbruikbaar geworden receiver.
Na ongeveer een jaar nu weer een probleem gerelateerd aan deze ethernet module.
Het openbaart zicht in het haperen van de internetzenders, onregelmatige haperingen , soms na 3 minuten een korte hapering.
Het ligt beslist niet aan de internetverbinding (UPC glasvezel 25mb/s) daar mijn satelietontvanger Vu Duo een shoutcast mogelijkheid heeft en dezelfde internetzenders zonder enige hapering spelen.

Is er iemand van dit forum die dezelfde ervaring heeft gehad met enig model van Denon?

Baal er enorm van want ben hem weer 3 a 4 weken kwijt bij opsturen naar importeur.

Stansat57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel bezig mijn Denon 1911 in te stellen. Mijn opzet is UPC BOX (HD), Denon 1911 en panasonic LCD.

Ik heb mijn UPC box met een HDMI kabel verbonden met de tv en via een optische kabel naar mijn Denon receiver.

Ik krijg echter nog geen geluid uit mijn receiver. Hoe kan ik deze het best instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat hangt er vanaf; het kan prima zijn dat de oorzaak niet bij je receiver ligt, maar bij de mediabox. HDMI geeft namelijk standaard ook geluid door, dus het zou prima kunnen dat als er een HDMI verbinding gemaakt wordt, de optical out van de box uitgeschakeld wordt. Zoiets zou je dan moeten kunnen instellen lijkt me.

Het is ook mogelijk de HDMI door te lussen, dus je mediabox via HDMI aan de receiver te sluiten en dan de receiver met één HDMI kabel aan de tv. Is dat geen optie? :) Is voor de toekomst eventueel ook fijner, mocht je er meer apparaten bij krijgen. Zo heb je altijd maar één kabel naar je tv toe.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ook een optie zijn, echter je kan dan volgens mij geen geluid meer door je tv boxen krijgen (is soms ook prettig)?

maar inmiddels is mijn aansluiting gelukt en doet het geluid het via de optische kabel..

toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij kan dat wel hoor. Ik dacht dat de receiver zelfs standaard nog het geluid doorgeeft aan de tv, maar dat durf ik niet te garanderen. Zelf heb ik een mediabox zonder HDMI (want geen HD), dus ik heb zelf wel de optical out in gebruik.

In elk geval mooi dat het gelukt is :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyMan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10-2021
@Stansat57

Ik ben zelf een bezitter van een 3311, deed het tot voor kort perfect maar ook (waarschijnlijk) door een (firmware) upgrade begaf de ethernet module het, na onderzoek bleek dit bij meerdere Denons voor te komen, plotsklaps geen MAC-adres meer, wel IPadres en je kon de receiver gewoon blijven pingen. Helaas geen internet verbinding meer en geen verbinding met je home netwerk mogelijk en dan is zo'n moderne receiver voor mij gedegradeerd tot bijna waardeloos.

Momenteel staat mijn receiver bij de importeur om de ethernet module te vervangen en ik kan niet wachten tot hij weer perfect in orde is want de receiver an sich is geweldig! Kon er echt alles mee doen in samenhang met tv/nas/pc's/blue ray/sacd speler, alle apparaten bedienen van je mobieltje, muziek makkelijk opzoeken via mobiel, kortom... eindelijk zoals ik dat al lang wilde. Helaas dus nu ook dat ethernet module probleem, iets wat ze bij Denon zichzelf toch een beetje kwalijk moeten nemen, ben inmiddels mijn receiver al 5 weken kwijt. :(

Verwijderd

Ik heb net een LCD tv en Blueray+HDD recorder gekocht.

Maar mijn versterker is niet meer zo modern.
Een SONY STR-DB940 uit 2000.
Hij kan mijn speakers prima aan, ( DRIADE D90) + 3x B&W M1

Nu wil ik een versterker die ook op die 4 ohm goed presteert.
Maar ik wil ook S-Video ingangen hebben.

Nu zat ik zelf te denken aan een onkyo tx nr 3008
Die heeft alles, en is met 25 kg volgens,mij wel degelijk gebouwd

Maar als ik hier zo de meningen over Onkyo lees, begin ik een beetje te twijfelen

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:59:
Ik heb net een LCD tv en Blueray+HDD recorder gekocht.

Maar mijn versterker is niet meer zo modern.
Een SONY STR-DB940 uit 2000.
Hij kan mijn speakers prima aan, ( DRIADE D90) + 3x B&W M1

Nu wil ik een versterker die ook op die 4 ohm goed presteert.
Maar ik wil ook S-Video ingangen hebben.

Nu zat ik zelf te denken aan een onkyo tx nr 3008
Die heeft alles, en is met 25 kg volgens,mij wel degelijk gebouwd

Maar als ik hier zo de meningen over Onkyo lees, begin ik een beetje te twijfelen
Je vraagt dit in het Denon topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizardman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07-2023
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:26:
zou ook een optie zijn, echter je kan dan volgens mij geen geluid meer door je tv boxen krijgen (is soms ook prettig)?

maar inmiddels is mijn aansluiting gelukt en doet het geluid het via de optische kabel..

toch bedankt
Als je je UPC media box via HDMI aansluit op je 1911, en je 1911 via HDMI aansluit op je TV gaat alles werken. Je kan je 1911 zo instellen, dat als je receiver uit staat, het HDMI signaal van de UPC-box toch wordt doorgegeven naar je TV.

Zo heb ik het thuis ook aangesloten. Als de receiver aanstaat, geluid via de speakers van de receiver. Als de receiver uit staat, gewoon geluid via de boxen van de TV.

Bijkomend voordeel was ook nog dat ik blij verrast was, dat als de receiver aanstaat, ik het geluid van de receiver regel via de afstends bediening van de TV. Iets met AnyNet ofzo... werkt ook ontzettend handig.

Germen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HappyMan,

Heel vervelend dat gehannes met die Ethernetmodule!
Bij mij precies hetzelfde gebeurt, na update bleef de Denon hangen en kreeg ik geen verbinding meer met het apparaat en functioneerde absoluut niet meer naar behoren.
Ook nu is het haperen van de internetzenders ongetwijfeld weer een Ethernet kwestie.

Bij kieskeurig heb ik een kritische noot gezet bij deze Denon 4310 receiver want de meeste kopers gaan toch updaten terwijl alles prima functioneerd en vervolgens lopen ze tegen deze hopeloze Ethernetproblemen op.
Ik raad dan ook iedereen af, te updaten zonder te weten wat deze behelst en of deze een echte verbetering inhoud.
In ieder geval gaat de mijne volgende week weer retour naar de importeur want hier neem ik geen genoegen mee.
5 weken kwijt is ook wel een beetje overdreven lang en het verloop bij de monteurs bij de importeur is groot want diegene die de mijne heeft gerepareert een jaar geleden is bij de concurent gaan werken.
Nou ja op hoop van zegen dan maar weer!

Stansat57 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Ik zit met een vreemd verschijnsel op mijn Denon. Ik heb het ARC ingeschakeld op mijn tv, zodat ik het geluid van de tv gewoon naar mijn receiver kan sturen via die ene HDMI kabel die eraan hangt. Dat werkte eigenlijk best goed, tot op sommige momenten.

Als ik eerst naar de radio luister (tuner) en dan de tv aan zet en mijn Denon instel op TV, krijg ik geen geluid ongeacht wat ik doe. De radio doet het wel nog gewoon, maar van de tv krijg ik geen geluid.
Echter als ik dan mijn Xtreamer Ultra aanzet (aangesloten op de GAME hdmi poort), dan krijg ik wel ineens geluid van de tv (Denon staat dan nog gewoon op TV).

Dit probleem reproduceert zichzelf extreem goed en soms krijg ik met andere situaties hetzelfde probleem. Alles uitzetten en op nieuw beginnen helpt dan.

Ik heb geen idee wat er aan de hand is of waar ik moet beginnen. En omdat ik het niet zeker weet, probeer ik voorlopig ff niks (het kan er alleen maar erger op worden en ik weet niet eens wat ik aan het doen ben).

Graag jullie visie hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:03
Ik ben opzoek naar een receiver van rond de 200 euro, ik heb al verschillende receivers gevonden.
Maar ik heb nog een vraagje over de Denon avr 1311 , nouja het is volgens mij wel op alle receivers van toepassing.
Als ik een apparaat met component aansluiting aan zou sluiten op een versterker, en 1 hdmi kabel naar de tv zou laten lopen zou het component signaal dan naar hdmi geconvert worden? Of moet je dan ook een apparte component aansluiting naar de televisie laten lopen?
Ik hoop dat ik het duidelijke genoeg uit heb gelegd en sorry als dit een overbodige vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Fastclaimer schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:25:
Als ik een apparaat met component aansluiting aan zou sluiten op een versterker, en 1 hdmi kabel naar de tv zou laten lopen zou het component signaal dan naar hdmi geconvert worden? Of moet je dan ook een apparte component aansluiting naar de televisie laten lopen?
Je zoekt dus een receiver met analoog naar digitaal conversie, de AVR-1311 heeft dat niet. Die optie is er pas vanaf de AVR-1611 zoals ook op dit schema te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 20:03
Oke hartstikke bedankt :)
Ik ben er nog niet helemaal over uit, ik denk dat ik binnenkort maar een audio zaak instap en gewoon even rustig rond kijk wat ze allemaal hebben staan.

• Dutchman01
  • Laatst online: 10-03-2023
FeaR schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 23:21:
Tsja, voor 200 euro heb je ook een hele mooie Mediaspeler die met veel meer bestanden en bestandstypen overweg kan dan een apparaat met DLNA. Ikzelf heb voor muziek gewoon een Squeezebox staat, werkt naar mijn mening nog makkelijker dan alles via de display van een receiver moeten doen. Of je moet altijd via de TV werken. Enige handige van een ethernetpoort is - naar mijn inziens - voor firmware upgrades.

Overigens komt er vast wel een keer dat een receiver echt alles kan. Dus dat je geen apparaten als een mediaspeler en dergelijke meer nodig hebt. Gewoon alles via netwerk naar de receiver. Maar dan moet of DLNA iets uitgebreider worden of natuurlijjk een heel ander concept.
Ik zelf heb een apparte server gebouwd doormiddel van het OS FreeNAS www.freenas.org, de service upnp ingeschakeld en natuurlijk al mijn CD's geript naar wav en wat flacs en op de server gezet.

Mijn AVR-4306 slurpt alles perfect vanaf mijn freenas, kan ik de gewone computer eindelijk uitlaten en 24/7 gebruik maken van mijn muziek over het netwerk omdat de nas hier nooit uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort een pma 1500ae versterker aan mijn av 2809 aangesloten d.m v de pre out uitgang
alles werkt naar behooren ik heb nu zo,n beetje het "beste " van twee werelden
maar ik zit nog met een vraag moet ik de speaker uitgangen van de avr 2809 nog uitschakelen?
om dat ik daar nu geen front speakers op aangesloten heb?
ik kan geen instelling vinden in het set up menu
of worden de speaker uitgangen automatisch uitgeschakeld als er niks is op aan gesloten
weet iemand hier een andwoord op al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Je kan het gewoon zo laten staan. Een receiver/versterker gaat niet kapot als er niets op de terminals aan is gesloten, dit in tegenstelling tot een buizenversterker.

De stereobronnen wel via de PMA 1500AE aansluiten, want anders gebruik je nog steeds de voorversterker van de AVR-2809 en alleen de eindversterker van de PMA. En je wilt juist zo'n PMA voor de betere voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) dank je wel fear voor je reactie
ik stream mijn muziek die via een dac die het weer analoog op de pma 1500 binnen laat komen
ik moet zeggen dat dit mijn stereo een behoorlijke boost geeft
veel meer detail en controle en een veel betere kanaal scheiding
al met al is mijn eerste indruk goed
Pagina: 1 ... 4 ... 100 Laatste