Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:35
um, gewoon die mensen in Koln bellen/mailen? Want veel kan je niet testen behalve een andere hoofdtelefoon op je Denon aansluiten..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holthofw
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-12-2023
Pasja schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:13:
[...]

En werkt ook op de 3311, te weten return+status en dan met de kleine (er is er maar één) power button aanzetten, loslaten en dan op return of status drukken om voor- of achteruit te bladeren. De volgende gegevens kon ik uitlezen. Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn met het 'geen-mac-adres' probleem, of juist niet, en of er een samenhang is met onderstaande waarden:

AVR3311 E2S/N. 00733*****
Firm. PackageVer.:0003
Main:00.97
Main ROM:00.97
Main FBL:00.10
Sub:00.27
Sub FBL:00.05
DSP:58.07
Audio PLD:01.02
OSD Config:200912070011
OSD PRG:201006190109
OSD DAT:201006190107
*Ethernet FBL
*Ethernet SBL-0A
*Ethernet IMG
*Ethernet MAC-
Hallo,
Ik heb dezelfde instelling als die van jou met uitzondering van het serienr.
Ook had ik eerst geen invulling bij Ethernet SBL en IMG en MAC maar naar een keer naar boven te zijn gescrold en weer naar beneden uit de setting en met return of status en weer in waren OOK die 3 Ethernet setting gevuld met getallen/letters.

Vraag aan jou is of jij een firmware update heb gedaan naar versie 0003 ???
Ik had schijnbaar al de laatste versie want krijg de melding dat er de meest recente update al opstaat.

Mooi toch dat we dit hebben uitgezocht om de firmaware uit te lezen want dit heb ik voor de AVR-3311 nog nergens anders gelezen.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:32
FikkieHo schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:03:
um, gewoon die mensen in Koln bellen/mailen? Want veel kan je niet testen behalve een andere hoofdtelefoon op je Denon aansluiten..
Hoi, Ja hoofdtelefoon al verwisseld en getest e.d. maar brom blijft.
Uiteraard kan ik de leverancier contacteren.. maar aangezien die zich ruim 200 km vanaf mijn woonadres bevind. bekijik ik eerst andere mogelijheden, zoals plaatsing op dit forum.

Garantie via Denon nederland (lookenlisten) gaat niet werken. Ze doen daar blijkbaar aan prijsafspraken want alle claims van klanten die hun product via een dealer hebben aangekocht die niet op hun lijstje staan worden verwezen naar de zgn niet geautoriseerde dealer. :r

}) Voor de goede orde maken wij u er graag op attent dat wij uitsluitend garantieclaims zullen honoreren als de aankoop bij een door ons geautoriseerde dealer heeft plaatsgevonden. Indien u niet bij een geautoriseerde dealer heeft gekocht, b.v. bij deze internetaanbieder, dan zullen wij u te allen tijde voor garantie terugverwijzen naar deze niet geautoriseerde dealer.
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:11
Wim H schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:32:
[...]

Garantie via Denon nederland (lookenlisten) gaat niet werken. Ze doen daar blijkbaar aan prijsafspraken want alle claims van klanten die hun product via een dealer hebben aangekocht die niet op hun lijstje staan worden verwezen naar de zgn niet geautoriseerde dealer. :r

}) Voor de goede orde maken wij u er graag op attent dat wij uitsluitend garantieclaims zullen honoreren als de aankoop bij een door ons geautoriseerde dealer heeft plaatsgevonden. Indien u niet bij een geautoriseerde dealer heeft gekocht, b.v. bij deze internetaanbieder, dan zullen wij u te allen tijde voor garantie terugverwijzen naar deze niet geautoriseerde dealer.
;w
Geen garantie voor goederen die niet in Nederland bij officiele dealers aangeschaft zijn is vrij standaard voor veel merken en heeft nul komma nul met prijsgarantie te maken.
Een deel van de marge die een importeur maakt bij verkoop aan de officiele dealers is bestemd voor het dekken van kosten die te maken hebben met garantieafhandeling.
Op het moment dat goederen in het buitenland gekocht worden heeft de importeur die marge niet en zal dus ook geen kosten willen maken voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
De importeur in het land van herkomst heeft in jouw geval wel die marge gemaakt en is het dan ook niet meer dan logisch dat je daar garantie moet gaan claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
een verschil van ruim 450 euro.. Het is maar wat je een dubbeltje noemt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-03 13:07
Hopelijk wordt je 'brommende' kanaal snel opgelost.
Betreffende het prijsverschil; ook over de prijzen in NL kun je onderhandelen.
Je zult altijd meer betalen dan in bijv. DLD, maar dat is een keus die men zelf maakt.
Ik heb meer betaald dan de duitse prijs, maar heb het er graag voor over.
Indien ik problemen heb, ben ik met 15 minuten bij de dealer.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
En bedankt voor alle tips.. Ik heb er wel niks aan maar toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:11
Even een vraagje over de 3311:
Als ik mijn subwoofer op "Auto On" zet, dan hoor ik als ik TV of een film kijk vaak het relais van de subwoofer klikken; dus dat deze aan of uit wordt gezet door de 3311.
Kun je de receiver niet zodanig instellen dat als die aanstaat, met welk volume dan ook, altijd de subwoofer aan laat staan en deze pas uit zet als de receiver zelf ook uit gaat. Ik heb het nu maar opgelost door de subwoofer op "Always On' te zetten om van dit geklik af te zijn, maar dit heeft niet mijn voorkeur.

Weet iemand of en hoe je dit kunt oplossen? In de handleiding heb ik het niet teruggevonden. :?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:53
Denk dat het eerder een probleem is van je subwoofer dan van de Denon. De receiver stuurt een signaal om de subwoofer te activeren. Hoe de subwoofer reageert hangt dus niet van de receiver af.

Overigens is "Auto On" niet bij alle subwoofers heilig: er zijn subwoofers die evenveel ge-/verbruiken als ze op "On" of op "Auto On" staan. In de stand van "Auto On" gaan niet alle subwoofer namelijk (helemaal) uit, en bij sommige maakt het dus helemaal niets uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02-2024

Pasja

Pasja

holthofw schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:03:
[...]
Hallo, Ik heb dezelfde instelling als die van jou met uitzondering van het serienr.
Ook had ik eerst geen invulling bij Ethernet SBL en IMG en MAC maar naar een keer naar boven te zijn gescrold en weer naar beneden uit de setting en met return of status en weer in waren OOK die 3 Ethernet setting gevuld met getallen/letters.
Heb ook een paar keer heen en weer gebladerd, maar de instellingen blijven leeg. Maar ja, ben dan ook de gelukkige met het 'geen-mac-adres' probleem dus mijn netwerk verbinding doet het ook echt niet meer.
Vraag aan jou is of jij een firmware update heb gedaan naar versie 0003 ???
Ik had schijnbaar al de laatste versie want krijg de melding dat er de meest recente update al opstaat.
Na mijn aanschaf heb ik inderdaad 2 (of zelfs 3) keer een update uitgevoerd. Op de Download & Support site van Denon zie ik trouwens dat er al een Main versie van 0.98 (04.01.2011) in omloop zou moeten zijn?

changelog of AVR3311
17.11.2010
Main: 00.98
The setting of "iPod screen display time" do not works.
When USB memory is inserted while unit is not connecting to LAN, Browse might be not displayed.
To add the "Pop-up" function.
30.10.2010
Main: 00.97
To add the "Denon Remote App" function for iPhone/iPod.
To add the horizontal scroll bar on browse picture at NET/USB function.
To add the "PartyMode Plus" function ("Zone Management" function and control the PartyMode by Attendee.)
No sound output with SONY TV (LX900 Series) at HDMI control on.
Noise might be indicated on picture with HDMI connection.
When customer connects SONY BD player (BDP-S470) to AVR, customer playback the 3D Disc, customer makes "STAND-BY" mode on AVR. HDMI though pass function is not worked properly.
To add the IR code for selection of HDMI monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-05 17:23
Eerdere update voor mijn 3311 liep steeds vast. Zit nog op firmware package 0001. Ga het binnenkort nog eens proberen (eventueel zonder router ertussen). Jammer dat de firmware alleen via directe verbinding met Denon kan worden geïnstalleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door hansvk op 01-02-2011 11:54 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Ik heb een AVR1910 waarop ik o.a. mijn PC via een DVI -> HDMI heb aangesloten. De receiver gaat via HDMI naar mijn TV. Het beeld op mijn LCD scherm is perfect. Alleen heb ik geen geluid omdat DVI geen audio meestuurt.
De receiver moet ik op een bepaalde ingang zetten om het beeld van de PC te kunnen ontvangen. Kan ik de receiver nu ook zo instellen dat ik analoge audio toeken aan de HDMI poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holthofw
Pasja schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:15:
[...]

Heb ook een paar keer heen en weer gebladerd, maar de instellingen blijven leeg. Maar ja, ben dan ook de gelukkige met het 'geen-mac-adres' probleem dus mijn netwerk verbinding doet het ook echt niet meer.

[...]

Na mijn aanschaf heb ik inderdaad 2 (of zelfs 3) keer een update uitgevoerd. Op de Download & Support site van Denon zie ik trouwens dat er al een Main versie van 0.98 (04.01.2011) in omloop zou moeten zijn?

changelog of AVR3311
17.11.2010
Main: 00.98
The setting of "iPod screen display time" do not works.
When USB memory is inserted while unit is not connecting to LAN, Browse might be not displayed.
To add the "Pop-up" function.
30.10.2010
Main: 00.97
To add the "Denon Remote App" function for iPhone/iPod.
To add the horizontal scroll bar on browse picture at NET/USB function.
To add the "PartyMode Plus" function ("Zone Management" function and control the PartyMode by Attendee.)
No sound output with SONY TV (LX900 Series) at HDMI control on.
Noise might be indicated on picture with HDMI connection.
When customer connects SONY BD player (BDP-S470) to AVR, customer playback the 3D Disc, customer makes "STAND-BY" mode on AVR. HDMI though pass function is not worked properly.
To add the IR code for selection of HDMI monitor
Ik zie bij Denon Support Update inderdaad de Main versie van 0.98 (04.01.2011) staan, maar als ik via de AVR-3311 een Update Check doe meldt die dat de laatste update er al op staat ?

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Dat geeft hij bij mij ook aan.. Firm. Package Ver.:0003 en gewoon een MAC adres hier.
Waarschijnlijk komt de update op een ander tijdstip beschikbaar en is deze regio gebonden?

Ik krijg trouwens wel heel regelmatig de "airplay upgrade available" melding.
Als ik deze wil installeren en ENTER dan verschijnt de melding 'there is no added future".

[ Voor 11% gewijzigd door Wim H op 03-02-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holthofw
Dus gewoon effe wachten op de nieuwe firmware Update van de AVR-3311
De airplai is géén update maar een upgrade. voor deze upgrade moet je betalen en dan krijg je een nummer waarmee je hem wel kan installeren. De functie van airplay gebruik ik niet, zat radio internet zenders met goede muziek via net net/usb. De melding van Nieuwe Upgrade beschikbaar (niet nieuwe update) kan je in Menu, Netwerk uitzetten.

Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ga binnen 2 weken een denon receiver aanschaffen. mijn Onkyo receiver is overleden, en krijg het geld terug omdat ze die niet kunnen repareren :D

Nu kan ik de 1910 voor €130 minder krijgen dan de 1911.

hdmi 1.4 heb ik op zich niet nodig, maar altijd handig voor de toekomst.
USB poort op de 1911 is leuk, maar ga ik toch niet gebruiken.
de 1910 heeft meer analoge inputs, maar die gebruik ik toch niet, 1911 heeft de inputs die ik nodig heb.

Wat ik ook tegen kwam was dat de 1911 HD Radio ondersteund.
Ik vroeg me af wat dat HD Radio van de 1911 in houdt, en hoopte op wat antwoorden in dit topic.

Wat ik heb kunnen vinden:
http://usblog.denon.com/how-does-hd-radio-work/

Kortom, HD radio kan het digitale kanaal decoderen en samen met het analoge kanaal zorgt dit voor beter geluid.
Prima, maar weet iemand of dit HD signaal in Nederland (via de kabel) ook uitgezonden wordt?

Qua specs zijn de receivers nagenoeg gelijk, of zie ik nog iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 03-02-2011 20:51 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-03 15:36
Hallo,

Ik heb sinds kort de avr 1611, na het uitpakken en het installeren valt mij op dat er niet erg veel bass uit mijn subwoofer komt.
Ik heb momenteel de volgende 5.1 set er aan hangen de jbl scs 200.5
Heb gebruik gemaakt van batpig's manual.
Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Volume van de subwoofer lager zetten? Kan veelal via de receiver door het SW-lever aan te passen (kan tot -12.0 dB) en veelal zit er achter op de subwoofer ook nog wel een volumeregelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
Ik heb op de subwoofer het volume op 12:00 uur gezet volgens de handleiding op deze site http://www.audyssey.com/technology/multeq/how-to-multeq.html daarna de meeting op 6 plaatsen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Zet de woofer eens op 1/3e en kijk na het scannen hoe het klinkt als die op 1/2 staat

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 04-02-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
Oke dat ga ik vanavond eens proberen, nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden.
Is de auto setup goed, of is handmatig instellen beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02-2024

Pasja

Pasja

Jerry1977 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:49:
Oke dat ga ik vanavond eens proberen, nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden.
Is de auto setup goed, of is handmatig instellen beter?
Kijk ook eens op http://batpigworld.com/, een handige site met goede uitleg en info over hoe je Denon versterker in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
Pasja schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:31:
[...]

Kijk ook eens op http://batpigworld.com/, een handige site met goede uitleg en info over hoe je Denon versterker in te stellen.
Ja die heb ik gebruikt voor mijn setup.
Maar de bass van mijn subwoofer vind ik tegen vallen.
Daarom ook mijn vraag is de auto setup goed, of is handmatig tweaken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuk, een speciaal Denon topic. :)
/me Joopieboy meld zich met een Denon DRA-700AE. Eind vorig jaar nieuw gekocht puur voor het stereo geluid, wat een prachtige receiver!
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2010/11/P1050821-Small.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
mooie set, misschien wat om in het "showoff" topic te plaatsen ;)

Zal mezelf niet quoten, maar weet iemand of de HD Radio functie ook in Nederland werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb zelf coax aangesloten, en heb een hd pakket vanuit ziggo, en volgens mij werken die zenders gewoon hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Hd pakket slaat op het beeld lijkt me. En die functie is voor FM en am radio.
ik bedoelde niet radio luisteren via de settop box, maar gewoon via de coach kabel.
kan nergens terug.vinden of dit werkt in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oww dat, ik luister ook gewoon via de kabel, geen problemen mee. Hij hoefde niet eens te zoeken naar zenders itt mijn vorige Yamaha receiver, gewoon direct alle zenders beschikbaar. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ghehe, da's nog niet wat ik bedoel ;)

De **11 series hebben als "new feature" HD radio.
Zie mijn vorige post hierover. FM klinkt als CD, AM klinkt als FM door het digitale signaal.

Aangezien mijn keuze gaat tussen een 1910 en 1911 voeg ik me af of dit echt wat toevoegt (ALS het überhaupt door NL kabelaars verzonden wordt) .

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 05-02-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Bron Google/wikepedia:

In de Verenigde Staten is HD Radio al een courant gegeven. De volgende landen doen er tests mee:

Polen
Frankrijk
Zwitserland

En aangezien we in nederland diverse kabelproviders hebben die er alles aan doen om de boel af te schermen voor de concurent, ben ik bang dat het hier nog heel lang gaat duren voordat het hier en zonder settopbox gaat werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ah thanks,

Ik heb het internet aardig afgestruind, maar dat niet kunnen vinden.

Dan ga ik voor de 1910 en hou die €130 in de zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
Hallo ik het het volgende probleem.
Als ik een game speel op mijn ps3 bijv Dirt dan werkt dat prima via mijn versterker de avr-1611
Als ik de versterker in standby zet dan zou het geluid uit mijn tv moeten komen dat werkt tot op zekere hoogte.
Ik hoor namelijk geen stemmen in het spel maar wel de muziek.
Het zal vast een instelling op mijn ps3 zijn maar kan hem niet vinden.
Kan iemand mij verder helpen.
Ik het op de volgende manier aangesloten.

PS3 - HDMI - AVR-1611
AVR1611 - HDMI - TV (ARC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ligt waarschijnlijk aan je tv, die krijgt 5.1 binnen, en gooit kennelijk alleen links en rechts voor eruit stemmen zitten in center.
2 manieren om te fixen: PS3 instellen op stereo ipv 5.1 en als je tv het aan kan de tv instellen op stereo ipv 5.1

[ Voor 4% gewijzigd door cypher21 op 07-02-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
cypher21 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:50:
Ligt waarschijnlijk aan je tv, die krijgt 5.1 binnen, en gooit kennelijk alleen links en rechts voor eruit stemmen zitten in center.
2 manieren om te fixen: PS3 instellen op stereo ipv 5.1 en als je tv het aan kan de tv instellen op stereo ipv 5.1
Oke dat ga ik even uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
cypher21 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:50:
Op mijn tv (sony KDL-40HX700) heb ik deze instelling niet.
Op de PS3 kan ik deze instelling nergens terug vinden.
Het moet toch mogelijk zijn om 5.1 via de denon en 2.0 via de tv speaker te krijgen als de denon in standby staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
Jerry1977 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:22:
[...]

Op mijn tv (sony KDL-40HX700) heb ik deze instelling niet.
Op de PS3 kan ik deze instelling nergens terug vinden.
Het moet toch mogelijk zijn om 5.1 via de denon en 2.0 via de tv speaker te krijgen als de denon in standby staat?
Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ps3 op stereo geluid zetten...

Natuurlijk verre van ideaal aangezien `je dan constant de instellingen kunt veranderen

[ Voor 60% gewijzigd door cypher21 op 09-02-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
cypher21 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:05:
Ps3 op stereo geluid zetten...

Natuurlijk verre van ideaal aangezien `je dan constant de instellingen kunt veranderen
Ja dat is idd niet handig.
Is er echt niet een andere manier, auto detect ofzo zodat dat de Ps3 nu via de tv speaker moet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Niet dat ik weet, gebruik zelf geen ACR, en hier loopt alles via de receiver, en de tv wordt alleen voor beeld gebruikt.
Het lijkt mij dat het op de tv in te stellen moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:04
Heb sinds een aantal maanden een AVR-1610 voor een leuk prijsje gevonden (eerste receiver).

Nu heb ik wat geluid problemen met mijn UPC hd box via hdmi.
Tijdens het zappen valt af en toe het geluid weg. De enige manier om het terug te krijgen is de UPC box uit/aan zetten of even naar Discovery (dolby geluid stream) zappen, en dan weer terug naar het gewenste kanaal.

Vrij vervelend aangezien het regelmatig gebeurd. Ik heb al verschillende hdmi kabeltjes geprobeerd en ook verschillende hdmi ingangen op de AVR. Het klinkt alsof er zo af en toe een hdmi handshake error optreedt??

Zou een firmware update dit kunnen verhelpen? Heb al gezien dat er wel een nieuwere firmware is..
Waar zou ik dit kunnen laten doen? (avr-1610 heeft geen com poort...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik heb zo een idee dat het aan je tv of decoder ligt, een firmware update zou dit probleem moeten verhelpen.
Zo kreeg ik met mijn Yamaha receiver toendertijd met mijn LG beeldscherm ook geen toslink audio door, firmware update van de tv en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
Maar mn tv heeft niks met het geluid te maken toch??

UPC box ---hdmi---> AVR-1610 ---hdmi---> TV

Geluid wordt eruit gehaald door de receiver en het beeld wordt vervolgens doorgestuurd naar mn TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan moet je de upc box (decoder) dus voorzien van nieuwe firmware. :)

• Wim H
Dit probleem kwam volgens mij vaker voor ism UPC

Link

Zelf had ik problemen met een AVR-1910 en een HTPC. Als deze was aangesloten met HDMI en ik een volgend nummer selecteerde in windows mediaplayer viel het geluid weg.
Als ik dan de bron of instelling opnieuw selecteerde kwam het geluid terug.
De receiver optisch aansluiten verhielp het probleem maar dan kon ik geen gebruik maken van de moderne codecs. (Dolby TrueHD ed)
Superirritant dus en ik heb de receiver dan ook weer verkocht. De AVR-3311 heeft er gelukkig geen last van.

Eventuele oplossingen:

1. Koop een andere receiver..
2. Gebruik een optische kabel. Deze is geschikt voor codecs t/m DTS/Dolby digital en is voor digitale TV voldoende.
3. Gebruik de tulp aansluitingen. Maar dat is niet mijn voorkeur.

Het is in ieder geval een probleem bij deze receivers en aangezien de 1610 en de 1910 niet zijn te updaten zalje consessies moeten doen ben ik bang.

Anoniem: 356920

Je geeft hier in ieder geval verkeerde informatie hoor, en verkopen hoeft al helemaal niet, het probleem kan door Denon gratis worden verholpen.
Als je even wat info had opgezocht, was er geen vuiltje aan de lucht geweest.

Jouw probleem is dus bekend, en er kan een firmware update gedaan worden hoor, echter daarvoor moet je hem naar een Denon Service center brengen.
Neem e.v.t contact op met je dealer om dit te regelen.
http://www.avforums.com/f...-1910-hd-audio-issue.html

http://www.google.be/#hl=...servi&fp=bc6d9fe9363c9370

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 356920 op 10-02-2011 11:16 ]

• Mark-
Dat was inderdaad mijn vraag, had al gelezen dat een fw update het e.e.a. kan verhelpen.
Ga morgen maar is contact opnemen met een Denon service punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Ik heb een vraag over upscaling van mijn Denon AVR 1911.
Mijn Digitenne PVR is nu als volgt op mijn (HD Ready) TV aangesloten:

Digitenne PVR -> Component -> Denon AVR 1911 -> HDMI(DVI) -> TV

De Denon schaalt het beeld welliswaar op maar doet dat niet beeldvullend. Er is rondom een zwarte rand zichtbaar. Zie foto: Afbeeldingslocatie: http://img833.imageshack.us/img833/4086/p1060373.th.jpg

Beetje jammer natuurlijk. Is dit op eoa manier te verhelpen? Ik kan hierover niets in de Denon/batpig handleiding vinden. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Denon het signaal op de component ingang beeldvullend opschaalt (1080i)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:28
MaCk- schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:49:
Dat was inderdaad mijn vraag, had al gelezen dat een fw update het e.e.a. kan verhelpen.
Ga morgen maar is contact opnemen met een Denon service punt.
Laat het vervolg hier s.v.p. even weten, want ik heb exact hetzelfde probleem. Overigens is een andere workaround om even van surround mode (via de afstandsbediening) te wisselen. Je hoeft dus niets uit en aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308117

jurk738 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 22:11:
Ik heb een vraag over upscaling van mijn Denon AVR 1911.
Mijn Digitenne PVR is nu als volgt op mijn (HD Ready) TV aangesloten:

Digitenne PVR -> Component -> Denon AVR 1911 -> HDMI(DVI) -> TV

De Denon schaalt het beeld welliswaar op maar doet dat niet beeldvullend. Er is rondom een zwarte rand zichtbaar. Zie foto: [afbeelding]

Beetje jammer natuurlijk. Is dit op eoa manier te verhelpen? Ik kan hierover niets in de Denon/batpig handleiding vinden. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de Denon het signaal op de component ingang beeldvullend opschaalt (1080i)?
dat probleem heb ik zelf niet heb ook de 1911 en een digitene maar je kan dit hoogs waarschijnlijk instellen in de ip scaller van de reciever zo niet kijk eens wat de tv doet met het signaal van de hdmi kabel het kan zijn dat de TV de scaling van de Denon vervorm met bijv. filters.

heb je de digitene wel goed ingesteld die kan je ook nog een beeld verhouding etc. toewijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Niet online
Anoniem: 308117 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:34:
[...]

dat probleem heb ik zelf niet heb ook de 1911 en een digitene maar je kan dit hoogs waarschijnlijk instellen in de ip scaller van de reciever zo niet kijk eens wat de tv doet met het signaal van de hdmi kabel het kan zijn dat de TV de scaling van de Denon vervorm met bijv. filters.

heb je de digitene wel goed ingesteld die kan je ook nog een beeld verhouding etc. toewijzen
Ik had alle mogelijke instellingen van de ip scaler van de receiver al geprobeerd; dat maakte geen verschil.
En mijn TV geeft het HDMI signaal van mijn PCH prima (beeldvullend) weer. Dus aan mijn TV ligt het volgens mij niet.

Ik zie nu dat het Hoofdmenu van mijn Digitenne PVR wel (zo goed als) beeldvullend wordt weergegeven. Ik denk dus dat het ligt aan het signaal dat mijn PVR uitstuurt, en dat kan ik helaas niet aanpassen.
Mijn PVR is een Topfield TF5300k. Jij hebt waarschijnlijk een ander model, of niet?

Ik ga denk ik dus maar het videosignaal van mijn PVR ouderwets direct op mijn TV aansluiten.

jurk738 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:04:
[...]

Ik had alle mogelijke instellingen van de ip scaler van de receiver al geprobeerd; dat maakte geen verschil.
En mijn TV geeft het HDMI signaal van mijn PCH prima (beeldvullend) weer. Dus aan mijn TV ligt het volgens mij niet.

Ik zie nu dat het Hoofdmenu van mijn Digitenne PVR wel (zo goed als) beeldvullend wordt weergegeven. Ik denk dus dat het ligt aan het signaal dat mijn PVR uitstuurt, en dat kan ik helaas niet aanpassen.
Mijn PVR is een Topfield TF5300k. Jij hebt waarschijnlijk een ander model, of niet?

Ik ga denk ik dus maar het videosignaal van mijn PVR ouderwets direct op mijn TV aansluiten.
ik heb het laatste model van Digitene gekregen om dat ik mee heb gedaan als tester voor KPN.
maar ik denk dat het dan toch aan de instellingen ligt in de digitene hoe heb je die aan gesloten.
ik heb de video tulp (gele) direct in me TV en de (r/b) tulpjes in de versterker, dus ik heb geen beeld er door
want ik heb de component aansluiting al in gebruik en dan blijft er dus weinig over aangezien er niet veel aansluit mogelijk heden zijn op het gebied van tulp aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Weet niet of dit de juiste plek is, maar geeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen vragen voor een AVR-1909 zwart, 2 jaar oud, perfecte conditie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 00:55:
Weet niet of dit de juiste plek is, maar geeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen vragen voor een AVR-1909 zwart, 2 jaar oud, perfecte conditie.
Dat is een heel degelijk stuk werk van denon indien goed onderhouden kan je nog wel 3-350 euro vragen denk ik, hij heeft veel aansluit mogelijk heden is goed qua geluids weergaven en opties zat om dat te veranderen. ik zou zegen zet hem op V&A en kijk wat er gemideld geboden word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397137

Als trotse eigenaar van de avr 1911 ondervind ik toch wel een probleempje...

Ik heb aan de ene kant van mijn kamer een 5.1 JBL set aangesloten en aan de andere kant staan twee B&W speakers, ik wil ze onafhankelijk kunnen gebruiken, hiervoor dacht ik de zone functie te gebruiken, maar Zone 2 ondersteunt geen digitale invoer.

Nu wil ik toch digitaal kunnen sturen naar mijn B&W's dus gebruik ik de zone functie niet maar heb ik amp assign op front-B gezet. Dit werkt redelijk want ik heb ook ingesteld dat als ik hem op stereo zet dat alleen front B af speelt.

Maar als ik nu geluid via mijn 5.1 set wil hebben, moet ik veel handelingen verichten, ik moet in de setup amp assign ergens anders opzetten anders hoor ik ook geluid uit de B&W's, en ik moet front speakers op small zetten (andersom moet ik dit uiteraard ook instellen)

Zie ik misschien iets over het hoofd waardoor het makkelijker kan?
Bij voorbaat dank voor reactie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Mag me eindelijk ook melden als eigenaar van een Denon in dit topic.

Kreeg mijn onkyo 606 vergoed (was kapot en kon niet meer gemaakt worden) en toch besloten om wat geld bij te leggen en voor de Denon 1911 ipv de onkyo 608 te gaan.

Ik had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn tussen die receivers!
De speakers die ik heb zijn niet super ( JBL Northridge CinePack Zwart) maar die zuiltjes worden echt gruwelijk veel beter aangestuurd dan voorheen!
Bass uit de front speakers klinkt echt stukken beter.

heb gisteren alles ingesteld, met audyssey, paar kleine dingetjes veranderd en klinkt tot dusver top!
Komend weekend wil ik de boel gaan finetunen, aangezien ik alleen 's avonds tijd had wilde ik de buren daar niet mee lastig vallen ;)
Heeft iemand nog tips/handleidingen om de speakers top in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-02 10:27
Ik ben sinds vorig weekend ook de trotse eigenaar van de Denon 1911 met de Jamo 608 HC3 set. Alles werkt bijna naar behoren, echter heb ik toch een zeer vreemd probleem.

Op de display van de Denon zie ik een horizontale rij stipjes die er volgens mij eerst niet waren, maar ik wellicht door een of andere toetsencombinatie "aan" heb gezet. Ook in de mode Pure Audio (oid) blijf ik deze zien, dus ook wanneer het display volledig uitgeschakeld zou moeten zijn. Ik heb alles geprobeerd, zelfs de fabrieksinstellingen hersteld, maar ik blijf deze rij stipjes zien. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

In de gebruiksaanwijzing kon ik hier helemaal niets over terugvinden..

[ Voor 5% gewijzigd door BlubberZwijn op 02-03-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizardman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-07-2023
BlubberZwijn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:46:
Op de display van de Denon zie ik een horizontale rij stipjes die er volgens mij eerst niet waren, maar ik wellicht door een of andere toetsencombinatie "aan" heb gezet. Ook in de mode Pure Audio (oid) blijf ik deze zien, dus ook wanneer het display volledig uitgeschakeld zou moeten zijn. Ik heb alles geprobeerd, zelfs de fabrieksinstellingen hersteld, maar ik blijf deze rij stipjes zien. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

In de gebruiksaanwijzing kon ik hier helemaal niets over terugvinden..
Ik heb deze receiver ook sinds een week, en heb hier geen last van. Heb nog even gezocht voor je, maar kon er niets over vinden. Als die puntjes er altijd zijn, als je receiver aanstaat, dan vrees ik dat je een defect display hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
wizardman schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:56:
[...]

Ik heb deze receiver ook sinds een week, en heb hier geen last van. Heb nog even gezocht voor je, maar kon er niets over vinden. Als die puntjes er altijd zijn, als je receiver aanstaat, dan vrees ik dat je een defect display hebt.
Ze zijn er inderdaad altijd, ook wanneer het display eigenlijk uit zou moeten staan.. wel vreemd want ik weet zeker dat ze er de eerste dag niet waren. Maar dat klinkt niet best als het display defect zou zijn, op zich is het geen ramp die puntjes maar het maakt me huiverig naar andere mogelijke defecten in de reciever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Kun je er eens een foto van maken?

Hier had ik namelijk ook wat "problemen" met het display, maar het bleek dat de kids op de knopjes hadden gedrukt en de instellingen van het display hadden veranderd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
cypher21 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:05:
Kun je er eens een foto van maken?

Hier had ik namelijk ook wat "problemen" met het display, maar het bleek dat de kids op de knopjes hadden gedrukt en de instellingen van het display hadden veranderd :P
Ik zal er vanavond even een foto van maken, maar het is dus een rij oplichtende stipjes die precies in het midden over de hele display gaan (en oplichten). Het lijkt haast te perfect om een defect te zijn (de stipjes staan bijvoorbeeld bij de letters ook precies in het midden). Alsof het een bepaalde mode is zodat je altijd je reciever nog kan zien staan in het donker.

:edit

bij deze de foto's, beetje onduidelijk maar hetgeen ik bedoel is wel te zien.

Op deze foto staat gewoon de tv aan:
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/944/denon1.jpg

Dit is met pure audio:
Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/9803/denon2.jpg

Hoop dat het iemand bekend voorkomt. Mocht het een defect display zijn, wat zouden jullie doen? Terugsturen? Ik zou ermee kunnen leven als ik er vanuit kan gaan dat er verder niets mis is, geluid is perfect en alles werkt verder naar behoren.

[ Voor 28% gewijzigd door BlubberZwijn op 03-03-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 05-05 20:20

Apoca

Array Technology Industry

Mij lijkt dat het display kapot is, ook al werkt de AVR voor de rest perfect ik zou er toch mee terug gaan. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 10:07
Hoi,

ik ben me op het moment aan het orienteren qua receivers etc. Bij Denon viel me op dat, in elk geval in het goedkopere segment, er vrijwel geen DLNA aanwezig is.

Nu vroeg ik mij af in hoeverre DLNA uberhaupt van toegevoegde waarde is, aangezien het al wel op mijn TV zit (40PFL9705). (Het idee is uiteraard om "alles" op de receiver aan te sluiten en dan door naar de TV.)

Iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Inmiddels zie je in Duitsland de prijs van de AVR1911 kelderen (nu €366,-)
Maar gister zag ik bij een van deze shops dat het een uitlopend model is.

Dus nu mijn vraag ;) Iemand al info/specs gezien van de AVR1912 ?

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
Apoca schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:25:
Mij lijkt dat het display kapot is, ook al werkt de AVR voor de rest perfect ik zou er toch mee terug gaan. Maar goed dat is mijn persoonlijke mening :)
Sja dat is best balen, moet ik hem weer terugsturen naar Duitsland. Heb ze al even gemaild of zij nog ideëen hebben maar nog geen reactie. Als er een probleem in het display zit, maar je daar niet aan stoort, wat zouden jullie doen? Voor de rest lijkt het apparaat goed te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

BlubberZwijn schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:30:
[...]

Sja dat is best balen, moet ik hem weer terugsturen naar Duitsland. Heb ze al even gemaild of zij nog ideëen hebben maar nog geen reactie. Als er een probleem in het display zit, maar je daar niet aan stoort, wat zouden jullie doen? Voor de rest lijkt het apparaat goed te functioneren.
Ik zou het toch laten repareren, als is het voor de verkoop over een paar jaar ofzo. En sowieso het moet werken dusja. En je hebt niet voor niet garantie. :)

Wel balen trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:11
Dweebus schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:52:
...
Nu vroeg ik mij af in hoeverre DLNA uberhaupt van toegevoegde waarde is, aangezien het al wel op mijn TV zit (40PFL9705). (Het idee is uiteraard om "alles" op de receiver aan te sluiten en dan door naar de TV.)

Iemand een idee? :)
Ik vind het van grote toegevoegde waarde, het is niet alleen DLNA, maar ook Internet radio wat je dan meer hebt. Ik heb zelf de 3311 en gebruik die veel om middels een Synology NAS audio te streamen naar de Denon. Het mooie eraan is dat je via een webinterface op de laptop zowel de receiver kunt bedienen als de Synology, zodat je complete controle hebt over je geluid en afspeellijsten, daarnaast gebruik ik via de webinterface ook redelijk veel internet radio.

Dus voor mij is het voor veel toegevoegde waarde en één van de eisen van m'n receiver, maar je moet jezelf afvragen of je dat wilt en gaat gebruiken. Ik heb daarnaast nog een ACRyan om video te streamen omdat de DLNA functionaliteit van de TV bij lange na niet alles kan afspelen. De combinatie ACRyan, Synology NAS en Denon (aangestuurd door een Logitech Harmony One :P) vind ik perfect en geeft een extra dimensie aan films kijken en muziek luisteren.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Had genoeg van mijn Denon (1610), en vandaag een Pioneer VSX-2020-K besteld, tja het was dan ook een ondermaats type met te weinig aansluitingen, waarvan de laatse tijd component 1 ingang niet meer werkte, ook niet krachtig genoeg voor mijn opstelling, wel nog eens goed gekeken naar de andere Denon modellen, wat toch opvalt is dat je enkel op de echt dure types alles hebt terwijl bij bv: Onkyo en Pioneer op de middenklasse modellen veel meer voorhanden is t.o.v Denon.
Na de test van http://www.fwdmagazine.be...v-receivers-bij-pioneer-/ waar de nieuwe Pioneer's als uitmuntend worden ervaren dus overstag gegaan.
De Denon zal ik binnendoen voor reparatie en dan verpatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Als ik TV aan het kijken ben springt de tv zomaar uit het niets op HDMI 1
Als de TV aan is staan de PS3 en de AVR1611 in standby mode.

Ik het op de volgende manier aangesloten.

PS3 - HDMI - AVR-1611
AVR1611 - HDMI - TV (ARC)

[ Voor 9% gewijzigd door Jerry1977 op 10-03-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dan krijgt hij waarschijnlijk toch een signaal binnen op die ingang, anders sprint hij niet om lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 08:55
Ik heb een vraagje, ik heb nu een Denon DRA-700AE (al een tijdje), en nu heb ik een nieuwe AppleTV die alleen SPDIF uitgeeft, geen analoog. Mijn Denon wil alleen Aux-analoog. Nu heb ik er een goedkoop DAC'tje tussenhangen tijdelijk, maar nu was ik opzoek naar een soort AVR deel, met in plaats van output naar speakers, een output naar mijn DRA-700AE. Een analoog uit dus, die ik aan mijn denon kan hangen. Het liefste natuurlijk van Denon zelf, maar ik kan nergens vinden of een standaard AVR versterker ook analoog uit geeft (niet speakers). Een directe DAC is er ook niet te vinden van Denon. Iemand een idee ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat ik doe, ik sjoemel een beetje, ik stuur alles naar de tv en van daaruit tak ik via de hoofdtelefoon uitgang analoog uit via een jackplug naar rca verloopkabel af naar de receiver. Ik heb precies dezelfde trouwens, geweldig apparaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SanderPS3 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 23:59:
Ik heb een vraagje, ik heb nu een Denon DRA-700AE (al een tijdje), en nu heb ik een nieuwe AppleTV die alleen SPDIF uitgeeft, geen analoog. Mijn Denon wil alleen Aux-analoog. Nu heb ik er een goedkoop DAC'tje tussenhangen tijdelijk, maar nu was ik opzoek naar een soort AVR deel, met in plaats van output naar speakers, een output naar mijn DRA-700AE. Een analoog uit dus, die ik aan mijn denon kan hangen. Het liefste natuurlijk van Denon zelf, maar ik kan nergens vinden of een standaard AVR versterker ook analoog uit geeft (niet speakers). Een directe DAC is er ook niet te vinden van Denon. Iemand een idee ? :)
Dan zal je een receiver aan moeten schaffen met pre-outs voor de frontkanalen. Je sluit de speakers dan niet op de terminals van de receiver aan, maar op de terminals van de DRA-700. Vanaf de receiver trek je alleen twee interlinks vanaf de pre-out naar de DRA-700. Nadeel is alleen dat Denon dat pas vanaf de AVR-2311 heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 11:12
Ik heb zojuist ook een denon 1911 uit london.
Zit alleen met 1 probleem: als ik upc gebruik welke via hdmi is aangesloten en een 2.0 signaal doorgeeft wil ik op mijn versterker dolby prologic gebruiken. Dit werkt alleen in de achterste boxxen hoor ik een heel raar niet te omschrijven geluid. het lijkt wel een smurf die versneld en zachter een liedje zingt in mijn kleine achter boxxen.

ik heb deze speakerset:
http://www.ibood.com/nl/n...oor_Iedere_Thuisbioscoop/

wat kan ik doen? heb al 2 keer de audigy opnieuw ingesteld in de hoop dat het opgelost zou zijn.
als ik multichannel stereo of gewoon normaal stereo gebruik is het prima.
Mijn media center en pc die ook op HDMI zijn aangesloten kunnen echter wel een 2.0 signaal omtoveren naar alle boxxen door middel van prologic.

ik sta voor een raadsel en kom er niet uit.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
FeaR1986 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:06:
[...]

Dan zal je een receiver aan moeten schaffen met pre-outs voor de frontkanalen. Je sluit de speakers dan niet op de terminals van de receiver aan, maar op de terminals van de DRA-700. Vanaf de receiver trek je alleen twee interlinks vanaf de pre-out naar de DRA-700. Nadeel is alleen dat Denon dat pas vanaf de AVR-2311 heeft...
Heb even gekeken en inderdaad, de AVR-2311 heeft alleen pre-out, de lagere series hebben alleen SUB pre-out, heb ik niks aan. En om nou een AVR van 900 euro op een DRA van 600 te zetten, meh :P hehe. Maar inderdaad zo te zien is dat (van Denon's kant) de enige "optie". Thnx in ieder geval :)

edit; zou ik trouwens niet de AVR-1311 kunnen pakken ? Die heeft namelijk een Surround Pre-Out (rear speakers lijkt me dat toch ?) en dan zo instellen dat het geluid puur&alleen op de surrounds worden gegooid waardoor het geluid dus uit de surround pre-out komt ? En dan de surround pre-out (analoog) op de DRA aansluiten :).

[ Voor 17% gewijzigd door Bloemstukje op 21-03-2011 22:16 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
SanderPS3 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:11:
[...]edit; zou ik trouwens niet de AVR-1311 kunnen pakken ? Die heeft namelijk een Surround Pre-Out (rear speakers lijkt me dat toch ?) en dan zo instellen dat het geluid puur&alleen op de surrounds worden gegooid waardoor het geluid dus uit de surround pre-out komt ? En dan de surround pre-out (analoog) op de DRA aansluiten :).
In theorie is dat mogelijk inderdaad. Maar ik denk niet dat je dat in de receiver zo maar om kan zetten. Dus dat je van de surround back even de fronts maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
FeaR1986 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:53:
[...]

In theorie is dat mogelijk inderdaad. Maar ik denk niet dat je dat in de receiver zo maar om kan zetten. Dus dat je van de surround back even de fronts maakt...
Daar was ik al bang voor ! Ik zal eens kijken of ik een mailtje richting Denon kan sturen, om te vragen of het mogelijk is de pre-out van de surrounds als main-speakers te gebruiken :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-03 20:56
Heb nu een tijdje de denon 1610 en moet nog steeds de audessey setup doen. Nu vroeg ik mij af of ik nou echt een microfoon statief moet kopen om dit goed te doen of dat jullie nog creatieve oplossingen hebben hiervoor? Had al iets gelezen over een oude lamp met de lampenkap eraf, maar heb jammer genoeg ook niet zo'n lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 18:57
shenr schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 15:45:
Heb nu een tijdje de denon 1610 en moet nog steeds de audessey setup doen. Nu vroeg ik mij af of ik nou echt een microfoon statief moet kopen om dit goed te doen of dat jullie nog creatieve oplossingen hebben hiervoor? Had al iets gelezen over een oude lamp met de lampenkap eraf, maar heb jammer genoeg ook niet zo'n lamp.
Gewoon vasthouden in je hand.

Ik heb sinds een week een 1911, voor 377 in DL. In het begin een hoop geklooi met al die settings, omdat ik hem voorlopig enkel voor stereo gebruik met 2x Martin Logan Motion 4.

Nu ben ik lichtelijk gefascineerd en geïrriteerd door de RESTORER optie. Als deze uit staat, klinken veel mp3 veel te vlak, gewoon slecht. Ook met 192 of 256 kbit mp3's. Pas met Restorer op 64, 96 of HQ komt ineens het geluid tot leven, met de HQ met iets over the top hoog. Zodra je dan weer op "pure direct" drukt, dan vervlakt het geluid weer. Het effect van de restorer optie is bij zowat elke mp3 verschillend, dit maakt mij helemaal gek. Iemand tips of meer info hierover....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 11:12
naast mijn andere probleem (een paar posts eerder gemeld) heb ik nog een brandende vraag:

Mijn upc box media center en pc zijn aangesloten op de 1911.
Als ik op mijn pc werk (een apart scherm) en mijn vriendin schakelt van input op de 1911. (upc naar xbmc of Andersom bijvoorbeeld) dan gaat mijn scherm even op zwart van mijn pc. Ondanks dat de pc input overgeslagen wordt.
Hetzelfde als ik een extra monitor aan of uit zet zet maar. mijn video herkend even 1 kaart en dan weet twee.
Mijn kaart is een nvidia 8800 (als dat nog iets uitmaakt.

ervaren jullie hetzelfde? en is dit te verhelpen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 21:32:
Ik heb sinds een week een 1911, voor 377 in DL. In het begin een hoop geklooi met al die settings, omdat ik hem voorlopig enkel voor stereo gebruik met 2x Martin Logan Motion 4.
Welke duitse winkel heb je de 1911 gekocht?

Kan het kloppen dat we de 1912 ook elk moment kunnen verwachten? Volgens mij is de 1911 uitgebracht in april 2010. Ik hoop dat de 1912 weer in zilver uitkomt, past wat beter bij de rest van mijn apparatuur.

[ Voor 9% gewijzigd door Bram op 25-03-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Bram schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:57:
[...]

Kan het kloppen dat we de 1912 ook elk moment kunnen verwachten? Volgens mij is de 1911 uitgebracht in april 2010. Ik hoop dat de 1912 weer in zilver uitkomt, past wat beter bij de rest van mijn apparatuur.
http://www.guenstiger.de/...?suche=denon+1911&x=0&y=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-05 18:57
Bram schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 12:57:
[...]

Bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanG85
  • Laatst online: 29-04 11:57
Ik heb een vraagje.
Ik heb mijn UPC box, Apple TV en PS3 aangesloten op mijn nieuwe 1311, het werkt allemaal fantastisch met geluid over mijn speakers. Nu wil ik alleen, zodra de 1311 op standby staat, het geluid gewoon uit mijn tv horen en niet uit mijn speakers. Maar dit krijg ik niet voor elkaar. Is er een mogelijkheid om het geluid gewoon via de tv te leiden, zodra mijn 1311 standby staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
StefanG85 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:06:
Ik heb een vraagje.
Ik heb mijn UPC box, Apple TV en PS3 aangesloten op mijn nieuwe 1311, het werkt allemaal fantastisch met geluid over mijn speakers. Nu wil ik alleen, zodra de 1311 op standby staat, het geluid gewoon uit mijn tv horen en niet uit mijn speakers. Maar dit krijg ik niet voor elkaar. Is er een mogelijkheid om het geluid gewoon via de tv te leiden, zodra mijn 1311 standby staat?
Deze optie is pas beschikbaar vanaf de 1611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanG85
Jerry1977 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:08:
[...]

Bedankt voor je reactie. Is er geen andere mogelijkheid om dit te bewerkstelligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
StefanG85 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:40:
[...]

Bedankt voor je reactie. Is er geen andere mogelijkheid om dit te bewerkstelligen?
Voor zover ik weet niet, maar misschien weet iemand anders hier wel een oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Laatst online: 30-03 20:56
Jerry1977 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:08:
[...]

Heeft de 1610 toevallig deze optie ook? was ik ff benieuwd naar, wil niet altijd de receiver aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-05 09:01
Op deze site staat de AVR 1912 inmiddels! In ieder geval wel meer hdmi ingangen dan bij de 1911 het geval was. Ben benieuwd wat de prijs in Duitsland gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
shenr schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:05:
[...]

Heeft de 1610 toevallig deze optie ook? was ik ff benieuwd naar, wil niet altijd de receiver aan hebben.
Nee volgens mij niet, je hebt hier nl ook ARC (Audio Return Channel) voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jerry1977 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:33:
[...]

Nee volgens mij niet, je hebt hier nl ook ARC (Audio Return Channel) voor nodig.
Is dat zo? Is ARC niet gewoon voor tv's met ingebouwde tuners, zodat deze via de enkele aangesloten HDMI-kabel het audiosignaal terug kunnen sturen? Vroeger moest je altijd nog een extra kabel terugleggen van je tv naar je receiver, om dat te kunnen doen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Jerry1977 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 09:33:
[...]Nee volgens mij niet, je hebt hier nl ook ARC (Audio Return Channel) voor nodig.
Nope, ARC is helemaal niet benodigd voor HDMI Passthroug. Mijn Denon uit de AVR-XX09 serie heeft nog maar HDMI 1.3 en dus geen HDMI ARC. Maar als ik mijn receiver op stand-by zet dan gaat beeld en geluid door de receiver naar de TV en hoor ik het geluid uit de speakers van de TV. ARC heeft hier niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
FeaR1986 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:37:
[...]

Nope, ARC is helemaal niet benodigd voor HDMI Passthroug. Mijn Denon uit de AVR-XX09 serie heeft nog maar HDMI 1.3 en dus geen HDMI ARC. Maar als ik mijn receiver op stand-by zet dan gaat beeld en geluid door de receiver naar de TV en hoor ik het geluid uit de speakers van de TV. ARC heeft hier niets mee te maken.
Oke weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry1977
shenr schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:05:
[...]

Zie hieronder.
Check even in je handleiding of de 1610 HDMI Passthrough heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanG85
Wat klopt er van het verhaal dat B&W speakers "slecht" samenwerken met een Denon recievers?

Ik ben aan het kijken voor B&W 685 speakers (voor een 2.0 opstelling). Als reciever heb ik een Denon 1311.
Ik heb wel eens gehoord dat B&W icm met Denon weinig bass heeft en wollig klinkt.

Als alternatief voor de B&W speakers kijk ik ook naar de KEF Q300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
StefanG85 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:32:
Wat klopt er van het verhaal dat B&W speakers "slecht" samenwerken met een Denon recievers?
Niets...
Elke speaker kan je aan elke receiver hangen, dat staat sowieso vast. Of de receiver de speaker goed aan kan sturen is een tweede, maar daar gaat dit punt niet over. Het fenomeen dat Denon niet goed met B&W samen gaat komt doordat Denon over het algemeen een warme receiver gevonden wordt en B&W speakers ook. Dus die combinatie moet je gewoon liggen. Ik ken genoeg mensen met een Denon receiver en B&W speakers.

Plus het is nog te twisten of er echt klankverschil in receivers zit. Als alles goed is afgesteld dan zou het niet mogen, dan zou een receiver van 100 gelijk gelijk moeten klinken met eentje van 10.000 euro (niet meegenomen dat de receiver van 10.000 euro zijn vermogen beter kan leveren). Het klankverschil tussen receivers is dus discutabel en verschilt per persoon of die het hoort of niet.

Dus het is allemaal een kwestie van smaak. Als jij de Denon lekker vind matchen met de B&W's is er niemand die je tegen gaat houden! Het zijn die speakers die voor 99% voor de klank zorgen, de receiver heeft veel minder invloed.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 01-04-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 05-05 20:20

Apoca

Array Technology Industry

FeaR1986 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:59:
[...]
Het zijn die speakers die voor 99% voor de klank zorgen, de receiver heeft veel minder invloed.
Mmmm daar ben ik het toch niet zo mee eens.. Vooral die 99%, als ik een paar speakers aan en Marantz reciever hang klinkt de toonrand anders dan bij een Denon. De Denon is iets scherper. Kan natuurlijk ook mijn beleving zijn, maar om nu te zeggen dat het maar 1% is... Denk dat een reciever toch wel zeker wel een duidelijke invloed heeft op de toon. Maar zoals Fear1986 reeds zei, luisteren en nog eens luisteren. En het liefst meerdere keren, en voor langere duur. Een speaker die eerst heel lekker klinkt kan op een gegeven moment gaan vervelen. Veel plezier en suc6 met de zoektocht :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patchoro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-01 21:29
Apoca schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 13:31:
[...]

Mmmm daar ben ik het toch niet zo mee eens.. Vooral die 99%, als ik een paar speakers aan en Marantz reciever hang klinkt de toonrand anders dan bij een Denon. De Denon is iets scherper. Kan natuurlijk ook mijn beleving zijn, maar om nu te zeggen dat het maar 1% is... Denk dat een reciever toch wel zeker wel een duidelijke invloed heeft op de toon. Maar zoals Fear1986 reeds zei, luisteren en nog eens luisteren. En het liefst meerdere keren, en voor langere duur. Een speaker die eerst heel lekker klinkt kan op een gegeven moment gaan vervelen. Veel plezier en suc6 met de zoektocht :)
+1
Ik heb een Denon AVC A1D en was nieuwsgierig naar het verschil met een stereo versterker.
De Marantz PM7200 die er nu bij staat geeft idd een iets ander klankbeeld. Relatief een iets minder diep detail en soundstage, maar minder scherp op de sibilants in zang (S en T geluiden), waardoor het geheel weer heel naturel klinkt.
Mijn speakers: Monitor Audio RX8 (paar weken moeten inspelen voordat ze echt alles gaven)

Dus: veel en lang luisteren is echt het enige zinvolle advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosch007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-04 17:05
Is deze al voorbij gekomen:
Details Denon AVR 1912 en 1612
http://www.hifi-forum.de/viewthread-269-947.html
Afbeeldingslocatie: http://www.interlectcid.com/products/DENON/avr-1912frontx400.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.interlectcid.com/products/DENON/avr-1912backx400.gif

[ Voor 33% gewijzigd door bosch007 op 05-04-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mooi... een externe iphone dock en netwerkconnectivity lijken me wel handig.
de 1312 komt ook uit, qua specs nauwelijks minder dan de 1612. minder watt, dat wel.

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanG85
Bedankt voor de reacties. Ik zal zeer zeker gaan luisteren. De zaak waar ik tot nu toe geweest ben heeft de B&W 685 aan een andere versterker hangen. De B&W icm met Denon heb ik nog niet gehoord.
Pagina: 1 2 ... 99 Laatste