Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 16:28
StefanG85 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:32:
Wat klopt er van het verhaal dat B&W speakers "slecht" samenwerken met een Denon recievers?

Ik ben aan het kijken voor B&W 685 speakers (voor een 2.0 opstelling). Als reciever heb ik een Denon 1311.
Ik heb wel eens gehoord dat B&W icm met Denon weinig bass heeft en wollig klinkt.

Als alternatief voor de B&W speakers kijk ik ook naar de KEF Q300.
Of ze slecht samenwerken weet ik niet, ik ging in eerste instantie ook voor deze speakers icm een 3311.
Maar bij een luistertest met 9 speakercombinaties vond ik ze bij lange na niet het beste klinken en ben uiteindelijk gegaan voor een setje Phonar speakers, zie dit draadje en ik moet zeggen dat ik daar tot op de dag van vandaag absoluut geen spijt van heb. Deze speakers klinken echt geweldig. Daar kunnen de 685's echt niet aan tippen.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een Denon avr1911 receiver en heb alles netjes aangesloten.

Nu heb ik echter, waarschijnlijk een hele domme, vraag: Hoe activeer ik DTS-HD geluid?
Wanneer ik door surround modes scroll krijg ik allerlei soorten geluid, maar DTS-HD komt niet voorbij..

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
dat kan alleen als de bron die het geluid afspeelt op dat moment DTS-HD afspeelt.

Dusch, wat heb je erop aangesloten en wat speel je af?

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Ik speel een film af via mijn Blu ray speler, op het doosje staat: DTS HD Master Audio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je op je blu ray speler de optie hebt om de DTS HD track te selecteren dan zou er automatisch een DTS-HD lampje op de receiver moetne gaan branden

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:55
Raimon89 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:59:
Nu heb ik echter, waarschijnlijk een hele domme, vraag: Hoe activeer ik DTS-HD geluid?
Wanneer ik door surround modes scroll krijg ik allerlei soorten geluid, maar DTS-HD komt niet voorbij..
DTS-HD (en Dolby TrueHD en DTS en Dolby Digital) zijn tracks welke op een bron (DVD, of in het geval van HD Blu-ray) staan. Dat is iets anders als een surround-mode, een surround mode is er om twee kanaals (stereo) geluid om te zetten. Dit kan door bijvoorbeeld Dolby Pro Logic of DTS Neo:6. Dus DTS HD (en alle andere codecs) krijg je alleen als de bron dit ondersteunt. Het is niet zo dat je even DTS HD op kan roepen wat je met bijvoorbeeld Pro Logic wel kan doen.

Als de bron DTS HD ondersteunt en je speelt deze af dan zou de receiver standaard de goede modus moeten kiezen. Het kan echter zijn dat je die instelling overruled hebt door in de surround modussen te scrollen. Als het goed is is er een knop met iets van "standaard" of "std" op de remote waarmee je de originele track kan laten decoderen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 24-06 13:05

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Controleer ook de instellingen van je Bluray speler. Het zou namelijk kunnen dat de speler ingesteld is om alles te decoderen naar een simpeler formaat omdat het vorige aangesloten apparaat geen DTS-HD (MA) ondersteunde. Het ligt natuurlijk een beetje aan de speler, maar volgens mij heette het bij mijn Philips speler 'Bitstream' en heb ik overal 'downsampling' (onder de audio opties) uitgeschakeld. Daarna zag ik bij m'n Bluray-schijven keurig DTS-HD MA oplichten op de voorkant van de receiver.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Bedankt allen voor de behulpzaamheid! Ik ga het straks even proberen!

@FeaR1986: Dat zou inderdaad kunnen. Op de afstandbediening staat inderdaad een knop Standard (tussen knoppen als: D/ST, Restorer, A-DSX etc.), dat is hem dus?

@Cloud: Ik heb ook een Philips Blu Ray speler (BDP8000 model), ik zal even de opties bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Raimon89 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:52:
@FeaR1986: Dat zou inderdaad kunnen. Op de afstandbediening staat inderdaad een knop Standard (tussen knoppen als: D/ST, Restorer, A-DSX etc.), dat is hem dus?
Dat is bij mijn Denon het geval, maar ik heb wel een receiver uit een andere serie dus het kan zijn dan het anders is. Maar gewoon de Blu-ray opzetten met een HD track en dan eens wat manieren doorlopen. Maar als ik een film met DTS HD afspeel dan kan ik ook niet de opties als Dolby Pro Logic kiezen, simpelweg omdat die optie/mode niet toepasbaar is als er al DTS HD wordt afgespeeld. Dus de kans is ook mogelijk dat de bron dus inderdaad niet goed stond en maar stereo doorgaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Oke, ik kon niet heel erg veel kiezen inderdaad. DTS Neo:6 stond er wel tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door RDMA op 07-04-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als je DTS Neo:6 kon kiezen dan stuurde de speler dus gewoon 2.0 stereo uit (althans, dat ontving de Denon). Anders kan je die optie namelijk niet kiezen. Althans, op mijn receiver kan ik drukken op die knop wat ik wil maar als er DTS HD af wordt gespeeld kan ik dat niet wijzigen. Als ik de track van de Blu-ray eerst op 2.0 stereo zet dan kan ik wel kiezen voor DTS Neo:6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Dus als ik het goed begrijp staat mijn blu ray speler niet goed afgesteld?

[ Voor 4% gewijzigd door RDMA op 07-04-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Hoeft niet, maar je kan wel alles nalopen. Zoals gezegd moet de Blu-rayspeler op "bitstream" staan. Dus dat de speler alles één op één naar de receiver stuurt en niets zelf decodeert.

Maar kan ook meer zijn: zo gaat het bij mij ook wel eens fout als ik eerst de Blu-rayspeler aan zet en dan pas de receiver. Dan begint alles ook met 2.0 stereo. Maar als de film dan zelf begint overruled de HD-track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Naar aanleiding van Cloud's tips: Overal op Bitstream gezet en Downsampling uitgezet en bij het opstarten van de film verscheen ineens het DTS HD: Master logotje op de receiver! :)

Daaronder staat nu: PLIIx C (zal wel in orde zijn neem ik aan). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Raimon89 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:28:
Naar aanleiding van Cloud's tips: Overal op Bitstream gezet en Downsampling uitgezet en bij het opstarten van de film verscheen ineens het DTS HD: Master logotje op de receiver! :)

Daaronder staat nu: PLIIx C (zal wel in orde zijn neem ik aan). Thanks!
Whut? DTS HD Master en dan daaronder PLIIx Cinema. Dat klopt voor geen meter. Dan ben je dus de native DTS HD Master track aan het verkrachten door er softwarematig Dolby Pro Logic II over heen te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
FeaR1986 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:39:
[...]

Whut? DTS HD Master en dan daaronder PLIIx Cinema. Dat klopt voor geen meter. Dan ben je dus de native DTS HD Master track aan het verkrachten door er softwarematig Dolby Pro Logic II over heen te gooien.
Als ik op 'Standard' druk krijg ik: NEO: 6 C eronder, is dat beter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ik vind het maar vaag... Als er nu iets had gestaan van "+ PLIIz" dan had ik het nog kunnen verklaren. Dan speel je een DTS HD track af, maar gebruik je PLIIz om de track te scalen naar 9.1 (met front height speakers), maar Pro Logic IIx is de oudere versie welke van 2.0 naar 5.1 kan converteren.

Kan best zijn dat het klopt, maar vind het dan op de oudere receivers beter aangegeven. Ik zie dit als ik een Blu-ray met Dolby TrueHD afspeel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5S5LFDIlU388T5DyC8CIAHHv/full.jpg

Gewoon op de bovenste regel de naam van het apparaat en op de regel eronder de track die binnen komt. En om het extra duidelijk te maken nog een leuk TrueHD-logo en een HD-Audio lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Ik ben een complete beginner op dit gebied, dus ik kan er zelf ook weinig van maken.. Als ik in het menu van de film zit licht het DTS HD: Master logotje op, maar zodra ik de film begin gaat die weg en staat er:
DTS + PLII C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Even mijn audio settings van de Bluray speler op een rijtje, misschien dat daar toch nog iets fout zit:

Nachtmodus: Uit
Neo 6: Cinema
HDMI-audio: Bitstream
Digit. Audio: Bitstream
PCM-downsampling: Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382218

Om welke film gaat het? Weet je zeker dat de geluidstrack die je kiest ook daadwerkelijk DTS HD is?
Soms is op een Blu-ray de Engelse geluidstrack DTS-HD maar bijvoorbeeld Nederlandse nasynchronisatie alleen DTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDMA
Het gaat om de film: Sammy's Avonturen (zat bij de blu ray speler), deze is inderdaad volledig in het Nederlands nageynchroniseerd, dus dat zou misschien het probleem kunnen zijn inderdaad.

Ik verwacht vandaag of morgen de blu ray: Earth. Deze heeft ook DTS-HD Master Audio dus kijken of het daarbij anders is. Maar als ik het goed begrijp moet de blu ray speler zelf automatisch het goede formaat (DTS-HD) kiezen?

[ Voor 37% gewijzigd door RDMA op 08-04-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zou het dan nog eens testen, maar ik denk dat je dan gewoon DTS-HD MA ziet staan tijdens de film :) Nu kijk ik nooit NL nagesynchroniseerde films, maar het zou prima kunnen dat een nasynch. op gewoon DTS gebeurt in plaats van MA.

Als je hem afspeelt even controleren of je ook in het Bluray menu van de film zelf, nog een geluidstrack kunt kiezen; en zo ja welke. Dan moet het denk ik wel goed komen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwybo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 17:28
Ik heb de afgelopen dagen proberen in te lezen in de wondere wereld der audio.
Ik ben van plan een nieuwe set aan te schaffen, receiver + front/center/sub.

Ten eerste de receiver(s)
Ik heb een keuze gemaakt voor Denon.
Nu twijfel ik nogal tussen de 1911 (125W x 7ch, 7 ohm)
en de iets oudere 2310 (135W x 7ch, 7 ohm)

Zover ik kan nagaan heeft de 1911 geen bi-wire mogelijkheid tov de 2310.
Is er nu veel voordeel om de bi-wire te gebruiken?
Ik weet dat de hoog/laag van de fronts dan afzonderlijk worden aangestuurd,
maar is dit voor een mooie film aanmerkelijk verschil?

Ik wil er een 5.1 setje aan hangen.
Ik blijf voorlopig mn oude rears gebruiken, maar nieuwe fronts, center en sub:
2 x KEF C7
1 x KEF C6 of Q6c
1 x KEF C4

Er schijnt veel verschil tussen de C6 en de Q6c te zitten,
maar precies wat is voor mij lastig te beoordelen.

De Jamo set S606 HCS3, of de S608 leek me prijs technisch wel interessant,
maar toen ik deze bij de lokale toko ging beluisteren, vielen ze toch erg tegen.
De KEF's lusiterde toch een heel stuk aangenamer.
Enige suggesties mbt de gekozen speakers?

Alvast bedankt voor de input! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:47

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bi-wire kan met elke versterker, het voegt niets toe, kost alleen 2x zoveel aan kabel ;) [/mening]
ik denk dat je bi-amping bedoelt, daar kun je evt wel wat van merken, mits je speakers daar de aansluiting voor hebben natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-06 23:18
Mijn ervaring met bi-amping is dat het in de praktijk niks uitmaakt (bi-wiring is sowieso zinloos). Je kunt er in de theorie 3dB hogere pieken mee halen (maar aangezien het allemaal uit dezelfde kast moet komen denk ik dat dit in de praktijk lager uitpakt), da's leuk voor als je versterker per kanaal net niet krachtig genoeg is, maar dan kun je beter een receiver met zwaardere versterking nemen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wwybo schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 19:27:
Ik heb een keuze gemaakt voor Denon.
Nu twijfel ik nogal tussen de 1911 (125W x 7ch, 7 ohm)
en de iets oudere 2310 (135W x 7ch, 7 ohm)
Let niet te veel op het vermogen. Je moet echt een flinke receiver/versterker hebben als je 125 Watt per kanaal continue wilt kunnen leveren. Je mag blij zijn als een receiver in deze klasse zo'n 60 Watt per kanaal continue uit kan spugen met alle speaker tegelijk aangestuurd over een geheel bereik. Meer dan genoeg overigens, maar je moet je gewoon niet blind staren op het vermogen.

Ikzelf zou altijd liever voor een oudere hogere serie gaan dan voor een nieuwe lagere. Ik speel zelf nog steeds met een AVR-2809 maar die is wel krachtiger dan de huidige AVR-3311 en op sommige punten gelijk aan de AVR-4311. Natuurlijk mis ik wel dingen als HDMI 1.4 en ethernet, maar kwalitatief zit de oude serie gewoon een stapje hoger. Kan je ook zien dat tegenwoordig alleen de top nog in Japan wordt gemaakt en de rest in China. Maar goed, zowel de AVR-2310 als de AVR-1912 komen uit China.

Of je moet echt dingen als HDMI 1.4 belangrijk vinden of het aantal HDMI-ingangen echt nodig hebben, dan zou je voor de AVR-1911 moeten gaan. Er kom overigens ook een nieuwe lijn van Denon aan. Daar zit onder andere de AVR-1912 bij welke ook over een netwerkaansluiting beschikt.
Zover ik kan nagaan heeft de 1911 geen bi-wire mogelijkheid tov de 2310.
Is er nu veel voordeel om de bi-wire te gebruiken?
Ik weet dat de hoog/laag van de fronts dan afzonderlijk worden aangestuurd,
maar is dit voor een mooie film aanmerkelijk verschil?
Bi-wire kan inderdaad met elke receiver. Je gaat dan van twee terminals op de receiver naar vier op de speaker. Het hoeft zelfs niet eens twee keer zo veel kabel te kosten aangezien je kant-en-klare bi-wirekabels hebt. Dus aan de ene kant twee aders en aan de andere kant vier. Maar bi-wire is hetzelfde als single-wire aansluiten en dan met de bruggen er nog tussen. Bi-amp kan wel verschil maken aangezien je dan inderdaad hoog en laag apart aanstuurt en in theorie dus twee keer zo veel vermogen zou moeten leveren. Echter hoeft dit ook niet altijd goed uit te pakken. Aangezien je dan zeven kanalen aan moet sturen in plaats van vijf. En dat kan voor sommige versterkers net te veel zijn waardoor het vermogen inkakt en je er dus op achteruit gaat.

Of het een verschil is hangt van de speaker af. Naar mijn mening is heel bi-amp overrated. Zeker als de receiver van dezelfde voeding gebruik maakt. Echte bi-amp is met twee aparte versterkers en dan ook dus aparte voedingen. Op elke speaker van een paar tientjes zit tegenwoordig al de mogelijkheid om te bi-wiren of te bi-ampen. Gewoon omdat het er goed uit ziet. Er zijn gelukkig nog wel merken welke daar niet aan mee doen: je moet dan gewoon maar een goede versterker hebben om die speakers aan te sturen. En het interne filter is dan over het algemeen ook wat beter.
De Jamo set S606 HCS3, of de S608 leek me prijs technisch wel interessant,
maar toen ik deze bij de lokale toko ging beluisteren, vielen ze toch erg tegen.
De KEF's lusiterde toch een heel stuk aangenamer.
Enige suggesties mbt de gekozen speakers?
Speakers is persoonlijk en je moet gewoon kiezen wat jij het beste vind klinken. Als jij de KEF beter vind klinken dan de Jamo's is het je goed recht om gewoon voor de KEF te gaan. Jij moet er de komende jaren naar luisteren en niemand anders. Dus gewoon doen wat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wwybo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 17:28
Dus kort samen gevat, kan ik de bi-amp achterwegen laten.
Ik dacht dat de 1911 van kort geleden was,
maar haal hem in de war met de Onkyo serie.

Teveel verschillende specs doorgeneusd :D

Op welke termijn komt de AVR-1912 er aan?
Paar weekjes, of eerder maandjes? Ik zie hem enkel op buitenlandse sites staan.
En dan zal er ook wel een 2311 enzovoorts komen.. :D

Maar bedankt voor de goede tips!
Kan ik zeker wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
De AVR-2311 is er al. Idem met de AVR-3311, AVR-4311 en de AVR-4810 (de topmodellen slaan altijd een generatie over). Wanneer de AVR-1912 komt weet ik zo niet, heb er wat over gelezen maar ook nog niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 19:54
Nieuwe denon-modellen, zie:
http://usa.denon.com/productDetails/AVReceivers.asp
AVR-2112ci: http://usa.denon.com/Docu...ncomand_AVR2112CI_r10.pdf
AVR-2312ci: http://usa.denon.com/Docu...ncomand_AVR2312CI_r10.pdf
800 dollar
AVR-3312ci: http://usa.denon.com/Docu...ncomand_AVR3312CI_r11.pdf
1000 dollar

Er zit een nieuwere processor in zo te zien. Airplay is gratis. En 2312 heeft nu netwerk.

Als ik de nieuwe versies vergelijk, valt mij op dat er relatief weinig verschil zit tussen 2312 en 3312.
3312 heeft iets meer watt, iets meer aansluitingen en DSX. Maar als ik dat laatste goed begrijp, heb je alleen wat aan DSX als je 7 of meer speakers hebt. Meer voordelen zie ik niet.
Aangezien ik 5 speakers heb met 8 ohm 100 Watt, lijkt mij de 2312 de beste keus. Het is wachten op een NL release datum.

[ Voor 3% gewijzigd door Burns op 12-04-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Burns schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:35:
Als ik de nieuwe versies vergelijk, valt mij op dat er relatief weinig verschil zit tussen 2312 en 3312.
3312 heeft iets meer watt, iets meer aansluitingen en DSX. Maar als ik dat laatste goed begrijp, heb je alleen wat aan DSX als je 7 of meer speakers hebt. Meer voordelen zie ik niet.
Dat is met de huidige AVR-2311 en de AVR-3311 ook. Op sommige punten zou ik zelfs liever de AVR-2311 verkiezen boven de AVR-3311. Lijkt verder wel alsof de receivers iets minder kaal zijn geworden aan de achterkant, maar het is nog steeds niet meer wat het ooit is geweest. En weer geen modellen met een aparte AV-outlet voor bijvoorbeeld een DVD-speler of een Anti-mode voor de subwoofer.

Maar de huidige lijn receivers (van elk merk) is toch naar basic en wat de consument wil: netwerk op de receiver en veel HDMI-ingangen. Vroeger had ik een Sony van een paar honderd gulden welke gewoon beschikte over meerkanaals (5.1) analoge in- en outputs. Als je dat nu wilt moet je bij elk merk gewoon naar de midrange modellen gaan kijken.
Burns schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:35:
Aangezien ik 5 speakers heb met 8 ohm 100 Watt, lijkt mij de 2312 de beste keus. Het is wachten op een NL release datum.
Omdat? Wellicht omdat de AVR-2312 105 Watt per kanaal kan leveren en de AVR-2112 "maar" 90 Watt? Ten eerste is het opgegeven vermogen en geen één merk haalt het opgegeven vermogen meer echt. Maar stel dat deze modellen het wel halen dan heb je aan zo'n AVR-2112 ook echt meer dan voldoende, want met 90 Watt over elk kanaal houden je oren het sneller voor gezien dan je speakers. Al hangt het één en ander natuurlijk ook af van het rendement van de speakers, maar met een gemiddeld rendement van zo'n 89 dB is het meer dan genoeg. Vermogen is het laatste waar je op moet letten als je in de low-end / instapmarkt aan het kijken bent. Gewoon kiezen voor de functies van de receiver welke je aanstaan, met het vermogen komt het altijd wel goed. Als je speakers hebt welke serieus vermogen nodig hebben dan kijk je sowieso niet meer naar receivers op die manier. Maar dat is dan wel bij jezelf bekend.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 12-04-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 19:54
FeaR1986 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:59:
[...]

Omdat? Wellicht omdat de AVR-2312 105 Watt per kanaal kan leveren en de AVR-2112 "maar" 90 Watt? Ten eerste is het opgegeven vermogen en geen één merk haalt het opgegeven vermogen meer echt. Maar stel dat deze modellen het wel halen dan heb je aan zo'n AVR-2112 ook echt meer dan voldoende, want met 90 Watt over elk kanaal houden je oren het sneller voor gezien dan je speakers. Al hangt het één en ander natuurlijk ook af van het rendement van de speakers, maar met een gemiddeld rendement van zo'n 89 dB is het meer dan genoeg. Vermogen is het laatste waar je op moet letten als je in de low-end / instapmarkt aan het kijken bent. Gewoon kiezen voor de functies van de receiver welke je aanstaan, met het vermogen komt het altijd wel goed. Als je speakers hebt welke serieus vermogen nodig hebben dan kijk je sowieso niet meer naar receivers op die manier. Maar dat is dan wel bij jezelf bekend.
Bedankt voor je reactie. Theoretisch gezien zou ik dan juist verwachten dat je iets hoger gaat zitten, dan lager. Maar goed, ik moet bekennen, ik ga puur op de specificaties af. Ik ben niet het type om in een audiozaak uitgebreid te gaan luisteren naar verschillende receivers, ik zal puur op basis van prijs en specificaties een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Burns schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 16:32:
[...]Bedankt voor je reactie. Theoretisch gezien zou ik dan juist verwachten dat je iets hoger gaat zitten, dan lager. Maar goed, ik moet bekennen, ik ga puur op de specificaties af. Ik ben niet het type om in een audiozaak uitgebreid te gaan luisteren naar verschillende receivers, ik zal puur op basis van prijs en specificaties een keuze maken.
Ik heb ergens op zolder nog een stereoversterker staan welke 2 x 45 Watt geeft. Puur op specificaties zou die twee van jouw speakers dus niet aan kunnen sturen (want die zijn 100 Watt). Maar neem maar van mij aan dat dat meer dan gaat lukken. Specificaties zeggen niets. Ander voorbeeld: die Denon die jij aangeeft zou 7 x 105 Watt kunnen leveren en zal zo'n 800 dollar gaan kosten. Een Classé welke 2 x 100 Watt levert kost een viervoud van dat bedrag. Dus op papier is die Classé dan slechter, in de praktijk is de Classé echter een beest welke met het grootste gemak die 100 Watt kan leveren. Die Denon gaat echt geen 7 x 105 Watt tegelijk uitspugen. Alleen naar het Wattage kijken zegt niets. Je moet ook kijken hoe stabiel en hoe lang de receiver/versterker het vermogen kan leveren.

Ander punt is dat je met normaal gebruik slechts een paar Watt per kanaal gebruikt en geen tientallen Watt per kanaal wat soms wordt gedacht. Net wat ik zeg: als jij echt 7 x 105 Watt door die speaker gaat sturen dan heb je binnen no-time de buren van vier deuren verder aan de deur staan en wellicht nog een gehoorbeschadiging ook. Daarom is die 90 Watt die de AVR-2112 zou leveren ook meer dan genoeg. Natuurlijk is die 15 Watt ten opzichte van de AVR-2312 leuk meegenomen. Maar als je met de AVR-2112 al uit de voeten kan qua aansluitingen dan is de meerprijs het zeker niet waard om voor een hoger model te gaan puur voor het vermogen.

Lang verhaal kort: specificaties - vooral over het vermogen - zeggen niets.
Je kan niet zomaar zeggen dat je speakers 100 Watt zijn en je daarom ook een receiver nodig hebt welke 100 Watt per kanaal moet leveren.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 12-04-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Qua looks is de 3312 in ieder geval een downgrade; de 3311 had een klep aan de voorkant zoals de duurdere Denon receivers, de 3312 heeft nu de looks van de goedkopere receivers: zonder klep en ook iets kleiner (hij is iets lager geworden en bijna een halve kilo lichter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Was me nog niet eens opgevallen van die klep. Overigens is duizend dollar voor een AVR-3312 ook minder dan je voor een AVR-3311 betaald. Toch jammer dat de AVR-3808A het laatste echt goede model was van de 3000-serie. Zelfs de AVR-2809 verslaat op sommige punten de huidige AVR-3311. Helaas niet alleen vooruitgang wat we zien. Ben wel benieuwd wat de hogere modellen gaan doen, alleen worden die veelal wat later aangekondigd. Er zal vast ook wel een AVR-4312 uit gaan komen. En wellicht ook een AVR-4812. De huidige is een AVR-4810, want er is nooit een AVR-4811 geweest. De hogere modellen slaan bij Denon wel eens een jaar over. Dus wellicht dat de AVR-4812 dit jaar het licht gaat zien.

Idem met Onkyo die nu alleen tot en met de TX-NR609 hebben aangekondigd. Maar grote kans dat de TX-NR709, TX-NR809, TX-NR1009, TX-NR3009 en de TX-NR5009 ook nog gaan komen.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 12-04-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
De 4311 is nog vrij nieuw (eind vorig jaar op de markt gezet en de reviews zijn nog bijzonder recent). De 4311 is zo goed dat hij de 4810 overbodig maakt, waarschijnlijk komt er ook helemaal geen opvolger voor de 4810; de 4311 is een stuk goedkoper, heeft nu dezelfde technieken als de 4810 en ook net zoveel power :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zou wel jammer zijn als ze nu ook stoppen met de AVR-4810. Ooit hadden we de AVR-5808 wat een beest van een receiver was. Als ze dan nu ook geen opvolger meer maken van/voor de AVR-4810 dan zou de AVR-4311 (of wellicht de te komen AVR-4312) het topmodel gaan worden alvoor je aan de naar de high-end producten gaat als de AVC-A1HDA. Ik wacht het nog even af, want Denon slaat dus wel eens een jaartje over.

Overigens kan je wel zien dat de AVR-4311 onder de AVR-4810 is gepositioneerd: de AVR-4810 heeft onder andere WLAN, vergulde aansluitingen, AV-outlet voor een ander apparaat en nettere speaker terminals. En als je naar de prijs kijkt dan zal de AVR-4810 op wel meer punten nog wat beter scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139975

Beste allemaal,

ik overweeg de aanschaf van een denon versterker vanwege de functionaliteit van de multizone/ipod app. Op dit moment dus 3311/4311, maar zit zojuist te lezen straks de 2312/3312.

Ik heb 3 zones:
-woonkamer (5.1) (films, muziek, etc)
-slaapkamer 1 (muziek)
-badkamer (radio)

2 zones moeten dus muziek van mijn NAS/Server af kunnen spelen. De reden van de ipod functie is het bedienen vanuit slaapkamer/badkamer. Nu heb ik me laten vertellen dat het met de ipod aansturen van mijn NAS mappen erg traag gaat.

Heeft iemand er ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vandaag bromde mijn 1909 na de spanning erop gezet te hebben. Daarna een kleine *poef* en kwam er wat rook tevoorschijn in de buurt van de trafo(?). Snel de spanning er weer af, maar wat nu?
De zes zekeringen die ik kon vinden lijken allemaal ok. Verder weinig rare dingen te zien met mijn ongetrainde oog.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultra op 13-04-2011 19:36 . Reden: +brom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:27
Ultra schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:27:
Vandaag bromde mijn 1909 na de spanning erop gezet te hebben. Daarna een kleine *poef* en kwam er wat rook tevoorschijn in de buurt van de trafo(?). Snel de spanning er weer af, maar wat nu?
De zes zekeringen die ik kon vinden lijken allemaal ok. Verder weinig rare dingen te zien met mijn ongetrainde oog.
Check eens of de condensatoren nog goed zijn? Wanneer ze bol staan / aan de bovenkant opengesprongen zijn dan is er ook teveel spanning op de PCB gekomen. Als dat zo is, dan heb je meer problemen dan alleen het vervangen van de trafo. Lijkt me echter onwaarschijnlijk, aangezien de zekeringen nog goed zijn. Ik weet niet wanneer je hem gekocht hebt en of je nog garantie hebt? Als nog garantie --> terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
De condensatoren zien er goed uit.
Mijn 1909 komt uit Duitsland, dus garantie wordt lastig. Dat risico heb ik bewust genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ultra schreef op donderdag 14 april 2011 @ 11:13:
De condensatoren zien er goed uit.
Mijn 1909 komt uit Duitsland, dus garantie wordt lastig. Dat risico heb ik bewust genomen.
En daar kan je nu goed gebruik van maken: in Duitsland krijg je over het algemeen 3 jaar garantie waar je in Nederland maar één jaar garantie (soms twee) hebt. Het is wel een stukje verder rijden, maar voor mij waren onder andere het punt van de garantie en de veel lagere prijs ook de reden om in Duitsland te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Is het niet zo dat de Denon's, Made In China sedert een poosje het kwaliteits niveau niet meer halen van weleer.
Iedereen had toch zoveel vertrouwen in het label "Made In Japan", dat waren nog eens tijden, en je ziet nog steeds heel oude toestellen nog perfect werken op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Feit is dat vroeger veel meer modellen in Japan werden gemaakt. Zo komt mijn AVR-2809 ook uit Japan, niet slecht voor een middenklasser. Nu moet je naar een AVR-4311 wil je een apparaat uit Japan hebben. Veel mensen hechten hier geen waarde aan en vinden dat de apparaten uit Japan en China van dezelfde kwaliteit zijn. Echter heb ik mijn Denon DVD-2500BT welke uit China komt en die is op sommige punten toch wat minder dan mijn Denon uit Japan. Natuurlijk is de kwaliteit van de unit uit China nog steeds beter dan een gemiddelde Sony of Harman Kardon, maar het viel me wel op. Al moet je wel goed kijken en het zijn de kleine dingen die net wat minder zijn. Ik zou me er ook niet blind op staren als het model niet meer uit Japan komt, maar een kleine meerwaarde zou het voor mij toch wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
FeaR1986 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 17:20:
En daar kan je nu goed gebruik van maken: in Duitsland krijg je over het algemeen 3 jaar garantie waar je in Nederland maar één jaar garantie (soms twee) hebt. Het is wel een stukje verder rijden, maar voor mij waren onder andere het punt van de garantie en de veel lagere prijs ook de reden om in Duitsland te bestellen.
Ah, daar had ik nog niet aan gedacht. Volgens de factuur is het 2 jaar, en hij is slechts 1 jaar en 50 weken oud. Dan hoef ik me alleen maar over mijn luiheid heen te zetten :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ultra schreef op donderdag 14 april 2011 @ 19:08:
[...]Ah, daar had ik nog niet aan gedacht. Volgens de factuur is het 2 jaar, en hij is slechts 1 jaar en 50 weken oud. Dan hoef ik me alleen maar over mijn luiheid heen te zetten :X.
Ik bedoelde ook twee jaar, maar maakte er per ongeluk drie jaar van omdat ik net een stuk had gelezen over een winkel die drie jaar garantie gaf. Maar twee jaar is nog altijd meer dan het ene jaar wat je in Nederland krijgt. Als je nog twee weken hebt zou ik er toch maar iets aan gaan doen. Want als ik de nieuwe modellen zo zie ben je met je oude AVR-1909 toch een stuk beter af op sommige fronten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Ik heb de winkel alvast per mail op de hoogte gesteld. Eens kijken hoe het gaat lopen.

De 1911 voldoet aan mijn eisen. Ik dacht even een optical input te missen, maar dat is op te lossen met een HDMI audio return channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Dat scheelt als je met de AVR-1911 (of wellicht de AVR-1912) je oude AVR-1909 kan vervangen. Als ik iets gelijkwaardigs wil dan zal ik naar de AVR-3312 moeten en dan ga ik er nog op achteruit. Maar een AVR-4311 is wel weer heel erg overdreven. Gelukkig doet mijn Denon het nog, *klopt af*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139975

Abbadon schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:35:
Qua looks is de 3312 in ieder geval een downgrade; de 3311 had een klep aan de voorkant zoals de duurdere Denon receivers, de 3312 heeft nu de looks van de goedkopere receivers: zonder klep en ook iets kleiner (hij is iets lager geworden en bijna een halve kilo lichter).
Hij is ook iets goedkoper als je de MSRP mag geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Zeer interessant topic hier, ik heb recent de impulsaankoop gemaakt van 2 x b&w 684 zuilen. (was fout geprijsd in een webshop en heb mijn kans gewaagd én gewonnen!) Nu ben ik in de eerste plaats een audiofiel en op zoek naar goed 2.0-geluid, maar ben toch stiekem aan het uitkijken naar een surround receiver om later een 5.1 systeem uit te bouwen in de woonkamer. Mijn oog is gevallen op de Denon 1311, hier en daar lees ik dat deze de b&w zuilen zou kunnen "underpoweren" ... het is mij dus niet om volume te doen, maar om een goede reference sound te hebben in de woonkamer. (voorlopig 2.0) Het gaat mij dus ook niet om de allernieuwste snufjes. Is deze Denon te zwak? Mijn budget ligt bij max. 300 euro wegens mijn moeilijke wederhelft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Hier is al veel over gesproken. Ik zou met een budget van 300 euro gewoon voor een stereoversterker gaan. Weet je zeker dat je B&W speakers goed uit de verf komen, beter dan met zo'n Denon 1311. Voor 300 euro koop je - vooral tweedehands - zeer leuke stereoversterkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Ok bedankt voor je snelle reactie, hebben de Denon's ook voor 2.0 versterkers een goede reputatie? Het is niet makkelijk in België zaken uit te proberen met die 684's naar mijn ervaring. Ik word in veel winkels bestookt met Yamaha's en Marantz voor 2.0. sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Denon heeft ook aardig wat stereoversterkers inderdaad. Dan moet je niet naar de AVR-series (Audio Video Receiver), maar naar de PMA series kijken. Maar voor 300 euro zou je bijna ook wel een Rotel of wat dan ook kunnen scoren. Dat is toch wel, naar mijn inziens, een klasse hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Yamaha, Marantz is niet meer wat het geweest is, en vooral Onkyo is geen geweldig spul. Yamaha is dan nog beter maar ik vind de kwaliteit van de behuizingen enorm tegenvallen. De keuze die ik toen heb gemaakt is omdat ik een stereo receiver wou (dus met tuner), met sterkte eindtrappen voor een betaalbare prijs. Ik heb toen voor de DRA-700AR gekozen van Denon. De PMA series zijn een klasse beter, maar hebben geen tuner ingebouwd zitten. De AVR series zijn meerkanaals als ik mij niet vergis. Wat Fear zegt, Rotel is een klasse duurder maar wel een flinke stap beter.
En zo zijn er nog meer duurdere merken met veel betere kwaliteit. Maar het is maar wat je wilt uitgeven. :)

Qua looks vind ik mijn Denon wel heel erg mooi, alleen jammer dat het plastic is, en geen koud metaal zoals mijn oudere Yamaha RX-V440RDS had. Maar goed. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Zo, dat zijn toch flinke uitspraken die je daar doet. Onkyo is inderdaad niet meer wat het ooit geweest is aangezien het merk zich tegenwoordig voor het grootste deel richt op de normale consumenten-/ instapmarkt. Maar Onkyo maakt zeker nog wel high-end spullen onder eigen naam (dus niet onder Integra), met ook een high-end prijskaartje: $2600 voor een stereoversterker. Yamaha is in dezelfde instapmarkt een vergeten kindje wat zeker goede dingen kan doen, high-end lopen ze op sommige punten wat achter. Zet een high-end Yamaha van dit jaar naast een high-end van een ander merk van vorig jaar en je zal niet veel verschillen zien. Maar Marantz geen geweldig spul noemen is nog wel het grootste understatement! Denon en Marantz vallen onder dezelfde holding en hebben daardoor ook redelijk gelijkwaardige spullen. Denon en Marantz vallen daarom ook eigenlijk in hetzelfde rijtje. Enige gekke van Marantz is dat ze met meerkanaals receivers bij het middensegment stoppen: de Marantz 7005 staat gelijk aan de Denon AVR-3311. En dan stopt het bij Marantz met de gewone receivers, waar Denon nog de AVR-4311 en de AVR-4810 heeft. Maar de PM-serie van Marantz is zeker niet waard om het "geen geweldig spul" te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Het merk dat een grote inhaalslag heeft uitgevoerd is Pioneer, voor redelijke prijzen t.o.v de concurrentie is de kwailiteit op zeer goed niveau gekomen, en de 2011 lijn is een topper.
Als je de geluidskwaliteit vergelijkt samen met de geboden functies, is de keuze op heden vlug gemaakt.
Of hoe ze van achterloper naar een koploper gegaan zijn, heb mijn Denon onlangs vervangen door de VSX-2020 en geen seconde spijt van gehad, er komt gewoonweg briljant geluid uit, en de mogelijheden die hij biedt vind je niet zomaar bij de concurrenten voor dezelfde prijs.
Te overwegen,
http://www.pioneer.nl/nl/products/42/98/405/overview.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
En waar komen Harman Kardon en Cambridge etc in het lijstje te staan? Harman Kardon lijkt weinig producten aan te bieden die helemaal up to date zijn. Bijvoorbeeld kwa HDMI 1.4 en 3D support. Ook lijken zij een stuk duurder te zijn dan de concurrentie en dan vooral in de lagere klassen. Modemerkje? Ik ben er in ieder geval heel erg van gecharmeerd. Ik ben benieuwd wanneer zij met een 2012 line up komen! Maar goed, dit heeft verder weinig met Denon te maken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Póg mo Thóin op 17-04-2011 18:57 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR1986 schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:31:
Zo, dat zijn toch flinke uitspraken die je daar doet. Onkyo is inderdaad niet meer wat het ooit geweest is aangezien het merk zich tegenwoordig voor het grootste deel richt op de normale consumenten-/ instapmarkt. Maar Onkyo maakt zeker nog wel high-end spullen onder eigen naam (dus niet onder Integra), met ook een high-end prijskaartje: $2600 voor een stereoversterker. Yamaha is in dezelfde instapmarkt een vergeten kindje wat zeker goede dingen kan doen, high-end lopen ze op sommige punten wat achter. Zet een high-end Yamaha van dit jaar naast een high-end van een ander merk van vorig jaar en je zal niet veel verschillen zien. Maar Marantz geen geweldig spul noemen is nog wel het grootste understatement! Denon en Marantz vallen onder dezelfde holding en hebben daardoor ook redelijk gelijkwaardige spullen. Denon en Marantz vallen daarom ook eigenlijk in hetzelfde rijtje. Enige gekke van Marantz is dat ze met meerkanaals receivers bij het middensegment stoppen: de Marantz 7005 staat gelijk aan de Denon AVR-3311. En dan stopt het bij Marantz met de gewone receivers, waar Denon nog de AVR-4311 en de AVR-4810 heeft. Maar de PM-serie van Marantz is zeker niet waard om het "geen geweldig spul" te noemen.
De high end spullen van Onkyo zijn goed idd, klopt wat je zegt. Maar dan zit je in een heel andere prijs klasse als dat we hier bespreken of wat je zeg maar in de gemiddelde media markt ziet...
Yamaha ben ik persoonlijk minder van te spreken, vind de kwaliteit tegenvallen met wat het was. High end heb ik hier ook geen ervaring/kennis van. En Marantz, kan best goed zijn, maar ik vind het veels te kitcherig en kwaliteit van bijvoorbeeld de behuizing edg vind ik ook wat plastic fantastic om maar wat te noemen. Ook bij mijn Denon hoor, maar ziet er wel aardig uit en niet zo 'nep' als Marantz. De pm serie is idd vrij slecht ja haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Joopieboy schreef op zondag 17 april 2011 @ 19:01:
[...]En Marantz, kan best goed zijn, maar ik vind het veels te kitcherig en kwaliteit van bijvoorbeeld de behuizing edg vind ik ook wat plastic fantastic om maar wat te noemen.
Maar "kitscherig" is een mening, dat zegt niet over de kwaliteit van een merk. Er zijn genoeg mensen die juist een Marantz neer zetten omdat ze Denon, Onkyo, Harman Kardon, Sony, etc. maar een lelijk blok vinden met een paar knoppen eraan. Het is maar net wat je wilt.

Qua kwaliteit van de behuizing is het met elk merk rondweg slecht de laatste tijd, vooral in de lagere segmenten. Het is allemaal puur plastic of van dat hele aparte aluminium wat je eigenlijk geen aluminium meer mag noemen. Aan de andere kant: voor die 300 euro heb ik dan liever dat ze het grootste deel van het geld aan de interne componenten hebben besteed dan aan het uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Daar heb je zeker wel een punt. En dat is de reden dat ik voor mijn Denon heb gekozen. En ik geef toch dat een merendeel gebaseerd is op mijn mening ja en een voorliefde voor een bepaald aantal merken ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Boeiende merkdiscussie hier! Heb de Pioneer VSX 920 met kleinere b&w's vandaag gehoord en vond ik leuk klinken, én nog net rond mijn budget als ik selectief in de shops ben :) vraag is hoe mijn 648 zuilen hierop reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pioneer is heel mooi spul aan het maken wat ook zeker zeer goed is. :) Achja zo heeft ieder zijn eigen voorkeuren en ervaringen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404502

hallo beste denon fans na als volger van deze super draad heb ik als 2809 gebruiker ook een vraagje
ik heb nammelijk ook last van de -12 subwoofer instelling na audesy set up
het raare is dat het eerst niet had? het verveelende is dat je het handmatig ook niet kunt veranderen
want na handmatig instellen verspringt hij weer naar -12
als ik voor een firmware update kijk geeft de site aan dat mijn apparaat niet bekend is
heeft iemand een goede tip? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:54
Leuke discussie. Ik kan enkel over stereo spreken aangezien ik alleen ervaring heb met stereoversterkers. Dus mss ga ik wat off-topic.

Dat Rotel een klasse hoger durf ik betwijfelen. In september kocht ik een RC-1550 (650 euro) voor- en RB-1552 (850 euro) eindversterker (made in China). 2 x 120W @ 8ohm voor die prijs vond ik zeer aantrekkelijk en de toestellen zagen er zeer robuust uit vanbuiten, dat was dan ook de doorslag dat ik voor dit merk gekozen heb. Wat bleek na 2 weken? De eindversterker kon niet meer ingeschakeld worden. Oorzaak: doorgebrande zekeringen (de standaard zekeringen die gebruikt worden zijn te licht vertelde de importeur, dus vervangen door zwaardere) en ook de trafo bleek defect. Ik had absoluut geen vertrouwen meer in dit merk, dus maar vlug verkocht.

Aangezien mijn vader nog een oude Japanse Sansui heeft staan die na 30 jaar nog steeds perfect zijn werk doet, koos ik om ook een Japanner te overwegen. Ik kwam vanzelf bij Denon uit, waarbij de duurdere PMA-series (PMA-1510AE en PMA-2010AE) nog steeds in Japan vervaardigd worden. Uiteindelijk heb ik de PMA-2000AE gekocht vanwege zeer degelijk gebouwd, zowel vanbinnen (mooie componenten) als vanbuiten (dik aluminium). Het heeft me veel gekost en is ook MAAR 2 x 80W @ 8ohm (maar goed, uiteindelijk haal je dat nooit ook al durf ik hard te spelen), maar alleen al wanneer je het toestel aanraakt voel je een enorm kwaliteitsverschil met Rotel (en er staat toch mooi "made in Japan" op de achterkant :9 ).

Qua andere merken: Yamaha heeft toch ook een mooie inhaalbeweging gemaakt op gebied van stereo, zie de A-S1000 en A-S2000. Ook zeer mooi gebouwd! Marantz heeft ook nog mooie toestellen, maar net als bij Denon worden enkel de duurdere versterkers in Japan gebouwd. Dus zeggen dat een merk in het algemeen mindere kwaliteit verkoopt zou ik niet durven beweren, er moet in deze tijden (veel) dieper in de buidel getast worden. Dat Rotel rommel is wil ook niet veralgemenen, ik heb trouwens maar ervaring met 1 toestel, maar het ziet er/voelt gewoon goedkoper uit/aan. Het heeft ook met gevoel te maken en dat zit nu bij Denon wel juist.

Hopelijk niet te veel off-topic gegaan, aangezien het voor recievers misschien anders kan liggen. Maar ik denk dat je in dit segment ook steeds meer moet betalen om goeie kwaliteit terug te krijgen.

Hier even de binnenkant van de verschillende toestellen:

Rotel RB-1552 en RC-1550:

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd457/dxL33/RB-1552.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd457/dxL33/RC-1550.jpg

Denon PMA-2000AE:

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd457/dxL33/PMA-2000AE.jpg

Yamaha A-S1000:

Afbeeldingslocatie: http://i1220.photobucket.com/albums/dd457/dxL33/A-S1000.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
No Comment schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:05:Hier even de binnenkant van de verschillende toestellen:

Rotel RB-1552 en RC-1550:

[afbeelding]

[afbeelding]

Denon PMA-2000AE:

[afbeelding]

Yamaha A-S1000:

[afbeelding]
Maar nu zet je een oudere Rotel tegen een nieuwere Denon. Als je de nieuwere Rotel RB1080 pakt dan ziet het er al beter uit (2 x 200 Watt op 8 Ohm):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3230/2875341024_757945dd0f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
FeaR1986 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 00:37:
[...]

Maar nu zet je een oudere Rotel tegen een nieuwere Denon. Als je de nieuwere Rotel RB1080 pakt dan ziet het er al beter uit (2 x 200 Watt op 8 Ohm):
[afbeelding]
Nee hoor de RB-1552 is een nieuw model (http://www.rotel.com/UK/products/index.htm?cat=30). Maar het is inderdaad waar dat de RB-1582 (topmodel en 1350 euro; zelfde bouw als het model dat jij toont RB-1080 enkel de behuizing is anders) er een stuk beter uitziet binnenin. Een groot verschil tussen RB-1552 en RB-1582! In de laatste zou ik toch wat meer vertrouwen hebben :P. Maar dat is dan alweer veel geld (maar nog altijd weinig voor 2 x 200W uiteindelijk; bij Rotel heb je altijd wel veel watts voor weinig geld, dus twijfel ik of er toch geen concessies op onderdelen wordt gedaan) en heb je nog geen voorversterker (met de topmodel voorversterker RC-1580 kom je dan uit op 2500 euro, 500 euro meer dan de Denon en 1000 euro meer dan het topmodel van Yamaha, de A-S2000).

Maar goed, ik hoop dat mijn Denon nog een tijdje mee gaat :)

[ Voor 6% gewijzigd door No Comment op 26-04-2011 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
No Comment schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 01:07:
[...]Nee hoor de RB-1552 is een nieuw model (http://www.rotel.com/UK/products/index.htm?cat=30). Maar het is inderdaad waar dat de RB-1582 (topmodel en 1350 euro; zelfde bouw als het model dat jij toont RB-1080 enkel de behuizing is anders) er een stuk beter uitziet binnenin. Een groot verschil tussen RB-1552 en RB-1582! In de laatste zou ik toch wat meer vertrouwen hebben :P. Maar dat is dan alweer veel geld (maar nog altijd weinig voor 2 x 200W uiteindelijk; bij Rotel heb je altijd wel veel watts voor weinig geld, dus twijfel ik of er toch geen concessies op onderdelen wordt gedaan) en heb je nog geen voorversterker (met de topmodel voorversterker RC-1580 kom je dan uit op 2500 euro, 500 euro meer dan de Denon en 1000 euro meer dan het topmodel van Yamaha, de A-S2000).

Maar goed, ik hoop dat mijn Denon nog een tijdje mee gaat :)
Whoa! Dan gaat het voor mij nooit een nieuwe Rotel worden! Vond die RB1080 er best oké uit zien van binnen, maar die RB1552 is gewoon echt net zo leeg als een standaard Sony, LG of JVC. Ringkern ziet er ook een stuk kleiner uit en de koelvinnen zijn ook niet meer zo groot. Al met al wel veel dingen die je doen twijfelen of er wel echt het vermogen kan worden geleverd wat wordt opgegeven. De RB1080 trekt 550 Watt uit het stopcontact en als je zo kijkt dan lijkt het er wel op alsof daar 2 x 200 Watt uit kan komen. Maar vind ze vooral tweedehands best leuk geprijsd. Zo'n RB1080 haal je al voor een euro of zeshonderd. Al ben ik nu aan het kijken naar een Emotiva XPA-5 om alles maar via een eindbak aan te laten sturen. Niet dat die wel de opgegeven 5 x 200 Watt haalt, maar met de 1.8 kW die uit het stopcontact worden gehaald komt het wellicht wel in de buurt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 21:42
Je energierekenig zal het dan ook wel merken ;)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
FikkieHo schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:14:
Je energierekenig zal het dan ook wel merken ;)
Dat compenseert met de rekening van de kachel die ik dan niet meer nodig heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
FeaR1986 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:15:
[...]

Dat compenseert met de rekening van de kachel die ik dan niet meer nodig heb :P
Haha, ik zou dan toch voor een klasse A gaan, die worden nog iets warmer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
No Comment schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:43:
[...]Haha, ik zou dan toch voor een klasse A gaan, die worden nog iets warmer :P
Maar dan mag je ook meteen twee exemplaren neerzetten om dat rendement van slechts 20% te compenseren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik had in gedachten om een onkyo 608 te kopen,maar nu kan ik een tweedehands denon avr 3806 kopen.
Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Tjsa, wat wil je? Je hebt de keuze op een instap-Onkyo met veel ingangen of je koopt een ouder mid-/high-end model van Denon. Kan je ook wel zien aan de prijs: de Denon zal tweedehands ongeveer hetzelfde kosten als de Onkyo nieuw. Nieuwprijs van de Denon lag enkele jaren geleden dan ook rond de 1500 euro.

Echter heeft de Denon wel minder ingangen als het om HDMI gaat. De Denon heeft ook geen HD Audio decoders aan boord, dus HD Audio bitstream versturen vanaf een bron gaat niet. Enige manieren om uit de Denon HD Audio te krijgen is een Blu-rayspeler of Mediaspeler te hebben met meerkanaals analoge ingangen en dan alles analoog verbinden. Of je moet een Blu-rayspeler hebben welke de HD Audio reeds kan decoderen en dat als LPCM door kan sturen. Let wel dat je voor dit laatste een software upgrade voor de Denon nodig hebt, dus kan zijn dat de Denon in het begin geen LPCM accepteert over HDMI. Hoogste digitale audio die je uit de Denon kan krijgen met bitstream audio is Dolby Digital en DTS, waar de Onkyo gewoon Dolby TrueHD en DTS HD Master aan kan. Dus qua dat soort dingen is de Denon de mindere, maar qua kwaliteit en op het versterkgedeelte is de Denon zeker wel de betere receiver.

Keuze zal dus ook flink afhangen van je andere apparatuur aangezien je wellicht lang niet alles aan kan sluiten. Als je bijvoorbeeld een 3D Blu-rayspeler hebt dan valt de Denon al af. Of als je een Blu-rayspeler hebt welke alleen over een HDMI-out beschikt zonder decoders (Denon DVD-2500BT bijvoorbeeld) valt de Denon ook al af.

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 27-04-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
Kevin,bedankt voor je zeer goede uitleg...en door deze uitleg zal het deze denon niet worden.
Maar de onkyo ook niet.
Ondanks de beperkingen van deze denon ga ik toch voor een andere denon.
Ik zit aan een 2310 of een 1911 te denken omdat die toch wat nieuwer zijn en meer mogelijkheden hebben.

Wat vind jij hiervan vergeleken met de onkyo?

Budget hiervoor ligt rond de 500 euro en de receiver word aangesloten op een panasonic p42g20,een tvix mediaplayer en een xbox slim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Denon AVR-2310 en AVR-1911 hebben de "nadelen" van de Denon AVR-3806 niet. Deze modellen zijn meer te vergelijken met de Onkyo TX-SR608. Dus de AVR-2310 en de AVR-1911 zullen gewoon DTS HD en Dolby TrueHD accepteren over HDMI. Maar goed, die twee modellen zijn ook een jaar of vier nieuwer dan de AVR-3806. Keuze tussen de AVR-2310 en de AVR-1911 is voor mij overduidelijk de AVR-2310. Want op één of andere manier gaan de nieuwere Denon-modellen er niet op vooruit. Als je de nieuwe AVR-XX12 series ziet is de AVR-3312 echt gewoon veel minder dan de vorige AVR-3311. Sterker nog: de gehele AVR-3300 serie is minder dan de oudere AVR-2800 serie. Natuurlijk heb je met oudere series geen dingen als netwerk, Dolby Pro Logic IIz en dergelijke maar als je dat niet nodig hebt dan is ouder zeker niet altijd slechter. Dat is ook altijd mijn advies: kijk wat je nodig hebt en vanaf daar kijk je naar de modellen die dat bieden. Want ikzelf heb liever een ouder, maar hoger model dan een nieuwer model uit een lagere serie. Vandaar ook dat ik de AVR-2310 boven een AVR-1911 zou verkiezen.

Wellicht dat mijn mening over Denon wat positief is, want ik heb zelf een Denon receiver waar ik zeer blij mee ben. Desondanks dat Denon niet meer is wat het ooit geweest is. Zo moet ik naar een AVR-4311 als ik vanaf mijn huidige Denon een echte upgrade wil doen. Maar goed, ik heb ook een Onkyo gehad en die mocht na één dag al terug: artifacts met 1080p. Maar goed, dat is nu allemaal opgelost met de nieuwe modellen.

Maar als je naar de TX-SR608 kijkt dan loop je wel tegen een paar dingen aan.
  • Onkyo wordt over het algemeen veel warmer dan andere receivers uit dit segment. Niet handig als je je receiver in een kastje wilt zetten. Nu heeft Onkyo wel ventilatoren ingebouwd, maar of je daar nu blij mee moet zijn. Want elke fan gaat na loop van tijd meer geluid maken.
  • Ook heeft Onkyo een 24p-bug: de HDMI-chip synct op 24fps ipv 23.976. Gevolg is dat je om de ~42 seconden een dubbele frame in beeld ziet. Is alleen op te lossen door image processing uit te zetten (wat iets anders is dan hem op 'pure' zetten). Gevolg van het uitzetten van processing is o.a. dat je geen OSD meer hebt en op het 1-regelige display moet lezen.
  • Wat volgens een gebruiker van de Onkyo ook nog een nadeel was zou de remote zijn: dat je op de afstandsbediening altijd 'receiver' moet induwen voordat je van source kunt schakelen, dus achter elkaar 2 knoppen induwen, omdat hij na wisselen van source automatisch het profiel van de afstandsbediening van die source kan aannemen (zodat je bijv. op je digitale kabelkastje met de Onkyo-remote kunt zappen).
Vermogen en dat soort dingen zou ik verder niet echt naar kijken. Onkyo staat er om bekend het vermogen niet te leveren wat ze opgeven, bij sommige modellen zelfs bij lange na niet (130 Watt opgeven en maar 35 Watt leveren). Maar dat zou bij de TX-SR608 opgelost zijn en die data ziet er gewoon goed uit. Maar voor normaal gebruik is elke receiver gewoon geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
Hmmm...je maakt het mij niet makkelijk,want de Onkyo kost nu ongeveer 333 euro en de Denon 2310 549 euro.
Ga ik voor de Onkyo met wat "mankementjes"maar verder een goede receiver(prijs/kwaliteit-verhouding) of voor de Denon kwaliteit met zijn betere versterker-gedeelte...maar ruim 200 euro duurder.

Als je ze naast elkaar zet dan zijn de specs vrijwel hetzelfde(niet kijkend naar het wattage)

Maar heeft deze Onkyo ook last van deze 24p-bug,is jouw dat bekend?

Neigend naar de Denon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Niet elke Onkyo schijnt last te hebben van die 24p-bug, maar de TX-SR608 is één van de modellen die er zeker last van heeft. Staat ook een stukje over in het Onkyo-topic. Maar daar is natuurlijk een work-around voor. Enige wat je verliest is dan de On Screen Display, weet niet hoe veel waarde je daar aan hecht maar ik zou daar niet wakker van liggen. Receiver stel je over het algemeen één keer in en dan kom je niet meer in het menu. Voor het kiezen van een bron heb je de OSD niet nodig. En het aanpassen van het volume doe je toch op het gehoor en niet via een waarde op de TV via de OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:08
Hallo we zitten hier in het Denon topic toch ipv "discussieer ff alle merken topic".

Maar ik zit zelf even met de trigger out van denon te puzzelen en omdat ik nergens een sluitend antwoord kan vinden doe ik toch maar even een post.
Achter op me Denon 3808 heb ik 2x een 12V trigger out van 150mA dit is meer dan voldoende om een relais aan te sturen. Maar ik vind nergens iets terug over de 0V. Zit deze er ook in en heb ik een jack kabel nodig om die eruit te halen of moet ik dat anders doen.

Op internet vind ik alleen dingen over het aansluiten van een externe versterker die trigger in ondersteund (zoals veel auto versterkers maar die delen natuurlijk de 0V) Maar voor het aansturen van een relais heb ik toch echt een 0v nodig.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 405839

Je kunt het relais rechtstreeks aansluiten op die trigger out uitgang met een kabel met een mono jack plug. De trigger out uitgang levert zowel de 12V als de 0V. Zolang je maar onder die 150mA blijft. Ik heb een 3311 die dezelfde trigger out uitgangen heeft en heb op deze manier een relais aangesloten dat 70 mA trekt en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02-2024

Pasja

Pasja

Van het weekend mijn AVR-3311 weer opgehaald nadat ik hem ter reperatie had aangeboden als gevolg van het 'geen-mac-adres' probleem. En gelukkig, mijn netwerk doet het weer :*) ! Alle lof voor de service van Schluderbacher, binnen twee weken was hij gerepareerd en er werd mij zelfs een vervangende versterker aangeboden (maar niet nodig). Helaas kon ik hem zelf pas enkele weken later op halen (had hem ook kunnen laten versturen natuurlijk), maar ach, dat hoort erbij als je ervoor kiest hem veel goedkoper in Dld te halen (en het is het me nog steeds waard).

Op dit forum heb ik overigens nog geen mede slachtoffers gevonden (gelukkig) maar op het AVS Forum zijn meer gevallen bekend. De daar genoemde oplossingen varieerden van software update tot complete vervanging van het HDMI board. Ook bij mijn 3311 is uiteindelijk het gehele HDMI board vervangen. Volgens de werkbon, van een technisch service buro, heeft men teven de laatste software geïnstalleerd. Maar vandaag melde de versterker dat er toch een update beschikbaar zou zijn :?

Toch een beetje huiverig om straks weer zonder netwerk te zitten eerst maar eens gekeken naar de geïnstalleerde versie, deze blijkt de 00.98 te zijn. Volgens de Download&Support site van Denon blijkt dit de laatste versie te zijn. Maar wat me nu pas opviel... er zijn twee 00.98 versies in omloop. Die van 17.11.2010 en die van 08.02.2011 met de netwerk fix.
changelog of AVR3311
08.02.2011
Main: 00.98
Improvement of network connection.
17.11.2010
The setting of "iPod screen display time" do not works.
When USB memory is inserted while unit is not connecting to LAN, Browse might be not displayed.
To add the "Pop-up" function.
30.10.2010
Main: 00.97
To add the "Denon Remote App" function for iPhone/iPod.
To add the horizontal scroll bar on browse picture at NET/USB function.
To add the "PartyMode Plus" function ("Zone Management" function and control the PartyMode by Attendee.)
No sound output with SONY TV (LX900 Series) at HDMI control on.
Noise might be indicated on picture with HDMI connection.
When customer connects SONY BD player (BDP-S470) to AVR, customer playback the 3D Disc, customer makes "STAND-BY" mode on AVR. HDMI though pass function is not worked properly.
To add the IR code for selection of HDMI monitor
De datum van mijn software versie proberen te achterhalen, maar kon deze niet ergens vinden. Weet iemand of dit te achterhalen is? En anders nemen we toch maar de gok om hem te updaten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263060

Heb net een verbouwing van de woonkamer achter de rug.
Denon 1910 weer aangesloten maar nu moet ik hem weer opnieuw instellen maar ben vergeten om de waardes op te schrijven.
ben de eerste keer ook zon tijd bezig geweest.
Nu weet ik niet meet hoe ik de speakers moet instellen in de bass instelling.
maak gebruik van een subwoofer en heb de speakers op smal staan.
kan iemand mij een beetje op weg helpen met deze instellingen en ook het verhaal van d crossover freqentie
Denon 1910
frontzuilspeakers b/w 684
center b/w 600 serie
achterzuispeakers geen merk
supwoofer van koda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Is zo lastig te zeggen, want er zijn geen regels voor vaste waarden met speakers. Het is allemaal wat jij het fijnste vindt. Eerste wat gezegd zal worden is dat je je speakers op "small" moet zetten aangezien je een subwoofer hebt. Maar dat is geen vaste regel, want ik speel ook met "large" met een 5.1. De B&W's doen volgens de specificaties 44 Hz, dus een crossover op 60 Hz zou dan het mooiste zijn dan heb je de mooiste overlap. Crossover op 80 Hz zou ook kunnen, maar ik weet niet hoe eerlijk B&W het bereik op gegeven heeft en hoe de speakers in het echt klinken qua laag. Als je de crossover op de receiver instelt moet je de subwoofer wel helemaal open zetten qua crossover, want dat wordt al in de receiver geregeld en niet in de subwoofer.

Als je de speakers op "small" hebt staan dan maken opties voor de subwoofer als "LFE" of "LFE + Main" niet meer uit, die opties gelden alleen als je de speakers op "large" heeft staan en dus ook het laag daar heen stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke bedankt voor je snelle reactie,kan hier wel weer verder mee. _/-\o_

Ik had mijn speakers op 80 gezet maar gaat toch proberen op 60.
Bij de bass setting kom ik sw mode tegen en die heb ik op lfe+main staan en dan heb ik de lpf for lfe op 200 staan,maar hier kom ik nog niet helemaal uit,omdat jij aangeeft dat het dan niet uitmaakt hoe deze ingesteld staat,dus het maak niet uit hoe deze staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Ik heb zelf de DENON AVR-3808. Ik vroeg mij af als ik ooit wil upgraden naar de 3311 of ik al mijn speakers daar nog op kan aansluiten zoals nu.
Ik gebruik 2x Front, 2x Surround A + 2x Surround B en 2x Surround Back en uiteraard 1x Center en 1x SW.
Ik zie namelijk geen aansluiting voor surround B. Wel iets van Wide en High.

Wie kan mij hier een reactie opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 263060 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 08:39:
Oke bedankt voor je snelle reactie,kan hier wel weer verder mee. _/-\o_

Ik had mijn speakers op 80 gezet maar gaat toch proberen op 60.
Bij de bass setting kom ik sw mode tegen en die heb ik op lfe+main staan en dan heb ik de lpf for lfe op 200 staan,maar hier kom ik nog niet helemaal uit,omdat jij aangeeft dat het dan niet uitmaakt hoe deze ingesteld staat,dus het maak niet uit hoe deze staat ?
200 Hz is echt ziek hoog, dan komt alles van onder de 200 Hz uit je subwoofer. Dat gaan jouw speakers zeker nog wel trekken, dus dat zou ik verlagen. Maar "LFE + Main" wordt alleen gebruikt als je de speakers op Large hebt staan. Als je de speakers op small hebt staan dan word het laag onder de 60 of 80 Hz - net wat je in hebt gesteld - afgekapt en naar de subwoofer gestuurd. Dus je front speakers doen vanaf dat punt sowieso niet meer mee. Dus dan heeft het ook geen zin om LFE + Main te kiezen.

LFE:
De speakers staan op large en werken dus ook full range. De lage tonen worden niet afgekapt en naar de subwoofer gestuurd. De subwoofer krijgt echt alleen het dedicated signaal binnen, dus de .1 van de DTS of DD-track.

LFE + Main:
Dit werkt wederom alleen als je de speakers op "large" hebt staan. Werkt hetzelfde als LFE, dus alle tonen gaan sowieso naar de speakers. Maar... ook alle tonen welke onder de ingestelde crossover vallen gaan naar de subwoofer. Dus dan heb je dus het dedicated .1-signaal én alles wat onder de ingestelde XX Hz valt.

Dus in principe maakt LFE + Main niets uit als je je speakers op "small" hebt staan aangezien alles dan al met een crossover geregeld is en de lage tonen sowieso niet naar de subwoofer én de speakers gaan.

Ikzelf heb het hier trouwens staan op LFE + Main met een crossover van 60 Hz en de speakers op Large. Maar dat is meer omdat ik een subwoofer heb die niet echt lekker af te stellen is voor het subtiele. Dus heb deze nu gewoon op de mode staan dat het lekker klapt bij films en meer niet. Als ik een keer een goede subwoofer heb zal ik wellicht de speakers op "small" zetten.
wbree schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:30:
Ik heb zelf de DENON AVR-3808. Ik vroeg mij af als ik ooit wil upgraden naar de 3311 of ik al mijn speakers daar nog op kan aansluiten zoals nu.
Sowieso is van een AVR-3808A naar een AVR-3311 gaan naar mijn inziens geen upgrade. Dan moet je toch echt naar de AVR-4311 wil je het een upgrade gaan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu de volgende instellingen gedaan.

Menu-Manual setup,

Speaker setup,
Alle speakers op small
Bass settings,
Sw Mode staat op LFE+Main kan alleen keuze maken tussen LFE of LFE+MAIN.
LPF for LFE heb ik verlaagd naar 120hz.
Crossover staat op Advanced.
Front:6ohz
Center:60hz
Surround:60hz

Volgens mij kan het zo wel?
Als er nog beter opties zijn hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

FeaR1986 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:22:
Als je de nieuwe AVR-XX12 series ziet is de AVR-3312 echt gewoon veel minder dan de vorige AVR-3311. Sterker nog: de gehele AVR-3300 serie is minder dan de oudere AVR-2800 serie.
Zou je dit misschien verder willen toelichten met voorbeelden? Ik snap het niet meer zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 154173 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:20:
[...]

Zou je dit misschien verder willen toelichten met voorbeelden? Ik snap het niet meer zo goed.
Spelfout, moet de AVR-3800 serie zijn welke er voor de AVR-3300 serie was. Maar komt er op neer dat Denon een beetje met de series aan het rotzooien is. Voorheen hadden de hogere series van Denon bijvoorbeeld een mooi klepje om de frontknoppen/-aansluitingen af te dekken. De AVR-3310 en de AVR-3311 zet dat voort, maar met de AVR-3312 slaan ze een heel andere weg in. Hierdoor lijkt de AVR-3312 nu meer een instapmodel dan een leuk mid-end model. Overigens heeft de oude AVR-2800 serie wel zo'n klepje, dus dan zou de spelfout weer niet opgaan.

Maar je ziet het wel in meer dingen: Als je ziet wat een oude(re) AVR-3808A uit het stopcontact kon trekken en om kon zetten in vermogen was dat netjes. De nieuwere AVR-3300 series trekken evenveel uit het stopcontact, maar tegenwoordig heb je veel meer electronica aan boord van een receiver welke ook stroom nodig heeft.

Ik zeg niet dat de AVR-3311 een slechte receiver is, maar persoonlijk zou ik liever voor een oudere AVR-3808A gaan dan voor een AVR-3311. Heb je wel geen HDMI 1.4 en 3D, plus het netwerk speelt minder formaten af maar kwalitatief heb je toch een betere receiver.

Vroeger was ik echt fan van Denon, maar wat ze nu aan het doen zijn vind ik toch echt jammer. Zo hadden de vroegere toppers gewoon een ringkern, maar daar stappen ze nu ook al vanaf. De AVR-4810 komt gewoon met een bloktrafo. Overigens wordt de AVR-4800 serie niet opgevolgd. Hoogste model van de AVR-reeks wordt de AVR-4312. Zou zelf bijna eerder gaan kijken naar wat Pioneer gaat doen met de LX84 en Onkyo met de TX-NR5009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02-2024

Pasja

Pasja

Besloten toch de update van mijn AVR-3311 door te voeren, blijkt er toch een versie 01.09 van de software in omloop te zijn. Hierbij alle details:

AVR3311 E2S/N. (is nu leeg?)
Firm. PackageVer.:0006
Main:01.09
Main ROM:01.09
Main FBL:00.10
Sub:00.29
Sub FBL:00.05
DSP:58.08
Audio PLD:01.02
OSD Config:200912070011
OSD PRG:201006190109
OSD DAT:201006190107
*Ethernet FBL090311
*Ethernet SBLB201103010936-0A
*Ethernet IMGI201103070113
*Ethernet MAC0005CD-1*****

En niet geheel onbelangrijk, alles werkt nog :)

Toch nog even de Download&Support site bekeken en wat blijkt, deze is ook net ge-update (10-05-2011):
changelog of AVR3311
11.04.2011
Main: o1.09
Video noise countermeasure at up convert.

Pop noise countermeasure when playing it with personal computer.

The file of NAS is not recognized.(Network Attached Storage)
POWER ON operation countermeasure after mode of initialization.
If the power supply of the unit is turned on from off, the unit becomes an action state (Turn on from the state of the standby) occasionally."
The behavior of DPMS Update has been improved."

08.02.2011
Improvement of network connection.

17.11.2010
The setting of "iPod screen display time" do not works.
When USB memory is inserted while unit is not connecting to LAN, Browse might be not displayed.
To add the "Pop-up" function.
30.10.2010
Main: 00.97
To add the "Denon Remote App" function for iPhone/iPod.
To add the horizontal scroll bar on browse picture at NET/USB function.
To add the "PartyMode Plus" function ("Zone Management" function and control the PartyMode by Attendee.)
No sound output with SONY TV (LX900 Series) at HDMI control on.
Noise might be indicated on picture with HDMI connection.
When customer connects SONY BD player (BDP-S470) to AVR, customer playback the 3D Disc, customer makes "STAND-BY" mode on AVR. HDMI though pass function is not worked properly.
To add the IR code for selection of HDMI monitor

[ Voor 40% gewijzigd door Pasja op 15-05-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbree
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-01 12:20
Sowieso is van een AVR-3808A naar een AVR-3311 gaan naar mijn inziens geen upgrade. Dan moet je toch echt naar de AVR-4311 wil je het een upgrade gaan noemen.
Dat wordt dan even doorsparen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

FeaR1986 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:31:
[...]

Spelfout, moet de AVR-3800 serie zijn welke er voor de AVR-3300 serie was.
Oh kijk, dat scheelt weer een hoop. Want ik vind de 33xx serie niet slechter presteren dan de 28xx serie.
Vergeleken bij de 38xx serie is het ietsje minder, en wordt het een afweging prestaties vs functies.
Ik dacht dat de 3310 de volger van de 2809 was. Dus je kunt hem dan niet afzetten tegen de 38xx serie en daaruit concluderen dat Denon achteruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Anoniem: 154173 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:12:
[...]
Oh kijk, dat scheelt weer een hoop. Want ik vind de 33xx serie niet slechter presteren dan de 28xx serie.
Vergeleken bij de 38xx serie is het ietsje minder, en wordt het een afweging prestaties vs functies.
Ik dacht dat de 3310 de volger van de 2809 was. Dus je kunt hem dan niet afzetten tegen de 38xx serie en daaruit concluderen dat Denon achteruit is gegaan.
Wellicht is de stap van de AVR-2809 naar de AVR-3310 minder groot, maar ik vind de AVR-3312 echt niet meer in de drieduizend serie passen. Qua uiterlijk is het al een instapmodel geworden doordat er geen klepje meer aan de voorkant zit. Nu is de AVR-3312 ook wel goedkoper dan de AVR-3311, AVR-3310 en zelfs de AVR-2809 maar toch is het apart. Maar je ziet dit fenomeen bij wel meer versterkers: veel HDMI ingangen en netwerk wat de consument wilt. En qua componenten wordt het allemaal wat minder. Als je ziet wat een oude AVR-3805 uit het stopcontact trok dan was dat een krachtige receiver. Receivers nu trekken ook zoveel maar er is meer energie nodig om alle nieuwe chips en dergelijke van stroom te voorzien. En dan de AVR-4810 wat eigenlijk een opgeleukte AVR-4308 is, want extreem veel verschillen ze niet. De AVR-4810 ziet er zeer luxe uit met de gouden connectoren, mooie terminals en WLAN. Maar intern zit gewoon een bloktrafo, terwijl de voorloper van die series nog een ringkern hadden.

Ik heb Denon altijd zeer oké gevonden, maar ik zou niet weten of ik 2000 euro uit zou gaan geven aan de AVR-4312 die er aan komt. Wellicht dat een Onkyo TX-NR5009 meer biedt voor minder geld. Idem met de LX85 van Pioneer. Al mist de Pioneer ook wel weer wat dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263060 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:42:
Heb nu de volgende instellingen gedaan.

Menu-Manual setup,

Speaker setup,
Alle speakers op small
Bass settings,
Sw Mode staat op LFE+Main kan alleen keuze maken tussen LFE of LFE+MAIN.
LPF for LFE heb ik verlaagd naar 120hz.
Crossover staat op Advanced.
Front:6ohz
Center:60hz
Surround:60hz

Volgens mij kan het zo wel?
Als er nog beter opties zijn hoor ik het graag.
Na een week luisteren denk ik dat deze instelling wel redelijk goed is,maar als ik een cd of dvd opzet met DTS dan is de bass best wel overheersend.
Zet dan maar de subwoofer uit ,kan ik hier nog wat aan verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb de knoop maar door gehakt en een 1311 gekocht ipv een 2e Onkyo 508.
Op papier is de 508 echter wel veel rijker uitgerust, maar had geen zin om per ongeluk een 2e gehandicapte 508 te krijgen..
Vind bovendien de looks van de denon wat mooier en boven staan er toch maar 5 melkpakjes+sub op aangesloten.
Na een logistiek drama van TNT (Verkeerd bezorgd: Bij verkeerde naam, verkeerde straat + postcode en dan ook nog eens bij hun buren terwijl het aangetekend aan mij was, heb via de handtekening van de track&trace die mensen opgezocht via de telefoongids........gelukkig woon ik in een dorp) heb ik hem vanavond dan toch binnen.
Out of de box valt het wel meteen op dat het maar een licht plastic dingetje is die aardig wat loze ruimte onder de behuizing heeft (Hij is ook hoger dan de Onkyo, 1 van de redenen dat hij boven komt te staan).
Display lijkt overigens wel erg huge als je hem met de Onkyo vergelijkt. Maarja, vanmiddag weer wat te doen!

Alles aangesloten nu:
- Osd instellen is vervelender..had hier niet op gelet, dacht dat elke moderne receiver onderhand wel via monitor kon instellen..
- Doe ik nu wat verkeerd of geeft de volumeknop alles weer in DB? Ik ben van vrijwel elk apparaat wat ik ooit gehad heb gewend dat ik gewoon volumes zie van 0 tot 100 ofzo..hier sta ik nu op -40db om hetzelfde geluid te hebben als volume 20 op mijn onkyo 508. Is er een manier om gewoon een normaal volume te zien of werkt Denon altijd met db's?

[ Voor 20% gewijzigd door Only op 26-05-2011 17:40 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-06 23:41
Bah. Was ik er eindelijk over uit om voor de opvolger van de Denon 3311 te gaan, lijkt het er nu op dat de 3312 geen waardige opvolger is.
Ik ben van plan over 1-2 maanden een setje Focal 816W aan te schaffen en had de 3312 op het oog. In Duitsland kost de 3311 ongeveer 1000-1100 euri en 1200 is eigenlijk ook een beetje de max wat ik ervoor wil uitgeven.
Wie kan me over de streep trekken? Toch maar voor een 3311 gaan? is de 4310 overkill voor de Focal 816W? Is de 3312 toch een beter keuze of toch maar voor een ander merk gaan (Marantz/Pioneer)?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Het is maar net wat je aan een receiver uit wil geven. Veel mensen zeggen dat je nooit genoeg vermogen kan hebben. Ik zeg op mijn beurt dat een paar 816W ook zeker door een AVR-3311 goed aangestuurd kunnen worden. Ik draai zelf ook met de 826W op een Denon AVR-2809 en die trekt het allemaal netjes. De AVR-4310 is overigens wel een oudere receiver en heeft dus geen HDMI 1.4 en dat soort dingen. Dus als je daar waarde aan hecht kan je wellicht beter kijken naar de AVR-4311. Die laatste zal ook nog wel in prijs gaan zakken aangezien er ook een AVR-4312 aan zit te komen.

Marantz kom je met dit budget net niet aan de SR7005, maar wellicht gaat dat over een paar maanden wel lukken. Rond september wordt altijd veel nieuws aangekondigd en gelanceerd. Pioneer is leuk spul, zeker de LX-serie met de Klasse D versterkers welke meer dan genoeg vermogen kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Only schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 02:02:
Ik heb de knoop maar door gehakt en een 1311 gekocht ipv een 2e Onkyo 508.
[...]

- Doe ik nu wat verkeerd of geeft de volumeknop alles weer in DB? Ik ben van vrijwel elk apparaat wat ik ooit gehad heb gewend dat ik gewoon volumes zie van 0 tot 100 ofzo..hier sta ik nu op -40db om hetzelfde geluid te hebben als volume 20 op mijn onkyo 508. Is er een manier om gewoon een normaal volume te zien of werkt Denon altijd met db's?
Je doet niets verkeerd. Als het goed is is dit wel te veranderen (althans op de 1611 wel). Waar het precies zit weet ik niet, maar ergens in de opties moet je de volumeweergave naar linear kunnen veranderen. Even zoeken in de handleiding denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
FeaR schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:06:
Het is maar net wat je aan een receiver uit wil geven. Veel mensen zeggen dat je nooit genoeg vermogen kan hebben. Ik zeg op mijn beurt dat een paar 816W ook zeker door een AVR-3311 goed aangestuurd kunnen worden. Ik draai zelf ook met de 826W op een Denon AVR-2809 en die trekt het allemaal netjes. De AVR-4310 is overigens wel een oudere receiver en heeft dus geen HDMI 1.4 en dat soort dingen. Dus als je daar waarde aan hecht kan je wellicht beter kijken naar de AVR-4311. Die laatste zal ook nog wel in prijs gaan zakken aangezien er ook een AVR-4312 aan zit te komen.

Marantz kom je met dit budget net niet aan de SR7005, maar wellicht gaat dat over een paar maanden wel lukken. Rond september wordt altijd veel nieuws aangekondigd en gelanceerd. Pioneer is leuk spul, zeker de LX-serie met de Klasse D versterkers welke meer dan genoeg vermogen kunnen leveren.
Tjah ik zie een 4311 niet zo snel 1200 euro worden, maar misschien dat de 4312 ook een stuk lagere adviesprijs krijgt zoals de 3312 t.o.v. de 3311. Ik heb alleen nog niets gelezen over een 4312 en de betreffende specs.
Ik hoef niet perse chique netwerk functies want daar heb ik andere apparaten voor. De basis moet gewoon goed zijn. 1.4 is weer wat toekomstgerichter maar niet noodzakelijk.
Een Pioneer Lx83 is ook een optie, maar heb ik nog niet voor 1200 kunnen vinden. Misschien iemand ervaringen dat ze net als Denons in Duitsland goedkoper zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 17:18

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De Pioneer SC-LX83 is nu voor 1795 te krijgen :) Máár de SC-LX73, welke qua versterker eenheid vrijwel gelijk is, je mist DLNA mogelijkheden o.a :) De SC-LX73 doet nu 1244 bij de goedkoopste winkels.
De nieuwe versies(SC-LX75 en SC-LX85) komen eraan in September dus de prijzen van de huidige zullen nog wel nog wat meer zakken waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:55:
De Pioneer SC-LX83 is nu voor 1795 te krijgen :) Máár de SC-LX73, welke qua versterker eenheid vrijwel gelijk is, je mist DLNA mogelijkheden o.a :) De SC-LX73 doet nu 1244 bij de goedkoopste winkels.
De nieuwe versies(SC-LX75 en SC-LX85) komen eraan in September dus de prijzen van de huidige zullen nog wel nog wat meer zakken waarschijnlijk :)
Ja ik zag de LX73 net staan en was hem aan het vergelijken met de Denon 3311. T.o.v. de LX83 zie ik geen grote verschillen behalve dan in output (180W tegen 190W) en dat de LX83 THXUltra2plus heeft (wat dat dan ook mag zijn).
Ik hoop niet dat ik in dit Denon topic nu de knuppel in het hoenderhok gooi, maar de LX73 lijkt tov de Denon 3311 gelijk en misschien zelfs beter? Als ik alleen al naar het gewicht kijk van de Denon met 12,2kg tegen 18,5 van de Pioneer. Als de Pioneer dan ook nog eens 1200 euro is (in Nederland zelfs) dan neig ik toch meer daar naar toe of zie ik nu iets wezenlijks belangrijks over het hoofd? De DLNA mogelijkheden boeit me niet, ik heb een mediaplayer voor films en een squeezebox voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 17:18

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Jups :) De SC-LX73 is domweg een erg goede aanbieding qua wat je ervoor krijgt.
De Pioneer is THX Select2 gecertificeerd, de Denon niet, die certificering zegt iig dat een third-party de receiver bepaalde strenge testen heeft laten doorstaan en dat de receiver dit met vlag en wimpel heeft doorstaan.
En de SC-LX serie is wel de high-end serie van Pioneer iig :)

Bij Denon is dat volgens mij vanaf de 4311 of heb ik dat mis?
Pagina: 1 ... 3 ... 100 Laatste