[speakers] Phonar wie heeft ze?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 46.228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10-2024
Ik ben sinds enige tijd de gelukkige bezitter van 3 phonar speakers, Ik start dit topic omdat Phonar nog een relatief onbekend merk is in Nederland. De website van de fabrikant vind je op www.phonar.de .

ik heb nu eindelijk de mijne op de foto gezet zodat je een goed beeld krijgt van hoe ze er werkelijk uit zien, mijn hele HT staat hier: http://www.usaproducts.nl

Ik heb deze speakers gekocht bij Stassen Hifi in Venlo www.stassen.nl . De collectie die ze bij Stassen hebben staat op: http://www.phonar.com/uk/frame.htm

Ik heb bij Stassen 8 speaker sets beluisterd in het Palazzo en kwam uitendelijk telkens terug op de onbekende nummer 4 (de phonars).

Ik ging naar Stassen voor B&W of Kef speakers, deze klonken in mijn oren echter minder goed dan de KEF en de B&W ik zelf vond de B&W (602) echt tegenvallen, ik heb nog even getwijveld tussen de KEFQ5 en de Phonar maar naar op beide sets nog eens 5 nummers te hebben beluisterd ben ik toch met de Phonar naar huis gegaan!

Zo ben ik uiteindelijk bij de Phonars aanbeland en beluister menig film nu naar grote tevredenheid op mijn surround hifi installatie.

Ik zou graag meer ervaringen horen over dit merk en over de diverse modellen die ze voeren.

[ Voor 81% gewijzigd door nwolsink op 01-02-2008 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
800 euro, goedkoop zijn ze niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik heb bij Stassen € 950 betaald voor 2x P200 + 1x Camparo 4P
Ze hebben daar dus een flinke marge op!!

Het is wel echte kwaliteit, je kan gewoon zien dat het met de hand is gemaakt, geen spaanplaat en houtfolie, echt hout, echt carbon.

De afwerking is echt top!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind dat fineer er wat shabby uitzien, maar dat is mijn persoonlijke smaak. Als ik het goed zie, zie ik rubber rond de conus ipv goedkoop foam, toch?

Zo te zien heb je je aankoop gebaseerd op het enige juiste argument: je oren. Merk is niet altijd heilig t.a.v. je eigen smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik heb ze zelf in de Cherry finish met echt hout fineer (zie fotos boven), deze zien er echt heel mooi uit, veel mooier als op onderstaande foto
ik vind persoonlijk de zwarte ook niet mooi
Dit is de P300 in Cherry, de P200 zijn iets mooier omdat ze slanker zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.phonar.com/uk/bilder/p_p30s_g.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door nwolsink op 14-12-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06

JT

VETAK y0

w031, zie ik daar nu een GROTE rand wat een GROTE uitslag betekent ? Want daar zoek ik namelijk naar...

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Uit deze realtief kleine zuil speakers komt dan ook een heel krachtig en zuiver geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, want ik be eigenlijk op zoek naar speakers die VEEL bas aankunnen :P B&W DM604S3 durfde ik gister niet verder open te draaien bij Raf, bang dat ik hem over z'n nek zou draaien en dat was dan nog een van krachtigere :X

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik heb die B&W 's dus ook geluisterd met die alu woofers en ik vond ze heel schel klinken, deze phonar 's zijn veel voller van klank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik kan niet oordelen over de klank, maar het gaat mij erom dat ze de bas aankunnen :D

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Visaton W170S in 70 liter basreflex. Dik baspompen met een 17 cm woofertje, maar da's dan ook zelfbouw :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, ik ga ook nog zelfbouw kijken. Als ik zelfbouw doe dan pleur ik er misschien wel een Peerles XLS10 in :X Weet niet of die ook geschikt is voor zuilen, moet kennen lijkt mij ?

Laten we maar on-topic verder gaan :P We wijken een beetje teveel af :P

[ Voor 19% gewijzigd door JT op 18-07-2003 15:57 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
JT schreef op 18 July 2003 @ 15:51:
Ja, ik ga ook nog zelfbouw kijken. Als ik zelfbouw doe dan pleur ik er misschien wel een Peerles XLS10 in :X Weet niet of die ook geschikt is voor zuilen, moet kennen lijkt mij ?

Laten we maar on-topic verder gaan :P We wijken een beetje teveel af :P
Ik denk als jij de P400 haalt _/-\o_ dat je echt versteld staat als je veel bas wil

Afbeeldingslocatie: http://www.phonar.com/uk/bilder/p40iis_si.jpg

Dan hebben we het over een bas van factor 3 x die B&W 604 hoor!!

[ Voor 10% gewijzigd door nwolsink op 18-07-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat kost dan ook veel doekoes, helaas ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12-2021
Heej die P200 heb ik ook! Ook bij Stassen. Zuiver en helder geluid, maar na een aantal maanden gebruik mis ik toch wat power in het laag. Ik weet niet hoe ik 't moet zeggen, ik mis wat "oemph" in m'n onderbuik.

Ik ben dan ook aan het overwegen dit setje aan te vullen met een (zelfbouw) sub. Iemand suggesties welke sub een goede aanvulling zou zijn voor deze speakers? Voor film én muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Fox_nl schreef op 30 oktober 2003 @ 09:05:
Heej die P200 heb ik ook! Ook bij Stassen. Zuiver en helder geluid, maar na een aantal maanden gebruik mis ik toch wat power in het laag. Ik weet niet hoe ik 't moet zeggen, ik mis wat "oemph" in m'n onderbuik.

Ik ben dan ook aan het overwegen dit setje aan te vullen met een (zelfbouw) sub. Iemand suggesties welke sub een goede aanvulling zou zijn voor deze speakers? Voor film én muziek...
Ik heb toch wel degelijk erg veel "oemph" uit mijn phonars, welke versterker gebruik je, ik heb de Marantz SR4300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12-2021
Ik heb de Denon AVR 1801...

[ Voor 39% gewijzigd door Fox_nl op 11-11-2003 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
ik heb nu eindelijk de mijne op de foto gezet zodat je een goed beeld krijgt van hoe ze er werkelijk uit zien, mijn hele HT staat hier: http://www.usaproducts.nl

[ Voor 5% gewijzigd door nwolsink op 31-10-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik heb een vraagje voor je .. ik zie dat die Phonars ook 4 ohm zijn met toch een aardig vermogen ( 120 watt ? ) ..
Nu mijn vraag is dus , wordt jou SR4300 bij muziek / s-direct / stereo .. bij een aardig volume ook niet ongeloofelijk warm?
Ik heb als fronts 2 Celestion C3's ( 4 ohm - 200 watt ) en als ik de muziek luid wil draaien ( zijnde rond -9 , -8db van volume van de marantz ) wordt hij na een tijdje snik maar dan ook snikheet ..

Heb jij geen last van dit probleem?

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60298

Heb zelf de sub van phonar, AS 1000, doet het op zich wel aardig bij zowel film als muziek.

Afbeeldingslocatie: http://www.schaaps.com/images/theater/gr_as1000.jpg

Qoute:
This high end subwoofer is one of the best in its class. The AS1000 shows both power and dynamic in an impressive way. A 320 mm ( 13 inch) double voice coil woofer is drivern by a 220 watts high end class f amplifier. Evan high powered and extreme deep frequencies are reproduced very controlled. Depending on your personal demand or the quality of your entire audio system the frequence band can ce adjusted between 40 an max. 150 Hz. The controlled phase (0 - 180°) enables best setup options for optimised sound quality. The volume can be selected by a remote controll or direct on the subwoofer. The AS 1000 will fit perfect to all other products of the Generation 2000 product line. This product can also be used for a high end woofer solution in conjunction with a home cinema system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 60298 schreef op 14 december 2003 @ 16:01:
Heb zelf de sub van phonar, AS 1000, doet het op zich wel aardig bij zowel film als muziek.

[afbeelding]

Qoute:
This high end subwoofer is one of the best in its class. The AS1000 shows both power and dynamic in an impressive way. A 320 mm ( 13 inch) double voice coil woofer is drivern by a 220 watts high end class f amplifier. Evan high powered and extreme deep frequencies are reproduced very controlled. Depending on your personal demand or the quality of your entire audio system the frequence band can ce adjusted between 40 an max. 150 Hz. The controlled phase (0 - 180°) enables best setup options for optimised sound quality. The volume can be selected by a remote controll or direct on the subwoofer. The AS 1000 will fit perfect to all other products of the Generation 2000 product line. This product can also be used for a high end woofer solution in conjunction with a home cinema system.
Ik zit ook nog steeds te denken aan een sub, maar ik vind die phonar sub niet echt mooi, je hebt ze ook niet in cherry finish, klinkt de sub wel vet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60298

De mijne is in het zwart, zou zo niet weten in welke kleur hij nog meer te krijgen is. Hoewel.... blikje op de site verteld dattie ook nog in cherry en beech te krijgen in. Eerlijk gezegd is er niet bijster veel moois aan subs in het algemeen vind ik :) In het zwart valt hij bij mij eigenlijk totaal niet op, in het zilver zou ik hem niet willen hebben. Hij klinkt verders heel subtiel nooit overheersend en dat is wat ik zelf erg prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

TomSwinnen schreef op 14 december 2003 @ 13:55:
Ik heb een vraagje voor je .. ik zie dat die Phonars ook 4 ohm zijn met toch een aardig vermogen ( 120 watt ? ) ..
Nu mijn vraag is dus , wordt jou SR4300 bij muziek / s-direct / stereo .. bij een aardig volume ook niet ongeloofelijk warm?
Ik heb als fronts 2 Celestion C3's ( 4 ohm - 200 watt ) en als ik de muziek luid wil draaien ( zijnde rond -9 , -8db van volume van de marantz ) wordt hij na een tijdje snik maar dan ook snikheet ..

Heb jij geen last van dit probleem?
schopje :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Mijn Marantz wordt wel warm maar om het nu echt heet te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100066

Ik heb de Phonar P200. Gekocht bij stassen voor een 400 EURI per stuk ;) Mijn versterker is een marantz SR6200. Inderdaad deze speaker klonk als mooiste van alle opgestelde speakers in mijn prijsklasse. Veel warmer en meer bas dan alle andere ondanks de 13cm speakers. Soms als ik de zaak wat harder zet hgeb ik zelfs behoefte om de bas wat te dempen door de poorten achterop dicht te maken met een prop oid. Super speakers, alleen jammer dat de front rear en subs zo duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 100066 schreef op 16 december 2003 @ 09:18:
Ik heb de Phonar P200. Gekocht bij stassen voor een 400 EURI per stuk ;) Mijn versterker is een marantz SR6200. Inderdaad deze speaker klonk als mooiste van alle opgestelde speakers in mijn prijsklasse. Veel warmer en meer bas dan alle andere ondanks de 13cm speakers. Soms als ik de zaak wat harder zet hgeb ik zelfs behoefte om de bas wat te dempen door de poorten achterop dicht te maken met een prop oid. Super speakers, alleen jammer dat de front rear en subs zo duur zijn.
Ik zit er aan te denken om mijn set aan te vullen met een SVS sub, deze vind ik mooier dan de Phonar sub en SVS schijnt behoorlijk te rulen qua sub, deze heb ik in gedachten: http://www.svsubwoofers.com/subs_pci_20-39.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben zelf ook bij Stassen wezen kijken. Ik kwam o.a. blind uit op de P200. Online kan ik ze echter niet vinden op www.phonar.de? Kom alleen andere types tegen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
twixx schreef op 23 december 2003 @ 21:04:
Ik ben zelf ook bij Stassen wezen kijken. Ik kwam o.a. blind uit op de P200. Online kan ik ze echter niet vinden op www.phonar.de? Kom alleen andere types tegen.
Kijk hier maar eens http://www.phonar.com/alpha2e/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zie hier http://www.phonar.com/alpha2e/products.htm eigenlijk alleen maar Pxx en Volume x speakers? Ik zoek eigenlijk de P200, 2 1/2 weg speaker met mid/hoog tussen de twee 'woofers' in.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
twixx schreef op 24 december 2003 @ 12:51:
Ik zie hier http://www.phonar.com/alpha2e/products.htm eigenlijk alleen maar Pxx en Volume x speakers? Ik zoek eigenlijk de P200, 2 1/2 weg speaker met mid/hoog tussen de twee 'woofers' in.
Op deze link stonden tot voor kort de P200's maar deze zijn er blijkbaar uit en vervangen voor de P20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De P200 kun je vinden op de volgende site: http://www.phonar.com/uk/frame.htm

Phonar heeft verschillende series gemaakt. Een voor de Duitse markt (P20 en dergelijke) en één voor in eerste instantie de Engelse markt (P200-UK). De specificaties verschillen daardoor. Stassen heeft de UK versie.

Ik ben zelf bezig na te denken over aanschaf van de P200. Wat mij echter opvalt dat er zulke grote prijsverschillen zijn bij Stassen. De adviesprijs is volgens mij
€ 865. Hoe is het mogelijk dat iemand daar € 400 per stuk voor heeft betaald? Hoe liggen de prijzen bij de centers en de subs?
Wat zijn jullie ervaringen daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104932

Ik ben zelf aan het twijfelen tussen de 200 en de 400, de centerspeaker word oko de 4 of 5.
Waar had je ze nu voor 800 euro gevonden? Ik zelf heb ze beluisterd en inderdaad mooi geluid.

Grtn<MARK>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Hee, ik had dit topic nog niet gezien!
Heb zelf de P300 uk's en de 4p.
Voordeel van de p300 is z'n uitstekende laag

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dashmaul/g3/320/101_0173.jpg

Heb er een elac101 sub bij, maar wil ik graag vervangen met de stormIII of asw675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106613

Hallo iedereen.

Ik ben ook in het bezit van de phonar p200. Ook aangeschaft (uiteraard) bij Stassen. Ik kwam voor de KEF Q7, maar deze vielen mij gigantisch tegen. Naar mijn smaak klinken de Phonars 100x beter. Ik ben alleen bang dat ik genept ben 8)7 IK heb namelijk bijna het dubbele betaald van de bedragen die hier genoemd worden.

Nu heb ik de verkoper bij stassen met het feit geconfronteerd dat ik dit forum heb gevonden en dat jullie veeeeeeel minder hebben betaald, en hij beweert dat jullie minder hebben betaald omdat jullie je oude speakers en apparatuur hebben ingeruild en dat jullie de MK2 hebben. Ik heb de MK3. Klopt het wat de verkoper beweert? Zo niet dan heb ik een aardig appeltje met deze types te schillen. Ik wil er namelijk niet van afhankelijk zijn of een verkopertje zijn provisie deze maand wel of niet denkt te gaan halen :( Ik hoor het graag van jullie.
Ciao.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79014

wat heb je dan per stuk betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106613

nou ik heb de yamaha rxv2400rds tegelijk met 2x phonar p200mk3 en de caparo 4p heb totaal betaald eur2755,- ik weet dat de yamaha eur945,- kost dus hou je eur1810,- over dat moet dan de prijs zijn voor de speakers dat zou normaal gesproken inhouden dat ik +- eur300,- korting heb maar als ik de prijzen hier zie dan zit ik er in voor
+- eur800,- en ik vind dit wel een heel groot verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106696

hoi, ik ben vandaag bij Stassen langs geweest. Na drie uur luisteren kwam ik tot de conclusie dat die Phonar P200 UK echt wel heel goed klinken. Alleen vertelden ze me dat die speakers 1100 Euro pe stuk kosten. En nu lees ik dat jij slechts 950 Euro hebt betaald voor de twee speakers + camparo. Hoe kan dat ? Kocht jij nieuwe of waren het showroom-modellen ? graag antwoord. Je zou me een grote dienst bewijzen, ik ben helemaal waeg van de Phonars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106696

Anoniem: 106696 schreef op 21 februari 2004 @ 22:16:
hoi, ik ben vandaag bij Stassen langs geweest. Na drie uur luisteren kwam ik tot de conclusie dat die Phonar P200 UK echt wel heel goed klinken. Alleen vertelden ze me dat die speakers 1100 Euro per stuk kosten. Ik kreeg wel nog 500 Euro 'korting'. En nu lees ik dat jij slechts 950 Euro hebt betaald voor de twee speakers + camparo. Hoe kan dat ? Kocht jij nieuwe of waren het showroom-modellen ? graag antwoord. Je zou me een grote dienst bewijzen, ik ben helemaal weg van de Phonars.Wat kosten die P300 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107450

Ik ben gisteren bij Stassen geweest voor een luistersessie en ook bij mij kwamen de Phonars er als beste uit. Bij mij gaat het om de P300 en volgens de verkoper waren deze normaal iets van 1100 euro per stuk. Maar ik kreeg er 30% 'korting' op omdat deze serie er uit gaat. Tot mijn grote verbazing kosten de P400's 1129 euro per stuk.
Ik krijg het gevoel dat er een hogere standaardprijs is bedacht waardoor ik met korting alsnog de normale prijs betaal.
Ik ga met Stassen bellen en laat nog weten wat het resultaat is van dit telefoongesprek.

Ik heb vanmiddag Marcel Stassen gesproken en hij vertelde mij dat het om verschillende types gaat. Ik heb de P300 UK MKII gekocht en de P400 waar ik van zag dat deze 1129 euro is is volgens hem een nog ouder type, namelijk de P400 MKII (dus zonder UK).

Ik weet niet of dit allemaal wel waar is, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel. Per slot van rekening komt er wel een heel mooi geluid uit deze speakers en zien ze er ook nog eens strak uit (de zilvere dan, want de andere kleuren vind ik niet zo).

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 107450 op 02-03-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
DasHMauL schreef op 05 februari 2004 @ 23:56:
Hee, ik had dit topic nog niet gezien!
Heb zelf de P300 uk's en de 4p.
Voordeel van de p300 is z'n uitstekende laag

[afbeelding]

Heb er een elac101 sub bij, maar wil ik graag vervangen met de stormIII of asw675
Welke kleur zijn die P300's en die Camparo 4P van jou?? Mooi Projecta scherm btw, heb ik ook >> www.usaproducts.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Ik zit btw voor mijn HT toch nog wel te denken aan een sub erbij. De P200's gaan wel laag maar mijn Marantz SR6300 kan de bas laten doorslaan >> dat is dus niet goed. Dat gebeurt eigenijk voornamelijk met explosies etc. Ik ga dus binnkort voor een SVS cilinder subwoofer >> Dan is mijn HT eindelijk af!! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Wie heeft er btw ervaring met de Camparo 5P? Ik heb nl nu een 4P maar zit toch sterk te denken deze in te ruilen op een 5P exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110105

Ik heb dan wel interesse in die PHONAR CAMPARO 4.
Ik sta nog op het punt deze aan te schaffen alleen de hoge prijs is nog het probleem...
Ik heb de Phonar P300 uk bij stassen gekocht. ZEER tevreden!!

Groetjes John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwolsink
Anoniem: 110105 schreef op 28 maart 2004 @ 12:16:
Ik heb dan wel interesse in die PHONAR CAMPARO 4.
Ik sta nog op het punt deze aan te schaffen alleen de hoge prijs is nog het probleem...
Ik heb de Phonar P300 uk bij stassen gekocht. ZEER tevreden!!

Groetjes John
Mail me dan even en doe eens een bod.
Wat kost ie eigenlijk nieuw? Ik heb de mijne nu bijna een jaar!

[ Voor 3% gewijzigd door nwolsink op 31-10-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Ik heb ook al sinds een jaar of 2 de phonar 200 MKII-K als front en 2xcritica als rear. Verder als center de camparo 5P... Ik ben er op exact dezelfde manier aan gekomen als jij. Ik ging voor missions of KEFS, maar na een middagje blind luisteren samen met mijn vriendin kwamen we unaniem tot de conclusie dat de phonars wel erg goed klonken. Inpakken en meenemen dus maar...

En ik kan me vergissen, maar hoe langer ik ze heb hoe mooier ze gaan klinken.. Ik zou wel de camparo 5 nemen trouwens, die past namelijk perfect bij de MKII's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100066

Anoniem: 8504 schreef op 10 april 2004 @ 12:20:
Ik heb ook al sinds een jaar of 2 de phonar 200 MKII-K als front en 2xcritica als rear. Verder als center de camparo 5P... Ik ben er op exact dezelfde manier aan gekomen als jij. Ik ging voor missions of KEFS, maar na een middagje blind luisteren samen met mijn vriendin kwamen we unaniem tot de conclusie dat de phonars wel erg goed klonken. Inpakken en meenemen dus maar...

En ik kan me vergissen, maar hoe langer ik ze heb hoe mooier ze gaan klinken.. Ik zou wel de camparo 5 nemen trouwens, die past namelijk perfect bij de MKII's..
Dat noemen ze toch inspelen van de speakers? Camparo 5P? was da?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Anoniem: 100066 schreef op 15 april 2004 @ 11:21:
[...]

Dat noemen ze toch inspelen van de speakers? Camparo 5P? was da?
Klopt, maar ingespeeld zou na een week of wat al moeten zijn gebeurd. Ik heb ze zoals gezegd nu 2 jaar en ze beginnen steeds beter te klinken (naar mijn gevoel). En de camparo 5P is een zwaardere (ook letterlijk) en grotere centerspeaker met carbon/glasfiber drivers. Zie onderste plaatje van de topicstarter en...

http://www.phonar.de/alpha2e/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117017

Hallo,

Ik ben intussen al 3 jaar de gelukkige bezitter van Phonar P 400 UK luidsprekerboxen. Geweldig wat een ervaring!
U vraagt zich wellicht af hoe ik hier nu toch aan kom.......
In februari 2001 ben ik samen met mijn vader naar Venlo gereden, naar Stassen Hifi. Zij zijn in het bezit van een 'luisterkasteel' in Tegelen (vlak bij Venlo).
Vooraf heb ik aangegeven hoe mijn thuissituatie was (soort vloer, gordijn, ruimte ed) Uiteraard wilde men ook weten hoe mijn hifi stereoset was samengesteld.
(versterker: Denon PMA QS 10II, CDspeler: Sony SACD 555ES, MD: Sony JA 333ES)

Ons verlanglijstje voor de te beluisteren luidsprekerboxen bestond uit een zestal
favorieten in de prijsklasse rond de EUR 1200 per stuk.
Tot onze verrassing stonden er naast het zestal zeker nog zo'n 25 luidsprekerboxen opgesteld in onze luisterruimte! Een hele klus zou u zeggen, maar voor ons een groot genoegen....
Onze eigen CD's: Vangelis, orkest, orgel en pianomuziek voor de test van fragmenten werden los gelaten op de luidsprekers. Eerst een grove selectie, er bleven 10 boxen over....toen vijf.....toen drie (KEF, B&W en .....Phonar P 400!)
Van Phonar hadden mij vader en ik nog nooit gehoord, maar dit konk werkelijk en overtuigend!
Al favorieten van mijn verlanglijstje lieten het afweten, tegen dit geluid was (voor onze oren althans) niets opgewassen, hoe kritisch wij ook waren!

Mijn vader kocht de P 200 UK; perfect geluid, bestemd voor een iets kleinere luisterkamer. Zoals gezegd heb ik zelf de P 400 UK meegenomen en die wil ik in iedergeval niet meer kwijt!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:50
Goh, en jij werkt zeker heel toevallig bij Stassen ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117017

Ik dacht het niet..... 'k woon in Barendrecht (beetje ver van Venlo)
Het is toch niet verboden om je tevredenheid te melden al
zorgt dit welliswaar voor positieve reklame t.b.v. Stassen Hifi.
Ze hebben het naar mijn bescheiden mening echt verdiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135498

Ben zelf al weer ruim 5 maanden de trotse eigenaar van 2xP300UK en 2xP200UK. Zelfde ervaring bij Stassen in luistertest (kwam om m'n Q7s te halen). Wil nu graag de bijbehorende center Camparo 5P kopen. Bij Stassen staan ze niet meer in de lijst, weet iemand nog een ander verkoopkanaal in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157529

Vandaag geluisterd in stassen en ook uitgekomen op de (voor mij onbekende) Phonar p200 uk mkIII zilver uitgevoerd. Samen met een zilver uitgevoerde Phonar Camparo 4P zilver vragen ze 1.400,-. Ik zag dat jij deze set voor 950,- hebt meegekregen. 450,- euro is veel geld voor een beetje zilveren uitvoering :? .... het zou hooguit 150,- euro extra mogen kosten en dus op 1100 euro uit moeten komen als ik jouw prijs zie. Hoop dat je mij nuttige info kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
Sinds 2000/2001 staan bij ons ook 2 P200 MKIIS UK speakers, de zwarte uitvoering. Ik heb ze altijd erg mooi gevonden en er komt een geweldige bas uit... Bij een niet al te hoog volume al een echte filmervaring. Ze worden samen met een Camparo 4P aangestuurd door een Onkyo TX-DS494, een ontzettend fijn apparaat, hij wordt alleen vre-se-lijk heet, zelfs zonder dat ie wat doet.

Helaas moet ik wel melden dat deze snoepjes van m'n vader zijn. Voor mijn eigen set (inclusief beamer) wordt gespaard... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huge_Cohones
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 19:12
Sorry dat ik dit topic weer naar boven haal, maar ik heb ook een vraagje over mijn nieuwe Phonar P200 MKIII luidsprekers.

Ik ben zoals meerderen, na een luistersessie bij Stassen (Palazzo) uitgekomen op Phonar. Er stonden diverse "exclusieve" staanders opgesteld zoals de KEF iQ series en B&W 6 series, maar ik kwam steeds weer terug op hetzelfde nummertje op de selector.

Maar nu lees ik ook verhalen over oudere types en UK versies van deze luidspreker en ik begin me nu wel af te vragen of ik werkelijk de MKIII uitvoering heb gekocht. Bij mij zijn de drivers namelijk niet als "d'apolitto" opgesteld, zoals ze op de website van phonar beweren. Bij mij zit de tweeter bovenin en de twee woofers eronder, in plaats van de tweeter tussen de twee woofers in.

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/2296/phonarspeakers0010tm.jpg

Dat het qua klank iets verschilt, maakt me nog niet zo veel uit, want de speakers klinken al geweldig, maar het gaat er mij om dat ik niet opgelicht ben. Van het labeltje wordt ik ook niet veel wijzer, want er staat alleen "P 200 UK" op.

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/7899/phonarspeakers0023jw.jpg

Wie o wie weet welke versie P 200's ik heb?

EDIT: Op de factuur staat P-200 UK MKIII (SI) NEW MODEL
Zullen ze bij Phonar toch overgestapt zijn op dezelfde opstelling als de P20 of ik heb ik een oeroud model? :?

Eerste post op GoT (8>

[ Voor 25% gewijzigd door Huge_Cohones op 23-01-2006 13:15 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107450

Huge_Cohones schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:26:

Wie o wie weet welke versie P 200's ik heb?

Eerste post op GoT (8>
Ik weet niet of je nog zit te wachten op antwoord, maar ik zal als ik vanavond thuis ben eens kijken naar het type dat ik heb staan. Mag ik ook weten wat jij er voor betaald heb?

EDIT: Mmm. Ik heb niet de P200, maar P300.. Vergelijken zal dus niet echt gaan.

EDIT: Ik heb ook maar eens naar de sticker achterop gekeken en daar staat bij mij idd bij dat van het type UK MKIII is.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 107450 op 04-04-2006 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huge_Cohones
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 19:12
Anoniem: 107450 schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:37:
[...]

Ik weet niet of je nog zit te wachten op antwoord, maar ik zal als ik vanavond thuis ben eens kijken naar het type dat ik heb staan. Mag ik ook weten wat jij er voor betaald heb?

EDIT: Mmm. Ik heb niet de P200, maar P300.. Vergelijken zal dus niet echt gaan.

EDIT: Ik heb ook maar eens naar de sticker achterop gekeken en daar staat bij mij idd bij dat van het type UK MKIII is.
Bedankt voor je reactie. Toch raar dat er bij mijn speakers geen MKIII op staat. Waarschijnlijk heb ik dan toch de eerste versie gekocht. :/
Ik heb er +/- 400 voor betaald. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ze al een tijdje in het Pallazzo (Stassen) stonden, dus ze zijn niet helemaal nieuw.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
Ik heb met mijn telefoon even snel wat foto's geschoten van onze Phonars hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.detafelaer.nl/pics/phonar1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.detafelaer.nl/pics/phonar2.JPG

Het zijn dus P 200 MKIIs UK's, ongeveer 5 a 6 jaar oud gok ik, ik kan het me niet meer precies herinneren. En je raadt het al: gekocht bij Stassen in Venlo :D

Geen moment spijt van gehad btw, wat een sound :9~

Officieel wel van mn vader helaas :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Tim_R op 07-04-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:26

Ross

Live Life

Ik wil deze oude koe toch uit de sloot trekken.
Ik ben ook wezen luisteren naar phonars bij stassen. Ik zie hier boven een verscheidenheid aan prijzen waardoor ik toch even wil weten hoe de ervaringen hiermee tegenwoordig zijn aangezien bijna nergens op internet info is te vinden over phonars.
Nu heb je ook de nieuwe versies de veritas versie. Je hebt deze in de originele variant en de edma variant. De edma bouwen ze zelf daar om met een andere tweater en wat electronica. Deze klinken werkelijk ongeloofelijk goed. Ik heb de p3 en p5 edma's gehoord en ook de oudere p200 die nog steeds bijna alles uitspelen. Ook de originele p3 heb ik beluisterd. Ik heb ze zelf vaak verplaatst van kamer en dergelijke en zelf aangesloten. Dus opstellingen hebben niets uitgemaakt. Ze blijven daar echt de betere luidsprekers. Ik heb van alles gehoord van b&w tot kefs jbls en nog veel meer. Echt meer dan 30 speakers heb ik gehoord verdeeld over 3 kamers.
Die phonars zijn echt goed. Echter de prijzen. De p200's, (waren laatste) werden voor 500 euro per stuk aangeboden. Als je kijkt dat mensen ze hierboven een stuk goedkoper nieuw hebben gekocht, dan is dit een naai prijs naar mijn mening.
De p3 edma's ware 899 per stuk en p5 1250 euro per stuk. Ze hadden eventueel een de p3 showroom edma voor 750 euro per stuk.
Nou zou ik graag de willen horen wat de ervaringen van anderen zijn hierover, aangezien je totaal niet ergens kan vergelijken lijkt het me handig als zoveel mogelijk hier de ervaringen worden vermeld.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235513

Ik heb zelf de P5 edma staan en het zijn inderdaad geweldige speakers, de prijs van 1250 per stuk die klopt heb ik er ook voor betaald. Hiervoor heb ik de P200 als fronts gebruikt en die gebruik ik nu als rears, dat is helemaal mooi 4 zuilen in surround hiervoor had ik monitors van Phonar als rears het type weet ik niet meer zo. Als versterker heb ik ze eerst op een Arcam avr 300 gebruikt en nu zijn ze aangesloten op de Onkyo TX-NR905 is ook een aanrader.

De P3 edma heb ik niet gehoord maar ik zou zeker voor een edma uitvoering nu gaan als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Anoniem: 235513 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 19:32:
Ik heb zelf de P5 edma staan en het zijn inderdaad geweldige speakers, de prijs van 1250 per stuk die klopt heb ik er ook voor betaald. Hiervoor heb ik de P200 als fronts gebruikt en die gebruik ik nu als rears, dat is helemaal mooi 4 zuilen in surround hiervoor had ik monitors van Phonar als rears het type weet ik niet meer zo. Als versterker heb ik ze eerst op een Arcam avr 300 gebruikt en nu zijn ze aangesloten op de Onkyo TX-NR905 is ook een aanrader.

De P3 edma heb ik niet gehoord maar ik zou zeker voor een edma uitvoering nu gaan als ik jou was.
Weet je ook wat er echt anders is aan de edma's? Ik weet dat er andere tweeters inzitten. Weet je toevallig wat voor tweaters het zijn?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yah schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:49:
[...]

Weet je ook wat er echt anders is aan de edma's? Ik weet dat er andere tweeters inzitten. Weet je toevallig wat voor tweaters het zijn?
Ik heb de normale P5 en de edma uitvoering langs elkaar gehad met het luisteren en de tweeter zag er zeker anders uit, maar wat voor iets het is dat weet ik niet. De electronica is anders en ook een andere filter dacht ik. Op deze site kun je nog verder kijken www.edmakoestiek.nl dat die al meerdere van zulke speaker aanpassingen doet.

Als ik jou was zou ik de normale P5 en de edma ook eens langs elkaar zetten want het is echt een groot verschil, ja ook in prijs maar tijdens het luisteren heb ik ook vergeleken met veel duurdere speakers zoals B&W 804 en een KEF reference het type weet ik niet meer maar die kostte het dubbele van de edma, maar de edma's speelden ze allemaal weg. Ook heb ik nog de Focal chorus 836V beluisterd want dit staat ook overal op internet zo hoog aangeschreven, maar die bass was zo rommelig tegenover de edma. En echt elke muziekstijl kun je erop draaien en het klinkt allemaal even mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Ja de tweaters zijn anders, en ik moet zeggen dat ze verrekte veel lijken op die van de p200's
Ik heb inderdaad ook het verschil van de originele p5's gehoord. Ze zijn echt enorm goed, maar op moment moet ik helaas even doorsparen. Ik heb vandaag 2e handse p200's gekocht die voor hun geld enorm goed zijn en ook al enorm veel duurdere speakers met gemak uitspelen. Heel gebalanceerde speaker.
Weet iemand trouwens wat het verschil van de p200 is in de mk uitvoeringen, dus de mk I mk II mkIII, behalve dat de tweeter bij een in het midden zit dan?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yah schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 01:04:
Ja de tweaters zijn anders, en ik moet zeggen dat ze verrekte veel lijken op die van de p200's
Ik heb inderdaad ook het verschil van de originele p5's gehoord. Ze zijn echt enorm goed, maar op moment moet ik helaas even doorsparen. Ik heb vandaag 2e handse p200's gekocht die voor hun geld enorm goed zijn en ook al enorm veel duurdere speakers met gemak uitspelen. Heel gebalanceerde speaker.
Weet iemand trouwens wat het verschil van de p200 is in de mk uitvoeringen, dus de mk I mk II mkIII, behalve dat de tweeter bij een in het midden zit dan?
Goede keus ik heb ook eerst een paar jaar met de P200 als fronts gespeeld, tot dat ik was uitgekeken op mijn rears dus toen dacht ik dan koop ik iets betere fronts en zet de P200's als rears neer.

Wat de verschillen zijn tussen de MK weet ik ook niet, zelf heb ik de MKII (tweeter in het midden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173763

Heb hier de Veritas P5 speakers staan sinds 4 maanden.

Meer dan tevreden is een understatement, ben echt zeer, zeer, zeer tevreden!!

Problemen waar je tegenaanloopt ben ik zelf echter ook tegenaan gelopen, Phonar is nou niet bepaald bekend bij de meeste mensen en op internet is er helaas ook weinig informatie over te vinden.

Ben zelf samen met Vince303 ook 3 a 4 uur gaan luisteren bij Stassen, o.a. JBL, Kef, B&W, Magnat, Focal, etc, etc. Als ik mij niet vergis heb ik toen de P200, P3, P3 edma en P300 beluisterd.
Heb geprobeerd om een objectief oordeel te vormen (lastig omdat ik de P300's van Vince303 al vaker had horen spelen) en me puur laten leiden door geluid, zou wel zien waar ik uitkwam.

Eindeloos lopen switchen tussen verschillende speakers, aantal speakers spraken me aan maar Phonar modellen toch het meest. P200 miste wat laag voor mijn gevoel, P3 en P3 edma klonk beter dan de P200 maar in vergelijking met de P300 vond ik ze toch weer iets minder.

Kon eigenlijk niet echt een keuze maken maar de P300 spraken me toch het meest aan, deze bleken echter niet meer leverbaar in de kleur die ik wilde |:(

Me over laten halen om (in een andere ruimte) de P5 dan eens te beluisteren, nou kan je vertellen 20 seconden en ik was al verkocht, geen idee hoe ik het moet beschrijven maar de rest verbleekte direct(althans voor mij dan) bij deze Veritas P5 speakers, zoveel was gelijk duidelijk. Uiteindelijk (na een paar dagen nadenken) besloten om de P5 aan te schaffen i.c.m. de Camparo 4P center speaker.

Zoals aangegeven, meer dan tevreden ook al was het een flinke rib uit mijn lijf (zucht, heb te dure vrienden.....), maar goed ik zie het als een investering die ik doe voor de lange termijn.

Enige dat mij nog steeds een beetje verbaast is dat bijna iedereen die bij Stassen is geweest besmet raakt met het Phonar virus en dat het merk zo onbekend is. Had ik voorafgaande aan mijn luistersessie ook al opgemerkt, heb echter niet kunnen opmerken dat er werd gesjoemeld met instellingen van receiver, speakers of bekabeling, kwam op mij (en Vince303) dus over als een eerlijke test.

Maakt verder eigenlijk ook niet zoveel uit, ben tevreden en vind het zelf heerlijk klinken, zegt mij dus niet zoveel dat anderen het merk Phonar niet kennen :+

Anyway, heel veel luisterplezier toegewenst met je nieuwe speakers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Mijn dank, dat er niet wordt gesjoemeld weet ik wel zeker, want ik was eigenlijk constant alleen met luisteren en heb zelf de luidsprekers aangeloten verplaatst zelfs naar andere kamer. Maakte allemaal niks uit. Bekabeling en dergelijke zijn allemaal het zelfde. Dat is dus 1 ding wat ik eigenlijk wel zeker weet. Jij ook veel plezier met luisteren. heb jij trouwens ook de edma's of de normale p5?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173763

yah schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 16:33:
Mijn dank, dat er niet wordt gesjoemeld weet ik wel zeker, want ik was eigenlijk constant alleen met luisteren en heb zelf de luidsprekers aangeloten verplaatst zelfs naar andere kamer. Maakte allemaal niks uit. Bekabeling en dergelijke zijn allemaal het zelfde. Dat is dus 1 ding wat ik eigenlijk wel zeker weet. Jij ook veel plezier met luisteren. heb jij trouwens ook de edma's of de normale p5?
Ik heb de normale Veritas P5 gekocht, de gemodificeerde Edma's waren iets duurder, weet alleen niet meer of dit nou 1250 euro betrof. De normale P5's bleken hier thuis na inspelen iig prima te voldoen aan mijn wensen, kan dus zelf niet zeggen dat de P5 Edma's beter zouden zijn in mijn geval.

Wat betreft dat sjoemelen. Feit is en blijft dat werkelijk 'iedereen' die bij Stassen is geweest terugkomt met verhalen over Phonar, overige speakers worden 'daar' altijd als 'minder' ervaren en dat is op zijn minst opmerkelijk....

Geeft opzich toch te denken, kan bijna geen toeval zijn dat zoveel mensen het pand van de enige Phonar dealer/importeur hier in Nederland op dezelfde manier verlaten, des te meer omdat het merk bij bijna geen enkele high-end dealer van audio-apparatuur bekend is.

Begrijp me overigens niet verkeerd hoor, wil Stassen absoluut niet in een kwaad daglicht stellen, merk alleen op dat meer mensen hun twijfels hebben over bovenstaande. Kan zelf niks aantonen, wil ik ook niet want ben gewoon tevreden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

oei, ik vond wel dat er een enorm groot verschil was met de edma's met alle respect voor die van jou hoor. Misschien hebben ze inmiddels de opstelling veranderd. Bij mij stonden de normale p5's direct naast de stereo en de edma's bijna naast de stoelen, waardoor het wellicht ruimtelijker en beter heeft kunnen klinken, maar dat durf ik niet zeker te zeggen. De p3's heb ik wel naast elkaar gehad, maar ook daar waren de edma's een heel stuk netter, beter gecontroleerd en heel goed gecontroleerd. Zeker ook niet slecht, volgens mij wel beter als de een hoop andere speakers. Raar dat ze met wat aanpassingen zo'n speaker beter als de fabrikant kunnen laten spelen. Echt goed werk Edwin maas.

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross

Ross

Live Life

Kan ik met mijn p200's en mijn 1200 es versterker van sony combinatie bi amp aansluiten? Ik heb a+b op versterker en de p200's hebben 4 aansluitingen erachter, die aan elkaar zijn doorgelust zodat je maar 2 kabels hoeft aansluiten. Als ik het goed begrijp zou ik dei lus er uit moeten halen en dan 2 op a en 2 op b aansluiten? Klopt het nou wat ik zeg over bi- amp?

ola

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yah schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:03:
Kan ik met mijn p200's en mijn 1200 es versterker van sony combinatie bi amp aansluiten? Ik heb a+b op versterker en de p200's hebben 4 aansluitingen erachter, die aan elkaar zijn doorgelust zodat je maar 2 kabels hoeft aansluiten. Als ik het goed begrijp zou ik dei lus er uit moeten halen en dan 2 op a en 2 op b aansluiten? Klopt het nou wat ik zeg over bi- amp?
Van elke speaker lopen er 2 kabels (of je moet bi-amp kabels hebben met 4 aansluitingen aan iedere zijde) naar de versterker de bovenste aansluiting van je speaker sluit je aan op A en de onderste aansluiting sluit je aan op B en vergeet niet op de versterker zelf Bi-amp in te schakelen en haal die gouden brugjes er wel tussen uit bij de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236546

Hallo,

Ben nieuw hier op dit forum en zag deze wisseling over de Phonar's.

Ook ik heb dus deze Phonar Veritas P5 edma uitvoering beluisterd bij Stassen.

Erg onder de indruk moet ik zeggen, deze speakers speelt er de meeste duurdere
speakers wel uit.

Persoonlijk vond ik het verschil tussen de normale P5 en de edma uitvoering
wel heel groot, de edma is veel pakkender kwa klank.

Ook mij werd een prijs van 1250 euro genoemd.
Weet er iemand wat de meerprijs van de hoogglans versie is?

Ben tevens op zoek naar foto's van de zilver hoogglans uitvoering, wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoogglans kost 500 euro extra voor 2 speakers dan, dus 250 euro per speaker valt op zich niks van te zeggen van die prijs want goede lak is duur maar het werd voor mezelf toch net iets teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie RDV24.

Ik begrijp dat jij de P5 EDMA inmiddels al hebt.

Ben je tevreden?

Hebben de speakers je bij jou thuis net zo overtuigd als bij Stassen, ik neem tenminste aan
dat je ze daar hebt gekocht.

Voor mij was Phonar totaal onbekend, ben deze keer puur op mijn oren afgegaan en wat
mij betreft heeft Edwin Maas hier fantastisch werk verricht.

Hoe zit het met de plaatsing, krijg je problemen als je ze dicht bij de muur plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ik heb de P5 EDMA al een tijdje en ben er erg tevreden over. Heb ze uiteraard ook gekocht bij Stassen en de speakers vind ik thuis nog beter klinken, met films vind ik ze ook helemaal geweldig dat is ook waar ik ze het meest voor gebruik. Op gewoon stereo gebied hoorde ik ook duidelijke verschillen tegenover de P200 ook de normale P5 met de luistersessie, ik hoorde veel meer details in het geluid.

De plaatsing heb ik geen problemen mee terwijl een speaker heel dicht bij een muur staat maar dit kan helaas hier niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237628

Vraagje aan de gelukkige bezitters van de Phonar Veritas P5 (al dan niet EdMa)

Aangezien ik al een tijdje (nou ja, al een paar maanden) aan het speuren ben naar nieuwe luidsprekers, en door allerlei toeval gestuit ben op de Phonar Veritas P5, zou ik graag van de bezitters van deze luidspreker horen waar de ZWAKKE kanten van deze luidspreker zitten.
Komt, ik lees alleen maar loftuitingen, zie bij Stassen honderden luidsprekers en alleen reviews bij de Phonar (voor zover ik weet), krijg van Stassen te horen dat ze een 3000 Euro luidspreker naar de kroon steken (de EdMa uitvoering dan), en ja, dat alles doet mij alleen maar likkebaarden. :9 Maar er zit vast een addertje onder het groene gras bij de buren.

Ben benieuwd....

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nadeel is dat het een relatief onbekend merk is, je zult dus op je eigen oren moeten vertrouwen.
Ga luisteren en bepaal zelf of dit jou speaker is.
Tevens is er een switcher voor de hoge tonen aanwezig (0 +1 en +2 DB), echter welke stand ik ook neem voor mij is geen verschil waarneembaar. (is dit normaal op de EDMA uitvoering?)
Er wordt gebruik gemaakt van een seas tweeter, deze kan bij mindere versterking wat aggressief gaan klinken.

Het grote veschil tov de meer commerciele merken (B&W/KEF enz) is dat deze kwa afwerking en kastbouw meer te bieden hebben, in mijn ogen de WAF factor.

Phonar maakt gebruik van Peerless woofers en Seas tweeters, kwalitatief zeer goede units in iets mindere kast tov de overige merken, let wel ik wil niet zeggen dat de kast niet goed is maar eerder soberder.
Maar wat de speaker voor mij echt bijzonder maakt is de modificatie van Edwin Maas, dit geheim word dus ook niet prijsgegeven.
De speakers is dus in feite zelfbouw waarin de muziek voorop staat en dan de afwerking.

Edwin voor mij heb je top werk verricht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tginneke, bedankt.
Ik ga zeker eerst luisteren, en vertrouw bij deze bedragen sowieso alleen mijn eigen oren & gevoel. Dat neemt niet weg dat ik zonder over deze speakers te lezen er nooit naar zou hebben gevraagd. In den beginne was het woord. Ik heb reviews gelezen over de 'gewone' Phonar Veritas, maar niet over de EdMa modificatie ervan, tenminste niet in de media. En er is een prijsverschil van maar liefst EUR 500. Dan zit je ineens op een ander prijsniveau. Ga je weer een stapje verder, dan zou de Phonar Credo S100 weleens de hemel op aarde kunnen lijken.
Dus ik ga naar Stassen, en begin met de Phonar Veritas P5, en zie dan wel verder.

Dat de kast niet top is had ik al begrepen. Gelukkig heb ik geen WAF, hooguit een MAF. Ze komen op mijn eigen kamer.

Nogmaals bedankt.
Als iemand een tip heeft: beluister dit of dat eens, graag!

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zet de CREDO maar langs de Veritas P5 EDMA en zult je verbazen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236546 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:39:
Zet de CREDO maar langs de Veritas P5 EDMA en zult je verbazen......
Juist, ga ik doen. Dwz, vergelijken. Dat verbazen moet ik nog afwachten. Grappig is wel dat ik met veel plezier 6 pagina's heb gelezen bij http://www.hifi-forum.de/viewthread-30-13020.html en begreep dat die meneer ernst123 van zijn geloof in de Phonar Veritas P5 overstapte naar de Credo S100 om nog wat hoger in de geluidshemel terecht te komen.
Geen vermelding daar van EdMa.
Maar als het klopt wat je suggereert dan kan ik me 2500 euri besparen.

Ik word alsmaar nieuwsgieriger. Helaas begaf eergisteren mijn harde schijf het en ben ik mijn draft mailtje aan Stassen kwijt (voorlopig).

Met mijn vraag bedoelde ik eigenlijk: welke muziek

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En?
Wat zijn je bevindingen?

Wat zijn hier overigens de ervarigen met de Phonar Veritas P5 speakers
mbt plaatsing?
Wat adviseren jullie spikes geruiken ja of nee op een houten vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedoel je mij? Vast wel...
Vandaag naar Stassen geweest. Twee keer 3 uur gereisd, maar ook bijna 4 uur geluisterd en verhalen aangehoord. Zeer hartelijk ontvangen. Rondgeleid door het hele Palazzo, door Edwin Maas himself. Natuurlijk had ik kenbaar gemaakt dat ik allereerst geïnteresseerd was in de Phonar Veritas Edma, maar ook de gewone Veritas wou horen, en de Credo (boven budget). En nog zo'n tiental luidsprekers waar ik veel goeds over had gelezen.
Het viel me niet mee. Dan bedoel ik: wegwijs worden uit al het geluid uit de verschillende kasten. Eigenlijk heb ik maar een paar speakers goed beluisterd, waaronde de Veritas Edma, de Credo, een paar Cantons en een Magnat Quantum 907. En nog een waarvan de naam mij ontschoten is (A&T?). Jammer genoeg geen Veritas 'gewoon'.

De Edma klonk prachtig. het verschil met de Credo was dramatisch. De Credo klonk kaal, terughoudend, maar wel zeer precies. De EdMa klonk daarentegen ruimtelijk, mooi, stevig, atmosferisch, warm. De A&T (zoals ik hem maar even noem) leek daar wel wat op, maar had een te fel hoog. Switchend tussen EdMa, A&T en Credo viel bij de laatste steeds op dat er veel verdween van de atmosfeer. Kaal dus. De Magnat was overigens ook lang niet slecht, maar minder ruimtelijk.
Als ik daar met de illusie gekomen was om de mooiste luidspreker te kunnen uitkiezen, dan ben ik nu van die illusie verlost. De mooiste bestaat niet. Er bestaan wel mooie, en mooiere, en minder mooie, en afschuwelijke, en prachtige, maar er is niet één de mooiste. Ze hebben allemaal wat. En ook allemaal wat niet. Het zijn tenslotte muziekinstrumenten en allemaal hebben ze een eigen klankkleur. De 'absolute reihenfolge' met procentjes verschil tussen box a en box b is een aanfluiting van de tijdschriften. Zet twee luidsprekers met dezelfde score bij elkaar, dan is er toch een verschil.

Maar bij alle die ik vandaag gehoord heb sprong de EdMa er wel uit. Dat is een luidspreker waar een mens gelukkig mee kan worden.
Toch, nu ik dit zit te schrijven, staan mijn Celestion Truvoxen mij uit te dagen hen 'minder mooi' te vinden, en dat lukt ze niet. Dat wil zeggen: nu ik de EdMa's in mijn hoofd heb, klinkt er iets scherps en hoogs op de Truvoxen die mij eerder niet was opgevallen.
Doorslaggevend was een geluidsfragment van kalebassen die op een wateroppervlak worden geslagen als muziekintstrument. Alleen de Veritas EdMa wist er water van te maken, en geplons. Echter, dat heb ik nu thuis ook al...
Dus ik denk erover om de EdMa's te bestllen, en ze een robbertje te laten vechten met mijn Truvoxen.
Niemand heeft ooit gehoord van de Celestion Truvox, dus dat wordt een eerlijk gevecht.

Nou, dat is hopelijk genoeg voor deze keer.
Ik was het wel van plan, maar vergat te vragen of de plug achterop nog betekenis heeft. Maar goed, jij hebt ze, bel Stassen en vraag het.

Groetjes
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ccarnifexx
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08-2023
Bij Stassen heb ik ook de Phonar P3 en P5 gehoord, met EDMA modificatie en zonder. Ik kan zeggen dat ik amazed was bij het horen van het verschil. De ongemodificeerde variant vond ik al prettige speakers, maar met de modificatie, in het bijzonder bij de P5, zijn het echt TOP luidsprekers.

Ik kwam voor een set Cantons, de 711 DC (of zoiets). Dan switch je een keer en hoop je dat die Cantons nooit meer aan hoeven.

Als dit je budget is, dus 2500 euro voor de P5's, dan zou ik er zeker een keer naar gaan luisteren!

Besloten de Phonar Veritas P5 EdMa aan te schaffen.
Nu nog de kabels. Stassen raadt Inakustik Black and White 1102 aan. Maar omdat ik graag bi-wiring wil, denk ik zelf aan Inakustik black&white Referenz LS-1202 (biwire).
Maar ik zag ook uitstekende besprekingen van Atlas Equator Bi-Wire, die ook een stuk goedkoper zijn.

Kan iemand mij wat aanraden of wijs maken?

Marc

NIEMAND? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje aan de Phonar Veritas P5 edma bezitters:

Wat zijn julle bevindigen mbt plaatsing van de speakers?

Dicht bij de wand mogelijk?
Afstand tussen de speakers belangrijk?
Gebruik van spikes op een houten vloer aan te raden of beter anders?
Zijn de speakers gevoelig voor speakerkabel keuze?
Bi wiring aan te bevelen? zo ja welke kabel gebruiken

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236546 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:06:
Vraagje aan de Phonar Veritas P5 edma bezitters:

Wat zijn julle bevindigen mbt plaatsing van de speakers?

Dicht bij de wand mogelijk?
Afstand tussen de speakers belangrijk?
Gebruik van spikes op een houten vloer aan te raden of beter anders?
Zijn de speakers gevoelig voor speakerkabel keuze?
Bi wiring aan te bevelen? zo ja welke kabel gebruiken

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Misschien zijn we hier nog maar met z'n tweeën... :'( Ik ben een toekomstige bezitter, ben van plan ze niet in een hoekje te plaatsen maar vrij. Voor wat ik heb gelezen over spikes zijn die niet nodig voor een houten vloer. Kabels zijn sowieso erg belangrijk. Ik heb advies gevraagd aan Stassen en door Edwin Maas wordt de Inakustik black&white Referenz LS-1102 aangeraden. Zelf geeft hij niet veel om biwiring, en dat zoek ik nog uit voor mezelf. het zou moeten uitmaken, maar hoeveel?

groetjes
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb als speakerkabel Nordost Solarwind (Biamp uitvoering) en deze bevalt me zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242421

Ik gebruik momenteel LS-kabels van HMS, type Capriccio. Dat is een bi-wire kabel. Ik wilde van dat plaatje af en in plaats van een kabelbrug heb ik gelijk deze bi-wire kabel gekocht. Van bi-wring verwacht ik trouwens geen wonderen als het gaat om winst in geluidskwaliteit. Veel grote speakermerken werken standaard niet met bi-wiring terminals en dat zal niet voor niets zijn.
Bi-amping lijkt mij dan wel weer zinvol maar dat wordt een heel ander verhaal, dat is een beetje 'over the top' voor mij. Ik wil overigens wel gaan experimenteren met andere kabels maar weet nog niet welke. Ik zie door de bomen het bos niet meer wat kabels betreft.

Wat betreft spikes op een houten vloer, ik zou het niet doen. Als je je vloer niet wilt beschadigen dan dien je die meegeleverde onderzetters te gebruiken maar daar heb ik zelf niet zo'n vertrouwen in. Vlak op een houten vloer plaatsen zou ik ook niet doen ivm resonantie. Beste lijkt mij om op de houten vloer een geheel vlakke natuurstenen tegel te zetten, met aan de onderkant een stuk dunne vloerbedekking verlijmd. Daar kun je dan de speakers weer met spikes op zetten of je gebruikt pucks of andere dempende materialen. Perfecte ontkoppeling, stabiel en zonder je vloer te beschadigen.

Welke versterkers gebruiken jullie eigenlijk? En hebben jullie al gezien dat Phonar nu ook een P7 en een S7 in het programma heeft opgenomen? Ben zelf wel benieuwd naar de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik als versterker de Onkyo TX-NR905

Dat van de P7 had ik nog niet gezien, die ziet er wel zeer goed uit als daar een EdMa uitvoering van komt ga ik die zeker eens beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 17:39
Yep, ook ik heb Phonar:
- AS 1000 sub
- set P5 frontspeakers (had voorheen Dali Ikon 6, ingeruild vanwege een instabiele tweeter)

Erg tevreden met deze set.
Verder Onkyo versterker, Canton center, infinity monitor series als rears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hi,

Ik heb ze sinds gisteren en ben ze nog aan het inspelen (mag de Top 2000 voor me doen).
Maar ik zou de EdMa-modificatie geen 'zelfbouw' willen noemen. Het is geen geknutsel van een idealist, maar een professionele aanpassing, die gedeeltelijk al af fabriek is ingebouwd. Op de doos en op de handleiding staat gewoon Veritas EdMa.
Wat er met de kast mis is zou ik ook niet weten. Het zijn schoonheden. Ik heb zelf de Esdoorn-uitvoering, en daarnaast de witte en zilveren lakuitvoering gezien die er ook mochten wezen, maar niet mijn smaak zijn.

Ik zeg nog niets over het geluid. Het bevalt me nu al, maar er moet nog een dagje rose ruis over. En ik heb nog niet de nieuwe kabels in gebruik genomen, en de bruggetjes voor de bi-wiring vervangen. En ze staan nog niet op de beoogde plek. Dat komt allemaal nog.

Maar ik ga het nieuwe jaar in met prachtige speakers. :)

Groetjes, en prettig uiteinde + nieuw begin,
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242421 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:54:
Welke versterkers gebruiken jullie eigenlijk? En hebben jullie al gezien dat Phonar nu ook een P7 en een S7 in het programma heeft opgenomen? Ben zelf wel benieuwd naar de subwoofer.
Volgens Stassen zou ik eens met een buizenversterker moeten luisteren naar de Phonars. Maar aangezien ik vorig jaar al ben overgestapt op een Marantz PM7001 KI Signature heb ik dat aanbod afgewezen. Ik wil niet verteerd worden door heimwee. ;(
En ja, deze versterker bevalt me dus prima.

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236546 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:13:
Tevens is er een switcher voor de hoge tonen aanwezig (0 +1 en +2 DB), echter welke stand ik ook neem voor mij is geen verschil waarneembaar. (is dit normaal op de EDMA uitvoering?)
De Phonar P5 EdMa kwam bij mij met de jumper ('switcher') in de \ stand, dus midden-boven naar rechts onder, van achteren gezien. tenminste, dat meen ik mij te herinneren. Dat zou de +2dB stand moeten zijn.
Er zit ook een handleiding bij die je dat wijsmaakt over die jumper. Ik probeerde ook het ding weg te laten, zogenaamd de neutrale = +0dB stand. En ook plat, dus van links naar rechts, wat al helemaal niet beschreven is. Steeds toch een (beetje) brutaal hoog.

Met Edwin Maas gesproken en gemaild. Wat blijkt: de handleiding geldt op dit punt niet meer. De jumper moet van midden boven naar links onder, dus in de / stand. Volgens de handleiding is dat de +1dB stand.
Dat gedaan, en hoor: direct dat fraaie geluid wat ik me kan herinneren van Venlo. *O*

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-02 10:59
Anoniem: 237628 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:31:
Vraagje aan de gelukkige bezitters van de Phonar Veritas P5 (al dan niet EdMa)

Aangezien ik al een tijdje (nou ja, al een paar maanden) aan het speuren ben naar nieuwe luidsprekers, en door allerlei toeval gestuit ben op de Phonar Veritas P5, zou ik graag van de bezitters van deze luidspreker horen waar de ZWAKKE kanten van deze luidspreker zitten.
Komt, ik lees alleen maar loftuitingen, zie bij Stassen honderden luidsprekers en alleen reviews bij de Phonar (voor zover ik weet), krijg van Stassen te horen dat ze een 3000 Euro luidspreker naar de kroon steken (de EdMa uitvoering dan), en ja, dat alles doet mij alleen maar likkebaarden. :9 Maar er zit vast een addertje onder het groene gras bij de buren.

Ben benieuwd....

Marc
Marc, hieronder een bericht over de phonar P5 die ik op een andere website al had gepost. Ik ben zelf ook op zoek naat het addertje onder het gras, maar als het goed klinktdanb klinkt het goed...

Ik ben ook laatst bij Stassen geweest samen met mijn vriendin om een niewe versterker bij mijn boxen te zoeken. Ik heb nu een surround installatie, maar ik gebruik het vooral in stereo mode en vond dat dat niet optimaal was. Ik kon niet echt een bevredigende combinatie vinden met een versterker(had mijn eigen speakers MB Quart meegenomen) en de conclusie was dat ik maar eens aan nieuwe boxen moest denken. Jammer, maar het heeft geen zin een dure versterker te kopen als het geluid dan geen sprong vooruit maakt.

Toen maar eens geluisterd naar de phonar P5 Edma. Dat was een openbaring zowel voor mij als voor mijn vriendin (die niets van merken weet maar gewoon luistert naar de muziek en zelf ook in een orkest speelt). Dat waren echt fantastisch klinkende luidsprekers, vooral zeer zuiver zonder analytisch te klinken. We hebben het hele scale geluisterd (zoals we thuis ook doen) van Robie Williams, Dave Brubeck, tot grote sympfonie orkesten enz.
Stemmen waren zeer indrukwekkend en ook de instrumenten waren zeer goed, een piano is een echte piano, een klarinet echt een klarinet, en allemaal zeer makkelijk van melkaar te scheiden.
Overigens hebben we als versterker naar een Thule geluisterd, dat lijkt een hele mooie combinatie.

Na een tijd luisteren kwamen we alleen tot de conclusie dat wij beiden iets misten in het geluidsbeeld, en het verbaast me dat dit in dit forum nog niet naar voren is gekomen:
Wij misten een een fundament onder de muziek. En dan vooral een lage tonen (bas) fundament. De bas is er wel maar hij is gewoon niet dynamisch genoeg en daardoor mist de muziek een zekere spanning. Bij nader luisteren vonden we dit bij alle typen muziek (uitgezonderd misschien bij pure zang) maar in het bijzonder bij het luisteren naar grote dynamische sympfonie orkesten. Dit was duidelijk zowel bij lage als hoge volumes.
Toen we dit met Ed Maas bespraken wist hij meteen waar we het over hadden en bevestigde onze indruk - dit zijn boxen met zeer goede kwaliteiten in het midden en hoog maar in het laag haalden ze niet het niveau van de rest van de luispreker.

Ed raadde ons aan er een subwoofer bij te zetten. Dit vond ik wel verrassend, ik dacht altijd dat subwoofers alleen werden gebruikt bij surround films voor de actie scenes met grote explosies e.d. maar niet voor muziek. Dus ik was behoorlijk skeptisch.
Maar zo gezegd zo gedaan, ze hebben er een (phonar) subwoofer bij gezet.

En tot mijn grote verbazing was dat idd precies wat de muziek miste. Het is moeilijk uit te leggen, je merkt in eeste instantie niet direct dat de woofer aanstaat, er komt absoluut geen krachtige bas of id op je af. Maar vanaf dat moment was de muziek veel meer in balans, wij vonden het allebei een zeer duidelijk verschil. Met name bij orkesten, maar ook bij populaire muziek klonk het geheel zeer indrukwekkend.

Wij zijn inmiddels tot de conclusie gekomen dat we deze luidsprekers maar moeten kopen, hoewel het duidelijk boven ons oorspronkelijk budget gaat. En wij kopen ze zeker met de subwoofer, het heeft geen zin om zo een bedrag uit te geven en het dan maar half te doen, en met de woofer klinkt het echt zeer goed.
We moeten alleen nog kijken naar de versterker, de phonars klonken zeer goed met de thule, maar ik wil liever een surround versterker voor als ik soms een film kijk.

Niemand anders hier die hetzelfde is opgevallen bij het laag? Ik las zelfs dat sommigen het laag goed vonden, dat heeft me een beetje verbaasd, maar muziek luisteren is toch een persoonlijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
xp2002 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:14:
Yep, ook ik heb Phonar:
- AS 1000 sub
- set P5 frontspeakers (had voorheen Dali Ikon 6, ingeruild vanwege een instabiele tweeter)

Erg tevreden met deze set.
Verder Onkyo versterker, Canton center, infinity monitor series als rears.
@ XP2002

Ik zie dat je ook de subwoofer erbij hebt besteld. Herken je je enigszins in de review die ik hierboven had gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patrickvdhart schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:05:
[...]

Marc, hieronder een bericht over de phonar P5 die ik op een andere website al had gepost. Ik ben zelf ook op zoek naat het addertje onder het gras, maar als het goed klinktdanb klinkt het goed...
[knip]
Wij zijn inmiddels tot de conclusie gekomen dat we deze luidsprekers maar moeten kopen, hoewel het duidelijk boven ons oorspronkelijk budget gaat. En wij kopen ze zeker met de subwoofer, het heeft geen zin om zo een bedrag uit te geven en het dan maar half te doen, en met de woofer klinkt het echt zeer goed.
[knip]
Patrick,

Bedankt voor deze uitvoerige reactie! Ik zag hem vandaag pas, want helaas krijg ik geen melding van nieuwe berichten, en na de aanschaf van een apparaat verflauwt (bij mij) de drang om steeds te kijken of er nog wat gemeld is.
Enfin, de Phonar Veritas P5 EdMa('s) staan nu al bijna een half jaar bij mij thuis, en persoonlijk was mij het gebrek aan dynamisch laag niet opgevallen, misschien vooral omdat het veel presenter is dan wat ik gewend was van al mijn eerdere speakers, toch hele fijne, alle van Celestion-huize.
Maar meer bas kan natuurlijk altijd, en je zou dan ook naar de P7 kunnen 'kijken', al is die er bij mijn weten niet in de EdMa-smaak.

Zowel wat extra bas betreft als andere (buizen)-versterker ben ik nog niet overtuigd van de nootzaak. ik heb een aantal apert fel-hoog klinkende cd's meegenomen naar een handelaar die mij ernaar liet luisteren via een buizen Pathos-combi van enkele duizenden euro's, maar tot mijn geluk vond ik die cd's eigenlijk net zo sissen als thuis op mijn Marantz 7001 KI set.
En dat is tot nu toe het enige bezwaar dat ik heb gevonden: sommige cd's vallen door de mand, wat je vroeger niet hoorde valt nu op.

Je hebt me wel aan het denken gezet. Welke Phonar subwoofer heb je je laten 'aansmeren'?
Bedankt,

Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vul het laag aan met een Velodyne SPL-1500R subwoofer deze is echt perfect voor muziek en met films klinkt die ook goed. Hiervoor had ik een SVS subwoofer maar die zijn geweldig voor films maar voor muziek zijn ze niet zo geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266380

Anoniem: 237628 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:50:
[...]

Patrick,

Bedankt voor deze uitvoerige reactie! Ik zag hem vandaag pas, want helaas krijg ik geen melding van nieuwe berichten, en na de aanschaf van een apparaat verflauwt (bij mij) de drang om steeds te kijken of er nog wat gemeld is.
Enfin, de Phonar Veritas P5 EdMa('s) staan nu al bijna een half jaar bij mij thuis, en persoonlijk was mij het gebrek aan dynamisch laag niet opgevallen, misschien vooral omdat het veel presenter is dan wat ik gewend was van al mijn eerdere speakers, toch hele fijne, alle van Celestion-huize.
Maar meer bas kan natuurlijk altijd, en je zou dan ook naar de P7 kunnen 'kijken', al is die er bij mijn weten niet in de EdMa-smaak.

Zowel wat extra bas betreft als andere (buizen)-versterker ben ik nog niet overtuigd van de nootzaak. ik heb een aantal apert fel-hoog klinkende cd's meegenomen naar een handelaar die mij ernaar liet luisteren via een buizen Pathos-combi van enkele duizenden euro's, maar tot mijn geluk vond ik die cd's eigenlijk net zo sissen als thuis op mijn Marantz 7001 KI set.
En dat is tot nu toe het enige bezwaar dat ik heb gevonden: sommige cd's vallen door de mand, wat je vroeger niet hoorde valt nu op.

Je hebt me wel aan het denken gezet. Welke Phonar subwoofer heb je je laten 'aansmeren'?
Bedankt,

Marc
Marc,

Er is een P7 EdMa in de maak, dit bericht kreeg ik van Edwin Maas in April 2008 over de Phonar P7 Edma:

Wij zijn reeds 6 maanden bezig met de P7 en de
vorderingen zijn fantastisch.

De prijs van de box zal tegen de 2000 euro per stuk
liggen.
We vervangen de hogetonen speaker, demping, iets
andere versie middentoner, inhoud kast is anders verdeeld
en er is een kompleet nieuw wisselfilter voor ontworpen.

Waar we nu nog mee bezig zijn is het aftunen van de box
om er werkelijk alles uit te halen wat er in zit.

Dit neemt niet weg dat de P5 nog steeds een super
speaker is.

Met vriendelijke groet,

Edwin Maas ( EdMa )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266380 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:35:
[...]

Marc,

Er is een P7 EdMa in de maak, dit bericht kreeg ik van Edwin Maas in April 2008 over de Phonar P7 Edma:

Wij zijn reeds 6 maanden bezig met de P7 en de
vorderingen zijn fantastisch.

De prijs van de box zal tegen de 2000 euro per stuk
liggen.
We vervangen de hogetonen speaker, demping, iets
andere versie middentoner, inhoud kast is anders verdeeld
en er is een kompleet nieuw wisselfilter voor ontworpen.

Waar we nu nog mee bezig zijn is het aftunen van de box
om er werkelijk alles uit te halen wat er in zit.

Dit neemt niet weg dat de P5 nog steeds een super
speaker is.

Met vriendelijke groet,

Edwin Maas ( EdMa )
Nee toch, hemeltje... daar gaan we weer.
Oke, ik ga die niet kopen, het versjouwen van de P5 heeft me al bijna de rug gebroken, en ik heb met mezelf afgesproken er nog heeeeeeeeeeeeel lang van te gaan genieten.
Maar ik ben ook een oude internetgek / nieuwe audiofreak, en dus kom ik vroeg of laat juichende verhalen tegen over de P7 EdMa. Hopelijk houd ik mijn ogen dan droog. En de hand op de knip.

De berichten hier hebben me alweer kwijlend op het spoor van de Unison Performance gebracht. Gelukkig weegt die 50 kilo, en dat krijg ik niet getild.

Toch bedankt voor je bericht, hoe vreselijk ook 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
Anoniem: 237628 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 22:50:
[...]

Patrick,

Bedankt,

Marc
Tja, ik ben naar Venlo geweest om de boxen op te halen en er nog een versterker bij uit te zoeken. Toen we er waren stonden er ook nog een fix aantal ander speakers opgesteld (van allen van Canton tot B&W enz). We konden het niet laten om die nog even te proberen, maar we bleven toch bij onze overtuiging dat de Phonar P5 de beste was.
Tot we de allerlaatste box nog even probeerden..... Die vonden we allebei ook erg goed, dit was een TMA Contour 4 (nog nooi van gehoord...). De rest van de middag hebben we de 2 vergeleken en het was zeer moeilijk om te zeggen welke beter was. Na veel wikken en wegen hadden we toch een kleine voorkeur voor de TMA omdat deze net zo open klonk als de phonar maar een beter laag had en vooral een tik donkerder geluid bij stemmen. Vooral bij mannen stemmen viel het op dat ze iets mannelijker klonken dan op de Phonar. We hebben in overleg besloten de boxen (de TMA) mee naar huis te nemen en daar eens te kijken of ze ons nog bevielen. Inmiddels 3 weken hier gehad en we zijn er toch wel erg tevreden mee. De prijs was identiek aan de phonars met subwoofer.
Komende zaterdag worden ze omgeruild voor nieuwe uit de doos, we hadden tijdelijk de speakers uit de luister ruimte meegenomen. We krijgen dan ook de nieuwe versterker (Thule), ben razend benieuwd hoe het thuis klinkt. Dus het is toch wat anders geworden, hoewel ik er bij moet zeggen dat ik enorm getwijfeld heb, ik vind beide boxen geweldig klinken en nu nog vraag ik me af en toe af hoe de phonars thuis waren geweest. Waarschijnlijk ook gewoon heel goed.

Ben alleen nog aan het twijfelen of ik de Cyrus niet had moeten proberen als versterker, we krijgen nu de Thule die we daar duidelijk de beste vonden, maar de cyrus hebben we niet goed kunnen vergelijken.
Dus het is toch iets anders geworden, maar zoals gezegd, met de phonars was ik ook blij geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

patrickvdhart schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 22:00:
[...]
[knipperdeknip]
Dus het is toch iets anders geworden, maar zoals gezegd, met de phonars was ik ook blij geweest.
Hier maar reageren, dat lijkt me fijner dan hear.
Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat de TMA Contour 4 beter te vergelijken is met de toekomstige phonar p7 edma. Even aangenomen dat die in de bas wat meer doet dan de P5. En dan ben je ook ongeveer hetzelfde kwijt. Oke, nou lijk ik wel een soort van Edwin Maas. Ik kon met google geen afbeelding vinden van de TMA, en de P7 lijkt erg op de P5.
Ben benieuwd naar je jongste (versterker)bevindingen. Aangezien ik een Marantz versterker heb, en over dat merk van alles hoor, vrees ik dat het versterkerhoofdstuk voor mij nog niet is afgesloten.

groetjes
Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdhart
Anoniem: 237628 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 17:21:
[...]

Hier maar reageren, dat lijkt me fijner dan hear.
Het zou natuurlijk zo maar kunnen zijn dat de TMA Contour 4 beter te vergelijken is met de toekomstige phonar p7 edma. Even aangenomen dat die in de bas wat meer doet dan de P5. En dan ben je ook ongeveer hetzelfde kwijt. Oke, nou lijk ik wel een soort van Edwin Maas. Ik kon met google geen afbeelding vinden van de TMA, en de P7 lijkt erg op de P5.
Ben benieuwd naar je jongste (versterker)bevindingen. Aangezien ik een Marantz versterker heb, en over dat merk van alles hoor, vrees ik dat het versterkerhoofdstuk voor mij nog niet is afgesloten.

groetjes
Marc
Ik zie wat je bedoelt - wat een achterdocht daarginds...
Ik durf niet naar de P7 te kijken - heb al genoeg getwijfeld :?

Maar dit hoofdstuk is nog niet helemaal over - bij aflevering van de nieuwe speakers (ter vervangibng van de demos uit de showroom) bleken de huidige Contour iets anders te zijn dan wat we thuis hadden meegenomen om te beluisteren - de nieuwe zijn geen schim van wat we hier hadden - aangezien er geen foto's te vinden zijn van de Contour 4 wordt dit interessant - ik meld me wel inclusief ervaring met versterker
Pagina: 1 2 Laatste